abonnement Unibet Coolblue
pi_129022148
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129080044
Fluff! En ik heb volgens mij niks meer nodig dan deze 3, wow!


En dit is mn kast nu :@ (2 doeken uitgeleend en RS staat er niet op)


Vanochtend zagen we een dragend spook :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129080304
Oh, die doeken zijn wel heel erg mooi!
En een flinke stash inderdaad....

Ik krijg mijn Calin Blue trouwens niet zacht. Blijft een soort laken maar dat zal wel aan het materiaal liggen? Of iemand nog een goede tip?
pi_129080905
Ik heb gister toch maar gewoon een bykay gekocht voor in t begin.
We gaan komende week naar mijn schoonzusje vroeg f ik er nog eentje had zodat ze die uit kon proberen. Ze wou nl wel dragen maar niet zoals haar zus met een babybjorn.
Nja dat moet je aanmoedigen denk ik maar, dus heb er snel een bij de prenetal gekocht zodat die komend mee kan ;)

en voor de eerste tijd beviel die bij D ook best aardig
pi_129083191
Oh Marjolijntje <3 die zeegroene rechtsonder in..
Mooie stash!

Kyara, ik denk dat het aan het materiaal ligt, de mijne is ook nog niet zacht en momenteel best veel in gebruik en ik ben de 2e of 3e eigenaar al...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_129117387
Ik heb een hele brutale vraag, mijn schoonzusje wilde nav L&J in de doek ook heel graag dragen, maar kon helaas geen vrienden worden met de doek, helemaal niets toen andere mensen haar wisten te overtuigen van t gemak van een BB. Nu gaan ze de eerste week sept een weekje op vakantie en wil ze haar meisje toch weer heel graag dragen, maar heeft ze zelf rugklachten en heeft haar meisje ongelijke bilplooitjes, dus ik probeer haar te overtuigen van een andere gemakkelijk e drager zoals bijvoorbeeld een bondolino of andere geschikte babyssc. Nichtje is 5 mnd 6 kilo en zit in maat 68. Helaas heb ik zelf op 1 doek na en mn wompat toddler alles weggedaan. Mag ik hier de hele brutale vraag stellen of er iemand is die wat te leen heeft voor die periode? Uiteraard onder mijn verantwoording en eventueel tegen een vergoeding!

Ik hoor t heel graag! Mijn dank is heel groot!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129117574
Goeie stash Marjolijntje! Die roze met groen, die kleuren vind ik mooi! Welke is dat?
En wat een toffe foto! Jullie zien er zo mooi uit samen O+
pi_129118214
En al geregeld! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129118387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:29 schreef bellelena het volgende:
Goeie stash Marjolijntje! Die roze met groen, die kleuren vind ik mooi! Welke is dat?
En wat een toffe foto! Jullie zien er zo mooi uit samen O+
Hij is paars met petrol ;) Maar lijkt op de foto inderdaad roze! Is een custom geverfde doek, heb ik laten verven in Amerika.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Poppedein, ik heb (al las ik dat het waarschijnlijk niet meer nodig was) mijn manduca wel te leen, maar die moet terug zijn op 12 september.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129118658
Poppedein mocht het onverhoopt niet lukken heb ik of een beco of wompat baby.
pi_129119242
Ohh die vind ik prachtig marjolijntje O+
pi_129442456
Ik ben opzoek naar rugdraagervaring. M is nu ruim 3 maanden en ik zou hem graag af en toe op mijn rug willen dragen. Vooral langere stukken, dus dat hij dan ook lekker slaapt.
Ik heb een dydimos wellen.

Is rugdragen met zo'n uk handig en welke knoop is dan geschikt voor langere stukken en dus ook om te slapen?

En ook nog een heel andere vraag. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk weer kouder. Hoe dragen jullie dan? Over je jas heen? En wat voor stof heeft je jas dan, wol of zo'n hi-tech stofje lijken me niet echt fijn voor een baby om tegenaan te zitten.
Of is een draagjas dan een must have?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  zondag 28 juli 2013 @ 20:36:00 #13
381212 Gulara
From the future
pi_129443758
Ah ik kwam hier ook met een rugdraagvraag. Pi wordt te zwaar voor langere stukken op m'n buik. Ruim 4,5 maand.

Ik heb het van de week geprobeerd maar hij doet z'n armpjes over mijn schouders en die zitten dan vast in de schoudergedeelten van de doek. Daarnaast vind ik het lastig om te stof goed strak (want armen eruit die erin moeten) te krijgen. En onder z'n billen proppen is ook lastig want ik kan er slecht bij. Zit hij te hoog dan?

Marjolijntje wat een mooie stash! O+ welke knoop is dat met een stuk stof over je borst?
pi_129443914
Allemaal lastig te zeggen zonder een foto :) dan zijn aanwijzingen een stuk makkelijker om te geven.
  zondag 28 juli 2013 @ 20:55:36 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129444766
Plekke, dat kan. Ik ben bij Lauren ook rond 3 maanden af en toe op mijn rug gaan dragen, in rucksack. Maar ik had al wel wat ervaring met rug knopen met peuter. Het is in het begin best eng om een baby op de rug te krijgen vond ik, dat deed ik dus boven het bed of de bank. Ze is nog nooit gevallen trouwens.

Gulara, en de doek bij z'n broekje instoppen voor je hem op je rug gooit?
pi_129445293
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:09 schreef Piekie81 het volgende:
Is rugdragen met zo'n uk handig en welke knoop is dan geschikt voor langere stukken en dus ook om te slapen?
Eigenlijk alleen de rucksack omdat je die hoog genoeg kan krijgen :)
Het hoofdje kan dan op je schouder rusten.
pi_129445391
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:09 schreef Piekie81 het volgende:
En ook nog een heel andere vraag. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk weer kouder. Hoe dragen jullie dan? Over je jas heen? En wat voor stof heeft je jas dan, wol of zo'n hi-tech stofje lijken me niet echt fijn voor een baby om tegenaan te zitten.
Of is een draagjas dan een must have?
Het is lastig zeker met rugdragen omdat een jas gewoon lastig knopen is als hij dik is.
Ik heb een poncho. een draagvest en een draagwinterjas.

  zondag 28 juli 2013 @ 21:16:16 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129445839
Vandaag weer gedragen, was weer een tijdje geleden. Sowieso voelde ik het verschil ik kilo's maar meisje wilde ook niet gaan slapen, afzetten met haar handjes en om zich heen kijken O+ . Was heel schattig maar het was wel de bedoeling dat ze zou gaan slapen }:| . Uiteindelijk lukte het wel even maar het was duidelijk dat het geen kleine baby meer is.
pi_129447787
In de winter droeg ik over mijn eigen jas heen. De mini had ook een jasje aan (herfstdikte) en muts op. En dan warme hoge sloffen over zijn benen. Hij had ook zo'n dik winterpak, die heb ik ook een keer of 4 gebruikt, maar dat vond ik echt heel moeilijk knopen.

Het was vaak voor kleine stukjes, 10 minuten naar het KDV bijvoorbeeld. Ik denk niet dat het op deze manier heel lang lekker zou lopen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 juli 2013 @ 17:00:48 #20
381212 Gulara
From the future
pi_129474267
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:55 schreef pessie het volgende:

Gulara, en de doek bij z'n broekje instoppen voor je hem op je rug gooit?
Precies de tip die ik nodig had! ^O^ Hij mag nog een stuk strakker en netter, maar hij zat in een rucksack.

Alleen het Tibetaans(?) afknopen was niks. Het geeft meer support en dat wilde ik graag, maar ik kreeg amper lucht en de knoop zat zowat in m'n nek. :')
pi_129475615
Tibetaans afknopen heb ik ook nooit wat gevonden.
pi_129475965
Edit: Eerst even voorbeeld zoeken van andere manier afknopen :D
  maandag 29 juli 2013 @ 18:19:51 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129476625
Ik ben op zoek naar een fijne rugknoop! Uit mn hoofd wist ik de rucksack, maar ik vind het heel naar om die doek zo om mn buik te snoeren op t laatst.

Hebben jullie nog meer knopen voor me? Heb de bwcc gevonden en de double hammock, maar die gaan ook over de buik toch? Heb een keer een mooie knoop van Marjolijntje gezien, met een gedraaid stuk stof tussen je borsten; welke was dat?
pi_129477045
doubelrebozoshoulder2shoulder oftewel de DRS2S die is wel op verschillende manieren af te knopen :)
  maandag 29 juli 2013 @ 19:11:55 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129478283
Ah, ga ik die even opzoeken ^O^
pi_129479758
Super! Ik ga morgen oefenen!
Reminder to myself: shirt dat vies mag worden aan doen, M spuugt vrijwel altijd als ik hem in de doek doe en op je rug kan je er niet zo goed bij met een doekje
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 29 juli 2013 @ 20:10:07 #27
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129480453
Double hammock gaat over de borst lb
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:12:02 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129527333
Ik heb gisteren de rucksack geprobeerd, maar het was geen succes :') E begon enorm te huilen bij de eerste poging! Ik denk dat de doek (calin bleu) wat in dr nek sneed, dus volgende keer proberen om er een doekje in te rollen voor ik begin. Tweede poging was wat beter, maar ze zat te los, dus een succes was het ook niet. Maar het is wel wat voor haar denk ik, ze is zó nieuwsgierig namelijk!
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:21:36 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129534683
Ik heb gister de geleende Tula met M geprobeerd en die ging ook huilend mijn rug op. Tijdens het frotten en prutsen tot hij goed zat vond hij het helemaal niet meer leuk maar zodra we gingen lopen vond hij het prachtig, onderweg (gewoon binnen) zag hij zijn beker en die wilde hij ook hebben dus in de drager zijn water gedronken en soepstengel gegeten (boel zooi in je nek, dat wel).

Een draagconsulente vertelde me trouwens ook dat haar dochter (die dus heel veel gedragen wordt) ook nog vaak huilt bij het in de doek of drager doen.

Dus kan best zijn dat ze het uiteindelijk toch leuk vindt hoor.
pi_129534832
Gister ook een poging tot rucksack gedaan. Lijkt wel nationale rugdraagprobeerdag :) Het lukte me niet goed om een zitje te houden. M strekt zijn benen heel erg, dus de doek bleef niet in zijn knieholtes zitten.
Vandaag peuter thuis, dus morgen maar weer rustig verder proberen.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129538409
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef Pvoesss het volgende:
doubelrebozoshoulder2shoulder oftewel de DRS2S die is wel op verschillende manieren af te knopen :)
Ja, die is fijn!
Maar wel veel meer werk dan een ruck ;)
LB, een ruck kun je ook tibetaans afknopen he, ik hou ook niet van afknopen op m'n buik. En volgens mij deed Marjolijntje een double hammock met een Lexietwist.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_129560531
Ik heb het rugdragen met een doek allang opgegeven, het leidde alleen maar tot rode hoofden, binnensmonds gescheld en op de grond gegooide doeken. :D Ik ben al 2 jaar zielsgelukkig met onze Manduca, zelfs de oudste draag ik er heel comfortabel mee!

  woensdag 31 juli 2013 @ 22:41:06 #33
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129561620
Nou inderdaad, hier ben ik ook van het rugdragen met doek afgestapt! Wat Cantare ook zegt: rood hoofd, brullend kind op m'n rug, sjorren, zweten, scheldwoorden :P. En uiteindelijk stond ik daar dan met een snikkend kind in een doek, die toch weer niet strak genoeg zat, op mijn rug. Werd er niet vrolijk van.

En nu, heeeeeel erg blij met m'n Wompat! Als ik m aan S laat zien en vraag of hij bij mama op de rug wilt zitten, zegt hij altijd ja. Ik hijs hem op mijn rug, hij legt z'n hoofdje neer en zegt 'mmm' O+ . Binnen 2 minuten zit hij perfect in de drager en kunnen we gaan :). Ideaal!

In een speeltuin er even uit en er dan weer in is ook geen probleem, wat ik met een doek niet zo snel zou doen (gedoe).
Als het wat kouder is, kun je een Wompat gemakkelijk over je jas heen dragen. Met een doek is het knopen over een jas heen echt veel lastiger (en zul je dus liever een draagjas aanschaffen).
En als je ergens met de auto heen gaat en je moet op een parkeerplaats je kind in de drager hijsen, is dit ook veel handiger dan met een doek die over de grond aan t slepen is.

Ja ik ben helemaal verkocht :D. (En dit terrwijl ik het dragen met een doek op de buik totaal geen probleem vond! Heb op menig parkeerplaats blij staan knopen :). Appeltje eitje).

Dus LB, als ik jou was, zou ik lekker investeren in een drager ;).
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:08:15 #34
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129562800
Dragen O+ , het lijkt me geweldig! Maarrr ik ben zo onhandige druif dat ik dan neig naar draagdoeklook zonder al te veel knopen. Ik vind mei-tais mooi en comfy ogen en zo ook bondolino's (zo heten ze toch?)

Maar ik weet niet zo goed wat te kiezen en wat te verwachten, in mijn omgeving wordt er eigenlijk niet gedragen. Kunnen jullie een bepaalde doek/drager aanraden?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129569066
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:41 schreef Fee-nix het volgende:

Ja ik ben helemaal verkocht :D. (En dit terrwijl ik het dragen met een doek op de buik totaal geen probleem vond! Heb op menig parkeerplaats blij staan knopen :). Appeltje eitje).

Dus LB, als ik jou was, zou ik lekker investeren in een drager ;).
Het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van gewenning. Ik heb snel geinvesteerd in een draagconsult. Toen haalde ik dat ze alleen de ruck wilde doen en niet alle andere mogelijke rugknopen. Het gevolg was wel dat ik de ruck nog steeds minstens zo snel voor elkaar heb als ik een kind op mijn rug in een drager heb gehesen.
Dat laatste vind ik nog steeds lastig in mijn eentje (rugpand goed over billen hijsen), het eerste kan ik overal.

Alleen vind ik een ruck niet zo comfortabel met 14 kilo kind.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_129570349
Maar als je een Ruck echt goed kan, kun je zelf toch experimenteren met andere knopen adhv een YouTube?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 1 augustus 2013 @ 09:45:19 #37
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129571315
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van gewenning. Ik heb snel geinvesteerd in een draagconsult. Toen haalde ik dat ze alleen de ruck wilde doen en niet alle andere mogelijke rugknopen. Het gevolg was wel dat ik de ruck nog steeds minstens zo snel voor elkaar heb als ik een kind op mijn rug in een drager heb gehesen.
Dat laatste vind ik nog steeds lastig in mijn eentje (rugpand goed over billen hijsen), het eerste kan ik overal.

Alleen vind ik een ruck niet zo comfortabel met 14 kilo kind.
Ja gewenning is het ook vast. Ik heb ook eerst een rugdraagconsult gedaan. De ruck lukte me toen ook wel, maar wat je zegt: ik vond m erg oncomfortabel met m'n kind van meer dan 12 kilo. En ik vond t knopen nog steeds lastig en een heet klusje! (De draagconsulente vertelde dat zij het er ook nog steeds erg warm van krijgt iedere keer). En dan ben ik waarschijnlijk te lui of niet handig genoeg om het knopen echt onder de knie te krijgen.... maarja. Ik vind zo'n drager dus echt een uitkomst! En met dat rugpand omhoog krijgen heb ik dan weer helemaal geen problemen :). Het is ook gewoon heel persoonlijk :).
Wat ik eigenlijk tegen LB probeerde te zeggen: probeer ook eens wat dragers uit, misschien heb je daar wel meteen een klik mee. Het kan zijn dat rugknopen gewoon niks voor je is. Of wel. Maar dat is dus even verschillende opties uitproberen :).
pi_129572114
Ik vind het echt jammer dat ik met doek niet meer draag. Er zijn zoveel mooie doeken -O-. Rucksack kan ik prima, gaat ook snel, maar de mini wil meer bewegingsruimte en dat gaat dan niet. Andere knopen heb ik geoefend, maar kreeg ik zelf niet voor elkaar. Dan pak ik toch de wompat. Niets mis mee verder, maar toch jammer.

Mini in wompat op m'n rug krijgen in m'n uppie vind ik trouwens nog altijd lastig. Ik kan de ruck sneller knopen denk ik! Maar als ik met mijn vriend samen ben is het ideaal: ik doen de heupband om, hij zet mini op m'n rug en klaar! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:23:16 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_129573728
Ik doe afwisselend Double Hammock of torso dragen.
Ligt eraan wat ik aan het doen ben. Bij wandelingen doe ik een van beiden, maar bijv tijdens koken doe ik altijd torso ivm bewegingsvrijheid schouders.

Ik heb de ruck ooit in een draagconsult van Webkim geleerd. De rest heb ik mezelf inderdaad aangeleerd mbv youtube. Als je eenmaal weet hoe je je kind op de rug kan krijgen en handigheid hebt om hem op de plaats te houden (of je kind blijft braaf liggen) dan zijn nieuwe rugknopen leren een 'makkie'.
pi_129573852
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:
Dragen O+ , het lijkt me geweldig! Maarrr ik ben zo onhandige druif dat ik dan neig naar draagdoeklook zonder al te veel knopen. Ik vind mei-tais mooi en comfy ogen en zo ook bondolino's (zo heten ze toch?)

Maar ik weet niet zo goed wat te kiezen en wat te verwachten, in mijn omgeving wordt er eigenlijk niet gedragen. Kunnen jullie een bepaalde doek/drager aanraden?
Ik gooi 'm er nog maar eens in: de Storchenwiege babycarrier! Vanaf de geboorte te gebruiken en zowel buik als rug (dat laatste nog niet geprobeerd). Wel een beetje knopen maar voor een noob als ik zeer prima te doen. En iets meer doek dan bijvoorbeeld een manduca. Lijkt mij voor een kleine baby fijner zitten, hoewel nav de foto van Cantare ( O+ Jullie lijken wel zusjes!) voor het rugdragen van een grotere baby een manduca me weer makkelijker lijkt want klik en vast.

Maar goed, rugdragen heb ik nog niet geprobeerd met mn storch, staat voor dit weekend op de planning.

Fee, wat fijn dat de wompat je zo goed bevalt!
pi_129573975
Hey hallo, ik ben nieuw hier, en ook relatief nieuw met het dragen. (hier in belgië is dit zo goed als onbekend, ik ben een waar fenomeen overal waar ik kom :P ). Ik heb een Tricot slen en een BB slen, die laatste heb ik vooral aangekocht omdat ik dacht dat hij lichter zou zijn met dit warme weer maar niets is minder waar. Ik vind hem ook relatief stug, gisteren probeerde ik ook voor het eerst een rucksack, maar denk dat het met een iets soepelere doek beter zou gaan. Iemand tips voor een lichtere, soepelere doek?
27/04/13 &lt;3 A.
pi_129579026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 08:55 schreef Morretje het volgende:
Maar als je een Ruck echt goed kan, kun je zelf toch experimenteren met andere knopen adhv een YouTube?
Ja, maar de ruck voldeed te goed. Nu over naar de Tula, dus het leren is de moeite niet meer. Misschien met nr 2 wel weer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 16:49:12 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_129583534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:31 schreef Flemish_Chick het volgende:
Hey hallo, ik ben nieuw hier, en ook relatief nieuw met het dragen. (hier in belgië is dit zo goed als onbekend, ik ben een waar fenomeen overal waar ik kom :P ). Ik heb een Tricot slen en een BB slen, die laatste heb ik vooral aangekocht omdat ik dacht dat hij lichter zou zijn met dit warme weer maar niets is minder waar. Ik vind hem ook relatief stug, gisteren probeerde ik ook voor het eerst een rucksack, maar denk dat het met een iets soepelere doek beter zou gaan. Iemand tips voor een lichtere, soepelere doek?
Amazonas. Niet duur, kan tegen het stootje en binnen mum van tijd heel erg zacht en soepel.
pi_129584128
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja, maar de ruck voldeed te goed. Nu over naar de Tula, dus het leren is de moeite niet meer. Misschien met nr 2 wel weer.
heb jij een Tula toddler?

Ik twijfel nog steeds tussen de baby variant met verlengers en de toddler variant.
pi_129584576
Als je er de kleintjes in wil doen zou ik nu echt nog niet gaan voor de toddler variant.
Het verschil is best groot en ik denk nu echt te groot.

babyversie : 39 cm hoog en 37 cm breed
toddlerversie : 45 cm hoog en 48 cm breed

De babyversie is dus zoals een manduca. De peuterversie is nog groter dan een Boba en dat is al echt een peuterdrager. :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:36:02 #46
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129584825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:27 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik gooi 'm er nog maar eens in: de Storchenwiege babycarrier! Vanaf de geboorte te gebruiken en zowel buik als rug (dat laatste nog niet geprobeerd). Wel een beetje knopen maar voor een noob als ik zeer prima te doen. En iets meer doek dan bijvoorbeeld een manduca. Lijkt mij voor een kleine baby fijner zitten, hoewel nav de foto van Cantare ( O+ Jullie lijken wel zusjes!) voor het rugdragen van een grotere baby een manduca me weer makkelijker lijkt want klik en vast.

Maar goed, rugdragen heb ik nog niet geprobeerd met mn storch, staat voor dit weekend op de planning.

Fee, wat fijn dat de wompat je zo goed bevalt!
Thanks O+ . Ik ben zon noob dat ik gewoon niet echt verschil zie tussen de verschillende gelijksoortigen, eigenlijk.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129584888
Ik zou gaan idd voor een Storchenwige die is het meest aan te passen :D
(En anders de bondolino)

Een mei-tai zou ik niet doen omdat ze vaak niet genoeg ondersteunen of te groot zijn.
Je moet ze dan steeds opnieuw maken/ kopen en echt een veelzijdige baby mei-tai is er niet.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:57:13 #48
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129585259
En hij is ook nog niet zo duur O+ super! Danku danku!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:21:39 #49
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129587543
Zucht, over 2 weken begint man liefs vakantie en ik ben er nog steeds niet uit welke drager we willen. Zijn hier al mensen die de Beco soleil hebben gezien? Wat is het verschil met de Beco en de manduca? En zou Lauren al in een boba passen? Ze is 5 maanden. Ik denk 7.5 kg en 66cm.
pi_129588032
De beco soleil is wijder dan de boba en dat is al een echte peuterdrager. Ik zou met 66cm niet gaan voor de gewone beco gemini want smal en ook niet gaan voor de soleil.
De soleil is veelzijdiger dan de boba En weer vergelijkbaar met de manduca.
De dingen die ik mis bij een boba heeft de soleil dus wel (maar met 66cm zou ik het niet doen).

Dit filmpje legt het eigenlijk wel goed uit.

pi_129588517
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:57 schreef Kimpossible het volgende:
En hij is ook nog niet zo duur O+ super! Danku danku!
Ik heb m eerst geleend ergens om te kijken of het ons in het echt ook beviel (ja dus!) en toen eentje besteld.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 20:10:30 #52
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129588809
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:39 schreef Pvoesss het volgende:
De beco soleil is wijder dan de boba en dat is al een echte peuterdrager. Ik zou met 66cm niet gaan voor de gewone beco gemini want smal en ook niet gaan voor de soleil.
De soleil is veelzijdiger dan de boba En weer vergelijkbaar met de manduca.
De dingen die ik mis bij een boba heeft de soleil dus wel (maar met 66cm zou ik het niet doen).

Dit filmpje legt het eigenlijk wel goed uit.

Kijk! Hier heb ik wat aan! Kom ik weer bij manduca uit :') .
pi_129589198
quote:
17s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

heb jij een Tula toddler?

Ik twijfel nog steeds tussen de baby variant met verlengers en de toddler variant.
Ja. Volgens mij een paar topics geleden een heel verhaal over geschreven toen je keuzes probeerde te maken. Zit nu mobiel dus te lui.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_129589294
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:25 schreef Pvoesss het volgende:
Als je er de kleintjes in wil doen zou ik nu echt nog niet gaan voor de toddler variant.
Het verschil is best groot en ik denk nu echt te groot.

babyversie : 39 cm hoog en 37 cm breed
toddlerversie : 45 cm hoog en 48 cm breed

De babyversie is dus zoals een manduca. De peuterversie is nog groter dan een Boba en dat is al echt een peuterdrager. :)
Ik wil het liefst 1 drager voor M en de meisjes. Maar voor de meisjes heb ik ook nog doeken en een beco en voor M nog niks. Dus sowieso iets waar M goed in zit en waar de meisjes ook mee vooruit kunnen :Y

Desnoods verkoop ik mijn beco.
pi_129589306
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja. Volgens mij een paar topics geleden een heel verhaal over geschreven toen je keuzes probeerde te maken. Zit nu mobiel dus te lui.
ik zoek even terug. Thanx.

ik kan blijkbaar ook niks meer onthouden :@
pi_129589346
Dan nog is 48 cm echt heel erg breed, eigenlijk is wat je wil er gewoon niet.
M.kan er nu en nog heel lang mee doen maar voor de meisjes er goed in passen kan het nog wel een jaar (of 2 ) duren.
pi_129589414
Ja, denk dat het ook de babyversie met verlengers wordt. Daar zit ie nu wel goed in. En tegen de tijd dat dat niet meer past dan loopt hij hopelijk goed.
pi_129604306
Iemand ervaring met de ByKay denim? Is die net zo zacht (te krijgen) als bv een indio of leo? En fijn voor een pasgeborene?
Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een geweven doek maar erg kieskeurig wat betreft kleur en patroon. En ja jeans, kan nou eenmaal bijna overal bij en denk dat vriend hier ook wel mee wilt dragen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:44:55 #59
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129719662
Whooo ik heb manduca weer gehuurd en hij is echt perfect voor rug dragen! Geen centje pijn, voelt alsof ik een licht rugtasje op MN rug heb. Heb em nu een half uur om en ga em kopen!
pi_129721850
Wat enorm fijn! :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:43:00 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129722032
Vanaf wanneer zijn de Manducadragers hier gaan rugdragen? Heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd (lijkt me ook best moeilijk in mijn eentje) maar het lijkt me heerlijk! Alleen jammer dat je geen gezichtje kunt zien.
pi_129722175
Spees
Vanaf dat ik 'm had, bij 8 maanden? Ik krijg dr zo op mn rug http://m.youtube.com/watch?v=lEexpVLqHDs , alleen terug gaat bij mij wat lastiger :')
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:50:48 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129722321
Thx! Tutorial was niet in me opgekomen nog. De manier waarop ze haar kind op haar rug doet ook niet trouwens, maar het ziet er zo best makkelijk uit!
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:54:59 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129722480
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef SupremeEvil het volgende:
Spees
Vanaf dat ik 'm had, bij 8 maanden? Ik krijg dr zo op mn rug http://m.youtube.com/watch?v=lEexpVLqHDs , alleen terug gaat bij mij wat lastiger :')
Zo doe ik et ook, al heb ik nog wat finetunoing nodig zo te zien :')

Lauren is 5 maanden, gaat perfect op de rug, wel rugpand vastgeritst.
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:32:41 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129723773
Ik wilde vandaag ook rugdragen weer proberen.... BRULLEN! :')

Het komt nog wel een keer goed hoop ik oO<
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:33:42 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129723813
Die op het YouTube filmpje hierboven begon ook te huilen dus da's zelfs bij de experts zo blijkbaar :+
pi_129729509
Voor de andere manducadragers met minibaby: F is nu zo'n 63 cm, 3,5 maand en ik ben gestopt met het gebruik van de newborninsert en heb het rugpand weer dichtgeritst. Hij valt ineens weer sneller in slaap, had het misschien wel wat eerder kunnen doen. Het draagt ook lekkerder!

Zo, nu even teruglezen over het rugdragen.
pi_129729712
Oh dat kan ik dus ook al proberen? Of draag jij in een doek LB?
Ik vind het nog wel vroeg lijken met de manduca eigenlijk.
pi_129732545
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:49 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand ervaring met de ByKay denim? Is die net zo zacht (te krijgen) als bv een indio of leo? En fijn voor een pasgeborene?
Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een geweven doek maar erg kieskeurig wat betreft kleur en patroon. En ja jeans, kan nou eenmaal bijna overal bij en denk dat vriend hier ook wel mee wilt dragen.
Alsof je aan 1 doek genoeg hebt :{w Beter zoek je ze in alle mogelijke kleuren, voor elke outfit een passende :Y O-)
pi_129732727
Pfoeh. met dit weer is een ringsling toch wat lekkerder gebleken. Zit je kind minder tegen je geplakt. Allebei kunnen dan afkoelen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:28:16 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129734015
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:04 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat kan ik dus ook al proberen? Of draag jij in een doek LB?
Ik vind het nog wel vroeg lijken met de manduca eigenlijk.
Doek :Y schijnt vanaf de geboorte al te kunnen, maar dat op de rug krijgen (en er weer af) vind ik nog steeds wat spannend :X had ik eerder echt niet gedurfd :N
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:28:03 #72
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129743925
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Alsof je aan 1 doek genoeg hebt :{w Beter zoek je ze in alle mogelijke kleuren, voor elke outfit een passende :Y O-)
:D al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zoveel centjes heb en het tot nu toe gewoon bij 1 doek heb gehouden.
Ga vandaag denk ik de drager die ik gisteren heb gehuurd omruilen voor een koopdrager :@ . Wil de petrol.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:29:33 #73
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129743939
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Doek :Y schijnt vanaf de geboorte al te kunnen, maar dat op de rug krijgen (en er weer af) vind ik nog steeds wat spannend :X had ik eerder echt niet gedurfd :N
Kan vanaf 6 weken maar ik kreeg Lauren ook pas op MN rug bij een maand of 3. Ik maakte een nestje en legde haar dan op haar buik op MN schouder waarna ik haar liet zakken naar MN andere hand zodat ik haar been vast kon houden.
Mini meet doen?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:30:18 #74
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129743948
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:49 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand ervaring met de ByKay denim? Is die net zo zacht (te krijgen) als bv een indio of leo? En fijn voor een pasgeborene?
Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een geweven doek maar erg kieskeurig wat betreft kleur en patroon. En ja jeans, kan nou eenmaal bijna overal bij en denk dat vriend hier ook wel mee wilt dragen.
Ik heb een ellevill jade, heerlijk met pasgeborenen vind ikzelf.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:30:45 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129743955
Kwartet *O*

Gewoon. Omdat het kan :D
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:14:57 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129745604
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Kan vanaf 6 weken maar ik kreeg Lauren ook pas op MN rug bij een maand of 3. Ik maakte een nestje en legde haar dan op haar buik op MN schouder waarna ik haar liet zakken naar MN andere hand zodat ik haar been vast kon houden.
Mini meet doen?
Nou dat lijkt me best een goed plan! Fijn om even met een ervaren iemand mee te kijken :Y

Youtube is ook nuttig, maar toch wat beperkter he.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:38:29 #77
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129746117
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me best een goed plan! Fijn om even met een ervaren iemand mee te kijken :Y

Youtube is ook nuttig, maar toch wat beperkter he.
Prima, pm maar wat je wilt, waar en tijd Enzo.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:50:30 #78
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_129746407
Voor de knopers met oudere kinderen, welke knoop gebruiken jullie met je kind achterop?

De enige die ik goed voor elkaar krijg is de BWCC met Chestbelt.
De hammock, lukt niet zo goed, maar er zijn er vast nog wel meer :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:07:42 #80
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_129746813
Die heb ik ook wel eens geprobeerd ja, ik kwam in de knoop met die staarten, ging de verkeerde kant op :')

Maar misschien lukt ie nu wel :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_129747601
Een vraagje!
Wij gebruiken nu lange doeken om te knopen, maar denken er aan om een draagzak erbij te kopen, bijvoorbeeld een Mei Tai of een Wompat of ... Het is bijv. om makkelijk mee te nemen en ter plekke om te doen. Wat raden jullie aan? En waar vind ik een mooie?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:48:14 #82
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129747898
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:38 schreef bellelena het volgende:
Een vraagje!
Wij gebruiken nu lange doeken om te knopen, maar denken er aan om een draagzak erbij te kopen, bijvoorbeeld een Mei Tai of een Wompat of ... Het is bijv. om makkelijk mee te nemen en ter plekke om te doen. Wat raden jullie aan? En waar vind ik een mooie?
Ik heb alleen een mmanduca, dus ik zweer daarbij ;)

Edit, hij is nog in bestelling, dus technisch gezien is mijn manduca nog een leen manduca :P
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:51:40 #83
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_129748005
Ik heb de Wompat van Mrien gehad en die is echt wel heel fijn hoor <3

Ik draag echt te weinig, maar als ik ooit geld genoeg heb koop ik zo één :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_129749076
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Alsof je aan 1 doek genoeg hebt :{w Beter zoek je ze in alle mogelijke kleuren, voor elke outfit een passende :Y O-)
Dat is zo gemeen om te zeggen. Laat mij maar lekker in de waan dat 1 genoeg is :') :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:30 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb een ellevill jade, heerlijk met pasgeborenen vind ikzelf.
Ja die vind ik ook mooi om te zien. Maar de kleurencombi's die ik tegenkom, zijn het gewoon net niet of ze vallen boven mn budget.
pi_129749187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:38 schreef bellelena het volgende:
Een vraagje!
Wij gebruiken nu lange doeken om te knopen, maar denken er aan om een draagzak erbij te kopen, bijvoorbeeld een Mei Tai of een Wompat of ... Het is bijv. om makkelijk mee te nemen en ter plekke om te doen. Wat raden jullie aan? En waar vind ik een mooie?
Ik zou een meitai laten schieten het is evenveel werk als een gewone doek op de rug knopen en niet de voordelen van een drager. Als je naar een drager op zoek gaat dan is de keus heel persoonlijk.

Ik blijf erbij dat de manduca het meest veelzijdig is maar een wompat vind ik weer veel mooier :D
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:24:41 #86
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129749212
Ik gooi de mijne er nog maar even in:

Te koop: Manduca Limited Edition Paradise Honey. Nog echt heel nieuw, amper drie keer mee gedragen (korte stukjes). Ik heb erg gevoelige schouders, S is zwaar en ik vond t geen succes. (Mijn man wel, trouwens).

Hij ligt al klaar, gewassen :). (Ja, S had er toch op gekwijld :P ). Reacties per PM graag!

Plaatje:
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:08:25 #87
381212 Gulara
From the future
pi_129750641
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Vanaf wanneer zijn de Manducadragers hier gaan rugdragen? Heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd (lijkt me ook best moeilijk in mijn eentje) maar het lijkt me heerlijk! Alleen jammer dat je geen gezichtje kunt zien.
Pi gaat sinds vorige week op m'n rug. Gaat makkelijker dan gedacht. Voor de spiegel vindt ie het allemaal wel grappig.
pi_129752587
Merci voor de antwoorden!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:05:49 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129752668
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:08 schreef Gulara het volgende:

[..]

Pi gaat sinds vorige week op m'n rug. Gaat makkelijker dan gedacht. Voor de spiegel vindt ie het allemaal wel grappig.
Goed idee, dat heb ik net geprobeerd. S vond het hilarisch met de spiegel, die kreeg zo ongeveer de slappe lach. En ik moet nog even wennen maar het was wel gelukt uiteindelijk. Nog even uitproberen met afstellen enzo want ik had de clipjes nu bijna in mijn keel en dat vond ik niet zo heel fijn :+ . Maar wel met lachende baby door het huis heen al opruimend, ideaal!
pi_129753196
Belle, ik vind jou niet meteen het Manducatype maar hij zit wel geweldig. En ze hebben regenbooginserts O+
Ik wacht denk ik nog even tot zijn nek iets steviger is voor ik F in de Manduca op mijn rug probeer te dragen. Hij kan zijn hoofd wel overeind houden maar nog wiebelig.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:39:42 #91
381212 Gulara
From the future
pi_129753692
Ja die voorsluiting moet inderdaad een stuk naar beneden. Gaat heel simpel, lukt haast nog wel als je em al op je ring hebt.

Suiker, Pi zit er bij mij nog best wel ver. Heb even een foto opgezocht, maar de manduca komt tot halverwege z'n oor, dus hij hoeft zelf z'n hoofd niet omhoog te houden oid.
pi_129754282
Wakker kind in draagdoek. Ze wil gewoon niet meer slapen in de doek. Uiteindelijk valt ze wel in slaap maar daar moet eerst een gevecht aan vooraf gaan (= huilen).

Maar wel schattig:

pi_129754316
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:21 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dat is zo gemeen om te zeggen. Laat mij maar lekker in de waan dat 1 genoeg is :') :+

Kusjekroel? *;

Nee, maar serieus, baby's spugen en produceren nekpoep. En mama's knoeien als ze eten met kind in doek :') Staarten hangen altijd in die ene modderplas tijdens het knopen. Dan ben je blij dat je meer dan 1 doek hebt.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:04:11 #94
5428 crew  miss_sly
pi_129754507
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:57 schreef Kyara het volgende:
Wakker kind in draagdoek. Ze wil gewoon niet meer slapen in de doek. Uiteindelijk valt ze wel in slaap maar daar moet eerst een gevecht aan vooraf gaan (= huilen).

Maar wel schattig:

[ link | afbeelding ]
Wat een moppie O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:04:16 #95
381212 Gulara
From the future
pi_129754512
Lekker ding Kyara! O+
Wie is het? :P
pi_129754533
Mabawa, om je hoop te geven ;), ik heb 1 dikke doek en 1 dunne en 1 draagzak, maar eigenlijk is er nog geen een een keer vies door iets geworden ofzo. Natuurlijk wel eens gewassen maar met 1 doek beginnen lijkt me niet zo'n probleem.

En Kyara wat een lieve foto!
pi_129754626
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:04 schreef Gulara het volgende:
Lekker ding Kyara! O+
Wie is het? :P
je schoondochter ;)
pi_129754654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:04 schreef Olf het volgende:
Mabawa, om je hoop te geven ;), ik heb 1 dikke doek en 1 dunne en 1 draagzak, maar eigenlijk is er nog geen een een keer vies door iets geworden ofzo. Natuurlijk wel eens gewassen maar met 1 doek beginnen lijkt me niet zo'n probleem.

En Kyara wat een lieve foto!
Hier ook 1 dunne, 1 dikke en een draagzak. Ga binnenkort wel een nieuwe draagzak bestellen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:15:34 #99
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129754876
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:58 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kusjekroel? *;

Nee, maar serieus, baby's spugen en produceren nekpoep. En mama's knoeien als ze eten met kind in doek :') Staarten hangen altijd in die ene modderplas tijdens het knopen. Dan ben je blij dat je meer dan 1 doek hebt.
Ik heb tot nu toe ook 1 doek. Wil best OK.
pi_129755200
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:58 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kusjekroel? *;

Nee, maar serieus, baby's spugen en produceren nekpoep. En mama's knoeien als ze eten met kind in doek :') Staarten hangen altijd in die ene modderplas tijdens het knopen. Dan ben je blij dat je meer dan 1 doek hebt.
:*
Ik wilde trouwens ook een rekbaar aanschaffen voor het begin. Daar weet ik tenminste al mee te knopen :P
Ha ik sluit niet uit hoor dat ik met veel meer eindig, ben nogal verslavingsgevoelig wat dat betreft. Schoenen, tassen, oorbellen... Doeken passen prima in het rijtje.

Ik heb natuurlijk wel een stuk of 10 Afrikaanse shorties he, dus in geval van nood heb ik altijd iets liggen! ;) Jij had toch die paars blauwe toen van mij Zuster overgenomen?
pi_129755206
Kyara O+
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:34:42 #102
381212 Gulara
From the future
pi_129755450
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

je schoondochter ;)
*;
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:45:51 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129755858
Help! De manduca is met het bovenste gespje kennelijk niet helemaal goed gesloten en nu krijg ik em niet los :'( iemand ideeën?
pi_129756263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:27 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

:*
Ik wilde trouwens ook een rekbaar aanschaffen voor het begin. Daar weet ik tenminste al mee te knopen :P
Ha ik sluit niet uit hoor dat ik met veel meer eindig, ben nogal verslavingsgevoelig wat dat betreft. Schoenen, tassen, oorbellen... Doeken passen prima in het rijtje.

Ik heb natuurlijk wel een stuk of 10 Afrikaanse shorties he, dus in geval van nood heb ik altijd iets liggen! ;) Jij had toch die paars blauwe toen van mij Zuster overgenomen?
Afrikaanse shorties, tell me more!
pi_129756652
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:45 schreef pessie het volgende:
Help! De manduca is met het bovenste gespje kennelijk niet helemaal goed gesloten en nu krijg ik em niet los :'( iemand ideeën?
En je hebt m om en krijgt m niet meer af?! Eh, grof geweld?

_O- Sorry, ik vind het beeld dat jij vast zit in je manduca en dan op een forum om hulp vraagt stiekem heel grappig
pi_129756923
Geel-paars toch? Hij woont al een tijdje bij oeke. Mooi ding, maar ik kon er geen kind mee knopen.

Kyara O+
pi_129756948
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:45 schreef pessie het volgende:
Help! De manduca is met het bovenste gespje kennelijk niet helemaal goed gesloten en nu krijg ik em niet los :'( iemand ideeën?
Heupband los en over je hoofd uittrekken.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:34:57 #108
381212 Gulara
From the future
pi_129757476
Dat. Of de zijkanten losmaken en de gesp over je hoofd doen.

Had je em geleend? Misschien met iets smals (schroevendraaier?) zorgen dat je beide palletjes ingedrukt krijgt? Vervelend joh!
pi_129757808
Pessie STOP!!!

Eerst een foto maken _O- of zit je nog niet in de knoop?

[ Bericht 11% gewijzigd door Suikertante op 06-08-2013 17:01:06 ]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:17:44 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129758722
Pessie, ben je inmiddels weer bevrijd?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:31:07 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129759184
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:45 schreef Suikertante het volgende:
Pessie STOP!!!

Eerst een foto maken _O- of zit je nog niet in de knoop?
Ik moet zeggen dat jullie wel een bijzonder beeld krijgen van mij zo :')
Nee, het gespje wat je klikt over je borst was verkeerd vast gegaan. Kreeg de manduca uit door op de bank te gaan zitten en de schouderbanden los te klikken en over mijn hoofd te trekken. Ik ben er mee naar de consulent gegaan, ze zei dat ze het nog nooit eerder had gezien of gehoord en dat ze verwachtte dat ze van manduca wel een nieuw borst bandje kon krijgen. Heb MN eigen, nieuwe, petrol kleurige manduca meegenomen *O* . Helaas wilde Lauren bij thuiskomst eerst slapen dus pics volgen.
pi_129759637
Jaaaa die heb ik ook! *O* Mooi is ie he. Leuk!
pi_129759828
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:45 schreef Suikertante het volgende:
Pessie STOP!!!

Eerst een foto maken _O- of zit je nog niet in de knoop?
_O-
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:19:12 #115
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129760673
Pessie :o :D , gelukkig weer bevrijd!

Kyara, wat kijkt ze lief! Dat mondje O+ .

Ik heb een rekbare doek, een geweven (dikke) en een Wompat. Dus ook helemaal niet veel. Nooit problemen gehad :). (Maargoed, ik draag dan ook alleen functioneel: met uitstapjes enzo, nooit als ik thuis ben met de kids, kan me voorstellen dat ze dan wel eerder vies worden.)
pi_129760861
Oooh die foto Kyara, ik had hem wel gezien maar was vergeten te reageren. Die mondjes van die twee zijn echt zo lief O+
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:33:10 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129763204
Kyara wat mooi! Voor de marketingfoto's kunnen ze de poppen wel vervangen door jouw tweeling, hetzelfde poppengezichtje maar dan met expressie ;)
pi_129763327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:56 schreef bellelena het volgende:

[..]

Afrikaanse shorties, tell me more!
Kleurrijk, licht en multifunctioneel. Gebruik ze hier als pareo, tafelkleed, rok en dus om te dragen. (dat laatste is al een poos geleden want momenteel geen kleintjes om te dragen) maar de eerste die ik kocht met doel om 'mijn' kindje te dragen ligt al klaar in het kamertje! Niet wetende dat ik 2 maanden later op hetzelfde continent de vader van mijn kind zou ontmoeten O+

PM maar als je meer wilt weten. :)
pi_129763952
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:39 schreef Gulara het volgende:
Ja die voorsluiting moet inderdaad een stuk naar beneden. Gaat heel simpel, lukt haast nog wel als je em al op je ring hebt.

Suiker, Pi zit er bij mij nog best wel ver. Heb even een foto opgezocht, maar de manduca komt tot halverwege z'n oor, dus hij hoeft zelf z'n hoofd niet omhoog te houden oid.
Hier had ik nog niet op gereageerd, toch maar eens proberen dus! ^O^
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:01:15 #120
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129767096
Mabawa wat leuk dat dat kan!

Foto! Haal em wel weer weg want ik sta erop.

Weg

[ Bericht 45% gewijzigd door pessie op 07-08-2013 08:22:45 ]
pi_129771266
O+ Pessie, wat een schattig snoetje daar over de rand van de Manduca! Staat je goed die kleur ook!

Ik ben nu een tweedehands Wompat op het spoor, mocht dat niets worden ga ik ook eens kijken naar zo'n Manduca. Regenboog-insert-randje doet het hem Suiker :D O+

En Mabawa, je hebt bericht!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:01:19 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129772711
Dat handje op dr knie O+ O+

Die foto van Kyara is ook te schattig! O+

En nou moeten jullie ophouden over die dragers want het klinkt steeds verleidelijker }:|
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:52:59 #123
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129791615
Hoi!

Bij T. was ik nog niet zo op de hoogte van draagdoeken enzo. Nu bij L. had ik er al een ruime tijd geleden eentje van Kleurdoos overgenomen en inmiddels heb ik er nog een dunnere draagdoek bij gekocht. L. vindt het heerlijk in de doek! Als ze ook maar even piept en niet rustig te krijgen is, dan doen we haar in de doek en slaapt ze! O+ Brabo vindt het ook superleuk om haar te dragen! We waren van het weekend in de dierentuin en hij had haar in de doek. Mensen kijken echt vertederd en verbaasd, ze zijn echt niks gewend hier!



Verstopt achter het konijntje, dat moest mee van grote zus!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_129794690
Ooooh! Mooie doek zeg, en dat kleine koppie! O+
Ik heb er nul verstand van maar ik vind dat je mooi geknoopt hebt! :P
pi_129795219
Staat je mooi, die doek! Heb je geen last van je nek zo?
pi_129795295
Staat je mooi die doek! En lief met dat konijntje zo O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:28:53 #127
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129795338
Dankjulliewel!

Nergens last van, zit niet strak ofzo, snijdt niet, dan vind ikzelf wel dat ie goed zit!
Ik ben ook niet zo'n ervaren draagster, dus misschien vind ik het al snel goed! ;)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_129795886
*O* Ik ga een wompat overnemen van iemand op het d&v forum!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:09:09 #129
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129796833
Wat leuk Bellelena! Wompats O+
pi_129797764
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:44 schreef bellelena het volgende:
*O* Ik ga een wompat overnemen van iemand op het d&v forum!
Foto foto!
pi_129797813
Mooie foto Elmo! Dat konijntje O+

Inderdaad Belle, foto! Ik vond je sowieso wel een wompat-type dus goede keuze denk ik :D
pi_129802741
Foto is niet van mij, dus even in een spoilertje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:05:29 #133
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129803282
Mooooi! En lekker meisjesachtig :).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:43:54 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129805061
Mooi belle! Is een toddler?
pi_129805272
Echt iets voor jullie Belle O+
pi_129805447
Hij is mooi Belle!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129805472
Mooi belle!
pi_129810078
Merci!

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:43 schreef pessie het volgende:
Mooi belle! Is een toddler?
Het is een baby! Dus Nin kan er over een klein poosje in!
pi_129821208
Naar aanleiding van de posts hier hebben we gisteren een Mei Tai gekocht. Een draagzakkenconsulent gebeld en gevraagd of we langs mochten komen om een Mei Tai te kopen. Dat kon en ze liet het zien hoe je het moet gebruiken en we zijn nu de trotse bezitter van een Mei Tai van het merk Hoppediz.
Gisteren heb ik dan ook boodschappen gedaan met de kleine van 11 maanden op m'n rug. Was erg leuk, minder zwaar dan de BabyBjorn die we hadden.
Volgende keer ga ik de kleine op m'n buik dragen, effe kijken of dat zwaar is. Je hebt toch meer interactie, maar m'n vrouw vind rug fijn omdat het dan minder zwaar is voor haar.
pi_129821454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:42 schreef pkrussel het volgende:
Naar aanleiding van de posts hier hebben we gisteren een Mei Tai gekocht. Een draagzakkenconsulent gebeld en gevraagd of we langs mochten komen om een Mei Tai te kopen. Dat kon en ze liet het zien hoe je het moet gebruiken en we zijn nu de trotse bezitter van een Mei Tai van het merk Hoppediz.
Gisteren heb ik dan ook boodschappen gedaan met de kleine van 11 maanden op m'n rug. Was erg leuk, minder zwaar dan de BabyBjorn die we hadden.
Volgende keer ga ik de kleine op m'n buik dragen, effe kijken of dat zwaar is. Je hebt toch meer interactie, maar m'n vrouw vind rug fijn omdat het dan minder zwaar is voor haar.
Vind ik leuk! ^O^ Leuk dat het goed bevalt!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:11:06 #141
381212 Gulara
From the future
pi_129821586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:54 schreef bellelena het volgende:
Foto is niet van mij, dus even in een spoilertje:


[/spoiler]
Steekt die man nou z'n middelvingers op? :o
pi_129823504
:o :D Was me niet eens opgevallen!
pi_129903474
We hebben weer een nieuwe foto in de papa-met-draagdoek-serie!
Vandaag zijn we namelijk voor het eerst gaan fietsen met Nin O+

pi_129903596
Euhh.. Zou je dat wel doen? Fietsen met een draagdoek?
Ziet er wel heel gezellig uit hoor.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129903774
Ja hoor, waarom niet? Het gaat helemaal prima :) Als we hadden getwijfeld, hadden we het inderdaad niet gedaan, maar we zijn er zeker genoeg van dat het zo kan.
pi_129903842
Oh als jullie gevoel er goed bij is, is het goed :).
Ik zag het mezelf nooit doen, vandaar. Ik zie in een andere weggebruiker altijd een straatmaniak :'). Met alle gevolgen van dien.

OT: ik weet het nog steeds niet met een Rose & Rebellion. -O-. Ik draag ook niet meer zoveel. En straks komt de winter eraan, dan zal het nog wel minder worden. Maar ik vind ze zo mooi :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129903997
Kan het me voorstellen, als je er zelf over twijfelt, dan zou ik het ook niet aandurven :)

Hoe worden ze tweedehands verkocht? Als je hem eventueel weer goed kunt doorverkopen..?!?! ;)
pi_129904297
Ja, goeie. Weet ik eigenlijk niet.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129904437
Hier ook een fietser :W
Ga wel een tweedehands Sparta Amazone aanschaffen want ik vind de afstand tot het stuur wat klein zo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon in het hart van Utrecht en neem hem zo veel makkelijker mee, daarom heb ik het een keer geprobeerd en het beviel heel goed. Maar de meeste mensen fietsen er liever niet mee Kuukske.
pi_129904457
Kek fietske!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129904676
O+

Ik heb trouwens een doek te koop, mochten er mensen interesse hebben O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 18:46:49 ]
pi_129906693
Goeie tip Suiker!

Ik zoek een lage fiets (zodat ik bij de grond kan terwijl ik op het zadel zit) en inderdaad een ruime ruimte tussen zadel en stuur! Eens kijken of deze ook wat voor mij is!
pi_129907001
Jaja, een echte "mamafiets", wie had dat gedacht!
Maar tweedehands is het wel te betalen ;)
(heb geen schuurtje ofzo dus mijn fiets wordt eens in de zoveel tijd gejat of gemolesteerd)

Wat betreft je R&R: er staat niet zoveel op MP geloof ik, wel deze.
pi_129907054
Ja, zag ik. Die vind ik dan weer niet mooi. :+
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129951246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:36 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Kleurrijk, licht en multifunctioneel. Gebruik ze hier als pareo, tafelkleed, rok en dus om te dragen. (dat laatste is al een poos geleden want momenteel geen kleintjes om te dragen) maar de eerste die ik kocht met doel om 'mijn' kindje te dragen ligt al klaar in het kamertje! Niet wetende dat ik 2 maanden later op hetzelfde continent de vader van mijn kind zou ontmoeten O+

PM maar als je meer wilt weten. :)


Nin&ik doen afrikaanse styl O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:00:36 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129952488
LIKE! Kleuren staan jullie goed!

Ik heb een Tula in bestelling. De love birds, babydrager en daarbij nog een paar verlengers om ook M op mijn rug te kunnen zwiepen *G*

Betekent wel dat mijn Beco de deur uit gaat.
pi_129953681
Nice, die ziet er mooi uit! En tof dat je M. dan ook op je rug kunt hangen O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:33:56 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129954155
Ja, dat mis ik vooral als we gaan fietsen. Ik wil namelijk ook wel ergens heen fietsen en dan sta je met 12,5 kg op je arm.
pi_129954873
Ohh Belle en Nin O+ Wat ontzettend gaaf! Kleuren staan jullie prachtig!
pi_129957633
O+ Mooi!!!!!
  maandag 12 augustus 2013 @ 09:44:13 #161
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129968923
Psst! Doekjes te koop! OUD / Vraag en aanbod deel 123
A grand adventure has begun.
pi_130129442
Ik heb een vraagje. Ik heb nu net voor het eerst mijn meisje in de geweven doek geknoopt, maar ik vraag me af waar ik op moet letten met hoe haar hoofdje ligt. Ze ligt nu wel tegen mij aan, maar iets met haar gezicht naar beneden toe zeg maar. Kan dat kwaad? Er staat mij iets bij van kinnetjes die niet op de borst mogen liggen?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:55:40 #163
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130129568
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik heb nu net voor het eerst mijn meisje in de geweven doek geknoopt, maar ik vraag me af waar ik op moet letten met hoe haar hoofdje ligt. Ze ligt nu wel tegen mij aan, maar iets met haar gezicht naar beneden toe zeg maar. Kan dat kwaad? Er staat mij iets bij van kinnetjes die niet op de borst mogen liggen?
Heb je haar in komma houding of rechtop? In FWCC geknoopt? Bij rechtop knopen is het prima, dan kan ze indien nodig altijd een andere houding vinden.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:57:55 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130129640
8)7 ik was hier om te vertellen hoe blij ik ben met MN manduca, maar zag de vraag vanlaiv staan en vergat dat spontaan.
Vanmorgen in de stad geweest, ik kkreeg een opmerking van een vrouw dat ik een hele makkelijke baby heb omdat ze op MN rug sliep O+
pi_130129664
Ze zit rechtop geknoopt, en het is inderdaad een FWCC.

Ik ben ook wel echt aan het kijken nu hoe ze het vindt, en hoe ze lijkt te ademen, maar ze ligt heerlijk volgens mij.

En de Manduca is heerlijk! Mijn zoon staat al te springen als we hem tevoorschijn halen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:03:09 #166
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130129807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ze zit rechtop geknoopt, en het is inderdaad een FWCC.

Ik ben ook wel echt aan het kijken nu hoe ze het vindt, en hoe ze lijkt te ademen, maar ze ligt heerlijk volgens mij.

En de Manduca is heerlijk! Mijn zoon staat al te springen als we hem tevoorschijn halen.
Lekker laten liggen, en genieten van zo'n klein frummeltje in de doek O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:43:50 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130148836
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:57 schreef pessie het volgende:
8)7 ik was hier om te vertellen hoe blij ik ben met MN manduca, maar zag de vraag vanlaiv staan en vergat dat spontaan.
Vanmorgen in de stad geweest, ik kkreeg een opmerking van een vrouw dat ik een hele makkelijke baby heb omdat ze op MN rug sliep O+
*O* erkenning voor je baby! Grapje, heerlijk dat ze in slaap viel op je rug, en dat in de stad! O+
pi_130148907
Ja, ik wil binnenkort ook eens een rugknoop proberen! Eens in verdiepen, welke is makkelijk/goed te doen met een kleintje?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:45:42 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130148937
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:03 schreef pessie het volgende:

[..]

Lekker laten liggen, en genieten van zo'n klein frummeltje in de doek O+
Dat :Y

Ik krijg E steeds alleen maar heel slordig in de doek geknoopt omdat ze absoluut rechtop moet zitten om ALLES te zien én op dr vuistje te knagen :') De bovenste rail krijg ik dan heel moeilijk goed aangetrokken, en dus zit de doek veel te los als ze wat meer naar me toe leunt. Nouja, vandaag ging het om een klein stukje lopen dus heb ik gewoon gezellig mn armen om dr heen gevouwen *;

We liepen op het Noorderzon festival; vorig jaar liep ik daar toen ik net zwanger was, me helemaal te verheugen op dit jaar met kindje-in-de-doek O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:46:45 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130148987
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:45 schreef bellelena het volgende:
Ja, ik wil binnenkort ook eens een rugknoop proberen! Eens in verdiepen, welke is makkelijk/goed te doen met een kleintje?
De rucksack! Echt prima te doen, zeker als je lief je een beetje helpt. Ik vond dit filmpje heel duidelijk:
pi_130149161
Hee kijk, dat is handig! Dankjewel! Die gaan we eens proberen!

Enne, herkenbaar van dat rechtop zitten, hier gaat het er hetzelfde aan toe. En ook tijdens het wandelen, zo'n beetje achterste voren zitten om alles te kunnen bekijken O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:58:06 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130149475
Daarom wilde ik inderdaad rugdragen proberen :Y

Vooralsnog ging E brullen als ik het hierthuis probeerde, maar ik ben woensdag bij Pessie thuis geweest om te oefenen en toen ging het goed! *O* Maar Lauren had dan ook al het goede voorbeeld gegeven :Y
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:07:52 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130149828
Vergeten :@

Dit weekend ga ik het hier thuis weer proberen :Y
pi_130150106
Leuk, ben benieuwd of E. het nog weet en het dan ook leuker vindt!
Als het hier een beetje lukt, dan zal ik hier ook een foto maken!
pi_130159098
J vond het op de rug in de beco echt verschrikkelijk...... Weet niet of het aan de drager, het dragen zelf of het feit dat ze op mijn rug hing was maar zo'n baby zit dan echt heel dicht bij je oor....
pi_130159230
Volgende keer J in de wagen met M en D op de rug? ;)
Waarom had je niet afgewisseld eigenlijk?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130159639
Wat bedoel je met afwisselen? Halverwege wisselen?
pi_130159668
Andere kind op de rug/buik?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130159734
Halverwege wisselen vond ik niet zo handig (ik ben nog niet zo handig met het in en uit en op mijn rug). En op mijn buik schoot ook niet op want ik krijg in de beco dat gespje op mijn rug niet zelf vast.
pi_130160050
Je kun het gespje verplaatsen, als je m hoger op de band zet (richting je nek), kun je er makkelijker bij.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_130161252
Beco gaat er toch uit. Verwacht binnen een week mijn Tula *O*
pi_130162501
Ik heb een Natibaby, en volgens mij krijg ik het deel bij zijn nek niet strak genoeg geknoopt. Maar ik weet niet goed wat ik dan verkeerd doe. Als hij in de doek zit lijkt het niet zo erg, want hij ligt toch met zijn hoofd tegen me aan, maar ik blijf het gevoel hebben dat dat stukje strakker moet. Nu flubbert het in zijn nek?

Is er een tip voor, of gewoon blijven oefenen?
pi_130170442
Rol je er al een spuugdoekje in LE?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130170560
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:06 schreef Kyara het volgende:
Beco gaat er toch uit. Verwacht binnen een week mijn Tula *O*
Heb je al een koper?
Tot hoeveel kg kun je ermee dragen?
pi_130171489
Nog niet.

Geen idee tot hoeveel kilo maar in de praktijk vond ik hem vanaf maat 80 al niet zo handig meer. Dus voor jouw meisje best wel ongeschikt zeg maar.

Ik stap over naar de Tula omdat ik M daar ook beter mee kan dragen.
pi_130173999
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:22 schreef Marjolijntje het volgende:
Rol je er al een spuugdoekje in LE?
Nee!
pi_130174046
Hopelijk kan je makkelijk kind wisselen met de Tula Kyara!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130174172
Goed om te weten Kyara!
pi_130174228
Oh, ik had nog een foto gewhatsappt naar een zeer ervaren draagster, en zij vond het echt prima geknoopt, ook in de nek. Misschien toch meer mijn onzekerheid dan iets anders. Naar dat spuugdoekje zal ik nog wel even kijken. :)
pi_130174569
Spuugdoekje in de rail rollen kan heel fijn zijn! Geeft ook meer steun in de nek, deed het ook altijd bij Faye :)

Oh, we hebben (weer) een nieuwe doek O+




En er mag best een boel uit eigenlijk.. Iemand interesse in Didymos pfau burgund (weinrot) 4? Of indio Olivia 6? Of Oscha roses juliet 6, alto eventide 6, TolA 6?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130174574
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:03 schreef Kyara het volgende:
Nog niet.

Geen idee tot hoeveel kilo maar in de praktijk vond ik hem vanaf maat 80 al niet zo handig meer. Dus voor jouw meisje best wel ongeschikt zeg maar.

Ik stap over naar de Tula omdat ik M daar ook beter mee kan dragen.
ik zeg ook tot een maatje of 80 is hij fijn maar daarna toch echt niet meer zo. :)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:19:17 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178707
Wat voor knoop is dat Marjolijntje?
pi_130181783
Double hammock. Er wordt gezegd dat die pas fijn is als kindjes zelf kunnen zitten.
Mooie doek Marjolijntje!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130188664
Double hammock ja :) Schijnt ook dat het pas goed is voor het ruggetje als ze zelf kunnen zitten. Als je een meerlaagse knoop wilt zou je ook de secure high back carry kunnen proberen, voordeel is dat je kindje dan ook gelijk 'vast' zit bij de eerste laag.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130189111
Mooi Marjolijntje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat :Y

Ik krijg E steeds alleen maar heel slordig in de doek geknoopt omdat ze absoluut rechtop moet zitten om ALLES te zien én op dr vuistje te knagen :') De bovenste rail krijg ik dan heel moeilijk goed aangetrokken, en dus zit de doek veel te los als ze wat meer naar me toe leunt. Nouja, vandaag ging het om een klein stukje lopen dus heb ik gewoon gezellig mn armen om dr heen gevouwen *;

Die hebben we hier ook, al is het tegenwoordig minder. Als ik buk tijdens het aanspannen laat ze zich meer en makkelijker tegen me aandrukken om de boel even strak te trekken.
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:17:23 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130194294
De Twin Go Carrier:



Hij zou ergonomisch moeten zijn.
pi_130194934
Dat valt vies tegen als ik zo de plaatjes zie :@
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:05:59 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130196200
Dat dacht ik dus ook.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:11:15 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130196401
Het ziet er iig loodzwaar uit, als dat jongetje zo naar achteren leunt :X
pi_130202226
Ja vooral bij de rug mist er veel ondersteuning en bij de benen zitten ze wel wijd en uit elkaar maar niet in de juiste houding en voor jezelf lijkt het mij daardoor ook niet zo comfortabel en zo met de voetjes er in is geen geschikte houding.
pi_130232203
Afgelopen zaterdag, de eerste keer rugdragen!



Vandaag of morgen wil ik ook de tip van Marjolijntje proberen, de secure high back carry knoop!
pi_130232428
Kijk dat kleine koppie er dan bovenuit O+

En jouw ogen Belle, wauw! Zo intens!
Sarcasme. Herken het.
pi_130232956
Leuk Belle!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:16:20 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130233793
Belle wat leuk!
pi_130233889
Dank, ze vond het zelf ook erg leuk! Moet wel zeggen dat ik het zelf nu ook nog wel lekker vind om haar op m'n buik te dragen, qua gewicht kan dat nog heel goed en dan kan ik d'r zelf zien en knuffelen O+ Maar alvast een geslaagd experiment zo!
pi_130234208
Mooi Belle!
pi_130234312
Mooi geknoopt ook, :Y
kan nog iets hoger zodat het hoofdje net iets meer boven je schouders uitkomt en ze wat meer op je schouders kan rusten.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:06:06 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130235712
Goed geslaagd belle! En idd, dat koppie O+
pi_130236767
Dankje voor de tip Pvoesss!
  maandag 19 augustus 2013 @ 22:49:30 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130256172
De Noorderzondames:


Wat is ze dan nog klein he O+
pi_130263861
O+

Ja, als ze slapen in de doek dat zijn ze echt nog zo mini. Maar hier slapen ze niet meer zo makkelijk in de doek helaas.
pi_130264730
LB en Belle O+ O+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:30:04 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130264946
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:
O+

Ja, als ze slapen in de doek dat zijn ze echt nog zo mini. Maar hier slapen ze niet meer zo makkelijk in de doek helaas.
E ook niet, maar ik had haar er nu slapend ingehesen en dat werkte O+

Daarom ook gelijk een foto oO<
pi_130266401
LB en Belle O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130267613
Experts.. Ff een vraagje :)

Ik heb nu dus een tricot slen... Ik vind het dragen heerlijk en Ow vindt t ook erg fijn. Alleen zakt Ow steeds verder naar beneden. Na ongeveer een half uur moet ik opnieuw knopen omdat hij dan veel te laag hangt. Ik heb al geprobeerd strakker te knopen maar hij blijft zakken.

http://www.mijnalbum.nl/i(...)5447728&key=PNASUKEN

(Het is geen topfoto, maar ff om het idee)

Dus ik had bedacht om ff wat andere draagdoeken te huren om te kijken of er een bij zit die beter blijft zitten. Welke raden jullie me aan?
(Natuurlijk heb ik al vooronderzoek gedaan, maar ik was nog ff benieuwd naar eerlijke meningen)

[ Bericht 42% gewijzigd door Loj op 20-08-2013 11:31:02 ]
pi_130267949
Dat is zo enorm persoonlijk ik vind veel merken die anderen hier gebruiken echt niets.

Het slimste is gewoon een top 5 van doeken maken die je wil hebben en hier vragen of mensen er meer over kunnen vertellen want per merk zijn de doeken ook weer anders per soort etc :)
pi_130271022
Loj, ik heb hetzelfde probleem (ik heb een Natibaby), dacht dat het aan mijn manier van knopen ligt maar deze doek is ook wel erg dik dus wellicht daardoor wat moeilijk goed 'vast' te knopen?
pi_130271298
LE welke nati heb je? (Ik heb sinds een half uur m'n nieuwe nati birdshouses)
Nati is geen rekbare, dus als je kindje dan erg zakt moet je toch strakker knopen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130271672
LB O+ Lieve foto van jullie zo!

Hier slaapt ze nog wel in de doek. Het ligt er alleen aan hoe moe ze is, hoe snel ze in slaap valt. Soms duurt het een half uur, soms 3 minuten.

Loj, een niet-rekbare doek lijkt me een goede optie om te proberen. Hier bevallen de Girasols erg goed! Maar ik heb zelf (nog) niet heel veel ervaring met andere merken.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:48:40 #221
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130272657
Loj ik vond dat lb een mooie en fijne had. Mooi dun en absoluut geen rek. Ik heb zelf een ellevill, maar die rekt iets. Vind ikzelf wel fijn bij kleinere kindjes maar nu Lauren groter wordt vind ik het rugdrarug dragen met de manduca het fijnst. Ze is al 8220 gram :X
pi_130273045
Die birdshouses zag ik gisteren, echt zo O+!

Ik heb een natibaby batavia. Knopen met een baby die dat niet leuk vindt werkt gewoon niet prettig. Eenmaal in de doek is hij zen. Maar voordat we daar zijn..
pi_130273205
Mooie kleur, batavia! O+
Je wordt er steeds handiger in, en je baby weet steeds beter wat er gebeurt, meestal wordt het dus ook beter. Maar dat het frustreert en niet helpt bij het goed knopen kan ik me voorstellen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130273330
Doek slapende kindjes O+
Ik vind het zo heerlijk als ze in de doek slaapt :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:09:36 #225
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130273420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Doek slapende kindjes O+
Ik vind het zo heerlijk als ze in de doek slaapt :)
Lauren kan steeds beter in de manduca slapen. Vind ik ook echt heerlijk.
pi_130273498
Belle & LB wat een heerlijke knusse foto's O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130303004
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:26 schreef bellelena het volgende:
Afgelopen zaterdag, de eerste keer rugdragen!

[ afbeelding ]

Vandaag of morgen wil ik ook de tip van Marjolijntje proberen, de secure high back carry knoop!
wat een mooie doek is dat.. welke is dat als ik vragen mag?

Ziet er goed uit zo op je rug :)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_130307864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 03:18 schreef Dottey het volgende:

[..]

wat een mooie doek is dat.. welke is dat als ik vragen mag?

Ziet er goed uit zo op je rug :)
Girasol Earthy Rainbow O+ Ben er zelf groot fan van!
pi_130309357
Kom ik weer, te koop:

Didymos indio olivia 6 140 euro
Oscha tree of life astreae 6 180 euro
Oscha roses juliet 6 240 euro
Pfau burgund 4 70 euro

[ Bericht 0% gewijzigd door Marjolijntje op 21-08-2013 12:50:33 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130310835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:49 schreef bellelena het volgende:

[..]

Girasol Earthy Rainbow O+ Ben er zelf groot fan van!
gelijk opgeschreven voor mijn "wil ik graag enorm graag super graag" lijstje O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_130392578
Heeft iemand ervaring met een Rose and Rebellion-draagzak? :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:33:14 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130399381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:44 schreef Marjolijntje het volgende:
Kom ik weer, te koop:
[ afbeelding ]
Didymos indio olivia 6 140 euro
Oscha tree of life astreae 6 180 euro
Oscha roses juliet 6 240 euro
Pfau burgund 4 70 euro
Stop torturing me ;(

Ik heb echt niks nodig maar ik word helemaal hebberig van die doekenstash van jou :9
pi_130399932
Het kan ook erger. Ik ben op zoek maar ik vind ze niet zo mooi.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_130401140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:46 schreef L-E het volgende:
Heeft iemand ervaring met een Rose and Rebellion-draagzak? :)
Ja, maar wel met de kleutervariant.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130402363
Mijn Tula is binnen *O*

D vond het vreselijk -O- maar is ook net nog iets te klein. Zondag M er maar eens inhangen O+
pi_130410661
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:35 schreef Kyara het volgende:
Mijn Tula is binnen *O*

D vond het vreselijk -O- maar is ook net nog iets te klein. Zondag M er maar eens inhangen O+
Och arme D! Misschien als ze een beetje gegroeid is :*
Ben benieuwd hoe M het vindt!

*O* Onze wompat is net binnengekomen, nog maar even 2 minuten aangehad want Nin ging in bed, maar straks natuurlijk even wat uitgebreider proberen! Volgens mij gaat ze er al net inpassen zonder babyinzetdingetje :)
pi_130417341
Ben benieuwd Belle!

Dametjes moeten er inderdaad nog even ingroeien. Bij het zien van deze foto begreep ik dat ze het vreselijk vond :D :') :@

pi_130418089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:09 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ja, maar wel met de kleutervariant.
Vanaf wanneer gaan ze daarin? Ongeveer?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_130418589
Ja Kyara, zo kun je inderdaad ook heulemaal niet leuk om je heen kijken ;( :D
pi_130418782
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:50 schreef Kyara het volgende:
Ben benieuwd Belle!

Dametjes moeten er inderdaad nog even ingroeien. Bij het zien van deze foto begreep ik dat ze het vreselijk vond :D :') :@

[ link | afbeelding ]
Wat een leuk ding! O+
F vond het eerst wel lekker als hij niets kon zien maar hij valt nu niet meer zo snel in slaap in de draagzak en dus kijkt hij inderdaad liever lekker rond :D
Geen rits dus waarmee je hem kunt verkorten, wat zijn nog meer verschillen met de Manduca? Vind hem wel erg mooi namelijk :@
pi_130418966
Deze is vanaf 7 kg. En ik heb er ook een paar verbreders bij waardoor ik hem ook voor M kan gebruiken en dat is voor mij het grootste pluspunt. En ik vind het patroontje ook zo leuk. O+

Meisjes zijn ook weer een stukje ouder dan F dus die gaat echt het gevecht tegen de slaap aan...
pi_130421172
Mooi hoor, die Tula.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_130421546
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Stop torturing me ;(

Ik heb echt niks nodig maar ik word helemaal hebberig van die doekenstash van jou :9
+1

quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:50 schreef Kyara het volgende:
Ben benieuwd Belle!

Dametjes moeten er inderdaad nog even ingroeien. Bij het zien van deze foto begreep ik dat ze het vreselijk vond :D :') :@

[ link | afbeelding ]
Wat een toffe drager, en wat steekt daar een ontzettend schattig beentje uit! O+
pi_130422458
Die Tula is leuk Kyara!

Wij krijgen een heule toffe Boba als verlaat kraamkado. O+
pi_130422810
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:39 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou met 66cm niet gaan voor de gewone beco gemini want smal en ook niet gaan voor de soleil.
Dit filmpje legt het eigenlijk wel goed uit.

Wat bedoel je hier mee? Dat ze nog te klein is? Of er al snel uit zal groeien qua lengte? Ik heb het filmpje gekeken maar ik snap het nog niet :@
De beco gemini leek mij wel wat maar L was vorige maand 68 cm en zal nu wel rond de 74 zijn.

Met smal bedoel je te weinig steun bij de heupjes als ik t filmpje zo zie?
pi_130422878
Dan kan je beter voor de Beco Butterfly gaan inderdaad.

Mijn butterfly gaat weg. Als je geïnteresseerd bent wil ik wel wat foto's maken?
pi_130423572
Omdat L redelijk groot is voor zijn leeftijd. En de butterfly hoger is in de nek? Begrijp ik het nou goed?
pi_130423789
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:04 schreef Kyara het volgende:
Deze is vanaf 7 kg. En ik heb er ook een paar verbreders bij waardoor ik hem ook voor M kan gebruiken en dat is voor mij het grootste pluspunt. En ik vind het patroontje ook zo leuk. O+

Meisjes zijn ook weer een stukje ouder dan F dus die gaat echt het gevecht tegen de slaap aan...
Hmm, F is bijna 7 kg. Hoe zwaar is M nu eigenlijk? Volgens mij kan ik F in de Manduca dragen tot hij 20 kg is, maar of het dan nog comfortabel zit weet ik eigenlijk niet.

Ik heb laatst een keer geprobeerd hem op mijn rug te dragen maar dat vond hij vreselijk! Ik denk dat ik hem dan ook helemaal anders moet afstellen, heb wel wat zitten pielen maar met een krijsend kind achter je oor is het niet echt ontspannen puzzelen ;)

LB en Belle die foto's! O+

En LE heb je een foto? :9
pi_130424052
M was 1,5 maand geleden 12,5 kg.
pi_130424099
Oke! (ik had echt géén idee!)
pi_130457902
Ik kom even binnen vallen. Ik gebruik nu alleen nog maar de wompat voor mijn kinderen, dus de andere doeken en drager mag er uit.

Girasol rood/oranje, maat 7 voor EUR 60,--
Weinig gebruikt, alleen in de eerste weken van mijn tweede


Didymos Indio Blau/weiss, maat 6. Zoals ik heb begrepen een echte Fok doek dus al goed ingedragen.
Mag weg voor EUR 50,--


Beco Butterfly II, veel gebruikt. Met babyinzet, dvd en gebruiksaanwijzing.
Mag weg voor EUR 80,--

Prijzen zijn vraagprijzen dus heb je wat anders in gedachten graag een PM
pi_130471106
Weet iemand hier een leuke winkel voor een goede ergonomische drager? Mijn schoonouders willen ons graag iets cadeau doen en we willen graag een draagzak, maar dan wel een goede. Ze vinden het leuk om die samen uit te zoeken, dus liever een winkel dan een webshop.

Ik zie dat Babypark er eentje heeft, of zijn er nog meer van hun collectie goed? http://www.babypark.nl/buik-en-rugdragers.html

Mij lijkt een Bondolino wel fijn, omdat vriend en ik nogal van maat verschillen en dan lijkt knopen me wat handiger dan telkens aan gespen te moeten sjorren.
pi_130471342
De enige geschikte die ze hebben bij babypark is inderdaad de ergobaby.
Verder zijn er weinig echte winkels waar je doeken/ dragers kan kopen maar je kan vaak wel een afspraak maken om te komen kijken bij een verkoopster of er zijn inloopochtenden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:34:04 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130495711
Rode bondolino, onderweg naar waar mijn huis woont.... *O*

pi_130496288
Juud *O* leuk! Stoere kleur :Y

Mijn vriend zag gister een drager die hij mooi vond. Het is een draagzak met op de rug gekruiste banden, en de baby zat in (naar zijn idee) ergonomische kikkerhouding. De drager oogde slank, en hij dacht dat hij aan de voorzijde verstelbaar was met klittenband. Hij was effen olijfgroen. Iemand enig idee wat hij gezien heeft? (Hij denkt na wat googlen zelf dat het een marsupi was)

Oke, het is inderdaad een Marsupi. Is inderdaad mooi zeg O+
Als je een Manduca gewend bent, zijn de schouderbanden dan erg oncomfortabel?

[ Bericht 10% gewijzigd door Suikertante op 26-08-2013 22:54:13 ]
pi_130497922
Die vond ik er ook mooi uitzien inderdaad!

Bij de wompat die wij nu hebben kun je kiezen of je de banden recht of gekruist draagt. Maar Nin is nu nog net te klein voor de draagzak! Ze gaat huilen omdat ze het niet zo goed ziet ;) Herkenbaar Kyara? :P Denk dat het binnen een paar weken al beter zal passen! Tot die tijd af en toe even proberen!
pi_130498062
Dat doet F ook als ik hem openrits, want dan is ie wat hoog. Maar hij viel vandaag wonder boven wonder weer in slaap in de draagzak en toen heb ik hem toch stiekem even opengeritst zodat hij rustig kon slapen O+

Het is wel veel gezelliger als hij mee kan kijken ja. Als hij dan zijn hoofd heen en weer draait kriebelen die haartjes zo tegen je kin *;
pi_130524861
Tula vandaag uitgeprobeerd met M. Eerst op de fiets ergens naar toe en daarna in de Tula gehesen. En hij vond het leuk *G*



valt me wel op dat hij nog behoorlijk hoog zit.
pi_130525571
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Suikertante het volgende:
Oke, het is inderdaad een Marsupi. Is inderdaad mooi zeg O+
Als je een Manduca gewend bent, zijn de schouderbanden dan erg oncomfortabel?
Waarom kruist hij de banden van de manduca niet?
Marsupi kan je een stuk minder mee in ieder geval ik vind hetzelf echt afschuwelijk dragen.
pi_130525769
Ja ik moet eens een filmpje kijken van hoe je hem dan omdoet. Maar ik denk niet dat hij er ineens veel slanker door oogt toch? En het lijken me ook van die dikke banden om te kruisen!
Eigenlijk overwegen we helemaal geen andere, maar die Marsupi is niet echt duur dus ik dacht, als hij voordelen heeft en hij komt een keer voorbij dan is het wel leuk om mijn vriend z'n eigen drager te geven (hoeven we ook niet telkens te stellen, hoewel dat wel meevalt eigenlijk).

Kyara wat een stoere kleur! Niet saai grijs maar precies mooi ;)
pi_130550494
Verkocht.

[ Bericht 95% gewijzigd door Marjolijntje op 28-08-2013 19:46:37 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130584929
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:27 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik moet eens een filmpje kijken van hoe je hem dan omdoet. Maar ik denk niet dat hij er ineens veel slanker door oogt toch? En het lijken me ook van die dikke banden om te kruisen!
Eigenlijk overwegen we helemaal geen andere, maar die Marsupi is niet echt duur dus ik dacht, als hij voordelen heeft en hij komt een keer voorbij dan is het wel leuk om mijn vriend z'n eigen drager te geven (hoeven we ook niet telkens te stellen, hoewel dat wel meevalt eigenlijk).

Kyara wat een stoere kleur! Niet saai grijs maar precies mooi ;)
Ik vond de marsupi fijn, ik kon niet ver lopen maar in huis heb ik S wel gedragen. Ik kon m makkelijk alleen omdoen en S vond het ook prettig.
(je mag die van mij ook best een tijdje lenen hoor, hoef je niet 1 te kopen)

http://www.dragenenzo.nl/(...)r-breeze-lichtgrijs/
Mt L
pi_130585076
Binnenvalt. Ik heb van Sonnetje Eva teruggekocht...daar heeft Lotte ook in gezeten en nu mogen er weer twee meisjes in ♡
Lotte!
Noah!
pi_130586002
Ga je dubbeldragen Linda?
pi_130587102
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 07:59 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik vond de marsupi fijn, ik kon niet ver lopen maar in huis heb ik S wel gedragen. Ik kon m makkelijk alleen omdoen en S vond het ook prettig.
(je mag die van mij ook best een tijdje lenen hoor, hoef je niet 1 te kopen)

http://www.dragenenzo.nl/(...)r-breeze-lichtgrijs/
Mt L
Hoi Zoë, wat lief O+ ik heb het mijn vriend voorgesteld maar die bleek al wat onderzoek te hebben gedaan en vindt de schouderbanden toch te dun lijken. Daarbij zijn we heel tevreden met de Manduca. Ik was verrast dat hij zelf over een andere drager begon maar blijkbaar was de conclusie dat hij iets anders zocht onterecht :@
pi_130587783
Leuk linda!!

Ik wil nieuwe doeken kopen heel erg veel :D :D

Ik wil vooral heel graag de onderste van deze stapel hebben al vind ik girasols niet eens heel fijn :')
pi_130591250
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:06 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hoi Zoë, wat lief O+ ik heb het mijn vriend voorgesteld maar die bleek al wat onderzoek te hebben gedaan en vindt de schouderbanden toch te dun lijken. Daarbij zijn we heel tevreden met de Manduca. Ik was verrast dat hij zelf over een andere drager begon maar blijkbaar was de conclusie dat hij iets anders zocht onterecht :@
Lief dat je voor hem rondkijkt toch :Y altijd leuk als een man ook wil dragen.
Vind het zelf wel meevallen met de schouderbanden maar dat is persoonlijk natuurlijk. Mocht je m in de toekomst eens willen proberen mag dat altijd.
pi_130593941
Ik onthoud het! :*
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:17:29 #269
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130647619
*O* Enorm blij mee, wat een fijn ding!! Naast de Wompat voor Lientje mijn beste aankoop op doek/drager gebied...

pi_130696408
Is mini

pi_130697685
Die mini's O+. KD dat handje! *zwijmel ende zucht*

Pvoes die girasol is mooi ja!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 september 2013 @ 11:48:42 #272
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130697936
Nou, die van mij is al maxi vergeleken met het mupke van KD, scheellt 2 kilo. :D
pi_130698071
Prutsjes! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130717822
KD, mooi zeg!

Vandaag ook weer met de draagdoek op pad geweest, mijn vriend droeg ons meisje, en wat een bekijks heb je dan.

Musjes.com heeft nu een winkel in Groningen, en verkoopt ook draagdoeken daar. We zijn wezen kijken, en kwamen dus nogal wat dragende moeders en vaders tegen.
Ik ben er weggekomen met een Kokadi Patara Waldvogel...
  zondag 1 september 2013 @ 20:37:49 #275
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_130718301
Welke Le's waren er te koop van kokadi? er zouden ook nieuwe zijn las ik ergens
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_130722255
oh verkeerde account, dat was ik :')
  zondag 1 september 2013 @ 21:37:37 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130722676
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
KD, mooi zeg!

Vandaag ook weer met de draagdoek op pad geweest, mijn vriend droeg ons meisje, en wat een bekijks heb je dan.

Musjes.com heeft nu een winkel in Groningen, en verkoopt ook draagdoeken daar.
Oh echt? :o Waar zit die? :9
pi_130723094
Akerkhof 29, waar eerst Mercado zat.
pi_130724431
Klopt, de website is ook www.akerkhof29.nl

Pvoess, de enige die ik heb gezien was een blauwe elephantendoek. Voor de rest weet ik het niet.
  zondag 1 september 2013 @ 22:27:17 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130726188
Hm, dan mag ik daar de komende week misschien wel ff naar binnen :9
pi_130764378
Hoi! :W Ik heb de tip gekregen om hier te komen gluren omdat Olli mij graag wil beslapen. Ik heb een BabyJorn geleend maar die schijnt niet zo goed te zijn. Wat is een goed alternatief? Doeken durf ik niet, ik ben veel te bang dat ik iets niet goed doe en hij eruit stuitert. Ik zag een 'bondolino' voorbij schuiven?
pi_130764951
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
Hoi! :W Ik heb de tip gekregen om hier te komen gluren omdat Olli mij graag wil beslapen. Ik heb een BabyJorn geleend maar die schijnt niet zo goed te zijn. Wat is een goed alternatief? Doeken durf ik niet, ik ben veel te bang dat ik iets niet goed doe en hij eruit stuitert. Ik zag een 'bondolino' voorbij schuiven?
Ik heb een beco te koop met babyinzet. Je woont in de buurt en mag hem wel uitproberen hoor.
Moet je even pm/dm sturen.
pi_130769818
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 23:39 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik heb een beco te koop met babyinzet. Je woont in de buurt en mag hem wel uitproberen hoor.
Moet je even pm/dm sturen.
dm :@
pi_130769891
Dat knopen van zo'n doek is waar ik ook tegenop zag. Valt-ie er niet uit dan aaahhhh!

Nu weet ik dat zo'n kind zo enorm in de doek gewikkeld zit, dat het een wonder te noemen is als je 'm eruit weet te stuiteren ;)
pi_130803664
ik heb een zak!! Nou ja, 2 eigenlijk. Geleend van de buurvrouw. een boba en een Wallaboo. http://www.bol.com/nl/p/w(...)en/9200000012618567/ die boba is geloof ik wel goedgekeurd, maar hoe zit het met de wallaboo?
pi_130803897
De boba is goed inderdaad de wallaboo is een slingbag en die zijn gevaarlijk. :)
Ivm warmtestuwing en het kinnetje op de borst door de verkeerde kommahouding.
pi_130804145
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:09 schreef Pvoesss het volgende:
De boba is goed inderdaad de wallaboo is een slingbag en die zijn gevaarlijk. :)
Ivm warmtestuwing en het kinnetje op de borst door de verkeerde kommahouding.
Dan blijft de wallaboo in de kast :)
pi_130804381
Let er wel op dat de boba een babyinsert heeft anders is die sowieso niet geschikt. :)
pi_130808544
Je gaat je kind echt niet uit je doek laten stuiteren hoor. Eerder nog uit een draagzak. In een doek zit de stof een aantal keer om kind heen van knieën tot nek tussen de benen door en strak tegen je aan. In een drager veel losser met meer gaten.
pi_130809359



Dubbeldragen
pi_130809447
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
Hoi! :W Ik heb de tip gekregen om hier te komen gluren omdat Olli mij graag wil beslapen. Ik heb een BabyJorn geleend maar die schijnt niet zo goed te zijn. Wat is een goed alternatief? Doeken durf ik niet, ik ben veel te bang dat ik iets niet goed doe en hij eruit stuitert. Ik zag een 'bondolino' voorbij schuiven?
Als je de FWCC knoopt (Forward Cross Carry), knoop je de doek eerst al een stuk om je heen en daarna schuif je je kindje erin. Daardoor is de kans echt heel klein dat hij op de grond kukelt, net als bij een kant en klare drager. De eerste keer vond ik het ook wel een beetje eng (en heeft mijn kraamhulp me nog geholpen) maar de angst was echt onterecht!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130809494
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:30 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]

Dubbeldragen
Wauw O+. Hoe ver ben je nu? Is het nog comfortabel zo joh?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130809866
Dames, als ik een doek zie op marktplaats, waar moet ik dan op letten?? Heb nu naar rekbaarheid en afmetingen gevraagd, nog tips? We hebben nu de Babybjorn te leen en krijg alweer pijn in mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. Niet echt een succes dus. Ik wil dus proberen met doek te dragen en eerst een goedkopere aanschaffen. Mocht het wat zijn wil ik misschien wel meer uitgeven voor een nieuwe duurdere doek.

En gaaf pvoes!!!
pi_130810424
Materiaal? Katoen, wol of linnen maakt veel verschil. Welke doek heb je op het oog? Vaak weten mensen hier wel of iets een fijne beginnersdoek is.

Mijn eerste doek was een neobulle Simon (ook via hier tweedehands gekocht), ik vond die erg fijn. Katoen, wel al zacht omdat hij al ingedragen was en stevig te knopen. Dunne doeken knopen vaak lastiger trouwens.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130810677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wauw O+. Hoe ver ben je nu? Is het nog comfortabel zo joh?
Ik ben nu 20 weken en het is wel prima te doen ja.
Zolang ik maar eerst even voel hoe de baby ligt en ik daarop de positie aanpas van de buikband.
Er boven of er onder zegmaar. :D
pi_130810759
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:50 schreef Kiwisoep het volgende:
Dames, als ik een doek zie op marktplaats, waar moet ik dan op letten?? Heb nu naar rekbaarheid en afmetingen gevraagd, nog tips? We hebben nu de Babybjorn te leen en krijg alweer pijn in mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. Niet echt een succes dus. Ik wil dus proberen met doek te dragen en eerst een goedkopere aanschaffen. Mocht het wat zijn wil ik misschien wel meer uitgeven voor een nieuwe duurdere doek.

En gaaf pvoes!!!
Een rekbare doek is maar even fijn. Een geweven doek heb je langer wat aan.

Verder is materiaal ook heel persoonlijk en kan het verschil maken inderdaad.
anders elke keer hier vragen of een doek iets is en of de prijs redelijk is.

http://www.dragenenzo.nl/c-2018753/little-frog-draagdoek/
http://www.dragenenzo.nl/c-1706230/amazonas-draagdoek/

Zijn goedkope merken maar vooral Little Frog zijn veel mensen heel dol op :Y

en dankje O+
pi_130811621
Ohh hele mooie doeken! Ik ga eens kijken of deze op marktplaats te vinden zijn. Dank!
pi_130811666
Little Frog kende ik niet. Wat een prijsverschil met de duurdere doeken zeg!
pi_130811696
Wat ik net zag was van het merk babylonia. Ik denk dat het rekbare stof is, iig niet geweven. Is dat wat?
pi_130812590
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:05 schreef Kiwisoep het volgende:
Wat ik net zag was van het merk babylonia. Ik denk dat het rekbare stof is, iig niet geweven. Is dat wat?
Babylonia heeft (ook?) wel geweven doeken:
http://www.dragenenzo.nl/c-890427/babylonia-draagdoek/

De nieuwprijs is 85 euro. Ik heb zelf geen ervaring met het merk. Het is 100% katoen, maar ik vind de stof wel wat glimmend / glad ogen. Puur een inschatting, maar ik denk dat het knopen dan misschien wat lastiger gaat. Het kan ook gewoon een ongelukkige foto zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130812601
Babylonia heeft zowel geweven als rekbare dus hangt er vanaf.
Ik gok idd rekbaar.. als ze tweedehands zijn rekt de rekbare wel heel erg en kan het zijn dat hij daardoor minder comfortabel is. heb je een plaatje.

http://www.babylonia.be/c/Draagdoeken/Draagdoeken/72/

hahaha gmta..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')