Ja, die is fijn!quote:Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef Pvoesss het volgende:
doubelrebozoshoulder2shoulder oftewel de DRS2S die is wel op verschillende manieren af te knopen
Het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van gewenning. Ik heb snel geinvesteerd in een draagconsult. Toen haalde ik dat ze alleen de ruck wilde doen en niet alle andere mogelijke rugknopen. Het gevolg was wel dat ik de ruck nog steeds minstens zo snel voor elkaar heb als ik een kind op mijn rug in een drager heb gehesen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:41 schreef Fee-nix het volgende:
Ja ik ben helemaal verkocht. (En dit terrwijl ik het dragen met een doek op de buik totaal geen probleem vond! Heb op menig parkeerplaats blij staan knopen
. Appeltje eitje).
Dus LB, als ik jou was, zou ik lekker investeren in een drager.
Ja gewenning is het ook vast. Ik heb ook eerst een rugdraagconsult gedaan. De ruck lukte me toen ook wel, maar wat je zegt: ik vond m erg oncomfortabel met m'n kind van meer dan 12 kilo. En ik vond t knopen nog steeds lastig en een heet klusje! (De draagconsulente vertelde dat zij het er ook nog steeds erg warm van krijgt iedere keer). En dan ben ik waarschijnlijk te lui of niet handig genoeg om het knopen echt onder de knie te krijgen.... maarja. Ik vind zo'n drager dus echt een uitkomst! En met dat rugpand omhoog krijgen heb ik dan weer helemaal geen problemenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 05:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van gewenning. Ik heb snel geinvesteerd in een draagconsult. Toen haalde ik dat ze alleen de ruck wilde doen en niet alle andere mogelijke rugknopen. Het gevolg was wel dat ik de ruck nog steeds minstens zo snel voor elkaar heb als ik een kind op mijn rug in een drager heb gehesen.
Dat laatste vind ik nog steeds lastig in mijn eentje (rugpand goed over billen hijsen), het eerste kan ik overal.
Alleen vind ik een ruck niet zo comfortabel met 14 kilo kind.
Ik gooi 'm er nog maar eens in: de Storchenwiege babycarrier! Vanaf de geboorte te gebruiken en zowel buik als rug (dat laatste nog niet geprobeerd). Wel een beetje knopen maar voor een noob als ik zeer prima te doen. En iets meer doek dan bijvoorbeeld een manduca. Lijkt mij voor een kleine baby fijner zitten, hoewel nav de foto van Cantare (quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:
Dragen, het lijkt me geweldig! Maarrr ik ben zo onhandige druif dat ik dan neig naar draagdoeklook zonder al te veel knopen. Ik vind mei-tais mooi en comfy ogen en zo ook bondolino's (zo heten ze toch?)
Maar ik weet niet zo goed wat te kiezen en wat te verwachten, in mijn omgeving wordt er eigenlijk niet gedragen. Kunnen jullie een bepaalde doek/drager aanraden?
Ja, maar de ruck voldeed te goed. Nu over naar de Tula, dus het leren is de moeite niet meer. Misschien met nr 2 wel weer.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:55 schreef Morretje het volgende:
Maar als je een Ruck echt goed kan, kun je zelf toch experimenteren met andere knopen adhv een YouTube?
Amazonas. Niet duur, kan tegen het stootje en binnen mum van tijd heel erg zacht en soepel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:31 schreef Flemish_Chick het volgende:
Hey hallo, ik ben nieuw hier, en ook relatief nieuw met het dragen. (hier in belgië is dit zo goed als onbekend, ik ben een waar fenomeen overal waar ik kom). Ik heb een Tricot slen en een BB slen, die laatste heb ik vooral aangekocht omdat ik dacht dat hij lichter zou zijn met dit warme weer maar niets is minder waar. Ik vind hem ook relatief stug, gisteren probeerde ik ook voor het eerst een rucksack, maar denk dat het met een iets soepelere doek beter zou gaan. Iemand tips voor een lichtere, soepelere doek?
heb jij een Tula toddler?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, maar de ruck voldeed te goed. Nu over naar de Tula, dus het leren is de moeite niet meer. Misschien met nr 2 wel weer.
Thanksquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:27 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik gooi 'm er nog maar eens in: de Storchenwiege babycarrier! Vanaf de geboorte te gebruiken en zowel buik als rug (dat laatste nog niet geprobeerd). Wel een beetje knopen maar voor een noob als ik zeer prima te doen. En iets meer doek dan bijvoorbeeld een manduca. Lijkt mij voor een kleine baby fijner zitten, hoewel nav de foto van Cantare (Jullie lijken wel zusjes!) voor het rugdragen van een grotere baby een manduca me weer makkelijker lijkt want klik en vast.
Maar goed, rugdragen heb ik nog niet geprobeerd met mn storch, staat voor dit weekend op de planning.
Fee, wat fijn dat de wompat je zo goed bevalt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |