abonnement Unibet Coolblue
pi_128977474


Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine


EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dionne was vroeger lekker
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 18:30:57 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128977506
Deze gezichten _O-

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 18:34:40 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128977631
Discuswerpster Allison Randall is overigens ook 1 van de Jamaicanen die gepakt zijn:
http://www.reuters.com/ar(...)&feedName=sportsNews

Weinig interessant, 1 keer over de 60 meter gegooid, 9e op de Pan American Games van 2011 en 29e in de kwalificatie op de OS vorig jaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 juli 2013 @ 18:45:44 #4
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128978460
Lol @ die subtitel. :)
pi_128978685
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:41 schreef GotenSSJ het volgende:
Sowieso, waarom komen die testen van Maart nu pas naar buiten? :') Dat moet toch veel sneller kunnen lijkt mij.
Ram vertelde in de Avondetappe dat hoe sneller je een uitslag van een test wil hebben hoe duurder het kost. Bij de TDF hebben ze de uitslag binnen 48 uur maar dat kost dan ook wel een paar duizend euro voor 1 renner. Ik denk dat ze bij kleinere rondes gewoon niet dat soort bedragen willen spenderen.
  maandag 15 juli 2013 @ 19:10:13 #7
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128978707
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:09 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ram vertelde in de Avondetappe dat hoe sneller je een uitslag van een test wil hebben hoe duurder het kost. Bij de TDF hebben ze de uitslag binnen 48 uur maar dat kost dan ook wel een paar duizend euro voor 1 renner. Ik denk dat ze bij kleinere rondes gewoon niet dat soort bedragen willen spenderen.
Ah, makes sense.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128982008
Ik snap dat binnen de atletiek ook niet haha :'( Doping is uithoudingsvermogen bevorderend. Niet zo zeer kwalitatief bevorderend (je houd je kracht alleen langer vol).
Zeker bij discuswerpen zie ik het nut dan niet zo zeer?
Maar ja ik volg het vooral bij wielrennen enzo, daar is het alleen maar voor uithoudingsvermogen en bij wielrennen is het logisch dat het voordeel oplevert met dat uren en uren fietsen.

Ik snap dat out of competition doping testen ook totaal niet? Voor geen enkele sport.
Ok je hebt als topsporter een voorbeeld functie.
Maar wat boeit het in vredesnaam of een renner buiten een wedstrijd om doping gebruikt?
In zijn training loopt ie wat langer en sneller door, maar lekker boeiend in een training.

Of mis ik iets :P
pi_128982138
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:42 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap dat binnen de atletiek ook niet haha :'( Doping is uithoudingsvermogen bevorderend. Niet zo zeer kwalitatief bevorderend (je houd je kracht alleen langer vol).
Zeker bij discuswerpen zie ik het nut dan niet zo zeer?
Maar ja ik volg het vooral bij wielrennen enzo, daar is het alleen maar voor uithoudingsvermogen en bij wielrennen is het logisch dat het voordeel oplevert met dat uren en uren fietsen.

Ik snap dat out of competition doping testen ook totaal niet? Voor geen enkele sport.
Ok je hebt als topsporter een voorbeeld functie.
Maar wat boeit het in vredesnaam of een renner buiten een wedstrijd om doping gebruikt?
In zijn training loopt ie wat langer en sneller door, maar lekker boeiend in een training.

Of mis ik iets :P
Nooit gehoord van steroiden?

Ik denk trouwens dat weinig sporters doping gebruiken tijdens een wedstrijd :P
pi_128982183
De meeste "doping" wordt gebruikt tijdens de training(skampen). En pijnstillers staan ook op die lijsten, zoals ook onze Robben per ongeluk een aantal jaren geleden zich verpraatte

Zie het lijstje war Michael Boogerd continu opnoemt
pi_128982281
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
De meeste "doping" wordt gebruikt tijdens de training(skampen). En pijnstillers staan ook op die lijsten, zoals ook onze Robben per ongeluk een aantal jaren geleden zich verpraatte

Zie het lijstje war Michael Boogerd continu opnoemt
Linkje?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 juli 2013 @ 21:08:07 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_128983123
En daar dook hij ineens weer op, afgelopen zaterdag. Voormalig dopinghandelaar Stefan Matschiner betwijfelde in een interview aan de NOS of het peleton wel echt schoon is. Het middel Aicar zou de renners tot grote prestaties brengen. Vandaar de stelling: Zonder Aicar win je de tour niet. Aan de telefoon: hoogleraar klinische farmacologie Adam Cohen.

http://www.radio1.nl/items/82335-zonder-aicar-win-je-de-tour-niet

Adam Cohen betwijfeld het nut van Aicar voor renners
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_128983441
Sayar positief, wie had dat nu gedacht :P
betere vraag is: wie niet?
in a crowd you lose humanity
pi_128983505
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:15 schreef Wombcat het volgende:
Sayar positief, wie had dat nu gedacht :P
betere vraag is: wie niet?
Syntix?
pi_128983548
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Syntix?
Nee, want hij rijdt niet bij Sky. Volgens Syntix gebruikt iedereen dope, behalve Sky.
in a crowd you lose humanity
  maandag 15 juli 2013 @ 21:18:51 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_128983559
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat er 'deskundigen' zijn die blijven volhouden dat het allemaal niet werkt en dat het een soort placebo-effect is. Als je alleen al zo'n Sayar of in dezelfde ronde vorig jaar Gabrovski ziet fietsen dat weet je toch genoeg? Om naar niet te beginnen over de rest de laatste 15 jaar op het gebied van bloeddoping.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128983604
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:45 schreef debeterebob het volgende:

Nooit gehoord van steroiden?

Ik denk trouwens dat weinig sporters doping gebruiken tijdens een wedstrijd :P
Nee vlak voor een wedstrijd ofzo.
Zo lang blijft doping niet werken lijkt mij hoor?
In wielrennen enzo wordt het vaak die avond nog ingebracht. Dus of hij moet die dag na die out of competition controle een wedstrijd hebben gehad (of wellicht meerdere dagen max) anders zie ik het nut nog niet
pi_128983623
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:18 schreef OProg het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat er 'deskundigen' zijn die blijven volhouden dat het allemaal niet werkt en dat het een soort placebo-effect is. Als je alleen al zo'n Sayar of in dezelfde ronde vorig jaar Gabrovski ziet fietsen dat weet je toch genoeg? Om naar niet te beginnen over de rest de laatste 15 jaar op het gebied van bloeddoping.
Harm Kuipers :W
  maandag 15 juli 2013 @ 21:21:26 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_128983672
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:20 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Harm Kuipers :W
Of zo'n Bram Brouwer vorige week. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 15 juli 2013 @ 21:58:33 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128985346
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee vlak voor een wedstrijd ofzo.
Zo lang blijft doping niet werken lijkt mij hoor?
In wielrennen enzo wordt het vaak die avond nog ingebracht. Dus of hij moet die dag na die out of competition controle een wedstrijd hebben gehad (of wellicht meerdere dagen max) anders zie ik het nut nog niet
ik denk dat je de OP eens kunt doorlezen, dan snap je het wel
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 22:08:32 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128985838
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:42 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap dat binnen de atletiek ook niet haha :'( Doping is uithoudingsvermogen bevorderend. Niet zo zeer kwalitatief bevorderend (je houd je kracht alleen langer vol).
Zeker bij discuswerpen zie ik het nut dan niet zo zeer?
Maar ja ik volg het vooral bij wielrennen enzo, daar is het alleen maar voor uithoudingsvermogen en bij wielrennen is het logisch dat het voordeel oplevert met dat uren en uren fietsen.

Ik snap dat out of competition doping testen ook totaal niet? Voor geen enkele sport.
Ok je hebt als topsporter een voorbeeld functie.
Maar wat boeit het in vredesnaam of een renner buiten een wedstrijd om doping gebruikt?
In zijn training loopt ie wat langer en sneller door, maar lekker boeiend in een training.

Of mis ik iets :P
Als je tijdens je training met behulp van doping niet je normale 2 keer de lokale buitencategorieberg op kunt knallen, maar ineens 5 keer (om het even te overdrijven), heb je daar tijdens de koers sowieso wel voordeel van lijkt me :+

Harder, langer, zwaarder kunnen trainen (met hulp van doping) = beter presteren tijdens een wedstrijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128992550
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356018 vanaf 28:48

Ellen van Langen over doping in de atletiek. Geweldig. _O-
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:54:46 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_128992637
Ik zat het net te kijken. :')

Hier is een 'manmanman' wel op zijn plaats. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128992825
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:54 schreef OProg het volgende:
Ik zat het net te kijken. :')

Hier is een 'manmanman' wel op zijn plaats. :')
Niet systematisch :')
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 01:10:11 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128992959
Haha, die Patrick van Luijk is ook een groot denker. De progressie van Bolt over de afgelopen jaren is heel logisch. Was in de jeugd ook al heel goed. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128992983
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, die Patrick van Luijk is ook een groot denker. De progressie van Bolt over de afgelopen jaren is heel logisch. Was in de jeugd ook al heel goed. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Zou hij in de Jamaicaanse clubs ook wasmiddel gesnoven hebben?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:18:34 #27
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128993120
Ellen van Langen :')

Ongelofelijk domme antwoorden geven en een beetje afgeven op het oostblok. Man man, wat zijn veel sporten toch omgeven door rare figuren.

Van Langen zit voor de Atletiekunie in een anti-doping commissie en is atletenmanager. Goede combinatie :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:25:36 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128993238
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, die Patrick van Luijk is ook een groot denker. De progressie van Bolt over de afgelopen jaren is heel logisch. Was in de jeugd ook al heel goed. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Die man is niet objectief, hij is dikke matties met die Jamaicanen. Heeft meermaals met die groep getraind.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 01:27:41 #29
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128993267
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:25 schreef Szura het volgende:

[..]

Die man is niet objectief, hij is dikke matties met die Jamaicanen. Heeft meermaals met die groep getraind.
Ja, dat zegt hij zelf ook. Maar daar heeft hij niets geks gezien. Die mannen worden vaak gecontroleerd. Niets aan de hand dus.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128993366
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zou hij in de Jamaicaanse clubs ook wasmiddel gesnoven hebben?
Je leert wel hard lopen als je het daar verkoopt.
pi_128993370
Ik mis nog SARMs in de OP: zijn substanties die aan de AR kunnen binden en hierbij weefsel specifiek kunnen zijn in expressie hiervan. Het 'mooiste' hierbij is dat deze SARMs qua chemische structuur haast niet op reguliere AAS lijken, relatief nieuw zijn, en hierdoor de metabolieten vrijwel niet in kaart zijn gebracht (ofwel; probeer dat maar te detecteren).
pi_128993475
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:18 schreef OProg het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat er 'deskundigen' zijn die blijven volhouden dat het allemaal niet werkt en dat het een soort placebo-effect is. Als je alleen al zo'n Sayar of in dezelfde ronde vorig jaar Gabrovski ziet fietsen dat weet je toch genoeg? Om naar niet te beginnen over de rest de laatste 15 jaar op het gebied van bloeddoping.
Sommige wetenschappers zullen zich wel beroepen op significantie. En als de n klein genoeg is zijn er altijd niet significante studies te ontwerpen.
pi_128993565
Die Bram Brouwer is ook een psycholoog toch? En dat wordt dan als een expert ten tonele gevoerd (of gewoon als wetenschapper, en dat je dan hoopt dat de lezer er vanuit gaat dat die ook daadwerkelijk wetenschap beoefent in de desbetreffende tak), dat gaat toch helemaal nergens over :')
pi_128994257
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, dat zegt hij zelf ook. Maar daar heeft hij niets geks gezien. Die mannen worden vaak gecontroleerd. Niets aan de hand dus.
Mag ik even off-topic melden dat het bij mij ongelooflijk vervelend gaat kriebelen als mensen zeggen 'niets aan de hand' of 'rustig doorlopen'? Dat is echt een uitspraak die impliceert dat iedereen dom is en jij het wel snapt. Ik heb die allergie trouwens opgebouwd in het VS-verkiezingentopic door een paar van die wereldvreemde libertariers.

Inhoudelijk ben ik het trouwens wel enigszins met je eens hoor.

Overigens over dat placebo effect, je kunt wetenschappelijk inderdaad moeilijk aantonen dat gevallen als Sayar en Gabrovsky door doping komen. Het hele uitgangspunt van dat placebo effect is natuurlijk juist dat dat ook voor een duidelijke verbetering zorgt, en dat verklaart dus perfect dat die twee mannen zo hard konden rijden.

Aannemelijk vind ik het inderdaad alleen niet.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 06:46:39 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128995514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 02:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Mag ik even off-topic melden dat het bij mij ongelooflijk vervelend gaat kriebelen als mensen zeggen 'niets aan de hand' of 'rustig doorlopen'? Dat is echt een uitspraak die impliceert dat iedereen dom is en jij het wel snapt. Ik heb die allergie trouwens opgebouwd in het VS-verkiezingentopic door een paar van die wereldvreemde libertariers.
In dit geval zit er nog wel logica achter; als de halve top in een zekere discipline wordt betrapt op doping, kun je dat niet afdoen als een incident, wat van Langen en van Luijk wel met alle macht proberen te doen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:52:10 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_128997466
Die Kraaijenhof bij K&B pleitte gisteren voor het vrijgeven van doping
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_128997685
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, dat zegt hij zelf ook. Maar daar heeft hij niets geks gezien. Die mannen worden vaak gecontroleerd. Niets aan de hand dus.
Geef die man nog wel het voordeel van de twijfel, Ik denk niet dat die Jamaicanen zo gek zijn alles te delen met zo'n Nederlander. Patrick kwam nog wel redelijk terecht over :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:41:07 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_128998535
https://twitter.com/VictorConte

Volgens Victor Conte (Balco) zat Gay aan de DHEA-creme. Ook nog een sneer naar Gay als dat echt zo is :

VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 07:54:20 Tyson Gay failed an IQ test as well as a doping test. reageer retweet
pi_128998605
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Die Kraaijenhof bij K&B pleitte gisteren voor het vrijgeven van doping
Gratis proefkonijnen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 juli 2013 @ 11:10:26 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_128999179
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Die Kraaijenhof bij K&B pleitte gisteren voor het vrijgeven van doping
Deed ie jaren geleden al als trainer van Nellie Cooman.

De Duitse televisiezender ZDF houdt ook na de recente dopinggevallen met topsprinters Tyson Gay en Asafa Powell gewoon vast aan alle geplande live-uitzendingen van de wereldkampioenschappen atletiek volgende maand in Moskou.

'We zullen nog beter opletten, maar over een afscheid van de atletiek denken we niet', zegt chef sport Dieter Gruschwitz van de ZDF. 'We zullen wel veel aandacht aan alle achtergronden besteden.'

De ZDF doet sinds 2011 wegens de dopingperikelen geen liveverslag meer van de Ronde van Frankrijk. De vele recente successen van Duitse renners brengen daar voorlopig geen verandering in.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:21:07 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_128999442
Kraaijenhof heeft ook voor Juventus in de jaren 90 gewerkt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:29:14 #42
14505 OProg
A Life in Music
pi_128999663
Ik heb het toch nog een keer opstaan van Ellen. Blijft gieren, 8 van de top 10 gepakt, 'het is niet systematisch' en daarna 'die vijf Jamaicanen trainen bij dezelfde coach, Bolt traint bij een andere coach'.
Dat is net zoiets als 'al die wielrenners reden voor hetzelfde team dus er is niks aan de hand' zeggen. :')

O ja, het is qua doping ook heel anders omdat er in de tour 200 meedoen en 2000 op het WK in Moskou. En dat zijn verschillende dicipline's dus het heel anders. ( :? )

:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129001192
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Die Kraaijenhof bij K&B pleitte gisteren voor het vrijgeven van doping
Die man had de domste argumenten ooit.
pi_129002192
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:42 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap dat binnen de atletiek ook niet haha :'( Doping is uithoudingsvermogen bevorderend. Niet zo zeer kwalitatief bevorderend (je houd je kracht alleen langer vol).
Zeker bij discuswerpen zie ik het nut dan niet zo zeer?
Maar ja ik volg het vooral bij wielrennen enzo, daar is het alleen maar voor uithoudingsvermogen en bij wielrennen is het logisch dat het voordeel oplevert met dat uren en uren fietsen.

Ik snap dat out of competition doping testen ook totaal niet? Voor geen enkele sport.
Ok je hebt als topsporter een voorbeeld functie.
Maar wat boeit het in vredesnaam of een renner buiten een wedstrijd om doping gebruikt?
In zijn training loopt ie wat langer en sneller door, maar lekker boeiend in een training.

Of mis ik iets :P
Nooit gehoord van spierversterkende middelen?
pi_129002351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Die Kraaijenhof bij K&B pleitte gisteren voor het vrijgeven van doping
Dat roept hij al heel lang en gelijk heeft hij....een visionair.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:53:36 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129002407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:41 schreef Ericr het volgende:
https://twitter.com/VictorConte

Volgens Victor Conte (Balco) zat Gay aan de DHEA-creme. Ook nog een sneer naar Gay als dat echt zo is :

VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 07:54:20 Tyson Gay failed an IQ test as well as a doping test. reageer retweet
VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 00:57:27 Possible Clue: Dr. Gibson + DHEA cream = Dumber than dumb 4 a drug tested athlete reageer retweet
pi_129003233
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:29 schreef OProg het volgende:
Ik heb het toch nog een keer opstaan van Ellen. Blijft gieren, 8 van de top 10 gepakt, 'het is niet systematisch' en daarna 'die vijf Jamaicanen trainen bij dezelfde coach, Bolt traint bij een andere coach'.
Dat is net zoiets als 'al die wielrenners reden voor hetzelfde team dus er is niks aan de hand' zeggen. :')

O ja, het is qua doping ook heel anders omdat er in de tour 200 meedoen en 2000 op het WK in Moskou. En dat zijn verschillende dicipline's dus het heel anders. ( :? )

:')
Ze is volgens mij ook degene die Bolt voor de FBK-games haalt en zo.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:50:34 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:09:05 #50
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129005364
quote:
Dat vind ik pas schandalig. Gewoon ontkennen dat er iets aan de hand is.

Verder snap ik haar ook wel hoor. Qua sport valt wielrennen en atletiek natuurlijk niet te vergelijken.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:26:08 #51
40566 Ericr
Livewrong
pi_129005974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat vind ik pas schandalig. Gewoon ontkennen dat er iets aan de hand is.

Verder snap ik haar ook wel hoor. Qua sport valt wielrennen en atletiek natuurlijk niet te vergelijken.
Niet? Atletiek is toch behoorlijk besmet hoor. Pas nog de Turkse affaire, nu weer dit en de Griekse tragedie of de Balco-zaak waren toch ook geen misselijke dopingzaken.

Tussendoor zijn legio atleten betrapt. Het is dan wel een grotere sport dan wielrennen maar in bijna iedere discipline lopen ze wel tegen de lamp.

Van Langen preekt voor eigen parochie, heeft financiële belangen bij de sport en kan je daarom hoe dan ook niet serieus nemen. Zal zelf ook niet brandschoon zijn geweest tijdens haar carrière , weet echt wel hoeveel of er gebruikt wordt in die sport.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:31:26 #52
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129006140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Niet? Atletiek is toch behoorlijk besmet hoor. Pas nog de Turkse affaire, nu weer dit en de Griekse tragedie of de Balco-zaak waren toch ook geen misselijke dopingzaken.

Tussendoor zijn legio atleten betrapt. Het is dan wel een grotere sport dan wielrennen maar in bijna iedere discipline lopen ze wel tegen de lamp.

Van Langen preekt voor eigen parochie, heeft financiële belangen bij de sport en kan je daarom hoe dan ook niet serieus nemen. Zal zelf ook niet brandschoon zijn geweest tijdens haar carrière , weet echt wel hoeveel of er gebruikt wordt in die sport.
Natuurlijk wordt er in iedere sport gebruikt, maar niet in iedere sport evenveel. Ik vind het in deze niet te vergelijken omdat er bij 2000 atleten natuurlijk veel meer kans is dat er iemand gebruikt dan bij slechts 200 deelnemers.

Maargoed ik neem haar in deze ook niet al te serieus. Dat zij ontkent dat dit een schandaal is slaat natuurlijk nergens op.

Ik zit trouwens nog niet zo in de dopingaffaires in het atletiek, wist niet dat het zo groot was. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:50:36 #53
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129006753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:31 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er in iedere sport gebruikt, maar niet in iedere sport evenveel. Ik vind het in deze niet te vergelijken omdat er bij 2000 atleten natuurlijk veel meer kans is dat er iemand gebruikt dan bij slechts 200 deelnemers.

Maargoed ik neem haar in deze ook niet al te serieus. Dat zij ontkent dat dit een schandaal is slaat natuurlijk nergens op.

Ik zit trouwens nog niet zo in de dopingaffaires in het atletiek, wist niet dat het zo groot was. :)
Nou, atletiek heeft niets te leren van het wielrennen inzake doping. Moet je er de geschiedenis maar eens op naslaan. Er bestaan nog verschillende vrouwen atletiekrecords die 25 - 30 jaar later nog steeds onbereikbaar zijn voor de huidige atletes (en ik denk dan ook nog eens dat de huidige atletes niet echt clean zijn.)
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:51:57 #54
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129006810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:50 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nou, atletiek heeft niets te leren van het wielrennen inzake doping. Moet je er de geschiedenis maar eens op naslaan. Er bestaan nog verschillende vrouwen atletiekrecords die 25 - 30 jaar later nog steeds onbereikbaar zijn voor de huidige atletes (en ik denk dan ook nog eens dat de huidige atletes niet echt clean zijn.)
Ja maar ik dacht dat het in de atletiek bijvoorbeeld meer vooral iets was van in de DDR tijd maar dat heb ik dus mis.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_129006915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja maar ik dacht dat het in de atletiek bijvoorbeeld meer vooral iets was van in de DDR tijd maar dat heb ik dus mis.
En in je geliefde zwemmen hebben ze al die DDR records al lang en breed verbroken, dat komt helaas ook niet door de boterhammen pindakaas om die bubble ook maar even te bursten. :+

Helaas is het gewoon integraal onderdeel van topsport, dopinggebruik. En tsja, zo'n Van Langen en Van Luijk, het heeft iets treurigs, want het is natuurlijk kolderiek om dit af te doen als een incident. :')
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:56:48 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129006975
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:55 schreef DeeBee het volgende:

[..]

En in je geliefde zwemmen hebben ze al die DDR records al lang en breed verbroken, dat komt helaas ook niet door de boterhammen pindakaas om die bubble ook maar even te bursten. :+

Helaas is het gewoon integraal onderdeel van topsport, dopinggebruik. En tsja, zo'n Van Langen en Van Luijk, het heeft iets treurigs, want het is natuurlijk kolderiek om dit af te doen als een incident. :')
In het zwemmen wordt het natuurlijk wel enorm opgeblazen als er iemand betrapt wordt. Ik geloof er niet zo in dat er in het zwemmen massaal gebruikt wordt. Maar ik ben en blijf daar natuurlijk naïef in.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_129007117
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:56 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen wordt het natuurlijk wel enorm opgeblazen als er iemand betrapt wordt. Ik geloof er niet zo in dat er in het zwemmen massaal gebruikt wordt. Maar ik ben en blijf daar natuurlijk naïef in.
Naief :P
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:02:24 #58
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007182
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:00 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Naief :P
Dan maar. Voor mij is het een beetje hetzelfde als een Marrokkaan vantevoren al beschuldigen van diefstal. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_129007228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:02 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dan maar. Voor mij is het een beetje hetzelfde als een Marrokkaan vantevoren al beschuldigen van diefstal. :{
De pa van Pietertje regelde al de dopingshizzle bij PSV :D
pi_129007247
Ik ben er eigenlijk helaas wel van overtuigd, maar het zwemmen is wat dat betreft precies hetzelfde als wielrennen, atletiek, triathlon, langlaufen, biathlon, schaatsen, in al die sporten profiteer je aantoonbaar van dopinggebruik en zijn mensen heus niet moreel superieur dat ze niet gebruiken of zo...

De hoeveelheid prijzengeld, exposure, salarissen in een sport bepalen vervolgens de mate waarin er gebruikt wordt naar mijn mening, wat dat betreft hoef je niet alles over een kam te scheren nee.

Maar verder vind ik dat zwemmen trouwens absoluut niet belicht wordt en eigenlijk compleet buiten schot blijft in de meeste dopingdiscussies, terwijl er belachelijke records blijven komen en ze zo'n beetje de meeste Olympische medailles te verdelen hebben... Maar dat kan je ook zeggen van voetbal en tennis, waar ze het gewoon compleet negeren en hun atleten niet lastig vallen met zaken als dopingcontroles of whereabouts.
Jack does it in real time...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:05:03 #61
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007269
De DDR geeft wel een mooie visuele vergelijking. Ze zeggen dat ze heden ten dage clean zijn, maar de dames zien er wel even gespierd of soms nog gespierder uit dan de de manvrouwen in die tijd. De 'vermannelijking' houden ze nu doorgaans wel veel beter in het gedrang.
Geldt ook voor de mannen, Ben Johnson en zijn landgenoot Desai Williams (die ook steroïden nam) vielen op qua gespierdheid in het groepje van de 100 m finale tijdens de OS van 1988. Nu zouden ze helemaal niet meer opvallen tussen een gatlin, gay, Blake, Bolt, ... maar 'one of the guys' zijn.
In vergelijking met atletiek denk ik dat de media het laatste decenium gewoon meer aandacht aan de wielrenners besteedt bij dopinggevallen.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:09:25 #62
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007423
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:04 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben er eigenlijk helaas wel van overtuigd, maar het zwemmen is wat dat betreft precies hetzelfde als wielrennen, atletiek, triathlon, langlaufen, biathlon, schaatsen, in al die sporten profiteer je aantoonbaar van dopinggebruik en zijn mensen heus niet moreel superieur dat ze niet gebruiken of zo...

De hoeveelheid prijzengeld, exposure, salarissen in een sport bepalen vervolgens de mate waarin er gebruikt wordt naar mijn mening, wat dat betreft hoef je niet alles over een kam te scheren nee.

Maar verder vind ik dat zwemmen trouwens absoluut niet belicht wordt en eigenlijk compleet buiten schot blijft in de meeste dopingdiscussies, terwijl er belachelijke records blijven komen en ze zo'n beetje de meeste Olympische medailles te verdelen hebben... Maar dat kan je ook zeggen van voetbal en tennis, waar ze het gewoon compleet negeren en hun atleten niet lastig vallen met zaken als dopingcontroles of whereabouts.
In het zwemmen worden ze zat "lastiggevallen" met dopingcontroles en whereabouts. Zie het zat voorbij komen op twitter bij bijvoorbeeld een Inge Dekker. Daarnaast is er maar vrij weinig prijzengeld te verdienen in het zwemmen in vergelijking met andere sporten. Dus volgens je eigen maatstaven spreek je jezelf nogal tegen. :P

Weinig belicht? Ja, misschien omdat er echt weinig wordt gebruikt? Kan me nog goed herinneren toen Meloulli en Cielo Filho betrapt werden. Het ging nergens anders meer over die weken.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:10:30 #63
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007463
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen worden ze zat "lastiggevallen" met dopingcontroles en whereabouts. Zie het zat voorbij komen op twitter bij bijvoorbeeld een Inge Dekker. Daarnaast is er maar vrij weinig prijzengeld te verdienen in het zwemmen in vergelijking met andere sporten. Dus volgens je eigen maatstaven spreek je jezelf nogal tegen. :P

Weinig belicht? Ja, misschien omdat er echt weinig wordt gebruikt? Kan me nog goed herinneren toen Meloulli en Cielo Filho betrapt werden. Het ging nergens anders meer over die weken.
Zat amateurs in tal van sporten die ook doping nemen. Dus het is niet altijd voor het grote geld dat er genomen wordt, soms ook voor het kleine.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:10:38 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007466
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:05 schreef kl1172 het volgende:
De DDR geeft wel een mooie visuele vergelijking. Ze zeggen dat ze heden ten dage clean zijn, maar de dames zien er wel even gespierd of soms nog gespierder uit dan de de manvrouwen in die tijd. De 'vermannelijking' houden ze nu doorgaans wel veel beter in het gedrang.
Geldt ook voor de mannen, Ben Johnson en zijn landgenoot Desai Williams (die ook steroïden nam) vielen op qua gespierdheid in het groepje van de 100 m finale tijdens de OS van 1988. Nu zouden ze helemaal niet meer opvallen tussen een gatlin, gay, Blake, Bolt, ... maar 'one of the guys' zijn.
In vergelijking met atletiek denk ik dat de media het laatste decenium gewoon meer aandacht aan de wielrenners besteedt bij dopinggevallen.
Dat gespierde is natuurlijk ook (deels?) te wijten aan het feit dat de trainingsschema's in die jaren enorm verbeterd zijn. En dat is geen slecht excuus, maar dat is natuurlijk ten opzichte van de jaren 80 enorm verbeterd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:11:15 #65
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:10 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat gespierde is natuurlijk ook (deels?) te wijten aan het feit dat de trainingsschema's in die jaren enorm verbeterd zijn. En dat is geen slecht excuus, maar dat is natuurlijk ten opzichte van de jaren 80 enorm verbeterd.
En hoe denk je dat ze die trainingsschema's kunnen volhouden? Want die atleten in de 80's deden het al op doping.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:12:39 #66
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:11 schreef kl1172 het volgende:

[..]

En hoe denk je dat ze die trainingsschema's kunnen volhouden?
Nu beschuldig je mij ook indirect van doping. :D

De meeste topsporters doen niks naast hun sport, dat helpt ook wel.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:13:16 #67
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_129007548
Ik zou zeker doping gebruiken als ik zou zwemmen, al die cleane zwemmers hard voorbij gaan. :7
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 juli 2013 @ 15:16:10 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_129007642
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen worden ze zat "lastiggevallen" met dopingcontroles en whereabouts. Zie het zat voorbij komen op twitter bij bijvoorbeeld een Inge Dekker. Daarnaast is er maar vrij weinig prijzengeld te verdienen in het zwemmen in vergelijking met andere sporten. Dus volgens je eigen maatstaven spreek je jezelf nogal tegen. :P

Weinig belicht? Ja, misschien omdat er echt weinig wordt gebruikt? Kan me nog goed herinneren toen Meloulli en Cielo Filho betrapt werden. Het ging nergens anders meer over die weken.
Toen Cielo en z'n amigos betrapt werden was het toch een waarschuwing en daarmee was de kous af? Ik denk dat er in het wielrennen meer stappen gezet zouden worden als dat mogelijk is :P

Overigens geloof ik ook echt niet dat de top voor een groot deel clean is, zoals gezegd, het helpt, dus men gebruikt het.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_129007654
Wel grappig om het verschil te zien in bouw :D

  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:16:53 #70
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007671
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:12 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nu beschuldig je mij ook indirect van doping. :D

De meeste topsporters doen niks naast hun sport, dat helpt ook wel.
De waarheid ligt ergens voorbij het midden, niet 100% van de atleten gebruikt maar zeer zeker ook niet slechts 10 %. Maar zodra er goed geld te verdienen valt, stijgt de kans ook wel volgens mij.

Tja, als je fatsoenlijk aan sport doet, ben je bij voorbaat al verdacht, kijk maar naar de topictitel. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 16-07-2013 15:22:15 ]
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:23:24 #71
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:16 schreef kl1172 het volgende:

[..]

De waarheid ligt ergens voorbij het midden, niet 100% van de atleten gebruikt maar zeer zeker ook niet slechts 10 %.
Tja, als je fatsoenlijk aan sport doet, ben je bij voorbaat al verdacht, kijk maar naar de topictitel. :+
He wat vervelend nou. Of zal dat de reden zijn waarom ik geen topper ben. :+

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Echt niet 100% gebruikt maar 10% lijkt me ook wat te voorbarig. Maar ik blijf lekker naïef als ik een wedstrijd kijk :Y)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 juli 2013 @ 15:25:14 #72
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_129007967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

He wat vervelend nou. Of zal dat de reden zijn waarom ik geen topper ben. :+

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Echt niet 100% gebruikt maar 10% lijkt me ook wat te voorbarig. Maar ik blijf lekker naïef als ik een wedstrijd kijk :Y)
Moet je ook doen, boeiend als iemand een WR zwemt met doping, is ook zo weinig aan als alles clean is en ze constant 5 seconden langzamer gaan. Net als een 100 meter die ineens steeds beslist gaat worden in 10.15 ofzo :O
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:25:39 #73
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

He wat vervelend nou. Of zal dat de reden zijn waarom ik geen topper ben. :+

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Echt niet 100% gebruikt maar 10% lijkt me ook wat te voorbarig. Maar ik blijf lekker naïef als ik een wedstrijd kijk :Y)
Blijft prima TV om te bekijken, dat wel. Grote kans dat het eigenlijk leuker is om te bekijken dan totale cleane sport. >:)
Enkel de hypocriete houding en geheimdoenerij die er mee gepaard gaat, daar kan ik het schurft van krijgen.
pi_129008194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen worden ze zat "lastiggevallen" met dopingcontroles en whereabouts. Zie het zat voorbij komen op twitter bij bijvoorbeeld een Inge Dekker. Daarnaast is er maar vrij weinig prijzengeld te verdienen in het zwemmen in vergelijking met andere sporten. Dus volgens je eigen maatstaven spreek je jezelf nogal tegen. :P

Weinig belicht? Ja, misschien omdat er echt weinig wordt gebruikt? Kan me nog goed herinneren toen Meloulli en Cielo Filho betrapt werden. Het ging nergens anders meer over die weken.
De tonguitsteek PI was niet zo bedoeld trouwens, zie ik nu pas haha.

En ik zeg dat het een combinatie van die factoren is, dus ik spreek mijzelf niet tegen. Zwemmen is de enige sport waarin je meer dan 4/5 individuele medailles kan pakken per Olympische cyclus, oftewel zo ongeveer de meeste prestige en eremetaal, wat ook weer genoeg aandacht en sponsoring waard is... Het is geen moderne vijfkamp of zo, waar je 1x in de 4 jaar een bijzondere titel kan winnen...

En Filho en Meloulli kregen amper aandacht in de mainstreammedia, net als die atletiek gevallen. Berichtje bij het betrapt worden, maar niemand die vragen stelde en Meloulli zwemt alweer lang en breed vrolijk mee. Tuurlijk is het niet zo erg als in het voetbal, waar er geen whereabouts etc. zijn, maar het is zeker niet dat zwemmen zooveel aandacht krijgt in de doping discussies.

En gezien het feit dat zelfs 3e rangs zwemsters scherpere PR's hebben dan de dopingmachines uit de DDR (Faust's Gold is een aanrader over doping in het zwemmen in de jaren '80), vind ik het apart dat er zelden vragen bij worden gesteld. Maar dat is verder niet persoonlijk of zo, puur mijn visie op doping en bepaalde sporten. :D

Het beinvloedt ook amper mijn kijkplezier verder (en dat zullen sommigen misschien weer hypocriet vinden...), maar ik ben helaas wel de illusie kwijt dat topsport clean gebeurt.
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:37:00 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129008421
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:30 schreef DeeBee het volgende:

[..]

De tonguitsteek PI was niet zo bedoeld trouwens, zie ik nu pas haha.

En ik zeg dat het een combinatie van die factoren is, dus ik spreek mijzelf niet tegen. Zwemmen is de enige sport waarin je meer dan 4/5 individuele medailles kan pakken per Olympische cyclus, oftewel zo ongeveer de meeste prestige en eremetaal, wat ook weer genoeg aandacht en sponsoring waard is... Het is geen moderne vijfkamp of zo, waar je 1x in de 4 jaar een bijzondere titel kan winnen...

En Filho en Meloulli kregen amper aandacht in de mainstreammedia, net als die atletiek gevallen. Berichtje bij het betrapt worden, maar niemand die vragen stelde en Meloulli zwemt alweer lang en breed vrolijk mee. Tuurlijk is het niet zo erg als in het voetbal, waar er geen whereabouts etc. zijn, maar het is zeker niet dat zwemmen zooveel aandacht krijgt in de doping discussies.

En gezien het feit dat zelfs 3e rangs zwemsters scherpere PR's hebben dan de dopingmachines uit de DDR (Faust's Gold is een aanrader over doping in het zwemmen in de jaren '80), vind ik het apart dat er zelden vragen bij worden gesteld. Maar dat is verder niet persoonlijk of zo, puur mijn visie op doping en bepaalde sporten. :D

Het beinvloedt ook amper mijn kijkplezier verder (en dat zullen sommigen misschien weer hypocriet vinden...), maar ik ben helaas wel de illusie kwijt dat topsport clean gebeurt.
Heb je wel even de pakken vergeleken met die tijd en deze tijd? Badmutsen, brillen, ook allerlei technologie die gewoon voor iedereen beschikbaar is (ook voor mij dus), en desnoods wel wordt verstrekt door de FINA aan derderangslanden. En dan heb ik het nog niet over de sportlabs die uit de grond schieten de laatste jaren, en dan heb ik het niet over dopinglabs :+

Ik bedoel hier niet mee dat er absoluut niet gebruikt wordt, in tegendeel. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:43:32 #76
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129008684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:37 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Heb je wel even de pakken vergeleken met die tijd en deze tijd? Badmutsen, brillen, ook allerlei technologie die gewoon voor iedereen beschikbaar is (ook voor mij dus), en desnoods wel wordt verstrekt door de FINA aan derderangslanden. En dan heb ik het nog niet over de sportlabs die uit de grond schieten de laatste jaren, en dan heb ik het niet over dopinglabs :+

Ik bedoel hier niet mee dat er absoluut niet gebruikt wordt, in tegendeel. :)
De laatste jaren is het toch zonder speciale zwempakken?

Ik moet wel zeggen, doping of geen doping, er moet wel steeds hard gewerkt worden om iets te bereiken. Doping an sich is geen vervanging voor inzet en training, meestal wel een facilitator om nog harder en meer te trainen waarbij er normalerwijze ook betere prestaties volgen.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:47:49 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129008804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:43 schreef kl1172 het volgende:

[..]

De laatste jaren is het toch zonder speciale zwempakken?

Ik moet wel zeggen, doping of geen doping, er moet wel steeds hard gewerkt worden om iets te bereiken. Doping an sich is geen vervanging voor inzet en training, wel een facilitator om nog harder en meer te trainen waarbij er normalerwijze ook betere prestaties volgen.
Maar in vergelijking met de jaren 80 zijn de pakken van nu wel heel erg verbeterd bedoel ik.

En de Carbon pro's van Arena zijn ook van hele andere orde dan de pakken die Pieter en Inge aan hadden in 2000/2004.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:52:47 #78
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129008945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Maar in vergelijking met de jaren 80 zijn de pakken van nu wel heel erg verbeterd bedoel ik.

En de Carbon pro's van Arena zijn ook van hele andere orde dan de pakken die Pieter en Inge aan hadden in 2000/2004.
Die 2 zijn ook niet onbesproken in deze topicreeks. :P
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:53:28 #79
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129008967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:52 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Die 2 zijn ook niet onbesproken in deze topicreeks. :P
Bij Inge heb ik allang mijn twijfels hoor. :@
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_129009375
Bij Armstrong lag het ook altijd aan de nieuwe fietsen...

Ik geloof niet zo in die verhalen, tuurlijk is er technologische progressie, maar nu in het post-pakken era zwemt Kromo 53.00 om de titel te pakken op de 100 m, bijna 2 seconden sneller (3.5%) dan Oost-Duitsen in 1988 op een fullblown testosteron ondersteund trainingsprogramma (wat ze sinds hun 14e of zo al kregen). Tsja, knappe bril en muts die dat voor elkaar krijgen. En videoanalyse of zo, ja okee, maar in de DDR-tijd hadden ze al zo'n flowbak om in te trainen en je techniek en efficientie te verbeteren... Toevallig was er van de week nog een artikel op sportsscientists over, wanneer natuurlijke progressie in de buurt kom van dopingprestaties, was wel interessant: http://www.sportsscientis(...)o-surpass-doped.html
Jack does it in real time...
pi_129009433
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:04 schreef DeeBee het volgende:
Bij Armstrong lag het ook altijd aan de nieuwe fietsen...

Ik geloof niet zo in die verhalen, tuurlijk is er technologische progressie, maar nu in het post-pakken era zwemt Kromo 53.00 om de titel te pakken op de 100 m, bijna 2 seconden sneller (3.5%) dan Oost-Duitsen in 1988 op een fullblown testosteron ondersteund trainingsprogramma (wat ze sinds hun 14e of zo al kregen). Tsja, knappe bril en muts die dat voor elkaar krijgen. En videoanalyse of zo, ja okee, maar in de DDR-tijd hadden ze al zo'n flowbak om in te trainen en je techniek en efficientie te verbeteren... Toevallig was er van de week nog een artikel op sportsscientists over, wanneer natuurlijke progressie in de buurt kom van dopingprestaties, was wel interessant: http://www.sportsscientis(...)o-surpass-doped.html
Zwempakken maakt natuurlijk wel veel uit, want nadat ze verboden werden kwamen er ineens veel minder records en viel die kleine Fransman ook weer aardig terug.

Het idee dat je veel voordeel kan halen als je meer op het water drijft is niet zo gek, je hoeft immers veel minder water te verplaatsen.
pi_129009643
Ja, maar daarom vergelijk ik ook 2012 tijden met 1988 en niet uit 2010 of zo. :)

2012 was 'back to basic' wat betreft de zwemkleding (en ja, een badpak nu is vast marginaal sneller dan in 1988 alsnog, maar een veel mindere / minieme factor weer, zeker bij de mannen).
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 juli 2013 @ 17:17:56 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129012266
omg doe mensen uit de atletiek _O- de laatste decennia is zowat uit elke generatie de top van de 100 meters gepakt toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_129013353
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

De pa van Pietertje regelde al de dopingshizzle bij PSV :D
Ook bij Panasonic in de jaren '80 :').
pi_129013807
We gaan het zometeen in Een vandaag nog even hebben over de TDF en doping.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:09:01 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129014093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:04 schreef DeeBee het volgende:
Bij Armstrong lag het ook altijd aan de nieuwe fietsen...

Ik geloof niet zo in die verhalen, tuurlijk is er technologische progressie, maar nu in het post-pakken era zwemt Kromo 53.00 om de titel te pakken op de 100 m, bijna 2 seconden sneller (3.5%) dan Oost-Duitsen in 1988 op een fullblown testosteron ondersteund trainingsprogramma (wat ze sinds hun 14e of zo al kregen). Tsja, knappe bril en muts die dat voor elkaar krijgen. En videoanalyse of zo, ja okee, maar in de DDR-tijd hadden ze al zo'n flowbak om in te trainen en je techniek en efficientie te verbeteren... Toevallig was er van de week nog een artikel op sportsscientists over, wanneer natuurlijke progressie in de buurt kom van dopingprestaties, was wel interessant: http://www.sportsscientis(...)o-surpass-doped.html
Kromo komt ook niet door de visuele test, wel door de dopingtest.
pi_129014837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:00 schreef Ambrosius het volgende:
We gaan het zometeen in Een vandaag nog even hebben over de TDF en doping.
Over wattages inderdaad. Vayer beschouwt alles tussen 420-430W verdacht. Daar boven beschouwt hij als positief. Froome zat zelfs boven de 450W begreep ik.
pi_129014904
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Over wattages inderdaad. Vayer beschouwt alles tussen 420-430W verdacht. Daar boven beschouwt hij als positief. Froome zat zelfs boven de 450W begreep ik.
Nee, dat zat Froome niet.

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies.
pi_129014926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:17 schreef rubbereend het volgende:
omg doe mensen uit de atletiek _O- de laatste decennia is zowat uit elke generatie de top van de 100 meters gepakt toch?
Niet alleen op de 100 meter.

Er wordt te weinig credits gegeven aan de vader van alle bloedtransfusies, Lasse Viren....en dan praten we over de jaren 70 en lange afstanden (5-10 km)
pi_129015308
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee, dat zat Froome niet.

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies
Froome zat iig in het rood.

Ik snap dat het arbitrair is. Er is volgens mij ook geen wetenschappelijke onderbouwing voor de grenzen die hij hanteert.
pi_129015653
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:00 schreef Ambrosius het volgende:
We gaan het zometeen in Een vandaag nog even hebben over de TDF en doping.
Had het niet meer voor de hand gelegen om een item over atletiek en doping te maken? Maar ja dit is natuurlijk makkelijker. :')
pi_129015784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Had het niet meer voor de hand gelegen om een item over atletiek en doping te maken? Maar ja dit is natuurlijk makkelijker. :')
Had idd meer voor de hand gelegen, maar kijk eens rond op FOK!....daar wordt ook veel meer over wielrennen gesproken als over athletiek, dus "wij" doen precies hetzelfde.
pi_129015968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:00 schreef Ambrosius het volgende:
We gaan het zometeen in Een vandaag nog even hebben over de TDF en doping.
Shit, gemist -O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:07:54 #94
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129015984
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:04 schreef DeeBee het volgende:
Bij Armstrong lag het ook altijd aan de nieuwe fietsen...

Ik geloof niet zo in die verhalen, tuurlijk is er technologische progressie, maar nu in het post-pakken era zwemt Kromo 53.00 om de titel te pakken op de 100 m, bijna 2 seconden sneller (3.5%) dan Oost-Duitsen in 1988 op een fullblown testosteron ondersteund trainingsprogramma (wat ze sinds hun 14e of zo al kregen). Tsja, knappe bril en muts die dat voor elkaar krijgen. En videoanalyse of zo, ja okee, maar in de DDR-tijd hadden ze al zo'n flowbak om in te trainen en je techniek en efficientie te verbeteren... Toevallig was er van de week nog een artikel op sportsscientists over, wanneer natuurlijke progressie in de buurt kom van dopingprestaties, was wel interessant: http://www.sportsscientis(...)o-surpass-doped.html
Niet alleen de badpakken. Denk eens aan de startblokken. Nieuwe lijnen. Breder zwembad/meer banen.

Weet niet of iemand dat plaatje kent? Al die ontwikkelingen hebben ook geleid tot snellere tijden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_129016115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Shit, gemist -O-
Was een herhaling :x
pi_129016174
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee, dat zat Froome niet.

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies.
Heb toevallig net vandaag dat magazine binnengekregen, maar zo op het eerste gezicht is het niet bepaald serieus te nemen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:15:13 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129016267
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee, dat zat Froome niet.

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies.
Bron?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:16:29 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:49:18 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129017520
Doctor_Hutch twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 18:22:39 Froome's just been asked if he as any TUE (therapeutic use exemptions for prescription medications). Says he has none. Interesting. #tdf reageer retweet
mmmmmmm.........
pi_129017627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:49 schreef THEFXR het volgende:
Doctor_Hutch twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 18:22:39 Froome's just been asked if he as any TUE (therapeutic use exemptions for prescription medications). Says he has none. Interesting. #tdf reageer retweet
mmmmmmm.........
Wat zou dat moeten zeggen volgens jou?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:54:00 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129017683
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat zou dat moeten zeggen volgens jou?
voor iemand die een worm heeft die de rode bloedlichaampjes opeet, verwacht je dus wel een TUE.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:42:11 #102
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129022376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voor iemand die een worm heeft die de rode bloedlichaampjes opeet, verwacht je dus wel een TUE.
En heeft hij wel een TUE, dan kan hij dat toch het beste ontkennen vanwege het beroepsgeheim waardoor dat toch nooit openbaar wordt. Voorkomt een heleboel gezeik en speculaties.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:51:41 #103
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129022830
de UCI kan toch wel aantallen geven over TUE's, maar daar doen ze niet, die openheid
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:08:54 #104
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129023693
Eet die werkelijk rode bloedlichaampjes? Ik las dat ontstekingen aan blaas en darmen veroorzaakt, natuurlijk ook niet iets dat je als duursporter wilt hebben.
pi_129026683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:08 schreef kl1172 het volgende:
Eet die werkelijk rode bloedlichaampjes? Ik las dat ontstekingen aan blaas en darmen veroorzaakt, natuurlijk ook niet iets dat je als duursporter wilt hebben.
quote:
The newly transformed schistosomulum may remain in the skin for two days before locating a post-capillary venule; from here the schistosomulum travels to the lungs where it undergoes further developmental changes necessary for subsequent migration to the liver. Eight to ten days after penetration of the skin, the parasite migrates to the liver sinusoids. S. japonicum migrates more quickly than S. mansoni, and usually reaches the liver within eight days of penetration. Juvenile S. mansoni and S. japonicum worms develop an oral sucker after arriving at the liver, and it is during this period that the parasite begins to feed on red blood cells.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:16:22 #106
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:24:39 #108
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_129041601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voor iemand die een worm heeft die de rode bloedlichaampjes opeet, verwacht je dus wel een TUE.
Onzin, wat denk je nou, dat hij een TUE voor EPO heeft? Als hij fors verlaagde Hb waardes zou hebben misschien maar een behandelde (ook als die niet volledig weg zou zijn) Schistosomiasis geeft geen bloedarmoede. Natuurlijke boost van EPO vangt dat ruimschoots op mocht het toch zo zijn dat het wat erytrocyten verliest.

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 17-07-2013 14:13:51 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_129043010
Eh, de parasiet zorgt ervoor dat het aantal rode bloedcellen in je lichaam verminderd... Oftewel je hematocriet verlaagd. Als de UCI goed zou testen zouden ze zien dat op moment A de bloedwaarden anders zijn dan op moment B. Dat zou in ieder geval een berichtje moeten sturen dat de bloedwaarden kunnen schommelen, wat betekent dat op moment A of moment B er iets aan de hand zou moeten zijn (i.e. EPO of een parasiet).

Jij gaat er ook vanuit dat Froome vlak nadat hij de ziekte kreeg direct is behandeld, maar volgens mij zeggen ze zelf ook dat de symptomen al een tijdje duurde voordat de diagnose echt werd gesteld. Oftewel als er een dopingtest in die tussentijd was gedaan had dat sowieso aan het licht moeten komen.

Maarja, de UCI kon ook niet detecteren dat Armstrong kanker had dus ik vermoed dat men sowieso niet echt heel goed test/analyseert.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:13:36 #110
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_129043422
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Eh, de parasiet zorgt ervoor dat het aantal rode bloedcellen in je lichaam verminderd... Oftewel je hematocriet verlaagd. Als de UCI goed zou testen zouden ze zien dat op moment A de bloedwaarden anders zijn dan op moment B. Dat zou in ieder geval een berichtje moeten sturen dat de bloedwaarden kunnen schommelen, wat betekent dat op moment A of moment B er iets aan de hand zou moeten zijn (i.e. EPO of een parasiet).

Jij gaat er ook vanuit dat Froome vlak nadat hij de ziekte kreeg direct is behandeld, maar volgens mij zeggen ze zelf ook dat de symptomen al een tijdje duurde voordat de diagnose echt werd gesteld. Oftewel als er een dopingtest in die tussentijd was gedaan had dat sowieso aan het licht moeten komen.

Maarja, de UCI kon ook niet detecteren dat Armstrong kanker had dus ik vermoed dat men sowieso niet echt heel goed test/analyseert.
Ook bij een langer bestaande Schistosomiasis daalt het Hb niet zoveel dat EPO geïndiceerd zou zijn en daarbij maakt het lichaam zelf wel EPO aan. Een forse daling van Hb/Ht wordt ook wel gevonden bij de vele checkups en sportkeuringen die de ploegen uitvoeren.
EPO geef je als er anemie is ontstaan doordat het lichaam zelf niet genoeg EPO aanmaakt zoals bij bijvoorbeeld chronische nierinsufficiëntie en niet bij verhoogde afbraak van erytrocyten.
(en stel dat hij toch een TUE voor EPO zou hebben gekregen bij de initiële behandeling om zijn bloedwaardes snel te kunnen verhogen naar het normale niveau, dan geld die TUE nu echt niet meer. )

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 17-07-2013 14:22:43 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:29:18 #111
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129043982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:13 schreef No-P het volgende:

[..]

Ook bij een langer bestaande Schistosomiasis daalt het Hb niet zoveel dat EPO geïndiceerd zou zijn en daarbij maakt het lichaam zelf wel EPO aan. Een forse daling van Hb/Ht wordt ook wel gevonden bij de vele checkups en sportkeuringen die de ploegen uitvoeren.
EPO geef je als er anemie is ontstaan doordat het lichaam zelf niet genoeg EPO aanmaakt zoals bij bijvoorbeeld chronische nierinsufficiëntie en niet bij verhoogde afbraak van erytrocyten.
(en stel dat hij toch een TUE voor EPO zou hebben gekregen bij de initiële behandeling om zijn bloedwaardes snel te kunnen verhogen naar het normale niveau, dan geld die TUE nu echt niet meer. )
Mooi, duidelijke info. Ik dacht ook al dat het zo erg niet zou zijn dat je een TUE voor EPO zou moeten krijgen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:10:35 #112
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129050893
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:53:45 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129052693
Does the use of thyroid stimulating hormones in athletes cross a doping boundary?

http://www.sportsscientis(...)on-debate-is-it.html
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:12:29 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129057729
Tour of Turkey winner Sayar claims EPO positive for earlier race may be a French conspiracy

http://www.velonation.com(...)+|+VeloNation.com%29
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:13:33 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129057761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Tour of Turkey winner Sayar claims EPO positive for earlier race may be a French conspiracy

http://www.velonation.com(...)+|+VeloNation.com%29
_O-
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:22:13 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_129066334
Dit excuus. _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129066373
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:22 schreef OProg het volgende:
Dit excuus. _O_
OP-waardig _O_
pi_129066474
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:29:39 #119
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129066686
quote:
wel slim om die doping van die sprinters uit te brengen als de TDF volop bezig is :P
pi_129071109
Is deze hier al voorbij gekomen?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22884540
  donderdag 18 juli 2013 @ 04:02:30 #121
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_129071922
Sayar :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_129071996
Nu is het wachten tot Mr big star Usain voor de bijl gaat.
Zal ik wat zeggen, die is net wat slimmer. ;)
pi_129072164
RT @tom_dumoulin: Krijg ik het nou niet mee of klopt het dat de enorme dopingheisa in de atletiek al is gaan liggen na amper drie dagen? #verrassend
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:37:50 #124
14505 OProg
A Life in Music
pi_129072873
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 06:07 schreef kikoooooo het volgende:
RT @tom_dumoulin: Krijg ik het nou niet mee of klopt het dat de enorme dopingheisa in de atletiek al is gaan liggen na amper drie dagen? #verrassend
Och. Geeft wel aan dat het wielrennen er tenminste toe doet en die 100m sprint op de OS na weinig mensen echt kan boeien. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129072985
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 06:07 schreef kikoooooo het volgende:
RT @tom_dumoulin: Krijg ik het nou niet mee of klopt het dat de enorme dopingheisa in de atletiek al is gaan liggen na amper drie dagen? #verrassend
Die trieste conclusie moeten we helaas wel trekken ja.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:48:21 #126
40566 Ericr
Livewrong
pi_129072999
quote:
12s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Och. Geeft wel aan dat het wielrennen er tenminste toe doet en die 100m sprint op de OS na weinig mensen echt kan boeien. :P
In Nederland doet atletiek er al meer dan een halve eeuw niet toe. Was wel populair in de tijd van FBK, daarna hooguit bij wat incidentele successen.

In de USA (waar atletiek vele malen populairder is) worden de dopingzaken rond Gay en Powell wel veel belicht. Ik denk dat in Nederland amper 'journalisten' te vinden zijn die ook maar iets weten van atletiek.
pi_129073111
Dat is ook waar. Die honkbal zaak in Miami werd ook flink uitgelicht en ook kwam ik diverse tennis artikelen tegen over die Odensk (?).

In Nederland moeten we ook weer niet teveel verwachten van de journalistiek.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 18 juli 2013 @ 08:59:15 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129073173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Tour of Turkey winner Sayar claims EPO positive for earlier race may be a French conspiracy

http://www.velonation.com(...)+|+VeloNation.com%29
Godver :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:17:54 #129
40566 Ericr
Livewrong
pi_129073532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat is ook waar. Die honkbal zaak in Miami werd ook flink uitgelicht en ook kwam ik diverse tennis artikelen tegen over die Odensk (?).

In Nederland moeten we ook weer niet teveel verwachten van de journalistiek.
Hier hebben we Ray als 'hoogtepunt' van de sportjournalistiek. Nou goed niet helemaal, we hebben natuurlijk ook nog Burt die meent dat Froome het beste is dat wielrennen sinds lange tijd is overkomen.

Over goede onderzoeksjournalistiek op andere vlakken hebben we misschien niet te klagen in Nederland maar bij sportjournalistiek is het meer 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'. Met daarnaast amper interesse voor sporten die maar even buiten het blikveld liggen van die journalisten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 juli 2013 @ 10:21:05 #130
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_129074865
Interview met Armin Hary, Olympisch kampioen 100 meter van 1960 en eerste mens die 10.0 liep:

http://www.abendzeitung-m(...)1c-27357285996e.html

quote:
Welche Maßnahmen fordern Sie konkret?

Man sollte einen Strich ziehen und sagen: Wir annullieren alle Weltrekorde im Sprint! Alles, was unter 10 Sekunden ist, streichen wir erst einmal.
_O- :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:08:28 #131
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129076162
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef heywoodu het volgende:
Interview met Armin Hary, Olympisch kampioen 100 meter van 1960 en eerste mens die 10.0 liep:

http://www.abendzeitung-m(...)1c-27357285996e.html

[..]

_O- :')
Ben het wel eens met zijn uitspraak van 10 jaar lange schorsingen of zelfs levenslang, al die bonden die zogezegd anti-doping beleid voeren maar eigenlijk de betrapte atleten niet meer dan wat tijdskrediet geven ipv een echte straf.

Hij heeft duidelijk nog steeds passie voor de sport. _O_
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:09:17 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129076178
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Tour of Turkey winner Sayar claims EPO positive for earlier race may be a French conspiracy

http://www.velonation.com(...)+|+VeloNation.com%29
Wist niet dat Berhane Frans is.

Zo leer je altijd wat.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 juli 2013 @ 11:17:20 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_129076383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:08 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ben het wel eens met zijn uitspraak van 10 jaar lange schorsingen of zelfs levenslang, al die bonden die zogezegd anti-doping beleid voeren maar eigenlijk de betrapte atleten niet meer dan wat tijdskrediet geven ipv een echte straf.

Hij heeft duidelijk nog steeds passie voor de sport. _O_
Hier ben ik het ook mee eens ja, en natuurlijk erg mooi om te zien dat hij nog zo met de sport bezig is.
Maar alles onder de 10 schrappen is wel een erg leuk idee voor iemand die als eerste 10.0 liep :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:41:46 #134
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129077185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens ja, en natuurlijk erg mooi om te zien dat hij nog zo met de sport bezig is.
Maar alles onder de 10 schrappen is wel een erg leuk idee voor iemand die als eerste 10.0 liep :+
Dat is natuurlijk een leuke bijkomstigheid voor hem. >:) Hij heeft die tijd wel 3 maal moeten lopen voor ze hem homologeerden, telkens van die amateuristische prullen waardoor zijn record de 1e 2 maal niet werd goedgekeurd.
pi_129077579
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens ja, en natuurlijk erg mooi om te zien dat hij nog zo met de sport bezig is.
Maar alles onder de 10 schrappen is wel een erg leuk idee voor iemand die als eerste 10.0 liep :+
Nieuw op het WK atletiek: wie kan er zo dicht mogelijk rond de 10.0 seconden finishen op de 100m zonder het te overschrijden.
Dat lijkt me echt een geniaal idee, allemaal tellen onderweg en vervolgens een klein beetje inhouden. _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:58:11 #136
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129077714
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nieuw op het WK atletiek: wie kan er zo dicht mogelijk rond de 10.0 seconden finishen op de 100m zonder het te overschrijden.
Dat lijkt me echt een geniaal idee, allemaal tellen onderweg en vervolgens een klein beetje inhouden. _O-
Volgens zijn trainer was Ben Johnson daar akelig goed in, om tegen een bepaalde tijd de 100 m te lopen.
pi_129077923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nieuw op het WK atletiek: wie kan er zo dicht mogelijk rond de 10.0 seconden finishen op de 100m zonder het te overschrijden.
Dat lijkt me echt een geniaal idee, allemaal tellen onderweg en vervolgens een klein beetje inhouden. _O-
Dan gaat het een beetje op dit lijken :D

pi_129077966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Volgens zijn trainer was Ben Johnson daar akelig goed in, om tegen een bepaalde tijd de 100 m te lopen.
Lijkt me ook niet zo'n kunst eigenlijk. Je kent je zelf en je kan bij begin bepalen hoe hard je gaat. ik denk dat remmen op het eind niet het best werkt tho.
pi_129084206
quote:
In de discussies over de prestaties van geletruidrager Chris Froome in de Tour gaat zijn ploeg Sky verder in het offensief. De Britten hebben de Franse krant L'Equipe alle relevante data overhandigd van Froome bij de 18 bergaankomsten die hij sinds de Ronde van Spanje van 2011 meemaakte. De krant concludeert donderdag: alles normaal.

Met de medewerking wil Sky bewijzen dat de 28-jarige kopman zonder doping rijdt. Froome werd de afgelopen weken regelmatig gevraagd naar doping en reageerde daar bij de zoveelste keer geïrriteerd op. Hij stelt dat zijn prestaties een gevolg zijn van hard trainen. Gegevens over onder meer het vermogen dat hij daarbij wegtrapt moeten dat onderbouwen.
L'Equipe liet Fred Grappe, specialist in de biomechanica en fysiologie, de data bestuderen. Hij concludeerde dat er bij Froome sprake is van een constant prestatieniveau en dat de Brit over een uitzonderlijk maximaal zuurstofopnamevermogen (VO2max) beschikt. Dat geeft hem een voordeel ten opzichte van andere renners.
Grappe stelt dat Froomes optreden in de Tour overeenkomt met het beeld dat de data van de afgelopen 2 jaar geven en dat zijn VO2max tegen de aangenomen fysiologische grenzen aanligt. Het gewicht van de renner is in die periode stabiel geweest. Grappe, ook sportcoach bij de ploeg FdJ, stelt daarbij dat de Brit over een enorm herstelvermogen moet beschikken.
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:23:25 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129085666
quote:
uitzonderlijk maximaal zuurstofopnamevermogen (VO2max) beschikt.
quote:
Het gewicht van de renner is in die periode stabiel geweest.
quote:
over een enorm herstelvermogen moet beschikken.
Gewoon een supermens, niets aan de hand. Doorlopen mensen.

Andere ploegen hadden een paar jaar geleden moeten toeslaan tijdens die Vuelta, toen Sky dit supermens nog geen contract had aangeboden.
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:46:18 #141
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129086902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gewoon een supermens, niets aan de hand. Doorlopen mensen.

Andere ploegen hadden een paar jaar geleden moeten toeslaan tijdens die Vuelta, toen Sky dit supermens nog geen contract had aangeboden.
Ja, want aan zijn eerste Tour in 2008 toen hij al als 84ste op 2u 22' van Sastre eindigde , en zijn eerste Giro in 2009 waarin hij als 36ste op 1u 15' van Menchov eindigde had iederéén al gezien dat hij over zo'n fysieke supereigenschappen beschikte ! Ook in 2010 zette hij zijn superfysiek in de verf door in Luik-Bastenaken-Luik als 136ste binnen te lopen. Een week nadat hij in de Amstel al schitterde als 76ste. Zelfs eerder in het seizoen 2011 liet hij zich al opmerken met een 47ste plek in de Ronde van Zwitserland.

En dan noem ik hiermee nog alleen zijn topprestaties uit die seizoenen natuurlijk. ;-)

Iederéén wist toen al : die jongen gaat clean iedereen in de Tour naar huis rijden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129088923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja, want aan zijn eerste Tour in 2008 toen hij al als 84ste op 2u 22' van Sastre eindigde , en zijn eerste Giro in 2009 waarin hij als 36ste op 1u 15' van Menchov eindigde had iederéén al gezien dat hij over zo'n fysieke supereigenschappen beschikte ! Ook in 2010 zette hij zijn superfysiek in de verf door in Luik-Bastenaken-Luik als 136ste binnen te lopen. Een week nadat hij in de Amstel al schitterde als 76ste. Zelfs eerder in het seizoen 2011 liet hij zich al opmerken met een 47ste plek in de Ronde van Zwitserland.

En dan noem ik hiermee nog alleen zijn topprestaties uit die seizoenen natuurlijk. ;-)

Iederéén wist toen al : die jongen gaat clean iedereen in de Tour naar huis rijden.
Je vergeet toch een mooie etappezege in de Ronde van Japan al in 2007 en een zeer knappe 85e plek in de Ronde van Polen van 2011.

In de 2 weken na de Ronde van Polen heeft Sky hem geleerd hoe je slim koerst en dat betaalde zich al snel uit: hij werd knap 2e in de Vuelta!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:08:21 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129091033
de UCI is stil
pi_129100974
Wat van het vrouwenfront:
quote:
Woede om omstreden Europees kampioene

In het vrouwenpeloton is met boosheid gereageerd op de Europese titel van Hanna Solovey. De 21-jarige Oekraïnse maakte in het kampioenschap haar comeback na een schorsing van twee jaar wegens het gebruik van doping. Ze was toen 19 jaar. Omdat haar voorsprong op de nummer twee, Rossella Ratto (Hitec-Products), vandaag liefst anderhalve minuut was, ontstak Hitec-manager Karl Lima op Twitter in woede. ,,In haar eerste wedstrijd na een tweejarige Epo-schorsing, verplettert ze de nummer 27 van de wereld (Ratto) met 1:35 over 22 kilometer. 47 km/uur gemiddeld. Belachelijk.” Lima voorspelt dan ook dat Ratto uiteindelijk de zege toegewezen zal krijgen. ,,Zoals ik het zie hebben wij de Europees kampioene vandaag. De tijd zal het leren!”

Twijfelachtige prestatie
Aan de hand van een vergelijking maakt Lima duidelijk dat de prestatie van Solovey op zijn minst twijfelachtig is. ,,De beloftekampioene zou dit jaar vierde geworden zijn bij de junioren. De winnares van vorig jaar (Anna van der Breggen) zou toen vijftigste geworden zijn.”

Wielerrevue
De betreffende tweets:
Karl_Lima_Hitec twitterde op donderdag 18-07-2013 om 18:52:09 In her first race after a 2 year EPO-ban,she crush no 27 in the world (Ratto) with 1;35 on 22 km. 47 km/h. Ridiculous http://t.co/ORs7gsErDs reageer retweet
Karl_Lima_Hitec twitterde op donderdag 18-07-2013 om 20:07:06 This years (EPO-banned) U23 women winner would be 4th in the Men Junior class. Last years winner (Anna vd Breggen) would been 50th... reageer retweet
Karl_Lima_Hitec twitterde op donderdag 18-07-2013 om 20:40:49 @_pigeons_ Winner WU23 ITT in Junior race: 2011: 38th Leseur 2012: 51th vd Breggen 2013: 4th Solovey, (Rossella would be 42th). reageer retweet
Het staat dus nog net niet op haar voorhoofd geschreven _O-
pi_129101143
Lekker geloofwaardig _O-
  vrijdag 19 juli 2013 @ 02:03:47 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129109978
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:46:02 #147
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129111964
Begint al aardig te lijken op de top tien van een willekeurige tour na 1990.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:48:42 #148
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129111996
Zo gek is dat niet die Jamaicanen kunnen nergens lopen zonder dat de wietlucht hun neus penetreert
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:28:56 #149
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129112607
quote:
Belkin wantrouwt Spanjaarden in Tour

Na bijna drie weken Tour juist beter gaan rijden is verdacht, zegt Belkin. De Nederlandse ploeg vermoedt vals spel bij enkele Spanjaarden. Ploegleider Nico Verhoeven heeft de Spaanse wielrenners gisteren na de achttiende Touretappe op de Alpe d’Huez impliciet beschuldigd van dopingpraktijken.

van onze verslaggever
De ploegleider van Team Belkin moest lijdzaam toezien hoe de Nederlanders Bauke Mollema en Laurens ten Dam een mindere dag moesten bekopen in het algemeen klassement. Terwijl het Belkin-duo in de derde Tourweek slijtage vertoont, rukt de Spaanse armada op.

Met name de prestatiecurve van Joaquim Rodriguez roept bij Verhoeven vragen op. Hoewel hij in de Pyreneeën geen rol van betekenis speelde, is de Katoesja-renner inmiddels opgeklommen naar de vijfde plaats in het algemeen klassement. Na een voor zijn doen opvallend sterke klimtijdrit behoorde Rodriguez ook gisteren op de Alpe d’Huez tot de uitblinkers. De klimmer finishte als vijfde, ruim een minuut voor geletruidrager Chris Froome. „Rodriguez is een Spanjaard. Die hebben een methode om in de derde week van de Tour beter te worden. Het is goed dat Contador er op Alpe d’Huez doorheen zakte, want ook hij was sterk in de tijdrit”, zeg Verhoeven.

Ook Belkin-coach Merijn Zeeman was op de ‘Nederlandse berg’ sceptisch. „Ik zie een aantal renners op het einde van de Tour beter worden. Fysiologisch kan dat niet. Misschien dat zij sneller herstellen dan anderen.” Ook voor Zeeman is de progressie van Rodriguez dubieus. „Hij begint ineens Froome de loef af te steken, duidelijk de beste renner in de Tour. Dat is opvallend. Je kunt daar van alles over denken. Hoe hij dat doet, moet Rodriguez maar zelf uitleggen.”

De etappe naar Alpe d’Huez was voor het Nederlandse wielrennen niet de verwachte hoogtijdag. De twee renners die de oranjegekte met hun sterke prestaties in deze Tour naar grote hoogten hadden gestuwd, lieten het op dag des oordeels afweten. Zowel Bauke Mollema als Laurens ten Dam kende gisteren een offday. Mollema finishte pas als 26e op ruim zes minuten van ritwinnaar Christophe Riblon en zag zijn podiumkansen slinken. De Groninger zakte in het klassement van de vierde naar de zesde plaats. Laurens ten Dam kreeg het nog zwaarder te verduren. De 32-jarige klimmer verloor bijna tien minuten, maar handhaaft zich nog wel nipt in de top tien.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:29:26 #150
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129112620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 02:03 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou ook Greene schrappen, hij was ook verwikkeld in een groeihormoon deal. Hij betaalde een partij groeihormoon (ik dacht 10.000 $, dan kun je weer een tijdje verder) 'voor een vriend', maar zelf wist hij natuurlijk niet dat het om doping zou gaan. De dealer aan wie deze betaling werd gedaan is Angel Heredia. Later heeft Greene wel toegegeven dat hij Heredia betaald had en zelfs ontmoet, maar dat de doping niet voor hem was.
En als hij op de baan stond in aanloop naar de start, was hij ook niet de meest ontspannen atleet. Ik bedoel Bolt maakt er een leuk showtje van, maar Greene staat daar echt als een achterlijke op en neer te stappen en maar likken aan die lippen. Het witte poeder hangt nog net niet aan zijn neus...

Een interview met Angel Heredia, (uit 2008 volgens mij) )dan kun je hem een beetje plaatsen en zien waarom die betaling meer dan verdacht is: (niet te veel letten op de Engelse vertaling :P , heb het waar het kon verbetert)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door kl1172 op 19-07-2013 11:33:43 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:36:58 #151
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129112763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:46 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dit is gewoon echt precies hetzelfde als wat ze over Armstrong schreven :D
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129113762
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:28 schreef planethugo het volgende:

[..]

Slechte verliezers indien de quotes juist zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:24:55 #153
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129113780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:24 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Slechte verliezers indien de quotes juist zijn.
Limburgs Dagblad is de brond overigens
quotes zijn denk ik gewoon juist. Misschien off the record, dat wel :P
pi_129113809
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:24 schreef planethugo het volgende:

[..]

Limburgs Dagblad is de brond overigens
quotes zijn denk ik gewoon juist. Misschien off the record, dat wel :P
Journalisten 'spelen' nog wel eens met quotes helaas..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:31:21 #155
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129113992
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 02:03 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of je Blake door moet strepen. Hij is dan wel betrapt op doping, maar die prestatie heeft hij gelopen na zijn schorsing en hij is daar nooit ergens op betrapt.
pi_129114022
quote:
Ja dan moet je er verdorie Fraser neerzetten _O-

Die is geloofwaardig :')

Hoe al die figuren ook kijken en zich dom houden :') _O-

Man man man :') Wielrenners komen ten minste overtuigender over :P
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:39:32 #158
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129115895
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:35 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja dan moet je er verdorie Fraser neerzetten _O-

Die is geloofwaardig :')

Hoe al die figuren ook kijken en zich dom houden :') _O-

Man man man :') Wielrenners komen ten minste overtuigender over :P
Dat was toch Jeter in dat filmpje, niet? En als er één sprintster ergens aan zit, is het die wel.
pi_129115913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 02:03 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn maar incidenten, niks aan de hand.
pi_129115922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:39 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat was toch Jeter in dat filmpje, niet?
Nou ja, Gatlin hield zich dom, Jeter wilde gewoon niks zeggen :D

Ik zet geld in op 3/4 op de persco aan de doping zitten.
pi_129116028
Leuk onderzoek over de psychologie achter doping, uitgaande van het Prisoner's Dilemma.
http://www.economist.com/(...)ame-athletes-dilemma

Totale onderzoek is hier te lezen. http://mpra.ub.uni-muenchen.de/44627/1/MPRA_paper_44627.pdf

Je zou dus kunnen zeggen:

The authorities in any given sport would no doubt deny that Dr Buechel’s analysis applied to them. They would claim their testing regimes were adequate—and would probably truly believe it themselves. But human capacity for self-deception is infinite. It may thus be that the real guilty parties in sports doping are not those who actually take the drugs, but those who create a situation where only a fool would not.

Dit komt denk ik dichter bij de waarheid dan we denken, en als ik er zo over denk is het vrijwel onmogelijk om de sport schoon te krijgen waar de top 10 niet aan de drugs zit.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:46:06 #162
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129116127
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nou ja, Gatlin hield zich dom, Jeter wilde gewoon niks zeggen :D

Ik zet geld in op 3/4 op de persco aan de doping zitten.
Gatlin vond ik tenenkrommend, kon beter gezwegen hebben.
pi_129116132
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuk onderzoek over de psychologie achter doping, uitgaande van het Prisoner's Dilemma.
http://www.economist.com/(...)ame-athletes-dilemma

Totale onderzoek is hier te lezen. http://mpra.ub.uni-muenchen.de/44627/1/MPRA_paper_44627.pdf

Je zou dus kunnen zeggen:

The authorities in any given sport would no doubt deny that Dr Buechel’s analysis applied to them. They would claim their testing regimes were adequate—and would probably truly believe it themselves. But human capacity for self-deception is infinite. It may thus be that the real guilty parties in sports doping are not those who actually take the drugs, but those who create a situation where only a fool would not.

Dit komt denk ik dichter bij de waarheid dan we denken, en als ik er zo over denk is het vrijwel onmogelijk om de sport schoon te krijgen waar de top 10 niet aan de drugs zit.
Kan alleen als de pakkans heel erg groot is, waardoor het meer zin heeft om het clean te proberen. Of als je clean prestaties van dopers kan benaderen.
pi_129116149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:46 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Gatlin vond ik tenenkrommend, kon beter gezwegen hebben.
Heel die houding van Jeter, Fraser en Gatlin _O-

Neem eens mediatraining of zo.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:13:04 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129125438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik zou ook Greene schrappen, hij was ook verwikkeld in een groeihormoon deal. Hij betaalde een partij groeihormoon (ik dacht 10.000 $, dan kun je weer een tijdje verder) 'voor een vriend', maar zelf wist hij natuurlijk niet dat het om doping zou gaan. De dealer aan wie deze betaling werd gedaan is Angel Heredia. Later heeft Greene wel toegegeven dat hij Heredia betaald had en zelfs ontmoet, maar dat de doping niet voor hem was.
En als hij op de baan stond in aanloop naar de start, was hij ook niet de meest ontspannen atleet. Ik bedoel Bolt maakt er een leuk showtje van, maar Greene staat daar echt als een achterlijke op en neer te stappen en maar likken aan die lippen. Het witte poeder hangt nog net niet aan zijn neus...

Een interview met Angel Heredia, (uit 2008 volgens mij) )dan kun je hem een beetje plaatsen en zien waarom die betaling meer dan verdacht is: (niet te veel letten op de Engelse vertaling :P , heb het waar het kon verbetert)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb angel al meerdere keren aangehaald en interviews geplaatst, deze BALCO man, heeft, geloof ik, 30 topsporters erbij gelapt in ruil voor 5 jaar strafvermindering.
Mijnheer is er een tijdje uit geweest, maat laatst dook hij op bij een bokser(marquez) die er ineens ripped uit zag en won by KO
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:15:53 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129125558
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Blake door moet strepen. Hij is dan wel betrapt op doping, maar die prestatie heeft hij gelopen na zijn schorsing en hij is daar nooit ergens op betrapt.
zucht, soms ben je echt naïef
pi_129125603
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zucht, soms ben je echt naïef
Ik bedoel meer dat deze prestatie niet officieel geschrapt is.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:21:33 #168
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129125802
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat deze prestatie niet officieel geschrapt is.
en die van lewis wel?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:28:26 #169
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129126130
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat deze prestatie niet officieel geschrapt is.
Gay en Powell's tijden zijn ook niet officieel geschrapt hoor, terwijl ze hier wel doorstreept zijn. Dit is eerder een tour de France analogie, dat je als je werkelijk alles zou weten eigenlijk kunt blijven schrappen tot in de oudheid.
pi_129129019
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb angel al meerdere keren aangehaald en interviews geplaatst, deze BALCO man, heeft, geloof ik, 30 topsporters erbij gelapt in ruil voor 5 jaar strafvermindering.
Mijnheer is er een tijdje uit geweest, maat laatst dook hij op bij een bokser(marquez) die er ineens ripped uit zag en won by KO
Die bokser werkt officieel samen met die Balco vent? 8)7 Alleen al voor je eigen reputatie moet je dat al niet willen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:43:53 #171
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129129951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb angel al meerdere keren aangehaald en interviews geplaatst, deze BALCO man, heeft, geloof ik, 30 topsporters erbij gelapt in ruil voor 5 jaar strafvermindering.
Mijnheer is er een tijdje uit geweest, maat laatst dook hij op bij een bokser(marquez) die er ineens ripped uit zag en won by KO
Hij sloeg toen trouwens een tegenstander die al 3x van hem gewonnen had én in 13 jaar nooit met KO verloor gewoon zo danig hard KO dat die 7 minuten bewusteloos op de grond bleef liggen ... :D
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129129983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij sloeg toen trouwens een tegenstander die al 3x van hem gewonnen had én in 13 jaar nooit met KO verloor gewoon zo danig hard KO dat die 7 minuten bewusteloos op de grond bleef liggen ... :D
Linkje?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:49:39 #173
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129130098
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Linkje?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129130289
quote:
http://sportige.com/usain(...)-doping-too-2013-07/

Ah, inderdaad zo'n bron gevonden :D Bolt werkt dus ook bij Heradia :7

Wel echte leipe KO :D

[ Bericht 4% gewijzigd door debeterebob op 19-07-2013 19:13:20 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:15:09 #175
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129130771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij sloeg toen trouwens een tegenstander die al 3x van hem gewonnen had én in 13 jaar nooit met KO verloor gewoon zo danig hard KO dat die 7 minuten bewusteloos op de grond bleef liggen ... :D
hierboven is voor mensen die geloven dat roids niet werken :+
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:14:21 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129134543
reportage met Thomas Dekker tijdens zijn schorsing.

  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:21:59 #177
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129137664
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:14 schreef THEFXR het volgende:
reportage met Thomas Dekker tijdens zijn schorsing.

Wanneer loopt z'n schorsing eigenlijk af zodat hij terug koersen mag winnen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 19 juli 2013 @ 22:26:31 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129137875
hendriksmj twitterde op vrijdag 19-07-2013 om 22:20:06 Leesvoer! Interview met Michael Rasmussen. http://t.co/FrMIemRBWa (dank aan vrienden van @hetiskoers) reageer retweet
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:40:56 #179
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129138543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wanneer loopt z'n schorsing eigenlijk af zodat hij terug koersen mag winnen ?
die is allang afgelopen
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:51:49 #180
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129141867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die is allang afgelopen
Ik dacht dat ie - zoals in het tennis als je op doping betrapt wordt - nog wel mocht meedoen , maar vooral niks meer mocht winnen.

Blijkt dus dat ie zonder doping niks meer kan winnen ... :P
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 00:06:32 #181
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129142426
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik dacht dat ie - zoals in het tennis als je op doping betrapt wordt - nog wel mocht meedoen , maar vooral niks meer mocht winnen.

Blijkt dus dat ie zonder doping niks meer kan winnen ... :P
Niet zo he, hij won vorig jaar toch maar mooi een rit in de Circuit de la Sarthe.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 00:13:36 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129142692
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik dacht dat ie - zoals in het tennis als je op doping betrapt wordt - nog wel mocht meedoen , maar vooral niks meer mocht winnen.

Blijkt dus dat ie zonder doping niks meer kan winnen ... :P
ik vond het nogal onvolwassen van hem om tegen die vrouw te zeggen van het dopinglab, dat zij, zijn leven had kapot gemaakt, je doet het nog altijd zelf en na deze reportage is nog uitgekomen dat hij volledig klant van Fuentes was. dus ik heb geen medelijden.
pi_129142821
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Niet zo he, hij won vorig jaar toch maar mooi een rit in de Circuit de la Sarthe.
Precies. Volgend jaar vervangt hij wel pelotonvulling (Millar, Navardauskas, Bauer) :)
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 00:17:16 #184
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129142860
Navardauskas pelotonvulling?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_129142934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Navardauskas pelotonvulling?
Ik chargeer natuurlijk. Uiteraard iemand die je graag in je team wil hebben als erkend hardrijder.
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 00:19:49 #186
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129142957
Ik denk dat hij dit jaar toch ook heeft laten zien dat hij aardige koersen kan winnen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_129142998
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik denk dat hij dit jaar toch ook heeft laten zien dat hij aardige koersen kan winnen.
Je bedoelt die Giro-etappe of heeft ie verder nog veel gewonnen?
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 00:22:21 #188
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129143045
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:21 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je bedoelt die Giro-etappe of heeft ie verder nog veel gewonnen?
Romandië gemist?

Naast dat hij een 'erkend hardrijder' is kan hij ook aardig aankomen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_129143325
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Romandië gemist?

Naast dat hij een 'erkend hardrijder' is kan hij ook aardig aankomen.
Dat kon Ullrich ook ;(

Maar vooruit ik geef toe dat ik niet al te hard opgelet heb ;) Deze tour is hij ook nog niet echt in de aanval geweest.
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 00:33:02 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129143404
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:30 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat kon Ullrich ook ;(

Maar vooruit ik geef toe dat ik niet al te hard opgelet heb ;) Deze tour is hij ook nog niet echt in de aanval geweest.
Nee, maar heb jij renners die in de Giro goed reden in de Tour ook goed zijn rijden? Zakken allemaal wel door de mand. Niemiec, Trofimov, Evans, Navardauskas. Gesink valt dan eigenlijk nog mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 00:34:55 #191
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129143447
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:19 schreef debeterebob het volgende:
erkend hardrijder.
Met D&D Stamp of Approval?
pi_129143522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik dacht dat ie - zoals in het tennis als je op doping betrapt wordt - nog wel mocht meedoen , maar vooral niks meer mocht winnen.

Blijkt dus dat ie zonder doping niks meer kan winnen ... :P
Moet je je voorstellen wat de rest nog pakt...
pi_129143536
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Nee, maar heb jij renners die in de Giro goed reden in de Tour ook goed zijn rijden? Zakken allemaal wel door de mand. Niemiec, Trofimov, Evans, Navardauskas. Gesink valt dan eigenlijk nog mee.
Cav natuurlijk :) Niemiec en Evans vielen me tegen, van Trofimov verwachtte ik niks. Verder zijn er bizar weinig renners uit de giro naar de tour gegaan. Adam Hansen natuurlijk wel ;)
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 00:39:12 #194
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129143565
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:38 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Cav natuurlijk :) Niemiec en Evans vielen me tegen, van Trofimov verwachtte ik niks. Verder zijn er bizar weinig renners uit de giro naar de tour gegaan. Adam Hansen natuurlijk wel ;)
Cav is toch weinig indrukwekkend deze Tour.

Niemiec zal ondertussen wel op de vingers zijn getikt dat hij maar weer eens normaal moet gaan doen ofzo. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_129143700
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Cav is toch weinig indrukwekkend deze Tour.

Niemiec zal ondertussen wel op de vingers zijn getikt dat hij maar weer eens normaal moet gaan doen ofzo. :')
Het is toch ook een typische Girorenner voor mijn gevoel :D
  zaterdag 20 juli 2013 @ 04:09:44 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129146539
uit het rasmussen interview:

quote:
were you not afraid for your life, when you take these substance, EPO for example which can stop your heart during your sleep?

No, like the whole health perspective is, its a completely different discussion, and the cyclists are not concerned about their health. Its, its a requirement to exercise, to do the sport in the first place, its not even a question mark. And when we are riding downhill with 80-100kph on tyres that are this thick, it does not really make sense to do that, just because you have 180grams of polystyrene on your head. Its not a matter of health, and it does not make any sense at all. It doesn’t make sense to do sprints at 70kph, and you have riders left and right and people are crashing, it does not make health to stop to Tour de France. If you consider Tour de France as a workplace, they would shut it down immediately, because you know when you start with 200 people within the next three weeks you have four broken collarbones, maybe a broken hip, you have people being hospitalised pretty much every day, and nobody in their sound mind would work in a place like that, of course, and nevertheless its the biggest annual sports event, and people do it year after year after year. So health is not an issue.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 04:15:23 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129146547
quote:
Kinjah said that for the 2006 Road World Championships Froome used official federation e-mails to enter himself, without the knowledge of officials who did not support him.

After Kinjah obtained the password for the e-mail account, Froome wrote e-mails pretending to be the chairman and entered himself for the tournament. But the move didn't quite go to plan as Froome crashed into an official.

"I still have a photo of that crash: it says 'White Lion Knocking Down The Prey'," Kinjah said, chuckling.
uit dit interview:

http://uk.eurosport.yahoo(...)phill-091543331.html

Yeah, die Froome is echt een fair player.....
  zaterdag 20 juli 2013 @ 04:49:42 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129146585
quote:
Gepubliceerd op 27 jun 2013

Can't tell your peptides from your steroids? Not sure how EPO improves stamina? Catalyst investigates the substances at the forefront of the sports doping controversy and asks whether we are all potential candidates for life enhancing drugs.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:06:59 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:11:14 #200
40566 Ericr
Livewrong
pi_129162478
En wie zelf aan de Aicar + GW1516 wil : http://www.iron-dragon.com/product_info.php?products_id=175
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:16:32 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129162680
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 19:11 schreef Ericr het volgende:
En wie zelf aan de Aicar + GW1516 wil : http://www.iron-dragon.com/product_info.php?products_id=175
Erik Diekstra moet dit maar even gaan uitproberen voor Bureau Sport.
pi_129171319
quote:
volgens mijn eigen berekeningen trap ik op de alpe d' huez maar 3,8 watt/kg, dus kan geen kwaad nee.
pi_129172253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 19:11 schreef Ericr het volgende:
En wie zelf aan de Aicar + GW1516 wil : http://www.iron-dragon.com/product_info.php?products_id=175
Toch maar voor dit Clenpakket gegaan :7

http://www.iron-dragon.co(...)6a804af9a6687390dff5
pi_129172591
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 19:11 schreef Ericr het volgende:
En wie zelf aan de Aicar + GW1516 wil : http://www.iron-dragon.com/product_info.php?products_id=175
168$ maar, koopje
pi_129172673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:35 schreef Sautor het volgende:

[..]

168$ maar, koopje
Volgens mij ben je best veel nodig voor een goede kuur ;(
pi_129212081
Zo nu kunnen we hier weer overgaan op de Padova en Montova zaken!
En de hertests van de TdF!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 22 juli 2013 @ 12:38:07 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129216962
Journalist test zelf peptides, die nog niet zijn goedgekeurd als medicijn.

  maandag 22 juli 2013 @ 13:06:11 #209
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129217934
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:38 schreef THEFXR het volgende:
Journalist test zelf peptides, die nog niet zijn goedgekeurd als medicijn.

Hij liegt, want doping werkt immers niet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129217966
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zo nu kunnen we hier weer overgaan op de Padova en Montova zaken!
En de hertests van de TdF!
Zal wel niet gebeuren.
  maandag 22 juli 2013 @ 16:01:41 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 22 juli 2013 @ 21:26:48 #212
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 22 juli 2013 @ 23:13:25 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129237113
Brian Magee failed doping test after last year's Kessler fight

http://news.boxrec.com/ne(...)-years-kessler-fight

in december positief en het komt nu pas naar buiten 8)7
  Moderator maandag 22 juli 2013 @ 23:19:41 #214
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129237365
Doe jij eigenlijk ook nog wel andere dingen op een dag, behalve het hele internet afstruinen op zoek naar dopingnieuws?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 22 juli 2013 @ 23:24:02 #215
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129237516
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Doe jij eigenlijk ook nog wel andere dingen op een dag, behalve het hele internet afstruinen op zoek naar dopingnieuws?
jazeker en dat afstruinen gaat heel snel :P
pi_129237778
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:13 schreef THEFXR het volgende:
Brian Magee failed doping test after last year's Kessler fight

http://news.boxrec.com/ne(...)-years-kessler-fight

in december positief en het komt nu pas naar buiten 8)7
Oxilofrine is wel hot de laatste tijd :D
pi_129244629
Zo gisteravond The Secret Race uitgelezen na 2 dagen. Geinig boekje!

Alleen werd de naam Cancellara ook gelinkt aan Checco... Kunnen we er niet gewoon vanuit gaan dat hij ook doping gebruikte? Dacht dat hij nog zo'n naam was die nooit aangetast was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:16:48 #218
14505 OProg
A Life in Music
pi_129245015
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:13 schreef THEFXR het volgende:
in december positief en het komt nu pas naar buiten
Misschien wilde ze na de A staal niet alleen de B-staal maar ook de C t/m W-stalen testen voor zekerheid. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:19:43 #219
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129245051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zo gisteravond The Secret Race uitgelezen na 2 dagen. Geinig boekje!

Alleen werd de naam Cancellara ook gelinkt aan Checco... Kunnen we er niet gewoon vanuit gaan dat hij ook doping gebruikte? Dacht dat hij nog zo'n naam was die nooit aangetast was.
toch apart dat veel uit dat boek achteraf waar blijkt te zijn en totdat het USADA rapport uitkwam het niet echt geloofd werd :P

voor mij was het iig een eye opener.

En Cancellara komt ook uit die generatie voort dus zal zeker niet clean zijn (geweest?). Net als de Schlecks en Contador die jaren met Riis gewerkt hebben. Na dat boek weet je iig zeker dat er niets van die vent deugt
pi_129245109
Ja van Contador en Schlecks wist ik het uiteraard wel, die zijn gewoon veroordeelt. 99 van de 100 namen zijn weinig verrassend, alleen toen Cancellara werd genoemd dacht ik dat hij ook vrijwel nooit genoemd is in verdachtmakingen etc. Nu denk ik, hij is ook wel kanshebber om de fameuze codenaam Classicomano Luigi te zijn....

Maar, dat boek kwam toch pas uit NA het USADA rapport?
Of doel je op Floyd? Want dat weet ik nog wel, die werd als een paria neergezet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129251151
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:19 schreef planethugo het volgende:

[..]

toch apart dat veel uit dat boek achteraf waar blijkt te zijn en totdat het USADA rapport uitkwam het niet echt geloofd werd :P

voor mij was het iig een eye opener.

En Cancellara komt ook uit die generatie voort dus zal zeker niet clean zijn (geweest?). Net als de Schlecks en Contador die jaren met Riis gewerkt hebben. Na dat boek weet je iig zeker dat er niets van die vent deugt
Het is natuurlijk niet zo apart als blijkt dat dat boek gewoon waarheid is ;)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:01:26 #222
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129251437
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo apart als blijkt dat dat boek gewoon waarheid is ;)
nee dat klopt :P
ik las toen een voorpublicatie in het AD waar ze ook Hamilton interviewde. Ik dacht toen: jaja dat zal wel het sterk aangedikte verhaal van een met wrok zittende ex collega zijn. Achteraf blijkt dat iets anders te liggen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:05:36 #223
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129251585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

Maar, dat boek kwam toch pas uit NA het USADA rapport?
Of doel je op Floyd? Want dat weet ik nog wel, die werd als een paria neergezet.
dat boek was er al eerder
quote:
The United States Anti-Doping Agency has not set a publication date for that exposé. But impatient readers can turn to “The Secret Race” by Tyler Hamilton, an Olympic gold medalist and one-time key teammate of Mr. Armstrong’s who has since confessed to cheating and lying himself.
http://www.nytimes.com/20(...)niel-coyle.html?_r=0
pi_129252038
Oja, scheelt een maandje..

Boek september, USADA oktober.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:19:09 #225
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129252040
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:05 schreef planethugo het volgende:

[..]

dat boek was er al eerder

[..]

Maar volgens mij wel ná de uitspraak van USADA.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:28:47 #226
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129252374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar volgens mij wel ná de uitspraak van USADA.
maar toen was de tendens toch vooral: ze willen Armstrong kostte wat het kost zien hangen en was men vooral sceptisch over de (onbekende) bewijzen die er waren. Dat verdween pas toen het rapport uitkwam
pi_129268848
quote:
‘Top drie en groene trui gebruikten EPO in Tour 1998’

Op de lijst met EPO-gebruikers in de Tour de France van 1998, die woensdag door de Franse senaatscommissie bekendgemaakt zal worden, zullen alvast de namen van de eerste drie in de eindstand, de Italiaan Marco Pantani, de Duitser Jan Ullrich en de Amerikaan Bobby Julich, en die van de Duitser Erik Zabel, winnaar van het puntenklassement, prijken. Dat wist de Franse krant Le Monde te achterhalen.

Volgens de bronnen van Le Monde staan er ook minstens drie Fransen op de lijst: Laurent Jalabert, Laurent Desbiens, twee dagen geletruidrager, en Jacky Durand, winnaar van een etappe en van de prijs voor de strijdlust. Durand, in 1992 winnaar van de Ronde van Vlaanderen, won in 1998 ook Parijs-Tours.

De senaatscommissie onderzocht hoe efficiënt de dopingstrijd in het verleden door de Fransen is gevoerd. Naar verluidt zal een lijst met 44 namen worden bekendgemaakt van renners die, zo moet blijken uit het hertesten van stalen, tijdens de Tour van 1998 EPO gebruikten.

Aanvankelijk zou het rapport op 18 juli worden vrijgegeven, maar op vraag van de vereniging van profrenners werd gewacht tot na de Tour de France. De vereniging van profrenners zou de namen van de renners trouwens liever helemaal niet gepubliceerd zien. ‘Ze hebben immers geen enkele mogelijkheid zich te verdedigen, er kan zelfs geen tegenexpertise meer gevraagd worden.’
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:04:52 #228
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129269299
Erg opvallend dat Rinero niet op dat lijstje stond, tenzij dit nog moet uitkomen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:05:40 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_129269336
Pfff so fucking what...
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_129269542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

hhhuuuhhhh maar jan zei laatst nog dat hij alleen aan bloeddoping heeft gedaan :? raar
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:20:25 #231
14505 OProg
A Life in Music
pi_129269966
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Weten we nog, Zabeltje. :')

quote:
Op een persconferentie op 24 mei 2007 maakte Zabel bekend eenmalig, vlak voor de Ronde van Frankrijk 1996, een week epo te hebben gebruikt.[2] Omdat het niets voor hem was en bovendien veel te gevaarlijk was, aldus Zabel, is het daar bij gebleven.
:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:23:40 #232
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129270124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:10 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

hhhuuuhhhh maar jan zei laatst nog dat hij alleen aan bloeddoping heeft gedaan :? raar
In het boek van voormalig Telekomverzorger Jef D'Hont las ik al dat Ullrich wel aan de EPO zat, maar volgens Jefke niet zo extreem als Riis of Berzin.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:27:24 #233
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129270259
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

In het boek van voormalig Telekomverzorger Jef D'Hont las ik al dat Ullrich wel aan de EPO zat, maar volgens Jefke niet zo extreem als Riis of Berzin.
Jef D'Hont zei nog eens letterlijk dat Ullrich in 96 er zelfs op speculeerde dat Riis tijdens de Tour nog zou kunnen doodvallen door diens extreme dopinggebruik ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:28:30 #234
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129270306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Jef D'Hont zei nog eens letterlijk dat Ullrich in 96 er zelfs op speculeerde dat Riis tijdens de Tour nog zou kunnen doodvallen door diens extreme dopinggebruik ...
Klopt inderdaad. Hij wees Ullrich naar eigen zeggen op dat hij met een keer ontsnappen Riis zou kunnen pakken, maar dat hij dit niet wilde omdat hij het jaar daarop zijn gang mocht gaan.
pi_129270323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Jef D'Hont zei nog eens letterlijk dat Ullrich in 96 er zelfs op speculeerde dat Riis tijdens de Tour nog zou kunnen doodvallen door diens extreme dopinggebruik ...
Je kan veel zeggen over Ullrich, maar het was toch een verstandige en sympathieke jongen :D
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:29:31 #236
14505 OProg
A Life in Music
pi_129270361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Jef D'Hont zei nog eens letterlijk dat Ullrich in 96 er zelfs op speculeerde dat Riis tijdens de Tour nog zou kunnen doodvallen door diens extreme dopinggebruik ...

„Jef, Jef, kom eens kijken. Ik heb 64!”


:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129270513
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:29 schreef OProg het volgende:

[..]


„Jef, Jef, kom eens kijken. Ik heb 64!”


:')
Marginal vains waren het al lang niet meer :D
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:33:28 #238
14505 OProg
A Life in Music
pi_129270581
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Marginal vains waren het al lang niet meer :D
Ja, dat beschreef Jef toen wel mooi. :)

quote:
„Riis kon nauwelijks nog zijn vingers bewegen. Zijn lichaam was helemaal verkrampt. Het was helemaal ontregeld door alle overdosissen. Te veel epo, te veel groeihormoon, te veel testosteron, te veel bloedverdunners. Zijn bloed was slijmige stroop geworden, zo dik dat hij elk moment kon overlijden aan een hartstilstand. Die krampen in Riis’ handen, dat was zo overdreven. De dokter heeft hem toen tientallen spierontspanners toegediend, en ook flebitisspuiten in zijn buikvlies gegeven, om bloedklonters tegen te gaan en zijn bloedcirculatie te bevorderen. Níets kon hij nog, zo erg was het. Maar goed, het is toen nog goed afgelopen. Riis won de Tour en was de grote held.” Eigenlijk had die Tour moeten worden gewonnen door Jan Ullrich, stelt d’Hont. „Het lichaam van Ullrich, dat was fenomenaal. Eén spiermassa. (...) Ook al stond hij wat te dik, elk spiertje voelde ik tussen mijn vingers glijden.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:34:27 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_129270639
Overigens ben ik met die lijst van de tour van 98 eigenlijk vooral nieuwsgierig wie er niet positief waren. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129270692
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Ja, dat beschreef Jef toen wel mooi. :)

[..]

Dat laatste zinnetje klinkt wel een tikje gay :')
pi_129270704
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:34 schreef OProg het volgende:
Overigens ben ik met die lijst van de tour van 98 eigenlijk vooral nieuwsgierig wie er niet positief waren. :P
Rinero :+
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:36:33 #242
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129270757
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:34 schreef OProg het volgende:
Overigens ben ik met die lijst van de tour van 98 eigenlijk vooral nieuwsgierig wie er niet positief waren. :P
Vooral als je dan nog eens weet dat eerder in die Tour eigenlijk al bijna het halve peloton ofwel uit de Tour gezet was ofwel zelf opgestapt was door het Festina-schandaal ...

Willy Voet zei het ooit ook nog eens mooi , in de pers verscheen toen dat ie met een zo danig grote hoeveelheid EPO in z'n auto aan de kant gezet was "dat het nooit voor één ploeg voor de volledige Tour kon zijn" Terwijl ie alleen de Festina-voorraad voor de eerste week in z'n koffer had zitten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:38:01 #243
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129270848
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:35 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Rinero :+
Knaven?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:40:06 #244
14505 OProg
A Life in Music
pi_129270938
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vooral als je dan nog eens weet dat eerder in die Tour eigenlijk al bijna het halve peloton ofwel uit de Tour gezet was ofwel zelf opgestapt was door het Festina-schandaal ...
Ja, maar gelukkig waren sommigen al getest zoals JaJa die met ONCE mee terug ging naar Spanje. :P

Maar die Rinero verbaast me inderdaad. Misschien is het zelfs wel zo dat hij eruit sprong omdat het overgrote deel de zooi het pakken van Voet door de WC spoelde. :+

Zou ook wat zijn als Massi niet positief heeft getest er alleen maar Il farmacista was om anderen te dienen. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129271046
Mijn top 5 van renners die niet genoemd gaan worden:

1. Leon van Bob
2. Jaan Kirsipuu
3. Frédéric Guesdon
4. Rik Verbrugghe
5. Bart Voskamp
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:49:20 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_129271382
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:42 schreef debeterebob het volgende:
Bart Voskamp
Andrei Mikhailov had zijn ampullen EPO immers nodig voor een Russisch kinderziekenhuis. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129271548
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Andrei Mikhailov had zijn ampullen EPO immers nodig voor een Russisch kinderziekenhuis. :')
Dat is Voskamp niet :p

Trouwens Julich had al toegegeven in die tour aan de epo te hebben gezeten:

http://www.cyclingnews.co(...)ch-doping-confession

Neemt zijn geloofwaardigheid nu toe wat betreft de rest van het verhaal?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:58:47 #248
14505 OProg
A Life in Music
pi_129271803
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
Dat is Voskamp niet :p
Bart Voskamp, de renner die bij TVM reed toen ze naar de Zwitserse grens kropen om uit de klauwen van de gendarmerie te blijven en ploegokter Mikhailov vervolgens met deze verklaring kwam. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129271915
"Ook over sprinter Erik Zabel is hij terughoudend. „Hij is een van de zuiverste renners van zijn generatie.”

Aldus D'Hont in dat Riisverhaal :D
pi_129271999
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:42 schreef debeterebob het volgende:
Mijn top 5 van renners die niet genoemd gaan worden:

1. Leon van Bob
2. Jaan Kirsipuu
3. Frédéric Guesdon
4. Rik Verbrugghe
5. Bart Voskamp
http://www.dopeology.org/incidents/Blitz-raids-%5BList-51%5D/

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:36 schreef Mani89 het volgende:
Rik Verbrugghe gaf in het Tour programma van Karl dit jaar toch al min of meer toe dat hij in die tijd aan de EPO zat?
Ook de renner die de snelste proloog ooit reed met 58,9 p/u Luister welke illustere renners hij wist te verslaan.

pi_129272022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

http://www.dopeology.org/incidents/Blitz-raids-%5BList-51%5D/

[..]

Ook de renner die de snelste proloog ooit reed met 58,9 p/u Luister welke illustere renners hij wist te verslaan.

Mijn top 3 houdt nog stand :7
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:04:00 #252
14505 OProg
A Life in Music
pi_129272054
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:01 schreef debeterebob het volgende:
"Ook over sprinter Erik Zabel is hij terughoudend. „Hij is een van de zuiverste renners van zijn generatie.”

Aldus D'Hont in dat Riisverhaal :D
Dat zou nog best kunnen natuurlijk. Dat hij er doordenkend en voorzichtig mee om ging.

De renners die niet positief zijn nu kunnen ook gewoon geluk hebben gehad. Cobo zijn ze ook helemaal vergeten te pakken een paar jaar terug. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:05:02 #253
14505 OProg
A Life in Music
pi_129272108
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Mijn top 3 houdt nog stand :7
Kirsipuu zat bij Il farmacista in het team. Het prachtige Casino die het voorjaar ineens de stenen uit de weg reden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129272199
Maar goed, Belkin kan morgen op zoek naar een nieuwe directeur?
pi_129272235
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Kirsipuu zat bij Il farmacista in het team. Het prachtige Casino die het voorjaar ineens de stenen uit de weg reden.
Massi bedoel je toch? Ach elke renner zit wel in een team met dopeurs :P Zegt nog niet zoveel.
pi_129272258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:06 schreef j0rdiiii het volgende:
Maar goed, Belkin kan morgen op zoek naar een nieuwe directeur?
Zou wel lachen zijn als Dekker alsnog gepakt wordt :')
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:07:45 #257
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129272259
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Kirsipuu zat bij Il farmacista in het team. Het prachtige Casino die het voorjaar ineens de stenen uit de weg reden.
Niet geheel vergelijkbaar, maar dat zie je nu ook bij Sky met Wiggins, Froome en Porte. Winnen elke meerdaagse ronde waar ze fit aan de start verschijnen (Op de Giro na). En mensen maar afvragen waarom wielerliefhebbers dat wantrouwen :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:09:42 #258
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129272323
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zou wel lachen zijn als Dekker alsnog gepakt wordt :')
Niet op basis van de Tour van 1998. Hij reed dat jaar toevallig niet mee.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:10:25 #259
14505 OProg
A Life in Music
pi_129272354
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Massi bedoel je toch? Ach elke renner zit wel in een team met dopeurs :P Zegt nog niet zoveel.
Massi was tussen de grootverbruikers zelfs een soort wandelende groothandel. :') :D
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129272368
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Niet op basis van de Tour van 1998. Hij reed dat jaar toevallig niet mee.
Rabobank
RAB
Nr. Pos.
51 Michael Boogerd Netherlands 5
52 Erik Dekker Netherlands DNF
53 Maarten den Bakker Netherlands 33
54 Patrick Jonker Netherlands 34
55 Robbie McEwen Australia 89
56 Koos Moerenhout Netherlands 44
57 Léon van Bon Netherlands 63
58 Aart Vierhouten Netherlands 88
59 Beat Zberg Switzerland 40
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:11:13 #261
14505 OProg
A Life in Music
pi_129272391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:07 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Niet geheel vergelijkbaar, maar dat zie je nu ook bij Sky met Wiggins, Froome en Porte. Winnen elke meerdaagse ronde waar ze fit aan de start verschijnen (Op de Giro na). En mensen maar afvragen waarom wielerliefhebbers dat wantrouwen :')
Tsjah. Al zou alles perfect in orde zijn dan hebben ze het verleden gewoon helemaal tegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129272426
Zie nu dat Rinero al door Gaumont was benoemd als gebruiker :D ;(
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:12:15 #263
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129272429
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:10 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Rabobank
RAB
Nr. Pos.
51 Michael Boogerd Netherlands 5
52 Erik Dekker Netherlands DNF
53 Maarten den Bakker Netherlands 33
54 Patrick Jonker Netherlands 34
55 Robbie McEwen Australia 89
56 Koos Moerenhout Netherlands 44
57 Léon van Bon Netherlands 63
58 Aart Vierhouten Netherlands 88
59 Beat Zberg Switzerland 40
Eventjes te snel op Wikipedia gekeken. Misschien hebben ze meer succes met de stalen van het jaar 2000 (zijn grote doorbraak), waar ie in 1999 net voor het WK was weggekomen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:14:19 #264
14505 OProg
A Life in Music
pi_129272529
Het is natuurlijk ook niet een kwestie van gewoon dom volspuiten, hoewel je bij Riis wel dat idee zou krijgen.

Maar teams die konden domineren hadden een combinatie natuurlijk. Een goed geregeld gebruik en daarop aansluitend keiharde trainingen die de mogelijkheden daarmee op wisten te rekken.

Dat Armstrong zo goed was had echt niet alleen te maken met dope, maar ook met keihard zwaar en gedisciplineerd trainen om de mogelijkheden er optimaal uit te halen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:19:02 #265
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129272771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar wij hebben de commissie Sorgdrager :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:46:17 #266
14505 OProg
A Life in Music
pi_129273949
Overigens. Jeff zei ook dat de soigneur van Indurain 'het bidonnetje van Jeff' kwam halen, wat een klassieke dopingcocktail was. Dat strookt ook niet helemaal bij het onmenselijke wattage dat Indurain heeft weten te halen. Of het was gewoon echt een freak of nature.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 juli 2013 @ 00:10:50 #267
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129274953
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:34 schreef OProg het volgende:
Overigens ben ik met die lijst van de tour van 98 eigenlijk vooral nieuwsgierig wie er niet positief waren. :P
Tankink.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:13:39 #268
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129275064
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:46 schreef OProg het volgende:
Overigens. Jeff zei ook dat de soigneur van Indurain 'het bidonnetje van Jeff' kwam halen, wat een klassieke dopingcocktail was. Dat strookt ook niet helemaal bij het onmenselijke wattage dat Indurain heeft weten te halen. Of het was gewoon echt een freak of nature.
't vreemde aan Indurain is wel dat het einde van zijn tijdperk eigenlijk gelijkloopt met het moment dat EPO zijn grote intrede in het peloton deed.

Eigenlijk zijn er met Indurain maar 2 opties, ofwel wist hij op de klassieke doping die enorme wattages te halen , maar werd dat teniet gedaan toen op EPO opeens véél méér mensen die konden trappen. Ergens zijn er aanwijzingen dat dit zou kunnen kloppen want als je de mens Indurain zag dan was dat eigenlijk een "reus" die onwaarschijnlijk sterk gespierd was tov zijn collega's. Out of competition controles bestonden nog niet, misschien wist hij wel op de klassieke methode die spiermassa te krijgen ?

En de andere optie is natuurlijk dat hij al in 1990 aan de EPO zat en dat voordeel er tegen 1996 uit geraakte toen de rest volop aan de EPO ging ? En hij zelf wellicht niet de risico's durfde nemen die Riis wel aandurfde ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:26:37 #269
14505 OProg
A Life in Music
pi_129275532
Dat dus. Hoewel ik me haast niet voor kan stellen dat ze het hele EPO gedoe gemist hebben in 1994. Maar als ze zo ver waren vraag je je dan toch af wat ze met 'de pot van Jef' moesten als de EPO kennis al volop aanwezig was.

Maar goed Indurain kon EPO-monsters als Ugrumov,Riis en Berzin achter zich laten, hoewel trouwens niet Berzin in de Giro van 1994. .
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129275892
Indurain won van de all-time grootste dopers. De gedachte dat hij geen EPO gebruikte is geen seconde de moeite van het overwegen waard.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:40:26 #271
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129275945
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:38 schreef Ereinion het volgende:
Indurain won van de all-time grootste dopers. De gedachte dat hij geen EPO gebruikte is geen seconde de moeite van het overwegen waard.
Sterker nog, ik denk dat hij een van de voorlopers was van het EPO-gebruik.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:44:51 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129276058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

't vreemde aan Indurain is wel dat het einde van zijn tijdperk eigenlijk gelijkloopt met het moment dat EPO zijn grote intrede in het peloton deed.

Eigenlijk zijn er met Indurain maar 2 opties, ofwel wist hij op de klassieke doping die enorme wattages te halen , maar werd dat teniet gedaan toen op EPO opeens véél méér mensen die konden trappen. Ergens zijn er aanwijzingen dat dit zou kunnen kloppen want als je de mens Indurain zag dan was dat eigenlijk een "reus" die onwaarschijnlijk sterk gespierd was tov zijn collega's. Out of competition controles bestonden nog niet, misschien wist hij wel op de klassieke methode die spiermassa te krijgen ?

En de andere optie is natuurlijk dat hij al in 1990 aan de EPO zat en dat voordeel er tegen 1996 uit geraakte toen de rest volop aan de EPO ging ? En hij zelf wellicht niet de risico's durfde nemen die Riis wel aandurfde ?
Conconi/Ferrari begonnen ergens in 91/92 individuele clienten te behandelen met EPO, na eerst een tijd lang het op zichzelf uit te testen (hiermee won Conconi achterin de 50 nog enkele amateurwedstrijden). Indurain was dus een frontrunner.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mani89 op 24-07-2013 00:53:24 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:46:52 #273
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129276117
Rominger was nog zo'n 'early adopter'. Of in zijn eigen woorden: "Dr Ferrari cured me of my hayfever"
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:52:39 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_129276273
Dit fraaie overzicht er weer eens bijhalen:

quote:
Vladislav Bobrik (Rus) : 42.7 to 53
Bruno Cenghialta (Ita): 37.2 to 54.5
Francesco Frattini (Ita) : 46 to 54
Giorgio Furlan (Ita) : 38.8 to 51
Nicola Minali (Ita) : 41.7 to 54
Piotr Ugrumov (Lat) : 32.8 to 60
Alberto Volpi (Ita) : 38.5 to 52.6
On January 14, 1995 Evgeni Berzin recorded a level of 41.7% while on May 24, 1995 he recorded 53%. On January 14, 1995 Ivan Gotti recorded a level of 40.7% while on August 9, 1995 he recorded 57%. As discussed previously Bjarne Riis recorded a hematocrit level of 41.1% on January 14, 1995 while on July 10, 1995 he recorded 56.3%.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 01:08:50 #275
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129276737
Ugrumov _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 01:23:54 #276
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129277146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:38 schreef Ereinion het volgende:
Indurain won van de all-time grootste dopers.
Dat is eigenlijk geen waar, hij verloor er van toen die hun piek bereikten ... (96) En stopte ook meteen met wielrennen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 24 juli 2013 @ 01:32:28 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129277365
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:46 schreef OProg het volgende:
Overigens. Jeff zei ook dat de soigneur van Indurain 'het bidonnetje van Jeff' kwam halen, wat een klassieke dopingcocktail was. Dat strookt ook niet helemaal bij het onmenselijke wattage dat Indurain heeft weten te halen. Of het was gewoon echt een freak of nature.
hij zat ook aan de EPO
  woensdag 24 juli 2013 @ 01:34:17 #278
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129277405
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:44 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Conconi/Ferrari begonnen ergens in 91/92 individuele clienten te behandelen met EPO, na eerst een tijd lang het op zichzelf uit te testen (hiermee won Conconi achterin de 50 nog enkele amateurwedstrijden). Indurain was dus een frontrunner.
ik denk eerder, anders was Gisberts wel erg vroeg.

Jakobs was niet alleen als wielrenner actief maar nam ook deel aan het marathonschaatsen, waarin hij vijf wedstrijden won. In 2009 gaf hij in het boek Het laatste geel van Mart Smeets toe dat hij in de Ronde van Frankrijk van 1989 epo heeft gebruikt. Epo stond in 1989 nog niet op de dopinglijst, dus hij heeft de dopingregels er niet mee overtreden.
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 07:29:48 #279
9859 crew  Karina
Woman
pi_129280119
Nog meer dopertjes:
Hele topdrie Tour de France 1998 gebruikte epo'
Op de lijst met epo-gebruikers in de Tour de France van 1998, die woensdag door de Franse senaatscommissie bekendgemaakt wordt, staan de namen van de eerste drie renners in de eindstand. Het gaat om de Italiaan Marco Pantani, de Duitser Jan Ullrich en de Amerikaan Bobby Julich. Dat wist de Franse krant Le Monde te achterhalen.
Ook Erik Zabel, de winnar van de groene (punten)trui zal op de lijst staan, zo meldt de krant.

Volgens de bronnen van Le Monde staan er minimaal drie Franse renners op de lijst: Laurent Jalabert, Laurent Desbiens, twee dagen geletruidrager, en Jacky Durand, winnaar van een etappe en van de prijs voor de meeste strijdlust. Durand, in 1992 winnaar van de Ronde van Vlaanderen, won in 1998 ook Parijs-Tours.

De senaatscommissie onderzocht hoe efficiënt de dopingstrijd in het verleden door de Fransen is gevoerd. Naar verluidt zal een lijst met 44 namen worden bekendgemaakt van renners die, zo moet blijken uit het hertesten van stalen, tijdens de Tour van 1998 epo gebruikten.

De kans dat daar ook Nederlanders bijhoren, is aanwezig. Michael Boogerd werd vijfde in die Tour en gaf eerder dit jaar al epogebruik toe. Jeroen Blijlevens en Leon van Bon wonnen etappes in dat jaar.

Verdedigen
Aanvankelijk zou het rapport op 18 juli worden vrijgegeven, maar op verzoek van de vereniging van profrenners werd gewacht tot na de Tour de France. De vakbond voor de beroepsrenners zou de namen van de coureurs liever helemaal niet gepubliceerd zien. 'Ze hebben immers geen enkele mogelijkheid zich te verdedigen, er kan zelfs geen tegenexpertise meer aangevraagd worden.'
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:16:41 #280
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_129280407
Hoeveel renners zijn er toen eigenlijk getest? Gaat het over het hele peloton of gaat het eigenlijk over 44 van de 60 of zo?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_129280473
Ik hoop dat er alsnog wat mensen voor de bijl gaan die altijd zijn blijven ontkennen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:36:08 #282
11102 knep
Mountainfreak
pi_129280593
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat er alsnog wat mensen voor de bijl gaan die altijd zijn blijven ontkennen
Dekker :Y
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:37:40 #283
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129280617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk eerder, anders was Gisberts wel erg vroeg.

Jakobs was niet alleen als wielrenner actief maar nam ook deel aan het marathonschaatsen, waarin hij vijf wedstrijden won. In 2009 gaf hij in het boek Het laatste geel van Mart Smeets toe dat hij in de Ronde van Frankrijk van 1989 epo heeft gebruikt. Epo stond in 1989 nog niet op de dopinglijst, dus hij heeft de dopingregels er niet mee overtreden.
De intrede van EPO was inderdaad eerder maar Conconi heeft uitgedokterd hoe je het het meest effectief kan toepassen, toen begon het balletje pas echt te rollen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129280835
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:36 schreef knep het volgende:

[..]

Dekker :Y
Zou Dekker uberhaupt getest zijn die Tour?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_129280972
Op het cyclingnews forum had iemand een keer een linkje gestuurd naar de resultaten (zonder namen natuurlijk). Niet alle stalen uit die Tour waren (goed) bewaard, die 60 stalen zijn dus niet alle tests uit die Tou, alleen degene die er in 2004 nog waren. Overigens was de EPO-test toen ook minder geavanceerd dan nu, waardoor een paar tests die toen twijfelachtig waren nu positief zouden zijn.

Er is dus een kans dat een paar geluk zullen hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 juli 2013 @ 09:07:45 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_129281025
Maar begrijp ik het nu goed dat er in 1998 allerlei stalen bewaard zijn, die zijn 6 jaar later opnieuw getest (prima, kan ik me goed voorstellen), en nog eens 9 (!!) jaar later komen de resultaten pas naar buiten?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_129281203
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_129281426
Zabeltje :D

Die had toen nog als bijnaam Mr. Clean _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129282606
quote:
En nu eens zien hoe Eurosport Frankrijk reageert :+
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:25:28 #290
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129282639
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:40 schreef OProg het volgende:

Zou ook wat zijn als Massi niet positief heeft getest er alleen maar Il farmacista was om anderen te dienen. :+
Nou, die reed graag met de 53-21 de cols op. Da's nou niet het typische verzet van de schone renner.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:29:21 #291
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129282736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:26 schreef OProg het volgende:
Maar als ze zo ver waren vraag je je dan toch af wat ze met 'de pot van Jef' moesten als de EPO kennis al volop aanwezig was.

Concurrentie zand in de ogen strooien?
in a crowd you lose humanity
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:33:36 #292
14505 OProg
A Life in Music
pi_129282829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, die reed graag met de 53-21 de cols op. Da's nou niet het typische verzet van de schone renner.
Daarom ook die :+

Hij kreeg er maar liefst 6 maanden schorsing voor indertijd.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129282843
hendriksmj twitterde op woensdag 24-07-2013 om 10:29:53 Sporza streamt persconferentie van Franse senaatscommissie. http://t.co/N3bttXCM9S #tour1998 reageer retweet
pi_129282905
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:34 schreef Evertjan het volgende:
hendriksmj twitterde op woensdag 24-07-2013 om 10:29:53 Sporza streamt persconferentie van Franse senaatscommissie. http://t.co/N3bttXCM9S #tour1998 reageer retweet
Is die persconferentie op dit moment? Ben wel benieuwd naar de namen en naar de namen die er niet op staan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_129282914
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:20 schreef OProg het volgende:

[..]

Weten we nog, Zabeltje. :')

[..]

:')
:').!!!
U MAD?
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:37:46 #296
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129282934
De Pavlov-reactie van vakbond van beroepsrenners is ook wel weer grappig "we kunnen ons niet verdedigen, want er is zelfs geen contra-expertise". Alsof een contra-exxpertise zaligmakend is. Eigenlijk vooral voor de renners als 'ie niet mogelijk is. Een aantal zal wel meerdere keren naar de dopingcontrole hebben moeten gaan, dus dan heb je je contra-expertise al, in zeker zin.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:39:09 #297
14505 OProg
A Life in Music
pi_129282977
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:').!!!
Hij kan nu nog verklaren dat hij zich in jaartal vergist had. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129283061
Ik ga zo lachen als Jeroen 'natuurlijk onderteken ik dat contract dat ik nooit gebruikt hebt' Blijlevens straks gepakt wordt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:49:16 #299
14505 OProg
A Life in Music
pi_129283239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik ga zo lachen als Jeroen 'natuurlijk onderteken ik dat contract dat ik nooit gebruikt hebt' Blijlevens straks gepakt wordt.
Jeroen, even denken hoor...

ooooh, bedoel je Jeroen "Heb je doping gebruikt? Ik ben nooit gepakt." Blijlevens!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_129283373
Rit 6 waren toch alle test positief? Dan zal Cipo als winnaar ook wel gepakt worden. ;(
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:20 #301
14505 OProg
A Life in Music
pi_129283554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef Steven184 het volgende:
Rit 6 waren toch alle test positief? Dan zal Cipo als winnaar ook wel gepakt worden. ;(
Je verwacht het niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')