abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128977474

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Artikels:
SPOILER
Leesvoer:
SPOILER
Leugentje om bestwil?
SPOILER
Dionne was vroeger lekker
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 18:30:57 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128977506
Deze gezichten _O-

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 18:34:40 #3
284411 crew  heywoodu
pi_128977631
Discuswerpster Allison Randall is overigens ook 1 van de Jamaicanen die gepakt zijn:
http://www.reuters.com/ar(...)&feedName=sportsNews

Weinig interessant, 1 keer over de 60 meter gegooid, 9e op de Pan American Games van 2011 en 29e in de kwalificatie op de OS vorig jaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  maandag 15 juli 2013 @ 18:45:44 #4
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128978460
Lol @ die subtitel. :)
pi_128978685
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:41 schreef GotenSSJ het volgende:
Sowieso, waarom komen die testen van Maart nu pas naar buiten? :') Dat moet toch veel sneller kunnen lijkt mij.
Ram vertelde in de Avondetappe dat hoe sneller je een uitslag van een test wil hebben hoe duurder het kost. Bij de TDF hebben ze de uitslag binnen 48 uur maar dat kost dan ook wel een paar duizend euro voor 1 renner. Ik denk dat ze bij kleinere rondes gewoon niet dat soort bedragen willen spenderen.
  maandag 15 juli 2013 @ 19:10:13 #7
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128978707
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:09 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ram vertelde in de Avondetappe dat hoe sneller je een uitslag van een test wil hebben hoe duurder het kost. Bij de TDF hebben ze de uitslag binnen 48 uur maar dat kost dan ook wel een paar duizend euro voor 1 renner. Ik denk dat ze bij kleinere rondes gewoon niet dat soort bedragen willen spenderen.
Ah, makes sense.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128982008
Ik snap dat binnen de atletiek ook niet haha :'( Doping is uithoudingsvermogen bevorderend. Niet zo zeer kwalitatief bevorderend (je houd je kracht alleen langer vol).
Zeker bij discuswerpen zie ik het nut dan niet zo zeer?
Maar ja ik volg het vooral bij wielrennen enzo, daar is het alleen maar voor uithoudingsvermogen en bij wielrennen is het logisch dat het voordeel oplevert met dat uren en uren fietsen.

Ik snap dat out of competition doping testen ook totaal niet? Voor geen enkele sport.
Ok je hebt als topsporter een voorbeeld functie.
Maar wat boeit het in vredesnaam of een renner buiten een wedstrijd om doping gebruikt?
In zijn training loopt ie wat langer en sneller door, maar lekker boeiend in een training.

Of mis ik iets :P
pi_128982138
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:42 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap dat binnen de atletiek ook niet haha :'( Doping is uithoudingsvermogen bevorderend. Niet zo zeer kwalitatief bevorderend (je houd je kracht alleen langer vol).
Maar ja ik volg het vooral bij wielrennen enzo, daar is het alleen maar voor uithoudingsvermogen en bij wielrennen is het logisch dat het voordeel oplevert met dat uren en uren fietsen.

Ik snap dat out of competition doping testen ook totaal niet? Voor geen enkele sport.
Maar wat boeit het in vredesnaam of een renner buiten een wedstrijd om doping gebruikt?
In zijn training loopt ie wat langer en sneller door, maar lekker boeiend in een training.

Nooit gehoord van steroiden?

Ik denk trouwens dat weinig sporters doping gebruiken tijdens een wedstrijd :P
pi_128982183
De meeste "doping" wordt gebruikt tijdens de training(skampen). En pijnstillers staan ook op die lijsten, zoals ook onze Robben per ongeluk een aantal jaren geleden zich verpraatte

Zie het lijstje war Michael Boogerd continu opnoemt
pi_128982281
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
De meeste "doping" wordt gebruikt tijdens de training(skampen). En pijnstillers staan ook op die lijsten, zoals ook onze Robben per ongeluk een aantal jaren geleden zich verpraatte

Zie het lijstje war Michael Boogerd continu opnoemt
Linkje?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 juli 2013 @ 21:08:07 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_128983123
En daar dook hij ineens weer op, afgelopen zaterdag. Voormalig dopinghandelaar Stefan Matschiner betwijfelde in een interview aan de NOS of het peleton wel echt schoon is. Het middel Aicar zou de renners tot grote prestaties brengen. Vandaar de stelling: Zonder Aicar win je de tour niet. Aan de telefoon: hoogleraar klinische farmacologie Adam Cohen.

http://www.radio1.nl/items/82335-zonder-aicar-win-je-de-tour-niet

Adam Cohen betwijfeld het nut van Aicar voor renners
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_128983441
Sayar positief, wie had dat nu gedacht :P
betere vraag is: wie niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 21:16:08 ]
pi_128983505
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:15 schreef Wombcat het volgende:
Sayar positief, wie had dat nu gedacht :P
betere vraag is: wie niet?
Syntix?
pi_128983548
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Syntix?
Nee, want hij rijdt niet bij Sky. Volgens Syntix gebruikt iedereen dope, behalve Sky.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 21:18:50 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 21:18:51 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_128983559
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat er 'deskundigen' zijn die blijven volhouden dat het allemaal niet werkt en dat het een soort placebo-effect is. Als je alleen al zo'n Sayar of in dezelfde ronde vorig jaar Gabrovski ziet fietsen dat weet je toch genoeg? Om naar niet te beginnen over de rest de laatste 15 jaar op het gebied van bloeddoping.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128983604
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:45 schreef debeterebob het volgende:

Nooit gehoord van steroiden?

Ik denk trouwens dat weinig sporters doping gebruiken tijdens een wedstrijd :P
Nee vlak voor een wedstrijd ofzo.
Zo lang blijft doping niet werken lijkt mij hoor?
In wielrennen enzo wordt het vaak die avond nog ingebracht. Dus of hij moet die dag na die out of competition controle een wedstrijd hebben gehad (of wellicht meerdere dagen max) anders zie ik het nut nog niet
pi_128983623
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:18 schreef OProg het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat er 'deskundigen' zijn die blijven volhouden dat het allemaal niet werkt en dat het een soort placebo-effect is. Als je alleen al zo'n Sayar of in dezelfde ronde vorig jaar Gabrovski ziet fietsen dat weet je toch genoeg? Om naar niet te beginnen over de rest de laatste 15 jaar op het gebied van bloeddoping.
Harm Kuipers :W
  maandag 15 juli 2013 @ 21:21:26 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_128983672
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:20 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Harm Kuipers :W
Of zo'n Bram Brouwer vorige week. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 15 juli 2013 @ 21:58:33 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128985346
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee vlak voor een wedstrijd ofzo.
Zo lang blijft doping niet werken lijkt mij hoor?
In wielrennen enzo wordt het vaak die avond nog ingebracht. Dus of hij moet die dag na die out of competition controle een wedstrijd hebben gehad (of wellicht meerdere dagen max) anders zie ik het nut nog niet
ik denk dat je de OP eens kunt doorlezen, dan snap je het wel
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 22:08:32 #21
284411 crew  heywoodu
pi_128985838
quote:

Als je tijdens je training met behulp van doping niet je normale 2 keer de lokale buitencategorieberg op kunt knallen, maar ineens 5 keer (om het even te overdrijven), heb je daar tijdens de koers sowieso wel voordeel van lijkt me :+

Harder, langer, zwaarder kunnen trainen (met hulp van doping) = beter presteren tijdens een wedstrijd.
pi_128992550
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356018 vanaf 28:48

Ellen van Langen over doping in de atletiek. Geweldig. _O-
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:54:46 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_128992637
Ik zat het net te kijken. :')

Hier is een 'manmanman' wel op zijn plaats. :')
pi_128992825
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:54 schreef OProg het volgende:
Ik zat het net te kijken. :')

Hier is een 'manmanman' wel op zijn plaats. :')
Niet systematisch :')
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 01:10:11 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128992959
Haha, die Patrick van Luijk is ook een groot denker. De progressie van Bolt over de afgelopen jaren is heel logisch. Was in de jeugd ook al heel goed. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128992983
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, die Patrick van Luijk is ook een groot denker. De progressie van Bolt over de afgelopen jaren is heel logisch. Was in de jeugd ook al heel goed. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Zou hij in de Jamaicaanse clubs ook wasmiddel gesnoven hebben?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:18:34 #27
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128993120
Ellen van Langen :')

Ongelofelijk domme antwoorden geven en een beetje afgeven op het oostblok. Man man, wat zijn veel sporten toch omgeven door rare figuren.

Van Langen zit voor de Atletiekunie in een anti-doping commissie en is atletenmanager. Goede combinatie :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:25:36 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128993238
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die man is niet objectief, hij is dikke matties met die Jamaicanen. Heeft meermaals met die groep getraind.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 01:27:41 #29
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128993267
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:25 schreef Szura het volgende:

[..]

Die man is niet objectief, hij is dikke matties met die Jamaicanen. Heeft meermaals met die groep getraind.
Ja, dat zegt hij zelf ook. Maar daar heeft hij niets geks gezien. Die mannen worden vaak gecontroleerd. Niets aan de hand dus.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128993366
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zou hij in de Jamaicaanse clubs ook wasmiddel gesnoven hebben?
Je leert wel hard lopen als je het daar verkoopt.
pi_128993370
Ik mis nog SARMs in de OP: zijn substanties die aan de AR kunnen binden en hierbij weefsel specifiek kunnen zijn in expressie hiervan. Het 'mooiste' hierbij is dat deze SARMs qua chemische structuur haast niet op reguliere AAS lijken, relatief nieuw zijn, en hierdoor de metabolieten vrijwel niet in kaart zijn gebracht (ofwel; probeer dat maar te detecteren).
pi_128993475
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:18 schreef OProg het volgende:
Sommige wetenschappers zullen zich wel beroepen op significantie. En als de n klein genoeg is zijn er altijd niet significante studies te ontwerpen.
pi_128993565
Die Bram Brouwer is ook een psycholoog toch? En dat wordt dan als een expert ten tonele gevoerd (of gewoon als wetenschapper, en dat je dan hoopt dat de lezer er vanuit gaat dat die ook daadwerkelijk wetenschap beoefent in de desbetreffende tak), dat gaat toch helemaal nergens over :')
pi_128994257
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, dat zegt hij zelf ook. Maar daar heeft hij niets geks gezien. Die mannen worden vaak gecontroleerd. Niets aan de hand dus.
Mag ik even off-topic melden dat het bij mij ongelooflijk vervelend gaat kriebelen als mensen zeggen 'niets aan de hand' of 'rustig doorlopen'? Dat is echt een uitspraak die impliceert dat iedereen dom is en jij het wel snapt. Ik heb die allergie trouwens opgebouwd in het VS-verkiezingentopic door een paar van die wereldvreemde libertariers.

Inhoudelijk ben ik het trouwens wel enigszins met je eens hoor.

Overigens over dat placebo effect, je kunt wetenschappelijk inderdaad moeilijk aantonen dat gevallen als Sayar en Gabrovsky door doping komen. Het hele uitgangspunt van dat placebo effect is natuurlijk juist dat dat ook voor een duidelijke verbetering zorgt, en dat verklaart dus perfect dat die twee mannen zo hard konden rijden.

Aannemelijk vind ik het inderdaad alleen niet.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 06:46:39 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128995514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 02:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Mag ik even off-topic melden dat het bij mij ongelooflijk vervelend gaat kriebelen als mensen zeggen 'niets aan de hand' of 'rustig doorlopen'? Dat is echt een uitspraak die impliceert dat iedereen dom is en jij het wel snapt. Ik heb die allergie trouwens opgebouwd in het VS-verkiezingentopic door een paar van die wereldvreemde libertariers.
In dit geval zit er nog wel logica achter; als de halve top in een zekere discipline wordt betrapt op doping, kun je dat niet afdoen als een incident, wat van Langen en van Luijk wel met alle macht proberen te doen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:52:10 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_128997466
Die Kraaijenhof bij K&B pleitte gisteren voor het vrijgeven van doping
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_128997685
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Geef die man nog wel het voordeel van de twijfel, Ik denk niet dat die Jamaicanen zo gek zijn alles te delen met zo'n Nederlander. Patrick kwam nog wel redelijk terecht over :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:41:07 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_128998535
https://twitter.com/VictorConte

Volgens Victor Conte (Balco) zat Gay aan de DHEA-creme. Ook nog een sneer naar Gay als dat echt zo is :

VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 07:54:20 Tyson Gay failed an IQ test as well as a doping test. reageer retweet
pi_128998605
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Gratis proefkonijnen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 juli 2013 @ 11:10:26 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_128999179
quote:
Deed ie jaren geleden al als trainer van Nellie Cooman.

De Duitse televisiezender ZDF houdt ook na de recente dopinggevallen met topsprinters Tyson Gay en Asafa Powell gewoon vast aan alle geplande live-uitzendingen van de wereldkampioenschappen atletiek volgende maand in Moskou.

'We zullen nog beter opletten, maar over een afscheid van de atletiek denken we niet', zegt chef sport Dieter Gruschwitz van de ZDF. 'We zullen wel veel aandacht aan alle achtergronden besteden.'

De ZDF doet sinds 2011 wegens de dopingperikelen geen liveverslag meer van de Ronde van Frankrijk. De vele recente successen van Duitse renners brengen daar voorlopig geen verandering in.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:21:07 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_128999442
Kraaijenhof heeft ook voor Juventus in de jaren 90 gewerkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:29:14 #42
14505 OProg
A Life in Music
pi_128999663
Ik heb het toch nog een keer opstaan van Ellen. Blijft gieren, 8 van de top 10 gepakt, 'het is niet systematisch' en daarna 'die vijf Jamaicanen trainen bij dezelfde coach, Bolt traint bij een andere coach'.
Dat is net zoiets als 'al die wielrenners reden voor hetzelfde team dus er is niks aan de hand' zeggen. :')

O ja, het is qua doping ook heel anders omdat er in de tour 200 meedoen en 2000 op het WK in Moskou. En dat zijn verschillende dicipline's dus het heel anders. ( :? )

:')
pi_129001192
quote:
Die man had de domste argumenten ooit.
pi_129002192
quote:

Nooit gehoord van spierversterkende middelen?
pi_129002351
quote:
Dat roept hij al heel lang en gelijk heeft hij....een visionair.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:53:36 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129002407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:41 schreef Ericr het volgende:
https://twitter.com/VictorConte

Volgens Victor Conte (Balco) zat Gay aan de DHEA-creme. Ook nog een sneer naar Gay als dat echt zo is :

VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 07:54:20 Tyson Gay failed an IQ test as well as a doping test. reageer retweet
VictorConte twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 00:57:27 Possible Clue: Dr. Gibson + DHEA cream = Dumber than dumb 4 a drug tested athlete reageer retweet
pi_129003233
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:29 schreef OProg het volgende:
Ik heb het toch nog een keer opstaan van Ellen. Blijft gieren, 8 van de top 10 gepakt, 'het is niet systematisch' en daarna 'die vijf Jamaicanen trainen bij dezelfde coach, Bolt traint bij een andere coach'.
Dat is net zoiets als 'al die wielrenners reden voor hetzelfde team dus er is niks aan de hand' zeggen. :')

O ja, het is qua doping ook heel anders omdat er in de tour 200 meedoen en 2000 op het WK in Moskou. En dat zijn verschillende dicipline's dus het heel anders. ( :? )

:')
Ze is volgens mij ook degene die Bolt voor de FBK-games haalt en zo.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:50:34 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:09:05 #50
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129005364
quote:
Dat vind ik pas schandalig. Gewoon ontkennen dat er iets aan de hand is.

Verder snap ik haar ook wel hoor. Qua sport valt wielrennen en atletiek natuurlijk niet te vergelijken.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:26:08 #51
40566 Ericr
Livewrong
pi_129005974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat vind ik pas schandalig. Gewoon ontkennen dat er iets aan de hand is.

Verder snap ik haar ook wel hoor. Qua sport valt wielrennen en atletiek natuurlijk niet te vergelijken.
Niet? Atletiek is toch behoorlijk besmet hoor. Pas nog de Turkse affaire, nu weer dit en de Griekse tragedie of de Balco-zaak waren toch ook geen misselijke dopingzaken.

Tussendoor zijn legio atleten betrapt. Het is dan wel een grotere sport dan wielrennen maar in bijna iedere discipline lopen ze wel tegen de lamp.

Van Langen preekt voor eigen parochie, heeft financiële belangen bij de sport en kan je daarom hoe dan ook niet serieus nemen. Zal zelf ook niet brandschoon zijn geweest tijdens haar carrière , weet echt wel hoeveel of er gebruikt wordt in die sport.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:31:26 #52
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129006140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Niet? Atletiek is toch behoorlijk besmet hoor. Pas nog de Turkse affaire, nu weer dit en de Griekse tragedie of de Balco-zaak waren toch ook geen misselijke dopingzaken.

Tussendoor zijn legio atleten betrapt. Het is dan wel een grotere sport dan wielrennen maar in bijna iedere discipline lopen ze wel tegen de lamp.

Van Langen preekt voor eigen parochie, heeft financiële belangen bij de sport en kan je daarom hoe dan ook niet serieus nemen. Zal zelf ook niet brandschoon zijn geweest tijdens haar carrière , weet echt wel hoeveel of er gebruikt wordt in die sport.
Natuurlijk wordt er in iedere sport gebruikt, maar niet in iedere sport evenveel. Ik vind het in deze niet te vergelijken omdat er bij 2000 atleten natuurlijk veel meer kans is dat er iemand gebruikt dan bij slechts 200 deelnemers.

Maargoed ik neem haar in deze ook niet al te serieus. Dat zij ontkent dat dit een schandaal is slaat natuurlijk nergens op.

Ik zit trouwens nog niet zo in de dopingaffaires in het atletiek, wist niet dat het zo groot was. :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:50:36 #53
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129006753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:31 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er in iedere sport gebruikt, maar niet in iedere sport evenveel. Ik vind het in deze niet te vergelijken omdat er bij 2000 atleten natuurlijk veel meer kans is dat er iemand gebruikt dan bij slechts 200 deelnemers.

Maargoed ik neem haar in deze ook niet al te serieus. Dat zij ontkent dat dit een schandaal is slaat natuurlijk nergens op.

Ik zit trouwens nog niet zo in de dopingaffaires in het atletiek, wist niet dat het zo groot was. :)
Nou, atletiek heeft niets te leren van het wielrennen inzake doping. Moet je er de geschiedenis maar eens op naslaan. Er bestaan nog verschillende vrouwen atletiekrecords die 25 - 30 jaar later nog steeds onbereikbaar zijn voor de huidige atletes (en ik denk dan ook nog eens dat de huidige atletes niet echt clean zijn.)
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:51:57 #54
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129006810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:50 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nou, atletiek heeft niets te leren van het wielrennen inzake doping. Moet je er de geschiedenis maar eens op naslaan. Er bestaan nog verschillende vrouwen atletiekrecords die 25 - 30 jaar later nog steeds onbereikbaar zijn voor de huidige atletes (en ik denk dan ook nog eens dat de huidige atletes niet echt clean zijn.)
Ja maar ik dacht dat het in de atletiek bijvoorbeeld meer vooral iets was van in de DDR tijd maar dat heb ik dus mis.
pi_129006915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja maar ik dacht dat het in de atletiek bijvoorbeeld meer vooral iets was van in de DDR tijd maar dat heb ik dus mis.
En in je geliefde zwemmen hebben ze al die DDR records al lang en breed verbroken, dat komt helaas ook niet door de boterhammen pindakaas om die bubble ook maar even te bursten. :+

Helaas is het gewoon integraal onderdeel van topsport, dopinggebruik. En tsja, zo'n Van Langen en Van Luijk, het heeft iets treurigs, want het is natuurlijk kolderiek om dit af te doen als een incident. :')
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 14:56:48 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129006975
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:55 schreef DeeBee het volgende:

[..]

En in je geliefde zwemmen hebben ze al die DDR records al lang en breed verbroken, dat komt helaas ook niet door de boterhammen pindakaas om die bubble ook maar even te bursten. :+

Helaas is het gewoon integraal onderdeel van topsport, dopinggebruik. En tsja, zo'n Van Langen en Van Luijk, het heeft iets treurigs, want het is natuurlijk kolderiek om dit af te doen als een incident. :')
In het zwemmen wordt het natuurlijk wel enorm opgeblazen als er iemand betrapt wordt. Ik geloof er niet zo in dat er in het zwemmen massaal gebruikt wordt. Maar ik ben en blijf daar natuurlijk naïef in.
pi_129007117
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:56 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen wordt het natuurlijk wel enorm opgeblazen als er iemand betrapt wordt. Ik geloof er niet zo in dat er in het zwemmen massaal gebruikt wordt. Maar ik ben en blijf daar natuurlijk naïef in.
Naief :P
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:02:24 #58
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007182
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:00 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Naief :P
Dan maar. Voor mij is het een beetje hetzelfde als een Marrokkaan vantevoren al beschuldigen van diefstal. :{
pi_129007228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:02 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dan maar. Voor mij is het een beetje hetzelfde als een Marrokkaan vantevoren al beschuldigen van diefstal. :{
De pa van Pietertje regelde al de dopingshizzle bij PSV :D
pi_129007247
Ik ben er eigenlijk helaas wel van overtuigd, maar het zwemmen is wat dat betreft precies hetzelfde als wielrennen, atletiek, triathlon, langlaufen, biathlon, schaatsen, in al die sporten profiteer je aantoonbaar van dopinggebruik en zijn mensen heus niet moreel superieur dat ze niet gebruiken of zo...

De hoeveelheid prijzengeld, exposure, salarissen in een sport bepalen vervolgens de mate waarin er gebruikt wordt naar mijn mening, wat dat betreft hoef je niet alles over een kam te scheren nee.

Maar verder vind ik dat zwemmen trouwens absoluut niet belicht wordt en eigenlijk compleet buiten schot blijft in de meeste dopingdiscussies, terwijl er belachelijke records blijven komen en ze zo'n beetje de meeste Olympische medailles te verdelen hebben... Maar dat kan je ook zeggen van voetbal en tennis, waar ze het gewoon compleet negeren en hun atleten niet lastig vallen met zaken als dopingcontroles of whereabouts.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:05:03 #61
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007269
De DDR geeft wel een mooie visuele vergelijking. Ze zeggen dat ze heden ten dage clean zijn, maar de dames zien er wel even gespierd of soms nog gespierder uit dan de de manvrouwen in die tijd. De 'vermannelijking' houden ze nu doorgaans wel veel beter in het gedrang.
Geldt ook voor de mannen, Ben Johnson en zijn landgenoot Desai Williams (die ook steroïden nam) vielen op qua gespierdheid in het groepje van de 100 m finale tijdens de OS van 1988. Nu zouden ze helemaal niet meer opvallen tussen een gatlin, gay, Blake, Bolt, ... maar 'one of the guys' zijn.
In vergelijking met atletiek denk ik dat de media het laatste decenium gewoon meer aandacht aan de wielrenners besteedt bij dopinggevallen.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:09:25 #62
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007423
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:04 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben er eigenlijk helaas wel van overtuigd, maar het zwemmen is wat dat betreft precies hetzelfde als wielrennen, atletiek, triathlon, langlaufen, biathlon, schaatsen, in al die sporten profiteer je aantoonbaar van dopinggebruik en zijn mensen heus niet moreel superieur dat ze niet gebruiken of zo...

De hoeveelheid prijzengeld, exposure, salarissen in een sport bepalen vervolgens de mate waarin er gebruikt wordt naar mijn mening, wat dat betreft hoef je niet alles over een kam te scheren nee.

Maar verder vind ik dat zwemmen trouwens absoluut niet belicht wordt en eigenlijk compleet buiten schot blijft in de meeste dopingdiscussies, terwijl er belachelijke records blijven komen en ze zo'n beetje de meeste Olympische medailles te verdelen hebben... Maar dat kan je ook zeggen van voetbal en tennis, waar ze het gewoon compleet negeren en hun atleten niet lastig vallen met zaken als dopingcontroles of whereabouts.
In het zwemmen worden ze zat "lastiggevallen" met dopingcontroles en whereabouts. Zie het zat voorbij komen op twitter bij bijvoorbeeld een Inge Dekker. Daarnaast is er maar vrij weinig prijzengeld te verdienen in het zwemmen in vergelijking met andere sporten. Dus volgens je eigen maatstaven spreek je jezelf nogal tegen. :P

Weinig belicht? Ja, misschien omdat er echt weinig wordt gebruikt? Kan me nog goed herinneren toen Meloulli en Cielo Filho betrapt werden. Het ging nergens anders meer over die weken.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:10:30 #63
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007463
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen worden ze zat "lastiggevallen" met dopingcontroles en whereabouts. Zie het zat voorbij komen op twitter bij bijvoorbeeld een Inge Dekker. Daarnaast is er maar vrij weinig prijzengeld te verdienen in het zwemmen in vergelijking met andere sporten. Dus volgens je eigen maatstaven spreek je jezelf nogal tegen. :P

Weinig belicht? Ja, misschien omdat er echt weinig wordt gebruikt? Kan me nog goed herinneren toen Meloulli en Cielo Filho betrapt werden. Het ging nergens anders meer over die weken.
Zat amateurs in tal van sporten die ook doping nemen. Dus het is niet altijd voor het grote geld dat er genomen wordt, soms ook voor het kleine.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:10:38 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007466
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:05 schreef kl1172 het volgende:
De DDR geeft wel een mooie visuele vergelijking. Ze zeggen dat ze heden ten dage clean zijn, maar de dames zien er wel even gespierd of soms nog gespierder uit dan de de manvrouwen in die tijd. De 'vermannelijking' houden ze nu doorgaans wel veel beter in het gedrang.
Geldt ook voor de mannen, Ben Johnson en zijn landgenoot Desai Williams (die ook steroïden nam) vielen op qua gespierdheid in het groepje van de 100 m finale tijdens de OS van 1988. Nu zouden ze helemaal niet meer opvallen tussen een gatlin, gay, Blake, Bolt, ... maar 'one of the guys' zijn.
In vergelijking met atletiek denk ik dat de media het laatste decenium gewoon meer aandacht aan de wielrenners besteedt bij dopinggevallen.
Dat gespierde is natuurlijk ook (deels?) te wijten aan het feit dat de trainingsschema's in die jaren enorm verbeterd zijn. En dat is geen slecht excuus, maar dat is natuurlijk ten opzichte van de jaren 80 enorm verbeterd.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:11:15 #65
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:10 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat gespierde is natuurlijk ook (deels?) te wijten aan het feit dat de trainingsschema's in die jaren enorm verbeterd zijn. En dat is geen slecht excuus, maar dat is natuurlijk ten opzichte van de jaren 80 enorm verbeterd.
En hoe denk je dat ze die trainingsschema's kunnen volhouden? Want die atleten in de 80's deden het al op doping.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:12:39 #66
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:11 schreef kl1172 het volgende:

[..]

En hoe denk je dat ze die trainingsschema's kunnen volhouden?
Nu beschuldig je mij ook indirect van doping. :D

De meeste topsporters doen niks naast hun sport, dat helpt ook wel.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:13:16 #67
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_129007548
Ik zou zeker doping gebruiken als ik zou zwemmen, al die cleane zwemmers hard voorbij gaan. :7
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 juli 2013 @ 15:16:10 #68
284411 crew  heywoodu
pi_129007642
quote:

[..]

Toen Cielo en z'n amigos betrapt werden was het toch een waarschuwing en daarmee was de kous af? Ik denk dat er in het wielrennen meer stappen gezet zouden worden als dat mogelijk is :P

Overigens geloof ik ook echt niet dat de top voor een groot deel clean is, zoals gezegd, het helpt, dus men gebruikt het.
pi_129007654
Wel grappig om het verschil te zien in bouw :D

dinsdag 16 juli 2013 @ 15:16:53 #70
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007671
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:12 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nu beschuldig je mij ook indirect van doping. :D

De meeste topsporters doen niks naast hun sport, dat helpt ook wel.
De waarheid ligt ergens voorbij het midden, niet 100% van de atleten gebruikt maar zeer zeker ook niet slechts 10 %. Maar zodra er goed geld te verdienen valt, stijgt de kans ook wel volgens mij.

Tja, als je fatsoenlijk aan sport doet, ben je bij voorbaat al verdacht, kijk maar naar de topictitel. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 16-07-2013 15:22:15 ]
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:23:24 #71
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129007890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:16 schreef kl1172 het volgende:

[..]

De waarheid ligt ergens voorbij het midden, niet 100% van de atleten gebruikt maar zeer zeker ook niet slechts 10 %.
Tja, als je fatsoenlijk aan sport doet, ben je bij voorbaat al verdacht, kijk maar naar de topictitel. :+
He wat vervelend nou. Of zal dat de reden zijn waarom ik geen topper ben. :+

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Echt niet 100% gebruikt maar 10% lijkt me ook wat te voorbarig. Maar ik blijf lekker naïef als ik een wedstrijd kijk :Y)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 juli 2013 @ 15:25:14 #72
284411 crew  heywoodu
pi_129007967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Echt niet 100% gebruikt maar 10% lijkt me ook wat te voorbarig. Maar ik blijf lekker naïef als ik een wedstrijd kijk :Y)
Moet je ook doen, boeiend als iemand een WR zwemt met doping, is ook zo weinig aan als alles clean is en ze constant 5 seconden langzamer gaan. Net als een 100 meter die ineens steeds beslist gaat worden in 10.15 ofzo :O
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:25:39 #73
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129007981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Blijft prima TV om te bekijken, dat wel. Grote kans dat het eigenlijk leuker is om te bekijken dan totale cleane sport. >:)
Enkel de hypocriete houding en geheimdoenerij die er mee gepaard gaat, daar kan ik het schurft van krijgen.
pi_129008194
quote:

[..]

De tonguitsteek PI was niet zo bedoeld trouwens, zie ik nu pas haha.

En ik zeg dat het een combinatie van die factoren is, dus ik spreek mijzelf niet tegen. Zwemmen is de enige sport waarin je meer dan 4/5 individuele medailles kan pakken per Olympische cyclus, oftewel zo ongeveer de meeste prestige en eremetaal, wat ook weer genoeg aandacht en sponsoring waard is... Het is geen moderne vijfkamp of zo, waar je 1x in de 4 jaar een bijzondere titel kan winnen...

En Filho en Meloulli kregen amper aandacht in de mainstreammedia, net als die atletiek gevallen. Berichtje bij het betrapt worden, maar niemand die vragen stelde en Meloulli zwemt alweer lang en breed vrolijk mee. Tuurlijk is het niet zo erg als in het voetbal, waar er geen whereabouts etc. zijn, maar het is zeker niet dat zwemmen zooveel aandacht krijgt in de doping discussies.

En gezien het feit dat zelfs 3e rangs zwemsters scherpere PR's hebben dan de dopingmachines uit de DDR (Faust's Gold is een aanrader over doping in het zwemmen in de jaren '80), vind ik het apart dat er zelden vragen bij worden gesteld. Maar dat is verder niet persoonlijk of zo, puur mijn visie op doping en bepaalde sporten. :D

Het beinvloedt ook amper mijn kijkplezier verder (en dat zullen sommigen misschien weer hypocriet vinden...), maar ik ben helaas wel de illusie kwijt dat topsport clean gebeurt.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:37:00 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129008421
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:30 schreef DeeBee het volgende:

[..]

De tonguitsteek PI was niet zo bedoeld trouwens, zie ik nu pas haha.

En ik zeg dat het een combinatie van die factoren is, dus ik spreek mijzelf niet tegen. Zwemmen is de enige sport waarin je meer dan 4/5 individuele medailles kan pakken per Olympische cyclus, oftewel zo ongeveer de meeste prestige en eremetaal, wat ook weer genoeg aandacht en sponsoring waard is... Het is geen moderne vijfkamp of zo, waar je 1x in de 4 jaar een bijzondere titel kan winnen...

En Filho en Meloulli kregen amper aandacht in de mainstreammedia, net als die atletiek gevallen. Berichtje bij het betrapt worden, maar niemand die vragen stelde en Meloulli zwemt alweer lang en breed vrolijk mee. Tuurlijk is het niet zo erg als in het voetbal, waar er geen whereabouts etc. zijn, maar het is zeker niet dat zwemmen zooveel aandacht krijgt in de doping discussies.

En gezien het feit dat zelfs 3e rangs zwemsters scherpere PR's hebben dan de dopingmachines uit de DDR (Faust's Gold is een aanrader over doping in het zwemmen in de jaren '80), vind ik het apart dat er zelden vragen bij worden gesteld. Maar dat is verder niet persoonlijk of zo, puur mijn visie op doping en bepaalde sporten. :D

Het beinvloedt ook amper mijn kijkplezier verder (en dat zullen sommigen misschien weer hypocriet vinden...), maar ik ben helaas wel de illusie kwijt dat topsport clean gebeurt.
Heb je wel even de pakken vergeleken met die tijd en deze tijd? Badmutsen, brillen, ook allerlei technologie die gewoon voor iedereen beschikbaar is (ook voor mij dus), en desnoods wel wordt verstrekt door de FINA aan derderangslanden. En dan heb ik het nog niet over de sportlabs die uit de grond schieten de laatste jaren, en dan heb ik het niet over dopinglabs :+

Ik bedoel hier niet mee dat er absoluut niet gebruikt wordt, in tegendeel. :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:43:32 #76
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129008684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:37 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Heb je wel even de pakken vergeleken met die tijd en deze tijd? Badmutsen, brillen, ook allerlei technologie die gewoon voor iedereen beschikbaar is (ook voor mij dus), en desnoods wel wordt verstrekt door de FINA aan derderangslanden. En dan heb ik het nog niet over de sportlabs die uit de grond schieten de laatste jaren, en dan heb ik het niet over dopinglabs :+

Ik bedoel hier niet mee dat er absoluut niet gebruikt wordt, in tegendeel. :)
De laatste jaren is het toch zonder speciale zwempakken?

Ik moet wel zeggen, doping of geen doping, er moet wel steeds hard gewerkt worden om iets te bereiken. Doping an sich is geen vervanging voor inzet en training, meestal wel een facilitator om nog harder en meer te trainen waarbij er normalerwijze ook betere prestaties volgen.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:47:49 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129008804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:43 schreef kl1172 het volgende:

[..]

De laatste jaren is het toch zonder speciale zwempakken?

Ik moet wel zeggen, doping of geen doping, er moet wel steeds hard gewerkt worden om iets te bereiken. Doping an sich is geen vervanging voor inzet en training, wel een facilitator om nog harder en meer te trainen waarbij er normalerwijze ook betere prestaties volgen.
Maar in vergelijking met de jaren 80 zijn de pakken van nu wel heel erg verbeterd bedoel ik.

En de Carbon pro's van Arena zijn ook van hele andere orde dan de pakken die Pieter en Inge aan hadden in 2000/2004.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:52:47 #78
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_129008945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Maar in vergelijking met de jaren 80 zijn de pakken van nu wel heel erg verbeterd bedoel ik.

En de Carbon pro's van Arena zijn ook van hele andere orde dan de pakken die Pieter en Inge aan hadden in 2000/2004.
Die 2 zijn ook niet onbesproken in deze topicreeks. :P
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 15:53:28 #79
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129008967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:52 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Die 2 zijn ook niet onbesproken in deze topicreeks. :P
Bij Inge heb ik allang mijn twijfels hoor. :@
pi_129009375
Bij Armstrong lag het ook altijd aan de nieuwe fietsen...

Ik geloof niet zo in die verhalen, tuurlijk is er technologische progressie, maar nu in het post-pakken era zwemt Kromo 53.00 om de titel te pakken op de 100 m, bijna 2 seconden sneller (3.5%) dan Oost-Duitsen in 1988 op een fullblown testosteron ondersteund trainingsprogramma (wat ze sinds hun 14e of zo al kregen). Tsja, knappe bril en muts die dat voor elkaar krijgen. En videoanalyse of zo, ja okee, maar in de DDR-tijd hadden ze al zo'n flowbak om in te trainen en je techniek en efficientie te verbeteren... Toevallig was er van de week nog een artikel op sportsscientists over, wanneer natuurlijke progressie in de buurt kom van dopingprestaties, was wel interessant: http://www.sportsscientis(...)o-surpass-doped.html
pi_129009433
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:04 schreef DeeBee het volgende:

Ik geloof niet zo in die verhalen, tuurlijk is er technologische progressie, maar nu in het post-pakken era zwemt Kromo 53.00 om de titel te pakken op de 100 m, bijna 2 seconden sneller (3.5%) dan Oost-Duitsen in 1988 op een fullblown testosteron ondersteund trainingsprogramma (wat ze sinds hun 14e of zo al kregen). Tsja, knappe bril en muts die dat voor elkaar krijgen. En videoanalyse of zo, ja okee, maar in de DDR-tijd hadden ze al zo'n flowbak om in te trainen en je techniek en efficientie te verbeteren... Toevallig was er van de week nog een artikel op sportsscientists over, wanneer natuurlijke progressie in de buurt kom van dopingprestaties, was wel interessant: http://www.sportsscientis(...)o-surpass-doped.html
Zwempakken maakt natuurlijk wel veel uit, want nadat ze verboden werden kwamen er ineens veel minder records en viel die kleine Fransman ook weer aardig terug.

Het idee dat je veel voordeel kan halen als je meer op het water drijft is niet zo gek, je hoeft immers veel minder water te verplaatsen.
pi_129009643
Ja, maar daarom vergelijk ik ook 2012 tijden met 1988 en niet uit 2010 of zo. :)

2012 was 'back to basic' wat betreft de zwemkleding (en ja, een badpak nu is vast marginaal sneller dan in 1988 alsnog, maar een veel mindere / minieme factor weer, zeker bij de mannen).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 juli 2013 @ 17:17:56 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129012266
omg doe mensen uit de atletiek _O- de laatste decennia is zowat uit elke generatie de top van de 100 meters gepakt toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_129013353
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

De pa van Pietertje regelde al de dopingshizzle bij PSV :D
Ook bij Panasonic in de jaren '80 :').
pi_129013807
We gaan het zometeen in Een vandaag nog even hebben over de TDF en doping.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:09:01 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129014093
quote:

Kromo komt ook niet door de visuele test, wel door de dopingtest.
pi_129014837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:00 schreef Ambrosius het volgende:
Over wattages inderdaad. Vayer beschouwt alles tussen 420-430W verdacht. Daar boven beschouwt hij als positief. Froome zat zelfs boven de 450W begreep ik.
pi_129014904
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Over wattages inderdaad. Vayer beschouwt alles tussen 420-430W verdacht. Daar boven beschouwt hij als positief. Froome zat zelfs boven de 450W begreep ik.
Nee, dat zat Froome niet.

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies.
pi_129014926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:17 schreef rubbereend het volgende:
omg doe mensen uit de atletiek _O- de laatste decennia is zowat uit elke generatie de top van de 100 meters gepakt toch?
Niet alleen op de 100 meter.

Er wordt te weinig credits gegeven aan de vader van alle bloedtransfusies, Lasse Viren....en dan praten we over de jaren 70 en lange afstanden (5-10 km)
pi_129015308
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies
Froome zat iig in het rood.

Ik snap dat het arbitrair is. Er is volgens mij ook geen wetenschappelijke onderbouwing voor de grenzen die hij hanteert.
pi_129015653
quote:
Had het niet meer voor de hand gelegen om een item over atletiek en doping te maken? Maar ja dit is natuurlijk makkelijker. :')
pi_129015784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Had het niet meer voor de hand gelegen om een item over atletiek en doping te maken? Maar ja dit is natuurlijk makkelijker. :')
Had idd meer voor de hand gelegen, maar kijk eens rond op FOK!....daar wordt ook veel meer over wielrennen gesproken als over athletiek, dus "wij" doen precies hetzelfde.
pi_129015968
quote:
Shit, gemist -O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2013 @ 19:07:54 #94
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_129015984
quote:

Niet alleen de badpakken. Denk eens aan de startblokken. Nieuwe lijnen. Breder zwembad/meer banen.

Weet niet of iemand dat plaatje kent? Al die ontwikkelingen hebben ook geleid tot snellere tijden.
pi_129016115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Shit, gemist -O-
Was een herhaling :x
pi_129016174
quote:

[..]

Daarnaast is de methode van Vayer vrij arbitrair. Pak je iemand anders met een andere methode dan krijg je hele andere conclusies.
Heb toevallig net vandaag dat magazine binnengekregen, maar zo op het eerste gezicht is het niet bepaald serieus te nemen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:15:13 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129016267
quote:

[..]

Bron?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:16:29 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:49:18 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129017520
Doctor_Hutch twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 18:22:39 Froome's just been asked if he as any TUE (therapeutic use exemptions for prescription medications). Says he has none. Interesting. #tdf reageer retweet
mmmmmmm.........
pi_129017627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:49 schreef THEFXR het volgende:
Doctor_Hutch twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 18:22:39 Froome's just been asked if he as any TUE (therapeutic use exemptions for prescription medications). Says he has none. Interesting. #tdf reageer retweet
mmmmmmm.........
Wat zou dat moeten zeggen volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')