abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107802480
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens, met Moreau, Mazzoleni, Jaksche, Julich, Sevilla en Kashechkin zaten er tussen plek 11 en 20 even veel vage namen en negeer ik nog even Zubeldia, Popovych en Hincapie als Bruyneel-volk.
Klopt, de gehele lijst van Fuentes was er ongeveer vooraan te vinden, Valverde zonder blessures er nog wel ergens tussen.

Op mijn blog heb ik eens uit zitten pluizen wie er niet of nauwelijks in opspraak zijn gekomen of bij dubieuze ploegen reden.
Dat deed ik bij de Tours van 2002 - 2010 en de Vueltas + Giri uit dezelfde tijd.

Leukste opgeschoonde lijsten:

Tour 2005

1. Xabier Zandio (?).
2. Michael Boogerd (hoewel verschillende geruchten: de code "Huerta" zou verwijzen naar Boogerd en de geruchten rondom Weense zaak)
3. Sandy Casar
4. Chris Horner (met lichte zweem van doping)
5. Maxim Iglinskiy

Giro 2006:

1. Sandy Casar
2. Juan Manuel Garate
3. Patrice Halgand

Vuelta 2004:

1. Francisco Jose Lara
2. Samuel Sanchez
3. Jorge Ferrio Luque
Neil LOVES Carrots!
pi_107802613
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:03 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Klopt, de gehele lijst van Fuentes was er ongeveer vooraan te vinden, Valverde zonder blessures er nog wel ergens tussen.

Op mijn blog heb ik eens uit zitten pluizen wie er niet of nauwelijks in opspraak zijn gekomen of bij dubieuze ploegen reden.
Dat deed ik bij de Tours van 2002 - 2010 en de Vueltas + Giri uit dezelfde tijd.

Tour 2005

1. Xabier Zandio (?).
2. Michael Boogerd (hoewel verschillende geruchten)
3. Sandy Casar
5. Maxim Iglinskiy

Giro 2006:

1. Sandy Casar
2. Juan Manuel Garate
3. Patrice Halgand

Vuelta 2004:

1. Francisco Jose Lara
2. Samuel Sanchez
3. Jorge Ferrio Luque
Paco Lara :D
pi_107802686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Paco Lara :D
Ik zie nu pas dat hij wel bij T-mobile reed, toch maar schrappen? :D
Neil LOVES Carrots!
pi_107802907
quote:
11s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:07 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat hij wel bij T-mobile reed, toch maar schrappen? :D
Daarom ook de :D Wel pas het seizoen na de bewuste Vuelta en hij bakte er daar bijzonder weinig van, maar toch.
pi_107803183
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:03 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Tour 2005

1. Xabier Zandio (?).
2. Michael Boogerd (hoewel verschillende geruchten: de code "Huerta" zou verwijzen naar Boogerd en de geruchten rondom Weense zaak)
3. Sandy Casar
5. Maxim Iglinskiy

Giro 2006:

1. Sandy Casar
2. Juan Manuel Garate
3. Patrice Halgand

Vuelta 2004:

1. Francisco Jose Lara
2. Samuel Sanchez
3. Jorge Ferrio Luque
_o_

geniale podia.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_107803751
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]

_o_

geniale podia.
De giro 2002 zou dan bijna een Belgisch - Nederlands podium krijgen

1. Juan Manuel Garaté
2. Rik Verbrugghe
3. Michael Boogerd
Neil LOVES Carrots!
pi_107804088
Ik zie niet in hoe Boogerd te handhaven is op zo'n lijstje. De geruchten in de Weense zaak waren daar toch echt veel te sterk voor. Huerta was gewoon een grap die een keer iemand op een forum gemaakt heeft, en dat een eigen leven is gaan leiden. Maar laten we wel wezen, iemand die in die periode zolang aan de top reed, kan dat eigenlijk nooit clean doen (hoewel er best verschil gezeten zal hebben in de mate en geavanceerdheid van de dopingprogramma's waar de renners mee rondreden). Hoe die Lotto-jongens Verbrugghe en Aerts eind jaren 90/begin 2000 ineens vlogen was ook tamelijk hallucinant, maar ik kan me verder geen echte geruchten herinneren.
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:36:27 #233
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_107804151
Rik Verbrugghe gaf in het Tour programma van Karl dit jaar toch al min of meer toe dat hij in die tijd aan de EPO zat?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_107804249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Ereinion het volgende:
Ik zie niet in hoe Boogerd te handhaven is op zo'n lijstje. De geruchten in de Weense zaak waren daar toch echt veel te sterk voor. Huerta was gewoon een grap die een keer iemand op een forum gemaakt heeft, en dat een eigen leven is gaan leiden. Maar laten we wel wezen, iemand die in die periode zolang aan de top reed, kan dat eigenlijk nooit clean doen (hoewel er best verschil gezeten zal hebben in de mate en geavanceerdheid van de dopingprogramma's waar de renners mee rondreden). Hoe die Lotto-jongens Verbrugghe en Aerts eind jaren 90/begin 2000 ineens vlogen was ook tamelijk hallucinant, maar ik kan me verder geen echte geruchten herinneren.
Mattan heeft zich een paar jaar geleden in de Avondetappe een keer aardig klemgeluld, toen hij opmerkte dat ze in het eerste jaar van Lotto in de Tour rondredenn terwijl ze van niets wisten (het jaar dat er maar twee van die ploeg uitreden), maar dat ze de jaren daarna een stuk beter geprepareerd waren. Iedereen had toen zoiets van "oh, hij bedoeld dat ze daarna wél aan de EPO zaten."
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:39:49 #235
168304 Mani89
pi_107804344
Oh en over Boogerd hebben we natuurlijk nog deze anekdote van Landis :D

quote:
“I remember one specific incident,” Landis said, “I think it was in 2003, and we had done a blood transfusion the night before and if you don’t do it exactly right, and hold it and keep the pressure on it, (it leaves a mark/bruise because) it’s a much bigger needle. (Next day) I was riding and Michael Boogard [sic] came up next to me and he pointed to my arm and just smiled and winked and then he pointed at his arm…like, ‘I got the same thing.’”

Read more: http://www.velonation.com(...)s.aspx#ixzz1luoMPyl6
pi_107804347
Boogerd is natuurlijk ook niet handhaven bij zo'n lijstje. Daarnaast is "dubieuze ploegen" leuk, maar daar kun je ook niet zoveel mee. In de periode dat ze bij T-Mobile (of Telekom toen nog, dacht ik) allemaal de stenen uit de straat fietsten, was er 1 renner die vooral achteruit fietste en geen enkele goede uitslag bij elkaar reed: Cadel Evans..
pi_107804399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:39 schreef Mani89 het volgende:
Oh en over Boogerd hebben we natuurlijk nog deze anekdote van Landis :D

[..]

Ik geloof best dat Landis veel heeft meegemaakt in z'n carriere, maar volgens mij heeft hij ook genoeg verhalen bij elkaar verzonnen :D
pi_107808129
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:36 schreef Mani89 het volgende:
Rik Verbrugghe gaf in het Tour programma van Karl dit jaar toch al min of meer toe dat hij in die tijd aan de EPO zat?
Ok, ik heb het nog niet zover uitgeplozen.

Waarschijnlijk kom je uiteindelijk uit, als je echt diep gaat graven, bij een aantal renners uit kleine ploegen of renners die als belofte/junior nog erg goed presteerden maar daarna besloten van de dope af te zien en als eeuwig talent/knecht verder koersten of als renner die na een paar jaar stilletjes vertrok en wellicht een paar natuurtalenten die in (sommige) koersen goed mee kunnen komen met degenen die aan de dope zitten.
Neil LOVES Carrots!
pi_107808590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:39 schreef Marcoss het volgende:
Boogerd is natuurlijk ook niet handhaven bij zo'n lijstje. Daarnaast is "dubieuze ploegen" leuk, maar daar kun je ook niet zoveel mee. In de periode dat ze bij T-Mobile (of Telekom toen nog, dacht ik) allemaal de stenen uit de straat fietsten, was er 1 renner die vooral achteruit fietste en geen enkele goede uitslag bij elkaar reed: Cadel Evans..
Bij de Once's en de Kelme's van deze wereld durf ik het wel aan :+

De Isidro Nozals van deze wereld zeg maar, hoe ongeloofwaardig kon iets zijn :')
pi_107809060
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bij de Once's en de Kelme's van deze wereld durf ik het wel aan :+

De Isidro Nozals van deze wereld zeg maar, hoe ongeloofwaardig kon iets zijn :')
Het zijn van die mooie lijstjes.

Isidro Nozal
Carlos Garcia Quesada
José Enrique Gutierrez
Santi Perez
Koldo Gil
Antonio Colom

En ga nog maar even door. Echt van die gasten die ineens heel goed waren :')
pi_107809499
In de jaren dat ze als brommers de berg op vlogen reden ze allemaal op rocket fuel, geschoonde lijstjes lijken me dus tamelijk onzinnig. Meekomen in de jaren dat krabbelaars opeens helden konden worden betekende dat je als knecht toch ook een tandje minder kon steken, ook al zie je nu ook nog beulswerk dat er verdacht uitziet. Alleen is dat wel op een lager tempo waardoor het zeer vertekend aandoet. De Alpe d'Huez (of zelfs de Hautacam) op het buitenblad omhoog knallen in het begin zie je nu toch nog amper.
pi_107809782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het zijn van die mooie lijstjes.

Isidro Nozal
Carlos Garcia Quesada
José Enrique Gutierrez
Santi Perez
Koldo Gil
Antonio Colom

En ga nog maar even door. Echt van die gasten die ineens heel goed waren :')
En dat ongeveer iedere grote ronde tussen 2001 en 2006 :D

Enrique Guttierez bij Phonak,... die hadden ook telkens van die mannen die plotseling alles konden en daarna gepakt werden, of tijdens een "interne controle" verdachte bloedwaarden hadden. :')
(ook Santos Gonzalez, Santiago Perez, Oscar Camenzind, Tyler Hamilton en uiteraard Landis)

Verder kijk ik liever een beetje naïef naar een koers en verdenk alleen renners die ineens wel érg goed gaan rijden (Ricco, Sella en consorten).
Neil LOVES Carrots!
pi_107810222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:12 schreef Ericr het volgende:
In de jaren dat ze als brommers de berg op vlogen reden ze allemaal op rocket fuel, geschoonde lijstjes lijken me dus tamelijk onzinnig. Meekomen in de jaren dat krabbelaars opeens helden konden worden betekende dat je als knecht toch ook een tandje minder kon steken, ook al zie je nu ook nog beulswerk dat er verdacht uitziet. Alleen is dat wel op een lager tempo waardoor het zeer vertekend aandoet. De Alpe d'Huez (of zelfs de Hautacam) op het buitenblad omhoog knallen in het begin zie je nu toch nog amper.
Ik zag vandaag toevallig op Youtube stukjes van een rit uit de Ronde van Zwitserland van 2006. De ronde werd gewonnen door Ullrich, maar aangezien hij die zege moet inleveren, gaat de winst naar Koldo Gil :') Vervolgens zag ik op die fragmenten Ullrich zo versnellen dat er nog maar 2 man in zijn wiel hingen (Jaksche :') en Gil) en diezelfde Gil besloot even aan te vallen. Met de handen onderin de beugel, op het buitenblad, de Albulapass op terwijl ze aan stukken van rond de 10% bezig waren. Ullrich en Jaksche werden even gedegradeerd tot knuppels.

Dat in die tijd bij dat soort prestaties geen belletjes zijn gaan rinkelen bij heel veel mensen :D
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:47:33 #244
168304 Mani89
pi_107811226
Haha bedankt voor de tip, prachtig hoe hij overneemt van Ullrich en op zijn Armstrong's wegfladdert.
pi_107811561
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:47 schreef Mani89 het volgende:
Haha bedankt voor de tip, prachtig hoe hij overneemt van Ullrich en op zijn Armstrong's wegfladdert.
Dat was ook de tijd dat we dachten dat Brajkovic, Dekker en Nibali het helemaal gingen maken in de grote rondes en daarin de dienst gingen uitmaken.

En de tijd dat Bertje nog als knecht reed van Viezejoso en Caruso :D
pi_107817705
Santi Perez was natuurlijk ook held in de Vuelta 2004 :')

Nog zo'n geweldig team trouwens:

Vooral Tour van Romandie in 2003. 2 etappes winnen, nummer 3, 4, 11 en 15 worden in AK en maar blijven aanvallen. In de 4 etappe reden ze op gegeven moment met z'n 3-en voorop. _O-

Daar heb ik toen echt met open mond naar staan kijken.
pi_107817897
En
:

quote:
De echtgenoot van wielrenster Jeannie Longo heeft tegenover de Franse politie bekend epo te hebben gekocht.

De 52-jarige Longo, dertienvoudig wereldkampioene op de weg, heeft haar zinnen gezet op deelname aan de Olympische Spelen van Londen.

Patrice Ciprelli werd woensdag opgepakt omdat hij verboden producten, zoals epo, het land zou hebben binnengesmokkeld. Hij gaf toe inderdaad epo gekocht te hebben, maar dat dit buiten medeweten van Longo zou zijn gebeurd en dat de aankoop voor eigen gebruik was geweest.

Volgens de Franse krant L'Équipe heeft de politie vastgesteld dat Longo's man onder meer in 2011 epo aanschafte, kort voordat zij deel zou nemen aan de Franse kampioenschappen tijdrijden.
pi_107818741
quote:
Ja die bedoelde ik dus. Die was ik gisteren aan het kijken _O-
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:59:46 #250
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107818833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:07 schreef Steven184 het volgende:

Nog zo'n geweldig team trouwens:
[ afbeelding ]

Vooral Tour van Romandie in 2003. 2 etappes winnen, nummer 3, 4, 11 en 15 worden in AK en maar blijven aanvallen. In de 4 etappe reden ze op gegeven moment met z'n 3-en voorop. _O-
Met Jeker, ook zo'n figuur die op zijn 35e plots maar even ging meedoen voor de zeges in de rondes van Romandie en Zwitserland. Kwam van Festina en ging daarna naar Saunier Duval.

Aangezien die bij verschillende vage teams heeft gereden, is hij misschien een vergelijkingspunt, wat zou betekenen dat Saunier Duval toch één van de uber-dopeteams was, wat eigenlijk nauwelijks verrassend zou zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')