abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:52:25 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116238876
Hier gaarne voorbeelden van vermakelijke taal- en spelfouten als geschreven op FOK! verzamelen, ter leering ende vermaeck!

Dit topic is bestemd voor originele taal- en spelfouten. Dus niet het type fouten dat je tegenwoordig (helaas) in bijna ieder topic tegenkomt en bijna gemeengoed is geworden.

Het gaat om de taalfout en het is niet de bedoeling om degene die de fout maakt belachelijk te maken of uit te lachen. Daar kun je in je manier van quoten rekening mee houden.

En vind je jezelf terug in dit topic, dan heeft dat niets met jou persoonlijk te maken, maar is dat alleen maar omdat in een post van jou toevallig een originele taalfout zit.

Bericht van de TTK-mods:
quote:
Het is onmogelijk om van iedereen die hier post te verlangen dat ze de naam weghalen van degene die de originele taalfout heeft gepost. Mensen gaan dat namelijk vergeten, bijvoorbeeld omdat dat te veel werk is, of te omslachtig als ze bijvoorbeeld via hun mobiel of tablet FOK!ken, maar vooral omdat het hen gewoon niet boeit wie die originele taalfout heeft gemaakt en ze daar dus niet op letten.

Als iemand zelf het citaat wil anonimiseren, dan is dat prima, maar voor de context is een linkje naar het topic wel handig. Aangeraden wordt om dan niet alleen de naam te verwijderen, maar ook de link naar de post in het citaat omdat de quotealert nog steeds functioneert zolang die link in het citaat staat.

Wordt dit alles niet weggehaald, dan gaan we daar ook geen drama van maken!
Discussies over deze reeks horen thuis in het TTK-feedbacktopic.
Vorige delen:
Alle voorgaande delen vind je in het overzicht van deze reeks.
Game on. *)

[ Bericht 6% gewijzigd door Isabeau op 07-09-2012 08:10:38 ]
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:53:22 #2
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_116238898
Gezellig!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_116240598
Topic opgeschoond. Discussies over dit topic horen in ons feedbacktopic thuis. Hier gaat het alleen over originele taalfouten.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:07:00 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_116243506
Nog even de link in de 'voordat je reageert' box aanpassen naar het juiste FB-topic, dan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:21:17 #5
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116243955
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog even de link in de 'voordat je reageert' box aanpassen naar het juiste FB-topic, dan.
1http://forum.fok.nl/topicchain/last/911
Gaat altijd naar het laaste FB-topic :s).
pi_116257350
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:43 schreef espri het volgende:

[..]

klopt, mond op mond reclame is de beste reclame
Dat heet toch kussen?

:)
pi_116264964
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:08 schreef kissaa het volgende:

[..]

Dat heet toch kussen?

:)
Niet origineel het wordt namelijk al behandeld.
quote:
Bij mond-tot-mondreclame gaat het om reclame die door consumenten onderling gemaakt wordt: het woord gaat 'van mond tot mond'. Soms wordt de opbouw van deze uitdrukking wel verhaspeld met die van mond-op-mondbeademing. Bij deze laatste uitdrukking is het voorzetsel op wel op zijn plaats: de beademing gebeurt daadwerkelijk 'mond op mond'.
Als dat op een site staat wilt het zeggen dat de fout veel voorkomend is.

Ook de zoekfunctie staat er vol mee.

http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraal

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2012 11:41:56 ]
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:45:10 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116265054
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 10:31 schreef iemand het volgende:
We hebben een nieue keuken maar zijn er nog steeds niet uit wat we achter het gasfornuis tegen de muur willen plaatsen.
één ding eten we wel: GEEN tegeltjes.
Het is de bedoeling dat het alleen achter het fornuis komt tussen aanrecht en onderkant schouw.(0.95 x 0,85)

Zijn er mensen met ideeën en/of ervaringen hierover?

[ afbeelding ]
Leuke verschrijving, gezien het onderwerp.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:49:13 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116266749
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:46 schreef iemand het volgende:
waarom ik dit topic heb geopend is omdat een chef van de kassa zegt: je bent altijd ziek.

ik ken haar niet eens, weet wel dat wanneer mensen te duur worden zij die mensen op de meest idiote tijden inroosterd voor 2uur per week, en die mensen nemen dus ontslag.

de situatie van 2 jaar geleden daar lieg ik niet over vanaf februari tm augustus heb ik me 6x ziekgemeld (zoiets)

mn baas die er toendestijds werkte had hier volledige begrip voor en vroeg regelmatig hoe het met me was, na veel fysio behandelingen ben ik weer de oude en heb ik me alleen nog maar ziekgemeld om de echte koorts/griep gevallen. vind het gewoon heel flauw dat ze me daar nu op afrekenen terwijl ik mijn reputatie bij mij vulploeg chef daarna dubbel heb teruggewonnen, en dat iemand me er op afrekent die mij helemaal niet kent
Een originele contaminatie van 'toentertijd' en 'destijds'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116267676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:19 schreef Tyron het volgende:
Even ontopic.

TS een stijltang is voornamelijk bedoelt voor vrouwen, ik heb er zelfs nog nooit een homo mee op tv gezien ofzo. Dus ik zal het de volgende keer in je slaapruimte doen.
Waarom gaat hij een stijltang in de slaapruimte van de TS van het topic gebruiken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:22:05 #11
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_116270985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:07 schreef iemand het volgende:
In feite geef je het antwoord zelf al een beetje. Mensen met darmklachten krijgen vaak de diagnose spastische darm. Dit omdat artsen medicijnen hebben gestudeerd en geen bal van voeding af weten. Chinless heeft grotendeels gelijk alleen op het regelmatige tijdstippen eten ben ik het niet helemaal eens. Je darmen gaan zichzelf reinigen als je een tijdje weinig eet. Het honger gevoel zeg maar. Het in lichte maten vasten is dus niet eens zo slecht en het is bovenal een natuurlijk proces. Het is eerder onnatuurlijk om iedere dag een geweldige hoeveelheid eten tot je beschikking te hebben.

Maar goed. Een paar tips omdat je het blijkbaar bevestigd wil hebben:

- Inderdaad beweging: fietsen is erg goed
- Vermijd een tijdje alle e stoffen (dit is de grootste uitdaging voor je)
- Geen sambal! Dit zorgt waarschijnlijk voor een deel van je problemen, temeer omdat er in "supermarkt" sambal allemaal troep wordt gestopt.
- Probeer je verhouding rouw of semi rauw voedsel op 80/20 te brengen voor een tijdje.
[..]
Een goede portie rouw is goed voor de spijsvertering :Y :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_116277376
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:05 schreef het Orakel het volgende:
Nu was ik wat aan het googelen, en omdat ik Buma z'n held vond wilde ik wat meer informatie over de beste man.
Ik ook! Wie is het?
quote:
Ik stortte op zijn boek, maar blijkbaar is het boek heel goedkoop voor het aantal pagina's dat het heeft.
Ik hoop dat het ook zacht was en de val brak.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:00:53 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_116279731
quote:
Op zaterdag 1 september 2012 @ 19:46 schreef Dovenwereld het volgende:
net als koeien moeten kinderen oormerken dragen? Het is gewoon dierenmischadeling voor koeien..... en ..zucht.
pi_116294664
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mensen hebben nog wel hobby's alleen hobby's zijn net als alles gewoon met de tijd mee gegaan. Daarbij zijn er nog genoeg mensen die 'oude' hobby's hebben, dus dat is onzin. Wel is het zo dat mensen veel vaker een aan een computer gelateerde hobby hebben zoals gamen bijv. Maar goed, ik vind het niet zo dat de hobby 'teloor' is gegaan. Nog genoeg mensen die bijv. graag schoolmodellen van schepen bouwen om maar wat te noemen.
pi_116294687
Geyl zeg...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 2 september 2012 @ 02:15:24 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_116294895
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 02:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik zag hem staan ja - in mijn verdediging het was tamelijk vroeg - wilde hem nog verbeteren om niet hier te komen. :@
Glad vergeten.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_116294928
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 02:15 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik zag hem staan ja - in mijn verdediging het was tamelijk vroeg - wilde hem nog verbeteren om niet hier te komen. :@
Glad vergeten.
Haha ach ja dat heb je soms. Ik vond hem wel grappig iig :)
pi_116295691
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:15 schreef MaJo het volgende:
Voor mensen die veel last van diarree hebben is het slimmer om witbrood te eten dan volkeren. Het laatste werkt juist laxerend en dat wil je juist niet als je al dunne ontlasting hebt. Verder kan ik je niet helpen want ik heb zelf ook een spastische darm en chronische diarree aanvallen :')
Het eten van volkeren voor je ontbijt lijkt mij sowieso zwaar voor je maag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 september 2012 @ 09:23:16 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116296669
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:50 schreef ene Dinges het volgende:

[..]

Dat is niet waar, dat is de verzekering op de auto.
Die geld dus. Jij hebt, met toestemming, de auto mogen lenen dus gelden die voorwaarden.
Simpel.

Jouw verzekering kan er idd niets mee, dat is aan jou broer zijn verzekering.
En anders heeft je broer zich een oor laten aan wippen aangezien hij ook rechtsbijstand erbij had kunnen nemen. Zijn keuze dat niet te doen maakt jou niet schuldig.
Dan is het verder, hoe lullig ook, zijn probleem.

Risico van het uitlenen. Been there done that.
Gewoon jouw verhaal staven is het enige wat je kunt doen.
Zeker niet akkoord gaan met de lezing van de tegenpartij.
Nette user die "naaien" kennelijk een vies woord vindt ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 september 2012 @ 09:32:20 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116296722
Zo'n aangewipt oor is ook wel makkelijker te onthechten dan een oor dat is aangenaaid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 2 september 2012 @ 10:58:45 #21
366803 AthCom
Overigens ...
pi_116297737
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 03:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het eten van volkeren voor je ontbijt lijkt mij sowieso zwaar voor je maag.
Heh, die is wel leuk. :+
Moira. is tof. :7
  zondag 2 september 2012 @ 11:08:33 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_116297896
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 03:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het eten van volkeren voor je ontbijt lijkt mij sowieso zwaar voor je maag.
:D ik vind 'm vooral leuk in combinatie met de fout die ik hier eerder al postte over rouw voedsel :D.
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:22 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Een goede portie rouw is goed voor de spijsvertering :Y :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_116300220
quote:
Op zondag 2 september 2012 11:27 schreef sunny16947 het volgende:
Ook hier zie je weer dat het veelal over de persoon, de partijstructuur, wel/niet democratisch gaat. En niet over de werkelijke inhoud.
Maar laten we even kijken naar die 1 manspartij/dictator zonder leden. Bij andere partijen hebben de leden nog een stem. Alleen de leden die het niet eens zijn met een bepaalde richting leggen zich er niet democratisch bij neer. Maar blijven binnen en buiten de partij schreeuwen. In de kamerfractie heerst fractiediscipline en wordt er gestemd volgens het standpunt van de fractieleider. kandidaat lijsttrekkers staan recht tegenover elkaar. Binnen die partijen is het net zo onstabiel, en rommelt het net zoveel. Ze weten het alleen beter verborgen te houden. Schandalen worden zorgvuldig buiten de media gehouden, Maar ook als de media ervan weet helpen ze graag om het onder de pet te houden.
Het rapport van Lombard Street waar maanden aan gewerkt is, is veelal binnen 1 dag naar de prullenbak verwezen met non tegenargumenten. Zelfs zonder gelezen te zijn. Het was een Eurosceptisch bedrijf dus partijdig.punt. Dat een gerenomeerd bedrijf in vele landen een goede naam heeft op te houden wordt terzijde geschoven.
Nu laat de CU een onderzoek doen. Een NL oud CPB wetenschapper (PvdA) die zelf zegt niet partijdig te zijn, want hij heeft een goede naam op te houden. Hoe dan ook, dat wordt dus wel als onpartijdig gezien. De tussenstand geeft een beeld dat wellicht overeenkomt met Lombard Street.
Argumenten dat we niet uit de EU/Euro kunnen stappen zijn allang achterhaald. Steeds meer economen/analisten treden naar buiten met een ander verhaal.

Ook wat er veel wordt geroepen is dat Wilders/PVV geen oplossingen biedt. Als je geen oplossingen hebt, hoef je dat ook niet te laten doorrekenen. Maar ja, de andere zijn niet geïnteresseerd in die oplossingen. Bovendien komt altijd eerst de signalering van de problemen, en als die duidelijk zijn en erkent worden kom je met oplossingen.

Islam is nog steeds een thema. Maar veel mensen begrijpen het verschil tussen Islam (staatsvorm van overheersing) en moslims die geloven in een Allah/God. Maar het geloven heeft geen overheersende staatsvorm nodig. Moeilijk te vatten voor veel mensen, maar de V van vrijheid geldt ook voor moslims die zich van die overheersende staatsvorm willen bevrijden, maar het geloof willen behouden. Maar alles staat of valt met de EU. Dus ja waar richt je je dan als hoofdpunt op.

En hou het in de gaten: Woensdag bij eenvandaag een debat tussen Wilders en Pechtold. (1 keer is wel genoeg)
Misschien ook een aanrader volgende week zondag Wilders bij Eva Jinek.

En voor diegene die het nog steeds niet begrijpen zouden het boek eens moeten lezen "marked voor deadt". Als ze de engelse taal tenminste machtig zijn. Geen fictie maar feitelijke historie.
Origineel ? :N
Ironisch ? :Y
pi_116300487
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef iemand het volgende:
Overigens moet je wel consequent zijn als je ons 100% wilt negeren, dan moet je ook onze taalfouten negeren. Anders meet je met twee staven en dat is hypocriet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 2 september 2012 @ 13:53:58 #25
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116302268
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:59 schreef sp3c het volgende:
wmb zijn Kees22 en deParo 2 kanten van dezelfde munt eerlijk gezegd, beiden zeggen ze veel interessants, beiden zijn ze niet vies van het generaliseren en het kleineren van de overkant en beiden zijn eigenlijk al veel te lang bezig met dit eindeloze welles/nietes spelletje om het interessant te houden
!!! Go 49-ers !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')