abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 juli 2012 @ 03:56:36 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114521156


Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemans24 op 22-07-2012 04:02:14 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 04:03:09 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114521246
LP uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:47 schreef Northside het volgende:

[..]

Het is ook de geruststelling dat niemand iets in je rugzak doet. Niet dat dat veel voorkomt volgens mij, maar ik heb mensen er aardig panisch over zien doen.
Volgens mij is dat nog nooit gebeurd, zonder dat de eigenaar van de tas daar mee instemde. Ik geloof al die 'onschuldige' drugssmokkelaars nooit. Letterlijk nog nooit een geloofwaardig verhaal gehoord!
pi_114524773
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:46 schreef Northside het volgende:

[..]

Zijn Fokkers welkom? :P
Nee :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:57 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nice hoor :)
Ik heb nu met de familie een huisje net buiten Chiang Mai :)
Oeh, nice! Hele onbeleefde vraag, maar mag ik weten wat jullie daarvoor betalen? Ben heel nieuwsgierig naar de verhoudingen qua prijzen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:03 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Want je hebt daar werk gevonden ofzoiets?
Nee ik ga er studeren!
pi_114524978
Wat zijn trouwens aanraders in de omgeving van Chiang Rai? We gaan sowieso de White Temple bezoeken maar lees hier en daar dat er verder niet zo veel aan is. Vraag me om die reden af hoeveel dagen jullie daar voor zouden pakken?
pi_114526491
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:39 schreef Breathtaking het volgende:
Nee :D
Verstandig.
Ja, ik generaliseer.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:49:46 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_114526623
Net terug van een trekking in Chang Mai en geen druppel regen gehad tijdens het lopen! :D Wel helemaal gesloopt nu, maar wat een fantastisch land.
Gourmetten of steengrillen?
pi_114526652
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:49 schreef Silenus het volgende:
Net terug van een trekking in Chang Mai en geen druppel regen gehad tijdens het lopen! :D Wel helemaal gesloopt nu, maar wat een fantastisch land.
Pics?
  zondag 22 juli 2012 @ 13:01:11 #8
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_114526950
Niet op m'n telefoon helaas. :)
Gourmetten of steengrillen?
pi_114535026
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:48 schreef Fiorellino het volgende:
Wat zijn trouwens aanraders in de omgeving van Chiang Rai? We gaan sowieso de White Temple bezoeken maar lees hier en daar dat er verder niet zo veel aan is. Vraag me om die reden af hoeveel dagen jullie daar voor zouden pakken?
Ik heb toen in Chiang Rai een mountainbike tour gedaan zeker een aanrader. Het is een dagtrip en je komt dan oa ook langs de White Temple. http://www.tripadvisor.co(...)ng_Rai_Province.html
  zondag 22 juli 2012 @ 21:30:21 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114544399
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 04:03 schreef Lemans24 het volgende:
LP uit het vorige deel:

[..]

Volgens mij is dat nog nooit gebeurd, zonder dat de eigenaar van de tas daar mee instemde. Ik geloof al die 'onschuldige' drugssmokkelaars nooit. Letterlijk nog nooit een geloofwaardig verhaal gehoord!
Theoretisch is het mogelijk, wel is het verdomd lastig dat wanneer de bagage welke men gebruikt aan de andere kant eventueel ongecontroleerd de weg kan vervolgen om dat risico te nemen.

Laatst een verhaal over een gezin wat is gegijzeld op Schiphol en daarna is beroofd van de bagage, volgens het betreffende gezin omdat ze dachten dat er drugs in zat terwijl zij daar niets mee te maken zouden hebben...
Nu ken ik de feiten niet, en heb niets te maken met de opsporing van verdovende middelen, maar iets zegt mij dat dit verhaal toch niet klopt, wanneer men de bagage wil gebruiken om er spullen in te stoppen dan haalt men dit er weer uit voordat de bagage op de bagageband komt, dat valt wel in te regelen gezien (en het is niet denigrerend bedoeld) de mensen die op posities werken in de bagage afhandeling nou net van het type zijn die wellicht wat contacten in die wereld kunnen hebben. (Screening of geen screening).
Wanneer dit op een andere manier gebeurd dan zullen er snel veel incidenten gemeld worden van mensen die in parkeergarages worden opgewacht, en dat is niet aan de orde.

Persoonlijk seal ik mijn bagage nooit, maar voor de gemoedsrust is het misschien goed, de medewerkers in de 'sealing industie' moeten natuurlijk ook gewoon een baan blijven houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114545269
Laatste keer in Thailand had ik een taxi met een opgevoerde meter. Iemand een tip wat je daar tegen kunt doen? Zijn dit altijd dezelfde soort taxi's, die je dus beter kunt mijden?
  zondag 22 juli 2012 @ 21:59:12 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114545668
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Persoonlijk seal ik mijn bagage nooit, maar voor de gemoedsrust is het misschien goed, de medewerkers in de 'sealing industie' moeten natuurlijk ook gewoon een baan blijven houden.
Een flightbag met een slotje is natuurlijk driedubbel nuttig.

1. Je kunt direct vaststellen of met je bagage geklooid is
2. Tassen met compressie straps of backpacks blijven nooit ergens achter hangen
3. Niet alleen voor een long haul maar ook voor iedere binnenlandse vlucht te gebruiken

Daarnaast is het sealen van een bag of koffer natuurlijk prima zolang dat met een wikkelmachine gebeurt, maar die apparaten die ze op Schiphol gebruiken (of in ieder geval gebruikten) waar ze een krimpkous om je koffer doen en dan met koffer en al door een "oven" laten rollen is waardeloos omdat een softbag dan bloedheet wordt en het plastic gewoon degenereerd. (Is me dus ooit éénmaal bij een gloednieuwe The North Face tas van 200 euro overkomen. Dus sindsdien altijd maar weer die flightbag mee.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 22 juli 2012 @ 22:04:50 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114545913
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Laatste keer in Thailand had ik een taxi met een opgevoerde meter. Iemand een tip wat je daar tegen kunt doen? Zijn dit altijd dezelfde soort taxi's, die je dus beter kunt mijden?
Kan gebeuren als je in een unikleur taxi stapt. Die tweekleurige zijn allemaal per shift door de taxi chauffeur gehuurd dus daar is de kans op klooien bijna niet aanwezig. Officieel kun je een klacht indienen, maar this is Thailand, dus de kans dat er wat aktie wordt ondernomen lijkt me nihil.

Daarnaast heel cool reageren en laten blijken dat je een expat bent helpt ook wel om geen gezeik te hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 22 juli 2012 @ 23:04:05 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114548726
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kan gebeuren als je in een unikleur taxi stapt. Die tweekleurige zijn allemaal per shift door de taxi chauffeur gehuurd dus daar is de kans op klooien bijna niet aanwezig. Officieel kun je een klacht indienen, maar this is Thailand, dus de kans dat er wat aktie wordt ondernomen lijkt me nihil.

Daarnaast heel cool reageren en laten blijken dat je een expat bent helpt ook wel om geen gezeik te hebben.
Dat laatste is natuurlijk een tip voor mensen die veel in Thailand zijn geweest, maar het zal je niet lukken cool te reageren als je als beginnende reiziger in Thailand aankomt.
Ze zoeken natuurlijk ook de toerist uit welke het niet zo snel zal doorhebben dat er met de meter geknoeid is.

Opzich is de tip van de tweekleurige taxi wel een relatief goede, hoewel het geen garantie geeft is de kans op knoeien wat minder aanwezig gezien deze taxi's normaliter gehuurd worden, al kan je deze taxi's ook voor langere tijd huren of rijden 2 chauffeurs samen de betreffende taxi waardoor er toch van alles mogelijk is.

Gebeurd trouwens ook met de Thai zelf dat ze opgelicht worden, Thaise mensen welke niet uit de stad komen zijn een makkelijk slachtoffer, ze geloven niet dat Thais elkaar oplichten, maar ik heb voorbeelden genoeg dat iemand die toch niet zo 'streetwise' bleek een makkelijk slachtoffer zou zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:21:45 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114549697
Ozzie, die etters van taxi chauffeurs flikken het altijd. Als er al zo'n klein handdoekje over de meter ligt, stap ik al geeneens meer in. Altijd gezeik. En zelfs als je op Suvarnabhumi bij de taxi stand een bonnetje afhaalt waar die chauffeurs hun briefje ook in moeten leveren, heb ik het meegemaakt dat nadat de koffer was ingeladen en we wegreden dat die eikel doodleuk zei 400 Bt voor een ritje naar Srinakarin road in Bankapi wat nooit meer dan 120 Bt kost. Gewoon die taxi deur opengegooid en gezegd dat hij kon stoppen. Laatste keren gewoon koffer op de achterbank en als het niet beviel zo met koffer en al uitstappen.

Maar ik ben helemaal klaar met die taxi maffia op Suvarnabhumi. Ik neem lekker de Airport Link naar Huamak station en neem daar wel een taxi voor het laatste stukje. Helaas is dat niet voor iedere aankomende toerist weggelegd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114549794
Die 2kleurige als in groen-gele taxi's? De taxi's met maar één kleur zijn van de chauffeur zelf?

Vorige keer uiteindelijk boos uitgestapt en wat ruzie lopen maken, ook omdat hij 'per ongeluk' aan het omrijden was. Na 5 minuten discussie vond het het eigenlijk niet echt waard, wel wat van de prijs afgekregen maar toch.

Komende keer zal ik een groen-gele aanhouden. Dank voor de tip.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:27:10 #17
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_114549962
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:48 schreef Fiorellino het volgende:
Wat zijn trouwens aanraders in de omgeving van Chiang Rai? We gaan sowieso de White Temple bezoeken maar lees hier en daar dat er verder niet zo veel aan is. Vraag me om die reden af hoeveel dagen jullie daar voor zouden pakken?
2 uur :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_114550011
Ik kom overigens 's avonds pas aan (uur of 7 aankomst oid). Denk dat ik de dag erna meteen een dagtrip doe naar Ayuthaya. Lijkt me erg de moeite waard.

Hoe doen jullie dat overigens met bagage? Hebben hotels of treinstations kluizen waar ik mijn spullen kan dumpen? Neem dezelfde nacht namelijk nog de trein naar Vientiane dus op hotelkamer achterlaten is geen optie. Weinig zin om alles mee naar Ayuthaya te slepen.
pi_114550328
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:21 schreef buzz1291 het volgende:
Ozzie, die etters van taxi chauffeurs flikken het altijd. Als er al zo'n klein handdoekje over de meter ligt, stap ik al geeneens meer in. Altijd gezeik. En zelfs als je op Suvarnabhumi bij de taxi stand een bonnetje afhaalt waar die chauffeurs hun briefje ook in moeten leveren, heb ik het meegemaakt dat nadat de koffer was ingeladen en we wegreden dat die eikel doodleuk zei 400 Bt voor een ritje naar Srinakarin road in Bankapi wat nooit meer dan 120 Bt kost. Gewoon die taxi deur opengegooid en gezegd dat hij kon stoppen. Laatste keren gewoon koffer op de achterbank en als het niet beviel zo met koffer en al uitstappen.

Maar ik ben helemaal klaar met die taxi maffia op Suvarnabhumi. Ik neem lekker de Airport Link naar Huamak station en neem daar wel een taxi voor het laatste stukje. Helaas is dat niet voor iedere aankomende toerist weggelegd.
Airport Link als in skytrain? Weet je toevallig of die ook naar Hualamphong gaat? Moet de dag erna toch daar zijn voor de trein (zie vorige post) dus zou ideaal zijn.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:45:05 #20
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_114550862
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Airport Link als in skytrain? Weet je toevallig of die ook naar Hualamphong gaat? Moet de dag erna toch daar zijn voor de trein (zie vorige post) dus zou ideaal zijn.
Volgens mij die airport link niet direct maar dan zou je kunnen overstappen op de metro, die komt er dacht ik wel.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 juli 2012 @ 23:48:48 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114551038
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Airport Link als in skytrain? Weet je toevallig of die ook naar Hualamphong gaat? Moet de dag erna toch daar zijn voor de trein (zie vorige post) dus zou ideaal zijn.
Makkasan station en dan overstappen op MRT. En in ieder hotel kun je je bagage wel gratis droppen. Nog nooit meegemaakt dat dat enig probleem was. Zelfs niet voor 3 weken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 22 juli 2012 @ 23:54:40 #22
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_114551403
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]

2 uur :D
Ooh ja, das meer dan genoeg :) Het is best mooi hoor, maar totaal gericht op toeristen en allemaal hetzelfde...

Chiang Rai zelf vond ik als stad ook totaal niet bijzonder...

Grensstreek zelf is wel heel mooi, mss kun je een trektocht maken?
  maandag 23 juli 2012 @ 09:18:28 #23
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114557646
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Makkasan station en dan overstappen op MRT. En in ieder hotel kun je je bagage wel gratis droppen. Nog nooit meegemaakt dat dat enig probleem was. Zelfs niet voor 3 weken.
wel een fooitje geven aan de man van de kofferkamer
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 23 juli 2012 @ 09:24:19 #24
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114557728
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 17:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik heb toen in Chiang Rai een mountainbike tour gedaan zeker een aanrader. Het is een dagtrip en je komt dan oa ook langs de White Temple. http://www.tripadvisor.co(...)ng_Rai_Province.html
goede tip
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114557964
ik zou de volgende keer als ik naar Thailand vlieg graag ergens een tussenstop willen
maken en daar een paar dagen blijven, met welke landen hebben jullie ervaring??
of in welk land zou ik paar dagen moeten blijven :D
  maandag 23 juli 2012 @ 09:50:35 #26
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114558046
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:43 schreef Thongkamma het volgende:
ik zou de volgende keer als ik naar Thailand vlieg graag ergens een tussenstop willen
maken en daar een paar dagen blijven, met welke landen hebben jullie ervaring??
of in welk land zou ik paar dagen moeten blijven :D
Dat kan wel maar Dubai is geen reet aan, India is gewoon vies, Singapore veel te vochtig, in Kuala Lumpur hangt het geloof als een warme deken over de cultuur en Hong Kong zou kunnen, ware het niet dat het dan een duur ticket wordt. [generaliseer modus uit]

Het kan dus maar als het vakantie doel Thailand is, wil je daar toch zo snel mogelijk heen, en niet nog eens vooraf een stad in een ander land bezoeken neem ik aan.... Stof tot nadenken dus!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114558366
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:45 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Volgens mij die airport link niet direct maar dan zou je kunnen overstappen op de metro, die komt er dacht ik wel.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Makkasan station en dan overstappen op MRT. En in ieder hotel kun je je bagage wel gratis droppen. Nog nooit meegemaakt dat dat enig probleem was. Zelfs niet voor 3 weken.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

wel een fooitje geven aan de man van de kofferkamer
Dank allen.
  maandag 23 juli 2012 @ 10:43:29 #28
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114558979
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat kan wel maar Dubai is geen reet aan, India is gewoon vies, Singapore veel te vochtig, in Kuala Lumpur hangt het geloof als een warme deken over de cultuur en Hong Kong zou kunnen, ware het niet dat het dan een duur ticket wordt. [generaliseer modus uit]

Het kan dus maar als het vakantie doel Thailand is, wil je daar toch zo snel mogelijk heen, en niet nog eens vooraf een stad in een ander land bezoeken neem ik aan.... Stof tot nadenken dus!
Voor effe snel: Singapore. Al klopt je generalisatie.
pi_114559548
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:49 schreef Silenus het volgende:
Net terug van een trekking in Chang Mai en geen druppel regen gehad tijdens het lopen! :D Wel helemaal gesloopt nu, maar wat een fantastisch land.
Hoeveel dagen?
Ja, ik generaliseer.
pi_114559582
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:43 schreef Thongkamma het volgende:
ik zou de volgende keer als ik naar Thailand vlieg graag ergens een tussenstop willen
maken en daar een paar dagen blijven, met welke landen hebben jullie ervaring??
of in welk land zou ik paar dagen moeten blijven :D
Ik heb Hong Kong / Macau gedaan. Gewoon, omdat ik dat een keer gezien wilde hebben. Vond het een erg leuke ervaring, maar heb geen idee hoeveel duurder ik uit was door deze 'omweg'.
Ja, ik generaliseer.
pi_114565967
Ik hou maar weer op met zoeken naar tropische eilandjes in de Andaman zee waar we onze vakantie gaan eindigen...nog 3.5 maand maar wil NU weg :')

Zat ter hoogte van Koh Phi Phi te zoeken, maar ontdek net Koh Muk en nog wat meer eilandjes naar het zuiden...dat ziet er toch ook verdomd goed uit! Alleen vanaf 130 euro per nacht in een resort moet ik nog even aan wennen _O-
Too much is never enough!
  maandag 23 juli 2012 @ 15:21:37 #32
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114566679
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:53 schreef The6thgate het volgende:
Ik hou maar weer op met zoeken naar tropische eilandjes in de Andaman zee waar we onze vakantie gaan eindigen...nog 3.5 maand maar wil NU weg :')

maar ontdek net Koh Muk en nog wat meer eilandjes naar het zuiden...dat ziet er toch ook verdomd goed uit! Alleen vanaf 130 euro per nacht in een resort moet ik nog even aan wennen _O-
valt wel mee hoor
http://www.travelfish.org(...)and/trang/ko_muk/all
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 23 juli 2012 @ 19:07:35 #33
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114573677
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:21 schreef buzz1291 het volgende:
Ozzie, die etters van taxi chauffeurs flikken het altijd. Als er al zo'n klein handdoekje over de meter ligt, stap ik al geeneens meer in. Altijd gezeik. En zelfs als je op Suvarnabhumi bij de taxi stand een bonnetje afhaalt waar die chauffeurs hun briefje ook in moeten leveren, heb ik het meegemaakt dat nadat de koffer was ingeladen en we wegreden dat die eikel doodleuk zei 400 Bt voor een ritje naar Srinakarin road in Bankapi wat nooit meer dan 120 Bt kost. Gewoon die taxi deur opengegooid en gezegd dat hij kon stoppen. Laatste keren gewoon koffer op de achterbank en als het niet beviel zo met koffer en al uitstappen.

Maar ik ben helemaal klaar met die taxi maffia op Suvarnabhumi. Ik neem lekker de Airport Link naar Huamak station en neem daar wel een taxi voor het laatste stukje. Helaas is dat niet voor iedere aankomende toerist weggelegd.
Ik moet zeggen dat de kans dat ik in een taxi stap op het vliegveld vrijwel nihil is, of de airport link, of de (mini)bus naar Chonburi, veel andere reizen zal ik niet gaan maken vanaf het vliegveld.
Als ik daarnaast een taxi neem zorg ik ten alle tijde dat ik de bagage direct tot mijn beschikking heb zodat een poging tot oplichting lastig is gezien ik zo kan uitstappen.

Voor veel toeristen is dat overigens niet echt mogelijk en gaan netjes in de rij wachten bij arrivels voor de taxi, beter is om naar departures te gaan, de eerste beveiliger moet ik nog tegenkomen die mij belet om daar te lopen.
Moet wel worden gezegd, wanneer je met 2 personen bent en naar Hualampong moet en je hebt veel bagage, de taxi is wel duurder, maar als het de eerste keer in Thailand is, is het de vraag of je het er voor over moet hebben om met je bagage vele stukken te lopen om uiteindelijk maar een grijpstuiver te besparen.
De airportlink is per persoon 40 THB, de Metro zal ook iets in die richting zijn, 160 THB in totaal, voor 320 THB moet je wel met de taxi naar Hualampong kunnen komen, zelfs met de huidige wisselkoersen is dat slechts een euro of 4....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114595802
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat de kans dat ik in een taxi stap op het vliegveld vrijwel nihil is, of de airport link, of de (mini)bus naar Chonburi, veel andere reizen zal ik niet gaan maken vanaf het vliegveld.
Als ik daarnaast een taxi neem zorg ik ten alle tijde dat ik de bagage direct tot mijn beschikking heb zodat een poging tot oplichting lastig is gezien ik zo kan uitstappen.

Voor veel toeristen is dat overigens niet echt mogelijk en gaan netjes in de rij wachten bij arrivels voor de taxi, beter is om naar departures te gaan, de eerste beveiliger moet ik nog tegenkomen die mij belet om daar te lopen.
Moet wel worden gezegd, wanneer je met 2 personen bent en naar Hualampong moet en je hebt veel bagage, de taxi is wel duurder, maar als het de eerste keer in Thailand is, is het de vraag of je het er voor over moet hebben om met je bagage vele stukken te lopen om uiteindelijk maar een grijpstuiver te besparen.
De airportlink is per persoon 40 THB, de Metro zal ook iets in die richting zijn, 160 THB in totaal, voor 320 THB moet je wel met de taxi naar Hualampong kunnen komen, zelfs met de huidige wisselkoersen is dat slechts een euro of 4....
Het is niet de eerste keer Thailand voor mij. Bij de taxi's bij departures heb je minder kans op gekloot met meters e.d.?
pi_114597478
Mijn globale route overigens;

30-jul Dusseldorf
31-jul Bangkok
1-aug Bangkok
2-aug Vientiane
3-aug Vientiane
4-aug Vang Vieng
5-aug Vang Vieng
6-aug Vang Vieng
7-aug Pakse
8-aug Pakse
9-aug Bolaven
10-aug Bolaven
11-aug Bolaven
12-aug Don Det
13-aug Don Det
14-aug Don Det
15-aug Phnom Penh
16-aug Phnom Penh
17-aug Phnom Penh
18-aug Siem Reap
19-aug Siem Reap
20-aug Siem Reap
21-aug Bangkok
22-aug
23-aug
24-aug
25-aug Bangkok
26-aug Dusseldorf

Maar is een vrij globaal plan, als ik het ergens niet goed genoeg vind, ben ik meteen weg. Als het ergens juist te mooi is, blijf ik er langer.

Nog een dag of 3 speling. Wil eigenlijk graag Luang Prabang eraan toevoegen. Lijkt me alleen wat te ambitieus worden.
pi_114604181
Ik ga over 2 weken naar Thailand voor 3 weken met 5 vrienden. We willen alsvolgt:
Bangkok - Ayuthaya - Lop Buri - Chiang mai - Ko samui (en direct door) - ko phang nang - ko tao - bangkok.

Is dit een beetje te doen in 3 weken of wordt het te veel? Eigenlijk wilde we graag tuben in Laos, maar daar hebben we (denk ik) echt te weinig tijd voor. Jullie ervaring?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:30:04 #37
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114613090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is niet de eerste keer Thailand voor mij. Bij de taxi's bij departures heb je minder kans op gekloot met meters e.d.?
Nee, juist meer. Daar staan de ongeduldige taxi chauffeurs op argeloze toeristen te wachten waar het officieel helemaal niet mag. Groundfloor en dan naar het taxi tafeltje, wijst zich vanzelf, naam van je hotel opgeven en dan krijg je een bonnetje. Dit bonnetje nooit aan de chauffeur geven want dan zegt die mogelijk alsnog:" fixed price sir, cheap "
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114616031
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]

2 uur :D
Oei.. nou dan kunnen we die dag nog meteen door naar Chiang Mai :').
pi_114616186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:30 schreef draadstalig het volgende:
Ik ga over 2 weken naar Thailand voor 3 weken met 5 vrienden. We willen alsvolgt:
Bangkok - Ayuthaya - Lop Buri - Chiang mai - Ko samui (en direct door) - ko phang nang - ko tao - bangkok.

Is dit een beetje te doen in 3 weken of wordt het te veel? Eigenlijk wilde we graag tuben in Laos, maar daar hebben we (denk ik) echt te weinig tijd voor. Jullie ervaring?
Te weinig tijd.
En daarbij dat dorp gaat dood aan door alle tubende dagjes mensen :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:45:22 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114616197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, juist meer. Daar staan de ongeduldige taxi chauffeurs op argeloze toeristen te wachten waar het officieel helemaal niet mag. Groundfloor en dan naar het taxi tafeltje, wijst zich vanzelf, naam van je hotel opgeven en dan krijg je een bonnetje. Dit bonnetje nooit aan de chauffeur geven want dan zegt die mogelijk alsnog:" fixed price sir, cheap "
Dan is Bangkok de eerste stad die ik ken, waar je dat bonnetje niet aan de chauffeur moeten geven. Dat moet toch officieel wel? Er zit meestal wel een kopie aan vast. En bij onenigheid / oplichterij kun je een telefoonnummer bellen.
pi_114616618
:W

Dag Thailand kenners O+ Ik ga dit weekend naar Thailand; eerste keer alleen op reis, eerste keer Azië en eerste keer backpacken dus superspannend allemaal :') Mijn route is ongeveer een week de Zuidereilanden, een week Bangkok en omgeving, een week Chiang Mai en omgeving en als laatst weer een week op de Zuidereilanden.

Heb de afgelopen tijd heel veel online fora gelezen en dat heeft me heel veel nuttige informatie gebracht. Nu zit ik - als beginnend backpacker :@ - nog met een paar vragen:

* Zijn er in de meeste hostels sheets, handdoeken etc. aanwezig? Of kun je die beter zelf meenemen?

* Hoe doen jullie dat met je paspoort, creditcard? Laat je die achter in de kluisjes waar je je backpack instopt of neem je die liever mee in je dagrugzak?

* Is het aan te raden om een vlucht binnenlands te nemen en dit ver van te voren te boeken? Probleem is dat je je dan aan een datum moet houden… Of is het ook heel goed mogelijk om de dag van te voren een binnenlandse vlucht te nemen (ik begrijp dat de prijzen wel wat hoger zullen uitvallen dan)?

* Welke trekking is bij Chiang Mai aan te raden? (En zijn daar die malariapillen ook echt nodig? :o )
pi_114618164
Sheets en handdoeken zijn er wel (en anders vast wel te huur voor 10 bath ofzo)

Paspoort en creditcard had ik soms bij me als ik overdags weg ging, soms gewoon ergens in een niet al te opzichtig vakje in mn backpack in het guesthouse achtergelaten. Er liggen tig backpacks in Thailand, de kans dat ze nou net de jouwe doorzoeken..

Binnenlandse vluchten zou ik wel van tevoren boeken, liefst een paar weken ofzo. Gewoon boeken als je een datum weet :)

In Chiang Mai heb je geen malaria dacht ik. Misschien wel bij Chian Rai?
pi_114620189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
Sheets en handdoeken zijn er wel (en anders vast wel te huur voor 10 bath ofzo)

Paspoort en creditcard had ik soms bij me als ik overdags weg ging, soms gewoon ergens in een niet al te opzichtig vakje in mn backpack in het guesthouse achtergelaten. Er liggen tig backpacks in Thailand, de kans dat ze nou net de jouwe doorzoeken..

Binnenlandse vluchten zou ik wel van tevoren boeken, liefst een paar weken ofzo. Gewoon boeken als je een datum weet :)

In Chiang Mai heb je geen malaria dacht ik. Misschien wel bij Chian Rai?
Heel Thailand is malaria vrij
pi_114620353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:18 schreef Bombshell het volgende:
Heel Thailand is malaria vrij
Grensstreken toch? In mijn groep bij de grens met Burma liepen de mensen in ieder geval wel driftig malariapillen te slikken.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:37:18 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114621305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Grensstreken toch? In mijn groep bij de grens met Burma liepen de mensen in ieder geval wel driftig malariapillen te slikken.
Ja, bij de grens met Myanmar/Burma neemt het aantal besmettingen toe en wordt het virus ook steeds resistenter.

Artikel uit mei 2012:
http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(12)60484-X/abstract
quote:
Genetically determined artemisinin resistance in P falciparum emerged along the Thailand—Myanmar border at least 8 years ago and has since increased substantially. At this rate of increase, resistance will reach rates reported in western Cambodia in 2—6 years.


[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 24-07-2012 23:07:43 ]
pi_114622771
Dank! Gewoon de paspoort etc in een rugzak meenemen of in zo'n heupgordel? :)

Ok, aangezien ik niet bij grensgebieden kom (iig niet de planning, haha) zal ik de malariapillen laten gaan O-)

Binnenlandse vluchten nu al boeken zou een stuk goedkoper zijn idd. Maar omdat ik mijn reisschema nog niet helemaal goed weet, kan ik dat nog niet echt doen, eigenlijk.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:04:06 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114622956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, juist meer. Daar staan de ongeduldige taxi chauffeurs op argeloze toeristen te wachten waar het officieel helemaal niet mag. Groundfloor en dan naar het taxi tafeltje, wijst zich vanzelf, naam van je hotel opgeven en dan krijg je een bonnetje. Dit bonnetje nooit aan de chauffeur geven want dan zegt die mogelijk alsnog:" fixed price sir, cheap "
Aan de ene kant is de kans wat groter, aan de andere kant juist niet omdat de chauffeurs je maar wat graag willen meenemen naar welke bestemming dan ook, ze krijgen immers een passagier mee direct vanaf het vliegveld en hoeven niet in de lange rij te staan of leeg terug naar Bangkok... Dus deze zullen gemakkelijk de meter willen aanzetten.
Meer problemen zal je hebben met de snorder die je aanspreekt en je in een personenauto naar Bangkok wil vervoeren.

Al zijn deze tips inderdaad niet voor de beginnende toerist, je kan beter bij de officiële plek de taxi pakken, dan is er nog enigszins garantie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114625590
@Stefanovic83 ik zou persoonlijk niet het grootste gedeelte van m'n tijd op de zuidelijke eilanden doorbrengen. Het is er natuurlijk heerlijk en je kan het er uitstekend naar je zin hebben maar ik vond het daar veel te toeristisch. De locals waren daar ook helemaal niet open en vriendelijk in tegenstelling tot het midden/noorden van Thailand.
  woensdag 25 juli 2012 @ 00:03:52 #49
6941 APK
Factual, I think.
pi_114626787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
@Stefanovic83 ik zou persoonlijk niet het grootste gedeelte van m'n tijd op de zuidelijke eilanden doorbrengen. Het is er natuurlijk heerlijk en je kan het er uitstekend naar je zin hebben maar ik vond het daar veel te toeristisch. De locals waren daar ook helemaal niet open en vriendelijk in tegenstelling tot het midden/noorden van Thailand.
Volgens mij bedoel je Vexter? :+
Ach, ik moet er niet aan denken een week in Bangkok te zitten tussen een periode op een eiland.
Ieder zijn eigen ding, hoewel ik de volgorde niet logisch vind.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 25 juli 2012 @ 06:32:32 #50
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_114632316
De zon schijnt hier in ieder geval op de eilanden. In Bangkok is het foggy en in Chiang Mai regende het maandag de hele dag. Gelukkig lag ik ziek in bed. :')
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:45:33 #51
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114633291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 00:03 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Vexter? :+
Ach, ik moet er niet aan denken een week in Bangkok te zitten tussen een periode op een eiland.
Ieder zijn eigen ding, hoewel ik de volgorde niet logisch vind.
nee ik zou ook liever op een eiland zitten, bangkok is leuk voor een dagje, en locals maakt me niets uit, het gaat om strand en zee en zwemmen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114634972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 00:03 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Vexter? :+
Ach, ik moet er niet aan denken een week in Bangkok te zitten tussen een periode op een eiland.
Ieder zijn eigen ding, hoewel ik de volgorde niet logisch vind.
Klopt, wellicht niet helemaal logisch. Alleen, ik vlieg aan op Phuket en ga daar ook weer weg, dus ik zal wel moeten beginnen als eindigen (helaas...).

Aangezien ik Khao Sok, FMP op Koh Phangan, Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai echt graag wil doen, zal ik zo'n beetje mijn reisschema daar om heen moeten maken vanuit Phuket :)
pi_114636496
Is Pai nog aan te raden ipv Chiang Mai? Hoorde daar nog iemand over namelijk.
Binnenkort eens aan dagschema maken waar we allemaal heen willen. Ik denk dat we in elk geval onze vakantie gaan afsluiten op Koh Lipe, een van de zuidelijkste eilanden. Ziet er goed uit, lees er goede dingen over en het schijnt mooi duiken en snorkelen te zijn :)
Pff stom werkende leven. Merk nu al dat 3 weken toch wel kort is, aangezien ik toch ook minstens 1 tot 1.5 week wil luieren op het strand.
Too much is never enough!
pi_114636547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:08 schreef The6thgate het volgende:
Is Pai nog aan te raden ipv Chiang Mai? Hoorde daar nog iemand over namelijk.
Binnenkort eens aan dagschema maken waar we allemaal heen willen. Ik denk dat we in elk geval onze vakantie gaan afsluiten op Koh Lipe, een van de zuidelijkste eilanden. Ziet er goed uit, lees er goede dingen over en het schijnt mooi duiken en snorkelen te zijn :)
Pai vond ik persoonlijk niet heel interessant. Beetje te hippie naar mijn mening.

Als ik vanaf chiang mai naar Ko phangan wil vliegen, wat is de beste route dan? Volgensmij is dit ko samui en dan zwemmen (boot) naar phangan of niet? En moet ik deze vlucht ver van tevoren boeken of is dit ook een paar dagen van tevoren goed te doen?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114636568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:08 schreef The6thgate het volgende:
Is Pai nog aan te raden ipv Chiang Mai? Hoorde daar nog iemand over namelijk.
Binnenkort eens aan dagschema maken waar we allemaal heen willen. Ik denk dat we in elk geval onze vakantie gaan afsluiten op Koh Lipe, een van de zuidelijkste eilanden. Ziet er goed uit, lees er goede dingen over en het schijnt mooi duiken en snorkelen te zijn :)
Pai O+

Maar Pai vind ik persoonlijk iets voor reizigers die de tijd hebben niet voor vakantie.
Dan heb je het druk zat met andere dingen meestal.
pi_114636596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:10 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Pai vond ik persoonlijk niet heel interessant. Beetje te hippie naar mijn mening.

Als ik vanaf chiang mai naar Ko phangan wil vliegen, wat is de beste route dan? Volgensmij is dit ko samui en dan zwemmen (boot) naar phangan of niet? En moet ik deze vlucht ver van tevoren boeken of is dit ook een paar dagen van tevoren goed te doen?
Idd naar Samui. Relatief duurdere vluchten. Vast wel plek.
pi_114636864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Pai O+

Maar Pai vind ik persoonlijk iets voor reizigers die de tijd hebben niet voor vakantie.
Dan heb je het druk zat met andere dingen meestal.
Zouden dan vooral de omgeving willen zien, evt. scootertochtje :) Maar even wat reisverslagen doorbladeren.
Too much is never enough!
pi_114637287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:08 schreef The6thgate het volgende:
Is Pai nog aan te raden ipv Chiang Mai?
Ik vond Pai fantastisch. Zou er 3 dagen blijven, dat werden er 6. Vanuit Pai kan je ook makkelijk naar Mae Hong Son, dat vond ik ook leuk.
Ja, ik generaliseer.
pi_114637934
Iemand een tip voor een kookschool/kookcursus in Bangkok voor een groep van 7 ~ 10 personen? Google geeft veel resultaten, Lonely Planet kan wellicht uitkomst bieden, maar vind ik ook weer zo makkelijk.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:11:15 #60
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114638502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:53 schreef bierjoost het volgende:
Iemand een tip voor een kookschool/kookcursus in Bangkok voor een groep van 7 ~ 10 personen? Google geeft veel resultaten, Lonely Planet kan wellicht uitkomst bieden, maar vind ik ook weer zo makkelijk.
gewoon een goed restaurant bellen en vragen of ze iemand beschikbaar hebben voor een paar dagen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114638749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

gewoon een goed restaurant bellen en vragen of ze iemand beschikbaar hebben voor een paar dagen
Is misschien ook wel een idee inderdaad. Eigenlijk op zoek naar een cursusje van een dagdeel, maar valt wellicht ook wel te regelen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:38:38 #62
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114639296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:18 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Is misschien ook wel een idee inderdaad. Eigenlijk op zoek naar een cursusje van een dagdeel, maar valt wellicht ook wel te regelen.
je kan het misschien ook rechtstreeks met de kok regelen , even een paar koks polsen
een kok en een leuke meid die engels spreekt, moet niet veel kosten

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 25-07-2012 13:50:29 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114641146
Nu nog in dubio tussen een messenger tas of een rugzak als daypack.
Vorige keer had ik een middelgrote fotorugzak mee, en dat viel toch wel tegen af en toe qua grootte/warmte.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114642596
Dank.

Andere vraag.

Ik zit rond kerst/oud en nieuw tegelijkertijd met mijn familie in Bangkok. Als 'uitje' willen we met 7 personen 3 dagen naar Angkor Wat tussen kerst en oud en nieuw.

Ik heb verschillende 'horror'verhalen gehoord over de grens en visumperikelen. Ikzelf kan me daar wel door heen worstelen, maar mijn moeder trekt dat denk ik niet.

Daarnaast is het ook niet echt relaxed om voor 7 man daar een busje te moeten regelen en nog eens een (relatief goed) hotel.

Er zijn wel reisbureautjes in NL waar je zo'n pakket kan kopen (eigenlijk precies wat we zoeken), maar dat pakket kost 300 e pp en dan komt daar nog je Visum en toegangskaart voor Angkor Wat bij. Hotel is wel inbegrepen.

Weten jullie misschien een alternatief? Een betrouwbaar bureautje in Bangkok, waarmee we vanuit Nederland dit kunnen regelen; dus vervoer Bangkok - Siem Reap (vliegtickets zijn niet te betalen rond die tijd), geen gezeik bij de grens en een hotel (en weer terug dus).
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:31:05 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114645160
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef bierjoost het volgende:
Dank.

Andere vraag.

Ik zit rond kerst/oud en nieuw tegelijkertijd met mijn familie in Bangkok. Als 'uitje' willen we met 7 personen 3 dagen naar Angkor Wat tussen kerst en oud en nieuw.

Ik heb verschillende 'horror'verhalen gehoord over de grens en visumperikelen. Ikzelf kan me daar wel door heen worstelen, maar mijn moeder trekt dat denk ik niet.

Daarnaast is het ook niet echt relaxed om voor 7 man daar een busje te moeten regelen en nog eens een (relatief goed) hotel.

Er zijn wel reisbureautjes in NL waar je zo'n pakket kan kopen (eigenlijk precies wat we zoeken), maar dat pakket kost 300 e pp en dan komt daar nog je Visum en toegangskaart voor Angkor Wat bij. Hotel is wel inbegrepen.

Weten jullie misschien een alternatief? Een betrouwbaar bureautje in Bangkok, waarmee we vanuit Nederland dit kunnen regelen; dus vervoer Bangkok - Siem Reap (vliegtickets zijn niet te betalen rond die tijd), geen gezeik bij de grens en een hotel (en weer terug dus).
laat je moeder lekker bij het zwembad joh

Ga jij in de rij staan een paar uur met kerst
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114646172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:10 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Pai vond ik persoonlijk niet heel interessant. Beetje te hippie naar mijn mening.

Als ik vanaf chiang mai naar Ko phangan wil vliegen, wat is de beste route dan? Volgensmij is dit ko samui en dan zwemmen (boot) naar phangan of niet? En moet ik deze vlucht ver van tevoren boeken of is dit ook een paar dagen van tevoren goed te doen?
Ik heb gevlogen, van chiang mai naar bangkok en van bangkok naarSurat Thani. Vanaf daar kom je de airport uit en staan ze met tickets klaar voor bus + ferry. Bus duurt 2 uur, ferry ook zoiets, totaal koste de 2 vluchten me ong 100-110 euro en de bus + ferry totaal 10 euro.

ik had de vlucht 2-3 dagen van tevoren geboekt,via Airasia
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114646386
Overigens,hoe is Chiang Mai eind augustus/begin september qua regenseizoen normaal gesproken?
Ik ben half aug in Phnom Penh en vanaf daar wil ik in 4 weken Cambodja-Laos-Chiang Mai 2-3 dagen trekking-terug naar Bangkok doen. 15 sept vlieg ik vanaf bangkok en 15 aug kom ik aan op Phnom Penh. Ik heb alleen geen zin om 3 dagen verrot te regenen,
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114648284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb gevlogen, van chiang mai naar bangkok en van bangkok naarSurat Thani. Vanaf daar kom je de airport uit en staan ze met tickets klaar voor bus + ferry. Bus duurt 2 uur, ferry ook zoiets, totaal koste de 2 vluchten me ong 100-110 euro en de bus + ferry totaal 10 euro.

ik had de vlucht 2-3 dagen van tevoren geboekt,via Airasia
Vlucht vanaf BKK naar Samui is onwijs duur (150¤ +/-), omdat AirAsia niet meer vliegt en ThaiAirways de monopoly heeft. Vliegen vanaf Chiang Mai en vanaf BKK een bus regelen? Is dit nog te doen als we in de middag aankomen of pure ellende?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114648457
En daarom zeg ik ook Surat Thani ipv Samui ;) . Als ik nu op skyscanner kijk voor heel de maand augustus ligt de prijs op rond de 100 eu voor 2 vluchten.

Wat ook kan is een bus of trein vanaf BKK naar Chumphon. Ik had terug een bus met Lomprayah. Goede bus en prima geregeld. Lomprayah.com ofzo is hun site.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114648797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:00 schreef kalinhos het volgende:
En daarom zeg ik ook Surat Thani ipv Samui ;) . Als ik nu op skyscanner kijk voor heel de maand augustus ligt de prijs op rond de 100 eu voor 2 vluchten.

Wat ook kan is een bus of trein vanaf BKK naar Chumphon. Ik had terug een bus met Lomprayah. Goede bus en prima geregeld. Lomprayah.com ofzo is hun site.
Excuus, niet goed gelezen. Maar het gezeik is dan om weer op ko phangan te komen (of is dit makkelijk te regelen). Het voelt gewoon lekker om vanaf BKK een buskaartje te kopen waarbij alles geregeld is.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114648855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:11 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Excuus, niet goed gelezen. Maar het gezeik is dan om weer op ko phangan te komen (of is dit makkelijk te regelen). Het voelt gewoon lekker om vanaf BKK een buskaartje te kopen waarbij alles geregeld is.
ja klopt. Nja in dat laatste geval moet je ff kijken naar Lomprayah, 1 van de 85 booking offices binnenlopen in bangkok, of het ff googlen. Ik vond het vanaf Surat Thani vrij makkelijk. Zodra je de hal uit bent koop je een kaartje, gaje in de bus zitten en je buskaartje is ook je bootkaartje. Ideaal
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:19:52 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114649057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:11 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Excuus, niet goed gelezen. Maar het gezeik is dan om weer op ko phangan te komen (of is dit makkelijk te regelen). Het voelt gewoon lekker om vanaf BKK een buskaartje te kopen waarbij alles geregeld is.
En waarbij je gegarandeerd teveel betaalt. Als ze je ergens een poot uitdraaien in Thailand, is het wel bij die bureautjes met (combinatie)bustickets.

Ik ben er eens geweest voor een reis met een minibusje (Hat Yai-Krabi). Eerst moesten we een uur wachten en toen iedereen ongeduldig werd, werden we met een minibusje naar het busstation gebracht en konden vervolgens met de grote bus verder. Die kostte nog niet eens de helft, dus het verschil stak de touroperator zo in z'n zak. En wat doe je er aan? Niks...
De grote bus deed er ook 5 uur over, in plaats van 3 en stopte aan de hoofdweg, in plaats van in de stad.
pi_114649072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:13 schreef kalinhos het volgende:

[..]

ja klopt. Nja in dat laatste geval moet je ff kijken naar Lomprayah, 1 van de 85 booking offices binnenlopen in bangkok, of het ff googlen. Ik vond het vanaf Surat Thani vrij makkelijk. Zodra je de hal uit bent koop je een kaartje, gaje in de bus zitten en je buskaartje is ook je bootkaartje. Ideaal
Oke. Via http://lomprayah.com zie ik vanaf BKK naar Ko phangan. Is dit dus incl. de bus van BKK naar Chumpon, want dat kan ik niet vinden'?

Daarnaast vroeg ik me af of ik het met een budget van 100¤ per dag red?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114649088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En waarbij je gegarandeerd teveel betaalt. Als ze je ergens een poot uitdraaien in Thailand, is het wel bij die bureautjes met (combinatie)bustickets.

Ik ben er eens geweest voor een reis met een minibusje (Hat Yai-Krabi). Eerst moesten we een uur wachten en toen iedereen ongeduldig werd, werden we met een minibusje naar het busstation gebracht en konden vervbolgens met de grote bus verder. Die kostte nog niet eens de helft, dus het verschil stak de touroperator zo in z'n zak. En wat doe je er aan? Niks...
die via http://lomprayah.com is een goed idee?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114649675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:20 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Oke. Via http://lomprayah.com zie ik vanaf BKK naar Ko phangan. Is dit dus incl. de bus van BKK naar Chumpon, want dat kan ik niet vinden'?

Daarnaast vroeg ik me af of ik het met een budget van 100¤ per dag red?
hehe ja dat is ook naar chumphon dan. Tenminste, ik zou niet weten hoe ze je anders ineens 400 km verderop willen afzetten :P

100 euro per dag is meer dan genoeg! ik had aan 30-35 genoeg en kon doen wat ik wilde, eten en drinken wat ik wilde, etc.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:19:41 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114650966
30 euro voor backpacken. Met duiken erbij het dubbele of meer, afhankelijk van het aantal dagen dat je duikt.
pi_114658898
Binnenlandse vluchten zijn best duur :?

Ik kijk via AirAsia van Chang Mai naar Phuket, rond 22 augustus.
's Middags rond 15u aankomst is het 136 euro en 's nachts aankomst rond 01.00u is het 86 euro.
Valt me beetje tegen.. Misschien zie ik iets over het hoofd?
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:51:46 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114659240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:43 schreef Vexter het volgende:
Binnenlandse vluchten zijn best duur :?

Ik kijk via AirAsia van Chang Mai naar Phuket, rond 22 augustus.
's Middags rond 15u aankomst is het 136 euro en 's nachts aankomst rond 01.00u is het 86 euro.
Valt me beetje tegen.. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Je bent wat laat met boeken.

Dezelfde vlucht heb ik gevlogen voor 3,50 euro inclusief credit card kosten. Wel maanden van tevoren geboekt.
De bezettingsgraad op deze vluchten is echter relatief goed, en gezien deze route vooral wordt gebruikt door buitenlandse toeristen hoeft Air Asia deze tickets ook echt niet te dumpen op de markt in een laat stadium, dat gebeurd bij de voorverkoopacties, nu zijn het toeristen die daar op reis zijn die op het laatste moment een ticket willen kopen. (Air Asia vliegt namelijk rechtstreeks en er is geen concurrentie op deze route, dus er is geen aanleiding om de tickets nog goedkoop aan te bieden).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:57:53 #79
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114659509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Vlucht vanaf BKK naar Samui is onwijs duur (150¤ +/-), omdat AirAsia niet meer vliegt en ThaiAirways de monopoly heeft. Vliegen vanaf Chiang Mai en vanaf BKK een bus regelen? Is dit nog te doen als we in de middag aankomen of pure ellende?
Niet Thai Airways, die klagen net zo hard. Het vliegveld is eigendom van Bangkok Airways. Die zijn er ooit ingestapt en hebben een risico genomen wat ze wel graag te gelde maken. Nok Air arrangement met vlucht bus en boot is een goedkoop en redelijk snel alternatief.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:54:05 #80
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_114661918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef bierjoost het volgende:
Dank.

Andere vraag.

Ik zit rond kerst/oud en nieuw tegelijkertijd met mijn familie in Bangkok. Als 'uitje' willen we met 7 personen 3 dagen naar Angkor Wat tussen kerst en oud en nieuw.

Ik heb verschillende 'horror'verhalen gehoord over de grens en visumperikelen. Ikzelf kan me daar wel door heen worstelen, maar mijn moeder trekt dat denk ik niet.

Daarnaast is het ook niet echt relaxed om voor 7 man daar een busje te moeten regelen en nog eens een (relatief goed) hotel.

Er zijn wel reisbureautjes in NL waar je zo'n pakket kan kopen (eigenlijk precies wat we zoeken), maar dat pakket kost 300 e pp en dan komt daar nog je Visum en toegangskaart voor Angkor Wat bij. Hotel is wel inbegrepen.

Weten jullie misschien een alternatief? Een betrouwbaar bureautje in Bangkok, waarmee we vanuit Nederland dit kunnen regelen; dus vervoer Bangkok - Siem Reap (vliegtickets zijn niet te betalen rond die tijd), geen gezeik bij de grens en een hotel (en weer terug dus).
Paar maandjes terug zelf van bangkok naar siem reap gegaan. 'smorgen 5:55 vertrokken met de trein, tegen de middag bij station. Trein was 48 baht haha

Tuktuk voor 60 baht naar de grens. Die loop je over, totdat je ergens formuliertje invult en voor 20 euro een prachtig visum in je paspoort hebt. Sowieso jammer om die online te bestellen. die 10 minuten voor zo'n gaaf plakplaatje in je paspoort zijn het waard!

Vervolgens nog even wachten bij de grens, stempeltje krijgen en vingerafdrukken af laten nemen. Daarna doorlopen en welkom in cambodja!

Gratis shuttlebus naar de bushalte genomen. Daar volledige taxi met 2 man meer gehuurd voor 48 dollar. 2 uur rijden en je was in Siem reap (16 p.p. was voor mij wel ok)

My home hotel was prima, met fietsen te huur voor 1 dag voor 1 dollar, lekker op loopafstand van het centrum. Tempels zijn iets van half uurtje fietsen, tuktuk kan chill zijn bij die temperaturen. Voor 15 dollar regel je er wel 1 voor een hele dag. Heb dit ook een dag gedaan voor bv ook killing fields die wat verder weg liggen en schieten op de shootingrange!

Entree voor angkor is 20 dollar voor 1 dag, 40 voor 3 dagen pas en 60 voor weekpas.

gr gr
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Vlucht vanaf BKK naar Samui is onwijs duur (150¤ +/-), omdat AirAsia niet meer vliegt en ThaiAirways de monopoly heeft. Vliegen vanaf Chiang Mai en vanaf BKK een bus regelen? Is dit nog te doen als we in de middag aankomen of pure ellende?
Naar station in BKK gaan, treintje pakken naar chumpon voor ko tao en surat thani voor samui/phangan.

Nachttreintje + bootje is 25 a 30 euro met vervoer van station naar boot inbegrepen.

Plus je bespaart een nacht slapen door in de trein te pitten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_114672014
Nok air arrangement? Te regelen bij zo'n loket? Als ik de weersites bekijk over Thailand beloofd het niet veel zoets. Hoe is dit in de praktijk? Want één uur regen op een dag boeit me nix. Daarentegen 24/7 regen zou ik wel jammer vinden.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114672374
Advies/commentaar gevraagd! Ga in september voor 3 weken naar ZO-Azie, vriendje heeft het volgende, naar mijn mening behoorlijk ambitieuze, reisschema in elkaar geknutseld.

Van de ervaringsdeskundigen die zich hier op fok ophouden zou ik graag op- of aanmerkingen/verbeterpunten willen vernemen:) Alvast dank daarvoor!

10-sep Vlucht Dusseldorf Bangkok
11-sep Aankomst Bangkok
12-sep Vlucht Bangkok Saigon
13 + 14+ 15sep Hanoi- Halong Bay- Hanoi
Nachttrein
16-sep Hue
17 + 18 sep Hoi An
Binnenlandse vlucht
19 + 20 sep Ho Chi Min City
21-sep Can Tho (Mekong Delta)
22-sep Chau Doc
23 + 24 sep Sihanoukville Beach (cambodja)
25 + 26 sep Phnom Penh
27 + 28 sep Siem Reap en Angkor Wat
29-sep Bangkok
30-sep Vlucht Bangkok Dusseldorf
1-okt Aankomst Dusseldorf

[ Bericht 0% gewijzigd door StijnH op 26-07-2012 09:30:41 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:20:56 #83
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114672405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:19 schreef StijnH het volgende:
Advies/commentaar gevraagd! Ga in september voor 3 weken naar ZO-Azie, vriendje heeft het volgende, naar mijn mening behoorlijk ambitieuze, reisschema in elkaar geknutseld.

Van de ervaringsdeskundigen die zich hier op fok ophouden zou ik graag op- of aanmerkingen/verbeterpunten willen vernemen:) Alvast dank daarvoor!

10-sep Vlucht Dusseldorf Bangkok
11-sep Aankomst Bangkok
12-sep Vlucht Bangkok Saigon
13 + 14+ 15sep Saigon- Halong Bay- Saigon
Nachttrein
16-sep Hue
17 + 18 sep Hoi An
Binnenlandse vlucht
19 + 20 sep Ho Chi Min City
21-sep Can Tho (Mekong Delta)
22-sep Chau Doc
23 + 24 sep Sihanoukville Beach (cambodja)
25 + 26 sep Phnom Penh
27 + 28 sep Siem Reap en Angkor Wat
29-sep Bangkok
30-sep Vlucht Bangkok Dusseldorf
1-okt Aankomst Dusseldorf
leuk, ben benieuwd naar het verslag
www.waarbenjij.nu
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114672514
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:19 schreef StijnH het volgende:
Advies/commentaar gevraagd! Ga in september voor 3 weken naar ZO-Azie, vriendje heeft het volgende, naar mijn mening behoorlijk ambitieuze, reisschema in elkaar geknutseld.

Van de ervaringsdeskundigen die zich hier op fok ophouden zou ik graag op- of aanmerkingen/verbeterpunten willen vernemen:) Alvast dank daarvoor!

10-sep Vlucht Dusseldorf Bangkok
11-sep Aankomst Bangkok
12-sep Vlucht Bangkok Saigon
13 + 14+ 15sep Saigon- Halong Bay- Saigon
Nachttrein
16-sep Hue
17 + 18 sep Hoi An
Binnenlandse vlucht
19 + 20 sep Ho Chi Min City
21-sep Can Tho (Mekong Delta)
22-sep Chau Doc
23 + 24 sep Sihanoukville Beach (cambodja)
25 + 26 sep Phnom Penh
27 + 28 sep Siem Reap en Angkor Wat
29-sep Bangkok
30-sep Vlucht Bangkok Dusseldorf
1-okt Aankomst Dusseldorf
ik neem aan dat je voor 13-15 september hanoi bedoelt ipv saigon?? Saigon =/= Ho Chi Minh he.

Hue zou ik overslaan, ipv daarvan Nha Trang pakken of Mui Ne. Al is Mui Ne wel lastiger aan te vliegen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114672614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]

ik neem aan dat je voor 13-15 september hanoi bedoelt ipv saigon?? Saigon =/= Ho Chi Minh he.

Hue zou ik overslaan, ipv daarvan Nha Trang pakken of Mui Ne. Al is Mui Ne wel lastiger aan te vliegen
Thnx voor je reactie! Saigon moet idd Hanoi zijn:) Kun je ook vertellen waarom je die Hue zou overslaan, en waarom je wel Nha Trang of Mui Ne zou doen?
pi_114673050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:19 schreef StijnH het volgende:
Advies/commentaar gevraagd! Ga in september voor 3 weken naar ZO-Azie, vriendje heeft het volgende, naar mijn mening behoorlijk ambitieuze, reisschema in elkaar geknutseld.

Van de ervaringsdeskundigen die zich hier op fok ophouden zou ik graag op- of aanmerkingen/verbeterpunten willen vernemen:) Alvast dank daarvoor!

10-sep Vlucht Dusseldorf Bangkok
11-sep Aankomst Bangkok
12-sep Vlucht Bangkok Saigon
13 + 14+ 15sep Hanoi- Halong Bay- Hanoi
Nachttrein
16-sep Hue
17 + 18 sep Hoi An
Binnenlandse vlucht
19 + 20 sep Ho Chi Min City
21-sep Can Tho (Mekong Delta)
22-sep Chau Doc
23 + 24 sep Sihanoukville Beach (cambodja)
25 + 26 sep Phnom Penh
27 + 28 sep Siem Reap en Angkor Wat
29-sep Bangkok
30-sep Vlucht Bangkok Dusseldorf
1-okt Aankomst Dusseldorf
Wat een ramp. Ik zou gek worden. Als een gek rond rennen.
Volgens mij moet reizen relaxt zijn en geen stress. Neem meer tijd of ga nog een keer terug
pi_114673224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:33 schreef StijnH het volgende:

[..]

Thnx voor je reactie! Saigon moet idd Hanoi zijn:) Kun je ook vertellen waarom je die Hue zou overslaan, en waarom je wel Nha Trang of Mui Ne zou doen?
Ik zou Sihanoukville niet doen. Waarschijnlijk ga je er heen om te relaxen, maar ik zou dit persoonlijk echt overslaan. Ga dan indd nanar Nha trang om te relaxen en Mui Ne is gewoon onwijs gaaf om even te zien. Moet je ook niet te lang blijven, maar toch. Persoonlijk denk ik echt dat je teveel wilt zien in een korte tijd. Juist doordat je 2/3dagen in een dorpje bent zie je opmerkelijke dingen en ontdek je meer (mijn ervaring). 13-14-15 voor Halong bay is ook gewoon echt te kort. 2 dagen Ho chi min en 2 dagen Siem Reap en angkor.. Tja dit lijkt me echt niet realistische. Je gaat heel wat missen op deze manier
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114675276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat een ramp. Ik zou gek worden. Als een gek rond rennen.
Volgens mij moet reizen relaxt zijn en geen stress. Neem meer tijd of ga nog een keer terug
Thnx voor de reacties. Godtje, reacties als deze had ik verwacht:) Graag verneem ik suggesties van hoe het beter/anders kan..
pi_114675294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:19 schreef StijnH het volgende:

[..]

Thnx voor de reacties. Godtje, reacties als deze had ik verwacht:) Graag verneem ik suggesties van hoe het beter/anders kan..
Cambodja skippen en alleen 3 weken vietnam
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:40:19 #90
497 Maja
Ja denk!?!
pi_114675909
Ik ben van plan om half december 3 of 4 weken met 'n maat of alleen naar Thailand te gaan.

Ik heb nog nooit alleen gereisd, maar als ik het zo lees en hoor, barst het in Thailland dus van de toeristen en backpackers, waardoor je dus eigenlijk altijd wel aanspraak hebt. Dat vind ik altijd een leuk onderdeel van het reizen, het ontmoeten van nieuwe mensen.
pi_114677060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:20 schreef Godtje het volgende:

[..]

Cambodja skippen en alleen 3 weken vietnam
Dit. Desnoods Ankor wel doen. Vond ik absoluut de moeite waard.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114677376
3 dagen Halong Bay is wel genoeg. Vaak is het 3 dagne en 2 nachten en das prima.

Hue ben ik zelf niet geweest vanwege tijdnood (en dat terwijl ik 1 jaar reis) maar ik hoorde links en rechts dat het niet heel bijzonder was. Nha Trang heeft een strand en uitgaansleven, Mui Ne heeft zandduinen en een leuk strand.

Zitten we nog in het Thailand topic overigens :P ?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114678428
Dinsdag *O*. Ben echt aan het aftellen! Waar in Bangkok eten jullie graag? We blijven daar 2 nachten en dan vliegen we door naar Chaing Rai. Als ik zo de ervaringen hoor hoeven we daar niet lang te blijven dus dan meteen door naar Chiang Mai :). Rest weten we nog niet.
pi_114678551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:07 schreef Fiorellino het volgende:
Dinsdag *O*. Ben echt aan het aftellen! Waar in Bangkok eten jullie graag? We blijven daar 2 nachten en dan vliegen we door naar Chaing Rai. Als ik zo de ervaringen hoor hoeven we daar niet lang te blijven dus dan meteen door naar Chiang Mai :). Rest weten we nog niet.
Waarom zou je daar niet even willen blijven? Ik vind Bangkok een fantastische stad. Ook al blijf ik er zelf dit jaar ook maar 1 dag (of eigenlijk alleen een overnachting; ga een dagtrip naar ayutthaya). Voor eten zou ik gewoon iets uitkiezen waar je toevallig bent, genoeg leuke restaurants.
pi_114678599
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niet even willen blijven? Ik vind Bangkok een fantastische stad. Ook al blijf ik er zelf dit jaar ook maar 1 dag (of eigenlijk alleen een overnachting; ga een dagtrip naar ayutthaya). Voor eten zou ik gewoon iets uitkiezen waar je toevallig bent, genoeg leuke restaurants.
Ik denk dat hij/zij bedoelt dat ze niet lang in Chiang Rai zullen blijven.
pi_114678603
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niet even willen blijven? Ik vind Bangkok een fantastische stad. Ook al blijf ik er zelf dit jaar ook maar 1 dag (of eigenlijk alleen een overnachting; ga een dagtrip naar ayutthaya). Voor eten zou ik gewoon iets uitkiezen waar je toevallig bent, genoeg leuke restaurants.
We komen er aan het eind nog terug! Ben er nog nooit geweest dus zal daar pas kunnen oordelen hoeveel dagen ik er genoeg vind :).
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:28:49 #97
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114679033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:19 schreef StijnH het volgende:
Advies/commentaar gevraagd! Ga in september voor 3 weken naar ZO-Azie, vriendje heeft het volgende, naar mijn mening behoorlijk ambitieuze, reisschema in elkaar geknutseld.

Van de ervaringsdeskundigen die zich hier op fok ophouden zou ik graag op- of aanmerkingen/verbeterpunten willen vernemen:) Alvast dank daarvoor!

10-sep Vlucht Dusseldorf Bangkok
11-sep Aankomst Bangkok
12-sep Vlucht Bangkok Saigon
13 + 14+ 15sep Hanoi- Halong Bay- Hanoi
Nachttrein
16-sep Hue
17 + 18 sep Hoi An
Binnenlandse vlucht
19 + 20 sep Ho Chi Min City
21-sep Can Tho (Mekong Delta)
22-sep Chau Doc
23 + 24 sep Sihanoukville Beach (cambodja)
25 + 26 sep Phnom Penh
27 + 28 sep Siem Reap en Angkor Wat
29-sep Bangkok
30-sep Vlucht Bangkok Dusseldorf
1-okt Aankomst Dusseldorf
Prima, moet je doen maar zorg wel voor een plan B waarbij je halverwege af kunt haken en rustig kan zeggen ik reis nu even niet meer en blijf waar ik ben om even bij te komen van al dat gesjouw.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114679518
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:12 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik denk dat hij/zij bedoelt dat ze niet lang in Chiang Rai zullen blijven.
Verkeerd gelezen inderdaad. :)
pi_114679798
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niet even willen blijven? Ik vind Bangkok een fantastische stad. Ook al blijf ik er zelf dit jaar ook maar 1 dag (of eigenlijk alleen een overnachting; ga een dagtrip naar ayutthaya). Voor eten zou ik gewoon iets uitkiezen waar je toevallig bent, genoeg leuke restaurants.
BKK bah. Mij te druk en klam. Dagtrip Ayutthaya.. Kun je daar ook goed verblijven|? Wij willen eigenlijk naar Ayuttaya, Lop Buri en Chiang Mai. Ayuttaya en Lop Buri ben ik nog 0 bekent mee, maar hoor goeie verhalen...
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:25:13 #100
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_114692573
Dat reisschema stukje terug: ik zou alleen heen en terugreis plannen, de rest as you go and wat je ook van andere reizigers hoort of lees in je boekjes of internet. Je kunt best 1/2 dingen vastleggen, dat je dat wilt doen maar ga geen data prikken. Stel dat het leukste wat je wilt doen op een regenachtige dag valt, kun je beter lekker dorpje verkennen en lekker chillen en op een zonnige dag gaan.

verder kusjes
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 09:13:49 #101
497 Maja
Ja denk!?!
pi_114710140
Zijn binnenlandse vluchten ook makkelijk op de dag zelf of enkele dagen vooraf te regelen of scheelt dat qua prijs dan veel...?
pi_114711431
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:13 schreef Maja het volgende:
Zijn binnenlandse vluchten ook makkelijk op de dag zelf of enkele dagen vooraf te regelen of scheelt dat qua prijs dan veel...?
Is makkelijk te regelen. Scheelt vaak wel flink in prijs. Ligt ook aan de maatschappij waarmee je vliegt.
pi_114723067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:13 schreef Maja het volgende:
Zijn binnenlandse vluchten ook makkelijk op de dag zelf of enkele dagen vooraf te regelen of scheelt dat qua prijs dan veel...?
Ik heb de binnenlandse vlucht inmiddels geboekt, als je ziet op bijvb Air Asia hoe hoog de prijzen vandaag en morgen zijn (tegen de 150 euro voor de nachtvlucht!) zou ik - mits je je reisschema een beetje weet - nu al wel boeken. Besef dan wel dat je wel aan die datum 'vast' zit.

Ik ga morgen weg! Hoop dat het weer een beetje meewerkt :D
pi_114840274
is het weer een beetje oke? ik ga donderdag vliegen.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114848173
nog een vraag. Ik kom vrijdagmiddag in BKK aan rond half 2. Ik wil of naar chiang mai of ayutthaya. Raden jullie aan om één nacht in BKK te blijven of het een goed idee om meteen door te gaan? Ik ben bang dat ik de bus/trein naar chiang mai niet meer haal.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114851072
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:06 schreef draadstalig het volgende:
nog een vraag. Ik kom vrijdagmiddag in BKK aan rond half 2. Ik wil of naar chiang mai of ayutthaya. Raden jullie aan om één nacht in BKK te blijven of het een goed idee om meteen door te gaan? Ik ben bang dat ik de bus/trein naar chiang mai niet meer haal.
Poeh... als je gelijk door gaat zal je wel helemaal gebroken zijn bij aankomst?
Ja, ik generaliseer.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:24:21 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114852110
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Poeh... als je gelijk door gaat zal je wel helemaal gebroken zijn bij aankomst?
Hij komt om half 2 al in Bangkok aan, dus de nachttrein moet kunnen hoor.
Moe ben je toch, ook als je eerst een overnachting doet.
pi_114852413
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hij komt om half 2 al in Bangkok aan, dus de nachttrein moet kunnen hoor.
Moe ben je toch, ook als je eerst een overnachting doet.
wellicht een nachttrein naar chiang mai dan een goed idee inderdaad. Hoe kunnen we dit het beste regelen? Vanaf BKK naar het station of in BKK zelf bij een loket regelen?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114853507
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:24 schreef Lemans24 het volgende:
Hij komt om half 2 al in Bangkok aan, dus de nachttrein moet kunnen hoor.
Moe ben je toch, ook als je eerst een overnachting doet.
Het is niet iets dat ik zonder slaappillen zou proberen. :) (ik slaap erg slecht in vliegtuigen/treinen)
Ja, ik generaliseer.
pi_114854138
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Het is niet iets dat ik zonder slaappillen zou proberen. :) (ik slaap erg slecht in vliegtuigen/treinen)
Is het uberhaupt wel te regelen een trein naar BKK als we om half 2 op het vliegveld aankomen?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114854262
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:28 schreef draadstalig het volgende:

[..]

wellicht een nachttrein naar chiang mai dan een goed idee inderdaad. Hoe kunnen we dit het beste regelen? Vanaf BKK naar het station of in BKK zelf bij een loket regelen?
Bij het treinloket loop je wel het risico dat alle sleepers bezet zijn en je dus een zitplek krijgt. Ik heb het zelf wel een treinkaartje bij het loket gekocht, maar dat was voor 5 dagen vooruit dus dan kan het wel.

Wat ik de laatste keer gedaan heb, is het geregeld via www.travelconnecxion.com
Is een kantoortje op 5 minuten lopen van Khao San Road. Je betaalt online via creditcard. De kosten voor deze service zijn 250THB, dus ongeveer 6,25 euro. Ik vond het wel 6,25 euro waard om zeker te zijn van een slaapplek.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114854401
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Bij het treinloket loop je wel het risico dat alle sleepers bezet zijn en je dus een zitplek krijgt. Ik heb het zelf wel een treinkaartje bij het loket gekocht, maar dat was voor 5 dagen vooruit dus dan kan het wel.

Wat ik de laatste keer gedaan heb, is het geregeld via www.travelconnecxion.com
Is een kantoortje op 5 minuten lopen van Khao San Road. Je betaalt online via creditcard. De kosten voor deze service zijn 250THB, dus ongeveer 6,25 euro. Ik vond het wel 6,25 euro waard om zeker te zijn van een slaapplek.
Oké thnx. Dan is het dus een idee om de dag erna te gaan. Ik wil iig een slaapplek. We willen eigenlijk ook met z'n 4en in één coupé en bij elkaar. Hoe regelen we dit? Kan dit wel via een loket of is dat ook moeilijk?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114854517
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:09 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Oké thnx. Dan is het dus een idee om de dag erna te gaan. Ik wil iig een slaapplek. We willen eigenlijk ook met z'n 4en in één coupé en bij elkaar. Hoe regelen we dit? Kan dit wel via een loket of is dat ook moeilijk?
Ja maar met 1 dag heb je dus hetzelfde risico (weliswaar wat kleiner maar nog steeds aanwezig) dat er geen slaapplekken meer zijn, laat staan 4. En of je nou die 6,25 voor de service betaalt of je overnacht 1 nacht langer, ben je hetzelfde kwijt.

Ehm, ja denk dat het wellicht wel via een loket kan? Het lijkt me dat ze die kaarten gewoon op volgorde verkopen al weet ik dat ook niet zeker.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114855237
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:11 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja maar met 1 dag heb je dus hetzelfde risico (weliswaar wat kleiner maar nog steeds aanwezig) dat er geen slaapplekken meer zijn, laat staan 4. En of je nou die 6,25 voor de service betaalt of je overnacht 1 nacht langer, ben je hetzelfde kwijt.

Ehm, ja denk dat het wellicht wel via een loket kan? Het lijkt me dat ze die kaarten gewoon op volgorde verkopen al weet ik dat ook niet zeker.
Nee precies, maar als wij bij een loket afstemmen dat het om slaappplekken gaat lijkt me dat wel goed gaan. Ik denk dat het voor ons meest verstandig is om één nachtje in BKK te blijven en ticket voor volgende dag regelen.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  maandag 30 juli 2012 @ 17:30:50 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114855397
Ik zou het online reserveren, want een dag vantevoren ter plaatse reserveren is ook riskant.
Ik kon op de trein van Kuala Lumpur naar Hat Yai (Thailand) drie dagen vantevoren al geen slaapplaatsen meer krijgen. Er rijden gewoon belachelijk weinig treinen daar!
pi_114855757
Online is gewoon een gezeik joh. Dan heb je weer met waar je het moet afhalen etc. Als de trein vol zit pakken we gewoon de bus.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114855896
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:39 schreef draadstalig het volgende:
Online is gewoon een gezeik joh. Dan heb je weer met waar je het moet afhalen etc. Als de trein vol zit pakken we gewoon de bus.
Sorry hoor en vat dit niet raar op...maar lees jij met je ogen dicht? Ik geef net aan hoe ik het zelf gedaan heb, kantoor ligt op 5 minuten lopen van een van Bangkok's bekendste straten. Ik liep naar binnen, zei mijn naam, kreeg mijn kaartje en wenste ze een fijne dag. Online is het juist makkelijk te regelen. Je mailt die gozer (of wie dan ook, zijn wel meerdere bureautjes maar dit was voor mij een goede) en je vraagt of je 4 in een coupe kan. Hij kan hooguit nee zeggen, nou ja jammer dan. Wat een enorm gedoe is het dan geweest zeg
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114855983
Overigens, qua 4 in een coupe...ik weet niet hoe oud je bent of je groep en of dat je van een biertje houdt of niet...maar de trein Bangkok-Chiang Mai staat er ewl om bekend dat iedereen rond 21.00 begint met bier drinken in de restauratie coupe en rond 2 uur snachts stopt. Het maakte mij op dat moment niet uit of ik met Bassie, Budda of wie dan ook in de coupe lag, gewoon lekker gaan slapen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114856091
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Sorry hoor en vat dit niet raar op...maar lees jij met je ogen dicht? Ik geef net aan hoe ik het zelf gedaan heb, kantoor ligt op 5 minuten lopen van een van Bangkok's bekendste straten. Ik liep naar binnen, zei mijn naam, kreeg mijn kaartje en wenste ze een fijne dag. Online is het juist makkelijk te regelen. Je mailt die gozer (of wie dan ook, zijn wel meerdere bureautjes maar dit was voor mij een goede) en je vraagt of je 4 in een coupe kan. Hij kan hooguit nee zeggen, nou ja jammer dan. Wat een enorm gedoe is het dan geweest zeg
Excuus. Helemaal verkeerd gelezen. Ik dacht dat je bedoelde dat je via de bureautje alsnog online moest regelen. Maar dat is het bureau wat dus vlakbij khao sang zit en die regelen je ticket!? Ik begreep dit niet helemaal.
Dan ga ik hem maar eens mailen om te kijken wat er mogelijk is.

Thnx

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:45 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, qua 4 in een coupe...ik weet niet hoe oud je bent of je groep en of dat je van een biertje houdt of niet...maar de trein Bangkok-Chiang Mai staat er ewl om bekend dat iedereen rond 21.00 begint met bier drinken in de restauratie coupe en rond 2 uur snachts stopt. Het maakte mij op dat moment niet uit of ik met Bassie, Budda of wie dan ook in de coupe lag, gewoon lekker gaan slapen.
Met vrienden, maar vind het wel zo leuk om bij elkaar te pitten en niet met één of andere verdwaalde thai het kussen te moeten delen (no offence)
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114856207
Haha ik snap dat laatste. Al zijn het 4 persoons coupe's met gordijntjes etc. Overigens, als je je toch in de treinen gaat erdiepen: kijk eens op www.seat61.com/thailand Is een site gespecialiseerd in alle trein-tijden, kosten, etc etc in Thailand en zuid oost azie. Je kan er geen tickets boeken maar wel een hoop info uit halen. Zo deed, en doe ik het, steeds.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114856296
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:50 schreef kalinhos het volgende:
Haha ik snap dat laatste. Al zijn het 4 persoons coupe's met gordijntjes etc. Overigens, als je je toch in de treinen gaat erdiepen: kijk eens op www.seat61.com/thailand Is een site gespecialiseerd in alle trein-tijden, kosten, etc etc in Thailand en zuid oost azie. Je kan er geen tickets boeken maar wel een hoop info uit halen. Zo deed, en doe ik het, steeds.
Klopt! Dit had ik ook al gespot. Staat een hoop informatie op. Wellicht gaan we met de nachtbus. is ook altijd nog een goede optie :)
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114856598
Klopt. Al denk ik persoonlijk dat een bed in een trein lekkerder/stabieler slaapt dan een bus.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114856801
Mijn ervaring is dat die bussen die vanaf bangkok naar de binnenlanden vertrekken over het algemeen bij lange na niet volzitten, dus daar kan je ook prima in slapen..

Toch raad ik je wel aan om gewoon even in Bangkok te blijven die dag, na aankomst meteen een ticket voor de volgende dag naar CM regelen en vervolgens even een avondje acclimatiseren in bangkok..

Al begrijp ik het ook als je zo snel mogelijk naar een iets rustigere plek wil. Zelf vorig jaar meteen doorgereden met de bus naar Hua Hin, stuk kleiner toeristisch plekje. Wel echt helemaal afgepeigerd toen we daar aankwamen na een lange vlucht vanuit NL, maar als je dan daar savonds zit, met een biertje op de pier kijkend naar het onweer 50 km verderop, donker maar alsnog 25+ graden, awesome O+
pi_114856834
Rugzak net ingepakt :). Morgen gaan we!
Heb net gewogen en zit op ongeveer 7 kg voor 2,5 week:

3 shorts
1 rokje
1 jurkje
8 tops/shirts/blouses (totaal dus)
1 paar Havaianas
1 omslagdoek (ga ik ook gebruiken om op te liggen als ik naar het strand ga)
2 bikini's
1 hoedje
1 lange linnen broek
8 onderbroeken
2 bh's
Toiletartikelen

Aan:
Lange maar wel dunne broek,
Topje en daarover een t-shirt
Slippers

Heb ik alsnog teveel mee? Of zal ik het zo lekker laten want het weegt niet héél veel oid en er is nog ruimte om nog dingen van daar mee te nemen.
pi_114856977
Anticipeer ook een beetje op de regen he, een regenjack heeft me vorig jaar vaak geholpen!

Verder is het wel koud in het vliegtuig hoor met slippers en een t shirt :9
pi_114857238
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:06 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Anticipeer ook een beetje op de regen he, een regenjack heeft me vorig jaar vaak geholpen!

Verder is het wel koud in het vliegtuig hoor met slippers en een t shirt :9
haha stond toen straks nog met een regenponcho in m'n handen maar dacht dat het niet echt nodig zou zijn. Kan ik dat daar kopen? :@.

En ik heb het nooit koud tijdens het vliegen maar zal wel een paar sokken meenemen!
pi_114857807
Sowieso mis ik de sokken en fatsoenlijke loop schoenen... Of zeg ik iets heel raars.
pi_114857959
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:24 schreef mirannie het volgende:
Sowieso mis ik de sokken en fatsoenlijke loop schoenen... Of zeg ik iets heel raars.
Sokken zitten er nu bij en heb birkenstocks aan waar ik lang op kan lopen maar ook all stars liggen thuis. Maar heb gelezen dat dit te warm zou zijn.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:38:57 #129
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114858402
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:27 schreef Fiorellino het volgende:

[..]

Sokken zitten er nu bij en heb birkenstocks aan waar ik lang op kan lopen maar ook all stars liggen thuis. Maar heb gelezen dat dit te warm zou zijn.
All Stars te warm? Lijkt me sterk. Maar ik kan er niet ver op lopen, sommige mensen wel.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:23:25 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114860357
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:03 schreef Fiorellino het volgende:
Rugzak net ingepakt :). Morgen gaan we!
Heb net gewogen en zit op ongeveer 7 kg voor 2,5 week:

3 shorts
1 rokje
1 jurkje
8 tops/shirts/blouses (totaal dus)
1 paar Havaianas
1 omslagdoek (ga ik ook gebruiken om op te liggen als ik naar het strand ga)
2 bikini's
1 hoedje
1 lange linnen broek
8 onderbroeken
2 bh's
Toiletartikelen

Aan:
Lange maar wel dunne broek,
Topje en daarover een t-shirt
Slippers

Heb ik alsnog teveel mee? Of zal ik het zo lekker laten want het weegt niet héél veel oid en er is nog ruimte om nog dingen van daar mee te nemen.
Beveiliging als je 's avonds alleen terug wilt naar je slaapplek...

Nederlandse toeriste (19) verkracht in Thailand

Maar goed, dit kan natuurlijk overal gebeuren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114862787
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:27 schreef Fiorellino het volgende:

[..]

Sokken zitten er nu bij en heb birkenstocks aan waar ik lang op kan lopen maar ook all stars liggen thuis. Maar heb gelezen dat dit te warm zou zijn.
Zie toch op een heleboel sites dat er aangeraden wordt om goede wandelschoenen mee te nemen. Sowieso lijkt me dat handig als je de jungle in gaat ofzo. Maar misschien ga jij alleen eiland hoppen, dat kan natuurlijk ook.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:19:43 #132
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114863136
Neem voor het tropische gedeelte in ieder geval géén leren wandelschoenen mee, want die krijg je nooit meer droog. Gore-tex is ook vrij zinloos, dat is bedoeld voor koude omstandigheden. Lichte, kunststof wandelschoenen zijn het meest praktisch in een land als Thailand. In de bergen kun je met leren schoenen ook wel terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 30-07-2012 20:52:40 ]
pi_114864396
Oke ik heb het nu als volgt:

3 shorts
8 tops/shirts/blouses
1 jurkje
1 paar All Stars
1 bh
7/8 x ondergoed
1 omslagdoek
1 bikini
toiletartikelen
1 linnen broek

En aan heb ik nog steeds hetzelfde maar dan met sokken in mijn handbagage. Ik doe toch mijn schoenen uit in het vliegtuig dus of ik daarvoor dichte schoenen aan heb maakt dan niet veel uit. Gewicht is ongeveer 6kg nu.
pi_114867237
Wat wil je precies mee terug gaan nemen dan? Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat eigenlijk alles wat je uit Thailand meeneemt gewoon meuk is :')

Zal wel een lange broek meer meenemen dan alleen die linnen broek, voor 's avonds tegen de insecten. Op sommige plekken kan het ook aardig afkoelen, en voor savonds/snachts in de trein of bus is het echt heerlijk om gewoon een dikke trui met capuchon mee te nemen om lekker in weg te kruipen tijdens de reis..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:28:17 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114867923
Eén dag vantevoren een 4 persoons cabine regelen voor een nachttrein naar Chiang Mai.... ??? Vergeet het maar! Die zijn dan allemaal al door die groepsreizen ingepikt. Ik zou lekker in BKK overnachten, de volgende dag wat rondkijken en dan de nachtbus naar CM nemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 juli 2012 @ 22:18:37 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114871216
En nachtbussen in Thailand? Voor iemand die een beetje lang is, absoluut niet comfortabel. Regel die trein dus maar ;)
  maandag 30 juli 2012 @ 22:22:51 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114871501
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
Eén dag vantevoren een 4 persoons cabine regelen voor een nachttrein naar Chiang Mai.... ??? Vergeet het maar! Die zijn dan allemaal al door die groepsreizen ingepikt. Ik zou lekker in BKK overnachten, de volgende dag wat rondkijken en dan de nachtbus naar CM nemen.
De nachtbus adviseren boven een trein?

Ik heb ooit in een ver verleden 1x in de nachtbus gezeten, en hoewel de bootreis 3de klasse van Surabaya naar Pontianak met een Pelni schip in Indonesië erger was, kwam die busreis toch wel aardig in de buurt.
Allereerst staat de aircon in de 2de klasse of 1ste klasse bus waarmee je reist belachelijk laag, 18 graden is gewoon te koud, daarnaast zit je toch op een stoel, en ben je blij als je af en toe stopt en eruit kan om wat rond te lopen.

In de trein ben je wat vrijer, kan je wat rondlopen, naar de bar, of gewoon chillen op je bed en kan je daarop liggen.... wat toch beter is dan een stoel. De trein is zeker langzamer, maar dat is voor mij nog nooit een issue geweest.

http://www.thairailticket.com/esrt/default.aspx

Kan je volgens mij e.e.a. online boeken. Ik durf niet te zeggen of dit de echte SRT thailand is of niet, maar website ziet er wel solide uit zeg maar.
Ik heb over het algemeen alleen op de dag van vertrek geboekt, en altijd geluk gehad dat ik nog meekon, al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk alles vlieg, soms, heel soms, als mijn reisschema veranderd wil ik nog wel eens de trein pakken en is de nachttrein toch wel comfortabel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:45:39 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114873142
Dit was ook slechts bedoeld in de context van om half twee 's middags voor de eerste keer op Suvarnabhumi aankomen, niet wetende dat het een eeuwigheid voor de immigratie kan duren als je geen fasttrack coupon hebt, dan nog naar Khao san Road en vervolgens ook nog eens naar Hua Lamphong moeten om een trein ticket te kopen wat waarschijnlijk niet eens meer te krijgen is voor de volgende avond. Ik zou in dat geval veel liever met een 24 persoons VIP nachtbus reizen. Ik heb het ooit één keer, noodgedwongen, gedaan van Hua Hin naar Hat Yai, 10 uur in de bus, maar wel een bijna flat bed en na de stop om 23:30 licht uit en 6 uur slapen. Redelijk comfortabel. In ieder geval heel wat comfortabeler dan de Fanxipan nachttrein van Hanoi naar Sapa. Maar dat zijn dan ook mijn enige 2 nachtelijke reis ervaringen buiten alle vliegreizen.

Daarnaast is zo'n VIP bus ticket op MoChit wat makkelijker te regelen, en waarschijnlijk heel wat goedkoper dan een 1st class 4 persons cabin.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 juli 2012 @ 22:48:02 #139
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114873270
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:18 schreef Lemans24 het volgende:
En nachtbussen in Thailand? Voor iemand die een beetje lang is, absoluut niet comfortabel. Regel die trein dus maar ;)
Dus nog nooit in 24 seater VIP bus gezeten neem ik aan. Dat zit echt heel wat ruimer en comfortabeler dan een economy comfort class seat bij KL(e)M.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 juli 2012 @ 23:04:41 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114874300
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dus nog nooit in 24 seater VIP bus gezeten neem ik aan. Dat zit echt heel wat ruimer en comfortabeler dan een economy comfort class seat bij KL(e)M.
Vergeet niet te vermelden dat warme kleren en een dekentje een must is, kan je wel in je NL kloffie gelijk door in de bus gezien de temperatuur.

als je om 13.30 aankomt kan je om 15:00 uur ook zonder fasttrack coupon buiten staan hoor, mij lukt het meestal een stuk sneller dan dat, maar goed, een doorgewinterde reiziger weet waar je in de rij moet gaan staan en achter welke rij vooral niet.
Opzich ga je het prima redden naar het treinstation om vanaf daar de trein te nemen, zeker als je vooraf een ticket hebt gereserveerd.

Al moet ik er niet aan denken om na een lange vlucht ook nog eens lang in de trein te gaan zitten, als ik dan toch gelijk door moet dan maar een enkele reis met Air Asia / Nok Air / Orient Thai naar Chiang Mai, want dan ben je er in een uurtje.
Opfrissen en bijkomen is anders toch wel een must voordat ik er uberhaupt over zal denken om door te reizen, zeker geen lange reis met een trein of bus.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114874510
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:40 schreef Fiorellino het volgende:
Oke ik heb het nu als volgt:

3 shorts
8 tops/shirts/blouses
1 jurkje
1 paar All Stars
1 bh
7/8 x ondergoed
1 omslagdoek
1 bikini
toiletartikelen
1 linnen broek

En aan heb ik nog steeds hetzelfde maar dan met sokken in mijn handbagage. Ik doe toch mijn schoenen uit in het vliegtuig dus of ik daarvoor dichte schoenen aan heb maakt dan niet veel uit. Gewicht is ongeveer 6kg nu.
En nu gaan er dus helemaal geen slippers meer mee? Nou ja, die kan je daar natuurlijk voor een paar cent kopen.
Ja, ik generaliseer.
pi_114877292
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:04 schreef ozzietukker het volgende:


als je om 13.30 aankomt kan je om 15:00 uur ook zonder fasttrack coupon buiten staan hoor, mij lukt het meestal een stuk sneller dan dat, maar goed, een doorgewinterde reiziger weet waar je in de rij moet gaan staan en achter welke rij vooral niet.

Nooit van gehoord zo'n fast track coupon dus maar even op gegoogled. Vind het best een interessante optie eigenlijk. Maar werkt het in de realiteit echt zo snel en goed?
pi_114877906
Nog even over vliegtickets, ik zag dat een ticket via zo'n site als ebookers of budgetair goedkoper is dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf (Eva in dit geval). Zijn dat soort sites betrouwbaar? Ik lees weleens slechte verhalen en meestal bestel ik ook gewoon direct bij de luchtvaartmaatschappij.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:13:31 #144
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114877985
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dus nog nooit in 24 seater VIP bus gezeten neem ik aan. Dat zit echt heel wat ruimer en comfortabeler dan een economy comfort class seat bij KL(e)M.
Ik heb ervaringen met tientallen nachtbussen, nachttreinen en zelfs nachtboten in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika, maar inderdaad niet met een 24 seater VIP bus in Thailand ;)

Blijkbaar zijn er ook goeie bussen.

Overigens heb ik met treinen ook geen goede ervaringen daar, want de bedden zijn veel te kort en het is er koud door de airco... Reizen in die regio is gewoon vaak niet comfortabel als je lang bent.

Een nachtbus direct na de intercontinentale vlucht concentreert de ellende wel, dus dat vond ik niet eens zo heel erg, de keren dat ik dat gedaan heb. Waaronder Amsterdam - Cairo - Bangkok per vliegtuig, direct gevolgd door Bangkok - Krabi - Ao Nang per bus. Twee nachten onderweg... Kapot maar voldaan ;)
pi_114884683
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:08 schreef Northside het volgende:

[..]

En nu gaan er dus helemaal geen slippers meer mee? Nou ja, die kan je daar natuurlijk voor een paar cent kopen.
Jawel die heb ik aan.
pi_114885431
Als je iets betere kwaliteit slippers dan die knakendingen die je in thailand zelf kan kopen wil, (Reefies, of god verhoede, Birkenstocks ;)) omdat je er bijvoorbeeld het grootste gedeelte van de vakantie op moet lopen, kan je ze beter hier in NL halen :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114885572
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:03 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Mijn ervaring is dat die bussen die vanaf bangkok naar de binnenlanden vertrekken over het algemeen bij lange na niet volzitten, dus daar kan je ook prima in slapen..

Toch raad ik je wel aan om gewoon even in Bangkok te blijven die dag, na aankomst meteen een ticket voor de volgende dag naar CM regelen en vervolgens even een avondje acclimatiseren in bangkok..

Al begrijp ik het ook als je zo snel mogelijk naar een iets rustigere plek wil. Zelf vorig jaar meteen doorgereden met de bus naar Hua Hin, stuk kleiner toeristisch plekje. Wel echt helemaal afgepeigerd toen we daar aankwamen na een lange vlucht vanuit NL, maar als je dan daar savonds zit, met een biertje op de pier kijkend naar het onweer 50 km verderop, donker maar alsnog 25+ graden, awesome O+
Ja je hebt gelijk hoor. Dit lijkt ons ook niet wenselijk. Wen hebben besloten om toch maar één nachtje in BKK te blijven. Hotel wordt waarschijnlijk dit: (klik hier)

Maar dat weet ik nog niet precies. Als het maar chill is en dicht bij khao san is.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:59 schreef kalinhos het volgende:
Klopt. Al denk ik persoonlijk dat een bed in een trein lekkerder/stabieler slaapt dan een bus.
Is ook wel weer zo. Al vond ik die bussen voorheen niet heel erg. Pilletje valium erin en je gaat wel. Is dat eigenlijk gevaarlijk die valium? Is natuurlijk niet voor niets alleen op recept te krijgen hier.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114886101
Hoe zit het met 2 personen qua nachttrein BKK naar Chiang Mai? Is het nog steeds aan de raden dit online ruim van tevoren te regelen? Of moet je met z'n 2'en nog een dag van tevoren een slaapplek kunnen bemachtigen?
We vertrekken 10 november en komen zaterdagmiddag in BKK aan. Het plan is dan om even te acclimatiseren en de dag erna met de nachttrein richting Chiang Mai. Bus lijkt me geen optie, heb behoorlijk lange benen :P
Too much is never enough!
pi_114888992
quote:
Neem voor het tropische gedeelte in ieder geval géén leren wandelschoenen mee, want die krijg je nooit meer droog. Gore-tex is ook vrij zinloos, dat is bedoeld voor koude omstandigheden. Lichte, kunststof wandelschoenen zijn het meest praktisch in een land als Thailand. In de bergen kun je met leren schoenen ook wel terecht.
Ik denk dat ik wat schoenen betreft een paar Palladiums ga halen, hoge canvas schoenen. Oorspronkelijk DE vreemdenlegioenlaars :P Luchtig en drogen toch snel op. Leer moet je niet aan beginnen inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:49 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk hoor. Dit lijkt ons ook niet wenselijk. Wen hebben besloten om toch maar één nachtje in BKK te blijven. Hotel wordt waarschijnlijk dit: (klik hier)

Maar dat weet ik nog niet precies. Als het maar chill is en dicht bij khao san is.
Wat dat betreft kan ik Rikka Inn wel aanraden, dat zit op Khao San road zelf :D Net voor in december voor de eerste 2 dagen gereserveerd, 2300 bath per kamer voor 2 dagen. Geen briljant grote kamers maar netjes en schoon, en een chill zwembadje op het dak. Omgerekend iets van 15 euro per persoon, ik weet niet wanneer je gaat of wat voor kwaliteit je precies zoekt, maar low season zal het nog cheaper zijn :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114891351
Vanuit Bangkok wil ik naar Koh Tao. Ik las dat de nachttrein de beste optie is dat je 5.00 aankomt en dan zo een snelle boot kan pakken rond 7.00?

Iemand meer info hierover en hoe en hoever van tevoren je dit moet boeken?
Tevens nog een goed hostel in Bangkok? Koh Sao road is allemaal prima. Zit er maar 1 nacht.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_114891372
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:09 schreef The6thgate het volgende:
Bus lijkt me geen optie, heb behoorlijk lange benen :P
Ik ben 1,95 en had nergens last van. Die nachtbussen (die met neon-verlichting in ieder geval) daar zijn behoorlijk luxe dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_114894277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:09 schreef The6thgate het volgende:
Hoe zit het met 2 personen qua nachttrein BKK naar Chiang Mai? Is het nog steeds aan de raden dit online ruim van tevoren te regelen? Of moet je met z'n 2'en nog een dag van tevoren een slaapplek kunnen bemachtigen?
We vertrekken 10 november en komen zaterdagmiddag in BKK aan. Het plan is dan om even te acclimatiseren en de dag erna met de nachttrein richting Chiang Mai. Bus lijkt me geen optie, heb behoorlijk lange benen :P
Serieus.. Lees eens hierboven..

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:37 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wat schoenen betreft een paar Palladiums ga halen, hoge canvas schoenen. Oorspronkelijk DE vreemdenlegioenlaars :P Luchtig en drogen toch snel op. Leer moet je niet aan beginnen inderdaad.

[..]

Wat dat betreft kan ik Rikka Inn wel aanraden, dat zit op Khao San road zelf :D Net voor in december voor de eerste 2 dagen gereserveerd, 2300 bath per kamer voor 2 dagen. Geen briljant grote kamers maar netjes en schoon, en een chill zwembadje op het dak. Omgerekend iets van 15 euro per persoon, ik weet niet wanneer je gaat of wat voor kwaliteit je precies zoekt, maar low season zal het nog cheaper zijn :)
Fuckk.... Rika Inn wilde ik heel graag, maar we zijn uiteindelijk toch voor deze gegaan KLIK (iets meer van koa san af)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:40 schreef rene90 het volgende:
Vanuit Bangkok wil ik naar Koh Tao. Ik las dat de nachttrein de beste optie is dat je 5.00 aankomt en dan zo een snelle boot kan pakken rond 7.00?

Iemand meer info hierover en hoe en hoever van tevoren je dit moet boeken?
Tevens nog een goed hostel in Bangkok? Koh Sao road is allemaal prima. Zit er maar 1 nacht.
Rikka Inn dus of degene die ik hierboven heb staan.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:18:30 #153
12621 tcr
*nix 4ever
pi_114895340
Lastig lastig, leuke ticket via Emirates gezien, vliegen via Düsseldorf, met (wel lange) stopover in Dubai (maar die staat toch op mijn to-visit lijst) voor ¤585 retour. Maar mijn geplande periode ligt voor Oktober (kan helaas niet zo snel andere tijd dit jaar) en ik wil vooral Noord Thailand 'ontdekken'.

Eens kijken of ik voor Dubai mooi hotel kan vinden waar je laat kan inchecken en ook laat kan uitchecken, vlak voor de vlucht nog even douchen en een zen-momentje lijkt me ook wel lekker.

Regenbuien van 1 tot 2 uur zijn op zich ook nog wel te overleven, ik ben niet zo'n echte laatslaper, dus als ik gewoon zorg dat ik vroeg begin en in de middag niks groots plan moet het lukken. En het is maar water, dat droogt wel weer op.

[edit]
Kan via Frankfurt nog goedkoper, voor ¤539 en dan zonder lange overstap in Dubai (<4 uur), al kun je dan natuurlijk gewoon voor een gratis stop-over kiezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door tcr op 31-07-2012 14:26:26 ]
pi_114895433
Iemand ervaring met vluchten naar Thailand met Egypt Air, Turkish Airlines en/of Finn Air?
pi_114895741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:53 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Serieus.. Lees eens hierboven..

[..]

Fuckk.... Rika Inn wilde ik heel graag, maar we zijn uiteindelijk toch voor deze gegaan KLIK (iets meer van koa san af)

[..]

Rikka Inn dus of degene die ik hierboven heb staan.
Oh die Sawasdee House is nog cheaper dan Rikka ook :) Wij hebben voor Rikka gekozen omdat we daar wel goeie ervaringen mee hadden vorig jaar, je doet letterlijk 3 koprollen en je zit aan een barretje en we hebben nu iemand mee die nog nooit in Thailand geweest is.
Hebben we meteen met haar het Khao San circus gechecked voordat we doorreizen naar waarschijnlijk Chiang Mai/Rai ;)

Die Sawasdee House hou ik even op de shortlist, want er is een kans dat we voordat we terug naar NL vliegen nog een of twee nachtjes in BKK moeten overnachten, ziet er wel okay uit :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:36:20 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114896141
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef mirannie het volgende:
Iemand ervaring met vluchten naar Thailand met Egypt Air, Turkish Airlines en/of Finn Air?
Egypt Air: goedkoop, korte overstap op klein vliegveld (Caïro), prima service.
pi_114896742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:53 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Serieus.. Lees eens hierboven..

[..]
Vluchtig gelezen en ik was in de veronderstelling dat het ging om een coupe met een groep te reserveren, niet voor 2 personen, vandaar de vraag.
Too much is never enough!
pi_114896964
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Egypt Air: goedkoop, korte overstap op klein vliegveld (Caïro), prima service.
Goedkoop is het zeker!! Maar de vlucht tijden bevallen me niet zo. Daarbij is de overstap ruim 3 uur op de heenweg en bijna 4.5 uur op de terugweg. De andere 2 zijn ongeveer 100 Tot 150 euro duurder, voor 2 tickets, maar wel veel fijne vluchttijden (met name op de terug weg). Maar de service is dus wel prima?? Misschien dan toch voor Egypt gaan...
pi_114897569
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Oh die Sawasdee House is nog cheaper dan Rikka ook :) Wij hebben voor Rikka gekozen omdat we daar wel goeie ervaringen mee hadden vorig jaar, je doet letterlijk 3 koprollen en je zit aan een barretje en we hebben nu iemand mee die nog nooit in Thailand geweest is.
Hebben we meteen met haar het Khao San circus gechecked voordat we doorreizen naar waarschijnlijk Chiang Mai/Rai ;)

Die Sawasdee House hou ik even op de shortlist, want er is een kans dat we voordat we terug naar NL vliegen nog een of twee nachtjes in BKK moeten overnachten, ziet er wel okay uit :)
Ziet er zeker oké uit. Alleen geen pool :) Opzich wel lekker in BKK, maja. Ik laat je wel weten hoe het was. Wanneer ga je?

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Egypt Air: goedkoop, korte overstap op klein vliegveld (Caïro), prima service.
Ik vlieg vrijdag ook met Egypt Air. Hoe is het eten op het vliegtuig?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114900994
Pool boeit me niet zo, al was het dakzwembad van de Rikka wel chill :) Ik ga in december.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114904442
Over de nachttrein/bus.

Ik zit nu in bkk. Net naar t station gegaan voor het regelen van sleepertrain tickets eerste die beschikbaar waren, was op 3 augustus. Tour agent op het station ingelopen en die kon ons een dag later een bus aanbieden van 16:30 tot 08:00 aankomst in laos. Kosten 1350 baht pp. En het was een normale bus. Geen speciale sleepten oid.

Ik wil het liefst zsm naar vientiane maar 1350 slaat natuurlijk nergens op. Iemand meteen gouden oplossing voor me? Afdingen lukt nog wel maar ben benieuwd naar hoeveel.

Tips in de buurt van hua lamphong station zijn ook welkom, zo te zien zit ik hier in ieder geval morgen nog.
pi_114905039
Misschien beter om het op khao san te regelen omdat er daar veel meer travel agencies zijn?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:29:16 #163
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114908871
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef mirannie het volgende:
Iemand ervaring met vluchten naar Thailand met Egypt Air, Turkish Airlines en/of Finn Air?
Egypt air is vooral goedkoop, de overstap op de heenweg valt wel mee, terug is 4,5 uur toch lang als je graag naar huis wilt. Maar als de prijs goed is wel te overwegen.

Finnair is qua overstappen goed, korte afstanden naar de gates, echter de service aan boord laat wat te wensen over, en het entertainment aanbod is ook wat beperkt. (Eten is vreemd, voor snacks en alcohol moet extra betaald worden, niet dat je dat echt nodig hebt, maar geeft wel an dat het wat minder servicegericht is). (Ook wordt te pas en te onpas de fasten seatbelt signs aangezet zonder dat er echt turbulentie is, nu kan één keer een incident zijn, maar met de 8 retourvluchten die ik met Finnair heb gevlogen was het alle 8x raak, en ze waren nogal streng in het naleven, nu was ik niet direct zelf het slachtoffer dat vermanend toegesproken werd, maar geeft toch te denken dat het vooral rond de maaltijdservice goed uitkwam dat passagier niet rondliepen, daarnaast is het 45 minuten voor aankomst aandoen van dezelfde fasten seatbelt sign echt overbodig, bij KLM gebeurd dat netjes op 10.000 FT, zo'n 10 a 12 minuten voor de landing mits er geen turbulentie is.).
Turkish Airlines wil zich bewijzen, goede service, relatief goed entertainment in de grotere toestellen, maar Istanbul is niet de beste luchthaven ter wereld, maar goed, Cairo is in dat opzich niet veel beter.

Als de prijs geen verschil is neig ik te gaan voor Turkish Airlines.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114918017
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:29 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Egypt air is vooral goedkoop, de overstap op de heenweg valt wel mee, terug is 4,5 uur toch lang als je graag naar huis wilt. Maar als de prijs goed is wel te overwegen.

Finnair is qua overstappen goed, korte afstanden naar de gates, echter de service aan boord laat wat te wensen over, en het entertainment aanbod is ook wat beperkt. (Eten is vreemd, voor snacks en alcohol moet extra betaald worden, niet dat je dat echt nodig hebt, maar geeft wel an dat het wat minder servicegericht is). (Ook wordt te pas en te onpas de fasten seatbelt signs aangezet zonder dat er echt turbulentie is, nu kan één keer een incident zijn, maar met de 8 retourvluchten die ik met Finnair heb gevlogen was het alle 8x raak, en ze waren nogal streng in het naleven, nu was ik niet direct zelf het slachtoffer dat vermanend toegesproken werd, maar geeft toch te denken dat het vooral rond de maaltijdservice goed uitkwam dat passagier niet rondliepen, daarnaast is het 45 minuten voor aankomst aandoen van dezelfde fasten seatbelt sign echt overbodig, bij KLM gebeurd dat netjes op 10.000 FT, zo'n 10 a 12 minuten voor de landing mits er geen turbulentie is.).
Turkish Airlines wil zich bewijzen, goede service, relatief goed entertainment in de grotere toestellen, maar Istanbul is niet de beste luchthaven ter wereld, maar goed, Cairo is in dat opzich niet veel beter.

Als de prijs geen verschil is neig ik te gaan voor Turkish Airlines.
Super bedankt voor dit uitgebreide verslag, hier kan ik echt wat mee! Thanks!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:08:18 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114918697
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Over de nachttrein/bus.

Ik zit nu in bkk. Net naar t station gegaan voor het regelen van sleepertrain tickets eerste die beschikbaar waren, was op 3 augustus. Tour agent op het station ingelopen en die kon ons een dag later een bus aanbieden van 16:30 tot 08:00 aankomst in laos. Kosten 1350 baht pp. En het was een normale bus. Geen speciale sleepten oid.

Ik wil het liefst zsm naar vientiane maar 1350 slaat natuurlijk nergens op. Iemand meteen gouden oplossing voor me? Afdingen lukt nog wel maar ben benieuwd naar hoeveel.

Tips in de buurt van hua lamphong station zijn ook welkom, zo te zien zit ik hier in ieder geval morgen nog.
Met NokAir vliegen naar Udon Thani en dan een minibus naar de Friendship Bridge en vervolgens een lokale bus naar Vientiane. Kost misschien iets meer maar kan je wel in een middag doen en je komt niet helemaal verrot aan. En wil je toch met de bus, koop dan een buskaartje naar Udon Thani. Vandaar gaan er ook bussen rechtstreeks naar Vientiane. Ik heb echter geen idee hoe laat die vertrekken. Al met al zal dat heel wat goedkoper zijn dan "rechtstreeks" vanuit BKK. Ik vraag me af of ze je aan de grens niet alsnog in een lokale bus stoppen. Ik vertrouw geen enkel reisburo in BKK gezien alle verhalen daarover.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114950998
Nou we zijn in Bangkok! Kan nu al niet wachten tot we naar het Noorden gaan :'). Maar morgen eerst nog een fietstocht doen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:05:57 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_114951634
Met wie ga je fietsen?
pi_114953433
Trein naar 't zuiden is wat lastiger,bus naar Chumpon zou je ook op weg moeten helpen en vanaf daar de ferry.

Voor KhaoSan zou ik NapPark aanraden. 400 thb voor 1 nacht, wel hele nette kamers en dito sanitair, zijstraat van Khao San
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114983831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
Met wie ga je fietsen?
We hebben een Co van Kessel fietstocht gedaan. Het was echt heel leuk! Zo kom je op plekken die je normaal gesproken niet zou opzoeken.

Moet zeggen dat ik vandaag al wat meer te spreken ben over Bangkok. Een beetje slaap doet wonderen ;-).
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:27:59 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_114993355
:Y Die is leuk, inderdaad.
pi_114998868
Wat is het mooiste strand van Koh Chang? White Sander Beach? Of zijn er nog mooiere stranden?
pi_115007091
Thailand, ik woon in je!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:51:37 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_115009867
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:39 schreef Breathtaking het volgende:
Thailand, ik woon in je!
En vandaag en morgen geen alcohol te koop? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:29:27 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115022525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:16 schreef mirannie het volgende:
Wat is het mooiste strand van Koh Chang? White Sander Beach? Of zijn er nog mooiere stranden?
Het mooiste strand is Long Beach on het zuid oosten. Maar daar is niet heel veel te beleven. Ik zou het maar bij White Sand Beach houden en anders Kai Bae, want Lonely beach is echt alleen voor backpackers.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:33:05 #175
6941 APK
Factual, I think.
pi_115022798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef buzz1291 het volgende:

Het mooiste strand is Long Beach on het zuid oosten. Maar daar is niet heel veel te beleven. Ik zou het maar bij White Sand Beach houden en anders Kai Bae, want Lonely beach is echt alleen voor backpackers.
Je kunt ook makkelijk met een taxi of een scooter naar de andere stranden om te kijken wat je leuk vindt.
Chai Chet en Klong Prao zijn wmb ook best leuk als je er van houdt :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115095342
We zijn inmiddels in Chiang Mai aangekomen. 1 nachtje in Chiang Rai was meer dan genoeg - niet veel te beleven. Wel naar de White Temple geweest en wat was het mooi O+. Veel foto's van genomen! Vervolgens met de bus naar Chiang Mai gereden, een rit van ongeveer drie uur maar het was goed te doen. We hadden een X-class bus en ik kon gewoon achterover liggen in die stoelen :D. Kregen ook drinken en koekjes, allemaal prima dus.

Chiang Mai vind ik tot nu toe ook wel leuk, stuk meer te beleven. Alleen hadden we niet goed gekeken bij het boeken en hebben nu een 1-persoonsbed voor vandaag in plaats van een 2-persoonsbed :'). Vanaf morgen hadden ze nog wel een andere kamer vrij gelukkig (verblijven trouwens in Baan Klang Vieng, tot nu toe een fijn hostel).

We willen vanaf hier naar Kanchanaburi, enig idee hoe wij dit het beste kunnen doen? Vanaf daar willen we naar het zuiden, maar vragen ons af of dit wel handig is of dat we beter vanaf hier gewoon naar het zuiden kunnen vliegen. Hoewel we in Kanchanaburi nog wel wat dingen willen doen/zien.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:28:31 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115098884
Terugvliegen met NokAir naar Dong Muang, taxi naar Mai Sai Tai (Southern bus terminal) en dan 1st class bus naar Kanchanaburi is de allersnelste manier.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115182769
De data voor Koh Tao staan vast. Lekker twee duiken per dag en de laatste dag een trip naar Sail Rock of iets dergelijks wat een mooie plek zou zijn? In ieder geval heb ik er zin in. Ik betaal per duik 750 baht inc materiaal, is dat een beetje netjes?

En anders ervaring met duiken daar?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115182859
Als je nog logeeradres nodig hebt in Phuket (als je daar al komt) dan kan ik evt iets regelen ;)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:00:54 #180
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115184021
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef rene90 het volgende:
De data voor Koh Tao staan vast. Lekker twee duiken per dag en de laatste dag een trip naar Sail Rock of iets dergelijks wat een mooie plek zou zijn? In ieder geval heb ik er zin in. Ik betaal per duik 750 baht inc materiaal, is dat een beetje netjes?

En anders ervaring met duiken daar?
das niet veul he
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115188344
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als je nog logeeradres nodig hebt in Phuket (als je daar al komt) dan kan ik evt iets regelen ;)
Thanks maar daar ga ik helaas niet komen, te weinig tijd. Ik kom nu de 13e aan, nachtje bangkok en dan in de ochtend naar Koh Tao toe. Dan daar de 15 / 16 / 17 duiken en de 18e terug naar Bangkok, dan twee nachten daar en de 20e richting Singapore :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:36:27 #182
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115188530
Ik heb niet gedoken in Koh Tao (net een paar uur weer terug trouwens) maar heb wel enkele zuip-tips,mocht je daar ook een beetje voor in zijn:

Voor de lekkere middagborrel met andere duikers: Fishbowl (Sairee Beach)
Voor het echte dansen op foute hitjes en hitsige vrouwelijke backpackers: Starclub!

Schitterend eiland, heb er de afgelopen week de hele week gezeten.
Gourmetten of steengrillen?
pi_115197299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef buzz1291 het volgende:
Terugvliegen met NokAir naar Dong Muang, taxi naar Mai Sai Tai (Southern bus terminal) en dan 1st class bus naar Kanchanaburi is de allersnelste manier.
We zijn in Chiang Mai gebleven.. Morgen een laatste dag hier, en dan vliegen we woensdag naar Langkawi (Maleisië). Geheel onverwachts maar ook wel leuk denk ik :).
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:39:53 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115197981
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef rene90 het volgende:
De data voor Koh Tao staan vast. Lekker twee duiken per dag en de laatste dag een trip naar Sail Rock of iets dergelijks wat een mooie plek zou zijn? In ieder geval heb ik er zin in. Ik betaal per duik 750 baht inc materiaal, is dat een beetje netjes?

En anders ervaring met duiken daar?
750 baht is netjes. In Ao Nang was het al snel het dubbele, voor lokale duiken heel soms 1200 ofzo.
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:43:04 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115198147
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:26 schreef Fiorellino het volgende:

[..]

We zijn in Chiang Mai gebleven.. Morgen een laatste dag hier, en dan vliegen we woensdag naar Langkawi (Maleisië). Geheel onverwachts maar ook wel leuk denk ik :).
Jullie zijn niet extreem low-budget aan het reizen toch?
Langkawi is duur namelijk.
pi_115198590
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Jullie zijn niet extreem low-budget aan het reizen toch?
Langkawi is duur namelijk.
Nee doen we niet inderdaad, al was dat ook leuk geweest. Heeft natuurlijk ook wel wat :@.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:30:43 #187
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115200350
Terug gekomen vandaag van 3 weken Thailand. Het is voorbij gevlogen. Bangkok viel me erg tegen, gelukkig ook maar 2 dagen gezeten. Veel te veel irritante (echt zwaar irritant) verkopers en tuc-tucs en dan heb ik het nog niet over de uitlaatgassen gehad. Chiangmai ook nog bezocht wat ook erg leuk was. De 2 weken daaropvolgend gewisseld tussen Koh Tao, Pagnan en Samui. Afgesloten met de Full Moon Party afgelopen zaterdag op Koh Pagnan, dag daarvoor ook de Jungle Experience bezocht. Erg vet allemaal, ook heel veel genoten van het vrouwelijke schoon vanuit Canada tot aan Australie. Echt de man-vrouw verhouding was zeer goed, vooral op koh tao liepen er echt hordes vrouwen en amper gasten. Ik ga het godverdomme echt missen.. Ook ERG mooi weer gehad, in de 3 weken hebben we hooguit 1 bui gehad in Bangkok en een heeeel klein buitje gehad in Koh Tao, lekker bruin kunnen worden dus. Duiken in Koh Tao was trouwens ook heel mooi. Ik type dit met hooguit 6 uur slaap over 3 dagen, dus ik ga vanavond hier in mijn eigen bed eens even lekker bijslapen.
Koekoek
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:04:42 #188
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115202212
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:30 schreef Massief het volgende:
Echt de man-vrouw verhouding was zeer goed, vooral op koh tao liepen er echt hordes vrouwen en amper gasten. Ik ga het godverdomme echt missen..
Haha echt he, ongelofelijk inderdaad. Als een kind in een snoepwinkel voelde ik me af en toe. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_115228621
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:30 schreef Massief het volgende:
Terug gekomen vandaag van 3 weken Thailand. Het is voorbij gevlogen. Bangkok viel me erg tegen, gelukkig ook maar 2 dagen gezeten. Veel te veel irritante (echt zwaar irritant) verkopers en tuc-tucs en dan heb ik het nog niet over de uitlaatgassen gehad. Chiangmai ook nog bezocht wat ook erg leuk was. De 2 weken daaropvolgend gewisseld tussen Koh Tao, Pagnan en Samui. Afgesloten met de Full Moon Party afgelopen zaterdag op Koh Pagnan, dag daarvoor ook de Jungle Experience bezocht. Erg vet allemaal, ook heel veel genoten van het vrouwelijke schoon vanuit Canada tot aan Australie. Echt de man-vrouw verhouding was zeer goed, vooral op koh tao liepen er echt hordes vrouwen en amper gasten. Ik ga het godverdomme echt missen.. Ook ERG mooi weer gehad, in de 3 weken hebben we hooguit 1 bui gehad in Bangkok en een heeeel klein buitje gehad in Koh Tao, lekker bruin kunnen worden dus. Duiken in Koh Tao was trouwens ook heel mooi. Ik type dit met hooguit 6 uur slaap over 3 dagen, dus ik ga vanavond hier in mijn eigen bed eens even lekker bijslapen.
Ik ga zelf ook naar BKK, en heb al wat ervaring met die Tuk-tuk drivers gehad. heeft iemand nog een idee of een tip om minder last van ze te hebben?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:11:44 #190
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115228652
Gewoon doorlopen. Of als ze zeggen 'tuk-tuk?' antwoorden met 'yes, that is a tuk-tuk. I know.' (hihi :'))
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:26:27 #191
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115228944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:09 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Ik ga zelf ook naar BKK, en heb al wat ervaring met die Tuk-tuk drivers gehad. heeft iemand nog een idee of een tip om minder last van ze te hebben?
niet instappen, nooit, never, en doorlopen als ze tegen je praten
Als je er eenmaal inzit slepen ze je overal heen, ik heb meegemaakt dat je niet van ze afkomt tenzij je uitstapt en verder gaat met een metertaxi
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115228950
Gewoon negeren en doorlopen inderdaad. Als je met ze in gesprek gaat doen ze alleen maar harder hun best om je mee te krijgen voor een ritje (die dan meestal naar de dichtstbijzijnde pingpongbar gaat).

Taxi's zijn ook irritant trouwens, als je er overduidelijk als een toerist uitziet vragen ze meteen 100-120 bath en weigeren ze om de meter aan te zetten. Als je daar niet mee akkoord gaat rijden ze gewoon weg. Dat kan frustrerend zijn als je al 10 taxi's moet skippen voordat je er eentje hebt die wel op meter rijdt. Zeker in de toeristischere delen van de stad is het lastig om een eerlijke te pakken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:32:42 #193
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115229084
In Tuc tuc moet je gewoon zeggen dat je direct wilt en geen tussenstops, dan voorkom je dat ze je ergens afzetten. En gewoon afdingen, mocht hij niet akkoord gaan kan je 10 seconden later weer een andere tuc tuc pakken. Als je gewoon doorloopt ben je in ieder geval zo van ze af. Heb ook wel eens gehad dat er één mij aan me arm trok, nou heb hem laten weten dat ik daar echt niet van gediend was. Ben een redelijk grote gast en gelukkig deinsde die toen ook terug :p Het jammere is wel dat je na Bangkok echt iedereen wantrouwt die je wilt helpen. Vooral in het zuiden leken de mensen wel een stuk behulpzamer en vriendelijker maar door dat zooitje in Bangkok vertrouw je niemand meer zowat haha..

Ohja... Sla in Bangkok vooral GEEN plattegrond open als je op straat staat, ze komen dan echt met bosjes op je af om je te ''helpen'' _O- _O-
Koekoek
pi_115229135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:09 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Ik ga zelf ook naar BKK, en heb al wat ervaring met die Tuk-tuk drivers gehad. heeft iemand nog een idee of een tip om minder last van ze te hebben?
In Bangkok? Gen Tuktuk nemen. Never. Neem een taxi
Die oplichters links laten liggen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:36:07 #195
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115229186
Dat laatste had ik ook inderdaad. Je denkt bij werkelijk alles dat ze je willen naaien, heel irritant.

Wel mooi die spraakverwarringen soms. Kwamen zaterdagavond aan in Bangkok, wij dachten dat we vlakbij Ko San Road waren maar we werden natuurlijk bedolven onder gasten die 'taxi taxi' riepen.

'Taxi? You want taxi? Where you go'
-No, we're going to Ko San Road. Is it close?
'No, it's open'.

:')
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:36:10 #196
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115229188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

In Bangkok? Gen Tuktuk nemen. Never. Neem een taxi
Die oplichters links laten liggen.
Wij hebben alles met Tuc tuc gedaan, taxi's staan standaard vast daar terwijl tuctuc's nog wel eens langs een file ofzo komen. Verder als je gewoon duidelijk bent waar je heen wilt, serieus duidelijk maakt geen stops te willen en gewoon een prijs afspreekt kan het makkelijk.
Koekoek
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:40:48 #197
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115229328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:36 schreef Silenus het volgende:
Dat laatste had ik ook inderdaad. Je denkt bij werkelijk alles dat ze je willen naaien, heel irritant.

Wel mooi die spraakverwarringen soms. Kwamen zaterdagavond aan in Bangkok, wij dachten dat we vlakbij Ko San Road waren maar we werden natuurlijk bedolven onder gasten die 'taxi taxi' riepen.

'Taxi? You want taxi? Where you go'
-No, we're going to Ko San Road. Is it close?
'No, it's open'.

:')
haha epic.. je wordt er ook strontziek van.. Where are u going..? Where are u going now? Where are you going after that? Wat een schijtstad :')
Koekoek
pi_115229370
edit
pi_115229465
Afgelopen keer wel een ritje geprobeerd vanuit chinatown naar khao san, dat ging opzich wel soepel.
Nadeel in zo'n tuktuk is dat als je wat langer bent, (lees +170cm) je ook geen moer ziet vanwege het dak :P Terwijl we juist een tuktuk wilden nemen om wat meer van de stad te zien dan van achter een taxiraampje.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:47:49 #200
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115229530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:32 schreef Massief het volgende:

Ohja... Sla in Bangkok vooral GEEN plattegrond open als je op straat staat, ze komen dan echt met bosjes op je af om je te ''helpen'' _O- _O-
Haha ja dat hadden wij ook. Echt een FUCKING genante situatie (voor ons dan), we hadden nota bene in reisgidsen nog gelezen over oplichtingspraktijken, en ook de mensen uitgelachen die zo dom waren om erin te trappen.

Wij na twee dagen idd met een kaart door Bangkok lopen, en inderdaad...ik weet niet of we brak waren of gewoon volslagen achterlijk maar we tuinden er met open ogen in. Meteen twee gasten op ons af. (Ik doe het gesprek even in het Nederlands, het ging natuurlijk in het Engels)
Heee jongens, waar gaan jullie heen?
-We kijken even rond, weten nog niet zo goed waarheen.
Nou dat is toevallig, het is vandaag toeristendag, alle tuk tuks leiden toeristen rond voor maar 20 baht!
-Echt? Wow.
Ja, zagen jullie dat niet op tv gisteren?
-Eh nee, we kijken hier geen tv.
Jullie moeten een gele tuk tuk nemen, die doet het voor 20 baht!

Hij een hele tekening maken met allerlei tempels en standbeelden en routes, moesten we maar aan een tuk tuk driver geven. Ah, dat is toevallig ( :')), er kwam er net een voorbij. Hij stapte al uit en riep '20 baht!'

Wij zeiden nog tegen elkaar: dat is nou relaxed, eindelijk een echt aardig iemand hier! 20 baht, da's helemaal niks! :D ( :') :') :') What were we thinking gvd :') )

Nou in die tuk tuk, eerst naar een groot standbeeld, erg mooi. Die gast bleef wachten. Daarna reden we naar een tempel, ook cool. Foto's gemaakt, wat van de stad gezien. Toen zouden we naar een berg gaan. Ineens stopten we bij een kledingwinkel. Pas TOEN (jaja..) ging er een lichtje branden. :')
Toen hadden we die tuk tuk driver 20 baht gegeven (hij werd ineens heel boos) en hebben we een taxi terug naar KSR genomen. Uiteindelijk hebben we 'm wel een beetje teruggescamd natuurlijk. :P

Maar ik schaam me wel kapot dat ik er gewoon in ben getrapt. :')

Nou, nog maar een genant verhaal: ik wilde op Ko Tao wat ansichtkaarten versturen en vroeg bij een 7/11 om postzegels. Ze vertelden iets in gebrekkig Engels, wezen naar een andere winkel en gaven me wat spaarzegels van de 7/11. Althans, ik dacht dat dat de postzegels waren. :')
Ik plak die dingen dus op mijn kaart, schrijf ze, en loop naar zo'n reisbureautje om ze te posten. Die gast daar kreeg bijna een rolberoerte van het lachen toen ik doodserieus twee kaarten met spaarzegels van de supermarkt in wilde leveren. :') Ze er toen maar afgekrabt, echte postzegels gekocht en gepost.

Tot zover de avonturen van de onnozele toerist in Azië. :')
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:11:50 #201
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115230331
hahaha ja ze spelen echt smerige spelletjes daar, schandalig eigenlijk :') Achja genant..

Wij zijn toen we aankwamen ook genaaid en ben zelf ook half genaaid met een aziatisch vrouwtje die aan het werk was bij Pattong. Flink wat uren met haar zitten praten enzo beetje zuipen. Had haar nog wel zover gekregen dat ze ook wat rondjes gaf. Ook nog dubbel gechecked of het echt een vrouw was ( haar zover gekregen dat ze dat even liet zien in het toilet, nou er zat geen piemel gelukkig :') :') :') ) . Uiteindelijk wilde ik haar meenemen naar het hotel, moest ik haar afkopen van haar werk zodat ze weg kon. Naja ik was aardig lam inmiddels dus vond het wel best, 800 baht betaald zodat ze me mee kon met me. Kom ik verdomme bij dat hotel aan mocht ik haar niet mee naar de kamer nemen, ja mocht wel maar moest ik nog eens 2000 Baht betalen. Zat in het Patumwam princess hotel. Niet gedaan natuurlijk, dus weer naar buiten. Geprobeerd haar buiten ergens te doen maar dat wilde ze niet, lopen ook verdomme overal mensen daar.. Stelde ze voor naar een hostel te gaan waar we een kamer konden huren voor tientallen baht voor een paar uur. Naja ik had er inmiddels allang geen zin meer in dus heb gezegd dat ze lekker naar huis mocht gaan en dat ik naar me nest ging. Gelukkig in het zuiden heb ik deze schade ruim in kunnen halen. Vraag me ook af wat er met me was gebeurd als ik naar dat hostel was gegaan haha.

excuses voor het enigszins platvloerse verhaal.
Koekoek
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:12:55 #202
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115230368
Geeft niet, ik smul van deze anekdotes. :D
Gourmetten of steengrillen?
pi_115230477
Onze eerste Scam was de bekende kleding val en een reisburo voor koh tao :-S
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:26:32 #204
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115230815
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:11 schreef Massief het volgende:
hahaha ja ze spelen echt smerige spelletjes daar, schandalig eigenlijk :') Achja genant..

Wij zijn toen we aankwamen ook genaaid en ben zelf ook half genaaid met een aziatisch vrouwtje die aan het werk was bij Pattong. Flink wat uren met haar zitten praten enzo beetje zuipen. Had haar nog wel zover gekregen dat ze ook wat rondjes gaf. Ook nog dubbel gechecked of het echt een vrouw was ( haar zover gekregen dat ze dat even liet zien in het toilet, nou er zat geen piemel gelukkig :') :') :') ) . Uiteindelijk wilde ik haar meenemen naar het hotel, moest ik haar afkopen van haar werk zodat ze weg kon. Naja ik was aardig lam inmiddels dus vond het wel best, 800 baht betaald zodat ze me mee kon met me. Kom ik verdomme bij dat hotel aan mocht ik haar niet mee naar de kamer nemen, ja mocht wel maar moest ik nog eens 2000 Baht betalen. Zat in het Patumwam princess hotel. Niet gedaan natuurlijk, dus weer naar buiten. Geprobeerd haar buiten ergens te doen maar dat wilde ze niet, lopen ook verdomme overal mensen daar.. Stelde ze voor naar een hostel te gaan waar we een kamer konden huren voor tientallen baht voor een paar uur. Naja ik had er inmiddels allang geen zin meer in dus heb gezegd dat ze lekker naar huis mocht gaan en dat ik naar me nest ging. Gelukkig in het zuiden heb ik deze schade ruim in kunnen halen. Vraag me ook af wat er met me was gebeurd als ik naar dat hostel was gegaan haha.

excuses voor het enigszins platvloerse verhaal.
_O- _O- leuk om te lezen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115231874
Zelf nog niet echt tuk tuk problemen gehad ook in bangkok niet. Ik loop meestal gewoon en dan gaan ze zo langzaam naast je rijden en dan loop ik gewoon lekker door :D

Dat platvloerse verhaal _O_
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:33:35 #206
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115233349
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:36 schreef Massief het volgende:

[..]

Wij hebben alles met Tuc tuc gedaan, taxi's staan standaard vast daar terwijl tuctuc's nog wel eens langs een file ofzo komen. Verder als je gewoon duidelijk bent waar je heen wilt, serieus duidelijk maakt geen stops te willen en gewoon een prijs afspreekt kan het makkelijk.
Gaat inderdaad prima. Van Kao San naar Hualampong met driën voor 80 Bath ofzo, sneller dan de taxi. Je moet ze wel tevoren duidelijk maken dat je prijs stelt op omwegen etc.
Als je een tuktuk vraagt je naar de rivier te brengen voor een boottochtje, ja, dan zul je op moeten passen want gegarandeerd dat ze je bij een bevriend iemand brengen die een veel te hoge prijs vraagt voor het boottochtje.

Wat betreft scams:

Wij hadden treintickets nodig van Bangkok naar Surat Thani, voor 12 personen. Dat het lastig ging worden verwachten we dus al. Afijn, we zijn bij het station en al snel staat er iemand in uniform bij ons, met een badge op. Hij zegt,voor tickets moet je hier om de hoek zijn, blahblah, dus wij daarheen, dom, en toevallig: alle tickets waren uitverkocht, ze hadden nog wel wat bustickets, wij wilden dat niet. Opeens waren er wel treintickets, maar dan wel voor 2.500 Bath p.p. Mooi niet dus, wij weg daar, mensen boos, afijn in het station gewoon naar het loket gelopen, op zich prima, echter de sleepers waren echt uitverkocht voor de volgende nacht. Toen boven in Hualampong een bureautje gezien, en zij boden de tickets aan voor 1500 bath. Uiteindelijk prijs kunnen bedingen van 1100 bath, niet verkeerd. Probeert ze er ook maar meteen bustickets bij te verkopen naar Phuket, voor 200 bath per persoon, 5 euro voor 300 kilometer is niet verkeerd, dus wat zegt mijn compagnon, ja is goed. Nou dat hebben we geweten. In Surat Thani werden we na een half uur door een bus opgehaald, uur vastgestaan in het verkeer daar voordat we gedropt werden bij een of andere buitenbar aan de andere kant van de stad. Daar zo'n 2,5 uur moeten wachten voor onze "luxe" bus kwam. Wat bleek, dat was gewoon de lijnbus door het binnenland, waarvan de airco het niet deed. De eerste 2 uur waren uit te houden, maar daarna werd het drukker en drukker, met tientallen staande Thai. Horror. Daarna alle grotere afstanden maar gewoon met taxibusjes met dvd-speler gedaan ipv bussen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_115235386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:51 schreef APK het volgende:

[..]

En vandaag en morgen geen alcohol te koop? :P
Oh ik was er dinsdag al en was op de hoogte dus de koelkast was goed gevuld.
pi_115235777
Over scams gesproken, met kerst en oud en nieuw schijnen er verplichte 'gala diners' te zijn bij bepaalde hotels, waar je verplicht voor bent om te betalen. Wat dan uiteindelijk niks speciaals blijkt te zijn. Iemand hier ervaring mee?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_115236552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:36 schreef Massief het volgende:
Wij hebben alles met Tuc tuc gedaan, taxi's staan standaard vast daar terwijl tuctuc's nog wel eens langs een file ofzo komen. Verder als je gewoon duidelijk bent waar je heen wilt, serieus duidelijk maakt geen stops te willen en gewoon een prijs afspreekt kan het makkelijk.
Ook nooit echt problemen mee gehad. Ik ben 1 keer door een tuc tuc voor het verkeerde hotel afgezet (very good hotel, you sleep here!) maar dat was het ook wel.

Qua scams viel het ook wel mee. Ik zal ongetwijfeld wel hier en daar het toeristentarief betaald hebben, maar dat heb je vaak zelf niet eens door. Het enige vervelende incident dat me nog bijstaat was om 5 uur 's ochtends in Surat Thani. Kwam net met de bus aan uit Bangkok en moest naar de veerboot. Dat had ik niet geregeld en daar ben ik door een taxichauffeur echt hard afgeperst. Maar ja, wat moet je anders op een verlaten parkeerplaats in the middle of nowhere.
Ja, ik generaliseer.
pi_115237585
Ik werd ook op die manier 'afgeperst', (nou ja, waar hébben we het over. :+ ) busje zette me ergens heel verkeerd af, had geen ideeeee waar ik moest zijn, vroeg het aan een taxichauffeur, die zei, ik breng je voor 100 baht, ik afgedongen tot 70 baht. Bleek het nog geen 200 meter te zijn. :') Ik heb hem 30 baht gegeven en toen hij zijn mond open wilde doen om te protesteren heb ik hem zo vernietigend aangekeken, dat hij hem weer dichtdeed.

Op Koh Tao ontmoette ik iemand en die kreeg zijn paspoort niet terug toen hij zijn scooter wilde terugbrengen. Moest 4000 bht betalen voor 'schade'. Hij is toen midden in de nacht teruggegaan en heeft toen wat schade aangebracht voor zijn geld. :P
pi_115238872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef conleche het volgende:
(nou ja, waar hébben we het over. :+ )
400 baht.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:40:13 #212
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_115239021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:30 schreef Ener-G het volgende:
Over scams gesproken, met kerst en oud en nieuw schijnen er verplichte 'gala diners' te zijn bij bepaalde hotels, waar je verplicht voor bent om te betalen. Wat dan uiteindelijk niks speciaals blijkt te zijn. Iemand hier ervaring mee?
Dat is inderdaad heel normaal in middenklasse hotels, vooral aan zee. Vaak proberen ze er best wel iets leuks van te maken, maar brengen ze zichzelf in problemen door iedereen tegelijk te laten komen. En dan met een bandje erbij waarvan je denkt 'mwa, liever niet....'. Niet mijn favoriet, maar soms moeilijk te vermijden.
pi_115240531
Ja ook al ga je er niet heen word je toch verplicht om het te betalen als je in dat hotel geboekt hebt, dat staat me een beetje tegen :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:53:42 #214
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_115244645
Zie het als een hyperhoogseizoentoeslag :)
pi_115277496
Ben momenteel in Thailand met vrienden. Chiang Mai was leuk en pai ook. Gaan binnenkort maar naar pattaya om iets meer van het Thaise schoon te genieten aangezien dat hier nog niet gelukt is.. (terwijl ik altijd andere verhalen hoor)

Verder had ik gehoord dat phang gnan (waar we ook heen gaan) momenteel rustig is kwa backpackers.. iemand die dit kan bevestigen? En als we met z'n 4en een relaxte villa willen huren in ko tao, wat is er mogelijk.? Ik vind nagenoeg niets en eigenlijk zoeken we iets in de buurt van sairee (15 min max lopen) aan t strand en liefst zelfs eigen zwembad. Willen zo'n 50 euro p.p. uitgeven, maar minder kan ook :) iemand suggesties?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:49:02 #216
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115279151
Koh Pangan is idd erg rustig als er geen fullmoon/halfmoon is. Maar hoeft natuurlijk ook niet erg te zijn.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:06:23 #217
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115281207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:25 schreef draadstalig het volgende:
Ben momenteel in Thailand met vrienden. Chiang Mai was leuk en pai ook. Gaan binnenkort maar naar pattaya om iets meer van het Thaise schoon te genieten aangezien dat hier nog niet gelukt is.. (terwijl ik altijd andere verhalen hoor)

Verder had ik gehoord dat phang gnan (waar we ook heen gaan) momenteel rustig is kwa backpackers.. iemand die dit kan bevestigen? En als we met z'n 4en een relaxte villa willen huren in ko tao, wat is er mogelijk.? Ik vind nagenoeg niets en eigenlijk zoeken we iets in de buurt van sairee (15 min max lopen) aan t strand en liefst zelfs eigen zwembad. Willen zo'n 50 euro p.p. uitgeven, maar minder kan ook :) iemand suggesties?
http://www.travelfish.org(...)o_tao_east_coast/all
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115282904
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:49 schreef Silenus het volgende:
Koh Pangan is idd erg rustig als er geen fullmoon/halfmoon is. Maar hoeft natuurlijk ook niet erg te zijn.
En rond black moon?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_115289080
Al met al is er altijd wel een feest daar volgens mij. Elke maand 1x full moon, 1x half moon en 1x black moon. En daarbij dan de verplichting van de meeste hotels om 5 nachten te boeken rondom full moon, blijven er maar een paar rustige dagen over lijkt me zo
pi_115289160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:35 schreef mirannie het volgende:
Al met al is er altijd wel een feest daar volgens mij. Elke maand 1x full moon, 1x half moon en 1x black moon. En daarbij dan de verplichting van de meeste hotels om 5 nachten te boeken rondom full moon, blijven er maar een paar rustige dagen over lijkt me zo
De aantrekkingskracht van Fullmoon is veel groter. Daar plannen mensen op.
Halfmoon en blackmoon zijn meer de mensen die er toch zijn.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:46:57 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115292124
Er gaan ook mensen naar Koh pangan voor de rust. De 'achterkant' van het eiland schijnt niets te merken van de feesten.
pi_115293223
Er werd mij op een forum aangeraden om naar Phangan te gaan omdat Koh Chang nogal slecht weer heeft in de tijd dat ik er ben. Ik kom er echt niet uit waar op het eiland ik wil verblijven. Volgens mij heeft het Had Rin strand de mooiste stranden. Maar heb ook geen zin om de hele nacht wakker te liggen (ook al is er geen full moon als ik er ben, ik begreep dat het evengoed druk is 's nachts). Had Salad schijnt ook heel mooi te zijn, maar volgens mij heb je daar niks aan winkeltjes of iets dergelijks zodra je het strand af bent, lijkt me dus ook niet ideaal.

Heeft iemand hier de gouden tip?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:36:06 #223
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115294381
Wij zaten aan Haad Rin, en de halfmoon is in de jungle dus op het strand is het al-tijd rustig geweest. Maar een plekje waar een vuurwerkshow is en wat gezopen wordt, voor de rest een heerlijk rustig/mooi strandje.
Gourmetten of steengrillen?
pi_115294796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:36 schreef Silenus het volgende:
Wij zaten aan Haad Rin, en de halfmoon is in de jungle dus op het strand is het al-tijd rustig geweest. Maar een plekje waar een vuurwerkshow is en wat gezopen wordt, voor de rest een heerlijk rustig/mooi strandje.
Ook als je een bungalow aan het strand wilt?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:50:38 #225
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115295211
Echt letterlijk een bungalow 'aan het strand' heb je niet, of je moet honderdduuzend baht betalen. ;)
Wij zaten in bayshore resort, dat was op 1,5 minuut lopen van het strand. (Is natuurlijk ook aan het strand, als het ware :P)

Geloof iets van 1600 baht per nacht betaald. Als je ECHT rust en een mooi strand wil, moet je naar 'huan/juan haad' oid gaan, we kwamen een stelletje tegen dat op dat strand zat bij 'barcelona' (bungalows) en daar kun je alleen met een klein bootej naartoe. Een fantastisch mooi strand, helemaal rustig, en toch een paar kleine bungalows/appartementjes. Dus niet letterlijk uitgestorven dat je meteen verhongerd, wel een paar leuke restaurantjes...maar het voelt wel alsof je aan het andere eind van de wereld zit. Dat strandje is op 5/10 minuutjes varen van Haad Rin.

Overigens gaat dat varen daar niet met op een bier lopen en de boot inwandelen. Je wandelt eerst tot je middel de zee in, tas boven je hoofd, in de boot springen en dan met het uitstappen hetzelfde verhaal. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_115295357
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:13 schreef mirannie het volgende:

Heeft iemand hier de gouden tip?
Koh Tao of samui en niet Phangan
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:15:21 #227
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115296426
Koh Tao vond ik ook verreweg het mooiste eiland. Ko Samui het minste, veel Engelsen en lawaaierig...
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:19:21 #228
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115296586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:13 schreef mirannie het volgende:
Er werd mij op een forum aangeraden om naar Phangan te gaan omdat Koh Chang nogal slecht weer heeft in de tijd dat ik er ben. Ik kom er echt niet uit waar op het eiland ik wil verblijven. Volgens mij heeft het Had Rin strand de mooiste stranden. Maar heb ook geen zin om de hele nacht wakker te liggen (ook al is er geen full moon als ik er ben, ik begreep dat het evengoed druk is 's nachts). Had Salad schijnt ook heel mooi te zijn, maar volgens mij heb je daar niks aan winkeltjes of iets dergelijks zodra je het strand af bent, lijkt me dus ook niet ideaal.

Heeft iemand hier de gouden tip?
Er zijn twee eilanden die Koh Chang heten hè. Één in de buurt van Myanmar, waar het nu regentijd is. Daar kun je nauwelijks nog komen. De andere Koh Chang ligt in de buurt van Cambodja en daar is het nu niet natter dan op Koh Samui of Koh Tao.
pi_115298428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:50 schreef Silenus het volgende:
Echt letterlijk een bungalow 'aan het strand' heb je niet, of je moet honderdduuzend baht betalen. ;)
Wij zaten in bayshore resort, dat was op 1,5 minuut lopen van het strand. (Is natuurlijk ook aan het strand, als het ware :P)

Geloof iets van 1600 baht per nacht betaald. Als je ECHT rust en een mooi strand wil, moet je naar 'huan/juan haad' oid gaan, we kwamen een stelletje tegen dat op dat strand zat bij 'barcelona' (bungalows) en daar kun je alleen met een klein bootej naartoe. Een fantastisch mooi strand, helemaal rustig, en toch een paar kleine bungalows/appartementjes. Dus niet letterlijk uitgestorven dat je meteen verhongerd, wel een paar leuke restaurantjes...maar het voelt wel alsof je aan het andere eind van de wereld zit. Dat strandje is op 5/10 minuutjes varen van Haad Rin.

Overigens gaat dat varen daar niet met op een bier lopen en de boot inwandelen. Je wandelt eerst tot je middel de zee in, tas boven je hoofd, in de boot springen en dan met het uitstappen hetzelfde verhaal. :')
www.seaviewsunrise.com heeft hutjes op het strand voor niet al te belachelijke prijzen. Daar zat ik dus naar te kijken. Haad Yuan had ik inderdaad ook al naar gekeken.
pi_115298578
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er zijn twee eilanden die Koh Chang heten hè. Één in de buurt van Myanmar, waar het nu regentijd is. Daar kun je nauwelijks nog komen. De andere Koh Chang ligt in de buurt van Cambodja en daar is het nu niet natter dan op Koh Samui of Koh Tao.
Klopt inderdaad, maar dat is meer het soort eiland dat ik voor een dagje zou bezoeken. Ik bedoelde de grote Koh Chang. Zag daar in de afgelopen periode steeds 55ml regen per dag, tegenover 1 a 2ml op Phangan/Samui
pi_115298643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:15 schreef Silenus het volgende:
Koh Tao vond ik ook verreweg het mooiste eiland. Ko Samui het minste, veel Engelsen en lawaaierig...
Is Koh Tao niet meer voor duikers? Ik duik namelijk niet...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:13:25 #232
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115299301
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:58 schreef mirannie het volgende:

[..]

Is Koh Tao niet meer voor duikers? Ik duik namelijk niet...
Ik ook niet, maar heb er een heerlijke week gehad. Zijn er genoeg die niet duiken. En je kunt er natuurlijk ook even snorkelen als je daar zin in hebt.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:16:15 #233
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115299406
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:58 schreef mirannie het volgende:

[..]

Is Koh Tao niet meer voor duikers? Ik duik namelijk niet...
Wij zaten in Regal resort. Zitten inderdaad een heleboel duikscholen maar savonds is het er serieus gewoon lekker knus gezellig.. Het was vanaf ons hotel 200 meter naar links lopen daar zat de Fish Bowl, in die straat waren nog een aantal gezellige discotheken en een heleboel restaurants. En vrouwen niet te zuinig. Ik heb het over man vrouw verhoudingen van 1-5. Damn ik wil er terug naar toe :D Verder kan je ook als je niet duikt je uitstekend vermaken op het strand hoor. Wij hadden trouwens wel veel bewolking op Koh Tao.
Koekoek
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:33:07 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115300290
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:57 schreef mirannie het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, maar dat is meer het soort eiland dat ik voor een dagje zou bezoeken. Ik bedoelde de grote Koh Chang. Zag daar in de afgelopen periode steeds 55ml regen per dag, tegenover 1 a 2ml op Phangan/Samui
De grote Koh Chang is naar mijn weten die in het oosten en daar is het droger dan in het westen (maar inderdaad nog steeds een stuk natter dan ik dacht).
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:27:10 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115311564
Dat natte moet je ook niet zo letterlijk nemen. Het miezert daar echt niet heel de dag. En als het regent, valt er ook veel in een korte periode. Eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat langer dan een paar uur slecht weer was, en dan meestal nog tussen 4 en 6 's middags.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115325016
Hoi, ik zit nu in chiang mai na Bangkok->ayuthaya->sukhothai->chiang mai. BKK zat ik bij KSR en was eerste dag wel leuk en daarna steeds hinderlijker eigenlijk, had nog tripje geboekt naar erawan waterfalls(aanrader), maar dat moest dan wel incombinatie met een vervolg locatie naar river kwai brug, naja gedaan. 7uur bij hotel opgehaald, paar uur rijden, wat andere meisjes opgehaald die ook daarna toe gingen, 2 uur 45min bij de waterfalls(veels te kort als je de tijd wil nemen voor elk van die 7 'levels', wilde wel helemaal tot de top dus ben toen in 35minuten helemaal naar beneden gerend(best wel suicide af en toe want kan behoorlijk glad zijn daar). Vervolgens naar een olifantenfarm gebracht waar die andere meisjes heen wilde met nog 2 andere meisjes erbij, gaven ze me de keus, 2~3uur niks doen of een combi van olifantenritje+bambooraft tocht voor 500b, of olifantenritje+ olifanten wassen voor 600b, was al op de hoogte dat olifanten niet goed behandeld werden dus wilde eigenlijk niet aan mee werken, maar 3uur niks doen trok ik ook niet dus toch maar die met de raft gedaan, raft was saai/kort, dat ritje op olifant was ook saai/kort, daarna nog een half uur moeten wachten op nog meer mensen die nog mee moesten en daarna nog naar river kwai gereden waar ook eigenlijk geen kut aan was. Over de totale kosten zal ik het maar niet hebben maar ik raad aan om als het je lukt om alleen vervoer naar die waterfalls te boeken en daar echt een uur of 4, 5 voor uit te trekken want die zijn echt de moeite waard. Ayuthaya was op zich wel gezellig maar ook weer niet spectaculair, sukhothai was wel leuker, dat historical park ofzo was echt goed te doen op een fiets als je snel een paar mooie ruines wil zien. Zit nu in Chiang Mai wat ik tot nu toe wel de beste stad vind om te verblijven(ben hier nog geen 24 uur) alleen wel heel veel expats maar verder chille indruk. Probleem is dat het hier nu best wel regent(gewoon buiig als in nederland) en de vooruitzichten zijn ook niet zo best. Iemand nog aanraders in de buurt om te doen? Ben van plan een dag of 5 hier in de buurt te verblijven en 3 dagen daarvan trekking, heeft iemand nog ervaringen met goede trekkingen van 3 dagen? en is dat aan te raden met dit weer? Flight of the gibbon lijkt me ook leuk maar is volgens mij wel wat aan de hoge kant.
Zal binnenkort wel weer update plaatsen van meer ervaringen hier :P
(sorry als er een hoop grammaticale fouten in voorkomen, ben te lui om het na te lezen :P)
pi_115382516
Hallo allen,

Ik heb even een vraagje want door alle tijdsverschil etc snap ik er niet meer zoveel van hoe lang ik nou effectief in het vliegtuig zit. Can you help me out?

Heen:
Vertrek 20:55 Amsterdam - aankomst Kuala Lumpur 15:00
Vertrek 17:10 Kuala Lumpur - Aankomst Phuket 17:25

Terug:
Vertrek Phuket 07:00 - aankomst Bangkok 08:25
Vertrek Bangkok 12:25 - aankomst Amsterdam 18:25

En daarnaast vroeg ik me af of 2 uur en 10 minuten overstaptijd niet aan de korte kant is?

Alvast bedankt :)
pi_115383478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:39 schreef opreis het volgende:
Hoi, ik zit nu in chiang mai na Bangkok->ayuthaya->sukhothai->chiang mai. BKK zat ik bij KSR en was eerste dag wel leuk en daarna steeds hinderlijker eigenlijk, had nog tripje geboekt naar erawan waterfalls(aanrader), maar dat moest dan wel incombinatie met een vervolg locatie naar river kwai brug, naja gedaan. 7uur bij hotel opgehaald, paar uur rijden, wat andere meisjes opgehaald die ook daarna toe gingen, 2 uur 45min bij de waterfalls(veels te kort als je de tijd wil nemen voor elk van die 7 'levels', wilde wel helemaal tot de top dus ben toen in 35minuten helemaal naar beneden gerend(best wel suicide af en toe want kan behoorlijk glad zijn daar). Vervolgens naar een olifantenfarm gebracht waar die andere meisjes heen wilde met nog 2 andere meisjes erbij, gaven ze me de keus, 2~3uur niks doen of een combi van olifantenritje+bambooraft tocht voor 500b, of olifantenritje+ olifanten wassen voor 600b, was al op de hoogte dat olifanten niet goed behandeld werden dus wilde eigenlijk niet aan mee werken, maar 3uur niks doen trok ik ook niet dus toch maar die met de raft gedaan, raft was saai/kort, dat ritje op olifant was ook saai/kort, daarna nog een half uur moeten wachten op nog meer mensen die nog mee moesten en daarna nog naar river kwai gereden waar ook eigenlijk geen kut aan was. Over de totale kosten zal ik het maar niet hebben maar ik raad aan om als het je lukt om alleen vervoer naar die waterfalls te boeken en daar echt een uur of 4, 5 voor uit te trekken want die zijn echt de moeite waard. Ayuthaya was op zich wel gezellig maar ook weer niet spectaculair, sukhothai was wel leuker, dat historical park ofzo was echt goed te doen op een fiets als je snel een paar mooie ruines wil zien. Zit nu in Chiang Mai wat ik tot nu toe wel de beste stad vind om te verblijven(ben hier nog geen 24 uur) alleen wel heel veel expats maar verder chille indruk. Probleem is dat het hier nu best wel regent(gewoon buiig als in nederland) en de vooruitzichten zijn ook niet zo best. Iemand nog aanraders in de buurt om te doen? Ben van plan een dag of 5 hier in de buurt te verblijven en 3 dagen daarvan trekking, heeft iemand nog ervaringen met goede trekkingen van 3 dagen? en is dat aan te raden met dit weer? Flight of the gibbon lijkt me ook leuk maar is volgens mij wel wat aan de hoge kant.
Zal binnenkort wel weer update plaatsen van meer ervaringen hier :P
(sorry als er een hoop grammaticale fouten in voorkomen, ben te lui om het na te lezen :P)
wat dachtje om is een echt dagje met olifanten op te trekken ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:32:30 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115397038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef Trusten het volgende:
Hallo allen,

Ik heb even een vraagje want door alle tijdsverschil etc snap ik er niet meer zoveel van hoe lang ik nou effectief in het vliegtuig zit. Can you help me out?

Heen:
Vertrek 20:55 Amsterdam - aankomst Kuala Lumpur 15:00
Vertrek 17:10 Kuala Lumpur - Aankomst Phuket 17:25

Terug:
Vertrek Phuket 07:00 - aankomst Bangkok 08:25
Vertrek Bangkok 12:25 - aankomst Amsterdam 18:25

En daarnaast vroeg ik me af of 2 uur en 10 minuten overstaptijd niet aan de korte kant is?

Alvast bedankt :)
Heen naar Kuala Lumpur vanaf Amsterdam zit je normaliter een uur of 11 in het toestel, gezien de bloktijden die worden gebruikt ga ik ervan uit dat je in de zomerperiode vliegt, wanneer er dus +6 uur tijdsverschil is tussen Nederland en Maleisie:
Je zit dan 20.55 - 15:00 = 18.05 uur - 6 uur = 12.05 uur volgens bloktijd in het toestel. (Maar de tijd dat je daadwerkelijk aan het vliegen bent is een uur of 11, de rest is ingecalculeerde vertraging en taxitijden).

Terug is het tijdsverschil met Bangkok -6 uur in de winterperiode , dus 12:25 - 18:25 = 7 uur + 5 uur = 12 uur bloktijd, de daadwerkelijke vliegtijd is een uur of 11 op de terugweg. (Gezien de tijden is je terugvlucht in de winterperiode). (Als je heen naar Bangkok was gevlogen is de daadwerkelijke vliegtijd een uur of 10, maar terug vanuit Kuala Lumpur een uur of 12).

Kuala Lumpur - Phuket is ongeveer 1 uur en 15 minuten vliegen, Phuket - Bangkok ook zoiets. (Exact volgens mijn laatste logging van take off tot landing tussen de 1 uur en 8 tot 1 uur en 16 minuten).

Een overstaptijd van 2 uur is prima haalbaar, en gezien de vluchtijden vlieg je heen met KLM en dan Codeshare met Malaysia Airlines naar Phuket, wanneer je de vlucht buiten jouw schuld niet kan halen dan wordt er een andere vlucht geregeld.
Wanneer je verder vliegt met Air Asia, dan is 2 uur wel wat kort, want vanaf KLIA moet je dan naar de LCCT terminal, das opzich maar een minuut of 15 met de bus, maar met immigratie, wachten op de bagage, wachten op de bus naar de andere terminal is dat wel wat kort.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115407989
Thnx, en idd KLM en Malaysia Airlines
pi_115449743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:07 schreef daanski82 het volgende:

[..]

wat dachtje om is een echt dagje met olifanten op te trekken ?
Waar zou je dit aanraden? En wat zijn de kosten hiervan?
So a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
  zondag 12 augustus 2012 @ 04:13:14 #242
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115452152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:07 schreef daanski82 het volgende:

[..]

wat dachtje om is een echt dagje met olifanten op te trekken ?
Support dat gewoon lekker niet...
Echt, kun je net zo goed naar het stierenvechten gaan.

Foto's maken van wilde olifanten, daar moet je geld insteken!
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 10:03:34 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_115454984
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 04:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Support dat gewoon lekker niet...
Echt, kun je net zo goed naar het stierenvechten gaan.

Foto's maken van wilde olifanten, daar moet je geld insteken!
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115455237
Ik kon het in de OP niet echt vinden, maar welke stopcontact gebruiken ze in Thailand ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_115474655
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:22 schreef daanski82 het volgende:
Ik kon het in de OP niet echt vinden, maar welke stopcontact gebruiken ze in Thailand ?
1 met groene stroom
pi_115474934
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:22 schreef daanski82 het volgende:
Ik kon het in de OP niet echt vinden, maar welke stopcontact gebruiken ze in Thailand ?
http://www.thailandreisgi(...)nd/elektriciteit.php
pi_115502041
Net aangekomen in Thailand. Prima taxi chauffeur met uitzondering dat hij deed alsof hij niet kon rekenen toen hij de kosten van de tolweg erbij optelde. 380 in plaats van 357. Hij was ook niet blij dat ik 360 gaf en geen fooi ;(
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115504745
Is Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao in november nog te doen, of is het dan echt alleen maar regen?

Lees op veel reissites dat het dan veel en vaak regent, echter ik zie in reisverslagen dat men toch ook wel goed weer heeft.

November zou mij qua planning wel goed uitkomen :).
pi_115521806
Net terug van een lang weekend Koh Chang O+ lekker weer gehad en vermakelijk eiland!
pi_115522755
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:16 schreef rene90 het volgende:
Net aangekomen in Thailand. Prima taxi chauffeur met uitzondering dat hij deed alsof hij niet kon rekenen toen hij de kosten van de tolweg erbij optelde. 380 in plaats van 357. Hij was ook niet blij dat ik 360 gaf en geen fooi ;(
Volgens mij is iedere taxichauffeur die vanaf het vliegveld rijd per definitie een oplichter.
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:17:15 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_115522894
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Volgens mij is iedere taxichauffeur die vanaf het vliegveld rijd per definitie een oplichter.
Volgens mij valt het wel mee, of ik heb in de loop de jaren erg veel mazzel gehad :+
(Neem wel altijd een taxi vanaf de vertrekhal.)
Ik vind het vaak ook handiger om bij de tolpoortjes zelf het geld aan de chauffeur te geven, dan krijg je daar achteraf iig geen gezeik over.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115544760
Morgen vliegen we weer naar Bangkok om daar nog 1,5 dag te blijven voor we weer naar Nederland vliegen. Hotel geboekt in Chinatown :D kijk er nu al naar uit! langkawi was leuk maar Thailand voelt meer als "thuiskomen" plus het eten vind ik er lekkerder.
pi_115557044
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:17 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel mee, of ik heb in de loop de jaren erg veel mazzel gehad :+
(Neem wel altijd een taxi vanaf de vertrekhal.)
Ik vind het vaak ook handiger om bij de tolpoortjes zelf het geld aan de chauffeur te geven, dan krijg je daar achteraf iig geen gezeik over.
op zich viel het mee hoe mij me probeerde te belazeren. Het hotel zei dat het rond de 400 zou zijn, dus hij heeft geen rondjes gereden. Ik heb ook wel op de tolpoortjes gezien hoeveel hij moest betalen. Dat staat er heel. Mooi op in het groen.
Als je trouwens naar het vliegveld rijdt. Moet je dan ook die 50 baht toeslag betalen?

Nu op Koh Tao trouwens, even duiken en dan weer richting huis.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115560569
Naar het vliegveld hoef je die 50 baht toeslag niet te betalen, hoewel sommige chauffeurs natuurlijk wel wat proberen te verzinnen.

Bij aankomst in BKK pak ik zelf ook altijd de taxi vanaf departure.....sneller en goedkoper. :)
pi_115585724
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nu op Koh Tao trouwens, even duiken en dan weer richting huis.
Hoe is het weer nu op Koh Tao? Ik hoop er volgend jaar rond deze tijd te zijn. Ben dus wel benieuwd.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:49:58 #256
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115589116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:28 schreef Heufje het volgende:

[..]

Hoe is het weer nu op Koh Tao? Ik hoop er volgend jaar rond deze tijd te zijn. Ben dus wel benieuwd.
handig he dat internet
http://www.holiday-weather.com/koh_tao/forecast/seven-day/
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115591476
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:45 schreef Breathtaking het volgende:
Net terug van een lang weekend Koh Chang O+ lekker weer gehad en vermakelijk eiland!
Jij ging er een opleiding ofzo volgen toch?
Ja, ik generaliseer.
pi_115596612
Olifantvriendelijke checklist

http://www.olifant.nu/

quote:
• Gaat het om een olifantenshow, dus om olifanten die kunstjes vertonen? Niet doen! Om olifanten zover te krijgen, ondergaan zij vaak wrede trainingen met zware lichamelijke en geestelijke mishandeling.

• Wordt er een ritje op de rug van een olifant aangeboden? Stap niet op! Bij ritjes zitten meestal meerdere mensen in een mand op de rug van de olifant. Het zadel en het gewicht van de passagiers veroorzaken verwondingen en vormen een te zware belasting voor de olifant.

• Wordt de olifant tussen de shows en ritten door aan een ketting vastgelegd? Pas op, dit is niet diervriendelijk! De olifant kan letterlijk geen kant op, vaak het grootste deel van de dag en de hele nacht.

• Gebruikt de mahout (olifantenbegeleider) een haak? Oeps, dit riekt naar dierenmishandeling! De olifantenhaak wordt gebruikt op gevoelige plekken van de olifant, zoals de oren, om commando’s kracht bij te zetten.

• Wordt er gefokt met olifanten? Alarmbellen rinkelen! Baby-olifantjes zijn erg in trek bij olifantenkampen, omdat ze bezoekers trekken. Helaas is de kans zeer klein dat deze baby-olifanten ooit in het oerwoud worden vrijgelaten. En de groep olifanten die leven in gevangenschap wordt steeds groter.
pi_115597060
quote:
Grapjas!

Hoor het toch liever van iemand die er echt is. Geeft vaak net even ander beeld dan weersites.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:51:41 #260
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115598081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:25 schreef Heufje het volgende:

[..]

Grapjas!

Hoor het toch liever van iemand die er echt is. Geeft vaak net even ander beeld dan weersites.
ja ik vertrouw ook geen tomtom enzo , ik snap dat wel
t'zijn allemaal maar eentjes en nullen he
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:53:29 #261
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115598161
Nouja ik las op die weersites ook constant onweer en zag alleen maar wolkjes. Kom ik daar, is het verdomme alleen maar lekker weer.

ZAT IK DAAR MET MIJN PONCHO. :(
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:55:07 #262
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115598253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef Silenus het volgende:
Nouja ik las op die weersites ook constant onweer en zag alleen maar wolkjes. Kom ik daar, is het verdomme alleen maar lekker weer.

ZAT IK DAAR MET MIJN PONCHO. :(
heb je wel mooi je tent bij je
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115605089
Vriendin en ik willen volgend jaar (eind maart en april, 3,5 weken) een reis naar Thailand maken!

De lonely planet is al in huis en handige sites als seat61 zijn al veelvuldig bezocht. Het is even zoeken naar een gunstige prijs voor de vliegticket maar zoals het er nu naar uitziet komt Turkish Airlines er iedere keer al goedkoopste uit en rechtstreeks Eva Air, China Airlines of KLM, zijn er mensen die ervaring hebben met Turkish Airlines

Het idee is om de volgende activiteiten te gaan ondernemen:
- Kanchanaburi
- Ayutthaya -> nachttrein naar
- Chiang Mai (Elephant Nature Park, Cooking Course, Tempels)
- Koh Tao (Open water duikbrevet halen)
- Aantal dagen chillen op Koh Tao of Koh Pangang (Noordkust lekker rustig??)
- Daar misschien wat snorkelen en sowieso naar Ang Thong Marine National Park.

Wellicht terug via Surat Thani om naar Khao Sok te gaan (National Park), maar weet niet of dat route en tijd-technisch wel zo handig zal zijn.

Het lijkt zo heel weinig, maar als je alles gaat plannen ben je zo door je beschikbare dagen heen! We weten ook niet niet precies hoe en wat maar willen het ook niet op de dag precies gepland hebben allemaal, moet ook wel wat aan het moment overlaten eigenlijk, dat lijkt ons wel zo leuk!
Fingerspitzgefühl
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:38:14 #264
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115616234
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:44 schreef ForumGek het volgende:
Vriendin en ik willen volgend jaar (eind maart en april, 3,5 weken) een reis naar Thailand maken!

De lonely planet is al in huis en handige sites als seat61 zijn al veelvuldig bezocht. Het is even zoeken naar een gunstige prijs voor de vliegticket maar zoals het er nu naar uitziet komt Turkish Airlines er iedere keer al goedkoopste uit en rechtstreeks Eva Air, China Airlines of KLM, zijn er mensen die ervaring hebben met Turkish Airlines

Het idee is om de volgende activiteiten te gaan ondernemen:
- Kanchanaburi
- Ayutthaya -> nachttrein naar
- Chiang Mai (Elephant Nature Park, Cooking Course, Tempels)
- Koh Tao (Open water duikbrevet halen)
- Aantal dagen chillen op Koh Tao of Koh Pangang (Noordkust lekker rustig??)
- Daar misschien wat snorkelen en sowieso naar Ang Thong Marine National Park.

Wellicht terug via Surat Thani om naar Khao Sok te gaan (National Park), maar weet niet of dat route en tijd-technisch wel zo handig zal zijn.

Het lijkt zo heel weinig, maar als je alles gaat plannen ben je zo door je beschikbare dagen heen! We weten ook niet niet precies hoe en wat maar willen het ook niet op de dag precies gepland hebben allemaal, moet ook wel wat aan het moment overlaten eigenlijk, dat lijkt ons wel zo leuk!
Met Turkish Airlines opzich is niets mis. Wacht nog wel even met boeken, KLM en Lufthansa komen normaliter nog wel met acties voor die periode, voor KLM, vertrek uit Antwerpen, voor Lufthansa vertrek uit Amsterdam met een overstap in Frankfurt of Munchen. Beperkt je ook niet alleen tot Bangkok, kijk ook naar Singapore / Kuala Lumpur voor goede deals, met Air Asia ben je zo in Bangkok.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115628173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:28 schreef Heufje het volgende:

[..]

Hoe is het weer nu op Koh Tao? Ik hoop er volgend jaar rond deze tijd te zijn. Ben dus wel benieuwd.
Zon en nog geen regen gezien ook.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115631867
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:44 schreef ForumGek het volgende:
Vriendin en ik willen volgend jaar (eind maart en april, 3,5 weken) een reis naar Thailand maken!

De lonely planet is al in huis en handige sites als seat61 zijn al veelvuldig bezocht. Het is even zoeken naar een gunstige prijs voor de vliegticket maar zoals het er nu naar uitziet komt Turkish Airlines er iedere keer al goedkoopste uit en rechtstreeks Eva Air, China Airlines of KLM, zijn er mensen die ervaring hebben met Turkish Airlines

Het idee is om de volgende activiteiten te gaan ondernemen:
- Kanchanaburi
- Ayutthaya -> nachttrein naar
- Chiang Mai (Elephant Nature Park, Cooking Course, Tempels)
- Koh Tao (Open water duikbrevet halen)
- Aantal dagen chillen op Koh Tao of Koh Pangang (Noordkust lekker rustig??)
- Daar misschien wat snorkelen en sowieso naar Ang Thong Marine National Park.

Wellicht terug via Surat Thani om naar Khao Sok te gaan (National Park), maar weet niet of dat route en tijd-technisch wel zo handig zal zijn.

Het lijkt zo heel weinig, maar als je alles gaat plannen ben je zo door je beschikbare dagen heen! We weten ook niet niet precies hoe en wat maar willen het ook niet op de dag precies gepland hebben allemaal, moet ook wel wat aan het moment overlaten eigenlijk, dat lijkt ons wel zo leuk!
Wij gaan in grote lijnen het zelfde doen, wij pakken vanuit Bangkok de trein riching Koh sok.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_115637915
Heeft iemand ervaring met Woody Elephant? Woodyelephanttraining.com Zo op het 1e gezicht, en wat ik ook van een andere reiziger gehoord heb, behandelen ze hier de olifanten echt goed en is dit het bezoeken wel waard.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_115638417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:39 schreef kalinhos het volgende:
Heeft iemand ervaring met Woody Elephant? Woodyelephanttraining.com Zo op het 1e gezicht, en wat ik ook van een andere reiziger gehoord heb, behandelen ze hier de olifanten echt goed en is dit het bezoeken wel waard.
ga je weer naar Thailand nu haha?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115639884
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

ga je weer naar Thailand nu haha?
Dat zat al een beetje in de planning; over 4 weken precies vlieg ik vanaf Bangkok naar Sydney. Ik zit nu in Phnom Penh, plan is nog een week Cambodja te doen (Battambang & Siem Reap), vanaf daar naar Bangkok te gaan (Heeft iemand hier wel eens Siem Reap- Bangkok gedaan?) en vanaf Bangkok de nachttrein of bus naar Chiang Mai te pakken. Daar olifantjes kijken, nog 1-2 dagen chillen en vervolgens de slow boat naar Luang Prabang in Laos doen. Vanaf Luang Prabang naar beneden, VanVieng en Vientane en vanaf Vientiane naar Bangkok. Andere optie is Cambodja-Laos-Chiang Mai maar dan heb ik de slowboat niet en dat schijnt best een toffe ervaring te zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:44:11 #270
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115672252
Iemand ooit in die Tiger Club geweest in Phuket waar vannacht doden zijn gevallen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_115672848
Doden? vertel
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_115672879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:44 schreef Silenus het volgende:
Iemand ooit in die Tiger Club geweest in Phuket waar vannacht doden zijn gevallen?
Ik moet daar wel geweest zijn ja.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:10:24 #273
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115672925
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:07 schreef Ener-G het volgende:
Doden? vertel
Brand uitgebroken en enkele Franse toeristen zijn om het leven gekomen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_115689102
Als ik om 6.15 u op BKK aankom, lukt het me dan om een volgende vlucht op DMK te halen van 8.50 u?

Of moet je die gok niet nemen?
pi_115689470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:21 schreef bierjoost het volgende:
Als ik om 6.15 u op BKK aankom, lukt het me dan om een volgende vlucht op DMK te halen van 8.50 u?

Of moet je die gok niet nemen?
In theorie wel maar ik zou het wel erg krap vinden. Dus ik zou het denk ik niet aandurven.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:55:42 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115692281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:21 schreef bierjoost het volgende:
Als ik om 6.15 u op BKK aankom, lukt het me dan om een volgende vlucht op DMK te halen van 8.50 u?

Of moet je die gok niet nemen?
Vroegâh toen Air Asia op Suvarnabhumi vloog (Althans, vloog, ze doen het nu nog steeds, vanaf 1 oktober niet meer), was een dergelijke connectie wel ten doen, opzich red je het wel als de vlucht optijd aankomt, immigratie duurt van landing tot bagageband tussen de 30-60 minuten, afhankelijk van de drukte, en de rit naar Don Muang met de taxi tussen de 30 en 45 minuten.
Dus van de connectietijd van 2 uur en 35 minuten blijft tussen de 1 uur en 35 tot 50 minuten over, en bij een beetje vertraging hang je al.
Gezien je van airport moet wisselen zou ik een iets ruimere connectie nemen, en bijvoorbeeld tijd in te bouwen dat je ergens wat eet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115692353
Vandaag terug gekomen van een hele fijne vakantie met o.a. Thailand als bestemming. Het was echt leuk en ik mis het nu al :@. Laatste nacht sliepen we in Shanghai Mansion, Bangkok. Echt een aanrader op een fijne locatie ^O^. Late check-out was ook geen enkel probleem (11 uur, avond).
pi_115692848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vroegâh toen Air Asia op Suvarnabhumi vloog (Althans, vloog, ze doen het nu nog steeds, vanaf 1 oktober niet meer), was een dergelijke connectie wel ten doen, opzich red je het wel als de vlucht optijd aankomt, immigratie duurt van landing tot bagageband tussen de 30-60 minuten, afhankelijk van de drukte, en de rit naar Don Muang met de taxi tussen de 30 en 45 minuten.
Dus van de connectietijd van 2 uur en 35 minuten blijft tussen de 1 uur en 35 tot 50 minuten over, en bij een beetje vertraging hang je al.
Gezien je van airport moet wisselen zou ik een iets ruimere connectie nemen, en bijvoorbeeld tijd in te bouwen dat je ergens wat eet.
Dank. Wil inderdaad met airasia naar Mandalay (Birma) in december. Helaas vliegt airasia dan van DMK. Het wordt dan waarschijnlijk 11.35 naar Yangon.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:28:38 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115695467
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:13 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dank. Wil inderdaad met airasia naar Mandalay (Birma) in december. Helaas vliegt airasia dan van DMK. Het wordt dan waarschijnlijk 11.35 naar Yangon.
Een stuk realistischer, heb je geen stress bij een kleine vertraging, en zo erg laat is deze vlucht ook weer niet, en je hebt de mogelijkheid om wat te eten als daar behoefte aan is.
Jammer dat Bangkok niet een soort Singapore Airport is waar gemakkelijk voor economy passagiers ook doucheruimten tegen een geringe vergoeding beschikbaar zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:34:27 #280
6941 APK
Factual, I think.
pi_115697940
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:55 schreef ozzietukker het volgende:

immigratie duurt van landing tot bagageband tussen de 30-60 minuten, afhankelijk van de drukte
Dat vind ik wel heel optimistisch :{
De laatste jaren sta ik vaak minstens een uur te wachten voor de immigratie :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115698073
Mwah valt mee hoor. Ik sta meestal na 60 minuten zelfs al buiten. Natuurlijk moet je wel wat geluk hebben met de timing.... :)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:42:48 #282
6941 APK
Factual, I think.
pi_115698269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:37 schreef Bowny het volgende:
Mwah valt mee hoor. Ik sta meestal na 60 minuten zelfs al buiten. Natuurlijk moet je wel wat geluk hebben met de timing.... :)
Dan heeft de piloot van jouw vliegtuig blijkbaar een betere timing gehad dan de mijne.
Ik ben het echt schijtzat, zeker als je al die lege hokjes en de lange rijen 's morgens vroeg ziet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115702427
Ik geloof dat ik hier de tip gelezen had om niet op die rolbanden te gaan staan, maar zo'n beetje te gaan rennen. Dat had ik gedaan en ik stond zo'n beetje als eerste voor die hokjes. :+

Terug was wel een ellende. Ik heb werkelijk overal moeten wachten. Nog maar net op tijd mijn vliegtuig gehaald. Het is echt, echt, echt geen fijn vliegveld. :N
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:00:17 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115708430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:34 schreef APK het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel optimistisch :{
De laatste jaren sta ik vaak minstens een uur te wachten voor de immigratie :{
Ik kom regelmatig op diverse tijden in Thailand aan en hoef nooit belachelijk lang te wachten. Wat wel helpt op kleinere luchthavens zoals Phuket of Chiang Mai om voor de meute uit te lopen, of in Bangkok door te lopen naar de volgende cluster met immigratiebalies.
Daarnaast is de keuze van de wachtrij natuurlijk ook belangrijk, niet racistisch bedoeld, maar een rij met mensen uit het Midden Oosten of landen zoals India erin kan je beter mijden, en daarnaast loont het ook om dicht bij een speciale wachtrij (diplomatiek bijvoorbeeld) te staan zodat wanneer het niet druk is je daar heen kan worden gestuurd.

Al moet ik zeggen dat de laatste keer bij één van de clusters een zig/zag line voor alle balies was opgezet wat ervoor zorgt dat er wat meer voorgedrongen wordt als mensen niet opletten omdat e.e.a. niet in al te goede banen wordt geleid door het aanwezige personeel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:27:01 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115720615
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:17 schreef conleche het volgende:
Ik geloof dat ik hier de tip gelezen had om niet op die rolbanden te gaan staan, maar zo'n beetje te gaan rennen. Dat had ik gedaan en ik stond zo'n beetje als eerste voor die hokjes. :+

Terug was wel een ellende. Ik heb werkelijk overal moeten wachten. Nog maar net op tijd mijn vliegtuig gehaald. Het is echt, echt, echt geen fijn vliegveld. :N
Of gewoon even 700 Bt p/p spenderen aan een Fasttrack on arrival service. Dan mag je ook door die poortjes waar Business en 1st class passagiers met alle voorrang naar de bagage band worden geleid. Pas nog een paar van die vouchers bij een stewardess van Emirates gebietst. Zijn ook heel handig als je weer eens op het drukste moment van de dag met een AirAsia vlucht uit Phnom Penh terugkomt op Suvarnabhumi.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115732447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Of gewoon even 700 Bt p/p spenderen aan een Fasttrack on arrival service. Dan mag je ook door die poortjes waar Business en 1st class passagiers met alle voorrang naar de bagage band worden geleid. Pas nog een paar van die vouchers bij een stewardess van Emirates gebietst. Zijn ook heel handig als je weer eens op het drukste moment van de dag met een AirAsia vlucht uit Phnom Penh terugkomt op Suvarnabhumi.......
hoi Buzz,
Weet je toevallig ook of je van die fasttrack vouchers kunt kopen voor departure, en zo ja, waar? Bij aankomst ga ik gewoon bij de Thai Passport rijen staan maar bij departure loopt alles doorelkaar en moet je dus inderdaad lang wachten. Bedankt alvast ^O^
pi_115738088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat zat al een beetje in de planning; over 4 weken precies vlieg ik vanaf Bangkok naar Sydney. Ik zit nu in Phnom Penh, plan is nog een week Cambodja te doen (Battambang & Siem Reap), vanaf daar naar Bangkok te gaan (Heeft iemand hier wel eens Siem Reap- Bangkok gedaan?) en vanaf Bangkok de nachttrein of bus naar Chiang Mai te pakken. Daar olifantjes kijken, nog 1-2 dagen chillen en vervolgens de slow boat naar Luang Prabang in Laos doen. Vanaf Luang Prabang naar beneden, VanVieng en Vientane en vanaf Vientiane naar Bangkok. Andere optie is Cambodja-Laos-Chiang Mai maar dan heb ik de slowboat niet en dat schijnt best een toffe ervaring te zijn.
mijn broer en zijn vriendin hebben dat een week geleden gedaan. Prima te doen, duurder wel lang natuurlijk maar ach. Volgens mij vertrokken ze rond 8.00 uit Siem Reap en rond 21.00 in Bangkok. Ze hadden wel veel vertraging bij de grens en de bus van daar naar Bangkok had ook veel last van file en regen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 19 augustus 2012 @ 04:58:46 #288
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115738293
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:56 schreef Jeloon het volgende:

[..]

hoi Buzz,
Weet je toevallig ook of je van die fasttrack vouchers kunt kopen voor departure, en zo ja, waar? Bij aankomst ga ik gewoon bij de Thai Passport rijen staan maar bij departure loopt alles doorelkaar en moet je dus inderdaad lang wachten. Bedankt alvast ^O^
Ja dat kan ook voor Departures maar dan kost het 850 Bt. (Heb ik zelf nog geen gebruik van gemaakt omdat ik altijd redelijk op tijd ben en er altijd wel één van de 2 paspoort controle doorgangen minder druk is.)

http://www.bangkokflightservices.com/index.html

Op de menu balk kies "Our Services" en selecteer de laatste optie "Premium Airport Services"

Dit is echt de goedkoopste optie en doet precies hetzelfde als die bedrijfjes die deze service voor de dubbele prijs aanbieden. De laatste 2 jaar heb ik deze company altijd gebruikt bij aankomst wanneer ik economy vlieg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115738433
Morgen gaat mijn airasia vlucht om 7.05 van Bangkok naar Singapore. Hoe vroeg moet ik er zijn gezien alle verhalen hier? Ik dacht zelf dat 05.00 wel mooi is of kan ik beter nog iets vroeger gaan?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115743106
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 04:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat kan ook voor Departures maar dan kost het 850 Bt. (Heb ik zelf nog geen gebruik van gemaakt omdat ik altijd redelijk op tijd ben en er altijd wel één van de 2 paspoort controle doorgangen minder druk is.)

http://www.bangkokflightservices.com/index.html

Op de menu balk kies "Our Services" en selecteer de laatste optie "Premium Airport Services"

Dit is echt de goedkoopste optie en doet precies hetzelfde als die bedrijfjes die deze service voor de dubbele prijs aanbieden. De laatste 2 jaar heb ik deze company altijd gebruikt bij aankomst wanneer ik economy vlieg.
Harstikke bedankt man!
pi_115815565
Een maat en ik hadden vorig jaar al een beetje reiskriebels en het begint nu steeds concreter te worden.
Waarschijnlijk gaan we begin volgend jaar 6 maanden een rondreis maken door Zuid Oost Azië. :)

We zijn ons nu aan het inlezen en het begint goed te kriebelen, maar wat een hoop info haha.
pi_115921032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij ging er een opleiding ofzo volgen toch?
Yes, ik studeer hier.
pi_115942458
Gisteren vliegtickets geboekt voor 4 weken Thailand in maart-april. We vliegen met KLM/Air France (over parijs, CDG) voor 590 p.p., erg veel zin in! :D
Fingerspitzgefühl
pi_115945934
Inmiddels ook weer terug uit Thailand. Onder andere in Bangkok, Ayutthaya, Cha-am, Koh Phangan, Koh Samui en Koa Sok geweest. Geweldige reis!
pi_115977895
Helaas kan ik geen vrij nemen deze maand
SpotReisje twitterde op vrijdag 24-08-2012 om 23:58:32 #zon: Retour #Phuket vanaf #Brussel vanaf ¤365! Vertrek za 25 augustus en vlieg bijvoorbeeld zo 16 september terug. http://t.co/8CWTKYh8 reageer retweet
anders had ik nu zeker een retourtje Phuket geboekt.
pi_115978674
365 euro ??! Ik wil hier van 21 december tem 6 januari ( ongeveer ) naar Thailand en ik vind verdorie niets onder de ¤ 950 !!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:28:07 #297
6941 APK
Factual, I think.
pi_115978752
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 00:26 schreef BramKVO het volgende:
365 euro ??! Ik wil hier van 21 december tem 6 januari ( ongeveer ) naar Thailand en ik vind verdorie niets onder de ¤ 950 !!
Twitter :+
- Edit: En jij zoekt in de dure (duurste?) periode ;) -
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115979085
goedkoper dan 950 ga je niet vinden, ik vlieg al eerder dan vlak voor kerst, en dat was al 950. Hoe dichter je tegen kerst aan gaat zitten hoe duurder.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_115981649
Toch vind ik het reteduur, had ergens gehoopt rond de 800 euro maar zelfs dat lijkt niet te lukken.
pi_116039848
Rechtstreekse tickets van Bkk naar Samui zijn alleen bij Bangkok Air en Thai Airways te boeken. Thai vliegt maar 2x per dag. Dus zit te kijken bij Bangkok Air. Het goedkoopste is 3200thb voor een enkele reis, maar dat zijn eigenlijk alleen de hele vroege vluchten.
Nu mijn vraag: als ik nog een tijdje wacht, worden dan de andere vluchten ook nog goedkoper, of blijven die rond de 4600thb?
pi_116056938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat zat al een beetje in de planning; over 4 weken precies vlieg ik vanaf Bangkok naar Sydney. Ik zit nu in Phnom Penh, plan is nog een week Cambodja te doen (Battambang & Siem Reap), vanaf daar naar Bangkok te gaan (Heeft iemand hier wel eens Siem Reap- Bangkok gedaan?) en vanaf Bangkok de nachttrein of bus naar Chiang Mai te pakken. Daar olifantjes kijken, nog 1-2 dagen chillen en vervolgens de slow boat naar Luang Prabang in Laos doen. Vanaf Luang Prabang naar beneden, VanVieng en Vientane en vanaf Vientiane naar Bangkok. Andere optie is Cambodja-Laos-Chiang Mai maar dan heb ik de slowboat niet en dat schijnt best een toffe ervaring te zijn.
Dit jaar heb ik Siem Reap - Koh Chang gedaan. In het begin zit je dan met de mensen die naar Bangkok gaan. Goed te doen volgens mij. Reken wel op veel reistijd. Grensovergang is niet de snelste daar in Poipet.

Bangkok - Chang Mai heb ik met de slaaptrein wel gedaan. Echt een super manier om te reizen. Ik kwam in Bangkok om 17:15 aan, tuktuk naar treinstation en daar kaartje gekocht voor 18:10. Eerst een filmpje gekeken op laptop, daarna werd mijn bed netjes opgemaakt en heerlijk geslapen tot de volgende ochtend.

Slaapbus werkt in principe hetzelfde natuurlijk, al heb ik daar de ervaring mee dat de bedjes wat krapper zijn.

Zelf zou ik de eerste optie kiezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')