Volgens mij is dat nog nooit gebeurd, zonder dat de eigenaar van de tas daar mee instemde. Ik geloof al die 'onschuldige' drugssmokkelaars nooit. Letterlijk nog nooit een geloofwaardig verhaal gehoord!quote:Op zondag 22 juli 2012 01:47 schreef Northside het volgende:
[..]
Het is ook de geruststelling dat niemand iets in je rugzak doet. Niet dat dat veel voorkomt volgens mij, maar ik heb mensen er aardig panisch over zien doen.
Neequote:
Oeh, nice! Hele onbeleefde vraag, maar mag ik weten wat jullie daarvoor betalen? Ben heel nieuwsgierig naar de verhoudingen qua prijzen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nice hoor
Ik heb nu met de familie een huisje net buiten Chiang Mai![]()
Nee ik ga er studeren!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:03 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Want je hebt daar werk gevonden ofzoiets?
Pics?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:49 schreef Silenus het volgende:
Net terug van een trekking in Chang Mai en geen druppel regen gehad tijdens het lopen!Wel helemaal gesloopt nu, maar wat een fantastisch land.
Ik heb toen in Chiang Rai een mountainbike tour gedaan zeker een aanrader. Het is een dagtrip en je komt dan oa ook langs de White Temple. http://www.tripadvisor.co(...)ng_Rai_Province.htmlquote:Op zondag 22 juli 2012 11:48 schreef Fiorellino het volgende:
Wat zijn trouwens aanraders in de omgeving van Chiang Rai? We gaan sowieso de White Temple bezoeken maar lees hier en daar dat er verder niet zo veel aan is. Vraag me om die reden af hoeveel dagen jullie daar voor zouden pakken?
Theoretisch is het mogelijk, wel is het verdomd lastig dat wanneer de bagage welke men gebruikt aan de andere kant eventueel ongecontroleerd de weg kan vervolgen om dat risico te nemen.quote:Op zondag 22 juli 2012 04:03 schreef Lemans24 het volgende:
LP uit het vorige deel:
[..]
Volgens mij is dat nog nooit gebeurd, zonder dat de eigenaar van de tas daar mee instemde. Ik geloof al die 'onschuldige' drugssmokkelaars nooit. Letterlijk nog nooit een geloofwaardig verhaal gehoord!
Een flightbag met een slotje is natuurlijk driedubbel nuttig.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Persoonlijk seal ik mijn bagage nooit, maar voor de gemoedsrust is het misschien goed, de medewerkers in de 'sealing industie' moeten natuurlijk ook gewoon een baan blijven houden.
Kan gebeuren als je in een unikleur taxi stapt. Die tweekleurige zijn allemaal per shift door de taxi chauffeur gehuurd dus daar is de kans op klooien bijna niet aanwezig. Officieel kun je een klacht indienen, maar this is Thailand, dus de kans dat er wat aktie wordt ondernomen lijkt me nihil.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Laatste keer in Thailand had ik een taxi met een opgevoerde meter. Iemand een tip wat je daar tegen kunt doen? Zijn dit altijd dezelfde soort taxi's, die je dus beter kunt mijden?
Dat laatste is natuurlijk een tip voor mensen die veel in Thailand zijn geweest, maar het zal je niet lukken cool te reageren als je als beginnende reiziger in Thailand aankomt.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kan gebeuren als je in een unikleur taxi stapt. Die tweekleurige zijn allemaal per shift door de taxi chauffeur gehuurd dus daar is de kans op klooien bijna niet aanwezig. Officieel kun je een klacht indienen, maar this is Thailand, dus de kans dat er wat aktie wordt ondernomen lijkt me nihil.
Daarnaast heel cool reageren en laten blijken dat je een expat bent helpt ook wel om geen gezeik te hebben.
2 uurquote:Op zondag 22 juli 2012 11:48 schreef Fiorellino het volgende:
Wat zijn trouwens aanraders in de omgeving van Chiang Rai? We gaan sowieso de White Temple bezoeken maar lees hier en daar dat er verder niet zo veel aan is. Vraag me om die reden af hoeveel dagen jullie daar voor zouden pakken?
Airport Link als in skytrain? Weet je toevallig of die ook naar Hualamphong gaat? Moet de dag erna toch daar zijn voor de trein (zie vorige post) dus zou ideaal zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:21 schreef buzz1291 het volgende:
Ozzie, die etters van taxi chauffeurs flikken het altijd. Als er al zo'n klein handdoekje over de meter ligt, stap ik al geeneens meer in. Altijd gezeik. En zelfs als je op Suvarnabhumi bij de taxi stand een bonnetje afhaalt waar die chauffeurs hun briefje ook in moeten leveren, heb ik het meegemaakt dat nadat de koffer was ingeladen en we wegreden dat die eikel doodleuk zei 400 Bt voor een ritje naar Srinakarin road in Bankapi wat nooit meer dan 120 Bt kost. Gewoon die taxi deur opengegooid en gezegd dat hij kon stoppen. Laatste keren gewoon koffer op de achterbank en als het niet beviel zo met koffer en al uitstappen.
Maar ik ben helemaal klaar met die taxi maffia op Suvarnabhumi. Ik neem lekker de Airport Link naar Huamak station en neem daar wel een taxi voor het laatste stukje. Helaas is dat niet voor iedere aankomende toerist weggelegd.
Volgens mij die airport link niet direct maar dan zou je kunnen overstappen op de metro, die komt er dacht ik wel.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Airport Link als in skytrain? Weet je toevallig of die ook naar Hualamphong gaat? Moet de dag erna toch daar zijn voor de trein (zie vorige post) dus zou ideaal zijn.
Makkasan station en dan overstappen op MRT. En in ieder hotel kun je je bagage wel gratis droppen. Nog nooit meegemaakt dat dat enig probleem was. Zelfs niet voor 3 weken.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Airport Link als in skytrain? Weet je toevallig of die ook naar Hualamphong gaat? Moet de dag erna toch daar zijn voor de trein (zie vorige post) dus zou ideaal zijn.
Ooh ja, das meer dan genoegquote:
wel een fooitje geven aan de man van de kofferkamerquote:Op zondag 22 juli 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Makkasan station en dan overstappen op MRT. En in ieder hotel kun je je bagage wel gratis droppen. Nog nooit meegemaakt dat dat enig probleem was. Zelfs niet voor 3 weken.
goede tipquote:Op zondag 22 juli 2012 17:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik heb toen in Chiang Rai een mountainbike tour gedaan zeker een aanrader. Het is een dagtrip en je komt dan oa ook langs de White Temple. http://www.tripadvisor.co(...)ng_Rai_Province.html
Dat kan wel maar Dubai is geen reet aan, India is gewoon vies, Singapore veel te vochtig, in Kuala Lumpur hangt het geloof als een warme deken over de cultuur en Hong Kong zou kunnen, ware het niet dat het dan een duur ticket wordt. [generaliseer modus uit]quote:Op maandag 23 juli 2012 09:43 schreef Thongkamma het volgende:
ik zou de volgende keer als ik naar Thailand vlieg graag ergens een tussenstop willen
maken en daar een paar dagen blijven, met welke landen hebben jullie ervaring??
of in welk land zou ik paar dagen moeten blijven
quote:Op zondag 22 juli 2012 23:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Volgens mij die airport link niet direct maar dan zou je kunnen overstappen op de metro, die komt er dacht ik wel.
quote:Op zondag 22 juli 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Makkasan station en dan overstappen op MRT. En in ieder hotel kun je je bagage wel gratis droppen. Nog nooit meegemaakt dat dat enig probleem was. Zelfs niet voor 3 weken.
Dank allen.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
wel een fooitje geven aan de man van de kofferkamer
Voor effe snel: Singapore. Al klopt je generalisatie.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat kan wel maar Dubai is geen reet aan, India is gewoon vies, Singapore veel te vochtig, in Kuala Lumpur hangt het geloof als een warme deken over de cultuur en Hong Kong zou kunnen, ware het niet dat het dan een duur ticket wordt. [generaliseer modus uit]
Het kan dus maar als het vakantie doel Thailand is, wil je daar toch zo snel mogelijk heen, en niet nog eens vooraf een stad in een ander land bezoeken neem ik aan.... Stof tot nadenken dus!
Hoeveel dagen?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:49 schreef Silenus het volgende:
Net terug van een trekking in Chang Mai en geen druppel regen gehad tijdens het lopen!Wel helemaal gesloopt nu, maar wat een fantastisch land.
Ik heb Hong Kong / Macau gedaan. Gewoon, omdat ik dat een keer gezien wilde hebben. Vond het een erg leuke ervaring, maar heb geen idee hoeveel duurder ik uit was door deze 'omweg'.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:43 schreef Thongkamma het volgende:
ik zou de volgende keer als ik naar Thailand vlieg graag ergens een tussenstop willen
maken en daar een paar dagen blijven, met welke landen hebben jullie ervaring??
of in welk land zou ik paar dagen moeten blijven
valt wel mee hoorquote:Op maandag 23 juli 2012 14:53 schreef The6thgate het volgende:
Ik hou maar weer op met zoeken naar tropische eilandjes in de Andaman zee waar we onze vakantie gaan eindigen...nog 3.5 maand maar wil NU weg![]()
maar ontdek net Koh Muk en nog wat meer eilandjes naar het zuiden...dat ziet er toch ook verdomd goed uit! Alleen vanaf 130 euro per nacht in een resort moet ik nog even aan wennen
Ik moet zeggen dat de kans dat ik in een taxi stap op het vliegveld vrijwel nihil is, of de airport link, of de (mini)bus naar Chonburi, veel andere reizen zal ik niet gaan maken vanaf het vliegveld.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:21 schreef buzz1291 het volgende:
Ozzie, die etters van taxi chauffeurs flikken het altijd. Als er al zo'n klein handdoekje over de meter ligt, stap ik al geeneens meer in. Altijd gezeik. En zelfs als je op Suvarnabhumi bij de taxi stand een bonnetje afhaalt waar die chauffeurs hun briefje ook in moeten leveren, heb ik het meegemaakt dat nadat de koffer was ingeladen en we wegreden dat die eikel doodleuk zei 400 Bt voor een ritje naar Srinakarin road in Bankapi wat nooit meer dan 120 Bt kost. Gewoon die taxi deur opengegooid en gezegd dat hij kon stoppen. Laatste keren gewoon koffer op de achterbank en als het niet beviel zo met koffer en al uitstappen.
Maar ik ben helemaal klaar met die taxi maffia op Suvarnabhumi. Ik neem lekker de Airport Link naar Huamak station en neem daar wel een taxi voor het laatste stukje. Helaas is dat niet voor iedere aankomende toerist weggelegd.
Het is niet de eerste keer Thailand voor mij. Bij de taxi's bij departures heb je minder kans op gekloot met meters e.d.?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de kans dat ik in een taxi stap op het vliegveld vrijwel nihil is, of de airport link, of de (mini)bus naar Chonburi, veel andere reizen zal ik niet gaan maken vanaf het vliegveld.
Als ik daarnaast een taxi neem zorg ik ten alle tijde dat ik de bagage direct tot mijn beschikking heb zodat een poging tot oplichting lastig is gezien ik zo kan uitstappen.
Voor veel toeristen is dat overigens niet echt mogelijk en gaan netjes in de rij wachten bij arrivels voor de taxi, beter is om naar departures te gaan, de eerste beveiliger moet ik nog tegenkomen die mij belet om daar te lopen.
Moet wel worden gezegd, wanneer je met 2 personen bent en naar Hualampong moet en je hebt veel bagage, de taxi is wel duurder, maar als het de eerste keer in Thailand is, is het de vraag of je het er voor over moet hebben om met je bagage vele stukken te lopen om uiteindelijk maar een grijpstuiver te besparen.
De airportlink is per persoon 40 THB, de Metro zal ook iets in die richting zijn, 160 THB in totaal, voor 320 THB moet je wel met de taxi naar Hualampong kunnen komen, zelfs met de huidige wisselkoersen is dat slechts een euro of 4....
Nee, juist meer. Daar staan de ongeduldige taxi chauffeurs op argeloze toeristen te wachten waar het officieel helemaal niet mag. Groundfloor en dan naar het taxi tafeltje, wijst zich vanzelf, naam van je hotel opgeven en dan krijg je een bonnetje. Dit bonnetje nooit aan de chauffeur geven want dan zegt die mogelijk alsnog:" fixed price sir, cheap "quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer Thailand voor mij. Bij de taxi's bij departures heb je minder kans op gekloot met meters e.d.?
Te weinig tijd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:30 schreef draadstalig het volgende:
Ik ga over 2 weken naar Thailand voor 3 weken met 5 vrienden. We willen alsvolgt:
Bangkok - Ayuthaya - Lop Buri - Chiang mai - Ko samui (en direct door) - ko phang nang - ko tao - bangkok.
Is dit een beetje te doen in 3 weken of wordt het te veel? Eigenlijk wilde we graag tuben in Laos, maar daar hebben we (denk ik) echt te weinig tijd voor. Jullie ervaring?
Dan is Bangkok de eerste stad die ik ken, waar je dat bonnetje niet aan de chauffeur moeten geven. Dat moet toch officieel wel? Er zit meestal wel een kopie aan vast. En bij onenigheid / oplichterij kun je een telefoonnummer bellen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, juist meer. Daar staan de ongeduldige taxi chauffeurs op argeloze toeristen te wachten waar het officieel helemaal niet mag. Groundfloor en dan naar het taxi tafeltje, wijst zich vanzelf, naam van je hotel opgeven en dan krijg je een bonnetje. Dit bonnetje nooit aan de chauffeur geven want dan zegt die mogelijk alsnog:" fixed price sir, cheap "
Heel Thailand is malaria vrijquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
Sheets en handdoeken zijn er wel (en anders vast wel te huur voor 10 bath ofzo)
Paspoort en creditcard had ik soms bij me als ik overdags weg ging, soms gewoon ergens in een niet al te opzichtig vakje in mn backpack in het guesthouse achtergelaten. Er liggen tig backpacks in Thailand, de kans dat ze nou net de jouwe doorzoeken..
Binnenlandse vluchten zou ik wel van tevoren boeken, liefst een paar weken ofzo. Gewoon boeken als je een datum weet![]()
In Chiang Mai heb je geen malaria dacht ik. Misschien wel bij Chian Rai?
Grensstreken toch? In mijn groep bij de grens met Burma liepen de mensen in ieder geval wel driftig malariapillen te slikken.quote:
Ja, bij de grens met Myanmar/Burma neemt het aantal besmettingen toe en wordt het virus ook steeds resistenter.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Grensstreken toch? In mijn groep bij de grens met Burma liepen de mensen in ieder geval wel driftig malariapillen te slikken.
quote:Genetically determined artemisinin resistance in P falciparum emerged along the Thailand—Myanmar border at least 8 years ago and has since increased substantially. At this rate of increase, resistance will reach rates reported in western Cambodia in 2—6 years.
Aan de ene kant is de kans wat groter, aan de andere kant juist niet omdat de chauffeurs je maar wat graag willen meenemen naar welke bestemming dan ook, ze krijgen immers een passagier mee direct vanaf het vliegveld en hoeven niet in de lange rij te staan of leeg terug naar Bangkok... Dus deze zullen gemakkelijk de meter willen aanzetten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, juist meer. Daar staan de ongeduldige taxi chauffeurs op argeloze toeristen te wachten waar het officieel helemaal niet mag. Groundfloor en dan naar het taxi tafeltje, wijst zich vanzelf, naam van je hotel opgeven en dan krijg je een bonnetje. Dit bonnetje nooit aan de chauffeur geven want dan zegt die mogelijk alsnog:" fixed price sir, cheap "
Volgens mij bedoel je Vexter?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
@Stefanovic83 ik zou persoonlijk niet het grootste gedeelte van m'n tijd op de zuidelijke eilanden doorbrengen. Het is er natuurlijk heerlijk en je kan het er uitstekend naar je zin hebben maar ik vond het daar veel te toeristisch. De locals waren daar ook helemaal niet open en vriendelijk in tegenstelling tot het midden/noorden van Thailand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |