Ah, wist ik nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:58 schreef buzz1291 het volgende:
Emirates is het beste wat er momenteel op Azië vliegt. Alleen het probleem in Dubai is dat er rond middernacht zoveel vluchten aankomen dat het wel eens rondjes draaien wordt. En vanaf landen tot aan het uitstappen en door de securiteit weer naar de vertrekhal duurt ook alles bij elkaar een stierf kwartiertje. Maar ik klaag niet.
Wou zelf liever met Emirates vliegen (ook een keertje die A380 meepakkenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:58 schreef buzz1291 het volgende:
Emirates is het beste wat er momenteel op Azië vliegt. Alleen het probleem in Dubai is dat er rond middernacht zoveel vluchten aankomen dat het wel eens rondjes draaien wordt. En vanaf landen tot aan het uitstappen en door de securiteit weer naar de vertrekhal duurt ook alles bij elkaar een stierf kwartiertje. Maar ik klaag niet.
Heb daar een fietstocht meegedaan idd. Was mn eerste activiteit als backpacker!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:31 schreef Gaoxing het volgende:
Wellicht zijn hier mensen die met hem gefietst hebben: in memoriam Ko van Kessel. Het bedrijf gaat gewoon op dezelfde voet door.
Qatar is anders ook niet slecht, ik zit liever in de 777 van Qatar dan de 777 van Emirates gezien de Qatar versie de 3 - 3 - 3 voert, en Emirates de 3 - 4 - 3 versie, daarnaast is de beenruimte bij Qatar zeer goed.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:58 schreef buzz1291 het volgende:
Ik quote mezelf maar even, niemand die hier tips over heeft?quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:26 schreef mirannie het volgende:
Inmiddels beginnen mijn plannen al wat meer vormen aan te nemen. Ik ga eigenlijk zo goed als zeker met KLM, Finn Air of Eva Air vliegen ivm dagvlucht op de terug weg. En misschien ga ik toch in de mei vakantie i.p.v. in de zomer vakantie.
Anyway, dit is ongeveer hoe het er nu uit ziet:
Dag 1 vlucht A’dam-Bangkok
Dag 2 aankomst Bangkok
Dag 3 Bangkok
Dag 4 River Kwai Tour dag 1
Dag 5 River Kwai Tour dag 2 + vlucht naar Chiang Mai
Dag 6 Chiang Mai
Dag 7 Chiang Mai
Dag 9 vlucht Bangkok + reis naar Koh Chang (bus o.i.d.)
Dag 10 Koh Chang
Dag 11 Koh Chang
Dag 12 Koh Chang
Dag 13 Koh Chang
Dag 14 Koh Chang --> Bangkok (bus o.i.d.)
Dag 15 Bangkok
Dag 16 terug vlucht
Is het verstandig om tijdens die tour naar de River Kwai het hotel in Bangkok aan te houden i.v.m. bagage? Ben niet zo'n rugzak toerist, dus zal ongetwijfeld 2 aardige koffers mee hebben. En wil dan voor die toer gewoon een kleine rugzak meenemen, anders zo'n gesleep. Of kun je in de meeste hotels je bagage veilig achterlaten voor een dag in 1 of andere opslag?
De bedoeling is dus dat ik op dag 5 na de tour een avond vlucht naar Chiang Mai neem. Of is het verstandiger om de volgende ochtend pas te gaan en/of eventueel een extra dagje Chiang Mai? Volgens mij moet het zo ook wel lukken, maar goed, tips hierover??
Ik zou het river kwai bezoek in één dag proberen te doen. Ik hoor daar weinig spectaculaire verhalen over. Misschien dat 5 dagen Kog Chang wat veel is.. Ik zou nog een ander eiland erbij pakken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:11 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar even, niemand die hier tips over heeft?
Emirates vliegt vanaf 1 augustus dagelijks met een A380 vanaf Amsterdam. En ik heb het vermoeden dat die A380 altijd voorrang krijgt bij het landen op DXB. Dus hopelijk is het rondjes draaien dan ook afgelopen. Overigens is de 3-4-3 indeling in een 777 bij Emirates, wellicht gevoelsmatig, wat comfortabeler dan die van KLM. En Qatar heeft de plannen om vanaf Amsterdam te gaan vliegen voorlopig in de ijskast gezet. Helaas. Dus volgende maand weer eens AMS-DXB-BKK v.v. in C, en dat is heel comfortabel, ook al mag je niet van de douchesvaan boord gebruik maken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qatar is anders ook niet slecht, ik zit liever in de 777 van Qatar dan de 777 van Emirates gezien de Qatar versie de 3 - 3 - 3 voert, en Emirates de 3 - 4 - 3 versie, daarnaast is de beenruimte bij Qatar zeer goed.
Jammer dat Qatar niet vanaf Nederlandse luchthavens vliegt, waardoor de kans dat ik richting Azie vlieg met Qatar relatief klein is, Lufthansa heeft vaak goede aanbiedingen vanaf Amsterdam, of good Old KLM met vertrek uit Antwerpen... Eigenlijk prijst Emirates zich niet goed in de markt en doen de Europese airliners goed hun best om betere aanbiedingen tegenover de prijs van Emirates te zetten, waardoor voor mij persoonlijk ik liever de lange vlucht vanaf Europa richting Azie pak dan Emirates. Tot nog toe is mijn enige ervaring de vlucht van Bangkok naar Hong Kong v.v. met de 777 en die vond ik niet specifiek bijzonder, al is dat natuurlijk een korte vlucht.
Het is jouw keuze toch om zo je vakantie in Thailand door te brengen. Prima toch voor de eerste keer. De volgende keer doe je het wellicht weer anders.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:11 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar even, niemand die hier tips over heeft?
De tour die ik gevonden heb en graag wil doen bezoekt op dag 2 de erawan waterval, dus vandaar die 2 dagen. Het doel van die dagen in Koh Chang is om een beetje rust te pakken na het rondreizen en uiteindelijk ben ik daar maar 4 volle dagen. Maar heb e nog een tip voor een redelijk nabij gelegen eiland wat ik zou kunnen bezoeken dat ook echt de moeite waard is?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:18 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik zou het river kwai bezoek in één dag proberen te doen. Ik hoor daar weinig spectaculaire verhalen over. Misschien dat 5 dagen Kog Chang wat veel is.. Ik zou nog een ander eiland erbij pakken.
Ja, tuurlijk mijn keus. Maar dit gedeelte van de wereld is nieuw voor mij en wil graag goed beslagen ten ijs komen. Dus alle tips zijn welkom.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is jouw keuze toch om zo je vakantie in Thailand door te brengen. Prima toch voor de eerste keer. De volgende keer doe je het wellicht weer anders.
Ik zou lekker 4 dagen op Koh Chang blijven, waarom zou je nog naar een ander eiland moeten racen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:44 schreef mirannie het volgende:
Het doel van die dagen in Koh Chang is om een beetje rust te pakken na het rondreizen en uiteindelijk ben ik daar maar 4 volle dagen. Maar heb e nog een tip voor een redelijk nabij gelegen eiland wat ik zou kunnen bezoeken dat ook echt de moeite waard is?
Nice hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Hier woon ik straks in Bangkok
Zijn Fokkers welkom?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
Want je hebt daar werk gevonden ofzoiets?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
Lijkt me voldoende deed ik zelf ook.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:10 schreef Fiorellino het volgende:
Ik wil mijn rugzak graag beveiligen. Is het al genoeg om een flightbag te kopen en deze met een slotje te beveiligen? Ik heb een rits aan de voorkant (onderin) en kan de rugzak dicht snoeren aan de bovenkant.
Twijfel alleen nog of ik een cijferslot wil of een gewoon slot. Wat is beter?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:14 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Lijkt me voldoende deed ik zelf ook.
Dat hele insealen van een backpack doe ik nooit.
Altijd een cijferslot nemen op reis. Die kleine sleuteltjes van sloten raak je te gemakkelijk kwijt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:17 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Twijfel alleen nog of ik een cijferslot wil of een gewoon slot. Wat is beter?
Ik denk dat ik het op die manier dan doe. Heb er toch niks waardevols in maar het is net dat extra veilig gevoel. We slapen ws ook alleen in hotels.
Het is ook de geruststelling dat niemand iets in je rugzak doet. Niet dat dat veel voorkomt volgens mij, maar ik heb mensen er aardig panisch over zien doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:17 schreef Fiorellino het volgende:
Twijfel alleen nog of ik een cijferslot wil of een gewoon slot. Wat is beter?
Ik denk dat ik het op die manier dan doe. Heb er toch niks waardevols in maar het is net dat extra veilig gevoel. We slapen ws ook alleen in hotels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |