Lijkt me lekker om de eerste dag na een lange reis op kao san neer te strijken in de drukte en gektequote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:43 schreef daanski82 het volgende:
Onze vakantie ziet er als in grote lijnen er als volgt uit (4 weken Thailand):
* Aankomst BKK
* nachtje nabij Kohsan road
* tree top tour (Koh Sok)
* vanaf Surah Tani auto huur --> Golden Triangle --> Chiang mai.
* Chaing mai + Mahoet dag
* Trein Chiang mai --> BKK --(transfer) --> Pattaya.
* en de laaste 4 dagen BKK zelf.
onze agent regeld alle hotels in de grote plaatsten echter niet als we met de auto rijden. het laatste hotel in BKK is het Baiyoke Sky hotelquote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lijkt me lekker om de eerste dag na een lange reis op kao san neer te strijken in de drukte en gekte
Heb je al een hostel/hotel?
Shanti lodge is aan te raden, heb ik ook aangeraden gekregen van iemand hier op het forum en wat helemaal prima! En met een kwartiertje loop je naar kao san toe. Wel veel ratten 's nachts onderweg
Oh ik vond het gewoon genieten met de pet op. Die sfeer, lekker duiken en toch kleinschallig, relaxed en alles. Uiteindelijk niets van koh samui gezien hahaquote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:11 schreef Xlarge het volgende:
Goeie TT, Koh Tao is echt een goed eiland
Gewoon lekker cheap in een hostel, mensen leren kennen en chillen enzovoortsquote:Op zondag 17 juni 2012 00:58 schreef YebCar het volgende:
zit in januari weer in bkk/phu
alle hotels etc gelijk weer 3x zo duur
dat kan, maar liever nietquote:Op zondag 17 juni 2012 01:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon lekker cheap in een hostel, mensen leren kennen en chillen enzovoorts
hier nog één.. In een hotel kan je ook mensen leren kennen, met name wijven dan.quote:Op zondag 17 juni 2012 13:45 schreef YebCar het volgende:
[..]
dat kan, maar liever niet
ik ben niet zo van het budget enzo
Wat een onzin dit zeg. Ik ken echt geen enkel hotel in Bangkok dat in januari 3 x zo duur is als nu. Grote duim soms om wat stemming te maken?quote:Op zondag 17 juni 2012 00:58 schreef YebCar het volgende:
zit in januari weer in bkk/phu
alle hotels etc gelijk weer 3x zo duur
I call it BS too.Heb alle maanden in BKK gehad....hooguit een procentje of 10-15 verschil. Kom maar eens met bewijzen dat de prijzen met 300% stijgen.quote:Op zondag 17 juni 2012 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een onzin dit zeg. Ik ken echt geen enkel hotel in Bangkok dat in januari 3 x zo duur is als nu. Grote duim soms om wat stemming te maken?
Laat maar even weten welke omgeving je iets zoekt en hoeveel sterren, en ik laat je exct gelijke prijzen voor januari 2013 zien als nu in juni 2012.
bayan tree phuket deluxe villa (goedkoopste)quote:Op zondag 17 juni 2012 19:33 schreef Bowny het volgende:
[..]
I call it BS too.Heb alle maanden in BKK gehad....hooguit een procentje of 10-15 verschil. Kom maar eens met bewijzen dat de prijzen met 300% stijgen.
Vraag en aanbod.quote:Op maandag 18 juni 2012 02:52 schreef Lemans24 het volgende:
Dat word je daar dus Royaal genaaid in het hoogseizoen. Jammer.
Ik weet niet waar jij kijkt, maar een kamer in 't Lebua op 2 januari kost geen 340 euro.quote:Op maandag 18 juni 2012 01:23 schreef YebCar het volgende:
[..]
bayan tree phuket deluxe villa (goedkoopste)
255 nu
in januarie 819 euro
bullshit noemen ze het dan...........ga wat verder kijken ipv alleen naar hostels enzo
ander voorbeeld
lebua state tower in bangkok
nu rond de 100 euro (juli) en 340 rond 2 januari
bron: booking.com
een goedkopere prijsklasse dan :
http://www.thebelleresort.com/RoomA_Standard.php
Belle resort , heb je voor 800 baht al in low season, in high season blijft hij echt op 2200 staan, gaat geen cent eraf.
Er zij twee Koh Changs.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar niemand ooit een duik gemaakt in Koh Chang? Of iemand die daar ooit geweest is?
ooh godquote:Op maandag 18 juni 2012 10:47 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij kijkt, maar een kamer in 't Lebua op 2 januari kost geen 340 euro.
Hostels.....Mijn vaste walk-in tarief in 't Lebua is 120 dollar all year round. Heb je wel de "goedkoopste" kamer of soms een upgrade, maar dat voldoet
Dat is dus last minuten van nu vergelijken met de rackrates voor januari. Ja zo lust ik er nog een paar. En nee, ik snurk niet in hostels of ergens op Khoa San Road, maar altijd wel lekker in Bankapi, waar je voor 800 Bt een uitstekende 52 m² grote suite in een 3 sterren hotel huurt. En voor die prijs gewoon het hele jaar door. Ook beschikbaar daar zijn 1e klas appartementen voor 10000Bt per maand.quote:Op maandag 18 juni 2012 01:23 schreef YebCar het volgende:
[..]
bayan tree phuket deluxe villa (goedkoopste)
255 nu
in januarie 819 euro
bullshit noemen ze het dan...........ga wat verder kijken ipv alleen naar hostels enzo
ander voorbeeld
lebua state tower in bangkok
nu rond de 100 euro (juli) en 340 rond 2 januari
bron: booking.com
een goedkopere prijsklasse dan :
http://www.thebelleresort.com/RoomA_Standard.php
Belle resort , heb je voor 800 baht al in low season, in high season blijft hij echt op 2200 staan, gaat geen cent eraf.
Dat is gewoon inbegrepen in je ticketprijs in Thailand. In bijv. Indonesie/Cambodja betaal je wel op de airport zelf taxes in cash.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:13 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe zit het nou met die airport tax in Thailand, snap er geen fuck van, schijnt dat je op het vliegveld nog geld moet betalen als je vliegt?
doe nou niet zo lomp. Jij vraagt bewijs en ik geef je datquote:Op maandag 18 juni 2012 19:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is dus last minuten van nu vergelijken met de rackrates voor januari. Ja zo lust ik er nog een paar. En nee, ik snurk niet in hostels of ergens op Khoa San Road, maar altijd wel lekker in Bankapi, waar je voor 800 Bt een uitstekende 52 m² grote suite in een 3 sterren hotel huurt. En voor die prijs gewoon het hele jaar door. Ook beschikbaar daar zijn 1e klas appartementen voor 10000Bt per maand.
Maar als jij graag tussen de KLM trutten in het Lebua wil zitten, doe je best!
Of in de Filipijnen of Nieuw Zeeland (!).quote:Op maandag 18 juni 2012 20:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat is gewoon inbegrepen in je ticketprijs in Thailand. In bijv. Indonesie/Cambodja betaal je wel op de airport zelf taxes in cash.
Vragen mag altijd, maar je hoeft ze niks te geven nee.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef EL_Presidente het volgende:
ok dus als ik het goed begrijp mogen ze geen geld van me vragen op een Thaise airport (zowel internationale als binnenlandse vlucht)?
Tenzij je langer blijft dan je visum toestaat. Al weet ik niet waar de grens ligt want ik ben 31 dagen gebleven en mocht na wat overleg doorlopen.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef EL_Presidente het volgende:
ok dus als ik het goed begrijp mogen ze geen geld van me vragen op een Thaise airport (zowel internationale als binnenlandse vlucht)?
Ik heb 2 jaar geleden nog een paar nachten geslapen in Rambuttri. Echt een heel fijn appartement. 1 minuut lopen van Khao San Road en ook in de straat van Rambuttri zelf is het hartstikke leuk met winkeltjes en restaurantjes. Inderdaad zwembad op het dak, wel lekker om even bij te komen. Van het uitzicht dat je daar hebt moet je je alleen niet zoveel voorstellen. Ook is de service blijkbaar niet super, als ik dat van anderen ooit moest horen. Maar daar heb ik zelf totaal geen last van gehad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef Wesselinho het volgende:
28 Juli vertrekken mijn vriendin en ik, 30 dagen richting Thailand.. Na wat research gedaan te hebben, ben ik er nog steeds niet over uit waar we de eerste nachten in Bangkok door ga brengen.
Op dit moment twijfel ik tussen New Siam 1 en Rambuttri Village Inn. Beide hebben een zwembad, zijn goedkoop en liggen vrij centraal t.o.v. khao san. Is er iemand die over deze guesthouses een mening kan geven? Wanneer er iemand een suggestie heeft voor een ander en beter guesthouse/hostel dan hoor ik het ook graag!
hebben ze uberhaupt nog plek dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef Wesselinho het volgende:
28 Juli vertrekken mijn vriendin en ik, 30 dagen richting Thailand.. Na wat research gedaan te hebben, ben ik er nog steeds niet over uit waar we de eerste nachten in Bangkok door ga brengen.
Op dit moment twijfel ik tussen New Siam 1 en Rambuttri Village Inn. Beide hebben een zwembad, zijn goedkoop en liggen vrij centraal t.o.v. khao san. Is er iemand die over deze guesthouses een mening kan geven? Wanneer er iemand een suggestie heeft voor een ander en beter guesthouse/hostel dan hoor ik het ook graag!
Anderhalve maand van tevoren in het laagseizoen? Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:47 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
hebben ze uberhaupt nog plek dan?
vind je juli echt laag seizoen dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Anderhalve maand van tevoren in het laagseizoen? Lijkt me wel.
in thailand en veel omringde landen is mei-aug laagseizoenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:25 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
vind je juli echt laag seizoen dan?(ik weet dat het veel regent
)
Nee ik schilder het Lebua helemaal niet af als "Not worth etc". Als jij er het geld voor over hebt om daar te snurken prima toch. Op dat nivo doe ik het in Thailand altijd helemaal gratis van mijn Hilton Honors punten die ik zo door het jaar heen op vele trips verzamel.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:48 schreef YebCar het volgende:
[..]
doe nou niet zo lomp. Jij vraagt bewijs en ik geef je dat
er zijn zat hotels in phuket / bkk die niet 3x omhoog gaan , maar zeker niet die 10% die jij aangeeft,
maar over het algemeen gaan ze flink omhoog ja. En dat zijn geen last minutes en rackrates. Zijn gewoon 2 data in july en january.
en wat bankapi? Asia Residence 14 Bangkapi zoiets bedoel je? Lekker op 30km van de city centre zitten van bangkok? Zo weet ik ook wel wat hotels in purmerend/uithoorn die lage prijzen hebben ipv amsterdam centrum. Geen vraag naar kamers betekend dus ook geen verhoging van prijzen.
gelijk lebua afschilderen als een " not worth your money" hoteltriest ventje
Wat een achterdocht zeg. Die Thais zijn soms wel slecht, maar niet zo slecht hoor. Dat kom je in die contreien uitsluitend nog in Cambodja tegen waar op de grens bij Hat Lek nog altijd zo'n lullo zit die de temperatuur van je oor wilt meten en dan een doodleuk een dollar vraagt. Moet je gewoon blijven herhalen dat je wel wilt betalen maar dat hij maar aan moet geven waar dat staat op het formulier. Wordt tie zo schijt ziek van, en mag je met een grote smile doorlopen.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:58 schreef EL_Presidente het volgende:
Via Kanchanapisek Road en Ram Intra ben je waarschijnlijk sneller op Don Mueang dan in Bangers downtown. Kost je misschien een half uurtje maximaal en bijna nooit files op die twee wegen. En tot op heden nog geen binnelandse vlucht vanaf Don Mueang meegemaakt die een vertraging had want het voordeel is dat het allemaal point to point vluchten zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:02 schreef APK het volgende:
Volgens The Nation gaat dat plan om binnenlandse vluchten vanaf Don Muang uit te voeren door.
Lekker handig als je meteen ergens anders naar toe wilt vliegen
Volgens deze linkquote:Op woensdag 20 juni 2012 00:02 schreef APK het volgende:
Volgens The Nation gaat dat plan om binnenlandse vluchten vanaf Don Muang uit te voeren door.
Lekker handig als je meteen ergens anders naar toe wilt vliegen
Het gaat er meer om dat je (als de inkomende vlucht geen vertraging had) bv met een 3u overstap door kon vliegen naar een binnenlandse bestemming, dat gaat nu dus binnenkort nooit meer lukken als je verder weinig in Bangkok te zoeken hebt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
Via Kanchanapisek Road en Ram Intra ben je waarschijnlijk sneller op Don Mueang dan in Bangers downtown. Kost je misschien een half uurtje maximaal en bijna nooit files op die twee wegen. En tot op heden nog geen binnelandse vlucht vanaf Don Mueang meegemaakt die een vertraging had want het voordeel is dat het allemaal point to point vluchten zijn.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat Air Asia hier blij van wordt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:17 schreef ozzietukker het volgende:
Inderdaad lijkt het erop of enkele airlines in ieder geval graag weer terug willen verhuizen, Air Asia geeft aan nog geen beslissing genomen te hebben, en voor Air Asia ligt het een stuk lastiger dan voor Nok Air en Orient Thai, de Thaise Air Asia vloot wordt voor zowel domestic als internationaal ingezet, nu kan Air Asia heel gemakkelijk toestellen roteren of inzetten, wanneer je dit vanaf een ander vliegveld doet valt dit voordeel weg, naast het feit dat het natuurlijk veel goedkoper zal zijn om alles vanaf 1 luchthaven uit te voeren qua personele bezetting.
Ik vermoed dat Air Asia zich niet zonder slag of stoot verplicht laat verhuizen, of er moet wel een hele mooie financiële vergoeding tegenover staan.
Ligt eraan of je al ooit in Bangkok bent geweest en waar je van houdt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:20 schreef rene90 het volgende:
Wat zijn aanraders als ik een dagje/avondje heb in Bangkok voor ik weer naar Nederland ga?
Ben er al een keer geweest. En misschien overdag nog wat dingen kopen dus naar een goede markt voor souvenirs. Als het dan kan eentje waar je niet die typische colablikjes in alle vormen hebt maar iets meer echt Thai? En in de avond een drankje ergens, zal wel de backpackers straat worden haha.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ligt eraan of je al ooit in Bangkok bent geweest en waar je van houdt.
Floating market misschien iets? Ik weet niet precies wat ze daar verkopen maar het ziet er wel tof uit op de foto's. Ben er zelf nog nooit geweest, ga daar dit jaar wel naar toe denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ben er al een keer geweest. En misschien overdag nog wat dingen kopen dus naar een goede markt voor souvenirs. Als het dan kan eentje waar je niet die typische colablikjes in alle vormen hebt maar iets meer echt Thai? En in de avond een drankje ergens, zal wel de backpackers straat worden haha.
war hou je van ??quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:20 schreef rene90 het volgende:
Wat zijn aanraders als ik een dagje/avondje heb in Bangkok voor ik weer naar Nederland ga?
Dat kickboksen is wel mooi ja, nog een speciale plek waar je heen moet dan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
war hou je van ??
Neuken of Kickboxen ??
Hebben ze overal.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:19 schreef rene90 het volgende:
Dat kickboksen is wel mooi ja, nog een speciale plek waar je heen moet dan?
Het is ook erg leuk om te doen, mits je een redelijke conditie hebt. Trainen, dan, geen wedstrijdquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:29 schreef Northside het volgende:
Zo'n muay thai gevecht is leuk om mee te maken hoor, als je dat nog nooit gedaan hebt. Wel tussen de Thai, lekker meegokken.
Ja, die wedstrijden, poeh hey... eerst had je wat van die jongetjes van 8, 11 en 14, dat viel allemaal nog wel mee. Daarna kwam de categorie 16, 18, 20 en dat was een partij geweld... 1 zo'n trap tegen mijn been en ik lig om. Mooi om te zien hoor. En de muziek! Daar moet ik eens een cd'tje van zoeken, leuk voor in de auto.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:58 schreef Gaoxing het volgende:
Het is ook erg leuk om te doen, mits je een redelijke conditie hebt. Trainen, dan, geen wedstrijd
Gasten daar kunnen echt niet rijden. Zat soms echt niet op mn gemak in die minibusjes.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Wees vooral voorzichtig. Het Thaise verkeer is niet wat je gewend bent van het Nederlandse hier
Waar huur je de auto en hoeveel kost het?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:49 schreef daanski82 het volgende:
Tijdens onze Thailand trip gaan we met een auto door Thailand rijden. Hebben jullie tips want tot nu toe word dit onze route
Dat is 3000 km over slechte tweebaans wegen en als je een ongeluk maakt ben je zwaar de klos ook al was het volgens jou niet jouw schuldquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:49 schreef daanski82 het volgende:
Tijdens onze Thailand trip gaan we met een auto door Thailand rijden. Hebben jullie tips want tot nu toe word dit onze route
Ik heb de trein gepakt, deze deed er volgens mij een flink uur over.quote:Op zondag 24 juni 2012 08:31 schreef EL_Presidente het volgende:
wat is de beste manier om van Khao San Road Bangkok naar Ayutthaya te gaan (daytrip)? bus (vanaf busterminal) of minivan (vanaf Victory Monument)? Wordt je in de buurt gedropt van de bezienswaardigheden en zijn deze bezienswaardigheden allemaal op loopafstand van elkaar verwijderd? wat zijn de dingen die je in Ayutthaya gezien moet hebben? alvast bedankt voor jullie antwoorden
de auto word gehuurd bij budget carquote:Op zondag 24 juni 2012 13:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waar huur je de auto en hoeveel kost het?
Voor minder dan 3 tientjes per dag huur je in Thailand een middenklasse auto. (Dat is dan wel exclusief de paar honder baht teamoney die je per dag kwijt zult zijn, afhankelijk van het gebied waar in je rijdt.)quote:Op zondag 24 juni 2012 13:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waar huur je de auto en hoeveel kost het?
Dat is dus gewoon g.e.l.u.l. Die wegen zijn gewoon allemaal prima en het gros is ook nog eens motorway.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is 3000 km over slechte tweebaans wegen en als je een ongeluk maakt ben je zwaar de klos ook al was het volgens jou niet jouw schuld
Wil jij graag een jaartje BangKwang doen??
Ik zou lekker de slaaptrein nemen
Voor ons word de auto geregeld, dit gebeurd via een lokale Thaise agent van http://www.travelcounsellors.nl/ (niet bedoeld om reclame te maken). via Google Maps hebben we gezien dat de wegen goed te doen zijn. ik denk dat de wegen zelf beter zijn dan die van onze oostblok vriendjes ;-).quote:Op zondag 24 juni 2012 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor minder dan 3 tientjes per dag huur je in Thailand een middenklasse auto. (Dat is dan wel exclusief de paar honder baht teamoney die je per dag kwijt zult zijn, afhankelijk van het gebied waar in je rijdt.)
Fietsen is daar prima te doen, heb ik toen ook gedaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:05 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik heb de trein gepakt, deze deed er volgens mij een flink uur over.
Je kan de verschillende tempelcomplexen in Ayutthaya niet aanlopen, maar bij het treinstation hadden we een tuk tuk voor de gehele dag gehuurd, deze wist de weg en bracht ons overal naar toe.
Ik weet niet meer wat we hebben betaald, maar het was niet veel.
Je kan ook fietsen huren om het zo te doen, maar gezien het verkeer zou dat voor mij geen optie zijn.
Lomprayah is de maatschappij die je nodig hebt. Kan online worden geboekt, of anders doe je het bij een van de 4058 reisburootjes op 't eiland. Ik heb het gedaan vanaf Koh Tao weliswaar, maar volgens mij is 't voor KohPhangan hetzelfde. Je komt aan op Chumpon, daar staat een bus klaar en 8 uurtjes later ben je in Bangkok. Betaalde iets van 22 euro voor boot+bus.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:26 schreef Massief het volgende:
Mensen nog een vraagje die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
Op onze laatste avond moeten we van Ko Phangang naar Bangkok, maar we willen dit per boot/ferry gaan doen. Er is die tijd echter ook een Full moon party dus die boot/ferry zal wel druk bezet zijn. Iemand een site of tips hoe dat het beste aan te pakken? Klopt het dat het een boot / trein combi moet worden? Van waar vertrekt die boot nu precies en zijn er betrouwbare sites waar je je kaartjes kunt kopen/reserveren? Die datum is dus zondag 5 augustus, het liefst zo vroeg mogelijk. Heb zelf wel wat gevonden maar qua reserveren niks.
Ik ga een tree top excursie doen in Khao Sok. echter daar beantwoord ik helaas je vraag niet meequote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:24 schreef EL_Presidente het volgende:
wie is naar de volgende National Parks geweest? is het de moeite waard?![]()
- Khao Yai
- Khao Sok
- Khao Lak
patat metquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:53 schreef Breathtaking het volgende:
Zijn er nog dingen die ik echt vanuit Nederland mee moet nemen omdat ze in Thailand niet verkrijgbaar zijn of ik ze afschuwelijk zal missen?
Foto van moeders!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:53 schreef Breathtaking het volgende:
Zijn er nog dingen die ik echt vanuit Nederland mee moet nemen omdat ze in Thailand niet verkrijgbaar zijn of ik ze afschuwelijk zal missen?
Eten, maar dat is lastig mee te nemen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:53 schreef Breathtaking het volgende:
Frikandel speciaal kan je gewoon in Chiang Mai krijgen, je moet alleen ff de juiste adresjes hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:37 schreef Breathtaking het volgende:
Hmmm, eten is inderdaad ietwat onhandig. Vooral als het om een frikandel speciaal gaat
Ik weet niet wat je schoenmaat is, maar ik kon ze in mijn maat niet vinden in Thailand.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:53 schreef Breathtaking het volgende:
Bij het inchecken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:37 schreef EL_Presidente het volgende:
betaal je de kamer van hotels/guesthouses in Thailand vooraf of achteraf?
38.. Wordt geen ramp lijkt me?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je schoenmaat is, maar ik kon ze in mijn maat niet vinden in Thailand.
Ben van die 3 alleen in Khao Sok geweest. Wel een aanrader. Toen ik er was waren er erg weinig toeristen. De sfeer is relax en restauranteigenaren erg behulpzaam en vriendelijk. Mocht je daar op olifanten gaan rijden, kijk dan wel even of de olifanten goed worden verzorgd. Veel plekken nog altijd waar dieren niet op de juiste manier worden behandeld.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:24 schreef EL_Presidente het volgende:
wie is naar de volgende National Parks geweest? is het de moeite waard?![]()
- Khao Yai
- Khao Sok
- Khao Lak
Ik zou bij aankomst in een guesthouse een beetje vaag doen over de verblijfsduur en dan slechts een nacht betalen zodat je kan bekijken of het bevalt. In het algemeen hebben lokale GH in het binnenland toch geen reserveringen.quote:Op ..woensdag 27 juni 2012 12:37 schreef EL_Presidente het volgende:
betaal je de kamer van hotels/guesthouses in Thailand vooraf of achteraf?
dan betaal je voor die ene nacht de hoofdprijs en vermenigvuldigen ze die prijs met 7 nachten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou bij aankomst in een guesthouse een beetje vaag doen over de verblijfsduur en dan slechts een nacht betalen zodat je kan bekijken of het bevalt. In het algemeen hebben lokale GH in het binnenland toch geen reserveringen.
Ik verwacht nog wel wat goedkopere tarieven bij Emirates zoals ieder jaar voor die periode. Maar anderzijds nu ze met een A380 van Schiphol gaan vliegen is dat natuurlijk ook een selling point. Het blijft koffiedik kijken. Ik zou in ieder geval voor november nu niet voor 683 euro boeken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Veel goedkoper dan ¤683 voor een directe vlucht in november (retour) gaat het niet worden zeker? Of zijn er nog weleens leuke aanbiedingen die daar nog onder zitten?
Wat een onzin joh. Ik heb nog nooit verschillende tarieven in een guesthouse meegemaakt in Thailand. Ik moet er bij zeggen dat het al weer wat jaartjes geleden is dat ik op dat nivo bivakkeerde maar van wat ik zo om me heen hoor is er nog niet veel veranderd in de categorie van 400 tot 600 Bt. Daar valt niet veel te onderhandelen, als je dat al zou willen om een knaak af te dingen op een al zo goedkoop verblijf.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan betaal je voor die ene nacht de hoofdprijs en vermenigvuldigen ze die prijs met 7 nachten.
Beter de volledige periode noemen om ze lekker te maken en dan zeggen dat je eerst een nacht betaald om te kijken,.
Gewoon eerlijk dus
Dat heb ik tijdens het boeken van onze vlucht ook naar gekeken. echter Emirates presteerd het om mij 8 uur op Dubai te laten wachten voor de volgende vlucht. als ik meer betaal kan ik Dubai sneller verlaten. dat was voor mij geen pluspunt meer. En dat wachten was van 2.00 uur tot 8.00 uur of zo ;-)quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wel wat goedkopere tarieven bij Emirates zoals ieder jaar voor die periode. Maar anderzijds nu ze met een A380 van Schiphol gaan vliegen is dat natuurlijk ook een selling point. Het blijft koffiedik kijken. Ik zou in ieder geval voor november nu niet voor 683 euro boeken.
Hé cool ik wist niet dat de A380 ook die route vloog. Maar Emirates vliegt niet rechtstreeks toch? Ik heb liever een rechtstreekse vlucht dat bespaard best wat vlieguren.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wel wat goedkopere tarieven bij Emirates zoals ieder jaar voor die periode. Maar anderzijds nu ze met een A380 van Schiphol gaan vliegen is dat natuurlijk ook een selling point. Het blijft koffiedik kijken. Ik zou in ieder geval voor november nu niet voor 683 euro boeken.
Overigens heeft Egypt Air vandaag ook nog november tarieven in de aanbieding voor 535 euro. Maar ik heb geen idee van je vlucht data.
Ik vlieg bij voorkeur ook rechtstreeks, maar een tussenstop in Dubai is niet eens zo heel erg wanneer je een relatief directe doorvlucht hebt, dus een wachttijd van maximaal 2 uur of iets dergelijks, kan je net de benen strekken, de beveiliging door, drankje kopen en weer aan boord gaan en is je vlucht mooi opgedeeld.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hé cool ik wist niet dat de A380 ook die route vloog. Maar Emirates vliegt niet rechtstreeks toch? Ik heb liever een rechtstreekse vlucht dat bespaard best wat vlieguren.
Vanaf 1 augustus 2012 dus. Tot die tijd wordt de route AMS-DXB met een 777-300 uitgevoerd. En als je een direct aansluitende vlucht (officieel 3 uur stop over) hebt, heb je in werkelijkheid maar een goed uurtje de tijd om te shoppen of een biertje te drinken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hé cool ik wist niet dat de A380 ook die route vloog. Maar Emirates vliegt niet rechtstreeks toch? Ik heb liever een rechtstreekse vlucht dat bespaard best wat vlieguren.
Ja, er gaan rechtstreekse bussen naar Cambodja. Ligt eraan waar je heen wil in Cambodja. Alleen naar de grens?quote:Op donderdag 28 juni 2012 07:37 schreef rene90 het volgende:
Gaan er vanuit Bangkok rechtstreekse bussen naar Cambodia? En iemand enig idee hoe lang die erover doen?
Siem Reap is het makkelijkste. Of is het dan nog beter de trein te pakken? En enig idee wat het kost qua geld en tijd?quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, er gaan rechtstreekse bussen naar Cambodja. Ligt eraan waar je heen wil in Cambodja. Alleen naar de grens?
Gewoon boeken bij één van de duizenden reisbureautjes die je daar ziet.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Fiorellino het volgende:
Mijn vriend en ik gaan van 31 juli t/m 17 augustus naar Thailand. Hebben tickets + 2 overnachtingen in Bangkok geboekt maar de rest staat nog niet vast. Toch vind ik het fijn om een route te hebben. Ik wil sowieso naar Chiang Mai, Koh Phi Phi en Koh Phangan. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Bedoel meer wat voor route haalbaar is. Ik heb werkelijk geen idee wat haalbaar is voor de tijd die we er zitten.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:33 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Gewoon boeken bij één van de duizenden reisbureautjes die je daar ziet.
Weekje noorden en daarna chillen op de eilanden. Je kan vliegen van Changmai naar een van de eilanden. Of je gaat weer terug naar Bangkok vanuit het noorden en dan neem je de bus/Boot. Ben je wel een dag kwijt minimaal aan reizen.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:35 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Bedoel meer wat voor route haalbaar is. Ik heb werkelijk geen idee wat haalbaar is voor de tijd die we er zitten.
Dat is makkelijk haalbaar. Via Air Asia kun je ook redelijk goedkoop binnenlandse vluchten regelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:35 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Bedoel meer wat voor route haalbaar is. Ik heb werkelijk geen idee wat haalbaar is voor de tijd die we er zitten.
je kan is kijken op mijn site http://www.daanski.nl/ waar wij onze reis hebben geboekt. ik zal vanavond even een update geven op mijn site. wij waren voor alles (Hotels, transfers, treinreizen, excursies, auto huur) ong. 1700 euro PP kwijt.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Fiorellino het volgende:
Mijn vriend en ik gaan van 31 juli t/m 17 augustus naar Thailand. Hebben tickets + 2 overnachtingen in Bangkok geboekt maar de rest staat nog niet vast. Toch vind ik het fijn om een route te hebben. Ik wil sowieso naar Chiang Mai, Koh Phi Phi en Koh Phangan. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
dan ga je wel heel erg veel bussen zienquote:Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Fiorellino het volgende:
Vliegen naar Chiang Mai, vliegen naar Koh Samui. Valt best wel mee met bussen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan ga je wel heel erg veel bussen zien
Ik zou nu het zuiden doen, dan ga je volgend jaar naar het noorden
en dan nu Koh Phi Phi en aanverwante eilanden zoals bamboo island en raley beach en de andere kant een andere keer, kwestie van keuzes maken
je zal toch de bus en 2 x boot moeten nemen naar Koh Phi Phi , das weer een dag naar de gallemiezenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vliegen naar Chiang Mai, vliegen naar Koh Samui. Valt best wel mee met bussen.
1000 euro aan domestic tickets?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
je zal toch de bus en 2 x boot moeten nemen naar Koh Phi Phi , das weer een dag naar de gallemiezen
en zo een 1000 euro voor domestic tickets
Nee handig is het niet
Het regent over 2 weken waarschijnlijk ook nog redelijk veel, regenseizoen he. Gelukkig zijn die regenbuien meestal van korte duur en heb je het overgrote deel van je dag volop zon.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:41 schreef Massief het volgende:
Als ik de weerberichten zo zie regent het aardig veel in Thailand nu? Klopt dat? Ik ga er over 2 weken heen maar hoop in het zuiden toch ook wel wat zon te kunnen mee pakken.
Ja dat het regenseizoen is wist ik inderdaad. Maar vanaf september gaat het toch pas echt los qua hoeveelheid regen. Maak me ook niet echt zorgen maar hoop wel op redelijk wat zon nog :pquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het regent over 2 weken waarschijnlijk ook nog redelijk veel, regenseizoen he. Gelukkig zijn die regenbuien meestal van korte duur en heb je het overgrote deel van je dag volop zon.
Gouden tip blijft: neem (bijna) niets mee, je kan het allemaal daar kopen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:01 schreef Silenus het volgende:
Nog 11 dagen, hnnggggggggggggggg kanniewachtennnnnnnnnnnnnnnn
Ik tel echt de dagen af.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Gouden tip blijft: neem (bijna) niets mee, je kan het allemaal daar kopen.
Als je een goede zonnebril wilt hebben dan zou ik hem wel meenemen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:38 schreef Silenus het volgende:
Ik zat te denken om idd m'n zonnebril en slippers daar te kopen. Maar nog meer voorbeelden van shit die je eigenlijk niet mee hoeft te zeulen? Kleren?
Ja, er is echt geen reden om zelf veel kleren mee te slepen. Dat kost daar allemaal niets en qua kwaliteit doet het niet echt onder voor het spul hier (allemaal made in Chinaquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:38 schreef Silenus het volgende:
Ik zat te denken om idd m'n zonnebril en slippers daar te kopen. Maar nog meer voorbeelden van shit die je eigenlijk niet mee hoeft te zeulen? Kleren?
zelfs je rugzak / koffer kun je daar kopen voor de helftquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, er is echt geen reden om zelf veel kleren mee te slepen. Dat kost daar allemaal niets en qua kwaliteit doet het niet echt onder voor het spul hier (allemaal made in China). Ook toiletartikelen, klamboe, zonnebrand etc hoef je niet mee te slepen.
Je electronica, Nederlands leesvoer en schoenen moet je zelf meenemen. De rest hebben ze allemaal daar.
gewoon alleen een tandeborstel meenemen of nee die kun je daar ook krijgenquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:35 schreef Silenus het volgende:
Oh relaxed, dan neem ik op de heenweg wel alles in Albert Heijn-tassen mee.
Wij vertrekken ook de 15equote:Op woensdag 4 juli 2012 12:01 schreef Silenus het volgende:
Nog 11 dagen, hnnggggggggggggggg kanniewachtennnnnnnnnnnnnnnn
Ik tel echt de dagen af.
Ik had naar alle pro-tips van Thailandgangers geluisterd en nam uiteindelijk 'maar' 16 kilo bagage mee toen ik vertrok. Vond ik weinig voor 5 weken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:35 schreef Silenus het volgende:
Oh relaxed, dan neem ik op de heenweg wel alles in Albert Heijn-tassen mee.
12 kilo voor 4 maanden en nog te veel bijna.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:31 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik had naar alle pro-tips van Thailandgangers geluisterd en nam uiteindelijk 'maar' 16 kilo bagage mee toen ik vertrok. Vond ik weinig voor 5 weken.
Wat zou ik anders doen op een volgende Thailand reis? Ik zou (nog) veel minder mee nemen en veel meer daar kopen.
En paspoort en geld en je bent klaar om te gaan. (Niet eens grappig bedoeld.)quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, er is echt geen reden om zelf veel kleren mee te slepen. Dat kost daar allemaal niets en qua kwaliteit doet het niet echt onder voor het spul hier (allemaal made in China). Ook toiletartikelen, klamboe, zonnebrand etc hoef je niet mee te slepen.
Je electronica, Nederlands leesvoer en schoenen moet je zelf meenemen. De rest hebben ze allemaal daar.
Ik denk echt dat ik een volgende keer een rugzakje met wat spullen als handbagage meeneem, en that's it. Mooie koffer/rugzak daar kopen en gedurende de reis opvullen met je aankopen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:51 schreef jack4ya het volgende:
En paspoort en geld en je bent klaar om te gaan. (Niet eens grappig bedoeld.)
2polig. in principe heb je geen extra lader nodigquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:52 schreef Massief het volgende:
Wat voor oplader voor je Iphone heb je trouwens nodig daar? Zo'n 3 polig ding? Ik ga er vanuit dat je die overal wel kan halen daar..
Dat laatste lukt ook wel met gewoon email in een hostel of internetcafé. Reizen met smartphone of laptop is inderdaad makkelijker, maar reizen zonder is ontspannender. Het is een keuze die je manier van reizen enorm beïnvloedt, dus kies bewust!quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:47 schreef conleche het volgende:
Bovendien is het ook wel handig als je mensen ontmoet daar. Je kan dan afspreken hoe laat en waar je elkaar weer ontmoet en zo.
Ik neem bewust geen laptop mee, want dan ga ik hier hoe dan ook tijd aan besteden, terwijl het reizen juist het moment van ontspanning is zonder zo'n laptop.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat laatste lukt ook wel met gewoon email in een hostel of internetcafé. Reizen met smartphone of laptop is inderdaad makkelijker, maar reizen zonder is ontspannender. Het is een keuze die je manier van reizen enorm beïnvloedt, dus kies bewust!
Kun je thuis niet zonder (email, navigatie, toeristische informatie), heb je hem waarschijnlijk liever mee.
Dénk je dat je thuis niet zonder kan (en zit je alleen te facebooken, fokken en nieuws te lezen), neem hem dan maar niet mee.
Ik plak al twee weken onnodig aan mijn smartphone, damn!quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:17 schreef jack4ya het volgende:
We hadden smartekind mee. Net handig en fijn genoeg om wat te kunnen doen, maar te oncomfortabel voor euh... onnodig plakken aan interneert.
Als je je mocht vervelen in Hong Kong... Macau is een paar uurtjes varen en je kijkt je ogen uit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:49 schreef kalinhos het volgende:
2polig. in principe heb je geen extra lader nodig
kzit nu in vietnam, volgende week hongkong en daarna weer een paar daagjes bangkok
Duangjai Resort. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:21 schreef EL_Presidente het volgende:
Is Krabi (afgezien van Phuket) een goede basis voor een accomodatie aan de Andaman Sea/Westkust?
Zo ja, kent iemand een goed hotel in Krabi met name qua locatie? Alvast bedankt
Ao Nang / Nopparat Thara is gebruikelijker dan Krabi, ook meer zee, strand, eilanden e.d. Krabi stad ligt aan de rivier.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:21 schreef EL_Presidente het volgende:
Is Krabi (afgezien van Phuket) een goede basis voor een accomodatie aan de Andaman Sea/Westkust?
Zo ja, kent iemand een goed hotel in Krabi met name qua locatie? Alvast bedankt
Zelf niet, maar familie is al 2x met deze goedkope maatschappij gevlogen, de heenreis valt de wachttijd wel mee, de terugweg duurt het langer, en zeker voor het gevoel omdat je graag naar huis wilt. (Althans, dat stel ik mij dan zo voor).quote:Op zondag 8 juli 2012 21:17 schreef Printerkabel het volgende:
Ik ga in september naar Thailand. Iemand ervaring met EgyptAir?
Koh Tao om te duiken en ralxen als je wil partyen koh Phangang.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:05 schreef mirannie het volgende:
Beetje aan het rondkijken voor Thailand. Heb intussen wel een ideetje wat ik allemaal wil. In ieder geval Bangkok, River Kwai, Chang Mai, watervallen (iemand een tip waar de mooiste is?), olifanten ritje (waar kan ik dit het beste doen?) en 2 eilanden. Maar welke 2 eilanden zijn nou het leukst/mooist? Snap dat dit per persoon verschilt, maar ben gewoon even benieuwd.
Hoop dat iemand mij een beetje kan helpen. Alvast bedankt.
Oh ja, handig om te vermelden, duiken mag ik niet vanwege mijn oren, dus dat valt af. En echt partyen zal er ook niet van komen aangezien ik met mijn dochter reis. Beide eilanden evengoed leuk?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:37 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Koh Tao om te duiken en ralxen als je wil partyen koh Phangang.
Volgens sommigen is Koh Phangang het ultieme relax eiland. Ik denk dat Koh Chang (die richting Cambodja) en de omliggende eilanden meer geschikt zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:17 schreef mirannie het volgende:
[..]
Oh ja, handig om te vermelden, duiken mag ik niet vanwege mijn oren, dus dat valt af. En echt partyen zal er ook niet van komen aangezien ik met mijn dochter reis. Beide eilanden evengoed leuk?
In die regio zou ik dan toch voor Rayavadee kiezen, hoewel het strand in de (na)middag redelijk druk is met dagjes mensen is het resort fantastisch.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Duangjai Resort. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Als ik dat zo hoor zou ik in ieder geval NIET naar koh pha ngan gaan. Ik denk dat het noorden meer te bieden heeft voor wat je zoekt. Als ik dat zo hoor net dat je met je dochter (neem aan redelijk jong; anders kan koh pha ngan voor haar natuurlijk welquote:Op maandag 9 juli 2012 00:05 schreef mirannie het volgende:
Beetje aan het rondkijken voor Thailand. Heb intussen wel een ideetje wat ik allemaal wil. In ieder geval Bangkok, River Kwai, Chang Mai, watervallen (iemand een tip waar de mooiste is?), olifanten ritje (waar kan ik dit het beste doen?) en 2 eilanden. Maar welke 2 eilanden zijn nou het leukst/mooist? Snap dat dit per persoon verschilt, maar ben gewoon even benieuwd.
Hoop dat iemand mij een beetje kan helpen. Alvast bedankt.
Koh phi phi ga ik zeker even googlen. Thanks! Koh samui en Koh pangnan zitten niet echt op de route en heb ook geen zin om constant in die nachttrein te zitten. Misschien inderdaad eens kijken bij Air Asia. Bedankt voor de tip!!quote:Op maandag 9 juli 2012 08:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als ik dat zo hoor zou ik in ieder geval NIET naar koh pha ngan gaan. Ik denk dat het noorden meer te bieden heeft voor wat je zoekt. Als ik dat zo hoor net dat je met je dochter (neem aan redelijk jong; anders kan koh pha ngan voor haar natuurlijk wel) reist, dan is koh phi phi denk ik geen verkeerde keus. Google maar eens op foto's. Kan je daarna eventueel Krabi er nog aan plakken. Krabi is een prima locatie om allerlei leuke tripjes te doen.
Verder kan je ook doen wat Lemans je hierboven aanraadt. Dit past denk ik beter bij je route omdat je het noorden van Thailand pakt. Anders even een ticket met Air Asia boeken, kost je ook vrijwel niks.
Valt wel mee. Sowieso is die regen niet zo erg he. Zie het gewoon als een warme douche.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef DRDFP het volgende:
Een vraag:
1 oktober vlieg ik met mijn vriendin richting Bangkok om in die regio tot half december rond te reizen. Nu begin ik een aardig idee te krijgen van wat we willen, en daarbij hoort zeker 1 of 2 weken relaxen op een tropisch eiland. Echter, in de golf van Thailand lijkt dan de regentijd te zijn.
Valt dit allemaal wel mee? Of is dit een reden om pas tegen het einde van de reis een strand op te zoeken?
Alternatief lijkt de zuid-west kust van Thailand. Maar rond Phuket heb ik gehoord is het ontzettend toeristisch.. Dat trekt me niet zo. Of zijn hier net zo goed perfecte relaxte eilanden te vinden?
Ik wil graag ook mooi kunnen duiken. Verder geen lawaaiige vervelende toeristen en verkopers en dan zijn we al snel tevreden.
Ben benieuwd welk eiland de beste opties is in oktober, november of begin december
Bedankt!
In die tijd zou ik naar Koh Lanta gaan voor (relatieve) rust en prachtige duiken. Dan eventueel naar Krabi/Ao Nang of Phi Phi voor meer duiken.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef DRDFP het volgende:
Een vraag:
1 oktober vlieg ik met mijn vriendin richting Bangkok om in die regio tot half december rond te reizen. Nu begin ik een aardig idee te krijgen van wat we willen, en daarbij hoort zeker 1 of 2 weken relaxen op een tropisch eiland. Echter, in de golf van Thailand lijkt dan de regentijd te zijn.
Valt dit allemaal wel mee? Of is dit een reden om pas tegen het einde van de reis een strand op te zoeken?
Alternatief lijkt de zuid-west kust van Thailand. Maar rond Phuket heb ik gehoord is het ontzettend toeristisch.. Dat trekt me niet zo. Of zijn hier net zo goed perfecte relaxte eilanden te vinden?
Ik wil graag ook mooi kunnen duiken. Verder geen lawaaiige vervelende toeristen en verkopers en dan zijn we al snel tevreden.
Ben benieuwd welk eiland de beste opties is in oktober, november of begin december
Bedankt!
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik zie hier nogal wat mensen voorbij komen die 10 knaken voor een overnachting al boven budget vinden. Vandaar.quote:Op maandag 9 juli 2012 03:46 schreef Euc- het volgende:
[..]
In die regio zou ik dan toch voor Rayavadee kiezen, hoewel het strand in de (na)middag redelijk druk is met dagjes mensen is het resort fantastisch.
Ik zag eerder in het topic iemand Banyan Tree Phuket noemen als een "benchmark". Ben er 2 weken geleden geweest en was not impressed.
Beste wat Thailand op het moment te bieden heeft zijn Amanpuri & Trisara in Phuket, Four Seasons Tented Camp & The Chedi (en in mindere mate MO Dhara Dhevi) in het noorden van Thailand.
edit: Aangezien Duangjai Resort niet echt bekend klonk even opgezocht, en ik zie dat we een iets andere interpretatie van "kost een paar centen" hebben. Laat de post toch staan, voor de liefhebber/newly weds ofzo.
Alleen met je dochter reizen? Geen idee hoe oud ze is maar indien ze nog niet de disco leeftijd heeft, zou ik lekker naar Koh Samet gaan. Alles bij de hand en op eenvoudige en relatief korte reisafstand van Bangkok.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:17 schreef mirannie het volgende:
[..]
Oh ja, handig om te vermelden, duiken mag ik niet vanwege mijn oren, dus dat valt af. En echt partyen zal er ook niet van komen aangezien ik met mijn dochter reis. Beide eilanden evengoed leuk?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-krijgt-gratie.dhtmlquote:Belediger Thaise koning krijgt gratie
De Thaise koning Bhumibol heeft gratie verleend aan een Amerikaans-Thaise man die was veroordeeld voor majesteitsschennis. Autohandelaar Joe Gordon kreeg december vorig jaar een celstraf van 2,5 jaar opgelegd omdat hij een verboden biografie over de koning van Thailand op internet had gezet.
Hij had de biografie zelf in het Thais vertaald en gepubliceerd toen hij thuis in de Verenigde Staten was. Tijdens een bezoek aan zijn geboorteland Thailand in mei 2011 werd hij gearresteerd vanwege de 'onbetamelijke lectuur'. Inmiddels is hij op vrije voeten.
De Thaise wet op belediging van het koningshuis is erg streng. Wie de 84-jarige koning, diens vrouw of de troonopvolger beledigt, kan een celstraf tot 15 jaar krijgen. Langzaamaan komt er wel een kentering. Zo riep een onafhankelijke commissie begin dit jaar op tot hervorming van de wet: een maximale straf van 7 jaar is wel genoeg, aldus het advies.
Koning Bhumibol heeft zelf wel eens aangegeven dat hij majesteitsschennis helemaal niet zo'n halszaak vindt. Hij verleende vaker gratie aan veroordeelden. In het geval van Joe Gordon had de Amerikaanse regering zich beklaagd.
Ze is nu bijna 11, maar wil pad volgend jaar zomer, mijn vakantie voordit jaar staat al gepland, maar dan is ze dus bijna 12. Is Koh Samet net zo leuk als andere eilanden?quote:Op maandag 9 juli 2012 18:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen met je dochter reizen? Geen idee hoe oud ze is maar indien ze nog niet de disco leeftijd heeft, zou ik lekker naar Koh Samet gaan. Alles bij de hand en op eenvoudige en relatief korte reisafstand van Bangkok.
Echt enorm simpel. Vrijwel overal kun je terecht met Engels en Thailand staat vol met zaakjes die je een minibus of uitje aan kunnen bieden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ze is nu bijna 11, maar wil pad volgend jaar zomer, mijn vakantie voordit jaar staat al gepland, maar dan is ze dus bijna 12. Is Koh Samet net zo leuk als andere eilanden?
Denk toch dat ik chiang mai maar oversla, denk dat ik wat zuidelijker blijf. Bangkok, River Kwai, Erawan waterval en dan dus 1 of 2 mooie eilandjes.
Zit steeds naar georganiseerde reizen te kijken, maar hoe makkelijk is dit zelf te regelen??
Thailand zou beter af zijn zonder die kut busjes die klaar staan om je een poot uit te draaien. Nog nooit een land meegemaakt waar ze zo hun best doen je uit het OV te houden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Echt enorm simpel. Vrijwel overal kun je terecht met Engels en Thailand staat vol met zaakjes die je een minibus of uitje aan kunnen bieden.
Het blijft goedkoop, ook die busjes zijn niet duur. Ze rijden wel als gekken, inhalen moet zo gevaarlijk mogelijk. Toen ik uit Pai kwam in zo'n minibusje racde we in volle vaart door al die bergen, om de 10 seonden slingeren door de bocht. De helft was kotsmisselijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Thailand zou beter af zijn zonder die kut busjes die klaar staan om je een poot uit te draaien. Nog nooit een land meegemaakt waar ze zo hun best doen je uit het OV te houden.
Verder best een mooi land hoor.
Ik was tot 5 uur door gegaan met iets teveel drank en buckets en toen op die weg in zo een busje om 08.00quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:01 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het blijft goedkoop, ook die busjes zijn niet duur. Ze rijden wel als gekken, inhalen moet zo gevaarlijk mogelijk. Toen ik uit Pai kwam in zo'n minibusje racde we in volle vaart door al die bergen, om de 10 seonden slingeren door de bocht. De helft was kotsmisselijk
Je bent ook wel een beetje laat met boeken. Maar Etihad Airways vanaf Dusseldorf voor 837 euro en vlucht duur slechts 17,5 en 15,75 uur. Ik zou die maar heel snel boeken, want goedkoper ga je het echt niet krijgen met vertrek op 31/7.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef hiephoj het volgende:
Hallo ik had even een vraagje, ben van plan deze zomer nog naar thailand te gaan voor 3 of 4 weken (waarschijnlijk en het liefst 4). Het boeken van vliegtickets zorgt echter voor de nodige ergernis. Ik ben er wat laat bij met boeken weet ik dus snap dat ik niet de beste deals kan krijgen. Gisteren (dinsdag middag) bij een klasgenoot lopen zoeken naar tickets kwamen we al snel via skyscanner uit op tickets van ongeveer 755 euro met eva air. Heen 31 jul terug 28 aug, alletwee rechtstreekse vluchten. En ook meerdere andere vluchten tussen de 800 en 900 euro. Ik wilde bij thuis komst meteen boeken maar tot mijn schrik waren ze toen opeens z'n 130 euro duurder. Beetje rondgezocht en las dat die boekingsites verschillende modellen hanteren om prijzen door te rekenen, verschillende prijzen per dag deel maar zelfs per ip adress en cookies in je internet browser las ik zelfs. En ook dus dat dinsdag de beste dag om te boeken is. Vanochtend weer gekeken en nu maarliefst 980 euro. in nog geen 24 uur z'n 250 euro duurder, het is ook gewoon dezelfde vlucht. Wat raden jullie aan? Het is op moment de goedkoopste vlucht geloof ik en niet gaan is geen optie, maar zou toch beetje zonde zijn om 250 euro extra te betalen voor hetzelfde. En via dusseldorf gaan weet ik zo net niet, dan betaal ik op het moment ook z'n 50 euro voor een retourtje dusseldorf en dan ben ik in totaal z'n 30 uur langer aan het reizen vergeleken met 2x een rechtstreekse vlucht. Wat raden jullie aan? Ben zelf geneigd uit te houden tot dinsdag en dan hopen dat dezelfde vlucht dan niet ineens wel vol is geboekt. Alternatief zou ook zijn china airlines voor net iets meer geloof ik, hoop alleen niet dat ik dan dus dik boven de 1000 euro voor een retourtje zit. Is het reeel te wachten tot dinsdag dus? Ben van plan elke dag wel beetje te kijken en waarschijnlijk bij deals van rond de 850 rechtstreekse vluchten dan maar direct toe te slaan.
Ligt er aan hoe lang je gaat. Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan. En hoe je reist hangt ook een beetje van je budget af. (nacht) Bus en trein zijn goed te doen, maar ik vlieg overal heen als er een verbinding is. Dat is niet meer zo goedkoop als tot een paar jaar geleden maar nog steeds heel betaalbaar. En twee waarom 2 eilanden bezoeken? Het zand is echt hetzelfde hoor, en informeer je je een beetje dan maak je een goede keus voor een eiland, en valt het volgende eiland wellicht zwaar tegen. Zou ik dus nooit doen. Maar wil je dat wel, combineer dan b.v. Koh Phi Phi (geen reet te beleven maar wel de naam) met Koh Samui. En Koh Samet opperde ik ivm de bereikbaarheid vanuit Bangkok.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ze is nu bijna 11, maar wil pad volgend jaar zomer, mijn vakantie voordit jaar staat al gepland, maar dan is ze dus bijna 12. Is Koh Samet net zo leuk als andere eilanden?
Denk toch dat ik chiang mai maar oversla, denk dat ik wat zuidelijker blijf. Bangkok, River Kwai, Erawan waterval en dan dus 1 of 2 mooie eilandjes.
Zit steeds naar georganiseerde reizen te kijken, maar hoe makkelijk is dit zelf te regelen??
Je bent inderdaad rijkelijk laat met boeken voor vluchten in de zomerperiode, 837 euro is geen slechte prijs.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bent ook wel een beetje laat met boeken. Maar Etihad Airways vanaf Dusseldorf voor 837 euro en vlucht duur slechts 17,5 en 15,75 uur. Ik zou die maar heel snel boeken, want goedkoper ga je het echt niet krijgen met vertrek op 31/7.
Had al zo´n vermoeden dat Koh Phi Phi niet zo bijzonder is. Maar jij zegt dus min of meer: heb je 1 eiland gezien, dan heb je ze allemaal gezien?? Die nacht trein of nacht bus zie ik niet echt zitten, dus zal eerder kijken naar binnenlandse vluchten denk ik. Via mijn OnTheFly app zag ik al tickets voor volgend jaar juli naar Bangkok voor maar 550 euro per persoon. Best netjes. Dus als ik dan iets meer kwijt ben door binnenlandse vluchten te boeken, vind ik dat niet zo´n punt.quote:Ligt er aan hoe lang je gaat. Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan. En hoe je reist hangt ook een beetje van je budget af. (nacht) Bus en trein zijn goed te doen, maar ik vlieg overal heen als er een verbinding is. Dat is niet meer zo goedkoop als tot een paar jaar geleden maar nog steeds heel betaalbaar. En twee waarom 2 eilanden bezoeken? Het zand is echt hetzelfde hoor, en informeer je je een beetje dan maak je een goede keus voor een eiland, en valt het volgende eiland wellicht zwaar tegen. Zou ik dus nooit doen. Maar wil je dat wel, combineer dan b.v. Koh Phi Phi (geen reet te beleven maar wel de naam) met Koh Samui. En Koh Samet opperde ik ivm de bereikbaarheid vanuit Bangkok.
Van Chiang Mai kun je niet naar een eiland vliegen. Oke naar Phuket vliegen kan dan weer wel. Alle andere bestemmingen via Bangkok. En vliegen naar Samui is niet goedkoop ivm de monopolie positie van Bangkok Airways. Daarom adviseerde ik ook Koh Samet, 3 uurtjes met de bus vanuit Bangkok. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de "1ste keer Thailand" route nemen. Bangkok - Kanchanaburi met de bus, Kanchanaburi - Ayuttaya met minibus. Ayutttaya - Chiang Mai met de nachtbus of trein en retourvlucht naar Bangkok. Dan zie je de 1ste keer gelijk behoorlijk wat van het land, en dan uitrusten op een eiland of in Hua Hin aan de kust.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
Had al zo´n vermoeden dat Koh Phi Phi niet zo bijzonder is. Maar jij zegt dus min of meer: heb je 1 eiland gezien, dan heb je ze allemaal gezien?? Die nacht trein of nacht bus zie ik niet echt zitten, dus zal eerder kijken naar binnenlandse vluchten denk ik. Via mijn OnTheFly app zag ik al tickets voor volgend jaar juli naar Bangkok voor maar 550 euro per persoon. Best netjes. Dus als ik dan iets meer kwijt ben door binnenlandse vluchten te boeken, vind ik dat niet zo´n punt.
Maar Chiang Mai is dus echt een must? Dan kom ik dus op 3 binnenlandse vluchten. Bangkok-Chiang Mai, Chaing Mai-willekeurig eiland (al neig ik naar Samui), eiland-Bangkok. Air Asia de beste optie?
Helaas laat die verrekte app altijd een maand langer vooruit zien dan wat daadwerkelijk boekbaar is, dus nog even een maandje wachten. Maar dan zal ik ´m denk ik wel boeken ja. Bedankt voor je adviezen in ieder geval!!quote:En als er nu tickets voor 550 worden aangeboden, dan zou ik niet twijfelen en deze direct kopen. Veel goedkoper gaat het echt niet worden gezien de dollar-euro koers. Succes.
Als je voor de 1ste keer gaat, zou ik Chiang Mai niet overslaan. In Chiang Rai zelf is niet zo heel veel te beleven al is de omgeving vergeven van het natuurschoon. Ik heb het zelf b.v. altijd uitstekend naar mijn zin in Mai Sai. Altijd wel een briesje in de avond daar, leuke tochten per motobike te maken en uitstapje naar Myanmar om echt goedkope inkopen te doen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef The6thgate het volgende:
Wij zitten er aan te denken om Chiang Mai over te slaan en richting Chiang Rai te gaan. Goed idee? Of missen we dan enorm iets?
Ben er ook nog niet uit waar we een tropische vakantie willen houden. Laatste week a 1.5 week van november wil ik op een tropisch strand zitten in elk geval. Koh Pi Pi ziet er mooi uit, maar lees toch ook vaak dat het nou ook weer niet zo de moeite waard is. Neig een beetje naar Koh Lanta, is het daar nog een beetje mooi duiken? Of kan ik in die regio dan beter naar wat anders uitwijken. (koh tao etc. aan de oostkust slaan we over waarschijnlijk, las tenminste dat het onder water minder mooi is ivm regenseizoen wat dan nog gaande is).
Naar zo'n eiland ga je om even te ontspannen. In Koh Phi Phi kun je prachtig zwemmen/snorkelen, tripjes maken op bootjes. Verder is het ook gewoon een mooi eiland. Wat vind jij zo speciaal aan andere eilanden waardoor ze beter zijn dan Koh Phi Phi?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang je gaat. Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan. En hoe je reist hangt ook een beetje van je budget af. (nacht) Bus en trein zijn goed te doen, maar ik vlieg overal heen als er een verbinding is. Dat is niet meer zo goedkoop als tot een paar jaar geleden maar nog steeds heel betaalbaar. En twee waarom 2 eilanden bezoeken? Het zand is echt hetzelfde hoor, en informeer je je een beetje dan maak je een goede keus voor een eiland, en valt het volgende eiland wellicht zwaar tegen. Zou ik dus nooit doen. Maar wil je dat wel, combineer dan b.v. Koh Phi Phi (geen reet te beleven maar wel de naam) met Koh Samui. En Koh Samet opperde ik ivm de bereikbaarheid vanuit Bangkok.
Helemaal niets, anders dan dat Koh Samet veel eenvoudiger te bereiken is van uit Bangkok dan ieder ander eiland. En dat alles geschreven in het licht van een dame die met haar 12 jarige dochter voor het eerst naar Thailand gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naar zo'n eiland ga je om even te ontspannen. In Koh Phi Phi kun je prachtig zwemmen/snorkelen, tripjes maken op bootjes. Verder is het ook gewoon een mooi eiland. Wat vind jij zo speciaal aan andere eilanden waardoor ze beter zijn dan Koh Phi Phi?
Tsja zo wordt het ook wel geschreven maar lokaal aangeduid and Koh Kood........quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
Van 'volwassen' reizigers (die niet komen voor full-moon parties of zuipen), heb ik altijd de meest enthousiaste verhalen over Koh Chang (plus Koh Mak en Koh Kut) gehoord.
Als je komt om te duiken, moet je natuurlijk ergens anders heen.
Trouwens, ik ben in zes weken alleen maar in Ao Nang (waar een vriend van me woont), Krabi, Koh Lanta en Kao Sok geweest en heb me prima vermaakt. Oh, ook nog Koh Phi Phi om te duiken.
Je kunt in Thailand, in tegenstelling tot veel andere landen, prima een enkele regio uitzoeken en een topvakantie hebben.
Ik heb in Nederland alleen nog maar Kut gelezen, ook niet zo gek natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja zo wordt het ook wel geschreven maar lokaal aangeduid and Koh Kood........
Vorig jaar zijn wij (man, vrouw, dochter van 9 jaar) met EgyptAir naar Thailand gevlogen voor ¤1365. Zo'n megadeal is nu helaas niet meer te vinden. Maar ¤550 pp is ook zeker erg netjes.quote:Via mijn OnTheFly app zag ik al tickets voor volgend jaar juli naar Bangkok voor maar 550 euro per persoon. Best netjes.
Hmm, vreemd, je moet 'm qua datum op flexible zetten, dan gaat ie tot 12 juli.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef Heufje het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn wij (man, vrouw, dochter van 9 jaar) met EgyptAir naar Thailand gevlogen voor ¤1365. Zo'n megadeal is nu helaas niet meer te vinden. Maar ¤550 pp is ook zeker erg netjes.
Volgend jaar willen wij ook weer naar Thailand. Heb net dus ook de OnTheFly app geïnstalleerd, maar deze gaat bij niet verder dan 16 juni.
Ok, maar hoe lang heb je nodig in Chiang Mai? Ik kan me hier gewoon moeilijk een beeld van vormen... Binnenlandse vluchten zijn niet zo duur, kwam op rond de 200 euro voor 2 retourtjes. De nachttrein zie ik gewoon echt niet zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan.
De stad met het laagste percentage groen ter wereld. Jij liever dan ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:46 schreef Breathtaking het volgende:
Nog 2,5 week en dan woon ik in Bangkok!
Dat lijkt me voor een half jaartje wel te overlevenquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De stad met het laagste percentage groen ter wereld. Jij liever dan ik
Chiang Mai zou ik 2 volle dagen doen. 1 dag Doi Sutep en de binnenstad en de volgende dag een georganiseerde minibus tour naar de Golden Triangle. Dan zie je ook nog wat van die noordelijke omgeving.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ok, maar hoe lang heb je nodig in Chiang Mai? Ik kan me hier gewoon moeilijk een beeld van vormen... Binnenlandse vluchten zijn niet zo duur, kwam op rond de 200 euro voor 2 retourtjes. De nachttrein zie ik gewoon echt niet zitten.
En de River Kwai wil ik graag zien en verblijven op zo'n drijvend hotel, maar is 1 dag en 1 nacht genoeg om dan vervolgens door te reizen naar de Erawan watervallen en in de avond terug naar Bangkok? Of moet ik hier meer tijd voor uittrekken?
Baantje als reisleider ofzoiets?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor een half jaartje wel te overlevenen in de weekenden altijd de optie om wat groen op te zoeken, hoogstwaarschijnlijk een vierdaags weekend elke week dus dat komt goed.
Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Chiang Mai zou ik 2 volle dagen doen. 1 dag Doi Sutep en de binnenstad en de volgende dag een georganiseerde minibus tour naar de Golden Triangle. Dan zie je ook nog wat van die noordelijke omgeving.
En voor die retourvluchten moet je ook eens kijken op NokAir.com. Die vliegen vanaf Dong Muang Airport in Bangkok en dan ben je waarschijnlijk minder dan 160 euro voor 2 retours kwijt.
Voor Kanchanaburi zou ik nooit naar zo'n drijvend "hotel" gaan. Vergeven van de mosquitos en electra (dus ook warm water) niet altijd voorhanden. Airco kun je waarschijnlijk helemaal vergeten. En zijn wel hele leuke guesthouses aan de rivier. Ik kan je Ploy GH van harte aanbevelen. Kost iets van 650 - 800 Bt per nacht incl een goed ontbijtbuffet. Moet je maar even googlen.
Als je hier echt iets van de historie wilt oppikken zou ik er drie dagen (2 nachten) voor uittrekken. b.v. 1e dag met een 1e klas bus vanaf Mai Sai Tai busstation in Bangkok naar Kanchanaburi, tour voor de volgende dag boeken en wandeling naar de brug. Die dag tour met bezoek aan waterval (niet Erawan), hell fire pass+bezoekerscentrum, treinrit, brug en museum. in een minibus en verzorgde lunch is niet zo duur. 3e dag kun je heen en weer met de bus naar de Erawan watervallen en aansluitend ook wel weer terug naar Bangkok.
Wij vonden het juist heel goed te doen, de nachtrein. We hadden twee 1e klas coupes met een tussendoor. Onze dochter vond het ook geweldig, best wel een belevenis. Ze sliep als een roos in de trein. Ik zou het toch nog eens overwegen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
De nachttrein zie ik gewoon echt niet zitten.
Misschien heb ik dan toch de verkeerde app. Ik kan 'm niet op flexible zetten, zie alleen 'specific dates' en 'calendar'. Die lopen nu niet verder dan 16 juniquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:52 schreef mirannie het volgende:
[..]
Hmm, vreemd, je moet 'm qua datum op flexible zetten, dan gaat ie tot 12 juli.
Tuurlijk kan je bruin worden. Als het daar bewolkt is wordt je bijna zo bruin als wanneer in Nederland de zon schijnt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:26 schreef LePoo het volgende:
Nog 11 dagen en ik ben ook weg hierEven 3,5 week niks, reizen en genieten.
Wat ik me nu af vraag, want hoe ijdel ik ook ben, hoe zit 't met de zon in deze tijden?
Ik kom in Chiang Mai, Pattaya, Koh Tao, Koh Pangan en Bangkok...
Is 't echt wat ik lees, met een enkele (fikse) bui waarna de hemel weer open trekt en de zon weer gaat schijnen?
Oftewel; kan ik bruin thuis komen van vakantie?
Kijk maar uit dat je niet verbrandt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:26 schreef LePoo het volgende:
Nog 11 dagen en ik ben ook weg hierEven 3,5 week niks, reizen en genieten.
Wat ik me nu af vraag, want hoe ijdel ik ook ben, hoe zit 't met de zon in deze tijden?
Ik kom in Chiang Mai, Pattaya, Koh Tao, Koh Pangan en Bangkok...
Is 't echt wat ik lees, met een enkele (fikse) bui waarna de hemel weer open trekt en de zon weer gaat schijnen?
Oftewel; kan ik bruin thuis komen van vakantie?
Ik was toen op Koh Chang. Uitstekend weer daar tijdens Songkran. Niets te klagen gehad. Overdag een beetje aan het zwembad hangen totdat die gekken klaar waren met dat water ballet.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Wát een kutweer was het vorig jaar in de regentijd! Songkran was natter door de regen dan door de waterpistolen
Maar dat was aan de westkust, de andere kust schijnt vele maken droger te zijn.
Wil je nu echt zeggen dat Khao San Road in Thailand ligt. Ik weiger er ooit nog te komen. Ben er zeggen en schrijven 2 keer geweest in meer dan 20 X verblijf in Bangkok. Maar dat geldt voor mij ook voor Sukhumvit Road. Hooguit dat ik me eens een keertje voor een goed Italiaans restaurant of de rooftop bar an Le Fenix in Soi 11 laat droppen, maar anders mij niet gezien in die toeristische "hotspots".quote:Op zondag 15 juli 2012 15:07 schreef kalinhos het volgende:
Voor de 3e x in 2 maanden in Bangkok aangekomen vandaag. Wat blijft KHao San Road toch iets fascinerends. Heb steeds het gevoel van walking down memory lane wanneer ik er loop.
Waar zit jij meestal dan in Bangkok?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wil je nu echt zeggen dat Khao San Road in Thailand ligt. Ik weiger er ooit nog te komen. Ben er zeggen en schrijven 2 keer geweest in meer dan 20 X verblijf in Bangkok. Maar dat geldt voor mij ook voor Sukhumvit Road. Hooguit dat ik me eens een keertje voor een goed Italiaans restaurant of de rooftop bar an Le Fenix in Soi 11 laat droppen, maar anders mij niet gezien in die toeristische "hotspots".
Maar vermaak je, ik ben er over drie weken weer met Qatar Airways in C.
Ik heb het bij mijn enige bezoek aan Bangkok vermeden en kreeg van vrijwel iedereen te horen dat dat een prima keuze was. Maar goed, het heeft blijkbaar z'n fans, voornamelijk 18-20 jarigen.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:07 schreef kalinhos het volgende:
Voor de 3e x in 2 maanden in Bangkok aangekomen vandaag. Wat blijft KHao San Road toch iets fascinerends. Heb steeds het gevoel van walking down memory lane wanneer ik er loop.
KSR is misschien niet het echte Thailand, maar voor (jongere backpack) toeristen toch wel interessant. Er zijn veel restaurantjes / drinkgelegenheden voor deze doelgroep, en je kan medereizigers eenvoudig ontmoeten, en dat is toch ook wel een belangrijk onderdeel van de reiservaring.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wil je nu echt zeggen dat Khao San Road in Thailand ligt. Ik weiger er ooit nog te komen. Ben er zeggen en schrijven 2 keer geweest in meer dan 20 X verblijf in Bangkok. Maar dat geldt voor mij ook voor Sukhumvit Road. Hooguit dat ik me eens een keertje voor een goed Italiaans restaurant of de rooftop bar an Le Fenix in Soi 11 laat droppen, maar anders mij niet gezien in die toeristische "hotspots".
Maar vermaak je, ik ben er over drie weken weer met Qatar Airways in C.
Nok Air vliegt op Udon Thani en Roi Et, he?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het prima dat hele hordes naar Khao San Road gaan. Maar kom niet bij mij aan met wat een geweldige Thaise sfeer er daar hangt. Het komt bij mij altijd net zo over als zeggen dat je naar Pattaya gaat voor de Thaise cultuur. Nou is die er misschien wel maar dan anders.
Ik denk dan altijd, ach mensen neem eens een vlucht van een klein uurtje en ga b.v. eens naar Udon Thani en Nong Kai, en sla Pai eens over als je nog niet misselijk bent van de busreis en reis eens door naar Mae Hong Song. Of bezoek in het noorden eens Chiang Rai en zie met een lokale bus eens Mae Salong te bereiken. Ik kan nog wel even doorgaan maar in deze plaatsen zal ook de 1e x Thailand bezoeker zich niet van god en alle mensen verlaten voelen.
Lol, ja ik heb inderdaad gelezen dat het bij veel mensen niet de favoriete plek (meer) van Thailand is maar zoals gezegd, ik heb het gewonnen en ben er maar een weekje dus ben op zoek naar tips om het toch zo aangenaam mogelijk te makenquote:Op maandag 16 juli 2012 13:26 schreef Ener-G het volgende:
Phuket? zo snel mogelijk doorreizen naar een leukere locatie![]()
Het einde van het regenseizoen? Als in; het gaat minder vaak regenen?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:22 schreef Trusten het volgende:
Hallo Thailand kenners![]()
Eind oktober (26 okt-3 nov) ga ik een weekje naar Phuket, nu kwam ik erachter dat het dan het einde van het regenseizoen is (ik heb de reis gewonnen, vandaar dat ik gebonden ben aan de datum). Is dat iets waar ik me druk om moet maken? En hebben jullie tips wat ik zeker moet doen als ik daar ben?
Bedankt
Het einde van het regenseizoen als in "Het regenseizoen duurt van mei tot eind oktober. De beste reistijd voor Thailand is dan ook de periode november tot en met april"quote:Op maandag 16 juli 2012 13:30 schreef Flammie het volgende:
Het einde van het regenseizoen? Als in; het gaat minder vaak regenen?![]()
Elk jaar heb ik rond april barstende koppijn als ik alleen al buiten kom. Ik zou me niet te druk maken over dat regenseizoen tbhquote:Op maandag 16 juli 2012 13:32 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het einde van het regenseizoen als in "Het regenseizoen duurt van mei tot eind oktober. De beste reistijd voor Thailand is dan ook de periode november tot en met april"
Ok thnx!quote:Op maandag 16 juli 2012 13:35 schreef Flammie het volgende:
Elk jaar heb ik rond april barstende koppijn als ik alleen al buiten kom. Ik zou me niet te druk maken over dat regenseizoen tbh
Volgens mij wordt het vanaf 12 december echt duur voor een rechtstreekse vlucht.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Ener-G het volgende:
Kak.. zondag vliegtickets aangevraagd voor december via Fox/EVA, zitten al vol. Nu op zoek naar een andere manier om enigzins voordelig naar Bangkok te vliegen
Ze hebben al twee jaar last van overstromingen, het regenseizoen is dus echt wel serieus geweest.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:30 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het einde van het regenseizoen? Als in; het gaat minder vaak regenen?Nks om je zorgen over te maken en sowieso dat regenseizoen
Soms wat plensbuien, verder heb ik er in al die jaren niks van gemerkt tbh.
Hoezo specifiek die datum?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:17 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het vanaf 12 december echt duur voor een rechtstreekse vlucht.
Njah misschien nuttig om te vermelden dat ik enkel ervaren ben in noord thailand en de rest niet echt. Maar ben in het regenseizoen op vakantie geweest in Krabi (was geen reet aan) en daar waren ook geen overstromingen afaikquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ze hebben al twee jaar last van overstromingen, het regenseizoen is dus echt wel serieus geweest.
Vorig jaar ook buiten het regenseizoen (februari) trouwens erg veel regen in Krabi. In het regenseizoen nog wat meer en was er ook enige schade aan bars e.d. in Ao Nang.
Ik denk dat luchtvaartmaatschappijen een datum kiezen als een soort omslagpunt omdat ze weten dat na die datum de tickets toch wel verkocht worden.quote:
Was geen reet aan? Krabi town niet echt nee, maar van Raleigh beach en omstreken was he toch wel onder de indruk? En alle eilandjes (Chicken Island, Phi Phi, snorkelen, duiken)?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:39 schreef Flammie het volgende:
[..]
Njah misschien nuttig om te vermelden dat ik enkel ervaren ben in noord thailand en de rest niet echt. Maar ben in het regenseizoen op vakantie geweest in Krabi (was geen reet aan) en daar waren ook geen overstromingen afaik![]()
Ik heb geluk y0!
ja de west kust heeft regenklimaat en warm, zeg maar, nederland met altijd 30 Cquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Wát een kutweer was het vorig jaar in de regentijd! Songkran was natter door de regen dan door de waterpistolen
Maar dat was aan de westkust, de andere kust schijnt vele maken droger te zijn.
Dude, Bangkok moet je met je vrienden heen, als je begrijpt wat ik bedoel..quote:Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef DRDFP het volgende:
Een vraag:
1 oktober vlieg ik met mijn vriendin richting Bangkok om in die regio tot half december rond te reizen. .........
Nee ik vond er echt niks aan sorry ;D Snorkelen is wel leuk voor een middag maar ik heb er gewoon niks meequote:Op woensdag 18 juli 2012 00:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Was geen reet aan? Krabi town niet echt nee, maar van Raleigh beach en omstreken was he toch wel onder de indruk? En alle eilandjes (Chicken Island, Phi Phi, snorkelen, duiken)?
Nee, vertel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:07 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
[..]
Dude, Bangkok moet je met je vrienden heen, als je begrijpt wat ik bedoel..
Krabi / town brr heb er een naar gevoel aan over gehouden, vond het een vervelend sfeertje, vies, en onaardige mensenquote:Op woensdag 18 juli 2012 09:30 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee ik vond er echt niks aan sorry ;D Snorkelen is wel leuk voor een middag maar ik heb er gewoon niks mee
En Krabi town was inderdaad gewoon vervelend tbh. Vooral als je even naar de McDonalds wil dat je onderweg door 20 indiers naar binnen wordt getrokken om daar te eten ;D
Beetje opdringerig inderdaad, hoewel het nog wel vrij origineel aanvoelde, gezien het kleine aantal toeristen. De buitenwijken van Krabi zijn trouwens wel heel anders dan het centrum. Gated communities enzo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Krabi / town brr heb er een naar gevoel aan over gehouden, vond het een vervelend sfeertje, vies, en onaardige mensen! maargoed kan niet overal leuk zijn toch
Ja Ao Nang waren letterlijk toen naar toe gevlucht (ook door het bizar slechte weer toen)quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Beetje opdringerig inderdaad, hoewel het nog wel vrij origineel aanvoelde, gezien het kleine aantal toeristen. De buitenwijken van Krabi zijn trouwens wel heel anders dan het centrum. Gated communities enzo.
Na ieder bezoekje aan Krabi, voelde Ao Nang toch weer als thuiskomen!
Uiteraard zijn tickets in de vakantieperiode rond de kerstdagen in december duurder, aangezien de vakantieperiode natuurlijk drukker is dan normaal.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:58 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk dat luchtvaartmaatschappijen een datum kiezen als een soort omslagpunt omdat ze weten dat na die datum de tickets toch wel verkocht worden.
Dit jaar is het volgens mij 12 december, vorig jaar was het de 15de (en dat was laat, meestal was het eerder in december)
Waarschijnlijk kan Ozzietukker er wel iets meer over vertellen
ik wil ook maar ik heb geen dagen meerquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:03 schreef The6thgate het volgende:
Ik ben 790 kwijt voor een retourtje bangkok, 10 november heen en 1 december weer terug. Met KLM
Ik zie inderdaad alleen maar mannen op de fotoquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:55 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Enough said...
Inderdaad, allemaal katoeysquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:34 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad alleen maar mannen op de foto
quote:CASANOVA GO-GO BAR
This is a classic Dude looks like a lady go-go bar. There are some of the tallest katoeys in Bangkok in this small go-go bar. Be aware that whatever your mates tell you, they are ALL lady boys, and bloody big buggers they are too! Whatever you may think, they all have the full landing gear down below!
LADYBOY ALERT - The katoeys in Casanova can be aggressive. Be warned!
quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:34 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad alleen maar mannen op de foto
Kleine tip, Dusseldorf was een tijdje terug flink goedkoper, zag toen vluchten van 570 langskomenquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:03 schreef BramKVO het volgende:
Ik denk eraan om alleen ( of met enkele vrienden, allen 25-29 jaar) naar Thailand te trekken, van enkele dagen voor kerst tem 7 januari , drietal weken dus ( al twijfel ik nog tussen Thailand, Indonesië of een andere Aziatische bestemming ).
Nu ken ik bitter weinig van Thailand dus kan iemand tips geven van een mooie route voor een drietal weken ? Sowieso moet Bangkok er bijzijn ( ook al omdat je wellicht daarop vliegt). Wat wil ik verder ? Een mooie mix : cultuur, natuur, uitgaan, socializen met andere backpackers, strand, stad, ... Combinatie van zien, doen en niets doen dus.
Qua logies hou ik wel van de gezelligheid van hostels, maar een minimum aan luxe bekoort me toch ook wel.
O ja, op het eerste zicht vind ik geen vluchten onder de 1000 euro vanuit Brussel of Amsterdam.
End-of-the-world parties? Vertel?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:12 schreef Ener-G het volgende:
Vliegtarieven zuigen idd die periode. Als je even terugscrolled in de posts zou je het kunnen proberen bij China Southern of Cathay, ik zat nog net onder die 1000 euro. Enkele dagen voor kerst vertrekken en 'goedkoop' kan je wel vergeten trouwens, wij vertrekken 13 december al.
Wij hebben nog geen concreet plan, maar waarschijnlijk wordt het een hotel regelen in Bangkok voor de eerste 2 dagen, en daarna doorvliegen naar Chiang Mai/Rai. Vlak voor de kerst weer terug naar het zuiden richting de eilanden, voor de kerst, oud en nieuw, full moon, en end-of-the-world parties
Je weet wel, 2012 enzo.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:41 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
End-of-the-world parties? Vertel?
Jaaa, dat snap ik. Maar ik wist niet dat daar nog specifieke (grote) feesten voor waren.quote:
Als ik een beetje op kayak zit te spelen met flex month vertrek december en dan tussen de 21 en 28 dagen daar vind ik nog best mooie prijzen?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:47 schreef Ener-G het volgende:
Ja minder dan 800 met aeroflotTurkish airlines is ook goedkoop, voor de avonturiers onder ons
Als je op 1 januari vliegt is het trouwens nog goedkoper
Nee, Cathay of China Southern.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:47 schreef Ener-G het volgende:
Ja minder dan 800 met aeroflotTurkish airlines is ook goedkoop, voor de avonturiers onder ons
Als je op 1 januari vliegt is het trouwens nog goedkoper
Welke data/prijzen? ik kan het iig niet vinden zo goedkoop.. maar boeit ook verder niet, wij waren helaas niet zo flexibel met datums ivm verlofdata, en we hebben nu toch al ticketsquote:
Yep, stekker past meestal gewoon en anders een beetje scheef in het stopcontact stoppenquote:Op donderdag 19 juli 2012 23:41 schreef hiephoj het volgende:
klopt het dat ik voor thailand geen wereld stekker oid hoef aan te schaffen?
Hoeft niet maar je kan ook een oplader kopen daar voor 2 euro ofzo.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:41 schreef hiephoj het volgende:
klopt het dat ik voor thailand geen wereld stekker oid hoef aan te schaffen?
Zal er aan liggen wat je wilt opladen, toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:21 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Hoeft niet maar je kan ook een oplader kopen daar voor 2 euro ofzo.
ja ging even van een telefoon uitquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zal er aan liggen wat je wilt opladen, toch?
Braun Oral Plus gaat iets moeilijker wordenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zal er aan liggen wat je wilt opladen, toch?
Die 3,5 uur is netto nooit meer dan1,5 uur. Als de geplande aankomst tijd al gehaald wordt (en dat gebeurt bijna nooit) duurt het zeker 45 minuten voordat je weer in de vertrekhal staat. En boarding voor je aansluitende vlucht begint zo'n uur voor vertrek. Vaak heb je maar een uurtje ter vrij besteding tussen de 2 vluchten. Ik doe dit nu al voor de vijfde keer, en het bevalt prima.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat heeft Emirates een waardeloze vluchttijden tussen Amsterdam en Bangkok. Ik ben aan het kijken naar een retour voor 3 november - 1 december. Maar er is altijd één vlucht met een tussenstop van 9,5u en één van 3,5u.
Waarom?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:51 schreef buzz1291 het volgende:
Die 3,5 uur is netto nooit meer dan1,5 uur. Als de geplande aankomst tijd al gehaald wordt (en dat gebeurt bijna nooit) duurt het zeker 45 minuten voordat je weer in de vertrekhal staat.
Ah, wist ik nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:58 schreef buzz1291 het volgende:
Emirates is het beste wat er momenteel op Azië vliegt. Alleen het probleem in Dubai is dat er rond middernacht zoveel vluchten aankomen dat het wel eens rondjes draaien wordt. En vanaf landen tot aan het uitstappen en door de securiteit weer naar de vertrekhal duurt ook alles bij elkaar een stierf kwartiertje. Maar ik klaag niet.
Wou zelf liever met Emirates vliegen (ook een keertje die A380 meepakkenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:58 schreef buzz1291 het volgende:
Emirates is het beste wat er momenteel op Azië vliegt. Alleen het probleem in Dubai is dat er rond middernacht zoveel vluchten aankomen dat het wel eens rondjes draaien wordt. En vanaf landen tot aan het uitstappen en door de securiteit weer naar de vertrekhal duurt ook alles bij elkaar een stierf kwartiertje. Maar ik klaag niet.
Heb daar een fietstocht meegedaan idd. Was mn eerste activiteit als backpacker!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:31 schreef Gaoxing het volgende:
Wellicht zijn hier mensen die met hem gefietst hebben: in memoriam Ko van Kessel. Het bedrijf gaat gewoon op dezelfde voet door.
Qatar is anders ook niet slecht, ik zit liever in de 777 van Qatar dan de 777 van Emirates gezien de Qatar versie de 3 - 3 - 3 voert, en Emirates de 3 - 4 - 3 versie, daarnaast is de beenruimte bij Qatar zeer goed.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:58 schreef buzz1291 het volgende:
Ik quote mezelf maar even, niemand die hier tips over heeft?quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:26 schreef mirannie het volgende:
Inmiddels beginnen mijn plannen al wat meer vormen aan te nemen. Ik ga eigenlijk zo goed als zeker met KLM, Finn Air of Eva Air vliegen ivm dagvlucht op de terug weg. En misschien ga ik toch in de mei vakantie i.p.v. in de zomer vakantie.
Anyway, dit is ongeveer hoe het er nu uit ziet:
Dag 1 vlucht A’dam-Bangkok
Dag 2 aankomst Bangkok
Dag 3 Bangkok
Dag 4 River Kwai Tour dag 1
Dag 5 River Kwai Tour dag 2 + vlucht naar Chiang Mai
Dag 6 Chiang Mai
Dag 7 Chiang Mai
Dag 9 vlucht Bangkok + reis naar Koh Chang (bus o.i.d.)
Dag 10 Koh Chang
Dag 11 Koh Chang
Dag 12 Koh Chang
Dag 13 Koh Chang
Dag 14 Koh Chang --> Bangkok (bus o.i.d.)
Dag 15 Bangkok
Dag 16 terug vlucht
Is het verstandig om tijdens die tour naar de River Kwai het hotel in Bangkok aan te houden i.v.m. bagage? Ben niet zo'n rugzak toerist, dus zal ongetwijfeld 2 aardige koffers mee hebben. En wil dan voor die toer gewoon een kleine rugzak meenemen, anders zo'n gesleep. Of kun je in de meeste hotels je bagage veilig achterlaten voor een dag in 1 of andere opslag?
De bedoeling is dus dat ik op dag 5 na de tour een avond vlucht naar Chiang Mai neem. Of is het verstandiger om de volgende ochtend pas te gaan en/of eventueel een extra dagje Chiang Mai? Volgens mij moet het zo ook wel lukken, maar goed, tips hierover??
Ik zou het river kwai bezoek in één dag proberen te doen. Ik hoor daar weinig spectaculaire verhalen over. Misschien dat 5 dagen Kog Chang wat veel is.. Ik zou nog een ander eiland erbij pakken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:11 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar even, niemand die hier tips over heeft?
Emirates vliegt vanaf 1 augustus dagelijks met een A380 vanaf Amsterdam. En ik heb het vermoeden dat die A380 altijd voorrang krijgt bij het landen op DXB. Dus hopelijk is het rondjes draaien dan ook afgelopen. Overigens is de 3-4-3 indeling in een 777 bij Emirates, wellicht gevoelsmatig, wat comfortabeler dan die van KLM. En Qatar heeft de plannen om vanaf Amsterdam te gaan vliegen voorlopig in de ijskast gezet. Helaas. Dus volgende maand weer eens AMS-DXB-BKK v.v. in C, en dat is heel comfortabel, ook al mag je niet van de douchesvaan boord gebruik maken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qatar is anders ook niet slecht, ik zit liever in de 777 van Qatar dan de 777 van Emirates gezien de Qatar versie de 3 - 3 - 3 voert, en Emirates de 3 - 4 - 3 versie, daarnaast is de beenruimte bij Qatar zeer goed.
Jammer dat Qatar niet vanaf Nederlandse luchthavens vliegt, waardoor de kans dat ik richting Azie vlieg met Qatar relatief klein is, Lufthansa heeft vaak goede aanbiedingen vanaf Amsterdam, of good Old KLM met vertrek uit Antwerpen... Eigenlijk prijst Emirates zich niet goed in de markt en doen de Europese airliners goed hun best om betere aanbiedingen tegenover de prijs van Emirates te zetten, waardoor voor mij persoonlijk ik liever de lange vlucht vanaf Europa richting Azie pak dan Emirates. Tot nog toe is mijn enige ervaring de vlucht van Bangkok naar Hong Kong v.v. met de 777 en die vond ik niet specifiek bijzonder, al is dat natuurlijk een korte vlucht.
Het is jouw keuze toch om zo je vakantie in Thailand door te brengen. Prima toch voor de eerste keer. De volgende keer doe je het wellicht weer anders.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:11 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar even, niemand die hier tips over heeft?
De tour die ik gevonden heb en graag wil doen bezoekt op dag 2 de erawan waterval, dus vandaar die 2 dagen. Het doel van die dagen in Koh Chang is om een beetje rust te pakken na het rondreizen en uiteindelijk ben ik daar maar 4 volle dagen. Maar heb e nog een tip voor een redelijk nabij gelegen eiland wat ik zou kunnen bezoeken dat ook echt de moeite waard is?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:18 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik zou het river kwai bezoek in één dag proberen te doen. Ik hoor daar weinig spectaculaire verhalen over. Misschien dat 5 dagen Kog Chang wat veel is.. Ik zou nog een ander eiland erbij pakken.
Ja, tuurlijk mijn keus. Maar dit gedeelte van de wereld is nieuw voor mij en wil graag goed beslagen ten ijs komen. Dus alle tips zijn welkom.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is jouw keuze toch om zo je vakantie in Thailand door te brengen. Prima toch voor de eerste keer. De volgende keer doe je het wellicht weer anders.
Ik zou lekker 4 dagen op Koh Chang blijven, waarom zou je nog naar een ander eiland moeten racen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:44 schreef mirannie het volgende:
Het doel van die dagen in Koh Chang is om een beetje rust te pakken na het rondreizen en uiteindelijk ben ik daar maar 4 volle dagen. Maar heb e nog een tip voor een redelijk nabij gelegen eiland wat ik zou kunnen bezoeken dat ook echt de moeite waard is?
Nice hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Hier woon ik straks in Bangkok
Zijn Fokkers welkom?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
Want je hebt daar werk gevonden ofzoiets?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
Lijkt me voldoende deed ik zelf ook.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:10 schreef Fiorellino het volgende:
Ik wil mijn rugzak graag beveiligen. Is het al genoeg om een flightbag te kopen en deze met een slotje te beveiligen? Ik heb een rits aan de voorkant (onderin) en kan de rugzak dicht snoeren aan de bovenkant.
Twijfel alleen nog of ik een cijferslot wil of een gewoon slot. Wat is beter?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:14 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Lijkt me voldoende deed ik zelf ook.
Dat hele insealen van een backpack doe ik nooit.
Altijd een cijferslot nemen op reis. Die kleine sleuteltjes van sloten raak je te gemakkelijk kwijt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:17 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Twijfel alleen nog of ik een cijferslot wil of een gewoon slot. Wat is beter?
Ik denk dat ik het op die manier dan doe. Heb er toch niks waardevols in maar het is net dat extra veilig gevoel. We slapen ws ook alleen in hotels.
Het is ook de geruststelling dat niemand iets in je rugzak doet. Niet dat dat veel voorkomt volgens mij, maar ik heb mensen er aardig panisch over zien doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:17 schreef Fiorellino het volgende:
Twijfel alleen nog of ik een cijferslot wil of een gewoon slot. Wat is beter?
Ik denk dat ik het op die manier dan doe. Heb er toch niks waardevols in maar het is net dat extra veilig gevoel. We slapen ws ook alleen in hotels.
Volgens mij is dat nog nooit gebeurd, zonder dat de eigenaar van de tas daar mee instemde. Ik geloof al die 'onschuldige' drugssmokkelaars nooit. Letterlijk nog nooit een geloofwaardig verhaal gehoord!quote:Op zondag 22 juli 2012 01:47 schreef Northside het volgende:
[..]
Het is ook de geruststelling dat niemand iets in je rugzak doet. Niet dat dat veel voorkomt volgens mij, maar ik heb mensen er aardig panisch over zien doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |