Oh ja, handig om te vermelden, duiken mag ik niet vanwege mijn oren, dus dat valt af. En echt partyen zal er ook niet van komen aangezien ik met mijn dochter reis. Beide eilanden evengoed leuk?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:37 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Koh Tao om te duiken en ralxen als je wil partyen koh Phangang.
Volgens sommigen is Koh Phangang het ultieme relax eiland. Ik denk dat Koh Chang (die richting Cambodja) en de omliggende eilanden meer geschikt zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:17 schreef mirannie het volgende:
[..]
Oh ja, handig om te vermelden, duiken mag ik niet vanwege mijn oren, dus dat valt af. En echt partyen zal er ook niet van komen aangezien ik met mijn dochter reis. Beide eilanden evengoed leuk?
In die regio zou ik dan toch voor Rayavadee kiezen, hoewel het strand in de (na)middag redelijk druk is met dagjes mensen is het resort fantastisch.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Duangjai Resort. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Als ik dat zo hoor zou ik in ieder geval NIET naar koh pha ngan gaan. Ik denk dat het noorden meer te bieden heeft voor wat je zoekt. Als ik dat zo hoor net dat je met je dochter (neem aan redelijk jong; anders kan koh pha ngan voor haar natuurlijk welquote:Op maandag 9 juli 2012 00:05 schreef mirannie het volgende:
Beetje aan het rondkijken voor Thailand. Heb intussen wel een ideetje wat ik allemaal wil. In ieder geval Bangkok, River Kwai, Chang Mai, watervallen (iemand een tip waar de mooiste is?), olifanten ritje (waar kan ik dit het beste doen?) en 2 eilanden. Maar welke 2 eilanden zijn nou het leukst/mooist? Snap dat dit per persoon verschilt, maar ben gewoon even benieuwd.
Hoop dat iemand mij een beetje kan helpen. Alvast bedankt.
Koh phi phi ga ik zeker even googlen. Thanks! Koh samui en Koh pangnan zitten niet echt op de route en heb ook geen zin om constant in die nachttrein te zitten. Misschien inderdaad eens kijken bij Air Asia. Bedankt voor de tip!!quote:Op maandag 9 juli 2012 08:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als ik dat zo hoor zou ik in ieder geval NIET naar koh pha ngan gaan. Ik denk dat het noorden meer te bieden heeft voor wat je zoekt. Als ik dat zo hoor net dat je met je dochter (neem aan redelijk jong; anders kan koh pha ngan voor haar natuurlijk wel) reist, dan is koh phi phi denk ik geen verkeerde keus. Google maar eens op foto's. Kan je daarna eventueel Krabi er nog aan plakken. Krabi is een prima locatie om allerlei leuke tripjes te doen.
Verder kan je ook doen wat Lemans je hierboven aanraadt. Dit past denk ik beter bij je route omdat je het noorden van Thailand pakt. Anders even een ticket met Air Asia boeken, kost je ook vrijwel niks.
Valt wel mee. Sowieso is die regen niet zo erg he. Zie het gewoon als een warme douche.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef DRDFP het volgende:
Een vraag:
1 oktober vlieg ik met mijn vriendin richting Bangkok om in die regio tot half december rond te reizen. Nu begin ik een aardig idee te krijgen van wat we willen, en daarbij hoort zeker 1 of 2 weken relaxen op een tropisch eiland. Echter, in de golf van Thailand lijkt dan de regentijd te zijn.
Valt dit allemaal wel mee? Of is dit een reden om pas tegen het einde van de reis een strand op te zoeken?
Alternatief lijkt de zuid-west kust van Thailand. Maar rond Phuket heb ik gehoord is het ontzettend toeristisch.. Dat trekt me niet zo. Of zijn hier net zo goed perfecte relaxte eilanden te vinden?
Ik wil graag ook mooi kunnen duiken. Verder geen lawaaiige vervelende toeristen en verkopers en dan zijn we al snel tevreden.
Ben benieuwd welk eiland de beste opties is in oktober, november of begin december
Bedankt!
In die tijd zou ik naar Koh Lanta gaan voor (relatieve) rust en prachtige duiken. Dan eventueel naar Krabi/Ao Nang of Phi Phi voor meer duiken.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef DRDFP het volgende:
Een vraag:
1 oktober vlieg ik met mijn vriendin richting Bangkok om in die regio tot half december rond te reizen. Nu begin ik een aardig idee te krijgen van wat we willen, en daarbij hoort zeker 1 of 2 weken relaxen op een tropisch eiland. Echter, in de golf van Thailand lijkt dan de regentijd te zijn.
Valt dit allemaal wel mee? Of is dit een reden om pas tegen het einde van de reis een strand op te zoeken?
Alternatief lijkt de zuid-west kust van Thailand. Maar rond Phuket heb ik gehoord is het ontzettend toeristisch.. Dat trekt me niet zo. Of zijn hier net zo goed perfecte relaxte eilanden te vinden?
Ik wil graag ook mooi kunnen duiken. Verder geen lawaaiige vervelende toeristen en verkopers en dan zijn we al snel tevreden.
Ben benieuwd welk eiland de beste opties is in oktober, november of begin december
Bedankt!
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik zie hier nogal wat mensen voorbij komen die 10 knaken voor een overnachting al boven budget vinden. Vandaar.quote:Op maandag 9 juli 2012 03:46 schreef Euc- het volgende:
[..]
In die regio zou ik dan toch voor Rayavadee kiezen, hoewel het strand in de (na)middag redelijk druk is met dagjes mensen is het resort fantastisch.
Ik zag eerder in het topic iemand Banyan Tree Phuket noemen als een "benchmark". Ben er 2 weken geleden geweest en was not impressed.
Beste wat Thailand op het moment te bieden heeft zijn Amanpuri & Trisara in Phuket, Four Seasons Tented Camp & The Chedi (en in mindere mate MO Dhara Dhevi) in het noorden van Thailand.
edit: Aangezien Duangjai Resort niet echt bekend klonk even opgezocht, en ik zie dat we een iets andere interpretatie van "kost een paar centen" hebben. Laat de post toch staan, voor de liefhebber/newly weds ofzo.
Alleen met je dochter reizen? Geen idee hoe oud ze is maar indien ze nog niet de disco leeftijd heeft, zou ik lekker naar Koh Samet gaan. Alles bij de hand en op eenvoudige en relatief korte reisafstand van Bangkok.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:17 schreef mirannie het volgende:
[..]
Oh ja, handig om te vermelden, duiken mag ik niet vanwege mijn oren, dus dat valt af. En echt partyen zal er ook niet van komen aangezien ik met mijn dochter reis. Beide eilanden evengoed leuk?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-krijgt-gratie.dhtmlquote:Belediger Thaise koning krijgt gratie
De Thaise koning Bhumibol heeft gratie verleend aan een Amerikaans-Thaise man die was veroordeeld voor majesteitsschennis. Autohandelaar Joe Gordon kreeg december vorig jaar een celstraf van 2,5 jaar opgelegd omdat hij een verboden biografie over de koning van Thailand op internet had gezet.
Hij had de biografie zelf in het Thais vertaald en gepubliceerd toen hij thuis in de Verenigde Staten was. Tijdens een bezoek aan zijn geboorteland Thailand in mei 2011 werd hij gearresteerd vanwege de 'onbetamelijke lectuur'. Inmiddels is hij op vrije voeten.
De Thaise wet op belediging van het koningshuis is erg streng. Wie de 84-jarige koning, diens vrouw of de troonopvolger beledigt, kan een celstraf tot 15 jaar krijgen. Langzaamaan komt er wel een kentering. Zo riep een onafhankelijke commissie begin dit jaar op tot hervorming van de wet: een maximale straf van 7 jaar is wel genoeg, aldus het advies.
Koning Bhumibol heeft zelf wel eens aangegeven dat hij majesteitsschennis helemaal niet zo'n halszaak vindt. Hij verleende vaker gratie aan veroordeelden. In het geval van Joe Gordon had de Amerikaanse regering zich beklaagd.
Ze is nu bijna 11, maar wil pad volgend jaar zomer, mijn vakantie voordit jaar staat al gepland, maar dan is ze dus bijna 12. Is Koh Samet net zo leuk als andere eilanden?quote:Op maandag 9 juli 2012 18:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen met je dochter reizen? Geen idee hoe oud ze is maar indien ze nog niet de disco leeftijd heeft, zou ik lekker naar Koh Samet gaan. Alles bij de hand en op eenvoudige en relatief korte reisafstand van Bangkok.
Echt enorm simpel. Vrijwel overal kun je terecht met Engels en Thailand staat vol met zaakjes die je een minibus of uitje aan kunnen bieden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ze is nu bijna 11, maar wil pad volgend jaar zomer, mijn vakantie voordit jaar staat al gepland, maar dan is ze dus bijna 12. Is Koh Samet net zo leuk als andere eilanden?
Denk toch dat ik chiang mai maar oversla, denk dat ik wat zuidelijker blijf. Bangkok, River Kwai, Erawan waterval en dan dus 1 of 2 mooie eilandjes.
Zit steeds naar georganiseerde reizen te kijken, maar hoe makkelijk is dit zelf te regelen??
Thailand zou beter af zijn zonder die kut busjes die klaar staan om je een poot uit te draaien. Nog nooit een land meegemaakt waar ze zo hun best doen je uit het OV te houden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Echt enorm simpel. Vrijwel overal kun je terecht met Engels en Thailand staat vol met zaakjes die je een minibus of uitje aan kunnen bieden.
Het blijft goedkoop, ook die busjes zijn niet duur. Ze rijden wel als gekken, inhalen moet zo gevaarlijk mogelijk. Toen ik uit Pai kwam in zo'n minibusje racde we in volle vaart door al die bergen, om de 10 seonden slingeren door de bocht. De helft was kotsmisselijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Thailand zou beter af zijn zonder die kut busjes die klaar staan om je een poot uit te draaien. Nog nooit een land meegemaakt waar ze zo hun best doen je uit het OV te houden.
Verder best een mooi land hoor.
Ik was tot 5 uur door gegaan met iets teveel drank en buckets en toen op die weg in zo een busje om 08.00quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:01 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het blijft goedkoop, ook die busjes zijn niet duur. Ze rijden wel als gekken, inhalen moet zo gevaarlijk mogelijk. Toen ik uit Pai kwam in zo'n minibusje racde we in volle vaart door al die bergen, om de 10 seonden slingeren door de bocht. De helft was kotsmisselijk
Je bent ook wel een beetje laat met boeken. Maar Etihad Airways vanaf Dusseldorf voor 837 euro en vlucht duur slechts 17,5 en 15,75 uur. Ik zou die maar heel snel boeken, want goedkoper ga je het echt niet krijgen met vertrek op 31/7.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef hiephoj het volgende:
Hallo ik had even een vraagje, ben van plan deze zomer nog naar thailand te gaan voor 3 of 4 weken (waarschijnlijk en het liefst 4). Het boeken van vliegtickets zorgt echter voor de nodige ergernis. Ik ben er wat laat bij met boeken weet ik dus snap dat ik niet de beste deals kan krijgen. Gisteren (dinsdag middag) bij een klasgenoot lopen zoeken naar tickets kwamen we al snel via skyscanner uit op tickets van ongeveer 755 euro met eva air. Heen 31 jul terug 28 aug, alletwee rechtstreekse vluchten. En ook meerdere andere vluchten tussen de 800 en 900 euro. Ik wilde bij thuis komst meteen boeken maar tot mijn schrik waren ze toen opeens z'n 130 euro duurder. Beetje rondgezocht en las dat die boekingsites verschillende modellen hanteren om prijzen door te rekenen, verschillende prijzen per dag deel maar zelfs per ip adress en cookies in je internet browser las ik zelfs. En ook dus dat dinsdag de beste dag om te boeken is. Vanochtend weer gekeken en nu maarliefst 980 euro. in nog geen 24 uur z'n 250 euro duurder, het is ook gewoon dezelfde vlucht. Wat raden jullie aan? Het is op moment de goedkoopste vlucht geloof ik en niet gaan is geen optie, maar zou toch beetje zonde zijn om 250 euro extra te betalen voor hetzelfde. En via dusseldorf gaan weet ik zo net niet, dan betaal ik op het moment ook z'n 50 euro voor een retourtje dusseldorf en dan ben ik in totaal z'n 30 uur langer aan het reizen vergeleken met 2x een rechtstreekse vlucht. Wat raden jullie aan? Ben zelf geneigd uit te houden tot dinsdag en dan hopen dat dezelfde vlucht dan niet ineens wel vol is geboekt. Alternatief zou ook zijn china airlines voor net iets meer geloof ik, hoop alleen niet dat ik dan dus dik boven de 1000 euro voor een retourtje zit. Is het reeel te wachten tot dinsdag dus? Ben van plan elke dag wel beetje te kijken en waarschijnlijk bij deals van rond de 850 rechtstreekse vluchten dan maar direct toe te slaan.
Ligt er aan hoe lang je gaat. Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan. En hoe je reist hangt ook een beetje van je budget af. (nacht) Bus en trein zijn goed te doen, maar ik vlieg overal heen als er een verbinding is. Dat is niet meer zo goedkoop als tot een paar jaar geleden maar nog steeds heel betaalbaar. En twee waarom 2 eilanden bezoeken? Het zand is echt hetzelfde hoor, en informeer je je een beetje dan maak je een goede keus voor een eiland, en valt het volgende eiland wellicht zwaar tegen. Zou ik dus nooit doen. Maar wil je dat wel, combineer dan b.v. Koh Phi Phi (geen reet te beleven maar wel de naam) met Koh Samui. En Koh Samet opperde ik ivm de bereikbaarheid vanuit Bangkok.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ze is nu bijna 11, maar wil pad volgend jaar zomer, mijn vakantie voordit jaar staat al gepland, maar dan is ze dus bijna 12. Is Koh Samet net zo leuk als andere eilanden?
Denk toch dat ik chiang mai maar oversla, denk dat ik wat zuidelijker blijf. Bangkok, River Kwai, Erawan waterval en dan dus 1 of 2 mooie eilandjes.
Zit steeds naar georganiseerde reizen te kijken, maar hoe makkelijk is dit zelf te regelen??
Je bent inderdaad rijkelijk laat met boeken voor vluchten in de zomerperiode, 837 euro is geen slechte prijs.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bent ook wel een beetje laat met boeken. Maar Etihad Airways vanaf Dusseldorf voor 837 euro en vlucht duur slechts 17,5 en 15,75 uur. Ik zou die maar heel snel boeken, want goedkoper ga je het echt niet krijgen met vertrek op 31/7.
Had al zo´n vermoeden dat Koh Phi Phi niet zo bijzonder is. Maar jij zegt dus min of meer: heb je 1 eiland gezien, dan heb je ze allemaal gezien?? Die nacht trein of nacht bus zie ik niet echt zitten, dus zal eerder kijken naar binnenlandse vluchten denk ik. Via mijn OnTheFly app zag ik al tickets voor volgend jaar juli naar Bangkok voor maar 550 euro per persoon. Best netjes. Dus als ik dan iets meer kwijt ben door binnenlandse vluchten te boeken, vind ik dat niet zo´n punt.quote:Ligt er aan hoe lang je gaat. Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan. En hoe je reist hangt ook een beetje van je budget af. (nacht) Bus en trein zijn goed te doen, maar ik vlieg overal heen als er een verbinding is. Dat is niet meer zo goedkoop als tot een paar jaar geleden maar nog steeds heel betaalbaar. En twee waarom 2 eilanden bezoeken? Het zand is echt hetzelfde hoor, en informeer je je een beetje dan maak je een goede keus voor een eiland, en valt het volgende eiland wellicht zwaar tegen. Zou ik dus nooit doen. Maar wil je dat wel, combineer dan b.v. Koh Phi Phi (geen reet te beleven maar wel de naam) met Koh Samui. En Koh Samet opperde ik ivm de bereikbaarheid vanuit Bangkok.
Van Chiang Mai kun je niet naar een eiland vliegen. Oke naar Phuket vliegen kan dan weer wel. Alle andere bestemmingen via Bangkok. En vliegen naar Samui is niet goedkoop ivm de monopolie positie van Bangkok Airways. Daarom adviseerde ik ook Koh Samet, 3 uurtjes met de bus vanuit Bangkok. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de "1ste keer Thailand" route nemen. Bangkok - Kanchanaburi met de bus, Kanchanaburi - Ayuttaya met minibus. Ayutttaya - Chiang Mai met de nachtbus of trein en retourvlucht naar Bangkok. Dan zie je de 1ste keer gelijk behoorlijk wat van het land, en dan uitrusten op een eiland of in Hua Hin aan de kust.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
Had al zo´n vermoeden dat Koh Phi Phi niet zo bijzonder is. Maar jij zegt dus min of meer: heb je 1 eiland gezien, dan heb je ze allemaal gezien?? Die nacht trein of nacht bus zie ik niet echt zitten, dus zal eerder kijken naar binnenlandse vluchten denk ik. Via mijn OnTheFly app zag ik al tickets voor volgend jaar juli naar Bangkok voor maar 550 euro per persoon. Best netjes. Dus als ik dan iets meer kwijt ben door binnenlandse vluchten te boeken, vind ik dat niet zo´n punt.
Maar Chiang Mai is dus echt een must? Dan kom ik dus op 3 binnenlandse vluchten. Bangkok-Chiang Mai, Chaing Mai-willekeurig eiland (al neig ik naar Samui), eiland-Bangkok. Air Asia de beste optie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |