Helaas laat die verrekte app altijd een maand langer vooruit zien dan wat daadwerkelijk boekbaar is, dus nog even een maandje wachten. Maar dan zal ik ´m denk ik wel boeken ja. Bedankt voor je adviezen in ieder geval!!quote:En als er nu tickets voor 550 worden aangeboden, dan zou ik niet twijfelen en deze direct kopen. Veel goedkoper gaat het echt niet worden gezien de dollar-euro koers. Succes.
Als je voor de 1ste keer gaat, zou ik Chiang Mai niet overslaan. In Chiang Rai zelf is niet zo heel veel te beleven al is de omgeving vergeven van het natuurschoon. Ik heb het zelf b.v. altijd uitstekend naar mijn zin in Mai Sai. Altijd wel een briesje in de avond daar, leuke tochten per motobike te maken en uitstapje naar Myanmar om echt goedkope inkopen te doen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef The6thgate het volgende:
Wij zitten er aan te denken om Chiang Mai over te slaan en richting Chiang Rai te gaan. Goed idee? Of missen we dan enorm iets?
Ben er ook nog niet uit waar we een tropische vakantie willen houden. Laatste week a 1.5 week van november wil ik op een tropisch strand zitten in elk geval. Koh Pi Pi ziet er mooi uit, maar lees toch ook vaak dat het nou ook weer niet zo de moeite waard is. Neig een beetje naar Koh Lanta, is het daar nog een beetje mooi duiken? Of kan ik in die regio dan beter naar wat anders uitwijken. (koh tao etc. aan de oostkust slaan we over waarschijnlijk, las tenminste dat het onder water minder mooi is ivm regenseizoen wat dan nog gaande is).
Naar zo'n eiland ga je om even te ontspannen. In Koh Phi Phi kun je prachtig zwemmen/snorkelen, tripjes maken op bootjes. Verder is het ook gewoon een mooi eiland. Wat vind jij zo speciaal aan andere eilanden waardoor ze beter zijn dan Koh Phi Phi?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang je gaat. Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan. En hoe je reist hangt ook een beetje van je budget af. (nacht) Bus en trein zijn goed te doen, maar ik vlieg overal heen als er een verbinding is. Dat is niet meer zo goedkoop als tot een paar jaar geleden maar nog steeds heel betaalbaar. En twee waarom 2 eilanden bezoeken? Het zand is echt hetzelfde hoor, en informeer je je een beetje dan maak je een goede keus voor een eiland, en valt het volgende eiland wellicht zwaar tegen. Zou ik dus nooit doen. Maar wil je dat wel, combineer dan b.v. Koh Phi Phi (geen reet te beleven maar wel de naam) met Koh Samui. En Koh Samet opperde ik ivm de bereikbaarheid vanuit Bangkok.
Helemaal niets, anders dan dat Koh Samet veel eenvoudiger te bereiken is van uit Bangkok dan ieder ander eiland. En dat alles geschreven in het licht van een dame die met haar 12 jarige dochter voor het eerst naar Thailand gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naar zo'n eiland ga je om even te ontspannen. In Koh Phi Phi kun je prachtig zwemmen/snorkelen, tripjes maken op bootjes. Verder is het ook gewoon een mooi eiland. Wat vind jij zo speciaal aan andere eilanden waardoor ze beter zijn dan Koh Phi Phi?
Tsja zo wordt het ook wel geschreven maar lokaal aangeduid and Koh Kood........quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
Van 'volwassen' reizigers (die niet komen voor full-moon parties of zuipen), heb ik altijd de meest enthousiaste verhalen over Koh Chang (plus Koh Mak en Koh Kut) gehoord.
Als je komt om te duiken, moet je natuurlijk ergens anders heen.
Trouwens, ik ben in zes weken alleen maar in Ao Nang (waar een vriend van me woont), Krabi, Koh Lanta en Kao Sok geweest en heb me prima vermaakt. Oh, ook nog Koh Phi Phi om te duiken.
Je kunt in Thailand, in tegenstelling tot veel andere landen, prima een enkele regio uitzoeken en een topvakantie hebben.
Ik heb in Nederland alleen nog maar Kut gelezen, ook niet zo gek natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja zo wordt het ook wel geschreven maar lokaal aangeduid and Koh Kood........
Vorig jaar zijn wij (man, vrouw, dochter van 9 jaar) met EgyptAir naar Thailand gevlogen voor ¤1365. Zo'n megadeal is nu helaas niet meer te vinden. Maar ¤550 pp is ook zeker erg netjes.quote:Via mijn OnTheFly app zag ik al tickets voor volgend jaar juli naar Bangkok voor maar 550 euro per persoon. Best netjes.
Hmm, vreemd, je moet 'm qua datum op flexible zetten, dan gaat ie tot 12 juli.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef Heufje het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn wij (man, vrouw, dochter van 9 jaar) met EgyptAir naar Thailand gevlogen voor ¤1365. Zo'n megadeal is nu helaas niet meer te vinden. Maar ¤550 pp is ook zeker erg netjes.
Volgend jaar willen wij ook weer naar Thailand. Heb net dus ook de OnTheFly app geïnstalleerd, maar deze gaat bij niet verder dan 16 juni.
Ok, maar hoe lang heb je nodig in Chiang Mai? Ik kan me hier gewoon moeilijk een beeld van vormen... Binnenlandse vluchten zijn niet zo duur, kwam op rond de 200 euro voor 2 retourtjes. De nachttrein zie ik gewoon echt niet zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
Maar ook bij 2 weken zou ik Chiang Mai niet overslaan.
De stad met het laagste percentage groen ter wereld. Jij liever dan ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:46 schreef Breathtaking het volgende:
Nog 2,5 week en dan woon ik in Bangkok!
Dat lijkt me voor een half jaartje wel te overlevenquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De stad met het laagste percentage groen ter wereld. Jij liever dan ik
Chiang Mai zou ik 2 volle dagen doen. 1 dag Doi Sutep en de binnenstad en de volgende dag een georganiseerde minibus tour naar de Golden Triangle. Dan zie je ook nog wat van die noordelijke omgeving.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ok, maar hoe lang heb je nodig in Chiang Mai? Ik kan me hier gewoon moeilijk een beeld van vormen... Binnenlandse vluchten zijn niet zo duur, kwam op rond de 200 euro voor 2 retourtjes. De nachttrein zie ik gewoon echt niet zitten.
En de River Kwai wil ik graag zien en verblijven op zo'n drijvend hotel, maar is 1 dag en 1 nacht genoeg om dan vervolgens door te reizen naar de Erawan watervallen en in de avond terug naar Bangkok? Of moet ik hier meer tijd voor uittrekken?
Baantje als reisleider ofzoiets?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor een half jaartje wel te overlevenen in de weekenden altijd de optie om wat groen op te zoeken, hoogstwaarschijnlijk een vierdaags weekend elke week dus dat komt goed.
Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Chiang Mai zou ik 2 volle dagen doen. 1 dag Doi Sutep en de binnenstad en de volgende dag een georganiseerde minibus tour naar de Golden Triangle. Dan zie je ook nog wat van die noordelijke omgeving.
En voor die retourvluchten moet je ook eens kijken op NokAir.com. Die vliegen vanaf Dong Muang Airport in Bangkok en dan ben je waarschijnlijk minder dan 160 euro voor 2 retours kwijt.
Voor Kanchanaburi zou ik nooit naar zo'n drijvend "hotel" gaan. Vergeven van de mosquitos en electra (dus ook warm water) niet altijd voorhanden. Airco kun je waarschijnlijk helemaal vergeten. En zijn wel hele leuke guesthouses aan de rivier. Ik kan je Ploy GH van harte aanbevelen. Kost iets van 650 - 800 Bt per nacht incl een goed ontbijtbuffet. Moet je maar even googlen.
Als je hier echt iets van de historie wilt oppikken zou ik er drie dagen (2 nachten) voor uittrekken. b.v. 1e dag met een 1e klas bus vanaf Mai Sai Tai busstation in Bangkok naar Kanchanaburi, tour voor de volgende dag boeken en wandeling naar de brug. Die dag tour met bezoek aan waterval (niet Erawan), hell fire pass+bezoekerscentrum, treinrit, brug en museum. in een minibus en verzorgde lunch is niet zo duur. 3e dag kun je heen en weer met de bus naar de Erawan watervallen en aansluitend ook wel weer terug naar Bangkok.
Wij vonden het juist heel goed te doen, de nachtrein. We hadden twee 1e klas coupes met een tussendoor. Onze dochter vond het ook geweldig, best wel een belevenis. Ze sliep als een roos in de trein. Ik zou het toch nog eens overwegen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
De nachttrein zie ik gewoon echt niet zitten.
Misschien heb ik dan toch de verkeerde app. Ik kan 'm niet op flexible zetten, zie alleen 'specific dates' en 'calendar'. Die lopen nu niet verder dan 16 juniquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:52 schreef mirannie het volgende:
[..]
Hmm, vreemd, je moet 'm qua datum op flexible zetten, dan gaat ie tot 12 juli.
Tuurlijk kan je bruin worden. Als het daar bewolkt is wordt je bijna zo bruin als wanneer in Nederland de zon schijnt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:26 schreef LePoo het volgende:
Nog 11 dagen en ik ben ook weg hierEven 3,5 week niks, reizen en genieten.
Wat ik me nu af vraag, want hoe ijdel ik ook ben, hoe zit 't met de zon in deze tijden?
Ik kom in Chiang Mai, Pattaya, Koh Tao, Koh Pangan en Bangkok...
Is 't echt wat ik lees, met een enkele (fikse) bui waarna de hemel weer open trekt en de zon weer gaat schijnen?
Oftewel; kan ik bruin thuis komen van vakantie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |