abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114896742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:53 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Serieus.. Lees eens hierboven..

[..]
Vluchtig gelezen en ik was in de veronderstelling dat het ging om een coupe met een groep te reserveren, niet voor 2 personen, vandaar de vraag.
Too much is never enough!
pi_114896964
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Egypt Air: goedkoop, korte overstap op klein vliegveld (Caïro), prima service.
Goedkoop is het zeker!! Maar de vlucht tijden bevallen me niet zo. Daarbij is de overstap ruim 3 uur op de heenweg en bijna 4.5 uur op de terugweg. De andere 2 zijn ongeveer 100 Tot 150 euro duurder, voor 2 tickets, maar wel veel fijne vluchttijden (met name op de terug weg). Maar de service is dus wel prima?? Misschien dan toch voor Egypt gaan...
pi_114897569
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Oh die Sawasdee House is nog cheaper dan Rikka ook :) Wij hebben voor Rikka gekozen omdat we daar wel goeie ervaringen mee hadden vorig jaar, je doet letterlijk 3 koprollen en je zit aan een barretje en we hebben nu iemand mee die nog nooit in Thailand geweest is.
Hebben we meteen met haar het Khao San circus gechecked voordat we doorreizen naar waarschijnlijk Chiang Mai/Rai ;)

Die Sawasdee House hou ik even op de shortlist, want er is een kans dat we voordat we terug naar NL vliegen nog een of twee nachtjes in BKK moeten overnachten, ziet er wel okay uit :)
Ziet er zeker oké uit. Alleen geen pool :) Opzich wel lekker in BKK, maja. Ik laat je wel weten hoe het was. Wanneer ga je?

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Egypt Air: goedkoop, korte overstap op klein vliegveld (Caïro), prima service.
Ik vlieg vrijdag ook met Egypt Air. Hoe is het eten op het vliegtuig?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114900994
Pool boeit me niet zo, al was het dakzwembad van de Rikka wel chill :) Ik ga in december.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114904442
Over de nachttrein/bus.

Ik zit nu in bkk. Net naar t station gegaan voor het regelen van sleepertrain tickets eerste die beschikbaar waren, was op 3 augustus. Tour agent op het station ingelopen en die kon ons een dag later een bus aanbieden van 16:30 tot 08:00 aankomst in laos. Kosten 1350 baht pp. En het was een normale bus. Geen speciale sleepten oid.

Ik wil het liefst zsm naar vientiane maar 1350 slaat natuurlijk nergens op. Iemand meteen gouden oplossing voor me? Afdingen lukt nog wel maar ben benieuwd naar hoeveel.

Tips in de buurt van hua lamphong station zijn ook welkom, zo te zien zit ik hier in ieder geval morgen nog.
pi_114905039
Misschien beter om het op khao san te regelen omdat er daar veel meer travel agencies zijn?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:29:16 #163
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114908871
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef mirannie het volgende:
Iemand ervaring met vluchten naar Thailand met Egypt Air, Turkish Airlines en/of Finn Air?
Egypt air is vooral goedkoop, de overstap op de heenweg valt wel mee, terug is 4,5 uur toch lang als je graag naar huis wilt. Maar als de prijs goed is wel te overwegen.

Finnair is qua overstappen goed, korte afstanden naar de gates, echter de service aan boord laat wat te wensen over, en het entertainment aanbod is ook wat beperkt. (Eten is vreemd, voor snacks en alcohol moet extra betaald worden, niet dat je dat echt nodig hebt, maar geeft wel an dat het wat minder servicegericht is). (Ook wordt te pas en te onpas de fasten seatbelt signs aangezet zonder dat er echt turbulentie is, nu kan één keer een incident zijn, maar met de 8 retourvluchten die ik met Finnair heb gevlogen was het alle 8x raak, en ze waren nogal streng in het naleven, nu was ik niet direct zelf het slachtoffer dat vermanend toegesproken werd, maar geeft toch te denken dat het vooral rond de maaltijdservice goed uitkwam dat passagier niet rondliepen, daarnaast is het 45 minuten voor aankomst aandoen van dezelfde fasten seatbelt sign echt overbodig, bij KLM gebeurd dat netjes op 10.000 FT, zo'n 10 a 12 minuten voor de landing mits er geen turbulentie is.).
Turkish Airlines wil zich bewijzen, goede service, relatief goed entertainment in de grotere toestellen, maar Istanbul is niet de beste luchthaven ter wereld, maar goed, Cairo is in dat opzich niet veel beter.

Als de prijs geen verschil is neig ik te gaan voor Turkish Airlines.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114918017
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:29 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Egypt air is vooral goedkoop, de overstap op de heenweg valt wel mee, terug is 4,5 uur toch lang als je graag naar huis wilt. Maar als de prijs goed is wel te overwegen.

Finnair is qua overstappen goed, korte afstanden naar de gates, echter de service aan boord laat wat te wensen over, en het entertainment aanbod is ook wat beperkt. (Eten is vreemd, voor snacks en alcohol moet extra betaald worden, niet dat je dat echt nodig hebt, maar geeft wel an dat het wat minder servicegericht is). (Ook wordt te pas en te onpas de fasten seatbelt signs aangezet zonder dat er echt turbulentie is, nu kan één keer een incident zijn, maar met de 8 retourvluchten die ik met Finnair heb gevlogen was het alle 8x raak, en ze waren nogal streng in het naleven, nu was ik niet direct zelf het slachtoffer dat vermanend toegesproken werd, maar geeft toch te denken dat het vooral rond de maaltijdservice goed uitkwam dat passagier niet rondliepen, daarnaast is het 45 minuten voor aankomst aandoen van dezelfde fasten seatbelt sign echt overbodig, bij KLM gebeurd dat netjes op 10.000 FT, zo'n 10 a 12 minuten voor de landing mits er geen turbulentie is.).
Turkish Airlines wil zich bewijzen, goede service, relatief goed entertainment in de grotere toestellen, maar Istanbul is niet de beste luchthaven ter wereld, maar goed, Cairo is in dat opzich niet veel beter.

Als de prijs geen verschil is neig ik te gaan voor Turkish Airlines.
Super bedankt voor dit uitgebreide verslag, hier kan ik echt wat mee! Thanks!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:08:18 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114918697
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Over de nachttrein/bus.

Ik zit nu in bkk. Net naar t station gegaan voor het regelen van sleepertrain tickets eerste die beschikbaar waren, was op 3 augustus. Tour agent op het station ingelopen en die kon ons een dag later een bus aanbieden van 16:30 tot 08:00 aankomst in laos. Kosten 1350 baht pp. En het was een normale bus. Geen speciale sleepten oid.

Ik wil het liefst zsm naar vientiane maar 1350 slaat natuurlijk nergens op. Iemand meteen gouden oplossing voor me? Afdingen lukt nog wel maar ben benieuwd naar hoeveel.

Tips in de buurt van hua lamphong station zijn ook welkom, zo te zien zit ik hier in ieder geval morgen nog.
Met NokAir vliegen naar Udon Thani en dan een minibus naar de Friendship Bridge en vervolgens een lokale bus naar Vientiane. Kost misschien iets meer maar kan je wel in een middag doen en je komt niet helemaal verrot aan. En wil je toch met de bus, koop dan een buskaartje naar Udon Thani. Vandaar gaan er ook bussen rechtstreeks naar Vientiane. Ik heb echter geen idee hoe laat die vertrekken. Al met al zal dat heel wat goedkoper zijn dan "rechtstreeks" vanuit BKK. Ik vraag me af of ze je aan de grens niet alsnog in een lokale bus stoppen. Ik vertrouw geen enkel reisburo in BKK gezien alle verhalen daarover.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114950998
Nou we zijn in Bangkok! Kan nu al niet wachten tot we naar het Noorden gaan :'). Maar morgen eerst nog een fietstocht doen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:05:57 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_114951634
Met wie ga je fietsen?
pi_114953433
Trein naar 't zuiden is wat lastiger,bus naar Chumpon zou je ook op weg moeten helpen en vanaf daar de ferry.

Voor KhaoSan zou ik NapPark aanraden. 400 thb voor 1 nacht, wel hele nette kamers en dito sanitair, zijstraat van Khao San
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114983831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
Met wie ga je fietsen?
We hebben een Co van Kessel fietstocht gedaan. Het was echt heel leuk! Zo kom je op plekken die je normaal gesproken niet zou opzoeken.

Moet zeggen dat ik vandaag al wat meer te spreken ben over Bangkok. Een beetje slaap doet wonderen ;-).
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:27:59 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_114993355
:Y Die is leuk, inderdaad.
pi_114998868
Wat is het mooiste strand van Koh Chang? White Sander Beach? Of zijn er nog mooiere stranden?
pi_115007091
Thailand, ik woon in je!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:51:37 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_115009867
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:39 schreef Breathtaking het volgende:
Thailand, ik woon in je!
En vandaag en morgen geen alcohol te koop? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:29:27 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115022525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:16 schreef mirannie het volgende:
Wat is het mooiste strand van Koh Chang? White Sander Beach? Of zijn er nog mooiere stranden?
Het mooiste strand is Long Beach on het zuid oosten. Maar daar is niet heel veel te beleven. Ik zou het maar bij White Sand Beach houden en anders Kai Bae, want Lonely beach is echt alleen voor backpackers.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:33:05 #175
6941 APK
Factual, I think.
pi_115022798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef buzz1291 het volgende:

Het mooiste strand is Long Beach on het zuid oosten. Maar daar is niet heel veel te beleven. Ik zou het maar bij White Sand Beach houden en anders Kai Bae, want Lonely beach is echt alleen voor backpackers.
Je kunt ook makkelijk met een taxi of een scooter naar de andere stranden om te kijken wat je leuk vindt.
Chai Chet en Klong Prao zijn wmb ook best leuk als je er van houdt :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115095342
We zijn inmiddels in Chiang Mai aangekomen. 1 nachtje in Chiang Rai was meer dan genoeg - niet veel te beleven. Wel naar de White Temple geweest en wat was het mooi O+. Veel foto's van genomen! Vervolgens met de bus naar Chiang Mai gereden, een rit van ongeveer drie uur maar het was goed te doen. We hadden een X-class bus en ik kon gewoon achterover liggen in die stoelen :D. Kregen ook drinken en koekjes, allemaal prima dus.

Chiang Mai vind ik tot nu toe ook wel leuk, stuk meer te beleven. Alleen hadden we niet goed gekeken bij het boeken en hebben nu een 1-persoonsbed voor vandaag in plaats van een 2-persoonsbed :'). Vanaf morgen hadden ze nog wel een andere kamer vrij gelukkig (verblijven trouwens in Baan Klang Vieng, tot nu toe een fijn hostel).

We willen vanaf hier naar Kanchanaburi, enig idee hoe wij dit het beste kunnen doen? Vanaf daar willen we naar het zuiden, maar vragen ons af of dit wel handig is of dat we beter vanaf hier gewoon naar het zuiden kunnen vliegen. Hoewel we in Kanchanaburi nog wel wat dingen willen doen/zien.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:28:31 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115098884
Terugvliegen met NokAir naar Dong Muang, taxi naar Mai Sai Tai (Southern bus terminal) en dan 1st class bus naar Kanchanaburi is de allersnelste manier.
pi_115182769
De data voor Koh Tao staan vast. Lekker twee duiken per dag en de laatste dag een trip naar Sail Rock of iets dergelijks wat een mooie plek zou zijn? In ieder geval heb ik er zin in. Ik betaal per duik 750 baht inc materiaal, is dat een beetje netjes?

En anders ervaring met duiken daar?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115182859
Als je nog logeeradres nodig hebt in Phuket (als je daar al komt) dan kan ik evt iets regelen ;)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:00:54 #180
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115184021
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef rene90 het volgende:
De data voor Koh Tao staan vast. Lekker twee duiken per dag en de laatste dag een trip naar Sail Rock of iets dergelijks wat een mooie plek zou zijn? In ieder geval heb ik er zin in. Ik betaal per duik 750 baht inc materiaal, is dat een beetje netjes?

das niet veul he
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115188344
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als je nog logeeradres nodig hebt in Phuket (als je daar al komt) dan kan ik evt iets regelen ;)
Thanks maar daar ga ik helaas niet komen, te weinig tijd. Ik kom nu de 13e aan, nachtje bangkok en dan in de ochtend naar Koh Tao toe. Dan daar de 15 / 16 / 17 duiken en de 18e terug naar Bangkok, dan twee nachten daar en de 20e richting Singapore :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:36:27 #182
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115188530
Ik heb niet gedoken in Koh Tao (net een paar uur weer terug trouwens) maar heb wel enkele zuip-tips,mocht je daar ook een beetje voor in zijn:

Voor de lekkere middagborrel met andere duikers: Fishbowl (Sairee Beach)
Voor het echte dansen op foute hitjes en hitsige vrouwelijke backpackers: Starclub!

Schitterend eiland, heb er de afgelopen week de hele week gezeten.
Gourmetten of steengrillen?
pi_115197299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef buzz1291 het volgende:
Terugvliegen met NokAir naar Dong Muang, taxi naar Mai Sai Tai (Southern bus terminal) en dan 1st class bus naar Kanchanaburi is de allersnelste manier.
We zijn in Chiang Mai gebleven.. Morgen een laatste dag hier, en dan vliegen we woensdag naar Langkawi (Maleisië). Geheel onverwachts maar ook wel leuk denk ik :).
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:39:53 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115197981
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef rene90 het volgende:

750 baht is netjes. In Ao Nang was het al snel het dubbele, voor lokale duiken heel soms 1200 ofzo.
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:43:04 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115198147
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:26 schreef Fiorellino het volgende:

[..]

We zijn in Chiang Mai gebleven.. Morgen een laatste dag hier, en dan vliegen we woensdag naar Langkawi (Maleisië). Geheel onverwachts maar ook wel leuk denk ik :).
Jullie zijn niet extreem low-budget aan het reizen toch?
Langkawi is duur namelijk.
pi_115198590
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Jullie zijn niet extreem low-budget aan het reizen toch?
Langkawi is duur namelijk.
Nee doen we niet inderdaad, al was dat ook leuk geweest. Heeft natuurlijk ook wel wat :@.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:30:43 #187
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115200350
Terug gekomen vandaag van 3 weken Thailand. Het is voorbij gevlogen. Bangkok viel me erg tegen, gelukkig ook maar 2 dagen gezeten. Veel te veel irritante (echt zwaar irritant) verkopers en tuc-tucs en dan heb ik het nog niet over de uitlaatgassen gehad. Chiangmai ook nog bezocht wat ook erg leuk was. De 2 weken daaropvolgend gewisseld tussen Koh Tao, Pagnan en Samui. Afgesloten met de Full Moon Party afgelopen zaterdag op Koh Pagnan, dag daarvoor ook de Jungle Experience bezocht. Erg vet allemaal, ook heel veel genoten van het vrouwelijke schoon vanuit Canada tot aan Australie. Echt de man-vrouw verhouding was zeer goed, vooral op koh tao liepen er echt hordes vrouwen en amper gasten. Ik ga het godverdomme echt missen.. Ook ERG mooi weer gehad, in de 3 weken hebben we hooguit 1 bui gehad in Bangkok en een heeeel klein buitje gehad in Koh Tao, lekker bruin kunnen worden dus. Duiken in Koh Tao was trouwens ook heel mooi. Ik type dit met hooguit 6 uur slaap over 3 dagen, dus ik ga vanavond hier in mijn eigen bed eens even lekker bijslapen.
Koekoek
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:04:42 #188
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115202212
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:30 schreef Massief het volgende:
Echt de man-vrouw verhouding was zeer goed, vooral op koh tao liepen er echt hordes vrouwen en amper gasten. Ik ga het godverdomme echt missen..
Haha echt he, ongelofelijk inderdaad. Als een kind in een snoepwinkel voelde ik me af en toe. :P
pi_115228621
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:30 schreef Massief het volgende:
Terug gekomen vandaag van 3 weken Thailand. Het is voorbij gevlogen. Bangkok viel me erg tegen, gelukkig ook maar 2 dagen gezeten. Veel te veel irritante (echt zwaar irritant) verkopers en tuc-tucs en dan heb ik het nog niet over de uitlaatgassen gehad. Chiangmai ook nog bezocht wat ook erg leuk was. De 2 weken daaropvolgend gewisseld tussen Koh Tao, Pagnan en Samui. Afgesloten met de Full Moon Party afgelopen zaterdag op Koh Pagnan, dag daarvoor ook de Jungle Experience bezocht. Erg vet allemaal, ook heel veel genoten van het vrouwelijke schoon vanuit Canada tot aan Australie. Echt de man-vrouw verhouding was zeer goed, vooral op koh tao liepen er echt hordes vrouwen en amper gasten. Ik ga het godverdomme echt missen.. Ook ERG mooi weer gehad, in de 3 weken hebben we hooguit 1 bui gehad in Bangkok en een heeeel klein buitje gehad in Koh Tao, lekker bruin kunnen worden dus. Duiken in Koh Tao was trouwens ook heel mooi. Ik type dit met hooguit 6 uur slaap over 3 dagen, dus ik ga vanavond hier in mijn eigen bed eens even lekker bijslapen.
Ik ga zelf ook naar BKK, en heb al wat ervaring met die Tuk-tuk drivers gehad. heeft iemand nog een idee of een tip om minder last van ze te hebben?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:11:44 #190
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115228652
Gewoon doorlopen. Of als ze zeggen 'tuk-tuk?' antwoorden met 'yes, that is a tuk-tuk. I know.' (hihi :'))
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:26:27 #191
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115228944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:09 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Ik ga zelf ook naar BKK, en heb al wat ervaring met die Tuk-tuk drivers gehad. heeft iemand nog een idee of een tip om minder last van ze te hebben?
niet instappen, nooit, never, en doorlopen als ze tegen je praten
Als je er eenmaal inzit slepen ze je overal heen, ik heb meegemaakt dat je niet van ze afkomt tenzij je uitstapt en verder gaat met een metertaxi
pi_115228950
Gewoon negeren en doorlopen inderdaad. Als je met ze in gesprek gaat doen ze alleen maar harder hun best om je mee te krijgen voor een ritje (die dan meestal naar de dichtstbijzijnde pingpongbar gaat).

Taxi's zijn ook irritant trouwens, als je er overduidelijk als een toerist uitziet vragen ze meteen 100-120 bath en weigeren ze om de meter aan te zetten. Als je daar niet mee akkoord gaat rijden ze gewoon weg. Dat kan frustrerend zijn als je al 10 taxi's moet skippen voordat je er eentje hebt die wel op meter rijdt. Zeker in de toeristischere delen van de stad is het lastig om een eerlijke te pakken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:32:42 #193
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115229084
In Tuc tuc moet je gewoon zeggen dat je direct wilt en geen tussenstops, dan voorkom je dat ze je ergens afzetten. En gewoon afdingen, mocht hij niet akkoord gaan kan je 10 seconden later weer een andere tuc tuc pakken. Als je gewoon doorloopt ben je in ieder geval zo van ze af. Heb ook wel eens gehad dat er één mij aan me arm trok, nou heb hem laten weten dat ik daar echt niet van gediend was. Ben een redelijk grote gast en gelukkig deinsde die toen ook terug :p Het jammere is wel dat je na Bangkok echt iedereen wantrouwt die je wilt helpen. Vooral in het zuiden leken de mensen wel een stuk behulpzamer en vriendelijker maar door dat zooitje in Bangkok vertrouw je niemand meer zowat haha..

Ohja... Sla in Bangkok vooral GEEN plattegrond open als je op straat staat, ze komen dan echt met bosjes op je af om je te ''helpen'' _O- _O-
Koekoek
pi_115229135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:09 schreef daanski82 het volgende:

[..]

In Bangkok? Gen Tuktuk nemen. Never. Neem een taxi
Die oplichters links laten liggen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:36:07 #195
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115229186
Dat laatste had ik ook inderdaad. Je denkt bij werkelijk alles dat ze je willen naaien, heel irritant.

Wel mooi die spraakverwarringen soms. Kwamen zaterdagavond aan in Bangkok, wij dachten dat we vlakbij Ko San Road waren maar we werden natuurlijk bedolven onder gasten die 'taxi taxi' riepen.

'Taxi? You want taxi? Where you go'
-No, we're going to Ko San Road. Is it close?
'No, it's open'.

:')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:36:10 #196
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115229188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

In Bangkok? Gen Tuktuk nemen. Never. Neem een taxi
Die oplichters links laten liggen.
Wij hebben alles met Tuc tuc gedaan, taxi's staan standaard vast daar terwijl tuctuc's nog wel eens langs een file ofzo komen. Verder als je gewoon duidelijk bent waar je heen wilt, serieus duidelijk maakt geen stops te willen en gewoon een prijs afspreekt kan het makkelijk.
Koekoek
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:40:48 #197
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115229328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:36 schreef Silenus het volgende:
Dat laatste had ik ook inderdaad. Je denkt bij werkelijk alles dat ze je willen naaien, heel irritant.

Wel mooi die spraakverwarringen soms. Kwamen zaterdagavond aan in Bangkok, wij dachten dat we vlakbij Ko San Road waren maar we werden natuurlijk bedolven onder gasten die 'taxi taxi' riepen.

'Taxi? You want taxi? Where you go'
-No, we're going to Ko San Road. Is it close?
'No, it's open'.

:')
haha epic.. je wordt er ook strontziek van.. Where are u going..? Where are u going now? Where are you going after that? Wat een schijtstad :')
Koekoek
pi_115229370
edit
pi_115229465
Afgelopen keer wel een ritje geprobeerd vanuit chinatown naar khao san, dat ging opzich wel soepel.
Nadeel in zo'n tuktuk is dat als je wat langer bent, (lees +170cm) je ook geen moer ziet vanwege het dak :P Terwijl we juist een tuktuk wilden nemen om wat meer van de stad te zien dan van achter een taxiraampje.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:47:49 #200
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115229530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:32 schreef Massief het volgende:

Ohja... Sla in Bangkok vooral GEEN plattegrond open als je op straat staat, ze komen dan echt met bosjes op je af om je te ''helpen'' _O- _O-
Haha ja dat hadden wij ook. Echt een FUCKING genante situatie (voor ons dan), we hadden nota bene in reisgidsen nog gelezen over oplichtingspraktijken, en ook de mensen uitgelachen die zo dom waren om erin te trappen.

Wij na twee dagen idd met een kaart door Bangkok lopen, en inderdaad...ik weet niet of we brak waren of gewoon volslagen achterlijk maar we tuinden er met open ogen in. Meteen twee gasten op ons af. (Ik doe het gesprek even in het Nederlands, het ging natuurlijk in het Engels)
Heee jongens, waar gaan jullie heen?
-We kijken even rond, weten nog niet zo goed waarheen.
Nou dat is toevallig, het is vandaag toeristendag, alle tuk tuks leiden toeristen rond voor maar 20 baht!
-Echt? Wow.
Ja, zagen jullie dat niet op tv gisteren?
-Eh nee, we kijken hier geen tv.
Jullie moeten een gele tuk tuk nemen, die doet het voor 20 baht!

Hij een hele tekening maken met allerlei tempels en standbeelden en routes, moesten we maar aan een tuk tuk driver geven. Ah, dat is toevallig ( :')), er kwam er net een voorbij. Hij stapte al uit en riep '20 baht!'

Wij zeiden nog tegen elkaar: dat is nou relaxed, eindelijk een echt aardig iemand hier! 20 baht, da's helemaal niks! :D ( :') :') :') What were we thinking gvd :') )

Nou in die tuk tuk, eerst naar een groot standbeeld, erg mooi. Die gast bleef wachten. Daarna reden we naar een tempel, ook cool. Foto's gemaakt, wat van de stad gezien. Toen zouden we naar een berg gaan. Ineens stopten we bij een kledingwinkel. Pas TOEN (jaja..) ging er een lichtje branden. :')
Toen hadden we die tuk tuk driver 20 baht gegeven (hij werd ineens heel boos) en hebben we een taxi terug naar KSR genomen. Uiteindelijk hebben we 'm wel een beetje teruggescamd natuurlijk. :P

Maar ik schaam me wel kapot dat ik er gewoon in ben getrapt. :')

Nou, nog maar een genant verhaal: ik wilde op Ko Tao wat ansichtkaarten versturen en vroeg bij een 7/11 om postzegels. Ze vertelden iets in gebrekkig Engels, wezen naar een andere winkel en gaven me wat spaarzegels van de 7/11. Althans, ik dacht dat dat de postzegels waren. :')
Ik plak die dingen dus op mijn kaart, schrijf ze, en loop naar zo'n reisbureautje om ze te posten. Die gast daar kreeg bijna een rolberoerte van het lachen toen ik doodserieus twee kaarten met spaarzegels van de supermarkt in wilde leveren. :') Ze er toen maar afgekrabt, echte postzegels gekocht en gepost.

Tot zover de avonturen van de onnozele toerist in Azië. :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:11:50 #201
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_115230331
hahaha ja ze spelen echt smerige spelletjes daar, schandalig eigenlijk :') Achja genant..

Wij zijn toen we aankwamen ook genaaid en ben zelf ook half genaaid met een aziatisch vrouwtje die aan het werk was bij Pattong. Flink wat uren met haar zitten praten enzo beetje zuipen. Had haar nog wel zover gekregen dat ze ook wat rondjes gaf. Ook nog dubbel gechecked of het echt een vrouw was ( haar zover gekregen dat ze dat even liet zien in het toilet, nou er zat geen piemel gelukkig :') :') :') ) . Uiteindelijk wilde ik haar meenemen naar het hotel, moest ik haar afkopen van haar werk zodat ze weg kon. Naja ik was aardig lam inmiddels dus vond het wel best, 800 baht betaald zodat ze me mee kon met me. Kom ik verdomme bij dat hotel aan mocht ik haar niet mee naar de kamer nemen, ja mocht wel maar moest ik nog eens 2000 Baht betalen. Zat in het Patumwam princess hotel. Niet gedaan natuurlijk, dus weer naar buiten. Geprobeerd haar buiten ergens te doen maar dat wilde ze niet, lopen ook verdomme overal mensen daar.. Stelde ze voor naar een hostel te gaan waar we een kamer konden huren voor tientallen baht voor een paar uur. Naja ik had er inmiddels allang geen zin meer in dus heb gezegd dat ze lekker naar huis mocht gaan en dat ik naar me nest ging. Gelukkig in het zuiden heb ik deze schade ruim in kunnen halen. Vraag me ook af wat er met me was gebeurd als ik naar dat hostel was gegaan haha.

excuses voor het enigszins platvloerse verhaal.
Koekoek
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:12:55 #202
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115230368
Geeft niet, ik smul van deze anekdotes. :D
pi_115230477
Onze eerste Scam was de bekende kleding val en een reisburo voor koh tao :-S
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:26:32 #204
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115230815
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:11 schreef Massief het volgende:
hahaha ja ze spelen echt smerige spelletjes daar, schandalig eigenlijk :') Achja genant..

Wij zijn toen we aankwamen ook genaaid en ben zelf ook half genaaid met een aziatisch vrouwtje die aan het werk was bij Pattong. Flink wat uren met haar zitten praten enzo beetje zuipen. Had haar nog wel zover gekregen dat ze ook wat rondjes gaf. Ook nog dubbel gechecked of het echt een vrouw was ( haar zover gekregen dat ze dat even liet zien in het toilet, nou er zat geen piemel gelukkig :') :') :') ) . Uiteindelijk wilde ik haar meenemen naar het hotel, moest ik haar afkopen van haar werk zodat ze weg kon. Naja ik was aardig lam inmiddels dus vond het wel best, 800 baht betaald zodat ze me mee kon met me. Kom ik verdomme bij dat hotel aan mocht ik haar niet mee naar de kamer nemen, ja mocht wel maar moest ik nog eens 2000 Baht betalen. Zat in het Patumwam princess hotel. Niet gedaan natuurlijk, dus weer naar buiten. Geprobeerd haar buiten ergens te doen maar dat wilde ze niet, lopen ook verdomme overal mensen daar.. Stelde ze voor naar een hostel te gaan waar we een kamer konden huren voor tientallen baht voor een paar uur. Naja ik had er inmiddels allang geen zin meer in dus heb gezegd dat ze lekker naar huis mocht gaan en dat ik naar me nest ging. Gelukkig in het zuiden heb ik deze schade ruim in kunnen halen. Vraag me ook af wat er met me was gebeurd als ik naar dat hostel was gegaan haha.

excuses voor het enigszins platvloerse verhaal.
_O- _O- leuk om te lezen
pi_115231874
Zelf nog niet echt tuk tuk problemen gehad ook in bangkok niet. Ik loop meestal gewoon en dan gaan ze zo langzaam naast je rijden en dan loop ik gewoon lekker door :D

Dat platvloerse verhaal _O_
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:33:35 #206
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115233349
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:36 schreef Massief het volgende:

[..]

Wij hebben alles met Tuc tuc gedaan, taxi's staan standaard vast daar terwijl tuctuc's nog wel eens langs een file ofzo komen. Verder als je gewoon duidelijk bent waar je heen wilt, serieus duidelijk maakt geen stops te willen en gewoon een prijs afspreekt kan het makkelijk.
Gaat inderdaad prima. Van Kao San naar Hualampong met driën voor 80 Bath ofzo, sneller dan de taxi. Je moet ze wel tevoren duidelijk maken dat je prijs stelt op omwegen etc.
Als je een tuktuk vraagt je naar de rivier te brengen voor een boottochtje, ja, dan zul je op moeten passen want gegarandeerd dat ze je bij een bevriend iemand brengen die een veel te hoge prijs vraagt voor het boottochtje.

Wat betreft scams:

Wij hadden treintickets nodig van Bangkok naar Surat Thani, voor 12 personen. Dat het lastig ging worden verwachten we dus al. Afijn, we zijn bij het station en al snel staat er iemand in uniform bij ons, met een badge op. Hij zegt,voor tickets moet je hier om de hoek zijn, blahblah, dus wij daarheen, dom, en toevallig: alle tickets waren uitverkocht, ze hadden nog wel wat bustickets, wij wilden dat niet. Opeens waren er wel treintickets, maar dan wel voor 2.500 Bath p.p. Mooi niet dus, wij weg daar, mensen boos, afijn in het station gewoon naar het loket gelopen, op zich prima, echter de sleepers waren echt uitverkocht voor de volgende nacht. Toen boven in Hualampong een bureautje gezien, en zij boden de tickets aan voor 1500 bath. Uiteindelijk prijs kunnen bedingen van 1100 bath, niet verkeerd. Probeert ze er ook maar meteen bustickets bij te verkopen naar Phuket, voor 200 bath per persoon, 5 euro voor 300 kilometer is niet verkeerd, dus wat zegt mijn compagnon, ja is goed. Nou dat hebben we geweten. In Surat Thani werden we na een half uur door een bus opgehaald, uur vastgestaan in het verkeer daar voordat we gedropt werden bij een of andere buitenbar aan de andere kant van de stad. Daar zo'n 2,5 uur moeten wachten voor onze "luxe" bus kwam. Wat bleek, dat was gewoon de lijnbus door het binnenland, waarvan de airco het niet deed. De eerste 2 uur waren uit te houden, maar daarna werd het drukker en drukker, met tientallen staande Thai. Horror. Daarna alle grotere afstanden maar gewoon met taxibusjes met dvd-speler gedaan ipv bussen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_115235386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:51 schreef APK het volgende:

[..]

En vandaag en morgen geen alcohol te koop? :P
Oh ik was er dinsdag al en was op de hoogte dus de koelkast was goed gevuld.
pi_115235777
Over scams gesproken, met kerst en oud en nieuw schijnen er verplichte 'gala diners' te zijn bij bepaalde hotels, waar je verplicht voor bent om te betalen. Wat dan uiteindelijk niks speciaals blijkt te zijn. Iemand hier ervaring mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')