abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115449743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:07 schreef daanski82 het volgende:

[..]

wat dachtje om is een echt dagje met olifanten op te trekken ?
Waar zou je dit aanraden? En wat zijn de kosten hiervan?
So a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
  zondag 12 augustus 2012 @ 04:13:14 #242
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115452152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:07 schreef daanski82 het volgende:

[..]

wat dachtje om is een echt dagje met olifanten op te trekken ?
Support dat gewoon lekker niet...
Echt, kun je net zo goed naar het stierenvechten gaan.

Foto's maken van wilde olifanten, daar moet je geld insteken!
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 10:03:34 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_115454984
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 04:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Support dat gewoon lekker niet...
Echt, kun je net zo goed naar het stierenvechten gaan.

Foto's maken van wilde olifanten, daar moet je geld insteken!
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115455237
Ik kon het in de OP niet echt vinden, maar welke stopcontact gebruiken ze in Thailand ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_115474655
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:22 schreef daanski82 het volgende:
Ik kon het in de OP niet echt vinden, maar welke stopcontact gebruiken ze in Thailand ?
1 met groene stroom
pi_115474934
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:22 schreef daanski82 het volgende:
http://www.thailandreisgi(...)nd/elektriciteit.php
pi_115502041
Net aangekomen in Thailand. Prima taxi chauffeur met uitzondering dat hij deed alsof hij niet kon rekenen toen hij de kosten van de tolweg erbij optelde. 380 in plaats van 357. Hij was ook niet blij dat ik 360 gaf en geen fooi ;(
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115504745
Is Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao in november nog te doen, of is het dan echt alleen maar regen?

Lees op veel reissites dat het dan veel en vaak regent, echter ik zie in reisverslagen dat men toch ook wel goed weer heeft.

November zou mij qua planning wel goed uitkomen :).
pi_115521806
Net terug van een lang weekend Koh Chang O+ lekker weer gehad en vermakelijk eiland!
pi_115522755
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:16 schreef rene90 het volgende:
Net aangekomen in Thailand. Prima taxi chauffeur met uitzondering dat hij deed alsof hij niet kon rekenen toen hij de kosten van de tolweg erbij optelde. 380 in plaats van 357. Hij was ook niet blij dat ik 360 gaf en geen fooi ;(
Volgens mij is iedere taxichauffeur die vanaf het vliegveld rijd per definitie een oplichter.
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:17:15 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_115522894
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Volgens mij is iedere taxichauffeur die vanaf het vliegveld rijd per definitie een oplichter.
Volgens mij valt het wel mee, of ik heb in de loop de jaren erg veel mazzel gehad :+
(Neem wel altijd een taxi vanaf de vertrekhal.)
Ik vind het vaak ook handiger om bij de tolpoortjes zelf het geld aan de chauffeur te geven, dan krijg je daar achteraf iig geen gezeik over.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115544760
Morgen vliegen we weer naar Bangkok om daar nog 1,5 dag te blijven voor we weer naar Nederland vliegen. Hotel geboekt in Chinatown :D kijk er nu al naar uit! langkawi was leuk maar Thailand voelt meer als "thuiskomen" plus het eten vind ik er lekkerder.
pi_115557044
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:17 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel mee, of ik heb in de loop de jaren erg veel mazzel gehad :+
(Neem wel altijd een taxi vanaf de vertrekhal.)
Ik vind het vaak ook handiger om bij de tolpoortjes zelf het geld aan de chauffeur te geven, dan krijg je daar achteraf iig geen gezeik over.
op zich viel het mee hoe mij me probeerde te belazeren. Het hotel zei dat het rond de 400 zou zijn, dus hij heeft geen rondjes gereden. Ik heb ook wel op de tolpoortjes gezien hoeveel hij moest betalen. Dat staat er heel. Mooi op in het groen.
Als je trouwens naar het vliegveld rijdt. Moet je dan ook die 50 baht toeslag betalen?

Nu op Koh Tao trouwens, even duiken en dan weer richting huis.
Top 5 China producten
pi_115560569
Naar het vliegveld hoef je die 50 baht toeslag niet te betalen, hoewel sommige chauffeurs natuurlijk wel wat proberen te verzinnen.

Bij aankomst in BKK pak ik zelf ook altijd de taxi vanaf departure.....sneller en goedkoper. :)
pi_115585724
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nu op Koh Tao trouwens, even duiken en dan weer richting huis.
Hoe is het weer nu op Koh Tao? Ik hoop er volgend jaar rond deze tijd te zijn. Ben dus wel benieuwd.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:49:58 #256
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115589116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:28 schreef Heufje het volgende:

[..]

Hoe is het weer nu op Koh Tao? Ik hoop er volgend jaar rond deze tijd te zijn. Ben dus wel benieuwd.
handig he dat internet
http://www.holiday-weather.com/koh_tao/forecast/seven-day/
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115591476
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:45 schreef Breathtaking het volgende:
Net terug van een lang weekend Koh Chang O+ lekker weer gehad en vermakelijk eiland!
Jij ging er een opleiding ofzo volgen toch?
Ja, ik generaliseer.
pi_115596612
Olifantvriendelijke checklist

http://www.olifant.nu/

quote:
• Gaat het om een olifantenshow, dus om olifanten die kunstjes vertonen? Niet doen! Om olifanten zover te krijgen, ondergaan zij vaak wrede trainingen met zware lichamelijke en geestelijke mishandeling.

• Wordt er een ritje op de rug van een olifant aangeboden? Stap niet op! Bij ritjes zitten meestal meerdere mensen in een mand op de rug van de olifant. Het zadel en het gewicht van de passagiers veroorzaken verwondingen en vormen een te zware belasting voor de olifant.

• Wordt de olifant tussen de shows en ritten door aan een ketting vastgelegd? Pas op, dit is niet diervriendelijk! De olifant kan letterlijk geen kant op, vaak het grootste deel van de dag en de hele nacht.

• Gebruikt de mahout (olifantenbegeleider) een haak? Oeps, dit riekt naar dierenmishandeling! De olifantenhaak wordt gebruikt op gevoelige plekken van de olifant, zoals de oren, om commando’s kracht bij te zetten.

• Wordt er gefokt met olifanten? Alarmbellen rinkelen! Baby-olifantjes zijn erg in trek bij olifantenkampen, omdat ze bezoekers trekken. Helaas is de kans zeer klein dat deze baby-olifanten ooit in het oerwoud worden vrijgelaten. En de groep olifanten die leven in gevangenschap wordt steeds groter.
pi_115597060
quote:
Grapjas!

Hoor het toch liever van iemand die er echt is. Geeft vaak net even ander beeld dan weersites.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:51:41 #260
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115598081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:25 schreef Heufje het volgende:

[..]

Grapjas!

Hoor het toch liever van iemand die er echt is. Geeft vaak net even ander beeld dan weersites.
ja ik vertrouw ook geen tomtom enzo , ik snap dat wel
t'zijn allemaal maar eentjes en nullen he
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:53:29 #261
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115598161
Nouja ik las op die weersites ook constant onweer en zag alleen maar wolkjes. Kom ik daar, is het verdomme alleen maar lekker weer.

ZAT IK DAAR MET MIJN PONCHO. :(
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:55:07 #262
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115598253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef Silenus het volgende:
Nouja ik las op die weersites ook constant onweer en zag alleen maar wolkjes. Kom ik daar, is het verdomme alleen maar lekker weer.

ZAT IK DAAR MET MIJN PONCHO. :(
heb je wel mooi je tent bij je
pi_115605089
Vriendin en ik willen volgend jaar (eind maart en april, 3,5 weken) een reis naar Thailand maken!

De lonely planet is al in huis en handige sites als seat61 zijn al veelvuldig bezocht. Het is even zoeken naar een gunstige prijs voor de vliegticket maar zoals het er nu naar uitziet komt Turkish Airlines er iedere keer al goedkoopste uit en rechtstreeks Eva Air, China Airlines of KLM, zijn er mensen die ervaring hebben met Turkish Airlines

Het idee is om de volgende activiteiten te gaan ondernemen:
- Kanchanaburi
- Ayutthaya -> nachttrein naar
- Chiang Mai (Elephant Nature Park, Cooking Course, Tempels)
- Koh Tao (Open water duikbrevet halen)
- Aantal dagen chillen op Koh Tao of Koh Pangang (Noordkust lekker rustig??)
- Daar misschien wat snorkelen en sowieso naar Ang Thong Marine National Park.

Wellicht terug via Surat Thani om naar Khao Sok te gaan (National Park), maar weet niet of dat route en tijd-technisch wel zo handig zal zijn.

Het lijkt zo heel weinig, maar als je alles gaat plannen ben je zo door je beschikbare dagen heen! We weten ook niet niet precies hoe en wat maar willen het ook niet op de dag precies gepland hebben allemaal, moet ook wel wat aan het moment overlaten eigenlijk, dat lijkt ons wel zo leuk!
Fingerspitzgefühl
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:38:14 #264
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115616234
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:44 schreef ForumGek het volgende:
Vriendin en ik willen volgend jaar (eind maart en april, 3,5 weken) een reis naar Thailand maken!

De lonely planet is al in huis en handige sites als seat61 zijn al veelvuldig bezocht. Het is even zoeken naar een gunstige prijs voor de vliegticket maar zoals het er nu naar uitziet komt Turkish Airlines er iedere keer al goedkoopste uit en rechtstreeks Eva Air, China Airlines of KLM, zijn er mensen die ervaring hebben met Turkish Airlines

- Kanchanaburi

Wellicht terug via Surat Thani om naar Khao Sok te gaan (National Park), maar weet niet of dat route en tijd-technisch wel zo handig zal zijn.

Het lijkt zo heel weinig, maar als je alles gaat plannen ben je zo door je beschikbare dagen heen! We weten ook niet niet precies hoe en wat maar willen het ook niet op de dag precies gepland hebben allemaal, moet ook wel wat aan het moment overlaten eigenlijk, dat lijkt ons wel zo leuk!
Met Turkish Airlines opzich is niets mis. Wacht nog wel even met boeken, KLM en Lufthansa komen normaliter nog wel met acties voor die periode, voor KLM, vertrek uit Antwerpen, voor Lufthansa vertrek uit Amsterdam met een overstap in Frankfurt of Munchen. Beperkt je ook niet alleen tot Bangkok, kijk ook naar Singapore / Kuala Lumpur voor goede deals, met Air Asia ben je zo in Bangkok.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115628173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:28 schreef Heufje het volgende:

[..]

Zon en nog geen regen gezien ook.
Top 5 China producten
pi_115631867
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:44 schreef ForumGek het volgende:

- Kanchanaburi

Wij gaan in grote lijnen het zelfde doen, wij pakken vanuit Bangkok de trein riching Koh sok.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_115637915
Heeft iemand ervaring met Woody Elephant? Woodyelephanttraining.com Zo op het 1e gezicht, en wat ik ook van een andere reiziger gehoord heb, behandelen ze hier de olifanten echt goed en is dit het bezoeken wel waard.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_115638417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:39 schreef kalinhos het volgende:
Heeft iemand ervaring met Woody Elephant? Woodyelephanttraining.com Zo op het 1e gezicht, en wat ik ook van een andere reiziger gehoord heb, behandelen ze hier de olifanten echt goed en is dit het bezoeken wel waard.
ga je weer naar Thailand nu haha?
Top 5 China producten
pi_115639884
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

ga je weer naar Thailand nu haha?
Dat zat al een beetje in de planning; over 4 weken precies vlieg ik vanaf Bangkok naar Sydney. Ik zit nu in Phnom Penh, plan is nog een week Cambodja te doen (Battambang & Siem Reap), vanaf daar naar Bangkok te gaan (Heeft iemand hier wel eens Siem Reap- Bangkok gedaan?) en vanaf Bangkok de nachttrein of bus naar Chiang Mai te pakken. Daar olifantjes kijken, nog 1-2 dagen chillen en vervolgens de slow boat naar Luang Prabang in Laos doen. Vanaf Luang Prabang naar beneden, VanVieng en Vientane en vanaf Vientiane naar Bangkok. Andere optie is Cambodja-Laos-Chiang Mai maar dan heb ik de slowboat niet en dat schijnt best een toffe ervaring te zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:44:11 #270
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_115672252
Iemand ooit in die Tiger Club geweest in Phuket waar vannacht doden zijn gevallen?
Gourmetten of steengrillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')