Sokken zitten er nu bij en heb birkenstocks aan waar ik lang op kan lopen maar ook all stars liggen thuis. Maar heb gelezen dat dit te warm zou zijn.Op maandag 30 juli 2012 18:24 schreef mirannie het volgende:
Sowieso mis ik de sokken en fatsoenlijke loop schoenen... Of zeg ik iets heel raars.
All Stars te warm? Lijkt me sterk. Maar ik kan er niet ver op lopen, sommige mensen wel.Op maandag 30 juli 2012 18:27 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Sokken zitten er nu bij en heb birkenstocks aan waar ik lang op kan lopen maar ook all stars liggen thuis. Maar heb gelezen dat dit te warm zou zijn.
Beveiliging als je 's avonds alleen terug wilt naar je slaapplek...Op maandag 30 juli 2012 18:03 schreef Fiorellino het volgende:
Rugzak net ingepakt. Morgen gaan we!
Heb net gewogen en zit op ongeveer 7 kg voor 2,5 week:
3 shorts
1 rokje
1 jurkje
8 tops/shirts/blouses (totaal dus)
1 paar Havaianas
1 omslagdoek (ga ik ook gebruiken om op te liggen als ik naar het strand ga)
2 bikini's
1 hoedje
1 lange linnen broek
8 onderbroeken
2 bh's
Toiletartikelen
Aan:
Lange maar wel dunne broek,
Topje en daarover een t-shirt
Slippers
Heb ik alsnog teveel mee? Of zal ik het zo lekker laten want het weegt niet héél veel oid en er is nog ruimte om nog dingen van daar mee te nemen.
Nederlandse toeriste (19) verkracht in Thailand
Maar goed, dit kan natuurlijk overal gebeuren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
Zie toch op een heleboel sites dat er aangeraden wordt om goede wandelschoenen mee te nemen. Sowieso lijkt me dat handig als je de jungle in gaat ofzo. Maar misschien ga jij alleen eiland hoppen, dat kan natuurlijk ook.Op maandag 30 juli 2012 18:27 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Sokken zitten er nu bij en heb birkenstocks aan waar ik lang op kan lopen maar ook all stars liggen thuis. Maar heb gelezen dat dit te warm zou zijn.
Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 30-07-2012 20:52:40
3 shorts
8 tops/shirts/blouses
1 jurkje
1 paar All Stars
1 bh
7/8 x ondergoed
1 omslagdoek
1 bikini
toiletartikelen
1 linnen broek
En aan heb ik nog steeds hetzelfde maar dan met sokken in mijn handbagage. Ik doe toch mijn schoenen uit in het vliegtuig dus of ik daarvoor dichte schoenen aan heb maakt dan niet veel uit. Gewicht is ongeveer 6kg nu.
Zal wel een lange broek meer meenemen dan alleen die linnen broek, voor 's avonds tegen de insecten. Op sommige plekken kan het ook aardig afkoelen, en voor savonds/snachts in de trein of bus is het echt heerlijk om gewoon een dikke trui met capuchon mee te nemen om lekker in weg te kruipen tijdens de reis..
SPOILERNeem diarreeremmers mee Never a dull momentEén dag vantevoren een 4 persoons cabine regelen voor een nachttrein naar Chiang Mai.... ??? Vergeet het maar! Die zijn dan allemaal al door die groepsreizen ingepikt. Ik zou lekker in BKK overnachten, de volgende dag wat rondkijken en dan de nachtbus naar CM nemen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
dé ervaringsdeskundigeEn nachtbussen in Thailand? Voor iemand die een beetje lang is, absoluut niet comfortabel. Regel die trein dus maar![]()
no worries mateDe nachtbus adviseren boven een trein?Op maandag 30 juli 2012 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
Eén dag vantevoren een 4 persoons cabine regelen voor een nachttrein naar Chiang Mai.... ??? Vergeet het maar! Die zijn dan allemaal al door die groepsreizen ingepikt. Ik zou lekker in BKK overnachten, de volgende dag wat rondkijken en dan de nachtbus naar CM nemen.
Ik heb ooit in een ver verleden 1x in de nachtbus gezeten, en hoewel de bootreis 3de klasse van Surabaya naar Pontianak met een Pelni schip in Indonesië erger was, kwam die busreis toch wel aardig in de buurt.
Allereerst staat de aircon in de 2de klasse of 1ste klasse bus waarmee je reist belachelijk laag, 18 graden is gewoon te koud, daarnaast zit je toch op een stoel, en ben je blij als je af en toe stopt en eruit kan om wat rond te lopen.
In de trein ben je wat vrijer, kan je wat rondlopen, naar de bar, of gewoon chillen op je bed en kan je daarop liggen.... wat toch beter is dan een stoel. De trein is zeker langzamer, maar dat is voor mij nog nooit een issue geweest.
http://www.thairailticket.com/esrt/default.aspx
Kan je volgens mij e.e.a. online boeken. Ik durf niet te zeggen of dit de echte SRT thailand is of niet, maar website ziet er wel solide uit zeg maar.
Ik heb over het algemeen alleen op de dag van vertrek geboekt, en altijd geluk gehad dat ik nog meekon, al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk alles vlieg, soms, heel soms, als mijn reisschema veranderd wil ik nog wel eens de trein pakken en is de nachttrein toch wel comfortabel.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN. Never a dull momentDit was ook slechts bedoeld in de context van om half twee 's middags voor de eerste keer op Suvarnabhumi aankomen, niet wetende dat het een eeuwigheid voor de immigratie kan duren als je geen fasttrack coupon hebt, dan nog naar Khao san Road en vervolgens ook nog eens naar Hua Lamphong moeten om een trein ticket te kopen wat waarschijnlijk niet eens meer te krijgen is voor de volgende avond. Ik zou in dat geval veel liever met een 24 persoons VIP nachtbus reizen. Ik heb het ooit één keer, noodgedwongen, gedaan van Hua Hin naar Hat Yai, 10 uur in de bus, maar wel een bijna flat bed en na de stop om 23:30 licht uit en 6 uur slapen. Redelijk comfortabel. In ieder geval heel wat comfortabeler dan de Fanxipan nachttrein van Hanoi naar Sapa. Maar dat zijn dan ook mijn enige 2 nachtelijke reis ervaringen buiten alle vliegreizen.
Daarnaast is zo'n VIP bus ticket op MoChit wat makkelijker te regelen, en waarschijnlijk heel wat goedkoper dan een 1st class 4 persons cabin.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Never a dull momentDus nog nooit in 24 seater VIP bus gezeten neem ik aan. Dat zit echt heel wat ruimer en comfortabeler dan een economy comfort class seat bij KL(e)M.Op maandag 30 juli 2012 22:18 schreef Lemans24 het volgende:
En nachtbussen in Thailand? Voor iemand die een beetje lang is, absoluut niet comfortabel. Regel die trein dus maar2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
no worries mateVergeet niet te vermelden dat warme kleren en een dekentje een must is, kan je wel in je NL kloffie gelijk door in de bus gezien de temperatuur.Op maandag 30 juli 2012 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus nog nooit in 24 seater VIP bus gezeten neem ik aan. Dat zit echt heel wat ruimer en comfortabeler dan een economy comfort class seat bij KL(e)M.
als je om 13.30 aankomt kan je om 15:00 uur ook zonder fasttrack coupon buiten staan hoor, mij lukt het meestal een stuk sneller dan dat, maar goed, een doorgewinterde reiziger weet waar je in de rij moet gaan staan en achter welke rij vooral niet.
Opzich ga je het prima redden naar het treinstation om vanaf daar de trein te nemen, zeker als je vooraf een ticket hebt gereserveerd.
Al moet ik er niet aan denken om na een lange vlucht ook nog eens lang in de trein te gaan zitten, als ik dan toch gelijk door moet dan maar een enkele reis met Air Asia / Nok Air / Orient Thai naar Chiang Mai, want dan ben je er in een uurtje.
Opfrissen en bijkomen is anders toch wel een must voordat ik er uberhaupt over zal denken om door te reizen, zeker geen lange reis met een trein of bus.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN. We'll seeEn nu gaan er dus helemaal geen slippers meer mee? Nou ja, die kan je daar natuurlijk voor een paar cent kopen.Op maandag 30 juli 2012 20:40 schreef Fiorellino het volgende:
Oke ik heb het nu als volgt:
3 shorts
8 tops/shirts/blouses
1 jurkje
1 paar All Stars
1 bh
7/8 x ondergoed
1 omslagdoek
1 bikini
toiletartikelen
1 linnen broek
En aan heb ik nog steeds hetzelfde maar dan met sokken in mijn handbagage. Ik doe toch mijn schoenen uit in het vliegtuig dus of ik daarvoor dichte schoenen aan heb maakt dan niet veel uit. Gewicht is ongeveer 6kg nu.Ja, ik generaliseer.
Nooit van gehoord zo'n fast track coupon dus maar even op gegoogled. Vind het best een interessante optie eigenlijk. Maar werkt het in de realiteit echt zo snel en goed?Op maandag 30 juli 2012 23:04 schreef ozzietukker het volgende:
als je om 13.30 aankomt kan je om 15:00 uur ook zonder fasttrack coupon buiten staan hoor, mij lukt het meestal een stuk sneller dan dat, maar goed, een doorgewinterde reiziger weet waar je in de rij moet gaan staan en achter welke rij vooral niet. Nog even over vliegtickets, ik zag dat een ticket via zo'n site als ebookers of budgetair goedkoper is dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf (Eva in dit geval). Zijn dat soort sites betrouwbaar? Ik lees weleens slechte verhalen en meestal bestel ik ook gewoon direct bij de luchtvaartmaatschappij. dé ervaringsdeskundigeIk heb ervaringen met tientallen nachtbussen, nachttreinen en zelfs nachtboten in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika, maar inderdaad niet met een 24 seater VIP bus in ThailandOp maandag 30 juli 2012 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus nog nooit in 24 seater VIP bus gezeten neem ik aan. Dat zit echt heel wat ruimer en comfortabeler dan een economy comfort class seat bij KL(e)M.
Blijkbaar zijn er ook goeie bussen.
Overigens heb ik met treinen ook geen goede ervaringen daar, want de bedden zijn veel te kort en het is er koud door de airco... Reizen in die regio is gewoon vaak niet comfortabel als je lang bent.
Een nachtbus direct na de intercontinentale vlucht concentreert de ellende wel, dus dat vond ik niet eens zo heel erg, de keren dat ik dat gedaan heb. Waaronder Amsterdam - Cairo - Bangkok per vliegtuig, direct gevolgd door Bangkok - Krabi - Ao Nang per bus. Twee nachten onderweg... Kapot maar voldaan![]()
Jawel die heb ik aan.Op maandag 30 juli 2012 23:08 schreef Northside het volgende:
[..]
En nu gaan er dus helemaal geen slippers meer mee? Nou ja, die kan je daar natuurlijk voor een paar cent kopen. Als je iets betere kwaliteit slippers dan die knakendingen die je in thailand zelf kan kopen wil, (Reefies, of god verhoede, Birkenstocks) omdat je er bijvoorbeeld het grootste gedeelte van de vakantie op moet lopen, kan je ze beter hier in NL halen
![]()
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja je hebt gelijk hoor. Dit lijkt ons ook niet wenselijk. Wen hebben besloten om toch maar één nachtje in BKK te blijven. Hotel wordt waarschijnlijk dit: (klik hier)Op maandag 30 juli 2012 18:03 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Mijn ervaring is dat die bussen die vanaf bangkok naar de binnenlanden vertrekken over het algemeen bij lange na niet volzitten, dus daar kan je ook prima in slapen..
Toch raad ik je wel aan om gewoon even in Bangkok te blijven die dag, na aankomst meteen een ticket voor de volgende dag naar CM regelen en vervolgens even een avondje acclimatiseren in bangkok..
Al begrijp ik het ook als je zo snel mogelijk naar een iets rustigere plek wil. Zelf vorig jaar meteen doorgereden met de bus naar Hua Hin, stuk kleiner toeristisch plekje. Wel echt helemaal afgepeigerd toen we daar aankwamen na een lange vlucht vanuit NL, maar als je dan daar savonds zit, met een biertje op de pier kijkend naar het onweer 50 km verderop, donker maar alsnog 25+ graden, awesome
Maar dat weet ik nog niet precies. Als het maar chill is en dicht bij khao san is.Is ook wel weer zo. Al vond ik die bussen voorheen niet heel erg. Pilletje valium erin en je gaat wel. Is dat eigenlijk gevaarlijk die valium? Is natuurlijk niet voor niets alleen op recept te krijgen hier.Op maandag 30 juli 2012 17:59 schreef kalinhos het volgende:
Klopt. Al denk ik persoonlijk dat een bed in een trein lekkerder/stabieler slaapt dan een bus.Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
Daar jaHoe zit het met 2 personen qua nachttrein BKK naar Chiang Mai? Is het nog steeds aan de raden dit online ruim van tevoren te regelen? Of moet je met z'n 2'en nog een dag van tevoren een slaapplek kunnen bemachtigen?
We vertrekken 10 november en komen zaterdagmiddag in BKK aan. Het plan is dan om even te acclimatiseren en de dag erna met de nachttrein richting Chiang Mai. Bus lijkt me geen optie, heb behoorlijk lange benen![]()
Too much is never enough!
Neem voor het tropische gedeelte in ieder geval géén leren wandelschoenen mee, want die krijg je nooit meer droog. Gore-tex is ook vrij zinloos, dat is bedoeld voor koude omstandigheden. Lichte, kunststof wandelschoenen zijn het meest praktisch in een land als Thailand. In de bergen kun je met leren schoenen ook wel terecht.Ik denk dat ik wat schoenen betreft een paar Palladiums ga halen, hoge canvas schoenen. Oorspronkelijk DE vreemdenlegioenlaarsLuchtig en drogen toch snel op. Leer moet je niet aan beginnen inderdaad.
Wat dat betreft kan ik Rikka Inn wel aanraden, dat zit op Khao San road zelfOp dinsdag 31 juli 2012 09:49 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk hoor. Dit lijkt ons ook niet wenselijk. Wen hebben besloten om toch maar één nachtje in BKK te blijven. Hotel wordt waarschijnlijk dit: (klik hier)
Maar dat weet ik nog niet precies. Als het maar chill is en dicht bij khao san is.Net voor in december voor de eerste 2 dagen gereserveerd, 2300 bath per kamer voor 2 dagen. Geen briljant grote kamers maar netjes en schoon, en een chill zwembadje op het dak. Omgerekend iets van 15 euro per persoon, ik weet niet wanneer je gaat of wat voor kwaliteit je precies zoekt, maar low season zal het nog cheaper zijn
![]()
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
RenéVanuit Bangkok wil ik naar Koh Tao. Ik las dat de nachttrein de beste optie is dat je 5.00 aankomt en dan zo een snelle boot kan pakken rond 7.00?
Iemand meer info hierover en hoe en hoever van tevoren je dit moet boeken?
Tevens nog een goed hostel in Bangkok? Koh Sao road is allemaal prima. Zit er maar 1 nacht.Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten

Op
Op