abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:45:33 #51
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114633291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 00:03 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Vexter? :+
Ach, ik moet er niet aan denken een week in Bangkok te zitten tussen een periode op een eiland.
Ieder zijn eigen ding, hoewel ik de volgorde niet logisch vind.
nee ik zou ook liever op een eiland zitten, bangkok is leuk voor een dagje, en locals maakt me niets uit, het gaat om strand en zee en zwemmen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114634972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 00:03 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Vexter? :+
Ach, ik moet er niet aan denken een week in Bangkok te zitten tussen een periode op een eiland.
Ieder zijn eigen ding, hoewel ik de volgorde niet logisch vind.
Klopt, wellicht niet helemaal logisch. Alleen, ik vlieg aan op Phuket en ga daar ook weer weg, dus ik zal wel moeten beginnen als eindigen (helaas...).

Aangezien ik Khao Sok, FMP op Koh Phangan, Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai echt graag wil doen, zal ik zo'n beetje mijn reisschema daar om heen moeten maken vanuit Phuket :)
pi_114636496
Is Pai nog aan te raden ipv Chiang Mai? Hoorde daar nog iemand over namelijk.
Binnenkort eens aan dagschema maken waar we allemaal heen willen. Ik denk dat we in elk geval onze vakantie gaan afsluiten op Koh Lipe, een van de zuidelijkste eilanden. Ziet er goed uit, lees er goede dingen over en het schijnt mooi duiken en snorkelen te zijn :)
Pff stom werkende leven. Merk nu al dat 3 weken toch wel kort is, aangezien ik toch ook minstens 1 tot 1.5 week wil luieren op het strand.
Too much is never enough!
pi_114636547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:08 schreef The6thgate het volgende:
Binnenkort eens aan dagschema maken waar we allemaal heen willen. Ik denk dat we in elk geval onze vakantie gaan afsluiten op Koh Lipe, een van de zuidelijkste eilanden. Ziet er goed uit, lees er goede dingen over en het schijnt mooi duiken en snorkelen te zijn :)
Pai vond ik persoonlijk niet heel interessant. Beetje te hippie naar mijn mening.

Als ik vanaf chiang mai naar Ko phangan wil vliegen, wat is de beste route dan? Volgensmij is dit ko samui en dan zwemmen (boot) naar phangan of niet? En moet ik deze vlucht ver van tevoren boeken of is dit ook een paar dagen van tevoren goed te doen?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114636568
quote:
Pai O+

Maar Pai vind ik persoonlijk iets voor reizigers die de tijd hebben niet voor vakantie.
Dan heb je het druk zat met andere dingen meestal.
pi_114636596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:10 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Pai vond ik persoonlijk niet heel interessant. Beetje te hippie naar mijn mening.

Als ik vanaf chiang mai naar Ko phangan wil vliegen, wat is de beste route dan? Volgensmij is dit ko samui en dan zwemmen (boot) naar phangan of niet? En moet ik deze vlucht ver van tevoren boeken of is dit ook een paar dagen van tevoren goed te doen?
Idd naar Samui. Relatief duurdere vluchten. Vast wel plek.
pi_114636864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Pai O+

Maar Pai vind ik persoonlijk iets voor reizigers die de tijd hebben niet voor vakantie.
Dan heb je het druk zat met andere dingen meestal.
Zouden dan vooral de omgeving willen zien, evt. scootertochtje :) Maar even wat reisverslagen doorbladeren.
Too much is never enough!
pi_114637287
quote:
Is Pai nog aan te raden ipv Chiang Mai?
Ik vond Pai fantastisch. Zou er 3 dagen blijven, dat werden er 6. Vanuit Pai kan je ook makkelijk naar Mae Hong Son, dat vond ik ook leuk.
Ja, ik generaliseer.
pi_114637934
Iemand een tip voor een kookschool/kookcursus in Bangkok voor een groep van 7 ~ 10 personen? Google geeft veel resultaten, Lonely Planet kan wellicht uitkomst bieden, maar vind ik ook weer zo makkelijk.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:11:15 #60
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114638502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:53 schreef bierjoost het volgende:
Iemand een tip voor een kookschool/kookcursus in Bangkok voor een groep van 7 ~ 10 personen? Google geeft veel resultaten, Lonely Planet kan wellicht uitkomst bieden, maar vind ik ook weer zo makkelijk.
gewoon een goed restaurant bellen en vragen of ze iemand beschikbaar hebben voor een paar dagen
pi_114638749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

gewoon een goed restaurant bellen en vragen of ze iemand beschikbaar hebben voor een paar dagen
Is misschien ook wel een idee inderdaad. Eigenlijk op zoek naar een cursusje van een dagdeel, maar valt wellicht ook wel te regelen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:38:38 #62
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114639296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:18 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Is misschien ook wel een idee inderdaad. Eigenlijk op zoek naar een cursusje van een dagdeel, maar valt wellicht ook wel te regelen.
je kan het misschien ook rechtstreeks met de kok regelen , even een paar koks polsen
een kok en een leuke meid die engels spreekt, moet niet veel kosten

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 25-07-2012 13:50:29 ]
pi_114641146
Nu nog in dubio tussen een messenger tas of een rugzak als daypack.
Vorige keer had ik een middelgrote fotorugzak mee, en dat viel toch wel tegen af en toe qua grootte/warmte.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114642596
Dank.

Andere vraag.

Ik zit rond kerst/oud en nieuw tegelijkertijd met mijn familie in Bangkok. Als 'uitje' willen we met 7 personen 3 dagen naar Angkor Wat tussen kerst en oud en nieuw.

Ik heb verschillende 'horror'verhalen gehoord over de grens en visumperikelen. Ikzelf kan me daar wel door heen worstelen, maar mijn moeder trekt dat denk ik niet.

Daarnaast is het ook niet echt relaxed om voor 7 man daar een busje te moeten regelen en nog eens een (relatief goed) hotel.

Er zijn wel reisbureautjes in NL waar je zo'n pakket kan kopen (eigenlijk precies wat we zoeken), maar dat pakket kost 300 e pp en dan komt daar nog je Visum en toegangskaart voor Angkor Wat bij. Hotel is wel inbegrepen.

Weten jullie misschien een alternatief? Een betrouwbaar bureautje in Bangkok, waarmee we vanuit Nederland dit kunnen regelen; dus vervoer Bangkok - Siem Reap (vliegtickets zijn niet te betalen rond die tijd), geen gezeik bij de grens en een hotel (en weer terug dus).
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:31:05 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114645160
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef bierjoost het volgende:
Dank.

Andere vraag.

Ik zit rond kerst/oud en nieuw tegelijkertijd met mijn familie in Bangkok. Als 'uitje' willen we met 7 personen 3 dagen naar Angkor Wat tussen kerst en oud en nieuw.

Ik heb verschillende 'horror'verhalen gehoord over de grens en visumperikelen. Ikzelf kan me daar wel door heen worstelen, maar mijn moeder trekt dat denk ik niet.

Daarnaast is het ook niet echt relaxed om voor 7 man daar een busje te moeten regelen en nog eens een (relatief goed) hotel.

Er zijn wel reisbureautjes in NL waar je zo'n pakket kan kopen (eigenlijk precies wat we zoeken), maar dat pakket kost 300 e pp en dan komt daar nog je Visum en toegangskaart voor Angkor Wat bij. Hotel is wel inbegrepen.

Weten jullie misschien een alternatief? Een betrouwbaar bureautje in Bangkok, waarmee we vanuit Nederland dit kunnen regelen; dus vervoer Bangkok - Siem Reap (vliegtickets zijn niet te betalen rond die tijd), geen gezeik bij de grens en een hotel (en weer terug dus).
laat je moeder lekker bij het zwembad joh

Ga jij in de rij staan een paar uur met kerst
pi_114646172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:10 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Ik heb gevlogen, van chiang mai naar bangkok en van bangkok naarSurat Thani. Vanaf daar kom je de airport uit en staan ze met tickets klaar voor bus + ferry. Bus duurt 2 uur, ferry ook zoiets, totaal koste de 2 vluchten me ong 100-110 euro en de bus + ferry totaal 10 euro.

ik had de vlucht 2-3 dagen van tevoren geboekt,via Airasia
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114646386
Overigens,hoe is Chiang Mai eind augustus/begin september qua regenseizoen normaal gesproken?
Ik ben half aug in Phnom Penh en vanaf daar wil ik in 4 weken Cambodja-Laos-Chiang Mai 2-3 dagen trekking-terug naar Bangkok doen. 15 sept vlieg ik vanaf bangkok en 15 aug kom ik aan op Phnom Penh. Ik heb alleen geen zin om 3 dagen verrot te regenen,
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114648284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb gevlogen, van chiang mai naar bangkok en van bangkok naarSurat Thani. Vanaf daar kom je de airport uit en staan ze met tickets klaar voor bus + ferry. Bus duurt 2 uur, ferry ook zoiets, totaal koste de 2 vluchten me ong 100-110 euro en de bus + ferry totaal 10 euro.

ik had de vlucht 2-3 dagen van tevoren geboekt,via Airasia
Vlucht vanaf BKK naar Samui is onwijs duur (150¤ +/-), omdat AirAsia niet meer vliegt en ThaiAirways de monopoly heeft. Vliegen vanaf Chiang Mai en vanaf BKK een bus regelen? Is dit nog te doen als we in de middag aankomen of pure ellende?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_114648457
En daarom zeg ik ook Surat Thani ipv Samui ;) . Als ik nu op skyscanner kijk voor heel de maand augustus ligt de prijs op rond de 100 eu voor 2 vluchten.

Wat ook kan is een bus of trein vanaf BKK naar Chumphon. Ik had terug een bus met Lomprayah. Goede bus en prima geregeld. Lomprayah.com ofzo is hun site.
pi_114648797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:00 schreef kalinhos het volgende:
En daarom zeg ik ook Surat Thani ipv Samui ;) . Als ik nu op skyscanner kijk voor heel de maand augustus ligt de prijs op rond de 100 eu voor 2 vluchten.

Wat ook kan is een bus of trein vanaf BKK naar Chumphon. Ik had terug een bus met Lomprayah. Goede bus en prima geregeld. Lomprayah.com ofzo is hun site.
Excuus, niet goed gelezen. Maar het gezeik is dan om weer op ko phangan te komen (of is dit makkelijk te regelen). Het voelt gewoon lekker om vanaf BKK een buskaartje te kopen waarbij alles geregeld is.
pi_114648855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:11 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Excuus, niet goed gelezen. Maar het gezeik is dan om weer op ko phangan te komen (of is dit makkelijk te regelen). Het voelt gewoon lekker om vanaf BKK een buskaartje te kopen waarbij alles geregeld is.
ja klopt. Nja in dat laatste geval moet je ff kijken naar Lomprayah, 1 van de 85 booking offices binnenlopen in bangkok, of het ff googlen. Ik vond het vanaf Surat Thani vrij makkelijk. Zodra je de hal uit bent koop je een kaartje, gaje in de bus zitten en je buskaartje is ook je bootkaartje. Ideaal
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:19:52 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114649057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:11 schreef draadstalig het volgende:

[..]

En waarbij je gegarandeerd teveel betaalt. Als ze je ergens een poot uitdraaien in Thailand, is het wel bij die bureautjes met (combinatie)bustickets.

Ik ben er eens geweest voor een reis met een minibusje (Hat Yai-Krabi). Eerst moesten we een uur wachten en toen iedereen ongeduldig werd, werden we met een minibusje naar het busstation gebracht en konden vervolgens met de grote bus verder. Die kostte nog niet eens de helft, dus het verschil stak de touroperator zo in z'n zak. En wat doe je er aan? Niks...
De grote bus deed er ook 5 uur over, in plaats van 3 en stopte aan de hoofdweg, in plaats van in de stad.
pi_114649072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:13 schreef kalinhos het volgende:

[..]

ja klopt. Nja in dat laatste geval moet je ff kijken naar Lomprayah, 1 van de 85 booking offices binnenlopen in bangkok, of het ff googlen. Ik vond het vanaf Surat Thani vrij makkelijk. Zodra je de hal uit bent koop je een kaartje, gaje in de bus zitten en je buskaartje is ook je bootkaartje. Ideaal
Oke. Via http://lomprayah.com zie ik vanaf BKK naar Ko phangan. Is dit dus incl. de bus van BKK naar Chumpon, want dat kan ik niet vinden'?

Daarnaast vroeg ik me af of ik het met een budget van 100¤ per dag red?
pi_114649088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En waarbij je gegarandeerd teveel betaalt. Als ze je ergens een poot uitdraaien in Thailand, is het wel bij die bureautjes met (combinatie)bustickets.

Ik ben er eens geweest voor een reis met een minibusje (Hat Yai-Krabi). Eerst moesten we een uur wachten en toen iedereen ongeduldig werd, werden we met een minibusje naar het busstation gebracht en konden vervbolgens met de grote bus verder. Die kostte nog niet eens de helft, dus het verschil stak de touroperator zo in z'n zak. En wat doe je er aan? Niks...
die via http://lomprayah.com is een goed idee?
pi_114649675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:20 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Oke. Via http://lomprayah.com zie ik vanaf BKK naar Ko phangan. Is dit dus incl. de bus van BKK naar Chumpon, want dat kan ik niet vinden'?

Daarnaast vroeg ik me af of ik het met een budget van 100¤ per dag red?
hehe ja dat is ook naar chumphon dan. Tenminste, ik zou niet weten hoe ze je anders ineens 400 km verderop willen afzetten :P

100 euro per dag is meer dan genoeg! ik had aan 30-35 genoeg en kon doen wat ik wilde, eten en drinken wat ik wilde, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')