Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderenquote:Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Een Touran is zwaarder dan een Passat, en evengoed ook met maximaal 170pk geleverd in diesel. Bovendien mag ie maar 1500kg of 1600kg trekken, de Passat en 330 doen 1800kg. We hebben op de zaak een 2tons aanhanger, dus om het een beetje bij het fatsoenlijke te houden is een Touran eigenlijk geen optie. Bovendien, ik ben geen vertegenwoordiger en al helemaal geen 50
Ik heb nu 130pk op net 1200kg in m'n golfje, en ik wil er qua pk/gewichtsverhouding niet op achteruit gaanquote:Op maandag 26 december 2011 13:26 schreef gateway het volgende:
[..]
Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderen
Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellen Evengoed, uiteraard is zonder dat navigatiesysteem kopen een optie. Alleen dan heb je ook niet het uitgebreide boxenpakket zover ik weet, en ook de telefoontoestand loopt via dat ding. Dat kan je opvangen door een radiounit met navigatie en bluetooth zoals van Pioneer, JVC, Kenwood, etc, maar ook die zijn bij het dievengilde gewild helaasquote:Op maandag 26 december 2011 18:49 schreef Kriegel het volgende:
Kun je die Passat niet bestellen zonder navigatie? Als dat nou het enige nadeel is...
En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka.quote:Op maandag 26 december 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
Aygo/107/C1. 'Aaaaaaaaaaaah wat lieeeeeev 'quote:Op maandag 26 december 2011 20:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka.
ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3)quote:Op maandag 26 december 2011 18:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellen Evengoed, uiteraard is zonder dat navigatiesysteem kopen een optie. Alleen dan heb je ook niet het uitgebreide boxenpakket zover ik weet, en ook de telefoontoestand loopt via dat ding. Dat kan je opvangen door een radiounit met navigatie en bluetooth zoals van Pioneer, JVC, Kenwood, etc, maar ook die zijn bij het dievengilde gewild helaas
Edit: en eigenlijk wil ik dus een fabrieksradio
Ik zie net een knalblauwe 320 voorbij komen, en daar krijg ik stiekem best wel een hele grote plasser vanquote:Op maandag 26 december 2011 21:12 schreef gateway het volgende:
[..]
ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3)
En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerd .quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.
Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?
Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
De 320 mag 1600kg trekken, de 330 1800kg inderdaad. Alleen is een 330 met vergelijkbare opties leeftijd en kilometerstand nogal wat duurder, en ook de BPM die er bij komt is niet grappig meer. Wat dat betreft is budget een bitch. Nu gaat dit pas in het voorjaar/zomer volgend jaar spelen, dus we zullen zien wat er nog te rekken valtquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.
Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?
Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
Staat wel een hoger verbruik tegenover, en ondanks de extra fun tikt dat met 40.000km per jaar toch lekker door. En iets met budget dus enzoquote:Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef L0we het volgende:
[..]
En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerd .
Vrouwen zijn irrationeel.quote:Op maandag 26 december 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.Ieps! Dat zijn nog eens verschillen. Dan is het vrij logisch om voor een 320D te gaan ja .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?
Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij!Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Nouja, dat is waar autoweek mee kwam. We hebben het over 40.000km per jaar, en nja, lala brandstof enzoquote:Op dinsdag 27 december 2011 14:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend.
Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij!
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
Ik zit eens na te rekenen, en ik snap eigenlijk niet zo goed hoe Autoweek bij dat bizarre verschil komt. Verzekering en belasting is tientjeswerk, brandstof scheelt ongeveer ¤100,- in de maand.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:45 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
Vergelijkingssites zat, als ik het zelf nareken kom ik hooguit op 150 euro per maand verschil.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:55 schreef dester_martijn het volgende:
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.
Die opties lijken aardig op die van mij. Ik vind het zo primitief dat je bij een kale versie nog standaard draaiknoppen voor je 3 serie krijgt. Ik heb nogal een grote hond en als in de rui is dan zit je stoffe bekleding zo onder de haren en met mijn leer heb ik daar gelukkig totaal geen last van.
Volgens autoweek is het verschil in onderhoud per maand gemiddeld maar een fractie duurder. Tientjeswerk per jaar zelfsquote:Op dinsdag 27 december 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder.
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:15 schreef Kriegel het volgende:
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker.
Op het tandvlees is wat anders, ruim overhouden evengoed ook. En inleveren op opties ga ik niet doen Gelukkig heb ik nog een half jaar or so om te sparenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:26 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.
Klopt, de 330 is ondervertegenwoordigd. Een 335 is meteen ook niet te betalen, zowel qua aanschaf als qua rijdend houdenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef dester_martijn het volgende:
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden.
Dat was de bedoeling inderdaadquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:54 schreef dester_martijn het volgende:
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind.
Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk?
Die 150 komt voor 2/3 tot stand door brandstofkosten. Als ik minder ga rijden, en dat zit er door een aanstaande verhuizing wel in, zal ook dat verschil kleiner worden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar?
En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig!
Zou je eerder aanraden om een van de laatste bouwjaren te kopen i.p.v. een nieuwe uit een van de eerste bouwjaren, de eerstgenoemde hebben over het algemeen de kinderziektes eruit terwijl de eerste jaren daar nog wel eens last van willen hebben.quote:Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi,
Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.
Goed idee of niet?
Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?quote:Op maandag 26 december 2011 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:
Ok, na even wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat een 330D er niet in zit financieel. Of ik moet een kale uitvoering hebben, en dat dat wil ik niet. Dan liever wat minder PK's en meer luxe. Dat gezegd hebbende gaat de vergelijking dus tussen een 320D, een Passat 170pk en een Mondeo 2.0TDCI.
De BMW:
[ afbeelding ]
Pro's:
- Vette bak
- Achterwielaandrijving
- Vast ingebouwd navigatiesysteem
- Snelste van de drie
Con's:
- Mag maar 1600kg trekken
- Duurste van de 3, ook tweedehands
- Kleinste kofferbak
De VW:
[ afbeelding ]
Pro's:
- Eveneens vette bak
- DSG-automaat
- Slechts marginaal langzamer dan de BMW
- Spelonk van een kofferbak
- 1800kg aanhangergewicht
Con's:
- RSN510 is een mooi systeem maar ontzettend diefstalgevoelig, en die wil ik dus eigenlijk niet.
- Minder testosterongehalte dan de BMW
- Heeft op papier een iets hoger brandstofverbruik
De Ford:
[ afbeelding ]
Pro's:
- Whopping 2000kg aanhangergewicht
- Heeft menige autovergelijkingstest gewonnen op punten als comfort, ruimte en weggedrag
- Op papier zuiniger dan de andere twee
Con's
- Heeft 10 resp. 17pk minder dan de andere twee, en is wat zwaarder, waardoor duidelijk trager dan de andere twee
- Grijze muis
- Automaat schijnt wat houterig te schakelen????
- Geen idee over het navigatisysteem
Eventuele andere opties zouden een Benz C-klasse zijn (te duur, te ouwelullenbak en Benz ) en een Audi A4 2.7V6 Multitronic (zuipbak, te duur, multitronic kan slecht tegen aanhangers trekken) zijn. Maar die doen dus gewoon even niet mee
En nu
Harder dan 120 130 mag je in Nederland toch niet, brandstof wordt alleen maar duurder en met 2+ uur per dag in de auto is een beetje comfort niet weg. Voor de toekomstige hond ruimte zat. Aanhangers trekken komt met enige regelmaat voor en is voor deze auto geen enkel probleem, dus de Mondeo is een serieuze kandidaat. But it won't get me laid
Harder dan 130 is wel leuk, en je bent jong en je wilt wat. De BMW gaat het hardst van de drie en ademt het meest testosteron. De achterwielaandrijving is natuurlijk fungarantie, qua weggedrag en zitcomfort heeft BMW een naam hoog te houden en hij is zuiniger dan de VW. Maar de kofferbak is vooral niet bijzonder groot (evengoed groot genoeg voor een hond, daar niet van) en hij mag maar 1600kg trekken. Nu verwacht ik eigenlijk dat in praktijk dit de beste trekauto is door de achterwielaandrijving, maar helaas heeft oom agent daar niet zo veel mee op. Nou ben ik niet bang aangelegd, maar ik hou wel wel graag ook een beetje bij het fatsoenlijke als dat kan. Ohja. Duur issie ook
De VW is eigenlijk het mooiste compromis tussen de twee. Met 1800kg aanhangergewicht kan ik leven, kofferbak is huge, en de DSG versnellingsbak is vermaard en bovendien oersterk. Dat zet ook meteen de deur tot het chiptunen open, mocht die 170pk me nog niet genoeg zijn
Qua comfort zit het bij VW ook wel goed, maar het ding heeft ook een in mijn ogen groot nadeel en dat is de RSN510 unit. Die wil ik eigenlijk niet, want ik zit niet te wachten op ingeslagen ruiten, vernielde dashboards en geruļneerde bekleding. Been there, got the t-shirt. Evengoed wil ik eigenlijk wel graag een fabrieksradio, het uitgebreide boxenpakket en uiteraard de telefoonvoorbereiding. Ohja. Bijna even duur als de BMW
Kom maar op met de gedachtengangen, tips, adviezen, alternatieven en dingen waar ik niet aan gedacht heb
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeldquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?
Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?).
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuwquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft.
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:32 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen
Uiteraard vind ik het een uitstekende keuze van je, de 320d (facelift) is een geweldige auto.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeld
Wees eerlijk, je moet trots op me zijn
Mensen die in de sneeuw niet met achterwielaandrijving kunnen omgaan zijn klapjosti's, ik ben met een BMW 320i (uit 2009) in dat jaar (2009) in de hevige sneeuwval vanuit Luxemburg naar Sittard gereden, heb een vriend opgepikt en ben weer teruggereden naar Luxemburg stad waar behoorlijke hellingen zijn. Door de Ardennen in hevige sneeuwval, met winterbanden geen probleem.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuw
Als je dan wat wilt moet je vierwielaandrijving hebben. Voor die drie keer per jaar dat het werkelijk keihard sneeuwt doe ik wel wat voorzichtiger, dat is me het way extra brandstofverbruik niet waard
Waarom staan er dan wel een stel 335D's?quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease?
Vooralsnog wordt het dus een 330Dquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik het een uitstekende keuze van je, de 320d (facelift) is een geweldige auto.
De mate van beheersing van dat vermogen doet natuurlijk ook een hoop. Als je alleen als een klapjostie het gas in kan trappen dan zal het met minder vermogen vanzelf gemakkelijker gaan jaquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:01 schreef Kriegel het volgende:
Achterwielaandrijving en sneeuw hangen denk ik deels af van het vermogen op die achterwielen, samen met de gewichtsverdeling van de auto. Zo sprak ik laatst een Amerikaan die met z'n nieuwe Mustang GT (400+ pk) totaal niet op een verantwoorde manier vooruitkwam in de sneeuw van Colorado (toegegeven, dat is behoorlijke sneeuw), waar het met een Mustang V6 (305 pk) best lukte.
Omdat de mensen die wél budget voor een 330d de kleine kostensprong naar de 335d voor lief nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Waarom staan er dan wel een stel 335D's?
Nog beter.quote:[..]
Vooralsnog wordt het dus een 330D
Kan paps met z'n Q5 mooi fijnstof happen
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelenquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat de mensen die wél budget voor een 330d de kleine kostensprong naar de 335d voor lief nemen.
In Duitsland heb je hetzelfde gezien met de 330i motor, die viel tussen wal (325i) en schip (330i).
[..]
Nog beter.
Vanzelfsprekend. Maar op een bepaald punt is het vermogen zo groot dat er gewoon niet voorzichtig genoeg te doseren valt, bovendien wordt de auto met de V8 zwaarder en dus verder de sneeuw ingedrukt. Althans, zo stel ik het me voor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De mate van beheersing van dat vermogen doet natuurlijk ook een hoop. Als je alleen als een klapjostie het gas in kan trappen dan zal het met minder vermogen vanzelf gemakkelijker gaan ja
Mwah, wil ik niet zeggen, bij de 325d krijg je wél de voordelen van een 6-cylinder maar je legt er er minder voor neer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelen
Nee, de 320 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en drugsrunners, de 330 voor gladde zakenmannen en de 325 voor domkoppen die niet snappen dat de 330 veel meer biedt voor bijna hetzelfde geld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelen
Dat vond ik ook de charme van de 330 inderdaad. Gewoon netjes 2 pijpjes aan 1 kant, geen bizarre spoilers of sideskirts of wat dan ook, echt een wolf in schaapskleren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, wil ik niet zeggen, bij de 325d krijg je wél de voordelen van een 6-cylinder maar je legt er er minder voor neer.
De 335d is natuurlijk voor mooie bazen, mits voorzien van een terughoudend en net uiterlijk. Niets leukers om jongetjes in gepimpte auto's te laten zien wat echt snel is.
I'll settle for thatquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, de 320 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en drugsrunners, de 330 voor gladde zakenmannen en de 325 voor domkoppen die niet snappen dat de 330 veel meer biedt voor bijna hetzelfde geld.
Tiefseeblau is anders ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Klacht: alle 3-series zijn grijs of zwart
En ik wil een montegoblauwe
Evengoed, ze zijn godnondeju allemaal zwart of grijsquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tiefseeblau is anders ook niet verkeerd.
Kijk je alleen in Nederland of ook in Duitsland?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Evengoed, ze zijn godnondeju allemaal zwart of grijs
Ook in Duitsland. En voor wat ik nog een schappelijke prijs vind natuurlijk. Had 1 knalrode gezien, en verder alles grijs of zwartquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk je alleen in Nederland of ook in Duitsland?
De eerste is de goeie kleur, maar heeft een ton te veel gelopen. De tweede eveneens teveel kilometers, de derde zou een serieuze kandidaat zijn maar staat in f*cking Berlijn Overigens heb ik in m'n goflje nu ook die kleurstelling, alleen met stof in plaats van leer, en dat laat zich erg moeilijk schoonhouden. Ondanks dat ik het heel mooi vind denk ik toch dat een donker interieur handiger is voor mij Dat zwart alcantara is ook wel heel mooi moet ik zeggenquote:Op woensdag 28 december 2011 00:53 schreef Mikkie het volgende:
Hier een een blauwe met alcantarabekleding. Supermooi, vind ik, maar of dat net zo makkelijk schoon te houden is?
Of een zwarte met 'normaal' leer. En eentje met licht interieur, ook erg mooi.
Facelift is geloof ik vanaf oktober 2008. Ga je nou voor de facelift of niet. De voorbeelden die aangehaald worden zijn allemaal van voor de facelift.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De eerste is de goeie kleur, maar heeft een ton te veel gelopen. De tweede eveneens teveel kilometers, de derde zou een serieuze kandidaat zijn maar staat in f*cking Berlijn Overigens heb ik in m'n goflje nu ook die kleurstelling, alleen met stof in plaats van leer, en dat laat zich erg moeilijk schoonhouden. Ondanks dat ik het heel mooi vind denk ik toch dat een donker interieur handiger is voor mij Dat zwart alcantara is ook wel heel mooi moet ik zeggen
Pruus: die facelift is toch vanaf 2008?
Total loss?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:53 schreef Purdey het volgende:
Ik zat ook eens voor een andere auto te kijken, en ik kwam tot mijn grote hilariteit en verbazing deze tegen:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=waxescygje43
Je bent toch benieuwd naar het verhaal achter deze auto. Zo te zien is er iemand achterop gereden. Waarom heeft de eigenaar van de auto de schade dan niet gewoon verhaald op de partij die achterop gereden is?! En waarom dacht die garage: Oh ja hoor, kom maar op met die kar, die verkopen we wel.' Als ik de RDW moet geloven, is dat ding voor het laatste in maart 2011 op naam gezet. Onbegrijpelijk iets.
Moeder is de 206 helemaal zat. De btw actie nu icm de lpg tank komt financieel heel voordelig uit. Mooi interieur ook!quote:
Ik vind zelf de auto wel tof, al is die iets te krap voor mij. Veel te kiezen viel er niet, maar de twee bifuel uitrustingen zijn uit zichzelf redelijk compleet. Ze heeft voor de duurdere gekozen, net iets mooiere afwerking en kleine luxe dingetjes.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:58 schreef Purdey het volgende:
Helemaal niet mijn smaak en kleur ook, maar tof! Lijkt me een heel fijn gevoel, een hele nieuwe auto te kunnen kopen waar je alles zelf aan kunt bepalen
Dat lijkt me echt geweldig, een luxe auto kiezen en dan alle opties kunnen kiezen enzoquote:Op donderdag 29 december 2011 19:58 schreef Purdey het volgende:
Helemaal niet mijn smaak en kleur ook, maar tof! Lijkt me een heel fijn gevoel, een hele nieuwe auto te kunnen kopen waar je alles zelf aan kunt bepalen
Ik zou zelf ook nooit een nieuwe kopen, hoe geweldig ook. Zeker de eerste zes į twaalf maanden gaat er een hoop waarde verloren.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt geweldig, een luxe auto kiezen en dan alle opties kunnen kiezen enzo
Gaat waarschijnlijk nooit gebeuren hier, vind het ook weer zonde van het geld, een helemaal nieuwe auto
Als het ff kan facelift ja, duhquote:Op donderdag 29 december 2011 17:02 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Facelift is geloof ik vanaf oktober 2008. Ga je nou voor de facelift of niet. De voorbeelden die aangehaald worden zijn allemaal van voor de facelift.
En airco. Zelfs Bultje heeft aircoquote:Op donderdag 29 december 2011 20:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook nooit een nieuwe kopen, hoe geweldig ook. Zeker de eerste zes į twaalf maanden gaat er een hoop waarde verloren.
Ik zoek momenteel een goede Ford Fiesta van ongeveer 2002/2003. En daar wil ik eigenlijk wel centrale vergrendeling op hebben, en elek ramen. Simpelweg omdat ik dat nu ook heb. Wel fijn dat je bij bijv Autotrack zulke criteria kunt aanvinken Wel heel leuk weer, die zoektocht naar iets anders.
Facelift heeft geen "snorretje" boven de nieren dat hebben de pre-facelifts wel. Koplampunits zijn iets anders en verder zijn de achterlicht units anders. Als je erop gaat letten kun je heel wat verschillen ontdekken. Verder is het Idrive systeem van de pre facelift niet zo uitgebreid en kun je alleen via een sneltoets naar het menu, terwijl je met het LCI model meteen naar het betreffende menu kan gaan (en nog andere knoppen). Deze recente Idrive systeem is verrekte handig, want je weet blindelings de menu's te vinden, zoals bellen. Zeer groot pluspunt als je veel kilometers rijd.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het ff kan facelift ja, duh
Edit: waar kan ik trouwens het verschil aan zien? Want een echt verschil is me zo snel nog nieteens opgevallen
Ik zoek zelf ook vanaf 2008 trouwens, misschien dat het me daardoor niet opgevallen is
hehe leuke vergelijkingquote:Op donderdag 29 december 2011 22:56 schreef Purdey het volgende:
Ahw ja, Bultje
Ergens doet het pijn. Het blijft toch m'n eerste autootje. Wat ik laatst al zei: De dag dat iemand anders met de Micra weg zal rijden, zal aanvoelen alsof je moet toekijken hoe een ander wijf aan je eigen lief zit.
dat is waar, maar bedenk dan wel dat 9 v/d 10 keer er iets beters/luxers voor in de plaats komt....quote:Op donderdag 29 december 2011 22:56 schreef Purdey het volgende:
Ahw ja, Bultje
Ergens doet het pijn. Het blijft toch m'n eerste autootje. Wat ik laatst al zei: De dag dat iemand anders met de Micra weg zal rijden, zal aanvoelen alsof je moet toekijken hoe een ander wijf aan je eigen lief zit.
als in; bijna een nieuwe?quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Puntje toegevoegd aan mijn lijstje voor het onderhoud.. Word lange to do list zo.
De facelift is idd in augustus / september 2008 op de markt gekomen. Let we'll, toen werd de auto nog we'll met de oude iDrive software geleverd maar met de nieuwe knoppen, pas ergens in 2009 werd ook de nieuwe software meegeleverd.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Pruus: die facelift is toch vanaf 2008?
Nou dat niet, maar eigenlijk alles wat valt te servicen staat op het lijstje geloof ikquote:
Ik denk dat een auto uit 2009 financieel niet haalbaar wordt. Althans, geen 330. Die software is niet te updaten ofzo?quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De facelift is idd in augustus / september 2008 op de markt gekomen. Let we'll, toen werd de auto nog we'll met de oude iDrive software geleverd maar met de nieuwe knoppen, pas ergens in 2009 werd ook de nieuwe software meegeleverd.
_SB-poort is niet standaard. Dde software is naar mijn weten niet te upddaten, aangezien de oude navi geen vaste harde schijf heeft waar de nieuwe software op draait.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik denk dat een auto uit 2009 financieel niet haalbaar wordt. Althans, geen 330. Die software is niet te updaten ofzo?
Zit de USB dinges niet standaard gewoon in de middenarmsteun? Evengoed, voor m'n telefoon heb ik een steuntje met oplader waar ik 'm carkit achtig in kan knikkeren. De bluetooth doet de rest
Edit: en ik luister toch over het algemeen naar de radio
Ik heb al wel gevonden dat de software van de idrive versie met de nieuwe knoppen niet draait op de versie met de oude knoppen. Maar zijn er dan 3 versies van die software? Want als er 2 zijn zou dus de nieuwe software op de versie met de nieuwe knoppen moeten kunnen draaien. De hardware is namelijk bij de facelift veranderd, zo begrijp ik links en rechts. Maar daar kan ik ook naast zitten natuurlijkquote:Op zaterdag 31 december 2011 12:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
_SB-poort is niet standaard. Dde software is naar mijn weten niet te upddaten, aangezien de oude navi geen vaste harde schijf heeft waar de nieuwe software op draait.
Er zijn twee software type's.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb al wel gevonden dat de software van de idrive versie met de nieuwe knoppen niet draait op de versie met de oude knoppen. Maar zijn er dan 3 versies van die software? Want als er 2 zijn zou dus de nieuwe software op de versie met de nieuwe knoppen moeten kunnen draaien. De hardware is namelijk bij de facelift veranderd, zo begrijp ik links en rechts. Maar daar kan ik ook naast zitten natuurlijk
Goed, dan is dus de volgende vraag hoe ik het verschil in de software zie Op de foto, welteverstaanquote:Op zaterdag 31 december 2011 21:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er zijn twee software type's.
Oude software en oude knoppen
Oude software en nieuwe knoppen (maar die mist de harde schijf)
Niewe software en nieuwe knoppen
Het oude systeem ziet er zo uit:quote:Op zondag 1 januari 2012 16:00 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, dan is dus de volgende vraag hoe ik het verschil in de software zie Op de foto, welteverstaan
Thanks!quote:Op zondag 1 januari 2012 18:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het oude systeem ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Het nieuwe systeem ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Staat het beeldscherm echter niet aan en is de auto een twijfelgeval (nieuwe knoppen, maar qua bouwjaar net in het overgangsgebied) dan is het echter gissen.
kost allemaal niets he?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Serieus, distributieset + waterpomp ą 90 euro? De rest heb ik voor 35 euro aan filters enzo
Die distributieset tikt t anders aardig aan . Gelukkig heb ik een meevallertje gehad qua salaris voor een paar dagen werken .. Nu nog op zoek naar wat leuke updates voor de auto, misschien de sloop maar weer eens een bezoekje brengenquote:
ach, ik tank 1.5-2 keer per week, voor in totaal (op dit moment) 70,- a 75,- per week...quote:Op zondag 8 januari 2012 17:12 schreef Sjoegerd het volgende:
Student zijn is dan toch best lekker .. Okay t kost me meer tijd, maar anders kan ik elke week gaan tanken ipv elke 3-4 weken.
177pk, alleen de nieuwste (sinds 2010) hebben 184pk.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, dan de laatste statusupdate wat betreft de Bartmobile MK3: het wordt géén 330d maar een 320d. Lachen gieren brullen natuurlijk met 245pk, maar aan de pomp is het huilen. Alleen de laatste week al is diesel 6 cent de liter duurder geworden En met 40.000km per jaar is dat killing voor je bankrekening. Dus ik heb besloten dat ik liever wat extra geld uitgeef aan een toffe 320d en dan onder aan de streep over een jaar of 6 evengoed stukken goedkoper uit ben. En zo'n ding heeft evengoed 184pk, dus ach
Denk ook niet dat t AXje er zo vrolijk van word om dagelijks 100+ kilometers te maken. Dan zou een dieseltje wel uit kunnenquote:Op zondag 8 januari 2012 19:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ach, ik tank 1.5-2 keer per week, voor in totaal (op dit moment) 70,- a 75,- per week...
Krijg echter wel zo'n 100,- aan kmvergoeding..
Mij hoor je niet klagen... nouja, tķs 4 cent duurder geworden, maar da's s'winters altijd zo..
Zijn AX'jes inderdaad niet echt op gebouwd dunkt me...quote:Op zondag 8 januari 2012 20:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Denk ook niet dat t AXje er zo vrolijk van word om dagelijks 100+ kilometers te maken. Dan zou een dieseltje wel uit kunnen
Interessant! Vertel, wat voor Volvo?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:52 schreef H-D het volgende:
Andere auto..vorige was het repareren niet meer waard
Tegenwoordig schaar ik me onder de Volvo-rijders
Een 1991 960 3.0 6-in-lijn.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Interessant! Vertel, wat voor Volvo?
Oeh watvoor een?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:00 schreef CherryLips het volgende:
Woensdag misschien/waarschijnlijk autootje kopen
Nog een echtequote:Op maandag 9 januari 2012 11:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Een 1991 960 3.0 6-in-lijn.
Ik wilde eigenlijk al best wel lang zo'n type uit die vroege serie dus was wel leuk dat ik net een goeie tegen kwam meestal zijn ze een beetje afgeragd enzo.
Peugeot 107, tweedehandsjequote:
Citroėn AX 1.1 uit '92.. Van de week over de 217.000 km gereden .. Moet het nog een tijdje volhouden dus binnenkort een uitgebreide grote beurt gevenquote:Op maandag 9 januari 2012 11:06 schreef H-D het volgende:
@Cherry: Als je van compact houdt zijn ze best leuk denk ik kwestie van smaak:O
@ Sjoegerd: wat rij jij dan?
Hoe het rijd, overhellen in de bochten en veel lawaai. Verder kun je prima meekomen maar snelweg vind ik niet zo geweldig in t hokje . Valt me nog mee dat hij het al bijna 2 jaar bij me volhoud. Aangezien ik m niet altijd even voorzichtig behandelquote:Op maandag 9 januari 2012 11:10 schreef H-D het volgende:
Hoe rijdt zoiets eigenlijk? Kan me er niet zoveel bij voorstellen enzo, volgens mij nog best pittig ofniet?
Ik vond de Aygo er eigenlijk leuker uitzien, maar die zijn waardevaster oid.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:06 schreef H-D het volgende:
@Cherry: Als je van compact houdt zijn ze best leuk denk ik kwestie van smaak:O
@ Sjoegerd: wat rij jij dan?
Maar bij 165 houd het wel opquote:Op maandag 9 januari 2012 11:15 schreef H-D het volgende:
Haha je trapt 'm flink op z'n staart dan?
Snelweg kan me voorstellen dat 120-130 niet zo comfortabel meer is
Ik vind de 107 wel het leukste van het stel eigenlijk:P. Lekker zakelijk vergeleken met de overige 2quote:Op maandag 9 januari 2012 11:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond de Aygo er eigenlijk leuker uitzien, maar die zijn waardevaster oid.
Ik heb in de Citroen C1, de Aygo en de Peugeot 107 gezeten. We vermoeden dat er een keer een kleine update in die wagens is geweest, want ik heb in veel autootjes gezeten en in de modellen die nog geen drie jaar oud waren kon ik m'n benen wel kwijt: in de C1 van 2008 knalde ik steeds tegen het stuur of het stuurkolom aan en moest ik de auto zowat in- en uitkruipen, en bij een van de Peugeots ook. De nieuwere versies hadden dat niet.
Regelmatig. Schiet het tenminste een beetje op naar huis vanaf schoolquote:
Ja das waar In m'n vorige auto reed ik ook meestal 140 eigenlijk ofzoquote:Op maandag 9 januari 2012 11:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Regelmatig. Schiet het tenminste een beetje op naar huis vanaf school
Alleen rij ik meestal niet met de auto naar school. Trein is toch goedkoper ..quote:Op maandag 9 januari 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja das waar In m'n vorige auto reed ik ook meestal 140 eigenlijk ofzo
Ik fiets altijd naar school Maar m'n werk doe ik wel vaak met de auto ( ligt eraan waar ik heen moet) En krijg nette km-vergoeding dus daar rij ik m'n auto vanquote:Op maandag 9 januari 2012 11:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen rij ik meestal niet met de auto naar school. Trein is toch goedkoper ..
Auto is handig naar stage/werk .. Ik rijd m van mijn salaris en stufiquote:Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik fiets altijd naar school Maar m'n werk doe ik wel vaak met de auto ( ligt eraan waar ik heen moet) En krijg nette km-vergoeding dus daar rij ik m'n auto van
Ja m'n stufie helpt ookxDquote:Op maandag 9 januari 2012 11:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Auto is handig naar stage/werk .. Ik rijd m van mijn salaris en stufi
Wat had jij voor je AX dan eigenlijk?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Auto is handig naar stage/werk .. Ik rijd m van mijn salaris en stufi
Onzin, daarmee kun je prima lange afstanden rijden!quote:Op zondag 8 januari 2012 20:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zijn AX'jes inderdaad niet echt op gebouwd dunkt me...
Tsja, definieer brak . Ik heb mijn auto uit '86 pas geleden voorbij de 260.000 km gereden .quote:Op maandag 9 januari 2012 11:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Citroėn AX 1.1 uit '92.. Van de week over de 217.000 km gereden .. Moet het nog een tijdje volhouden dus binnenkort een uitgebreide grote beurt geven
De 107 van een kennis zat veel te krap, de 107 die ik later zelf kocht zit prima, eentje uit 2008. Geen idee waarom de stoelrail in die andere zo kort wasquote:Op maandag 9 januari 2012 11:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond de Aygo er eigenlijk leuker uitzien, maar die zijn waardevaster oid.
Ik heb in de Citroen C1, de Aygo en de Peugeot 107 gezeten. We vermoeden dat er een keer een kleine update in die wagens is geweest, want ik heb in veel autootjes gezeten en in de modellen die nog geen drie jaar oud waren kon ik m'n benen wel kwijt: in de C1 van 2008 knalde ik steeds tegen het stuur of het stuurkolom aan en moest ik de auto zowat in- en uitkruipen, en bij een van de Peugeots ook. De nieuwere versies hadden dat niet.
Maar je gaat toch ook niet met benen wijd autorijden Lekker naar Zuid-Frankrijk rijden zo je moet wel gewoon goed kunnen zittenquote:Op maandag 9 januari 2012 11:52 schreef CherryLips het volgende:
Het lag dus niet aan ons Die verkopers keken ons raar aan. Vooral omdat zowel m'n vader als ik niet zo groot/lang zijn. 'Ja, moet je met je benen wijd zitten.' Dan krijg ik kramp in m'n heup
Je hebt soms van die sjonnies die in de auto achter het stuur liggen, die liggen met de knieėn aan de zijkant. Ik zit echt rechtop, achter m'n bureau, op de fiets en in de autoquote:Op maandag 9 januari 2012 11:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar je gaat toch ook niet met benen wijd autorijden Lekker naar Zuid-Frankrijk rijden zo je moet wel gewoon goed kunnen zitten
Ja, voor dat parkeren doe ik hetquote:Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef JDude het volgende:
Ik heb een keer een 107'tje als huurauto gehad. Op de snelweg gaat vooral het lawaai van de driecilinder grasmaaiermotor vervelen na een tijdje . Maar goed, in de stad kom je met zo'n dingetje probleemloos met het verkeer mee, en ook parkeren is natuurlijk een eitje.
Dan kan ik onderhand zeker gewoon een nieuwe kopen die wat uitgebreider is?quote:Op maandag 9 januari 2012 12:01 schreef JDude het volgende:
Via internet, door 'm aan je computer te hangen. Tenminste, zo werkt het bij die van ons uit 2008. Is overigens nog best prijzig geloof ik.
Zou alleen wat meer geluidsisolatie willen.. Dat is de grootste ergernis op de snelweg van de AX.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Onzin, daarmee kun je prima lange afstanden rijden!
[..]
Tsja, definieer brak . Ik heb mijn auto uit '86 pas geleden voorbij de 260.000 km gereden .
Afgelopen krappe 4 maanden 17.000 kilometer gereden, zonder problemen .
Binnenkort ga ik dr cruise control inbouwen, dat lijkt me toch wel erg relaxed voor op de snelweg!
en volgens mij moet je voor een kaartupdate eerst de actuele kaart hebben, dus das nog een keer 60 euro....quote:Op maandag 9 januari 2012 12:04 schreef JDude het volgende:
https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/mapupdateservice/
Hier kun je kijken wat er voor jouw type mogelijk is. Eén jaar kaartupdate kost 75 euro, nu is er wel een aanbieding voor 56. Voor een paar tientjes meer heb je inderdaad een nieuwe.
Of je koopt gewoon een dikke auto!quote:Op maandag 9 januari 2012 17:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou alleen wat meer geluidsisolatie willen.. Dat is de grootste ergernis op de snelweg van de AX.
Zoals ik al zovaak heb gezegd.. Betaal jij het voor me?quote:
Geld zat jij!quote:Op maandag 9 januari 2012 19:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zoals ik al zovaak heb gezegd.. Betaal jij het voor me?
Ik heb van die zeikouders zeg maarquote:
Voor 95 euro:quote:Op maandag 9 januari 2012 12:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan kan ik onderhand zeker gewoon een nieuwe kopen die wat uitgebreider is?
heb je een helemaal nieuwe en dat voor 20 euro meer dan dat waarschijnlijk een kaartupdate kostquote:Met de Start2 van TomTom beschikt u over een gebruiksvriendelijke en betaalbare Europa-GPS. Via het vereenvoudigde menu heeft u in een handomdraai de kortste route berekend, die ook nog eens rekening houdt met uw rijstijl.
De Start2 is voorzien van een geavanceerd navigatiesysteem, inclusief rijstrookaanduiding en het Text-To-Speech-programma zodat u op iedere situatie bent voorbereid. Deze GPS is TMC-compatibel en dankzij de TomTom IQ-routes-technologie bespaart u veel tijd en geld: deze module houdt bij het bepalen van de meest geschikte route rekening met de datum en het tijdstip waarop u de weg op gaat.
Mag je geen auto kopen dan ofzo?quote:Op maandag 9 januari 2012 19:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb van die zeikouders zeg maar
Die hebben zoiets van, blijf maar in dit hok rijden tot die uit elkaar valt of tot je vast werk hebt ..quote:
De AX is de eerste ja ..quote:Op maandag 9 januari 2012 20:12 schreef H-D het volgende:
Was het zo lastig wat is er op tegen dat je een auto hebt dan? Is de AX je eerste dan eigenlijk ook?
Er is inderdaad wel zoveel leuksxD te moeilijk soms maar meestal helpt je budget wel met kiezen
Eerste is altijd wel speciaalquote:Op maandag 9 januari 2012 20:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De AX is de eerste ja ..
En de keuzelijst is bij mij enorm. Zelfs voor een budget tot 2500 al
De lijst varieert van verschillende Volvo's tot 4x4's.. Maar aan de andere kant kan een klein pittig autootje als een Saxo met 1.6-16v motor me ook wel bekoren.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Eerste is altijd wel speciaal
Wat zou je dan bijv. graag willen?
740, 850, 940, S40.. Allemaal wel best .. Liefst wel beetje potente uitvoeringen met turboblok ofzo.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
Dat is nogal verschillend inderdaad:P..welke volvo zat je te denken?
Alleen de maandelijkse lasten van de bovengenoemde auto's vind ik gewoon een hoop geld. Kan dan wel een belastingvrije 740 op de kop tikken maar dan ben je zoveel kwijt qua aanschaf. In verhouding kun je dan net zo goed een belastingplichtige kopen voor een paar honderd euro.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:24 schreef H-D het volgende:
Ja vermogen is altijd leuk Ik wilde ook altijd een auto met (relatief) veel vermogenxD
Ja dat is wel een punt idd. Voor een leuke auto moet je vaak gewoon veel aftikken per maandquote:Op maandag 9 januari 2012 20:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen de maandelijkse lasten van de bovengenoemde auto's vind ik gewoon een hoop geld. Kan dan wel een belastingvrije 740 op de kop tikken maar dan ben je zoveel kwijt qua aanschaf. In verhouding kun je dan net zo goed een belastingplichtige kopen voor een paar honderd euro.
Slurpende 6 cylinder.. 940 2.0T kun je tenminste nog relatief makkelijk motorisch aan peuterenquote:Op maandag 9 januari 2012 20:25 schreef H-D het volgende:
Die 850 en 940 zijn inderdaad wel mooi trouwens, maar waarom geen 960 dan?
Zoals het hoort.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:28 schreef Goddelijker het volgende:
350km heen, 350km terug, zonder problemen
En die zijn rap, moest ik een jaar geleden eens vaststellen, sta je dan met je spiksplinternieuwe Audi A6 3.0 TDI. Ja, het zit mij emotioneel nog erg diep.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:28 schreef Sjoegerd het volgende:
En een 850 T-5 blijft gewoon een koningsauto
Dąt is waarquote:Op maandag 9 januari 2012 20:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Slurpende 6 cylinder.. 940 2.0T kun je tenminste nog relatief makkelijk motorisch aan peuteren
.. En ze zijn nog rapper te maken .. Op het 850 forum rijden er verscheidene met 300+ pk's rond.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En die zijn rap, moest ik een jaar geleden eens vaststellen, sta je dan met je spiksplinternieuwe Audi A6 3.0 TDI. Ja, het zit mij emotioneel nog erg diep.
Precies.quote:
Hmmmm, zijn die gechipped of zijn er ook technische veranderingen aan gedaan? Met chippen zou ik altijd voorzichtig zijn, automaatbak en turbo willen er nog wel eens aan onderdoor gaan, dus erg duur.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
.. En ze zijn nog rapper te maken .. Op het 850 forum rijden er verscheidene met 300+ pk's rond.
Dat wordt dus een nieuwequote:Op maandag 9 januari 2012 19:08 schreef gateway het volgende:
[..]
en volgens mij moet je voor een kaartupdate eerst de actuele kaart hebben, dus das nog een keer 60 euro....
al was er laatst een aanbieding waar dat niet bij stond....
Vaak ook technische veranderingen. En meeste zijn met die vermogens wel handbakken . Met automaat en/of LPG gaan ze vaak niet verder dan een pk of 280-300.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hmmmm, zijn die gechipped of zijn er ook technische veranderingen aan gedaan? Met chippen zou ik altijd voorzichtig zijn, automaatbak en turbo willen er nog wel eens aan onderdoor gaan, dus erg duur.
Gaat mijn portemonnee leuk vinden zo'n T5 voor de deur . Dan is het niet meer op zondag uitslapen maar naar de autobahnquote:Op maandag 9 januari 2012 20:37 schreef H-D het volgende:
Merk het, misschien moet je er dan toch maar 1 kopen
Ja maar zoveel .. En de keuzes in 850 land is ook groot . Kleur, uitvoering, kleur interieur, upgrades.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:41 schreef H-D het volgende:
Dat is inderdaad minder voor je bankrekening, maar ach hobby mag wel geld kosten toch?
Dat doe je 1 of 2 keer en dan is de spanning daar ook wel van af hoor.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gaat mijn portemonnee leuk vinden zo'n T5 voor de deur . Dan is het niet meer op zondag uitslapen maar naar de autobahn
T5 op LPG kan ja, maar ik rij niet zoveel dat het voor mij een voordeel is. Sowieso vind ik die auto voor mijn inkomsten momenteel nog veel te duur.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doe je 1 of 2 keer en dan is de spanning daar ook wel van af hoor.
Maar kan je een T5 op LPG laten lopen? Dan valt het met de kosten wel weer mee, maar zie zo een auto als iemand van jonger dan 25 maar eens verzekerd te krijgen.
Niet als je een T4 kooptquote:Op maandag 9 januari 2012 20:43 schreef H-D het volgende:
Dat is waar, koop anders een S40? Die is wel iets vriendelijker voor je bankrekening denk ik?
Tja zo'n 1.8 is wel leuk.. Maar bij wijze van stroomt er een beetje motorolie door mijn aderen. Wil dus wel wat leukersquote:Op maandag 9 januari 2012 20:45 schreef H-D het volgende:
Ik vermoedde al dat je over die T4 zou gaan beginnen inderdaad
Ik heb ook een S40!quote:Op maandag 9 januari 2012 20:43 schreef H-D het volgende:
Dat is waar, koop anders een S40? Die is wel iets vriendelijker voor je bankrekening denk ik?
Wtvoor een heb jij dan?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:50 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik heb ook een S40!
Met veeel te grote banden
merk je daar nog verschil mee in vergelijking met de 1.8?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
En de gewone 2.0? Of is dat eigenlijk ook net te weinig?
En Comic-Sans-Bandenquote:Op maandag 9 januari 2012 20:50 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik heb ook een S40!
Met veeel te grote banden
Kan opzich wel.. Maar toch .. Kan t opzich wel betalen, denk dan alleen dat leuke dingen doen er niet meer in zit.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
En de gewone 2.0? Of is dat eigenlijk ook net te weinig?
Nouja, dan 177quote:Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
177pk, alleen de nieuwste (sinds 2010) hebben 184pk.
Nog steeds ruim voldoende hoor, uitstekende motor en nog beter verbruik.
Haha nee die auto heb ik gelukkig allang niet meer zijn nu wel vredesteijn banden.quote:
Vredestein-banden zijn niet eens zo duur viel me laatst opquote:Op maandag 9 januari 2012 20:51 schreef Hyman het volgende:
[..]
Haha nee die auto heb ik gelukkig allang niet meer zijn nu wel vredesteijn banden.
Zou het niet weten eerlijk gezegd, heb zelf nooit S40 geredenquote:Op maandag 9 januari 2012 20:51 schreef Hyman het volgende:
[..]
merk je daar nog verschil mee in vergelijking met de 1.8?
Ja dat klopt het scheelt niet zo heel veel, maar misschien voelt ie dan wel een stuk vlotter ofzoquote:Op maandag 9 januari 2012 20:54 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en het verschil tussen een 1.8 en een 2.0 vind ik wel te verwaarlozen als ik de specificaties bekijk.
niet wanneer je een dikke gastank achterin hebt wss.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat klopt het scheelt niet zo heel veel, maar misschien voelt ie dan wel een stuk vlotter ofzo
joah, shined harder dan gordon.quote:
ja.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:57 schreef H-D het volgende:
Nice, die S40 ziet er echt heeeeel fraai uit. En da's de 1.8?
Mooie auto. Rijdt fijn? 1.8 lijk me altijd zo ondergemotoriseerd maar dat valt wel mee dan?quote:
als een zonnetje bijna 270k op de teller met lpg g3, maar rijdt heel lekker.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Mooie auto. Rijdt fijn? 1.8 lijk me altijd zo ondergemotoriseerd maar dat valt wel mee dan?
Welke maat heb je er onder liggen dan?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:00 schreef Hyman het volgende:
[..]
als een zonnetje bijna 270k op de teller met lpg g3, maar rijdt heel lekker.
Alleen door die banden die te groot zijn (door mijn fout aan de garage de verkeerde maat ofzo doorgegeven) moet je er niet met meer dan 2 man inzitten
En sowieso is de achterbank een beetje krap als iedereen rond de 1.90 is.
Maar als student zijnde heb ik toch niet te klagen.
geen idee, net 1 te groot.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Welke maat heb je er onder liggen dan?
Tof!quote:Op maandag 9 januari 2012 21:00 schreef Hyman het volgende:
[..]
als een zonnetje bijna 270k op de teller met lpg g3, maar rijdt heel lekker.
Alleen door die banden die te groot zijn (door mijn fout aan de garage de verkeerde maat ofzo doorgegeven) moet je er niet met meer dan 2 man inzitten
En sowieso is de achterbank een beetje krap als iedereen rond de 1.90 is.
Maar als student zijnde heb ik toch niet te klagen.
hiervoor had ik een 440, maar die heb ik weggedaan omdat ie toch teveel kleine dingetjes had die teveel kostten. maar die had wel heerlijke stoelenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Tof!
Ik vind mijn Volvo tot nu toe ook erg fijn rijden. Fijner dan mijn Lancia die ik hiervoor had
Hmm ja daar hoor ik inderdaad ook vaak positieve verhalen over. Maar denk dat zo'n S40 overall toch wel fijner is of niet?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:06 schreef Hyman het volgende:
[..]
hiervoor had ik een 440, maar die heb ik weggedaan omdat ie toch teveel kleine dingetjes had die teveel kostten. maar die had wel heerlijke stoelen
zeker als ik goede banden neem de volgende keer istie voor mij heulemaal goedquote:Op maandag 9 januari 2012 21:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm ja daar hoor ik inderdaad ook vaak positieve verhalen over. Maar denk dat zo'n S40 overall toch wel fijner is of niet?
En als je er met teveel mensen in zit?quote:
Had ie al veel eerder mee moeten komenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En als je er met teveel mensen in zit?
Is het niet een beetje service van de garage als die ze omwisselt?
Heb je handbak of aut. eigenlijk?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:11 schreef Hyman het volgende:
[..]
zeker als ik goede banden neem de volgende keer istie voor mij heulemaal goed
ja, hadden ze wel gezegd ja. Alleen had ik er zelf ook eerst last van in mn 1tje. totdat ik dus hele sterke veren eronder liet zetten, toen had ik er geen last van (alleen wanneer ik drempels te hard pakte)quote:Op maandag 9 januari 2012 21:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En als je er met teveel mensen in zit?
Is het niet een beetje service van de garage als die ze omwisselt?
dat dusquote:Op maandag 9 januari 2012 21:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Had ie al veel eerder mee moeten komen
handgeschakeld.quote:
erhm halfjaar nu ?quote:
Ja, dat is zo.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
ja, hadden ze wel gezegd ja. Alleen had ik er zelf ook eerst last van in mn 1tje. totdat ik dus hele sterke veren eronder liet zetten, toen had ik er geen last van (alleen wanneer ik drempels te hard pakte)
en een maandje of 2 later kwam ik er achter toen ik ineens allemaal maten in de auto moest meenemen. toen vond ik het wel een beetje aso om dan nog terug te gaan nadat ik al 10k km ermee had gereden
Zeker te hoge hoogtemaat?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
erhm halfjaar nu ?
Misschien als ze slijten dat ik er dan geen last meer van heb
Ohja dan ben je wel een beetje te laat jaquote:Op maandag 9 januari 2012 21:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
erhm halfjaar nu ?
Misschien als ze slijten dat ik er dan geen last meer van heb
tjaquote:Op maandag 9 januari 2012 21:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.
Maar wel lekker handig, zo hoef je nooit veel mensen mee te nemen.
ja zoiets, niet in de breedte iig.quote:
Ja zegt die idioot: "Als wij twee dan in de S40 gaan, kunnen jullie 5 in de AX"..quote:Op maandag 9 januari 2012 21:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.
Maar wel lekker handig, zo hoef je nooit veel mensen mee te nemen.
rijdt perfectquote:Op maandag 9 januari 2012 21:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik had die banden er echt zó hard onderuit geskupt
Dat rijd toch voor geen meter man
Of aardig wat bagage.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:21 schreef Hyman het volgende:
[..]
rijdt perfect
Alleen niet met 3/4 man erin
Wat een ballonnen.quote:
Al zat daar dan wel heel veel bier al in de autoquote:
Wel heel veel dan iddquote:Op maandag 9 januari 2012 21:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Al zat daar dan wel heel veel bier al in de auto
Dat zeg ikquote:Op maandag 9 januari 2012 21:21 schreef Hyman het volgende:
[..]
rijdt perfect
Alleen niet met 3/4 man erin
ach, die 1% dat ik er met 3 of meer man inrijd dat kan me aan mn kont oxideren.quote:
bakstenen geven nog meer mee volgens mijquote:Op maandag 9 januari 2012 21:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Kwam vorige week leuke dikke veertjes tegen in het magazijn op stage
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3 pitters moet je aardig doorjanken .. Vond dat met de Picanto iig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:10 schreef CherryLips het volgende:
Vanaf zaterdag mogen jullie uitkijken voor een donkergrijze Peugeot 107 in de omgeving Utrecht. Ik rij waarschijnlijk nog niet zo heel hard want dat motortje is even wennen
Verbruikt dat zoveel dan? zo'n 1.3.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:29 schreef CherryLips het volgende:
De Picanto heb ik de 1.3 gereden, maar die werd me gewoon te duur.
Ja dat dus Mijn slurpbak rijdt 11,2 liter op de 100 km. En met optrekken op de snelweg is het 1:4.quote:
Loopt wel een stuk soepeler dan de 1.0 vind ik zelf. Maar is wel een stukje duurder ja ..quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:29 schreef CherryLips het volgende:
De Picanto heb ik de 1.3 gereden, maar die werd me gewoon te duur.
In aanschaf ik heb nu een tweedehands.quote:
Huh, daar snap ik iets niet aanschaf is toch eenmalig? hoe kan ie dan op een gegeven moment ineens duur worden?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In aanschaf ik heb nu een tweedehands.
Ja die van mij zal ook wel iets van 1:8 doen ofzo:Pquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:32 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja dat dus Mijn slurpbak rijdt 11,2 liter op de 100 km. En met optrekken op de snelweg is het 1:4.
Maar die Picanto kan ook 2e hands toch?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In aanschaf ik heb nu een tweedehands.
Ojee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:10 schreef CherryLips het volgende:
Vanaf zaterdag mogen jullie uitkijken voor een donkergrijze Peugeot 107 in de omgeving Utrecht. Ik rij waarschijnlijk nog niet zo heel hard want dat motortje is even wennen
De nieuwe is van april 2011 dus die is dan nog vrij zeldzaam.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar die Picanto kan ook 2e hands toch?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:38 schreef Hyman het volgende:
[..]
Huh, daar snap ik iets niet aanschaf is toch eenmalig? hoe kan ie dan op een gegeven moment ineens duur worden?
Het kan in een 480 zitten jaquote:
Anders een keer poetsenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Wel interessant deze iig .. Ziet er op de foto's ook nog strak uit
Ik en poetsen?quote:
Jij en je poetsfetisjquote:
Je wilt niet zien hoe vies 'ie nu is. Zowel van binnen als van buiten.quote:
Vandaag nog getankt, 1:19.2quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja die van mij zal ook wel iets van 1:8 doen ofzo:P
Damn.quote:
Dan gaat ik mee mijne moet ook weerquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik gooi binnenkort denk ik de auto door de wasstraat.. In de buurt een aanbieding, basiswasbeurt voor 2,50
Ik vandaag voor 1.389... Diesel wordt duurquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Damn.
Ik tankte van de week voor 1.511 per liter
In Putjebroek, bij de Formido in de buurtquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:03 schreef Hyman het volgende:
[..]
Dan gaat ik mee mijne moet ook weer
Oooh had niet door dat je de nieuwe Picanto wildequote:Op woensdag 11 januari 2012 22:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De nieuwe is van april 2011 dus die is dan nog vrij zeldzaam.
Nee, die vind ik niet mooiquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Oooh had niet door dat je de nieuwe Picanto wilde
Sorry, had te snel gereageerd, ik wilde de nieuwe, vind te oude niet mooi.quote:
Aah nu snap ik je verhaalquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sorry, had te snel gereageerd, ik wilde de nieuwe, vind te oude niet mooi.
vandaag ff met de bedrijfsauto door de wasstraat geweest hijs weer schoon, net zo voor de vrieskou van volgende weekquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik gooi binnenkort denk ik de auto door de wasstraat.. In de buurt een aanbieding, basiswasbeurt voor 2,50
Net als ze weer dat smerige zout gaan strooien. Helaas, maar de auto moet er natuurlijk wel een beetje schoon uit zien.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:10 schreef gateway het volgende:
[..]
vandaag ff met de bedrijfsauto door de wasstraat geweest hijs weer schoon, net zo voor de vrieskou van volgende week
Mijne is al maanden niet gewassen .. Motorkap heeft wat zwarte vlekken alsof er een uitlaat van een ouwe diesel op heeft gestaan .. En modder over de zijkant.. Werkpaardjequote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:35 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Net als ze weer dat smerige zout gaan strooien. Helaas, maar de auto moet er natuurlijk wel een beetje schoon uit zien.
Mijne staat ook 3 dagen in de week voor het pand van stage.. Zo ongeveer naast de voordeurquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:39 schreef gateway het volgende:
naja, bedrijfsauto's zijn visitekaartje voor de zaak he, dus ja.... En we mogen 1x per maand doro de wasstraat op kosten van de baas, dusja
Jazeker. Gisteren ruim 80 euro voor een volle tank, en dan had ik 'm niet eens helemaal leeg gereden!quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vandaag voor 1.389... Diesel wordt duur
mjah das je priveauto neem ik aan? en niet van de zaak?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijne staat ook 3 dagen in de week voor het pand van stage.. Zo ongeveer naast de voordeur
Hah tegen die tijd dat een citroėn AX een bedrijfsauto wordt dan ben ik allang weg bij dat bedrijfquote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:23 schreef gateway het volgende:
[..]
mjah das je priveauto neem ik aan? en niet van de zaak?
Kreeg ik maar een dikke Landcruiser van de zaakquote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:23 schreef gateway het volgende:
[..]
mjah das je priveauto neem ik aan? en niet van de zaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |