abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106053535
Aanschouw hier; het 76e autorij topic.



De heilige koeien:

08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2

Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje

Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1

BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2

Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2

CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011

Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003

Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2

Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2

FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto

Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3

Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1

Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2

Grrrrrrrr ?

house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto

JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1

Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2

Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2

Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei

L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986

Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4

Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999.

Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2

Purdey Nissan Micra 1.3, 1998.

ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto

Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto

WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2

WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001

Statistieken:
Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106054273
Op klopt al een tijdje niet meer voor mij trouwens :') Ik rijd allang geen Lancer meer, en de Laguna is nu ook weg. Het is vervangen door dit beestje uit 1991, met een heuse 1.2 er in waar ik ver mee van de linkerbaan weg moet blijven.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 26 december 2011 @ 13:06:26 #3
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_106054755
Iemand nog interesse in een Clio uit 2000?
Shuffle up and deal!!!
  maandag 26 december 2011 @ 13:26:35 #4
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_106055311
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef Bartholomeus het volgende:

Een Touran is zwaarder dan een Passat, en evengoed ook met maximaal 170pk geleverd in diesel. Bovendien mag ie maar 1500kg of 1600kg trekken, de Passat en 330 doen 1800kg. We hebben op de zaak een 2tons aanhanger, dus om het een beetje bij het fatsoenlijke te houden is een Touran eigenlijk geen optie. Bovendien, ik ben geen vertegenwoordiger en al helemaal geen 50 :P
Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderen :)
  maandag 26 december 2011 @ 14:15:54 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106056772
Hoi,

Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.

Goed idee of niet?

Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
pi_106056897
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:26 schreef gateway het volgende:

[..]

Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderen :)
Ik heb nu 130pk op net 1200kg in m'n golfje, en ik wil er qua pk/gewichtsverhouding niet op achteruit gaan ;)

Overigens ben ik op internet eens aan het kijken, de eerste de beste 330D met een paar leuke opties kost al 27000, en dan komt er nog een klap BPM bij ook ;(
De BPM op een 320 is al een stuk beter te behapstukken want minder CO2 uitstoot, maar evengoed staat zo'n ding pas te koop voor 23000 euries. En als de 330 dan toch afvalt, is de vergelijking tussen de 170pk Passat en de 320D natuurlijk lastiger. Beide geen raket op wielen (helaas) maar toch beide voor- en nadelen voor ongeveer dezelfde prijs, ongeveer hetzelfde gewicht en ongeveer dezelfde pk's :{
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 26 december 2011 @ 14:39:02 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106062380
Ok, na even wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat een 330D er niet in zit financieel. Of ik moet een kale uitvoering hebben, en dat dat wil ik niet. Dan liever wat minder PK's en meer luxe. Dat gezegd hebbende gaat de vergelijking dus tussen een 320D, een Passat 170pk en een Mondeo 2.0TDCI.

De BMW:


Pro's:
- Vette bak O+
- Achterwielaandrijving ~O>
- Vast ingebouwd navigatiesysteem
- Snelste van de drie
Con's:
- Mag maar 1600kg trekken
- Duurste van de 3, ook tweedehands
- Kleinste kofferbak

De VW:


Pro's:
- Eveneens vette bak O+
- DSG-automaat
- Slechts marginaal langzamer dan de BMW
- Spelonk van een kofferbak
- 1800kg aanhangergewicht
Con's:
- RSN510 is een mooi systeem maar ontzettend diefstalgevoelig, en die wil ik dus eigenlijk niet.
- Minder testosterongehalte dan de BMW
- Heeft op papier een iets hoger brandstofverbruik

De Ford:


Pro's:
- Whopping 2000kg aanhangergewicht
- Heeft menige autovergelijkingstest gewonnen op punten als comfort, ruimte en weggedrag
- Op papier zuiniger dan de andere twee
Con's
- Heeft 10 resp. 17pk minder dan de andere twee, en is wat zwaarder, waardoor duidelijk trager dan de andere twee
- Grijze muis
- Automaat schijnt wat houterig te schakelen????
- Geen idee over het navigatisysteem

Eventuele andere opties zouden een Benz C-klasse zijn (te duur, te ouwelullenbak en Benz :{w ) en een Audi A4 2.7V6 Multitronic (zuipbak, te duur, multitronic kan slecht tegen aanhangers trekken) zijn. Maar die doen dus gewoon even niet mee :P

En nu :?

Harder dan 120 130 mag je in Nederland toch niet, brandstof wordt alleen maar duurder en met 2+ uur per dag in de auto is een beetje comfort niet weg. Voor de toekomstige hond ruimte zat. Aanhangers trekken komt met enige regelmaat voor en is voor deze auto geen enkel probleem, dus de Mondeo is een serieuze kandidaat. But it won't get me laid :P

Harder dan 130 is wel leuk, en je bent jong en je wilt wat. De BMW gaat het hardst van de drie en ademt het meest testosteron. De achterwielaandrijving is natuurlijk fungarantie, qua weggedrag en zitcomfort heeft BMW een naam hoog te houden en hij is zuiniger dan de VW. Maar de kofferbak is vooral niet bijzonder groot (evengoed groot genoeg voor een hond, daar niet van) en hij mag maar 1600kg trekken. Nu verwacht ik eigenlijk dat in praktijk dit de beste trekauto is door de achterwielaandrijving, maar helaas heeft oom agent daar niet zo veel mee op. Nou ben ik niet bang aangelegd, maar ik hou wel wel graag ook een beetje bij het fatsoenlijke als dat kan. Ohja. Duur issie ook :')

De VW is eigenlijk het mooiste compromis tussen de twee. Met 1800kg aanhangergewicht kan ik leven, kofferbak is huge, en de DSG versnellingsbak is vermaard en bovendien oersterk. Dat zet ook meteen de deur tot het chiptunen open, mocht die 170pk me nog niet genoeg zijn :P
Qua comfort zit het bij VW ook wel goed, maar het ding heeft ook een in mijn ogen groot nadeel en dat is de RSN510 unit. Die wil ik eigenlijk niet, want ik zit niet te wachten op ingeslagen ruiten, vernielde dashboards en geruïneerde bekleding. Been there, got the t-shirt. Evengoed wil ik eigenlijk wel graag een fabrieksradio, het uitgebreide boxenpakket en uiteraard de telefoonvoorbereiding. Ohja. Bijna even duur als de BMW :P

Kom maar op met de gedachtengangen, tips, adviezen, alternatieven en dingen waar ik niet aan gedacht heb *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartholomeus op 26-12-2011 18:27:47 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 26 december 2011 @ 18:49:11 #9
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106063198
Kun je die Passat niet bestellen zonder navigatie? Als dat nou het enige nadeel is...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106063310
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:49 schreef Kriegel het volgende:
Kun je die Passat niet bestellen zonder navigatie? Als dat nou het enige nadeel is...
Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellen :P Evengoed, uiteraard is zonder dat navigatiesysteem kopen een optie. Alleen dan heb je ook niet het uitgebreide boxenpakket zover ik weet, en ook de telefoontoestand loopt via dat ding. Dat kan je opvangen door een radiounit met navigatie en bluetooth zoals van Pioneer, JVC, Kenwood, etc, maar ook die zijn bij het dievengilde gewild helaas :(

Edit: en eigenlijk wil ik dus een fabrieksradio :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 26 december 2011 @ 20:38:41 #11
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106065937
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 26 december 2011 @ 20:46:33 #12
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106066174
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106066604
quote:
15s.gif Op maandag 26 december 2011 20:46 schreef Kriegel het volgende:

[..]

En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka.
Aygo/107/C1. 'Aaaaaaaaaaaah wat lieeeeeev O+ '

;(
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 26 december 2011 @ 21:12:16 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_106067094
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:55 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellen :P Evengoed, uiteraard is zonder dat navigatiesysteem kopen een optie. Alleen dan heb je ook niet het uitgebreide boxenpakket zover ik weet, en ook de telefoontoestand loopt via dat ding. Dat kan je opvangen door een radiounit met navigatie en bluetooth zoals van Pioneer, JVC, Kenwood, etc, maar ook die zijn bij het dievengilde gewild helaas :(

Edit: en eigenlijk wil ik dus een fabrieksradio :P
ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3) :P
pi_106067174
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:12 schreef gateway het volgende:

[..]

ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3) :P
Ik zie net een knalblauwe 320 voorbij komen, en daar krijg ik stiekem best wel een hele grote plasser van O+

Dat is nou het hele verschil, vrouwen kopen auto's met hun hart, mannen met hun lul :Y)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106075433
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.

Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?

Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_106079232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.

Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?

Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerd :).
pi_106081064
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.

Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?

Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
De 320 mag 1600kg trekken, de 330 1800kg inderdaad. Alleen is een 330 met vergelijkbare opties leeftijd en kilometerstand nogal wat duurder, en ook de BPM die er bij komt is niet grappig meer. Wat dat betreft is budget een bitch. Nu gaat dit pas in het voorjaar/zomer volgend jaar spelen, dus we zullen zien wat er nog te rekken valt :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106081158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef L0we het volgende:

[..]

En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerd :).
Staat wel een hoger verbruik tegenover, en ondanks de extra fun tikt dat met 40.000km per jaar toch lekker door. En iets met budget dus enzo :P
Maar tóch.... O+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:28:24 #20
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106082317
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
Vrouwen zijn irrationeel.

Ik zou graag een Jaguar XJ willen. Eentje uit begin jaren '90 is spotgoedkoop, en je krijgt een onmeunig dikke bak met dito onderhoudskosten...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_106082480
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus byebye 330, welkom 320 O+

Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen? ~O>
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106083085
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus byebye 330, welkom 320 O+

Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen? ~O>
Ieps! Dat zijn nog eens verschillen. Dan is het vrij logisch om voor een 320D te gaan ja ;).
pi_106085208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus byebye 330, welkom 320 O+

Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen? ~O>
500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend.

Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_106086140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:15 schreef Mikkie het volgende:

[..]

500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend.

Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij!
Nouja, dat is waar autoweek mee kwam. We hebben het over 40.000km per jaar, en nja, lala brandstof enzo ;(

Overigens is datzelfde aantal kilometers de reden dat ik absoluut een automaat wil. Ik sta bijna iedere dag een poosje in de file, en ik ben dat intrappen van die koppeling echt helemaal zat :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106086225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus byebye 330, welkom 320 O+

Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen? ~O>
6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
pi_106087568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:45 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
Ik zit eens na te rekenen, en ik snap eigenlijk niet zo goed hoe Autoweek bij dat bizarre verschil komt. Verzekering en belasting is tientjeswerk, brandstof scheelt ongeveer ¤100,- in de maand.

Mwah :P

Ohja, de opties. Ik wil automatische airco, volledige af fabriek navigatie, telefoonvoorbereiding, Xenon, leer, stoelverwarming en een automaat. Leer (en daarom stoelverwarming) in verband met m'n werk, stof laat zich moeilijker schoonhouden :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106088833
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.

:P Die opties lijken aardig op die van mij. Ik vind het zo primitief dat je bij een kale versie nog standaard draaiknoppen voor je 3 serie krijgt. Ik heb nogal een grote hond en als in de rui is dan zit je stoffe bekleding zo onder de haren en met mijn leer heb ik daar gelukkig totaal geen last van.
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:56:27 #28
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106088887
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106089481
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:55 schreef dester_martijn het volgende:
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.

:P Die opties lijken aardig op die van mij. Ik vind het zo primitief dat je bij een kale versie nog standaard draaiknoppen voor je 3 serie krijgt. Ik heb nogal een grote hond en als in de rui is dan zit je stoffe bekleding zo onder de haren en met mijn leer heb ik daar gelukkig totaal geen last van.
Vergelijkingssites zat, als ik het zelf nareken kom ik hooguit op 150 euro per maand verschil.

Tegenwoordig is alles optie, niet alleen bij BMW. Ook bij de andere Duitse merken, de VAG merken en zelfs Fiat is de basisversie zo kaal als een luis.
Sja, alles om die vanafprijs maar zo laag mogelijk te krijgen he, marketing is alles *O*
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106089515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder.
Volgens autoweek is het verschil in onderhoud per maand gemiddeld maar een fractie duurder. Tientjeswerk per jaar zelfs :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:15:38 #31
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106089764
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker. :9
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106089914
Mijn tank van mijn polo lekt als ik hem meer dan 1/2 vol doe, heb nog niet goed gekeken(morgen ff wiel eraf halen) maar het lijkt niet vanaf de vulhals te komen maar meer onderaan.
Zou het een slangetje ofzo kunnen zijn?
Schijnt een bekend probleem te zijn bij polos een roestende vulhals maar ik zie daar helemaal geen roest en het lijkt dus alsof het van beneden komt.
pi_106090313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:15 schreef Kriegel het volgende:
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker. :9
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.
pi_106090575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:26 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.
Op het tandvlees is wat anders, ruim overhouden evengoed ook. En inleveren op opties ga ik niet doen :P Gelukkig heb ik nog een half jaar or so om te sparen :s)

Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen :?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106091114
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden.
pi_106091278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef dester_martijn het volgende:
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden.
Klopt, de 330 is ondervertegenwoordigd. Een 335 is meteen ook niet te betalen, zowel qua aanschaf als qua rijdend houden :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106091483
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind.

Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk?
pi_106091788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:54 schreef dester_martijn het volgende:
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind.

Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk?
Dat was de bedoeling inderdaad *O*
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:20:00 #39
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_106092383
Zeg, er was al een BMW-topic, toch? :P
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_106092823
Sorry :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 20:20:03 #41
18653 crew  D.
pi_106099733
*meedroomt
pi_106101823
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar? :P

En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 21:13:06 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106102413
Heeeeeeerlijk rustig vanochtend O+ Normaal 25 minuten (minimaal) onderweg. Nu in 10min op het werk _O_
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_106102473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar? :P

En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig!
Die 150 komt voor 2/3 tot stand door brandstofkosten. Als ik minder ga rijden, en dat zit er door een aanstaande verhuizing wel in, zal ook dat verschil kleiner worden.

Verder wil ik alle opties af fabriek, dus ook de Xenon. Leer wil ik graag omdat ik werk in een bedrijf waar je wel eens stoffige kleren kunt oplopen en dat stof zich uit een stoffen bekleding slecht laat verwijderen. Stoelverwarming wil ik dan weer omdat dat leer zo allejezus koud aan je reet is in de winter :P

Een 325 heeft hetzelfde gewicht, hetzelfde verbruik en minder PK's, dus minder bang for the buck. Lijkt me een vrij valide argument :P
Bij de oosterburen staan er 330's zat, dus dat komt echt wel goed :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106103437
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi,

Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.

Goed idee of niet?

Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
Zou je eerder aanraden om een van de laatste bouwjaren te kopen i.p.v. een nieuwe uit een van de eerste bouwjaren, de eerstgenoemde hebben over het algemeen de kinderziektes eruit terwijl de eerste jaren daar nog wel eens last van willen hebben.

En ik zou dan voor een 740i gaan, die heeft 4-cylinders minder en scheel daardoor heel wat aan centjes (verzekering, verbruik, belasting).
pi_106103601
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:
Ok, na even wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat een 330D er niet in zit financieel. Of ik moet een kale uitvoering hebben, en dat dat wil ik niet. Dan liever wat minder PK's en meer luxe. Dat gezegd hebbende gaat de vergelijking dus tussen een 320D, een Passat 170pk en een Mondeo 2.0TDCI.

De BMW:
[ afbeelding ]

Pro's:
- Vette bak O+
- Achterwielaandrijving ~O>
- Vast ingebouwd navigatiesysteem
- Snelste van de drie
Con's:
- Mag maar 1600kg trekken
- Duurste van de 3, ook tweedehands
- Kleinste kofferbak

De VW:
[ afbeelding ]

Pro's:
- Eveneens vette bak O+
- DSG-automaat
- Slechts marginaal langzamer dan de BMW
- Spelonk van een kofferbak
- 1800kg aanhangergewicht
Con's:
- RSN510 is een mooi systeem maar ontzettend diefstalgevoelig, en die wil ik dus eigenlijk niet.
- Minder testosterongehalte dan de BMW
- Heeft op papier een iets hoger brandstofverbruik

De Ford:
[ afbeelding ]

Pro's:
- Whopping 2000kg aanhangergewicht
- Heeft menige autovergelijkingstest gewonnen op punten als comfort, ruimte en weggedrag
- Op papier zuiniger dan de andere twee
Con's
- Heeft 10 resp. 17pk minder dan de andere twee, en is wat zwaarder, waardoor duidelijk trager dan de andere twee
- Grijze muis
- Automaat schijnt wat houterig te schakelen????
- Geen idee over het navigatisysteem

Eventuele andere opties zouden een Benz C-klasse zijn (te duur, te ouwelullenbak en Benz :{w ) en een Audi A4 2.7V6 Multitronic (zuipbak, te duur, multitronic kan slecht tegen aanhangers trekken) zijn. Maar die doen dus gewoon even niet mee :P

En nu :?

Harder dan 120 130 mag je in Nederland toch niet, brandstof wordt alleen maar duurder en met 2+ uur per dag in de auto is een beetje comfort niet weg. Voor de toekomstige hond ruimte zat. Aanhangers trekken komt met enige regelmaat voor en is voor deze auto geen enkel probleem, dus de Mondeo is een serieuze kandidaat. But it won't get me laid :P

Harder dan 130 is wel leuk, en je bent jong en je wilt wat. De BMW gaat het hardst van de drie en ademt het meest testosteron. De achterwielaandrijving is natuurlijk fungarantie, qua weggedrag en zitcomfort heeft BMW een naam hoog te houden en hij is zuiniger dan de VW. Maar de kofferbak is vooral niet bijzonder groot (evengoed groot genoeg voor een hond, daar niet van) en hij mag maar 1600kg trekken. Nu verwacht ik eigenlijk dat in praktijk dit de beste trekauto is door de achterwielaandrijving, maar helaas heeft oom agent daar niet zo veel mee op. Nou ben ik niet bang aangelegd, maar ik hou wel wel graag ook een beetje bij het fatsoenlijke als dat kan. Ohja. Duur issie ook :')

De VW is eigenlijk het mooiste compromis tussen de twee. Met 1800kg aanhangergewicht kan ik leven, kofferbak is huge, en de DSG versnellingsbak is vermaard en bovendien oersterk. Dat zet ook meteen de deur tot het chiptunen open, mocht die 170pk me nog niet genoeg zijn :P
Qua comfort zit het bij VW ook wel goed, maar het ding heeft ook een in mijn ogen groot nadeel en dat is de RSN510 unit. Die wil ik eigenlijk niet, want ik zit niet te wachten op ingeslagen ruiten, vernielde dashboards en geruïneerde bekleding. Been there, got the t-shirt. Evengoed wil ik eigenlijk wel graag een fabrieksradio, het uitgebreide boxenpakket en uiteraard de telefoonvoorbereiding. Ohja. Bijna even duur als de BMW :P

Kom maar op met de gedachtengangen, tips, adviezen, alternatieven en dingen waar ik niet aan gedacht heb *O*
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?

Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?).
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:42:36 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106103853
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft. :')
pi_106103858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?

Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?).
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeld :9

Wees eerlijk, je moet trots op me zijn :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106103919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft. :')
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuw :|W

Als je dan wat wilt moet je vierwielaandrijving hebben. Voor die drie keer per jaar dat het werkelijk keihard sneeuwt doe ik wel wat voorzichtiger, dat is me het way extra brandstofverbruik niet waard :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106103976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:32 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen :?
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease?
pi_106104020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeld :9

Wees eerlijk, je moet trots op me zijn :P
Uiteraard vind ik het een uitstekende keuze van je, de 320d (facelift) is een geweldige auto. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')