Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderenquote:Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Een Touran is zwaarder dan een Passat, en evengoed ook met maximaal 170pk geleverd in diesel. Bovendien mag ie maar 1500kg of 1600kg trekken, de Passat en 330 doen 1800kg. We hebben op de zaak een 2tons aanhanger, dus om het een beetje bij het fatsoenlijke te houden is een Touran eigenlijk geen optie. Bovendien, ik ben geen vertegenwoordiger en al helemaal geen 50
Ik heb nu 130pk op net 1200kg in m'n golfje, en ik wil er qua pk/gewichtsverhouding niet op achteruit gaanquote:Op maandag 26 december 2011 13:26 schreef gateway het volgende:
[..]
Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderen
Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellenquote:Op maandag 26 december 2011 18:49 schreef Kriegel het volgende:
Kun je die Passat niet bestellen zonder navigatie? Als dat nou het enige nadeel is...
En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka.quote:Op maandag 26 december 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
Aygo/107/C1. 'Aaaaaaaaaaaah wat lieeeeeevquote:Op maandag 26 december 2011 20:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka.
ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3)quote:Op maandag 26 december 2011 18:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellenEvengoed, uiteraard is zonder dat navigatiesysteem kopen een optie. Alleen dan heb je ook niet het uitgebreide boxenpakket zover ik weet, en ook de telefoontoestand loopt via dat ding. Dat kan je opvangen door een radiounit met navigatie en bluetooth zoals van Pioneer, JVC, Kenwood, etc, maar ook die zijn bij het dievengilde gewild helaas
Edit: en eigenlijk wil ik dus een fabrieksradio
Ik zie net een knalblauwe 320 voorbij komen, en daar krijg ik stiekem best wel een hele grote plasser vanquote:Op maandag 26 december 2011 21:12 schreef gateway het volgende:
[..]
ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3)
En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerdquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.
Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?
Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
De 320 mag 1600kg trekken, de 330 1800kg inderdaad. Alleen is een 330 met vergelijkbare opties leeftijd en kilometerstand nogal wat duurder, en ook de BPM die er bij komt is niet grappig meer. Wat dat betreft is budget een bitch. Nu gaat dit pas in het voorjaar/zomer volgend jaar spelen, dus we zullen zien wat er nog te rekken valtquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig.
Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat?
Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed!
Staat wel een hoger verbruik tegenover, en ondanks de extra fun tikt dat met 40.000km per jaar toch lekker door. En iets met budget dus enzoquote:Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef L0we het volgende:
[..]
En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerd.
Vrouwen zijn irrationeel.quote:Op maandag 26 december 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320![]()
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.Ieps! Dat zijn nog eens verschillen. Dan is het vrij logisch om voor een 320D te gaan jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320![]()
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320![]()
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?
Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij!Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Nouja, dat is waar autoweek mee kwam. We hebben het over 40.000km per jaar, en nja, lala brandstof enzoquote:Op dinsdag 27 december 2011 14:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend.
Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij!
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus byebye 330, welkom 320![]()
Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen?
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
Ik zit eens na te rekenen, en ik snap eigenlijk niet zo goed hoe Autoweek bij dat bizarre verschil komt. Verzekering en belasting is tientjeswerk, brandstof scheelt ongeveer ¤100,- in de maand.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:45 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel.
Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must.
Vergelijkingssites zat, als ik het zelf nareken kom ik hooguit op 150 euro per maand verschil.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:55 schreef dester_martijn het volgende:
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.
Die opties lijken aardig op die van mij. Ik vind het zo primitief dat je bij een kale versie nog standaard draaiknoppen voor je 3 serie krijgt. Ik heb nogal een grote hond en als in de rui is dan zit je stoffe bekleding zo onder de haren en met mijn leer heb ik daar gelukkig totaal geen last van.
Volgens autoweek is het verschil in onderhoud per maand gemiddeld maar een fractie duurder. Tientjeswerk per jaar zelfsquote:Op dinsdag 27 december 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder.
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:15 schreef Kriegel het volgende:
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker.
Op het tandvlees is wat anders, ruim overhouden evengoed ook. En inleveren op opties ga ik niet doenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:26 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist.
Klopt, de 330 is ondervertegenwoordigd. Een 335 is meteen ook niet te betalen, zowel qua aanschaf als qua rijdend houdenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef dester_martijn het volgende:
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden.
Dat was de bedoeling inderdaadquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:54 schreef dester_martijn het volgende:
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind.
Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk?
Die 150 komt voor 2/3 tot stand door brandstofkosten. Als ik minder ga rijden, en dat zit er door een aanstaande verhuizing wel in, zal ook dat verschil kleiner worden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:01 schreef Mikkie het volgende:
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar?
En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig!
Zou je eerder aanraden om een van de laatste bouwjaren te kopen i.p.v. een nieuwe uit een van de eerste bouwjaren, de eerstgenoemde hebben over het algemeen de kinderziektes eruit terwijl de eerste jaren daar nog wel eens last van willen hebben.quote:Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi,
Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.
Goed idee of niet?
Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?quote:Op maandag 26 december 2011 18:05 schreef Bartholomeus het volgende:
Ok, na even wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat een 330D er niet in zit financieel. Of ik moet een kale uitvoering hebben, en dat dat wil ik niet. Dan liever wat minder PK's en meer luxe. Dat gezegd hebbende gaat de vergelijking dus tussen een 320D, een Passat 170pk en een Mondeo 2.0TDCI.
De BMW:
[ afbeelding ]
Pro's:
- Vette bak
- Achterwielaandrijving![]()
- Vast ingebouwd navigatiesysteem
- Snelste van de drie
Con's:
- Mag maar 1600kg trekken
- Duurste van de 3, ook tweedehands
- Kleinste kofferbak
De VW:
[ afbeelding ]
Pro's:
- Eveneens vette bak
- DSG-automaat
- Slechts marginaal langzamer dan de BMW
- Spelonk van een kofferbak
- 1800kg aanhangergewicht
Con's:
- RSN510 is een mooi systeem maar ontzettend diefstalgevoelig, en die wil ik dus eigenlijk niet.
- Minder testosterongehalte dan de BMW
- Heeft op papier een iets hoger brandstofverbruik
De Ford:
[ afbeelding ]
Pro's:
- Whopping 2000kg aanhangergewicht
- Heeft menige autovergelijkingstest gewonnen op punten als comfort, ruimte en weggedrag
- Op papier zuiniger dan de andere twee
Con's
- Heeft 10 resp. 17pk minder dan de andere twee, en is wat zwaarder, waardoor duidelijk trager dan de andere twee
- Grijze muis
- Automaat schijnt wat houterig te schakelen????
- Geen idee over het navigatisysteem
Eventuele andere opties zouden een Benz C-klasse zijn (te duur, te ouwelullenbak en Benz) en een Audi A4 2.7V6 Multitronic (zuipbak, te duur, multitronic kan slecht tegen aanhangers trekken) zijn. Maar die doen dus gewoon even niet mee
En nu
Harder dan 120 130 mag je in Nederland toch niet, brandstof wordt alleen maar duurder en met 2+ uur per dag in de auto is een beetje comfort niet weg. Voor de toekomstige hond ruimte zat. Aanhangers trekken komt met enige regelmaat voor en is voor deze auto geen enkel probleem, dus de Mondeo is een serieuze kandidaat. But it won't get me laid![]()
Harder dan 130 is wel leuk, en je bent jong en je wilt wat. De BMW gaat het hardst van de drie en ademt het meest testosteron. De achterwielaandrijving is natuurlijk fungarantie, qua weggedrag en zitcomfort heeft BMW een naam hoog te houden en hij is zuiniger dan de VW. Maar de kofferbak is vooral niet bijzonder groot (evengoed groot genoeg voor een hond, daar niet van) en hij mag maar 1600kg trekken. Nu verwacht ik eigenlijk dat in praktijk dit de beste trekauto is door de achterwielaandrijving, maar helaas heeft oom agent daar niet zo veel mee op. Nou ben ik niet bang aangelegd, maar ik hou wel wel graag ook een beetje bij het fatsoenlijke als dat kan. Ohja. Duur issie ook
De VW is eigenlijk het mooiste compromis tussen de twee. Met 1800kg aanhangergewicht kan ik leven, kofferbak is huge, en de DSG versnellingsbak is vermaard en bovendien oersterk. Dat zet ook meteen de deur tot het chiptunen open, mocht die 170pk me nog niet genoeg zijn
Qua comfort zit het bij VW ook wel goed, maar het ding heeft ook een in mijn ogen groot nadeel en dat is de RSN510 unit. Die wil ik eigenlijk niet, want ik zit niet te wachten op ingeslagen ruiten, vernielde dashboards en geruïneerde bekleding. Been there, got the t-shirt. Evengoed wil ik eigenlijk wel graag een fabrieksradio, het uitgebreide boxenpakket en uiteraard de telefoonvoorbereiding. Ohja. Bijna even duur als de BMW
Kom maar op met de gedachtengangen, tips, adviezen, alternatieven en dingen waar ik niet aan gedacht heb
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeldquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn?
Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?).
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuwquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft.
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:32 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen
Uiteraard vind ik het een uitstekende keuze van je, de 320d (facelift) is een geweldige auto.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:42 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeld
Wees eerlijk, je moet trots op me zijn
Mensen die in de sneeuw niet met achterwielaandrijving kunnen omgaan zijn klapjosti's, ik ben met een BMW 320i (uit 2009) in dat jaar (2009) in de hevige sneeuwval vanuit Luxemburg naar Sittard gereden, heb een vriend opgepikt en ben weer teruggereden naar Luxemburg stad waar behoorlijke hellingen zijn. Door de Ardennen in hevige sneeuwval, met winterbanden geen probleem.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuw![]()
Als je dan wat wilt moet je vierwielaandrijving hebben. Voor die drie keer per jaar dat het werkelijk keihard sneeuwt doe ik wel wat voorzichtiger, dat is me het way extra brandstofverbruik niet waard
Waarom staan er dan wel een stel 335D's?quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease?
Vooralsnog wordt het dus een 330Dquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik het een uitstekende keuze van je, de 320d (facelift) is een geweldige auto.
De mate van beheersing van dat vermogen doet natuurlijk ook een hoop. Als je alleen als een klapjostie het gas in kan trappen dan zal het met minder vermogen vanzelf gemakkelijker gaan jaquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:01 schreef Kriegel het volgende:
Achterwielaandrijving en sneeuw hangen denk ik deels af van het vermogen op die achterwielen, samen met de gewichtsverdeling van de auto. Zo sprak ik laatst een Amerikaan die met z'n nieuwe Mustang GT (400+ pk) totaal niet op een verantwoorde manier vooruitkwam in de sneeuw van Colorado (toegegeven, dat is behoorlijke sneeuw), waar het met een Mustang V6 (305 pk) best lukte.
Omdat de mensen die wél budget voor een 330d de kleine kostensprong naar de 335d voor lief nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Waarom staan er dan wel een stel 335D's?
Nog beter.quote:[..]
Vooralsnog wordt het dus een 330D![]()
Kan paps met z'n Q5 mooi fijnstof happen
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelenquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat de mensen die wél budget voor een 330d de kleine kostensprong naar de 335d voor lief nemen.
In Duitsland heb je hetzelfde gezien met de 330i motor, die viel tussen wal (325i) en schip (330i).
[..]
Nog beter.
Vanzelfsprekend. Maar op een bepaald punt is het vermogen zo groot dat er gewoon niet voorzichtig genoeg te doseren valt, bovendien wordt de auto met de V8 zwaarder en dus verder de sneeuw ingedrukt. Althans, zo stel ik het me voor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De mate van beheersing van dat vermogen doet natuurlijk ook een hoop. Als je alleen als een klapjostie het gas in kan trappen dan zal het met minder vermogen vanzelf gemakkelijker gaan ja
Mwah, wil ik niet zeggen, bij de 325d krijg je wél de voordelen van een 6-cylinder maar je legt er er minder voor neer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelen
Nee, de 320 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en drugsrunners, de 330 voor gladde zakenmannen en de 325 voor domkoppen die niet snappen dat de 330 veel meer biedt voor bijna hetzelfde geld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelen
Dat vond ik ook de charme van de 330 inderdaad. Gewoon netjes 2 pijpjes aan 1 kant, geen bizarre spoilers of sideskirts of wat dan ook, echt een wolf in schaapskleren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, wil ik niet zeggen, bij de 325d krijg je wél de voordelen van een 6-cylinder maar je legt er er minder voor neer.
De 335d is natuurlijk voor mooie bazen, mits voorzien van een terughoudend en net uiterlijk. Niets leukers om jongetjes in gepimpte auto's te laten zien wat echt snel is.
I'll settle for thatquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, de 320 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en drugsrunners, de 330 voor gladde zakenmannen en de 325 voor domkoppen die niet snappen dat de 330 veel meer biedt voor bijna hetzelfde geld.
Tiefseeblau is anders ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Klacht: alle 3-series zijn grijs of zwart
En ik wil een montegoblauwe
Evengoed, ze zijn godnondeju allemaal zwart of grijsquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tiefseeblau is anders ook niet verkeerd.
Kijk je alleen in Nederland of ook in Duitsland?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Evengoed, ze zijn godnondeju allemaal zwart of grijs
Ook in Duitsland. En voor wat ik nog een schappelijke prijs vind natuurlijk. Had 1 knalrode gezien, en verder alles grijs of zwartquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk je alleen in Nederland of ook in Duitsland?
De eerste is de goeie kleur, maar heeft een ton te veel gelopen. De tweede eveneens teveel kilometers, de derde zou een serieuze kandidaat zijn maar staat in f*cking Berlijnquote:Op woensdag 28 december 2011 00:53 schreef Mikkie het volgende:
Hier een een blauwe met alcantarabekleding. Supermooi, vind ik, maar of dat net zo makkelijk schoon te houden is?
Of een zwarte met 'normaal' leer. En eentje met licht interieur, ook erg mooi.
Facelift is geloof ik vanaf oktober 2008. Ga je nou voor de facelift of niet. De voorbeelden die aangehaald worden zijn allemaal van voor de facelift.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De eerste is de goeie kleur, maar heeft een ton te veel gelopen. De tweede eveneens teveel kilometers, de derde zou een serieuze kandidaat zijn maar staat in f*cking BerlijnOverigens heb ik in m'n goflje nu ook die kleurstelling, alleen met stof in plaats van leer, en dat laat zich erg moeilijk schoonhouden. Ondanks dat ik het heel mooi vind denk ik toch dat een donker interieur handiger is voor mij
Dat zwart alcantara is ook wel heel mooi moet ik zeggen
Pruus: die facelift is toch vanaf 2008?
Total loss?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:53 schreef Purdey het volgende:
Ik zat ook eens voor een andere auto te kijken, en ik kwam tot mijn grote hilariteit en verbazing deze tegen:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=waxescygje43
Je bent toch benieuwd naar het verhaal achter deze auto. Zo te zien is er iemand achterop gereden. Waarom heeft de eigenaar van de auto de schade dan niet gewoon verhaald op de partij die achterop gereden is?! En waarom dacht die garage: Oh ja hoor, kom maar op met die kar, die verkopen we wel.' Als ik de RDW moet geloven, is dat ding voor het laatste in maart 2011 op naam gezet. Onbegrijpelijk iets.
Moeder is de 206 helemaal zat. De btw actie nu icm de lpg tank komt financieel heel voordelig uit. Mooi interieur ook!quote:
Ik vind zelf de auto wel tof, al is die iets te krap voor mij. Veel te kiezen viel er niet, maar de twee bifuel uitrustingen zijn uit zichzelf redelijk compleet. Ze heeft voor de duurdere gekozen, net iets mooiere afwerking en kleine luxe dingetjes.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:58 schreef Purdey het volgende:
Helemaal niet mijn smaak en kleur ook, maar tof! Lijkt me een heel fijn gevoel, een hele nieuwe auto te kunnen kopen waar je alles zelf aan kunt bepalen
Dat lijkt me echt geweldig, een luxe auto kiezen en dan alle opties kunnen kiezen enzoquote:Op donderdag 29 december 2011 19:58 schreef Purdey het volgende:
Helemaal niet mijn smaak en kleur ook, maar tof! Lijkt me een heel fijn gevoel, een hele nieuwe auto te kunnen kopen waar je alles zelf aan kunt bepalen
Ik zou zelf ook nooit een nieuwe kopen, hoe geweldig ook. Zeker de eerste zes á twaalf maanden gaat er een hoop waarde verloren.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt geweldig, een luxe auto kiezen en dan alle opties kunnen kiezen enzo
Gaat waarschijnlijk nooit gebeuren hier, vind het ook weer zonde van het geld, een helemaal nieuwe auto
Als het ff kan facelift ja, duhquote:Op donderdag 29 december 2011 17:02 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Facelift is geloof ik vanaf oktober 2008. Ga je nou voor de facelift of niet. De voorbeelden die aangehaald worden zijn allemaal van voor de facelift.
En airco. Zelfs Bultje heeft aircoquote:Op donderdag 29 december 2011 20:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook nooit een nieuwe kopen, hoe geweldig ook. Zeker de eerste zes á twaalf maanden gaat er een hoop waarde verloren.
Ik zoek momenteel een goede Ford Fiesta van ongeveer 2002/2003. En daar wil ik eigenlijk wel centrale vergrendeling op hebben, en elek ramen. Simpelweg omdat ik dat nu ook heb. Wel fijn dat je bij bijv Autotrack zulke criteria kunt aanvinkenWel heel leuk weer, die zoektocht naar iets anders.
Facelift heeft geen "snorretje" boven de nieren dat hebben de pre-facelifts wel. Koplampunits zijn iets anders en verder zijn de achterlicht units anders. Als je erop gaat letten kun je heel wat verschillen ontdekken. Verder is het Idrive systeem van de pre facelift niet zo uitgebreid en kun je alleen via een sneltoets naar het menu, terwijl je met het LCI model meteen naar het betreffende menu kan gaan (en nog andere knoppen). Deze recente Idrive systeem is verrekte handig, want je weet blindelings de menu's te vinden, zoals bellen. Zeer groot pluspunt als je veel kilometers rijd.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het ff kan facelift ja, duh
Edit: waar kan ik trouwens het verschil aan zien? Want een echt verschil is me zo snel nog nieteens opgevallen
Ik zoek zelf ook vanaf 2008 trouwens, misschien dat het me daardoor niet opgevallen is
hehe leuke vergelijkingquote:Op donderdag 29 december 2011 22:56 schreef Purdey het volgende:
Ahw ja, Bultje
Ergens doet het pijn. Het blijft toch m'n eerste autootje. Wat ik laatst al zei: De dag dat iemand anders met de Micra weg zal rijden, zal aanvoelen alsof je moet toekijken hoe een ander wijf aan je eigen lief zit.
dat is waar, maar bedenk dan wel dat 9 v/d 10 keer er iets beters/luxers voor in de plaats komt....quote:Op donderdag 29 december 2011 22:56 schreef Purdey het volgende:
Ahw ja, Bultje
Ergens doet het pijn. Het blijft toch m'n eerste autootje. Wat ik laatst al zei: De dag dat iemand anders met de Micra weg zal rijden, zal aanvoelen alsof je moet toekijken hoe een ander wijf aan je eigen lief zit.
als in; bijna een nieuwe?quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Puntje toegevoegd aan mijn lijstje voor het onderhoud.. Word lange to do list zo.
De facelift is idd in augustus / september 2008 op de markt gekomen. Let we'll, toen werd de auto nog we'll met de oude iDrive software geleverd maar met de nieuwe knoppen, pas ergens in 2009 werd ook de nieuwe software meegeleverd.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Pruus: die facelift is toch vanaf 2008?
Nou dat niet, maar eigenlijk alles wat valt te servicen staat op het lijstje geloof ikquote:
Ik denk dat een auto uit 2009 financieel niet haalbaar wordt. Althans, geen 330. Die software is niet te updaten ofzo?quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De facelift is idd in augustus / september 2008 op de markt gekomen. Let we'll, toen werd de auto nog we'll met de oude iDrive software geleverd maar met de nieuwe knoppen, pas ergens in 2009 werd ook de nieuwe software meegeleverd.
_SB-poort is niet standaard. Dde software is naar mijn weten niet te upddaten, aangezien de oude navi geen vaste harde schijf heeft waar de nieuwe software op draait.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik denk dat een auto uit 2009 financieel niet haalbaar wordt. Althans, geen 330. Die software is niet te updaten ofzo?
Zit de USB dinges niet standaard gewoon in de middenarmsteun? Evengoed, voor m'n telefoon heb ik een steuntje met oplader waar ik 'm carkit achtig in kan knikkeren. De bluetooth doet de rest
Edit: en ik luister toch over het algemeen naar de radio
Ik heb al wel gevonden dat de software van de idrive versie met de nieuwe knoppen niet draait op de versie met de oude knoppen. Maar zijn er dan 3 versies van die software? Want als er 2 zijn zou dus de nieuwe software op de versie met de nieuwe knoppen moeten kunnen draaien. De hardware is namelijk bij de facelift veranderd, zo begrijp ik links en rechts. Maar daar kan ik ook naast zitten natuurlijkquote:Op zaterdag 31 december 2011 12:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
_SB-poort is niet standaard. Dde software is naar mijn weten niet te upddaten, aangezien de oude navi geen vaste harde schijf heeft waar de nieuwe software op draait.
Er zijn twee software type's.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb al wel gevonden dat de software van de idrive versie met de nieuwe knoppen niet draait op de versie met de oude knoppen. Maar zijn er dan 3 versies van die software? Want als er 2 zijn zou dus de nieuwe software op de versie met de nieuwe knoppen moeten kunnen draaien. De hardware is namelijk bij de facelift veranderd, zo begrijp ik links en rechts. Maar daar kan ik ook naast zitten natuurlijk
Goed, dan is dus de volgende vraag hoe ik het verschil in de software ziequote:Op zaterdag 31 december 2011 21:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er zijn twee software type's.
Oude software en oude knoppen
Oude software en nieuwe knoppen (maar die mist de harde schijf)
Niewe software en nieuwe knoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |