abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 mei 2011 @ 00:19:04 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97481396
Draagdoeken #92

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 30 mei 2011 @ 07:40:05 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97485336
Fijn dat de bondolino goed bevallen is Elmo! :Y
En hoewel Tirza in het begin heel even gesputterd heeft (en er iedere keer uit wilde zodra Elmo stil bleef staan), vond ze het een half uurtje later allemaal best.
Die foto in slaap bij D op de rug O+
pi_97485529
De Bondolino foto's!! O+ dat mini humpie Sarah wat zo lekker zit O+ en dan Yaël en Tirza en ook Harry O+ heerlijk!!

Tak, mijn ervaring is dat het snel te warm is met die kleintjes.. ze hangen natuurlijk ook tegen je aan en daar krijgen ze ook al genoeg warmte van.. Het is een beetje zoeken en proberen.. (ik had bijv. van de winter met -10, muppet een romper met lange mouwen, jumpsuit, been warmers, sjaaltje/nekding, muts en dan in een wollen (dunne) doek met mijn draagjas erover.. dat klinkt veel maar dat valt echt reuze mee. Maar die kwam er altijd heerlijk warm onder vandaan :))
  maandag 30 mei 2011 @ 09:36:14 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97486738
Ik ben zooooo fan <3, zojuist ook even in de ringsling een wandeling gemaakt met Seth en die ligt nu weer heerlijk te pitten. Had ik al O+ O+ O+ gedaan? Waarom heb ik dit met Alexa nooit gedaan??? *zucht*

@WupWup, ik heb helaas maar 1 foto, en dat is als ik in pyjama sta met plofkop. :D Maar waar we gisteren waren, zijn foto's gemaakt, wellicht sta ik ergens bij. Zal eens kijken!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97486863
Ja foto's !!
Leuk dat je zo'n fan bent :D
pi_97487225
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:36 schreef [b]Takkembah het volgende:
Ik ben zooooo fan <3, zojuist ook even in de ringsling een wandeling gemaakt met Seth en die ligt nu weer heerlijk te pitten. Had ik al O+ O+ O+ gedaan? Waarom heb ik dit met Alexa nooit gedaan??? *zucht*[/b]
@WupWup, ik heb helaas maar 1 foto, en dat is als ik in pyjama sta met plofkop. :D Maar waar we gisteren waren, zijn foto's gemaakt, wellicht sta ik ergens bij. Zal eens kijken!
Dat heb ik dus met Jaël... Ik had toen een BB maar die hebben we drie keer gebruikt omdat ze er niet echt in ontspande. En in de winkel vertellen ze dan ook niets over anders soort draagzakken, je moet er echt zelf naar op zoek gaan op het net anders weet je het niet...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97487378
Dat is ook het verrotte MP (zie nu dat ik Jaël haar naam verkeerd spelde in de post erboven :@) BB en de Chicco draagzakken worden overal verkocht (voor vaak ook nog heel weinig geld) dus dat is makkelijk..

En dan snap ik niet dat je als Chicco of BB fabrikant je niet iets verder buigt over je populaire product en gewoon iets ergonomisch/verantwoords maakt, zodat het nóg populairder wordt...
pi_97487474
Nou onze BB was duurder dan de Bondolino hoor ;)

En idd verander je product... Maar goed das niet aan mij, maar de leveranciers van ergonomische draagzakken zouden ook kunnen promoten in babywinkels!! Das toch meestal de eerste plaats waar toekomstige ouders heen gaan :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 30 mei 2011 @ 11:16:05 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97489316
MP, hier precies hetzelfde met Alexa :Y, we hadden een BB te leen en daarin krijste ze alles bij elkaar. Uiteindelijk durfde ik een draagdoek niet meer aan.

Vind het ook jammer dat draagdoeken of andere voorgevromde dragers etc niet verkocht worden bij de babydump/park/etc.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 30 mei 2011 @ 12:30:32 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_97491671
Takkembah, had jij Seth nou in een gewone MT? Of was het een speciale? Want ik heb een hele luchtige MT, zou mooi zijn als TIenus daar straks snel in kan.

Oja en stom ja, dat je alleen BB's kan kopen in de meeste winkels. Al ken ik wel winkels waar ze tricot doeken verkopen, ik kwam eens een keer binnen met Driekus in de tricot doek en toen was het meteen: o die is gaaf, welk is het etc bij het winkelpersoneel. Maar inderdaad, hier in de regio zitten babywinkels genoeg, maar geen enkele verkoopt echte dragers. Ik was met Driekus ook altijd een bezienswaardigheid bij het CB, terwijl ie dan of in de MT of in de tricot doek zat. Ben benieuwd wat de reactie dan wordt op de Beco.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 15:32:55 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97497897
In een gewone, denk ik , Mef. Was gisteren niet veel luchtigs aan :D.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 30 mei 2011 @ 16:17:16 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_97499708
ik heb vorig jaar zelf een mt gemaakt van stevige, maar dunne katoen, die was zelfs in zuid-frankrijk nog enigszins luchtig te noemen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 19:02:07 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97506545
Na alle enthousiaste verhalen over de Wompat, ga ik waarschijnlijk een Wompat bestellen gemaakt van Didymos Pesci Pazzi O+ Wompat lijkt me geweldig, maar Girasol is niet zo mijn ding.

Heb daarvoor wel een andere maat van de doek gekocht, dus mijn maat 6 (4.60m) is daardoor te koop (en ook een Mei Tai):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_97519705


Ook met een bijna 4 jarige was de Boba afgelopen weekend erg nuttig!!
pi_97599286
Past dat nog in de Boba? :o Wauw!

Ik heb zojuist de Wompat besteld! *O* Twinkly, ze heeft de peuterversie geadviseerd. Die zit in het begin nog wel erg groot maar hij heeft er langer plezier van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97599531
Woooow super! Ik ben echt helemaal fan!! Welke heb je gekozen??
pi_97601236
Cherry Pie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97601511
Nice... welke kleur banden?

Ik heb vandaag weer dik 2 uur met muppet rondgehobbeld in de stad met haar in de Wompat.. en hij is zó fijn.. Ik kijk gewoon uit naar de vakantie, lekker wat dingen gaan zien met het dametje op mijn rug O+

Ook Amitola vandaag nog even gebruikt, mijn hemel wat een mooie doek, wat een fijne stof! Die gaat ook mee op vakantie.. en in het kader van toch een dag vrij, ook muppetje nog een uur gedragen in de Lillies Ringsling die ik nieuw binnenkreeg.. Ik had de doek, Lillien Amethist.. Was super mooi maar als doek gebruikte ik hem amper. Net te dun ofzo. Maar als ringsling is hij echt superfijn!! En met ramie en zijde lekker dun, maar draagkrachtig en super geschikt voor warmte O+

De Wompat, Amitola en de Lilien RS gaan dus mee op vakantie (we gaan zonder buggy :D meneer draagt ook, we gebruiken hier ook heel zelden de wagen en/of buggy.. dus komt goed)!

(en nu wil ik Amitola nog graag in maatje 6 :P heb nu een maat 4 :P)
pi_97601678
Ik neem de volgende vakantie ook echt de buggy niet mee :D heb er mee lopen slepen, wat een onding vond ik het :D

Mooie aanschaf Claudia!
pi_97601842
We hebben lang zitten twijfelen (en zelfs in de tussentijd een buggy gekocht :')) maar echt goed bekeken: wanneer gaan we zoiets gebruiken? Weegt dat op tegen het meezeulen? Turkije (en dan vooral de dingen die we uitgezocht hebben om te gaan bekijken) zijn niet handig met buggy...

En als er echt nood aan de man is, kopen we daar wel een goedkope buggy :D maar verwacht niet dat het zo'n vaart gaat lopen.. Als ik alleen al een doek vast heb begint mevrouw al te gillen van blijdschap :P
pi_97601917
Ik zat erg te twijfelen tussen donkerbruin en beige, maar heb uiteindelijk toch donkerbruin genomen. Dat vond ik net iets minder flets. Ik heb trouwens ook nog getwijfeld over Forest Berries.

Ik hoop dat wij komende vakantie ook geen kinderwagen nodig hebben!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97602277
Mooi O+ en je hebt dus de pre-school versie besteld? De Toddler zit gewoon goed bij Leia.. Mijn kleine reusje :D O+
pi_97602642
Nee, de peuterversie! Er stond bij dreumes 1-3 jaar en bij peuter 2-4 jaar. Pre-school (kleuter: 3-5 jaar) leek me wat ambitieus. Maar de peuterversie zit dus al oké bij Leia? :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97603099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Past dat nog in de Boba? :o Wauw!
De Boba is toch ook bedoelt tot ong 4 jaar? of 20 kilo?
Ko zit er nog steeds erg diep in. Eigenlijk zit hij beter met zijn armpjes binnenboord, anders zit het pand zo in zijn oksels.
Maar goed, ik ben ook echt een Boba-fan! O+
Grappig al die verschillen en voorkeuren, ik vind zelf de Wombat namelijk niet zo mooi. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97603424
uhm uhm uhm... mijn bijna 4 jarige is pas 92cm en 12,8kg he ;)

Dus voordat die de 20kg haalt zit hij in de brugklas ofzo en is de rugdrager vast niet meer nodig.
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:22:11 #26
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_97603450
Die Wompat is echt geweldig om te zien O+.

Ik heb net een Hop-Tye Kaapstad besteld, ben zo benieuwd!
pi_97603496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, de peuterversie! Er stond bij dreumes 1-3 jaar en bij peuter 2-4 jaar. Pre-school (kleuter: 3-5 jaar) leek me wat ambitieus. Maar de peuterversie zit dus al oké bij Leia? :D
Oh haha! Ja.. althans, hij zit nog wel wat ruim, maar dat stoort eigenlijk niet :) Maar muppet is inmiddels denk ik een kilo of 11 en zeker een cm. of 76 (misschien nog wel langer, laatste meting was een maand geleden en toen was ze 74 cm.. en ze groeit nog steeds redelijk rap heb ik het idee :))

Maar ik denk dat deze versie inderdaad nog wel even meegaat, dus dat hij voor Ivan ook prima is :)

Oeke, de Boba lijkt me ook fijn, maar nu ik heb gemerkt hoe fijn het grote rugpand van de wompat is, denk ik dat weinig andere SSC's me kunnen bekoren :@ ik was zwaaaar fan van de Manduca.. echt heel.. Maar de Wompat wint.. écht!
pi_97603731
Oh P_iglet, leuk, je brugpieper op de rug naar school brengen! :P

Ik vind het zo grappig Orea, hoe het in stromingen gaat, dan is de Beco hier heel populair, dan de zelfgemaakte Mei Tai... Nu gaat de Wombat over de tong.
Ik snap het wel van dat brede rugpand, maar voor Ko moet het echt niet breder zijn, het hangt dus inderdaad niet alleen af van de drager maar ook van de gedraagde. :Y
Alleen die puntmuts aan de Wombat. :X
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97603876
Die is juist O+ , vind ik dan :P

Het is overigens een WomPat.. iets minder combat dan de wombat :P
pi_97603895
ik vind die puntmuts van de wompat juist erg leuk, maar een grotere drager als de boba is ook hier niet wenselijk. Pepijn wordt echt alleen nog incidenteel gedragen en dat past nog makkelijk.

Ik weet niet tot hoeveel kg die pre-school wompat kan, maar ik vrees dat ik dan beter t_igger erin kan doen dan Pepijn.
pi_97603954
:D p_iglet!! Het is heel erg afhankelijk van het kind, denk ik inderdaad.. als Leia zo door blijft groeien dan is ze eind dit jaar een kilo of 12, bij 1,5 jaar :P dus dan heb ik zo'n pre-school wel nodig over een 1,5 jaar :P
pi_97604123
Echt? Zo hippie-festival-kraampjes-brrr. :D
Haha, womPat, nouja, duidelijk niet mijn ding. :@

Ko is trouwens 86cm en ong 12 kilo. Dus net iets kleiner dan jouw vierjarige, P_iglet. En bijna 2.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97604494
het is soms wel makkelijk oeke van die hummeltjes, we kunnen ze tenminste zonder problemen lang dragen ;)
Als ze 20+kg wegen met 2jr lijkt me dat toch een stuk lastiger.

Pepijn was op zijn 2e verjaardag 10.7kg en 79cm.
pi_97604705
Ik ben ervan overtuigd dat vooral een ssc erg persoonlijk in keuze is wat betreft bij de lichaamsbouw van drager en kind. Daarom ben ik blij met een Beco (vanwege beiden smal en klein).

Ik ben zelf ook niet echt kapot van de Wompat, maar ben natuurlijk wel benieuwd hoe hij draagt :p

Claudia je hebt een mooie combi gekozen. Ik kom m wel een keertje bewonderen :D

Hier trouwens stash happy voor dochter 2.0, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97604920
P_iglet, ik ben erg benieuwd hoeveel Ko weegt, binnenkort weer eens naar het CB. Ik denk dat 12 kilo een ruime schatting is. Hij draagt nog steeds zo licht!

Wickie, ik denk inderdaad dat de Beco een goed is voor jullie. Past bij jullie lijven.
En stashhappy? Dat vraagt om een stashfoto!

Ik ben ook benieuwd naar hoe de Wompat draagt! :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97605078
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97605454
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2011 @ 00:46:13 #38
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97607897
Niks mis met hummeltjes he! :D

Er zijn trouwens erg veel maaksters van die uit draagdoek gemaakte voorgevormde dragers actief. Ik ben benieuwd of de draagdoekmerken gaan reageren met eigen voorgevormde dragers. (Zoals vorig jaar met de mei-tai's.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_97612380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:27 schreef oeke het volgende:
Ik snap het wel van dat brede rugpand, maar voor Ko moet het echt niet breder zijn, het hangt dus inderdaad niet alleen af van de drager maar ook van de gedraagde. :Y
Nou, absoluut! Ivan is (nu) gewoon een breed jongetje. Overigens vind ik de Boba een mooie, fijne drager. Dankzij de Boba die hier een tijdje geleden op reis was ben ik er weer naar gaan verlangen om Ivan te dragen.

Ik gooi hem er nog een keer in omdat ik de Wompat wel heel mooi vind. :Y)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97614243


Zo, en nu is het gewoon helemaal klaar *O*
pi_97615551
Nog even een vraagje over een ringsling.
Ik had een mooie gezien van Girasol, maar nu staan daar helemaal geen afmetingen bij. Het is toch ook zo dat de lengte van een ringsling wordt bepaald door je eigen lichaamsbouw? En hoe kom je er nu achter hoelang ie moet zijn?
pi_97617285
Ik zou me er geloof ik niet zo druk om maken, Aoraki, tenzij je heel kort/lang of dun/dik bent of graag een korte staart wilt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97618940
Nou claudia als het een lange ringsling is dan zit je dus echt met een gigantische staart.
Als ik met die van neobulle, storch of girasol ging lopen dan had ik een sleep achter mij aan.
Ze zijn rond de 2meter. sommige zelfs 2,2meter :o
Daar was ik niet echt heel dol op. Ik ben zelf amoer 1.70 en toen was ik ook nog heel slank.
pi_97621091
Misschien heel simpel gedacht hoor, maar kan ik niet gewoon een stuk van de staart afknippen en omzomen als ik hem te lang vind? (zolang er natuurlijk geen speciale decoraties op het uiteinde zitten)
pi_97625290
ja hoor dat kan :Y



Mijn V slapend in de boba :o :o :o :o :o
Hij zit nu ook nog op mijn rug en slaapt al 2 uur *O*


Hier nog wakker :D :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:32:02 #46
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97625451
Haaaaai even draagdoek n00b vraagje weer. Ben verder heul niet verslaafd ofzo, maar heb nu een ringsling voor de zomer, maar met mijn zwakke bekken merk ik dat dat niet zo lekker draagt voor de wat langere tijden.

Ik zie op verschillende sites een aparte kop "zomerdraagdoeken". Nuttig om te hebben als je in de zomer veul gaat dragen? En welke is dan favo hier? Das leichte? Calin Blue? Or etwas anders?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97625746
Ik weet niks van lichte doeken, maar wil je wel waarschuwen dat een doek niet per se goed hoeft te combineren met een zwak bekken. Mijn bekken hangt ook nog steeds heel gammel in elkaar en met draagdoek kan ik nauwelijks 10 minuten lopen zonder pijn en waggelen. Het extra gewicht maakt het gewoon heel lastig.
Mooi kut want ik vind het juist zo fijn om haar in de doek te hebben, maar ik hou het gewoon niet vol en de pijn achteraf is ook niet echt jofel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:50:53 #48
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97626002
Oh dat is rot Vanyel. Ik merk echter dat ik met de Mei Tai gerust een uur of anderhalf kan lopen zonder ergens last van de hebben, en dat ik met de Sling heel snel last krijg aan de kant van mijn bekken en rug aan de kant waar mijn ring zit zeg maar. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek :P, xtra voor bij de Mei Tai... (want die is best heul warm)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97626400
Dan was mijn waarschuwing ook loos, maar wel tof dat het je lukt. Shoppen dus :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97626787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:50 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, en nu is het gewoon helemaal klaar *O*
ARE YOU SURE?

Didy heeft een nieuwe LE
Wellen leander seide


:D
pi_97626922
Hahaha ik dacht ook direct aan de post van Freecell toen ik de doek zag :D :D
pi_97628817
Mooi :o ikmagniemeerklikkennie

Ik heb geen ervaring met hopp das leichte of calin blue, maar voor de zomer vind ik indio's prettig. Voor de winter overigens ook :+
pi_97629095
En schiefer-natur is nog meer :9~
pi_97631791
Mooi Claudia! Ik vind de puntmuts juist zo'n leuk en speels detail aan de Wompat O+ Ik heb er geen hippie associaties bij.

Wij hebben toch maar besloten om voor de Tuli te gaan, ik weet hoe die draagt, hij is goedkoper (veel, want ik moet maat S banden), mijn man kan er ook mee dragen en misschien wil Niels wel helemaal niet meer gedragen worden als hij te groot is voor de Tuli.

Het is deze geworden O+ want de kinderwagen is vanmorgen verkocht *O* :o
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:30:09 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97632043
Ow wat fijn Twinkly!
pi_97632829
Nu twijfel ik of ik mijn maat 4 doek zal verkopen. Maar dan heb ik alleen nog maar de Amazonas over :{
Hoeveel is een maat 4 Nino rose-violett waard?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:52:46 #57
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_97632894
Da's een leuke Twinkly!!

Enne, btw, de Bondolino is gisteren bezorgd! *O* En wat was 'ie leuk ingepakt, echt een kadootje!! Thanks! :*
We zijn vandaag naar een festivalletje geweest en op de heenweg (ong. 25 minuten lopen) heeft D. Tirza gedragen en op de terugweg heeft ze op mijn rug gehangen! We zijn fan! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:53:20 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97632908
ooo Twink; die vind ik echt superleuk!! staat jullie vast erg mooi :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97633014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:52 schreef Elmo76 het volgende:
Da's een leuke Twinkly!!

Enne, btw, de Bondolino is gisteren bezorgd! *O* En wat was 'ie leuk ingepakt, echt een kadootje!! Thanks! :*
We zijn vandaag naar een festivalletje geweest en op de heenweg (ong. 25 minuten lopen) heeft D. Tirza gedragen en op de terugweg heeft ze op mijn rug gehangen! We zijn fan! O+
*O* Wat super!!
Haha, ja, ik had niet genoeg inpakpapier ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97633266
fantjes O+
Hier vraagt er eentje 70 euro voor, maar ik denk dat dat een beetje wishful thinking is.
pi_97634694
Twinkly, superleuke drager, die Tuli! En leuk die olifantjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97637302
Wat een leuke Twinkly, met die olifantjes! O+

Iemand (oeke?) noemde het al eerder, maar het is best interessant om te zien hoe dat hele doeken/dragers kopen in rages gaat. Nu is de Wompat razend populair, een tijdje gelden waren Ocah's dat, Kleinsmekkers zijn het geweest (daar hoor je nu bijna nooit meer wat over, ook niet bij de buren), Manduca's, Boba's... Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
pi_97638378
Het lastige vind ik de vraag of het nog om/over het comfort gaat. Zo vind ik die wompats echt heel onaangenaam (ook hier de festivalassociatie), maar door de enthousiaste verhalen ga ik toch twijfelen of ik er niet ook zoeen moet voor de korte stukkies, winkel in en uit oid. Maar misschien is men juist enthousiast over het uiterlijk en is het draagcomfort niet uitzonderlijk.
Moeilijk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97639136
Leuke keus Twinkly!
pi_97642257
Nooooooooo! Way gemeen!
Ik heb er geen enkele financieringsmogelijkheid voor. Jammer. en wellen is mijn iso ;(
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:03:33 #66
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_97644046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Jore het volgende:
Wat een leuke Twinkly, met die olifantjes! O+

Iemand (oeke?) noemde het al eerder, maar het is best interessant om te zien hoe dat hele doeken/dragers kopen in rages gaat. Nu is de Wompat razend populair, een tijdje gelden waren Ocah's dat, Kleinsmekkers zijn het geweest (daar hoor je nu bijna nooit meer wat over, ook niet bij de buren), Manduca's, Boba's... Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
Ik zweer nog steeds bij mijn KS :Y. Ik ben ook erg benieuwd naar de "verbeterde" versie, maar omdat ik toch nooit meer draag mag ik die niet kopen van mezelf.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_97650235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:22 schreef freecell het volgende:
Nooooooooo! Way gemeen!
Ik heb er geen enkele financieringsmogelijkheid voor. Jammer. en wellen is mijn iso ;(
ik wil je lillien lind wel kopen O-) dan ben je een stuk dichterbij je budget :D *) :+
pi_97650514
En ik maar denken dat Jaël dat dragen niet zo leuk vind...
Ik ging de bondolino omdoen voor Sarah, Jaël kwam helpen en zei, Jaël in... Helemaal teleurgesteld dat zij niet mocht...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97650651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Jore het volgende:
Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
Je kunt er ook anders tegenaan kijken: kennis over dragers gaat vooral van mond tot mond. Als er dus iemand met iets 'nieuws' komt en mensen gaan daarover praten dan is dat de kennis van het moment. Ik weet niks van Ocah's en Kleinsmekkers omdat ik daar een ander nooit over gehoord heb.

Ik vind het een beetje flauw om het te hebben over 'rages' en 'beheersing'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97650693
Ocah's zijn zo vreselijk fijn O+
Maar goed, ik heb mijne inmiddels niet meer, geruild voor Didymos Azur met linnen ^O^
pi_97650737
Haha, nou Claudia, als ik zie hoeveel doeken sommigen hebben, lijkt me dat best wel ergens iets met beheersing te maken hebben. :D Maar goed, de noodzaak om je te beheersen is voor sommigen natuurlijk ook groter dan voor anderen. Ik oordeel hiermee verder niet hoor. Ieder zijn ding. En als je gelukkig wordt van 10 doeken, prima natuurlijk.

En wat is er mis met een rage?
pi_97650918
De boba is wel een leuk voorbeeld, ik en heel veel andere dachten wat is dat nou voor een gek ding met die beugels :D hop paardje hop mama in galop :') :') Plus er waren al best wat SSC op de markt.
En toen mensen hem gingen testen was iedereen enthousiast. (begrijpelijk)

Ik pas andere SSC niet.Ik kan de schouderbanden niet goed afstellen en ze zitten veel te los.
De boba kan al een stuk strakker. En hij draagt echt heerlijk. En ineens wilde iedereen de boba.
Maar ik heb dan wel echt alle andere dragers eerst getest dat dan weer wel :+ :+ :+

Maar toen was de boba echt de drager, nu verruilt iedereen zijn boba voor de wompat.
Ik denk ook voorral omdat de kindjes die toen in de boba zaten nu in de wompat beter zitten (preschool) En de mensen die nog geen boba hadden die zien hoe goed gevormd de wompat is :Y
Dus nu gaat iedereen voor de wompat. Wat ik wel heel goed snap trouwens.
pi_97651120
Waarom zie ik trouwens nergens de ergo-carrier voorbijkomen? Is mijn drager zo ongelooflijk achterhaald en ouderwets?

Nieuwe rage: de ergo-carrier, dat zeg ik! *O*
pi_97651210
De ergo carrier zit bij veel mensen niet goed is wat ik heel vaak lees. :? :@
hij zit bij mij dus ook niet zo lekker maar wel weer beter dan de beco.
En de yamo en de manduca zijn ook niet fijn voor mij terwijl bijvoorbeeld de manduca ook populair is :D
pi_97651303
Ik vind sommige dragers wel supermooi trouwens. Die met die olifantjes van Twinkly bijvoorbeeld. :Y)

Die wompat ziet er erg comfortabel uit, maar een beetje flowerpower vind ik hem ook wel inderdaad. :P
pi_97651383
Ach, dat is ook de communis opinio over draagdoeken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97651479
Wat is er nou flauw aan het over rages en beheersing hebben :? Of voel je je aangesproken? Ik geloof dat ik het wel bij mezelf hield namelijk.

Ik kan me wel vinden in het relaas van Pvoesss, maar ik geloof niet dat die voorheen zo populaire dragers nu ineens niet meer lekker dragen. De ergo is nu niet meer zo in, maar als ze ineens met allerlei kekke retroprintjes komen en iemand pikt dat op dan zijn ze in no time weer hip. Dat gaat dan inderdaad van mond tot mond, zo ontstaan rages namelijk. Ik denk wel dat je het hier op fok minder ziet dan bij de buren, ik lees daar veel mee.
pi_97651647
Ik wil een wompat een toddler wompat en dan van de nieuwe hoppediz doek :D

Maar dat hoeft pas als de boba niet meer past :D
pi_97651732
Ik wil diezelfde maat spijkerbroek. :Y)

Ik houd zelf van wat diepere kleuren, maar de doek ziet er onwijs dun uit. Draagt 'ie comfortabel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97651786
Ik heb geen idee hij is net nieuw uitgebracht maar ik ben er helemaal weg van :D
De vrouw heeft een mooi figuurtje ja maar ik vind het net een travestiet :@
pi_97651920
Ja, het hoofd is wat minder. :D

Niks voor mij om zoiets te zeggen 8)7 .
pi_97652825
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat is ook de communis opinio over draagdoeken.
Toch is er wel een verschil tussen linkse draagdoekhobby en festivalkleding met inheems motiefje hoor!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97652859
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef Pvoesss het volgende:
De vrouw heeft een mooi figuurtje ja maar ik vind het net een travestiet :@
Dat gaat vaak samen :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97653251
Onze eigenste bondolino is binnen *O* *O* *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:36:52 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_97653462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:50 schreef Takkembah het volgende:
Oh dat is rot Vanyel. Ik merk echter dat ik met de Mei Tai gerust een uur of anderhalf kan lopen zonder ergens last van de hebben, en dat ik met de Sling heel snel last krijg aan de kant van mijn bekken en rug aan de kant waar mijn ring zit zeg maar. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek :P, xtra voor bij de Mei Tai... (want die is best heul warm)
De truc bij het belasten van je bekken is dan ook altijd zo evenwichtig mogelijk belasten. Dus beide zijden evenveel. Juist daarom krijg je als zwangere dreumesmama ook de tip op je kind OP je buik te zetten ipv op je heup, dan is de belasting gelijkwaardig. Een sling doet dat niet, een MT wel en een doek ook (denk ik want zoveel ervaring heb ik daar niet in).
Takkembah, is het geen idee om een hele dunne MT te gebruiken dan? Die kan je ook vrij makkelijk zelf maken.

Vanyel, is het voor jou geen tip om een losse sjaal oid als band over je bekken te knopen en dan pas te dragen? Want op zich is het dragen wel een goede training van je bekken, tenminste, zo vertelde de fysio mij destijds. Enne, op tijd aan de bel trekken bij de fysio als je geen vooruitgang voelt in je bekken. Daar moet echt verbetering in zitten 6 weken na bevalling.
Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97653712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, is het voor jou geen tip om een losse sjaal oid als band over je bekken te knopen en dan pas te dragen? Want op zich is het dragen wel een goede training van je bekken, tenminste, zo vertelde de fysio mij destijds. Enne, op tijd aan de bel trekken bij de fysio als je geen vooruitgang voelt in je bekken. Daar moet echt verbetering in zitten 6 weken na bevalling.
Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
Mijn banden zijn sowieso slecht, dat was ook al voor de bevalling zo. De fysio denkt dat we met een half jaar (dus bijna 10 maanden na de bevalling) wel klaar zijn met elkaar, m.a.w. dat ik dan pas weer helemaal op volle sterkte ben. Tot die tijd moet ik op geleide van de pijn proberen steeds meer te doen, waaronder elke dag wat oefeningen en 2x in de week daar trainen. Ik merk wel dat ik langzaamaan meer kan, het gaat alleen echt heel langzaam.De vooruitgang zit ook naar mijn gevoel meer in conditie en bovenlijf dan in bekken.
Aan de andere kant wordt het meisje natuurlijk steeds zwaarder, dus als ik met haar hetzelfde blijf kunnen als in het begin, boek ik in principe vooruitgang, het voelt alleen niet zo.

Mijn fysio is niet zo dol op bekkenbanden, maar tis inderdaad best een idee om eens aan te kaarten of dat niet handig zou zijn om toch te kunnen dragen, hoewel ik me kan voorstellen dat dat gewoon teveel gevraagd is nu. Zonder heb ik iig het gevoel dat mijn benen naar buiten vallen als ik niet oppas ;) Ik zou me ook wel kunnen
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97653721
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Toch is er wel een verschil tussen linkse draagdoekhobby en festivalkleding met inheems motiefje hoor!
Niet in de kringen waarin ik verkeer. :Y)

Nee, ik moet bekennen dat ik alleen nog maar leuke reacties heb gehad op het dragen. Je kind bij je dragen zorgt ervoor dat je meer knuffelt, kusjes geeft, over het bolletje aait, en mensen vinden dat leuk om te zien. Het hippieverwijt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb de Wompat dan ook nog niet binnen. :s)

Overigens heb ik de Wompat juist gekozen vanwege het beoogde draagcomfort (voor Ivan).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97653747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:30 schreef MamaPurk het volgende:
Onze eigenste bondolino is binnen *O* *O* *O*
*O*

Nu kun je weer onbezorgd boterhammen met chocoladepasta eten terwijl je je baby bij je draagt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97653797
ja idd haha en Sarah knabbeld op de rand... nu hoef ik er geen spuugdoekje tussen te proppen ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97653806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef mefke79 het volgende:

Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
Ga je de tweede op je rug dragen? Ik vind namelijk dat ik nogal beperkt ben in de omgang met Ivan als ik Lena voorop heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97653828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:46 schreef MamaPurk het volgende:
ja idd haha en Sarah knabbeld op de rand... nu hoef ik er geen spuugdoekje tussen te proppen ;)
Haha, herkenbaar. Als ik een draagdoek te leen had was ik daar ontzettend voorzichtig mee, terwijl ik mijn eigen doek gerust over de vloer van een parkeergarage sleep.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97653879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga je de tweede op je rug dragen? Ik vind namelijk dat ik nogal beperkt ben in de omgang met Ivan als ik Lena voorop heb.
Ja daar loop ik ook tegenaan... Telkens als ik Sarah uit de Bondo haal dan begint ze te huilen maar ik moet Jaël ook verschonen en die wil ook wel eens op schoot enzo en dat werkt neit echt als Sarah op mijn buik hangt,,, Vanaf hoe oud zijn ze groot genoeg voor rugdragen?? Lijkt me nu nog wel eng omdat ik Sarah dan niet zie, maar in de toekomst is het wel handiger denk ik..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97653880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet in de kringen waarin ik verkeer. :Y)
Linkse rakker die je bent!
quote:
Nee, ik moet bekennen dat ik alleen nog maar leuke reacties heb gehad op het dragen. Je kind bij je dragen zorgt ervoor dat je meer knuffelt, kusjes geeft, over het bolletje aait, en mensen vinden dat leuk om te zien.
Ik ook, op die koddige inheemse utrechters na die het zielig voor mijn 2 à 3 weken oude hummel vonden dat ze zo weinig bewegingsruimte had. "In de kinderwagen kunnen ze toch wat lekkerder bewegen he"
quote:
Het hippieverwijt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb de Wompat dan ook nog niet binnen. :s)
Overigens heb ik de Wompat juist gekozen vanwege het beoogde draagcomfort (voor Ivan).
:D
Dat draagcomfort maakt hem aantrekkelijker, maar ik kan er gewoon niet mee lopen, past echt niet bij mij en net zo min bij mijn lief.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:50:27 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_97653919
claudia, ik denk het wel ja, want ik las al bij jou dat voorop lastig is en ik vond voorop altijd al zwaarder. Op de een of andere manier heb ik ook het idee dat mijn rug dat beter trekt. Zal wel eng worden, zo'n ukkie op mijn rug (als in: wennen) maar ik heb een beco met babyinzet dus zou moeten lukken vind ik. En aangezien Seth ook bij Takkembah in de MT gaat, wil ik dat straks ook eens proberen, al zal dat eerst wel gewoon voorop gaan.

En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:52:45 #96
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654013
Ik weet dat ik hier met tricotdoek al een bezienswaardigheid was op het cb, dus laat staan met een MT of een Beco. Ik woon toch in een grote nieuwbouwwijk, maar ik zie een BB's en er is 1 ander stel met een andere drager (ik kan maar telkens niet bekeken krijgen welke).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97654047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef Vanyel het volgende:

Dat draagcomfort maakt hem aantrekkelijker, maar ik kan er gewoon niet mee lopen, past echt niet bij mij en net zo min bij mijn lief.
Och, ik ben allesbehalve alternatief maar ik trek me niks van die dingen aan. Maar ik zou wel gewoon iets aanschaffen wat je zelf leuk eruit vindt zien. Op het gebied van ergonomische dragers is er nu juist heel veel leuks.

Ik weet niet of je ooit een drager nodig zult hebben, maar de beste tip die ik je kan geven is om je t.z.t. te verdiepen in zaken als pasvorm en draaggemak. Voor Ivan hadden we bijvoorbeeld een Beco maar die was veel te smal en hij ging erin achteroverhangen. Voor Lena is de Beco juist weer heel geschikt. Ivan zat wel heel goed in de Boba, maar de Boba is juist weer voor grotere kindjes.

Zo veranderen je voorkeuren denk ik ook wel naarmate je kind ouder wordt. Het zal vermoedelijk heel lang duren voor Lena in de Wompat gaat, en als ze er groot genoeg voor is vind ik hem misschien toch niet geschikt voor haar vanwege haar postuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97654183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef mefke79 het volgende:
En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
Je kunt ook overwegen om, als je het niet ziet zitten met het dragen, een duowagen voor erbij te kopen. Ik heb ermee gewacht toen het eenmaal zover was en toen vond ik het toch wel handig. Ik heb een heel goedkope aangeschaft en in sommige situaties is 'ie heel handig, bijvoorbeeld als ik boodschappen ga halen.

Maar misschien is Driekus nu alweer oud genoeg voor een meerijdplankje? Ik denk niet dat ik Ivan zover krijg om stil te blijven zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:58:28 #99
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654214
Zo grappig Claudia om te horen dat bij jullie de Beco dus niet echt voldoet voor Ivan. Voor Driekus is ie juist ideaal. En zelf ben ik toch niet supersmal, maar hij past mij en mijn lief prima. Maar goed, ik ben lui, dus ik heb een beco geprobeerd, die werkt en niet verder gekeken. Daarvoor had ik via de doekenbieb wel een Marsupi geprobeerd, maar die vond ik dus echt drie keer niks.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97654239
Ik wil ze dan eigenlijk wel allemaal proberen, maar ben te lui om het te regelen. Ben dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken tzt. Denk namelijk wel dat ik er een wil.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:01:42 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654326
We willen inderdaad nog gaan kijken voor zo'n meerijdplank/zitje ding. Maar goed, dat doen we alleen als het echt werkt in de zin van: ik vind het belangrijker om goed achter de kinderwagen te kunnen lopen dan dat Driekus kan zitten (ik ben vrij lang, wil niet telkens tegen dat ding schoppen). En als dat niks is, dan kan een duowagen ook nog. Op zich hebben we nog een quinny zapp liggen en Driekus kan aardig vooruit met de wishbone, dat is ook nog optie voor naar de winkel hier. Effe offtopic: ik moet nog een manier vinden om de wishbone 'aan te lijnen'. Ik vrees dat we er gewoon een hondenriem aan gaan maken, dan kan ik Driekus remmen bij het einde van de stoep enzo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97654366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil ze dan eigenlijk wel allemaal proberen, maar ben te lui om het te regelen. Ben dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken tzt. Denk namelijk wel dat ik er een wil.
Oh, ik ben er heel makkelijk in: ik koop gewoon iets. :D We zijn niet superrijk maar van een miskoop hoef ik niet wakker te liggen. Bovendien kun je dit soort spul ook weer redelijk goed doorverkopen. Uiteindelijk heb ik nog geen draagmiskoop gedaan. De Beco dreigde een miskoop te worden maar dat is gelukkig op de valreep verhinderd.

mefke, de Beco past ook bij mij en m'n lief prima. We konden zelfs dezelfde 'stand' gebruiken toen ik ontzwangerd was. Nu heb ik een iets grotere stand nodig. }:| En toen Ivan klein was ging het ook wel. Mijn lief vindt trouwens het aandoen van de Beco lastig. Hij raakt telkens in de war vanwege dat harnasje aan de binnenkant. Ik lig er zelf ook regelmatig mee in de knoop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97654471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:01 schreef mefke79 het volgende:
Op zich hebben we nog een quinny zapp liggen en Driekus kan aardig vooruit met de wishbone, dat is ook nog optie voor naar de winkel hier.
Serieus? Als we Ivan op de wishbone bike zetten moeten we er zelf hard achteraan hollen. :D

quote:
Effe offtopic: ik moet nog een manier vinden om de wishbone 'aan te lijnen'. Ik vrees dat we er gewoon een hondenriem aan gaan maken, dan kan ik Driekus remmen bij het einde van de stoep enzo.
_O-

Als we Ivan nu naar het kinderdagverblijf brengen wordt Lena gedragen en loopt Ivan. 's Ochtends gaat dit prima maar 's middags is het vaak lastig om Ivan aangespoord te krijgen huiswaarts te lopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97654694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja daar loop ik ook tegenaan... Telkens als ik Sarah uit de Bondo haal dan begint ze te huilen maar ik moet Jaël ook verschonen en die wil ook wel eens op schoot enzo en dat werkt neit echt als Sarah op mijn buik hangt,,, Vanaf hoe oud zijn ze groot genoeg voor rugdragen?? Lijkt me nu nog wel eng omdat ik Sarah dan niet zie, maar in de toekomst is het wel handiger denk ik..
Rugragen kan nu al, ook met de bondolino als je maar het nekje goed steunt.
Dus slaapkapje gebruiken etc :) En goed letten op honger signalen :)
pi_97654855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, ik ben er heel makkelijk in: ik koop gewoon iets. :D
Ja dat is dus hier ook het waarschijnlijke resultaat, zo ging het met de doeken ook, maar het leek me nou zo leuk om eens goed onderzoek te doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97654885
Kijk je wel eens op het andere forum? Ik vond dat topic over de Wompat bijvoorbeeld heel nuttig. Daardoor wist ik dat sommigen moeite hadden met de heup/tailleband.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97654946
Het andere forum?
Relaxt lezen op internet vind ik trouwens een zeer geschikte vorm van vooronderzoek :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97654983
Ik heb je een DM gedaan vanyel over de buren :D
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:25:27 #109
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97655043
Ik vind de Wompat erg mooi, maar ook erg duur. Wij hebben niet zo heel gek veel te besteden en moeten dus weloverwogen keuzes daarin maken. Ik heb bijna 2 jaar met 1 doek kunnen doen (Hopp Lima) en merk dat ik nu we een andere (Amitola) hebben gekocht, deze ligt te verstoffen. Ook zijn we beiden erg enthousiast over de Bondolino, maar dat komt vooral omdat andere dragers helemaal afgesteld moeten worden op de drager, en de Bondolino niet. J. en ik verschillen nogal in lichaamsbouw en dat is dan gewoon niet handig.

Claudia, ik draag Eline nu al dik een maand bijna alleen maar op mijn rug, idd vanwege de bewegingsvrijheid en omdat mijn nieuwsgierig aagje graag alles wil zien en dus bijna achterstevoren ging hangen als ze voorop zat. Op mijn rug kan ze lekker alles in de gaten houden en in de doek duiken als ze moe wordt. Ik doe haar dan in een BWCC, lekker stevig, maar wel warm nu.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 13:33:29 #110
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97655288
Dames met ernstige bekkenklachten (Takkembah en Vanyel bijvoorbeeld), zoek alstjeblieft een draagconsulent op om uit te vinden of en hoe jullie goed kunnen dragen. Je hebt per slot van rekening een bekken voor je hele leven, maar er zijn heel veel verschillende draagopties (en knopen) om in de baby/dreumes/peutertijd van je kind te gebruiken.

Wat ik een beetje jammer vind van de rages is dat ze vaak om uiterlijk gaan (en niet om comfort), en het zicht weghalen op andere draagdingen. De dragers/doeken van de vorige rages gelden bijvoorbeeld als verouderd, terwijl ze soms meer te bieden hebben dan de huidige rage.
k_i_m noemde Kleinsmekker al, een heel goed voorbeeld.

En wat betreft comfort vind ik dat het comfort van de ouders voor dat van het kind gaat. Dus koop vooral de doek/drager die bij jou goed zit. Dan hou je het dragen langer vol.

Soms wilde ik dat het mijn vak niet was, zodat ik ongegeneerd merken kon noemen :{
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_97655396
Macka, wat mij betreft mag je hier gewoon merken noemen hoor :?
Het is toch gewoon goed advies?
pi_97655890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:33 schreef Macka66 het volgende:

Wat ik een beetje jammer vind van de rages is dat ze vaak om uiterlijk gaan (en niet om comfort), en het zicht weghalen op andere draagdingen. De dragers/doeken van de vorige rages gelden bijvoorbeeld als verouderd, terwijl ze soms meer te bieden hebben dan de huidige rage.
k_i_m noemde Kleinsmekker al, een heel goed voorbeeld.
Nou ja, de 'rage' wordt aangezwengeld en bekrachtigd door mensen die met positieve verhalen komen over hun eigen ervaring. Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen om uiterlijk draait.

En tja, het is gewoon niet zo realistisch om ervan uit te gaan dat mensen al die 'oude' merken nog kennen. Je krijgt een kindje, alles is nieuw en dan is de wereld van de draagdoeken en voorgevormde dragers onwijs groot en ondoorzichtig. Het meeste spul is alleen online verkrijgbaar en het aanvragen van een draagconsult is nog vrij hoogdrempelig. Het is fijn dat het kan, hoor, en goed advies is ook belangrijk. Maarja, mensen zijn gewend om gewoon naar een winkel te kunnen gaan wanneer ze dat willen, te voelen, kijken en passen én daar advies bij te krijgen. Als ze naar de winkel gaan is het eerste wat ze zien hangen een Baby Bjorn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 13:58:02 #113
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97656086
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:36 schreef freecell het volgende:
Macka, wat mij betreft mag je hier gewoon merken noemen hoor :?
Het is toch gewoon goed advies?
Soms is het niet bewust gevraagd advies ;-)
Maar daar gaat 'ie: iedereen die een Bondolino overweegt zou wat betreft het functionele ook eens kunnen kijken naar de Storchenwiege Carrier. Net zo makkelijk, minder warm en zo enorm verstelbaar dat 'ie echt vanaf heel klein kan.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_97656105
Macka, noem graag merken, kan toch wel?

Ik ben het echt eens met dat comfort voor jezelf en kind het belangrijkst is.

Straks als dochter 2.0 er is wil uk al snel gaan rugdragen (met doek dan). We hebben besloten tegen die tijd een draagconsult te nemen, Mette opknopen lukt me nu soms maar met een jonge baby wil ik werd even gedegen begeleiding. Mette kan dan in de buggy, dan ben ik lekker wentbaar in het OV in de stad.
Later gaan we voor een meerijdplankje bij de kinderwagen.

Ik wilde eerst heel graag een boba maar Mette is nog steeds zo mini dat ze voor nu beter in de beco zit. Voor mijzelf vind ik hem heel prettig zitten, maar ik kreeg hem nog niet strak genoeg afgesteld voor Mette. Ik ben ook erg benieuwd naar de Tuli, Twinks ik wilde toch al binnenkort bij je op bezoek komen :D
Claudia, ik denk dat de Wompat uitermate geschikt is voor jullie met Ivan, ik snap daarom volkomen dat je voor de Wompat hebt gekozen. Het is zo leuk om je dreumes te dragen, dat geklets op je rug. Mette gaat ook aan mn haren frummelen en mijn oren aanwijzen enzo.
Ik draag nog wel nu, het gaat nog aardig zo op de rug.

En mefke nog bedankt voor je tip op je buik te dragen en niet op je heup, je zei het een tijdje geleden al. Ik moet zeggen dat het inderdaad heel veel scheelt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97656183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, de 'rage' wordt aangezwengeld en bekrachtigd door mensen die met positieve verhalen komen over hun eigen ervaring. Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen om uiterlijk draait.

En tja, het is gewoon niet zo realistisch om ervan uit te gaan dat mensen al die 'oude' merken nog kennen. Je krijgt een kindje, alles is nieuw en dan is de wereld van de draagdoeken en voorgevormde dragers onwijs groot en ondoorzichtig. Het meeste spul is alleen online verkrijgbaar en het aanvragen van een draagconsult is nog vrij hoogdrempelig. Het is fijn dat het kan, hoor, en goed advies is ook belangrijk. Maarja, mensen zijn gewend om gewoon naar een winkel te kunnen gaan wanneer ze dat willen, te voelen, kijken en passen én daar advies bij te krijgen. Als ze naar de winkel gaan is het eerste wat ze zien hangen een Baby Bjorn.
Dat dus, dat was waar ik precies tegenaanliep... ik vind een draagconsult hoogdrempelig en ook best prijzig... Ik wilde gewoon een winkel binnen kunnen lopen passen en voelen en een keuze maken, dit hebben we bij Jaël ook gedaan, maar de keus was niet groot en we zijn toen voor een BB gegaan... Tegenvaller, zat niet lekker voor ons niet en voor haar niet, dus amper gebruikt... Maar als nieuwe ouders komt er zoveel op je af, ik had niet eens tijd en energie om internet af te zoeken naar wat er allemaal op de markt is... Ik wilde gewoon mijn kindje dichtbij me dragen en neit altijd de wandelwagen mee te hoeven nemen... Dit LEEK de beste optie, tot ik nu de bondolino en draagdoek heb ontdekt... Ik hou dat veel langer vol dan de BB en de kleien ontspant helemaal
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 14:12:28 #116
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97656580
Er zijn ook niet veel plekken waar je terecht kunt om echt goede doeken en dragers te passen, dat weet ik wel.
Je hebt twee fysieke winkels in NL, Nature Babies in Terborg en Vita Nova in Den Haag. Webwinkels SlingoMama en BabyBij hebben inloopochtenden. In Den Haag is iedere 2e maandag van de maand een Draagkring. En bij BabyBij en Vita Nova is een draaguitleen.
En je kunt altijd vragen of je op de thee mag komen bij iemand met veel doeken O-)

Is er behoefte aan een zondagse draagmeet in Den Haag? Want dan heb ik een geschikte lokatie met spiegel en draagpoppen. En een hele grote tafel om alle doeken en dragers op te leggen :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_97656781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:33 schreef Macka66 het volgende:
Dames met ernstige bekkenklachten (Takkembah en Vanyel bijvoorbeeld), zoek alstjeblieft een draagconsulent op om uit te vinden of en hoe jullie goed kunnen dragen. Je hebt per slot van rekening een bekken voor je hele leven, maar er zijn heel veel verschillende draagopties (en knopen) om in de baby/dreumes/peutertijd van je kind te gebruiken.
Mijn gedachte erbij is dat het nu gewoon te zwaar is voor mij om naast mijn eigen gewicht ook nog een kindje op mijn bekken te moeten meeslepen. Bedoel jij hier te zeggen dat dat niet het geval is en een andere houding/knoop (ze zit al recht in het midden, maar voor terwijl ik denk dat achter comfortabeler zou kunnen zijn) het wel draaglijk ( ;( ) kan maken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97656864
Vanyel, ik ben geen consulent, maar ik merk zelf altijd wel dat een hoop ongemak tijdens het dragen verholpen kan worden met strak, strakker, strakst knopen. Daarom hou ik zelf meer van doeken dan ssc's, die kun je veel subtieler en ook strakker knopen.

Macka, ik ben zeker geinteresseerd in een zondagse draagmeet!
pi_97656931
Nog even doorgaand op de verkrijgbaarheid van draagdoeken/dragers: Babybij heeft de Bondolino gepresenteerd op de Negenmaandenbeurs. Dat vind ik echt een hele goede actie. Nu de ergonomische dragers nog in de winkels zien te krijgen... Ik neem haast aan dat één of meerdere draagconsultenten/webwinkeleigenaars daar wel mee bezig zijn, maar ik denk dat het niet makkelijk is.

Ik zie mijzelf trouwens nog best wel een Wompat kopen ooit, laat daar geen misverstand over bestaan. Echt supermooi vind ik 'm niet (die olifantjes-Tuli van Twinkly vind ik leuker O+ ) maar hij ziet er heel comfortabel uit op foto's en de verhalen zijn heel positief.
pi_97657462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:21 schreef WupWup het volgende:
Vanyel, ik ben geen consulent, maar ik merk zelf altijd wel dat een hoop ongemak tijdens het dragen verholpen kan worden met strak, strakker, strakst knopen. Daarom hou ik zelf meer van doeken dan ssc's, die kun je veel subtieler en ook strakker knopen.
Oh maar ik heb geen ongemak met dragen, ik heb ongemak met lopen ;)
Zelfde als wanneer ik zonder kind loop, alleen gaat het mét ong. 5x zo snel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:40:09 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97657532
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:06 schreef Pvoesss het volgende:
De boba is wel een leuk voorbeeld, ik en heel veel andere dachten wat is dat nou voor een gek ding met die beugels :D hop paardje hop mama in galop :') :') Plus er waren al best wat SSC op de markt.
En toen mensen hem gingen testen was iedereen enthousiast. (begrijpelijk)

Ik pas andere SSC niet.Ik kan de schouderbanden niet goed afstellen en ze zitten veel te los.
De boba kan al een stuk strakker. En hij draagt echt heerlijk. En ineens wilde iedereen de boba.
Maar ik heb dan wel echt alle andere dragers eerst getest dat dan weer wel :+ :+ :+

Maar toen was de boba echt de drager, nu verruilt iedereen zijn boba voor de wompat.
Ik denk ook voorral omdat de kindjes die toen in de boba zaten nu in de wompat beter zitten (preschool) En de mensen die nog geen boba hadden die zien hoe goed gevormd de wompat is :Y
Dus nu gaat iedereen voor de wompat. Wat ik wel heel goed snap trouwens.
Daarom wil ik idd ook een Wompat. Ik ben wat laat SSCurious geworden, vond en vind doeken gewoon fijner, mooier en knusser. Maar nu Hannah 2 is merk ik dat een SSC toch wel handig kan zijn. De Boba vond ik al wat klein, ze zat er niet meer van knieholte tot knieholte in, en d'r knieën zaten niet echt hoger meer dan d'r billen. En de stijgbeugeltjes wilde ze pertinent niet gebruiken. De Manduca zit het lijfje beter, net niet meer van knieholte tot knieholte, maar nog zeker met knieën hoger dan billen. Alleen Manduca vond ik weer lastiger in te stellen dan de Boba.

Het voordeel van de Wompat vind ik dat ze daar dus ook grotere maten hebben, waardoor je denk ik toch langer op een prettige manier voor zovel ouder als kind kunt blijven dragen. Het uiterlijk is een kwestie van smaak. Ik vind veel SSC's maar saai, ondanks dat ze steeds kleuriger worden. En voor mij heeft de wompat het comfortabele van een SSC en het mooie(re) uiterlijk van een doek.

Ik ga een Wompat bestellen met de paars/roze visjes doek van Didymos. Als doek bleef ie liggen (jaja heb er ook eigenlijk teveel :@) maar vind hem heel gaaf, dus zo als wompat lijkt me voor mij ideaal! :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:43:46 #122
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97657665
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:52 schreef mefke79 het volgende:
Ik weet dat ik hier met tricotdoek al een bezienswaardigheid was op het cb, dus laat staan met een MT of een Beco. Ik woon toch in een grote nieuwbouwwijk, maar ik zie een BB's en er is 1 ander stel met een andere drager (ik kan maar telkens niet bekeken krijgen welke).
Ik denk dat de meeste mensen een SSC minder alternatief zullen vinden dan een doek, juist omdat ze meer op een BB lijken (alleen dan ergonomisch, maar weten die mensen veel) ;)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 14:56:58 #123
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97658169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn gedachte erbij is dat het nu gewoon te zwaar is voor mij om naast mijn eigen gewicht ook nog een kindje op mijn bekken te moeten meeslepen. Bedoel jij hier te zeggen dat dat niet het geval is en een andere houding/knoop (ze zit al recht in het midden, maar voor terwijl ik denk dat achter comfortabeler zou kunnen zijn) het wel draaglijk ( ;( ) kan maken?
Als je eigen gewicht je veel te zwaar is dan zou ik afzien van daar nog wat aan toe te voegen door het dragend vervoeren van je kind. Als je gewicht draagbaar is dan zou je kunnen kijken naar een andere knoop-/draagmogelijkheid. (Afwisselen van knopen kan juist fijner zijn bij bekkenklachten. Torsodragen en laag dragen achterop ook, met een Kubeba torsodrager)
Maar als je graag wilt dragen vanwege het contact zou je ook kunnen dragen terwijl je zit. Dan kan je kind zelfs lekker tegen je aan slapen terwijl jij leest oid. Scheelt je weer een gang naar het bedje.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:29:46 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_97659321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:43 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen een SSC minder alternatief zullen vinden dan een doek, juist omdat ze meer op een BB lijken (alleen dan ergonomisch, maar weten die mensen veel) ;)
Ja klopt, ik moet het eigenlijk anders zeggen: ik denk dat ze hier heel raar opkijken als ik Tienus (of Driekus) op mijn rug ga vervoeren. Want dat is nog aparter dan een kindje voorop (dat zijn ze met BB's wel gewend).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:54:12 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97660117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef mefke79 het volgende:
claudia, ik denk het wel ja, want ik las al bij jou dat voorop lastig is en ik vond voorop altijd al zwaarder. Op de een of andere manier heb ik ook het idee dat mijn rug dat beter trekt. Zal wel eng worden, zo'n ukkie op mijn rug (als in: wennen) maar ik heb een beco met babyinzet dus zou moeten lukken vind ik. En aangezien Seth ook bij Takkembah in de MT gaat, wil ik dat straks ook eens proberen, al zal dat eerst wel gewoon voorop gaan.

En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
Wat wij (tot nu toe) doen: Of Seth in de draagdoek en Alexa lopen, of Seth in de Bugaboo en Alexa danwel lopen danwel op onze Kid Sit (vind ze geweldig).
Alexa is geen buggy-kindje zeg maar. We hebben tot nu toe een keer gehad dat ze echt niks meer wilde, toen heb ik Seth in de ringsling gegooid en Alexa in de bugaboobak :').

Op dit moment is onze dame ook nog niet van de draadoeken, wellicht komt dat nog.

Maar ik moet ook maar eens zien hoe praktisch het allemaal blijkt als we straks echt vaker richting DKV of een boodschap moeten doen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97661150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:56 schreef Macka66 het volgende:
Maar als je graag wilt dragen vanwege het contact zou je ook kunnen dragen terwijl je zit. Dan kan je kind zelfs lekker tegen je aan slapen terwijl jij leest oid. Scheelt je weer een gang naar het bedje.
Dat vind ik dus heel lastig. Ze vindt het super in de doek bij een lopend iemand, maar met zitten gaat ze al snel piepen. Nou bedenk ik nu pas dat ie dan geknoopt is voor lopen, dus ws veel te strak..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97666727
*oriënterende lurkpost*

Er worden hier zoveel namen, merken en termen gebruikt die me niks zeggen dat ik eerst maar es even stilletjes mee ga lezen voordat ik echt een doek ga kopen denk ik :{
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97666787
Hah! innepin, ik heb precies hetzelfde! ik wil ook graag iets van een doek maar wat? en hoe? en vanaf welke leeftijd...lijkt me erg gecompliceerd allemaal :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97666828
Ik heb bij Willow wel een doek gehad - eerst een rekbare en toen een geweven, de namen weet ik écht niet meer :P - maar ik ben nooit goed geweest in het knopen, en Willow vond het ook niet zo'n succes. Nu nieuwe poging met baby 2.0 :)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97666876
Ik vind het een beetje eng om zomaar iets voor 95 euros op het internet te kopen...zonder te weten hoe en wat... :@
Ik heb van iemand een ErgoBaby carrier gehad..zal eerst kijken of het wat is
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97666922
Nou, ik durf mezelf wel een ervaren drager te noemen, maar ik zie ook door de bomen het bos niet meer hoor :)

Vanaf de geboorte kan je dragen. In het begin kan dat met een rekbare doek, maar dat is al zo snel niet meer fijn (bij mij na een maand of drie) dat het eigenlijk de investering niet waard is imo.

Een doek met bamboe, bijvoorbeeld natibaby bamboe is heerlijk zacht en ook heerlijk voor de kleintjes, maar kan veel langer mee.
Verder moet je kijken naar dik, dun of normaal (ik zou zeggen, ga voor normaal, dat kan in elk seizoen) en dan moet je gewoon kijken wat je mooi vind :)
Ik wil wel even een foto posten met wat ik heb en wat de voor en nadelen van elke doek zijn die ik heb?
pi_97667049
freecell als je tijd en zin hebt in een mini presentatie van je doeken zou dat erg fijn zijn :Y O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:26:50 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_97667139
Ik ben al lang blij dat ik er voor mezelf achter ben dat een gewone doek niets voor mij is en dat ik dus bij de scc's moet houden (alhoewel...een MT doe ik dan weer wel, maar dat vind ik er ook tussenin zitten). En zelfs als je het al zo kunt beperken is er nog iets met bomen en bos enzo. Ik heb wat geprobeerd bij de doekenbieb en toen de gok gewaagd met de Beco (marktplaats enzo) omdat ik wel gezien had dat ik die altijd weer kon verkopen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97667224
ik doe mijn hoppediz antigua weg. Hij is 5.40 meter.



Er zit een tasje bij en een spuugdoekje. Verder heb ik de originele doos nog. 50 euro exclusief verzenden
*poef* nu is het weg
pi_97667803
Kijk zo'n 5.40m zegt mij dus he-le-maal niks :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97667922
dat is best heel lang :D wel een goede prijs!
pi_97667936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:23 schreef Jore het volgende:
Nog even doorgaand op de verkrijgbaarheid van draagdoeken/dragers: Babybij heeft de Bondolino gepresenteerd op de Negenmaandenbeurs. Dat vind ik echt een hele goede actie. Nu de ergonomische dragers nog in de winkels zien te krijgen... Ik neem haast aan dat één of meerdere draagconsultenten/webwinkeleigenaars daar wel mee bezig zijn, maar ik denk dat het niet makkelijk is.
Dat is een heel goede actie! ^O^

Gek genoeg zijn de rekbare doeken wel vrij populair. Ik ken best veel mensen die een rekbare doek hebben en die niet van het bestaan van geweven doeken weten waar ze langer comfortabeler mee kunnen dragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97668170
Komtie :D

Stapel:



Didymos, indio zwart/wit, maat 4. Heerlijke doek, gemiddeld qua dikte, ontzettend zacht en floppy. Doordat het een maat 4 is,pak ik hem voor korte stukjes en voor in huis, aangezien ik er alleen een ruck echt goed mee kan knopen en met mijn zware kerels wil je daar niet langer dan ongeveer een uur mee lopen. Toch veel gebruikt.


Girasol Lima, maat 6. Dikkere doek, blijft daardoor op het moment liggen, maar hij is heel breed, zodat hij in de winter heel lekker is. Lekker warm en je hoeft met die breedte niet bang te zijn voor buttpops en dergelijke. Nadeel is dat met een dikke brede doek de knoop ook nogallomp wordt. Niet erg mooi onder een draagjas ;) Ik vind hem overigens qua kleur wel mooi!


Lilien Lind met Wol, maat 5.
Wol, warm in de winter, koel in de zomer en hij kietelt :+ Gelukkig is de andere kant grotendeels katoen, dus kan ik er wel prima mee dragen. Met een maat 5 kan ik nèt een Double Hammock knopen, ik heb een kleine maat 40.
Deze doek vind ik vooral erg mooi O+ Ow en heerlijk zacht.


Rio Medley, maat 5 of 6....
Oranje vooral _O- Ik heb hem net terug na 15 maanden uitleen (hij beviel blijkbaar goed) dus een hele tijd niet gebruikt. De doek is gemiddeld qua dikte, niet erg duur, draagt prima en en is peuterproof en sterk. Het nadeel is dat hij vrij smal is en als je kinderen echt lang worden heb ik wel eens het gevoel doek te weinig te hebben. Geeft wel een mooie kleine knoop (ik houd van een kleine knoop)


Calin Bleu maat 6.
Heel dunne doek. Heerlijk bij extreme temperaturen, bijna lakens katoen, zo dun. Voor de rest blijft hij liggen. Je moet hem héél secuur knopen om drukpunten te vermijden,maar dan draagt hij ook fijn. Gaat zekermee op vakantie naar Frankrijk ;)


Zara, was ooit terracotta, maat 6.
Fijne doek, de Zara. Wordt vrij snel heel erg zacht, redelijk dun, maar niet zo dun dat hij drukpunten geeft. Makkelijk te knopen, veel grip. Ik vind zelf een Zara écht een aanrader als je maar één doek wilt. Het is een doek die altijd en overal kan! En hij knoopt automatisch netjes :)


Girasol Symphuo O+ Maat 6
Nieuwe aanwinst.
Heerlijke doek, aan de dikke kant, maar ik vind hem zó mooi dat ik er toch mee draag in de zomer (hoezo looks gaan voor comfort? :@ ) Vrij dikke knoop, lekker brede doek, handigmet peuters. nadeel is dat je daardoor vrij veel stof op je schouders hebt en dus redelijk secuur en strak moet knopen om rare flodders en flappen te voorkomen.
En toch, zo mooi ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door freecell op 03-06-2011 20:11:30 ]
pi_97668211
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:42 schreef innepin het volgende:
Kijk zo'n 5.40m zegt mij dus he-le-maal niks :P
Dat is behoorlijk lang :D
pi_97668313
Ow en op mijn telefoon zagen de foto's er veel beter uit :D Volgende keer pak ik een echte camera ;)
pi_97668347
Dank voor het overzicht freecell!
ruck?
buttpops?
double hammock?

:P
Zo lees ik dat dus.

Nou ja. Ik hoef maar één doek (echt), voor in de winter, ik ben lang en maat 42, en hou wel van kleur maar niet van streepjes. Wie heeft de ideale doek voor mij? :7
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:02:49 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97668666
Het lastige van doeken is, vind ik, dat het zo persoonlijk is wat je wel en niet fijn vindt. De één houdt van dikke doeken, de ander van dunne. Sommige doeken hebben meer rek (bounce), de één vindt dat prettig, de ander juist niet.Een doek kan voor de ene knoop helemaal niet fijn zijn maar met een andere knoop juist wel. Dus het is heel lastig een algemeen advies te geven.

Ik vond als onervaren knoopster een rekbare doek wel heel fijn. Is gewoon wat makkelijker met een pasgeboren frummel. Je knoopt de doek, je doet je baby erin, en het is al snel goed. Je hoeft niet te sjorren aan de doek, in de war raken met de verschillende rails, te hupsen en springen om alles strak te krijgen.

Dan als dat goed bevalt en je wilt toch voor geweven, kun je het beste naar een meet ofzow gaan, sommige winkels hebben ook inloopdagen. En dan kun je gewoon eens wat verschillende doeken en dragers zien, voelen en uitproberen. Of meedoen aan een reisdoek.

Mijn eerste geweven doek was een katoenen indio, kon er totaal niet mee uit de voeten, en dacht al dat het aan mij lag. Het heeft mij wel een paar doeken gekost voor ik een voor mij echt fijne had gevonden (en ja, daarna volgden er nog veel en veel meer :D). En later nog een paar katoenen indio's geprobeerd, waar ik ook niet prettig mee droeg. Blijkbaar is dat niet mijn ding. Maar anderen zweren er bij. Linnen indio's daarentegen, hélemaal mijn ding!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:03:46 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97668701
Verkeerde knopje :@
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_97668918
Oh, wat een goed idee, freecell! Ga ik ook even doen met mijn voorraadje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97669225
Zo, betere foto's :)

Het is inderdaad heel persoonlijk,maargoed, ervaringen zijn altijd handig toch? We hebben trouwens ook een boba, maar die is van Tara. die wordt er erg gelukkig van, ik draag liever met een doek :)

Als je in de buurt woont mag je ze trouwens komen voelen en testen. Ik zet ook best goede koffie. ;)
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:54 schreef innepin het volgende:
Dank voor het overzicht freecell!
ruck?
buttpops?
double hammock?

Ruck, rucksack, simpele rugknoop, kan met een vrij korte doek
Buttpop: het risico van een ruck ;) Het kontje kan er aan de onderkant uitschieten. niet gevaarlijk wel ontzettend oncomfortabel en oncharmant :D
Double Hammock: rugknoop waar je een boel stof voor nodig hebt en die helemaal om jou en het kind heengaat:


En jij kan wrs alles met een maat 6 :) (ongeveer 4,70)
Een Ellevil Zara misschien iets voor jou?
pi_97669325
Ik heb van geweven dus alleen een zara. De goeie keus volgens freecell *O* ;)
Maar wat verstaan jullie onder drukpunten? Ik heb de indruk dat ik ze wel heb met de Zara, maar ik ben dan ook heel knap ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97669463
Dank voor de moeite en de tip freecell! Ik zal de zara's in de gaten houden. Vind deze wel mooi: klik. Kleur! <3

D'r zijn wel heel erg veel streepjesdoeken zeg. Ik hou niet van streepjes }:|

texelonia ook bedankt. Misschien dat ik me nog wel een keertje op een meet laat zien; ik kan tenslotte ook totaal niet knopen. :+ Maar eerst even oriënteren hier :s)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97669507
Uhm, een plekje waar het net oncomfortabel op (bijvoorbeeld) je schouders drukt of snijdt. Te voorkomen door gelijkmatiger en zorgvuldiger knopen.
Als je strakker knoopt heb je ook minder kans op drukpunten.
pi_97669632
Ik heb ze eerder op de kleine :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97669824
Voor innepin en bitterend (innepin, als we binnenkort afspreken wil ik je wel mijn spul laten voelen en uitproberen!):

Ik ben begonnen met een ringsling omdat knopen me moeilijk leek en omdat ik toen doeken nog wat suf vond. De ringsling vond ik om een of andere reden minder suf. :Y) Ik kocht zelfs een neutrale kleur opdat mijn vriend de ringsling ook kon gebruiken, maar die heeft er nooit handigheid in gekregen.

Het fijne van een ringsling is dat je niet hoeft te knopen en de boel nog aan kunt trekken als je kind er al in zit. Het nadeel is dat je maar op één schouder draagt en dat relatief zwaar is (symmetrisch dragen is lichter). Ook vinden veel mensen een ringsling niet zo heel makkelijk om goed om te krijgen. Ik vind dat je met een doek fijner lange stukken kunt wandelen, maar een ringsling vind ik makkelijker voor de korte stukjes.

Mijn ringsling heb ik gekocht via Mister Mirko. Het is de Bloem & Co.



Daarna kocht ik een 'echte' doek omdat ik het knopen wel eens wilde proberen. Ik heb een doek van Ellevill gekocht, de Zara Lavender. Waarom? Puur vanwege het uiterlijk. Ik vind het een geweldige doek en kan er geen nadelen van opnoemen. Het is een doek waar ik graag zowel in de winter als in de zomer mee draag (al zijn er heus dunnere doeken), hij draagt stevig maar knoopt ook makkelijk; de knoop die ik krijg is heel strak/plat. Door de schuine punten wordt het afknopen nog makkelijker.

De Zara heb ik gekocht via Slings and Things.



Daarna wilde ik een voorgevormde drager, vooral voor mijn lief. Van wickie kon ik de Beco Butterfly overnemen. Het fijne van de Beco is dat je niet hoeft te knopen (zoals met een doek) en dat je symmetrisch draagt (in tegenstelling tot een ringsling). Ik vind zelf een doek knusser en comfortabeler. Hoewel het omdoen van een drager in theorie foolproof is heb ik gemerkt dat je er toch handigheid in moet krijgen. Bij de Beco die wij hebben moet ik bovendien nog steeds heel erg nadenken hoe hij ook alweer om moet. Ik heb de Beco zelf nooit gebruikt omdat ik altijd de voorkeur gaf aan de ringsling voor korte stukjes. Mijn lief heeft de Beco sporadisch gebruikt om Ivan mee te dragen, maar meestal was ik degene die Ivan droeg. Momenteel wordt de Beco intensief gebruikt door mijn lief om Lena mee naar het kinderdagverblijf te brengen.

Ik heb de Beco dus tweedehands aangeschaft, maar ik weet dat je hem bijvoorbeeld bij Bloze Kriekske kunt kopen.



De laatste aanschaf zal de Wompat worden waar ik het eerder over had. Ik wil Ivan weer gaan dragen maar nu op mijn rug. De Beco is voor hem te klein en te smal. De Wompat heb ik gekocht via het eerder genoemde Slings and Things.



Wat het knopen betreft: er zijn veel soorten knopen en de ervaren draagsters weten daar alles van, maar ik heb er zelf altijd maar één gebruikt, de FWCC. Tip: op YouTube staan veel filmpjes.


Dit was mijn spreekbeurt over mijn dragers. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97669941
Niet alleen voor innepin en bitterend hoor!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:32:53 #152
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97669983
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef innepin het volgende:
texelonia ook bedankt. Misschien dat ik me nog wel een keertje op een meet laat zien; ik kan tenslotte ook totaal niet knopen. :+ Maar eerst even oriënteren hier :s)
Je kunt natuurlijk ook een draagconsult overwegen, daar kun je meestal ook wel een boel uitproberen én goed leren knopen ;)

Kan soms ook in groepjes, bij iemand thuis, misschien leuk idee voor een meet? :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_97670041
Dankjewel voor de moeite Claudia! :*
Als je van je Zara lavendel afwil, denk je dan aan mij? Ik zou ook zo vallen voor die kleur <3 (en wat een leuke foto!)

Ik heb de vorige keer 't inderdaad geleerd met youtubefilmpjes en uiteindelijk kreeg ik het wel voor elkaar, maar altijd met het idee dat ik veel te moeilijk deed en dat mijn manier nooit de bedoeling kon zijn, want dan zou iedereen geïrriteerd raken voor ze 't kreng omhadden :+
Uiteindelijk heus wel een paar keer gedragen, vond het nog best leuk ook :) Ik wil er deze keer wel meer werk van maken (vandaag dat ik nu al zoek, terwijl ik nog een half jaar moet doorzwangeren ;) )

Ik vind die puntmuts wel cute trouwens! O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97670196
Ik vrees dat mijn Zara nooit weggaat, innepin! Als ik er klaar mee ben dan gaat 'ie over op Lena (of Ivan). Ik weet niet wat de levensduur is van doeken, maar ik hoop dat zij ooit een kindje van haarzelf er mee kan dragen. O+

Ik ben Zara-fan, maar ik heb gewoon geen ervaring met andere doeken. En de Zara is er in veel mooie kleuren!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97670311
Wat lief! Mooi idee.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97670564
Ohja, dit was ik nog vergeten erbij te zetten: maattabel. Met een maat 6 (470 cm) kun je alle knopen wel aan als je tot maat 42 hebt. Ik heb het idee dat mijn Zara lief valt. Ik kan hem achter afknopen maar omdat ik dan een stuk overhoud wikkel ik hem nog een keer om mijn middel en dan leg ik voorin een knoop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 20:45:27 #157
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97670587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:32 schreef texelonia het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook een draagconsult overwegen, daar kun je meestal ook wel een boel uitproberen én goed leren knopen ;)

Kan soms ook in groepjes, bij iemand thuis, misschien leuk idee voor een meet? :)
Ja, voor die zondagmeet in Den Haag die WupWup en ik wel willen :D
maar dan wel gewoon als meet he, en dat we gezellig van elkaar kunnen lenen en leren
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:50:03 #158
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97670835
Oh die spreekbeurten! Bedankt!
More please? ^O^

Ik ben ook een vreselijke noob. Heb een uitgelubberde rekbare en nu een Hoppediz Timbuktu die onwijs stug is. Ik heb hem gevingerhaakt en soms probeer ik Rienk er in te doen maar die wil helemaal niet meer gedragen worden.
Ik hoop echt zo dat ik B2 actiever zal gaan dragen!

En de Wompat vind ik echt helemaal geweldig! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:51:50 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97670930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:45 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja, voor die zondagmeet in Den Haag die WupWup en ik wel willen :D
maar dan wel gewoon als meet he, en dat we gezellig van elkaar kunnen lenen en leren
Dat lijkt me ook erg leuk en gezellig :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_97671146
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:34 schreef innepin het volgende:
Uiteindelijk heus wel een paar keer gedragen, vond het nog best leuk ook :) Ik wil er deze keer wel meer werk van maken (vandaag dat ik nu al zoek, terwijl ik nog een half jaar moet doorzwangeren ;) )
Je krijgt er echt vanzelf wel handigheid in. Er zit maar één ding op: je moet het gewoon doen. Dat geldt ook voor de kleine, denk ik. Ivan vond het in het begin niet leuk. Geen wonder, ik zat maar te klungelen. Bij Lena ging dat ook zo, maar ik had er vlugger weer handigheid in. Al gauw waren ze er allebei aan gewend en vonden ze het heel fijn en leuk.

Vandaag hebben we weer zo fijn gewandeld. Lena hield mijn hand vast. O+ Ik vond het vandaag echt jammer dat ik niet een stukje met Ivan op mijn rug kon lopen. Ik vind het zo tof om mét je kind de wereld te beleven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:55:42 #161
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97671172
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:50 schreef Vlindur het volgende:
Oh die spreekbeurten! Bedankt!
More please? ^O^

Ik ben ook een vreselijke noob. Heb een uitgelubberde rekbare en nu een Hoppediz Timbuktu die onwijs stug is. Ik heb hem gevingerhaakt en soms probeer ik Rienk er in te doen maar die wil helemaal niet meer gedragen worden.
Ik hoop echt zo dat ik B2 actiever zal gaan dragen!

En de Wompat vind ik echt helemaal geweldig! O+
Vlindur; misschien moet je die timbuktu een poosje ook gewoon meenemen naar bed, en op de bank leggen enzo.. dus flink mishandelen..
hij is hier zo weinig gebruikt, dattie echt gewoon nog nieuw nieuw nieuw is.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:59:35 #162
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97671407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:55 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Vlindur; misschien moet je die timbuktu een poosje ook gewoon meenemen naar bed, en op de bank leggen enzo.. dus flink mishandelen..
hij is hier zo weinig gebruikt, dattie echt gewoon nog nieuw nieuw nieuw is.
Dat is nog wel een goeie :Y Bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97672798
Heb je een droger, Vlindur? Anders in de droger doen met een paar tennisballen.. werkt ook perfect!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:31:33 #164
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97676920
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:22 schreef Orea het volgende:
Heb je een droger, Vlindur? Anders in de droger doen met een paar tennisballen.. werkt ook perfect!
Echt?! Ga ik morgen gelijk doen!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97678753
Vlindur, je weet waar ik woon ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:44:41 #166
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97680780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:06 schreef freecell het volgende:
Vlindur, je weet waar ik woon ;)
Die met wol vind ik echt zó mooi!
En mocht ik er niet uitkomen met knopen zoek ik je zeker op!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97680837
Dames, iemand hier geinteresseerd in Didymos Eva maat 6?
Lotte!
Noah!
pi_97688286
Free en Claudia _O_ Ik moet eigenlijk ook eens stashfoto's maken, maar op een of andere manier komt het er niet van.
ik moest zo lachen om die puntjes van je allstars op elke foto freecell :D

*O* draagmeet *O*
Wie doet er nog meer mee?
pi_97688555
Nou, ik heb een ruim huis en sowieso één gewillig oefenkind, meestal 2 :P
Maar ik wil ook best ergens heen :)

EN die gympen, ja ik zag het ook al :')
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:05:53 #170
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97688905
Die antigua is wel heul mooi O+

Ik heb 1 drager en 1 doek niet eens in huis. Die zijn uitgeleend :)
pi_97689255
freecell en Claudia! geweldig die presentaties! heel erg bedankt!
volgens mij heb ik een doek in maat 5-6 nodig als ik zo op het maat tabel kijk...ben maat 42-44.

als er een meet komt kom ik mee kijken en leren!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97689289
Dan zou ik een zesje doen :)
Past altijd en te lang is fijner dan te kort ;)
Ik heb zelf voornamelijk 6-jes en kan metmijn kleine maat 40 nèt alles met een 5, maar 6 is gewoon fijner.
pi_97689446
Draagmeet!! *O* ik ben voor!

Ik zit redelijk centraal, dus het mag hier. Ik wil ook wel ergens heen, maakt me niet zoveel uit. Ik heb doeken in maat 2, 4 en 6 (en nog een verdwaalde 7 geloof ik), een Bondolino, Wompat en een Manduca maar die is nu uitgeleend en 2 ringslings (een dunne en een dikke :+)

Gewillig draagkind: check (begint enthousiast te gillen als ze doek of drager ziet en steekt gelijk haar handen uit :'))
pi_97689826
Linda, fotootje, verhaaltje enzo?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 4 juni 2011 @ 10:55:46 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97690193
Mijn Tobi is weg!
Geruild voor een Lars
pi_97690219
Orea haha een uk die blij wordt van het zien van een doek O+
Ik wil wel (na de zomer) overal naartoe..heb geen airco in de auto dus het is nu echt een hel :X

Is het dus verstandig om zomaar een doek van 90 euros te kopen online? zonder enige ervaring en uk om te proberen? denk dat ik wacht dat hij/zij geboren wordt...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:00:32 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97690287
bitterend, waar moet je vandaan komen?

Ik had al 2 doeken in huis voordat ik zwanger was. 1 ervan heb ik allang niet meer (en eigenlijk ook nooit gebruikt) omdat die veeeeeeeel te lang was. ALs je de kans hebt om eerst allerlei doeken te proberen, zou ik dat eerst doen voordat je iets aanschaft.
Maar goed ik weet niet hoe graag (en hoe gewild) de doek is die je op het oog hebt?
pi_97693070
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 10:32 schreef innepin het volgende:
Linda, fotootje, verhaaltje enzo?
Maar natuurlijk O+

Eva is een meisje van 4,60 lang die tegelijk met Lotte bij ons is komen wonen. Lotte vond d'r al heel lief toen ze 2 dagen oud was, maar ook na die tijd zijn ze goede vriendinnetjes gebleven.









Naast het feit dat Eva heel zacht en knuffelig is, is ze ook heel reislustig. Ze was een grote hulp tijdens onze treinreizen richting NL, maar ook binnen NL heeft ze een hoop gezien. De verslagen en ervaringen daarvan lees je vanaf hier: Draagdoeken op reis - deel 5
Lotte!
Noah!
pi_97693211
Eva is mooi O+
te roze voor ons, maar wel mooi :Y

Florian rent ook op je af als je met een doek wappert :D Hij is ook vreselijk teleurgesteld als blijkt dat ik alleen maar een doek inpak of opvouw :D
pi_97693308
Ik ben bezig met mijn spreekbeurt :D
Even geduld ;)
Heb best een boel doeken gehad en ben nog even foto's aan het uitzoeken ;)
pi_97693403
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 10:57 schreef bitterend het volgende:
Orea haha een uk die blij wordt van het zien van een doek O+
Ik wil wel (na de zomer) overal naartoe..heb geen airco in de auto dus het is nu echt een hel :X

Is het dus verstandig om zomaar een doek van 90 euros te kopen online? zonder enige ervaring en uk om te proberen? denk dat ik wacht dat hij/zij geboren wordt...
Maar als je kind er eenmaal is weet je nog niet wat je moet kopen. :+ Als je 90 euro een te grote investering vindt voor iets waarvan je weet niet of jij het fijn vindt en of je kind het fijn vindt dan zou ik zeker een rekbare doek overwegen! Die zijn gewoon véél goedkoper. Oké, ze gaan niet zolang mee, maar tegen die tijd kun je altijd nog een geweven doek kopen en dan weet je zekerder dat die 90 euro geen weggegooid geld is.

Ik heb zelf helemaal geen verstand van rekbare doeken, maar op Babybij staan er bijvoorbeeld een paar. En ik weet dat de Tricot-Slen populair is. Die kun je hier bijvoorbeeld in het borstvoedingscentrum vinden en ze hebben ze in meer reguliere winkels als de Babydump.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97693852
Maar ook dat is weer een beetje tricky er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld niets hebben met een rekbare doek. Dus dan kan je ook denken dat het niets voor je is.

En ik denk dat hier op fok kopen ook niet echt nodig is.
Ik heb bijvoorbeeld absoluut een maat 6 die je zo mag lenen.
En ik denk heel veel andere ook wel :)

Ik ben voor de Den haag meet van Macka :D
pi_97693892
De Tricot-Slen vind ik niet zo fijn, kies dan liever voor een draagdoek.nl of een Binana. Die zijn minder rekbaar en lubberen niet uit, in tegenstelling tot de Tricot-Slen. Ik heb er één en die durf ik echt niet te verkopen om die reden. Voor Silke heb ik daarom een ByKay via draagdoek.nl gekocht, die fungeert nu als uitleendoek voor nieuwe draagmoeders.
pi_97694133
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
Maar ook dat is weer een beetje tricky er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld niets hebben met een rekbare doek. Dus dan kan je ook denken dat het niets voor je is.
Dat probleem houd je een beetje, vrees ik. Als je bijvoorbeeld een geweven doek koopt die goedkoper is maar ook dunner en waarbij het knopen nauwer komt kijken dan kun je ook al gauw denken dat het niks voor jou is terwijl je gewoon de doek niet mee hebt voor een beginner. En ik ken ook genoeg mensen die een rekbare doek heel fijn vonden en de overstap naar een geweven doek te groot vonden, om een of andere reden. Het blijft tricky.

Jore, daar had ik geen idee van, dat die van draagdoek.nl heel geschikt is! 45 euro zie ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97694299
Vandaag voor het eerst een double hammock geknoopt en dat loopt veel fijner *O*
Het kostte ons samen een half uur om het voor elkaar te krijgen en er zijn nog wel wat dingen waar ik niet blij van word. :(

We krijgen de beentjes maar niet vrij. Elke poging leidt tot een huilend kind omdat het zo strak zit daar (ook bij fwcc).
Vandaag zowel bij fwcc als bij dh blijkbaar de voetjes fout ingepakt, die kwamen er knalrood en een beetje dikkig uit. Huilen!
Nu overwegen we toch een consult voor haar comfort, maar waar regel je dat?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97694402
Oh wij vonden de draagdoek.nl bykay ook heel fijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97694414
Mijn spreekbeurt :o
Ik heb veel geprobeerd door reisdoeken, lenen, voelen en ervaren. Dat betekende ook dat doeken weer mochten vertrekken als ze niet bevielen.
Inmiddels heb ik nog over: Didymos Indio Viola, Didymos Indio Smaragd, Didymos Azur, Manduca, Bondolino.

Mijn eerste geweven doek, Chimparoo Juliette
Mooie doek, niet heel dik, ook niet heel dun. Nadeel ervan vond ik dat hij erg breed was, daar kon ik toen niet goed mee overweg.


Girasol Mojito
Iets dikkere doek, dus iets dikkere knoop. Mooie kleur en knoopt fijn.


Girasol Mister X
Hij is zo mooi en zo fijn. Maar ik had er 1 probleem mee, ik kon er op de een of andere manier niet goed mee rugdragen -O-
Ik vond hem wat dunner dan Girasol Mojito, maar dat kwam ook doordat Mojito nog vrij nieuw was en nog stug, Mister X was al heel goed ingedragen.


Didymos Nino
Nino's kunnen hele zachte doeken worden, maar worden vaak vanwege het printje niet altijd even geliefd. Deze was heel donkerblauw geverfd en droeg heerlijk en was ook echt al flink zacht. Ik vond de kleur alleen toch wat minder bij ons passen en daarom is hij weer vertrokken.


Storchenwiege Johannes
We werden geen vriendjes, Johannes en ik. Komt doordat Johannes nog helemaal nieuw was en ontzettend stug. En dan ook echt heel stug. Storchenwiege doeken kunnen, als je een ingedragen variant hebt, ontzettend fijne doeken zijn. Ook zeer geschikt als peuterdoek.
Ik heb met een Storchenwiege Inka gedragen tijdens een draagconsult en dat was zo'n groot verschil met deze! Echt super


Nati Bamboo Turkis
Wat vond ik dit een supermooie en fijne doek. Heel dun (door de bamboo) maar dat merkte je niet met het dragen en knopen. Ideale zomerdoek. De enige reden waarom hij vertrokken is is dat hij 60 cm was (je hebt 2 versies, 60 en 70cm) en dat die breedte voor mij klauterdreumes destijds niet geschikt bleek te zijn.


Neobulle Petit Prince
Was nog nieuw toen ik hem kreeg en de kleuren vielen me wat tegen. Hij is hier op reis gegaan en na die reis bleek dat iemand op D&V heel erg opzoek was naar deze doek, toen heb ik hem verkocht. Ik vind van de Neobulle doeken dat ze zitten als een huis, dat was met deze ook zo.


Ellaroo Christiane
Ik vond hem niet fijn, te dun en te snel last van drukpunten. Wel heel mooi!


Didymos Indio Viola O+
Nog in mijn bezit, wat een superfijne zachte doek is dit, ik ben zo'n fan! Katoenen indio is dit, zit gewoon altijd fijn.


Didymos Indio Smaragd O+
Heb ik ook nog, ook superfijn. Nog minder zacht dan Viola, maar het biedt potentie ;) Kleur is echt supermooi. Niet vreselijk dik, niet vreselijk dun. Gewoon lekker.


Mister Mirko Mei Tai
Mooie Mei Tai, maar ik vond hem qua draagcomfort tegenvallen. Hij had geen gevulde banden (schouder als heupband) en dat vond ik toch niet echt lekker dragen.


Ocah van Hoppediz Miami
Ow zo fijne Mei Tai, gemaakt van doekenstof van een hoppediz Miami. Was een toddler versie, dus vanaf een jaar zo'n beetje. Ideaal voor een dreumes dus. Hij is weer weggegaan helaas omdat ik hem toch wel heel erg knal roze vond voor een jongen.


Hoppediz Bondolino
Mooi, fijn, snel en handig. Baby's kunnen er al heel snel in en zitten heerlijk stevig. Geschikt voor buik en rug. Je hebt hem snel om en door het klittenband op de heupband hoef je alleen de schouderbanden af te knopen.


Manduca Mellowfellow
Ik ben fan! Hij draagt erg fijn, vooral op de rug. Al vind ik het nu met Jelle ook prima dragen op de buik. Jelle valt er elke keer snel in slaap in, dus hij vind hem ook prima geloof ik ;)


Didymos Azur
Mijn nieuwste aanwinst, en nog flink stug vanwege het feit dat hij uit 50% linnen bestaat (en 50% katoen). Wel een superfijne doek, door het linnen ook geschikt als zomerdoek.


Reisdoeken:

Neobulle Simon
Fijne doek, ietsjes dikker. Zit als een huis als je je kind er in geknoopt hebt.


Connecta SSC
Een wat onbekendere SSC, via D&V geprobeerd. Ik vond hem niet zo super fijn dragen, kreeg sneller last van drukpunten. Hij is wel makkelijk af te stellen, klik en gaan met die banaan.


Yamo SSC
Ik vond het fijn deze een keer geprobeerd te hebben, maar de klik bleef uit. Ik heb toen de Manduca aangeschaft.


Neobulle Manon Grise
Het bewijs dat Neobulle's ontzettend zacht kunnen worden heb ik hier in handen gehad, wat was die doek fijn om te gebruiken! Superzacht!


Didymos Nino (van Twinkly)
Ik vond hem super fijn, mooi kort maatje (4), ideaal voor een rucksack carry. Ook al heel zacht, Nino's zijn gewoon fijne doeken!


Ringslings
Ik heb er een paar geprobeerd maar ringslings en ik zijn niet echt een goede combinatie ben ik achter gekomen :N

Een zelfgemaakte (niet door mij gemaakt)
Ik vond hem te dun, kreeg te snel drukpunten


Sakura Bloom :9~
Als er 1 ringsling is die ik nog een keer wil hebben is het deze. Dit was een reisdoek en ontzettend fijn. Maar..ik vind asymmetrisch dragen gewoon niets, krijg te snel last van m'n schouder en nek.
pi_97694444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:30 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag voor het eerst een double hammock geknoopt en dat loopt veel fijner *O*
Het kostte ons samen een half uur om het voor elkaar te krijgen en er zijn nog wel wat dingen waar ik niet blij van word. :(

We krijgen de beentjes maar niet vrij. Elke poging leidt tot een huilend kind omdat het zo strak zit daar (ook bij fwcc).
Vandaag zowel bij fwcc als bij dh blijkbaar de voetjes fout ingepakt, die kwamen er knalrood en een beetje dikkig uit. Huilen!
Nu overwegen we toch een consult voor haar comfort, maar waar regel je dat?
http://www.draagdoekconsulenten.nl/
Kun je kijken wie er bij jou in de buurt zit

Aanrader hoor, ik heb het zelf ook gedaan bij Lotte en er veel van geleerd!
pi_97694660
Vanyel, dan zou ik zeker een consult overwegen, zeker in het licht van hetgeen Macka zei!

Goeie posting, mrien! ^O^

Ik vind je Didymos Indio Viola héél mooi, net als je Azur. En ook ik vind een mei tai zonder gevulde banden niet fijn. Een Ellaroo heb ik ooit overwogen omdat het dunne, goedkope en mooie doeken zijn, maar ik heb er uiteindelijk vanaf gezien omdat veel mensen het lastig vonden te knopen zonder drukpunten te krijgen.

Grappig wat je zegt over dat printje van de Nino. Dat kan ik me namelijk wel voorstellen, terwijl ik die van Twinkly wel ontzettend mooi vond.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97694690
Wow mrien wat een toffe post _O_ Die Didymos viola en smaragd vind ik erg mooi, vooral die smaragd, wat een mooie felle kleur! <3 en geen streepjes! *O*

Wat ís dat printje eigenlijk op de nino? Ik kan er niks van maken behalve een doodshoofd met staartjes, maar dat zal het wel niet zijn :Y)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97694857
spermies!
pi_97694870
t zijn draagpoppetjes.

ik kan me niet herinneren welke doeken ik allemaal heb gehad yo :o
pi_97694929
Vanyel, via www.draagdoekconsulenten.nl kan je een consulent in jouw regio vinden. Ik heb onlangs een draagconsult gehad om te leren rugdragen, heel interessant en ook enorm intensief. Ik heb me toch een potje staan zweten :o .
Rugdragen doe ik nog steeds niet omdat om één of andere reden mijn kind(eren, Lieuwe deed dat ook al) keihard begint te huilen maar ik heb wel allerlei handige tips & trucs gekregen.
pi_97695332
Als die website mobiel beter werkte zou ik op zoek gaan..

Leuk om al die ervaringen te lezen!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:07:15 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97695395
Mrien wat fijn om de Smaragd te zien; en wat fijn dattie nog steeds bij jullie is en jullie goed bevalt.. :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97695479
Ik wil wel voor je kijken als je zegt in welke regio je zit, Vanyel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97695725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil wel voor je kijken als je zegt in welke regio je zit, Vanyel.
Dank je :*
Het heeft geen haast, straks weer een reden om me even achter mijn computer te verschuilen ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:18:43 #199
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97695732
oooh al die spreekbeurten geweldig :D

ik ben ook wel in voor een doekenmeet. Gewoon voor de gezellig, en voor de doeken en knopen natuurlijk O+
zondag 3 juli mag het wel hier bij mij thuis :) t is niet heel groot maar de kindjes kunnen wel lekker naar buiten. En als t geen meet wordt maar iemand zin heeft in thee is ie de eerste week van juli ook welkom :P O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97695883
quote:
Niet eens zo duur en ook nog in de buurt.
Ben je 't zelf?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97695931
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:18 schreef huuphuup het volgende:
En als t geen meet wordt maar iemand zin heeft in thee is ie de eerste week van juli ook welkom :P O+
Wat nou als je niet van thee houdt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97696317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet eens zo duur en ook nog in de buurt.
Ben je 't zelf?
Ey, dan woon je bij mij in de buurt :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:42:27 #203
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_97696401
Oooh een draagdoekmeet zie ik ook wel zitten!

Heb afgelopen week een draagconsult bij Cathelijne gehad, we hebben eigenlijk alleen de fwcc geperfectioneerd en het knopen gaat nu al zoveel soepeler en sneller, juist door die kleine handige trucjes! En nu merk ik opeens dat ik de girasol toch veel fijner vind dan de hoppediz. Maar toch ga ik nu nog eens de bwcc proberen want die heeft ze wel voorgedaan!
Maar ik kan een draagconsult zeker aanraden hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:13:21 #204
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97697328
Ik woon in Drachten en heb een ruim huis en een meet mag ook bij mij! :Y
Ik zou ook wel willen komen als het reisbaar is voor mij. (maximaal Almere) Maar Rienk zal geen proefkind willen zijn. Die rent liever.. Heeft er iemand een pop? :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97697501
Jeetjejom, ben je dan anderhalf uur bezig met anderhalve knoop? Ik vind het zo weinig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:29:21 #206
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97697743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat nou als je niet van thee houdt?
dan ben je bij mij aan t goeie adres :Y) ik gok dat ik zelf aan de cola zal zitten :') maar vooruit, andere dingen mogen ook :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97698163
Ik ga graag naar de meet van Macka in Den Haag, zoals ze voorstelde, maar Drachten of Groningen doen we écht niet.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:48:13 #208
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97698319
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:42 schreef WupWup het volgende:
Ik ga graag naar de meet van Macka in Den Haag, zoals ze voorstelde, maar Drachten of Groningen doen we écht niet.
Kun je wel bij Poppedein op kraamvisite ;) ik rij met liefde naar poppedein of de buuf voor bezoekjes enzo, maar meets in die hoek van het land zijn me toch ietwat te ver ja, geeft niet, er zijn er ook genoeg hier in de buurt.

en oi! ik woon onder Den haag! Kun je best ook bij mij komen koffieleuten c_/ :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97698503
huup, 3 juli is de natuurlijk ouderschap beurs o|O
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:56:55 #210
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97698583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:54 schreef WupWup het volgende:
huup, 3 juli is de natuurlijk ouderschap beurs o|O
ja eh... da wist ik natuurlijk niet

maar ik ben ook heel natuurlijk! :7 :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97698701
Is ook een soort draagmeet :D http://www.oudersnatuurlijk.nl/ voor geinteresseerden. Veel dragers, veel doeken, veel stands. Kun je vrijblijvend eens doekjes en knopen proberen. Handig als je nog niet zeker weet wat je wilt. En er worden ook workshops gegeven, waar je nog meer kunt leren over dragen.
pi_97700122
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 10:55 schreef Asyniur het volgende:
Mijn Tobi is weg!
Geruild voor een Lars
Als Lars maar half zo fijn is als Bjorn die ik heb, dan ga je er héél veel plezier van hebben :Y ze zijn colourgrown, dus echt mega zacht!

Mrien, je spam O+ :D !! Ik heb Viola inmiddels ook en denk dat die nooit meer weggaat, wát een doek!! Zo zacht en soepel...

Ik zal eens kijken of ik ook zo'n spam kan maken, vandaag of morgen.. Als er interesse voor is, that is :P
pi_97700138
Asy: ik woon in Amsterdam.

Claudia je hebt gelijk! ik zie nu die beurs in Arnhem...dat is wellicht wat voor mij...

Wie van jullie is daar aanwezig?

mrien echt mooie doeken!

Orea jaaaaa!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97700209
bitterend, Slingomama heeft inloopochtenden. Zij zit in Diemen.
pi_97700237
Wie is da? :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97700456
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:13 schreef Vlindur het volgende:
Ik woon in Drachten en heb een ruim huis en een meet mag ook bij mij! :Y
Ik zou ook wel willen komen als het reisbaar is voor mij. (maximaal Almere) Maar Rienk zal geen proefkind willen zijn. Die rent liever.. Heeft er iemand een pop? :+
Ik heb een draagpop :D
Voor mij ook maximaal Almere gok ik qua afstand, anders is het echt te ver
pi_97700500
Ik heb een baby die graag gedragen wordt :P

Maar binnenkort heb ik ook een draagpop :D (ga de trageschule benelux cursus doen, zodra die van start zijn, daar heb je hem volgens mij ook voor nodig :D)
pi_97701059
Klopt, daarom heb ik hem ook :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:18:00 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97705418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:42 schreef Orea het volgende:

[..]

Als Lars maar half zo fijn is als Bjorn die ik heb, dan ga je er héél veel plezier van hebben :Y ze zijn colourgrown, dus echt mega zacht!

Wat is colourgrown?
Ik krijg in elk geval een maat 4 nu. Kijken wat ik daar mee kan :)

Dan woon je toch wel een eindje bij mij uit de buurt bitterend ;)
pi_97705922
ongebleekt en ongeverfde katoen :) heel zacht.
Daarom ben ik ook zo blij met mijn colorgrown wellen
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:36:55 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97706174
Ooh nou dan ben ik benieuwd. :)
pi_97706468
:Y Bjorn is misschien niet mijn mooiste, maar wel één van mijn fijnste! Het is een maatje 4, maar hij draagt met zoveel gemak... knoopt super fijn.. en knuffelig!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:44:55 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97706496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:44 schreef Orea het volgende:
:Y Bjorn is misschien niet mijn mooiste, maar wel één van mijn fijnste! Het is een maatje 4, maar hij draagt met zoveel gemak... knoopt super fijn.. en knuffelig!
Ik zie hem er niet bij staan op de didy site. Klopt dat?
En wat knoop jij met een 4?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:47:49 #225
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97706641
Hey wat fijn die spreekbeurten met foto's!!!! :D

Die ga ik eens even op mijn gemak lezen zo :Y
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97706854
Het zijn oudjes Asy ;) ik knoop een ruck, rub en een halve double hammock. Een huftschlinge gaat ook prima, net als een fwcc onder de billen afgeknoopt :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:58:19 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97707043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:53 schreef Orea het volgende:
Het zijn oudjes Asy ;) ik knoop een ruck, rub en een halve double hammock. Een huftschlinge gaat ook prima, net als een fwcc onder de billen afgeknoopt :)
De Lars staat er wel nog bij :)
Ruck knoop ik ook met een 3 en voor heupdragen vond ik mijn 3 zelfs al te lang :D
Ik heb vandaag nog eens mijn Afrikaantje gepakt. Behoudens dat hij nét iets te kort is om fijn te zijn, is hij eigenlijk best prettig in gebruik en lekker klein op te vouwen
pi_97707141
Oh nee een 3 is voor mij een net-niet maatje :P met een 2 kan ik weer net wat meer (schuifknoop-heup ding en een RUB :P) heb een afrikaanse shorty van 1,80 meter en daar kan ik helemaal niks mee... helaas... de 2 meter 50 van een maatje 2 is wel mijn minimum zeg maar :)
pi_97708756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:18 schreef huuphuup het volgende:
oooh al die spreekbeurten geweldig :D

ik ben ook wel in voor een doekenmeet. Gewoon voor de gezellig, en voor de doeken en knopen natuurlijk O+
zondag 3 juli mag het wel hier bij mij thuis :) t is niet heel groot maar de kindjes kunnen wel lekker naar buiten. En als t geen meet wordt maar iemand zin heeft in thee is ie de eerste week van juli ook welkom :P O+
3 juli kan ik niet maar wellicht dat ik wel een keertje bij jou langs kan komen voor wat advies/hulp? Ik draag nu wel met de bondolino. Verder heb ik een indio blauw/wit van TF liggen en een zara die ik nieuw heb gekocht.
Ik heb het 1x geprobeerd met de indio maar ik vond het een hele berg doek en had toen zelf veel pijn en Puck zat in zijn ergste huil fase. Geen succes dus. Sinds die tijd heb ik het niet meer opnieuw aangedurfd :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97710007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:43 schreef bitterend het volgende:
Asy: ik woon in Amsterdam.
Hoe kan ik dat nou vergeten! Je kunt ook hier komen voelen en uitproberen, hoor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97710463
Gezellig Claudia, Dankje!! ik ga ook langs bij Orea! kan ik vast een goed idee krijgen hoe het allemaal moet! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97710646
Goed plan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:27:20 #233
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97711029
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

3 juli kan ik niet maar wellicht dat ik wel een keertje bij jou langs kan komen voor wat advies/hulp? Ik draag nu wel met de bondolino. Verder heb ik een indio blauw/wit van TF liggen en een zara die ik nieuw heb gekocht.
Ik heb het 1x geprobeerd met de indio maar ik vond het een hele berg doek en had toen zelf veel pijn en Puck zat in zijn ergste huil fase. Geen succes dus. Sinds die tijd heb ik het niet meer opnieuw aangedurfd :')
Je mag altijd langskomen, erg gezellig, maar voor echt gedegen advies ben je niet echt aan het juist adres hoor :@
ik kan je wel helpen met een fwcc goed leren knopen, maar verder dan dat kom ik niet want meer knopen gebruik ik niet :') :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97711138
Nou dat is meer dan genoeg op het moment. Puck heeft nou niet bepaald de rust om eens rustig met zich te laten frutten.
Gezien de loon uitbetalings problemen ben ik ook even niet in staat een consult ergens te boeken
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97711146
Ik heb het hier allemaal eens een beetje gevolgd vandaag, maar ik vind het knap hoor alles wat jullie uit porberen enzo :) Ik ben blij dat de bondolino ons meteen goed beviel en dat we die nu hebben! Ik denk dat ik het daar ook bij laat, al vind ik het wel allemaal erg interessant wat ik hier allemaal lees...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97711209
Ah weer helemaal bijgelezen :D

Ik zal ook eens een stashfoto maken morgen.

Ben altijd in voor een meet. Heb ook groot huis inclusief tuin beschikbaar maar woon niet echt centraal voor iedereen (rdam).

En huup ik kom altijd graag thee bij je drinken hoor!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97711393
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou dat is meer dan genoeg op het moment. Puck heeft nou niet bepaald de rust om eens rustig met zich te laten frutten.
Gezien de loon uitbetalings problemen ben ik ook even niet in staat een consult ergens te boeken
Kun je niet naar een meeting komen? Kan ik Puck eens bewonderen. O-)

Op de vorige draagmeeting waar ik naartoe ging heb ik alleen maar zitten theeleuten geloof ik. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97712060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je niet naar een meeting komen? Kan ik Puck eens bewonderen. O-)

Op de vorige draagmeeting waar ik naartoe ging heb ik alleen maar zitten theeleuten geloof ik. :+
Voor dat laatste ben ik een beetje bang en ik ben ook bang dat Puck zo'n meet niet trekt en dan ook niet met zich laat oefenen. Hij is de laatste tijd nogal van de leg bij drukke gelegenheden.

Maar ik wil met alle liefde een keertje naar Amsterdam komen hoor O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97712343
Okee, daar gaan we!


Van boven naar beneden:
Afrikaanse shortie (via Zuster87). Voor mij te kort om iets mee te doen, maar heel speciaal om te hebben.
Moby Wrap Special Edition Floral Batik. Rekbare doek. Deze heb ik uiteindelijk het langst kunnen gebruiken van de rekbare doeken die ik had. Fijne, stevige doek en erg mooi. Gaat niet meer weg.
Hoppediz Marine, 5m40. Rekbare doek. Ooit als kraamcadeau gegeven en ongebruikt weer teruggekregen. Voor mij veeeeeeeeeeeel te lang en daardoor heb ik 'm ook niet gebruikt. Mag weg.
Moby Wrap Special Edition Blue Silk with Black. Rekbare doek. Door mij niet gebruikt, want ik heb 'm na onze rekbare periode gekocht in een impuls. Omdat 'ie zo mooi is.


Van boven naar beneden:
Didymos Pfau Violett maat 6. 50% linnen. Wat een draak om zacht te krijgen! Gewassen, gestreken, gedragen, mishandeld en we zijn er nog lang niet. Ben benieuwd of het echt een doek voor ons gaat worden en twijfel dan ook of het een blijvertje is.
El zuruz. Type onbekend. Heerlijke dunne zomerdoek, heb er echt veel plezier van gehad. Knoopt makkelijk, draagt fijn. Maar op één of andere manier heb ik het gevoel dat Emma er nu te zwaar voor is. Daarom mag hij ook weg.
Ellevill Zara Tripurple. Maat 6. Gewoon prachtig. Draagt fijn, knoopt slank af. Inmiddels lekker zacht. Blijvertje.
Didymos Indio maat 6. Katoen. Waarschijnlijk origineel een natur, geverfd door de eerste eigenaar. We hebben geen klik en hij mag daarom weg.
Girasol #5. Om te kwijlen, zo zacht! Helaas wel een iets dikkere doek en daardoor niet geschikt voor de zomer. Ik zou 'm eens moeten opmeten, maar ik vermoed een maat 7. Vooral ML heeft 'm veel gebruikt. Ik geloof dat dit onze eerste geweven doek was. Blijft dus, das duidelijk.
Didymos Indio natur met 40% linnen. Maat 6. Nog niet aan toegekomen om 'm in te dragen, maar indio en linnen, dus dat komt van de zomer wel goed.


Van boven naar beneden:
Boba Classic Glacier. Soft Structured Carrier. Aangeschaft voor ML voor de zomer.
Didymos Pfau Weinrot, maat 6. Qua uiterlijk niet bepaald m'n favoriete doek, maar draagt ge-wel-dig. Iedereen zou een pfau moeten hebben (geprobeerd) om te weten wat dragen kán zijn!
Didymos Indio blau/weiss, maat 3 of 4. Moet 'm dus nog eens opmeten. Ligt meestal in de auto, is mijn even-gauw-kind-op-de-rug-doek. Súperzacht en de aanstichter van mijn indioliefde.
Girasol Wild Orchid, maat 6. Ergens in de krochten van het web tegengekomen en besloten dat ik deze MOEST hebben. Na een paar weken zoektocht gevonden in een Poolse webwinkel. Het was de allerlaatste met groene weefdraad, dus ik was helemaal in de wolken. In het echt minstens even mooi. Heeft franjes en mag nooooooit meer weg!
Didymos Indio natur-indigo, maat 5. Katoen. Indio, need I say more?
Girasol Ingénu, maat 6. Ontwerp van een Russische webwinkel en in beperkte oplage uitgebracht, Onvoorstelbaar zacht en draagkrachtig. Blijvertje.
Didymos Fische Hörnum, maat 5. Met 45% baby-alpacawol. Ook alweer zo zacht! Rood met zwarte doek, very stylish.

Overzichtje:

pi_97712832
Holy crap wat een boel geld in doekvorm :o
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97712893
Ik zei net ook al bij het fotograferen dat ik het voor de verzekering deed :')
pi_97712928
Wup waarom vind je indio zo fijn? Die double hammock vandaag was echt heel heet, ik zou iets lichters niet vervelend vinden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97713196
Zacht, soepel, makkelijk te knopen, luchtig. En toch, het is zó persoonlijk! Iemand anders in dit topic zei al dat ze niks met indio's kon. Ik kan weer helemaal niks met nino's, afschuwelijk die dingen!

Ik herinner me nu dat m'n eerste Didy een nino is geweest. Het ding knoopte voor geen meter. Ik snapte werkelijk niet waarom Didymos een a-merk zou zijn als ze zulke doeken maakten. Totdat ik eens een andere didy bij iemand anders voelde...
pi_97713218
Wat een stash zeg Wup!! gebruik je ze allemaal?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97713442
Volgens mij win je van mij Wup :D !!

Ik zit nu geloof ik op 14 doeken, 2 ringslings en 4 dragers (wompat, manduca, bondolino en DIY mei tai :D) (ik zat op heel veel meer :@ maar ik heb een hoop verkocht (maar ook weer geruild..)

Morgen ga ik e.e.a. op de foto zetten en beschrijven :P
pi_97713457
De linkerstapel op de overzichtsfoto is momenteel in gebruik.
pi_97713490
Ik heb 16 doeken en een Boba Orea, dus jij wint ;)
pi_97713537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je niet naar een meeting komen? Kan ik Puck eens bewonderen. O-)

Op de vorige draagmeeting waar ik naartoe ging heb ik alleen maar zitten theeleuten geloof ik. :+
Is dat een andere meet dan waar ik Ivan ontmoette O+ (liefde op het eerste gezicht O+)
pi_97713676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:29 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb het hier allemaal eens een beetje gevolgd vandaag, maar ik vind het knap hoor alles wat jullie uit porberen enzo :) Ik ben blij dat de bondolino ons meteen goed beviel en dat we die nu hebben! Ik denk dat ik het daar ook bij laat, al vind ik het wel allemaal erg interessant wat ik hier allemaal lees...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooohhh O+ die peutjes die zo uitsteken O+

En als dit meteen goed bevalt dan is het toch goed? Niet iedereen is zo'n weirdo als ik die gelijk al 8 doeken heeft voor ie uberhaupt bevalt :P (daar is ook niks mis mee hoor, al zullen sommige denken KOEKOEK!!)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:15:29 #250
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97713793
Kolere wup :D das niet goed hoor! zoek hulp! :P

misschien offtopic, ik heb ook nog een afrikaanse doek hier liggen. Mn ouders hebben hem ooit meegenomen uit afrika voor me, maar ik kan er niet zoveel mee, als het geen fwcc kan dan is het niets voor mij zeg maar :P hij is niet zo heel kort, al heb ik geen idee hoe lang ie is.
Bottom line, als je wil mag je hem hebben, donkerblauw met vlinders is ie, zal ns n foto zoeken.
Hoe heet zo'n ding een Kitange ofzo?


gevonden :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97713814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:11 schreef Orea het volgende:

[..]

Is dat een andere meet dan waar ik Ivan ontmoette O+ (liefde op het eerste gezicht O+)
Nee, dat was die meeting! Ik heb echt niks aan doeken voelen of knopen gedaan. :o Al heb ik wel de demonstratie van Davinia gezien (en er niks van onthouden).

WupWup, ookal Zara-fan! En oh je Pfau. O+ Jammer dat 'ie zo lastig zacht en soepel te krijgen is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97714008
Hihi Claudia, ik ook weinig toen.. ik liep alleen maar zwanger te zijn en te lonken met alle kleine beebs (zoals Aviva.. en vooraaaaal Ivan O+ echt die lach steeds..)

Dus snel maar weer meeten denk ik! Wil Ivan weer eens zien (en voorstellen al Leia O+)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:19:40 #253
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97714070
ik wil trouwens een boba, als iemand iets te koop heeft of ziet staan, please geef even een gil? slaapkapje is vereist en de tweet geen optie.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97714180
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:13 schreef Orea het volgende:

[..]

Ooooohhh O+ die peutjes die zo uitsteken O+

En als dit meteen goed bevalt dan is het toch goed? Niet iedereen is zo'n weirdo als ik die gelijk al 8 doeken heeft voor ie uberhaupt bevalt :P (daar is ook niks mis mee hoor, al zullen sommige denken KOEKOEK!!)
Dat koekoek denk ik wel bij die hoeveelheden hoor ;) maar goed ieder zijn ding toch :P
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97714252
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:20 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Dat koekoek denk ik wel bij die hoeveelheden hoor ;) maar goed ieder zijn ding toch :P
Mag, en begrijp ik ook :P maar gezien ik als persoon past het wel, eigk. O-)
pi_97714329
Orea, wanneer komt jouw stashpic? O-)
pi_97714375
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:18 schreef Orea het volgende:
Hihi Claudia, ik ook weinig toen.. ik liep alleen maar zwanger te zijn en te lonken met alle kleine beebs (zoals Aviva.. en vooraaaaal Ivan O+ echt die lach steeds..)

Dus snel maar weer meeten denk ik! Wil Ivan weer eens zien (en voorstellen al Leia O+)
Ik ben ook heel benieuwd naar je mooie vrolijkerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97714378
Dat ik trowuens geen doeken hoef en niet al die knopen hoef te weten enzo betekent neit dat ik niet zou willen meeten he :P Lijkt me best gezellig :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:25:31 #259
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97714436
Huup, voor je bij Buuv komt moet je bij mij langs :+
Maar ik snap het hoor. Geldt voor mij precies het zelfde :Y

Allemachtig Wup wat heb je een boel!
Ellevill Zara Tripurple Die lijkt me echt heel mooi O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97714836
Ohhh wat gaaf al die stashpics O+

Ik draag op het moment eigenlijk helemaal niet want Hannah wil alleen maar lopen lopen lopen. De enige knoop die ik zo ongeveer kende (FWCC) ben ik vergeten :')
Maar ik heb het excuus van beeb2 op komst voor een nieuwe doek O-)

Zit zelf een beetje in dubio: een Indio of een Zara.

oja: draagdoekmeetings O+ Een garantie op leuke mensen met leuke kindjes.
pi_97714855
Morgen :P sta nu op het punt naar bed te gaan, morgen neem ik er de tijd voor :P

In tekst alvast O-)

Hoppediz Timbuktu 6
Hoppediz Lille 2
Girasol Amitola 4
Girasol DenV 2
Didy Bjorn 4
Didy Indio Natur Wol 6 (al is het meer een 7)
Didy Fische Stahlblau 6 (25% linnen)
Didy Pfau Violett 6 (50% linnen)
Didy Pfau B/W 2010 6
Didy Indio Viola 6
Didy Karmin 6 (50% linnen) (nog te koop!! 1 50% linnen vind ik genoeg en paars gaat voor rood :P)

Ringslings:
DIdy Gecko's Silver
Didy Lilien Amethist

Dragers:
Wompat Northern Lights Toddler
Manduca Skyline Plum
Bondolino Olive

DIY (Zelfgemaakt dus) Mei Tai
pi_97714883
Orea, niet vergeten dat de bedoeling van de spreekbeurt was om het de nieuwkomers makkelijker te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97714938
_O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97715071
Eigenlijk valt mijn lijstje best mee :P
(in vergelijking met wat ik hád... O-))
pi_97715157
:@
pi_97715323
Haha Orea :D
Ik ben er nog een paar vergeten geloof ik
De reisdoek van wickie (neobulle bio ardoise), die zou ik zo willen hebben :9~
En de Jade Fog ook van wickie.
Dan nog een ringsling van hoppediz panama (zelfde probleem als de andere ringslings..)
pi_97715484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:35 schreef Orea het volgende:
Eigenlijk valt mijn lijstje best mee :P
(in vergelijking met wat ik hád... O-))
\

Ben benieuwd naar je stash foto! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97720425
Mijn lijstje valt ook mee :D ik heb net alles verkocht bijna

Pfau violet linnen mt6
Pfau granat linnen mt6
Pfau ecru linnen mt6
Pfau black 2010 mt6
Pfau petrol mt6
Pfau burgundy mt4
Pfau V/w 2007 mt4
CGW maat 4
Dresden sommer maat 6
Silver gecko's 6
Nautilus olivia 6
Silk indio 2
Tussah Nino maat 6

Ringsling lillies maat 0 didymos

Boba
Bondolino
Suses kinder SSC

Ohja en dan nog wat onderweg of bijna onderweg :+
pi_97726895
Eigenlijk zonde dat deze toffe spreekbeurten voor het nageslacht verloren gaan. Kunnen ze niet apart in een sticky oid?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 5 juni 2011 @ 08:09:46 #270
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97726916
TVP voor de komende spreekbeurten! :D

Wat een goed idee en een goede uitvoering! I luv it! O+
A grand adventure has begun.
  zondag 5 juni 2011 @ 08:30:11 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97726986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:31 schreef Orea het volgende:

Didy Karmin 6 (50% linnen) (nog te koop!! 1 50% linnen vind ik genoeg en paars gaat voor rood :P)
Jammer dat er van die stomme vissen opstaan....
  zondag 5 juni 2011 @ 08:31:10 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97726990
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:01 schreef Vanyel het volgende:
Eigenlijk zonde dat deze toffe spreekbeurten voor het nageslacht verloren gaan. Kunnen ze niet apart in een sticky oid?
Nee joh, morgen heeft Orea weer andere doeken (idem tig anderen hier ;) )
  zondag 5 juni 2011 @ 10:30:28 #273
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97728220
Word helemaal duizelig van jullie lijstjes en spreekbeurten :D Lurk al een tijdje mee om op die manier al wat informatie in te winnen, maar jullie gaan zoooo snel! Ik wil zeker wel dragen maar hoe of wat, daar ben ik nog niet helemaal uit. Op basis van wat ik heb gelezen neig ik daar een voorgevormde drager, zoals de Bondolino. Knopen lijkt me maar lastig, ik ben een ongeduldige...De drager moet verder verstelbaar zijn, partner en ik schelen nogal in postuur. En...ik zie erg veel motiefjes en kleuren voorbijkomen die ik veel te hippie vind. Zoals iemand het hier ook ergens beschreef, festivalkraampjesachtig. Dat er nog net geen belletjes of spiegeltjes aanzitten, zeg maar. Hou ik niet van. Ik lurk vrolijk verder en wie weet meld ik me aan voor een draagmeet...er is al een fokster in de buurt waar ik mag komen kijken in ieder geval :)
pi_97729725
Spiegel, check. Die heb ik ook :P Errug handig als muppet op mijn rug zit! (laatst was ze aan het miepen, draaien en wurmen.. ik dacht: die is het voor het eerst zat! Dus maar even laten gaan, tot thuis bleek waarom ze zo aan het miepen was, zonnehoedje zat over haar ogen :') ze zag dus niets en was daarom aan het miepen.. toch maar weer spiegeltje meenemen voortaan)

Aventura, knopen lijkt vooral lastig, maar juist in het begin, dan ligt je kindje nog lekker stil ;) , kun je goed oefenen. Bij iemand kijken is zeker een goed plan. Dan krijg je een beetje een idee.

De lijstjes die ik en sommige anderen (ik noem geen namen :P) hier posten zijn ook wel een tikje (een tikje hè?) overdreven.. In principe kun je het gewoon af met 1 doek. Maarja, welke dan.. dat is weer heel lastig omdat alle doeken (en vaak ook merken) gewoon verschillen en het heel persoonlijk is. De een zweer bij Girasol, de ander bij Didymos. En ga zo maar door!

Mijn stapeltje doeken :P



Van boven naar beneden:

Pfau Violett met 50% linnen. Dit is geen beginnersdoek. Hij is dik, stug (heeft veel werk nodig om echt zacht en soepel te worden) maar, hiermee draag je je kind van 18 nog comfortabel! (grapje he? Maar 't is wel echt een fijne doek als je kindje iets groter is).

Indio Viola, 100% katoen. Zacht, deze doek zou voor een beginner prima werken. Knoop zichzelf bijna. Is niet dik maar ook niet dun.

Fische Stahlblau met 25% linnen. Fijne soepele, niet te dunne - niet te dikke doek. Door het linnen erg draagkrachtig en ook in de zomer fijn dragen.

Pfau b/w 2010. 100% katoen. Erg fijne doek, dun, soepel, knoopt heel erg fijn. Zou zeker voor beginners geschikt zijn, maar er zijn er maar 19 van gemaakt, dus lastig te vinden ;)

Hoppediz Timbuktu: deze gaat nooit meer weg. Hoppediz doeken zijn wat dikker (behalve de Das Leichtes) maar echte werkpaarden! Kan ook prima voor een beginner, maar is dus wel iets dikker.

Indio Wol Natur, met wol. Een dunne indio, maar heel fijn door de wol die erin zit. Leia mee gedragen deze winter, kwam er heel warm uit (zelfs bij -10). Kan prima voor een beginner.

Ringsling links: gecko's silver. Fijne ringsling, maar wel iets dikkere stof.
Ringsling rechts: Lilien Amethist ringsling, een dunnen ringsling met zijde en ramie. Erg geschikt voor de zomer (ik had hier een doek van, maar als doek deed ie hem niet voor me.. nu ik hem als ringsling heb vind ik hem perfect!)

Didymos Bjorn: colourgrown! Boterzacht, niet te dun, niet te dik. Knoopt zichzelf bijna. Zeker geschikt voor een beginner!

Hoppediz Lille, zie commentaar hierboven bij de Hopp Timbuktu.

Girasol DenV, nog in de verpakking :D want die ga ik met iemand delen :D dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Nog niet mee gedragen.

Girasol Amitola, dit is liefde!! Echt.. Ik ben normaal niet zo van de girasol, maar van Amitola ben ik zo fan dat ik ook nog een maatje 6 ga bestellen denk ik ;) niet te dun, niet te dik. Nu al soepel. Knoopt heel erg fijn! Zeker geschikt voor een beginner (vraag maar aan JeetjeJom)

En als laatste op de stapel: Karmin Fische, ook met 50% linnen. Zie commentaar bij Pfau Violett, als heeft deze een andere structuur. Iets fijner dan de Pfau met linnen, maar wel meer geschikt voor iemand die al ervaring heeft met knopen en dragen!

En nu roept mijn kind, ben zo terug met de dragers :P
pi_97730801
Orea _O_ Ik zou graag pfau b/w eens voelen :@
pi_97730976
quote:
12s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee joh, morgen heeft Orea weer andere doeken (idem tig anderen hier ;) )
Niet voor de verzameling, omdat het fijn is om verschillende meningen over een aantal doeken op een rij te hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97731199
Orea! wat een stash! O+

Trouwens, die lila zara van Claudia en die indio van jou Orea...wat is het verschil tussen die 2?

ik vind deze ook wel mooi: http://www.babybij.nl/winkel/draagdoek-hoppediz-oslo-p-140.html
en de prijs valt wel mee denk ik...
is het wat voor beginners?

[ Bericht 37% gewijzigd door bitterend op 05-06-2011 12:32:58 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97731585
Andere fabrikant ;) die van Claudia is van Ellevill, mijn indio is van Didymos :) anders geweven, andere kleuren, ander patroontje ;) andere 'bounce'..

Ik zit me net te bedenken welke doeken hier allemaal geweest zijn en weer zijn vertrokken, maar weet ze gewoon echt niet meer allemaal.. Didymos Katja, EllaRoo Elsa, Blozekriekse Mei Tai, Bondolino Pflaume Flieder, Tussah Fische, Fische Hörnum, Indio Jade, Girasol Folia, Pfau Granat met 50% linnen.. MM Ringsling (en die vond ik niet zo fijn omdat die van gewone stof was, niet van doekenstof) CJ Ringsling (was dun, maar wel fijn! Kon toen nog niet zo goed met een ringsling overweg als toen, dus is ook weer gegaan). Lilien Amethist.

Qua dragers heb ik nu de Bondolino Olijf (hierboven ergens al op de foto bij anderen) en ik vind de Bondolino gewoon heel erg fijn. Vooral voor kleine hummels. Leia ging in no time richting de 10 kilo (inmiddels al tegen de 11) en ik geef nu de voorkeur aan andere dragers. Maar deze blijft (met oog op de toekomst ;)).

De Manduca! Heel erg fijn! Maar ik vind die wel pas fijn vanaf een maand of 5/6 (en dan is Leia een grote)... kan nog wel even mee, maar ik vind het soms een nadeel dat er zóveel afstel punten zijn. Dat is een voordeel ,want heel persoonlijk af te stellen, maar daardoor niet makkelijk te wisselen met iemand anders, omdat ik altijd wel een puntje nét niet lekker heb staan.

En de Wompat, mijn nieuwe liefde ;) draagt zeer comfortabel (van de week mijn spekpoot dik 4 uur rondgedragen op een marktje hier, geen centje pijn en ook prima te doen met de hitte (was dik 27 graden ;)) je hebt een wompat in 3 versies, baby, toddler en pre-school. Wij hebben de Toddler en die gaat voorlopig nog wel lang mee. Lekker breed rugpand, dus Leia zit er ook heerlijk diep in.

Ik ben dus erg tevreden nu ;) maar daar waren wel heel wat doeken voor nodig om erachter te komen wat fijn is en wat ik zelf fijn vind om te dragen.
pi_97731626
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:25 schreef bitterend het volgende:
Orea! wat een stash! O+

Trouwens, die lila zara van Claudia en die indio van jou Orea...wat is het verschil tussen die 2?

ik vind deze ook wel mooi: http://www.babybij.nl/winkel/draagdoek-hoppediz-oslo-p-140.html
en de prijs valt wel mee denk ik...
is het wat voor beginners?
Hoppedizen zijn prima beginnersdoeken voor een leuke prijs :Y wel iets dikker, maar dat hoeft geen probleem te zijn en is vooral lekker als je straks je beeb krijgt als het weer kouder wordt! En erg vergevingsgezind, dus als je nog niet zo'n secure knoper bent, dan vangt de doek dat wel op ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Orea op 05-06-2011 12:49:20 ]
pi_97731758
Orea...dankje voor je uitleg!
wat is precies het verschil tussen een bondolino en een wompat?
denk dat met de doeken is het een beetje zoals de wasbare luiers...veel fabrikanten, uitvoeringen...kwestie van uitproberen wat ons het best gaat bevallen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:46:02 #281
100412 mefke79
komt goed!
pi_97731909
Aventura, als je niet van knopen houdt (zoals ik) en goedkoop wilt beginnen is een MeiTai ook een idee. Die kan je zelf maken, dus kost je alleen de stof en dat is dan gewone katoen. Ik ben geen fan van echt knopen, maar een MT is goed te handelen en makkelijk aan te passen aan je postuur.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97731913
De Bondolino doe je met klittenband om je middel vast, en met 2 banden knoop je hem af... Een Bondolino is ook erg geschikt vanaf geboorte. En makkelijk te wisselen qua afstellen tussen gebruikers in.

De Wompat klik je vast en heeft wel wat afstelpunten. Maar die zijn verwaarloosbaar.

En wat je zegt klopt hoor! Het is gewoon wat de gebruiker aan voorkeuren heeft en fijn vind ;) voor elk wat wils zeg maar!
pi_97731985
Orea wat een doeken, mooi! O+
Dit is echt een goed topic, en ik profiteer van alle antwoorden die Bitterend krijgt, want ik wil ook graag een doek kopen en gaan dragen.. maar zoveel doeken, zoveel keus, zo de weg kwijt :D
pi_97732208
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:35 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil een wompat een toddler wompat en dan van de nieuwe hoppediz doek :D
[ afbeelding ]
Maar dat hoeft pas als de boba niet meer past :D
mag ik vragen waar komt de doek die de vrouw aan heeft? die kleuren zijn echt prachtig O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97732266
Ook bij Hoppediz vandaan (wellicht te verkrijgen ook via Babybij?) is een nieuwe release :) afgelopen week uitgekomen!
pi_97732275
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:47 schreef Jipster het volgende:
Orea wat een doeken, mooi! O+
Dit is echt een goed topic, en ik profiteer van alle antwoorden die Bitterend krijgt, want ik wil ook graag een doek kopen en gaan dragen.. maar zoveel doeken, zoveel keus, zo de weg kwijt :D
ik voel een nieuwe obsessie O+ en dat terwijl ik al zoveel geld uitgeef aan de wasbare luiers!!
gelukkig was de kinderwagen gratis :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97732303
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:56 schreef Orea het volgende:
Ook bij Hoppediz vandaan (wellicht te verkrijgen ook via Babybij?) is een nieuwe release :) afgelopen week uitgekomen!
:9~
ik heb zin om eentje te kopen en dan bij jou langs te wippen om te leren hoe het moet *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:59:10 #288
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97732371
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:46 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, als je niet van knopen houdt (zoals ik) en goedkoop wilt beginnen is een MeiTai ook een idee. Die kan je zelf maken, dus kost je alleen de stof en dat is dan gewone katoen. Ik ben geen fan van echt knopen, maar een MT is goed te handelen en makkelijk aan te passen aan je postuur.
Maar een meitai kan niet vandaag dag één toch? :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 juni 2011 @ 13:00:15 #289
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97732413
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:01 schreef Vanyel het volgende:
Eigenlijk zonde dat deze toffe spreekbeurten voor het nageslacht verloren gaan. Kunnen ze niet apart in een sticky oid?
Misschien kunnen ze in de Fok! Wiki gezet worden?

Ik zal vanavond ook wel even een duit in het zakje doen :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 5 juni 2011 @ 13:07:06 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_97732642
DML, dat dacht ik ook...Maar Takkembah heeft Seth er gewoon in zitten en het schijnt prima te werken. Ik denk dat je dan wel je banden netjes over het rugpand moet leiden, dus dat brede banden dan handig zijn. Maar...ik ben geen expert en heb het ook nog niet zelf geprobeerd. Al zat Driekus ook vrij vroeg in de MT (maar ja, lang en een nekje dat heel sterk was).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97733703
Ik zit te denken na alle adviezen en verhalen een geweven doek te kopen :Y
Ik zag een Ellevill zara in de uitverkoop! 66 euros ipv 89...maar de maten zeggen me niks: Size: 4.70 m. x 0.70 m. ??
en dan zag ik een mooie Didymos...hij is geschikt voor beginners toch? rond de 70 euros op een duitse site
en laatste is de Hoppediz rond de 60 euros!

tja hoe ik hiervan een keuze moet maken :?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97734150
Linkjes/foto's hier neerzetten en de experts erover laten ruziën tot ze er uit zijn, en dan pas klikken :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97734466
Ohja goed idee lol

okee deze Zara zag ik:
http://www.ellevill.com/ds_product_info.php?products_id=113

humm ik zie nu dat de Dydimos 110 euros is voor maat 6...dan valt ie eraf denk ik

en de Hoppediz is deze: http://www.hoppediz.de/sh(...)getuecher/l-luz.html

en nu aan de experts :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97738390
welke didymos wil je want misschioen is die wel heel veel goedkoper te krijgen?

En zara's zijn heel goedkoop te koop bij http://slings-and-things.nl/
Ze heeft net nieuwe inkopen bij ellevill gedaan dus binnenkort meer op voorraad.

Een didymos vind ik zelf het meest fijn dragen. Een zara is ook heerlijk hoor.
En de hopss die ik altijd heb geprobeerd waren niet zo fijn. Maar die nieuwe zou heel dun en heerlijk en fijn zijn.


Hier zie je het motiefje goed op de bewerkte foto
pi_97739099
Even een jubeltje! Ik neem op vakantie Amitola mee (fijn indragen :D) en was aan het rondneuzen voor wat andere knopen nog dan alleen de ruck en vond deze:


Man, dat zit fijn! Ben gezegend met een flinke voorgevel :P dus het is al snel teveel, een knoop of draai aan de voorkant, maar deze ontlast de schouders echt heel goed!

Ik kan hem met een 4, wel knoop ik dan onder de billen af (dus ga dan niet door nog een keer naar voren om daar af te knopen...) Fan! O+
pi_97739256
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:25 schreef Pvoesss het volgende:
welke didymos wil je want misschioen is die wel heel veel goedkoper te krijgen?

En zara's zijn heel goedkoop te koop bij http://slings-and-things.nl/
Ze heeft net nieuwe inkopen bij ellevill gedaan dus binnenkort meer op voorraad.

Een didymos vind ik zelf het meest fijn dragen. Een zara is ook heerlijk hoor.
En de hopss die ik altijd heb geprobeerd waren niet zo fijn. Maar die nieuwe zou heel dun en heerlijk en fijn zijn.

[ afbeelding ]
Hier zie je het motiefje goed op de bewerkte foto
hij is zoooo mooi op die foto! O+

http://didymos.com/index.php?s=patterns.php die paarse Jacquard vind ik mooi!

maar inderdaad een Zara voor 66 euros lijkt me goed om mee te beginnen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97739490
Die is tweedehands ook vast wel te vinden op ebay.
Of op het andere draagdoekenforum.

Dit is een standaard didymos en die zijn nieuw redelijk duur maar 2ehands wel redelijk goedkoop te vinden vaak. (tweedehands doeken zijn vaak al heerlijk zacht en fijn)
pi_97739887
De paarse Wellen bedoel je toch Bitterend? Ik heb laatst van iemand gehoord dat de gewone katoenen wellen erg dik zijn en lastig knopen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97740341
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97741470
Ik vind mijn wellen heerlijk knopen.
Ik droeg er mijn V direct mee na de geboorte O+
En ik vind de andere wellen ook wel oke aanvoelen imho is een wellen echt super.
pi_97741566
oh die visjes heeft texelonia te koop staan voor ¤85,- excl verzenden. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')