abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97626922
Hahaha ik dacht ook direct aan de post van Freecell toen ik de doek zag :D :D
pi_97628817
Mooi :o ikmagniemeerklikkennie

Ik heb geen ervaring met hopp das leichte of calin blue, maar voor de zomer vind ik indio's prettig. Voor de winter overigens ook :+
pi_97629095
En schiefer-natur is nog meer :9~
pi_97631791
Mooi Claudia! Ik vind de puntmuts juist zo'n leuk en speels detail aan de Wompat O+ Ik heb er geen hippie associaties bij.

Wij hebben toch maar besloten om voor de Tuli te gaan, ik weet hoe die draagt, hij is goedkoper (veel, want ik moet maat S banden), mijn man kan er ook mee dragen en misschien wil Niels wel helemaal niet meer gedragen worden als hij te groot is voor de Tuli.

Het is deze geworden O+ want de kinderwagen is vanmorgen verkocht *O* :o
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:30:09 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97632043
Ow wat fijn Twinkly!
pi_97632829
Nu twijfel ik of ik mijn maat 4 doek zal verkopen. Maar dan heb ik alleen nog maar de Amazonas over :{
Hoeveel is een maat 4 Nino rose-violett waard?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:52:46 #57
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_97632894
Da's een leuke Twinkly!!

Enne, btw, de Bondolino is gisteren bezorgd! *O* En wat was 'ie leuk ingepakt, echt een kadootje!! Thanks! :*
We zijn vandaag naar een festivalletje geweest en op de heenweg (ong. 25 minuten lopen) heeft D. Tirza gedragen en op de terugweg heeft ze op mijn rug gehangen! We zijn fan! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:53:20 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97632908
ooo Twink; die vind ik echt superleuk!! staat jullie vast erg mooi :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97633014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:52 schreef Elmo76 het volgende:
Da's een leuke Twinkly!!

Enne, btw, de Bondolino is gisteren bezorgd! *O* En wat was 'ie leuk ingepakt, echt een kadootje!! Thanks! :*
We zijn vandaag naar een festivalletje geweest en op de heenweg (ong. 25 minuten lopen) heeft D. Tirza gedragen en op de terugweg heeft ze op mijn rug gehangen! We zijn fan! O+
*O* Wat super!!
Haha, ja, ik had niet genoeg inpakpapier ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97633266
fantjes O+
Hier vraagt er eentje 70 euro voor, maar ik denk dat dat een beetje wishful thinking is.
pi_97634694
Twinkly, superleuke drager, die Tuli! En leuk die olifantjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97637302
Wat een leuke Twinkly, met die olifantjes! O+

Iemand (oeke?) noemde het al eerder, maar het is best interessant om te zien hoe dat hele doeken/dragers kopen in rages gaat. Nu is de Wompat razend populair, een tijdje gelden waren Ocah's dat, Kleinsmekkers zijn het geweest (daar hoor je nu bijna nooit meer wat over, ook niet bij de buren), Manduca's, Boba's... Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
pi_97638378
Het lastige vind ik de vraag of het nog om/over het comfort gaat. Zo vind ik die wompats echt heel onaangenaam (ook hier de festivalassociatie), maar door de enthousiaste verhalen ga ik toch twijfelen of ik er niet ook zoeen moet voor de korte stukkies, winkel in en uit oid. Maar misschien is men juist enthousiast over het uiterlijk en is het draagcomfort niet uitzonderlijk.
Moeilijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97639136
Leuke keus Twinkly!
pi_97642257
Nooooooooo! Way gemeen!
Ik heb er geen enkele financieringsmogelijkheid voor. Jammer. en wellen is mijn iso ;(
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:03:33 #66
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_97644046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Jore het volgende:
Wat een leuke Twinkly, met die olifantjes! O+

Iemand (oeke?) noemde het al eerder, maar het is best interessant om te zien hoe dat hele doeken/dragers kopen in rages gaat. Nu is de Wompat razend populair, een tijdje gelden waren Ocah's dat, Kleinsmekkers zijn het geweest (daar hoor je nu bijna nooit meer wat over, ook niet bij de buren), Manduca's, Boba's... Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
Ik zweer nog steeds bij mijn KS :Y. Ik ben ook erg benieuwd naar de "verbeterde" versie, maar omdat ik toch nooit meer draag mag ik die niet kopen van mezelf.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_97650235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:22 schreef freecell het volgende:
Nooooooooo! Way gemeen!
Ik heb er geen enkele financieringsmogelijkheid voor. Jammer. en wellen is mijn iso ;(
ik wil je lillien lind wel kopen O-) dan ben je een stuk dichterbij je budget :D *) :+
pi_97650514
En ik maar denken dat Jaël dat dragen niet zo leuk vind...
Ik ging de bondolino omdoen voor Sarah, Jaël kwam helpen en zei, Jaël in... Helemaal teleurgesteld dat zij niet mocht...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97650651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Jore het volgende:
Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
Je kunt er ook anders tegenaan kijken: kennis over dragers gaat vooral van mond tot mond. Als er dus iemand met iets 'nieuws' komt en mensen gaan daarover praten dan is dat de kennis van het moment. Ik weet niks van Ocah's en Kleinsmekkers omdat ik daar een ander nooit over gehoord heb.

Ik vind het een beetje flauw om het te hebben over 'rages' en 'beheersing'.
pi_97650693
Ocah's zijn zo vreselijk fijn O+
Maar goed, ik heb mijne inmiddels niet meer, geruild voor Didymos Azur met linnen ^O^
pi_97650737
Haha, nou Claudia, als ik zie hoeveel doeken sommigen hebben, lijkt me dat best wel ergens iets met beheersing te maken hebben. :D Maar goed, de noodzaak om je te beheersen is voor sommigen natuurlijk ook groter dan voor anderen. Ik oordeel hiermee verder niet hoor. Ieder zijn ding. En als je gelukkig wordt van 10 doeken, prima natuurlijk.

En wat is er mis met een rage?
pi_97650918
De boba is wel een leuk voorbeeld, ik en heel veel andere dachten wat is dat nou voor een gek ding met die beugels :D hop paardje hop mama in galop :') :') Plus er waren al best wat SSC op de markt.
En toen mensen hem gingen testen was iedereen enthousiast. (begrijpelijk)

Ik pas andere SSC niet.Ik kan de schouderbanden niet goed afstellen en ze zitten veel te los.
De boba kan al een stuk strakker. En hij draagt echt heerlijk. En ineens wilde iedereen de boba.
Maar ik heb dan wel echt alle andere dragers eerst getest dat dan weer wel :+ :+ :+

Maar toen was de boba echt de drager, nu verruilt iedereen zijn boba voor de wompat.
Ik denk ook voorral omdat de kindjes die toen in de boba zaten nu in de wompat beter zitten (preschool) En de mensen die nog geen boba hadden die zien hoe goed gevormd de wompat is :Y
Dus nu gaat iedereen voor de wompat. Wat ik wel heel goed snap trouwens.
pi_97651120
Waarom zie ik trouwens nergens de ergo-carrier voorbijkomen? Is mijn drager zo ongelooflijk achterhaald en ouderwets?

Nieuwe rage: de ergo-carrier, dat zeg ik! *O*
pi_97651210
De ergo carrier zit bij veel mensen niet goed is wat ik heel vaak lees. :? :@
hij zit bij mij dus ook niet zo lekker maar wel weer beter dan de beco.
En de yamo en de manduca zijn ook niet fijn voor mij terwijl bijvoorbeeld de manduca ook populair is :D
pi_97651303
Ik vind sommige dragers wel supermooi trouwens. Die met die olifantjes van Twinkly bijvoorbeeld. :Y)

Die wompat ziet er erg comfortabel uit, maar een beetje flowerpower vind ik hem ook wel inderdaad. :P
pi_97651383
Ach, dat is ook de communis opinio over draagdoeken.
pi_97651479
Wat is er nou flauw aan het over rages en beheersing hebben :? Of voel je je aangesproken? Ik geloof dat ik het wel bij mezelf hield namelijk.

Ik kan me wel vinden in het relaas van Pvoesss, maar ik geloof niet dat die voorheen zo populaire dragers nu ineens niet meer lekker dragen. De ergo is nu niet meer zo in, maar als ze ineens met allerlei kekke retroprintjes komen en iemand pikt dat op dan zijn ze in no time weer hip. Dat gaat dan inderdaad van mond tot mond, zo ontstaan rages namelijk. Ik denk wel dat je het hier op fok minder ziet dan bij de buren, ik lees daar veel mee.
pi_97651647
Ik wil een wompat een toddler wompat en dan van de nieuwe hoppediz doek :D

Maar dat hoeft pas als de boba niet meer past :D
pi_97651732
Ik wil diezelfde maat spijkerbroek. :Y)

Ik houd zelf van wat diepere kleuren, maar de doek ziet er onwijs dun uit. Draagt 'ie comfortabel?
pi_97651786
Ik heb geen idee hij is net nieuw uitgebracht maar ik ben er helemaal weg van :D
De vrouw heeft een mooi figuurtje ja maar ik vind het net een travestiet :@
pi_97651920
Ja, het hoofd is wat minder. :D

Niks voor mij om zoiets te zeggen 8)7 .
pi_97652825
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat is ook de communis opinio over draagdoeken.
Toch is er wel een verschil tussen linkse draagdoekhobby en festivalkleding met inheems motiefje hoor!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97652859
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef Pvoesss het volgende:
De vrouw heeft een mooi figuurtje ja maar ik vind het net een travestiet :@
Dat gaat vaak samen :D
pi_97653251
Onze eigenste bondolino is binnen *O* *O* *O*
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:36:52 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_97653462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:50 schreef Takkembah het volgende:
Oh dat is rot Vanyel. Ik merk echter dat ik met de Mei Tai gerust een uur of anderhalf kan lopen zonder ergens last van de hebben, en dat ik met de Sling heel snel last krijg aan de kant van mijn bekken en rug aan de kant waar mijn ring zit zeg maar. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek :P, xtra voor bij de Mei Tai... (want die is best heul warm)
De truc bij het belasten van je bekken is dan ook altijd zo evenwichtig mogelijk belasten. Dus beide zijden evenveel. Juist daarom krijg je als zwangere dreumesmama ook de tip op je kind OP je buik te zetten ipv op je heup, dan is de belasting gelijkwaardig. Een sling doet dat niet, een MT wel en een doek ook (denk ik want zoveel ervaring heb ik daar niet in).
Takkembah, is het geen idee om een hele dunne MT te gebruiken dan? Die kan je ook vrij makkelijk zelf maken.

Vanyel, is het voor jou geen tip om een losse sjaal oid als band over je bekken te knopen en dan pas te dragen? Want op zich is het dragen wel een goede training van je bekken, tenminste, zo vertelde de fysio mij destijds. Enne, op tijd aan de bel trekken bij de fysio als je geen vooruitgang voelt in je bekken. Daar moet echt verbetering in zitten 6 weken na bevalling.
Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97653712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, is het voor jou geen tip om een losse sjaal oid als band over je bekken te knopen en dan pas te dragen? Want op zich is het dragen wel een goede training van je bekken, tenminste, zo vertelde de fysio mij destijds. Enne, op tijd aan de bel trekken bij de fysio als je geen vooruitgang voelt in je bekken. Daar moet echt verbetering in zitten 6 weken na bevalling.
Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
Mijn banden zijn sowieso slecht, dat was ook al voor de bevalling zo. De fysio denkt dat we met een half jaar (dus bijna 10 maanden na de bevalling) wel klaar zijn met elkaar, m.a.w. dat ik dan pas weer helemaal op volle sterkte ben. Tot die tijd moet ik op geleide van de pijn proberen steeds meer te doen, waaronder elke dag wat oefeningen en 2x in de week daar trainen. Ik merk wel dat ik langzaamaan meer kan, het gaat alleen echt heel langzaam.De vooruitgang zit ook naar mijn gevoel meer in conditie en bovenlijf dan in bekken.
Aan de andere kant wordt het meisje natuurlijk steeds zwaarder, dus als ik met haar hetzelfde blijf kunnen als in het begin, boek ik in principe vooruitgang, het voelt alleen niet zo.

Mijn fysio is niet zo dol op bekkenbanden, maar tis inderdaad best een idee om eens aan te kaarten of dat niet handig zou zijn om toch te kunnen dragen, hoewel ik me kan voorstellen dat dat gewoon teveel gevraagd is nu. Zonder heb ik iig het gevoel dat mijn benen naar buiten vallen als ik niet oppas ;) Ik zou me ook wel kunnen
pi_97653721
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Toch is er wel een verschil tussen linkse draagdoekhobby en festivalkleding met inheems motiefje hoor!
Niet in de kringen waarin ik verkeer. :Y)

Nee, ik moet bekennen dat ik alleen nog maar leuke reacties heb gehad op het dragen. Je kind bij je dragen zorgt ervoor dat je meer knuffelt, kusjes geeft, over het bolletje aait, en mensen vinden dat leuk om te zien. Het hippieverwijt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb de Wompat dan ook nog niet binnen. :s)

Overigens heb ik de Wompat juist gekozen vanwege het beoogde draagcomfort (voor Ivan).
pi_97653747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:30 schreef MamaPurk het volgende:
Onze eigenste bondolino is binnen *O* *O* *O*
*O*

Nu kun je weer onbezorgd boterhammen met chocoladepasta eten terwijl je je baby bij je draagt. :+
pi_97653797
ja idd haha en Sarah knabbeld op de rand... nu hoef ik er geen spuugdoekje tussen te proppen ;)
pi_97653806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef mefke79 het volgende:

Ga je de tweede op je rug dragen? Ik vind namelijk dat ik nogal beperkt ben in de omgang met Ivan als ik Lena voorop heb.
pi_97653828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:46 schreef MamaPurk het volgende:
ja idd haha en Sarah knabbeld op de rand... nu hoef ik er geen spuugdoekje tussen te proppen ;)
Haha, herkenbaar. Als ik een draagdoek te leen had was ik daar ontzettend voorzichtig mee, terwijl ik mijn eigen doek gerust over de vloer van een parkeergarage sleep.
pi_97653879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga je de tweede op je rug dragen? Ik vind namelijk dat ik nogal beperkt ben in de omgang met Ivan als ik Lena voorop heb.
Ja daar loop ik ook tegenaan... Telkens als ik Sarah uit de Bondo haal dan begint ze te huilen maar ik moet Jaël ook verschonen en die wil ook wel eens op schoot enzo en dat werkt neit echt als Sarah op mijn buik hangt,,, Vanaf hoe oud zijn ze groot genoeg voor rugdragen?? Lijkt me nu nog wel eng omdat ik Sarah dan niet zie, maar in de toekomst is het wel handiger denk ik..
pi_97653880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet in de kringen waarin ik verkeer. :Y)
Linkse rakker die je bent!
quote:
Nee, ik moet bekennen dat ik alleen nog maar leuke reacties heb gehad op het dragen. Je kind bij je dragen zorgt ervoor dat je meer knuffelt, kusjes geeft, over het bolletje aait, en mensen vinden dat leuk om te zien.
Ik ook, op die koddige inheemse utrechters na die het zielig voor mijn 2 à 3 weken oude hummel vonden dat ze zo weinig bewegingsruimte had. "In de kinderwagen kunnen ze toch wat lekkerder bewegen he"
quote:
Het hippieverwijt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb de Wompat dan ook nog niet binnen. :s)
Overigens heb ik de Wompat juist gekozen vanwege het beoogde draagcomfort (voor Ivan).
:D
Dat draagcomfort maakt hem aantrekkelijker, maar ik kan er gewoon niet mee lopen, past echt niet bij mij en net zo min bij mijn lief.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:50:27 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_97653919
claudia, ik denk het wel ja, want ik las al bij jou dat voorop lastig is en ik vond voorop altijd al zwaarder. Op de een of andere manier heb ik ook het idee dat mijn rug dat beter trekt. Zal wel eng worden, zo'n ukkie op mijn rug (als in: wennen) maar ik heb een beco met babyinzet dus zou moeten lukken vind ik. En aangezien Seth ook bij Takkembah in de MT gaat, wil ik dat straks ook eens proberen, al zal dat eerst wel gewoon voorop gaan.

En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:52:45 #96
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654013
Ik weet dat ik hier met tricotdoek al een bezienswaardigheid was op het cb, dus laat staan met een MT of een Beco. Ik woon toch in een grote nieuwbouwwijk, maar ik zie een BB's en er is 1 ander stel met een andere drager (ik kan maar telkens niet bekeken krijgen welke).
pi_97654047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef Vanyel het volgende:

Dat draagcomfort maakt hem aantrekkelijker, maar ik kan er gewoon niet mee lopen, past echt niet bij mij en net zo min bij mijn lief.
Och, ik ben allesbehalve alternatief maar ik trek me niks van die dingen aan. Maar ik zou wel gewoon iets aanschaffen wat je zelf leuk eruit vindt zien. Op het gebied van ergonomische dragers is er nu juist heel veel leuks.

Ik weet niet of je ooit een drager nodig zult hebben, maar de beste tip die ik je kan geven is om je t.z.t. te verdiepen in zaken als pasvorm en draaggemak. Voor Ivan hadden we bijvoorbeeld een Beco maar die was veel te smal en hij ging erin achteroverhangen. Voor Lena is de Beco juist weer heel geschikt. Ivan zat wel heel goed in de Boba, maar de Boba is juist weer voor grotere kindjes.

Zo veranderen je voorkeuren denk ik ook wel naarmate je kind ouder wordt. Het zal vermoedelijk heel lang duren voor Lena in de Wompat gaat, en als ze er groot genoeg voor is vind ik hem misschien toch niet geschikt voor haar vanwege haar postuur.
pi_97654183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef mefke79 het volgende:
En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
Je kunt ook overwegen om, als je het niet ziet zitten met het dragen, een duowagen voor erbij te kopen. Ik heb ermee gewacht toen het eenmaal zover was en toen vond ik het toch wel handig. Ik heb een heel goedkope aangeschaft en in sommige situaties is 'ie heel handig, bijvoorbeeld als ik boodschappen ga halen.

Maar misschien is Driekus nu alweer oud genoeg voor een meerijdplankje? Ik denk niet dat ik Ivan zover krijg om stil te blijven zitten.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:58:28 #99
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654214
Zo grappig Claudia om te horen dat bij jullie de Beco dus niet echt voldoet voor Ivan. Voor Driekus is ie juist ideaal. En zelf ben ik toch niet supersmal, maar hij past mij en mijn lief prima. Maar goed, ik ben lui, dus ik heb een beco geprobeerd, die werkt en niet verder gekeken. Daarvoor had ik via de doekenbieb wel een Marsupi geprobeerd, maar die vond ik dus echt drie keer niks.
pi_97654239
Ik wil ze dan eigenlijk wel allemaal proberen, maar ben te lui om het te regelen. Ben dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken tzt. Denk namelijk wel dat ik er een wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')