abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 00:19:04 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97481396
Draagdoeken #92

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 30 mei 2011 @ 07:40:05 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97485336
Fijn dat de bondolino goed bevallen is Elmo! :Y
En hoewel Tirza in het begin heel even gesputterd heeft (en er iedere keer uit wilde zodra Elmo stil bleef staan), vond ze het een half uurtje later allemaal best.
Die foto in slaap bij D op de rug O+
pi_97485529
De Bondolino foto's!! O+ dat mini humpie Sarah wat zo lekker zit O+ en dan Yaël en Tirza en ook Harry O+ heerlijk!!

Tak, mijn ervaring is dat het snel te warm is met die kleintjes.. ze hangen natuurlijk ook tegen je aan en daar krijgen ze ook al genoeg warmte van.. Het is een beetje zoeken en proberen.. (ik had bijv. van de winter met -10, muppet een romper met lange mouwen, jumpsuit, been warmers, sjaaltje/nekding, muts en dan in een wollen (dunne) doek met mijn draagjas erover.. dat klinkt veel maar dat valt echt reuze mee. Maar die kwam er altijd heerlijk warm onder vandaan :))
  maandag 30 mei 2011 @ 09:36:14 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97486738
Ik ben zooooo fan <3, zojuist ook even in de ringsling een wandeling gemaakt met Seth en die ligt nu weer heerlijk te pitten. Had ik al O+ O+ O+ gedaan? Waarom heb ik dit met Alexa nooit gedaan??? *zucht*

@WupWup, ik heb helaas maar 1 foto, en dat is als ik in pyjama sta met plofkop. :D Maar waar we gisteren waren, zijn foto's gemaakt, wellicht sta ik ergens bij. Zal eens kijken!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97486863
Ja foto's !!
Leuk dat je zo'n fan bent :D
pi_97487225
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:36 schreef [b]Takkembah het volgende:
Ik ben zooooo fan <3, zojuist ook even in de ringsling een wandeling gemaakt met Seth en die ligt nu weer heerlijk te pitten. Had ik al O+ O+ O+ gedaan? Waarom heb ik dit met Alexa nooit gedaan??? *zucht*[/b]
@WupWup, ik heb helaas maar 1 foto, en dat is als ik in pyjama sta met plofkop. :D Maar waar we gisteren waren, zijn foto's gemaakt, wellicht sta ik ergens bij. Zal eens kijken!
Dat heb ik dus met Jaël... Ik had toen een BB maar die hebben we drie keer gebruikt omdat ze er niet echt in ontspande. En in de winkel vertellen ze dan ook niets over anders soort draagzakken, je moet er echt zelf naar op zoek gaan op het net anders weet je het niet...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97487378
Dat is ook het verrotte MP (zie nu dat ik Jaël haar naam verkeerd spelde in de post erboven :@) BB en de Chicco draagzakken worden overal verkocht (voor vaak ook nog heel weinig geld) dus dat is makkelijk..

En dan snap ik niet dat je als Chicco of BB fabrikant je niet iets verder buigt over je populaire product en gewoon iets ergonomisch/verantwoords maakt, zodat het nóg populairder wordt...
pi_97487474
Nou onze BB was duurder dan de Bondolino hoor ;)

En idd verander je product... Maar goed das niet aan mij, maar de leveranciers van ergonomische draagzakken zouden ook kunnen promoten in babywinkels!! Das toch meestal de eerste plaats waar toekomstige ouders heen gaan :)
  maandag 30 mei 2011 @ 11:16:05 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97489316
MP, hier precies hetzelfde met Alexa :Y, we hadden een BB te leen en daarin krijste ze alles bij elkaar. Uiteindelijk durfde ik een draagdoek niet meer aan.

Vind het ook jammer dat draagdoeken of andere voorgevromde dragers etc niet verkocht worden bij de babydump/park/etc.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 30 mei 2011 @ 12:30:32 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_97491671
Takkembah, had jij Seth nou in een gewone MT? Of was het een speciale? Want ik heb een hele luchtige MT, zou mooi zijn als TIenus daar straks snel in kan.

Oja en stom ja, dat je alleen BB's kan kopen in de meeste winkels. Al ken ik wel winkels waar ze tricot doeken verkopen, ik kwam eens een keer binnen met Driekus in de tricot doek en toen was het meteen: o die is gaaf, welk is het etc bij het winkelpersoneel. Maar inderdaad, hier in de regio zitten babywinkels genoeg, maar geen enkele verkoopt echte dragers. Ik was met Driekus ook altijd een bezienswaardigheid bij het CB, terwijl ie dan of in de MT of in de tricot doek zat. Ben benieuwd wat de reactie dan wordt op de Beco.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 15:32:55 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97497897
In een gewone, denk ik , Mef. Was gisteren niet veel luchtigs aan :D.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 30 mei 2011 @ 16:17:16 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_97499708
ik heb vorig jaar zelf een mt gemaakt van stevige, maar dunne katoen, die was zelfs in zuid-frankrijk nog enigszins luchtig te noemen.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:02:07 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97506545
Na alle enthousiaste verhalen over de Wompat, ga ik waarschijnlijk een Wompat bestellen gemaakt van Didymos Pesci Pazzi O+ Wompat lijkt me geweldig, maar Girasol is niet zo mijn ding.

Heb daarvoor wel een andere maat van de doek gekocht, dus mijn maat 6 (4.60m) is daardoor te koop (en ook een Mei Tai):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_97519705

Ook met een bijna 4 jarige was de Boba afgelopen weekend erg nuttig!!
pi_97599286
Past dat nog in de Boba? :o Wauw!

Ik heb zojuist de Wompat besteld! *O* Twinkly, ze heeft de peuterversie geadviseerd. Die zit in het begin nog wel erg groot maar hij heeft er langer plezier van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97599531
Woooow super! Ik ben echt helemaal fan!! Welke heb je gekozen??
pi_97601236
Cherry Pie!
pi_97601511
Nice... welke kleur banden?

Ik heb vandaag weer dik 2 uur met muppet rondgehobbeld in de stad met haar in de Wompat.. en hij is zó fijn.. Ik kijk gewoon uit naar de vakantie, lekker wat dingen gaan zien met het dametje op mijn rug O+

Ook Amitola vandaag nog even gebruikt, mijn hemel wat een mooie doek, wat een fijne stof! Die gaat ook mee op vakantie.. en in het kader van toch een dag vrij, ook muppetje nog een uur gedragen in de Lillies Ringsling die ik nieuw binnenkreeg.. Ik had de doek, Lillien Amethist.. Was super mooi maar als doek gebruikte ik hem amper. Net te dun ofzo. Maar als ringsling is hij echt superfijn!! En met ramie en zijde lekker dun, maar draagkrachtig en super geschikt voor warmte O+

De Wompat, Amitola en de Lilien RS gaan dus mee op vakantie (we gaan zonder buggy :D meneer draagt ook, we gebruiken hier ook heel zelden de wagen en/of buggy.. dus komt goed)!

(en nu wil ik Amitola nog graag in maatje 6 :P heb nu een maat 4 :P)
pi_97601678
Ik neem de volgende vakantie ook echt de buggy niet mee :D heb er mee lopen slepen, wat een onding vond ik het :D

Mooie aanschaf Claudia!
pi_97601842
We hebben lang zitten twijfelen (en zelfs in de tussentijd een buggy gekocht :')) maar echt goed bekeken: wanneer gaan we zoiets gebruiken? Weegt dat op tegen het meezeulen? Turkije (en dan vooral de dingen die we uitgezocht hebben om te gaan bekijken) zijn niet handig met buggy...

En als er echt nood aan de man is, kopen we daar wel een goedkope buggy :D maar verwacht niet dat het zo'n vaart gaat lopen.. Als ik alleen al een doek vast heb begint mevrouw al te gillen van blijdschap :P
pi_97601917
Ik zat erg te twijfelen tussen donkerbruin en beige, maar heb uiteindelijk toch donkerbruin genomen. Dat vond ik net iets minder flets. Ik heb trouwens ook nog getwijfeld over Forest Berries.

Ik hoop dat wij komende vakantie ook geen kinderwagen nodig hebben!
pi_97602277
Mooi O+ en je hebt dus de pre-school versie besteld? De Toddler zit gewoon goed bij Leia.. Mijn kleine reusje :D O+
pi_97602642
Nee, de peuterversie! Er stond bij dreumes 1-3 jaar en bij peuter 2-4 jaar. Pre-school (kleuter: 3-5 jaar) leek me wat ambitieus. Maar de peuterversie zit dus al oké bij Leia? :D
pi_97603099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Past dat nog in de Boba? :o Wauw!
De Boba is toch ook bedoelt tot ong 4 jaar? of 20 kilo?
Ko zit er nog steeds erg diep in. Eigenlijk zit hij beter met zijn armpjes binnenboord, anders zit het pand zo in zijn oksels.
Maar goed, ik ben ook echt een Boba-fan! O+
Grappig al die verschillen en voorkeuren, ik vind zelf de Wombat namelijk niet zo mooi. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97603424
uhm uhm uhm... mijn bijna 4 jarige is pas 92cm en 12,8kg he ;)

Dus voordat die de 20kg haalt zit hij in de brugklas ofzo en is de rugdrager vast niet meer nodig.
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:22:11 #26
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_97603450
Die Wompat is echt geweldig om te zien O+.

Ik heb net een Hop-Tye Kaapstad besteld, ben zo benieuwd!
pi_97603496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, de peuterversie! Er stond bij dreumes 1-3 jaar en bij peuter 2-4 jaar. Pre-school (kleuter: 3-5 jaar) leek me wat ambitieus. Maar de peuterversie zit dus al oké bij Leia? :D
Oh haha! Ja.. althans, hij zit nog wel wat ruim, maar dat stoort eigenlijk niet :) Maar muppet is inmiddels denk ik een kilo of 11 en zeker een cm. of 76 (misschien nog wel langer, laatste meting was een maand geleden en toen was ze 74 cm.. en ze groeit nog steeds redelijk rap heb ik het idee :))

Maar ik denk dat deze versie inderdaad nog wel even meegaat, dus dat hij voor Ivan ook prima is :)

Oeke, de Boba lijkt me ook fijn, maar nu ik heb gemerkt hoe fijn het grote rugpand van de wompat is, denk ik dat weinig andere SSC's me kunnen bekoren :@ ik was zwaaaar fan van de Manduca.. echt heel.. Maar de Wompat wint.. écht!
pi_97603731
Oh P_iglet, leuk, je brugpieper op de rug naar school brengen! :P

Ik vind het zo grappig Orea, hoe het in stromingen gaat, dan is de Beco hier heel populair, dan de zelfgemaakte Mei Tai... Nu gaat de Wombat over de tong.
Ik snap het wel van dat brede rugpand, maar voor Ko moet het echt niet breder zijn, het hangt dus inderdaad niet alleen af van de drager maar ook van de gedraagde. :Y
Alleen die puntmuts aan de Wombat. :X
pi_97603876
Die is juist O+ , vind ik dan :P

Het is overigens een WomPat.. iets minder combat dan de wombat :P
pi_97603895
ik vind die puntmuts van de wompat juist erg leuk, maar een grotere drager als de boba is ook hier niet wenselijk. Pepijn wordt echt alleen nog incidenteel gedragen en dat past nog makkelijk.

Ik weet niet tot hoeveel kg die pre-school wompat kan, maar ik vrees dat ik dan beter t_igger erin kan doen dan Pepijn.
pi_97603954
:D p_iglet!! Het is heel erg afhankelijk van het kind, denk ik inderdaad.. als Leia zo door blijft groeien dan is ze eind dit jaar een kilo of 12, bij 1,5 jaar :P dus dan heb ik zo'n pre-school wel nodig over een 1,5 jaar :P
pi_97604123
Echt? Zo hippie-festival-kraampjes-brrr. :D
Haha, womPat, nouja, duidelijk niet mijn ding. :@

Ko is trouwens 86cm en ong 12 kilo. Dus net iets kleiner dan jouw vierjarige, P_iglet. En bijna 2.
pi_97604494
het is soms wel makkelijk oeke van die hummeltjes, we kunnen ze tenminste zonder problemen lang dragen ;)
Als ze 20+kg wegen met 2jr lijkt me dat toch een stuk lastiger.

Pepijn was op zijn 2e verjaardag 10.7kg en 79cm.
pi_97604705
Ik ben ervan overtuigd dat vooral een ssc erg persoonlijk in keuze is wat betreft bij de lichaamsbouw van drager en kind. Daarom ben ik blij met een Beco (vanwege beiden smal en klein).

Ik ben zelf ook niet echt kapot van de Wompat, maar ben natuurlijk wel benieuwd hoe hij draagt :p

Claudia je hebt een mooie combi gekozen. Ik kom m wel een keertje bewonderen :D

Hier trouwens stash happy voor dochter 2.0, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97604920
P_iglet, ik ben erg benieuwd hoeveel Ko weegt, binnenkort weer eens naar het CB. Ik denk dat 12 kilo een ruime schatting is. Hij draagt nog steeds zo licht!

Wickie, ik denk inderdaad dat de Beco een goed is voor jullie. Past bij jullie lijven.
En stashhappy? Dat vraagt om een stashfoto!

Ik ben ook benieuwd naar hoe de Wompat draagt! :Y
pi_97605078
SPOILER
pi_97605454
SPOILER
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2011 @ 00:46:13 #38
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97607897
Niks mis met hummeltjes he! :D

Er zijn trouwens erg veel maaksters van die uit draagdoek gemaakte voorgevormde dragers actief. Ik ben benieuwd of de draagdoekmerken gaan reageren met eigen voorgevormde dragers. (Zoals vorig jaar met de mei-tai's.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_97612380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:27 schreef oeke het volgende:
Ik snap het wel van dat brede rugpand, maar voor Ko moet het echt niet breder zijn, het hangt dus inderdaad niet alleen af van de drager maar ook van de gedraagde. :Y
Nou, absoluut! Ivan is (nu) gewoon een breed jongetje. Overigens vind ik de Boba een mooie, fijne drager. Dankzij de Boba die hier een tijdje geleden op reis was ben ik er weer naar gaan verlangen om Ivan te dragen.

Ik gooi hem er nog een keer in omdat ik de Wompat wel heel mooi vind. :Y)

pi_97614243

Zo, en nu is het gewoon helemaal klaar *O*
pi_97615551
Nog even een vraagje over een ringsling.
Ik had een mooie gezien van Girasol, maar nu staan daar helemaal geen afmetingen bij. Het is toch ook zo dat de lengte van een ringsling wordt bepaald door je eigen lichaamsbouw? En hoe kom je er nu achter hoelang ie moet zijn?
pi_97617285
Ik zou me er geloof ik niet zo druk om maken, Aoraki, tenzij je heel kort/lang of dun/dik bent of graag een korte staart wilt.
pi_97618940
Nou claudia als het een lange ringsling is dan zit je dus echt met een gigantische staart.
Als ik met die van neobulle, storch of girasol ging lopen dan had ik een sleep achter mij aan.
Ze zijn rond de 2meter. sommige zelfs 2,2meter :o
Daar was ik niet echt heel dol op. Ik ben zelf amoer 1.70 en toen was ik ook nog heel slank.
pi_97621091
Misschien heel simpel gedacht hoor, maar kan ik niet gewoon een stuk van de staart afknippen en omzomen als ik hem te lang vind? (zolang er natuurlijk geen speciale decoraties op het uiteinde zitten)
pi_97625290
ja hoor dat kan :Y

Mijn V slapend in de boba :o :o :o :o :o
Hij zit nu ook nog op mijn rug en slaapt al 2 uur *O*

Hier nog wakker :D :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:32:02 #46
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97625451
Haaaaai even draagdoek n00b vraagje weer. Ben verder heul niet verslaafd ofzo, maar heb nu een ringsling voor de zomer, maar met mijn zwakke bekken merk ik dat dat niet zo lekker draagt voor de wat langere tijden.

Ik zie op verschillende sites een aparte kop "zomerdraagdoeken". Nuttig om te hebben als je in de zomer veul gaat dragen? En welke is dan favo hier? Das leichte? Calin Blue? Or etwas anders?
Alexa en Seth zijn lief
pi_97625746
Ik weet niks van lichte doeken, maar wil je wel waarschuwen dat een doek niet per se goed hoeft te combineren met een zwak bekken. Mijn bekken hangt ook nog steeds heel gammel in elkaar en met draagdoek kan ik nauwelijks 10 minuten lopen zonder pijn en waggelen. Het extra gewicht maakt het gewoon heel lastig.
Mooi kut want ik vind het juist zo fijn om haar in de doek te hebben, maar ik hou het gewoon niet vol en de pijn achteraf is ook niet echt jofel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:50:53 #48
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97626002
Oh dat is rot Vanyel. Ik merk echter dat ik met de Mei Tai gerust een uur of anderhalf kan lopen zonder ergens last van de hebben, en dat ik met de Sling heel snel last krijg aan de kant van mijn bekken en rug aan de kant waar mijn ring zit zeg maar. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek :P, xtra voor bij de Mei Tai... (want die is best heul warm)
Alexa en Seth zijn lief
pi_97626400
Dan was mijn waarschuwing ook loos, maar wel tof dat het je lukt. Shoppen dus :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97626787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:50 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, en nu is het gewoon helemaal klaar *O*
ARE YOU SURE?

Didy heeft een nieuwe LE
Wellen leander seide

:D
pi_97626922
Hahaha ik dacht ook direct aan de post van Freecell toen ik de doek zag :D :D
pi_97628817
Mooi :o ikmagniemeerklikkennie

Ik heb geen ervaring met hopp das leichte of calin blue, maar voor de zomer vind ik indio's prettig. Voor de winter overigens ook :+
pi_97629095
En schiefer-natur is nog meer :9~
pi_97631791
Mooi Claudia! Ik vind de puntmuts juist zo'n leuk en speels detail aan de Wompat O+ Ik heb er geen hippie associaties bij.

Wij hebben toch maar besloten om voor de Tuli te gaan, ik weet hoe die draagt, hij is goedkoper (veel, want ik moet maat S banden), mijn man kan er ook mee dragen en misschien wil Niels wel helemaal niet meer gedragen worden als hij te groot is voor de Tuli.

Het is deze geworden O+ want de kinderwagen is vanmorgen verkocht *O* :o
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:30:09 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97632043
Ow wat fijn Twinkly!
pi_97632829
Nu twijfel ik of ik mijn maat 4 doek zal verkopen. Maar dan heb ik alleen nog maar de Amazonas over :{
Hoeveel is een maat 4 Nino rose-violett waard?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:52:46 #57
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_97632894
Da's een leuke Twinkly!!

Enne, btw, de Bondolino is gisteren bezorgd! *O* En wat was 'ie leuk ingepakt, echt een kadootje!! Thanks! :*
We zijn vandaag naar een festivalletje geweest en op de heenweg (ong. 25 minuten lopen) heeft D. Tirza gedragen en op de terugweg heeft ze op mijn rug gehangen! We zijn fan! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:53:20 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97632908
ooo Twink; die vind ik echt superleuk!! staat jullie vast erg mooi :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97633014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:52 schreef Elmo76 het volgende:
Da's een leuke Twinkly!!

Enne, btw, de Bondolino is gisteren bezorgd! *O* En wat was 'ie leuk ingepakt, echt een kadootje!! Thanks! :*
We zijn vandaag naar een festivalletje geweest en op de heenweg (ong. 25 minuten lopen) heeft D. Tirza gedragen en op de terugweg heeft ze op mijn rug gehangen! We zijn fan! O+
*O* Wat super!!
Haha, ja, ik had niet genoeg inpakpapier ;)
pi_97633266
fantjes O+
Hier vraagt er eentje 70 euro voor, maar ik denk dat dat een beetje wishful thinking is.
pi_97634694
Twinkly, superleuke drager, die Tuli! En leuk die olifantjes.
pi_97637302
Wat een leuke Twinkly, met die olifantjes! O+

Iemand (oeke?) noemde het al eerder, maar het is best interessant om te zien hoe dat hele doeken/dragers kopen in rages gaat. Nu is de Wompat razend populair, een tijdje gelden waren Ocah's dat, Kleinsmekkers zijn het geweest (daar hoor je nu bijna nooit meer wat over, ook niet bij de buren), Manduca's, Boba's... Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
pi_97638378
Het lastige vind ik de vraag of het nog om/over het comfort gaat. Zo vind ik die wompats echt heel onaangenaam (ook hier de festivalassociatie), maar door de enthousiaste verhalen ga ik toch twijfelen of ik er niet ook zoeen moet voor de korte stukkies, winkel in en uit oid. Maar misschien is men juist enthousiast over het uiterlijk en is het draagcomfort niet uitzonderlijk.
Moeilijk.
pi_97639136
Leuke keus Twinkly!
pi_97642257
Nooooooooo! Way gemeen!
Ik heb er geen enkele financieringsmogelijkheid voor. Jammer. en wellen is mijn iso ;(
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:03:33 #66
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_97644046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Jore het volgende:
Wat een leuke Twinkly, met die olifantjes! O+

Iemand (oeke?) noemde het al eerder, maar het is best interessant om te zien hoe dat hele doeken/dragers kopen in rages gaat. Nu is de Wompat razend populair, een tijdje gelden waren Ocah's dat, Kleinsmekkers zijn het geweest (daar hoor je nu bijna nooit meer wat over, ook niet bij de buren), Manduca's, Boba's... Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
Ik zweer nog steeds bij mijn KS :Y. Ik ben ook erg benieuwd naar de "verbeterde" versie, maar omdat ik toch nooit meer draag mag ik die niet kopen van mezelf.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_97650235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:22 schreef freecell het volgende:
Nooooooooo! Way gemeen!
Ik heb er geen enkele financieringsmogelijkheid voor. Jammer. en wellen is mijn iso ;(
ik wil je lillien lind wel kopen O-) dan ben je een stuk dichterbij je budget :D *) :+
pi_97650514
En ik maar denken dat Jaël dat dragen niet zo leuk vind...
Ik ging de bondolino omdoen voor Sarah, Jaël kwam helpen en zei, Jaël in... Helemaal teleurgesteld dat zij niet mocht...
pi_97650651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Jore het volgende:
Ik vind het altijd wel lollig om op D&V mee te lezen en merk dat ik zelf ook wel bevattelijk ben voor de draagrages, maar ik kan me gelukkig meestal wel beheersen.
Je kunt er ook anders tegenaan kijken: kennis over dragers gaat vooral van mond tot mond. Als er dus iemand met iets 'nieuws' komt en mensen gaan daarover praten dan is dat de kennis van het moment. Ik weet niks van Ocah's en Kleinsmekkers omdat ik daar een ander nooit over gehoord heb.

Ik vind het een beetje flauw om het te hebben over 'rages' en 'beheersing'.
pi_97650693
Ocah's zijn zo vreselijk fijn O+
Maar goed, ik heb mijne inmiddels niet meer, geruild voor Didymos Azur met linnen ^O^
pi_97650737
Haha, nou Claudia, als ik zie hoeveel doeken sommigen hebben, lijkt me dat best wel ergens iets met beheersing te maken hebben. :D Maar goed, de noodzaak om je te beheersen is voor sommigen natuurlijk ook groter dan voor anderen. Ik oordeel hiermee verder niet hoor. Ieder zijn ding. En als je gelukkig wordt van 10 doeken, prima natuurlijk.

En wat is er mis met een rage?
pi_97650918
De boba is wel een leuk voorbeeld, ik en heel veel andere dachten wat is dat nou voor een gek ding met die beugels :D hop paardje hop mama in galop :') :') Plus er waren al best wat SSC op de markt.
En toen mensen hem gingen testen was iedereen enthousiast. (begrijpelijk)

Ik pas andere SSC niet.Ik kan de schouderbanden niet goed afstellen en ze zitten veel te los.
De boba kan al een stuk strakker. En hij draagt echt heerlijk. En ineens wilde iedereen de boba.
Maar ik heb dan wel echt alle andere dragers eerst getest dat dan weer wel :+ :+ :+

Maar toen was de boba echt de drager, nu verruilt iedereen zijn boba voor de wompat.
Ik denk ook voorral omdat de kindjes die toen in de boba zaten nu in de wompat beter zitten (preschool) En de mensen die nog geen boba hadden die zien hoe goed gevormd de wompat is :Y
Dus nu gaat iedereen voor de wompat. Wat ik wel heel goed snap trouwens.
pi_97651120
Waarom zie ik trouwens nergens de ergo-carrier voorbijkomen? Is mijn drager zo ongelooflijk achterhaald en ouderwets?

Nieuwe rage: de ergo-carrier, dat zeg ik! *O*
pi_97651210
De ergo carrier zit bij veel mensen niet goed is wat ik heel vaak lees. :? :@
hij zit bij mij dus ook niet zo lekker maar wel weer beter dan de beco.
En de yamo en de manduca zijn ook niet fijn voor mij terwijl bijvoorbeeld de manduca ook populair is :D
pi_97651303
Ik vind sommige dragers wel supermooi trouwens. Die met die olifantjes van Twinkly bijvoorbeeld. :Y)

Die wompat ziet er erg comfortabel uit, maar een beetje flowerpower vind ik hem ook wel inderdaad. :P
pi_97651383
Ach, dat is ook de communis opinio over draagdoeken.
pi_97651479
Wat is er nou flauw aan het over rages en beheersing hebben :? Of voel je je aangesproken? Ik geloof dat ik het wel bij mezelf hield namelijk.

Ik kan me wel vinden in het relaas van Pvoesss, maar ik geloof niet dat die voorheen zo populaire dragers nu ineens niet meer lekker dragen. De ergo is nu niet meer zo in, maar als ze ineens met allerlei kekke retroprintjes komen en iemand pikt dat op dan zijn ze in no time weer hip. Dat gaat dan inderdaad van mond tot mond, zo ontstaan rages namelijk. Ik denk wel dat je het hier op fok minder ziet dan bij de buren, ik lees daar veel mee.
pi_97651647
Ik wil een wompat een toddler wompat en dan van de nieuwe hoppediz doek :D

Maar dat hoeft pas als de boba niet meer past :D
pi_97651732
Ik wil diezelfde maat spijkerbroek. :Y)

Ik houd zelf van wat diepere kleuren, maar de doek ziet er onwijs dun uit. Draagt 'ie comfortabel?
pi_97651786
Ik heb geen idee hij is net nieuw uitgebracht maar ik ben er helemaal weg van :D
De vrouw heeft een mooi figuurtje ja maar ik vind het net een travestiet :@
pi_97651920
Ja, het hoofd is wat minder. :D

Niks voor mij om zoiets te zeggen 8)7 .
pi_97652825
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat is ook de communis opinio over draagdoeken.
Toch is er wel een verschil tussen linkse draagdoekhobby en festivalkleding met inheems motiefje hoor!
pi_97652859
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef Pvoesss het volgende:
De vrouw heeft een mooi figuurtje ja maar ik vind het net een travestiet :@
Dat gaat vaak samen :D
pi_97653251
Onze eigenste bondolino is binnen *O* *O* *O*
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:36:52 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_97653462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:50 schreef Takkembah het volgende:
Oh dat is rot Vanyel. Ik merk echter dat ik met de Mei Tai gerust een uur of anderhalf kan lopen zonder ergens last van de hebben, en dat ik met de Sling heel snel last krijg aan de kant van mijn bekken en rug aan de kant waar mijn ring zit zeg maar. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek :P, xtra voor bij de Mei Tai... (want die is best heul warm)
De truc bij het belasten van je bekken is dan ook altijd zo evenwichtig mogelijk belasten. Dus beide zijden evenveel. Juist daarom krijg je als zwangere dreumesmama ook de tip op je kind OP je buik te zetten ipv op je heup, dan is de belasting gelijkwaardig. Een sling doet dat niet, een MT wel en een doek ook (denk ik want zoveel ervaring heb ik daar niet in).
Takkembah, is het geen idee om een hele dunne MT te gebruiken dan? Die kan je ook vrij makkelijk zelf maken.

Vanyel, is het voor jou geen tip om een losse sjaal oid als band over je bekken te knopen en dan pas te dragen? Want op zich is het dragen wel een goede training van je bekken, tenminste, zo vertelde de fysio mij destijds. Enne, op tijd aan de bel trekken bij de fysio als je geen vooruitgang voelt in je bekken. Daar moet echt verbetering in zitten 6 weken na bevalling.
Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
pi_97653712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, is het voor jou geen tip om een losse sjaal oid als band over je bekken te knopen en dan pas te dragen? Want op zich is het dragen wel een goede training van je bekken, tenminste, zo vertelde de fysio mij destijds. Enne, op tijd aan de bel trekken bij de fysio als je geen vooruitgang voelt in je bekken. Daar moet echt verbetering in zitten 6 weken na bevalling.
Ik hoop zelf toch echt snel ukkie te kunnen gaan dragen, dat geeft me wat meer bewegingsvrijheid met Driekus.
Mijn banden zijn sowieso slecht, dat was ook al voor de bevalling zo. De fysio denkt dat we met een half jaar (dus bijna 10 maanden na de bevalling) wel klaar zijn met elkaar, m.a.w. dat ik dan pas weer helemaal op volle sterkte ben. Tot die tijd moet ik op geleide van de pijn proberen steeds meer te doen, waaronder elke dag wat oefeningen en 2x in de week daar trainen. Ik merk wel dat ik langzaamaan meer kan, het gaat alleen echt heel langzaam.De vooruitgang zit ook naar mijn gevoel meer in conditie en bovenlijf dan in bekken.
Aan de andere kant wordt het meisje natuurlijk steeds zwaarder, dus als ik met haar hetzelfde blijf kunnen als in het begin, boek ik in principe vooruitgang, het voelt alleen niet zo.

Mijn fysio is niet zo dol op bekkenbanden, maar tis inderdaad best een idee om eens aan te kaarten of dat niet handig zou zijn om toch te kunnen dragen, hoewel ik me kan voorstellen dat dat gewoon teveel gevraagd is nu. Zonder heb ik iig het gevoel dat mijn benen naar buiten vallen als ik niet oppas ;) Ik zou me ook wel kunnen
pi_97653721
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Toch is er wel een verschil tussen linkse draagdoekhobby en festivalkleding met inheems motiefje hoor!
Niet in de kringen waarin ik verkeer. :Y)

Nee, ik moet bekennen dat ik alleen nog maar leuke reacties heb gehad op het dragen. Je kind bij je dragen zorgt ervoor dat je meer knuffelt, kusjes geeft, over het bolletje aait, en mensen vinden dat leuk om te zien. Het hippieverwijt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb de Wompat dan ook nog niet binnen. :s)

Overigens heb ik de Wompat juist gekozen vanwege het beoogde draagcomfort (voor Ivan).
pi_97653747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:30 schreef MamaPurk het volgende:
Onze eigenste bondolino is binnen *O* *O* *O*
*O*

Nu kun je weer onbezorgd boterhammen met chocoladepasta eten terwijl je je baby bij je draagt. :+
pi_97653797
ja idd haha en Sarah knabbeld op de rand... nu hoef ik er geen spuugdoekje tussen te proppen ;)
pi_97653806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef mefke79 het volgende:

Ga je de tweede op je rug dragen? Ik vind namelijk dat ik nogal beperkt ben in de omgang met Ivan als ik Lena voorop heb.
pi_97653828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:46 schreef MamaPurk het volgende:
ja idd haha en Sarah knabbeld op de rand... nu hoef ik er geen spuugdoekje tussen te proppen ;)
Haha, herkenbaar. Als ik een draagdoek te leen had was ik daar ontzettend voorzichtig mee, terwijl ik mijn eigen doek gerust over de vloer van een parkeergarage sleep.
pi_97653879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga je de tweede op je rug dragen? Ik vind namelijk dat ik nogal beperkt ben in de omgang met Ivan als ik Lena voorop heb.
Ja daar loop ik ook tegenaan... Telkens als ik Sarah uit de Bondo haal dan begint ze te huilen maar ik moet Jaël ook verschonen en die wil ook wel eens op schoot enzo en dat werkt neit echt als Sarah op mijn buik hangt,,, Vanaf hoe oud zijn ze groot genoeg voor rugdragen?? Lijkt me nu nog wel eng omdat ik Sarah dan niet zie, maar in de toekomst is het wel handiger denk ik..
pi_97653880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet in de kringen waarin ik verkeer. :Y)
Linkse rakker die je bent!
quote:
Nee, ik moet bekennen dat ik alleen nog maar leuke reacties heb gehad op het dragen. Je kind bij je dragen zorgt ervoor dat je meer knuffelt, kusjes geeft, over het bolletje aait, en mensen vinden dat leuk om te zien.
Ik ook, op die koddige inheemse utrechters na die het zielig voor mijn 2 à 3 weken oude hummel vonden dat ze zo weinig bewegingsruimte had. "In de kinderwagen kunnen ze toch wat lekkerder bewegen he"
quote:
Het hippieverwijt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb de Wompat dan ook nog niet binnen. :s)
Overigens heb ik de Wompat juist gekozen vanwege het beoogde draagcomfort (voor Ivan).
:D
Dat draagcomfort maakt hem aantrekkelijker, maar ik kan er gewoon niet mee lopen, past echt niet bij mij en net zo min bij mijn lief.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:50:27 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_97653919
claudia, ik denk het wel ja, want ik las al bij jou dat voorop lastig is en ik vond voorop altijd al zwaarder. Op de een of andere manier heb ik ook het idee dat mijn rug dat beter trekt. Zal wel eng worden, zo'n ukkie op mijn rug (als in: wennen) maar ik heb een beco met babyinzet dus zou moeten lukken vind ik. En aangezien Seth ook bij Takkembah in de MT gaat, wil ik dat straks ook eens proberen, al zal dat eerst wel gewoon voorop gaan.

En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:52:45 #96
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654013
Ik weet dat ik hier met tricotdoek al een bezienswaardigheid was op het cb, dus laat staan met een MT of een Beco. Ik woon toch in een grote nieuwbouwwijk, maar ik zie een BB's en er is 1 ander stel met een andere drager (ik kan maar telkens niet bekeken krijgen welke).
pi_97654047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef Vanyel het volgende:

Dat draagcomfort maakt hem aantrekkelijker, maar ik kan er gewoon niet mee lopen, past echt niet bij mij en net zo min bij mijn lief.
Och, ik ben allesbehalve alternatief maar ik trek me niks van die dingen aan. Maar ik zou wel gewoon iets aanschaffen wat je zelf leuk eruit vindt zien. Op het gebied van ergonomische dragers is er nu juist heel veel leuks.

Ik weet niet of je ooit een drager nodig zult hebben, maar de beste tip die ik je kan geven is om je t.z.t. te verdiepen in zaken als pasvorm en draaggemak. Voor Ivan hadden we bijvoorbeeld een Beco maar die was veel te smal en hij ging erin achteroverhangen. Voor Lena is de Beco juist weer heel geschikt. Ivan zat wel heel goed in de Boba, maar de Boba is juist weer voor grotere kindjes.

Zo veranderen je voorkeuren denk ik ook wel naarmate je kind ouder wordt. Het zal vermoedelijk heel lang duren voor Lena in de Wompat gaat, en als ze er groot genoeg voor is vind ik hem misschien toch niet geschikt voor haar vanwege haar postuur.
pi_97654183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef mefke79 het volgende:
En bewegingsvrijheid voor mij zou al zijn om met Tienus in de kinderwagen (=rollatorfunctie voor mijn bekken) naar het kdv te kunnen, daar zitje rechtop, Driekus erin en dan met Tienus in de Beco weer terug. Echt, als ik dat zou kunnen in een week of 8, dan ben ik heel gelukkig.
Je kunt ook overwegen om, als je het niet ziet zitten met het dragen, een duowagen voor erbij te kopen. Ik heb ermee gewacht toen het eenmaal zover was en toen vond ik het toch wel handig. Ik heb een heel goedkope aangeschaft en in sommige situaties is 'ie heel handig, bijvoorbeeld als ik boodschappen ga halen.

Maar misschien is Driekus nu alweer oud genoeg voor een meerijdplankje? Ik denk niet dat ik Ivan zover krijg om stil te blijven zitten.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:58:28 #99
100412 mefke79
komt goed!
pi_97654214
Zo grappig Claudia om te horen dat bij jullie de Beco dus niet echt voldoet voor Ivan. Voor Driekus is ie juist ideaal. En zelf ben ik toch niet supersmal, maar hij past mij en mijn lief prima. Maar goed, ik ben lui, dus ik heb een beco geprobeerd, die werkt en niet verder gekeken. Daarvoor had ik via de doekenbieb wel een Marsupi geprobeerd, maar die vond ik dus echt drie keer niks.
pi_97654239
Ik wil ze dan eigenlijk wel allemaal proberen, maar ben te lui om het te regelen. Ben dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken tzt. Denk namelijk wel dat ik er een wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')