Mijn spreekbeurt
Ik heb veel geprobeerd door reisdoeken, lenen, voelen en ervaren. Dat betekende ook dat doeken weer mochten vertrekken als ze niet bevielen.
Inmiddels heb ik nog over: Didymos Indio Viola, Didymos Indio Smaragd, Didymos Azur, Manduca, Bondolino.
Mijn eerste geweven doek, Chimparoo Juliette
Mooie doek, niet heel dik, ook niet heel dun. Nadeel ervan vond ik dat hij erg breed was, daar kon ik toen niet goed mee overweg.
![ChimparooJuliet.jpg]()
Girasol Mojito
Iets dikkere doek, dus iets dikkere knoop. Mooie kleur en knoopt fijn.
![GirasolMojito.jpg]()
Girasol Mister X
Hij is zo mooi en zo fijn. Maar ik had er 1 probleem mee, ik kon er op de een of andere manier niet goed mee rugdragen
Ik vond hem wat dunner dan Girasol Mojito, maar dat kwam ook doordat Mojito nog vrij nieuw was en nog stug, Mister X was al heel goed ingedragen.
![GirasolMisterX.jpg]()
Didymos Nino
Nino's kunnen hele zachte doeken worden, maar worden vaak vanwege het printje niet altijd even geliefd. Deze was heel donkerblauw geverfd en droeg heerlijk en was ook echt al flink zacht. Ik vond de kleur alleen toch wat minder bij ons passen en daarom is hij weer vertrokken.
![DidyNino.jpg]()
Storchenwiege Johannes
We werden geen vriendjes, Johannes en ik. Komt doordat Johannes nog helemaal nieuw was en ontzettend stug. En dan ook echt heel stug. Storchenwiege doeken kunnen, als je een ingedragen variant hebt, ontzettend fijne doeken zijn. Ook zeer geschikt als peuterdoek.
Ik heb met een Storchenwiege Inka gedragen tijdens een draagconsult en dat was zo'n groot verschil met deze! Echt super
![StorchenwiegeJohannes.jpg]()
Nati Bamboo Turkis
Wat vond ik dit een supermooie en fijne doek. Heel dun (door de bamboo) maar dat merkte je niet met het dragen en knopen. Ideale zomerdoek. De enige reden waarom hij vertrokken is is dat hij 60 cm was (je hebt 2 versies, 60 en 70cm) en dat die breedte voor mij klauterdreumes destijds niet geschikt bleek te zijn.
![NatiBamboo.jpg]()
Neobulle Petit Prince
Was nog nieuw toen ik hem kreeg en de kleuren vielen me wat tegen. Hij is hier op reis gegaan en na die reis bleek dat iemand op D&V heel erg opzoek was naar deze doek, toen heb ik hem verkocht. Ik vind van de Neobulle doeken dat ze zitten als een huis, dat was met deze ook zo.
![NeobullePetitPrince.jpg]()
Ellaroo Christiane
Ik vond hem niet fijn, te dun en te snel last van drukpunten. Wel heel mooi!
![EllarooChristiane.jpg]()
Didymos Indio Viola
Nog in mijn bezit, wat een superfijne zachte doek is dit, ik ben zo'n fan! Katoenen indio is dit, zit gewoon altijd fijn.
![IndioViola.jpg]()
Didymos Indio Smaragd

Heb ik ook nog, ook superfijn. Nog minder zacht dan Viola, maar het biedt potentie

Kleur is echt supermooi. Niet vreselijk dik, niet vreselijk dun. Gewoon lekker.
![IndioSmaragd.jpg]()
Mister Mirko Mei Tai
Mooie Mei Tai, maar ik vond hem qua draagcomfort tegenvallen. Hij had geen gevulde banden (schouder als heupband) en dat vond ik toch niet echt lekker dragen.
![MeiTaiMisterMirko.jpg]()
Ocah van Hoppediz Miami
Ow zo fijne Mei Tai, gemaakt van doekenstof van een hoppediz Miami. Was een toddler versie, dus vanaf een jaar zo'n beetje. Ideaal voor een dreumes dus. Hij is weer weggegaan helaas omdat ik hem toch wel heel erg knal roze vond voor een jongen.
![OcahMiami.jpg]()
Hoppediz Bondolino
Mooi, fijn, snel en handig. Baby's kunnen er al heel snel in en zitten heerlijk stevig. Geschikt voor buik en rug. Je hebt hem snel om en door het klittenband op de heupband hoef je alleen de schouderbanden af te knopen.
![bondolino.jpg]()
Manduca Mellowfellow
Ik ben fan! Hij draagt erg fijn, vooral op de rug. Al vind ik het nu met Jelle ook prima dragen op de buik. Jelle valt er elke keer snel in slaap in, dus hij vind hem ook prima geloof ik

![manduca_le_mellowFellow_cw_st_01.jpg]()
Didymos Azur
Mijn nieuwste aanwinst, en nog flink stug vanwege het feit dat hij uit 50% linnen bestaat (en 50% katoen). Wel een superfijne doek, door het linnen ook geschikt als zomerdoek.
Reisdoeken:Neobulle Simon
Fijne doek, ietsjes dikker. Zit als een huis als je je kind er in geknoopt hebt.
![NeobulleSimon.jpg]()
Connecta SSC
Een wat onbekendere SSC, via D&V geprobeerd. Ik vond hem niet zo super fijn dragen, kreeg sneller last van drukpunten. Hij is wel makkelijk af te stellen, klik en gaan met die banaan.
![Connecta.jpg]()
Yamo SSC
Ik vond het fijn deze een keer geprobeerd te hebben, maar de klik bleef uit. Ik heb toen de Manduca aangeschaft.
![Yamo.jpg]()
Neobulle Manon Grise
Het bewijs dat Neobulle's ontzettend zacht kunnen worden heb ik hier in handen gehad, wat was die doek fijn om te gebruiken! Superzacht!
![NeobulleManonGrise.jpg]()
Didymos Nino (van Twinkly)
Ik vond hem super fijn, mooi kort maatje (4), ideaal voor een rucksack carry. Ook al heel zacht, Nino's zijn gewoon fijne doeken!
RingslingsIk heb er een paar geprobeerd maar ringslings en ik zijn niet echt een goede combinatie ben ik achter gekomen
Een zelfgemaakte (niet door mij gemaakt)
Ik vond hem te dun, kreeg te snel drukpunten
![Ringsling1.jpg]()
Sakura Bloom
Als er 1 ringsling is die ik nog een keer wil hebben is het deze. Dit was een reisdoek en ontzettend fijn. Maar..ik vind asymmetrisch dragen gewoon niets, krijg te snel last van m'n schouder en nek.