HeetBoven | zondag 13 februari 2011 @ 20:16 |
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meldt je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen. De lessers Anne Eerste rijles: 06-09-2010 Theorie: 19-10-2010 AVB: 13-12-2010 AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Een verlaagde Kawasaki ER5 ArnosL Eerste les: 06-11-2010 Theorie: 07-03-2011 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Te Morsche Rijssen Lesmotor: Honda CBF 500 beantsje Eerste rijles: 16-09-2010 Theorie: 04-10-2010 AVB: 17-11-2010 AVD: nnb Rijschool: Succes, Emmen Lesmotor: Honda CB500 Boomstronk Eerste rijles: 04-10-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb Dekatria Eerste rijles: 23-10-2010 Theorie: 13-10-2010 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: de Jong Rotterdam Lesmotor: Honda CBF600 densmee Eerste rijles: 29-09-2010 Theorie: 09-11-2010 AVB: 13-12-2010 AVD: 28-03-2011 Rijschool: Ben Verhagen, Eersel Instructeur Rene van den Boogaard, Eindhoven Lesmotor: Honda CBF600 rene90 Eerste rijles: 15-02-2011 Theorie: 03-03-2011 AVB: 13-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc) Tankiej Eerste rijles: 25-01-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Anco Doornbos, Appingedam Lesmotor: Honda CBF 600 ABS Yreal Eerste rijles: 20-9-2010 Theorie: 14-09-2010 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer Lesmotor: Honda CBF500 (35KW) Bijzondere verrichtingen op youtube Handige site's Motor-Forum Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf) Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode. http://www.luiemotorfiets.nl/ Geslaagden 2009 Neo_ 01-04-2009 Sequencial 22-04-2009 KleinVosje 16-06-2009 robert-dirksen 30-07-2009 Robin_ 31-07-2009 -Menn0- 10-08-2009 DABAMASTER 12-08-2009 RemcoDelft 31-08-2009 Pro2Call 07-09-2009 tongytongylickylicky 09-09-2009 keepwalking 14-09-2009 Renedis 15-10-2009 crossover 12-11-2009 PeeJie_ 03-12-2009 Gauner 03-12-2009 TPS ??-??-2009 Geslaagden 2010 Mickeys 19-07-2010 HeetBoven 30-09-2010 Geslaagden 2011 daantje1044 20-01-2011 Vorige Topics Motor Rijles Motorrijlessen #2 Motorrijlessen #3 Motorrijlessen #4 "Vroom vrooom" Motorrijles #5: Waar er twee minder zijn. Motorrijles #6 nemen rotondes al veel te schuin Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :') Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O* Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A! Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter! Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer Motorrijles deeltje 12, het weer is goed en nu A nog Motorrijles #13 Schaamranden waar we trots op zijn Motorrijles #14 Ken je plek (op de weg) Motorrijles #15: File bij het CBR! Motorrijles #16: The sequal continues! Motorrijles #17 Motorrijles #18 Motorrijles #19 - waar iedereen cabrio rijdt Motorrijles #20 - Waar we hopen dat het nog lang droog blijft Motorrijles #21 - Met de bladeren de weg op Motorrijles #22 - Brrrrrrrrrrrrrrrrrr. Motorrijles #23 - De start van het seizoen! Motorrijles #24 - Zweten zich een ongel... rijbewijs! Motorrijles #25 - Met de knieën tegen de tank! Motorrijles #26 - Blijf vooruit kijken! Motorrijles #27 - Met leren motorrijden ben je nooit klaar! Motorrijles #28 - Pekel of gladde wegen, niets houdt ons tegen! Deze OP (openingspost) is hier terug te vinden. Klik op bewerken (bovenaan) en kopieer de post. Wil je er ook in staan? Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. [ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 22-02-2011 16:50:24 ] | |
ShizzleMyDizzle | zondag 13 februari 2011 @ 20:18 |
Nouja, haast nou ook weer niet . Word toch pas eind mei 21 ! | |
Tankiej | zondag 13 februari 2011 @ 20:20 |
Zou het wel zo snel mogelijk willen, maar het wordt ook niet eerder dan mei verwacht ik | |
fespo | zondag 13 februari 2011 @ 20:22 |
er is niet echt een gratis theorie website zoals voor auto toch? die gratistherorie.nl komt gewoon met zo'n 0900-nummer. | |
densmee | zondag 13 februari 2011 @ 21:26 |
kuch torrent kuch en avd heb ik 28 maart 27 februari mergellandroute 25 februari motorbeurs | |
fespo | zondag 13 februari 2011 @ 21:34 |
| |
ArnosL | zondag 13 februari 2011 @ 22:18 |
Ik zie geen tvp knop op de mobiele website, dus dan maar zo | |
fespo | zondag 13 februari 2011 @ 22:32 |
weet iemand een goede rijschool in Haarlem? | |
rene90 | maandag 14 februari 2011 @ 08:50 |
www.rijschoolgegevens.nl Op die site kan je kijken wat er is voor Haarlem, en wat het slagingspercentage is. Soms heb je reacties van mensen en anders kan je gewoon wat googlen. | |
ShizzleMyDizzle | maandag 14 februari 2011 @ 17:57 |
De rijschool waar ik van plan ben om te gaan lessen doet dat ook, de Mergelland route. Lijkt me wel tof man, zo'n toer tocht zonder dat je je rijbewijs nog hebt ! | |
Anne | maandag 14 februari 2011 @ 19:13 |
Zeuw, vandaag weer een les gehad dus. En ik kreeg gewoon geen commentaar ! Maar een "Ging netjes, Anne!". Ik had er zelf eigenlijk niet zo'n goed gevoel over, maar als dit al goed genoeg is, vind ik het best . Ik had wel nog even een *sigh*-momentje. Moest best hard remmen voor iemand van rechts en toen begon m'n achterwiel weer te slippen en kwam de "daar gaan we weer"-gedachte tevoorschijn. Maar hij bleef mooi overeind en ik stond op tijd stil . | |
HeetBoven | maandag 14 februari 2011 @ 21:11 |
als je voelt dat je achterwiel blokkeert, meteen je rem los laten, de motor herstelt zich vrijwel altijd als je nog in beweging bent. In een bocht is het anders, omdat er centrifugaal krachten werken die je in balans houden. Ga je remmen, dan komt je in onbalans en dus in een gevaarlijke situatie. Ook een slip is veel moeilijker te herstellen. Met andere woorden, rechtdoor en slippen bijna nooit wat aan de hand (had het vanmiddag ook, schrok van een motoragent en wilde met best hoge snelheid door oranje (bijna rood) rijden ) zit je in een bocht, probeer helemaal niet te remmen, maar los het op met geleidelijk aan gas los als je te snel gaat. | |
Sounddragon | maandag 14 februari 2011 @ 21:22 |
Het hartje rechts bovenaan | |
ArnosL | maandag 14 februari 2011 @ 21:28 |
Aha, dat wist ik dus niet. | |
Anne | maandag 14 februari 2011 @ 21:30 |
Ik heb eigenlijk juist geleerd dat een slippend achterwiel niet zo erg is? | |
HeetBoven | maandag 14 februari 2011 @ 21:35 |
Dat probeerde ik ook te zeggen, maar in een bocht wil je niet in een slip komen | |
rene90 | maandag 14 februari 2011 @ 22:57 |
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd Morgen 1e les Anne, kun je er gewoon pinnen of iets? | |
Anne | maandag 14 februari 2011 @ 22:58 |
Je kunt er gewoon pinnen ja . En nee, je mag niet remmen in een bocht. Da's regel 1. | |
rene90 | dinsdag 15 februari 2011 @ 06:49 |
Jezus zeg, waarom heb ik nu gewoon al een beetje van die zenuwen-kriebels . Doet me weer denken aan mijn eerste autorijles | |
Tankiej | dinsdag 15 februari 2011 @ 07:42 |
Dat is volgens mij best normaal. Dat had ik ook voor m'n eerste les, al verheugde ik me er wel veel meer op dan dat ik op m'n eerste autorijles deed. Ik kan nu ook steeds niet wachten tot een volgende les | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 08:02 |
Ik ben elke keer een klein beetje zenuwachtig . Al wordt het wel steeds minder, nu ik zo'n beetje alles wel heb gehad, geloof ik. | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:06 |
Vandaar dat korte lijstje van geslaagden in de OP van 2010 . | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:25 |
Dit jaar kunnen het er wel eens een heel aantal meer worden, vanwege de veranderende regelgeving volgend jaar of in 2013. Dan heb je kans dat veel mensen die het ooit nog eens willen doen het nu gaan doen. Niet bepaald erg natuurlijk | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:27 |
Mwah, mwah, wel shit als je het dan een keer niet haalt. Dan zul je waarschijnlijk best lang moeten wachten op een nieuw examen. | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:30 |
Daarom wil ik hem ook voor de zomer hebben. 7 maart heb ik theorie trouwens. | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:32 |
Ik heb het in de OP erbij gezet . Al bezig met 'leren' ? | |
Maharbal | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:34 |
Ik zou het niet doen, althans niet te hard. Als je een noodstop moet maken terwijl je in een bocht zit -> als een idioot je motor recht trekken en dan vol in de ankers. | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:35 |
Nog niet, boekjes heb ik wel al thuis. Vanavond maar eens beginnen met doorlezen denk ik | |
rene90 | dinsdag 15 februari 2011 @ 14:47 |
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer. Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen. | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:12 |
Als je niet op de max zit in een bocht, kun je best (zachtjes) remmen, al is het niet het meest slimme om te doen, zeker niet als het glad is. Maar als het móet, dan kan het wel met een beetje beleid. Een noodstop gaat hem uiteraard niet worden; dat kan alleen als je netjes rechtop rijdt, anders ben je hem onherroepelijk kwijt Als je op de motor rijdt, weet je gewoon dat het niet slim is om te remmen in een bocht, dus in het kader van het anticiperend rijden ga je natuurlijk gewoon zorgen dat je niet in die situatie kómt, dan ben je goed bezig | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:16 |
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week? | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:20 |
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is anders | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:24 |
Wanneer mag je weer ? En wie had je als instructeur? | |
rene90 | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:36 |
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster. Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn. Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingen ? En gaan mensen hier nog naar de motorbeurs? | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:40 |
Ah oke, die heb ik nog nooit gehad . En politieagent? Wut? . Door zijn pak? Zo ja, dan is dat Jan. En nee, ik heb mijn eigen kleren. Ik pas niks van ze, alles is te groot . En ja, ik ga samen met Sounddragon iig. Hier nog meer mensen die gaan; [24-02-2011 / 27-02-2011] MOTORbeurs Utrecht . | |
Dekatria | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:42 |
7 lessen en dan AVB examen is erg snel ja, wetende dat je eerst vertrouwd moet worden met de motor zelf, en dan nog eens 12 oefeningen moet oefenen (en uiteindelijk kunnen). Tussen de 10 en 20 zit meer in de buurt voor AVB. Maar wie weet ben je wel een natuurtalent | |
rene90 | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:43 |
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeurs | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:44 |
Ah okay, die ken ik niet/heb ik nog nooit gezien. Die zieke is Jan idd. | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:44 |
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevel Gewoon een beetje oefenen, dat gevoel komt vanzelf | |
Dekatria | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:48 |
Die ervaring heb ik ook ja. Van 1 naar z'n vrij is veel makkelijker, omdat je gecontroleerder kracht kunt zetten met je voet. | |
rene90 | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:48 |
Oke, nou dan blijf ik nog even oefenen haha. | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:50 |
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef . Dat hoort niet, toch? | |
Dekatria | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:51 |
Nee weet je zeker dattie dan in z'n 1 staat | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:51 |
Heb je hem dan niet gewoon in z'n 2 staan zonder dat je het zelf doorhebt? | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:52 |
Ehm, nee, volgens mij niet.. misschien is dat wel een Yamahahahaha feature ofzo.. zou je aan je instructeur moeten vragen Oude Zündapp's hebben tussen elke versnelling een 'vrij' zitten; daar word je ook niet blij van.. | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:53 |
Nee, want; Ik zet hem in de 1, tik hem in de vrij, zet hem weer in de 1. En als ik dan nog een keer tik staat ie weer in zijn vrij. Best irritant, want ik heb het niet altijd in de gaten.. en dan wil ik weg rijden, staat dat hok weer in zijn vrij. | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:55 |
Dat is wel lastig inderdaad. Ik moest trouwens laatst proberen om de motor van m'n instructeur op de bok te zetten, omdat er op de lesmotor geen bok zit. Maar dat is dus een Pan European. En die is zwaar. Ondanks dat er een speciaal hendel opzit om hem makkelijker omhoog te krijgen lukte het me niet Met de motoren van m'n pa lukte het later wel | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:57 |
Ik probeer het niet eens meer . Lukt toch niet. Te slap . | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:00 |
Haha, m'n instructeur begon mij toen al uit te lachen. Ik moest maar wat meer spinazie eten | |
Maharbal | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:11 |
Ik weet nog tijdens mijn AVB examen....ik moest lopen met de motor. Ik tegen dat ding aanduwen....geen beweging in te krijgen. Ik begon van binnen al te vloeken en me af te vragen wat er in godsnaam aan de hand was. Zegt die examinator lacherig: het gaat makkelijker als je 'm uit de versnelling haalt. | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:13 |
Haarbal . | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:13 |
Je intstructeur heeft gelijk Het is een slag; een foefje, en zeker een vent moet dat gewoon kunnen. Dames zijn over het algemeen fysiek wat minder sterk, daar kan ik me wat bij voorstellen | |
Maharbal | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:14 |
De rest van de oefeningen ging perfect, en de makkelijkste niet haha. Gewoon probleemloos gehaald uiteraard, maar moest er wel even om lachen | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:14 |
Ik heb de lopen en parkeren oefening ook verneukt . Terwijl dat idd de makkelijkste zou moeten zijn. . | |
Dekatria | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:15 |
Dat dacht ik eerst ook, maar als je tegelijk als je de bokstandaard naar beneden duwt met je voet de motor omhoog trekt dan lukt het ineens wel. Ik stond er zelf van te kijken | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:19 |
Kweetnie, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.. Nu is die motor wel verlaagd en de bok daar niet op aangepast, waardoor je hem nog wat hoger moet trekken dan normaal, maar ik denk dat als ie wel aangepast was, het ook nog steeds niet zou lukken . Krijg er geeneens beweging in. | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:25 |
Wil je oefenen met de mijne ?? | |
Anne | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:29 |
. Is goed. Help je stiekem dan wel mee? | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:33 |
Ja duh, anders tieft ie geheid om als het niet lukt hehehe De mijne is redelijk easy als je weet hoe, ik heb ook veel houvast aan kofferrekken en de valbeugels, én ik heb een bok met zo'n pootje eraan. Ik denk alleen dat mijn brommertje wel een kilootje of 100 zwaarder is als je lesmotor | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:34 |
Haha succes Anne! | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 15 februari 2011 @ 17:45 |
Op die site LuieMotorfiets uit de OP staat dit over remmen in een bocht: Wat is nou waar? | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 17:57 |
Dat het blijkbaar wel kan, mits je de koppeling inknijpt en je knie uitsteekt. Geen idee wat er anders zal gebeuren | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:02 |
Boem = ho? Gewoon weten wat je motor kan, proberen het te voorkomen, en als dat niet kan; doen wat er in die quote staat | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:08 |
Alleen lijkt het me bij een nat wegdek niet zo'n succes. Remmen met de voorrem in een bocht | |
ArnosL | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:19 |
Mits je goede banden hebt kan de motor meer dan je denkt of vaak aandurft in de regen. Of als je ABS hebt, houd je als het goed is grip als je hard remt. | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:41 |
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampje | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:53 |
Volgende keer de koppeling ook inhouden dan als je gaat lopen? Kan je zeker niet de fout maken dat je niet vooruit komt doordat ie nog in de versnelling staat ! | |
Maharbal | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:56 |
Ik lette gewoon niet op 't lampje Het lopen aan de motor deed ik geloof ik nadat ik al wat andere rijdende oefeningen had gedaan. Het is al een aantal maanden geleden. | |
Dekatria | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:15 |
Voor zover ik weet mag dat niet. Hand om het handvat is het devies. | |
Mandy01 | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:30 |
-knippie, spam- [ Bericht 51% gewijzigd door Sounddragon op 15-02-2011 19:37:25 ] | |
Mandy01 | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:37 |
- weg, spam - [ Bericht 95% gewijzigd door Anne op 15-02-2011 19:41:01 ] | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 20:16 |
Ik heb altijd geleerd dat je nooit naast je motor staat terwijl hij in zijn versnelling staat, dus eerst in neutraal, en dan pas afstappen De enige geldige reden dat hij in de versnelling staat op de jiffy is als je op een helling geparkeerd staat volgens mijn rij-instrukteur (15 jaar geleden ofzo) | |
HeetBoven | dinsdag 15 februari 2011 @ 20:37 |
GOEIE MOD!!!! | |
beantsje | woensdag 16 februari 2011 @ 19:31 |
En ik maar denken...wat ligt dat topic stil...is er al weer een nieuw deel! De weersvoorspellingen hier zijn net een jojo. Nu voorspellen ze toch weer flinke vorst de komende week. Balen, want dat betekent lesuitval. Mijn AVD is gepland op 28 februari en ik heb nog 3 lessen in de planning. Op zich ben ik er klaar voor, maar een beetje extra bevestiging zou wel fijn zijn...maak nu toch nog wel regelmatig fouten. | |
beantsje | woensdag 16 februari 2011 @ 19:35 |
Ik mag het in ieder geval niet. Ik denk ook niet dat deze passage op de luie motorfiets bedoeld is voor beginnende/lessende motorrijders. Hoe dan ook: achterrem betekent zeker uitbreken van het achterwiel, dus dat is geen optie. Voorrem betekent dat de motor zich opricht. Daarom moet je dus actiever afschuinen, als je remt in de bocht.Hoe dan ook: achterrem betekent zeker uitbreken van het achterwiel, dus dat is geen optie. Voorrem betekent dat de motor zich opricht. Daarom moet je dus actiever afschuinen, als je remt in de bocht. Anders zal je óf de bocht niet halen, óf in een extreem geval een highsider maken: je motor richt zich heel abrupt op en je wordt er aan de buitenkant afgeslingerd. Erg riskant en levert veel meer letsel op dan gewoon onderuit gaan. Hoe dan ook; ik doe het gewoon niet, of het moet al een noodsituatie zijn, dat je geen keuze hebt.. | |
beantsje | woensdag 16 februari 2011 @ 19:37 |
sorry...dubbelpost | |
ArnosL | woensdag 16 februari 2011 @ 20:29 |
Ik mag het ook niet met rijles, met de 50cc brommert doe ik het nog wel eens en dat gaat eigenlijk harstikke goed. Dat is een tomos, dus daar zit ook geen koppeling op, maar ik heb er nog nooit last van gehad in een noodsituatie. | |
Tankiej | woensdag 16 februari 2011 @ 20:47 |
Ik heb morgen weer een les en er wordt prachtig weer voorspeld. Het mag dan misschien wel wat fris zijn, maar zolang het niet glad is.. Overdag wordt het toch wel in de plus en ik heb pas later in de middag les. Dus voor mij valt er gelukkig niks uit, als het goed is! | |
Sounddragon | woensdag 16 februari 2011 @ 20:48 |
Whehehe, dat moet je snel vergeten; die 70 kilo van dat brommertje kun je natuurlijk in de verste verte niet meten aan een motorfiets van, laten we zeggen, 200 kilo Dat brommertje ben je altijd baas, maar een motorfiets is net ff different koek; als die eenmaal gaat is er weinig meer aan te houden Er zit zoveel energie in zo'n ding, dat je als mensje maar heel weinig te vertellen hebt. Als jij iets doms minder slims doet, zegt ie gewoon "afstappen" en dan ga je er ook echt vanaf Onderschat dat (motorisch aangedreven) ding tussen je benen nooit, want hij is de eerste tijd jouw baas in plaats van andersom | |
ArnosL | woensdag 16 februari 2011 @ 20:55 |
Dat is waar idd, ik had nog niet aan het verschil in gewicht gedacht | |
Yreal | woensdag 16 februari 2011 @ 21:28 |
Onzin, je kan prima lichtjes remmen. | |
Anne | woensdag 16 februari 2011 @ 21:31 |
Dat het kan, is leuk. Maar rene90 lest bij een rijschool waar ze je leren om gewoon niet te remmen in een bocht. | |
Yreal | woensdag 16 februari 2011 @ 21:34 |
Lijkt me handig dat je niet het idee hebt dat het niet kan in het geval dat je het een keer nodig hebt... Trouwens gisteren een uur op de snelweg gezet en nu last van mijn nek Kut cbf500... ik wil een windscherm | |
Anne | woensdag 16 februari 2011 @ 21:40 |
Als je het nodig hebt en het echt moet, doe je het toch wel denk ik . | |
Yreal | woensdag 16 februari 2011 @ 21:43 |
maar stel je rijdt de snelweg op via een oprit dit met een bocht gaat. De gene voor je gaat op de rem, dan is het wel lekker dat je weet dat je gewoon zachtjes kunt remmen als gas loslaten niet genoeg is. Ik wil trouwens een hypermotard, maar die hebben dus geen scherm | |
ArnosL | woensdag 16 februari 2011 @ 21:47 |
Een hypermotard 796 of ktm 690 smc Een van die twee wil ik later ook. | |
rene90 | donderdag 17 februari 2011 @ 09:45 |
Boek is binnen Anne, thanks | |
Anne | donderdag 17 februari 2011 @ 10:54 |
YW . | |
Tankiej | vrijdag 18 februari 2011 @ 08:24 |
Wat was het lekker weer gister! Zo mag het altijd wel zijn tijdens rijles De kou viel ook heel erg mee. Ik ga alleen wel zo snel mogelijk opzoek naar eigen handschoenen, ze roken niet erg fris die van de rijschool.. Heb ik komend weekend weer iets te doen Heeft iemand trouwens nog theorieboeken in de aanbieding? | |
Maharbal | vrijdag 18 februari 2011 @ 08:28 |
En in hoeverre denk je dat ik dat bewust deed? | |
rene90 | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:17 |
Ik zit een beetje rond te kijken voor een helm, twijfel alleen tussen systeem en integraal. Systeem omdat het me wel lekker lijkt rijden als je in de zomer rijdt bijvoorbeeld. Het gaat om woon/werk verkeer voor een groot gedeelte ook. Iemand tips / ervaringen? | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:32 |
Weet ik het ?? je staat naast je motor zonder dat hij vrij staat, dus ergens ging er iets mis | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:37 |
Ehm, het is een leuk idee, maar met een systeemhelm kun je niet rijden met het voordeel omhoog, of je moet een dikke vette stierennek hebben Een systeemhelm is vooral handig als je een bril draagt of als je wilt tanken zonder dat ding af te doen (en dan nog gaan ze soms zeuren dat hij af moet ), tevens maakt zo'n helm nét iets meer lawaai als een normale integraalpo en is het aan te raden om een GOEDE te kopen als je dan toch zo'n ding wilt, en let op dat je hem open kunt doen met je handschoenen aan, anders is het hele ding nutteloos Van een goedkope systeemhelm ga je spijt krijgen. | |
rene90 | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:45 |
Kortom, integraal is handiger Zijn er bepaalde goede merken, ik kom veel van shark tegen bijvoorbeeld, maar wat is nou echt een goed merk of doet dat er tegenwoordig niet meer echt toe? | |
Miriampje | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:46 |
Ik had verwacht/gehoopt dat systeemhelmen wel wat handiger zou zijn. Want verdorie wat heb ik vorige zomer gezweet in mijn integraal. Kan niet zo goed tegen de warmte Heb overigens een Shoei Integraalhelm, ben er erg blij mee als het niet te warm is! | |
Maharbal | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:51 |
Haha, hoezo open deur Ik weet dus hoe 't moet, maar ik was 't ff vergeten. Je deed net alsof ze het me fout hadden geleerd, vandaar | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:58 |
Whehe, het is een utopie dat je een helm kunt uitzoeken op merk en model; ga naar een winkel en ga gewoon passen, alle fabrikanten gebruiken andere mallen, en een dure Shoei kan gewoon helemaal k@t zitten, terwijl een Shark of andere medium quality helm juist helemaal goed zit.. je koopt een helm op pasvorm, niet op merk Met Shark is niks mis trouwens; sowieso alle in de EU verkochte helmen hebben een goedkeuring gekregen en zijn dus 'goed' te noemen. Verschillen ga je vinden in bijvoorbeeld windgeruis op de snelweg (vraag of je ermee mag proefrijden !) de afwerking (materiaal) van de binnenkant, uitneembaar- en wasbaarheid van de binnenvoering, het wel of niet leverbaar zijn van een pinlock systeem, en de ventilatie.. een helm kopen doe je niet 'eventjes' Het allerallerallerbelangrijkste is dat hij confortabel zit en goed past.. bij aankoop mag een nieuwe helm wel nét iets te strak zitten, dat ruimt wel op na een beetje gebruik, maar hij mag nergens knellen Ow, en ren hard weg bij helmen met een zogenaamd anticondens-gecoat vizier; that sucks.. pinlock is het énige wat écht werkt in de regen | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 13:59 |
Ik heb ook een Shoei, en ik heb alleen het vizier maar dicht als het regent, nergens last van | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:18 |
Nee, jij interpreteerde dat zo intonatie's zijn niet altijd te fiksen met smilies Ik doe het eigenlijk automatisch zo; ik kom aanrijden, zet hem stil, kick mijn jiff uit, en laat hem opzij vallen, daarna in neutraal, motor uit, en afstijgen. En dat alles liefst zonder met mijn voeten de grond te raken natuurlijk he Ik vind het ook leuk om hem bijvoorbeeld na het tanken op de bok al in 1 te zetten, dan staand het spul naar voren duwen zodat hij van de bok af kiept en dan meteen wegrijden Mijn brommert staat nooit in de versnelling als hij ergens geparkeerd staat, dat is gewoon een automatisme.. wat ik wél eens vergeet is mijn schijfremslot, want die gebruik ik bijna nooit, dus die ene keer dat ik hem wél gebruik heb ik altijd zo'n gele verklikker om mijn stuur; da's zoooo lullig als je daardoor op je plaat gaat | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:34 |
Plus het kost je waarschijnlijk dan een remschijf. Op de motorbeurs ga ik ook ff kijken naar een helm. Veel verschillende aanbieders met veel verschillende merken, dus ik kan mooi flink gaan passen. Misschien daarna nog een mooi dealtje eruit slepen | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:48 |
Hmm, zorg wel even dat je op de hoogte bent van modellen en modeljaren inclusief prijzen, want not everything is as cheap as t seems @ MBU
| |
Yreal | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:49 |
Ik heb ook een shoei, samen met Arai de enige die XXXL helmen hebben Dat ding heeft meer gekost dan mijn brommer | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:53 |
Ik ben sowieso van plan om flink af te gaan dingen, want m'n pa is ook nog een keer op zoek naar een nieuwe helm. Dus als we er twee af zouden nemen moet er wel een aardige korting af gaan. Zo niet, dan gaan we wel naar een ander Eigenlijk moet ik nog een heel pak hebben, maar ik verdeel het wel in etappes, want anders gaat het ook zo hard met het geld Heb je zo'n dik hoofd dan? | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:55 |
Als je 2 helmen bij dezelfde tent koopt valt er altijd wel aardig te onderhandelen; slim | |
Yreal | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:55 |
daar werd ik altijd mee gepest | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:57 |
Het is natuurlijk het mooiste als ze 2 voor de prijs van 1 doen | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:59 |
Yeah right, en toen werd je wakker ! | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 15:01 |
Haha inderdaad, dat gaat toch nooit gebeuren | |
Yreal | vrijdag 18 februari 2011 @ 15:17 |
Ik ben van deze wel gecharmeerd ! Wel met 3 aluminium koffers erop he [ Bericht 16% gewijzigd door Yreal op 18-02-2011 16:32:30 ] | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 15:24 |
Welke kleur? Je plaatje doet het niet namelijk. http://www.motor-forum.nl(...)-topic-deel-5-1.html Hier lees ik ook regelmatig even mee, vind het wel interessant wat ze met die dingen allemaal ondernemen. Van enduro's tot reizen naar Frankrijk tot woon werk verkeer | |
rene90 | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:22 |
is het gebruikelijk dan dat je nog flink kan afdingen op de prijs? Waar moet ik aan denken dan, 10 procent ofzo, en is dat met alles of hebben sommige dingen wel echt vaste prijzen? | |
Yreal | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:31 |
Blauw of zwart | |
Dekatria | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:50 |
Mooie motoren zijn dat ja | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:55 |
Het is inderdaad egebruikelijk dat je kunt afdingen op de prijs; in de shop krijg je bijna altijd korting, dus op de beurs zéker.. en hoeveel is moeilijk te bepalen, ligt aan jezelf, en uiteraard ook aan de verkoper; die weet namelijk wat de inkoop is geweest, en hoe graag hij/zij ervanaf wil | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58 |
Whehe, het zit hier vol met allroad fapperts Mooi ding trouwens, die Yamahahahaa; jammer dat het een éénpitter is, wat hem wat minder geschikt maakt voor langere stukken snelweg met een beetje gang erin, maar zéker wel een mooie machine
| |
Yreal | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:02 |
had liever een motard of ss, maar zijn all-road is wel stijlvol en je kan er lekker kilometers mee vreten en offroad rijden | |
Sounddragon | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:16 |
Motard is leuk, maar zelfde verhaal; ook niet echt geweldig om op de snelweg te rijden, en tevens dé manier om je RBW kwijt te raken, of op zijn minst een kudde Art.5 prenten op te lopen Allroad is tof inderdaad; je kunt er meer mee als alleen op asfalt banjeren; hence ook de noppen , daar staat hij nu ook op btw; ideaal winterschoeisel, bakken met grip in de sneeuw, en als het echt té glad wordt nemen we gewoon de berm Ik heb met mijn vorige twin zelfs door sloten gereden, in het bos, over het strand, crossbanen, plassen van een dikke meter diep; you name it SS vind ik niks, gaat veel te hard, en als je niet hard gaat krijg je pijn in je polsen van dat rare stuur, ga daar maar eens een hele dag op toeren, dan spreek ik je nog wel een mooie naked daarentegen | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 19:55 |
Haha, ik wil ooit nog een keer een supermotard. Als eerste motor lijkt mij een Suzuki bandit wel mooi. Genoeg power, mooi ding en genoeg te vinden op 25 kw. | |
beantsje | vrijdag 18 februari 2011 @ 20:22 |
Wat nog niet genoemd is; het rijden met een systeemhelm met de klep omhoog is levensgevaarlijk. Zou je vallen, krijg je door een tik van opzij op het uitstekende stuk een soort hefboomeffect waardoor je je nek kan breken. Ikzelf heb een systeemhelm omdat ik een bril draag; stuk handiger want ik hoef mijn bril niet af te zetten om mijn helm op en af te doen. met les had ik eerst een (eigen) jethelm op; vond dat hij al vervelend werd boven de 100 km.u op mijn naked lesmotor. De wind komt eronder. | |
Spro | vrijdag 18 februari 2011 @ 20:49 |
Ik vind deze dus juist weer minder, ik ben groot fan van allroad en offroad motoren, maaar bij deze ziet z'n voorkant eruit alsof hij een enorme stomp op zn bek gehad heeft, en nu met een gebroken neus rond rijdt.. | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 20:52 |
Vind je dat dan ook van de nieuwe Triumph Tiger 800? Die heeft ook zo'n korte voorkant namelijk. | |
Spro | vrijdag 18 februari 2011 @ 21:24 |
Die heb ik nog niet in het echt gezien, die Tenere wel, maar de Triumph ziet er zo op google minder stomp uit.. Toch net wat leuker! | |
ArnosL | vrijdag 18 februari 2011 @ 21:37 |
Die vind ik dan weer lelijk, doe mij de straatversie maar: Plaatje doet het niet, achter deze link staat ie: http://www.motorcentrumei(...)e-triumph-tiger-800/ | |
Sounddragon | zaterdag 19 februari 2011 @ 01:06 |
een Tiger is gewoon een wannabe allroad natuurlijk he Ik zie zo'n Tiger ding nou niet zo snel door een zandbak tuffen, en dat kan die Tenere nou net weer wél. Ik vind de weg versie trouwens wel een leuke brommer | |
Yreal | zaterdag 19 februari 2011 @ 01:09 |
Koning der All-road's | |
Yreal | zaterdag 19 februari 2011 @ 01:33 |
Sinds ik een 2011 R6 heb gezien vind ik geen enkele neus meer mooi | |
Sounddragon | zaterdag 19 februari 2011 @ 01:42 |
Méén je dat nou ?? | |
Yreal | zaterdag 19 februari 2011 @ 01:43 |
Misschien niet special deze uitvoering, maar een bmw gs... | |
Sounddragon | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:27 |
Welnee joh, een GS... Allroad Was je vergeten dat er in Oostenrijk een fabriekje staat waar ze échte allroads maken ?? | |
Yreal | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:44 |
brrrr... | |
Sounddragon | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:51 |
whehe, ga maar eens proefrijden op beide machines, en kijk eens naar een zwarte Ow, en vergeet dan niet om de 'allroad' capaciteiten te testen TIP: met de rit met de BMW zorgen dat je iemand bij je hebt. | |
ArnosL | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:58 |
Handige tip inderdaad, kan die persoon je helpen uitgraven uit de modder, met de KTM kom je er wel doorheen. | |
Yreal | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:12 |
Dit wil ik allemaal best geloven, maar ik vind de meeste ktm's ondanks ik het merk heel erg kan waarderen vanwege de superdukes enzo toch echt foeilelijk. Dat ding dat hierboven staat dus, | |
Sounddragon | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:16 |
Whehe, wat dacht je van 250 kilo dead weight wat op zijn kant ligt Een maatje van me die ook Africa Twin reed heeft er wel eens op over onze crossbaan gereden; een half rondje en toen had hij hem 2 keer opgeraapt en toen vond 'ie het wel weer leuk geweest.. met zo'n GS/A kun je wel een gravelpaadje pakken, maar dan houdt het ook echt wel op, en dat gravelpaadje kan ook wel met een FJR Een GS is gewoon een woon-werk, en asfalt buffel, maar totaal ongeschikt voor serieus offroad werk, net als alle andere eerder genoemde wannabe allroads.. als je geen kont geeft om offroad rijden heb je aan een GS wel een erg fijne reisbrommer Ik denk dat het een kwestie van smaak is, want ik vind ze wel erg mooi, maar ik hou ook wel van hoekig design Nogmaals; ga er maar eens op rijden..dan rest er maar één woord: superieur | |
ArnosL | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:28 |
Die onderste vind ik ook niet echt mooi, andere snavel erop en hij lijkt waarschijnlijk al een stuk beter. Edit: Grrr, waarom doen plaatjes het bij mij nooit? | |
Yreal | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:28 |
Ik hou ook wel van scherp hoor, maar vooral dat spatbord van die onderst Dan blijf ik op mijn brommer hoor | |
Sounddragon | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:33 |
Nah, als er morgen iemand voor mijn deur staat die vraagt of ik wil ruilen, is hij per direct de nieuwe eigenaar van een full modified Africa Twin Maargoed; wordt er nog gelest vandaag? want we zijn wel redelijk offtopic aan het gaan hehehe | |
ArnosL | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:35 |
Donderdag weer, instructeur was deze week op vakantie | |
rene90 | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:03 |
Ja hoor, zojuist klaar. Was wel lastig, was op het oefen terrein bezig. 8jes gedraait wat eerst echt kutging omdat ik nogal bang was om te flikkeren en te veel met het gas speelde. Ik draaide bijna stationair dus schoot niet op. Toen ik gas gaf en met de voetrem het beperkte ging het prima. Precisiestop vond ik ook vrij lastig, met ABS op de motor is het wel makkelijker, maar toch moet je het goed uitkienen. Wegrijden uit een parkeervak enzo gaat nu ook prima, evenals snelle slalom en langzame en stapvoets rijden. | |
motorbloempje | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:44 |
ok, voorruit... hier ook even spammen | |
motorbloempje | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:58 |
oh, en die ga ik later kopen | |
Peter | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:11 |
Bij welke rivier is dat? | |
motorbloempje | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:12 |
de Waal | |
beantsje | zaterdag 19 februari 2011 @ 22:56 |
Jongens, nog 9 dagen en dan is mijn AVD...begin nu al de zenuwen te krijgen! denken jullie even aan mij dan? Het moet kunnen; als ik net zo rij als afgelopen les gisteren, slaag ik volgens de instructeur. Ja gemakkelijk gezegd, toen was ik niet zenuwachtig... | |
Yreal | zondag 20 februari 2011 @ 00:00 |
Verdomd , jij hebt tieten | |
motorbloempje | zondag 20 februari 2011 @ 00:19 |
naar het schijnt.. ik moet ze soms ook nog even zoeken | |
NoBody122 | zondag 20 februari 2011 @ 01:06 |
Geeft niet. Beetje zenuwachtigheid is gezond | |
Dekatria | zondag 20 februari 2011 @ 10:26 |
Gewoon het examen in gaan met een houding van "Wat gaan ze me maken dan?" Zo te lezen heeft je instructeur ook het vertrouwen in je, dus het komt vast goed | |
-Menn0- | zondag 20 februari 2011 @ 22:19 |
Ik wil dit jaar eens zo'n behendigheid cursus gaan doen | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 08:14 |
Over een half uurtje maar weer richting de rijles | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:17 |
succes! het is k-k-k-k-k-koud! | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 08:22 |
Die jassen daar zijn gelukkig warm genoeg Dikke voering altijd. En...handvat verwarming | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:23 |
dat helpt mij nog steeds niet zoveel: vingertoppen blijven koud.. vanavond mag ik naar Doetinchem | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 08:34 |
Ahh sterkte, ik straks gewoon met de auto weer naar Amsterdam . Is het trouwens aan te raden als je een eigen motor hebt, zo een handvat verwarming? Ik zie het namelijk al voor bijvoorbeeld 50 euro voorbij komen, alleen moet je het nog installeren enzo. | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 08:35 |
Ik ga over een half uurtje ook richting rijles. Op de motor . Oke, oke, achterop bij Sounddragon.. . | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:36 |
op m'n nieuwe motor zat 't al, andere motoren nooit gehad. Wel altijd geroepen dat ik 't ging regelen, maar tegen de tijd dat ik daar tijd of zin voor had gemaakt was de lente alweer in aantocht maar ga binnenkort ook m'n handkappen er op gooien en dát moet wel een hoop schelen.. handkappen zijn echter niet voor elk type motor te krijgen en/of een optie | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:36 |
oeh, als ik opschiet kan ik je dus weg zien rijden bij de rijschool | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 08:38 |
Ik mag om 10 uur iig . | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 08:39 |
Ahh dan zie ik je misschien nog wel | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:39 |
tempting | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 08:40 |
bij wie moet je ? | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:40 |
hebben jullie trouwens AVB (gedaan) bij de Anac daar achter? | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 08:41 |
Zo boeiend is dat niet, wel ? | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:42 |
ff zwaaien en weer door | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 08:42 |
Dat is het oeffenterrein ja. Examen is bij het Gelredome. | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:44 |
ah, ik zie ze daar wel 's rondjes draaien maar wist niet welke rijschool daar zat! | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 08:46 |
Het zijn er meerdere die daar oefenen . | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 08:55 |
ik had altijd AVB op een parkeerplaats langs de A4 | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 09:04 |
Weet je nog een leuk stukkie blubber daar ?? dan heb ik ook wat te doen in dat uur | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 09:05 |
einde van de Van Peltlaan | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 09:07 |
Maar dan moet je elke keer die pionnen opnieuw neerzetten, of niet? | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 09:08 |
Is dat legaal ? ziet eruit als een park ofzo | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 09:16 |
meh, alleen als je de eerste was, meestal lieten ze die gewoon staan | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 09:16 |
Mr.Mo vertelde gisteren dat hij daar 'n keer terecht was gekomen.. vast niet legaal | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 09:53 |
hehe, lamaar dan 'tis potvolblomme best koud met mijn dunne handschoenen | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 10:22 |
was de molenweg afgesloten vanaf de Wolfskuilseweg Nou ja, heb 't geprobeerd! | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 10:28 |
Haha ja, met de fiets kan je er wel nog langs op zich. Maar even ter informatie voor jou moblo, Anne reed netjes weg hoor, alleen wat was er met je motor Anne? Hij wilde niet echt starten? @SD, wat voor motor heb jij echt, ziet er wel uit als monster. | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 11:22 |
Officieus een Honda XRV 750 Africa Twin het is niet echt een monster, maar hij staat zijn mannetje | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 11:23 |
lame excuse | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 12:19 |
Nee, dat ding start nooit fatsoenlijk.. En het wegrijden ging goed ja, de rest niet . Maar laten we het daar maar niet over gaan hebben. | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 12:33 |
Ok, brakke foto, maarrehh.. spotted ! | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 12:58 |
Check? . | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 13:05 |
Check | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 13:20 |
ik had om 10.15 een afspraak dus moest wel in één keer doorrijden het was wel flink koud zeg! | |
Tankiej | maandag 21 februari 2011 @ 13:35 |
Dat moet hier ook. Dat hoef ik dan gelukkig niet te doen, maar de instructeur. Dan mag ik altijd een paar rondjes rijden over het industrieterrein waar AVB geoefend wordt | |
ArnosL | maandag 21 februari 2011 @ 13:50 |
Bij mij doet de instructeur het ook altijd, ik ga meestal ff rustig kijken hoe hij aan de gang is | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 13:51 |
Ik zou dat echt zonde van mijn tijd vinden . | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 13:55 |
Ze hebben toch zo een techneut daar? Bij mij ging het zelf vandaag ook niet echt helemaal lekker, een paar dingen wel zoals het 8je draaien. Frits zei, ja je moet tegenleunen, ik dat doen, bijna helemaal tegen de grond aan. Gelukkig viel hij nog niet om maar het zat op het randje Jij bent al continue op de weg aan het rijden Anne? Is dat niet met 2 personen of heb je solo lessen? Ik zit er ook over te twijfelen om die lessen op de weg als solo lessen te nemen, het is maar 7,50 extra en je krijgt wel een stuk meer aandacht lijkt me. Wat sta ik er (rechts) enthousiast bij Ik ga trouwens maar snel een helm / handschoenen kopen (vrijdags misschien, anders in Nijmegen bij Termaat, las goede verhalen daarover (behalve het garage gedeelte). Die geur die van die handschoenen nu afkomt is niet echt heel prettig. Maar mooi ding SD, is niet echt voor woon-werk bedoeld? | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 14:00 |
Jawel hoor, je doelt op de noppen? Da's mijn winter/offroad schoeisel Van de week ga ik even een setje nieuwe Michelin Anakee's op mijn andere velgen laten draaien, dan heb ik die alvast klaarstaan voor als het wat warmer wordt; erg prettig als je 2 sets wielen hebt Ik zou die helm/ handschoenen lekker op de beurs halen trouwens | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 14:00 |
Ja, 'techneut'. Meer een klusjesmeneer . Maar die kan daar waarschijnlijk ook niks aan doen.. Die choke van die motor werkt gewoon niet helemaal lekker. En ik heb duo-lessen idd, maar vandaag dus geen 2e persoon.. Was niet volgepland blijkbaar, dus mocht ik alleen. Of nouja, SD ging dus mee. Ik heb mijn handschoenen ook van Termaat . Neem je vriendin (?) mee, dan krijg je korting zonder erom te vragen . | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 14:03 |
Ja ga sowieso vrijdags naar de beurs, heb wel al een helm op het oog na een beetje rondkijken (HJC FG-15). Ik wil namelijk wel dat pinlock waar je het over had. Alleen kwam ik een type pinlock tegen met "photo" iets, dat als het feller wordt hij automatisch wat donkerder wordt, heb jij daar ervaring mee toevallig? Is namelijk 25 euro duurder dan de originele, alleen als het geen nut heeft... Die klusjesmeneer mocht ook weer het stepje van de motor van die andere lesser maken, die viel om daar bij ANAC en toen brak het stepje af. Wel leuk dat SD met je mee kon dan. Neuh mijn vriendin gaat niet mee, die heeft het niet op motoren en gaat de 1e 3 jaar niet achterop . Zal wel even een andere vrouw meenemen dan naar Termaat als ik niet slaag op de beurs | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 14:05 |
Hehe, klusjesmeneer is wel aardig . 2e keer dat SD mee is geweest trouwens . Vorige keer ook gewoon met die 2e lesser erbij (al had ik wel even braaf aan haar gevraagd of zij het erg vond). Ze zijn/doen niet zo moeilijk daar geloof ik, bij de rijschool. | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 14:07 |
Is jouw een indicatie gegeven na je AVD hoeveel lessen je nog ongeveer nodig hebt voor je eindexamen? En SD, weet jij welk type yamaha's dat zijn die er staan, ze zijn 600 CC maar verder het typenummer? | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 14:08 |
Ik heb geen ervaring met andere als heldere pinlocks; wist niet eens dat er meekleurende bestonden dus ik kan je niet vertellen of dat wat is .. In de zomer rijd ik met een smoke vizier, en ik rijd altijd met een middel donkere motorbril in mijn helm, dus ik bepaal zelf hoe donker het is voor mijn neus.. ik zal eens kijken op de beurs, ik wil mijn smoke vizier ook wel eens inruilen voor een nieuwe, misschien is het wel wat | |
Anne | maandag 21 februari 2011 @ 14:09 |
AVB bedoel je? Nee, eigenlijk niet. Ik heb deze keer gewoon mijn examen ingepland. Tussen AVB en AVD heb ik zo'n 5-6 lessen. Na vandaag (want ging niet zo goed), beetje weinig, denk ik. Maar goed, we zien wel. Oh ja, je eerdere vraag. Ik heb juist de AVB-lessen solo gedaan en de AVD-lessen juist niet. En ja, ik rij dus alleen nog maar op de weg. Gelukkig. Ik was dat oefenterrein wel een beetje beu . | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 14:09 |
Geen flauw idee, maar dat weet Google toch wel ?? Afgaande op de plaatjes, denk ik een FZ6 | |
Tankiej | maandag 21 februari 2011 @ 14:10 |
Ik vind het niet zo erg, een lekker stukje rijden zodat ik weer even kan wennen En daarnaast wordt er maar 1,5 uur gerekend terwijl ik dan 2 uur op de motor zit.. | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 14:13 |
Ja die bijzondere verrichtingen, dacht dat dat AVD was. Ik heb nu ook wel zoiets dat ik graag gewoon de weg op wil en rondjes wil rijden om het zo te zeggen. Maar die 8jes draaien is ook best leuk. Ja ik vind het lastig te zien, lijken best veel op elkaar. Maar die fz6 (fazer?) lijkt er wel aardig op. Kost alleen een beetje te veel voor mij om te kopen | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 14:15 |
Moet je ook niet doen; eerst een goedkope brommert rijden de eerste ehmm.. 20.000 km ofzo?, dan kan je daar lekker gek op doen en je eerste aardbolkusje op uitvoeren, dan kun je daarna altijd nog een mooie dikke brommer kopen | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 14:20 |
Dat is ook wel mijn plan, max 1000 euro of iets. En dan lekker wat ervaring op doen en niet bang zijn wat krassen / beschadigingen te maken. Kaartjes voor de motorbeurs zijn besteld | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 14:23 |
Ik zou er 2000¤ van maken, dan kun je ook nog iets enigszins fatsoenlijks rijden Als je er een beetje netjes mee omgaat krijg je je centjes er voor een groot deel wel weer voor terug na die 20.000 km | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 14:31 |
Ja, is toch wel veel geld. Het is voor ernaast aangezien ik al een auto heb. Voor 1000 euro kom ik vaak best leuke motoren tegen op mofo. Wel al wat ouder maar dat vind ik niet zo een probleem. Waar ik een beetje naar kijk: http://www.motor-forum.nl(...)aki-GPZ-500-S-1.html http://www.motor-forum.nl(...)00-S-uit-1991-1.html | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 14:54 |
2000¤ is idd best aardig geld, en voor een beginner is een 500 een prima leerfietsje; nette dingen voor dat geld idd, had ik niet verwacht Ik zoek altijd een stukje duurder als ik aan het kijkekijkeniekope-shoppen ben | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 15:35 |
Hebben jullie eigenlijk allemaal goretex, of is het allemaal wat overdreven en niet perse nodig? Je hebt ook weer zoveel merken motorkleding..., het enigste wat ik weet is dat ik voor textiel wil gaan, voor woon-werk verkeer (dus van die ritsen onderaan de broek zodat je het over schoenen heen kan doen). | |
Dekatria | maandag 21 februari 2011 @ 15:48 |
Goretex is vreselijk duur vergeleken met de gangbare spullen al heb ik wel handschoenen ervan. Ik heb een Difi pak zonder goretex (maar met uitritsbare voering), en dat werkt vooralsnog prima | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 16:23 |
Gore Tex hier , niet gekocht omdat ik het móest en zou hebben; mijn vorgie pak had het niet, maar mijn vorige pak was een simpele zwarte met alleen uitneembare voering, en daar zit hem nou precies de kneep; zwart is h#$rig warm in de zomer, en wordt wit van het zout in de winter. Tevens wil je ook je water en WINDdichte membraam eruit kunnen halen, want je sterft 200 doden in het zonnetje, scherm of geen scherm; je jas laat dan geen wind door, en dat verkloot je plezier best wel als het 25+ is en je staat voor een verkeerslicht of open brug te wachten met de brandende zon op je pakkie. Voor mijn huidige pak had ik beduidend meer eisen als voor mijn eerste: véél bergruimte aan buitenzakken, uitneembare álles, en NIET ZWART Het pak wat ik nu heb is dus khaki met anthaciet en een een tikkeltje rood erin zo hier en daar, ik kan alles er los uit halen, de mouwen kunnen over de lengte worden opengeritst, de voorpanden kun je losritsen en middels een Houdini act laten verdwijnen (lukt met wat oefening zelfs rijdend ) het rugpand kan op dezelfde manier compleet verwijderd worden, wat overblijft is dus alle protectie en slijtvlakken, en de rest is dan gereduceerd tot netting, en dat is helemaal geweldig in de zomer Overigens heb ik ook zo'n doorwaai-jack van EVO, die is fijn voor 'even snel' een boodschapje 's zomers; meestal draag ik daar ook geen motorbroek onder, ik weet het; niet slim, maarja, theorie en praktijk he; voor een ijsje halen in het dorp ga ik geen heel pak aantrekken Zodra ik de snelweg opga gaat wel alles aan | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:24 |
gewoon even naar Termaat gaan, zeggen wat je wilt en wat je budget is en je gaat er met een goede deal weer weg Termaat | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 16:26 |
Duidelijk verhaal, ik wil ook zo een soort iets. Wat dus niet alleen voor een bepaalde temperatuur is, maar je kan aanpassen aan de hand van het weer. Zodat je niet elke keer weer een ander pak moet kopen. Hoeveel kostte jouw jas met al die features als ik vragen mag? | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 16:27 |
Als ik op de beurs niet slaag ga ik in de loop van de tijd daar even langs inderdaad | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:29 |
ik heb nu van Evo een broek met aparte winter én regenvoering (2 voeringen dus) waarbij de buitenkant ook nog opengeritst kan worden: voor tripjes in de lente ideaal heb ook nog een Evo broek die echt alleen doorwaaistandje is En een IXS Airflow-jas waarbij ik twee vlakken aan de voorkant en een grote aan de achterkant open kan ritsen voor een doorwaaieffect En verder nog een andere doorwaaibroek, een échte winterbroek van IXS en een leren combi | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 16:33 |
Jij hebt een hele kledingkast vol als ik het zo hoor | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 16:34 |
Vorig jaar op de beurs gekocht voor iets onder de 600 ¤ compleet d8 ik.. kost wat, maar dan heb je ook wat; er is pas één drukkertje (van de voering) kapot; kon ik van mijn vorige (Rev-It) pak niet zeggen; daar was binnen een jaar álles aan kapot, maar ja, die kostte ook maar de helft of zo | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:36 |
ik háát winkelen en kleding kopen, maar motorkleding dat bouwt zo op... eigenlijk.. 'nog even zo'n broek', nog even 'zo'n jas' komt ook met wat gewichtschommelingen mee. heb uit mijn dikste periode nog wel andere kleding liggen (nog een broek, een jas, maar daar zwem ik echt in ), maar ik was ontzettend (ongezond) afgevallen en had daar ook wat kleding op gekocht, die nu even niet helemaal lekker meer zitten, maar daar wordt (dit keer op een gezonde manier) aan gewerkt | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 16:36 |
Valt nog mee op zich, tuurlijk veel geld maar je houdt het hele dilemma, ga je voor wat meer geld en vaak ook kwaliteit, of minder geld en daarbij ook vaak minder kwaliteit... Ik zal wat rond de middenklasse zitten denk, iets van 250 euro voor een helm, 250 voor een jas en 100 voor een broek en misschien nog 50 voor handschoenen. | |
rene90 | maandag 21 februari 2011 @ 16:38 |
Waar ik les heb je zo een motorbroek die je nog kan verstellen met een soort klittenband, wel handig Zoiets lijkt me ook wel prettig. Nooit dat gedoe om een nieuwe broek te kopen of iets dergelijks. | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:38 |
ja, dat zijn de meesten wel ja | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 16:44 |
Als eerste set is het helemaal niet zo verkeerd om wat goedkopere kleding te kopen; bereid je alleen voor op wat bezoekjes aan de kledingboer om drukkertjes te vervangen, en soms gaat er een rits kapot (bij mij, maar ik sloop zo'n beetje alles).. als je over een jaartje nog steeds fanatiek rijdt weet je ongeveer wel wat er wel- en niet bevalt aan je kleding, en dan ga je wat selektiever zoeken en wat meer eisen stellen aan je nieuwe pak, en zo groei je vanzelf naar iets wat wel bevredigend is, en ja, dat zal best duurder zijn Ongeveer hetzelfde wat voor je eerste motor geldt, geldt ook voor je kleding he, als je een schuiver maakt is het kapot, dus liever met iets goedkopers als met een pak van 1000¤ | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:45 |
oh, en nog een tip van flip: Ritje Dusseldorf kan je een hoop schelen. Daar zit een Hein Gericke Outlet! Heb daar mijn leren combi gekocht voor nog geen 250euro was een 'oud model' ofzo | |
ArnosL | maandag 21 februari 2011 @ 16:53 |
Als je een goedkoper pak wilt kopen, word je vaak gewaarschuwd voor mindere bescherming tijdens een val, maar is dat ook wel echt zo? Voor mij is het wel belangrijk om voldoende protectie in een pak te hebben, liever iets meer dan iets minder, want bij een val wil ik zo goed mogelijk beschermd zijn. M'n broer zegt dan al snel dat ik een broek van bijv. ¤250 moet kopen, maar m'n pa zegt dat een broek van 100 ook wel volstaat. Ik weet alleen niet of dat met die bescherming een fabeltje is of niet. Het zal ook wel aan de drukknoppen e.d. liggen zoals SD zegt, of aan de kwaliteit van de gebruikte materialen. Daarnaast twijfel ik ook nog of ik textiel of leer zal nemen. Ik neig zelf wat meer naar textiel, het zit wel relaxt en vaak is het waterdicht. Alleen, ik heb nog nooit een leren motorpak aangehad. Misschien dat ik dat ook nog wel ff kan passen op de motorbeurs. Goretex vind ik zelf ook wel fijn. Handschoenen heb ik er al van en uit ervaring kan ik zeggen dat ze met een stortbui nog steeds perfect de regen tegenhouden, terwijl ik voor de rest van top tot teen nat was Die handschoenen waren trouwens wel verrekte duur, ¤100 voor een paar winterhandschoenen met Goretex. Het scheelde dan ook al weer dat er nog 25% korting af ging. | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:54 |
Begin gewoon met textiel en als je 's geld over hebt een leren pak kopen zou ik zeggen | |
ArnosL | maandag 21 februari 2011 @ 16:56 |
Dat is opzich ook nog een plan ja Vrijdag eerst maar eens naar een nieuwe helm kijken en eventueel naar een pak. | |
motorbloempje | maandag 21 februari 2011 @ 16:58 |
ik zou iig nu niet met leer aan op de motor willen zitten.. *brrrr* zo me maar weer 's in m'n pak hijsen... | |
Sounddragon | maandag 21 februari 2011 @ 17:16 |
ALLE pakken worden geleverd met goedgekeurde protectoren erin, en die zitten gewoon op dezelfde plekken als in een duur pak, die kun je overigens later zelf naar believen vervangen voor andere, maar ik heb zelf nog nooit de neiging gehad om dat te doen; het spul wat erin zit, is gewoon goed Mijns inziens zit het grootste verschil domweg in de kwaliteit en dus levensduur icm het comfort | |
beantsje | maandag 21 februari 2011 @ 18:36 |
Ik heb een paar broeken 2dehands gekocht. Niks mis mee, toch? Mijn jassen zijn wel nieuw. Inmiddels heb ik de kast dus ook aardig vol (ach ja, je blijft vrouw): leren broek + leren jas, jas met uitneembare voering textiel broek + textiel jas, beide met uitneembare voering. Geen goretex maar behoorlijk waterdicht. Trouwens, 't is ook alleen maar voor een klein buitje; bij hondeweer ga ik niet toch rijden. Alhoewel ik de broek nu ook voor de lessen gebruik en hij houdt me warm en droog. en voor de echt warme dagen heb ik nog een jeansbroek met kevlar stukken op de kop getikt. Geen echte protectie, dus alleen schuurbescherming. Da's dan mijn compromis voor even een ijsje halen bij 25 graden. Ik heb 2 paar handschoenen; dunne zomerhandschoenen zonder voering en megawarme winterhandschoenen. Heerlijk; tot nu toe geen koude vingers gehad (en dat zonder handvatverwarming) maar ze zijn wel erg dik, dus ik wil op de beurs nog even kijken naar voorjaars/najaarshandschoenen. En tenslotte heb ik ook nog heel keurig zo'n geel vestje gekocht. | |
Sounddragon | dinsdag 22 februari 2011 @ 01:23 |
2e hands spulletjes zijn natuurlijk ook een optie, maar dat zou mijn keus niet zo snel worden denk ik; als ik kijk wat ik zelf aan liters zweet in mijn pakken verlies, zit ik niet zo op een gebruikt pak van een ander te wachten, gewassen of niet Zo'n kevlar jeans wil ik ook nog wel voor de zomermanden, ik vind ze alleen belachelijk duur, en van de goedkopere is de pasvorm vaak niet helemaal je-van-het, en je loopt er toch de hele dag mee aan als je hem gebruikt voor woon-werk.. Ik heb 3 paar handschoenen; een paar doorwaaidingen, een paar goedkope normale, die gebruik ik het meest, en een paar lekkere warme Bering winterhandschoenen, maar ik heb zojuist toch ondervonden dat anderhalf uur snelweg bij min 5 toch wel een beetje het matje is voor die dingen, sodeknetter wat had ik kouwe fikken gele hesjes doe ik niet aan; ik heb ze in alle kleuren van de regenboog omdat ik ze beroepsmatig reelmatig nodig heb, maar daar ga ik niet mee aan rijden, vind ik niet nodig.. mensen die kijken zien je toch wel, en mensen die niet kijken zien je tóch niet, ook al heb je 3 zwaailampen op je helm.. ik kijk wel voor iedereen, dat werkt het beste | |
Yreal | dinsdag 22 februari 2011 @ 07:54 |
Ik mag zo om 9 uur weer rijden , en godver het is echt tering koud De grap is wel dat de motoren nu roken als de stoomboot | |
motorbloempje | dinsdag 22 februari 2011 @ 08:35 |
ben met de auto gegaan vandaag maar da's vooral omdat ik boodschappen moet doen vanmiddag | |
Yreal | dinsdag 22 februari 2011 @ 13:32 |
ik heb het overleeft, maar het was wel afzien. Degene waarmee ik lesde werd boos omdat ik hem telkens inhaalde Ja dude moet je maar niet rechts achter busjes gaan staan als links vrij is | |
daantje1044 | dinsdag 22 februari 2011 @ 16:33 |
zaterdag kijken naar een motor kawasaki zzr 250. uit 1999. hopen dat het wat is! dan kan ik ook eindelijk weer gaan rijden! | |
rene90 | dinsdag 22 februari 2011 @ 16:42 |
Moblo/Anne/SD, zouden jullie mij in de OP kunnen aanpassen. Het moet worden: rene90 Eerste rijles: 15-02-2011 Theorie: 03-03-2011 AVB: 13-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc) | |
motorbloempje | dinsdag 22 februari 2011 @ 16:50 |
Sounddragon | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:00 |
Er is sowieso altijd plek in het midden tussen de rijen Maar dat mag vast niet met lessen | |
rene90 | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:03 |
Een paar weken terug was dat op wegmisbruikers, en blijkbaar heet dat 'tripleren' en kostte een flink bedrag. Wordt het trouwens gedoogd om in een rij voor de stoplichten er langs te rijden zodat je vooraan komt? | |
crossover | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:07 |
Volgens mij wel. Ik deed het een keer toen er aan de overkant een motoragent stond te wachten en me dus duidelijk zag voorkruipen. Fuck it, je rijdt motor om af en toe hard op te kunnen trekken toch? | |
Sounddragon | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:08 |
Tripleren is op de snelweg, als je ertussendoor piept, officieus is een rij stilstaande auto's voor een verkeerslicht een file, het mag (en kan) dus alleen maar als je 2 banen voor rechtdoor hebt, via de voorsorteervakken voor links- of rechtsaf voorpiepen is stout, en een dus bon wegens het niet volgen van de aangegeven rijrichting | |
beantsje | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:24 |
wat is het koud....nog geen lente... en maandag als ik examen moet doen, toch weer nachtvorst... | |
ArnosL | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:28 |
Donderdagavond mag ik weer rijden, gelukkig is het dan wat warmer met 7 graden | |
Yreal | dinsdag 22 februari 2011 @ 19:22 |
Volgens mij mag het dus niet En bij lessen al helemaaal niet. Kreeg vanmiddag zelfs een standje omdat ik te hard reed | |
Sounddragon | dinsdag 22 februari 2011 @ 20:51 |
Het is een soort van vrije interpretatie van de filegedragslijn, dus idd, echt helemaal legaal is het volgens mij niet, maar als je het op een beschaafde manier doet is er geen agent die er wat van zegt.. ik doe het ook rustig als er een copcar in een van de 2 rijen staat, en ik heb nog nooit gezeur gehad; een brutaal mensch.. Met lessen lijkt het me niet echt gewenst, het was ook maar een garpje heah | |
Tankiej | woensdag 23 februari 2011 @ 10:35 |
Vanmiddag weer les! Hopelijk blijft het tot dan droog in het hoge noorden Het knmi zegt dat het hier vannacht pas gaat sneeuwen/regenen maar lokale nieuwszenders zeggen vanmiddag.. Zeg nou gewoon allemaal hetzelfde, waarom moet dat allemaal zo anders | |
ArnosL | woensdag 23 februari 2011 @ 10:37 |
Het zou aardig blijven sneeuwen land inwaarts, maar morgen heeft de dooi de overhand. Dan maar hopen dat het morgen flink gaat dooien. Of het moet natte sneeuw zijn, dat is zo weg | |
Anne | woensdag 23 februari 2011 @ 10:37 |
Ik hoop het ook, want ik mag morgenavond ook weer . | |
rene90 | woensdag 23 februari 2011 @ 11:02 |
Ik vrijdags | |
beantsje | woensdag 23 februari 2011 @ 19:48 |
Ben net terug van mijn les...kououououd....ging wel goed. 1 x werd ik even subtiel op de flitspaal gewezen en 1 forse fout; reed bijna een fietser van de sokken. Maar verder ging het eigenlijk prima. Vrijdag nog 1 lesje....wow, het komt nu wel dichtbij. | |
Tankiej | woensdag 23 februari 2011 @ 19:58 |
Zo, weer een les gehad! Had totaal geen last van de kou en gelukkig is het droog gebleven De les was veeeel te snel voorbij.. Het was vandaag nog leuker dan de andere keren. Ik had les samen met iemand anders, hij had al 13 lessen gehad en voor mij was het m'n 4e les. Maar hij heeft nogal wat moeite met een aantal oefeningen, dus lekker samen oefenen! Ik moet wel zeggen, het voelt toch wel goed om te zien dat jij niet de enige bent die er moeite mee heeft. Natuurlijk weet je wel dat dat niet zo is, maar om het ook echt te zien is heel anders vind ik. Ik zat gelijk een stuk minder gespannen op de motor en veel oefeningen gingen nu wél goed! Dinsdag mag ik weer! | |
mark_dabomb | donderdag 24 februari 2011 @ 11:38 |
Leuk topic! Ik zit er zelf ook aan te denken mijn motorrijbewijs te halen. Ik heb echter niet echt een goed inzicht in de kosten. Ik zie hier al een aantal Nijmegenaren langskomen,dat is fijn, daar woon ik zelf ook. Ik zie bij Robby Knoop een lespakket met 10 lessen en beide praktijk examens voor 570 euro. Dan ben je los nog wat geld kwijt voor de theorie. Is dat een beetje een reeel bedrag of heb je echt wel ten minste 20 lessen oid nodig? Heeft er iemand ervaring met de gemiddelde kosten en kan iemand mij een specifieke rijschool aanraden? | |
Yreal | donderdag 24 februari 2011 @ 11:41 |
Ligt eraan he. Rijd je al 4 jaar fanatiek schakelbrommer en heb je je auto al? Dan haal je het wel met 10 ja. Heb je nog nooit een motorvoertuig bestuurd? Fat chance. | |
mark_dabomb | donderdag 24 februari 2011 @ 11:43 |
Auto heb ik al, geen ervaring op schakelbrommers. | |
Yreal | donderdag 24 februari 2011 @ 11:44 |
Bekijk het op deze manier. Denk je dat je binnen 5 lessen je oefeningen kan leren en daarna met 5 lessen klaar zijn voor het examen? | |
motorbloempje | donderdag 24 februari 2011 @ 11:44 |
onzin gewoon een proefles nemen en kijken hoe 't je ligt, je kunt ook gewoon gevoel hebben voor het rijden op een gemotoriseerde tweewieler, daar heb je geen schakelbrommer voor nodig En er zijn ook genoeg debielen mèt een schakelbrommer die het gewoon niet kunnen | |
Yreal | donderdag 24 februari 2011 @ 11:45 |
Uiteraard, maar dat is meer de uitzondering mijn idee. Je hebt gewoon een schaal met slecht tot goed. Als je heel goed bent haal je het wel in 10 ja | |
Tankiej | donderdag 24 februari 2011 @ 11:58 |
Ik zou inderdaad ook een proefles aanraden en vervolgens de instructeur vragen hoeveel lessen hij denkt dat jij nodig zal hebben. Dat geeft meestal toch wel een aardige indicatie met hoeveel lessen je dan moet nemen | |
rene90 | donderdag 24 februari 2011 @ 12:08 |
Wat is jullie ervaring met hoe snel ze een rijles niet door laten gaan i.v.m. het weer. Zoals gister had je wat natte sneeuw en was het wel wat glad. | |
Yreal | donderdag 24 februari 2011 @ 12:10 |
pas als er echt sneeuw / ijs ligt gaat de mijne er eens over nadenken @ motorbloempje : heet jij Faithy op motorforum? | |
Spro | donderdag 24 februari 2011 @ 12:13 |
Tsja, lastig te zeggen zo he, dat je je auto rijbewijs heb is een voordeel qua verkeersinzicht( hoop ik dan maar) maar het gaat er ook om hoe comfortabel jij je op de motor voelt, meteen lekker vanaf les 1 is een voordeel, maar als je eerst een paar lesjes nodig heb om te wennen aan de motor, te durven op de motor, te leren schakelen, dan worden 10 lessen wel erg krap... ik heb zelf 8 voor AVB en 8 voor AVD gehad... 3jaar auto rijbewijs, en schakelbrommer gereden(heul lang geleden) | |
motorbloempje | donderdag 24 februari 2011 @ 12:14 |
zo heette ik hier eerst ook tot ik gebanned werd | |
Yreal | donderdag 24 februari 2011 @ 12:18 |
En het dan toch tot Mod schoppen Zag je plaatje in dat topic van die dude die zonder rijebwijs naar de beurs wou | |
motorbloempje | donderdag 24 februari 2011 @ 12:23 |
kom niet zo vaak meer op MF, alles is daar al gevraagd en gezegd.. en er wordt mij teveel asociaal gedrag goedgepraat | |
rene90 | donderdag 24 februari 2011 @ 12:43 |
oke fijn, dan heb ik goede hoop dat ik morgen gewoon kan lessen. | |
Tankiej | donderdag 24 februari 2011 @ 13:39 |
En anders kan je natuurlijk even bellen met de rijschool | |
Dekatria | donderdag 24 februari 2011 @ 15:00 |
Yes, same here. | |
Tankiej | donderdag 24 februari 2011 @ 15:34 |
Zonet op Tweakers gemeld door iemand, lijkt me hier ook wel handig voor sommigen: Vanaf 3 maart verkoopt de Lidl weer motorspul, zie de website voor meer informatie | |
Dekatria | donderdag 24 februari 2011 @ 15:41 |
Ik heb het daar niet zo op... ben zelf altijd iemand die liever wat meer investeert als het aankomt op veiligheid. Het is geen pak onderbroeken wat je namelijk koopt, maar iets wat je leven moet kunnen redden. | |
Sounddragon | donderdag 24 februari 2011 @ 15:47 |
En dat kan het ook, zie ook mijn eerdere betoog over 'goedkopere' motorkleding en helmen en zo; het verschil zit hem meer in de levensduur en gebruikte materialen qua comfort, ze beschermen je net zo goed tegen een impact als elke andere helm of motorpak; er zit gewoon een keurmerk op, niks aan de hand dus | |
Tankiej | donderdag 24 februari 2011 @ 16:02 |
Ze hebben er bijvoorbeeld ook een broek en shirt die je onder je motorkleding kan dragen, alsmede materiaal om bagage in te vervoeren. Een pak of een helm zou ik daar misschien niet zo snel kopen, maar het andere is toch nog wel de moeite waard denk ik. Dat heeft ook niet zozeer met veiligheid te maken, wat je onder je motorpak draagt. Als het maar goed zit? | |
Dekatria | donderdag 24 februari 2011 @ 16:07 |
Zeker waar Terugkomende op jouw post Sounddragon, het is voor mij ook een persoonlijk iets. Ik mag graag vertrouwen op m'n pak of helm, niet dat ik dan op de motor zit te kniezen over een knopje of rits die los zit het zal vast goed spul zijn hoor, maar ik zou er zelf toch minder makkelijk door op de motor zitten. | |
Anne | donderdag 24 februari 2011 @ 17:14 |
Zucht.. ik heb dadelijk weer les, maar ik heb geen zin. Fijne instelling weer. | |
Dekatria | donderdag 24 februari 2011 @ 17:31 |
Heb ik ook weleens gehad... maar zodra ik op de motor zat was dat allemaal weer weg | |
Sounddragon | donderdag 24 februari 2011 @ 18:47 |
Ik snap wat je bedoelt ik ben zelf ook een mienemeut wat dat betreft, en heb niet voor niets nu wat duurdere spullen gekocht als de vorige keren, mede ook omdat ik de motor nu ook frequent voor w-w verkeer gebruik en dan mag je best wat eisen stellen aan je materiaal. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat de LIDL spullen gewoon aan de normen voldoen qua veiligheid, en dat je daar met een gerust hart mee op de motor kunt klimmen Of het na een week half jaar wel of niet uit elkaar flikkert is natuurlijk vers 2 | |
Usert | donderdag 24 februari 2011 @ 19:27 |
dinsdag is het zover dan moet ik afrijden , moet wat minder kijken en dan komt het helemaal goed | |
HeetBoven | donderdag 24 februari 2011 @ 19:53 |
Top!! succes en hopelijk zit het weer mee maar dan moet je weer niet teveel naar de vrouwtjes kijken | |
Dekatria | donderdag 24 februari 2011 @ 20:19 |
Succes | |
ArnosL | donderdag 24 februari 2011 @ 20:44 |
Ik heb vanavond ook weer les gehad. Na de tijd vroeg hij al wanneer ik op wilde voor avb. 28 maart of 15 april word het. Ik neig zelf meer naar 28 maart, m'n ouders zeggen ook dat ik het het beste zo snel mogelijk kan doen. Dat word denk ik de raad van m'n ouders opvolgen, want ik wil voor 20 mei m'n rijbewijs graag hebben. Dan word ik 19 dus dan mag ik op m'n 21e ook op een zware Het ging best wel goed, De oefeningen die ik al had gedaan nog een paar keer geoefend en ook nog een snelle slalom en precisiestop en de uitwijkoefening geoefend. Snelle slalom en de uitwijkoefening gingen helemaal goed, bij de precisiestop moet ik nog verder vooruit kijken. Langzame slalom blijft lastig, op het eind laat ik hem altijd te hoog in toeren komen. Dat word dus nog ff oefenen | |
Tankiej | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:19 |
De langzame slalom is ook het lastigste, althans volgens mijn instructeur @ArnosL: Ik zie in de OP dat je je eerste les op 6-11 hebt gehad, hoeveel lessen heb je nu gehad? | |
rene90 | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:19 |
Zojuist ook weer les gehad, en het begin ging wel echt een beetje klote. Daarna verbeterde het wel iets. Uitwijkoefening en vertragingsoefening heb ik nu ook gehad dus alle punten gehad. Die laatste twee vond ik wel erg makkelijk gelukkig. Nu alles maar gewoon herhalen en herhalen, nog 4 lessen tot het examen dus moet wel goed komen. En zometeen de motorbeurs! | |
mark_dabomb | vrijdag 25 februari 2011 @ 12:19 |
Iemand ervaringen met motorrijscholen voor een redelijke prijs in omgeving Nijmegen? | |
rene90 | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:56 |
Anne lest bij Paul Lam, en op aanraden van haar ben ik daar ook begonnen wat me erg goed bevalt. Je kan dus daar eens kijken. | |
ArnosL | vrijdag 25 februari 2011 @ 14:57 |
Ik heb nu 8 lessen gehad. Ik ben ook weer onderweg vanaf de motorbeurs richting huis. Uiteindelijk heeft mn pa alleen een rol poetsdoeken gekocht. Ohja, ik alleen wat voedsel | |
motorbloempje | vrijdag 25 februari 2011 @ 14:58 |
godsamme, wordt druk hier in Nijmegen e.o.. blij dat ik weg ga! | |
ArnosL | vrijdag 25 februari 2011 @ 15:00 |
Jij vertrekt richting engeland toch? | |
beantsje | vrijdag 25 februari 2011 @ 19:54 |
Vandaag weer lesgehad. Mijn laatste les? Ik hoop het, ik kan echt geen woonwijk meer zien (en vandaag als afsluiter inderdaad alleen maar 1,5 uur woonwijken en centrum gezien, had op het laatst een gevoel van 'mogen we nu alsjeblieft terug naar de rijschool?' ) Geen gekke dingen gedaan, gelukkig maar. Maar mijn instructeur was niet zo enthousiast omdat ik, nu de straten voor het eerst sinds lange tijd weer nat zijn, toch weer redelijk angstige bochten rijd. Hopelijk is de weg maandag droog en de examinator een beetje mild. Ondertussen sta ik al stijf van de zenuwen...haha ik zou maandag liefst een flinke borrel nemen! (maar ja, een drankkegel scoort vast niet goed bij een rijexamen ) Duimen jullie maandag voor me? Ik vind het zó spannend; ik weet dat ik het kan maar heb echt stevige examenvrees | |
Tankiej | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:00 |
Maandag drinken gaat wat lastig, vinden ze op m'n stage niet zo leuk. Maar ik doe vanavond m'n best voor je! | |
ArnosL | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:06 |
Dat vinden ze bij mij ook niet zo leuk, alleen op vrijdag middag mag het M'n broer neemt een helm voor me mee van de motorbeurs Vanmiddag had ik er een gepast, maar ik wilde nog ff verder kijken. Ik heb verder niet echt een fijne voor zo'n mooi prijsje gevonden, maar ik wilde hem eigenlijk via internet bestellen, want ik dacht dat ie daar wel goedkoper zou zijn. Niet dus, op de beurs was 50% korting en was ie nu voor ¤230. Via internet vond ik hem op z'n goedkoopst voor ¤380 Daarna dus m'n broer opgebeld, die was er nog met een vriend van hem. Als ik ff een plaatje stuurde, het typenummer, de maat en de kleuren wilde hij wel ff kijken en hem meenemen. Met bonnetje uiteraard, want als hij de verkeerde mee neemt, moet ik morgen nog weer 130 km enkele reis gaan rijden naar die zaak | |
mark_dabomb | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:27 |
Op hoeveel staat de euro teller nu je bijna examen mag afleggen? | |
Spro | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:58 |
Schuberth C3 ofzo?? die zitten momenteel in die prijs range( en nog 10000 anderen uiteraard) | |
rene90 | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:58 |
zo ik ben ook weer richting huis, en een volledige uitrusting gekocht. Handschoenen, revit textiel pak (laser broek, uitritsbare voering), navigator jas met thermo en regenvoering beide los te maken, en een hjc fs11 helm. Alles voor 640 euro, alleen nog ff pinlockje regelen. Je had 1 hele mooie helm, de shark evolution, die kon je als een systeemhelm openklappen maar wel zodat je gewoon kon rijden. Alleen dat systeem werkte niet fijn. Dus al met al, zeer tevreden. | |
ArnosL | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:32 |
Qua lessen of ook met kleding erbij? Alleen lessen + theorie is denk ik ongeveer 600, met helm en handschoenen is ong. 900. Avd moet ook nog hè, 28 maart is avb. De helm is trouwens een nolan n94 melandri replica. Morgen post ik wel een plaatje, want ik zit nu op mn telefoon. | |
ArnosL | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:34 |
Schubert is nog veel duurder met de oude modellen. Die gingen richting de 400. Die van mij was 460 nieuw. | |
Dekatria | zaterdag 26 februari 2011 @ 01:04 |
Ik heb maandag ook weer les - duimen zal dan lastig gaan, dus ik zal aan je denken, ook goed? Succes! | |
ArnosL | zaterdag 26 februari 2011 @ 02:05 |
Edit plaatje: Laat maar, doet het nog niet, hoe kan ik plaatjes plaatsen vanuit imageshack.us of vanuit m'n eigen documenten hier? M'n broer heeft de goede meegebracht en ik ben er erg blij mee. Nu alleen nog een donker vizier en een anti-fog vizier scoren. Dat anti-fog vizier zat er niet bij namelijk, maar dat wil ik wel graag hebben. Morgen maar eens scoren, als ik weer nuchter ben Ik heb deze helm eigenlijk ook wel gekocht met het oog op de avb rit naar Enschede. Dat is ook een aardig stuk over de snelweg. Daarbij heb ik liever een goede helm, ipv de helm van de rijschool. Die dempen het geluid niet echt geweldig, maar als ik meer dan een half uur over de snelweg moet naar de avb, dan heb ik graag een goede helm, waarbij ik geen gehoorbeschadiging oploop AVB moet ik trouwens bij de Grolsch Veste doen in Enschede [ Bericht 6% gewijzigd door ArnosL op 26-02-2011 02:12:19 ] | |
beantsje | zaterdag 26 februari 2011 @ 10:46 |
ik denk dat ik eerder op 1600 zit nu...durf het niet eens meer na te rekenen.... | |
Anne | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:25 |
Ik zit denk ik met lessen en examens op zo'n 1000 euro. Met motor erbij 1400 euro. Met alle kleding en helm erbij op zo'n 2200 euro. Ik heb nog één lesje te gaan... Instructeur zei; als je normaal doet (nb; dat zegt ie vanwege de een-na-laatste les ), dan red je het wel. | |
rene90 | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:26 |
Heb je een motor voor 400 euro gekocht? Wat voor 1tje dan en waar? Dat klinkt als een goede aanbieding | |
Anne | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:36 |
. Via Marktplaats. Stond er wel op voor meer, maar ik heb hem dus voor minder mee gekregen. Gaat om een Honda CM450C: | |
Anne | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:38 |
Imageshack is niet zo lief tegen FOK!. Probeer www.tinypic.com eens? En anders wil ik hem wel voor je uploaden. Mail het plaatje dan maar naar anne@fok.nl | |
Tankiej | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:39 |
Ik heb 1000 euro voor lessen + examens (pakket), laarzen gekocht en gebruik nu de helm die ik op de scooter ook gebruik, zit in totaal op zo'n 1200 nu denk ik. Maar dat wordt vast snel meer, handschoenen, jas, broek en een nieuwe helm binnen nu en 2 maanden ongeveer | |
ArnosL | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:45 |
Dit is hem Let trouwens niet op m'n behang, ik vind het verschrikkelijk lelijk | |
rene90 | zaterdag 26 februari 2011 @ 13:49 |
Lijkt me een mooie prijs voor zo een motor. Als hij ook nog motorisch goed is heb je er helemaal een goede aan | |
rene90 | zaterdag 26 februari 2011 @ 14:09 |
Ik zit trouwens te twijfelen of ik een back protector in mijn navigator jack ga zetten. Nu zit er van dat foam in op de rug, wat me totaal niet lijkt te helpen als je gaat. Je hebt van die plastic rugbeschermers, kost misschien 40-50 euro maar zou iemand dit aanraden, en scheelt dit veel qua veiligheid? Zoiets als dit dus: http://www.revzilla.com/product/revit-sas-tec-back-protector | |
Spro | zaterdag 26 februari 2011 @ 17:21 |
@AmosL: Gave helm, ziet er goed uit!! @Rene90: alles helpt, neem ik aan, meer dan een stukje foam... ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me alleen prettig zitten als het redelijk flexibel is, mijn advies: jas aan, naar de winkel, protector erin zetten, en stukje proefrijden( of in ieder geval ff op een motor gaan zitten) | |
Dekatria | zaterdag 26 februari 2011 @ 17:24 |
Qua veiligheid lijkt het me duidelijk dat zo'n stuk pantser veiliger is dan foam of je het zelf nodig acht, is een tweede. Gezien het voor jou ook een gevoelskwestie is, lijkt het me verstandiger om toch zoiets erbij te hebben... zit je toch zekerder op de brommert. |