Je intstructeur heeft gelijkquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:00 schreef ArnosL het volgende:
Haha, m'n instructeur begon mij toen al uit te lachen. Ik moest maar wat meer spinazie eten
De rest van de oefeningen ging perfect, en de makkelijkste niet haha. Gewoon probleemloos gehaald uiteraard, maar moest er wel even om lachenquote:
Ik heb de lopen en parkeren oefening ook verneukt .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De rest van de oefeningen ging perfect, en de makkelijkste niet haha. Gewoon probleemloos gehaald uiteraard, maar moest er wel even om lachen
Dat dacht ik eerst ook, maar als je tegelijk als je de bokstandaard naar beneden duwt met je voet de motor omhoog trekt dan lukt het ineens wel. Ik stond er zelf van te kijkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:57 schreef Anne het volgende:
Ik probeer het niet eens meer . Lukt toch niet. Te slap .
Kweetnie, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.. Nu is die motor wel verlaagd en de bok daar niet op aangepast, waardoor je hem nog wat hoger moet trekken dan normaal, maar ik denk dat als ie wel aangepast was, het ook nog steeds niet zou lukken . Krijg er geeneens beweging in.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar als je tegelijk als je de bokstandaard naar beneden duwt met je voet de motor omhoog trekt dan lukt het ineens wel. Ik stond er zelf van te kijken
Wil je oefenen met de mijne ??quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Kweetnie, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.. Nu is die motor wel verlaagd en de bok daar niet op aangepast, waardoor je hem nog wat hoger moet trekken dan normaal, maar ik denk dat als ie wel aangepast was, het ook nog steeds niet zou lukken . Krijg er geeneens beweging in.
. Is goed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wil je oefenen met de mijne ??
Ja duh, anders tieft ie geheid om als het niet lukt hehehequote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:29 schreef Anne het volgende:
[..]
. Is goed.
Help je stiekem dan wel mee?
Op die site LuieMotorfiets uit de OP staat dit over remmen in een bocht:quote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon pinnen ja . En nee, je mag niet remmen in een bocht. Da's regel 1.
Wat is nou waar?quote:Echt remmen
Maar soms is het nodig om echt hard te remmen, terwijl je een bocht neemt. Er blijkt een trekker of combine om de hoek te staan, bijvoorbeeld, of er loopt een koe.
De voorrem
Hard remmen doe je in de bocht met de voorrem. Omdat je op de openbare weg altijd marge aanhoudt (in de meeste gevallen veel marge: de motor kan bijna altijd nog veel schuiner dan je gaat), is er eigenlijk altijd de mogelijkheid om met de voorrem te remmen, behoorlijk hard, zonder dat de motor onderuit gaat.
Op droog wegdek heb je eigenlijk altijd nog wel zo'n 80% van wat je rechtuit kunt remmen, tot je beschikking in een bocht.
Koppeling in
Als je met de voorrem remt zonder je koppeling in te trekken, zul je merken dat de motor zich onmiddellijk opricht, en rechtdoor rijdt. Dat is niet altijd de bedoeling!
Daarom: de koppeling in, en de motor actief verder de bocht in duwen. Dat gaat weer het beste met je knie aan de buitenkant: duw daarmee de motor de bocht in.
Ofenenen
Ook remmen in de bocht moet je van tijd tot tijd oefenen. Je merkt dan goed wat mogelijk is, en bovendien zul je, wanneer je het een keer nodig hebt, weten wat je moet doen.
Boem = ho?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:57 schreef ArnosL het volgende:
Dat het blijkbaar wel kan, mits je de koppeling inknijpt en je knie uitsteekt. Geen idee wat er anders zal gebeuren
Alleen lijkt het me bij een nat wegdek niet zo'n succes. Remmen met de voorrem in een bochtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Boem = ho?
Gewoon weten wat je motor kan, proberen het te voorkomen, en als dat niet kan; doen wat er in die quote staat
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:11 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet nog tijdens mijn AVB examen....ik moest lopen met de motor. Ik tegen dat ding aanduwen....geen beweging in te krijgen. Ik begon van binnen al te vloeken en me af te vragen wat er in godsnaam aan de hand was. Zegt die examinator lacherig: het gaat makkelijker als je 'm uit de versnelling haalt.
Volgende keer de koppeling ook inhouden dan als je gaat lopen? Kan je zeker niet de fout maken dat je niet vooruit komt doordat ie nog in de versnelling staat !quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampje
Ik lette gewoon niet op 't lampjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampje
Voor zover ik weet mag dat niet. Hand om het handvat is het devies.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Volgende keer de koppeling ook inhouden dan als je gaat lopen?
Ik heb altijd geleerd dat je nooit naast je motor staat terwijl hij in zijn versnelling staat, dus eerst in neutraal, en dan pas afstappenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik lette gewoon niet op 't lampje
Het lopen aan de motor deed ik geloof ik nadat ik al wat andere rijdende oefeningen had gedaan. Het is al een aantal maanden geleden.
Ik mag het in ieder geval niet. Ik denk ook niet dat deze passage op de luie motorfiets bedoeld is voor beginnende/lessende motorrijders.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:19 schreef ArnosL het volgende:
Mits je goede banden hebt kan de motor meer dan je denkt of vaak aandurft in de regen. Of als je ABS hebt, houd je als het goed is grip als je hard remt.
Ik heb morgen weer een les en er wordt prachtig weer voorspeld. Het mag dan misschien wel wat fris zijn, maar zolang het niet glad is.. Overdag wordt het toch wel in de plus en ik heb pas later in de middag les. Dus voor mij valt er gelukkig niks uit, als het goed is!quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef beantsje het volgende:
En ik maar denken...wat ligt dat topic stil...is er al weer een nieuw deel!
De weersvoorspellingen hier zijn net een jojo. Nu voorspellen ze toch weer flinke vorst de komende week. Balen, want dat betekent lesuitval. Mijn AVD is gepland op 28 februari en ik heb nog 3 lessen in de planning. Op zich ben ik er klaar voor, maar een beetje extra bevestiging zou wel fijn zijn...maak nu toch nog wel regelmatig fouten.
Whehehe, dat moet je snel vergeten; die 70 kilo van dat brommertje kun je natuurlijk in de verste verte niet meten aan een motorfiets van, laten we zeggen, 200 kilo Dat brommertje ben je altijd baas, maar een motorfiets is net ff different koek; als die eenmaal gaat is er weinig meer aan te houden Er zit zoveel energie in zo'n ding, dat je als mensje maar heel weinig te vertellen hebt. Als jij iets doms minder slims doet, zegt ie gewoon "afstappen" en dan ga je er ook echt vanafquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:29 schreef ArnosL het volgende:
Ik mag het ook niet met rijles, met de 50cc brommert doe ik het nog wel eens en dat gaat eigenlijk harstikke goed. Dat is een tomos, dus daar zit ook geen koppeling op, maar ik heb er nog nooit last van gehad in een noodsituatie.
Onzin, je kan prima lichtjes remmen.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon pinnen ja . En nee, je mag niet remmen in een bocht. Da's regel 1.
Dat het kan, is leuk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onzin, je kan prima lichtjes remmen.
En in hoeverre denk je dat ik dat bewust deed?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je nooit naast je motor staat terwijl hij in zijn versnelling staat, dus eerst in neutraal, en dan pas afstappen
De enige geldige reden dat hij in de versnelling staat op de jiffy is als je op een helling geparkeerd staat volgens mijn rij-instrukteur (15 jaar geleden ofzo)
Weet ik het ?? je staat naast je motor zonder dat hij vrij staat, dus ergens ging er iets misquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En in hoeverre denk je dat ik dat bewust deed?
Ehm, het is een leuk idee, maar met een systeemhelm kun je niet rijden met het voordeel omhoog, of je moet een dikke vette stierennek hebben Een systeemhelm is vooral handig als je een bril draagt of als je wilt tanken zonder dat ding af te doen (en dan nog gaan ze soms zeuren dat hij af moet ), tevens maakt zo'n helm nét iets meer lawaai als een normale integraalpo en is het aan te raden om een GOEDE te kopen als je dan toch zo'n ding wilt, en let op dat je hem open kunt doen met je handschoenen aan, anders is het hele ding nutteloosquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:17 schreef rene90 het volgende:
Ik zit een beetje rond te kijken voor een helm, twijfel alleen tussen systeem en integraal. Systeem omdat het me wel lekker lijkt rijden als je in de zomer rijdt bijvoorbeeld. Het gaat om woon/werk verkeer voor een groot gedeelte ook. Iemand tips / ervaringen?
Haha, hoezo open deurquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet ik het ?? je staat naast je motor zonder dat hij vrij staat, dus ergens ging er iets mis
Whehe, het is een utopie dat je een helm kunt uitzoeken op merk en model; ga naar een winkel en ga gewoon passen, alle fabrikanten gebruiken andere mallen, en een dure Shoei kan gewoon helemaal k@t zitten, terwijl een Shark of andere medium quality helm juist helemaal goed zit.. je koopt een helm op pasvorm, niet op merk Met Shark is niks mis trouwens; sowieso alle in de EU verkochte helmen hebben een goedkeuring gekregen en zijn dus 'goed' te noemen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:45 schreef rene90 het volgende:
Kortom, integraal is handiger Zijn er bepaalde goede merken, ik kom veel van shark tegen bijvoorbeeld, maar wat is nou echt een goed merk of doet dat er tegenwoordig niet meer echt toe?
Ik heb ook een Shoei, en ik heb alleen het vizier maar dicht als het regent, nergens last vanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:46 schreef Miriampje het volgende:
Ik had verwacht/gehoopt dat systeemhelmen wel wat handiger zou zijn. Want verdorie wat heb ik vorige zomer gezweet in mijn integraal. Kan niet zo goed tegen de warmte
Heb overigens een Shoei Integraalhelm, ben er erg blij mee als het niet te warm is!
Nee, jij interpreteerde dat zo intonatie's zijn niet altijd te fiksen met smiliesquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, hoezo open deur
Ik weet dus hoe 't moet, maar ik was 't ff vergeten. Je deed net alsof ze het me fout hadden geleerd, vandaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |