kuch torrent kuchquote:Op zondag 13 februari 2011 20:22 schreef fespo het volgende:
er is niet echt een gratis theorie website zoals voor auto toch?
die gratistherorie.nl komt gewoon met zo'n 0900-nummer.
quote:Op zondag 13 februari 2011 21:26 schreef densmee het volgende:
[..]
kuch torrent kuch
en avd heb ik 28 maart
27 februari mergellandroute
25 februari motorbeurs
www.rijschoolgegevens.nlquote:Op zondag 13 februari 2011 22:32 schreef fespo het volgende:
weet iemand een goede rijschool in Haarlem?
De rijschool waar ik van plan ben om te gaan lessen doet dat ook, de Mergelland route.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:26 schreef densmee het volgende:
[..]
kuch torrent kuch
en avd heb ik 28 maart
27 februari mergellandroute
25 februari motorbeurs
als je voelt dat je achterwiel blokkeert, meteen je rem los laten, de motor herstelt zich vrijwel altijd als je nog in beweging bent. In een bocht is het anders, omdat er centrifugaal krachten werken die je in balans houden. Ga je remmen, dan komt je in onbalans en dus in een gevaarlijke situatie. Ook een slip is veel moeilijker te herstellen. Met andere woorden, rechtdoor en slippen bijna nooit wat aan de hand (had het vanmiddag ook, schrok van een motoragent en wilde met best hoge snelheid door oranje (bijna rood) rijdenquote:Op maandag 14 februari 2011 19:13 schreef Anne het volgende:
Zeuw, vandaag weer een les gehad dus. En ik kreeg gewoon geen commentaar! Maar een "Ging netjes, Anne!". Ik had er zelf eigenlijk niet zo'n goed gevoel over, maar als dit al goed genoeg is, vind ik het best
![]()
.
Ik had wel nog even een *sigh*-momentje. Moest best hard remmen voor iemand van rechts en toen begon m'n achterwiel weer te slippen en kwam de "daar gaan we weer"-gedachte tevoorschijn. Maar hij bleef mooi overeind en ik stond op tijd stil.
Het hartje rechts bovenaanquote:Op zondag 13 februari 2011 22:18 schreef ArnosL het volgende:
Ik zie geen tvp knop op de mobiele website, dus dan maar zo
Ik heb eigenlijk juist geleerd dat een slippend achterwiel niet zo erg is?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:11 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je voelt dat je achterwiel blokkeert, meteen je rem los laten, de motor herstelt zich vrijwel altijd als je nog in beweging bent. In een bocht is het anders, omdat er centrifugaal krachten werken die je in balans houden. Ga je remmen, dan komt je in onbalans en dus in een gevaarlijke situatie. Ook een slip is veel moeilijker te herstellen. Met andere woorden, rechtdoor en slippen bijna nooit wat aan de hand (had het vanmiddag ook, schrok van een motoragent en wilde met best hoge snelheid door oranje (bijna rood) rijden) zit je in een bocht, probeer helemaal niet te remmen, maar los het op met geleidelijk aan gas los als je te snel gaat.
Dat probeerde ik ook te zeggen, maar in een bocht wil je niet in een slip komenquote:Op maandag 14 februari 2011 21:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk juist geleerd dat een slippend achterwiel niet zo erg is?
Je kunt er gewoon pinnen jaquote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd![]()
Morgen 1e lesAnne, kun je er gewoon pinnen of iets?
Vandaar dat korte lijstje van geslaagden in de OP van 2010quote:Of het door de crisis komt weten we niet, maar in 2010 hebben minder mensen hun motorrijbewijs gehaald dan in 2009. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers 2010 van het CBR.
Het aantal eerste examens voor Voertuigbeheersing (AVB) daalde van 28.970 naar 25.542, een daling van bijna twaalf procent. Het aantal eerste examens voor Verkeersdeelneming (AVD) daalde van 26.332 naar 23.955, een daling van ruim negen procent. Bij beide aantallen zijn de herexamens dus niet meegenomen in de berekening.
In de slagingspercentages is weinig veranderd. In 2010 haalde 87,36% van de examenkandidaten in één keer het AVB-examen. Voor het AVD-examen hoefde 72,99%geen herexamen te doen.
Bij de motorrijders-in-spé is het helemaal dramatisch gesteld, te danken aan het nieuwe praktijkexamen voor bromfietsers. Er werden in totaal 20.090 geslaagden afgeleverd voor het nieuwe praktijkexamen. In 2009 mochten nog 83.425 nieuwe bromfietsers de weg op. Dat is een daling van maar liefst 75,9%!
Ik heb het in de OP erbij gezetquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
Daarom wil ik hem ook voor de zomer hebben. 7 maart heb ik theorie trouwens.
Ik zou het niet doen, althans niet te hard.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd![]()
Nog niet, boekjes heb ik wel al thuis. Vanavond maar eens beginnen met doorlezen denk ikquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb het in de OP erbij gezet. Al bezig met 'leren' ?
Als je niet op de max zit in een bocht, kun je best (zachtjes) remmen, al is het niet het meest slimme om te doen, zeker niet als het glad is. Maar als het móet, dan kan het wel met een beetje beleid. Een noodstop gaat hem uiteraard niet worden; dat kan alleen als je netjes rechtop rijdt, anders ben je hem onherroepelijk kwijtquote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd![]()
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef rene90 het volgende:
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer.
Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen.
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is andersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef rene90 het volgende:
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer.
Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen.
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week?
Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is anders
Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:24 schreef Anne het volgende:
Wanneer mag je weer? En wie had je als instructeur?
Ah oke, die heb ik nog nooit gehadquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingen? En gaan mensen hier nog naar de motorbeurs?
7 lessen en dan AVB examen is erg snel ja, wetende dat je eerst vertrouwd moet worden met de motor zelf, en dan nog eens 12 oefeningen moet oefenen (en uiteindelijk kunnen). Tussen de 10 en 20 zit meer in de buurt voor AVB.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster.
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeursquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Ah oke, die heb ik nog nooit gehad. En politieagent? Wut?
. Door zijn pak? Zo ja, dan is dat Jan. En nee, ik heb mijn eigen kleren. Ik pas niks van ze, alles is te groot
![]()
.
En ja, ik ga samen met Sounddragon iig. Hier nog meer mensen die gaan;
[24-02-2011 / 27-02-2011] MOTORbeurs Utrecht.
Ah okay, die ken ik niet/heb ik nog nooit gezien. Die zieke is Jan idd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:43 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeurs
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevelquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn.
Die ervaring heb ik ook ja. Van 1 naar z'n vrij is veel makkelijker, omdat je gecontroleerder kracht kunt zetten met je voet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevel![]()
Neequote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef.
Dat hoort niet, toch?
Ehm, nee, volgens mij niet.. misschien is dat wel een Yamahahahaha feature ofzo.. zou je aan je instructeur moeten vragenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef.
Dat hoort niet, toch?
Nee, want; Ik zet hem in de 1, tik hem in de vrij, zet hem weer in de 1.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:51 schreef ArnosL het volgende:
Heb je hem dan niet gewoon in z'n 2 staan zonder dat je het zelf doorhebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |