Ik heb het in de OP erbij gezet . Al bezig met 'leren' ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
Daarom wil ik hem ook voor de zomer hebben. 7 maart heb ik theorie trouwens.
Ik zou het niet doen, althans niet te hard.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd
Nog niet, boekjes heb ik wel al thuis. Vanavond maar eens beginnen met doorlezen denk ikquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb het in de OP erbij gezet . Al bezig met 'leren' ?
Als je niet op de max zit in een bocht, kun je best (zachtjes) remmen, al is het niet het meest slimme om te doen, zeker niet als het glad is. Maar als het móet, dan kan het wel met een beetje beleid. Een noodstop gaat hem uiteraard niet worden; dat kan alleen als je netjes rechtop rijdt, anders ben je hem onherroepelijk kwijtquote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef rene90 het volgende:
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer.
Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen.
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is andersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef rene90 het volgende:
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer.
Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen.
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week?
Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is anders
Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingen ? En gaan mensen hier nog naar de motorbeurs?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:24 schreef Anne het volgende:
Wanneer mag je weer ? En wie had je als instructeur?
Ah oke, die heb ik nog nooit gehad . En politieagent? Wut? . Door zijn pak? Zo ja, dan is dat Jan. En nee, ik heb mijn eigen kleren. Ik pas niks van ze, alles is te groot .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingen ? En gaan mensen hier nog naar de motorbeurs?
7 lessen en dan AVB examen is erg snel ja, wetende dat je eerst vertrouwd moet worden met de motor zelf, en dan nog eens 12 oefeningen moet oefenen (en uiteindelijk kunnen). Tussen de 10 en 20 zit meer in de buurt voor AVB.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster.
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeursquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Ah oke, die heb ik nog nooit gehad . En politieagent? Wut? . Door zijn pak? Zo ja, dan is dat Jan. En nee, ik heb mijn eigen kleren. Ik pas niks van ze, alles is te groot .
En ja, ik ga samen met Sounddragon iig. Hier nog meer mensen die gaan;
[24-02-2011 / 27-02-2011] MOTORbeurs Utrecht
.
Ah okay, die ken ik niet/heb ik nog nooit gezien. Die zieke is Jan idd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:43 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeurs
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevelquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn.
Die ervaring heb ik ook ja. Van 1 naar z'n vrij is veel makkelijker, omdat je gecontroleerder kracht kunt zetten met je voet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevel
Nee weet je zeker dattie dan in z'n 1 staatquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef .
Dat hoort niet, toch?
Ehm, nee, volgens mij niet.. misschien is dat wel een Yamahahahaha feature ofzo.. zou je aan je instructeur moeten vragenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef .
Dat hoort niet, toch?
Nee, want; Ik zet hem in de 1, tik hem in de vrij, zet hem weer in de 1.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:51 schreef ArnosL het volgende:
Heb je hem dan niet gewoon in z'n 2 staan zonder dat je het zelf doorhebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |