kuch torrent kuchquote:Op zondag 13 februari 2011 20:22 schreef fespo het volgende:
er is niet echt een gratis theorie website zoals voor auto toch?
die gratistherorie.nl komt gewoon met zo'n 0900-nummer.
quote:Op zondag 13 februari 2011 21:26 schreef densmee het volgende:
[..]
kuch torrent kuch
en avd heb ik 28 maart
27 februari mergellandroute
25 februari motorbeurs
www.rijschoolgegevens.nlquote:Op zondag 13 februari 2011 22:32 schreef fespo het volgende:
weet iemand een goede rijschool in Haarlem?
De rijschool waar ik van plan ben om te gaan lessen doet dat ook, de Mergelland route.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:26 schreef densmee het volgende:
[..]
kuch torrent kuch
en avd heb ik 28 maart
27 februari mergellandroute
25 februari motorbeurs
als je voelt dat je achterwiel blokkeert, meteen je rem los laten, de motor herstelt zich vrijwel altijd als je nog in beweging bent. In een bocht is het anders, omdat er centrifugaal krachten werken die je in balans houden. Ga je remmen, dan komt je in onbalans en dus in een gevaarlijke situatie. Ook een slip is veel moeilijker te herstellen. Met andere woorden, rechtdoor en slippen bijna nooit wat aan de hand (had het vanmiddag ook, schrok van een motoragent en wilde met best hoge snelheid door oranje (bijna rood) rijdenquote:Op maandag 14 februari 2011 19:13 schreef Anne het volgende:
Zeuw, vandaag weer een les gehad dus. En ik kreeg gewoon geen commentaar! Maar een "Ging netjes, Anne!". Ik had er zelf eigenlijk niet zo'n goed gevoel over, maar als dit al goed genoeg is, vind ik het best
![]()
.
Ik had wel nog even een *sigh*-momentje. Moest best hard remmen voor iemand van rechts en toen begon m'n achterwiel weer te slippen en kwam de "daar gaan we weer"-gedachte tevoorschijn. Maar hij bleef mooi overeind en ik stond op tijd stil.
Het hartje rechts bovenaanquote:Op zondag 13 februari 2011 22:18 schreef ArnosL het volgende:
Ik zie geen tvp knop op de mobiele website, dus dan maar zo
Ik heb eigenlijk juist geleerd dat een slippend achterwiel niet zo erg is?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:11 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je voelt dat je achterwiel blokkeert, meteen je rem los laten, de motor herstelt zich vrijwel altijd als je nog in beweging bent. In een bocht is het anders, omdat er centrifugaal krachten werken die je in balans houden. Ga je remmen, dan komt je in onbalans en dus in een gevaarlijke situatie. Ook een slip is veel moeilijker te herstellen. Met andere woorden, rechtdoor en slippen bijna nooit wat aan de hand (had het vanmiddag ook, schrok van een motoragent en wilde met best hoge snelheid door oranje (bijna rood) rijden) zit je in een bocht, probeer helemaal niet te remmen, maar los het op met geleidelijk aan gas los als je te snel gaat.
Dat probeerde ik ook te zeggen, maar in een bocht wil je niet in een slip komenquote:Op maandag 14 februari 2011 21:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk juist geleerd dat een slippend achterwiel niet zo erg is?
Je kunt er gewoon pinnen jaquote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd![]()
Morgen 1e lesAnne, kun je er gewoon pinnen of iets?
Vandaar dat korte lijstje van geslaagden in de OP van 2010quote:Of het door de crisis komt weten we niet, maar in 2010 hebben minder mensen hun motorrijbewijs gehaald dan in 2009. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers 2010 van het CBR.
Het aantal eerste examens voor Voertuigbeheersing (AVB) daalde van 28.970 naar 25.542, een daling van bijna twaalf procent. Het aantal eerste examens voor Verkeersdeelneming (AVD) daalde van 26.332 naar 23.955, een daling van ruim negen procent. Bij beide aantallen zijn de herexamens dus niet meegenomen in de berekening.
In de slagingspercentages is weinig veranderd. In 2010 haalde 87,36% van de examenkandidaten in één keer het AVB-examen. Voor het AVD-examen hoefde 72,99%geen herexamen te doen.
Bij de motorrijders-in-spé is het helemaal dramatisch gesteld, te danken aan het nieuwe praktijkexamen voor bromfietsers. Er werden in totaal 20.090 geslaagden afgeleverd voor het nieuwe praktijkexamen. In 2009 mochten nog 83.425 nieuwe bromfietsers de weg op. Dat is een daling van maar liefst 75,9%!
Ik heb het in de OP erbij gezetquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
Daarom wil ik hem ook voor de zomer hebben. 7 maart heb ik theorie trouwens.
Ik zou het niet doen, althans niet te hard.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd![]()
Nog niet, boekjes heb ik wel al thuis. Vanavond maar eens beginnen met doorlezen denk ikquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb het in de OP erbij gezet. Al bezig met 'leren' ?
Als je niet op de max zit in een bocht, kun je best (zachtjes) remmen, al is het niet het meest slimme om te doen, zeker niet als het glad is. Maar als het móet, dan kan het wel met een beetje beleid. Een noodstop gaat hem uiteraard niet worden; dat kan alleen als je netjes rechtop rijdt, anders ben je hem onherroepelijk kwijtquote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar kan je dan in een bocht ook niet zacht remmen? Ik krijg het waarschijnlijk nog allemaal te horen maar ben wel benieuwd![]()
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef rene90 het volgende:
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer.
Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen.
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is andersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef rene90 het volgende:
zo eerste les erop zitten, en wat vet is het zeg! Ik mocht gelijk zelf naar het oefen terrein en daar stapvoets gereden, langzame slalom, parkeren etc. Op een yamaha nog iets, geen idee welk typenummer.
Schakelen nog wel lastig af en toe, dat hij van zn 1 vrij snel langs neutraal schiet naar de 2. Heb 15 maart mijn examen van bijzondere verrichtingen.
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg snel al je avb, naar mijn mening. Hoevaak ben je van plan om te gaan lessen in de week?
Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In neutraal schakelen is meestal even een gevoel wat je moet ontwikkelen, is ook bij elke motor anders; bij mijn twin kun je merken dat je kettingspanning niet goed staat; dan doet hij het beroerd; daar aan merk ik meestal dat ik de boel even moet checken.. elke brommert is anders
Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:24 schreef Anne het volgende:
Wanneer mag je weer? En wie had je als instructeur?
Ah oke, die heb ik nog nooit gehadquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Frits had ik, en zaterdag ga ik weer rijden en dan heb ik de politieagent die les geeft volgens mij. Draag jij die mooie roze pakken die er hingen? En gaan mensen hier nog naar de motorbeurs?
7 lessen en dan AVB examen is erg snel ja, wetende dat je eerst vertrouwd moet worden met de motor zelf, en dan nog eens 12 oefeningen moet oefenen (en uiteindelijk kunnen). Tussen de 10 en 20 zit meer in de buurt voor AVB.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Ik heb 7 lessen voordat ik mijn AVB ga doen. Dus geen idee of dat snel is? Ik zal rond de 2 lessen per week zitten, beetje afhankelijk van mijn rooster.
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeursquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Ah oke, die heb ik nog nooit gehad. En politieagent? Wut?
. Door zijn pak? Zo ja, dan is dat Jan. En nee, ik heb mijn eigen kleren. Ik pas niks van ze, alles is te groot
![]()
.
En ja, ik ga samen met Sounddragon iig. Hier nog meer mensen die gaan;
[24-02-2011 / 27-02-2011] MOTORbeurs Utrecht.
Ah okay, die ken ik niet/heb ik nog nooit gezien. Die zieke is Jan idd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:43 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja op zaterdag is er een politieagent die ook les geeft. Geen remco, en die andere die zo een bureautje heeft zou ziek zijn? Tof, even kijken wat er te kopen valt op de motorbeurs
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevelquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef rene90 het volgende:
Ja inderdaad, het is makkelijker om naar zijn 2 te gaan en dan weer een tikje terug misschien. Maar inderdaad, dit was mijn eerste les dus zal een kwestie van oefening zijn.
Die ervaring heb ik ook ja. Van 1 naar z'n vrij is veel makkelijker, omdat je gecontroleerder kracht kunt zetten met je voet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
Het is makkelijker vanuit zijn 1 omhoog; als je naar beneden schakelt, zorgt de klik er icm het gewicht van je voet ervoor dat je nogal snel doorschiet naar zijn 1; vanaf onder naar boven kun je heel beheerst kracht zetten met je voet onder de schakelhevel![]()
Neequote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef.
Dat hoort niet, toch?
Ehm, nee, volgens mij niet.. misschien is dat wel een Yamahahahaha feature ofzo.. zou je aan je instructeur moeten vragenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden krijg ik hem ook in de vrij, als ie in de 1 staat en ik nog een tik naar onder geef.
Dat hoort niet, toch?
Nee, want; Ik zet hem in de 1, tik hem in de vrij, zet hem weer in de 1.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:51 schreef ArnosL het volgende:
Heb je hem dan niet gewoon in z'n 2 staan zonder dat je het zelf doorhebt?
Je intstructeur heeft gelijkquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:00 schreef ArnosL het volgende:
Haha, m'n instructeur begon mij toen al uit te lachen. Ik moest maar wat meer spinazie eten
De rest van de oefeningen ging perfect, en de makkelijkste niet haha. Gewoon probleemloos gehaald uiteraard, maar moest er wel even om lachenquote:
Ik heb de lopen en parkeren oefening ook verneuktquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De rest van de oefeningen ging perfect, en de makkelijkste niet haha. Gewoon probleemloos gehaald uiteraard, maar moest er wel even om lachen
Dat dacht ik eerst ook, maar als je tegelijk als je de bokstandaard naar beneden duwt met je voet de motor omhoog trekt dan lukt het ineens wel. Ik stond er zelf van te kijkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:57 schreef Anne het volgende:
Ik probeer het niet eens meer. Lukt toch niet. Te slap
.
Kweetnie, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.. Nu is die motor wel verlaagd en de bok daar niet op aangepast, waardoor je hem nog wat hoger moet trekken dan normaal, maar ik denk dat als ie wel aangepast was, het ook nog steeds niet zou lukkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar als je tegelijk als je de bokstandaard naar beneden duwt met je voet de motor omhoog trekt dan lukt het ineens wel. Ik stond er zelf van te kijken
Wil je oefenen met de mijne ??quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Kweetnie, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.. Nu is die motor wel verlaagd en de bok daar niet op aangepast, waardoor je hem nog wat hoger moet trekken dan normaal, maar ik denk dat als ie wel aangepast was, het ook nog steeds niet zou lukken. Krijg er geeneens beweging in.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wil je oefenen met de mijne ??
Ja duh, anders tieft ie geheid om als het niet lukt hehehequote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:29 schreef Anne het volgende:
[..]. Is goed.
Help je stiekem dan wel mee?
Op die site LuieMotorfiets uit de OP staat dit over remmen in een bocht:quote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon pinnen ja. En nee, je mag niet remmen in een bocht. Da's regel 1.
Wat is nou waar?quote:Echt remmen
Maar soms is het nodig om echt hard te remmen, terwijl je een bocht neemt. Er blijkt een trekker of combine om de hoek te staan, bijvoorbeeld, of er loopt een koe.
De voorrem
Hard remmen doe je in de bocht met de voorrem. Omdat je op de openbare weg altijd marge aanhoudt (in de meeste gevallen veel marge: de motor kan bijna altijd nog veel schuiner dan je gaat), is er eigenlijk altijd de mogelijkheid om met de voorrem te remmen, behoorlijk hard, zonder dat de motor onderuit gaat.
Op droog wegdek heb je eigenlijk altijd nog wel zo'n 80% van wat je rechtuit kunt remmen, tot je beschikking in een bocht.
Koppeling in
Als je met de voorrem remt zonder je koppeling in te trekken, zul je merken dat de motor zich onmiddellijk opricht, en rechtdoor rijdt. Dat is niet altijd de bedoeling!
Daarom: de koppeling in, en de motor actief verder de bocht in duwen. Dat gaat weer het beste met je knie aan de buitenkant: duw daarmee de motor de bocht in.
Ofenenen
Ook remmen in de bocht moet je van tijd tot tijd oefenen. Je merkt dan goed wat mogelijk is, en bovendien zul je, wanneer je het een keer nodig hebt, weten wat je moet doen.
Boem = ho?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:57 schreef ArnosL het volgende:
Dat het blijkbaar wel kan, mits je de koppeling inknijpt en je knie uitsteekt. Geen idee wat er anders zal gebeuren![]()
Alleen lijkt het me bij een nat wegdek niet zo'n succes. Remmen met de voorrem in een bochtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Boem = ho?![]()
Gewoon weten wat je motor kan, proberen het te voorkomen, en als dat niet kan; doen wat er in die quote staat
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:11 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet nog tijdens mijn AVB examen....ik moest lopen met de motor. Ik tegen dat ding aanduwen....geen beweging in te krijgen. Ik begon van binnen al te vloeken en me af te vragen wat er in godsnaam aan de hand was. Zegt die examinator lacherig: het gaat makkelijker als je 'm uit de versnelling haalt.
![]()
![]()
Volgende keer de koppeling ook inhouden dan als je gaat lopen? Kan je zeker niet de fout maken dat je niet vooruit komt doordat ie nog in de versnelling staatquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampje
Ik lette gewoon niet op 't lampjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Contact niet aan gezet ?? dan mis je het groene lampje
Voor zover ik weet mag dat niet. Hand om het handvat is het devies.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Volgende keer de koppeling ook inhouden dan als je gaat lopen?
Ik heb altijd geleerd dat je nooit naast je motor staat terwijl hij in zijn versnelling staat, dus eerst in neutraal, en dan pas afstappenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik lette gewoon niet op 't lampje![]()
Het lopen aan de motor deed ik geloof ik nadat ik al wat andere rijdende oefeningen had gedaan. Het is al een aantal maanden geleden.
Ik mag het in ieder geval niet. Ik denk ook niet dat deze passage op de luie motorfiets bedoeld is voor beginnende/lessende motorrijders.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:19 schreef ArnosL het volgende:
Mits je goede banden hebt kan de motor meer dan je denkt of vaak aandurft in de regen. Of als je ABS hebt, houd je als het goed is grip als je hard remt.
Ik heb morgen weer een les en er wordt prachtig weer voorspeld. Het mag dan misschien wel wat fris zijn, maar zolang het niet glad is.. Overdag wordt het toch wel in de plus en ik heb pas later in de middag les. Dus voor mij valt er gelukkig niks uit, als het goed is!quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef beantsje het volgende:
En ik maar denken...wat ligt dat topic stil...is er al weer een nieuw deel!
De weersvoorspellingen hier zijn net een jojo. Nu voorspellen ze toch weer flinke vorst de komende week. Balen, want dat betekent lesuitval. Mijn AVD is gepland op 28 februari en ik heb nog 3 lessen in de planning. Op zich ben ik er klaar voor, maar een beetje extra bevestiging zou wel fijn zijn...maak nu toch nog wel regelmatig fouten.
Whehehe, dat moet je snel vergeten; die 70 kilo van dat brommertje kun je natuurlijk in de verste verte niet meten aan een motorfiets van, laten we zeggen, 200 kiloquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:29 schreef ArnosL het volgende:
Ik mag het ook niet met rijles, met de 50cc brommert doe ik het nog wel eens en dat gaat eigenlijk harstikke goed. Dat is een tomos, dus daar zit ook geen koppeling op, maar ik heb er nog nooit last van gehad in een noodsituatie.
Onzin, je kan prima lichtjes remmen.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon pinnen ja. En nee, je mag niet remmen in een bocht. Da's regel 1.
Dat het kan, is leuk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onzin, je kan prima lichtjes remmen.
En in hoeverre denk je dat ik dat bewust deed?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je nooit naast je motor staat terwijl hij in zijn versnelling staat, dus eerst in neutraal, en dan pas afstappen
De enige geldige reden dat hij in de versnelling staat op de jiffy is als je op een helling geparkeerd staat volgens mijn rij-instrukteur (15 jaar geleden ofzo)
Weet ik het ?? je staat naast je motor zonder dat hij vrij staat, dus ergens ging er iets misquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En in hoeverre denk je dat ik dat bewust deed?
Ehm, het is een leuk idee, maar met een systeemhelm kun je niet rijden met het voordeel omhoog, of je moet een dikke vette stierennek hebbenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:17 schreef rene90 het volgende:
Ik zit een beetje rond te kijken voor een helm, twijfel alleen tussen systeem en integraal. Systeem omdat het me wel lekker lijkt rijden als je in de zomer rijdt bijvoorbeeld. Het gaat om woon/werk verkeer voor een groot gedeelte ook. Iemand tips / ervaringen?
Haha, hoezo open deurquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet ik het ?? je staat naast je motor zonder dat hij vrij staat, dus ergens ging er iets mis
Whehe, het is een utopie dat je een helm kunt uitzoeken op merk en model; ga naar een winkel en ga gewoon passen, alle fabrikanten gebruiken andere mallen, en een dure Shoei kan gewoon helemaal k@t zitten, terwijl een Shark of andere medium quality helm juist helemaal goed zit.. je koopt een helm op pasvorm, niet op merkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:45 schreef rene90 het volgende:
Kortom, integraal is handigerZijn er bepaalde goede merken, ik kom veel van shark tegen bijvoorbeeld, maar wat is nou echt een goed merk of doet dat er tegenwoordig niet meer echt toe?
Ik heb ook een Shoei, en ik heb alleen het vizier maar dicht als het regent, nergens last vanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:46 schreef Miriampje het volgende:
Ik had verwacht/gehoopt dat systeemhelmen wel wat handiger zou zijn. Want verdorie wat heb ik vorige zomer gezweet in mijn integraal. Kan niet zo goed tegen de warmte![]()
![]()
![]()
Heb overigens een Shoei Integraalhelm, ben er erg blij mee als het niet te warm is!
Nee, jij interpreteerde dat zoquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, hoezo open deur
Ik weet dus hoe 't moet, maar ik was 't ff vergeten. Je deed net alsof ze het me fout hadden geleerd, vandaar
Hmm, zorg wel even dat je op de hoogte bent van modellen en modeljaren inclusief prijzen, want not everything is as cheap as t seems @ MBUquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef ArnosL het volgende:
Plus het kost je waarschijnlijk dan een remschijf. Op de motorbeurs ga ik ook ff kijken naar een helm. Veel verschillende aanbieders met veel verschillende merken, dus ik kan mooi flink gaan passen. Misschien daarna nog een mooi dealtje eruit slepen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, zorg wel even dat je op de hoogte bent van modellen en modeljaren inclusief prijzen, want not everything is as cheap as t seems @ MBU
Ik ben sowieso van plan om flink af te gaan dingen, want m'n pa is ook nog een keer op zoek naar een nieuwe helm. Dus als we er twee af zouden nemen moet er wel een aardige korting af gaan. Zo niet, dan gaan we wel naar een anderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eigenlijk moet ik nog een heel pak hebben, maar ik verdeel het wel in etappes, want anders gaat het ook zo hard met het geld
Heb je zo'n dik hoofd dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:49 schreef Yreal het volgende:
Ik heb ook een shoei, samen met Arai de enige die XXXL helmen hebbenDat ding heeft meer gekost dan mijn brommer
![]()
![]()
Het is natuurlijk het mooiste als ze 2 voor de prijs van 1 doenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Als je 2 helmen bij dezelfde tent koopt valt er altijd wel aardig te onderhandelen; slim
Blauw of zwartquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:24 schreef ArnosL het volgende:
Welke kleur? Je plaatje doet het niet namelijk.
http://www.motor-forum.nl(...)-topic-deel-5-1.html
Hier lees ik ook regelmatig even mee, vind het wel interessant wat ze met die dingen allemaal ondernemen. Van enduro's tot reizen naar Frankrijk tot woon werk verkeer
Mooie motoren zijn dat jaquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:17 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben van deze wel gecharmeerd ! Wel met 3 aluminium koffers erop he
Het is inderdaad egebruikelijk dat je kunt afdingen op de prijs; in de shop krijg je bijna altijd korting, dus op de beurs zéker.. en hoeveel is moeilijk te bepalen, ligt aan jezelf, en uiteraard ook aan de verkoper; die weet namelijk wat de inkoop is geweest, en hoe graag hij/zij ervanaf wilquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:22 schreef rene90 het volgende:
is het gebruikelijk dan dat je nog flink kan afdingen op de prijs? Waar moet ik aan denken dan, 10 procent ofzo, en is dat met alles of hebben sommige dingen wel echt vaste prijzen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
Whehe, het zit hier vol met allroad fapperts![]()
Mooi ding trouwens, die Yamahahahaa; jammer dat het een éénpitter is, wat hem wat minder geschikt maakt voor langere stukken snelweg met een beetje gang erin, maar zéker wel een mooie machinehad liever een motard of ss, maar zijn all-road is wel stijlvol en je kan er lekker kilometers mee vreten en offroad rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Motard is leuk, maar zelfde verhaal; ook niet echt geweldig om op de snelweg te rijden, en tevens dé manier om je RBW kwijt te raken, of op zijn minst een kudde Art.5 prenten op te lopenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
had liever een motard of ss, maar zijn all-road is wel stijlvol en je kan er lekker kilometers mee vreten en offroad rijden
Wat nog niet genoemd is; het rijden met een systeemhelm met de klep omhoog is levensgevaarlijk. Zou je vallen, krijg je door een tik van opzij op het uitstekende stuk een soort hefboomeffect waardoor je je nek kan breken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:17 schreef rene90 het volgende:
Ik zit een beetje rond te kijken voor een helm, twijfel alleen tussen systeem en integraal. Systeem omdat het me wel lekker lijkt rijden als je in de zomer rijdt bijvoorbeeld. Het gaat om woon/werk verkeer voor een groot gedeelte ook. Iemand tips / ervaringen?
Ik vind deze dus juist weer minder, ik ben groot fan van allroad en offroad motoren, maaar bij deze ziet z'n voorkant eruit alsof hij een enorme stomp op zn bek gehad heeft, en nu met een gebroken neus rond rijdt..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:17 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben van deze wel gecharmeerd ! Wel met 3 aluminium koffers erop he
Vind je dat dan ook van de nieuwe Triumph Tiger 800?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:49 schreef Spro het volgende:
[..]
Ik vind deze dus juist weer minder, ik ben groot fan van allroad en offroad motoren, maaar bij deze ziet z'n voorkant eruit alsof hij een enorme stomp op zn bek gehad heeft, en nu met een gebroken neus rond rijdt..
Die heb ik nog niet in het echt gezien, die Tenere wel, maar de Triumph ziet er zo op google minder stomp uit..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:52 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Vind je dat dan ook van de nieuwe Triumph Tiger 800?![]()
Die heeft ook zo'n korte voorkant namelijk.
Sinds ik een 2011 R6 heb gezien vind ik geen enkele neus meer mooiquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:49 schreef Spro het volgende:
[..]
Ik vind deze dus juist weer minder, ik ben groot fan van allroad en offroad motoren, maaar bij deze ziet z'n voorkant eruit alsof hij een enorme stomp op zn bek gehad heeft, en nu met een gebroken neus rond rijdt..
Méén je dat nou ??quote:
Welnee joh, een GS... Allroadquote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Misschien niet special deze uitvoering, maar een bmw gs...
brrrr...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee joh, een GS... Allroad
Was je vergeten dat er in Oostenrijk een fabriekje staat waar ze échte allroads maken ??![]()
[ afbeelding ]
whehe, ga maar eens proefrijden op beide machines, en kijk eens naar een zwartequote:
Whehe, wat dacht je van 250 kilo dead weight wat op zijn kant ligtquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:58 schreef ArnosL het volgende:
Handige tip inderdaad, kan die persoon je helpen uitgraven uit de modder, met de KTM kom je er wel doorheen.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, want ik vind ze wel erg mooi, maar ik hou ook wel van hoekig designquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:12 schreef Yreal het volgende:
Dit wil ik allemaal best geloven, maar ik vind de meeste ktm's ondanks ik het merk heel erg kan waarderen vanwege de superdukes enzo toch echt foeilelijk.
Dat ding dat hierboven staat dus,
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ik hou ook wel van scherp hoor, maar vooral dat spatbord van die onderstquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, wat dacht je van 250 kilo dead weight wat op zijn kant ligt![]()
Een maatje van me die ook Africa Twin reed heeft er wel eens op over onze crossbaan gereden; een half rondje en toen had hij hem 2 keer opgeraapt en toen vond 'ie het wel weer leuk geweest.. met zo'n GS/A kun je wel een gravelpaadje pakken, maar dan houdt het ook echt wel op, en dat gravelpaadje kan ook wel met een FJR
Een GS is gewoon een woon-werk, en asfalt buffel, maar totaal ongeschikt voor serieus offroad werk, net als alle andere eerder genoemde wannabe allroads.. als je geen kont geeft om offroad rijden heb je aan een GS wel een erg fijne reisbrommer
[..]
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, want ik vind ze wel erg mooi, maar ik hou ook wel van hoekig design![]()
Nogmaals; ga er maar eens op rijden..dan rest er maar één woord: superieur![]()
Ja hoor, zojuist klaar. Was wel lastig, was op het oefen terrein bezig. 8jes gedraait wat eerst echt kutging omdat ik nogal bang was om te flikkeren en te veel met het gas speelde. Ik draaide bijna stationair dus schoot niet op. Toen ik gas gaf en met de voetrem het beperkte ging het prima. Precisiestop vond ik ook vrij lastig, met ABS op de motor is het wel makkelijker, maar toch moet je het goed uitkienen. Wegrijden uit een parkeervak enzo gaat nu ook prima, evenals snelle slalom en langzame en stapvoets rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:33 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, als er morgen iemand voor mijn deur staat die vraagt of ik wil ruilen, is hij per direct de nieuwe eigenaar van een full modified Africa Twin![]()
Maargoed; wordt er nog gelest vandaag? want we zijn wel redelijk offtopic aan het gaan hehehe
ok, voorruit... hier ook even spammenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Misschien niet special deze uitvoering, maar een bmw gs...
oh, en die ga ik later kopenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:17 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben van deze wel gecharmeerd ! Wel met 3 aluminium koffers erop he
Bij welke rivier is dat?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, voorruit... hier ook even spammen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdomd , jij hebt tietenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, voorruit... hier ook even spammen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geeft niet. Beetje zenuwachtigheid is gezondquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:56 schreef beantsje het volgende:
Jongens, nog 9 dagen en dan is mijn AVD...begin nu al de zenuwen te krijgen! denken jullie even aan mij dan?
Het moet kunnen; als ik net zo rij als afgelopen les gisteren, slaag ik volgens de instructeur. Ja gemakkelijk gezegd, toen was ik niet zenuwachtig...
Gewoon het examen in gaan met een houding van "Wat gaan ze me maken dan?"quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:56 schreef beantsje het volgende:
Jongens, nog 9 dagen en dan is mijn AVD...begin nu al de zenuwen te krijgen! denken jullie even aan mij dan?
Het moet kunnen; als ik net zo rij als afgelopen les gisteren, slaag ik volgens de instructeur. Ja gemakkelijk gezegd, toen was ik niet zenuwachtig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |