Ik zou er 2000¤ van maken, dan kun je ook nog iets enigszins fatsoenlijks rijdenquote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is ook wel mijn plan, max 1000 euro of iets. En dan lekker wat ervaring op doen en niet bang zijn wat krassen / beschadigingen te maken.
Kaartjes voor de motorbeurs zijn besteld
Ja, is toch wel veel geld. Het is voor ernaast aangezien ik al een auto heb. Voor 1000 euro kom ik vaak best leuke motoren tegen op mofo. Wel al wat ouder maar dat vind ik niet zo een probleem. Waar ik een beetje naar kijk:quote:Op maandag 21 februari 2011 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou er 2000¤ van maken, dan kun je ook nog iets enigszins fatsoenlijks rijdenAls je er een beetje netjes mee omgaat krijg je je centjes er voor een groot deel wel weer voor terug na die 20.000 km
2000¤ is idd best aardig geld, en voor een beginner is een 500 een prima leerfietsje; nette dingen voor dat geld idd, had ik niet verwachtquote:Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja, is toch wel veel geld. Het is voor ernaast aangezien ik al een auto heb. Voor 1000 euro kom ik vaak best leuke motoren tegen op mofo. Wel al wat ouder maar dat vind ik niet zo een probleem. Waar ik een beetje naar kijk:
http://www.motor-forum.nl(...)aki-GPZ-500-S-1.html
http://www.motor-forum.nl(...)00-S-uit-1991-1.html
Gore Tex hierquote:Op maandag 21 februari 2011 15:35 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal goretex, of is het allemaal wat overdreven en niet perse nodig? Je hebt ook weer zoveel merken motorkleding..., het enigste wat ik weet is dat ik voor textiel wil gaan, voor woon-werk verkeer (dus van die ritsen onderaan de broek zodat je het over schoenen heen kan doen).
gewoon even naar Termaat gaan, zeggen wat je wilt en wat je budget is en je gaat er met een goede deal weer wegquote:Op maandag 21 februari 2011 15:35 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal goretex, of is het allemaal wat overdreven en niet perse nodig? Je hebt ook weer zoveel merken motorkleding..., het enigste wat ik weet is dat ik voor textiel wil gaan, voor woon-werk verkeer (dus van die ritsen onderaan de broek zodat je het over schoenen heen kan doen).
Duidelijk verhaal, ik wil ook zo een soort iets. Wat dus niet alleen voor een bepaalde temperatuur is, maar je kan aanpassen aan de hand van het weer. Zodat je niet elke keer weer een ander pak moet kopen. Hoeveel kostte jouw jas met al die features als ik vragen mag?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gore Tex hier, niet gekocht omdat ik het móest en zou hebben; mijn vorgie pak had het niet, maar mijn vorige pak was een simpele zwarte met alleen uitneembare voering, en daar zit hem nou precies de kneep; zwart is h#$rig warm in de zomer, en wordt wit van het zout in de winter. Tevens wil je ook je water en WINDdichte membraam eruit kunnen halen, want je sterft 200 doden in het zonnetje, scherm of geen scherm; je jas laat dan geen wind door, en dat verkloot je plezier best wel als het 25+ is en je staat voor een verkeerslicht of open brug te wachten met de op je pakkie.
Voor mijn huidige pak had ik beduidend meer eisen als voor mijn eerste: véél bergruimte aan buitenzakken, uitneembare álles, en NIET ZWART![]()
Het pak wat ik nu heb is dus khaki met anthaciet en een een tikkeltje rood erin zo hier en daar, ik kan alles er los uit halen, de mouwen kunnen over de lengte worden opengeritst, de voorpanden kun je losritsen en middels een Houdini act laten verdwijnen (lukt met wat oefening zelfs rijdend) het rugpand kan op dezelfde manier compleet verwijderd worden, wat overblijft is dus alle protectie en slijtvlakken, en de rest is dan gereduceerd tot netting, en dat is helemaal geweldig in de zomer
![]()
Overigens heb ik ook zo'n doorwaai-jack van EVO, die is fijn voor 'even snel' een boodschapje 's zomers; meestal draag ik daar ook geen motorbroek onder, ik weet het; niet slim, maarja, theorie en praktijk he; voor een ijsje halen in het dorp ga ik geen heel pak aantrekkenZodra ik de snelweg opga gaat wel alles aan
Als ik op de beurs niet slaag ga ik in de loop van de tijd daar even langs inderdaadquote:Op maandag 21 februari 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
gewoon even naar Termaat gaan, zeggen wat je wilt en wat je budget is en je gaat er met een goede deal weer wegTermaat
Vorig jaar op de beurs gekocht voor iets onder de 600 ¤ compleet d8 ik.. kost wat, maar dan heb je ook wat; er is pas één drukkertje (van de voering) kapot; kon ik van mijn vorige (Rev-It) pak niet zeggen; daar was binnen een jaar álles aan kapot, maar ja, die kostte ook maar de helft of zoquote:Op maandag 21 februari 2011 16:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, ik wil ook zo een soort iets. Wat dus niet alleen voor een bepaalde temperatuur is, maar je kan aanpassen aan de hand van het weer. Zodat je niet elke keer weer een ander pak moet kopen. Hoeveel kostte jouw jas met al die features als ik vragen mag?
ik háát winkelen en kleding kopen, maar motorkledingquote:Op maandag 21 februari 2011 16:33 schreef rene90 het volgende:
Jij hebt een hele kledingkast vol als ik het zo hoor
Waar ik les heb je zo een motorbroek die je nog kan verstellen met een soort klittenband, wel handigquote:Op maandag 21 februari 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik háát winkelen en kleding kopen, maar motorkledingdat bouwt zo op... eigenlijk.. 'nog even zo'n broek', nog even 'zo'n jas'
komt ook met wat gewichtschommelingen mee. heb uit mijn dikste periode nog wel andere kleding liggen (nog een broek, een jas, maar daar zwem ik echt in
), maar ik was ontzettend (ongezond) afgevallen en had daar ook wat kleding op gekocht, die nu even niet helemaal lekker meer zitten, maar daar wordt (dit keer op een gezonde manier) aan gewerkt
Als eerste set is het helemaal niet zo verkeerd om wat goedkopere kleding te kopen; bereid je alleen voor op wat bezoekjes aan de kledingboer om drukkertjes te vervangen, en soms gaat er een rits kapot (bij mij, maar ik sloop zo'n beetje alles).. als je over een jaartje nog steeds fanatiek rijdt weet je ongeveer wel wat er wel- en niet bevalt aan je kleding, en dan ga je wat selektiever zoeken en wat meer eisen stellen aan je nieuwe pak, en zo groei je vanzelf naar iets wat wel bevredigend is, en ja, dat zal best duurder zijnquote:Op maandag 21 februari 2011 16:36 schreef rene90 het volgende:
Valt nog mee op zich, tuurlijk veel geld maar je houdt het hele dilemma, ga je voor wat meer geld en vaak ook kwaliteit, of minder geld en daarbij ook vaak minder kwaliteit...
Ik zal wat rond de middenklasse zitten denk, iets van 250 euro voor een helm, 250 voor een jas en 100 voor een broek en misschien nog 50 voor handschoenen.
2e hands spulletjes zijn natuurlijk ook een optie, maar dat zou mijn keus niet zo snel worden denk ik; als ik kijk wat ik zelf aan liters zweet in mijn pakken verlies, zit ik niet zo op een gebruikt pak van een ander te wachten, gewassen of nietquote:Op maandag 21 februari 2011 18:36 schreef beantsje het volgende:
Ik heb een paar broeken 2dehands gekocht. Niks mis mee, toch? Mijn jassen zijn wel nieuw.
Inmiddels heb ik de kast dus ook aardig vol (ach ja, je blijft vrouw):
leren broek + leren jas, jas met uitneembare voering
textiel broek + textiel jas, beide met uitneembare voering. Geen goretex maar behoorlijk waterdicht. Trouwens, 't is ook alleen maar voor een klein buitje; bij hondeweer ga ik niet toch rijden. Alhoewel ik de broek nu ook voor de lessen gebruik en hij houdt me warm en droog.
en voor de echt warme dagen heb ik nog een jeansbroek met kevlar stukken op de kop getikt. Geen echte protectie, dus alleen schuurbescherming. Da's dan mijn compromis voor even een ijsje halen bij 25 graden.
Ik heb 2 paar handschoenen; dunne zomerhandschoenen zonder voering en megawarme winterhandschoenen. Heerlijk; tot nu toe geen koude vingers gehad (en dat zonder handvatverwarming) maar ze zijn wel erg dik, dus ik wil op de beurs nog even kijken naar voorjaars/najaarshandschoenen.
En tenslotte heb ik ook nog heel keurig zo'n geel vestje gekocht.
Er is sowieso altijd plek in het midden tussen de rijenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:32 schreef Yreal het volgende:
ik heb het overleeft, maar het was wel afzien.
Degene waarmee ik lesde werd boos omdat ik hem telkens inhaaldeJa dude moet je maar niet rechts achter busjes gaan staan als links vrij is
Een paar weken terug was dat op wegmisbruikers, en blijkbaar heet dat 'tripleren' en kostte een flink bedrag.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is sowieso altijd plek in het midden tussen de rijen![]()
Maar dat mag vast niet met lessen![]()
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Een paar weken terug was dat op wegmisbruikers, en blijkbaar heet dat 'tripleren' en kostte een flink bedrag.
Wordt het trouwens gedoogd om in een rij voor de stoplichten er langs te rijden zodat je vooraan komt?
Tripleren is op de snelweg, als je ertussendoor piept, officieus is een rij stilstaande auto's voor een verkeerslicht een file, het mag (en kan) dus alleen maar als je 2 banen voor rechtdoor hebt, via de voorsorteervakken voor links- of rechtsaf voorpiepen is stout, en een dus bon wegens het niet volgen van de aangegeven rijrichtingquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Een paar weken terug was dat op wegmisbruikers, en blijkbaar heet dat 'tripleren' en kostte een flink bedrag.
Wordt het trouwens gedoogd om in een rij voor de stoplichten er langs te rijden zodat je vooraan komt?
Het is een soort van vrije interpretatie van de filegedragslijn, dus idd, echt helemaal legaal is het volgens mij niet, maar als je het op een beschaafde manier doet is er geen agent die er wat van zegt.. ik doe het ook rustig als er een copcar in een van de 2 rijen staat, en ik heb nog nooit gezeur gehad; een brutaal mensch..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:22 schreef Yreal het volgende:
Volgens mij mag het dus niet
En bij lessen al helemaaal niet. Kreeg vanmiddag zelfs een standje omdat ik te hard reed
Ligt eraan he. Rijd je al 4 jaar fanatiek schakelbrommer en heb je je auto al? Dan haal je het wel met 10 ja.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Leuk topic! Ik zit er zelf ook aan te denken mijn motorrijbewijs te halen. Ik heb echter niet echt een goed inzicht in de kosten. Ik zie hier al een aantal Nijmegenaren langskomen,dat is fijn, daar woon ik zelf ook. Ik zie bij Robby Knoop een lespakket met 10 lessen en beide praktijk examens voor 570 euro. Dan ben je los nog wat geld kwijt voor de theorie. Is dat een beetje een reeel bedrag of heb je echt wel ten minste 20 lessen oid nodig?
Heeft er iemand ervaring met de gemiddelde kosten en kan iemand mij een specifieke rijschool aanraden?
Bekijk het op deze manier. Denk je dat je binnen 5 lessen je oefeningen kan leren en daarna met 5 lessen klaar zijn voor het examen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:43 schreef mark_dabomb het volgende:
Auto heb ik al, geen ervaring op schakelbrommers.
onzinquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt eraan he. Rijd je al 4 jaar fanatiek schakelbrommer en heb je je auto al? Dan haal je het wel met 10 ja.
Heb je nog nooit een motorvoertuig bestuurd? Fat chance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |