quote:ZWIJNDRECHT - Op het spooremplacement Kijfhoek bij Zwijndrecht staan vijf ketelwagens in brand. Niet bekend is of er gevaarlijke stoffen in zitten.
© ANP
Dat meldde vrijdag een woordvoerder van Keyrail, dat de Betuwelijn exploiteert. Kijfhoek is onderdeel van de Betuwelijn.Volgens de woordvoerder is er geen sprake van een treinbotsing.
De website van rampenzender RTV Rijnmond wordt zo vaak geraadpleegd dat die inmiddels onbereikbaar is.
Er is een sms-alert uitgegaan binnen een straal van vijf kilometer.
De brandweer heeft GRIP 3 ingesteld, wat betekend dat een groter gebied dan de directe omgeving kan worden beïnvloed.
Treinverkeer stilgelegd
Als gevolg van de brand is het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht vrijdagavond stilgelegd. Ook de A16 in beide richtingen tussen knooppunt Ridderkerk en de Drechttunnel is afgesloten.
Dat maakte de ANWB bekend. Op het rangeerterrein staat een aantal wagons geladen met gevaarlijke stoffen in brand.
Volgens de ANWB is omrijden via de A15 geen optie. Deze snelweg is in de richting Gorinchem vanaf de tunnel onder de Noord afgesloten wegens werkzaamheden.
Verkeer richting het zuiden zou wel kunnen omrijden via de Heinenoordtunnel naar de Hoeksche Waard en via de Kiltunnel bij 's Gravendeel de A16 weer kunnen bereiken.
© ANP/NU.nl
http://nos.nl/video/21174(...)wagons-in-brand.htmlquote:Overslaan
Het gevaar dat de brand op het spooremplacement Kijfhoek overslaat naar andere tankwagons is aanwezig. Doordat het vuur al enige tijd woedt bestaat eveneens het gevaar dat de wagon met ethanol in elkaar zakt waardoor brandend ethanol zou wegstromen. Dat zei een woordvoerster van de politie.
Behalve een ketelwagen met ethanol staat ook een treinwagon met staal op het spoor ernaast in brand. Hoeveel gevulde tankwagons in de buurt staan is niet bekend. De brandweer spuit ook op de wagons in de omgeving.
Schone brand
De woordvoerster spreek van een schone brand. Er is geen advies gegeven ramen en deuren gesloten te houden.
Vier meetploegen hebben tot dusverre geen stoffen gemeten die schadelijk zijn voor de volksgezondheid.
Done.... als gastmodjequote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:13 schreef Adolecens het volgende:
TT had wel even aangepast mogen worden
Kassen in de fikquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:15 schreef Mister_T het volgende:
Woon op 40 kilometer afstand maar zie plotseling een oranje gloed aan de hemel in de richting van R'Dam. Ik woon op 5 hoog.
Kassen of fik?
Iddquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dus een brand met daar in de omgeving nucleair materiaal terwijl het luchtalarm afgaat en de brandweer niet bij de brand in de buurt komt door allerlei treinstellen vol met ethanol.
Internet
Zonne felle lichtbol jonguh!quote:
Ik weet dat het een alcohol is, maar als je ethanol gaat opwarmen in een gesloten tank dan ben ik er niet gerust op dat er geen explosiegevaar is.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:11 schreef Woutjeh het volgende:
@ ACT Volgens mij niet, ethanol is gewoon alcohol he.
Al kun je deze variant beter niet drinken geloof ik.
Een van de problemen nu is dat de brandweer moeilijk bij de brand kan komen omdat er teveel geparkeerde treinen in de weg staan.
Ja, dat blijkt nu wel..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef leroytje het volgende:
Man, man, werken er dan echt zoveel incapabele mensen met levensgevaarlijke spullen?
Oh, je weet de oorzaak al?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef leroytje het volgende:
Man, man, werken er dan echt zoveel incapabele mensen met levensgevaarlijke spullen?
Hij snapte het niet, de sukkel. Heeft het al hersteldquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef Frankz0rz het volgende:
Het is trouwens al GRIP 4 volgens Antoin
Zag het jaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij snapte het niet, de sukkel. Heeft het al hersteld
Hij heeft het niet helemaal meer op een rijtje na die brand in Moerdijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij snapte het niet, de sukkel. Heeft het al hersteld
Waar blijkt dat dan uit? Je kent de oorzaak van de brand al? En je weet ook dat er bij de bestrijding van de brand fouten worden gemaakt?quote:
Capabele mensen blijven wel ver uit de buurtquote:Man, man, werken er dan echt zoveel incapabele mensen met levensgevaarlijke spullen?
maar daar waren tch geen giftige stoffen vrijgekomen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hij heeft het niet helemaal meer op een rijtje na die brand in Moerdijk.
valt mee horquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wel gezellig wat mars mellows er bij (zijn dat de mensen in ZHZ niet ondertussen met al die chemische branden)
.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:15 schreef Mister_T het volgende:
Woon op 40 kilometer afstand maar zie plotseling een oranje gloed aan de hemel in de richting van R'Dam. Ik woon op 5 hoog.
Kassen of fik?
Mensen die vertrouwen op tweets zijn net zo domquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Zag het ja. Als die knuppel die tweet nou verwijdert.
2e ongeluk in korte tijd,quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waar blijkt dat dan uit? Je kent de oorzaak van de brand al? En je weet ook dat er bij de bestrijding van de brand fouten worden gemaakt?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef franklop het volgende:
nog een ramp, jan smit op tv
maar dat ter zijde
Het is GEEN grip4quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
GRIP 4
http://www.rtl.nl/%28/act(...)-bij-zwijndrecht.xml
GRIP 4
De brandweer heeft de brand opgeschaald naar GRIP 4. Dat betekent dat de gevolgen van de brand de gemeentegrens kunnen overschrijden.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
GRIP 4
GRIP 4
De brandweer heeft de brand opgeschaald naar GRIP 4. Dat betekent dat de gevolgen van de brand de gemeentegrens kunnen overschrijden.
Je vraagt je af of zij zich ook laten informeren door tweets...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
GRIP 4
GRIP 4
1. Ongelukken vinden dagelijks plaats.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:22 schreef yvonne het volgende:
2e ongeluk in korte tijd,
Communicatie-slecht
Nieuwsvoorziening slecht
Kennis van de opgeslagen stoffen op Kijfhoek-slecht
Nog meer?
Jaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Communicatie-slecht
Nieuwsvoorziening slecht
Nog meer?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:57 schreef badboynova het volgende:
Yvonne het is een complot tegen de Drechtsteden al die branden, laten we voor straf ons gaan voortplanten om hun alle een lesje te leren.
Duh, die nemen dat over van hun collega Antoin... Journalistiek van tegenwoordigquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:25 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Je vraagt je af of zij zich ook laten informeren door tweets...
.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef geelkuikentje het volgende:
Leuk hoor wonen in Zwijndrecht. Ik zie niks als naar buiten kijk. Hoor wel veel politie/brandweer/ambulance in de verte.
Hoelang duurde het voor bekend was wat er in de wagons zat? Hmm?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:25 schreef Piles het volgende:
[..]
4: Omdat jij het niet weet is de kennis slecht
Nee, hoelang duurde het voor dat JIJ wist wat er in die wagons zat. Hmm....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelang duurde het voor bekend was wat er in de wagons zat? Hmm?
documenten moesten eerst opgevraagd worden, kan altijd even duren als je ze niet bij de hand heb. Denk dat de brandweer het ook eerder wist dan onsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelang duurde het voor bekend was wat er in de wagons zat? Hmm?
misschien zie je niets door de verstikkende rook?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef geelkuikentje het volgende:
Leuk hoor wonen in Zwijndrecht. Ik zie niks als naar buiten kijk. Hoor wel veel politie/brandweer/ambulance in de verte.
Zeggen ze dat weer op SMS6? Goed bezig.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:25 schreef Mordecai het volgende:
Wanneer halen ze SBS 6 van de buis? Of hun rechten ontnemen voor het uitzenden van 'nieuws'.
Flikker op met je luchtalarm, er is helemaal niets afgegaan hier in Zwijndrecht.
Wat een café-praat.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:22 schreef yvonne het volgende:
Communicatie-slecht
Nieuwsvoorziening slecht
Als het niet nodig is ?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef RobbieBoy het volgende:
Waarom moet ik dit WEER via het internet teweten komen?? Moerdijk WAS al dichtbij, maar hier woon ik 5 minuten vandaan. WAAR BLIJFT DAT LUCHTALLARM?
De winterstop is voorbij, lang leve voetbal.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:28 schreef geelkuikentje het volgende:
Zit midden in een goeie film (Star Trek: First Contact), steken ze weer een trein in de hens
Alcohol moet je drinken. Niet nodeloos verspillen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ethanol? WTF. Oooohh, alcohol.
zo;n tank kan wel meerdere compartimenten hebbenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef franklop het volgende:
in een tank zou onder andere ethanol zitten, dat mixen ze meestal niet hoor
zo vaak gebeurd dat niet bij goederen vervoer, alleen niet giftige/ontvlambare goederen volgens mij. Als ik het me goed herinner van mn opleidingquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef Meddo het volgende:
[..]
zo;n tank kan wel meerdere compartimenten hebben
Waarom nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:31 schreef tralalala het volgende:
Maar die wagons staan gewoon gevuld op een rangeerterrein?
Wil jij een drankje van 50 euro?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze hadden die wagons moeten voorzien van dikkere wanden.
Ook hadden ze een brandblussysteem kunnen installeren.
euh duh? een trein wordt daar gerangeerd, zodat het verder kan naar de eindbestemmingquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:31 schreef tralalala het volgende:
De boot met zwavelzuur die in duitsland gekanteld wasquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef 08gnoT. het volgende:
Waarom komt zoiets nooit alleen. Eerst Moerdijk, toen de overstromingsdreiging, nu dit. Waar is mijn aluhoedje?
De automatische rook detectie in Zwolle van toen netquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
De boot met zwavelzuur die in duitsland gekanteld was
Nee, daar staan alleen lege wagons. Daar zitten de klanten namelijk op te wachtenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:31 schreef tralalala het volgende:
Het is GEEN GRIP4, maar GRIP3quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:34 schreef Staal het volgende:
Zo heb je nooit een GRIP 4 en zo heb je er om de halve dag eentje..
Kan allemaal geen kwaad voor het millieu mensen. Doorlopen nu, of nog beter slapen.
De uitslag van The Voice of Holland is veel belangrijker nu
Hierboven staat GRIP4.quote:
LPG lijkt me niet zo jofel.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:38 schreef Integreerbeer het volgende:
Ethanol en LPG...
Nou het is wat.
Bedankt voor de update. Het valt dus echt wel mee. Gelukkig.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:42 schreef Piles het volgende:
"Rond de brandende ketelwagen staan lege wagons waar lpg heeft ingezeten. Die worden door de brandweer koel gehouden. Volgens een woordvoerder van de politie Zuid-Holland-Zuid zou er geen gevaar voor explosie zijn."
Bron: NOS.nl
Same here.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:38 schreef Woutjeh het volgende:
Ach, ik ben blij dat ik me voor niks ongerust heb zitten maken (vriendin woont er vlak bij).
Liever dat, dan dat ik me terecht zorgen heb gemaakt.
Jazeker, de binnenhelm is van kunstof, de buitenhelm van metaal.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Is er een buitenhelm en een binnenhelm?
Dat ze leeg waren? Dat heb ik ff gemist dan, en velen met mij blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:44 schreef Woutjeh het volgende:
Piles, dat wisten we een half uur geleden al man
Ik niet want jullie ouwehoeren allemaal door elkaar heen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:44 schreef Woutjeh het volgende:
Piles, dat wisten we een half uur geleden al man
Stel je niet zo aan zegquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:44 schreef Jolene22 het volgende:
Woon hier vlakbij maar niks geen sms goddomme. Moest RTL Nieuws kijken om te horen dat mn achtertuin praktisch staat te fikken door brandende ethanol. Kunnen ze dan ook echt niets gewoon goed doen.
Maar. Dragen ze die dan bij zich zeg maar?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:45 schreef bees het volgende:
[..]
Jazeker, de binnenhelm is van kunstof, de buitenhelm van metaal.
Ga jij in Zwijndrecht wonen met een zooi routes gevaarlijke stoffen om je heen met kneuzen als lokale overheid, piep je wel andersquote:
In het veld wel ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar. Dragen ze die dan bij zich zeg maar?
DUHquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar. Dragen ze die dan bij zich zeg maar?
Als er een nood-sms wordt uitgestuurd, dan gebeurt dat (voor zover ik weet) naar alle mobieltjes die binnen een bepaalde radius liggen van bepaalde telefoonmasten in de buurt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe werkt dat met die smsjes eigenlijk?.
Niets te duh, knul, laat mij lekker domme vragen stellen. Ik zie ze al lopen met een rugzak vol outfits voor alle gelegenheden.quote:
Heb je het nu over vriendin 1 of vriendin 2?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:47 schreef Woutjeh het volgende:
@Staal, het is inderdaad nogal een druk topic ja
Schijnbaar is dit nu de nieuwe rage, ramptoerisme op twitter ed.
As for me, ik was ongerust dat vriendinnetje lief giftige stoffen door de voordeur zou krijgen.
Oh mooi, ik was al even bang dat ik weer gemist had dat ik me ergens moest aanmelden ofzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:47 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als er een nood-sms wordt uitgestuurd, dan gebeurt dat (voor zover ik weet) naar alle mobieltjes die binnen een bepaalde radius liggen van bepaalde telefoonmasten in de buurt.
Ze hebben in de auto niks liggen en zien wel wat er gebeurt, knul.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niets te duh, knul, laat mij lekker domme vragen stellen. Ik zie ze al lopen met een rugzak vol outfits voor alle gelegenheden.
Je moet je aanmelden bij politie en je postcode + huisnummer achterlaten. Aan de hand daarvan krijg je een smsje als je dichtbij genoeg bent.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:47 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als er een nood-sms wordt uitgestuurd, dan gebeurt dat (voor zover ik weet) naar alle mobieltjes die binnen een bepaalde radius liggen van bepaalde telefoonmasten in de buurt.
Vind ik niet gek. En zovaak zijn er niet van die hoge GRIPS met gevaarlijke stoffen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:47 schreef Woutjeh het volgende:
@Staal, het is inderdaad nogal een druk topic ja
Schijnbaar is dit nu de nieuwe rage, ramptoerisme op twitter ed.
As for me, ik was ongerust dat vriendinnetje lief giftige stoffen door de voordeur zou krijgen.
Ja, de ene is voor buiten te dragen,de andere als je bijv. in een gebouw zitquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Is er een buitenhelm en een binnenhelm?
Niet bij deze nood-smsjes!!!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:49 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Je moet je aanmelden bij politie en je postcode + huisnummer achterlaten. Aan de hand daarvan krijg je een smsje als je dichtbij genoeg bent.
Beter dat iemand normale vragen stelt i.p.v. van domme antwoorden als "DUH".quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze hebben in de auto niks liggen en zien wel wat er gebeurt, knul.
Tering, dat media twitter nog serieus nemen zegquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef Woutjeh het volgende:
Op de radio: "er wordt wild over getwitterd, er zouden mensen met witte pakken zijn gesignaleerd...."
TV Rijnmond.quote:
Wat opzich niet vreemd is aangezien je bij een brand die zich heel snel kan uitbreiden gewoon een hittewerend (wit) pak aan wilt hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef Woutjeh het volgende:
Op de radio: "er wordt wild over getwitterd, er zouden mensen met witte pakken zijn gesignaleerd...."
Eens! goede reactie!quote:Beter dat iemand normale vragen stelt i.p.v. van domme antwoorden als "DUH".
Je kon het ook even gewoon aan haar uitleggen.
Ga met je piemel spelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze hebben in de auto niks liggen en zien wel wat er gebeurt, knul.
hoe snel zal het gaan als ik twitter dat het is overgeslagen naar chemprohaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Tering, dat media twitter nog serieus nemen zeg
Tokkievolk van niveau SBS6 en Twitter.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef Woutjeh het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat die helm bij de standaard uitrusting hoort.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Beter dat iemand normale vragen stelt i.p.v. van domme antwoorden als "DUH".
Ah het is vrijdag!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Beter dat iemand normale vragen stelt i.p.v. van domme antwoorden als "DUH".
Dan breekt het zweet me dus wel echt uit he.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:53 schreef badboynova het volgende:
Volgende week is Du pont aan de beurt.
Er zit altijd kwats tussen. Maar nadat de eerste berichten hierover op Twitter verschenen heeft het nog een half uur geduurd voordat oude media dit oppikten. Je moet natuurlijk bij alle informatie die je krijgt beoordelen of deze juist is.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Tering, dat media twitter nog serieus nemen zeg
Schaamte is kut man.quote:
of chemprohaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:53 schreef badboynova het volgende:
Volgende week is Du pont aan de beurt.
Er rijden geen treinen, vergeet het voorlopig maar even.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:54 schreef wokje het volgende:
He gezellig m'n zwangere vrouw moet met de trein van Rotterdam terug naar Breda. Dat kon nog wel ff gaan duren
En dat doen ze dus juist niet...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er zit altijd kwats tussen. Maar nadat de eerste berichten hierover op Twitter verschenen heeft het nog een half uur geduurd voordat oude media dit oppikten. Je moet natuurlijk bij alle informatie die je krijgt beoordelen of deze juist is.
Das wel ff klote...... Ik hoop dat de verbindingen (omleidingen en evt bus vervoer) verder goed zijn en ze snel thuis is.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:54 schreef wokje het volgende:
He gezellig m'n zwangere vrouw moet met de trein van Rotterdam terug naar Breda. Dat kon nog wel ff gaan duren
Als Du pont gaat, dan smeek je om zweet om jezelf te blussen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:54 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Dan breekt het zweet me dus wel echt uit he.
Omreizen via Utrecht.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:55 schreef Jolene22 het volgende:
Er rijden geen treinen, vergeet het voorlopig maar even.
quote:
quote:
Net alsof je dat hier moet spuien? Wat kan mij dat nou rotten?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:56 schreef nattermann het volgende:
Godver, hoelang duurt the aids of holland nog
Gewoon doen, wel grappig of zoiets wordt geretweetquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:53 schreef Dulk het volgende:
[..]
hoe snel zal het gaan als ik twitter dat het is overgeslagen naar chemproha
hehehequote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:57 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Gewoon doen, wel grappig of zoiets wordt geretweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.namaste
Ik zie ook ontzettend veel msnetjes en twittertjes van mijn vriendengroep langskomen, mensen nemen het geheel uit context en beginnen van alles te roepen.quote:Tokkievolk van niveau SBS6 en Twitter.
Jezus mensen, niets aan de hand. Ik volgde het om dezelfde reden als Woutjeh maar als het meevalt valt het mee. Kom op zeg, ik hoor troep over nucleaire stoffen, luchtalarm en gewonden terwijl die brand zo goed als uit is.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ik zie ook ontzettend veel msnetjes en twittertjes van mijn vriendengroep langskomen, mensen nemen het geheel uit context en beginnen van alles te roepen.
Begint er nu een tegen me dat er vlammen zijn van tientalle meters hoog en de hele lucht oranje is.
Terwijl het nieuws zojuist gemeld heeft dat het vuur nu zo goed als uit is
Traditionele media verkondigen ook dat er bij Moerdijk geen gevaar was voor volksgezondheid.quote:
Misschien hebben die wagons wel kaboem gezegdquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ik zie ook ontzettend veel msnetjes en twittertjes van mijn vriendengroep langskomen, mensen nemen het geheel uit context en beginnen van alles te roepen.
Begint er nu een tegen me dat er vlammen zijn van tientalle meters hoog en de hele lucht oranje is.
Ik snap het wel hoor. De informatievoorziening is toch ook gewoon te klote voor woorden. Niemand neemt toch meer officiele berichten aan voor waarheid. Dan krijg je dit soort dingen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:59 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
dulkos het lijkt erop dat #chemproha nu ook fikt! #kijfhoek #zwijndrecht
Ik kan dat in dit geval prima, maar 9 van de 10 Nederlanders niet. Die geloven alles wat ze op het nieuws horen (en dat zou ook moeten kunnen).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:59 schreef BlackLining het volgende:
Dat jij niet in staat bent onzin te onderscheiden van realistische informatie, is puur aan jezelf toe te schrijvenDe meeste mensen kunnen dat wel.
Nu heb je het weer over nieuws, net was Twitter het probleem?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik kan dat in dit geval prima, maar 9 van de 10 Nederlanders niet. Die geloven alles wat ze op het nieuws horen (en dat zou ook moeten kunnen).
Goedkope woningen, echt. Cheap as hell. Woon je wel in een shithole, eens.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:01 schreef capricia het volgende:
Ik snap niet dat er uberhaupt mensen in die omgeving willen wonen..
Begrijpend lezen: media controleren uitspraken van Twitter niet. Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nu heb je het weer over nieuws, net was Twitter het probleem?
Net alsof jij je aangesproken moet voelenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Net alsof je dat hier moet spuien? Wat kan mij dat nou rotten?
Media zeggen: "Op twitter gaat het gerucht dat ....". En RTV Rijnmond heeft net een paar van die geruchten alvast ontkracht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Begrijpend lezen: media controleren uitspraken van Twitter niet. Dát is het probleem.
Je speelt daar met je leven..en met dat van je gezin..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:01 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Goedkope woningen, echt. Cheap as hell. Woon je wel in een shithole, eens.
Welkom in de Randstad.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Je speelt daar met je leven..en met dat van je gezin..
Dat doen ze lang niet altijd, neem bijvoorbeeld die Grip4.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Media zeggen: "Op twitter gaat het gerucht dat ....". En RTV Rijnmond heeft net een paar van die geruchten alvast ontkracht.
Internet heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen. Dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in Zwijndrecht.quote:Ik snap niet dat er uberhaupt mensen in die omgeving willen wonen..
En dan hebben we het wederom over SBS6 en niet over Twitter.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat doen ze lang niet altijd, neem bijvoorbeeld die Grip4.
Dat kwam omdat een verslaggever dat als waarheid twitterde. Media nemen dat klakkeloos over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dan hebben we het wederom over SBS6 en niet over Twitter.
Dan ben je een goede verslaggevert zeg.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat kwam omdat een verslaggever dat als waarheid twitterde. Media nemen dat klakkeloos over.
Dat heb ik op de officiële rampenzender Rijnmond niet gehoord. En daar komt weer bij dat je informatie afkomstig van SBS6 al voorzichtig moet behandelen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat kwam omdat een verslaggever dat als waarheid twitterde. Media nemen dat klakkeloos over.
Ik heb niks tegen twitter (op dit gebied), maar tegen media die hun bronnen niet controleren.
Precies en het nu roepen is wel heel makkelijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:06 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in Zwijndrecht.
Je woont er best lekker hoor, in de nieuwe stukken.
Maar er zijn inderdaad een paar van die kut wijken met goedkope woningen waar de verf van de deuren en kozijnen bladdert.
Wat betreft het rangeer terein, tsjaa. We wonen toch ook allemaal op land wat onder het waterniveau ligt? Sta je erbij stil dat dat een "risico" is?
De kans dat het werkelijk goed mis zou gaan is gewoon heel erg klein.
Brand toch wel aardig, voor die gevaarlijke stoffen in de buurt, lijkt mij...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef SilverFrame het volgende:
http://www.rijnmond.nl/up(...)jnmond_rollover2.asx
Live video
doet niequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef SilverFrame het volgende:
http://www.rijnmond.nl/up(...)jnmond_rollover2.asx
Live video
Zeker als je bedenkt dat ze al 2 uur aan het blussen zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Brand toch wel aardig, voor die gevaarlijke stoffen in de buurt, lijkt mij...
Zelfs binnen de randstad weet je dat je daar extra risico loopt..quote:
Hoorde dat die wagon leegstroomt (brandend), het is dus wachten tot ie leeg isquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:11 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat ze al 2 uur aan het blussen zijn.
Ja wat wil je dan? Moeten we met zn allen op 't boernland gaan wonen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs binnen de randstad weet je dat je daar extra risico loopt..
lpg en ethanol zijn licht ontvlambaar dus dan is t logies dat t flink fikt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Brand toch wel aardig, voor die gevaarlijke stoffen in de buurt, lijkt mij...
Totdat het de eigen achtertuin betreft en dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:12 schreef Woutjeh het volgende:
Klopt, achteraf is makkelijk praten.
Maar wat ik meer bedoelde is, je staat er niet echt bij stil als je er woont.
Op de weg gebeuren ook dagelijks ongelukken, maar toch neemt een groot deel van het land dagelijks de auto.
Vaak hebben mensen een houding als "Ja, maar mij overkomt dat niet."
Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoorde dat die wagon leegstroomt (brandend), het is dus wachten tot ie leeg is
via hun kom je weer op de zelfde livestream terecht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:12 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Iig live stream gevonden via http://www.geenstijl.nl/
Geen idee hoe dat zit, en of ze er iets aan kunnen doen of dat het afwachten is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..
Zo is het met aardgas, iets van 4,5%-5% gas in de ruimte, vlammetje erbij en boem..
Het punt is hier dat het hier al langer bekend is dat er een groot risico bestaat omdat we hier ingesloten zijn door snelwegen, waterwegen en spoorwegen die vollopen met gevaarlijke stoffen transporten. Er wordt al jaren over gepraat alleen er gebeurd niet veel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef Paulus0013 het volgende:
[..]
Totdat het de eigen achtertuin betreft en dan is de wereld te klein.
Care, works for me iigquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
via hun kom je weer op de zelfde livestream terecht.
Ach de burgemeester kan zijn veer in zijn reet weer ophalen en zeggen dat gelukkig de lokale disco net een paar maanden leeg is ivm het risico zoals nu.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:14 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Het punt is hier dat het hier al langer bekend is dat er een groot risico bestaat omdat we hier ingesloten zijn door snelwegen, waterwegen en spoorwegen die vollopen met gevaarlijke stoffen transporten. Er wordt al jaren over gepraat alleen er gebeurd niet veel.
Ethanol ontbrand niet snel genoeg.quote:Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..
Zo is het met aardgas, iets van 4,5%-5% gas in de ruimte, vlammetje erbij en boem..
Raar he met ethanol en lpg?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:14 schreef SilverFrame het volgende:
Brand gewoon nog serieus even hard hoor
Haha dat gaat hij ook echt wel doen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:15 schreef Paulus0013 het volgende:
[..]
Ach de burgemeester kan zijn veer in zijn reet weer ophalen en zeggen dat gelukkig de lokale disco net een paar maanden leeg is ivm het risico zoals nu.
True.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Precies en het nu roepen is wel heel makkelijk.
Achteraf kan je een koe in zn kont kijken.
Enige probleem is dat de ketelwagens nog niet schoon zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:15 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ethanol ontbrand niet snel genoeg.
Wbt de lpg, er stonden een aantal lege ketelwagens in de buurt van de brand waar ooit lpg in heeft gezeten.
Onder controle is niet hetzelfde als brandmeester (dat ze het snel uit gaan krijgen)..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:16 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Volgens mij riepen ze net al dat de brand onder controle was?
Een vloeistof die in een tank ligt, hoe wil je die gaan opmengen met lucht? Door de warmte kan het wat gaan borrelen, dat is het enige. Zolang de boel niet onder druk staat is de kans vrij klein dat het explodeert. En ik neem aan dat de tank openstaat, anders kan er ook geen verdere lucht bij voor de verbranding, dus druk opbouwen zal wel meevallen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..
Wat is onder controle dan? De brandweer komt, ziet dat het brand, en roept "Het brand idd"? Tell mequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Onder controle is niet hetzelfde als brandmeester (dat ze het snel uit gaan krijgen)..
Ik ging daar nooit heen maar nu is er dus niets meer hier. Ja paar kroegjes en een tapastentquote:
Geen uitbreiding meer denk ik ongeveerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:18 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Wat is onder controle dan? De brandweer komt, ziet dat het brand, en roept "Het brand idd"? Tell me
Al een tijdje geloof ik.quote:is de blue dicht?
Ja maar sinds wanneer betekend dat dan dat t niet fel branden kan? Onder controle houd in dat ze er zeker van zijn dat t niet verder escaleerd. Meer niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:16 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Volgens mij riepen ze net al dat de brand onder controle was?
de ironiequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:19 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Al een tijdje geloof ik.
Volgens de gemeente is het te gevaarlijk vanwegen het risico dat het rangeer terrein vormt.
Daar worden namelijk gevaarlijke stoffen vervoert en stel dat het mis zou gaan, dan zouden discogangers de klos zijn.
Dat is gewoon een mooie troef van de gemeente die ze altijd hebben gehad.
Als de discotheek teveel overlast zou veroorzaken konden de gemeente de tent op elk gewenst moment sluiten.
Slimme zet toch?
Maar als de andere wagons vol zitten met brandbare gassen, is er dan geen uitbreiding mogelijk?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen uitbreiding meer denk ik ongeveer
Nee, want dat hebben ze op dit moment onder controlequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:20 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Maar als de andere wagons vol zitten met brandbare gassen, is er dan geen uitbreiding mogelijk?
Ze zijn bang dat de tank breekt door de hitte en de brandende ethanol zich misschien over het rangeerterrein verspreid.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:20 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Maar als de andere wagons vol zitten met brandbare gassen, is er dan geen uitbreiding mogelijk?
dat is idd wel vreemdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:20 schreef Silven het volgende:
Ik vraag me wel af hoe wagons (en ernaast wagons met staal) zo gemakkelijk branden... Metaal vliegt toch niet zomaar in de fik, en dit is toch waar goederentreinen voornamelijk uit bestaan...
Dan is het toch niet onder controlequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:20 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de tank breekt door de hitte en de brandende ethanol zich misschien over het rangeerterrein verspreid.
Op dit moment.....quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:21 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Dan is het toch niet onder controle?
Lijkt mij ook niet maar waren ook niet mijn woordenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:21 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Dan is het toch niet onder controle?
Niet als de brandweer die goed koud houd met water.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:20 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Ja. Ik bedoel, een wagon met staal, voor zover ik weet is zo'n wagon zelf ook van staal gemaakt of iets dergelijks, hoe vat dat zomaar vlam?quote:
De blue was echt een waardelozo tokoquote:Ik ging daar nooit heen maar nu is er dus niets meer hier. Ja paar kroegjes en een tapastent . Niet heel veel verandering het was al niks en nu is het nog minder.
@ Livestream zie ik t nog net zo hard branden als net. En als t onder de wagons brand, bij een eventueel lek, krijg je t niet geblust als je vanaf zo'n afstand water spuit lijkt me?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet als de brandweer die goed koud houd met water.
scheelt per regio. Hoofdlijn is als volgt: onder controle als er gern uitbreidingsgevaar is en eventuele slachtoffers in veiligheid zijnquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:18 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Wat is onder controle dan? De brandweer komt, ziet dat het brand, en roept "Het brand idd"? Tell me
Omdat Zwijndrechtquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
De blue was echt een waardelozo toko
Er kwam geen kip, behalve op de 14+ avonden, dan werd het overspoeld met 14-15 jarigen.
ik heb nog wel een pasje om de slagbomen te openen van kijfhoek, zullen wel een live verslag gaan makenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:24 schreef Psy-freak het volgende:
Heb Rijnmond geïnformeerd, misschien zo op de radio
Misschien wordt je al dronken als je in de buurt staatquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef SilverFrame het volgende:
Wtf die cameraman @ rijnmond heeft teveel sapjes op denk ik
Hey ik ben geen ervarings deskundige ik vertel je all1 wat ik weet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
@ Livestream zie ik t nog net zo hard branden als net. En als t onder de wagons brand, bij een eventueel lek, krijg je t niet geblust als je vanaf zo'n afstand water spuit lijkt me?
Ethanol is toch iets met alcoholquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Misschien wordt je al dronken als je in de buurt staat
Het waren natuurlijk Polen die geen drank meer hadden! En illegale, uit Polen verkregen sigaretten rookten, terwijl ze probeerden alcohol te jatten!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:27 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Ethanol is toch iets met alcohol? Misschien kan je gratis dronken worden door de rook in te ademen. Scheelt nogal met die prijzen van een biertje tegenwoordig
Waarom nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:25 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik heb nog wel een pasje om de slagbomen te openen van kijfhoek, zullen wel een live verslag gaan maken
Waren wel -polen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:28 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Het waren natuurlijk Polen die geen drank meer hadden! En illegale, uit Polen verkregen sigaretten rookten, terwijl ze probeerden alcohol te jatten!
Opgelost.
In andere woorden, over 2 millenia vergaat de wereld?quote:je bedoelt 13052000 x 2???? dat betekend 16104000 :S:S:S
Misschien een grapjas met een overgebleven lawinepijlquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:29 schreef Xperia het volgende:
zojuist een keiharde knal, weet niet of deze afkomstig is van deze trein wagons
Ik wacht eerder op een live feed die t wel doet bij mij............quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:29 schreef SilverFrame het volgende:
Het wachten is nu eigenlijk op de grote boem.
nee dit is abolsuut geen lawine pijlquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:30 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Misschien een grapjas met een overgebleven lawinepijl
RTV rijnmond is baas @ momentquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik wacht eerder op een live feed die t wel doet bij mij............
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |