Dat doen ze lang niet altijd, neem bijvoorbeeld die Grip4.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Media zeggen: "Op twitter gaat het gerucht dat ....". En RTV Rijnmond heeft net een paar van die geruchten alvast ontkracht.
Internet heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen. Dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ik zie ook ontzettend veel msnetjes en twittertjes van mijn vriendengroep langskomen, mensen nemen het geheel uit context en beginnen van alles te roepen.
Begint er nu een tegen me dat er vlammen zijn van tientalle meters hoog en de hele lucht oranje is.
Terwijl het nieuws zojuist gemeld heeft dat het vuur nu zo goed als uit is
Ik ben opgegroeid in Zwijndrecht.quote:Ik snap niet dat er uberhaupt mensen in die omgeving willen wonen..
En dan hebben we het wederom over SBS6 en niet over Twitter.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat doen ze lang niet altijd, neem bijvoorbeeld die Grip4.
Dat kwam omdat een verslaggever dat als waarheid twitterde. Media nemen dat klakkeloos over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dan hebben we het wederom over SBS6 en niet over Twitter.
Dan ben je een goede verslaggevert zeg.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat kwam omdat een verslaggever dat als waarheid twitterde. Media nemen dat klakkeloos over.
Dat heb ik op de officiële rampenzender Rijnmond niet gehoord. En daar komt weer bij dat je informatie afkomstig van SBS6 al voorzichtig moet behandelen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat kwam omdat een verslaggever dat als waarheid twitterde. Media nemen dat klakkeloos over.
Ik heb niks tegen twitter (op dit gebied), maar tegen media die hun bronnen niet controleren.
Precies en het nu roepen is wel heel makkelijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:06 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in Zwijndrecht.
Je woont er best lekker hoor, in de nieuwe stukken.
Maar er zijn inderdaad een paar van die kut wijken met goedkope woningen waar de verf van de deuren en kozijnen bladdert.
Wat betreft het rangeer terein, tsjaa. We wonen toch ook allemaal op land wat onder het waterniveau ligt? Sta je erbij stil dat dat een "risico" is?
De kans dat het werkelijk goed mis zou gaan is gewoon heel erg klein.
Brand toch wel aardig, voor die gevaarlijke stoffen in de buurt, lijkt mij...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef SilverFrame het volgende:
http://www.rijnmond.nl/up(...)jnmond_rollover2.asx
Live video
doet niequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef SilverFrame het volgende:
http://www.rijnmond.nl/up(...)jnmond_rollover2.asx
Live video
Zeker als je bedenkt dat ze al 2 uur aan het blussen zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Brand toch wel aardig, voor die gevaarlijke stoffen in de buurt, lijkt mij...
Zelfs binnen de randstad weet je dat je daar extra risico loopt..quote:
Hoorde dat die wagon leegstroomt (brandend), het is dus wachten tot ie leeg isquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:11 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat ze al 2 uur aan het blussen zijn.
Ja wat wil je dan? Moeten we met zn allen op 't boernland gaan wonen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs binnen de randstad weet je dat je daar extra risico loopt..
lpg en ethanol zijn licht ontvlambaar dus dan is t logies dat t flink fikt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Brand toch wel aardig, voor die gevaarlijke stoffen in de buurt, lijkt mij...
Totdat het de eigen achtertuin betreft en dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:12 schreef Woutjeh het volgende:
Klopt, achteraf is makkelijk praten.
Maar wat ik meer bedoelde is, je staat er niet echt bij stil als je er woont.
Op de weg gebeuren ook dagelijks ongelukken, maar toch neemt een groot deel van het land dagelijks de auto.
Vaak hebben mensen een houding als "Ja, maar mij overkomt dat niet."
Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoorde dat die wagon leegstroomt (brandend), het is dus wachten tot ie leeg is
via hun kom je weer op de zelfde livestream terecht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:12 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Iig live stream gevonden via http://www.geenstijl.nl/
Geen idee hoe dat zit, en of ze er iets aan kunnen doen of dat het afwachten is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..
Zo is het met aardgas, iets van 4,5%-5% gas in de ruimte, vlammetje erbij en boem..
Het punt is hier dat het hier al langer bekend is dat er een groot risico bestaat omdat we hier ingesloten zijn door snelwegen, waterwegen en spoorwegen die vollopen met gevaarlijke stoffen transporten. Er wordt al jaren over gepraat alleen er gebeurd niet veel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef Paulus0013 het volgende:
[..]
Totdat het de eigen achtertuin betreft en dan is de wereld te klein.
Care, works for me iigquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
via hun kom je weer op de zelfde livestream terecht.
Ach de burgemeester kan zijn veer in zijn reet weer ophalen en zeggen dat gelukkig de lokale disco net een paar maanden leeg is ivm het risico zoals nu.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:14 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Het punt is hier dat het hier al langer bekend is dat er een groot risico bestaat omdat we hier ingesloten zijn door snelwegen, waterwegen en spoorwegen die vollopen met gevaarlijke stoffen transporten. Er wordt al jaren over gepraat alleen er gebeurd niet veel.
Ethanol ontbrand niet snel genoeg.quote:Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..
Zo is het met aardgas, iets van 4,5%-5% gas in de ruimte, vlammetje erbij en boem..
Raar he met ethanol en lpg?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:14 schreef SilverFrame het volgende:
Brand gewoon nog serieus even hard hoor
Haha dat gaat hij ook echt wel doen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:15 schreef Paulus0013 het volgende:
[..]
Ach de burgemeester kan zijn veer in zijn reet weer ophalen en zeggen dat gelukkig de lokale disco net een paar maanden leeg is ivm het risico zoals nu.
True.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Precies en het nu roepen is wel heel makkelijk.
Achteraf kan je een koe in zn kont kijken.
Enige probleem is dat de ketelwagens nog niet schoon zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:15 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Ethanol ontbrand niet snel genoeg.
Wbt de lpg, er stonden een aantal lege ketelwagens in de buurt van de brand waar ooit lpg in heeft gezeten.
Onder controle is niet hetzelfde als brandmeester (dat ze het snel uit gaan krijgen)..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:16 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Volgens mij riepen ze net al dat de brand onder controle was?
Een vloeistof die in een tank ligt, hoe wil je die gaan opmengen met lucht? Door de warmte kan het wat gaan borrelen, dat is het enige. Zolang de boel niet onder druk staat is de kans vrij klein dat het explodeert. En ik neem aan dat de tank openstaat, anders kan er ook geen verdere lucht bij voor de verbranding, dus druk opbouwen zal wel meevallen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ook slim, maar heb je op een gegeven moment geen kans op explosiegevaar, als je zoveel % brandbare stof met zuurstof in een ruimte heb..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |