abonnement Unibet Coolblue
pi_88973261
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso ιιn beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O*
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Japan op TV.



[USA] The Pacific #5 - Schedels en steentjes.

Wie is wanneer in Japan?
Strolie75: 17-7 t/m 9-8
Kabuto_Raiger: 17-7 t/m 16-8
Pheno & _Arual: 9-5 t/m 23-5.
happynjitram: 16-7 t/m 31-8
Melochan: 23-12 t/m 11-1
pi_88973339
En de laatste twee posts (over waarom Shibuya nou zo leuk is):

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:24 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

De hele atmosfeer daar bevalt me wel. Veel modieuze jongeren, je kunt er leuk uitgaan, en voor mij als muziekliefhebber zijn er aardig wat leuke winkeltjes. Shibuya Crossing is ook iets dat je gezien moet hebben, althans het was het eerste dat ik wilde zien in Tokyo zo ongeveer. :P
Verder drink ik er graag koffie om gewoon naar de voorbij lopende mensen te kijken, dat is in Japan sowieso leuk, maar in Shibuya is die modecultuur wat sterker. En uitgaan vind ik er persoonlijk veel leuker dan in bv. Roppongi, waar het barst van de toeristen.
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:45 schreef okiokinl het volgende:
shibuya heeft de leukste clubs van tokyo. en een van de grootste manga stores van tokyo ook, mandarake, diep onder de grond in een kelder. en inderdaad de drukste voetgangers kruising ter wereld. geweldig gewoon om daar uit de trein komen savonds, en dan worden overweldigd door de aanblik van de crossing, met videoschermen, flitsende lichten en herrie en mensenmassa.
Game on :Y)
pi_88974196
Hoi,

Ik vraag me af waar je het beste Euro in Yen (contant) kan omwisselen? Het lijkt me dat bij zo'n omwissel loket bij het vliegveld of bij een treinstation het duurder is dan ergens anders (zoals wellicht de bank). Heeft iemand hier ervaring mee?

Dan mijn tweede vraag: is iemand wel eens in Japan geweest? Kan je daar pinnen met een Mastercard? Ik neem aan van wel, en ik heb ook gelezen dat het kan, maar ik moet het even zeker weten. (:
  zondag 21 november 2010 @ 15:09:14 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_88975598
Wij hebben op Schiphol wat geld gewisseld, idd duurder dan pinnen in Japan, maar wilde ff zeker weten dat we yens hadden... Je schijnt op Narita ook te kunnen pinnen, verder niet naar gezocht. Verder in Japan bij Citibank en 7-11's, voor de rest is het behoorlijk drama om een automaat te vinden die je pinpas accepteert, dus het motto is: pin als je de kans hebt :D

Vandaag bij de Gundam in Shizuoka geweest, wat een uebercool ding! Hadden mazzel dat het mooi weer was en dat de zon er zo'n beetje recht voor stond (dit was om een uur of 3)... Jammer dat je op promo tekeningen Mt. Fuji ernaast zag maar dat in de praktijk nauwelijks te doen is.




Haters everywhere but I don't really care.
pi_88975747
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:26 schreef LadyDynamite het volgende:
Hoi,

Ik vraag me af waar je het beste Euro in Yen (contant) kan omwisselen? Het lijkt me dat bij zo'n omwissel loket bij het vliegveld of bij een treinstation het duurder is dan ergens anders (zoals wellicht de bank). Heeft iemand hier ervaring mee?

Dan mijn tweede vraag: is iemand wel eens in Japan geweest? Kan je daar pinnen met een Mastercard? Ik neem aan van wel, en ik heb ook gelezen dat het kan, maar ik moet het even zeker weten. (:
Hai :)

Omwisselen heb ik nog nooit in Nederland gedaan. Alle keren dat ik naar Japan ben geweest, heb ik op het vliegveld (Narita en Kansai) gewoon gepint bij de Citibank. Deze zit gewoon in de hal waar je uitkomt als je je koffer hebt gehaald. Met de Mastercard kun je absoluut pinnen, ik doe niet anders. Kan inderdaad bij de 7/11s (convenience stores) en bij de Citibanks!

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:09 schreef matthijst het volgende:
Wij hebben op Schiphol wat geld gewisseld, idd duurder dan pinnen in Japan, maar wilde ff zeker weten dat we yens hadden... Je schijnt op Narita ook te kunnen pinnen, verder niet naar gezocht. Verder in Japan bij Citibank en 7-11's, voor de rest is het behoorlijk drama om een automaat te vinden die je pinpas accepteert, dus het motto is: pin als je de kans hebt :D

Vandaag bij de Gundam in Shizuoka geweest, wat een uebercool ding! Hadden mazzel dat het mooi weer was en dat de zon er zo'n beetje recht voor stond (dit was om een uur of 3)... Jammer dat je op promo tekeningen Mt. Fuji ernaast zag maar dat in de praktijk nauwelijks te doen is.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Σmg zo cool! Tot wanneer staat 'ie daar? :o Jammer inderdaad van de gephotoshopte Fuji ernaast. Maar dit zijn ook heel mooie foto's :Y

edit: net gevonden. Hij staar er 8 maand lang na ergens eind juli. Dus ook nog in december *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door Melochan op 21-11-2010 15:18:55 ]
  zondag 21 november 2010 @ 15:25:38 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_88976238
Met Fuji kan wel, maar ik denk dat die gasten het vanaf een of andere hoogwerker doen ofzo :D
Ik kwam niet verder dan dit (Fuji rechts van de toren, Gundam links), ik hoopte toch op iets mooiers, maar ja, je mag eigenlijk niet klagen als je Fuji ueberhaupt ziet...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_88976435
Ooh! Nou ik vind het alsnog een mooie foto hoor! Mooi weer ook, niet? Ik heb Fuji in al die keren dat ik naar Japan ben geweest nog nooit gezien, dus wees maar blij ja, haha.

Welke camera gebruik je als ik vragen mag? :o
  zondag 21 november 2010 @ 15:40:10 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_88976687
Een Canon 20D met 17-55 2.8 IS lens.
Camera is al een jaar of 6 oud en vandaag aan het eind van de dag legde de ontspanknop het loodje (blijft hangen) :D
Precies mazzel, nog twee dagen te gaan, dus de meeste foto's zijn wel gemaakt *O*

Het was inderdaad weer erg lekker weer.... Geloof dat het mogen gaat regenen. Nog twee dagen, woensdag weer naar huis :(
Fuji, een paar kilometer na Shizuoka vandaag:


Algemene hoteltip: In Kyoto zaten we in Citadines Karasuma, soort appartementachtig kamertje, met een keuken. 7-eleven tegenover, metro op de hoek, fietsverhuur op een paar minuten lopen. Beviel erg goed!
Website: http://www2.citadines.com/japan/kyoto/karasuma_gojo.html
Tripadvisor: http://www.tripadvisor.co(...)refecture_Kinki.html

[ Bericht 53% gewijzigd door matthijst op 21-11-2010 15:46:32 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_88977263
:D Wij zitten ook in Citadines Karasuma Gojo! Ben blij over je positieve review, wist niet zo goed wat ik moest verwachten. We blijven er 10 nachten, dus ik wilde wel een keukentje enzo, een hotel ben ik vrij snel zat. En mιt fietsverhuur om de hoek! Wat goed, ben helemaal blij nu haha. We hadden de laatste kamer voor die periode, geboekt via booking.com. Via de site kon het al niet meer, 't is best populair heb ik het idee.

6 jaar oud al die camera :o Hij maakt ιrg mooie foto's. Ik heb een 500D, maar weet nog niet zo goed wat ik ermee moet. Ik heb alleen de kitlens en een portretlens, maar verder moet ik me er eens in gaan verdiepen ofzo.

Ιn weer een mooie foto van Fuji, hoop echt dat hij ook zichtbaar is als we naar Tokyo gaan.
  zondag 21 november 2010 @ 16:11:48 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_88977861
Bij ons zat het hotel ook volgeboekt, kregen dus helaas een rokerskamer, dat was minder. Toen maar ff het raam de hele dag opengezet en de kachel aan en toen trok t wel redelijk weg.... Als je echt iets tegen roken hebt zou je ze nog ff kunnen mailen vooraf, zwetsverhaal ophangen over astma ofzo :)

Vanuit de metro Uitgang 6 is een lift. Dan kom je schuin tegenover het hotel op de kruising uit (zit 50 meter naast de Mc).

Met een 500D moet je prima foto's kunnen maken. Ik gebruik meestal Av stand, f-stop zo laag mogelijk (2.8 dan, in mijn geval) als het wat donkerder is, dan stelt de camera sluitertijd zelf in. Als sluitertijd dan niet snel genoeg is ISO omhoog zetten. Als het zonnig is op f8 gooien en kloar :Y)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_88978064
Bij de boeking stond er dat we een non-smoking room kregen, maar ik mail nog wel een keer voor de zekerheid. Ik word sowieso vrij kortademig van rook. Bedankt voor de routebeschrijving, heb 'em maar opgeslagen op m'n telefoon voor de zekerheid :D

Oh, en cameratips :o Zal het noteren, morgen hier in de buurt maar eens een paar foto's maken, kijken of het wat wordt :)

Is het trouwens niet tijd om te gaan slapen daar? :P
pi_88991783
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:26 schreef LadyDynamite het volgende:
Hoi,

Ik vraag me af waar je het beste Euro in Yen (contant) kan omwisselen? Het lijkt me dat bij zo'n omwissel loket bij het vliegveld of bij een treinstation het duurder is dan ergens anders (zoals wellicht de bank). Heeft iemand hier ervaring mee?

Dan mijn tweede vraag: is iemand wel eens in Japan geweest? Kan je daar pinnen met een Mastercard? Ik neem aan van wel, en ik heb ook gelezen dat het kan, maar ik moet het even zeker weten. (:
Inderdaad is meteen op de luchthaven pinnen het beste. Er zijn ιιn of twee automaten waar dat kan. Ergens anders pinnen kan erg lastig zijn met een maestro pas. Pinnen met Mastercard kan ook, maar ook niet overal.
  maandag 22 november 2010 @ 11:16:38 #13
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_89006246
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 21:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Inderdaad is meteen op de luchthaven pinnen het beste. Er zijn ιιn of twee automaten waar dat kan. Ergens anders pinnen kan erg lastig zijn met een maestro pas. Pinnen met Mastercard kan ook, maar ook niet overal.
pppssssssssssssssssttttttttttttttttttt ;)
http://www.sevenbank.co.jp/intlcard/card2.html
aka je kan weer pinnen at 7-eleven ;)
mja tis weer lekker makkelijk om te pinnen in elk geval, jammer alleen dat het terugkeerde net nadat ik uit Japan terugkwam >_>
pi_89010747
aan wie dan ook: Klopt het dat je in Japan nooit een direct en kort antwoord op je vragen krijgt en alles daar erg lang en omslachtig is omdat dat nu eenmaal de traditie en gewoonte is? :?
verwacht men dat ook van jou als niet-jappanner? :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF ιn op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 22 november 2010 @ 14:11:51 #15
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_89011725
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
pppssssssssssssssssttttttttttttttttttt ;)
http://www.sevenbank.co.jp/intlcard/card2.html
aka je kan weer pinnen at 7-eleven ;)
mja tis weer lekker makkelijk om te pinnen in elk geval, jammer alleen dat het terugkeerde net nadat ik uit Japan terugkwam >_>
Klopt, dat maakt het allemaal net iets eenvoudiger.... De uitdaging is dan nog steeds wel om een 7-11 te vinden als je geld nodig hebt ><
Haters everywhere but I don't really care.
pi_89011874
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 13:43 schreef rubje het volgende:
aan wie dan ook: Klopt het dat je in Japan nooit een direct en kort antwoord op je vragen krijgt en alles daar erg lang en omslachtig is omdat dat nu eenmaal de traditie en gewoonte is? :?
verwacht men dat ook van jou als niet-jappanner? :{
Wat mij wel opviel: in het vliegtuig hoor je bijvoorbeeld veiligheidsmaatregelen in het Japans en daarna in het Engels. Ik neem aan dat de boodschap in beide talen hetzelfde is, maar het verhaal in het Japans duurt wel drie keer langer. 'Lost in translation?'

Volgens mij verwachten ze helemaal niks van je.
pi_89012343
22:29 en m'n vriendin is nog niet thuis van dr werk.

Dat is ook een aspect van leven in Japan ><
leven als een koning
  maandag 22 november 2010 @ 15:04:42 #18
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_89013567
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:31 schreef Blaetman het volgende:
22:29 en m'n vriendin is nog niet thuis van dr werk.

Dat is ook een aspect van leven in Japan ><
ayep
de extreem lange dagen die ze maken ;)
pi_89124649
Eindelijk ga ik weer eens terug naar Japan! Ik denk te vertrekken rond mei/juni 2011..

In 2004 ben ik daar iets meer dan een half jaar geweest! daarvoor in 1995 voor een paar maanden..

Helaas dit keer maar voor een paar weken, in Tokyo verblijf ik een week bij vrienden! Daarna wil ik lekker weg met Railpass met overnachtingen in een Ryokan!

In mijn tijd verbleef ik veel in de buurt van Nagoya en Tokyo, erg mooi! Vooral in de bergen!

Maar zijn er nog leuke tips waar ik heen kan gaan? Het liefst zuiden of noorden van Japan...
pi_89126861
Begonnen met het plannen van mijn trip in februari. Deze keer waarschijnlijk naar Shikoku. Wat zijn de bezienswaardigheden die ik niet mag missen? :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_89226343
18 december ga ik naar Japan. Die dag moet ik meteen vanaf vliegveld Osaka naar Kyoto.

En dan 20e moet ik van Kyoto naar Tokyo, het liefst met die Shinkansen.

En dan moet ik de 23e van Tokyo naar Narita Airport. (ik dacht aan deze: http://www.keisei.co.jp/keisei/tetudou/skyliner/us/ )

Kan ik voor al deze treinreizen gewoon ter plekke tickets kopen bij een kiosk, of moet ik dingen van te voren reserveren? En als ik van te voren moet reserveren, hoe lang van te voren moet dat uiterlijk?

Alvast bedankt :)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_89230275
Kan allemaal gewoon bij een Kiosk :) Reserveren kan niet, maar je kunt wel bijvoorbeeld als je aankomt in Kyoto, daar meteen een kaartje kopen voor de 20e naar Tokyo. :)
pi_89283488
Wij zijn er over een maandje weer. Tweede keer dat we daar zijn met oud en nieuw. Vandaag de plekken in het vliegtuig gekozen en hotel geboekt. Helaas dit jaar iets minder riant dan vorig jaar, maar volgens mij is het wel okee. Lokatie is iig goed: http://www.shinjyuku-wh.com

Op advies van mensen in dit topic ook nog even gekeken naar Sunroute Plaza, maar dat had geen kamers beschikbaar in de periode dat wij er zijn. Wel weer heel veel zin in. Vriendinlief heeft het op zich genomen de planning te doen en ze geeft me nog geen inzage. Ben benieuwd :)
pi_89284789
Ooh je bent er al eens geweest met oud en nieuw? :o vertel eens: hoe is het? Wat valt er allemaal te doen? Hoe is de temperatuur in december? *nieuwsgierig*
pi_89295844


Bovenstaande foto is gemaakt op oudjaarsdag 2009 in Yoyogi Park. Het was toen windstil en een graad of dertien. Niet slecht, dus. Wij waren er van tweede kerstdag tot 6 januari en we hebben alleen maar mooi weer gehad. Wel heb ik begrepen dat er een paar dagen na ons vertrek een flinke storm is losgebarsten en dat Tokyo vlak daarna helemaal ondergesneeuwd is. Valt dus niet zoveel over te zeggen. Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben.

Oudjaarsavond is voor ons heel apart verlopen. Wij zijn gewoon naar buiten gegaan in de hoop iets tegen te komen en zijn uiteindelijk in een expat cafe uitgekomen, waar we tussen de Engelsen, Australiλrs en verdwaalde Japanners eindigden. Daar hebben we op groot scherm de K1 finales zitten kijken (leek wel een Nederlands feestje trouwens; Hari, Schilt, Bonjaski enzovoort). Het feestje was een countdown party. Da's aftellen tot 2400 iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen en dan naar huis om het te vieren met de familie. Dat ging voor ons wat lastig, natuurlijk. ;) We hebben toen nog een beetje door de bijna uitgestorven stad geslenterd en teruggegaan naar het hotel om op onze eigen manier het nieuwe jaar in te luiden :+

Nieuwjaarsdag zijn we naar de tempel in yoyogi park geweest. Daar de nieuwjaarsceremonie gedaan met pak 'm beet 100.000 anderen. Ontzettende indrukwekkend en een mooie manier om eventjes stil te staan bij het feit dat er weer een jaar verstreken is. Weer eens wat anders dan met eenkater in je kist liggen, zeg maar ;)
pi_89311543
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[ afbeelding ]

Bovenstaande foto is gemaakt op oudjaarsdag 2009 in Yoyogi Park. Het was toen windstil en een graad of dertien. Niet slecht, dus. Wij waren er van tweede kerstdag tot 6 januari en we hebben alleen maar mooi weer gehad. Wel heb ik begrepen dat er een paar dagen na ons vertrek een flinke storm is losgebarsten en dat Tokyo vlak daarna helemaal ondergesneeuwd is. Valt dus niet zoveel over te zeggen. Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben.

Oudjaarsavond is voor ons heel apart verlopen. Wij zijn gewoon naar buiten gegaan in de hoop iets tegen te komen en zijn uiteindelijk in een expat cafe uitgekomen, waar we tussen de Engelsen, Australiλrs en verdwaalde Japanners eindigden. Daar hebben we op groot scherm de K1 finales zitten kijken (leek wel een Nederlands feestje trouwens; Hari, Schilt, Bonjaski enzovoort). Het feestje was een countdown party. Da's aftellen tot 2400 iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen en dan naar huis om het te vieren met de familie. Dat ging voor ons wat lastig, natuurlijk. ;) We hebben toen nog een beetje door de bijna uitgestorven stad geslenterd en teruggegaan naar het hotel om op onze eigen manier het nieuwe jaar in te luiden :+

Nieuwjaarsdag zijn we naar de tempel in yoyogi park geweest. Daar de nieuwjaarsceremonie gedaan met pak 'm beet 100.000 anderen. Ontzettende indrukwekkend en een mooie manier om eventjes stil te staan bij het feit dat er weer een jaar verstreken is. Weer eens wat anders dan met eenkater in je kist liggen, zeg maar ;)
_O-

Mooie foto en dame! Ben jij dat/is dat je vriendin/vrouw?

Superbedankt voor de fijne info. Valt nog echt super mee dan, die temperaturen! Ik had al helemaal snowboots gekocht, aangezien ik dacht dat de temperatuur niet boven het vriespunt zou komen :')

Maar ik denk dat we ook zoiets zullen gaan doen ja; kijken wel waar we terecht komen, het wordt vast gezellig :Y We zitten in Kyoto, dus misschien naar een van de vele tempels ofzo.

Ik denk dat O&N voor Japanners een veel diepere betekenis heeft dan voor ons Nederlanders. Hier is het idd jezelf compleet dronken voeren, ergens in een kroeg hangen en om 0600 weer naar huis. En dat ze daar dan naar een tempel gaan vind ik wel heel mooi.
pi_89313455
31 december viel zeker op een doordeweekse dag, als ik zo de 'drukte' in Yoyogi zie!
pi_89329278
Weet iemand een mooie lijstje of site met de absolute must-see/must-do/experiences in Tokyo/Kyoto?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_89330423
Gratis sake bij de schrijn met nieuwjaar je weet :)

Paar keer in Nagasaki oudjaar gevierd en dan gingen we na 0:00 naar een schrijn in de buurt.

Daar begon het feest pas op 1 januari wel...Tot 31 december bestonden de festiviteiten uit: het schoonmaken en opkalefateren (schrijf je dat zo? ;x) van het hele huis. Op 1 januari was het dan de hele dag drinken en eten.

Toen ik er voor de 1e jaar oudjaar vierde voelde het wel als een deceptie...Beetje tv-shows en K1 kijken. En verder eigenlijk gewoon een normale avond. En geen vuurwerk was ook een groot gemis.
leven als een koning
pi_89330585
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 05:05 schreef Blaetman het volgende:
Gratis sake bij de schrijn met nieuwjaar je weet :)

Paar keer in Nagasaki oudjaar gevierd en dan gingen we na 0:00 naar een schrijn in de buurt.

Daar begon het feest pas op 1 januari wel...Tot 31 december bestonden de festiviteiten uit: het schoonmaken en opkalefateren (schrijf je dat zo? ;x) van het hele huis. Op 1 januari was het dan de hele dag drinken en eten.

Toen ik er voor de 1e jaar oudjaar vierde voelde het wel als een deceptie...Beetje tv-shows en K1 kijken. En verder eigenlijk gewoon een normale avond. En geen vuurwerk was ook een groot gemis.
Ik woon nu drie jaar in Japan en dit wordt de eerste keer hier met oud-en-nieuw. Ben benieuwd...
pi_89342953
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:43 schreef Melochan het volgende:

[..]

_O-

Mooie foto en dame! Ben jij dat/is dat je vriendin/vrouw?

Superbedankt voor de fijne info. Valt nog echt super mee dan, die temperaturen! Ik had al helemaal snowboots gekocht, aangezien ik dacht dat de temperatuur niet boven het vriespunt zou komen :')

Maar ik denk dat we ook zoiets zullen gaan doen ja; kijken wel waar we terecht komen, het wordt vast gezellig :Y We zitten in Kyoto, dus misschien naar een van de vele tempels ofzo.

Ik denk dat O&N voor Japanners een veel diepere betekenis heeft dan voor ons Nederlanders. Hier is het idd jezelf compleet dronken voeren, ergens in een kroeg hangen en om 0600 weer naar huis. En dat ze daar dan naar een tempel gaan vind ik wel heel mooi.
Ja, da's m'n meisje. Voor wat betreft de temperatuur: neem die boots maar wel mee, hoor. Het zou zomaar kunnen da je nu wel de ballen uit je broek vriest ;)

Ja, de nieuwjaarsceremonie is erg mooi en indrukwekkend. Echter, als je dan aan de andere kant het park uitloopt en Harajuku in gaat, barst de uitverkoop meteen los. Ook zijn er allemaal stands met hapjes en drankjes en hangt er een best feestelijke stemming. Behoorlijk contrast met de rust die 200 meter verderop heerst :)
pi_89343565
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 06:47 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Ik woon nu drie jaar in Japan en dit wordt de eerste keer hier met oud-en-nieuw. Ben benieuwd...
Doet me er opeens aan denken: De 1e keer oudjaar in Japan was ook meteen de 1e keer dat ik mijn aanstaande vrouw durfde te kussen :) Dus het was toch nog wel geslaagd :)

Ik denk dat ik dit jaar maar eens in de stad een feest ga bezoeken ofzo. Tot nu toe heb ik nieuwjaar altijd redelijk kleinschalig gevierd.
leven als een koning
pi_89400630
quote:
Omwisselen heb ik nog nooit in Nederland gedaan. Alle keren dat ik naar Japan ben geweest, heb ik op het vliegveld (Narita en Kansai) gewoon gepint bij de Citibank. Deze zit gewoon in de hal waar je uitkomt als je je koffer hebt gehaald. Met de Mastercard kun je absoluut pinnen, ik doe niet anders. Kan inderdaad bij de 7/11s (convenience stores) en bij de Citibanks!
Bedankt voor je reply! Ik neem aan dat ik gewoon met de Mastercard van de ING kan pinnen? (Met een pincode enzo.)

En nog een vraagje: hoe it het met Nederlandse mobiels in Japan? Aangenomen dat mijn mobiel compatible is met het Japanse netwerk (ik heb geen idee hoe ik daar achter kom, dat is veels te ingewikkeld voor mij, dus advies hierover zou ook heel fijn zijn), kan ik dan gewoon bellen in Japan? Kost het veel duurder?

[ Bericht 22% gewijzigd door LadyDynamite op 01-12-2010 20:39:16 ]
  woensdag 1 december 2010 @ 21:37:37 #34
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_89405819
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:09 schreef LadyDynamite het volgende:

[..]

Bedankt voor je reply! Ik neem aan dat ik gewoon met de Mastercard van de ING kan pinnen? (Met een pincode enzo.)

En nog een vraagje: hoe it het met Nederlandse mobiels in Japan? Aangenomen dat mijn mobiel compatible is met het Japanse netwerk (ik heb geen idee hoe ik daar achter kom, dat is veels te ingewikkeld voor mij, dus advies hierover zou ook heel fijn zijn), kan ik dan gewoon bellen in Japan? Kost het veel duurder?
kan ik je wel uitleggen, als je mobiel hier UMTS ondersteund, dan kan je gewoon bellen in japan. echter afhankelijk van het abbo zal je wel extra kosten hebben voor bellen in het buitenland (tenzij je geluk heb ennog het oude T-Mobile FLEX heb) kosten waren uit me hoofd iets van 2 euro per minuut ofzo
pi_89416692
Thanks! Ik heb deze telefoon: http://www.shoptoit.ca/br(...)hone-wcdma/11192593/
Dan zou ik dus in Japan kunnen bellen?
  donderdag 2 december 2010 @ 08:18:44 #36
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_89417371
Heb zelf met zijn voorganger (de N82) in Japan lopen bellen ;)
gaat het prima doen :)
pi_89417425
Haha toevallig. :9 Bedankt~.
pi_89420092
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:09 schreef LadyDynamite het volgende:

[..]

Bedankt voor je reply! Ik neem aan dat ik gewoon met de Mastercard van de ING kan pinnen? (Met een pincode enzo.)

En nog een vraagje: hoe it het met Nederlandse mobiels in Japan? Aangenomen dat mijn mobiel compatible is met het Japanse netwerk (ik heb geen idee hoe ik daar achter kom, dat is veels te ingewikkeld voor mij, dus advies hierover zou ook heel fijn zijn), kan ik dan gewoon bellen in Japan? Kost het veel duurder?
Inderdaad :Y Veel plezier in Japan verder! Wanneer ga je, hoelang blijf je en waar ga je allemaal heen? :9
pi_89462351
Ik had destijds een Vodafone 25MB voor 10 euro internetactie, die was erg prettig. Japan heeft geen GSM/GPRS netwerk maar alleen 3G (UMTS en hoger).

Pinnen met een creditcard kan, maar er zitten wel hoge transactiekosten bij, zo uit mijn hoofd meer dan 10 euro. Tegenwoordig kunnen we ook weer bij de 7-11 (supermarkt op bijna letterlijk elke hoek van de straat) pinnen met je normale bankpas, zolang er een Maestro logo op staat.
pi_89481926
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 03:22 schreef Kyoshi het volgende:
Ik had destijds een Vodafone 25MB voor 10 euro internetactie, die was erg prettig. Japan heeft geen GSM/GPRS netwerk maar alleen 3G (UMTS en hoger).

Pinnen met een creditcard kan, maar er zitten wel hoge transactiekosten bij, zo uit mijn hoofd meer dan 10 euro. Tegenwoordig kunnen we ook weer bij de 7-11 (supermarkt op bijna letterlijk elke hoek van de straat) pinnen met je normale bankpas, zolang er een Maestro logo op staat.
Nooit gehad. :o
pi_89646651
Echt waar? Ik heb het puur van horen zeggen, zelf m'n creditcard nooit gebruikt.
pi_89653077
Lees even de voorwaarden van je creditcard. Meestal is het iets van 4 euro en een paar procent koersopslag (en dat laatste zie je niet echt, alleen als je tegelijkertijd met een bankpas geld pint).
Betalen met creditcard kost meestal niets extra in het buitenland.
pi_89664672
Pinnen met creditcard kost je met ING sowieso geld, binnen- en buitenland.

Betalen is idd 'gratis'.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_89669745
Betalen met ING creditcards is ook niet meer 'gratis', evenals AmEx. Er worden tegenwoordig wisselkosten berekend. Iets van 1.5% per transaktie... erg jammer.
pi_89672009
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:41 schreef IntensiveGary het volgende:
Betalen met ING creditcards is ook niet meer 'gratis', evenals AmEx. Er worden tegenwoordig wisselkosten berekend. Iets van 1.5% per transaktie... erg jammer.
Iets minder maar; "De ING berekent een koersopslag van 1% (per 1 januari 2011 1,35%) op alle transacties met uw creditcard in vreemde valuta."
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_89678585
Ik ben ook nog steeds in Japan!

Nog steeds bezig met de tempeltocht, ik zit nu bij #78 in buurt. Denk dat ik na een dag of 3 bij #88 sta, dan nog terug naar #1 en dan is het voorbij, na een dikke 50 dagen op pad te zijn geweest. Ben nog tot 3 januari in Japan.

Zijn er nog mensen te porren voor een karaokeparty ergens in Tokyo rond kerstmis? Huren we een hokkie af en dan kunnen we de beest uithangen. Ze hebben ook George Baker, maak je geen zorgen!
pi_89723655
Ahh, Japan. Ik mis het wel hoor. Eigenlijk wil ik er aankomende zomer weer heen maar daar heb ik het geld niet voor ;(
pi_89905627
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:23 schreef NegaSado het volgende:
Ik ben ook nog steeds in Japan!

Nog steeds bezig met de tempeltocht, ik zit nu bij #78 in buurt. Denk dat ik na een dag of 3 bij #88 sta, dan nog terug naar #1 en dan is het voorbij, na een dikke 50 dagen op pad te zijn geweest. Ben nog tot 3 januari in Japan.

Zijn er nog mensen te porren voor een karaokeparty ergens in Tokyo rond kerstmis? Huren we een hokkie af en dan kunnen we de beest uithangen. Ze hebben ook George Baker, maak je geen zorgen!
Ik snap dat jij straks wel wat zin hebt in wat stedelijk vertier :) Als ik in Tokyo geweest was rond kerst was ik zeker up voor het geweest.
leven als een koning
pi_89915538
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:23 schreef NegaSado het volgende:
Ik ben ook nog steeds in Japan!

Nog steeds bezig met de tempeltocht, ik zit nu bij #78 in buurt. Denk dat ik na een dag of 3 bij #88 sta, dan nog terug naar #1 en dan is het voorbij, na een dikke 50 dagen op pad te zijn geweest. Ben nog tot 3 januari in Japan.

Zijn er nog mensen te porren voor een karaokeparty ergens in Tokyo rond kerstmis? Huren we een hokkie af en dan kunnen we de beest uithangen. Ze hebben ook George Baker, maak je geen zorgen!
Tatsuya wil wel!! Doe hem de groetjes van Martijn ;)
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:08:16 #50
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_89931392
Mijn vriendin en ik willen komende zomer weer richting Azie; Japan lijkt mij zelf geweldig, maar volgens mij ook vrij prijzig. Maar wat ben je nu ongeveer kwijt voor 2 weken Japan (vlucht, basic hotel, backpackstyle)?!

We hebben ong. 2000,- p.p, ga je het daarmee redden?!
pi_89936289
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:08 schreef travelman het volgende:
Mijn vriendin en ik willen komende zomer weer richting Azie; Japan lijkt mij zelf geweldig, maar volgens mij ook vrij prijzig. Maar wat ben je nu ongeveer kwijt voor 2 weken Japan (vlucht, basic hotel, backpackstyle)?!

We hebben ong. 2000,- p.p, ga je het daarmee redden?!
2000 betaalden wij ook in 2008. Inclusief ticket en hotels. En eten volgens mij. Daarbovenop sliepen we in 4+ sterrenhotels, maar dat was toen ook wel gunstig met de wisselkoers (bijna 180 yen voor een euro..). Maar denk dat dat wel moet gaan lukken ja :Y Ik hoop dat andere mensen je verder kunnen helpen met tips voor hotels :)

En verder nog 9 dagen *O* Heb er ιcht zin in, benieuwd naar O&N enzo :s)
  woensdag 15 december 2010 @ 18:21:13 #52
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_89967277
2000 backpacksyle hotel moet wel lukken. Wij zijn nu twee keer 17-18 dagen geweest, voor +/ 2500-2750 pp, maar dat waren geen backpackhotels....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_89968502
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:23 schreef NegaSado het volgende:
Ik ben ook nog steeds in Japan!

Nog steeds bezig met de tempeltocht, ik zit nu bij #78 in buurt. Denk dat ik na een dag of 3 bij #88 sta, dan nog terug naar #1 en dan is het voorbij, na een dikke 50 dagen op pad te zijn geweest. Ben nog tot 3 januari in Japan.

Zijn er nog mensen te porren voor een karaokeparty ergens in Tokyo rond kerstmis? Huren we een hokkie af en dan kunnen we de beest uithangen. Ze hebben ook George Baker, maak je geen zorgen!
haha, leuk. :-) helaas komen wij de 29e pas aan...
pi_90061145
Reken (per persoon) voor de vlucht ongeveer 600-800 euro, per overnachting per persoon 20-30 euro als je een hostel neemt, anders 40-60 voor een hotel (of Japanse stijl minshuku). Qua eten en zakgeld is het prima te doen met 20 euro, als je niet te kieskeurig bent. Als je wil rondtrekken is een Japan Railpass een aanrader (1 week voor 350 euro, 2 voor 460 en 3 voor 570) maar voor jullie budget niet zo geschikt. Highway bussen zijn ongeveer de helft goedkoper zo uit mijn hoofd. Natuurlijk kan je ook liften maar dan is een planning erg lastig. Je zou het kunnen redden met veel wikken en wegen maar ik denk dat je dan geen waar voor je geld hebt en nog belangrijker geen plezier hebt als je elke cent moet tellen. Zoals hierboven, de koers is momenteel heel erg bedroevend laag. Ik zou zeggen spaar er een 1000 euro bij en/of ga op een later tijdstip.

Zelf ga ik van de zomer wel, ik kan mezelf niet tegenhouden helaas. :)
pi_90063043
Oh shit! Ik moet nog een railpass aanvragen vσσr donderdag :') Kan dat? Compleet vergeten, ga over een paar dagen weg maar heb nog niet eens een planning ofzo :') En moet nog een hotel boeken :X
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:14:21 #56
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90067689
ff jalpak.de checken. Die zijn erg rap altijd, met verzenden.
En de TNT staakt niet meer, dus dat zou moeten kunnen...

En anders in Amsterdam, voor 12,50 heb je m binnen een uur:
http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/14.htm
Haters everywhere but I don't really care.
pi_90126708
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 23:14 schreef matthijst het volgende:
ff jalpak.de checken. Die zijn erg rap altijd, met verzenden.
En de TNT staakt niet meer, dus dat zou moeten kunnen...

En anders in Amsterdam, voor 12,50 heb je m binnen een uur:
http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/14.htm
Dank :)

Net even dat formulier ingevuld dat op Tozai's site staat, en aangegeven dat we ze voor donderdag moeten hebben. Hoop dat ik ze dinsdag of woensdag kan halen :)
pi_90339330
Ik vrees dat het niet geheel netjes is om hier te vragen, maar je met toch wat...

Hilfe ! ;)

Wij hebben kadootjes gehad, en volgens mij is het Japans. Nu snappen we dat het voetbad dingesen zijn, maar we komen er niet uit (goh...). Kan iemand helpen ?

plaatje 1:
plaatje 2:

dank ! Dank ! Dank !
pi_90339471
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:33 schreef novw het volgende:
Ik vrees dat het niet geheel netjes is om hier te vragen, maar je met toch wat...

Hilfe ! ;)

Wij hebben kadootjes gehad, en volgens mij is het Japans. Nu snappen we dat het voetbad dingesen zijn, maar we komen er niet uit (goh...). Kan iemand helpen ?

plaatje 1: [ afbeelding ]
plaatje 2: [ afbeelding ]

dank ! Dank ! Dank !
Het is Chinees :P
Maar misschien kan iemand hier alsnog wel helpen :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_90357297
b*. Chinees?!?! Nee toch? Oeps...
pi_90388344
Jup is chinees.
Ze gebruiken wel dezelfde karakters. Maar Japans heeft nog katakana+horagana erbij. Zit hier ook niet tussen.

Als je goed Japans kan. Kan je dus wel een beetje gokken. maar nooit helemaal.

Ik gok(niet 100% zeker). Dat je de eerste ong 15-20 minuten moet gebruiken.

en de tweede 20-30 minuten.

Verder kom ik ook niet x')
pi_90418109
Verkeerde topic. Ook al gebruiken Japanners ook Chinese karakters, hetzelfde zijn ze qua betekenis niet altijd.
pi_90425777
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:33 schreef novw het volgende:
Ik vrees dat het niet geheel netjes is om hier te vragen, maar je met toch wat...

Hilfe ! ;)

Wij hebben kadootjes gehad, en volgens mij is het Japans. Nu snappen we dat het voetbad dingesen zijn, maar we komen er niet uit (goh...). Kan iemand helpen ?

plaatje 1: [ afbeelding ]
plaatje 2: [ afbeelding ]

dank ! Dank ! Dank !
Plaatje 1: Het rechter zakje (waar 20 op staat) oplossen in 8-10 liter lauw water. 15-20 min badderen. Hierna het linker zakje toevoegen en dan nog 3-5 min badderen. Je voeten drogen met een schone droge handdoek.
Plaatje 2: Je moet het pakje oplossen in 10-15 liter lauw water. En dan 20-30 min badderen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door greatchampion op 25-12-2010 10:50:53 ]
pi_90455845
aha woepie. Dan was die twee liter waar wij het m,ee uit hadden geprobeerd dus inderdaad fout. Dank ! Dank ! Dank !
pi_90502753
Ik probeer nu zo nu en dan sinds dit schooljaar wat te kijken wat ik qua opties heb om te studeren in Japan (of Korea/China), maar tot nu toe 0,0 succes. Ik doe Artificial Intelligence (2e jaars master nu), dus had wel het idee dat er een of andere beurs/contact/whatever er zou zijn, maar dat valt vies tegen. Hetgene wat ik tot nu toe heb gevonden zijn beurzen voor biologie, psychologie en de standaard communicatie/economie naast de voorspelbare 'asian studies', maar niks technisch qua uitwisselingen. Ook op mijn universiteit (VU) blijkt er geen contacten te zijn (ze hebben enkel veel in europa en 3 in USA... ) en op de UvA kan ik geen steun verwachten want ik ben maar een bijvakstudent daar.

Desondanks lijkt het wel op een of andere manier mogelijk moeten zijn, aangezien ik iemand ken die er heen was voor onderzoek (master maar dan biologie), een paar zijn naar China geweest (ook niet van mijn studie..) en zo lees ik wel meer verhalen, waarbij de ene op een nog meer dubieuzere manier er terecht is gekomen dan de andere. En dan ga je toch wel afvragen waar ik precies fout zit.

Iemand tips/advies of die toevallig iets weet? Qua cijfers zit ik okι, motivatie genoeg en ik heb al aardig wat japans geleerd, het is alleen dat ik nergens iets lijk te kunnen vinden dat in mijn gebied zit. De ene na de andere universiteitswebsite die ik vind lijkt enkel courses te bieden die enkel economie/communicatie/psychologie gerelateerd zijn.
pi_90534150
Zo, even snel de koffer inpakken en dan wegwezen :-)

Volgende bericht is vanuit Tokyo!
pi_90550416
@koffiegast: Ik snapt precies wat je bedoeld, ik heb hetzelfde probleem. Ik zit zelf in de (HBO) Informatica en techniek is inderdaad heel erg lastig, vooral in Japan. Om een lang verhaal kort te houden, het enige wat je kan proberen is Vulcanus in Japan. Maar dit moet je wel helemaal zelf doen en ook ongeveer 6/7 wordt afgewezen. Er zijn sowieso maar heel weinig uitwisselingsmogelijkheden naar Japan, ik weet dat UU in Biologie iets heeft en dat HU nu bezig is in de Economie (nog niets concreets).

Wat ook mogelijk is is op je eigen kosten in Japan studeren maar reken dan wel op 2500 euro per maand aan kosten. Daarnaast mag je ook maar beperkt een bijbaan hebben. Niet realistisch in mijn opzicht.

Wat is precies de reden dat je naar Japan wilt? Als het de taal leren is kan je dat ook buiten je studie doen bijvoorbeeld. Zoek je een baan kom je met je master ook best een eindje.

Ik ben bang dat het voor mij ook op niets gaat uitlopen, ik zit er zelf aan te denken om als tweede studie Japanse taal en Cultuur te gaan doen.
pi_90569756
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:49 schreef Kyoshi het volgende:
@koffiegast: Ik snapt precies wat je bedoeld, ik heb hetzelfde probleem. Ik zit zelf in de (HBO) Informatica en techniek is inderdaad heel erg lastig, vooral in Japan. Om een lang verhaal kort te houden, het enige wat je kan proberen is Vulcanus in Japan. Maar dit moet je wel helemaal zelf doen en ook ongeveer 6/7 wordt afgewezen. Er zijn sowieso maar heel weinig uitwisselingsmogelijkheden naar Japan, ik weet dat UU in Biologie iets heeft en dat HU nu bezig is in de Economie (nog niets concreets).

Wat ook mogelijk is is op je eigen kosten in Japan studeren maar reken dan wel op 2500 euro per maand aan kosten. Daarnaast mag je ook maar beperkt een bijbaan hebben. Niet realistisch in mijn opzicht.

Wat is precies de reden dat je naar Japan wilt? Als het de taal leren is kan je dat ook buiten je studie doen bijvoorbeeld. Zoek je een baan kom je met je master ook best een eindje.

Ik ben bang dat het voor mij ook op niets gaat uitlopen, ik zit er zelf aan te denken om als tweede studie Japanse taal en Cultuur te gaan doen.
Paar jaar terug raakte ik geοnteresseerd in hoe andere talen nou werken en hoe mensen denken (ik studeer AI), dus ik ging kijken naar Japans waar iedereen altijd had van 'ongelofelijk moeilijk' enzo. Ik heb toen half jaar vrij aardig wat geleerd (inmiddels wel deel vergeten, maar ik kan nog vrij aardig wat lezen heb ik gemerkt), maar ondertussen wakkert het toch wel aan om het toch wel eens echt te leren en ik had de naοeve dromen van hoe ik daar via via toch daar kon studeren en anders wel in ander Aziatisch land waar economie en technologie booming is. Zodoende heb ik dus zitten rondkijken. Ik weet niet of ik voor een tweede studie moet gaan, de taal en beetje cultuur interesseren me wel (anders blijf je er niet lang aanzitten natuurlijk), maar dat ik nou echt Japan gek ben.. zou ik ook niet zeggen. Wellicht dat ik gewoon mijn master moet afronden en kijken of er opties zijn als banen (daar of elders).

Dat vulcanus ga ik wellicht proberen, wie weet hebben ze op een of andere manier interesse in een AI student (2e jaars master) :')
pi_90570666
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 03:44 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Paar jaar terug raakte ik geοnteresseerd in hoe andere talen nou werken en hoe mensen denken (ik studeer AI), dus ik ging kijken naar Japans waar iedereen altijd had van 'ongelofelijk moeilijk' enzo. Ik heb toen half jaar vrij aardig wat geleerd (inmiddels wel deel vergeten, maar ik kan nog vrij aardig wat lezen heb ik gemerkt), maar ondertussen wakkert het toch wel aan om het toch wel eens echt te leren en ik had de naοeve dromen van hoe ik daar via via toch daar kon studeren en anders wel in ander Aziatisch land waar economie en technologie booming is. Zodoende heb ik dus zitten rondkijken. Ik weet niet of ik voor een tweede studie moet gaan, de taal en beetje cultuur interesseren me wel (anders blijf je er niet lang aanzitten natuurlijk), maar dat ik nou echt Japan gek ben.. zou ik ook niet zeggen. Wellicht dat ik gewoon mijn master moet afronden en kijken of er opties zijn als banen (daar of elders).

Dat vulcanus ga ik wellicht proberen, wie weet hebben ze op een of andere manier interesse in een AI student (2e jaars master) :')
Je kunt ook eens gaan praten met (grote) internationale bedrijven met een vestiging in Japan. Misschien kun je een stage regelen of zelfs een baan. Geen idee of het kans van slagen heeft, maar niet geschoten is altijd mis he :P
Ik weet ook niet wat voor soort bedrijven jij iets voor zou kunnen betekenen, maar ik weet dat IBM bijvoorbeeld wel vestigingen in Japan heeft.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_90586570
Een 2e jaars student hebben ze geen interesse in, je moet minimaal 3e jaars zijn. :+

Via een internationaal bedrijf is inderdaad een goed idee maar er is bijna niemand die dat voor elkaar krijgt. Naast dat je op je knieλn naar de CEO moet zijn moet je prestatieniveau erg hoog zijn.

Nu op dit moment is het heel erg moeilijk, veel bedrijven voeren een vacaturestop sinds de financiλle crisis. Zelfs voor hoogopgeleide Japanse studenten die van de universiteit komen is het heel moeilijk om een baan te vinden. Ze beginnen in hun afstudeerjaar al en hopen binnen 2 jaar of zelfs nog langer een baan te kunnen vinden. De werkloosheid heeft een recordhoogte van 5% bereikt en ongeveer 1,3% van de bevolking zit in de sociale bijstand (ook nog nooit voorgekomen). Nog steeds cijfers waar wij van dromen, dat wel.
Wij als buitenlanders hebben dan helemaal geen kans. Ook moet je concurreren met Chinezen en Indiλrs. Die willen ook dolgraag naar Japan. China mag dit jaar de economie van Japan (eindelijk) in grootte overwonnen hebben, Tokyo is nog steeds hθt grote voorbeeld.

Ik denk dat je via een uitwisseling of stage de meeste kans maakt, daarna toch het via-via verhaal. Als buitenlander direct solliciteren is lastig, bijna alle bedrijven eisen dat je al in Japan woont. En om in Japan te komen als niet-toerist moet je een werkvisum hebben of getrouwd zijn met een Japanner. In ieder geval, de allereerste stap is vloeiend Japans beheersen, maar dat is een taak die goed mogelijk is. De tweede stap is ergens heel goed in worden, Dan maak je kans. Geluk moet je altijd hebben. Geen idee wat je kansen zijn met een specialisatie als AI.

Tuurlijk kan je wel "simpel" werk vinden, maar als je graag op je zuur verdiende HBO+ niveau wil werken, helaas. Er zijn ook duizenden leraren Engels bijvoorbeeld.

Ik spreek overigens puur alleen voor Japan. Los van dit alles moet het land je ook aanstaan. Leven met 本音(hon'ne) en 建前 (tatemae) moet je kunnen en willen. Ook het Nederlandse individualisme komt je daar niet zo te pas. ;)

De reden dat ik er wel een tweede studie tegenaan wil gooien is dat ik ook een half jaar geleden met Japans begonnen ben en mijn interesse toch meer gaat naar een taal/cultuurstudie neigt. Ik heb er ondertussen meer interesse voor dan Informatica.
pi_90705481
tvp!

wil proberen eind juli/begin augustus wederom naar japan te gaan! maar ditmaal zal ik waarschijnlijk in mijn eentje naar Tokyo gaan. Ben er afgelopen februari geweest, maar toen had ik mazzel dat een maat van me daar voor een jaar studeerde.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:46:02 #72
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_90707085
haha lekker hoor ;)
mja voor mij is het nog ff kijken of ik al dan niet ga dit jaar :)
pi_90716252
Tvp, want ik ga in juni naar Japan. :)
pi_90779510
Ga niet, ik herhaal - NIET - op 3 januari met een Shinkansen van Kyoto naar Tokyo. Einde bericht :')

Verder is het leuk hier! *O*
  maandag 3 januari 2011 @ 13:32:07 #75
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_90789570
Wat is er vandaag te doen op dat traject dan?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90833441
Mensen keren terug naar de grote stad (Tokyo?) na het O&N vieren buiten de stad. Daarnaast was het ook nog eens een national holiday, dus alle Shinkansens waren propvol. Maar gelukkig hadden we kaartjes voor de Hikari-trein om 19:29, dus we zijn gewoon veilig in Tokyo aangekomen. Maar het was effe wat :')
pi_90833525
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristisch :') Het enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
pi_90944845
Tokyo Sky Tower begint op te schieten. Tering, wat wordt dat kreng hoog. Vergelijk het maar met het Metropolitan gebouw op de voorgrond. :X

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_90978397
Hee daar waren we vandaag :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:09:26 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90978575
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:26 schreef Melochan het volgende:
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristisch :') Het enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
Dat Gundam beeld is cool!
Ze verkopen ook voor 2000 Yen zσn 1/144th bouwpakket ervan.
Voorgeverfd en helemaal in elkaar te klikken zonder lijm. Geinig souvenir :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_90983917
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan! :)

Deeltje 1:


[ Bericht 4% gewijzigd door NegaSado op 07-01-2011 21:08:49 ]
pi_91019872
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan! :)

Deeltje 1:
heb je het achteraf ook helemaal gehaald? :)
pi_91020082
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan! :)

Deeltje 1:
Oh cool. Ik ga volgende maand weer 10 dagen naar Japan, waarvan 5-6 dagen naar Shikoku. Ik ben benieuwd. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_91031021
Gisteren thuisgekomen. Het was weer geweldig. Nu weer tot eind december wachten voor we weer gaan :(

zal vanavond wat foto's plaatsen :-)
pi_91056575


















pi_91056722


















pi_91056793


















pi_91056821












pi_91057368


Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.

Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
pi_91057690
Prachtige foto's _O_

Waar is dit?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_91058749
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 09:26 schreef NegaSado het volgende:

Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.

Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
Helaas zijn we te kort in Ikebukuro geweest om de boekwinkels uit te pluizen. We hadden ons die dag verslapen en m'n meisje was nog ziek ook. We zijn er dus een beetje doorheen gerend. Sowieso hebben we nog veel te weinig gezien van Tokio. We zijn er nu twee keer geweest, in totaal 22 dagen en we hebben nog steeds maar een fractie verkend. En dan te bedenken dat we heel Japan ooit in een week of vier willen doorkruisen ...

Ja, veel nachtfoto's. Logisch natuurlijk, daar dat 'makkelijk scoren' is op fotografisch gebied. Ook wilde ik het aantal foto's een beetje beperken om de thread niet teveel te vervuilen. het zijn er alsnog bijna veertig geworden hoor. :+

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 10:01 schreef Strolie75 het volgende:
Prachtige foto's _O_

Waar is dit?

Dank je. Ik heb me suf gesjouwd met mn camera, maar het was de moeite waard :)

Deze plaat is gemaakt in Roppongi Hills. Het is een speeltuin vlakbij een internationale school. Als je met je met je rug richting Roppongi Station staat, ligt de speeltuin vlak achter het Mori Building (waar overigens op dit moment een geweldige expositie is. Aanrader!).
pi_91103377
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.

Iemand tips voor basiscursussen?
pi_91105361
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:26 schreef IntensiveGary het volgende:
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.

Iemand tips voor basiscursussen?
www.japanology.nl
Daar staan 15 lessen in het Nederlands op. Je kan je ook inschrijven voor de lessen in Leiden maar die zijn nu al begonnen.
pi_91106299
Zelf toen begonnen met deze site http://iteslj.org/v/j/ in combinatie met deze hiragana drill http://www.chipchat.com/NihonGo/protect/HiraganaDrill.html. Succes!
pi_91115615
Ben ook weer thuis, was een leuke vakantie :) Wel grappig dat ik Tokyo ιcht niet leuk meer vind, in tegenstelling tot een paar jaar geleden, toen ik er voor het eerst was :) Maar alsnog wel heel erg genoten van Japan en al zijn vreemdheden, en kan niet wachten tot september, dan zit ik er voor een half jaar :s)

@ Naga: wat een supertoffe reis heb jij gemaakt zeg! In Japan zat ik trouw je blogposts te lezen, heb echt genoten :Y

@Intensive: Wow wat een vette foto's! _O_ Wou dat ik zulke foto's kon maken. Heb het wel geprobeerd, maar ik moet nog wat oefenen denk ik :P
pi_91120106
@Jirda & NegaSado: Bedankt! :) Ik ga ze even uitpluizen.

@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera ;)
pi_91126635
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:39 schreef IntensiveGary het volgende:
@Jirda & NegaSado: Bedankt! :) Ik ga ze even uitpluizen.

@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera ;)
Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ook :') Maar ik moet sowieso even uitpluizen hoe al die aparte standen enzo werken. Je hebt me eerder al tips gegeven, moet ik ook eens wat mee gaan doen :)

Mag ik trouwens vragen wat jou (en je meisje met όbervette jas) zo trekt aan Japan? :)
pi_91126877
Toffe foto's _O_

En die Oreo-tas heb ik ook :D ^O^
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 10 januari 2011 @ 19:33:06 #99
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_91128409
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken.... :9~
  maandag 10 januari 2011 @ 19:49:32 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91129319
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:33 schreef travelman het volgende:
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken.... :9~
Voor welke periode en met welke airline?
Ik zoek zelf voor de zomer en bij voorkeur met een maatschappij uit One World. Kom vooralsnog niet onder de 830 euro voor een retour
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91129554
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef XL het volgende:

[..]

Voor welke periode en met welke airline?
Ik zoek zelf voor de zomer en bij voorkeur met een maatschappij uit One World. Kom vooralsnog niet onder de 830 euro voor een retour
Voor welke periode zoek je ongeveer?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:02:24 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91130064
Vertrek na 23 juli tot begin Augustus
Periode 21 tot 24 dagen

Hoeft overigens niet naar Tokyo, mag ook naar andere steden als dat voordeliger is.
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91131280
Site van British Airways:

pi_91135744
quote:
@ Naga: wat een supertoffe reis heb jij gemaakt zeg! In Japan zat ik trouw je blogposts te lezen, heb echt genoten :Y
Leuk om te horen!! :)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:51:07 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91136386
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Melochan het volgende:
Site van British Airways:

[ link | afbeelding ]
Ach du Scheisse.... Amsterdam is tegenwoordig goedkoper dan Duesseldorf!
Nou ja, het scheelt bijna 200 euro dus de moeite waard om misschien toch vanaf Amsterdam te vliegen.
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91136693
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:51 schreef XL het volgende:

[..]

Ach du Scheisse.... Amsterdam is tegenwoordig goedkoper dan Duesseldorf!
Nou ja, het scheelt bijna 200 euro dus de moeite waard om misschien toch vanaf Amsterdam te vliegen.
Oh had gemist dat je vanaf Dusseldorf wilde reizen :o Maar het scheelt inderdaad heel wat :)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:58:46 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91136935
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Melochan het volgende:

[..]

Oh had gemist dat je vanaf Dusseldorf wilde reizen :o Maar het scheelt inderdaad heel wat :)
Ik denk ook niet dat ik dat verteld had. Maar eigenlijk is dat altijd voordelig. Ik woon in Duitsland op 20 minuutjes van Duesseldorf Airport. Overigens heeft Duesseldorf een zeer grote Japanse community en dus ook fantastisch goede Japanse restaurants
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91137456
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:58 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ik dat verteld had. Maar eigenlijk is dat altijd voordelig. Ik woon in Duitsland op 20 minuutjes van Duesseldorf Airport. Overigens heeft Duesseldorf een zeer grote Japanse community en dus ook fantastisch goede Japanse restaurants
Aah op die manier :)

Flinke Japanse community daar in Dusseldorf ja. Veel van gezien toen ik daar was een maand of twee geleden :) Gegeten bij Okinii ofzo aan de Immermannstrasse (ofzo?) en nog wat gedronken bij zo'n Japans cafe daar ergens aan de overkant :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:36:37 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91149362
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:06 schreef Melochan het volgende:

[..]

Aah op die manier :)

Flinke Japanse community daar in Dusseldorf ja. Veel van gezien toen ik daar was een maand of twee geleden :) Gegeten bij Okinii ofzo aan de Immermannstrasse (ofzo?) en nog wat gedronken bij zo'n Japans cafe daar ergens aan de overkant :)
Immermannstrasse is het 'Little Tokyo' inderdaad. Okinii is dan helaas een van de mindere sushi restaurants daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 11-01-2011 08:28:04 ]
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:27:37 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91149857
Kom regelmatig in Dusseldorf, dus ben benieuwd of ze okonomiyaki hebben in Dusseldorf en zo ja: waar?
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:29:51 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91149888
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:27 schreef matthijst het volgende:
Kom regelmatig in Dusseldorf, dus ben benieuwd of ze okonomiyaki hebben in Dusseldorf en zo ja: waar?
Ik was er nog nooit maar

http://www.imbiss-fuga.110mb.com/
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91150587
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef XL het volgende:

[..]

Immermannstrasse is het 'Little Tokyo' inderdaad. Okinii is dan helaas een van de mindere sushi restaurants daar.
Oh, heb er geen sushi gegeten :P
pi_91152090
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Melochan het volgende:

Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ook :') Maar ik moet sowieso even uitpluizen hoe al die aparte standen enzo werken. Je hebt me eerder al tips gegeven, moet ik ook eens wat mee gaan doen :)

Mag ik trouwens vragen wat jou (en je meisje met όbervette jas) zo trekt aan Japan? :)
500D is een fijne camera hoor. Goed stuk glas d'r op en je maakt al snel mooie platen. Heb 'm ook gehad. Momenteel heb ik een 1Ds Mk2 met 24-70L en dat helpt behoorlijk, al kom ik in het donker nog wel het een en ander te kort.

Voor wat betreft het fotograferen: sloop 'm van die auto-standen af; NU! ;) Eerst beginnen op standje P en dan, als je dat na een dagje of twee onder de knie hebt, naar volledig Manueel. Is ff prutsen, maar je haalt veel meer uit je camera. Verder, voor de avondshots met veel verlichting en auto's en zo: iso omhoog, zodat je nog wat restlicht meepakt. Doe je dat niet, dan is nl alleen je onderwerp belicht en alles er omheen, zwart. Bij stilstaande objecten de sluitertijd zo lang mogelijk. De 500D is niet zo zwaar, dus een monopod zorgt dan dat je 'm wat makkelijker stilhoudt. Bij bewegende objecten als auto's en zo, zet je de AF op servo(dan blijft 'ie continu scherpstellen) en de sluitertijd niet te kort. zo rond de 40 a 50. Mikken op een bewegende auto of zo en dan focussen en meebewegen met je object. Dan is je auto scherp en de achtergrond lekker wazig en streperig, waarmee je duidelijk de beweging ´ziet´. Dan beetje prutsen in Lightroom om de kleurtjes iets aan te zetten en de ruis een beetje terug te schroeven en je hebt een berg posters aan de muur ;)

Wat ons zo trekt aan Japan? Tsja, moeilijk de vinger op te leggen, denk ik. Er is zoveel mooi te vinden daar... Maar vooral dat de maatschappij op vrijwel geen enkel punt te vergelijken is met de onze. Zoveel verfijnder op heel veel vlakken. Van omgangsvormen tot voeding, kunst, cultuur, maar ook oppervlakkiger zaken als mode of service in een winkel. Verder vind ik dat ik nog niet zoveel recht van spreken heb, daar ik eigenlijk nog helemaal niet zoveel weet van het land. Het meeste is internet/reisgidsenwaarheid :+

We zijn nu twee keer in Tokyo geweest en van de rest van het land heb ik nog niets gezien. Eerst Tokyo maar eens flink ontdekken. Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat mensen Tokyo haten. Zelf ben ik echter stapelgek op grote steden en zeker op deze. Metropolen als Londen en New York zijn ook geweldig. Maar hier kan ik niet opgaan in de menigte. Door m'n uiterlijk en het niet spreken van de taal val ik ontzettend op, maar kan tegelijkertijd als een toeschouwer aan de zijlijn staan en heerlijk observeren.
pi_91159777
Ik ken me best voorstellen dat je al onder de indruk bent van Tokyo, maar eigenlijk zijn de mensen in Tokyo niet eens zo service-gericht. Net als Melochan was ik eerst helemaal ondersteboven van Tokyo maar toen ik er vorige maand een paar dagen zat vond ik het eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal. Buiten Tokyo doen ze toch weer net dat extra's voor je wat ze in Tokyo gewoon niet doen. Zo wilde ik in Ueno Station informatie inwinnen over waar ik een internetcafetje kon vinden maar omdat de service pas om 9 uur begon vond die jongen achter de balie daar dat ik die tijd nog maar eens terug moest komen. Buiten Tokyo zouden ze je dan direct helpen. En zo wilde ik in Harajuku een BookOff vinden, en normaal als je naar een konbini gaat om het te vragen halen ze er meteen kaarten bij en wijzen ze je de weg maar daar wilden ze er niks van weten. Ik zou bijna zeggen dat Tokyo niet echt Japan is, net zoals Amsterdam niet echt Nederland is (mijn mening hoor, zullen mensen zijn die Amsterdam het toppunt van Nederland vinden). Het 'echte' Japan buiten Tokyo is nog verfijnder, nog specialer, en als je daar eenmaal je hart aan verloren hebt, is er pas echt geen weg meer terug!
pi_91193672
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:43 schreef NegaSado het volgende:
Ik ken me best voorstellen dat je al onder de indruk bent van Tokyo, maar eigenlijk zijn de mensen in Tokyo niet eens zo service-gericht. Net als Melochan was ik eerst helemaal ondersteboven van Tokyo maar toen ik er vorige maand een paar dagen zat vond ik het eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal. Buiten Tokyo doen ze toch weer net dat extra's voor je wat ze in Tokyo gewoon niet doen. Zo wilde ik in Ueno Station informatie inwinnen over waar ik een internetcafetje kon vinden maar omdat de service pas om 9 uur begon vond die jongen achter de balie daar dat ik die tijd nog maar eens terug moest komen. Buiten Tokyo zouden ze je dan direct helpen. En zo wilde ik in Harajuku een BookOff vinden, en normaal als je naar een konbini gaat om het te vragen halen ze er meteen kaarten bij en wijzen ze je de weg maar daar wilden ze er niks van weten. Ik zou bijna zeggen dat Tokyo niet echt Japan is, net zoals Amsterdam niet echt Nederland is (mijn mening hoor, zullen mensen zijn die Amsterdam het toppunt van Nederland vinden). Het 'echte' Japan buiten Tokyo is nog verfijnder, nog specialer, en als je daar eenmaal je hart aan verloren hebt, is er pas echt geen weg meer terug!
He NegaSado, zat al je verhalen te lezen op je website, erg cool! :)

Ik ga met de mening van NegaSado mee, maar het blijft toch iedere keer best verrassend als ik daar aan kom. Die wolkenkrabbers en menigte, de openbaar vervoer.. :P

Half mei ben ik weer.. *O*
(iemand nog leuke tips? PM'en mag ook..)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:07:14 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91345557
Iemand een idee wat hier staat?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91349695
Matthijst:


Mededeling!

In belang van de veiligheid aub niet gebruiken tijdens het rijden.

Rijdt aub volgens de actueel geldende verkeersregels.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:17:34 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91350680
Thanks!
Was uit een navigatieprogramma op de iphone, vroeg me steeds af wat er nou stond :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91352246
Eigenlijk staat er:

Gefeliciteerd!

U heeft de koelkast gewonnnen.

Wilt u verder gaan voor de magnetron?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:04:33 #120
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91370080
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:40 schreef NegaSado het volgende:
Eigenlijk staat er:

Gefeliciteerd!

U heeft de koelkast gewonnnen.

Wilt u verder gaan voor de magnetron?
*proest*
Gast, me drankje, wat doe je?! _O-
  zondag 16 januari 2011 @ 12:04:35 #121
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_91403930
Heeft iemand die visjes die je uit een grijp automaat kan halen gespot :') ? wist niet wat ik zag hehe.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_91499891
Ik heb vandaag mijn foto's gescand van mijn eerste trip in Japan uit 1995! Hierbij wat foto's...

















  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:42:44 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91500000
Wat cool!

Shibuya Crossing? Er is veel veranderd. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91500506
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat cool!

Shibuya Crossing? Er is veel veranderd. :P
Klopt, en toen reed ik nog rond met een fiets in Tokyo.. :)

Helaas had ik toen niet echt bijgehouden waar welk foto genomen was! Hierbij mijn lesje wel geleerd!

Grotendeels weet ik wel waar deze foto's zijn gemaakt:

Foto 1: Narita (vlakbij de internationaal airport)

Foto 2: Kyoto

Foto 3: ?

Foto 4: Ergens in de Japanse alpen is een soort Madurodam gebouwd, de plaats had ik ooit wel eens gevonden, maar ik weet dat nu niet even, hier kom ik op terug!

Foto 5:?

Foto 6: Shibuya, Tokyo

Foto 7: Ikebukuro, Tokyo

Foto 8:In de buurt van Shibuya

Foto 9: Narita (vlakbij de internationaal airport)

Ik heb nog veel meer foto's te scannen, maar helaas crashte de software van mijn scanner. Er komt meer dus.. :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:07:30 #125
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91508330
Foto 1 Narita? Dat lijkt mij de Todai-Ji in Nara.



Ik ben benieuwd naar de rest! :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91510307
Leuk, die oude foto's! :)
pi_91512496
quote:
Foto 6: Shibuya, Tokyo
Nee, toch? Dit kan ook het redelijk drukke kruispunt waar je tegenaan loopt vanuit de Higashi-exit (oost) van Shinjuku Station zijn. Kruispunt van Shibuya is een flink stuk groter, en in Shibuya verkochten ze ook toen niet enkel overal camera's en elektronica, wat al die winkels in deze foto wel doen! Bovendien zie je op het grote bord helemaal rechtsbovenin de foto "Shinjuku" staan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:40 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_91512901
Ik wou net zeggen, dat is geen Shibuya. De gebouwen lijken op Shinjiku oost, maar de verkeerslichten staan uit, en iedereen loopt wat rond, dus het zou ook Akihabara of Ginza op een zondag kunnen zijn. Of Ikebukuro, waar ik de stijl reclame het meest op vind lijken. Maar het is in ieder geval geen Shibuya ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:01:15 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_91512934
En de maquette is van Angkor Wat, Cambodja. Apart om dat in Japan te zien, ze hebben precies dezelfde in het koninklijk paleis van Thailand.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91525654
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:52 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Nee, toch? Dit kan ook het redelijk drukke kruispunt waar je tegenaan loopt vanuit de Higashi-exit (oost) van Shinjuku Station zijn. Kruispunt van Shibuya is een flink stuk groter, en in Shibuya verkochten ze ook toen niet enkel overal camera's en elektronica, wat al die winkels in deze foto wel doen! Bovendien zie je op het grote bord helemaal rechtsbovenin de foto "Shinjuku" staan.
:@ ...dat klopt idd! Dit was in Shinjuku. Ik had wat verder mijn foto's bekeken en kwam de 'big screen' van Shinjuku Alta tegen...

Ondertussen heb ik het ook in google maps gevonden..

oud...


nieuw...


Kan me dat ook deels herinneren, er traden toen ook bandjes en artiesten op..

Zal morgen weer gaan scannen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Watashiwa op 18-01-2011 18:39:30 ]
pi_91531415
Zo, JR Pass voor volgende maand is ook weer besteld. Fantastisch systeem is het ook. :)
Alleen met een retourtje Okayama heb ik hem er al uit.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_91683833
Ik wil binnenkort mijn ticket gaan boeken, ergens in juli tot half augustus, waar boeken jullie je tickets? Ik kom qua prijs eigenlijk niet lager dan zo'n 650 euro via Aeroflot of iets duurder via British Airways. Vorige keren met KLM gegaan maar ik vind het niet zo erg om een tussenstop van maximaal een paar uur te maken en daarmee zo 150 euro of meer uit te sparen. Hoe werkt dat eigenlijk, kan je bij vertraging op de eerste vlucht de eerstvolgende vlucht verder pakken?

Ik zit erover te denken om deze keer ook naar Hokkaido te gaan. Iemand ervaring met vliegen op Sapporo? Met de trein reizen vind ik absoluut niet erg, maar bijbetalen als ik een Railpass heb is dan weer minder. Iemand weleens die nachttrein genomen? En op Hokkaido zelf? Men beveelt een auto aan maar dat is niet zo goedkoop in je eentje.

Heb nog geen reisschema gemaakt maar wil vast de vlucht goedkoop boeken, en wil mezelf dwingen te gaan oriλnteren :)
pi_91695553
Skymark is de goedkoopste maatschappij voor binnenlandse vluchten in Japan. Voor een retourtje Haneda-Sapporo ben je ongeveer 20.000 yen (ongeveer 175 euro) kwijt. Je kan pas twee maanden van te voren boeken, dus als je met Skymark wilt vliegen moet je nog even wachten.

[ Bericht 57% gewijzigd door captaintokyo op 22-01-2011 04:35:01 ]
pi_91698408
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef Kyoshi het volgende:
. Hoe werkt dat eigenlijk, kan je bij vertraging op de eerste vlucht de eerstvolgende vlucht verder pakken?
Dat wordt allemaal voor je geregeld

quote:
Ik zit erover te denken om deze keer ook naar Hokkaido te gaan. Iemand ervaring met vliegen op Sapporo? Met de trein reizen vind ik absoluut niet erg, maar bijbetalen als ik een Railpass heb is dan weer minder. Iemand weleens die nachttrein genomen? En op Hokkaido zelf? .
Ik ben twee jaar terug gewoon met de trein zonder bijbetalen naar Hokkaido geweest. Gedeeltelijk via de noordwest-kust. Op Hokkaido rijden ook af en toe treinen. Goed plannen met hyperdia is het advies, anders strand je zeker ergens. En als je eens in die treinen daar hebt geweest zul je nooit meer lyrisch zijn over de Japanse spoorwegen.
Hakodate en het oude havenstadje bij Sapporo zijn echte aanraders, net als de brouwerij en het openluchtmuseum in de stad zelf. Je kunt ook de tunnel bezoeken, als je reserveert, stopt de trein voor je in de tunnel en kun je naar het informatiecentrum.

Kijk ook eens naar tickets met aankomst op Tokyo en vertrek vanaf Sapporo. Het ticket wat ik toen had, was dezelfde prijs inclusief de binnenlandse vlucht en een stop van een dag in Tokyo (ook nodig om van Haneda naar de andere luchthaven te komen).
pi_91709008
Ik had al vernomen dat het OV op Hokkaido veel minder was dan de rest van Japan. Ik ga nog even uitzoeken wat er nog meer te doen is, maar als het niet veel meer is dan jij aangeeft ga ik er misschien een andere keer heen als ik dichter in de buurt ben of meerdere (goede) redenen heb. 175 euro extra en maar 2~3 dagen er mee vullen is een beetje jammer.

Ik had het wel mis, de nachttrein kost niets extra met railpass, puur de slaapplaats moet betaald worden. De overdag route is wel volledig gedekt met railpass, maar duurt wel 10 uur.

Uiteindelijk een beetje lood om oud ijzer, 2 dagen bijna alleen maar reizen gaat qua kosten voor verblijf e.d. ook richting die 175 voor een vlucht.

Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:20:42 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_91709157
Ik zou in juli/augustus Hokkaido wel echt aanraden, want in Sapporo zijn dan de beer gardens. Daarnaast is het er dan qua temperatuur een stuk beter uit te houden dan in de rest van Japan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91723598
Ik ga ook liever in de lente of herst, maar zolang ik nog student ben zal dat niet lukken. De warmte heb ik me wel bij neergelegd, plus dat ik niet hoef te werken ofzo, kan rustig aan doen :)

Ik wil er wel ooit een keer heen, daan dan wel met goede redenen of als ik een keer in de buurt ben, nu moet ik er speciaal heen.
pi_91731875
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:16 schreef Kyoshi het volgende:

Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
Ik had toen inderdaad heen Finnair en terug Jal (is dezelfde alliantie).
En Hokkaido in de zomer lijkt mij echt een enorme aanrader. Veel beter dan in het dan veel te warme en vochtige Tokyo e.o. blijven :Y
pi_91742587
Hoe is dat in juni, qua temperatuur en ook regen? Ik ben een reisplan aan het maken en wil sowieso Tokio doen, maar voor de rest is alles nog redelijk open.
pi_91778094
@DutchTrain: Ah, dus toch. In ieder geval dit jaar gaat het hem waarschijnlijk niet worden. Overal in Japan is het gewoon bloedheet, behalve in de Alpen natuurlijk. Is alleen weer zo weinig te beleven.

@pe-tra-: Het regenseizoen valt in juni ongeveer, het schijnt de laatste jaren wat verder juli in te verschuiven dus het kan zijn dat je een regenachtige dag hebt. Ik ben een keer begin juli tot begin augustus en eind juli tot midden augustus en bij beide 'maar' 2 regendagen gehad.

Temperatuur is ongeveer 33-38 graden, maar maak je meer zorgen over de benauwdheid, die is echt heel drukkend. Ter illustratie, na ongeveer 5 minuten in de buitenlucht ben je helemaal bezweet. Onze zomers zijn er niks bij, ga liever niet in de zomer als het kan. Airco is wel overal. Het weer schijnt vergelijkbaar te zijn met de Oost-Aziatische zomers maar daar kan ik persoonlijk niet over meepraten.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:15:31 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_91778486
Ja het is inderdaad verschrikkelijk plakkerig, maar in tegenstelling tot de andere (Z)O Aziatische landen is de airco alomtegenwoordig, dus je hebt er alleen last van als de bezienswaardigheden in de natuur zijn. Het voordeel is ook dat het voor mannen volkomen geaccepteerd is om de hele dag met een waaiertje rond te lopen. Bezweet zijn vinden Japanners behoorlijk smerig, dus de bewoonde wereld is er zo op ingericht dat dat niet al te vaak gebeurt ;).

Overigens is het in Hokkaido dus wel heerlijk weer, en je zult er daardoor iets ontzettend on-Japans zien, namelijk mensen die buiten in de zon zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:24:41 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_91778948
Overigens moet je het ook weer niet van de temperatuur af laten hangen, wij zijn eind juli naar Kyushu geweest en dat was nog de leukste reis. Hiroshima en Nagasaki zijn misschien wel de twee leukste steden van Japan (na Tokyo uiteraard).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91785520
Ik ben twee keer in de zomer naar Japan geweest. Ondanks het warme, benauwde weer was het prima te doen. Ik heb genoten. Je hebt veel zomerse specialiteiten qua eten en veel (vuurwerk)festivals. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 24 januari 2011 @ 06:58:19 #144
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91785532
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 06:55 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben twee keer in de zomer naar Japan geweest. Ondanks het warme, benauwde weer was het prima te doen. Ik heb genoten. Je hebt veel zomerse specialiteiten qua eten en veel (vuurwerk)festivals. :)
Vuurwerk in Asakusa was frigging awesome
(had het geluk dat een vriend van me reisgenoot daar een appartementje had lekker van af het dak van het gebouw ernaar gekeken :+ )
pi_91785981
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 16:16 schreef Kyoshi het volgende:Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
Je kan met JAL niet langer vanuit AMS vliegen sinds sept 2010. Er rest enkel nog ANA of KLM die beiden iets duurder zijn. Ik zou Hokkaido per vliegtuig aanraden maar is een kwestie van voorkeur.

Check eens via bvb expedia hoeveel zo'n stopover kost. Het kan voordeliger uitvallen dan ticket + low cost carrier.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:55:27 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_91786454
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 06:58 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Vuurwerk in Asakusa was frigging awesome
(had het geluk dat een vriend van me reisgenoot daar een appartementje had lekker van af het dak van het gebouw ernaar gekeken :+ )
Haha als je daarentegen in de eindeloze mensenmassa staat is het wat minder. Maar we hadden daarvoor in Kyoto wat Yukata gekocht, en als je dan andere buitenlanders in yukata ziet lopen schept dat gelijk een band, dus uiteindelijk nog met allemaal vreemden aan de karaoke gegaan. O+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91790374
Eventful weekend gehad in Shimane-ken. Er was een borrel in het Leiden House, huis waar er voor een goede 10-15 jaar jaarlijks 2 studenten verbleven om onderzoek te doen en cultuur-uitwisselingszaken uit te voeren. Beetje gepraat met Nederlandse expats die al een x-aantal jaar in Japan verblijven.

Ook nog een verlaten huis bezocht met een vriend van me, was erg interessant. Huis is al 10-15 jaar niet meer bewoond en redelijk vergaan. Het huis was alleen nog gevuld met spullen van de vorige bewoners, wel apart om te zien.

Het hele stuk grond was ook dichtgegroeid, waardoor je in eerste instantie niet eens ziet dat er een huis staat...Er is gewoon een lange oprit die leidt naar een vierkant stuk bos...
leven als een koning
pi_91793995
Mijn excuses over de vorige foto's, de Shinto feest was in Otsuka, redelijk dichtbij Ikebukuro!
Ik had een beetje ruzie met mijn HP scanner, maar met geduld kwam het er eindelijk..

Hierbij de rest van de foto's, alhoewel het nog steeds niet compleet is! Dus er komt nog een lading..























pi_91794391
Voor de voetbal liefhebbers, de eerste foto is gemaakt in de stadion waar de wereldcup van Ajax gewonnen was..
pi_91794847
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik had toen inderdaad heen Finnair en terug Jal (is dezelfde alliantie).
En Hokkaido in de zomer lijkt mij echt een enorme aanrader. Veel beter dan in het dan veel te warme en vochtige Tokyo e.o. blijven :Y
Hokkaido was mij verteld dat het niet zo'n aantrekkelijk plek was! De landschap is redelijk vlak en het was pas goed bewoond na de tweede wereldoorlog, dus cultuur is eigenlijk niet echt history dus! Voor natuurliefhebbers schijnt het wel leuk te zijn, maar dan wel vervoer met auto of ander vervoer.
pi_91794974
Gaaf hoor om die "oude" foto's te zien.

Mijn reis begint een beetje vorm te krijgen.
Afgelopen week een aantal binnenlandse vluchten geboekt. Tokyo - Okinawa (Naha) - Miyako en weer terug: Miyako - Okinawa (Naha) - Hiroshima.
Met de Visit Japan Fare van ANA nog best te betalen.

Ik loop al een tijd met de gedachte om Kyoto te laten schieten om zodoende meer tijd te hebben in Hiroshima en Tokyo. Om dagenlang in optocht langs allerlei tempels te slenteren trekt me niet zo.

En hoe meer ik over Hiroshima lees hoe enthousiaster ik word. Is daar in de omgeving trouwens veel te doen? Ik heb in ieder geval een volle dag gepland voor Miyajima, maar heb nog voldoende ruimte om meer van dat soort dagtrips te ondernemen.
Ik heb liever 1 uitvalsbasis om van daaruit trips te ondernemen dan dat ik continue met mijn koffer loop te sjouwen.
pi_91796515
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef Kyoshi het volgende:
Ik wil binnenkort mijn ticket gaan boeken, ergens in juli tot half augustus, waar boeken jullie je tickets? Ik kom qua prijs eigenlijk niet lager dan zo'n 650 euro via Aeroflot of iets duurder via British Airways. Vorige keren met KLM gegaan maar ik vind het niet zo erg om een tussenstop van maximaal een paar uur te maken en daarmee zo 150 euro of meer uit te sparen. Hoe werkt dat eigenlijk, kan je bij vertraging op de eerste vlucht de eerstvolgende vlucht verder pakken?

Ik zit erover te denken om deze keer ook naar Hokkaido te gaan. Iemand ervaring met vliegen op Sapporo? Met de trein reizen vind ik absoluut niet erg, maar bijbetalen als ik een Railpass heb is dan weer minder. Iemand weleens die nachttrein genomen? En op Hokkaido zelf? Men beveelt een auto aan maar dat is niet zo goedkoop in je eentje.

Heb nog geen reisschema gemaakt maar wil vast de vlucht goedkoop boeken, en wil mezelf dwingen te gaan oriλnteren :)
Met World ticket Center, heb mijn reis geboekt met 600 euries B-) ..
pi_91796554
-edit(herhaling)-
pi_91796909
Zijn er ook gelegenheden zoals summer schools. Of iets in die trant? Dus dat je beetje bezienswaardigheden kunt zien en ondertussen de taal/cultuur leert kennen? Ik heb wel sortof iets gezien jaar geleden, maar kan geen enkele site meer vinden (wellicht zoek ik nu gewoon verkeerd...)

Iemand die meer weet?
pi_91796967
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:27 schreef Luck het volgende:
En hoe meer ik over Hiroshima lees hoe enthousiaster ik word. Is daar in de omgeving trouwens veel te doen? Ik heb in ieder geval een volle dag gepland voor Miyajima, maar heb nog voldoende ruimte om meer van dat soort dagtrips te ondernemen.
Hiroshima is fantastisch! Andere dagtrips waar ik uit eigen ervaring kan zeggen dat ze de moeite waar zijn, zijn Iwakuni (boogbrug), Kurashiki (kanalen) en Okayama (kasteel en park). Daarnaast schijnen Onomichi en Hagi erg mooi te zijn. Onomichi ga ik volgende maand heen, Hagi staat nog op het programma. Trek trouwens gerust ιιn dag voor Miyajima, en ιιn dag voor Hiroshima zelf uit. Genoeg te zien, doen en proeven! :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 24 januari 2011 @ 14:18:23 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_91797332
Hiroshima heeft een leuke uitgaanswijk, ik denk dat je daar ook wel een goede kroegentocht kan houden.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef koffiegast het volgende:
Zijn er ook gelegenheden zoals summer schools. Of iets in die trant? Dus dat je beetje bezienswaardigheden kunt zien en ondertussen de taal/cultuur leert kennen? Ik heb wel sortof iets gezien jaar geleden, maar kan geen enkele site meer vinden (wellicht zoek ik nu gewoon verkeerd...)

Iemand die meer weet?
Je zou dit kunnen proberen, maar dan moet je wel zelf een hoop regelen (een professor aldaar weten en contact opnemen met NWO etc.)
http://www.jsps.go.jp/english/e-summer/index.html#02
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:48:44 #157
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91798745
De uitgaanswijk in Hiroshima is erg leuk ja, aanrader. :)

Wij zijn vanuit Hiroshima ook nog een dag naar Fukuoka gegaan, dat is best haalbaar, 's morgens weg en 's avonds terug en dan heb je nog best wat tijd daar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 24 januari 2011 @ 14:52:39 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_91798920
Ik kan zelf Fukuoka niet echt aanraden alleen. Wij zijn er ook geweest, omdat als we daar een professor bezochten, ons tripje betaald zou worden door de universiteit :'). Mja, je hebt er dat grote winkelcentrum, maar als je uit Tokyo komt zegt dat niet heel veel. Achteraf wel gehoord dat ze er een mooi strand hebben, wat redelijk uniek is voor Japan, daar had ik nog wel naartoe willen gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91800141
Voor het strand ga ik al naar Miyako, dus Fukuoka gaat 'm niet worden. :P
Die tempelroute in Onomichi lijkt me erg leuk Strollie. Laat even weten hoe dat is bevallen!
  maandag 24 januari 2011 @ 15:59:01 #160
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91802192
Het scheelt dat wij Tokyo pas aan het einde van de trip hadden zitten, we arriveerden in Osaka. Aanvankelijk vind je die steden (Fukuoka, Osaka) nog interessant, maar Tokyo doet het allemaal wel net even beter inderdaad.

Toch heb ik me die dag in Fukuoka dus wel vermaakt, hoewel ik van dat strand ook niet af wist.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91803191
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:18 schreef speknek het volgende:
Hiroshima heeft een leuke uitgaanswijk, ik denk dat je daar ook wel een goede kroegentocht kan houden.

[..]

Je zou dit kunnen proberen, maar dan moet je wel zelf een hoop regelen (een professor aldaar weten en contact opnemen met NWO etc.)
http://www.jsps.go.jp/english/e-summer/index.html#02
Klinkt aanlokkelijk, maar ik zie al diverse dingen waar ik moeite mee kan krijgen: ik studeer AI, ben masterstudent en nederlander. Tenzij ik "ll fields of the humanities, social sciences and natural sciences are included under this program" fout begrijp, valt mijn studie daar niet onder. En voor pre/post doctoral, wie weet of pre geldt :P . En als nederlander mag ik blijkbaar via via doen, mmh.

Verder zocht ik eigenlijk iets meer voor de leuk, dan iets heel serieus, tenminste ik geloof dat dit JSPS zeer serieus is gezien de eisen.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:24:53 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_91803610
Daar valt computer science gewoon onder hoor, althans, wij waren indertijd in Japan met een JSPS beurs van m'n vriendin, die AiO informatica/kunde was.
Je moet er inderdaad wel wat voor doen, maar de beurzen zelf zijn dan vaak wel weer bijzonder aangenaam. Maar goed, er zijn vast betere.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91803967
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:24 schreef speknek het volgende:
Daar valt computer science gewoon onder hoor, althans, wij waren indertijd in Japan met een JSPS beurs van m'n vriendin, die AiO informatica/kunde was.
Je moet er inderdaad wel wat voor doen, maar de beurzen zelf zijn dan vaak wel weer bijzonder aangenaam. Maar goed, er zijn vast betere.
Als ik de site zo lees, dan zou je dus ook onderzoek moeten doen. Kun je mij daar misschien iets meer over vertellen? Was je zelf ook post-master toen je het deed? Het wordt al wat aanvankelijker als je zegt dat je dit zelf hebt gedaan :D
pi_91828778
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:24 schreef speknek het volgende:
Overigens moet je het ook weer niet van de temperatuur af laten hangen, wij zijn eind juli naar Kyushu geweest en dat was nog de leukste reis. Hiroshima en Nagasaki zijn misschien wel de twee leukste steden van Japan (na Tokyo uiteraard).
Ik denk ook niet dat ik het van het weer laat afhangen. Het is de eerste keer Japan en we gaan drie weken, dus dan zou het jammer zijn om een ruime week kwijt te zijn aan het reizen naar Hokkaido. Misschien komt dat een andere keer nog... Voor nu zal het vooral Tokio en alles ten zuiden ervan worden.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:46:39 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_91829329
Ja Hokkaido is hartstikke leuk, maar het is duidelijk niet essentieel. Dat is naar mijn mening vooral Tokyo (en trek daar als je er drie weken bent zeker de helft voor uit) en daarnaast het hoekje Kyoto/Nara/Hiroshima/Himeji.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:11:29 #166
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91830637
Ik was er vier weken, heb er twee in Tokyo gespendeerd en zelfs dat voelde als weinig. Ik heb geen ervaring met Hokkaido, maar ik zou zeggen; concentreer je op Tokyo en doe een week iets anders. Kyoto en Hiroshima zouden kunnen inderdaad. Twee dagen Hiroshima (stad zelf, Miyajima), vier dagen Kyoto + Nara en als je van de een naar de ander reist een stop maken in Himeji. Hoewel dat kasteel nu volgens mij dicht is? Of staat het alleen in de steigers?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:47:42 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_91839474
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Als ik de site zo lees, dan zou je dus ook onderzoek moeten doen. Kun je mij daar misschien iets meer over vertellen? Was je zelf ook post-master toen je het deed? Het wordt al wat aanvankelijker als je zegt dat je dit zelf hebt gedaan :D
Ik was zelf post-master ja, net afgestudeerd, maar ging als freeloading bastard mee, omdat haar beurs vet genoeg was daarvoor. Ah good times. Ze had ook een post-doc beurs terwijl ze dus nog aio was; we vermoedden dat ze gewoon heel erg om buitenlanders stonden te springen in Japan, en als je daar op de universiteit komt dan begrijp je ook waarom, allemaal hele slimme mensen, maar Japan is ook op wetenschappelijk gebied een eilandje ver weg, omdat niemand er Engels spreekt. Inmiddels wordt Japan populairder als vakantiebestemming (zie alleen al dit topic), dus het kan zijn dat het nu wat moeilijker is, geen idee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91850123
Dan ben ik wel benieuwd: als je dat doet (wat me een goed idee lijkt), kun je dan beter een rail pass van een week nemen en in Tokio met metrokaartjes e.d. reizen, of is het slimmer om er een van drie weken te nemen zodat je ook binnen Tokio gebruik kunt maken van de JR-treinen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:34:29 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_91850360
Ik weet niet hoe duur de JR pas is (zat er zelf dus vier maanden), maar ik denk dat je pp niet veel meer dan acht euro per dag kwijt bent aan de metro, dus ik denk niet dat je het eruit haalt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:38:42 #170
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91850558
In Tokyo heb je de pas niet nodig. Hij is qua metro ook alleen op de Yamanote (geloof ik) geldig en voor de andere lijnen moet je alsnog losse kaartjes kopen. Ik zou gewoon voor een week gaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:23:38 #171
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91852705
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:38 schreef Jabberwocky het volgende:
In Tokyo heb je de pas niet nodig. Hij is qua metro ook alleen op de Yamanote (geloof ik) geldig en voor de andere lijnen moet je alsnog losse kaartjes kopen. Ik zou gewoon voor een week gaan.
nee hoor, ook op de chuo sobu lijn etc
Als het maar van Japan Rail is ;)
en hij is Juist niet in de metro geldig om dat dat niet ge exploiteerd wordt door Japan Rail :+
pi_91855919
Dat is fijn om te weten, want als je uitgaat van 8 euro per dag haal je het er binnen Tokio nooit uit. Met de huidige koers kost een pas voor 7 dagen je ongeveer 250 euro, tegen 515 euro voor een pas van 3 weken. En dan zou je in Tokio alsnog extra metrokaartjes e.d. moeten kopen. Bedankt dus! Gaat me een boel geld schelen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:36:06 #173
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91858490
tenzij JE van plan bent om naar Osaka te gaan
dan heb je het er gegarandeerd uit ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:46:56 #174
150083 Barcaconia
ΊΊ [[[[] []]]] ΊΊ
pi_91858979
Ik ben net terug van Japan. Vooral Tokyo was geweldig. We hadden er te weinig tijd voor maar wijken als Harajuku, Shinjuku, Akihabara en Roppongi zijn gewoon zo ontzettend gaaf om te zien. Je kunt in Tokyo gewoon 10x op een dag een andere stad zien eigenlijk. Ook Ginza is een mooie wijk maar helaas wat te duur :')
Kyoto vond ik persoonlijk tegenvallen omdat het zo ontzettend toeristisch was, hetzelfde als Nara. Je struikelt werkelijk over de Australiλrs en dat is vervelend. De stad zelf is natuurlijk wel erg leuk maar zorg dat je de drukte ontwijkt door tempels aan de rand van de stad (noordwesten is aan te raden!) uit te zoeken.

Verder zijn we wat noordelijker gegaan naar Fukui, Karuizawa, Nikko met de auto. Zeker een aanrader omdat je een totaal ander Japan ziet dan je van de steden gewend bent. Ook het klimaat draait opeens 100% om.

Geweldige ervaring al met al in ieder geval!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tθ serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:53:46 #175
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91859329
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

nee hoor, ook op de chuo sobu lijn etc
Als het maar van Japan Rail is ;)
en hij is Juist niet in de metro geldig om dat dat niet ge exploiteerd wordt door Japan Rail :+
Je hebt natuurlijk gelijk, het is meer dat Yamanote ook op de metrokaart staat dat ik die er gemakshalve ook altijd maar onder gooi.
Die andere lijnen heb ik zelf nooit gebruikt geloof ik.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91886531
Japan! Staat al heel lang op ons verlanglijstje!
We zijn al 2 keer naar China geweest maar Japan moeten we ook een keer aandoen. Het enige wat ons nog tegenhoud zijn de kosten.
Zou iemand daar wat meer over kunnen vertellen? Hoeveel zouden we kwijt zijn aan 3 weken Japan inclusief verblijf (guesthouses bijvoorbeeld met eigen slaapkamer) en elke dag uit eten? :Y)
Andere argumenten om ons over de streep te trekken zijn ook meer dan welkom ;)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:29:17 #177
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91887040
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:13 schreef Griebus het volgende:
Japan! Staat al heel lang op ons verlanglijstje!
We zijn al 2 keer naar China geweest maar Japan moeten we ook een keer aandoen. Het enige wat ons nog tegenhoud zijn de kosten.
Zou iemand daar wat meer over kunnen vertellen? Hoeveel zouden we kwijt zijn aan 3 weken Japan inclusief verblijf (guesthouses bijvoorbeeld met eigen slaapkamer) en elke dag uit eten? :Y)
Andere argumenten om ons over de streep te trekken zijn ook meer dan welkom ;)
AH kan je wel mijn kosten vertellen qua verblijf in 2010 voor 4 weekjes :)
voor de tickets was ik iets van 750-800 kwijt
Verblijf in Tokyo was rond de 550 toendertijd voor 4 weekjes.
railpass was 250-260 (7dagen)
verblijf in Osaka en Kyoto was samen zo een 100-120 (4dagen)
wat ik uitgaf aan eten weet ikniet meer maar was niet zo gek veel voor zover ik het weet :P
Japan is echt niet zo duur als je zou denken. Zelf weer aan het sparen voor een trip in 2012. Me Laatste vakantie ooit aangezien de wereld dan toch vergaat ergens dat jaar :+
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:44:25 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_91887570
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Je hebt natuurlijk gelijk, het is meer dat Yamanote ook op de metrokaart staat dat ik die er gemakshalve ook altijd maar onder gooi.
Die andere lijnen heb ik zelf nooit gebruikt geloof ik.
Ik vind het ook altijd een beetje onzin om JR lijnen 'treinen' te noemen, want tot en met Yokohama zijn ze alleen qua logo te onderscheiden van de andere metros.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:46 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben net terug van Japan. Vooral Tokyo was geweldig. We hadden er te weinig tijd voor maar wijken als Harajuku, Shinjuku, Akihabara en Roppongi zijn gewoon zo ontzettend gaaf om te zien. Je kunt in Tokyo gewoon 10x op een dag een andere stad zien eigenlijk. Ook Ginza is een mooie wijk maar helaas wat te duur :')
Tokyo _O_, ik ben zo'n fan, gewoon 20 compleet verschillende steden in een. Na vier maanden heb ik nog steeds heel veel niet gezien. Vond zelf Harajuku toch wel de prettigste wijk. Nouja en Jiyugaoaka natuurlijk, waar ik zelf verbleef, maar dat is niet echt toeristisch :+.
quote:
Kyoto vond ik persoonlijk tegenvallen omdat het zo ontzettend toeristisch was, hetzelfde als Nara. Je struikelt werkelijk over de Australiλrs en dat is vervelend. De stad zelf is natuurlijk wel erg leuk maar zorg dat je de drukte ontwijkt door tempels aan de rand van de stad (noordwesten is aan te raden!) uit te zoeken.

Verder zijn we wat noordelijker gegaan naar Fukui, Karuizawa, Nikko met de auto. Zeker een aanrader omdat je een totaal ander Japan ziet dan je van de steden gewend bent. Ook het klimaat draait opeens 100% om.

Geweldige ervaring al met al in ieder geval!
Ik vond Kyoto ook tegenvallen, maar vooral omdat het zo'n grote moderne stad is, je merkt niet echt iets van 'het oude Japan' zoals het in de affiches staat, dat had ik bij Nara veel meer. Overigens helemaal niet zoveel toeristen gezien in Kyoto (Japanse schoolklassen daargelaten), misschien is het zomervakantie in Australie? Heb ook wel het gevoel dat het toerisme in Japan ineens enorm booming is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:42:13 #179
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91892053
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:44 schreef speknek het volgende:
Tokyo _O_, ik ben zo'n fan, gewoon 20 compleet verschillende steden in een. Na vier maanden heb ik nog steeds heel veel niet gezien. Vond zelf Harajuku toch wel de prettigste wijk. Nouja en Jiyugaoaka natuurlijk, waar ik zelf verbleef, maar dat is niet echt toeristisch :+.
Ben zelf GROOT fan van Shibuya en Akihabara. Neig toch iets meer naar Shibuya toe. Eerste keer dak er stond moest ik even een traantje wegpinken. Kon toendertijd niet geloven dak er gewoon stond. Ik bedoel, je ziet het vaak genoeg op TV maar je denkt er nooit aan er zelf ooit te staan :3
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:55:38 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_91892677
Het kruispunt van Shibuya, zeker 's avonds, ging mij inderdaad ook nooit vervelen. En Akihabara is zeker lachen, maar je merkt wel dat het z'n beste tijd heeft gehad, vooral veel porno en weinig goede koopjes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:19:34 #181
150083 Barcaconia
ΊΊ [[[[] []]]] ΊΊ
pi_91893712
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:55 schreef speknek het volgende:
Het kruispunt van Shibuya, zeker 's avonds, ging mij inderdaad ook nooit vervelen. En Akihabara is zeker lachen, maar je merkt wel dat het z'n beste tijd heeft gehad, vooral veel porno en weinig goede koopjes.
Ik vond die elektrokraampjes waar ze componenten verkopen wel geinig, en zo'n maid cafe is ook lachen. Die pornozaakjes zijn werkelijk ongelofelijk. Je krijgt een apart gevoel als je daar binnen loopt :')

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind het ook altijd een beetje onzin om JR lijnen 'treinen' te noemen, want tot en met Yokohama zijn ze alleen qua logo te onderscheiden van de andere metros.

[..]

Tokyo _O_, ik ben zo'n fan, gewoon 20 compleet verschillende steden in een. Na vier maanden heb ik nog steeds heel veel niet gezien. Vond zelf Harajuku toch wel de prettigste wijk. Nouja en Jiyugaoaka natuurlijk, waar ik zelf verbleef, maar dat is niet echt toeristisch :+.
Harajuku was echt gaaf om eens te zien. Ik vond de winkels alleen niet zo fantastisch, niet mijn smaak denk ik. Jammer dat toen ik er was niet veel cosplay te zien was, slechts enkele gezien.

quote:
[..]

Ik vond Kyoto ook tegenvallen, maar vooral omdat het zo'n grote moderne stad is, je merkt niet echt iets van 'het oude Japan' zoals het in de affiches staat, dat had ik bij Nara veel meer. Overigens helemaal niet zoveel toeristen gezien in Kyoto (Japanse schoolklassen daargelaten), misschien is het zomervakantie in Australie? Heb ook wel het gevoel dat het toerisme in Japan ineens enorm booming is.
Zou inderdaad kunnen dat het daar vakantie was ofzo. Het stikte van de Australiλrs en dat was niet zo ontzettend prettig. Nara was wel meer oud Japan maar ook ontzettend toeristisch helaas. Dat verpest de sfeer een beetje. Zo vond ik het in Nikko ook alhoewel het daar wel echt heel mooi is qua omgeving enzo, in de bergen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tθ serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:46:58 #182
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91894902
Nikko vond ik zelf het leukst qua oud Japan. Inderdaad erg toeristisch, maar daar ontkom je op dat soort plaatsen ook niet helemaal aan, en de grote meerderheid waren schoolklasjes dus ik heb me daar niet echt aan gestoord.
Bovendien regende het die dag een beetje waardoor je zo'n mystieke mist kreeg in dat bos, dat zag er echt te gek uit. _O_

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:13 schreef Griebus het volgende:
Japan! Staat al heel lang op ons verlanglijstje!
We zijn al 2 keer naar China geweest maar Japan moeten we ook een keer aandoen. Het enige wat ons nog tegenhoud zijn de kosten.
Zou iemand daar wat meer over kunnen vertellen? Hoeveel zouden we kwijt zijn aan 3 weken Japan inclusief verblijf (guesthouses bijvoorbeeld met eigen slaapkamer) en elke dag uit eten? :Y)
Andere argumenten om ons over de streep te trekken zijn ook meer dan welkom ;)
Qua uit eten kun je het voor 15-20 euro p/p redden als je de goedkope zaakjes uitkiest. Ontbijt en lunch is heel makkelijk bij een convenience store te halen, ze warmen het ook voor je op en buiten staan er meestal bankjes waar je het op kunt eten. Als je het op die manier doet kom je qua eten denk ik op zo'n 30 euro per dag uit, maximaal. Kan zelfs nog goedkoper, maar het hangt er vanaf hoe sterk je op je budget wilt letten.
Verblijf wordt de grote bulk, toen ik ging maakte ik gebruik van dorm rooms en dat is zo'n 20 euro per nacht. Eigen slaapkamer wordt toch al snel het dubbele, tenzij je echt een tacky hotel uitkiest (in Osaka zitten er een paar met eigen slaapkamers voor 13 euro p/p, wij waren daar twee nachten maar werden er niet heel vrolijk van).

Ik ben zelf ook in China geweest en hoe geweldig dat ook was (ik ga zeker nog terug om meer te zien daar), tegen de sfeer die in Japan hangt kan het niet op. Maar het is vooral behoorlijk anders. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91895948
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:42 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Ben zelf GROOT fan van Shibuya en Akihabara. Neig toch iets meer naar Shibuya toe. Eerste keer dak er stond moest ik even een traantje wegpinken. Kon toendertijd niet geloven dak er gewoon stond. Ik bedoel, je ziet het vaak genoeg op TV maar je denkt er nooit aan er zelf ooit te staan :3
ik ook... :)
pi_91897712
Ik moest een traantje wegpinken toen ik na de derde keer op de het kruispunt van Shibuya ontdekte dat je gratis WiFi hebt bij het standbeeld van de hond. :')
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_91902611
ik toen ik daar precies aankwam toen het begon te schemeren, met mooie rode luchten..
pi_91903463
tot op heden heb ik het droog weten te houden in Shibuya. Al moet ik wel bekennen dat ik tijdens ik tijdens de uitverkoop in Shibuya 109 (zie avatar Kabuto_Raiger) een paar keer bijna ben gaan snotteren.... wat een gekkenhius :+
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:39:52 #187
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91905600
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:51 schreef IntensiveGary het volgende:
tot op heden heb ik het droog weten te houden in Shibuya. Al moet ik wel bekennen dat ik tijdens ik tijdens de uitverkoop in Shibuya 109 (zie avatar Kabuto_Raiger) een paar keer bijna ben gaan snotteren.... wat een gekkenhius :+
de gewne 109 of de 109(2) bij de eerste is het voornamelijk dames die je tegenkomt dan
(niet dat daar wat mis mee is ;) )
pi_91907009
Ik denk de eerste. Alleen maar dameskleding en gillende meisjes. heel veel gillende meisjes. Wel heel erg mooie meisjes, maar dat kabaal :+

Wat dat betreft was Parco fijner :)

deze 109 was het dus:

  woensdag 26 januari 2011 @ 20:52:35 #189
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91912091
Staan nog verdomd veel kerels tussen. Die zullen de tassen wel mogen dragen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91913185
Ik was er toch ook? En ja, ik heb flink gesjouwd... Onderstaand de oogst van de eerste dag. Ergens tussen de tassen zie je ook nog een paar schuldbewuste meisjesogen... Die zijn van mn meisje :+

  woensdag 26 januari 2011 @ 21:09:34 #191
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91913327
Jesus. _O-
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91913620
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:07 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik was er toch ook? En ja, ik heb flink gesjouwd... Onderstaand de oogst van de eerste dag. Ergens tussen de tassen zie je ook nog een paar schuldbewuste meisjesogen... Die zijn van mn meisje :+

[ afbeelding ]
Het is hem echt



;(
pi_91914591
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:09 schreef Jabberwocky het volgende:
Jesus. _O-
Yup, diep respect voor haar shopping skills :+ Let wel, dit was op 1 januari... toen moesten we nog een dag of acht. Om een lang verhaal kort te maken: extra koffertje om in te checken bij de terugvlucht ;)
pi_91915426
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 21:07 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik was er toch ook? En ja, ik heb flink gesjouwd... Onderstaand de oogst van de eerste dag. Ergens tussen de tassen zie je ook nog een paar schuldbewuste meisjesogen... Die zijn van mn meisje :+

[ afbeelding ]
_O- Jezus wat komt dit me bekend voor :D
pi_91927307
Dacht dat ik de enige was die Kyoto echt niet zo bijzonder vond. Ik ben geen kenner dus de ene temple of de andere, ik zie het verschil niet zo. Nara is inderdaad leuk voor een dagje, maar o zo toeristisch. Voor Nikko geldt hetzelfde. Blij dat ik niet besloten heb er te verblijven maar dagtrips heb gemaakt.

Dat kan ik trouwens iedereen aanraden, reis zo min mogelijk met je koffers en maak veel dagtrips vanuit grote steden, je bent vrij goedkoop uit met een railpass en kan in de stad vaak veel goedkoper verblijven dan de dorpen en kleinere steden, en ook veel meer 24 uur hotels.

Over Akihabara, je kan daar inderdaad de hele dag porno kijken, maar de echte otaku shops zoals die in Den Den Town in Osaka wel veel zijn kon ik bijna niet vinden. Ik had ook het idee dat die straat tegenover Akibahara St. ook maar het enige is, die blokken er omheen zit bijna niks, of ik ben er dom voorbij gelopen.... waar gaan jullie heen voor je voorraad manga e.d.?
pi_91927710
mandarake in shibuya is een vet grote manga winkel, ook veel verzamelaars toys en bouwpaketten etc. 3 verdiepingen onder de grond in een schuilkelder. niet dat ze veel engelse mangas hebben, bijna alles japans.
pi_91932062
Ik ga zeker eens kijken, bedankt voor de tip!

Nou ja, Japanse manga's zijn juist zo goedkoop in Japan, daar ga ik juist onder andere voor. :)
pi_91933292
Dit is trouwens een mooie rondleiding om te volgen in Akihabara:

http://www.tokyorealtime.com/

Je komt echt op bijzondere plekken en krijgt er meteen uitleg bij. Ik vond het erg prettig aangezien Akihabara nogal overweldigend kan zijn. Ook dingen gezien die ik anders nooit had gevonden. Enige nadeel is dat je ook geleid wordt naar een paar "genante" winkels, maar dat je dat pas te horen krijgt als je er midden instaat. :')
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:22:27 #199
150083 Barcaconia
ΊΊ [[[[] []]]] ΊΊ
pi_91933472
Overweldigend. Dat is wel het goede woord voor Akihabara inderdaad. Dat had ik overigens op meer plekken in Japan oa in bepaalde delen van Harajuku :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tθ serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_91935308
Zo, hotels in Hiroshima (Urbain Hiroshima Executive) en Tokyo (verrassing..Sunroute Plaza) zijn geboekt. Valt me wel op dat vrijwel alle hotels alleen wired internet hebben.

Vraagje: Stel dat ik zo'n Apple Airport Express koop. Is dat dan gewoon een kwestie van inpluggen en met mijn smartphone (Samsung Galaxy S) connecten naar de Airport Express met vooraf ingesteld wachtwoord?

[ Bericht 4% gewijzigd door Luck op 27-01-2011 12:28:01 ]
pi_91975703
Wat ik een beetje jammer vind de laatste tijd is de toename van, hoe zeg je dat politiek correct, zwarte medemensen in Tokyo. Het begon met hangen in Roppongi, nu staan ze ook in Harajuku en Shinjuku te zoeken naar mensen die ze gek kunnen maken voor wat voor zooi het is ook is dat ze aan je kwijt willen. Nu heb ik eens een lift gehad van een zwarte man uit Oeganda die gewoon een fatsoenlijke baan had, dus dit zegt niets over de rest van de zwarte mensen daar, maar god, ik zie ze liever verdwijnen. Heb al een hekel aan dit soort lui in andere landen, bijvoorbeeld Zuid-Oost Azie en zie ze liever niet verschijnen in Japan. Maar ja, doe je weinig aan.

Toen ik de eerste keer in Shibuya stond, pinkte ik ook wel een traantje weg. En net zoals anderen hier aangeven, gaat het mij ook nooit vervelen, op dat kruispunt. Toch geef ik tegenwoordig de voorkeur aan Ikebukuro simpelweg omdat ik er meer winkels kan vinden die ik leuk vind. Akiba is ook wel leuk, maar dan vooral om te kijken, want veel van die zooi wil ik voor de rest toch niet hebben. Die pornowinkels vind ik leuk om in te kijken, want je komt echt de meest geniale/bizarre dingen tegen, en dan al die random teringzooi winkels, en dan natuurlijk nog de winkels met de oude games en consoles. Ook Jimbouchou met al die boekenwinkeltjes vind ik leuk, kun je echt vage zooi vinden. Er zijn nog steeds een paar dozen boeken van de vorige reis op weg hierheen.
pi_91998867
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:19 schreef NegaSado het volgende:
Wat ik een beetje jammer vind de laatste tijd is de toename van, hoe zeg je dat politiek correct, zwarte medemensen in Tokyo. Het begon met hangen in Roppongi, nu staan ze ook in Harajuku en Shinjuku te zoeken naar mensen die ze gek kunnen maken voor wat voor zooi het is ook is dat ze aan je kwijt willen. Nu heb ik eens een lift gehad van een zwarte man uit Oeganda die gewoon een fatsoenlijke baan had, dus dit zegt niets over de rest van de zwarte mensen daar, maar god, ik zie ze liever verdwijnen. Heb al een hekel aan dit soort lui in andere landen, bijvoorbeeld Zuid-Oost Azie en zie ze liever niet verschijnen in Japan. Maar ja, doe je weinig aan.
:X Hoe naar je het in mijn ogen ook benoemd, je hebt wel een beetje gelijk. Heb ze niet gezien trouwens, afgelopen maand in Japan. Naja een paar donkere internationale studenten, that's it.

Ik schrok vooral van die kebabkraam bij Akihabara. Of nouja 'schrok', het was een klein feestje van herkenning.

Toch moet ik altijd weer even wennen aan de mate van homogeniteit van de Japanse bevolking. Overal ιιn soort mensen, donker haar met kleine oogjes en o-benen. Je probeert je altijd zo goed mogelijk aan te passen, maar je bent en blijft outcast. Gaijin. Maar och, so far so good, en het land gaat me nog heel vaak zien. :Y
pi_91998956
@NegaSado:

Yup, viel me vorig jaar in Harajuku ook al erg op. Heel erg opdringerig en vrij agressive verkooptaktieken. Dit jaar zijn het er inderdaad meer. Hele winkels met neprotzooi inmiddels... :(

Ik heb er niet zo'n moeite mee; als er zo'n figuur op ramkoers voor me gaat staan met neptasjes/petjes/schoenen/whatever, dan loop ik gewoon door. Hij gaat maar aan de kant, anders ga ik door 'm heen :+

De Japanners zijn daar echter te beleefd voor en die zijn de sigaar. Die worden soms letterlijk aan hun arm een winkel in gesleurd. Ik heb er meermaals vol verbazing naar staan kijken. Overigens niets ten nadele van die mensen hoor. Ze moeten overleven en dit is hun manier. Toen ik in Marbella woonde liepen ze de hele dag over het strand met hun zonnebrillen en tasjes en daar vond ik het ook wel wat hebben. In Japan stoort het me een beetje...
pi_91999416
@Melochan:

Deze bedoel je? :) Wat Turkse vrienden van me kwamen niet meer bij toen ik het ze vertelde. Helemaal toen ik ze vertelde dat ik een stuk of vijf kebabstands tegen ben gekomen, allemaal met Turks personeel. Heb er eentje geprobeerd en die was beter dan we hier in NL gewend zijn. Maar dat zal niemand verbazen ;)

pi_91999955
Haha ja die ja, inclusief Turkse muziek :D Heb er een (slecht telefoon-)filmpje van, zal eens uploaden :)

Klik: Kebab in Akihabara
pi_92009927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:14 schreef IntensiveGary het volgende:
@Melochan:

Deze bedoel je? :) Wat Turkse vrienden van me kwamen niet meer bij toen ik het ze vertelde. Helemaal toen ik ze vertelde dat ik een stuk of vijf kebabstands tegen ben gekomen, allemaal met Turks personeel. Heb er eentje geprobeerd en die was beter dan we hier in NL gewend zijn. Maar dat zal niemand verbazen ;)

[ afbeelding ]
Maar zie ik daar nou een prijs van 500-600 yen staan? Dan mag het ook wel goed zijn, toch? :D
pi_92009994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:01 schreef Melochan het volgende:

[..]

Toch moet ik altijd weer even wennen aan de mate van homogeniteit van de Japanse bevolking. Overal ιιn soort mensen, donker haar met kleine oogjes en o-benen. Je probeert je altijd zo goed mogelijk aan te passen, maar je bent en blijft outcast. Gaijin. Maar och, so far so good, en het land gaat me nog heel vaak zien. :Y
Ja hoe voelt dat als toerist nou eigenlijk? Mij lijkt het een fascinerend land en ik zou er graag eens op vakantie naartoe gaan, maar voel je je niet heel erg een soort van alien de hele tijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2011 21:26:11 ]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:36:46 #208
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92010684
Ik kan alleen oordelen als toerist, maar ik heb het niet als storend ervaren, ik vond de sfeer in Japan erg prettig. Je valt op, maar Japanners zijn er ook goed in om dat niet te laten merken. Je bent de gaijin, maar als je in de metro tussen allemaal Japanners zit zal niemand je aanstaren, wijzen of er een opmerking over maken (iets wat ik in China continu meemaakte). Alleen kleine kinderen doen dat nog wel eens, om daarna op hun sodemieter te krijgen van de moeder. :P

Wil natuurlijk niet zeggen dat je gewoon de domme buitenlander bent en ze er verder niks over denken (ik ben een keer naast een vrouw gaan zitten in een metro die meteen zodra er elders plaats was opstond en daar ging zitten), maar als toerist heb je er echt geen enkele last van. Bovendien zijn ze erg behulpzaam (niet dat je daar altijd iets aan hebt :P), misschien wel juist omdat ze denken dat je als buitenlander toch niets begrijpt van alles. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92010801
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja hoe voelt dat als toerist nou eigenlijk? Mij lijkt het een fascinerend land en ik zou er graag eens op vakantie naartoe gaan, maar voel je je niet heel erg een soort van alien de hele tijd?
nogal ja, haha !
pi_92013359
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja hoe voelt dat als toerist nou eigenlijk? Mij lijkt het een fascinerend land en ik zou er graag eens op vakantie naartoe gaan, maar voel je je niet heel erg een soort van alien de hele tijd?
Japanners bijten niet, moge dat duidelijk zijn ;) Het was voor mij gewoon even wennen dat ik continue werd aangestaard, maar dat is verder ook wel logisch, met like een halve buitenlander op 1000 Japanners. Maar ze zijn wel erg welcoming (most of the time), en ze proberen je zo min mogelijk in verlegenheid te brengen :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik kan alleen oordelen als toerist, maar ik heb het niet als storend ervaren, ik vond de sfeer in Japan erg prettig. Je valt op, maar Japanners zijn er ook goed in om dat niet te laten merken. Je bent de gaijin, maar als je in de metro tussen allemaal Japanners zit zal niemand je aanstaren, wijzen of er een opmerking over maken (iets wat ik in China continu meemaakte). Alleen kleine kinderen doen dat nog wel eens, om daarna op hun sodemieter te krijgen van de moeder. :P

Wil natuurlijk niet zeggen dat je gewoon de domme buitenlander bent en ze er verder niks over denken (ik ben een keer naast een vrouw gaan zitten in een metro die meteen zodra er elders plaats was opstond en daar ging zitten), maar als toerist heb je er echt geen enkele last van. Bovendien zijn ze erg behulpzaam (niet dat je daar altijd iets aan hebt :P), misschien wel juist omdat ze denken dat je als buitenlander toch niets begrijpt van alles. ;)
Geloof me, iedereen praat over je (at least, wel over mij. Ik versta/spreek Japans, en dat was de grap). In het begin wel een beetje 'naar', maar aan de andere kant moet het voor hun natuurlijk ook een behoorlijke attractie zijn: een meisje met krullen en geen o-benen! Heb er nog nooit wat van gezegd, van dat staren en over mij praten. Dit omdat ik weet dat Japanners zich erg druk bezighouden met het lijden van gezichtsverlies, en ik wil hun ook niet in verlegenheid brengen. Ik heb trouwens maar weinig Japans gepraat daar, meestal om dingen te vragen (waar gaat de trein? waar kan ik de thee vinden?). Ik ben daar veel te verlegen voor :')
pi_92013487
@Igen: Absoluut! Je bent een ontzettende buitenstaander als buitenlander. Wij hebben dat echter niet als storend ervaren. Als je je een beetje bescheiden opstelt en in ieder geval een poging waagt je volgens de regels te gedragen zal niemand er iets van zeggen(althans, niet in je gezicht :+ ) als je het verkeerd doet. Tot op heden heb vrijwel alleen maar positieve ervaringen met Japanners. Zeer vriendelijk en zeer behulpzaam.

Ik vind het een geweldige ervaring om als het ware als een toeschouwer aan de zijlijn toe te kijken hoe men in Tokyo leeft. Het is zo'n enorm verschil met hier dat je je inderdaad een alien waant.

Helaas duurt het nog 11 maanden (op de dag precies) dat we er weer zijn :(
pi_92013697
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:17 schreef IntensiveGary het volgende:
Helaas duurt het nog 11 maanden (op de dag precies) dat we er weer zijn :(
Oh wat leuk! Krijgen we dan weer zo'n mooie fotoreportage? ;)

Ik moet nog uhm.. een maand of 7. Dan zit ik er een jaar. :')
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:20:43 #213
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92013703
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Melochan het volgende:
Geloof me, iedereen praat over je (at least, wel over mij. Ik versta/spreek Japans, en dat was de grap). In het begin wel een beetje 'naar', maar aan de andere kant moet het voor hun natuurlijk ook een behoorlijke attractie zijn: een meisje met krullen en geen o-benen! Heb er nog nooit wat van gezegd, van dat staren en over mij praten. Dit omdat ik weet dat Japanners zich erg druk bezighouden met het lijden van gezichtsverlies, en ik wil hun ook niet in verlegenheid brengen. Ik heb trouwens maar weinig Japans gepraat daar, meestal om dingen te vragen (waar gaat de trein? waar kan ik de thee vinden?). Ik ben daar veel te verlegen voor :')
Ik bedoelde eigenlijk dat niemand er tegen jou iets over zegt, geroddel zul je inderdaad genoeg hebben, maar daar moet je je als 'domme toerist' maar niet te druk over maken inderdaad. In China begon iedereen met een hoop bombarie duidelijk te maken dat ik een lang was en m'n neus zo groot is, daar kon je niet om de opmerkingen heen. :P

Wel jammer dat je niet random gesprekjes aanknoopte dan met mensen daar. Ik heb een tijdje opgetrokken met een Fransman die Japans aan het leren was, en daar kwamen wel leuke situaties uit voort. De helft van de tijd kwamen die leuke situaties overeen met karaoke trouwens. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92013939
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:20 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat niemand er tegen jou iets over zegt, geroddel zul je inderdaad genoeg hebben, maar daar moet je je als 'domme toerist' maar niet te druk over maken inderdaad. In China begon iedereen met een hoop bombarie duidelijk te maken dat ik een lang was en m'n neus zo groot is, daar kon je niet om de opmerkingen heen. :P

Wel jammer dat je niet random gesprekjes aanknoopte dan met mensen daar. Ik heb een tijdje opgetrokken met een Fransman die Japans aan het leren was, en daar kwamen wel leuke situaties uit voort. De helft van de tijd kwamen die leuke situaties overeen met karaoke trouwens. _O_
Ooh zo nee zo zijn ze niet. Gelukkig haha. Maar is dat zo erg in China ja? :o Ik zou me daar zo ongemakkelijk bij voelen!

Dat random gesprekjes aanknopen kan ik echt niet. Ben ik veel te schijtluizerig voor. Karaoke heb ik nooit gedaan :o Niet in Japan althans.
pi_92014180
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Melochan het volgende:

Geloof me, iedereen praat over je (at least, wel over mij. Ik versta/spreek Japans, en dat was de grap). In het begin wel een beetje 'naar', maar aan de andere kant moet het voor hun natuurlijk ook een behoorlijke attractie zijn: een meisje met krullen en geen o-benen! Heb er nog nooit wat van gezegd, van dat staren en over mij praten. Dit omdat ik weet dat Japanners zich erg druk bezighouden met het lijden van gezichtsverlies, en ik wil hun ook niet in verlegenheid brengen. Ik heb trouwens maar weinig Japans gepraat daar, meestal om dingen te vragen (waar gaat de trein? waar kan ik de thee vinden?). Ik ben daar veel te verlegen voor :')
Dat merk je ook wel. Gelukkig versta ik het (nog) niet. Maar vooral in het openbaar vervoer (waar mensen even de tijd hebben om om zich heen te kijken) zie je dat mensen je aanstaren en soms zelfs stiekem een foto maken (dat zal dan vooral van mn meisje geweest zijn). :D

Vooral schoolmeisjes vinden die bleke mensen erg spannend. Veel gestaar en gegiechel en ook worden er vaak wat Engelse woorden als "Hello", "Nice to meet you" en "thank you" willekeurig op je afgevuurd, steevast gevolgd door een hoop gegiechel. Erg grappig :)

En dat ze over je kletsen, ach.. Wij doen het ook over hen. Elke keer als we iemand in een voor ons aparte uitdossing (traditioneel, cosplay, of juist superhip) zagen keken en kletsten we ook..zij doen precies hetzelfde, maar dan over ons...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:29:35 #216
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92014232
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:24 schreef Melochan het volgende:

[..]

Ooh zo nee zo zijn ze niet. Gelukkig haha. Maar is dat zo erg in China ja? :o Ik zou me daar zo ongemakkelijk bij voelen!

Dat random gesprekjes aanknopen kan ik echt niet. Ben ik veel te schijtluizerig voor. Karaoke heb ik nooit gedaan :o Niet in Japan althans.
Ja eerst dacht ik ook 'wtf', maar als ze daarna zeggen 'you look like moviestar' vergeef je het ze snel. :P
En anders gewoon terug roepen dat ze kort zijn met een kleine neus. :7

Karaoke is in zowel China als Japan (zoveel verschil zit er niet in de karaoke ervaring bij die landen) 'ze shitz'. Volgende keer wel doen!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92014311
Bedankt voor jullie snelle antwoorden! :)

Die bevestigen wel zo'n beetje wat ik al dacht. Normaal gesproken vind ik het verschrikkelijk om meteen als toerist herkend en behandeld te worden, maar dat is misschien ook wel omdat ik dan het gevoel heb gegarandeerd genaaid te worden. Als dat nou in Japan niet zo is, misschien is het dan juist ook wel grappig...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:32:28 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_92014401
Ja ik had altijd een hekel aan karaoke, maar in Japan heb ik het licht gezien.

En vergeet je attributen niet!

(ja ik was al aangeschoten)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:33:31 #219
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92014472
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:30 schreef Igen het volgende:
Bedankt voor jullie snelle antwoorden! :)

Die bevestigen wel zo'n beetje wat ik al dacht. Normaal gesproken vind ik het verschrikkelijk om meteen als toerist herkend en behandeld te worden, maar dat is misschien ook wel omdat ik dan het gevoel heb gegarandeerd genaaid te worden. Als dat nou in Japan niet zo is, misschien is het dan juist ook wel grappig...
Je zult niet genaaid worden. Mijn broertje is zijn Nintendo DS kwijtgeraakt in een bus. Na wat telefoontjes kon hij die op het hoofdkantoor komen ophalen, weinig andere plekken waar dat kan. :)
Zelfde geldt voor een Brit die in een dronken bui zijn portemonnee, paspoort en alle pasjes in een bar had laten liggen. Een dag later werd hij gebeld, kreeg hij alles terug en wilde de kerel die het had gevonden niet eens een klein bedrag aannemen als bedankje. Eerlijker dan Japanners vind je ze nergens denk ik zo.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92015342
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:30 schreef Igen het volgende:
Bedankt voor jullie snelle antwoorden! :)

Die bevestigen wel zo'n beetje wat ik al dacht. Normaal gesproken vind ik het verschrikkelijk om meteen als toerist herkend en behandeld te worden, maar dat is misschien ook wel omdat ik dan het gevoel heb gegarandeerd genaaid te worden. Als dat nou in Japan niet zo is, misschien is het dan juist ook wel grappig...
Genaaid word je zeker niet in Japan. Nou ja, zeg nooit nooit, natuurlijk. Maar de kans is klein. Bij de Starbucks in Shinjuku (die op het southern terrace, naast de krispy kreme :D ) vergat ik vorig jaar m'n camera (en niet een compactje, maar een nogal prijzige spiegelreflex). Een meisje dat er werkte kwam met de camera achter me aan rennen en probeerde zich in haar beste Engels te verontschuldigen omdat ze niet eerder had gezien dat ik m'n camera dreigde te vergeten. :+

Nog een voorbeeld: Dit jaar heb ik in Ginza een paar Chanel oorbellen gekocht voor mn zusje (ze is tijdens mn vakantie bevallen, dus ik wilde iets moois voor dr kopen. was nogal trots op dr :) ). Ze waren verpakt in een mooi doosje, doosje in een klein Chanel tasje. Liet aan duidelijkheid niets te wensen over. Toen we terug gingen naar het hotel heb ik dat tasje naast de kaartjesautomaat op station Ginza laten staan. We stonden al een tijdje op het perron, voordat ik me realiseerde dat ik het tasje had laten staan. De schrik sloeg me om het hart en ik trok een sprintje terug. Bij de kaartjesautomaat aangekomen stond het tasje er nog. Let wel, dit was tijdens het spitsuur! Uiteraard had ik mn metrokaartje verspeeld met het verlaten van het perron. Toen ik terug naar de automaat liep om een nieuw kaartje te kopen, werd ik gewenkt door de beambte bij de hekjes. Hij had alles gezien en gaf me een nieuw kaartje. Gratis :-) En dan weet je meteen waarom we zo gek zijn op de mensen..

En dit zijn dan nog de grotestadsmensen. Volgens NegaSado worden de mensen buiten Tokyo alleen maar vriendelijker :)

@Melochan: Tuurlijk spam ik mn foto's dan weer :+
pi_92015720
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:29 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ja eerst dacht ik ook 'wtf', maar als ze daarna zeggen 'you look like moviestar' vergeef je het ze snel. :P
En anders gewoon terug roepen dat ze kort zijn met een kleine neus. :7

Karaoke is in zowel China als Japan (zoveel verschil zit er niet in de karaoke ervaring bij die landen) 'ze shitz'. Volgende keer wel doen!
Karaoke is niet echt mijn ding, maar ik mis een hoop zo te horen :o maar ik ga het zeker een keertje doen :Y

@Igen: Japanners zullen je ιcht niet naaien. Taxichauffeurs zijn ook zo eerlijk als wat, mensen hebben daar hebben het beste met je voor. Over genaaid worden gesproken ( :+ ), ik was laatst op Schiphol op de trein aan het wachten, en daar vroeg een tourist aan een NS-medewerker om een kaartje naar Amsterdam CS. In plaats van die backpacker-tourist een tweedeklaskaartje te verkopen, smeerde die NS-gast hem een eersteklaskaartje aan. En die nietsvermoedende toerist stapt natuurlijk gewoon in de tweedeklaswagon. Dat zou in Japan dus nooit gebeuren. Ook als we beduusd bij zo'n bord stonden waar de tarieven voor bepaalde stations op staan, kwam er altijd een random Japannertje aangelopen (vaak oude mannetjes, όberschattig!), en die gilde dan gewoon "WHERE TO?!". En als je dan je station noemt geven ze antwoord in het Japans; "HYAKUEN!", ofwel 100₯. Maar dat moet je dan maar weten :)

@Speknek: Jιzus wat kom je me bekend voor zeg! Ik zat even "O__O" toen ik je foto zag, maar ik kan je niet plaatsen :+

@IntensiveGary: Gefeliciteerd met je neefje/nichtje! O+ Maar echt netjes dat ze dat doorhadden, zou je hier moeten overkomen. Dan zijn ιn je oorbellen weg, ιn je kunt geen hulp verwachten van welke medewerker dan ook :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Melochan op 29-01-2011 00:00:06 ]
pi_92015901
Oops
pi_92016265
Okee, jullie hebben me overtuigd. :)

Overigens, het omgekeerde is wel echt een ramp. Ik ben eens een avondje met een Japanse toerist opgetrokken in Istanbul, en in het centrum was er geen doorkomen aan tussen alle tourist-trap-restaurants waar de obers meteen naar buiten gerend kwamen en 'konnichiwa' riepen of met een Japanstalige menukaart aan kwamen zetten enzo. Uiteindelijk zijn we met de boot naar een niet zo toeristische wijk gegaan waar we een beetje in rust konden rondkijken... Sindsdien heb ik wel een beetje medelijden met Japanners op vakantie.
pi_92016308
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:32 schreef speknek het volgende:
Ja ik had altijd een hekel aan karaoke, maar in Japan heb ik het licht gezien.

En vergeet je attributen niet!

(ja ik was al aangeschoten)

[ afbeelding ]
Geweldig!

Wij hebben ons er ook nog niet aan gewaagd. Nog niet dronken genoeg geweest om over de schaamte heen te stappen. Staat wel op de lijst voor de volgende keer. Of ik al meteen voor de sambaballen ga, weet ik nog niet :+

@Melo: Dank. Ben (zeer trotse) oom van een neefje geworden; Jace. :) En ja, super van die beambte. Zou hier in NL zeker weg zijn. Waarschijnlijk gekaapt door de persoon die zag dat ik het vergat. :D
pi_92021064
Wat een herkenbaarheid allemaal.

Over dat 'niet naast de Gaijin willen zitten', ik had hetzelfde, alleen stond het meisje aan de andere kant van de bank, zo een in de lengte met zo'n 6 zitplaatsen, op :+

Dat Japanners over je praten heb ik niet in ieder geval niet gehoord. Komt misschien omdat ik er volgens mij enkel anders uit zag en me voor de rest naar mijn idee niet anders gedroeg dan de rest. De plotselinge "Hello!!" e.d. daargelaten. Ben ook wel een paar keer spontaan aangesproken door mensen die een praatje willen maken. De opluchting die je in hun gezicht ziet als je in het Japans terug praat is echt priceless. Ook wel gezien dat de het baliepersoneel van hotels ineens wisselt nθt als ik binnen kom :+ ra-ra-...
pi_92036921
ik heb wel eens handtekeningen staan uitdelen in nagazaki, aan schoolkindertjes, haha. gewoon omdat ik buitenlander was ofzo.

soms krijg je wel ongevraagd een twijfelchtige behandeling trouwens, in een dorpje in het noorden moest ik in een hotel aleen badderen, geen keus. veel japanners vertrouwen het niet, zon blanke in het gemeenschappelijk bad, die wast zich vast niet goed van tevoren... heb ook meegemaakt dat als ik het bad in ging, dat de 3 die erin zaten allemaal ineens weggingen.
heb ook weleens meegemaakt bij een capsule hotel/ spa, dat het toch wel duidelijk werd dat het niet helemaal de bedoeling was dat ik daar ging slapen en badderen, moeilijke blikken, weinig bereidheid tot hulp.. maar daar trok ik me dan weer niks van aan, en ik werd echt niet geweigerd. :)

nee ik kan wel een paar voorbeeldjes verzinnen van minder vriendelijke dingetjes, maar ik moet wel mn best doen. de meeste japanners zijn geweldig vriendelijk, of in ieder geval respectvol. agressie is erg zeldzaam. toon wel genoeg dankbaarheid voor dit gedrag, trouwens, is mijn advies, dat is ook erg belangrijk. het zijn omgangs vormen, dat komt van 2 kanten, veel buitelanders in japan snappen dat iet en denken dat het iets vanzelfsprekends is, maar japanners zijn zo omdat ze bewust zo proberen te zijn, vergeet dat niet. :)
pi_92045118
Als ik in de onsen zit, komen ze juist allemaal bij me zitten! Knopen ze een gesprekje met me aan, ik heb zelfs een keertje op die manier lui ontmoet die me meenemen naar het bruiloftsfeestje van hun vriend. Heb toch wel gemerkt dat als Japanners naakt zijn, ze op een of andere manier veel 'relaxter' zijn.

Misschien ligt het er ook een beetje aan 'hoe je doet'. Er is een bepaalde lichaamstaal aanwezig onder Japanners onderling en als je die oppikt en dat na gaat doen (en aangezien het zo aanstekelijk is neem je 't zodra je 't opmerkt heel snel over), dan denk ik dat je sneller "opgenomen" word, en dus dat mensen sneller accepteren dat je 't "snapt". Buitenlanders gedragen zich namelijk ZO verschrikkelijk anders dat dat het eerste was wat me opviel, namelijk, hoe RAAR en geflipt buitenlanders wel niet doen in vergelijking met Japanners, en dit was enkel pas na 2 maanden op Shikoku te hebben gezeten.

Overigens, Japanners zullen in de metro OOK opstaan voor een andere Japanner zodra een beter plekje vrij is. Dat is simpelweg iets wat je gewoon doet. Buitenlanders hebben altijd de neiging alles te interpreteren in termen van 'dit doen ze omdat ik buitenlander ben', en tja, als je zo naar de wereld gaat kijken, dan krijg je daar natuurlijk enkel bevestigingen van!

Nou, nu Japan - Australie, hoop op eindelijk glorie van Japan! NIPPONICHI!

Wat betreft trouwens karaoke: DOEN! 't Was ongemakkelijk de eerste keer maar zodra je je 3e liedje zingt, snap je 't meteen helemaal! Inmiddels is het een van de dingen die ik het meeste mis als ik weer in NL ben. In Japan/Korea/China/Taiwan probeer ik altijd zo snel mogelijk mensen te vinden die mee willen naar de karaoke. En dat 't liefst tot 6 uur sochtends! :)
pi_92046552
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:03 schreef NegaSado het volgende:
Als ik in de onsen zit, komen ze juist allemaal bij me zitten! Knopen ze een gesprekje met me aan, ik heb zelfs een keertje op die manier lui ontmoet die me meenemen naar het bruiloftsfeestje van hun vriend. Heb toch wel gemerkt dat als Japanners naakt zijn, ze op een of andere manier veel 'relaxter' zijn.

Misschien ligt het er ook een beetje aan 'hoe je doet'. Er is een bepaalde lichaamstaal aanwezig onder Japanners onderling en als je die oppikt en dat na gaat doen (en aangezien het zo aanstekelijk is neem je 't zodra je 't opmerkt heel snel over), dan denk ik dat je sneller "opgenomen" word, en dus dat mensen sneller accepteren dat je 't "snapt". Buitenlanders gedragen zich namelijk ZO verschrikkelijk anders dat dat het eerste was wat me opviel, namelijk, hoe RAAR en geflipt buitenlanders wel niet doen in vergelijking met Japanners, en dit was enkel pas na 2 maanden op Shikoku te hebben gezeten.

Overigens, Japanners zullen in de metro OOK opstaan voor een andere Japanner zodra een beter plekje vrij is. Dat is simpelweg iets wat je gewoon doet. Buitenlanders hebben altijd de neiging alles te interpreteren in termen van 'dit doen ze omdat ik buitenlander ben', en tja, als je zo naar de wereld gaat kijken, dan krijg je daar natuurlijk enkel bevestigingen van!
nou dat gaat weer te ver, ik heb ook hele leuke badervaringen met japanners hoor. :) en ik hou me precies aan de regeltjes, juist om te laten zien dat ze zich geen zorgen hoeven te maken.
ik heb trouwens ook wel japanners gewoon zonder wassen zo t bad in zien ploffen, dat iedereen met een vies gezicht gauw vertrok.

nog even ter illustratie, in datzelfde hotel, waar ik alleen moest badderen, hadden ze s'ochtens geen ontbijt voor me, wel een kopje koffie. terwijl aan de tafel naast me een gezin lekker een japans ontbijt kreeg. dacht ie dat ie mij dat niet kon aandoen, een japans ontbijt, lol.
vervolgens had ie snachts mn suede schoenen gepoetst, dacht ie dat dat gewoon afgesleten leer was. dus, flink poetsen dan maar , en ze glommen. hele suede naar de klote. die man had en doorlopende paniek aanval omdat er een buitenlander in zn riokan zat, haha.
maar goed, zo ver weg van de grote stad, dat is eigenlijk het leukste japan. boemel trientjes, mensen die echt soms schrikken van je... en onverwachtse hartelijkheid ook, prachtige landschappen..
pi_92048426
GEWONNENN!!!!
pi_92048759
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 18:29 schreef NegaSado het volgende:
GEWONNENN!!!!
Wat heb je gewonnen?
pi_92048913
Ik niks, maar de Japanners de Asia-cup. :P
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:23:51 #232
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_92057484
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:43 schreef NegaSado het volgende:
Ik niks, maar de Japanners de Asia-cup. :P
haha idd, op me werk staan volgen via internet _O_
pi_92057732
Ik zat net als met de World Cup in een van de soccer rooms van Ameba Pigu. Best grappig als iedereen dan in zo'n chatroom helemaal losgaat.
  zondag 30 januari 2011 @ 10:47:48 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_92069131
Ik heb net mijn ticket gekocht. Vanaf half juli ga ik bijna 3 weken naar Japan
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_92470311
Deel 2 van de grote tocht, voor de geintresseerden!

  maandag 7 februari 2011 @ 21:18:34 #236
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_92477509
Het gaat waarschijnlijk iets van 10 dagen Japan worden (Tokio en dan dagtrips), de komende tijd wat beter gaan inlezen. Kun je in Tokio, als buitenlander, trouwens een beetje stappen?
  maandag 7 februari 2011 @ 21:36:14 #237
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92478757
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef travelman het volgende:
Het gaat waarschijnlijk iets van 10 dagen Japan worden (Tokio en dan dagtrips), de komende tijd wat beter gaan inlezen. Kun je in Tokio, als buitenlander, trouwens een beetje stappen?
Ja. Als je tussen de andere buitenlanders wilt staan, moet je naar Roppongi. Een en al toerist daar, en Japanse meisjes die een buitenlandse vent zoeken.

Leuker vind ik het in Shibuya, daar zijn er beduidend minder toeristen en de sfeer vind ik er beter. Al hangt dat ook nog van de club af die je bezoekt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92481817
Heb atm diverse 'summerschools' gevonden waar ik wel heen zou willen en de deadline voor aanmelden is over een maand of later. Mijn volgende stap is: hoe schrijf ik me in en vooral hoe/wat visa? Ik verwacht 4 weken zon summerschool te doen en dan een week of 2 nog zelf wat rond te trekken.

Dus mijn 2 vragen zijn:
1. Hoe weet ik of ik visa nodig heb? Niet elke website/organisatie vermeld hier iets over
2. Stel ja, hoe/waar vraag ik dat aan & wat heb ik daarvoor nodig.

Ik ben op dit gebied nogal een leek, canada/usa deden mijn ouders (was toen nog kind /excuus), europa niks nodig en voor zover ik het heb begrepen gaat visa aanvragen anders in Japan?
  maandag 7 februari 2011 @ 22:51:52 #239
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92482259
Als je in Japan aankomt maken ze een foto en nemen ze je vingerafdruk, dan krijg je toegang voor 90 dagen en mag je niet werken. Je hoeft dus geen visum te regelen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:05:17 #240
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_92496253
Bweeeehhhh... weer mailtjes gekregen van oude collega's in Japan... heimwee :'( :'( :'(
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_92496368
quote:
Op maandag 7 februari 2011 22:42 schreef koffiegast het volgende:
Heb atm diverse 'summerschools' gevonden waar ik wel heen zou willen en de deadline voor aanmelden is over een maand of later. Mijn volgende stap is: hoe schrijf ik me in en vooral hoe/wat visa? Ik verwacht 4 weken zon summerschool te doen en dan een week of 2 nog zelf wat rond te trekken.

Dus mijn 2 vragen zijn:
1. Hoe weet ik of ik visa nodig heb? Niet elke website/organisatie vermeld hier iets over
2. Stel ja, hoe/waar vraag ik dat aan & wat heb ik daarvoor nodig.

Ik ben op dit gebied nogal een leek, canada/usa deden mijn ouders (was toen nog kind /excuus), europa niks nodig en voor zover ik het heb begrepen gaat visa aanvragen anders in Japan?
Welke scholen heb je op het oog?
pi_92496498
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef Melochan het volgende:

[..]

Welke scholen heb je op het oog?
nog niet iets specifieks, maar ik heb iig gevonden dat er her en der wat opties zijn. Ik moet nog ff wat meer uitzoeken hoe/wat alvorens ik kan zeggen 'deze zijn potentieel'. Ken je er zelf een paar?
pi_92520394
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

nog niet iets specifieks, maar ik heb iig gevonden dat er her en der wat opties zijn. Ik moet nog ff wat meer uitzoeken hoe/wat alvorens ik kan zeggen 'deze zijn potentieel'. Ken je er zelf een paar?
Ah okee. Ik ken zelf geen summerschools, sorry. Was gewoon geοnteresseerd :P
pi_93044559
M'n leven begint hier een beetje te lopen, ik werk sinds kort in de bar van K's House in Kyoto. De eerste keer dat ze een buitenlander hebben aangenomen voor de bar.

Erg leuke collega's en een goede mix van non-japanners en japanners als klanten.

En ik mag voor weinig gebruik maken van de waren ;p
leven als een koning
pi_93045104
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 05:44 schreef Blaetman het volgende:
M'n leven begint hier een beetje te lopen, ik werk sinds kort in de bar van K's House in Kyoto. De eerste keer dat ze een buitenlander hebben aangenomen voor de bar.

Erg leuke collega's en een goede mix van non-japanners en japanners als klanten.

En ik mag voor weinig gebruik maken van de waren ;p
Leuk.. :)

Ik weet wel dat er een Nederlandse bar is in Kyoto, waar weet ik niet meer!

Even iets anders, weet iemand wanneer de Mt. Aso weer open is trouwens?..
pi_93045853
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 08:06 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Leuk.. :)

Ik weet wel dat er een Nederlandse bar is in Kyoto, waar weet ik niet meer!

Even iets anders, weet iemand wanneer de Mt. Aso weer open is trouwens?..
Bar "This Way"

http://www.barthisway.com/
leven als een koning
pi_93052987
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 09:40 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Bar "This Way"

http://www.barthisway.com/
Dat was niet leuk genoeg voor je om daar te werken?
pi_93053442
Wordt eens tijd dat ik eens wat plannen ga maken :')

Iemand die in Japan heeft gestudeerd en een beurs daarvoor heeft gekregen? Zo ja, welke (+link plz)?
pi_93053994
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:36 schreef koffiegast het volgende:
Wordt eens tijd dat ik eens wat plannen ga maken :')

Iemand die in Japan heeft gestudeerd en een beurs daarvoor heeft gekregen? Zo ja, welke (+link plz)?
ripcore heeft daar een jaar gezeten, had hem afgelopen februuari opgezocht. :)
pi_93064432
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dat was niet leuk genoeg voor je om daar te werken?
Weet ik veel, dat is sowieso maar een kleine bar, gerunned door een Nederlander en zijn Chinese vrouw. Denk niet dat die veel mensen in gaan huren. Ik heb gewoon gereageerd op een advertentie van K's house die ik tegenkwam.

Denk dat K's house wel leuker is als werkplek ook. Die hebben alleen geen Belgische bieren enzo ;p
leven als een koning
pi_93096374
Blaetman, goed voor elkaar, ben jaloers!
  maandag 21 februari 2011 @ 13:16:34 #252
150083 Barcaconia
ΊΊ [[[[] []]]] ΊΊ
pi_93098520
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 05:44 schreef Blaetman het volgende:
M'n leven begint hier een beetje te lopen, ik werk sinds kort in de bar van K's House in Kyoto. De eerste keer dat ze een buitenlander hebben aangenomen voor de bar.

Erg leuke collega's en een goede mix van non-japanners en japanners als klanten.

En ik mag voor weinig gebruik maken van de waren ;p
Grappig, daar was ik een paar weken geleden nog. Leuke bar vond ik het :)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tθ serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93113252
Sandankyo is er iemand geweest?
pi_93138301
En weer terug! Heerlijke week Shikoku en 2 weekenden Tokyo achter de rug. Naoshima _O_ _O_ _O_

Alleen jammer dat ik op de laatste dag mijn JR pass ben kwijtgeraakt. Okayama - Tokyo. 16k yen. Auch. :')

Nu is het 13 maanden wachten tot de volgende trip. Sakura 2012.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_93138352
Leuk te horen dat je het ook op Shikoku naar je zin had! Wat heb je daar uiteindelijk gezien?
pi_93138555
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 07:03 schreef NegaSado het volgende:
Leuk te horen dat je het ook op Shikoku naar je zin had! Wat heb je daar uiteindelijk gezien?
Klein stukje maar. Van Okayama via Naoshima naar Takamatsu gereisd. Toen naar Kotohira en tenslotte naar Matsuyama. Vanuit daar terug naar Onomichi. Wel prachtige dingen gezien! Moderne kunst, kastelen, tuinen, onsens, tempels, kanalen. En werkelijk fantastisch gegeten. _O_

Ik zal van de week wat foto's plaatsen. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_93235983
kennen jullie de site vine le japon? daar kan je die japanpass kopen maar ik weet niet of die reliable is...
pi_93240114
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 07:51 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Klein stukje maar. Van Okayama via Naoshima naar Takamatsu gereisd. Toen naar Kotohira en tenslotte naar Matsuyama. Vanuit daar terug naar Onomichi. Wel prachtige dingen gezien! Moderne kunst, kastelen, tuinen, onsens, tempels, kanalen. En werkelijk fantastisch gegeten. _O_

Ik zal van de week wat foto's plaatsen. :)
vast ook naar t museum in die berg op naoshima geweest? was fantastisch.
okayama vind ik ook leuk, weet niet waarom. echt zon niks stad, daar hou ik wel van. :)
pi_93241556
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 02:55 schreef okiokinl het volgende:

[..]

vast ook naar t museum in die berg op naoshima geweest? was fantastisch.
okayama vind ik ook leuk, weet niet waarom. echt zon niks stad, daar hou ik wel van. :)
Yep, Chichu Art Museum was fantastisch! En in Benesse House geslapen. Unieke ervaring. _O_
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_93248129
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 06:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Yep, Chichu Art Museum was fantastisch! En in Benesse House geslapen. Unieke ervaring. _O_
ook slapen, tof... voor mij was t een dagtochtje vanuit okyama..
  maandag 28 februari 2011 @ 18:41:03 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93451360
Iemand kwam met deze planning, benieuwd wat jullie hiervan vinden:
1 - Tokyo (aankomst vliegveld 08:00)
2 - Tokyo
3 - Tokyo (dagtrip Nikko)
4 - Tokyo (dagtrip Kamakura)
5 - Hakone
6 - Hakone (Hakone loop)
7 - Hiroshima (5 uur met de trein --> daarna Peacepark + museum)
8 - Hiroshima (dagtrip Miyajima)
9 - Osaka --> Osaka Castle (want Himeji gesloten)
10 - Osaka
11 - Kyoto --> Nijo, centrum, Kiymizudera
12 - Kyoto --> Golden Pavillion, Silver Pavillion
13 - Kanazawa
14 - Kanazawa
15 - Takayama --> Hida Folk Art
16 - Takayama
17 - Tokyo (5 uur vanaf Takayama, dus einde vd middag bij hotel)
18 - Tokyo --> naar huis

Het lijkt mij rijkelijk veel. Zou zelf 1 nacht in Hakone overslaan, Kanazawa en Takayama skippen (desnoods op en neer naar Kanazawa vanaf Kyoto). En natuurlijk: minimaal 2 nachten extra in Kyoto, om in ieder geval naar Nara/Fushimi Inari te kunnen...

Of is het allemaal wel goed te doen?
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 28 februari 2011 @ 19:10:09 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_93453100
Nee ik ben het met je eens, of ze willen echt de Japanse reis experience (op de terugweg op je camera zien waar je geweest bent).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93456073
Minder Taka en Kana, meer Kyoto, vind ik. Als ze toch in Kyoto zijn, kunnen ze net zo goed ook naar Arashiyama O+. En een dag(deel) naar Mt. Koya.
pi_93458105
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:02 schreef Igen het volgende:
Okee, jullie hebben me overtuigd. :)
Nou, vliegticket is intussen geboekt, dus jullie hebben niet voor niks je best gedaan. :P

Het wordt nog wel wat puzzelen met de route. Want ik merk al wel dat er heel veel te zien is in Japan. Het lijkt me erg leuk om ook wat van het platteland te zien, het binnenland van Shikoku ofzo, maar Tokio moet ik natuurlijk ook gezien hebben. ;)

In ieder geval heb ik er vet zin in. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2011 20:25:23 ]
pi_93461037
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, vliegticket is intussen geboekt, dus jullie hebben niet voor niks je best gedaan. :P

Het wordt nog wel wat puzzelen met de route. Want ik merk al wel dat er heel veel te zien is in Japan. Het lijkt me erg leuk om ook wat van het platteland te zien, het binnenland van Shikoku ofzo, maar Tokio moet ik natuurlijk ook gezien hebben. ;)

In ieder geval heb ik er vet zin in. :)
Leuk! Wanneer ga je/gaan jullie? :D

Ik heb serieuze heimwee :'(
pi_93463494
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:06 schreef Melochan het volgende:

[..]

Leuk! Wanneer ga je/gaan jullie? :D
In de zomer, dus dat wordt nog wat. :D Maar gelukkig wel pas na de regentijd.
quote:
Ik heb serieuze heimwee :'(
Da's op zich toch een goed teken? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2011 21:44:07 ]
pi_93465785
Ooh leuk! Veel plezier met de voorbereidingen, keep us posted!

Heimwee is zeker een goed teken. Ik ga terug in augustus waarschijnlijk, maar moet nog een apartement regelen, dus als dat gedaan is kijk ik wel naar tickets. :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:14:17 #268
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93477954
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:52 schreef Melochan het volgende:
Minder Taka en Kana, meer Kyoto, vind ik. Als ze toch in Kyoto zijn, kunnen ze net zo goed ook naar Arashiyama O+. En een dag(deel) naar Mt. Koya.
Ik geef het maar op, want "Kyoto kan je in anderhalve dag wel zien" :|W
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93478156
@Matthijst: Ik vind dat de tijd in Tokyo ook erg kort is! (Zeker met die twee dagtrips naar Kamakura en Nikko, die overigens wel zeer de moeite waard zijn)
Kyoto kan wel zo, maar ja dan mis je wel een heleboel tempels, want dat haal je niet in anderhalve dag ;) Maar goed het is ook maar net wat je wilt zien natuurlijk.
Kanazawa zou ik dan weer niet twee dagen gaan zitten... :)
pi_93478909
Pfoe wat een dichtgetimmerd plan ook. Ik ga voor eenzelfde periode naar Japan en ga eerst maar eens meer dan een week in Tokio verblijven, dan vier nachten in Kyoto, drie in Hiroshima en drie in Nagasaki. En dan nog eentje in Narita omdat we de volgende dag best vroeg terugvliegen. ;)

Misschien kunnen jouw kennissen, matthijst, ook een wat minder strak reisplan maken zodat ze wat vrijer zijn in de invulling van hun dagen. Maar uiteindelijk moeten ze het natuurlijk zelf weten - als dit is wat ze willen, zullen ze het wel gaan beleven.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:21:21 #271
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93478928
Tokyo vind ik ook kort inderdaad. Zou het zelf zo doen:
5 nachten Tokyo (Nikko / Kamakura)
2 nachten Hiroshima (peacespul en Miyajima)
5 nachten Kyoto (Nara / Osaka)
1 Kanazawa (dag van aankomst rondlopen, volgende ochtend ook en in middag naar Taka)
2 nachten Takayama
3 nachten Tokyo

En als je 2 nachten Hakone erbij wilt doen Kanazawa en Takayama overslaan. Vond ze beiden wel OK, maar niet voor de eerste keer, als je tenminste nog een beetje relaxt wilt kunnen rondlopen.

Hoe was jullie ervaring met Engels sprekenden in Japan eigenlijk? Heb ik enorm pech gehad ofzo? In winkels en op straat was het bar lastig om de weg te vragen of te begrijpen wat ze bedoelden, of hun te laten begrijpen wat ik bedoelde. (Voorbeeld bij de Mc een hotdog bestellen, waarvan nota bene een giga poster buiten hing. Na 5 minuten wijzen maar opgegeven). Of in Nagano, "English Menu", maar geen Engels verstaan... Nara: geen/weinig bordjes in Engels gezoen, volg de massa....
Groepje Japanners ontmoet (8-10) waarvan er maar 1 Engels sprak (of de rest het niet wilde/durfde spreken)...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93481295
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 08:14 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik geef het maar op, want "Kyoto kan je in anderhalve dag wel zien" :|W
Mιιn je dat nou? :D wens ze veel plezier. Ik vond aan Taka en Kana niks aan, waarom staat het όberhaupt op hun lijstje? Kun je net zo goed Akita erop zetten :')
pi_93481350
Over dat Engels spreken in Japan slinger ik even m'n pc aan. Zo'n verhaal kan ik niet typen op m'n foon :')

Okee. Japanners en Engels, ιιn ding is zeker: ze wνllen wel, maar ze kϊnnen het niet. Voorbeeldje: Je zit bij de CurryHouse. Een druk op een belletje op de tafel zorgt ervoor dat er een schattig meisje met schortje naar je toe komt huppelen. Prima. "ano.. ano.. ENGLISH MENU?!" gilt ze dan. Prima! Fijn! Hoor je dat A. (m'n vriend)? Ze hebben een Engels menu! Dan krijg je een menu onder je neus geschoven met de vrιιmdste vertalingen. Toppunt wat ik ooit tegen kwam was 'hairy fish in sweet saku saku sauce'. Dat maar niet genomen. Maar dan komt het moment dat je moet bestellen. "Can I have the hashed beef, please?" komt bij de waitress over als pure abracadabra. Haar ogen worden groter en groter, en begint "eh? eh?" te stamelen. Tja, en dan? Je wijst eens. En nog eens. Roept er eens "kore!" bij, maar het baat niet. Out of the blue rent ze weg, en haalt haar giechelende collega, die je uiterst vriendelijk begroet met een "HELLO!" en een buiging. Nu moet je hααr duidelijk maken dat je de hashed beef wilt. Succes. Maar als je wijst naar het plaatje, en dan je vinger opsteekt als in "eentje", komt het vaak wel goed. En het eten is altijd smakelijk.

The complete opposite heb ik meegemaakt, in Kyoto. Vriendlief en ik zaten in de bus. We zaten allebei aan een kant van de bus, want vol enzo. Achter mij zat een oud vrouwtje, waar mijn vriend goed zicht op had. Hij zei dat ze tegen me zat te praten (haar gezicht was iig naar mij gericht, I didn't pay any attention). Ik draaide me maar om, om te kijken of ze iets van me wilde. En toen begon ze te praten: "You're a very pretty girl you know. And your boyfriend is so handsome. Such a pity it's rainy today, Kyoto is much nicer when it's sunny." Complete verhalen kwamen eruit, en ik praatte met haar mee. Op een gegeven moment zei ze "kasa o nakushimashita", maar kon het niet vertalen. Ik reageerde met "Oh, did you lose your umbrella?" en ze reageerde zo lief! "Ooooh can you speak Nihongo? That is very good!", dat soort dingen. Ze vertelde ook dat ze helemaal 'on her own' Engels had geleerd, en dat het toch wel moeilijk was. Blij was ze, dat ze af en toe kon oefenen met touristen. Lief vrouwtje, krom gebogen (van het vele buigen?), en zwaaide toen we uitstapten bij de halte Karasuma Shijo.

Dus ja, je zou denken dat de jongere generatie beter Engels spreekt dan de wat oudere mensen, maar zo heb ik dat echt niet ervaren. In hotels geen problemen gehad, was altijd perfect Engels, maar in winkels en restaurants heb ik me vaak verbaasd over het niveau van Engels van de mensen. Maar ook dat heeft, in the end, z'n charme.

In Nara :') :') :') Okee ik ga nu m'n grootste blunder ooit opbiechten. We gingen naar Nara in de Golden Week, sowieso geen goed idee, het was de heetste dag van de vakantie (graadje of 35, vol zon). Komen we op Nara Station, en daar begon het al; met de meute meewaggelen. Dan sta je opeens in een flinke rij voor een bus, naar Nara, het park. Dat hoop je dan. Toen we na een flink half uur wachten (in de brandende zon) in konden stappen, dachten we dat we goed zaten. Na een tijdje rijden kwamen we op een gigantische parkeerplaats, met veul mensen. Heul veul mensen. We konden geen enkel bordje vinden, en mensen spraken geen Engels. Nou, dan ga je maar lopen! We hoopten natuurlijk naar de Todai-ji te lopen, het grootste houten gebouw ter wereld. Instead eindigden we na een uurtje lopen bij Heijo Palace, waarvan wij dachten dat het Todai-ji was :') Voldaan wat foto's gemaakt, en maar teruggegaan naar de bus. Onderweg kwamen we heel veel mensen tegen met hertenmaskers/souvenirs etc. Maar we vroegen ons totaal niet af hoe ze daar aan gekomen waren. Eenmaal terug in het hotel bleek dat het we leukste deel van Nara gemist hadden :') Ja dikke faal.

[ Bericht 50% gewijzigd door Melochan op 01-03-2011 11:20:45 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:14:46 #274
274453 okiokinl
blablabla
pi_93484369
ben het met iedereen eens, meer tokyo en kyoto. zelf plan ik helemaal niks als ik ga, lekker vrij, is veel leuker. nikko en kamakura zijn wel echt de moeite waard inderdaad. ik vind osaka ook erg leuk, maar is misschien meer iets voor een 2de keer om daar wat langer te zijn, toch minder indrukwekkend als tokyo. nagasaki is ook erg tof, maar wel weer een heel stuk verder reizen.

japanners kunnen vaak wel een beetje engels lezen, dus opschrijven helpt soms. verder duidelijk aanwijzen op menus of in de etalage, en leer japanse nummers uit te spreken, is vrij makkelijk. kun je iets aanwijzen en dan ichi of ni erbij zeggen, 1 of twee.
verder is het vooral hilarisch, dat hun engels zo slecht is. de in engels vertaalde bordjes in heel het land zijn regelmatig zo grappig verkeerd vertaald dat je echt niet meer bijkomt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:42:28 #275
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93487808
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Melochan het volgende:
Over dat Engels spreken in Japan slinger ik even m'n pc aan. Zo'n verhaal kan ik niet typen op m'n foon :')
:o

Je moet ook een beetje mazzel hebben inderdaad. Wij hadden op weg naar Miyajima zo'n vrouw van een jaar of 40 die schijnbaar iets met Engels deed en graag wilde oefenen op toeristen, dus die loodste ons vanaf de tram naar het eiland toe met allemaal info erbij, dat zijn wel leuke dingen...
Alleen jammer dat je vaak lastiger zo'n spontane Engelsspreker vindt als je ze echt nodig hebt (restaurant bestellen, de weg vinden) :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93488627
Ik werd bij Meiji Jingu in Tokyo geinterviewd door schoolkinderen :D Dat was ook erg grappig :D
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:17:47 #277
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93499878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:55 schreef Melochan het volgende:
Mιιn je dat nou? :D wens ze veel plezier. Ik vond aan Taka en Kana niks aan, waarom staat het όberhaupt op hun lijstje? Kun je net zo goed Akita erop zetten :')
Kanazawa, voor dat Samurai district: http://www.japan-guide.com/e/e4204.html

Ben zelf wel in Kanazawa geweest, dat district niet gezien trouwens, want regenachtige dagen toen. Vond de rest best leuk (Kenrouken park, Geishawijk, ninjatempel). Takayama zelfde verhaal: vond het leuk om een keer gezien te hebben, maar dat was ook omdat ik de tweede keer in Japan niet exact hetzelfde wilde doen als de eerste keer, dus daarom alternatieve route via Kana & Taka terug naar Tokyo.

Ik vond Miyajima, Nara (+fushimi inari), Hiroshima, Kyoto, Kamakura en Tokyo de hoogtepunten.
Kanazawa, Takayama, Nikko, Osaka, Yokohama allemaal wel leuk, maar niet per se nodig.

Hoop volgend jaar weer te gaan, zal dan in ieder geval wel Tokyo, Kyoto, Osaka worden. En dan wat andere dingen eromheen zoeken. Misschien vanaf Nagasaki naar beneden proberen ofzo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93500224
Nooit van gehoord, dat district. Maar goed, ieder natuurlijk zijn/haar interesses he, hoop oprecht dat ze een leuke tijd zullen hebben in Japan.

De volgende keer dat ik ιcht ga reizen door Japan, wil ik graag naar Hokkaido (niet in de winter!), en wil ik ook meer van Kyushu zien. Okinawa ben ik ook wel benieuwd naar. Er is nog zσveel te zien.. :D
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:59:07 #279
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93501890
Dit lijkt me wel erg cool, in de winter: http://www.snowfes.com/english/index.html
En als je dan toch in de winter gaat meteen die snowmonkeys :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93526086
Ik ben er al een tijdje niet geweest in Japan, maar hoe staat het met de ATM's ? Ik las wel ergens dat men kon pinnen bij een 24 uurs shop? Kan dat alleen met creditcard?

Eerste deel van mijn reis heb ik al in gedachte, eerst bij vrienden in Tokyo om te acclimatiseren en dan richting Nagasaki met de Shinkansen! (overwegend hier en daar te stoppen, mede om wat her en der vrienden te bezoeken en anders dat op de terugweg)

Ook wil ik graag wat (in)actieve vulkanen bereiken. Mocht dat niet lukken vanwege 'veiligheid' , dan wil ik misschien wat eilanden bekijken in omstreken!

Ik heb er zin in....nog maar een paar maanden!! *O*
  woensdag 2 maart 2011 @ 06:40:49 #281
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_93526137
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 06:29 schreef Watashiwa het volgende:
Ik ben er al een tijdje niet geweest in Japan, maar hoe staat het met de ATM's ? Ik las wel ergens dat men kon pinnen bij een 24 uurs shop? Kan dat alleen met creditcard?

Eerste deel van mijn reis heb ik al in gedachte, eerst bij vrienden in Tokyo om te acclimatiseren en dan richting Nagasaki met de Shinkansen! (overwegend hier en daar te stoppen, mede om wat her en der vrienden te bezoeken en anders dat op de terugweg)

Ook wil ik graag wat (in)actieve vulkanen bereiken. Mocht dat niet lukken vanwege 'veiligheid' , dan wil ik misschien wat eilanden bekijken in omstreken!

Ik heb er zin in....nog maar een paar maanden!! *O*
voor wat betreft pinnen. Dat kan bij JPBank en Citybank en sinds eind vorig jaar ook weer bij 7bank. Die laatste is te vinden in alle 7elevens in Japan en dat zijn er ongeveer 14000 ofzo :+ dat kan met je gewone ING/ABN/Rabopas. (maestro enz)
pi_93528014
Oo dat is wel goed nieuws dat het bij de 7eleven weer kan :) Die zijn altijd wel te vinden!
pi_93529490
En op postkantoren! Dat was m'n redding op de laatste dag :s)
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:02:17 #284
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93533180
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:10 schreef speknek het volgende:
Nee ik ben het met je eens, of ze willen echt de Japanse reis experience (op de terugweg op je camera zien waar je geweest bent).
Was jij nog teruggeweest? De vorige keer dat ik er was vond ik het vre-se-lijk om van ryokan naar hotel naar hostel te reizen. Ik miste gewoon het boodschappen doen bij de supermarkt en in je appartementje je sashimi te snacken etc.

Probeerde ook nog die Yakuza-bar van Vincent te vinden bij Harajuku, maar kon m niet meer zo goed vinden.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:30:53 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_93536596
Nee niet meer, zoveel andere landen om te zien heh, maar wil wel nog graag een keer terug. En ik kan het me ook wel voorstellen inderdaad, dat idee van een 'thuis' in Japan is misschien nog wel magischer dan Japan zelf; elke keer dat we een trip maakte was ik ook weer blij terug op de vertrouwde campus te komen.

Ik denk dat ik die Izakaya nog wel weet te vinden (maar ik denk dat wij ook vaker in Harajuku kwamen), het is de andere kant op dan je verwacht.. Niet dat het echt bijzonder was om naar terug te gaan :D.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:46:47 #286
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_93688171
Even een off-topic vraag tussendoor misschien, maar ik stel hem toch maar hier.

Hoe kan ik het best beginnen met Japans leren en daarbij ook de gebruiken en de cultuur? Het meest voor de hand liggende antwoord is natuurlijk in Japan, maar zijn er ook unieke boeken, cursussen of andere manieren om een redelijk begrip te krijgen van de taal (niet alleen begrijpen, maar ook spreken en lezen).

Heb aardige motivatie, wil namelijk me volgend jaar aanmelden voor een stage in Japan en er is mij verteld dat je een aardig streepje voor hebt als je al kennis hebt van de cultuur en taal. Nu heeft de cultuur in Japan mij altijd al geintrigeerd maar er is ongetwijfeld nog zoveel te ontdekken. Alvast bedankt!
pi_93688335
Wat taal betreft:
Begin met hiragana en katakana.
Lees je in over hoe de basics van de taal werken.
Lees dingen in Japans die je interesseren en leer meer werkwoordvormen.
Kijk films (helpt ook qua cultuur enigszins)
Volg een cursusje in een dichtbijzijnde stad (amsterdam heeft een paar), ze kosten wel een aardig centje.

Cultuur is voornamelijk inlezen, en erheen gaan voor mijn idee.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 18:13:30 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93693208
Hebben er mensen hier ervaring met een auto huren in Japan? Ik ben mijn reis aan het invullen en wil een paar dagen de bergen in. Volgens mij ben ik daar met een auto beter af. Het zou gaan om een dag of 4 in de omgeving van Nagano. Iemand tips daar?

Ik wil er een beetje bergwandelen en verder geen concrete plannen.
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 5 maart 2011 @ 18:15:11 #289
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93693279
Misschien ook omgeving Naeba om een dagje Fuji Rock Festival mee te pakken
Die Scheiίe bleibt gleich, nur die Fliegen δndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_93716297
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 18:13 schreef XL het volgende:
Hebben er mensen hier ervaring met een auto huren in Japan? Ik ben mijn reis aan het invullen en wil een paar dagen de bergen in. Volgens mij ben ik daar met een auto beter af. Het zou gaan om een dag of 4 in de omgeving van Nagano. Iemand tips daar?

Ik wil er een beetje bergwandelen en verder geen concrete plannen.
Jazekers, een auto huren is ongeveer net zo duur als hier in Nederland. Misschien iets duurder vanwege de valuta. Er zijn wel veel tolwegen (meestal snelwegen). Neem wel een internationaal rijbewijs mee (verkrijgbaar bij ANWB winkel).

Ik was eens via Toyohashi met de Iida line geweest en was best mooi, alleen de laatste trein terug gaat al om einde van de middag terug. Maar daar zijn zat hotels te vinden in de buurt van Nagano!

[ Bericht 3% gewijzigd door Watashiwa op 06-03-2011 03:43:34 ]
pi_93848607
Ik mis de geluidjes van de treinen, vond net dit youtube filmpje met de muziekjes van de Yamanote line :) Mooi overzichtelijk :Y
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:04:09 #292
150083 Barcaconia
ΊΊ [[[[] []]]] ΊΊ
pi_93852551
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 07:50 schreef inkie1010 het volgende:
Ik mis de geluidjes van de treinen, vond net dit youtube filmpje met de muziekjes van de Yamanote line :) Mooi overzichtelijk :Y
:D _O_

Zijn deze er ook van de Tsukuba Express? Dat was zo'n vrolijk deuntje elke keer als hij een station nadert. En dan ook dat typische Aki--habara.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tθ serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:12:33 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_93852763
Waarom geen mamonaku? :'( :D
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93852858
Ik heb Akihabara nu als ringtone :D en als ik een sms krijg hoor je dat informatie-pingeltje van JR :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:16:43 #295
150083 Barcaconia
ΊΊ [[[[] []]]] ΊΊ
pi_93852904
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:15 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb Akihabara nu als ringtone :D en als ik een sms krijg hoor je dat informatie-pingeltje van JR :D
Ik vind die van TX veel leuker :D Maar die kan ik weer nergens vinden ;(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tθ serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:33:19 #296
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93853489
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:12 schreef speknek het volgende:
Waarom geen mamonaku? :'( :D
Of die van de metro "Doa go-chui kudasai" *zwijmel*
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_93853704
"This is the Yamanote Line bound for IKEBUKURO and UENO. The next station is TAKAHDAHNOHBAHBAH. The doors on the left side will open." _O_
pi_93854744
Geweldig. Werd er helemaal vrolijk van. Doorgestuurd naar m'n meisje, die nu op haar werkplek haar collega's ergert met de pingeltjes :+
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:13:05 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_93856741

YOU WANT YOU LOSE
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:13:40 #300
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_93856764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 07:50 schreef inkie1010 het volgende:
Ik mis de geluidjes van de treinen, vond net dit youtube filmpje met de muziekjes van de Yamanote line :) Mooi overzichtelijk :Y
heb ik nu als ringtone: Uguisudani eki :3
pi_93856954
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 13:13 schreef speknek het volgende:

YOU WANT YOU LOSE
Ooo die wil ik :) :Y :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')