Welke scholen heb je op het oog?quote:Op maandag 7 februari 2011 22:42 schreef koffiegast het volgende:
Heb atm diverse 'summerschools' gevonden waar ik wel heen zou willen en de deadline voor aanmelden is over een maand of later. Mijn volgende stap is: hoe schrijf ik me in en vooral hoe/wat visa? Ik verwacht 4 weken zon summerschool te doen en dan een week of 2 nog zelf wat rond te trekken.
Dus mijn 2 vragen zijn:
1. Hoe weet ik of ik visa nodig heb? Niet elke website/organisatie vermeld hier iets over
2. Stel ja, hoe/waar vraag ik dat aan & wat heb ik daarvoor nodig.
Ik ben op dit gebied nogal een leek, canada/usa deden mijn ouders (was toen nog kind /excuus), europa niks nodig en voor zover ik het heb begrepen gaat visa aanvragen anders in Japan?
nog niet iets specifieks, maar ik heb iig gevonden dat er her en der wat opties zijn. Ik moet nog ff wat meer uitzoeken hoe/wat alvorens ik kan zeggen 'deze zijn potentieel'. Ken je er zelf een paar?quote:
Ah okee. Ik ken zelf geen summerschools, sorry. Was gewoon geïnteresseerdquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:14 schreef koffiegast het volgende:
[..]
nog niet iets specifieks, maar ik heb iig gevonden dat er her en der wat opties zijn. Ik moet nog ff wat meer uitzoeken hoe/wat alvorens ik kan zeggen 'deze zijn potentieel'. Ken je er zelf een paar?
Leuk..quote:Op zondag 20 februari 2011 05:44 schreef Blaetman het volgende:
M'n leven begint hier een beetje te lopen, ik werk sinds kort in de bar van K's House in Kyoto. De eerste keer dat ze een buitenlander hebben aangenomen voor de bar.
Erg leuke collega's en een goede mix van non-japanners en japanners als klanten.
En ik mag voor weinig gebruik maken van de waren ;p
Bar "This Way"quote:Op zondag 20 februari 2011 08:06 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Leuk..![]()
Ik weet wel dat er een Nederlandse bar is in Kyoto, waar weet ik niet meer!
Even iets anders, weet iemand wanneer de Mt. Aso weer open is trouwens?..
Dat was niet leuk genoeg voor je om daar te werken?quote:Op zondag 20 februari 2011 09:40 schreef Blaetman het volgende:
[..]
Bar "This Way"
http://www.barthisway.com/
ripcore heeft daar een jaar gezeten, had hem afgelopen februuari opgezocht.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:36 schreef koffiegast het volgende:
Wordt eens tijd dat ik eens wat plannen ga maken
Iemand die in Japan heeft gestudeerd en een beurs daarvoor heeft gekregen? Zo ja, welke (+link plz)?
Weet ik veel, dat is sowieso maar een kleine bar, gerunned door een Nederlander en zijn Chinese vrouw. Denk niet dat die veel mensen in gaan huren. Ik heb gewoon gereageerd op een advertentie van K's house die ik tegenkwam.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dat was niet leuk genoeg voor je om daar te werken?
Grappig, daar was ik een paar weken geleden nog. Leuke bar vond ik hetquote:Op zondag 20 februari 2011 05:44 schreef Blaetman het volgende:
M'n leven begint hier een beetje te lopen, ik werk sinds kort in de bar van K's House in Kyoto. De eerste keer dat ze een buitenlander hebben aangenomen voor de bar.
Erg leuke collega's en een goede mix van non-japanners en japanners als klanten.
En ik mag voor weinig gebruik maken van de waren ;p
Klein stukje maar. Van Okayama via Naoshima naar Takamatsu gereisd. Toen naar Kotohira en tenslotte naar Matsuyama. Vanuit daar terug naar Onomichi. Wel prachtige dingen gezien! Moderne kunst, kastelen, tuinen, onsens, tempels, kanalen. En werkelijk fantastisch gegeten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:03 schreef NegaSado het volgende:
Leuk te horen dat je het ook op Shikoku naar je zin had! Wat heb je daar uiteindelijk gezien?
vast ook naar t museum in die berg op naoshima geweest? was fantastisch.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:51 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Klein stukje maar. Van Okayama via Naoshima naar Takamatsu gereisd. Toen naar Kotohira en tenslotte naar Matsuyama. Vanuit daar terug naar Onomichi. Wel prachtige dingen gezien! Moderne kunst, kastelen, tuinen, onsens, tempels, kanalen. En werkelijk fantastisch gegeten.
Ik zal van de week wat foto's plaatsen.
Yep, Chichu Art Museum was fantastisch! En in Benesse House geslapen. Unieke ervaring.quote:Op donderdag 24 februari 2011 02:55 schreef okiokinl het volgende:
[..]
vast ook naar t museum in die berg op naoshima geweest? was fantastisch.
okayama vind ik ook leuk, weet niet waarom. echt zon niks stad, daar hou ik wel van.
ook slapen, tof... voor mij was t een dagtochtje vanuit okyama..quote:Op donderdag 24 februari 2011 06:23 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Yep, Chichu Art Museum was fantastisch! En in Benesse House geslapen. Unieke ervaring.
Nou, vliegticket is intussen geboekt, dus jullie hebben niet voor niks je best gedaan.quote:
Leuk! Wanneer ga je/gaan jullie?quote:Op maandag 28 februari 2011 20:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, vliegticket is intussen geboekt, dus jullie hebben niet voor niks je best gedaan.
Het wordt nog wel wat puzzelen met de route. Want ik merk al wel dat er heel veel te zien is in Japan. Het lijkt me erg leuk om ook wat van het platteland te zien, het binnenland van Shikoku ofzo, maar Tokio moet ik natuurlijk ook gezien hebben.
In ieder geval heb ik er vet zin in.
In de zomer, dus dat wordt nog wat.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:06 schreef Melochan het volgende:
[..]
Leuk! Wanneer ga je/gaan jullie?
Da's op zich toch een goed teken?quote:Ik heb serieuze heimwee
Ik geef het maar op, want "Kyoto kan je in anderhalve dag wel zien"quote:Op maandag 28 februari 2011 19:52 schreef Melochan het volgende:
Minder Taka en Kana, meer Kyoto, vind ik. Als ze toch in Kyoto zijn, kunnen ze net zo goed ook naar Arashiyama. En een dag(deel) naar Mt. Koya.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |