Oh wat leuk! Krijgen we dan weer zo'n mooie fotoreportage?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:17 schreef IntensiveGary het volgende:
Helaas duurt het nog 11 maanden (op de dag precies) dat we er weer zijn
Ik bedoelde eigenlijk dat niemand er tegen jou iets over zegt, geroddel zul je inderdaad genoeg hebben, maar daar moet je je als 'domme toerist' maar niet te druk over maken inderdaad. In China begon iedereen met een hoop bombarie duidelijk te maken dat ik een lang was en m'n neus zo groot is, daar kon je niet om de opmerkingen heen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Melochan het volgende:
Geloof me, iedereen praat over je (at least, wel over mij. Ik versta/spreek Japans, en dat was de grap). In het begin wel een beetje 'naar', maar aan de andere kant moet het voor hun natuurlijk ook een behoorlijke attractie zijn: een meisje met krullen en geen o-benen! Heb er nog nooit wat van gezegd, van dat staren en over mij praten. Dit omdat ik weet dat Japanners zich erg druk bezighouden met het lijden van gezichtsverlies, en ik wil hun ook niet in verlegenheid brengen. Ik heb trouwens maar weinig Japans gepraat daar, meestal om dingen te vragen (waar gaat de trein? waar kan ik de thee vinden?). Ik ben daar veel te verlegen voor
Ooh zo nee zo zijn ze niet. Gelukkig haha. Maar is dat zo erg in China ja?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:20 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat niemand er tegen jou iets over zegt, geroddel zul je inderdaad genoeg hebben, maar daar moet je je als 'domme toerist' maar niet te druk over maken inderdaad. In China begon iedereen met een hoop bombarie duidelijk te maken dat ik een lang was en m'n neus zo groot is, daar kon je niet om de opmerkingen heen.
Wel jammer dat je niet random gesprekjes aanknoopte dan met mensen daar. Ik heb een tijdje opgetrokken met een Fransman die Japans aan het leren was, en daar kwamen wel leuke situaties uit voort. De helft van de tijd kwamen die leuke situaties overeen met karaoke trouwens.
Dat merk je ook wel. Gelukkig versta ik het (nog) niet. Maar vooral in het openbaar vervoer (waar mensen even de tijd hebben om om zich heen te kijken) zie je dat mensen je aanstaren en soms zelfs stiekem een foto maken (dat zal dan vooral van mn meisje geweest zijn).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Melochan het volgende:
Geloof me, iedereen praat over je (at least, wel over mij. Ik versta/spreek Japans, en dat was de grap). In het begin wel een beetje 'naar', maar aan de andere kant moet het voor hun natuurlijk ook een behoorlijke attractie zijn: een meisje met krullen en geen o-benen! Heb er nog nooit wat van gezegd, van dat staren en over mij praten. Dit omdat ik weet dat Japanners zich erg druk bezighouden met het lijden van gezichtsverlies, en ik wil hun ook niet in verlegenheid brengen. Ik heb trouwens maar weinig Japans gepraat daar, meestal om dingen te vragen (waar gaat de trein? waar kan ik de thee vinden?). Ik ben daar veel te verlegen voor
Ja eerst dacht ik ook 'wtf', maar als ze daarna zeggen 'you look like moviestar' vergeef je het ze snel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:24 schreef Melochan het volgende:
[..]
Ooh zo nee zo zijn ze niet. Gelukkig haha. Maar is dat zo erg in China ja?Ik zou me daar zo ongemakkelijk bij voelen!
Dat random gesprekjes aanknopen kan ik echt niet. Ben ik veel te schijtluizerig voor. Karaoke heb ik nooit gedaanNiet in Japan althans.
Je zult niet genaaid worden. Mijn broertje is zijn Nintendo DS kwijtgeraakt in een bus. Na wat telefoontjes kon hij die op het hoofdkantoor komen ophalen, weinig andere plekken waar dat kan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:30 schreef Igen het volgende:
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Die bevestigen wel zo'n beetje wat ik al dacht. Normaal gesproken vind ik het verschrikkelijk om meteen als toerist herkend en behandeld te worden, maar dat is misschien ook wel omdat ik dan het gevoel heb gegarandeerd genaaid te worden. Als dat nou in Japan niet zo is, misschien is het dan juist ook wel grappig...
Genaaid word je zeker niet in Japan. Nou ja, zeg nooit nooit, natuurlijk. Maar de kans is klein. Bij de Starbucks in Shinjuku (die op het southern terrace, naast de krispy kremequote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:30 schreef Igen het volgende:
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Die bevestigen wel zo'n beetje wat ik al dacht. Normaal gesproken vind ik het verschrikkelijk om meteen als toerist herkend en behandeld te worden, maar dat is misschien ook wel omdat ik dan het gevoel heb gegarandeerd genaaid te worden. Als dat nou in Japan niet zo is, misschien is het dan juist ook wel grappig...
Karaoke is niet echt mijn ding, maar ik mis een hoop zo te horenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:29 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ja eerst dacht ik ook 'wtf', maar als ze daarna zeggen 'you look like moviestar' vergeef je het ze snel.![]()
En anders gewoon terug roepen dat ze kort zijn met een kleine neus.![]()
Karaoke is in zowel China als Japan (zoveel verschil zit er niet in de karaoke ervaring bij die landen) 'ze shitz'. Volgende keer wel doen!
Geweldig!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:32 schreef speknek het volgende:
Ja ik had altijd een hekel aan karaoke, maar in Japan heb ik het licht gezien.
En vergeet je attributen niet!
(ja ik was al aangeschoten)
[ afbeelding ]
nou dat gaat weer te ver, ik heb ook hele leuke badervaringen met japanners hoor.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:03 schreef NegaSado het volgende:
Als ik in de onsen zit, komen ze juist allemaal bij me zitten! Knopen ze een gesprekje met me aan, ik heb zelfs een keertje op die manier lui ontmoet die me meenemen naar het bruiloftsfeestje van hun vriend. Heb toch wel gemerkt dat als Japanners naakt zijn, ze op een of andere manier veel 'relaxter' zijn.
Misschien ligt het er ook een beetje aan 'hoe je doet'. Er is een bepaalde lichaamstaal aanwezig onder Japanners onderling en als je die oppikt en dat na gaat doen (en aangezien het zo aanstekelijk is neem je 't zodra je 't opmerkt heel snel over), dan denk ik dat je sneller "opgenomen" word, en dus dat mensen sneller accepteren dat je 't "snapt". Buitenlanders gedragen zich namelijk ZO verschrikkelijk anders dat dat het eerste was wat me opviel, namelijk, hoe RAAR en geflipt buitenlanders wel niet doen in vergelijking met Japanners, en dit was enkel pas na 2 maanden op Shikoku te hebben gezeten.
Overigens, Japanners zullen in de metro OOK opstaan voor een andere Japanner zodra een beter plekje vrij is. Dat is simpelweg iets wat je gewoon doet. Buitenlanders hebben altijd de neiging alles te interpreteren in termen van 'dit doen ze omdat ik buitenlander ben', en tja, als je zo naar de wereld gaat kijken, dan krijg je daar natuurlijk enkel bevestigingen van!
haha idd, op me werk staan volgen via internetquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:43 schreef NegaSado het volgende:
Ik niks, maar de Japanners de Asia-cup.
Ja. Als je tussen de andere buitenlanders wilt staan, moet je naar Roppongi. Een en al toerist daar, en Japanse meisjes die een buitenlandse vent zoeken.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef travelman het volgende:
Het gaat waarschijnlijk iets van 10 dagen Japan worden (Tokio en dan dagtrips), de komende tijd wat beter gaan inlezen. Kun je in Tokio, als buitenlander, trouwens een beetje stappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |