Dat Gundam beeld is cool!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:26 schreef Melochan het volgende:
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristischHet enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
heb je het achteraf ook helemaal gehaald?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan!
Deeltje 1:
Oh cool. Ik ga volgende maand weer 10 dagen naar Japan, waarvan 5-6 dagen naar Shikoku. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan!
Deeltje 1:
Helaas zijn we te kort in Ikebukuro geweest om de boekwinkels uit te pluizen. We hadden ons die dag verslapen en m'n meisje was nog ziek ook. We zijn er dus een beetje doorheen gerend. Sowieso hebben we nog veel te weinig gezien van Tokio. We zijn er nu twee keer geweest, in totaal 22 dagen en we hebben nog steeds maar een fractie verkend. En dan te bedenken dat we heel Japan ooit in een week of vier willen doorkruisen ...quote:Op zondag 9 januari 2011 09:26 schreef NegaSado het volgende:
Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.
Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
Dank je. Ik heb me suf gesjouwd met mn camera, maar het was de moeite waardquote:
www.japanology.nlquote:Op maandag 10 januari 2011 08:26 schreef IntensiveGary het volgende:
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.
Iemand tips voor basiscursussen?
Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ookquote:Op maandag 10 januari 2011 16:39 schreef IntensiveGary het volgende:
@Jirda & NegaSado: Bedankt!Ik ga ze even uitpluizen.
@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera
Voor welke periode en met welke airline?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:33 schreef travelman het volgende:
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken....
Voor welke periode zoek je ongeveer?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef XL het volgende:
[..]
Voor welke periode en met welke airline?
Ik zoek zelf voor de zomer en bij voorkeur met een maatschappij uit One World. Kom vooralsnog niet onder de 830 euro voor een retour
Leuk om te horen!!quote:@ Naga: wat een supertoffe reis heb jij gemaakt zeg! In Japan zat ik trouw je blogposts te lezen, heb echt genoten
Ach du Scheisse.... Amsterdam is tegenwoordig goedkoper dan Duesseldorf!quote:Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Melochan het volgende:
Site van British Airways:
[ link | afbeelding ]
Oh had gemist dat je vanaf Dusseldorf wilde reizenquote:Op maandag 10 januari 2011 21:51 schreef XL het volgende:
[..]
Ach du Scheisse.... Amsterdam is tegenwoordig goedkoper dan Duesseldorf!
Nou ja, het scheelt bijna 200 euro dus de moeite waard om misschien toch vanaf Amsterdam te vliegen.
Ik denk ook niet dat ik dat verteld had. Maar eigenlijk is dat altijd voordelig. Ik woon in Duitsland op 20 minuutjes van Duesseldorf Airport. Overigens heeft Duesseldorf een zeer grote Japanse community en dus ook fantastisch goede Japanse restaurantsquote:Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Melochan het volgende:
[..]
Oh had gemist dat je vanaf Dusseldorf wilde reizenMaar het scheelt inderdaad heel wat
Aah op die manierquote:Op maandag 10 januari 2011 21:58 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik dat verteld had. Maar eigenlijk is dat altijd voordelig. Ik woon in Duitsland op 20 minuutjes van Duesseldorf Airport. Overigens heeft Duesseldorf een zeer grote Japanse community en dus ook fantastisch goede Japanse restaurants
Immermannstrasse is het 'Little Tokyo' inderdaad. Okinii is dan helaas een van de mindere sushi restaurants daar.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:06 schreef Melochan het volgende:
[..]
Aah op die manier
Flinke Japanse community daar in Dusseldorf ja. Veel van gezien toen ik daar was een maand of twee geledenGegeten bij Okinii ofzo aan de Immermannstrasse (ofzo?) en nog wat gedronken bij zo'n Japans cafe daar ergens aan de overkant
Ik was er nog nooit maarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:27 schreef matthijst het volgende:
Kom regelmatig in Dusseldorf, dus ben benieuwd of ze okonomiyaki hebben in Dusseldorf en zo ja: waar?
Oh, heb er geen sushi gegetenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef XL het volgende:
[..]
Immermannstrasse is het 'Little Tokyo' inderdaad. Okinii is dan helaas een van de mindere sushi restaurants daar.
500D is een fijne camera hoor. Goed stuk glas d'r op en je maakt al snel mooie platen. Heb 'm ook gehad. Momenteel heb ik een 1Ds Mk2 met 24-70L en dat helpt behoorlijk, al kom ik in het donker nog wel het een en ander te kort.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Melochan het volgende:
Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ookMaar ik moet sowieso even uitpluizen hoe al die aparte standen enzo werken. Je hebt me eerder al tips gegeven, moet ik ook eens wat mee gaan doen
Mag ik trouwens vragen wat jou (en je meisje met übervette jas) zo trekt aan Japan?
He NegaSado, zat al je verhalen te lezen op je website, erg cool!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:43 schreef NegaSado het volgende:
Ik ken me best voorstellen dat je al onder de indruk bent van Tokyo, maar eigenlijk zijn de mensen in Tokyo niet eens zo service-gericht. Net als Melochan was ik eerst helemaal ondersteboven van Tokyo maar toen ik er vorige maand een paar dagen zat vond ik het eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal. Buiten Tokyo doen ze toch weer net dat extra's voor je wat ze in Tokyo gewoon niet doen. Zo wilde ik in Ueno Station informatie inwinnen over waar ik een internetcafetje kon vinden maar omdat de service pas om 9 uur begon vond die jongen achter de balie daar dat ik die tijd nog maar eens terug moest komen. Buiten Tokyo zouden ze je dan direct helpen. En zo wilde ik in Harajuku een BookOff vinden, en normaal als je naar een konbini gaat om het te vragen halen ze er meteen kaarten bij en wijzen ze je de weg maar daar wilden ze er niks van weten. Ik zou bijna zeggen dat Tokyo niet echt Japan is, net zoals Amsterdam niet echt Nederland is (mijn mening hoor, zullen mensen zijn die Amsterdam het toppunt van Nederland vinden). Het 'echte' Japan buiten Tokyo is nog verfijnder, nog specialer, en als je daar eenmaal je hart aan verloren hebt, is er pas echt geen weg meer terug!
*proest*quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:40 schreef NegaSado het volgende:
Eigenlijk staat er:
Gefeliciteerd!
U heeft de koelkast gewonnnen.
Wilt u verder gaan voor de magnetron?
Klopt, en toen reed ik nog rond met een fiets in Tokyo..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat cool!
Shibuya Crossing? Er is veel veranderd.
Nee, toch? Dit kan ook het redelijk drukke kruispunt waar je tegenaan loopt vanuit de Higashi-exit (oost) van Shinjuku Station zijn. Kruispunt van Shibuya is een flink stuk groter, en in Shibuya verkochten ze ook toen niet enkel overal camera's en elektronica, wat al die winkels in deze foto wel doen! Bovendien zie je op het grote bord helemaal rechtsbovenin de foto "Shinjuku" staan.quote:Foto 6: Shibuya, Tokyo
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:52 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Nee, toch? Dit kan ook het redelijk drukke kruispunt waar je tegenaan loopt vanuit de Higashi-exit (oost) van Shinjuku Station zijn. Kruispunt van Shibuya is een flink stuk groter, en in Shibuya verkochten ze ook toen niet enkel overal camera's en elektronica, wat al die winkels in deze foto wel doen! Bovendien zie je op het grote bord helemaal rechtsbovenin de foto "Shinjuku" staan.
Dat wordt allemaal voor je geregeldquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef Kyoshi het volgende:
. Hoe werkt dat eigenlijk, kan je bij vertraging op de eerste vlucht de eerstvolgende vlucht verder pakken?
Ik ben twee jaar terug gewoon met de trein zonder bijbetalen naar Hokkaido geweest. Gedeeltelijk via de noordwest-kust. Op Hokkaido rijden ook af en toe treinen. Goed plannen met hyperdia is het advies, anders strand je zeker ergens. En als je eens in die treinen daar hebt geweest zul je nooit meer lyrisch zijn over de Japanse spoorwegen.quote:Ik zit erover te denken om deze keer ook naar Hokkaido te gaan. Iemand ervaring met vliegen op Sapporo? Met de trein reizen vind ik absoluut niet erg, maar bijbetalen als ik een Railpass heb is dan weer minder. Iemand weleens die nachttrein genomen? En op Hokkaido zelf? .
Ik had toen inderdaad heen Finnair en terug Jal (is dezelfde alliantie).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:16 schreef Kyoshi het volgende:
Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
Vuurwerk in Asakusa was frigging awesomequote:Op maandag 24 januari 2011 06:55 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben twee keer in de zomer naar Japan geweest. Ondanks het warme, benauwde weer was het prima te doen. Ik heb genoten. Je hebt veel zomerse specialiteiten qua eten en veel (vuurwerk)festivals.
Je kan met JAL niet langer vanuit AMS vliegen sinds sept 2010. Er rest enkel nog ANA of KLM die beiden iets duurder zijn. Ik zou Hokkaido per vliegtuig aanraden maar is een kwestie van voorkeur.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:16 schreef Kyoshi het volgende:Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
Haha als je daarentegen in de eindeloze mensenmassa staat is het wat minder. Maar we hadden daarvoor in Kyoto wat Yukata gekocht, en als je dan andere buitenlanders in yukata ziet lopen schept dat gelijk een band, dus uiteindelijk nog met allemaal vreemden aan de karaoke gegaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 06:58 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Vuurwerk in Asakusa was frigging awesome
(had het geluk dat een vriend van me reisgenoot daar een appartementje had lekker van af het dak van het gebouw ernaar gekeken)
Hokkaido was mij verteld dat het niet zo'n aantrekkelijk plek was! De landschap is redelijk vlak en het was pas goed bewoond na de tweede wereldoorlog, dus cultuur is eigenlijk niet echt history dus! Voor natuurliefhebbers schijnt het wel leuk te zijn, maar dan wel vervoer met auto of ander vervoer.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik had toen inderdaad heen Finnair en terug Jal (is dezelfde alliantie).
En Hokkaido in de zomer lijkt mij echt een enorme aanrader. Veel beter dan in het dan veel te warme en vochtige Tokyo e.o. blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |