abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90833441
Mensen keren terug naar de grote stad (Tokyo?) na het O&N vieren buiten de stad. Daarnaast was het ook nog eens een national holiday, dus alle Shinkansens waren propvol. Maar gelukkig hadden we kaartjes voor de Hikari-trein om 19:29, dus we zijn gewoon veilig in Tokyo aangekomen. Maar het was effe wat :')
pi_90833525
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristisch :') Het enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
pi_90944845
Tokyo Sky Tower begint op te schieten. Tering, wat wordt dat kreng hoog. Vergelijk het maar met het Metropolitan gebouw op de voorgrond. :X

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_90978397
Hee daar waren we vandaag :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:09:26 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90978575
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:26 schreef Melochan het volgende:
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristisch :') Het enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
Dat Gundam beeld is cool!
Ze verkopen ook voor 2000 Yen zón 1/144th bouwpakket ervan.
Voorgeverfd en helemaal in elkaar te klikken zonder lijm. Geinig souvenir :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_90983917
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan! :)

Deeltje 1:

[ Bericht 4% gewijzigd door NegaSado op 07-01-2011 21:08:49 ]
pi_91019872
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:

Deeltje 1:
heb je het achteraf ook helemaal gehaald? :)
pi_91020082
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:

Deeltje 1:
Oh cool. Ik ga volgende maand weer 10 dagen naar Japan, waarvan 5-6 dagen naar Shikoku. Ik ben benieuwd. :)
pi_91031021
Gisteren thuisgekomen. Het was weer geweldig. Nu weer tot eind december wachten voor we weer gaan :(

zal vanavond wat foto's plaatsen :-)
pi_91056575

pi_91056722

pi_91056793

pi_91056821

pi_91057368

Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.

Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
pi_91057690
Prachtige foto's _O_

Waar is dit?

pi_91058749
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 09:26 schreef NegaSado het volgende:

Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.

Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
Helaas zijn we te kort in Ikebukuro geweest om de boekwinkels uit te pluizen. We hadden ons die dag verslapen en m'n meisje was nog ziek ook. We zijn er dus een beetje doorheen gerend. Sowieso hebben we nog veel te weinig gezien van Tokio. We zijn er nu twee keer geweest, in totaal 22 dagen en we hebben nog steeds maar een fractie verkend. En dan te bedenken dat we heel Japan ooit in een week of vier willen doorkruisen ...

Ja, veel nachtfoto's. Logisch natuurlijk, daar dat 'makkelijk scoren' is op fotografisch gebied. Ook wilde ik het aantal foto's een beetje beperken om de thread niet teveel te vervuilen. het zijn er alsnog bijna veertig geworden hoor. :+

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 10:01 schreef Strolie75 het volgende:
Prachtige foto's _O_

Waar is dit?

Dank je. Ik heb me suf gesjouwd met mn camera, maar het was de moeite waard :)

Deze plaat is gemaakt in Roppongi Hills. Het is een speeltuin vlakbij een internationale school. Als je met je met je rug richting Roppongi Station staat, ligt de speeltuin vlak achter het Mori Building (waar overigens op dit moment een geweldige expositie is. Aanrader!).
pi_91103377
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.

Iemand tips voor basiscursussen?
pi_91105361
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:26 schreef IntensiveGary het volgende:
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.

Iemand tips voor basiscursussen?
www.japanology.nl
Daar staan 15 lessen in het Nederlands op. Je kan je ook inschrijven voor de lessen in Leiden maar die zijn nu al begonnen.
pi_91106299
Zelf toen begonnen met deze site http://iteslj.org/v/j/ in combinatie met deze hiragana drill http://www.chipchat.com/NihonGo/protect/HiraganaDrill.html. Succes!
pi_91115615
Ben ook weer thuis, was een leuke vakantie :) Wel grappig dat ik Tokyo écht niet leuk meer vind, in tegenstelling tot een paar jaar geleden, toen ik er voor het eerst was :) Maar alsnog wel heel erg genoten van Japan en al zijn vreemdheden, en kan niet wachten tot september, dan zit ik er voor een half jaar :s)

@ Naga: wat een supertoffe reis heb jij gemaakt zeg! In Japan zat ik trouw je blogposts te lezen, heb echt genoten :Y

@Intensive: Wow wat een vette foto's! _O_ Wou dat ik zulke foto's kon maken. Heb het wel geprobeerd, maar ik moet nog wat oefenen denk ik :P
pi_91120106
@Jirda & NegaSado: Bedankt! :) Ik ga ze even uitpluizen.

@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera ;)
pi_91126635
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:39 schreef IntensiveGary het volgende:
@Jirda & NegaSado: Bedankt! :) Ik ga ze even uitpluizen.

@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera ;)
Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ook :') Maar ik moet sowieso even uitpluizen hoe al die aparte standen enzo werken. Je hebt me eerder al tips gegeven, moet ik ook eens wat mee gaan doen :)

Mag ik trouwens vragen wat jou (en je meisje met übervette jas) zo trekt aan Japan? :)
pi_91126877
Toffe foto's _O_

En die Oreo-tas heb ik ook :D ^O^
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 10 januari 2011 @ 19:33:06 #99
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_91128409
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken.... :9~
  maandag 10 januari 2011 @ 19:49:32 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91129319
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:33 schreef travelman het volgende:
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken.... :9~
Voor welke periode en met welke airline?
Ik zoek zelf voor de zomer en bij voorkeur met een maatschappij uit One World. Kom vooralsnog niet onder de 830 euro voor een retour
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91129554
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef XL het volgende:

[..]

Voor welke periode en met welke airline?
Ik zoek zelf voor de zomer en bij voorkeur met een maatschappij uit One World. Kom vooralsnog niet onder de 830 euro voor een retour
Voor welke periode zoek je ongeveer?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:02:24 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91130064
Vertrek na 23 juli tot begin Augustus
Periode 21 tot 24 dagen

Hoeft overigens niet naar Tokyo, mag ook naar andere steden als dat voordeliger is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91131280
Site van British Airways:

pi_91135744
quote:
@ Naga: wat een supertoffe reis heb jij gemaakt zeg! In Japan zat ik trouw je blogposts te lezen, heb echt genoten :Y
Leuk om te horen!! :)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:51:07 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91136386
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Melochan het volgende:
Site van British Airways:

[ link | afbeelding ]
Ach du Scheisse.... Amsterdam is tegenwoordig goedkoper dan Duesseldorf!
Nou ja, het scheelt bijna 200 euro dus de moeite waard om misschien toch vanaf Amsterdam te vliegen.
pi_91136693
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:51 schreef XL het volgende:

[..]

Ach du Scheisse.... Amsterdam is tegenwoordig goedkoper dan Duesseldorf!
Nou ja, het scheelt bijna 200 euro dus de moeite waard om misschien toch vanaf Amsterdam te vliegen.
Oh had gemist dat je vanaf Dusseldorf wilde reizen :o Maar het scheelt inderdaad heel wat :)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:58:46 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91136935
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Melochan het volgende:

[..]

Oh had gemist dat je vanaf Dusseldorf wilde reizen :o Maar het scheelt inderdaad heel wat :)
Ik denk ook niet dat ik dat verteld had. Maar eigenlijk is dat altijd voordelig. Ik woon in Duitsland op 20 minuutjes van Duesseldorf Airport. Overigens heeft Duesseldorf een zeer grote Japanse community en dus ook fantastisch goede Japanse restaurants
pi_91137456
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:58 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ik dat verteld had. Maar eigenlijk is dat altijd voordelig. Ik woon in Duitsland op 20 minuutjes van Duesseldorf Airport. Overigens heeft Duesseldorf een zeer grote Japanse community en dus ook fantastisch goede Japanse restaurants
Aah op die manier :)

Flinke Japanse community daar in Dusseldorf ja. Veel van gezien toen ik daar was een maand of twee geleden :) Gegeten bij Okinii ofzo aan de Immermannstrasse (ofzo?) en nog wat gedronken bij zo'n Japans cafe daar ergens aan de overkant :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:36:37 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91149362
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:06 schreef Melochan het volgende:

[..]

Aah op die manier :)

Flinke Japanse community daar in Dusseldorf ja. Veel van gezien toen ik daar was een maand of twee geleden :) Gegeten bij Okinii ofzo aan de Immermannstrasse (ofzo?) en nog wat gedronken bij zo'n Japans cafe daar ergens aan de overkant :)
Immermannstrasse is het 'Little Tokyo' inderdaad. Okinii is dan helaas een van de mindere sushi restaurants daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 11-01-2011 08:28:04 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:27:37 #110
28167 matthijst
pi_91149857
Kom regelmatig in Dusseldorf, dus ben benieuwd of ze okonomiyaki hebben in Dusseldorf en zo ja: waar?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:29:51 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91149888
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:27 schreef matthijst het volgende:
Kom regelmatig in Dusseldorf, dus ben benieuwd of ze okonomiyaki hebben in Dusseldorf en zo ja: waar?
Ik was er nog nooit maar

http://www.imbiss-fuga.110mb.com/
pi_91150587
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef XL het volgende:

[..]

Immermannstrasse is het 'Little Tokyo' inderdaad. Okinii is dan helaas een van de mindere sushi restaurants daar.
Oh, heb er geen sushi gegeten :P
pi_91152090
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Melochan het volgende:

Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ook :') Maar ik moet sowieso even uitpluizen hoe al die aparte standen enzo werken. Je hebt me eerder al tips gegeven, moet ik ook eens wat mee gaan doen :)

Mag ik trouwens vragen wat jou (en je meisje met übervette jas) zo trekt aan Japan? :)
500D is een fijne camera hoor. Goed stuk glas d'r op en je maakt al snel mooie platen. Heb 'm ook gehad. Momenteel heb ik een 1Ds Mk2 met 24-70L en dat helpt behoorlijk, al kom ik in het donker nog wel het een en ander te kort.

Voor wat betreft het fotograferen: sloop 'm van die auto-standen af; NU! ;) Eerst beginnen op standje P en dan, als je dat na een dagje of twee onder de knie hebt, naar volledig Manueel. Is ff prutsen, maar je haalt veel meer uit je camera. Verder, voor de avondshots met veel verlichting en auto's en zo: iso omhoog, zodat je nog wat restlicht meepakt. Doe je dat niet, dan is nl alleen je onderwerp belicht en alles er omheen, zwart. Bij stilstaande objecten de sluitertijd zo lang mogelijk. De 500D is niet zo zwaar, dus een monopod zorgt dan dat je 'm wat makkelijker stilhoudt. Bij bewegende objecten als auto's en zo, zet je de AF op servo(dan blijft 'ie continu scherpstellen) en de sluitertijd niet te kort. zo rond de 40 a 50. Mikken op een bewegende auto of zo en dan focussen en meebewegen met je object. Dan is je auto scherp en de achtergrond lekker wazig en streperig, waarmee je duidelijk de beweging ´ziet´. Dan beetje prutsen in Lightroom om de kleurtjes iets aan te zetten en de ruis een beetje terug te schroeven en je hebt een berg posters aan de muur ;)

Wat ons zo trekt aan Japan? Tsja, moeilijk de vinger op te leggen, denk ik. Er is zoveel mooi te vinden daar... Maar vooral dat de maatschappij op vrijwel geen enkel punt te vergelijken is met de onze. Zoveel verfijnder op heel veel vlakken. Van omgangsvormen tot voeding, kunst, cultuur, maar ook oppervlakkiger zaken als mode of service in een winkel. Verder vind ik dat ik nog niet zoveel recht van spreken heb, daar ik eigenlijk nog helemaal niet zoveel weet van het land. Het meeste is internet/reisgidsenwaarheid :+

We zijn nu twee keer in Tokyo geweest en van de rest van het land heb ik nog niets gezien. Eerst Tokyo maar eens flink ontdekken. Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat mensen Tokyo haten. Zelf ben ik echter stapelgek op grote steden en zeker op deze. Metropolen als Londen en New York zijn ook geweldig. Maar hier kan ik niet opgaan in de menigte. Door m'n uiterlijk en het niet spreken van de taal val ik ontzettend op, maar kan tegelijkertijd als een toeschouwer aan de zijlijn staan en heerlijk observeren.
pi_91159777
Ik ken me best voorstellen dat je al onder de indruk bent van Tokyo, maar eigenlijk zijn de mensen in Tokyo niet eens zo service-gericht. Net als Melochan was ik eerst helemaal ondersteboven van Tokyo maar toen ik er vorige maand een paar dagen zat vond ik het eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal. Buiten Tokyo doen ze toch weer net dat extra's voor je wat ze in Tokyo gewoon niet doen. Zo wilde ik in Ueno Station informatie inwinnen over waar ik een internetcafetje kon vinden maar omdat de service pas om 9 uur begon vond die jongen achter de balie daar dat ik die tijd nog maar eens terug moest komen. Buiten Tokyo zouden ze je dan direct helpen. En zo wilde ik in Harajuku een BookOff vinden, en normaal als je naar een konbini gaat om het te vragen halen ze er meteen kaarten bij en wijzen ze je de weg maar daar wilden ze er niks van weten. Ik zou bijna zeggen dat Tokyo niet echt Japan is, net zoals Amsterdam niet echt Nederland is (mijn mening hoor, zullen mensen zijn die Amsterdam het toppunt van Nederland vinden). Het 'echte' Japan buiten Tokyo is nog verfijnder, nog specialer, en als je daar eenmaal je hart aan verloren hebt, is er pas echt geen weg meer terug!
pi_91193672
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:43 schreef NegaSado het volgende:
Ik ken me best voorstellen dat je al onder de indruk bent van Tokyo, maar eigenlijk zijn de mensen in Tokyo niet eens zo service-gericht. Net als Melochan was ik eerst helemaal ondersteboven van Tokyo maar toen ik er vorige maand een paar dagen zat vond ik het eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal. Buiten Tokyo doen ze toch weer net dat extra's voor je wat ze in Tokyo gewoon niet doen. Zo wilde ik in Ueno Station informatie inwinnen over waar ik een internetcafetje kon vinden maar omdat de service pas om 9 uur begon vond die jongen achter de balie daar dat ik die tijd nog maar eens terug moest komen. Buiten Tokyo zouden ze je dan direct helpen. En zo wilde ik in Harajuku een BookOff vinden, en normaal als je naar een konbini gaat om het te vragen halen ze er meteen kaarten bij en wijzen ze je de weg maar daar wilden ze er niks van weten. Ik zou bijna zeggen dat Tokyo niet echt Japan is, net zoals Amsterdam niet echt Nederland is (mijn mening hoor, zullen mensen zijn die Amsterdam het toppunt van Nederland vinden). Het 'echte' Japan buiten Tokyo is nog verfijnder, nog specialer, en als je daar eenmaal je hart aan verloren hebt, is er pas echt geen weg meer terug!
He NegaSado, zat al je verhalen te lezen op je website, erg cool! :)

Ik ga met de mening van NegaSado mee, maar het blijft toch iedere keer best verrassend als ik daar aan kom. Die wolkenkrabbers en menigte, de openbaar vervoer.. :P

Half mei ben ik weer.. *O*
(iemand nog leuke tips? PM'en mag ook..)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:07:14 #116
28167 matthijst
pi_91345557
Iemand een idee wat hier staat?
pi_91349695
Matthijst:

Mededeling!

In belang van de veiligheid aub niet gebruiken tijdens het rijden.

Rijdt aub volgens de actueel geldende verkeersregels.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:17:34 #118
28167 matthijst
pi_91350680
Thanks!
Was uit een navigatieprogramma op de iphone, vroeg me steeds af wat er nou stond :D
pi_91352246
Eigenlijk staat er:

Gefeliciteerd!

U heeft de koelkast gewonnnen.

Wilt u verder gaan voor de magnetron?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:04:33 #120
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91370080
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:40 schreef NegaSado het volgende:
Eigenlijk staat er:

Gefeliciteerd!

U heeft de koelkast gewonnnen.

Wilt u verder gaan voor de magnetron?
*proest*
Gast, me drankje, wat doe je?! _O-
  zondag 16 januari 2011 @ 12:04:35 #121
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_91403930
Heeft iemand die visjes die je uit een grijp automaat kan halen gespot :') ? wist niet wat ik zag hehe.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_91499891
Ik heb vandaag mijn foto's gescand van mijn eerste trip in Japan uit 1995! Hierbij wat foto's...

dinsdag 18 januari 2011 @ 01:42:44 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91500000
Wat cool!

Shibuya Crossing? Er is veel veranderd. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91500506
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat cool!

Shibuya Crossing? Er is veel veranderd. :P
Klopt, en toen reed ik nog rond met een fiets in Tokyo.. :)

Helaas had ik toen niet echt bijgehouden waar welk foto genomen was! Hierbij mijn lesje wel geleerd!

Grotendeels weet ik wel waar deze foto's zijn gemaakt:

Foto 1: Narita (vlakbij de internationaal airport)

Foto 2: Kyoto

Foto 3: ?

Foto 4: Ergens in de Japanse alpen is een soort Madurodam gebouwd, de plaats had ik ooit wel eens gevonden, maar ik weet dat nu niet even, hier kom ik op terug!

Foto 5:?

Foto 6: Shibuya, Tokyo

Foto 7: Ikebukuro, Tokyo

Foto 8:In de buurt van Shibuya

Foto 9: Narita (vlakbij de internationaal airport)

Ik heb nog veel meer foto's te scannen, maar helaas crashte de software van mijn scanner. Er komt meer dus.. :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:07:30 #125
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91508330
Foto 1 Narita? Dat lijkt mij de Todai-Ji in Nara.

Ik ben benieuwd naar de rest! :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91510307
Leuk, die oude foto's! :)
pi_91512496
quote:
Foto 6: Shibuya, Tokyo
Nee, toch? Dit kan ook het redelijk drukke kruispunt waar je tegenaan loopt vanuit de Higashi-exit (oost) van Shinjuku Station zijn. Kruispunt van Shibuya is een flink stuk groter, en in Shibuya verkochten ze ook toen niet enkel overal camera's en elektronica, wat al die winkels in deze foto wel doen! Bovendien zie je op het grote bord helemaal rechtsbovenin de foto "Shinjuku" staan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:40 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_91512901
Ik wou net zeggen, dat is geen Shibuya. De gebouwen lijken op Shinjiku oost, maar de verkeerslichten staan uit, en iedereen loopt wat rond, dus het zou ook Akihabara of Ginza op een zondag kunnen zijn. Of Ikebukuro, waar ik de stijl reclame het meest op vind lijken. Maar het is in ieder geval geen Shibuya ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:01:15 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_91512934
En de maquette is van Angkor Wat, Cambodja. Apart om dat in Japan te zien, ze hebben precies dezelfde in het koninklijk paleis van Thailand.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91525654
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:52 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Nee, toch? Dit kan ook het redelijk drukke kruispunt waar je tegenaan loopt vanuit de Higashi-exit (oost) van Shinjuku Station zijn. Kruispunt van Shibuya is een flink stuk groter, en in Shibuya verkochten ze ook toen niet enkel overal camera's en elektronica, wat al die winkels in deze foto wel doen! Bovendien zie je op het grote bord helemaal rechtsbovenin de foto "Shinjuku" staan.
:@ ...dat klopt idd! Dit was in Shinjuku. Ik had wat verder mijn foto's bekeken en kwam de 'big screen' van Shinjuku Alta tegen...

Ondertussen heb ik het ook in google maps gevonden..

oud...

nieuw...

Kan me dat ook deels herinneren, er traden toen ook bandjes en artiesten op..

Zal morgen weer gaan scannen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Watashiwa op 18-01-2011 18:39:30 ]
pi_91531415
Zo, JR Pass voor volgende maand is ook weer besteld. Fantastisch systeem is het ook. :)
Alleen met een retourtje Okayama heb ik hem er al uit.
pi_91683833
Ik wil binnenkort mijn ticket gaan boeken, ergens in juli tot half augustus, waar boeken jullie je tickets? Ik kom qua prijs eigenlijk niet lager dan zo'n 650 euro via Aeroflot of iets duurder via British Airways. Vorige keren met KLM gegaan maar ik vind het niet zo erg om een tussenstop van maximaal een paar uur te maken en daarmee zo 150 euro of meer uit te sparen. Hoe werkt dat eigenlijk, kan je bij vertraging op de eerste vlucht de eerstvolgende vlucht verder pakken?

Ik zit erover te denken om deze keer ook naar Hokkaido te gaan. Iemand ervaring met vliegen op Sapporo? Met de trein reizen vind ik absoluut niet erg, maar bijbetalen als ik een Railpass heb is dan weer minder. Iemand weleens die nachttrein genomen? En op Hokkaido zelf? Men beveelt een auto aan maar dat is niet zo goedkoop in je eentje.

Heb nog geen reisschema gemaakt maar wil vast de vlucht goedkoop boeken, en wil mezelf dwingen te gaan oriënteren :)
pi_91695553
Skymark is de goedkoopste maatschappij voor binnenlandse vluchten in Japan. Voor een retourtje Haneda-Sapporo ben je ongeveer 20.000 yen (ongeveer 175 euro) kwijt. Je kan pas twee maanden van te voren boeken, dus als je met Skymark wilt vliegen moet je nog even wachten.

[ Bericht 57% gewijzigd door captaintokyo op 22-01-2011 04:35:01 ]
pi_91698408
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef Kyoshi het volgende:
. Hoe werkt dat eigenlijk, kan je bij vertraging op de eerste vlucht de eerstvolgende vlucht verder pakken?
Dat wordt allemaal voor je geregeld

quote:
Ik zit erover te denken om deze keer ook naar Hokkaido te gaan. Iemand ervaring met vliegen op Sapporo? Met de trein reizen vind ik absoluut niet erg, maar bijbetalen als ik een Railpass heb is dan weer minder. Iemand weleens die nachttrein genomen? En op Hokkaido zelf? .
Ik ben twee jaar terug gewoon met de trein zonder bijbetalen naar Hokkaido geweest. Gedeeltelijk via de noordwest-kust. Op Hokkaido rijden ook af en toe treinen. Goed plannen met hyperdia is het advies, anders strand je zeker ergens. En als je eens in die treinen daar hebt geweest zul je nooit meer lyrisch zijn over de Japanse spoorwegen.
Hakodate en het oude havenstadje bij Sapporo zijn echte aanraders, net als de brouwerij en het openluchtmuseum in de stad zelf. Je kunt ook de tunnel bezoeken, als je reserveert, stopt de trein voor je in de tunnel en kun je naar het informatiecentrum.

Kijk ook eens naar tickets met aankomst op Tokyo en vertrek vanaf Sapporo. Het ticket wat ik toen had, was dezelfde prijs inclusief de binnenlandse vlucht en een stop van een dag in Tokyo (ook nodig om van Haneda naar de andere luchthaven te komen).
pi_91709008
Ik had al vernomen dat het OV op Hokkaido veel minder was dan de rest van Japan. Ik ga nog even uitzoeken wat er nog meer te doen is, maar als het niet veel meer is dan jij aangeeft ga ik er misschien een andere keer heen als ik dichter in de buurt ben of meerdere (goede) redenen heb. 175 euro extra en maar 2~3 dagen er mee vullen is een beetje jammer.

Ik had het wel mis, de nachttrein kost niets extra met railpass, puur de slaapplaats moet betaald worden. De overdag route is wel volledig gedekt met railpass, maar duurt wel 10 uur.

Uiteindelijk een beetje lood om oud ijzer, 2 dagen bijna alleen maar reizen gaat qua kosten voor verblijf e.d. ook richting die 175 voor een vlucht.

Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:20:42 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_91709157
Ik zou in juli/augustus Hokkaido wel echt aanraden, want in Sapporo zijn dan de beer gardens. Daarnaast is het er dan qua temperatuur een stuk beter uit te houden dan in de rest van Japan.
pi_91723598
Ik ga ook liever in de lente of herst, maar zolang ik nog student ben zal dat niet lukken. De warmte heb ik me wel bij neergelegd, plus dat ik niet hoef te werken ofzo, kan rustig aan doen :)

Ik wil er wel ooit een keer heen, daan dan wel met goede redenen of als ik een keer in de buurt ben, nu moet ik er speciaal heen.
pi_91731875
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:16 schreef Kyoshi het volgende:

Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
Ik had toen inderdaad heen Finnair en terug Jal (is dezelfde alliantie).
En Hokkaido in de zomer lijkt mij echt een enorme aanrader. Veel beter dan in het dan veel te warme en vochtige Tokyo e.o. blijven :Y
pi_91742587
Hoe is dat in juni, qua temperatuur en ook regen? Ik ben een reisplan aan het maken en wil sowieso Tokio doen, maar voor de rest is alles nog redelijk open.
pi_91778094
@DutchTrain: Ah, dus toch. In ieder geval dit jaar gaat het hem waarschijnlijk niet worden. Overal in Japan is het gewoon bloedheet, behalve in de Alpen natuurlijk. Is alleen weer zo weinig te beleven.

@pe-tra-: Het regenseizoen valt in juni ongeveer, het schijnt de laatste jaren wat verder juli in te verschuiven dus het kan zijn dat je een regenachtige dag hebt. Ik ben een keer begin juli tot begin augustus en eind juli tot midden augustus en bij beide 'maar' 2 regendagen gehad.

Temperatuur is ongeveer 33-38 graden, maar maak je meer zorgen over de benauwdheid, die is echt heel drukkend. Ter illustratie, na ongeveer 5 minuten in de buitenlucht ben je helemaal bezweet. Onze zomers zijn er niks bij, ga liever niet in de zomer als het kan. Airco is wel overal. Het weer schijnt vergelijkbaar te zijn met de Oost-Aziatische zomers maar daar kan ik persoonlijk niet over meepraten.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:15:31 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_91778486
Ja het is inderdaad verschrikkelijk plakkerig, maar in tegenstelling tot de andere (Z)O Aziatische landen is de airco alomtegenwoordig, dus je hebt er alleen last van als de bezienswaardigheden in de natuur zijn. Het voordeel is ook dat het voor mannen volkomen geaccepteerd is om de hele dag met een waaiertje rond te lopen. Bezweet zijn vinden Japanners behoorlijk smerig, dus de bewoonde wereld is er zo op ingericht dat dat niet al te vaak gebeurt ;).

Overigens is het in Hokkaido dus wel heerlijk weer, en je zult er daardoor iets ontzettend on-Japans zien, namelijk mensen die buiten in de zon zitten.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:24:41 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_91778948
Overigens moet je het ook weer niet van de temperatuur af laten hangen, wij zijn eind juli naar Kyushu geweest en dat was nog de leukste reis. Hiroshima en Nagasaki zijn misschien wel de twee leukste steden van Japan (na Tokyo uiteraard).
pi_91785520
Ik ben twee keer in de zomer naar Japan geweest. Ondanks het warme, benauwde weer was het prima te doen. Ik heb genoten. Je hebt veel zomerse specialiteiten qua eten en veel (vuurwerk)festivals. :)
  maandag 24 januari 2011 @ 06:58:19 #144
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_91785532
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 06:55 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben twee keer in de zomer naar Japan geweest. Ondanks het warme, benauwde weer was het prima te doen. Ik heb genoten. Je hebt veel zomerse specialiteiten qua eten en veel (vuurwerk)festivals. :)
Vuurwerk in Asakusa was frigging awesome
(had het geluk dat een vriend van me reisgenoot daar een appartementje had lekker van af het dak van het gebouw ernaar gekeken :+ )
pi_91785981
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 16:16 schreef Kyoshi het volgende:Met vertrek vanaf Sapporo bedoel je (bijna) direct doorvliegen terug naar Amsterdam? Zou ook kunnen. Ik heb gehoord dat vooral JAL goedkope aansluitingen heeft, welke maatschappij had jij toen?
Je kan met JAL niet langer vanuit AMS vliegen sinds sept 2010. Er rest enkel nog ANA of KLM die beiden iets duurder zijn. Ik zou Hokkaido per vliegtuig aanraden maar is een kwestie van voorkeur.

Check eens via bvb expedia hoeveel zo'n stopover kost. Het kan voordeliger uitvallen dan ticket + low cost carrier.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:55:27 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_91786454
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 06:58 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Vuurwerk in Asakusa was frigging awesome
(had het geluk dat een vriend van me reisgenoot daar een appartementje had lekker van af het dak van het gebouw ernaar gekeken :+ )
Haha als je daarentegen in de eindeloze mensenmassa staat is het wat minder. Maar we hadden daarvoor in Kyoto wat Yukata gekocht, en als je dan andere buitenlanders in yukata ziet lopen schept dat gelijk een band, dus uiteindelijk nog met allemaal vreemden aan de karaoke gegaan. O+.
pi_91790374
Eventful weekend gehad in Shimane-ken. Er was een borrel in het Leiden House, huis waar er voor een goede 10-15 jaar jaarlijks 2 studenten verbleven om onderzoek te doen en cultuur-uitwisselingszaken uit te voeren. Beetje gepraat met Nederlandse expats die al een x-aantal jaar in Japan verblijven.

Ook nog een verlaten huis bezocht met een vriend van me, was erg interessant. Huis is al 10-15 jaar niet meer bewoond en redelijk vergaan. Het huis was alleen nog gevuld met spullen van de vorige bewoners, wel apart om te zien.

Het hele stuk grond was ook dichtgegroeid, waardoor je in eerste instantie niet eens ziet dat er een huis staat...Er is gewoon een lange oprit die leidt naar een vierkant stuk bos...
leven als een koning
pi_91793995
Mijn excuses over de vorige foto's, de Shinto feest was in Otsuka, redelijk dichtbij Ikebukuro!
Ik had een beetje ruzie met mijn HP scanner, maar met geduld kwam het er eindelijk..

Hierbij de rest van de foto's, alhoewel het nog steeds niet compleet is! Dus er komt nog een lading..

pi_91794391
Voor de voetbal liefhebbers, de eerste foto is gemaakt in de stadion waar de wereldcup van Ajax gewonnen was..
pi_91794847
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik had toen inderdaad heen Finnair en terug Jal (is dezelfde alliantie).
En Hokkaido in de zomer lijkt mij echt een enorme aanrader. Veel beter dan in het dan veel te warme en vochtige Tokyo e.o. blijven :Y
Hokkaido was mij verteld dat het niet zo'n aantrekkelijk plek was! De landschap is redelijk vlak en het was pas goed bewoond na de tweede wereldoorlog, dus cultuur is eigenlijk niet echt history dus! Voor natuurliefhebbers schijnt het wel leuk te zijn, maar dan wel vervoer met auto of ander vervoer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')