abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90833441
Mensen keren terug naar de grote stad (Tokyo?) na het O&N vieren buiten de stad. Daarnaast was het ook nog eens een national holiday, dus alle Shinkansens waren propvol. Maar gelukkig hadden we kaartjes voor de Hikari-trein om 19:29, dus we zijn gewoon veilig in Tokyo aangekomen. Maar het was effe wat :')
pi_90833525
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristisch :') Het enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
pi_90944845
Tokyo Sky Tower begint op te schieten. Tering, wat wordt dat kreng hoog. Vergelijk het maar met het Metropolitan gebouw op de voorgrond. :X

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_90978397
Hee daar waren we vandaag :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:09:26 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90978575
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:26 schreef Melochan het volgende:
Iemand verder nog must-do's voor in de omgeving van Tokyo? We zaten eerst te kijken naar Nikko en/of Kamakura, maar dat lijkt me zo vreselijk touristisch :') Het enige wat we nog willen doen is naar dat Gundam-beeld in Shizuoka..
Dat Gundam beeld is cool!
Ze verkopen ook voor 2000 Yen zón 1/144th bouwpakket ervan.
Voorgeverfd en helemaal in elkaar te klikken zonder lijm. Geinig souvenir :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_90983917
Nou, ook deze keer weer een reeks videos over mijn avonturen in Japan! :)

Deeltje 1:

[ Bericht 4% gewijzigd door NegaSado op 07-01-2011 21:08:49 ]
pi_91019872
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:

Deeltje 1:
heb je het achteraf ook helemaal gehaald? :)
pi_91020082
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:06 schreef NegaSado het volgende:

Deeltje 1:
Oh cool. Ik ga volgende maand weer 10 dagen naar Japan, waarvan 5-6 dagen naar Shikoku. Ik ben benieuwd. :)
pi_91031021
Gisteren thuisgekomen. Het was weer geweldig. Nu weer tot eind december wachten voor we weer gaan :(

zal vanavond wat foto's plaatsen :-)
pi_91056575

pi_91056722

pi_91056793

pi_91056821

pi_91057368

Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.

Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
pi_91057690
Prachtige foto's _O_

Waar is dit?

pi_91058749
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 09:26 schreef NegaSado het volgende:

Bij deze foto zal iedereen naar de auto kijken maar ik kan enkel kijken naar de Junkudoushoten daar op de achtergrond waar ik zowel mijn hart als het grootste deel van het geld op mijn bankrekening verloren ben... Wat is dat een achterlijke grote boekenwinkel, niet normaal. En een stukje verderop in de Sunshine 60 Street zit ook nog eens een enorme bookoff, even rustig boeken kijken zit er daar niet bij want het is er gewoon altijd heel erg druk.

Leuke foto's trouwens, zie dat je vooral nachtopnames maakt, en dan is natuurlijk het tijdstip waarop Tokyo zijn ware aard laat zien!
Helaas zijn we te kort in Ikebukuro geweest om de boekwinkels uit te pluizen. We hadden ons die dag verslapen en m'n meisje was nog ziek ook. We zijn er dus een beetje doorheen gerend. Sowieso hebben we nog veel te weinig gezien van Tokio. We zijn er nu twee keer geweest, in totaal 22 dagen en we hebben nog steeds maar een fractie verkend. En dan te bedenken dat we heel Japan ooit in een week of vier willen doorkruisen ...

Ja, veel nachtfoto's. Logisch natuurlijk, daar dat 'makkelijk scoren' is op fotografisch gebied. Ook wilde ik het aantal foto's een beetje beperken om de thread niet teveel te vervuilen. het zijn er alsnog bijna veertig geworden hoor. :+

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 10:01 schreef Strolie75 het volgende:
Prachtige foto's _O_

Waar is dit?

Dank je. Ik heb me suf gesjouwd met mn camera, maar het was de moeite waard :)

Deze plaat is gemaakt in Roppongi Hills. Het is een speeltuin vlakbij een internationale school. Als je met je met je rug richting Roppongi Station staat, ligt de speeltuin vlak achter het Mori Building (waar overigens op dit moment een geweldige expositie is. Aanrader!).
pi_91103377
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.

Iemand tips voor basiscursussen?
pi_91105361
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:26 schreef IntensiveGary het volgende:
Vraagje trouwens: Wij zijn er nu twee keer geweest en het ziet ernaar uit dat dat nog veel vaker gaat gebeuren. Vandaar dat het me leuk lijkt om me een beetje te gaan verdiepen in de taal. Ik wil beginnen met een simpel cursusje. 'Japans voor dummies' oid. wat zinnetjes en zo. Als dat bevalt wil ik er wat dieper in gaan.

Iemand tips voor basiscursussen?
www.japanology.nl
Daar staan 15 lessen in het Nederlands op. Je kan je ook inschrijven voor de lessen in Leiden maar die zijn nu al begonnen.
pi_91106299
Zelf toen begonnen met deze site http://iteslj.org/v/j/ in combinatie met deze hiragana drill http://www.chipchat.com/NihonGo/protect/HiraganaDrill.html. Succes!
pi_91115615
Ben ook weer thuis, was een leuke vakantie :) Wel grappig dat ik Tokyo écht niet leuk meer vind, in tegenstelling tot een paar jaar geleden, toen ik er voor het eerst was :) Maar alsnog wel heel erg genoten van Japan en al zijn vreemdheden, en kan niet wachten tot september, dan zit ik er voor een half jaar :s)

@ Naga: wat een supertoffe reis heb jij gemaakt zeg! In Japan zat ik trouw je blogposts te lezen, heb echt genoten :Y

@Intensive: Wow wat een vette foto's! _O_ Wou dat ik zulke foto's kon maken. Heb het wel geprobeerd, maar ik moet nog wat oefenen denk ik :P
pi_91120106
@Jirda & NegaSado: Bedankt! :) Ik ga ze even uitpluizen.

@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera ;)
pi_91126635
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:39 schreef IntensiveGary het volgende:
@Jirda & NegaSado: Bedankt! :) Ik ga ze even uitpluizen.

@Melochan: dank je. ik speel dan ook een beetje vals; ik ben in het gelukkige bezit van een belachelijk goeie camera ;)
Dat zei de jongen die mij een Canon 500D aansmeerde ook :') Maar ik moet sowieso even uitpluizen hoe al die aparte standen enzo werken. Je hebt me eerder al tips gegeven, moet ik ook eens wat mee gaan doen :)

Mag ik trouwens vragen wat jou (en je meisje met übervette jas) zo trekt aan Japan? :)
pi_91126877
Toffe foto's _O_

En die Oreo-tas heb ik ook :D ^O^
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 10 januari 2011 @ 19:33:06 #99
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_91128409
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken.... :9~
  maandag 10 januari 2011 @ 19:49:32 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91129319
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:33 schreef travelman het volgende:
Ik zag van het weekend retour Tokio voor rond de 600,-!! Wel erg verleidelijk om te boeken.... :9~
Voor welke periode en met welke airline?
Ik zoek zelf voor de zomer en bij voorkeur met een maatschappij uit One World. Kom vooralsnog niet onder de 830 euro voor een retour
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')