De dag erna besefte hij pas wat er precies gefilmd was misschien?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:40 schreef Anne het volgende:
Ik vond dat ook een beetje vaag ja. Ik zou daarna echt niet meer kunnen gaan 'feesten'.
Kweetnie, maar je ziet lijken liggen? Dan moet je toch al *iets* beseffen lijkt mij?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
De dag erna besefte hij pas wat er precies gefilmd was misschien?
Ik denk dat ik eerst eens ergens op de grond was gaan zitten janken en daarna zo snel mogelijk weer naar huis. Van de meeste mensen begrijp ik het doorfeesten prima, die hadden vast geen flauw idee wat zich nu had afgespeeld bij die tunnels. Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:40 schreef Anne het volgende:
Ik vond dat ook een beetje vaag ja. Ik zou daarna echt niet meer kunnen gaan 'feesten'.
Precies. Jij kan het beter verwoordenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik eerst eens ergens op de grond was gaan zitten janken en daarna zo snel mogelijk weer naar huis. Van de meeste mensen begrijp ik het doorfeesten prima, die hadden vast geen flauw idee wat zich nu had afgespeeld bij die tunnels. Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.
Een echte diehard.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef Isabeau het volgende:
Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.
Het zou mij te surrealistisch zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:49 schreef perezoso het volgende:
Ik zou ook ergens rustig op het feestterrein gaan hangen, niet terug de drukte in ieder geval, het beste van de dag maken, de sfeer op het feestterrein zou een stuk beter voor je zijn als de sfeer van jankende mensen en drukte.
Dat bedoelde ik eik ook te zeggen na het zien van de filmpjes. Bedankt voor het verwoorden van mijn/ons gevoel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik eerst eens ergens op de grond was gaan zitten janken en daarna zo snel mogelijk weer naar huis. Van de meeste mensen begrijp ik het doorfeesten prima, die hadden vast geen flauw idee wat zich nu had afgespeeld bij die tunnels. Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.
Er zullen ook wel wat rustige plekken zijn, achteraf gezien ook de beste keuze want de mensen die naar huis wilden konden geen kant op, trein en bus verkeer kwam toch niet snel op gang ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zou mij te surrealistisch zijn.
Het feestgedruis met de keiharde feestmuziek op de achtergrond van die paniekfilmpjes is al zo bizar.
dat lijkt me ook, zo te zien hadden die jongens ook al een eind gereist om in Duisburg te komen. Deel van het verwerkingsproces, het samen zijn, kan me het enigzins wel voorstellen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Hij zegt toch nergens dat hij nog gefeest heeft. Alleen dat hij nog `orientierungslos` heeft rondgelopen. Ook dat kan als je in shock verkeerd. En waarschijnlijk heeft hij ook nog met mensen gepraat over het gebeuren in de uren dat hij er nog geweest is.
Ja, misschien is hij in shock wat gaan rondzwerven inderdaad, dat kan ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Hij zegt toch nergens dat hij nog gefeest heeft. Alleen dat hij nog `orientierungslos` heeft rondgelopen. Ook dat kan als je in shock verkeerd. En waarschijnlijk heeft hij ook nog met mensen gepraat over het gebeuren in de uren dat hij er nog geweest is.
Denk ik ook. Waarschijnlijk de beste plek om het gebeuren te verwerken als je er toch eenmaal bent buiten het gedrang.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:52 schreef perezoso het volgende:
[..]
Er zullen ook wel wat rustige plekken zijn, achteraf gezien ook de beste keuze want de mensen die naar huis wilden konden geen kant op, trein en bus verkeer kwam toch niet snel op gang ?
Niet als je hele borstkas kapotgedrukt wordt of een arm in je nek krijgt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
Wat ik mij toch afvraag is hoe het fysiek mogelijk is dat je zomaar kan stikken in een groep mensen.
Het is niet zo dat je met je hoofd onder water zit en dus totaal geen zuurstof kan krijgen. Het lijkt me dat je altijd nog wel een beetje moet kunnen blijven ademen, althans voldoende om in leven te kunnen blijven.
Door de druk van de mensen achter je heeft je borstkas geen ruimte meer om te ademen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
Wat ik mij toch afvraag is hoe het fysiek mogelijk is dat je zomaar kan stikken in een groep mensen.
Het is niet zo dat je met je hoofd onder water zit en dus totaal geen zuurstof kan krijgen. Het lijkt me dat je altijd nog wel een beetje moet kunnen blijven ademen, althans voldoende om in leven te kunnen blijven.
Alle borstkassen bleken te zijn gekneusd. do the mathquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
quote:Een massieve samendrukking van de borskas kan een crush-letsel van het hart, het opwaartse deel vaden aorta en de arteria anonyma tussen borstbeen en borstwervels tot gevolg hebben. Een gebroken borstbeen kan rechtstreeks de rechterkamer van het hart of de aorta ascendens beschadigen.
De hartkleppen, het harttussenschot of de ventrikelwand kunnen beschadigd raken als gevolg van een plotselinge bloeddrukstijging tijdens samendrukking van de borstkas. Tijdens vroege diastole is de aortaklep net gesloten en wordt ze nog niet ondersteund door een volledig gevulde kamer. Kneuzing van de hartspier veroorzaakt vlekkige zones van afstervend spierweefsel en bloedige infiltraten, waardoor de linkerkamerfunctie vermindert en waardoor ook ritmestoornissen kunnen ontstaan. http://www.antoniuszieken(...)ptuur/behandelingen/
Ik krijg het er benauwd van als ik er aan denk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Alle borstkassen bleken te zijn gekneusd. do the math
Ja nare dood denk ik.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:02 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik krijg het er benauwd van als ik er aan denk.
Als je borst wordt ingedrukt, heb je het lastig. Vooral kleine mensen konden in die drukte niet voldoende zuurstof binnen krijgen, dat die hele massa driekwartier lang met 4 man de vierkante meter staat en men vecht om adem te halen en te blijven staan is funest en onmogelijk vol te houden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
De mensen die er op het verkeerde moment liepen ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:02 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik krijg het er benauwd van als ik er aan denk.
Die drukte zorgt er toch ook voor dat je sowieso al te weinig zuurstof krijgt? Je ziet die mensen bij de trap op een gegeven moment massaal met de armen boven de schouders.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:58 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Door de druk van de mensen achter je heeft je borstkas geen ruimte meer om te ademen.
En dit ga ik vannacht op mijn werk eens lezen: The Causes and Prevention of Crowd Disastersquote:Compressive asphyxia
The knee-on-belly position compresses the chest, making it difficult for the person on the bottom to breathe.Compressive asphyxia (also called chest compression) is the mechanical limitation of the expansion of the lungs by compressing the torso, hence interfering with breathing. Compressive asphyxia occurs when the chest or abdomen is compressed posteriorly.[4] In accidents, the term traumatic asphyxia or crush asphyxia is usually used to describe compressive asphyxia resulting from being crushed or pinned under a large weight or force. An example of traumatic asphyxia includes cases in which an individual has been using a car-jack to repair a car from below, only to be crushed under the weight of the vehicle.[3] Pythons, anacondas, and other constrictor snakes kill through compressive asphyxia.
In fatal crowd disasters, compressive asphyxia from being crushed against the crowd causes the large part of the deaths, rather than blunt trauma from trampling. In confined spaces, people push and lean against each other; evidence from bent steel railings in several fatal crowd accidents have shown horizontal forces over 4500 N (equivalent to a weight of approximately 460 kg, or 1014 lbs). In cases where people have stacked up on each other forming a human pile, estimations have been made of around 380 kg (838 lbs) of compressive weight in the lowest layer.[5]
The cause of death of detainees who have been restrained and left prone, for example in police vehicles, and are not able to move into safer positions has been referred to as 'positional asphyxia'. "Restraint asphyxia" is a term used to describe the death of people who have died or lost consciousness (to die later in a coma from anoxic brain damage) while being restrained in positions that cause asphyxia by facial compression, neck compression or chest compression. Most occur during law enforcement or psychiatric restraint situations. It may be that the "positional asphyxia" deaths of detainees are actually active chest compression deaths caused by the weight of restrainers holding uncooperative detainees down in a prone position during the process of being handcuffed and otherwise secured. Thus, the passive deaths following custody restraint presumed to be due to positional asphyxia after being secured by mechanical restraints may actually be examples of active restraint asphyxia occurring during the process of placing restraints.
Chest compression is also featured in various grappling combat sports, where it is sometimes called wringing. Such techniques are used either to tire the opponent or as complementary or distractive moves in combination with pinning holds,[6] or sometimes even as submission holds. Examples of chest compression include the knee-on-stomach position, or techniques such as leg scissors (also referred to as body scissors and in budō referred to as do-jime,[7] 胴絞, "trunk strangle" or "body triangle")[8] where you wrap the legs around the opponent's midsection and squeeze them together.[9]
Pressing is a form of torture or execution that works through asphyxia.
quote:In 1990, 1426 people were killed in a crowd crush during the annual pilgrimage of 2 million at Mecca, Saudi Arabia. The crush occurred in a 500 m long tunnel joining Mecca and the Tent City of Mina. Temperatures at the time were 44 deg. C outside the air-conditioned tunnel. It is speculated that someone fell in the tunnel blocking movement.
Ja en dat was niet om te raven, die armen willen mensen omhoog hebben om zo overeind te blijven en eventueel jezelf bovenop de massa te hijsen, zitten ze klem in de menigte en je valt dan ben je kansloos.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
Je ziet die mensen bij de trap op een gegeven moment massaal met de armen boven de schouders.
IJzingwekkende filmpjes...quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef ASroma het volgende:
schokkende beelden![]()
gefilmd van middenuit de chaos![]()
tvp
Ga ze zo maar eens kijken....quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:49 schreef Falco het volgende:
Die youtube-filmpjes van pizzamane. Die zijn wel de verschrikkelijkste die ik tot nu toe gezien heb
.
Snap ik ook niet. Er stonden toch agenten langs de groep? Die hadden de groep laag voor laag uiteen kunnen trekken zodat er geen groep meer was.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mss is dit al helemaal besproken, maar waarom trok nou niemand mensen van de buitenkant van die groep benauwde mensen bij de trap weg? Daar was de ruimte...
En misschien dat dat nou net hun redding is geweest, zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je ziet gewoon die kleinere mensen 'wegzinken'in de mensenmassa
Ja, en dan gaat iemand gewoon op je hoofd of je rug staan. Of iemand.... Ik denk wel minstens drie man...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:52 schreef Moogwai10 het volgende:
Volgens mij kan je je in zo'n situatie nog het beste gewoon klein maken en op de grond gaan zitten.
Op borstkashoogte (zeg ca. 1.40 m) zal waarschijnlijk de grootste druk onstaan en veel minder op beenhoogte.
Maar dat is natuurlijk achteraf praten.
Die mensen die zijn weggezonken in de massa zijn overleden of gewond geraakt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:53 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
En misschien dat dat nou net hun redding is geweest, zie mijn vorige post.
Dat dus.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, en dan gaat iemand gewoon op je hoofd of je rug staan. Of iemand.... Ik denk wel minstens drie man...
Er waren eerst foto's te zien waarbij je echt zag dat mensen laag op laag op elkaar lagen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:56 schreef LostFormat het volgende:
Dat wegzinken, ik denk niet eens dat dat kan. Je zit vast.
In filmpje 3 van hierboven, ligt toch een meisje op de grond?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:56 schreef LostFormat het volgende:
Dat wegzinken, ik denk niet eens dat dat kan. Je zit vast.
Waren die mensen gevallen/lagen op de grond en zijn zo doodgedrukt? Of zijn ze al staande doodgedrukt? Dat laatste kan ik mij bijna niet voorstellenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet als je hele borstkas kapotgedrukt wordt of een arm in je nek krijgt.
Deed hij ook wel in het begin. Maar die trap is net funest.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:05 schreef Hamsik het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is die agent in filmpje 2 op de trap.. Die moet er toch voor zorgen dat iedereen snel doorloopt/rent naar boven zodat er veel meer mensen in korte tijd de trap op kunnen?
Echt vet heftig allemaal.. Wij hebben last minute besloten toch maar niet te gaan omdat de organisatie adviseerde al mensen die met de auto wilden komen al op vrijdag naar Duisburg te gaan..
Ik vraag me dat ook af. Maar ik vermoed dat ze dat niet konden zien...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:40 schreef waffles het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Er stonden toch agenten langs de groep? Die hadden de groep laag voor laag uiteen kunnen trekken zodat er geen groep meer was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |