De dag erna besefte hij pas wat er precies gefilmd was misschien?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:40 schreef Anne het volgende:
Ik vond dat ook een beetje vaag ja. Ik zou daarna echt niet meer kunnen gaan 'feesten'.
Kweetnie, maar je ziet lijken liggen? Dan moet je toch al *iets* beseffen lijkt mij?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
De dag erna besefte hij pas wat er precies gefilmd was misschien?
Ik denk dat ik eerst eens ergens op de grond was gaan zitten janken en daarna zo snel mogelijk weer naar huis. Van de meeste mensen begrijp ik het doorfeesten prima, die hadden vast geen flauw idee wat zich nu had afgespeeld bij die tunnels. Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:40 schreef Anne het volgende:
Ik vond dat ook een beetje vaag ja. Ik zou daarna echt niet meer kunnen gaan 'feesten'.
Precies. Jij kan het beter verwoordenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik eerst eens ergens op de grond was gaan zitten janken en daarna zo snel mogelijk weer naar huis. Van de meeste mensen begrijp ik het doorfeesten prima, die hadden vast geen flauw idee wat zich nu had afgespeeld bij die tunnels. Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.
Een echte diehard.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef Isabeau het volgende:
Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.
Het zou mij te surrealistisch zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:49 schreef perezoso het volgende:
Ik zou ook ergens rustig op het feestterrein gaan hangen, niet terug de drukte in ieder geval, het beste van de dag maken, de sfeer op het feestterrein zou een stuk beter voor je zijn als de sfeer van jankende mensen en drukte.
Dat bedoelde ik eik ook te zeggen na het zien van de filmpjes. Bedankt voor het verwoorden van mijn/ons gevoel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik eerst eens ergens op de grond was gaan zitten janken en daarna zo snel mogelijk weer naar huis. Van de meeste mensen begrijp ik het doorfeesten prima, die hadden vast geen flauw idee wat zich nu had afgespeeld bij die tunnels. Maar deze filmer stond er midden in, heeft mensen horen gillen en overleden jongeren gezien. Kan d'r niet zo goed bij.
Er zullen ook wel wat rustige plekken zijn, achteraf gezien ook de beste keuze want de mensen die naar huis wilden konden geen kant op, trein en bus verkeer kwam toch niet snel op gang ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zou mij te surrealistisch zijn.
Het feestgedruis met de keiharde feestmuziek op de achtergrond van die paniekfilmpjes is al zo bizar.
dat lijkt me ook, zo te zien hadden die jongens ook al een eind gereist om in Duisburg te komen. Deel van het verwerkingsproces, het samen zijn, kan me het enigzins wel voorstellen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Hij zegt toch nergens dat hij nog gefeest heeft. Alleen dat hij nog `orientierungslos` heeft rondgelopen. Ook dat kan als je in shock verkeerd. En waarschijnlijk heeft hij ook nog met mensen gepraat over het gebeuren in de uren dat hij er nog geweest is.
Ja, misschien is hij in shock wat gaan rondzwerven inderdaad, dat kan ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Hij zegt toch nergens dat hij nog gefeest heeft. Alleen dat hij nog `orientierungslos` heeft rondgelopen. Ook dat kan als je in shock verkeerd. En waarschijnlijk heeft hij ook nog met mensen gepraat over het gebeuren in de uren dat hij er nog geweest is.
Denk ik ook. Waarschijnlijk de beste plek om het gebeuren te verwerken als je er toch eenmaal bent buiten het gedrang.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:52 schreef perezoso het volgende:
[..]
Er zullen ook wel wat rustige plekken zijn, achteraf gezien ook de beste keuze want de mensen die naar huis wilden konden geen kant op, trein en bus verkeer kwam toch niet snel op gang ?
Niet als je hele borstkas kapotgedrukt wordt of een arm in je nek krijgt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
Wat ik mij toch afvraag is hoe het fysiek mogelijk is dat je zomaar kan stikken in een groep mensen.
Het is niet zo dat je met je hoofd onder water zit en dus totaal geen zuurstof kan krijgen. Het lijkt me dat je altijd nog wel een beetje moet kunnen blijven ademen, althans voldoende om in leven te kunnen blijven.
Door de druk van de mensen achter je heeft je borstkas geen ruimte meer om te ademen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
Wat ik mij toch afvraag is hoe het fysiek mogelijk is dat je zomaar kan stikken in een groep mensen.
Het is niet zo dat je met je hoofd onder water zit en dus totaal geen zuurstof kan krijgen. Het lijkt me dat je altijd nog wel een beetje moet kunnen blijven ademen, althans voldoende om in leven te kunnen blijven.
Alle borstkassen bleken te zijn gekneusd. do the mathquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Moogwai10 het volgende:
quote:Een massieve samendrukking van de borskas kan een crush-letsel van het hart, het opwaartse deel vaden aorta en de arteria anonyma tussen borstbeen en borstwervels tot gevolg hebben. Een gebroken borstbeen kan rechtstreeks de rechterkamer van het hart of de aorta ascendens beschadigen.
De hartkleppen, het harttussenschot of de ventrikelwand kunnen beschadigd raken als gevolg van een plotselinge bloeddrukstijging tijdens samendrukking van de borstkas. Tijdens vroege diastole is de aortaklep net gesloten en wordt ze nog niet ondersteund door een volledig gevulde kamer. Kneuzing van de hartspier veroorzaakt vlekkige zones van afstervend spierweefsel en bloedige infiltraten, waardoor de linkerkamerfunctie vermindert en waardoor ook ritmestoornissen kunnen ontstaan. http://www.antoniuszieken(...)ptuur/behandelingen/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |