abonnement Unibet Coolblue
pi_81081910


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37|

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 19 Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Budget Batavusje.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18
BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal
Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25
BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida


Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Gazelle
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29
BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23
Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21
Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland
    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 49% gewijzigd door marcodej op 06-05-2010 12:27:36 ]
  • "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 6 mei 2010 @ 12:27:42 #2
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81082133
    @Tommeke: ik hoop dat de lagere startnummers gegarandeerd wel een shirt krijgen, maar om zeker te zijn ga ik er gewoon vroeg zijn...ook omdat ik niet bij de snelste zal zijn en toch wel voor donker binnen wil zijn
    Als het even kan ga ik weg zodra het mag!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81082803
    Schaamteloze TVP.

    Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
      donderdag 6 mei 2010 @ 12:58:04 #4
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81083360
    Vanavond mijn eerste criterium in driebergen. Om 1830 mag ik aan de bak. Streven is uitrijden en in de middenmoot. Meer is mooi meegenomen. ervaring opdoen daar ga ik voor. Ow en ook TVP
    Superhero to the rescue!
    pi_81083441
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    @Tommeke: ik hoop dat de lagere startnummers gegarandeerd wel een shirt krijgen, maar om zeker te zijn ga ik er gewoon vroeg zijn...ook omdat ik niet bij de snelste zal zijn en toch wel voor donker binnen wil zijn
    Als het even kan ga ik weg zodra het mag!
    In dat geval ga ik ook lekker vroeg. Ik kreeg wel 'n mail waarin stond dat omdat er te weinig shirt waren, shirts zouden worden nagezonden
    Tof trouwens dat je 2 tochten in 1 weekend doet
    pi_81083564
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:43 schreef Littlecreep het volgende:
    Schaamteloze TVP.

    Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
    Ik ga ook alleen maar kijken en niks fietsen: geen tijd voor door de verbouwing. Zondag heb ik echter klusvrij genomen, en probeer ik op 3 plekken te kijken: op de amerongseberg, daarna als een malle rechtstreeks naar huis fietsen en de etappe op tv kijken, en als ze utrecht inrijden naar de finish op de croeselaan.
    (hoewel je het beste overzicht hebt als je alles op tv kijkt natuurlijk)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:36:52 #7
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81085030
    TerugvindPedaal!

    Over pedalen gesproken, waar rijden jullie mee en waarom?
    I'm Back Again!
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:39:49 #8
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81085171
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:43 schreef Littlecreep het volgende:
    Schaamteloze TVP.

    Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
    Beetje vaag, maar zo te zien kun je je nog de ochtend zelf inschrijven voor de Boretti op zaterdag.
    http://www.classicoboretti.nl/inschrijven
    Ze hebben pendelbussen naar de stad vanaf het stadion, dus je zou een kortere afstand kunnen rijden, en dan de bus nemen naar de proloog...die wordt toch pas aan het eind van de dag echt interessant!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81085195
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:58 schreef Superher0 het volgende:
    Vanavond mijn eerste criterium in driebergen. Om 1830 mag ik aan de bak. Streven is uitrijden en in de middenmoot. Meer is mooi meegenomen. ervaring opdoen daar ga ik voor. Ow en ook TVP
    Veel succes

    vorige week meegedaan aan de Giro di Amerongen.
    Maak je borst maar nat, steeds hoog in de 40 en na de bocht optrekken naar de 55 per uur.
    Ben wel na 7 ronden afgestapt ivm krampen in de kuiten. Dat kwam door te snel starten, dat is ook in de grafiek te zien. Gelijk na de start al tegen de 50 aan

      donderdag 6 mei 2010 @ 13:51:01 #10
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81085636
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:40 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Veel succes

    vorige week meegedaan aan de Giro di Amerongen.
    Maak je borst maar nat, steeds hoog in de 40 en na de bocht optrekken naar de 55 per uur.
    Ben wel na 7 ronden afgestapt ivm krampen in de kuiten. Dat kwam door te snel starten, dat is ook in de grafiek te zien. Gelijk na de start al tegen de 50 aan

    [ afbeelding ]
    ow boy. vriend van mij had ook meegereden en hij vond het ook niet prettig om met zulke hoge snelheden zo dicht langs de bomen te rjiden. Hij zat ook nog vlak achter een valpartij en is daarna uit de wedstrijd gehaald. ik ben erg benieuwd. Ik vind het leuk om hard te rijden maar het moet wel verantwoord zijn. We gaan het merken.

    ow, ik rijd Amateurs B
    Superhero to the rescue!
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:51:11 #11
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81085640
    .
    pi_81085755
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:51 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    ow boy. vriend van mij had ook meegereden en hij vond het ook niet prettig om met zulke hoge snelheden zo dicht langs de bomen te rjiden. Hij zat ook nog vlak achter een valpartij en is daarna uit de wedstrijd gehaald. ik ben erg benieuwd. Ik vind het leuk om hard te rijden maar het moet wel verantwoord zijn. We gaan het merken.
    ze vielen 2 rijen voor me en kon nog net door de berm om alles te ontwijken. De fietsen stuiterden door de lucht.
    Wel erg lelijk als je daar met 50 in 't uur tegen het asfalt gaat, pffff.
    We moesten het gat weer dichtrijden en dat is ook geen pretje kan ik je zeggen, maar ze wachten niet op je

    Dat was ook de B wedstrijd De A's gaan nog een stapje harder
      donderdag 6 mei 2010 @ 14:04:56 #13
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81086197
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:54 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    ze vielen 2 rijen voor me en kon nog net door de berm om alles te ontwijken. De fietsen stuiterden door de lucht.
    Wel erg lelijk als je daar met 50 in 't uur tegen het asfalt gaat, pffff.
    We moesten het gat weer dichtrijden en dat is ook geen pretje kan ik je zeggen, maar ze wachten niet op je

    Dat was ook de B wedstrijd De A's gaan nog een stapje harder
    ow ok. Ik hoorde dat die jongen zijn sleutelbeen had gebroken. Moet er niet aan denken dat ik val. maar de weg waar dat gebeurde is volgens mij redelijk bochtig. Ik ben gewend in een groep te rijden maar met die snelheden. Wordt mijn vuurdoop. Zal vanavond als ik nog fut heb wel even laten weten hoe het was. Rijd na afloop rustig naar Amersfoort, beentjes schoonrijden.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:02:18 #14
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81091136
    Ik ga waarschijnlijk niet terugfietsen van uit Duitsland.. fietsmaatje heeft zijn knie goed naar de klote. Helaas. En het weer is natuurlijk ook erg koud en nat, wat ook niet echt fijn is voor de spieren. Helemaal niet als je snachts buiten slaapt..

    Helaas, helaas.
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:05:58 #15
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81091318
    En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet.. 6,4 graden op dit moment. Auch.
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:18:08 #16
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81091932
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef Oksel het volgende:
    En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet.. 6,4 graden op dit moment. Auch.
    Fietsen is afzien! Mooie rit man. Zou ik ook graag een willen doen. Heb wel eens het plan opgevat om naar het vakantiehuisje in zuid Frankrijk te rijden maar dan ben ik meer dagen kwijt om naar plek van bestemming te komen dan dat ik daar kan genieten. Vind het stoer van je!
    Superhero to the rescue!
    pi_81093300
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef marcodej het volgende:
    Eigenlijk best vreemd dat de grootste maat van Cube eigenlijk een 58 is. Cube is niet voor lange mensen.
    Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:54:20 #18
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81093593
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
    En daar wil ik dan weer even aan toevoegen dat de zadelbuis lengte niet het enige is wat belangrijk is in het kiezen van je fietsmaat .
    I'm Back Again!
    pi_81093898
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:54 schreef AskBrad het volgende:
    En daar wil ik dan weer even aan toevoegen dat de zadelbuis lengte niet het enige is wat belangrijk is in het kiezen van je fietsmaat .
    Vooruit Maar goed, ik bleek een vrij standaard ( ) lichaam te hebben dus ik kon met alle fietsen op m'n short-list wel uit de voeten. Toen moest ik op andere gebieden schrapen en dat was dus oa. de levertijd van de Canyon Cube heeft t lang volgehouden maar de afmontage haalde het niet bij die van m'n Koga
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81095132
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
    Een 62-Cube heeft een traditioneel gemeten bovenbuis van 58.5. Balhoofd is 20.5. Redelijk normale maten voor een 62 dacht ik.

    Alleen de zadelbuis center-top is 58.0, wat kort is en normaliter past bij een 58. Mn FM mat dus de zadelbuis en veronderstelde op basis daarvan dat de fiets een 58 was. Die fiets paste me goed (mn huidige fiets is een normale 58 en daar zit ik wat kort en gedrongen op), dus hij bestelde "een 58". Terwijl het dus een 62 was.

    [ Bericht 33% gewijzigd door marcodej op 06-05-2010 19:18:05 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      FOK!fotograaf donderdag 6 mei 2010 @ 18:27:34 #21
    73911 ultra_ivo
    pi_81096783
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef Oksel het volgende:
    En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet.. 6,4 graden op dit moment. Auch.
    Goed dat je 't zegt. Ik fiets zaterdag op zondagnacht door het Moezeldal. Moet dus rekening houden met een koude nacht.
      donderdag 6 mei 2010 @ 20:29:24 #22
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81102102
    Iemand hier een beetje bekend? Ik ga morgen naar mijn ouders fietsen en ik zoek nog een leuk klimmetje of mooie route. Ik ben de vorige keren bij Beek richting richting Zeddam gefietst, maar zoek nu dus een alternatief.

    Bij de blauwe pijlen kan ik over het water dus ik kan overal in de cirkel wel komen zonder al te ver om te hoeven fietsen.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81102295
    Bij Emmerich de brug over, dan links af richting Elten, daar kan je Hoch Elten pakken.
    Als je dat klimmetje gedaan hebt fiets je door Elten naar Zeddam om daar het Peeske over te gaan.

    Dat zijn sowieso 2 klimmetjes die ik regelmatig doe.
    Gisteren daar nog een lange rit gedaan.
      donderdag 6 mei 2010 @ 20:47:55 #24
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81103066
    Ok dus bij Emmerich de Eltenerstrasse volgen naar Elten. Daar af bij de Wildweg bij Hoch-Elten?
    En richting Zeddam via de Arnhemseweg/Beekseweg (daar ga ik normaal ook overheen) of is de Peeskesweg goed over te fietsen?
    Toevoeging: Moet ook maar eens vaker daar een rondje gaan fietsen. Zijn nog zoveel plekken die ik nog niet ken.

    [ Bericht 6% gewijzigd door No-P op 06-05-2010 21:03:54 ]
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81106948
    Ja de wildweg langs de camping naar boven, doorgaan op de Honckallee die valsplat omhoog loopt.
    Daarna afdalen op de Lindenallee / Bergstrasse.
    Dan rechtsaf door naar Beek en bij het Peeske de Peeskerweg op. Die is erg breed en goed geasfalteerd.
    Ik was even in de war met Zeddam, maar dat moest dus Beek zijn.

    kijk anders hier even voor meer
    http://heuvelsfietsen.nl/Montferland.php
      donderdag 6 mei 2010 @ 22:16:19 #26
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81108211
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 21:54 schreef Wielracer het volgende:
    Ja de wildweg langs de camping naar boven, doorgaan op de Honckallee die valsplat omhoog loopt.
    Daarna afdalen op de Lindenallee / Bergstrasse.
    Dan rechtsaf door naar Beek en bij het Peeske de Peeskerweg op. Die is erg breed en goed geasfalteerd.
    Ik was even in de war met Zeddam, maar dat moest dus Beek zijn.

    kijk anders hier even voor meer
    http://heuvelsfietsen.nl/Montferland.php
    Ah mooi bedankt. Ik ga via de brug naar Hoch-Elten, pak daarna de Peeskensweg. Bij 's Heerenberg ga ik weer naar boven (zie dat daar nog een heuveltje is) en vanaf Zeddam volg ik een willekeurige weg naar mijn bestemming. Het is dan 50 km volledig vlak geloof ik, dus daar maakt het niet uit hoe ik fiets.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81108756
    de muur van Zeddam, grrr stomme klinkerklim.
    Veel succes daar, het is best mooi fietsen in die omgeving.
      donderdag 6 mei 2010 @ 23:55:02 #28
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81112938
    Nou, dus niet terug op de fiets.. fietsmaatje is naar de fysio geweest, en die mag dus echt niet meer terugfietsen. Knieband overbelast.. waarschijnlijk door verkeerde houding op de fiets. Ook door de koude nachten hebben de spieren flink te lijden gehad. We sliepen dus echt buiten in het hooi, tussen de muizen, en de nachten waren in de Eiffel rond het vriespunt!

    Fysio dacht trouwens dat ik een voetbalspeler was.. grote spieren, goed voor korte snelle sporten. En dat ik eigenlijk 5kg te zwaar ben om een 450km tocht te fietsen. Helemaal met een 10kg rugzak op mijn rug. Verder geen schokkende dingen in rug of benen, alleen zijn mijn hamstrings wat te kort.

    Als het 200km zou zijn, zou ik alleen in 1 dag terugfietsen.. maar 325 (kortste route) is me net wat te lang ook omdat ik geen navi heb, en dus zelf moet navigeren..

    Foto's staan nog op een telefoon, komen dus nog!

    Ik blijf dus nog even paar dagen hier in Hunsruck, als het weer meezit ga ik zelf nog beetje touren.. omgeving ziet er zo uit:


    Prima dus!
    pi_81114263
    Vet hoor

    Jammer dat jullie niet terug kunnen fietsen!
    Hopelijk valt 't weer morgen 'n beetje mee, dan ga ik nog ff 'n klein toertje maken.. Als 't echt kloteweer is, ga ik tacxen. 's Avonds ga ik al naar Amsterdam en ik heb geen zin om 'n Italiaans getinte toertocht vies te beginnen. Dan moet je toch gesoigneerd aan de start staan
      vrijdag 7 mei 2010 @ 00:35:37 #30
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81114788
    Mooie tocht oksel, jammer dat je niet ook terug kan.
    Hoop ook dat het niet al te nat is morgen, maar fietsen zal ik toch sowieso.
    quote:
    Over pedalen gesproken, waar rijden jullie mee en waarom?
    Ik fiets met spd en een harde schoen, zodat ik die ook op de mountainbike kon gebruiken en ik had nog spdpedalen liggen. Op lange afstanden zal het niet ideaal zijn maar daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 05:23:01 #31
    73911 ultra_ivo
    pi_81118832
    Juist op de lange afstand is SPD ideaal. Je zult dan af en toe ff van de fiets moeten en dan merk je het voordeel van MTB schoenen.
      vrijdag 7 mei 2010 @ 05:28:13 #32
    298728 MaskOfSanity
    Onverschillig
    pi_81118838
    Ik vind dit toch wel beduidend beter fietsen:

    A perfect mimic of a normally functioning person.
      vrijdag 7 mei 2010 @ 08:38:34 #33
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81119779
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 23:55 schreef Oksel het volgende:
    dat ik eigenlijk 5kg te zwaar ben om een 450km tocht te fietsen. Helemaal met een 10kg rugzak op mijn rug. Verder geen schokkende dingen in rug of benen, alleen zijn mijn hamstrings wat te kort.
    Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanraden
    Hoe manifesteren te korte hamstrings zich? Betekent het dat je lichaam eigenlijk niet geschikt is om in een fietshouding te zitten Lijkt me in elk geval dat als je zo'n tocht kan doen inclusief slapen in geimproviseerde hooi hotels, zonder blessures, dat je lichaam ook niet zo ongeschikt kan zijn
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 7 mei 2010 @ 08:44:02 #34
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81119866
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanraden
    Hoe manifesteren te korte hamstrings zich? Betekent het dat je lichaam eigenlijk niet geschikt is om in een fietshouding te zitten Lijkt me in elk geval dat als je zo'n tocht kan doen inclusief slapen in geimproviseerde hooi hotels, zonder blessures, dat je lichaam ook niet zo ongeschikt kan zijn
    Als je hamstrings te kort zijn kun je niet zo goed met je vingertoppen bij de grond



    verkorte hamstrings zijn een bekend euvel bij fietsers
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      vrijdag 7 mei 2010 @ 08:58:37 #35
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81120063
    Ik kan al decennia niet met m'n vingers bij de grond...komt ook verrassend weinig voor dat dit nodig blijkt
    Bij mij tenminste...maar hoe heb je er last van in het dagelijks leven, als je het al merkt?
    In fietshouding zullen ze inderdaad weinig gestrekt worden, buigen zit nu eenmaal niet in het normale fietsrepertoire...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81120715
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ik kan al decennia niet met m'n vingers bij de grond...komt ook verrassend weinig voor dat dit nodig blijkt
    Bij mij tenminste...maar hoe heb je er last van in het dagelijks leven, als je het al merkt?
    In fietshouding zullen ze inderdaad weinig gestrekt worden, buigen zit nu eenmaal niet in het normale fietsrepertoire...
    hoe korter de hamstrings hoe minder diep je kan zitten.
    Oftewel je kan alleen met een gestrekte rug fietsen voor lange tijd als de hamstrings te kort zijn
      vrijdag 7 mei 2010 @ 09:42:42 #37
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81120920
    Aha...dus strek oefeningen zijn een goed idee als je langere afstanden wil rijden, neem ik aan dan.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 7 mei 2010 @ 10:27:38 #38
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81122108
    Tja, dan heb je een paar dagen rust gehouden. Sinds zondag niet mee gefietst, probeer je goed te eten en te slapen en dan lukt het je maar om 18 rondes van de 41 mee te rijden. Ik ben het niet gewend, mentaal en fysiek zat ik niet lekker. Kort parcours, 4 x 300 meter met maar 1 lekkere bocht. Elke bocht pak ik 5 plaatsen en dan moet ik weer flink rijden en ben ik die 5 plaatsen weer kwijt. Ik mis nog die snelheid, die hardheid. Ben het nog niet gewend. Ik ben dus na 18 rondes maar afgestapt en naar huis gefietst (25km in 1 uur, kon gewoon niet sneller). Had super trek toen ik thuis kwam en was moe. Ben na het eten meteen naar bed gegaan en vanochtend zelfs een uur langer geslapen. Mijn benen voelen nu nog een beetje, meer dan dat ik had verwacht. Wat ik vreemd vind, helemaal omdat ik zoveel rust heb genomen. Volgende keer maar wat minder rust, misschien teveel tijd tussen de 2 tochten. Kwestie van ervaring opdoen.

    Nu wat positiever; het is wel leuk om dit mee te maken. Ik zat helaas in de ene laatste rij van de start en moest meteen hard rijden. Wel mooi hoor, dat schot, fietsers die in beweging komen, allemaal geklik van pedaaltjes en schoenen en meteen een lange rij van fietsers. Bochten gingen wel ok, maar ik mis de ervarenheid. Daar ga ik wat aan doen. Vaker op dinsdag en donderdag trainen, om zodoende de hardheid en techniek te trainen. Kracht heb ik wel, nu alleen nog wennen om dat te gebruiken. Ook leuk de omroeper met zijn reclameboodschappen en de info over de koers.
    Superhero to the rescue!
    pi_81122820
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Aha...dus strek oefeningen zijn een goed idee als je langere afstanden wil rijden, neem ik aan dan.
    Ja klopt, zelf doe ik 's ochtend en 's avonds hamstringoefeningen en gelijk na het fietsen, dan zijn de spieren nog lekker warm en makkelijker te vormen.
    Voorheen kon ik met de vingertoppen tot de knieën komen, nu tot de enkels.



    en niet vergeten de bilspieren rekken, sommige doen het anders , maar deze doe ik altijd voor het snurken.



      vrijdag 7 mei 2010 @ 10:50:43 #40
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81122852
    kutweer vandaag
    .
    pi_81123036
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
    Juist op de lange afstand is SPD ideaal. Je zult dan af en toe ff van de fiets moeten en dan merk je het voordeel van MTB schoenen.
    Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.

    Ik heb ook korte hamstrings. 15 jaar voetballen heeft daar ook aan meegewerkt. Toch kan ik best diep zitten. Ook als ik ga tijdrijden.
    pi_81123525
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.

    Ik heb ook korte hamstrings. 15 jaar voetballen heeft daar ook aan meegewerkt. Toch kan ik best diep zitten. Ook als ik ga tijdrijden.
    Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.
    Tijdritjes zijn meestal tot ongeveer 40 km en dan zit je maar een uur tot anderhalf op de fiets.
    Ik heb het echt over de langere afstanden en langere tijden.
    pi_81123751
    @Superher0: Ik kan dat gevoel helemaal beamen. Voor mij werkt 't 't beste als ik 'n uurtje of 2 infiets voor 'n wedstrijdje. Maar ik moest er ook erg aan wennen. De snelheid. Ook mentaal idd. Ik had me 'n keertje laten lossen, omdat ik dacht dat 't te snel ging.. Terwijl ik me liet lossen werd ik boos op mezelf, heb ik nog een paar km met 47 op 20 meter van het peloton gereden, maar ik kwam er niet meer bij
    pi_81123851
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 11:10 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.
    Tijdritjes zijn meestal tot ongeveer 40 km en dan zit je maar een uur tot anderhalf op de fiets.
    Ik heb het echt over de langere afstanden en langere tijden.
    Ach so. Dat is natuurlijk zo
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:16:04 #45
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81126193
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
    ...en dan lukt het je maar om 18 rondes van de 41 mee te rijden. Ik ben het niet gewend, mentaal en fysiek zat ik niet lekker. Kort parcours, 4 x 300 meter met maar 1 lekkere bocht. Elke bocht pak ik 5 plaatsen en dan moet ik weer flink rijden en ben ik die 5 plaatsen weer kwijt. Ik mis nog die snelheid, die hardheid. Ben het nog niet gewend. Ik ben dus na 18 rondes maar afgestapt en naar huis gefietst (25km in 1 uur, kon gewoon niet sneller). Had super trek toen ik thuis kwam en was moe. Ben na het eten meteen naar bed gegaan en vanochtend zelfs een uur langer geslapen. Mijn benen voelen nu nog een beetje, meer dan dat ik had verwacht. Wat ik vreemd vind, helemaal omdat ik zoveel rust heb genomen. Volgende keer maar wat minder rust, misschien teveel tijd tussen de 2 tochten. Kwestie van ervaring opdoen.
    Het is ook inderdaad een kwestie van veel doen. Je komt er dat zo achter dat trainingswedstrijden toch nog heel andere koek is dan de echte criteriums, waar gewoon veel voller gereden wordt. Wel positief dat je plaatsen pakt in de bochten. Ik ben zelf het beste in het pakken van plaatsen bij het versnellen na een bocht, hoewel dat in het verleden nog mijn breekpunt was in criteriums.

    Hardheid doe je wat dat betreft op door veel tegen de grens te rijden en daar heb je echt wedstrijdritme voor nodig.
    quote:
    Nu wat positiever; het is wel leuk om dit mee te maken. Ik zat helaas in de ene laatste rij van de start en moest meteen hard rijden. Wel mooi hoor, dat schot, fietsers die in beweging komen, allemaal geklik van pedaaltjes en schoenen en meteen een lange rij van fietsers. Bochten gingen wel ok, maar ik mis de ervarenheid.
    Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.

    Maar het blijft een leuke bezigheid inderdaad.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:35:23 #46
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81127003
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:16 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.

    Maar het blijft een leuke bezigheid inderdaad.
    Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.

    Dank voor de tips. Wat dat betreft valt mij dat wel een beetje tegen. Ik ben lid geworden van de Wielervereniging en ook mijn licentie aangevraagd en heb van beide instanties geen tips of andere informatie verkregen. Ook geen aanbiedingen voor speciale trainingen waar je wat tips en tricks krijgt te horen en te zien. dat had ik wel verwacht van de Wielerclub. Betaal tenslotte 70 euro per jaar. Word nu echt in het diepe gegooid. gelukkig kan ik wel redelijk zwemmen
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:39:05 #47
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81127140
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.

    Dank voor de tips. Wat dat betreft valt mij dat wel een beetje tegen. Ik ben lid geworden van de Wielervereniging en ook mijn licentie aangevraagd en heb van beide instanties geen tips of andere informatie verkregen. Ook geen aanbiedingen voor speciale trainingen waar je wat tips en tricks krijgt te horen en te zien. dat had ik wel verwacht van de Wielerclub. Betaal tenslotte 70 euro per jaar. Word nu echt in het diepe gegooid. gelukkig kan ik wel redelijk zwemmen
    Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.
    Puur van de club heb ik ook nooit een handboek gekregen of iets. Zorg dat je contacten krijgt met clubgenoten.

    En als je iedereen wel een beetje kent weet je ook bij wie je wel en niet in het wiel moet zitten, dat helpt ook.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:47:35 #48
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81127511
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.
    Puur van de club heb ik ook nooit een handboek gekregen of iets. Zorg dat je contacten krijgt met clubgenoten.

    En als je iedereen wel een beetje kent weet je ook bij wie je wel en niet in het wiel moet zitten, dat helpt ook.
    Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:57:01 #49
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81127904
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
    Ik ben tot op heden elk jaar al een keer tot de ontdekking gekomen dat vallen toch niet echt voor te bereiden is. Je moet bij wedstrijden niet bang zijn om te vallen maar wel zo rijden dat je alert blijft natuurlijk. Bochten is een kwestie van lef en veel doen. Je ziet vanzelf wiens lijn goed is voor het aansturen. Juist over waar je moet zitten kunnen tips inderdaad nuttig zijn.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 7 mei 2010 @ 14:31:26 #50
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81132726
    tvp
    Dus toch .
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')