In dat geval ga ik ook lekker vroeg. Ik kreeg wel 'n mail waarin stond dat omdat er te weinig shirt waren, shirts zouden worden nagezondenquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Tommeke: ik hoop dat de lagere startnummers gegarandeerd wel een shirt krijgen, maar om zeker te zijn ga ik er gewoon vroeg zijn...ook omdat ik niet bij de snelste zal zijn en toch wel voor donker binnen wil zijn![]()
Als het even kan ga ik weg zodra het mag!
Ik ga ook alleen maar kijken en niks fietsen: geen tijd voor door de verbouwing. Zondag heb ik echter klusvrij genomen, en probeer ik op 3 plekken te kijken: op de amerongseberg, daarna als een malle rechtstreeks naar huis fietsen en de etappe op tv kijken, en als ze utrecht inrijden naar de finish op de croeselaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:43 schreef Littlecreep het volgende:
Schaamteloze TVP.
Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
Beetje vaag, maar zo te zien kun je je nog de ochtend zelf inschrijven voor de Boretti op zaterdag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:43 schreef Littlecreep het volgende:
Schaamteloze TVP.
Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
Veel succesquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:58 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond mijn eerste criterium in driebergen. Om 1830 mag ik aan de bak. Streven is uitrijden en in de middenmoot. Meer is mooi meegenomen. ervaring opdoen daar ga ik voor. Ow en ook TVP
ow boy. vriend van mij had ook meegereden en hij vond het ook niet prettig om met zulke hoge snelheden zo dicht langs de bomen te rjiden. Hij zat ook nog vlak achter een valpartij en is daarna uit de wedstrijd gehaald. ik ben erg benieuwd. Ik vind het leuk om hard te rijden maar het moet wel verantwoord zijn. We gaan het merken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:40 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Veel succes![]()
vorige week meegedaan aan de Giro di Amerongen.
Maak je borst maar nat, steeds hoog in de 40 en na de bocht optrekken naar de 55 per uur.
Ben wel na 7 ronden afgestapt ivm krampen in de kuiten. Dat kwam door te snel starten, dat is ook in de grafiek te zien. Gelijk na de start al tegen de 50 aan
[ afbeelding ]
ze vielen 2 rijen voor me en kon nog net door de berm om alles te ontwijken. De fietsen stuiterden door de lucht.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:51 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ow boy. vriend van mij had ook meegereden en hij vond het ook niet prettig om met zulke hoge snelheden zo dicht langs de bomen te rjiden. Hij zat ook nog vlak achter een valpartij en is daarna uit de wedstrijd gehaald. ik ben erg benieuwd. Ik vind het leuk om hard te rijden maar het moet wel verantwoord zijn. We gaan het merken.
ow ok. Ik hoorde dat die jongen zijn sleutelbeen had gebroken. Moet er niet aan denken dat ik val. maar de weg waar dat gebeurde is volgens mij redelijk bochtig. Ik ben gewend in een groep te rijden maar met die snelheden. Wordt mijn vuurdoop. Zal vanavond als ik nog fut heb wel even laten weten hoe het was. Rijd na afloop rustig naar Amersfoort, beentjes schoonrijden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:54 schreef Wielracer het volgende:
[..]
ze vielen 2 rijen voor me en kon nog net door de berm om alles te ontwijken. De fietsen stuiterden door de lucht.
Wel erg lelijk als je daar met 50 in 't uur tegen het asfalt gaat, pffff.
We moesten het gat weer dichtrijden en dat is ook geen pretje kan ik je zeggen, maar ze wachten niet op je
Dat was ook de B wedstrijdDe A's gaan nog een stapje harder
Fietsen is afzien! Mooie rit man. Zou ik ook graag een willen doen. Heb wel eens het plan opgevat om naar het vakantiehuisje in zuid Frankrijk te rijden maar dan ben ik meer dagen kwijt om naar plek van bestemming te komen dan dat ik daar kan genieten. Vind het stoer van je!quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef Oksel het volgende:
En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet..6,4 graden op dit moment. Auch.
Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef marcodej het volgende:
Eigenlijk best vreemd dat de grootste maat van Cube eigenlijk een 58 is. Cube is niet voor lange mensen.
En daar wil ik dan weer even aan toevoegen dat de zadelbuis lengte niet het enige is wat belangrijk is in het kiezen van je fietsmaatquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
Vooruitquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:54 schreef AskBrad het volgende:
En daar wil ik dan weer even aan toevoegen dat de zadelbuis lengte niet het enige is wat belangrijk is in het kiezen van je fietsmaat.
Een 62-Cube heeft een traditioneel gemeten bovenbuis van 58.5. Balhoofd is 20.5. Redelijk normale maten voor een 62 dacht ik.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
Goed dat je 't zegt. Ik fiets zaterdag op zondagnacht door het Moezeldal. Moet dus rekening houden met een koude nacht.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef Oksel het volgende:
En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet..6,4 graden op dit moment. Auch.
Ah mooi bedankt. Ik ga via de brug naar Hoch-Elten, pak daarna de Peeskensweg. Bij 's Heerenberg ga ik weer naar boven (zie dat daar nog een heuveltje is) en vanaf Zeddam volg ik een willekeurige weg naar mijn bestemming. Het is dan 50 km volledig vlak geloof ik, dus daar maakt het niet uit hoe ik fiets.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:54 schreef Wielracer het volgende:
Ja de wildweg langs de camping naar boven, doorgaan op de Honckallee die valsplat omhoog loopt.
Daarna afdalen op de Lindenallee / Bergstrasse.
Dan rechtsaf door naar Beek en bij het Peeske de Peeskerweg op. Die is erg breed en goed geasfalteerd.
Ik was even in de war met Zeddam, maar dat moest dus Beek zijn.
kijk anders hier even voor meer
http://heuvelsfietsen.nl/Montferland.php
Ik fiets met spd en een harde schoen, zodat ik die ook op de mountainbike kon gebruiken en ik had nog spdpedalen liggen. Op lange afstanden zal het niet ideaal zijn maar daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt.quote:Over pedalen gesproken, waar rijden jullie mee en waarom?
Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanradenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:55 schreef Oksel het volgende:
dat ik eigenlijk 5kg te zwaar ben om een 450km tocht te fietsen. Helemaal met een 10kg rugzak op mijn rug. Verder geen schokkende dingen in rug of benen, alleen zijn mijn hamstrings wat te kort.
Als je hamstrings te kort zijn kun je niet zo goed met je vingertoppen bij de grondquote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanraden![]()
Hoe manifesteren te korte hamstrings zich? Betekent het dat je lichaam eigenlijk niet geschikt is om in een fietshouding te zittenLijkt me in elk geval dat als je zo'n tocht kan doen inclusief slapen in geimproviseerde hooi hotels, zonder blessures, dat je lichaam ook niet zo ongeschikt kan zijn
hoe korter de hamstrings hoe minder diep je kan zitten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kan al decennia niet met m'n vingers bij de grond...komt ook verrassend weinig voor dat dit nodig blijkt![]()
Bij mij tenminste...maar hoe heb je er last van in het dagelijks leven, als je het al merkt?
In fietshouding zullen ze inderdaad weinig gestrekt worden, buigen zit nu eenmaal niet in het normale fietsrepertoire...
Ja klopt, zelf doe ik 's ochtend en 's avonds hamstringoefeningen en gelijk na het fietsen, dan zijn de spieren nog lekker warm en makkelijker te vormen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aha...dus strek oefeningen zijn een goed idee als je langere afstanden wil rijden, neem ik aan dan.
Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Juist op de lange afstand is SPD ideaal. Je zult dan af en toe ff van de fiets moeten en dan merk je het voordeel van MTB schoenen.
Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.
Ik heb ook korte hamstrings. 15 jaar voetballen heeft daar ook aan meegewerkt. Toch kan ik best diep zitten. Ook als ik ga tijdrijden.
Ach so. Dat is natuurlijk zoquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:10 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.
Tijdritjes zijn meestal tot ongeveer 40 km en dan zit je maar een uur tot anderhalf op de fiets.
Ik heb het echt over de langere afstanden en langere tijden.
Het is ook inderdaad een kwestie van veel doen. Je komt er dat zo achter dat trainingswedstrijden toch nog heel andere koek is dan de echte criteriums, waar gewoon veel voller gereden wordt. Wel positief dat je plaatsen pakt in de bochten. Ik ben zelf het beste in het pakken van plaatsen bij het versnellen na een bocht, hoewel dat in het verleden nog mijn breekpunt was in criteriums.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
...en dan lukt het je maar om 18 rondes van de 41 mee te rijden. Ik ben het niet gewend, mentaal en fysiek zat ik niet lekker. Kort parcours, 4 x 300 meter met maar 1 lekkere bocht. Elke bocht pak ik 5 plaatsen en dan moet ik weer flink rijden en ben ik die 5 plaatsen weer kwijt. Ik mis nog die snelheid, die hardheid. Ben het nog niet gewend. Ik ben dus na 18 rondes maar afgestapt en naar huis gefietst (25km in 1 uur, kon gewoon niet sneller). Had super trek toen ik thuis kwam en was moe. Ben na het eten meteen naar bed gegaan en vanochtend zelfs een uur langer geslapen. Mijn benen voelen nu nog een beetje, meer dan dat ik had verwacht. Wat ik vreemd vind, helemaal omdat ik zoveel rust heb genomen. Volgende keer maar wat minder rust, misschien teveel tijd tussen de 2 tochten. Kwestie van ervaring opdoen.
Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.quote:Nu wat positiever; het is wel leuk om dit mee te maken. Ik zat helaas in de ene laatste rij van de start en moest meteen hard rijden. Wel mooi hoor, dat schot, fietsers die in beweging komen, allemaal geklik van pedaaltjes en schoenen en meteen een lange rij van fietsers. Bochten gingen wel ok, maar ik mis de ervarenheid.
Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.
Maar het blijft een leuke bezigheid inderdaad.
Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.
Dank voor de tips. Wat dat betreft valt mij dat wel een beetje tegen. Ik ben lid geworden van de Wielervereniging en ook mijn licentie aangevraagd en heb van beide instanties geen tips of andere informatie verkregen. Ook geen aanbiedingen voor speciale trainingen waar je wat tips en tricks krijgt te horen en te zien. dat had ik wel verwacht van de Wielerclub. Betaal tenslotte 70 euro per jaar. Word nu echt in het diepe gegooid. gelukkig kan ik wel redelijk zwemmen
Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.
Puur van de club heb ik ook nooit een handboek gekregen of iets. Zorg dat je contacten krijgt met clubgenoten.
En als je iedereen wel een beetje kent weet je ook bij wie je wel en niet in het wiel moet zitten, dat helpt ook.
Ik ben tot op heden elk jaar al een keer tot de ontdekking gekomen dat vallen toch niet echt voor te bereiden is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
Waar vind ik deze?quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:13 schreef Wielracer het volgende:
heb altijd handschoentjes aan en heb gewoon bruine handen, gewoon handschoentjes kopen die uv licht doorlaten
Ik maak m'n ketting altijd schoon met terpentine. Vervolgens blaas ik 'm droog, laat ik 'm een nachtje staan en gooi ik er de volgende dag nieuw vet op. De laatste tijd hoeft dat bijna niet omdat ik squirt lube gebruik.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is je nummer eigenlijk? Heb voor het eerst de ketting met zo'n borstelbakje gedaan...werkt best goed! Wat een prut kwam er vanaf terwijl ik het daarvoor al een keer had schoongemaakt.
Volgens mij tik jij dan een achterwiel aanquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
He daar woon ik!quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:29 schreef No-P het volgende:
Iemand hier een beetje bekend? Ik ga morgen naar mijn ouders fietsen en ik zoek nog een leuk klimmetje of mooie route. Ik ben de vorige keren bij Beek richting richting Zeddam gefietst, maar zoek nu dus een alternatief.
[ afbeelding ]
Bij de blauwe pijlen kan ik over het water dus ik kan overal in de cirkel wel komen zonder al te ver om te hoeven fietsen.
Peeske heb ik gedaan en die van Hoch-Elten. Eerder al over de Arnhemseweg bij Beek geweest. Wel leuk gebied als afwisseling. Maandag hoop ik dat mooi weer is dan zal ik er nog wat meer rond fietsen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:11 schreef w00h00 het volgende:
[..]
He daar woon ik!
Zoals Wielracer al zei is het Peeske een leuke klim om te pakken.
Heb je deze ook nog gepakt, hoe was je ervaring in deze omgeving?
Ik heb mijn 2009 borreti shirt vorige week pas gekregen :p, de shirts die we toen krijgen bleken problemen te hebben met de rits, mijne was naar 2x gebruiken al stuk.quote:Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
Met een beetje mazzel ook nog de reclamekaravaan? Of doet de Giro daar niet aan?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:29 schreef Happel het volgende:
Zodadelijk even naar het peloton kijken. Zullen wel met een rotvaart langskomen, maar ja. Krijg je toch nog iets mee van de Giro.
Was niet echt een reclamekaravaan te noemen. Wat volgeplakte skoda's en een wagen met een grote ballenbak achterop (loterij o.i.d.). Verder reden er nog wagens rond die een Girokit (shirt, pet, tasje) verkochten voor ¤10.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel ook nog de reclamekaravaan? Of doet de Giro daar niet aan?
Nope, is alleen voor A. Ik ga eerst een paar weken trainen op de wielerbaan om aan die snelheid en manier van rijden te wennen. Eerste wedstrijd is 9 juni in Elspeet dacht ik.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij tik jij dan een achterwiel aan
Qua bochten en wedstrijden rijden: veel doen, dan gaat het beter.
De trainingskoersjes zijn goed voor je snelheid en acceleratievermogen. Bochten zal wel beter gaan als je het vaker doet. Wat horstjan ook al zei: voor de bocht even een gaatje laten vallen en dan zorgen dat je eerder versneld wil wel eens helpen.
Criteriums is nooit echt mijn ding geworden.
Rijd je in juni ook Wageningen (klimcriterium) of is die alleen voor A's?
Ik vond het maar matig. We gingen door een woonwijk in Leiden, waarom in hemelsnaam. Over kleine smalle fietspaden langs de A44, door industrieterreinen. Ok, langs het water en de vaarten was het leuk maar om nou alles super te noemen. Nee. Veels te druk met mensen die niet kunnen rijden.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:15 schreef thettes het volgende:
Giro toertocht Amsterdam was erg leuk en vond het ook heel netjes georganiseerd. Overvloed aan verkeersregelaars die ook nog eens heel sympathiek waren.
Ik heb de 130km van Giro Utrecht gereden als voorrijder. Heb nu ook weer een mooi shirt erbij met daarop de tekst voorrijder. Ga ik zeker een keer dragen tijdens een van de tochten als ik weer eens op kop rijd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:53 schreef Ender_W het volgende:
En ook weer terug van een stukje fietsen, toch best gaaf om met een paar duizend man een lekker stukje te fietsen. Ik moet zeggen dat ik het fietsen nu nog leuker vind (was voor mij een first), maar het rondje Utrecht ging best goed. jammer van de ambulance die voorbij moest, maar hopelijk viel het mee.
Nu voorbereiden op de math salden classic (volgens mij heet die toch zo). Maar we zullen zien.
Als je geen pijntjes hebt kan je daags na een grote lange inspanning een uurtje uitfietsen. Het liefst op een hoog beentempo, maar je hoeft niet naar de snelheid te kijken. Daar gaat het bij zo'n ritje niet om. Gewoon lekker peddelen.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:30 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, dat dacht ik al. Het traplopen was vandaag ook redelijk pijnlijk
Owja, nog iets: wat voor lekker eten zorgt ervoor dat je sneller herstelt?
Voeding na de wedstrijdquote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef FJD het volgende:
Waarom witte boterhammenDaar zit toch helemaal niets aan goede voedingselementen in? Winegums zijn voor zover ik begreep met name goed omdat er snelle suikers inzitten maar dan zou je die toch juist tijdens de rit moeten eten?
Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.quote:Op zondag 9 mei 2010 19:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was vannacht om 3 uur wakker en kon niet meer slapen, ook door eet-aanvallen. Wel drie keer ontbeten tussen 3 en 8...dure les, als je het gevoel hebt dat de bevoorrading laat is, zelf gaan eten. Nu heb ik zaterdag maar zitten wachten tot die bevoorrading kwam, en daarom kennelijk te diep in de energie reserves gegrepen, want ondanks dat ik hondsmoe was/ben, kon ik niet meer slapen, en m'n rechterknie was eerst zo stijf dat het leek of m'n knieschijf er af zou knallen, maar toen ik een paar uur aan het strekken was geweest sloeg dat om in instabiliteit. Aangezien m'n banden te los zitten, moeten de spieren sommige functies overnemen...en dat doen ze niet als ze geen energie hebben, kennelijk. Ik ga me toch eens wat beter verdiepen in voedingsleer.
Bevoorradingsposten zijn voor mij altijd te laat, onderweg ik altijd wel een paar reepjes of sultanas.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.
En drinken is ook belangrijk en daar heb ik me gister op verkeken. We hielden er redelijk de gang in en daardoor is het drinken er bij ingeschoten. Ik geloof dat ik na 40km drie slokken genomen had. En dat brak me na 80km op: verkrampte en verzuurde benen, kon alleen een klein verzetje draaien. Even gestopt om flink te drinken en wat te eten en daarna ging het wonderwel weer goed!
Voor de start eet ik een taartje, krentenbollen en een banaantje, of wat witte boterhammen met iets zoets. Na de tocht altijd gewoon een goede warme maaltijd.
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar ze bevallen goed. Goede grip (ook in de regen) en zeer lekbestendig (behalve gisteren, maar tegen een stukje glas in de regen zijn weinig banden bestand).quote:Op zondag 9 mei 2010 20:04 schreef Kadooosh het volgende:
Wat zijn tegenwoordig de beste buitenbanden?
Is de Continental GP 4000S nog steeds de favoriet?
Ik geloof dat ik gister over 125km nog geen twee bidons van 0.7l heb weg kunnen krijgen...quote:Bevoorradingsposten zijn voor mij altijd te laat, onderweg ik altijd wel een paar reepjes of sultanas.
En drinken sjah ik heb vandaag volgens mij bijna 4 hele bidons leeg gedronken en nog een hoop AA bij de posts.
Jammer alleen dat het er ook weer allemaal uit moet onderweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |