abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81081910


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37|

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 19 Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Budget Batavusje.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18
BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal
Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25
BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida


Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Gazelle
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29
BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23
Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21
Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland
    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 49% gewijzigd door marcodej op 06-05-2010 12:27:36 ]
  • "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 6 mei 2010 @ 12:27:42 #2
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81082133
    @Tommeke: ik hoop dat de lagere startnummers gegarandeerd wel een shirt krijgen, maar om zeker te zijn ga ik er gewoon vroeg zijn...ook omdat ik niet bij de snelste zal zijn en toch wel voor donker binnen wil zijn
    Als het even kan ga ik weg zodra het mag!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81082803
    Schaamteloze TVP.

    Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
      donderdag 6 mei 2010 @ 12:58:04 #4
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81083360
    Vanavond mijn eerste criterium in driebergen. Om 1830 mag ik aan de bak. Streven is uitrijden en in de middenmoot. Meer is mooi meegenomen. ervaring opdoen daar ga ik voor. Ow en ook TVP
    Superhero to the rescue!
    pi_81083441
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    @Tommeke: ik hoop dat de lagere startnummers gegarandeerd wel een shirt krijgen, maar om zeker te zijn ga ik er gewoon vroeg zijn...ook omdat ik niet bij de snelste zal zijn en toch wel voor donker binnen wil zijn
    Als het even kan ga ik weg zodra het mag!
    In dat geval ga ik ook lekker vroeg. Ik kreeg wel 'n mail waarin stond dat omdat er te weinig shirt waren, shirts zouden worden nagezonden
    Tof trouwens dat je 2 tochten in 1 weekend doet
    pi_81083564
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:43 schreef Littlecreep het volgende:
    Schaamteloze TVP.

    Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
    Ik ga ook alleen maar kijken en niks fietsen: geen tijd voor door de verbouwing. Zondag heb ik echter klusvrij genomen, en probeer ik op 3 plekken te kijken: op de amerongseberg, daarna als een malle rechtstreeks naar huis fietsen en de etappe op tv kijken, en als ze utrecht inrijden naar de finish op de croeselaan.
    (hoewel je het beste overzicht hebt als je alles op tv kijkt natuurlijk)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:36:52 #7
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81085030
    TerugvindPedaal!

    Over pedalen gesproken, waar rijden jullie mee en waarom?
    I'm Back Again!
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:39:49 #8
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81085171
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:43 schreef Littlecreep het volgende:
    Schaamteloze TVP.

    Overigens sta ik deze dagen langs de kant van de Giro, rijd helaas niks. Wanneer vertrekken alle tochten eigenlijk?
    Beetje vaag, maar zo te zien kun je je nog de ochtend zelf inschrijven voor de Boretti op zaterdag.
    http://www.classicoboretti.nl/inschrijven
    Ze hebben pendelbussen naar de stad vanaf het stadion, dus je zou een kortere afstand kunnen rijden, en dan de bus nemen naar de proloog...die wordt toch pas aan het eind van de dag echt interessant!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81085195
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:58 schreef Superher0 het volgende:
    Vanavond mijn eerste criterium in driebergen. Om 1830 mag ik aan de bak. Streven is uitrijden en in de middenmoot. Meer is mooi meegenomen. ervaring opdoen daar ga ik voor. Ow en ook TVP
    Veel succes

    vorige week meegedaan aan de Giro di Amerongen.
    Maak je borst maar nat, steeds hoog in de 40 en na de bocht optrekken naar de 55 per uur.
    Ben wel na 7 ronden afgestapt ivm krampen in de kuiten. Dat kwam door te snel starten, dat is ook in de grafiek te zien. Gelijk na de start al tegen de 50 aan

      donderdag 6 mei 2010 @ 13:51:01 #10
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81085636
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:40 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Veel succes

    vorige week meegedaan aan de Giro di Amerongen.
    Maak je borst maar nat, steeds hoog in de 40 en na de bocht optrekken naar de 55 per uur.
    Ben wel na 7 ronden afgestapt ivm krampen in de kuiten. Dat kwam door te snel starten, dat is ook in de grafiek te zien. Gelijk na de start al tegen de 50 aan

    [ afbeelding ]
    ow boy. vriend van mij had ook meegereden en hij vond het ook niet prettig om met zulke hoge snelheden zo dicht langs de bomen te rjiden. Hij zat ook nog vlak achter een valpartij en is daarna uit de wedstrijd gehaald. ik ben erg benieuwd. Ik vind het leuk om hard te rijden maar het moet wel verantwoord zijn. We gaan het merken.

    ow, ik rijd Amateurs B
    Superhero to the rescue!
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:51:11 #11
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81085640
    .
    pi_81085755
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:51 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    ow boy. vriend van mij had ook meegereden en hij vond het ook niet prettig om met zulke hoge snelheden zo dicht langs de bomen te rjiden. Hij zat ook nog vlak achter een valpartij en is daarna uit de wedstrijd gehaald. ik ben erg benieuwd. Ik vind het leuk om hard te rijden maar het moet wel verantwoord zijn. We gaan het merken.
    ze vielen 2 rijen voor me en kon nog net door de berm om alles te ontwijken. De fietsen stuiterden door de lucht.
    Wel erg lelijk als je daar met 50 in 't uur tegen het asfalt gaat, pffff.
    We moesten het gat weer dichtrijden en dat is ook geen pretje kan ik je zeggen, maar ze wachten niet op je

    Dat was ook de B wedstrijd De A's gaan nog een stapje harder
      donderdag 6 mei 2010 @ 14:04:56 #13
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81086197
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:54 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    ze vielen 2 rijen voor me en kon nog net door de berm om alles te ontwijken. De fietsen stuiterden door de lucht.
    Wel erg lelijk als je daar met 50 in 't uur tegen het asfalt gaat, pffff.
    We moesten het gat weer dichtrijden en dat is ook geen pretje kan ik je zeggen, maar ze wachten niet op je

    Dat was ook de B wedstrijd De A's gaan nog een stapje harder
    ow ok. Ik hoorde dat die jongen zijn sleutelbeen had gebroken. Moet er niet aan denken dat ik val. maar de weg waar dat gebeurde is volgens mij redelijk bochtig. Ik ben gewend in een groep te rijden maar met die snelheden. Wordt mijn vuurdoop. Zal vanavond als ik nog fut heb wel even laten weten hoe het was. Rijd na afloop rustig naar Amersfoort, beentjes schoonrijden.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:02:18 #14
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81091136
    Ik ga waarschijnlijk niet terugfietsen van uit Duitsland.. fietsmaatje heeft zijn knie goed naar de klote. Helaas. En het weer is natuurlijk ook erg koud en nat, wat ook niet echt fijn is voor de spieren. Helemaal niet als je snachts buiten slaapt..

    Helaas, helaas.
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:05:58 #15
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81091318
    En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet.. 6,4 graden op dit moment. Auch.
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:18:08 #16
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81091932
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef Oksel het volgende:
    En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet.. 6,4 graden op dit moment. Auch.
    Fietsen is afzien! Mooie rit man. Zou ik ook graag een willen doen. Heb wel eens het plan opgevat om naar het vakantiehuisje in zuid Frankrijk te rijden maar dan ben ik meer dagen kwijt om naar plek van bestemming te komen dan dat ik daar kan genieten. Vind het stoer van je!
    Superhero to the rescue!
    pi_81093300
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef marcodej het volgende:
    Eigenlijk best vreemd dat de grootste maat van Cube eigenlijk een 58 is. Cube is niet voor lange mensen.
    Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 6 mei 2010 @ 16:54:20 #18
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81093593
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
    En daar wil ik dan weer even aan toevoegen dat de zadelbuis lengte niet het enige is wat belangrijk is in het kiezen van je fietsmaat .
    I'm Back Again!
    pi_81093898
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:54 schreef AskBrad het volgende:
    En daar wil ik dan weer even aan toevoegen dat de zadelbuis lengte niet het enige is wat belangrijk is in het kiezen van je fietsmaat .
    Vooruit Maar goed, ik bleek een vrij standaard ( ) lichaam te hebben dus ik kon met alle fietsen op m'n short-list wel uit de voeten. Toen moest ik op andere gebieden schrapen en dat was dus oa. de levertijd van de Canyon Cube heeft t lang volgehouden maar de afmontage haalde het niet bij die van m'n Koga
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81095132
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Sloping frames kennen een andere maatvoering dus daar dien je wel voor te corrigeren. Ik had nog net op een Cube gepast (de Agree GTC's geloof ik) maar de Koga 63 was perfect. Kortom, de grootste Cube zal 62 traditioneel zijn.
    Een 62-Cube heeft een traditioneel gemeten bovenbuis van 58.5. Balhoofd is 20.5. Redelijk normale maten voor een 62 dacht ik.

    Alleen de zadelbuis center-top is 58.0, wat kort is en normaliter past bij een 58. Mn FM mat dus de zadelbuis en veronderstelde op basis daarvan dat de fiets een 58 was. Die fiets paste me goed (mn huidige fiets is een normale 58 en daar zit ik wat kort en gedrongen op), dus hij bestelde "een 58". Terwijl het dus een 62 was.

    [ Bericht 33% gewijzigd door marcodej op 06-05-2010 19:18:05 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      FOK!fotograaf donderdag 6 mei 2010 @ 18:27:34 #21
    73911 ultra_ivo
    pi_81096783
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef Oksel het volgende:
    En ik heb fietspoetsspullen geregeld bij de buurman, maar het is echt fucking koud, en in de woonkamer waardeerd mijn schoonmoeder vast niet.. 6,4 graden op dit moment. Auch.
    Goed dat je 't zegt. Ik fiets zaterdag op zondagnacht door het Moezeldal. Moet dus rekening houden met een koude nacht.
      donderdag 6 mei 2010 @ 20:29:24 #22
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81102102
    Iemand hier een beetje bekend? Ik ga morgen naar mijn ouders fietsen en ik zoek nog een leuk klimmetje of mooie route. Ik ben de vorige keren bij Beek richting richting Zeddam gefietst, maar zoek nu dus een alternatief.

    Bij de blauwe pijlen kan ik over het water dus ik kan overal in de cirkel wel komen zonder al te ver om te hoeven fietsen.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81102295
    Bij Emmerich de brug over, dan links af richting Elten, daar kan je Hoch Elten pakken.
    Als je dat klimmetje gedaan hebt fiets je door Elten naar Zeddam om daar het Peeske over te gaan.

    Dat zijn sowieso 2 klimmetjes die ik regelmatig doe.
    Gisteren daar nog een lange rit gedaan.
      donderdag 6 mei 2010 @ 20:47:55 #24
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81103066
    Ok dus bij Emmerich de Eltenerstrasse volgen naar Elten. Daar af bij de Wildweg bij Hoch-Elten?
    En richting Zeddam via de Arnhemseweg/Beekseweg (daar ga ik normaal ook overheen) of is de Peeskesweg goed over te fietsen?
    Toevoeging: Moet ook maar eens vaker daar een rondje gaan fietsen. Zijn nog zoveel plekken die ik nog niet ken.

    [ Bericht 6% gewijzigd door No-P op 06-05-2010 21:03:54 ]
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81106948
    Ja de wildweg langs de camping naar boven, doorgaan op de Honckallee die valsplat omhoog loopt.
    Daarna afdalen op de Lindenallee / Bergstrasse.
    Dan rechtsaf door naar Beek en bij het Peeske de Peeskerweg op. Die is erg breed en goed geasfalteerd.
    Ik was even in de war met Zeddam, maar dat moest dus Beek zijn.

    kijk anders hier even voor meer
    http://heuvelsfietsen.nl/Montferland.php
      donderdag 6 mei 2010 @ 22:16:19 #26
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81108211
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 21:54 schreef Wielracer het volgende:
    Ja de wildweg langs de camping naar boven, doorgaan op de Honckallee die valsplat omhoog loopt.
    Daarna afdalen op de Lindenallee / Bergstrasse.
    Dan rechtsaf door naar Beek en bij het Peeske de Peeskerweg op. Die is erg breed en goed geasfalteerd.
    Ik was even in de war met Zeddam, maar dat moest dus Beek zijn.

    kijk anders hier even voor meer
    http://heuvelsfietsen.nl/Montferland.php
    Ah mooi bedankt. Ik ga via de brug naar Hoch-Elten, pak daarna de Peeskensweg. Bij 's Heerenberg ga ik weer naar boven (zie dat daar nog een heuveltje is) en vanaf Zeddam volg ik een willekeurige weg naar mijn bestemming. Het is dan 50 km volledig vlak geloof ik, dus daar maakt het niet uit hoe ik fiets.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81108756
    de muur van Zeddam, grrr stomme klinkerklim.
    Veel succes daar, het is best mooi fietsen in die omgeving.
      donderdag 6 mei 2010 @ 23:55:02 #28
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81112938
    Nou, dus niet terug op de fiets.. fietsmaatje is naar de fysio geweest, en die mag dus echt niet meer terugfietsen. Knieband overbelast.. waarschijnlijk door verkeerde houding op de fiets. Ook door de koude nachten hebben de spieren flink te lijden gehad. We sliepen dus echt buiten in het hooi, tussen de muizen, en de nachten waren in de Eiffel rond het vriespunt!

    Fysio dacht trouwens dat ik een voetbalspeler was.. grote spieren, goed voor korte snelle sporten. En dat ik eigenlijk 5kg te zwaar ben om een 450km tocht te fietsen. Helemaal met een 10kg rugzak op mijn rug. Verder geen schokkende dingen in rug of benen, alleen zijn mijn hamstrings wat te kort.

    Als het 200km zou zijn, zou ik alleen in 1 dag terugfietsen.. maar 325 (kortste route) is me net wat te lang ook omdat ik geen navi heb, en dus zelf moet navigeren..

    Foto's staan nog op een telefoon, komen dus nog!

    Ik blijf dus nog even paar dagen hier in Hunsruck, als het weer meezit ga ik zelf nog beetje touren.. omgeving ziet er zo uit:


    Prima dus!
    pi_81114263
    Vet hoor

    Jammer dat jullie niet terug kunnen fietsen!
    Hopelijk valt 't weer morgen 'n beetje mee, dan ga ik nog ff 'n klein toertje maken.. Als 't echt kloteweer is, ga ik tacxen. 's Avonds ga ik al naar Amsterdam en ik heb geen zin om 'n Italiaans getinte toertocht vies te beginnen. Dan moet je toch gesoigneerd aan de start staan
      vrijdag 7 mei 2010 @ 00:35:37 #30
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81114788
    Mooie tocht oksel, jammer dat je niet ook terug kan.
    Hoop ook dat het niet al te nat is morgen, maar fietsen zal ik toch sowieso.
    quote:
    Over pedalen gesproken, waar rijden jullie mee en waarom?
    Ik fiets met spd en een harde schoen, zodat ik die ook op de mountainbike kon gebruiken en ik had nog spdpedalen liggen. Op lange afstanden zal het niet ideaal zijn maar daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 05:23:01 #31
    73911 ultra_ivo
    pi_81118832
    Juist op de lange afstand is SPD ideaal. Je zult dan af en toe ff van de fiets moeten en dan merk je het voordeel van MTB schoenen.
      vrijdag 7 mei 2010 @ 05:28:13 #32
    298728 MaskOfSanity
    Onverschillig
    pi_81118838
    Ik vind dit toch wel beduidend beter fietsen:

    A perfect mimic of a normally functioning person.
      vrijdag 7 mei 2010 @ 08:38:34 #33
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81119779
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 23:55 schreef Oksel het volgende:
    dat ik eigenlijk 5kg te zwaar ben om een 450km tocht te fietsen. Helemaal met een 10kg rugzak op mijn rug. Verder geen schokkende dingen in rug of benen, alleen zijn mijn hamstrings wat te kort.
    Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanraden
    Hoe manifesteren te korte hamstrings zich? Betekent het dat je lichaam eigenlijk niet geschikt is om in een fietshouding te zitten Lijkt me in elk geval dat als je zo'n tocht kan doen inclusief slapen in geimproviseerde hooi hotels, zonder blessures, dat je lichaam ook niet zo ongeschikt kan zijn
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 7 mei 2010 @ 08:44:02 #34
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81119866
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanraden
    Hoe manifesteren te korte hamstrings zich? Betekent het dat je lichaam eigenlijk niet geschikt is om in een fietshouding te zitten Lijkt me in elk geval dat als je zo'n tocht kan doen inclusief slapen in geimproviseerde hooi hotels, zonder blessures, dat je lichaam ook niet zo ongeschikt kan zijn
    Als je hamstrings te kort zijn kun je niet zo goed met je vingertoppen bij de grond



    verkorte hamstrings zijn een bekend euvel bij fietsers
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      vrijdag 7 mei 2010 @ 08:58:37 #35
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81120063
    Ik kan al decennia niet met m'n vingers bij de grond...komt ook verrassend weinig voor dat dit nodig blijkt
    Bij mij tenminste...maar hoe heb je er last van in het dagelijks leven, als je het al merkt?
    In fietshouding zullen ze inderdaad weinig gestrekt worden, buigen zit nu eenmaal niet in het normale fietsrepertoire...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81120715
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ik kan al decennia niet met m'n vingers bij de grond...komt ook verrassend weinig voor dat dit nodig blijkt
    Bij mij tenminste...maar hoe heb je er last van in het dagelijks leven, als je het al merkt?
    In fietshouding zullen ze inderdaad weinig gestrekt worden, buigen zit nu eenmaal niet in het normale fietsrepertoire...
    hoe korter de hamstrings hoe minder diep je kan zitten.
    Oftewel je kan alleen met een gestrekte rug fietsen voor lange tijd als de hamstrings te kort zijn
      vrijdag 7 mei 2010 @ 09:42:42 #37
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81120920
    Aha...dus strek oefeningen zijn een goed idee als je langere afstanden wil rijden, neem ik aan dan.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 7 mei 2010 @ 10:27:38 #38
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81122108
    Tja, dan heb je een paar dagen rust gehouden. Sinds zondag niet mee gefietst, probeer je goed te eten en te slapen en dan lukt het je maar om 18 rondes van de 41 mee te rijden. Ik ben het niet gewend, mentaal en fysiek zat ik niet lekker. Kort parcours, 4 x 300 meter met maar 1 lekkere bocht. Elke bocht pak ik 5 plaatsen en dan moet ik weer flink rijden en ben ik die 5 plaatsen weer kwijt. Ik mis nog die snelheid, die hardheid. Ben het nog niet gewend. Ik ben dus na 18 rondes maar afgestapt en naar huis gefietst (25km in 1 uur, kon gewoon niet sneller). Had super trek toen ik thuis kwam en was moe. Ben na het eten meteen naar bed gegaan en vanochtend zelfs een uur langer geslapen. Mijn benen voelen nu nog een beetje, meer dan dat ik had verwacht. Wat ik vreemd vind, helemaal omdat ik zoveel rust heb genomen. Volgende keer maar wat minder rust, misschien teveel tijd tussen de 2 tochten. Kwestie van ervaring opdoen.

    Nu wat positiever; het is wel leuk om dit mee te maken. Ik zat helaas in de ene laatste rij van de start en moest meteen hard rijden. Wel mooi hoor, dat schot, fietsers die in beweging komen, allemaal geklik van pedaaltjes en schoenen en meteen een lange rij van fietsers. Bochten gingen wel ok, maar ik mis de ervarenheid. Daar ga ik wat aan doen. Vaker op dinsdag en donderdag trainen, om zodoende de hardheid en techniek te trainen. Kracht heb ik wel, nu alleen nog wennen om dat te gebruiken. Ook leuk de omroeper met zijn reclameboodschappen en de info over de koers.
    Superhero to the rescue!
    pi_81122820
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Aha...dus strek oefeningen zijn een goed idee als je langere afstanden wil rijden, neem ik aan dan.
    Ja klopt, zelf doe ik 's ochtend en 's avonds hamstringoefeningen en gelijk na het fietsen, dan zijn de spieren nog lekker warm en makkelijker te vormen.
    Voorheen kon ik met de vingertoppen tot de knieën komen, nu tot de enkels.



    en niet vergeten de bilspieren rekken, sommige doen het anders , maar deze doe ik altijd voor het snurken.



      vrijdag 7 mei 2010 @ 10:50:43 #40
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81122852
    kutweer vandaag
    .
    pi_81123036
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
    Juist op de lange afstand is SPD ideaal. Je zult dan af en toe ff van de fiets moeten en dan merk je het voordeel van MTB schoenen.
    Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.

    Ik heb ook korte hamstrings. 15 jaar voetballen heeft daar ook aan meegewerkt. Toch kan ik best diep zitten. Ook als ik ga tijdrijden.
    pi_81123525
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.

    Ik heb ook korte hamstrings. 15 jaar voetballen heeft daar ook aan meegewerkt. Toch kan ik best diep zitten. Ook als ik ga tijdrijden.
    Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.
    Tijdritjes zijn meestal tot ongeveer 40 km en dan zit je maar een uur tot anderhalf op de fiets.
    Ik heb het echt over de langere afstanden en langere tijden.
    pi_81123751
    @Superher0: Ik kan dat gevoel helemaal beamen. Voor mij werkt 't 't beste als ik 'n uurtje of 2 infiets voor 'n wedstrijdje. Maar ik moest er ook erg aan wennen. De snelheid. Ook mentaal idd. Ik had me 'n keertje laten lossen, omdat ik dacht dat 't te snel ging.. Terwijl ik me liet lossen werd ik boos op mezelf, heb ik nog een paar km met 47 op 20 meter van het peloton gereden, maar ik kwam er niet meer bij
    pi_81123851
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 11:10 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.
    Tijdritjes zijn meestal tot ongeveer 40 km en dan zit je maar een uur tot anderhalf op de fiets.
    Ik heb het echt over de langere afstanden en langere tijden.
    Ach so. Dat is natuurlijk zo
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:16:04 #45
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81126193
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
    ...en dan lukt het je maar om 18 rondes van de 41 mee te rijden. Ik ben het niet gewend, mentaal en fysiek zat ik niet lekker. Kort parcours, 4 x 300 meter met maar 1 lekkere bocht. Elke bocht pak ik 5 plaatsen en dan moet ik weer flink rijden en ben ik die 5 plaatsen weer kwijt. Ik mis nog die snelheid, die hardheid. Ben het nog niet gewend. Ik ben dus na 18 rondes maar afgestapt en naar huis gefietst (25km in 1 uur, kon gewoon niet sneller). Had super trek toen ik thuis kwam en was moe. Ben na het eten meteen naar bed gegaan en vanochtend zelfs een uur langer geslapen. Mijn benen voelen nu nog een beetje, meer dan dat ik had verwacht. Wat ik vreemd vind, helemaal omdat ik zoveel rust heb genomen. Volgende keer maar wat minder rust, misschien teveel tijd tussen de 2 tochten. Kwestie van ervaring opdoen.
    Het is ook inderdaad een kwestie van veel doen. Je komt er dat zo achter dat trainingswedstrijden toch nog heel andere koek is dan de echte criteriums, waar gewoon veel voller gereden wordt. Wel positief dat je plaatsen pakt in de bochten. Ik ben zelf het beste in het pakken van plaatsen bij het versnellen na een bocht, hoewel dat in het verleden nog mijn breekpunt was in criteriums.

    Hardheid doe je wat dat betreft op door veel tegen de grens te rijden en daar heb je echt wedstrijdritme voor nodig.
    quote:
    Nu wat positiever; het is wel leuk om dit mee te maken. Ik zat helaas in de ene laatste rij van de start en moest meteen hard rijden. Wel mooi hoor, dat schot, fietsers die in beweging komen, allemaal geklik van pedaaltjes en schoenen en meteen een lange rij van fietsers. Bochten gingen wel ok, maar ik mis de ervarenheid.
    Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.

    Maar het blijft een leuke bezigheid inderdaad.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:35:23 #46
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81127003
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:16 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.

    Maar het blijft een leuke bezigheid inderdaad.
    Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.

    Dank voor de tips. Wat dat betreft valt mij dat wel een beetje tegen. Ik ben lid geworden van de Wielervereniging en ook mijn licentie aangevraagd en heb van beide instanties geen tips of andere informatie verkregen. Ook geen aanbiedingen voor speciale trainingen waar je wat tips en tricks krijgt te horen en te zien. dat had ik wel verwacht van de Wielerclub. Betaal tenslotte 70 euro per jaar. Word nu echt in het diepe gegooid. gelukkig kan ik wel redelijk zwemmen
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:39:05 #47
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81127140
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.

    Dank voor de tips. Wat dat betreft valt mij dat wel een beetje tegen. Ik ben lid geworden van de Wielervereniging en ook mijn licentie aangevraagd en heb van beide instanties geen tips of andere informatie verkregen. Ook geen aanbiedingen voor speciale trainingen waar je wat tips en tricks krijgt te horen en te zien. dat had ik wel verwacht van de Wielerclub. Betaal tenslotte 70 euro per jaar. Word nu echt in het diepe gegooid. gelukkig kan ik wel redelijk zwemmen
    Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.
    Puur van de club heb ik ook nooit een handboek gekregen of iets. Zorg dat je contacten krijgt met clubgenoten.

    En als je iedereen wel een beetje kent weet je ook bij wie je wel en niet in het wiel moet zitten, dat helpt ook.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:47:35 #48
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81127511
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.
    Puur van de club heb ik ook nooit een handboek gekregen of iets. Zorg dat je contacten krijgt met clubgenoten.

    En als je iedereen wel een beetje kent weet je ook bij wie je wel en niet in het wiel moet zitten, dat helpt ook.
    Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 7 mei 2010 @ 12:57:01 #49
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81127904
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
    Ik ben tot op heden elk jaar al een keer tot de ontdekking gekomen dat vallen toch niet echt voor te bereiden is. Je moet bij wedstrijden niet bang zijn om te vallen maar wel zo rijden dat je alert blijft natuurlijk. Bochten is een kwestie van lef en veel doen. Je ziet vanzelf wiens lijn goed is voor het aansturen. Juist over waar je moet zitten kunnen tips inderdaad nuttig zijn.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 7 mei 2010 @ 14:31:26 #50
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81132726
    tvp
    Dus toch .
      vrijdag 7 mei 2010 @ 15:24:17 #51
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81135727
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 13:13 schreef Wielracer het volgende:
    heb altijd handschoentjes aan en heb gewoon bruine handen, gewoon handschoentjes kopen die uv licht doorlaten
    Waar vind ik deze?
    .
      vrijdag 7 mei 2010 @ 15:51:25 #52
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81137208
    OK ketting is schoongemaakt en van oud vet en zand ontdaan, frame beetje gepoetst...nu nog even kijken hoe laat ik morgen weg moet gaan...Boretti here I come! Startnummer 649, je herkent me zo, ik ben die in het roze
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81137646
    Hahaha, je krijgt je shirt trouwens sowieso. Ik heb ff gemaild. Ik krijg 'm later pas helaas. Maar misschien kan ik nog een M bestellen

    Ketting smeren, goed dat je 't zegt..
      vrijdag 7 mei 2010 @ 16:04:53 #54
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81137901
    Wat is je nummer eigenlijk? Heb voor het eerst de ketting met zo'n borstelbakje gedaan...werkt best goed! Wat een prut kwam er vanaf terwijl ik het daarvoor al een keer had schoongemaakt.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 7 mei 2010 @ 16:39:36 #55
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81139609
    Mooist is de ketting eraf, en in een bak terpetine. Niet dat ik dat ooit gedaan heb..
      FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 16:50:22 #56
    73911 ultra_ivo
    pi_81140033
    Nog ff een oproepje. Dit jaar wordt voor het eerst een randonneursbrevet over 1200km georganiseerd in Nederland. De route loopt door een groot deel van Nederland. We kunnen voor een aantal controleposten nog wat hulp gebruiken. Ik organiseer de controlepost Maastricht. Start is op 13 juli, finish op 17 juli (uiterlijk).
    pi_81140106
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 16:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Wat is je nummer eigenlijk? Heb voor het eerst de ketting met zo'n borstelbakje gedaan...werkt best goed! Wat een prut kwam er vanaf terwijl ik het daarvoor al een keer had schoongemaakt.
    Ik maak m'n ketting altijd schoon met terpentine. Vervolgens blaas ik 'm droog, laat ik 'm een nachtje staan en gooi ik er de volgende dag nieuw vet op. De laatste tijd hoeft dat bijna niet omdat ik squirt lube gebruik.

    M'n nummer is 3381 btw.
    pi_81142905
    Zo, mn fietsje is gemaakt. Net op tijd voor morgen. Alleen nog een klein hoogteslagje in het achterwiel, voor de rest loopt ie weer als een zonnetje. Nieuwe schoenplaatjes gemonteerd, ik ben er klaar voor. Nou nog hopen op zon morgen, maar een regenrasje is wel nodig denk ik...

    [ Bericht 15% gewijzigd door marcodej op 07-05-2010 18:34:44 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      vrijdag 7 mei 2010 @ 18:41:21 #59
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81144333
    Waarom is het van dat nare koude weer..
      vrijdag 7 mei 2010 @ 18:55:24 #60
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81144925
    Wordt je hard van
    Ze voorspellen op teleweer net 55% kans op 1,3 mm regen...Dat zegt dus ook niets. Kan regen kan waaien weer.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 7 mei 2010 @ 19:44:45 #61
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81147558
    Vandaag met een kleine omweg naar mijn ouders gefiets. Montferland; best mooi gebied wat ik ervan gezien heb. Herkende delen ook van een hardloopwedstrijd die ik daar wel eens heb gelopen. Heb de Zeddamse muur overgeslagen omdat ik net daarvoor lek reed en niet heel veel extra tijd had om thuis te komen. Later nog wel de Robert Gesinkbult in Aalten beklommen . Uiteindelijk 95 km op de teller en nagenoeg droog gebleven, op wat gemiezel na. De terugweg het gebied nog maar eens verder verkennen.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81153736
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
    Volgens mij tik jij dan een achterwiel aan

    Qua bochten en wedstrijden rijden: veel doen, dan gaat het beter.
    De trainingskoersjes zijn goed voor je snelheid en acceleratievermogen. Bochten zal wel beter gaan als je het vaker doet. Wat horstjan ook al zei: voor de bocht even een gaatje laten vallen en dan zorgen dat je eerder versneld wil wel eens helpen.
    Criteriums is nooit echt mijn ding geworden.
    Rijd je in juni ook Wageningen (klimcriterium) of is die alleen voor A's?

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2010 21:24:35 ]
      vrijdag 7 mei 2010 @ 23:09:56 #63
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_81160081
    Hier meldt zich nog een recreatief wielrenner!

    Vorig jaar een oud barreltje gekocht om een beetje fit te raken voor het voetbalseizoen, maar toch wel zo leuk ervaren dat ik enkele weken geleden een nieuwe fiets heb gekocht en de eerste kilometers alweer gemaakt heb dit jaar.

    Hopelijk wordt het weer snel mooi zodat het pas echt kan gaan beginnen.
      vrijdag 7 mei 2010 @ 23:11:46 #64
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_81160216
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 20:29 schreef No-P het volgende:
    Iemand hier een beetje bekend? Ik ga morgen naar mijn ouders fietsen en ik zoek nog een leuk klimmetje of mooie route. Ik ben de vorige keren bij Beek richting richting Zeddam gefietst, maar zoek nu dus een alternatief.
    [ afbeelding ]
    Bij de blauwe pijlen kan ik over het water dus ik kan overal in de cirkel wel komen zonder al te ver om te hoeven fietsen.
    He daar woon ik!

    Zoals Wielracer al zei is het Peeske een leuke klim om te pakken.

    Heb je deze ook nog gepakt, hoe was je ervaring in deze omgeving?
      FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 23:23:13 #65
    73911 ultra_ivo
    pi_81160962
    Zo, stuurtas en rackpack zijn ingepakt. Morgenvroeg start ik m'n 600, als voorrijder.
      zaterdag 8 mei 2010 @ 11:03:03 #66
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81170579
    600, 2 dagen?
      zaterdag 8 mei 2010 @ 12:49:13 #67
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81173809
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 23:11 schreef w00h00 het volgende:

    [..]

    He daar woon ik!

    Zoals Wielracer al zei is het Peeske een leuke klim om te pakken.

    Heb je deze ook nog gepakt, hoe was je ervaring in deze omgeving?
    Peeske heb ik gedaan en die van Hoch-Elten. Eerder al over de Arnhemseweg bij Beek geweest. Wel leuk gebied als afwisseling. Maandag hoop ik dat mooi weer is dan zal ik er nog wat meer rond fietsen.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      zaterdag 8 mei 2010 @ 16:23:14 #68
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81180151
    Ik heb nu net toch mooi gefietst! Lekker geknalt..70km, gemiddeld 28km/u, top van 65km/u en ruim 800 hoogtemeters gemaakt. O.a. door het Tellenbachtal en Grafenbacherhutte gekomen.. allemaal smalle dalletjes met riviertjes en knusse hutjes. Dit dus:







    Echt van genoten..
      zaterdag 8 mei 2010 @ 17:53:27 #69
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81183327
    En ook weer terug van een stukje fietsen, toch best gaaf om met een paar duizend man een lekker stukje te fietsen. Ik moet zeggen dat ik het fietsen nu nog leuker vind (was voor mij een first), maar het rondje Utrecht ging best goed. jammer van de ambulance die voorbij moest, maar hopelijk viel het mee.
    Nu voorbereiden op de math salden classic (volgens mij heet die toch zo). Maar we zullen zien.
    Live life to the Ender :D
      zaterdag 8 mei 2010 @ 18:52:26 #70
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81185306
    Aangezien de Boretti vorig jaar geeindigd was in regen, was het zeer toepasselijk dat het op het moment dat ik vanochtend de startlijn over ging, weer ging druppelen. Vast besloten om er toch een leuk dagje van te maken liet ik er me niet door van de wijs brengen, en trapte rustig rond, met het idee het tot de eerste bevoorrading rustig aan te doen, en dan op het einde lekker te knallen. Helaas besloot toen we met z'n allen op een open brug te wachten, m'n lens uit m'n oog te springen. En als iemand zich ooit heeft afgevraagd, of je lekker lenzen in kan doen bovenop een brug, in de wind en motregen...het antwoord is nee. Het zuigt pimpelpaarse Giraftestikels, eerlijk gezegd.
    Voordeel was wel, dat er een hele grote groep inmiddels voor die brug stond, en ik erin slaagde aan te sluiten bij iemand die nog ietsje toeristischer reed dan ik. En dat het een jonge dame was met blonde haren had hier helemaal niets mee te maken! Denk cyclechick, maar dan met een veel lagere kruissnelheid.
    De eerste bevoorrading werd opgeluisterd door Red Bull uitdelende promotie meisjes. Een modderig stuk gras vol met al flink bespatte renners is niet echt glamour, maar de organisatie had haar best gedaan, daar kon je niets van zeggen.
    Na de bevoorrading en het kopje van Bloemendaal (geinig klimmetje trouwens) besloot mijn gezelschap echter dat kou, regen en modder (en waarcshijnlijk ik )niet zo aantrekkelijk waren dat ze voor 125 km ging, en fietste ik dus verder alleen, door de duinen en langs het strand.
    Vanaf dat punt begonnen de bordjes, die zo wie zo met Italiaanse preciesie waren opgehangen een beetje vaag te worden. Opeens kregen 125 km mensen de bordjes voor 75km, en andersom...kennelijk ergens verkeerd gereden, maar anyway, de weg weer gevonden begon ik tegen 80 km toch uit zien naar bevoorrading...die op 110 km bleek te staan. Waar zo'n beetje niemand blij mee was.
    Ook trokken m'n knieen de kou niet zo goed, want elke poging om een beetje door te rijden werd beloond met pijnscheuten. Dus was ik ergens na 3en maar voor 4en eindelijk bij het Velodrome.
    Pasta als een kanibaal naar binnen gewerkt (hierbij nog mijn excuses aan iedereen die toeschouwer was...echt sorrie maar ik zat te dicht bij een hongerklop om nog aan anderen te denken, ik zal het nooit meer doen. Echt.
    Was het eigenlijk wel een leuke tocht? Het shirt was te klein (Italiaanse maten) en de gay-friendly felroze bidon was op toen ik bij de finish was. En een mens weet nooit wanneer zo'n ding handig is. En ik maak me een beetje zorgen of de kou niet m'n knieen vernaggeld heeft voor morgen.
    Hij was anders...aangezien het m'n eerste 125 km ooit was, is het toepasselijk dat hij zwaar was. Als ik normaal dit soort weer zie, ga ik niet fietsen. Nu wel. Dat is belangrijk...als ik ooit een poging wil wagen om PBP te rijden, moet ik nog heel veel kilometers maken, afvallen, fietsen leren repareren in de nacht na 800 km als je eigenlijk uitgeput bent...veel dingen. Maar doorrijden als het kloteweer is, je knieen pijn doen en je je afvraagt waarom je fietst, is vandaag begonnen. Een reis van duizend mijlen, begint met een eerste stap.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81186200
    Ik ben ook terug van de Giro toertocht Utrecht. Heb nog nooit zoveel fietsers op een weg gezien. We reden met meer dan 6000! man de 130km tocht. Dit was de langste afstand die ik ooit heb gereden, maar zeker niet de laatste keer..
    Het weer viel uiteindelijk erg mee, het heeft hoogstens gemiezerd. Vooral het militaire vliegveld bij Soest was tof, waar we met zn allen over de landingsbaan gingen. Aan het einde, toen we Utrecht weer naderden heb ik mn fietsmaat achtergelaten, want ik had nog teveel energie over. Dus de laatste 20 minuten met een gemiddelde van tegen de 40 km/u langs groepjes geraced. Ik ben blijkbaar een diesel!

    Enige minpunt was de ambulance die nodig was na een valpartij. Hoop dat er niets ernstigs was gebeurd.
    Morgen lekker op het gemak kijken hoe de profs het gaan doen op dit parcour!
      zaterdag 8 mei 2010 @ 19:24:12 #72
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81186486
    Het was overigens vliegbasis Soesterberg
    Maar de kerel voor wie ze de brancard aan het klaarzetten waren die viel volgens mij wel mee. Zag in ieder geval geen open wonden of open botbreuken. Maar ja, Soms zie je niet alles aan de buitenkant.

    Viel bij mij ook op, dat het laatste uur ging mijn groepje (we waren met 4) ineens heel hard trappen. We hadden blijkbaar energie over want het laatste uur is mijn km teller niet onder de 35 km/u gekomen. Eerder alles richting de 40.
    Live life to the Ender :D
      zaterdag 8 mei 2010 @ 20:08:11 #73
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81188400
    Goed gedaan Captain_Fab! Je wordt ooit nog wel eens een bikkel
    .
    pi_81189422
    De 150 km versie van de Friese 11merentocht gefietst. Echt geen minuutje droog gehad. Flink doorweekt, zelfs mijn regenjack had geen nut meer..... brrrrrrrrrrrrrrrrr. Maar toch aardig fris geëindigd . Alleen de laatste 60 km met de rem erop gereden omdat mijn broertje weer klop kreeg..... Kon hem niet alleen laten spartelen met dit honde weer. Samen uit samen thuis....
      zaterdag 8 mei 2010 @ 21:11:36 #75
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81191127
    De fotos van mijn 450km ritje staan online..! Nu even geen tijd om ze te posten, dus alleen even 1 ter warming up..



    Rest volgt!
    pi_81191826
    Ook terug van de 125km van de Boretti Classic. Echt lekkebandenweer (buiig) en dat bleek: na tien kilometer had ik al twee lekke banden achter mn kiezen, tot hoon van de rest van de groep. Gelukkig de rest van de natte rit verschoond gebleven van leed. Aardig doorgetrapt, met een gem. van 32p/u over de eerste 80km over natte en bochtige wegen. Na 85km echt een dikke vette inzinking gehad, mn benen konden alleen nog een miniverzetje draaien en liet ik me terugwaaien naar de tweede groep (ons groepje was inmiddels in tweeen verdeeld)... Even gestopt en flink wat gegeten en gedronken, daarna vond ik mn benen weer terug en konden we nog met een snelheid van 30-35p/u doorpeddelen. De tweede stop kwam inderdaad laat, na 115km. En dan denk je dat er bijna bent, en dan rij je verkeerd.... Uiteindelijk 10km extra gereden.

    Daarna lekker rustig een soepje gegeten bij iemand, wat schonere kleren aangedaan en de goodies opgehaald. Uiteindelijk nog netlaatste 45min van de proloog mee kunnen pakken. Heb zo'n 20 renners door de laatste bocht zien gaan. Uiteindelijk maar voor het bier gekozen.

    Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81194257
    Ik troost me maar met het feit dat ik de Ronde in pokkeweer heb gereden. Ik had vriendelijk bedankt voor het koude weer vandaag.

    Daarbij was langs de kant staan in Amsterdam eigenlijk veel relaxter
      zondag 9 mei 2010 @ 03:10:33 #78
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81202905
    Wakker van de pijn in m'n knie...Gloeiende Gordon op een rondvaartboot, ik had verstandig moeten zijn en gewoon bij de splitsing voor de 75 moeten gaan, maar ik voelde me nog zo goed op dat punt, dat voelde belachelijk! Maar met deze knie ga ik vandaag niet rijden, het seizoen is nog maar net begonnen, nu dom doen heeft geen zin. Wordt dus met de family langs het parcours ergens staan en de karavaan bekijken. Ook geen straf, maar blijft jammer dit soort dingen. Hoeveel jaar hebben julie er over gedaan om te leren wat nou wel of niet verstandig is als je onderweg bent? Ik ben kennelijk daar nog nie zo goed in.
    @Oksel: hoe zochten julie die hooibergen uit, gewoon bij een boer het erf oprijden en vragen? Was het dan gelijk raak of moest je een paar keer proberen voor je een slaapplek had?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81203940
    Gaap... gisteren de 125km van de borreti gereden(kwam uiteindelijk op 176, incl van huis en terug) en ga nu weer de 150km van de giromania rijden.
    Ben benieuwd.... heb nog kut geslapen ook maar mijn benen voelen niet bepaald moe aan.
    quote:
    Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
    Ik heb mijn 2009 borreti shirt vorige week pas gekregen :p, de shirts die we toen krijgen bleken problemen te hebben met de rits, mijne was naar 2x gebruiken al stuk.
    Maar goed ben blij dat ik hem alsnog heb gekregen.

    Captain_Fabulous dat je lens uitvalt is wel erg kut, heb dat 1x gehad toen ik met een vriendin een tochtje maakte.. kon de lens niet meer vinden en moest toen in het donker halfblind naar huis fietsen(+/-50km), bleek ik onderweg nog een tas vergeten te zijn ook dus moest ik nog half blind in het donker naar een tas zoeken .
    Niet gevonden overigens maar ging de vorige morgen zoeken en vond hem toen (zat me portemonnee etc in).
    Welke idioot vergeet ook een hele tas hé .

    Besef me eigenlijk nu pas dat het best slim is om altijd me bril mee te nemen voor hetzelfde geldt moet je nog 100km rijden...

    [ Bericht 21% gewijzigd door Kadooosh op 09-05-2010 05:58:09 ]
    pi_81205256
    @Captain_Fabulous: In 't land van blinden is eenoog koning

    Ik heb de 75 gedaan. M'n vriendin wou die roze bidons graag houden (ik ook ) en aangezien ik al 'n toffe bidon (footon servetto) meehad kon ik m'n eigen niet weggooien, anders had ik dat wel gedaan. Dus met de bidons onder m'n shirt was ik haar knecht die dag

    Daarom ook maar rustig gereden, zo rond de 25 per uur. Alleen op 't Kopje en dat andere klimmetje ff gas gegeven.. Leuke tocht en top organisatie. Waar ik me wel aan ergerde, en daar kon de organisatie niets aan doen, was dat er bij de bevoorrading 'wielrenners' gingen staan roken
    Losers!

    Na de finish pasta gegeten en weer terug naar Zuid-Oost gegaan. Daar nog ff wat spul gehaald bij Decathlon en toen de stad in gegaan voor de proloog. Mollema nog ff aangemoedigd (vind 'm wel 'n coole gast en kom 'm wel eens tegen in trainingskoersjes ) en toen weer hup naar Grunn! Mooie dag!
    Nu hopen dat dat sexy roze shirtje snel binnenkomt zodat ik die lekker aan kan doen op training
    pi_81207044
    Heeft er iemand interesse in een Giro toertocht Utrecht shirt maat M?
    Heb m zelf nog niet gedragen, maar hij is te klein voor mij, dus wil m wel kwijt.
    PM me als je interesse hebt!
    pi_81207729
    Terug van werkreis buitenland en besteed dit weekend aan mijn vrouw en familie. Gelukkig geen 20grC+ waardoor een weekje rust best te verteren valt.
      zondag 9 mei 2010 @ 12:29:31 #83
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_81207809
    Zodadelijk even naar het peloton kijken. Zullen wel met een rotvaart langskomen, maar ja. Krijg je toch nog iets mee van de Giro.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_81208092
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 12:29 schreef Happel het volgende:
    Zodadelijk even naar het peloton kijken. Zullen wel met een rotvaart langskomen, maar ja. Krijg je toch nog iets mee van de Giro.
    Met een beetje mazzel ook nog de reclamekaravaan? Of doet de Giro daar niet aan?
      zondag 9 mei 2010 @ 14:35:21 #85
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_81212392
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 12:37 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Met een beetje mazzel ook nog de reclamekaravaan? Of doet de Giro daar niet aan?
    Was niet echt een reclamekaravaan te noemen. Wat volgeplakte skoda's en een wagen met een grote ballenbak achterop (loterij o.i.d.). Verder reden er nog wagens rond die een Girokit (shirt, pet, tasje) verkochten voor ¤10.

    Maar was wel leuk om weer eens een peleton van dichtbij te bewonderen. Vroeger wel eens de Tour in de Pyreneeën gezien. In de tijd van Indurain, Chiapucci en consorten. Mijn vader heeft wat foto's gemaakt. Zal hem vragen er wat te sturen. Zal ik ze plaatsen.

    Morgen zelf weer fietsen.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      zondag 9 mei 2010 @ 16:11:24 #86
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_81215769
    Ik zit nu ook lekker thuis op tv te kijken, zie je toch het meeste. Zometeen komen ze 400 m van mn huis vandaan langs (in Utrecht) , daar even kijken en dan snel naar de finish rijden om de aankomst te zien.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_81215900
    Giro toertocht Amsterdam was erg leuk en vond het ook heel netjes georganiseerd. Overvloed aan verkeersregelaars die ook nog eens heel sympathiek waren.
    pi_81216335
    Ik heb het stuk van Loenen tot en met Soest gefietst (in de richting van het parkoers). Was wel leuk om alle voorbereidingen te zien van de mensen langs de kant.
    Daarna van Soest afgestoken richting Maartensdijk en bij Loosdrecht ze langs zien komen.
    Toch ook weer 90 km gefietst
    pi_81218059
    Ik heb wat tips nodig van de experts hier!
    Wat is het slimst om te doen na een lange dag fietsen (150km): de volgende dag op laag tempo een kort rondje rijden of juist helemaal niets doen en in alle rust herstellen?
    Want ik heb best veel last van mijn knie na de rit van gister
    pi_81218429
    Dan niet fietsen.
    pi_81218744
    Ok, dat dacht ik al. Het traplopen was vandaag ook redelijk pijnlijk
    Owja, nog iets: wat voor lekker eten zorgt ervoor dat je sneller herstelt?
      zondag 9 mei 2010 @ 17:58:55 #92
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81219837
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Volgens mij tik jij dan een achterwiel aan

    Qua bochten en wedstrijden rijden: veel doen, dan gaat het beter.
    De trainingskoersjes zijn goed voor je snelheid en acceleratievermogen. Bochten zal wel beter gaan als je het vaker doet. Wat horstjan ook al zei: voor de bocht even een gaatje laten vallen en dan zorgen dat je eerder versneld wil wel eens helpen.
    Criteriums is nooit echt mijn ding geworden.
    Rijd je in juni ook Wageningen (klimcriterium) of is die alleen voor A's?
    Nope, is alleen voor A. Ik ga eerst een paar weken trainen op de wielerbaan om aan die snelheid en manier van rijden te wennen. Eerste wedstrijd is 9 juni in Elspeet dacht ik.
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 16:15 schreef thettes het volgende:
    Giro toertocht Amsterdam was erg leuk en vond het ook heel netjes georganiseerd. Overvloed aan verkeersregelaars die ook nog eens heel sympathiek waren.
    Ik vond het maar matig. We gingen door een woonwijk in Leiden, waarom in hemelsnaam. Over kleine smalle fietspaden langs de A44, door industrieterreinen. Ok, langs het water en de vaarten was het leuk maar om nou alles super te noemen. Nee. Veels te druk met mensen die niet kunnen rijden.
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 17:53 schreef Ender_W het volgende:
    En ook weer terug van een stukje fietsen, toch best gaaf om met een paar duizend man een lekker stukje te fietsen. Ik moet zeggen dat ik het fietsen nu nog leuker vind (was voor mij een first), maar het rondje Utrecht ging best goed. jammer van de ambulance die voorbij moest, maar hopelijk viel het mee.
    Nu voorbereiden op de math salden classic (volgens mij heet die toch zo). Maar we zullen zien.
    Ik heb de 130km van Giro Utrecht gereden als voorrijder. Heb nu ook weer een mooi shirt erbij met daarop de tekst voorrijder. Ga ik zeker een keer dragen tijdens een van de tochten als ik weer eens op kop rijd.

    Was super trouwens. Mijn functie was vegen. Als je achter mij kwam moest je het fietspad op. Voor ons gewoon op de weg, de provinciale wegen. Hele breedte en alles afgezet. Overal politie, motors. Achter ons de bus, en ambulance en politie. Deden 5000man mee. Soms hoog in de 30 en in de 40 om bij te blijven en andere keren weer praktisch stil. Erg leuk om mee te maken. Mensen die het niet meer trokken motiveren en of helpen om weer naar het peloton te rijden. Vaak genoeg met 40 op de teller weer mensen naar voren gebracht.

    Ik had begrepen dat er 2 valpartijen op kop zijn geweest omdat men daar aan het dringen was en 3 ongelukken. 1tje in de afdaling op de Doornseweg maar dat stelde niet veel voor, 1tje nog voor het begin (gebroken sleutelbeen, botsing tussen fietsers) en laatste iemand met problemen aan zijn enkel/voet. Voor de laatste moest de ambulance voorbij en tja wat doe je als er een ambulance voorbij komt? Niet remmen, want als je dat wel doet dan valt degene achter je over je heen. Hadden de dames van het rode kruis ook weer wat te doen.

    Als veger ook veel mensen gezien die het niet trokken. Ongetraind. Een week geleden een fiets kopen en maar meteen de 130km rijden. Deze ook moeten duwen om weer in een groepje te krijgen. Meisje voor mijn neus in de bocht op het natte wegdek remmen. Tja, dan val je. Kon haar gelukkig maar net ontwijken.

    Het was een hele mooie ervaring! Zou het volgende keer zo weer doen.
    Superhero to the rescue!
    pi_81221397
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 17:30 schreef BraveDribbel het volgende:
    Ok, dat dacht ik al. Het traplopen was vandaag ook redelijk pijnlijk
    Owja, nog iets: wat voor lekker eten zorgt ervoor dat je sneller herstelt?
    Als je geen pijntjes hebt kan je daags na een grote lange inspanning een uurtje uitfietsen. Het liefst op een hoog beentempo, maar je hoeft niet naar de snelheid te kijken. Daar gaat het bij zo'n ritje niet om. Gewoon lekker peddelen.

    Na een lange rit of een pittige training neem ik een herstelshake (mix van koolhydraten en eiwitten) en vaak ook nog een aantal witte boterhammen met jam. Of als de lange rit ver weg was, bijvoorbeeld ik moest er met de auto heen, dan eet ik onderweg een zak winegums leeg (is geen grapje) en dan thuis een paar boterhammen.
    pi_81221482
    Waarom witte boterhammen Daar zit toch helemaal niets aan goede voedingselementen in? Winegums zijn voor zover ik begreep met name goed omdat er snelle suikers inzitten maar dan zou je die toch juist tijdens de rit moeten eten?
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81221607
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef FJD het volgende:
    Waarom witte boterhammen Daar zit toch helemaal niets aan goede voedingselementen in? Winegums zijn voor zover ik begreep met name goed omdat er snelle suikers inzitten maar dan zou je die toch juist tijdens de rit moeten eten?
    Voeding na de wedstrijd

    Direct na de wedstrijd is het zeer belangrijk om de energie voorraden en de vochtbalans zo snel mogelijk aan te vullen.. In de eerste twee uur na de inspanning is de aanmaak van spierglycogeen 7-8% van de totale lichaamshoeveelheid per uur, normaal is dit 5% per uur. Het is niet zo belangrijk om te weten waarom dit zo is (wordt wel erg wetenschappelijk) maar maak hier slim gebruik van. Normale voeding is niet voldoende. Een aanvulling met snelle koolhydraat rijke producten zal het herstel aanzienlijk versnellen en zorgt er voor dat de glycogeen voorraden binnen 24 uur op peil zijn. Daarom direct na de finish een energiedrank met 100 tot 200 gram koolhydraten innemen. Een witte boterham met aardbeienjam glijd ook prima naar binnen net als een rijpe banaan.

    Bron : Wielerland
    pi_81222796
    Ben alweer een paar uur terug van de giro toertocht A'dam, was zeker leuk maar de route was minder dan de borreti toer, veelal dezelfde weggetjes.. maar goed het regende niet .
    Heb nu sinds gisteren 345km geregen met een gemiddelde van 27km/h(incl in de stad heen en weer ) wel netjes al zeg ik het zelf.
    Nooit zoveel gereden in 2 dagen .

    Morgen eindelijk tijd om de giro is bij de start te kijken.. ze starten om de hoek van me .
      zondag 9 mei 2010 @ 19:36:16 #97
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81222924
    Naar de Giro gekeken bij Loosdrecht, reclamekaravaan was inderdaad...erg sober. Maar het kwartiertje heen en kwartiertje terug heeft de benen wat losser gemaakt, das lekker. Zag een aantal recreatiefietsers die voor de reclamekaravaan uit reden, best wel een aardig idee, als je een leuk stukje route uit kiest kun je wat meepakken van de ambiance, voordat je natuurlijk eens een keer van de weg wordt gedirigeerd omdat de renners wat sneller gaan dan de meeste recreanten

    Was vannacht om 3 uur wakker en kon niet meer slapen, ook door eet-aanvallen. Wel drie keer ontbeten tussen 3 en 8...dure les, als je het gevoel hebt dat de bevoorrading laat is, zelf gaan eten. Nu heb ik zaterdag maar zitten wachten tot die bevoorrading kwam, en daarom kennelijk te diep in de energie reserves gegrepen, want ondanks dat ik hondsmoe was/ben, kon ik niet meer slapen, en m'n rechterknie was eerst zo stijf dat het leek of m'n knieschijf er af zou knallen, maar toen ik een paar uur aan het strekken was geweest sloeg dat om in instabiliteit. Aangezien m'n banden te los zitten, moeten de spieren sommige functies overnemen...en dat doen ze niet als ze geen energie hebben, kennelijk. Ik ga me toch eens wat beter verdiepen in voedingsleer.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81224038
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 19:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Was vannacht om 3 uur wakker en kon niet meer slapen, ook door eet-aanvallen. Wel drie keer ontbeten tussen 3 en 8...dure les, als je het gevoel hebt dat de bevoorrading laat is, zelf gaan eten. Nu heb ik zaterdag maar zitten wachten tot die bevoorrading kwam, en daarom kennelijk te diep in de energie reserves gegrepen, want ondanks dat ik hondsmoe was/ben, kon ik niet meer slapen, en m'n rechterknie was eerst zo stijf dat het leek of m'n knieschijf er af zou knallen, maar toen ik een paar uur aan het strekken was geweest sloeg dat om in instabiliteit. Aangezien m'n banden te los zitten, moeten de spieren sommige functies overnemen...en dat doen ze niet als ze geen energie hebben, kennelijk. Ik ga me toch eens wat beter verdiepen in voedingsleer.
    Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.

    En drinken is ook belangrijk en daar heb ik me gister op verkeken. We hielden er redelijk de gang in en daardoor is het drinken er bij ingeschoten. Ik geloof dat ik na 40km drie slokken genomen had. En dat brak me na 80km op: verkrampte en verzuurde benen, kon alleen een klein verzetje draaien. Even gestopt om flink te drinken en wat te eten en daarna ging het wonderwel weer goed!

    Voor de start eet ik een taartje, krentenbollen en een banaantje, of wat witte boterhammen met iets zoets. Na de tocht altijd gewoon een goede warme maaltijd.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81224087
    Wat zijn tegenwoordig de beste buitenbanden?
    Is de Continental GP 4000S nog steeds de favoriet?
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 20:03 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.

    En drinken is ook belangrijk en daar heb ik me gister op verkeken. We hielden er redelijk de gang in en daardoor is het drinken er bij ingeschoten. Ik geloof dat ik na 40km drie slokken genomen had. En dat brak me na 80km op: verkrampte en verzuurde benen, kon alleen een klein verzetje draaien. Even gestopt om flink te drinken en wat te eten en daarna ging het wonderwel weer goed!

    Voor de start eet ik een taartje, krentenbollen en een banaantje, of wat witte boterhammen met iets zoets. Na de tocht altijd gewoon een goede warme maaltijd.
    Bevoorradingsposten zijn voor mij altijd te laat, onderweg ik altijd wel een paar reepjes of sultanas.
    En drinken sjah ik heb vandaag volgens mij bijna 4 hele bidons leeg gedronken en nog een hoop AA bij de posts .
    Jammer alleen dat het er ook weer allemaal uit moet onderweg .
    pi_81224408
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 20:04 schreef Kadooosh het volgende:
    Wat zijn tegenwoordig de beste buitenbanden?
    Is de Continental GP 4000S nog steeds de favoriet?
    Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar ze bevallen goed. Goede grip (ook in de regen) en zeer lekbestendig (behalve gisteren, maar tegen een stukje glas in de regen zijn weinig banden bestand).
    quote:
    Bevoorradingsposten zijn voor mij altijd te laat, onderweg ik altijd wel een paar reepjes of sultanas.
    En drinken sjah ik heb vandaag volgens mij bijna 4 hele bidons leeg gedronken en nog een hoop AA bij de posts .
    Jammer alleen dat het er ook weer allemaal uit moet onderweg .
    Ik geloof dat ik gister over 125km nog geen twee bidons van 0.7l heb weg kunnen krijgen...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')