Ah mooi bedankt. Ik ga via de brug naar Hoch-Elten, pak daarna de Peeskensweg. Bij 's Heerenberg ga ik weer naar boven (zie dat daar nog een heuveltje is) en vanaf Zeddam volg ik een willekeurige weg naar mijn bestemming. Het is dan 50 km volledig vlak geloof ik, dus daar maakt het niet uit hoe ik fiets.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:54 schreef Wielracer het volgende:
Ja de wildweg langs de camping naar boven, doorgaan op de Honckallee die valsplat omhoog loopt.
Daarna afdalen op de Lindenallee / Bergstrasse.
Dan rechtsaf door naar Beek en bij het Peeske de Peeskerweg op. Die is erg breed en goed geasfalteerd.
Ik was even in de war met Zeddam, maar dat moest dus Beek zijn.
kijk anders hier even voor meer
http://heuvelsfietsen.nl/Montferland.php
Ik fiets met spd en een harde schoen, zodat ik die ook op de mountainbike kon gebruiken en ik had nog spdpedalen liggen. Op lange afstanden zal het niet ideaal zijn maar daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt.quote:Over pedalen gesproken, waar rijden jullie mee en waarom?
Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanradenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:55 schreef Oksel het volgende:
dat ik eigenlijk 5kg te zwaar ben om een 450km tocht te fietsen. Helemaal met een 10kg rugzak op mijn rug. Verder geen schokkende dingen in rug of benen, alleen zijn mijn hamstrings wat te kort.
Als je hamstrings te kort zijn kun je niet zo goed met je vingertoppen bij de grondquote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hebben ze dan tabellen voor hoe ver je mag fietsen, afhankelijk van je gewicht? Benieuwd wat ze mij dan aanraden![]()
Hoe manifesteren te korte hamstrings zich? Betekent het dat je lichaam eigenlijk niet geschikt is om in een fietshouding te zittenLijkt me in elk geval dat als je zo'n tocht kan doen inclusief slapen in geimproviseerde hooi hotels, zonder blessures, dat je lichaam ook niet zo ongeschikt kan zijn
hoe korter de hamstrings hoe minder diep je kan zitten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kan al decennia niet met m'n vingers bij de grond...komt ook verrassend weinig voor dat dit nodig blijkt![]()
Bij mij tenminste...maar hoe heb je er last van in het dagelijks leven, als je het al merkt?
In fietshouding zullen ze inderdaad weinig gestrekt worden, buigen zit nu eenmaal niet in het normale fietsrepertoire...
Ja klopt, zelf doe ik 's ochtend en 's avonds hamstringoefeningen en gelijk na het fietsen, dan zijn de spieren nog lekker warm en makkelijker te vormen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aha...dus strek oefeningen zijn een goed idee als je langere afstanden wil rijden, neem ik aan dan.
Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Juist op de lange afstand is SPD ideaal. Je zult dan af en toe ff van de fiets moeten en dan merk je het voordeel van MTB schoenen.
Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Op SPD-SL en aanverwanten is het inderdaad klote lopen. Om 'n lange afstand te fietsen maakt 't niet uit qua verschil. Alleen als je echt gaat racen etc, en evt. klimmen, dan zijn SL varianten denk ik toch beter omdat je een veel groter oppervlak hebt. Het voordeel van SPD is trouwens ook dat 't amper gevoelig is voor modder etc.
Ik heb ook korte hamstrings. 15 jaar voetballen heeft daar ook aan meegewerkt. Toch kan ik best diep zitten. Ook als ik ga tijdrijden.
Ach so. Dat is natuurlijk zoquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:10 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, maar niet voor een lange tijd.
Tijdritjes zijn meestal tot ongeveer 40 km en dan zit je maar een uur tot anderhalf op de fiets.
Ik heb het echt over de langere afstanden en langere tijden.
Het is ook inderdaad een kwestie van veel doen. Je komt er dat zo achter dat trainingswedstrijden toch nog heel andere koek is dan de echte criteriums, waar gewoon veel voller gereden wordt. Wel positief dat je plaatsen pakt in de bochten. Ik ben zelf het beste in het pakken van plaatsen bij het versnellen na een bocht, hoewel dat in het verleden nog mijn breekpunt was in criteriums.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
...en dan lukt het je maar om 18 rondes van de 41 mee te rijden. Ik ben het niet gewend, mentaal en fysiek zat ik niet lekker. Kort parcours, 4 x 300 meter met maar 1 lekkere bocht. Elke bocht pak ik 5 plaatsen en dan moet ik weer flink rijden en ben ik die 5 plaatsen weer kwijt. Ik mis nog die snelheid, die hardheid. Ben het nog niet gewend. Ik ben dus na 18 rondes maar afgestapt en naar huis gefietst (25km in 1 uur, kon gewoon niet sneller). Had super trek toen ik thuis kwam en was moe. Ben na het eten meteen naar bed gegaan en vanochtend zelfs een uur langer geslapen. Mijn benen voelen nu nog een beetje, meer dan dat ik had verwacht. Wat ik vreemd vind, helemaal omdat ik zoveel rust heb genomen. Volgende keer maar wat minder rust, misschien teveel tijd tussen de 2 tochten. Kwestie van ervaring opdoen.
Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.quote:Nu wat positiever; het is wel leuk om dit mee te maken. Ik zat helaas in de ene laatste rij van de start en moest meteen hard rijden. Wel mooi hoor, dat schot, fietsers die in beweging komen, allemaal geklik van pedaaltjes en schoenen en meteen een lange rij van fietsers. Bochten gingen wel ok, maar ik mis de ervarenheid.
Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Altijd zorgen inderdaad dat je zoveel mogelijk vooraan staat en dat je plek niet direct weg is door een te langzame start. Soms is het helaas zo dat in de regen al een kwartier voor de start de eerste twee rijen klaarstaan, maar het is niet anders. Ik dacht in het begin ook dat je achterin wat rustiger mee kon rijden maar dat is niet zo, er vallen zoveel gaten en met een bochtige wedstrijd verlies je zoveel snelheid voor de bochten dat je echt volle bak moet om gaten weer dicht te rijden.
Maar het blijft een leuke bezigheid inderdaad.
Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Er was een soort van loting per startnummers. Nummers 1 t/m 10 enzo. Per 10 werden we naar voren geroepen en moesten we plaats nemen. Ik stond in het midden, had ik niet moeten doen. Je moet aan de zijkant staan dan kun je er makelijk voorbij en alvast wat meters pakken.
Dank voor de tips. Wat dat betreft valt mij dat wel een beetje tegen. Ik ben lid geworden van de Wielervereniging en ook mijn licentie aangevraagd en heb van beide instanties geen tips of andere informatie verkregen. Ook geen aanbiedingen voor speciale trainingen waar je wat tips en tricks krijgt te horen en te zien. dat had ik wel verwacht van de Wielerclub. Betaal tenslotte 70 euro per jaar. Word nu echt in het diepe gegooid. gelukkig kan ik wel redelijk zwemmen
Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Tips van ploeggenoten, ook tijdens de wedstrijd, die veel ervaring hebben is prettig. Op ten duur ge je aanvoelen waar je wel en niet moet zitten terwijl dat zeker in het begin nog onduidelijk is.
Puur van de club heb ik ook nooit een handboek gekregen of iets. Zorg dat je contacten krijgt met clubgenoten.
En als je iedereen wel een beetje kent weet je ook bij wie je wel en niet in het wiel moet zitten, dat helpt ook.
Ik ben tot op heden elk jaar al een keer tot de ontdekking gekomen dat vallen toch niet echt voor te bereiden is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Tijdens de trainingsritten krijg ik wel tips, dat is erg prettig. Maar dat blijft bij hoger cadans, minder groot verzet en goed aanzetten in de bocht. Ik zou wel graag een training willen hebben over houding, bochten nemen en hoe te vallen (of juist niet). Al 2 keer gehad dat iemand mijn voorwiel zachtjes aantikt. Ach kwestie van doen en vaker rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |