abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:47:16 #1
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70156241


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Raikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  •   vrijdag 19 juni 2009 @ 08:48:23 #2
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_70156251
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:42 schreef James-Hetfield het volgende:

    [..]

    Denk niet dat dat gaat gebeuren.
    Eurosport zend zelfs de Moto GP niet meer uit.
    En het commentaar op Eurosport (en bij de Belgen ook b.t.w). is om te janken.
    Duurde te lang James-Hetfield

    Daar heb je ook weer gelijk in.. de tijd zal het leren
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:48:58 #3
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_70156260
    En het is dus afgelopen met de F1. Rip.

    [FOTA] FOTA nieuwtjes topic deel 1 dan maar?
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:49:01 #4
    142271 James-Hetfield
    Give it to me............
    pi_70156261
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:48 schreef TommyGun het volgende:
    Duurde te lang James-Hetfield
    Zit te bellen ondertussen man heb ook nog werk te doen.
    Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:50:06 #5
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_70156281
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:49 schreef James-Hetfield het volgende:

    [..]

    Zit te bellen ondertussen man heb ook nog werk te doen.
    Het is hier toch rustig op 't werk dus geeft niet
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:51:01 #6
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_70156298
    en nu?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:51:44 #7
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_70156315
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    en nu?
    Now we wait, en ondertussen om 11.00 VT1
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:53:41 #8
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_70156363
    tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:04:00 #9
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_70156578
    Interessante tijden
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:08:58 #10
    142271 James-Hetfield
    Give it to me............
    pi_70156684
    Zie het met lede ogen aan eerlijk gezegd.
    Weinig vertrouwen in beide klasse's.

    Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:12:25 #11
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70156769
    Zover had ik het nooit zien komen. Had verwacht dat enkele teams uiteindelijk zouden afvallen of de FIA een flinke scheut water bij de wijn zou doen.
    En dat heeft de FIA gisteren eigenlijk toch gedaan door de eis van de teams in te willigen om de budgetcap te verhogen voor 2010 tot ¤100milj.

    Of is dit gewoon weer een nieuw hoofdstuk in het politieke spelletje waarbij de teams 'toevallig' een dag na de tegemoetkoming van de FIA hun kans ruiken, en nu hopen de eisen te kunnen gaan stellen ipv andersom?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:17 #12
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70156834
    In het vorige deel had James-Hetfield trouwens een goede opmerking over uitzendrechten en dergelijken.
    Wat gebeurt er met de huidige zenders die een contract hebben met de FIA? Staat daar een clausule in over het uit elkaar vallen van de serie?
    Kan en wil RTL het zich veroorloven om twee van dit soort klasses te gaan uitzenden? (voor 2009 moest al flink gekort worden op de uitgaven bij RTL omtrent de F1.)

    En hoe zit dat dan bij de grote zenders? Eurosport? ESPN? Speed Channel? BBC?

    Vind t trouwens wel raar dat de FOTA nu al met zekerheid durft te zeggen dat álle grote sponsoren meegaan.
    Zouden alle grote sponsoren geïnformeerd zijn zonder dat het uitgelekt is naar de pers? Of is het een stukje blufpoker?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:18:00 #13
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70156862
    F1 kan naar de schroothoop als dit door gaat, want ik zie toch liever de "FOTA" teams racen dan Williams tegen een paar nieuwkomers.

    Ik zie ernaar uit want die kut FIA heeft de laatste jaren al genoeg gedaan om de sport naar de klote te helpen
    pi_70156868
    teuveupeu
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:22:16 #15
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70156935
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:18 schreef Tarado het volgende:
    F1 kan naar de schroothoop als dit door gaat, want ik zie toch liever de "FOTA" teams racen dan Williams tegen een paar nieuwkomers.

    Ik zie ernaar uit want die kut FIA heeft de laatste jaren al genoeg gedaan om de sport naar de klote te helpen
    Het zal er omgaan welke serie het meeste spektake en interessante namenl kan bieden denk ik.
    Twaalf races van het seizoen in een treintje rijden zal door de kijker niet gewaardeerd worden.

    En daar ligt ook nog wel een uitdaging voor de FOTA.


    Ik las van de week trouwens een artikel dat de grote mannen achter de NASCAR serie met argusogen kijken naar de toen nog 'mogelijke' break-up van de F1.
    Daar liggen ook nog wat ambities volgens mij richting Europa, plus dit lijkt veel op de situatie rond IRL/CART in de jaren 90. Dat was het moment dat NASCAR haar kans rook.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-06-2009 09:37:53 ]
    pi_70156966
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Zover had ik het nooit zien komen. Had verwacht dat enkele teams uiteindelijk zouden afvallen of de FIA een flinke scheut water bij de wijn zou doen.
    En dat heeft de FIA gisteren eigenlijk toch gedaan door de eis van de teams in te willigen om de budgetcap te verhogen voor 2010 tot ¤100milj.

    Of is dit gewoon weer een nieuw hoofdstuk in het politieke spelletje waarbij de teams 'toevallig' een dag na de tegemoetkoming van de FIA hun kans ruiken, en nu hopen de eisen te kunnen gaan stellen ipv andersom?
    De FOTA teams willen gewoon niet meer blijkt wel, FIA doet aardig wat water bij de wijn maar toch kiezen ze voor een eigen serie. Jammer, ik hoop dat een aantal teams nog gaan inzien dat ze daar niets te zoeken hebben. Wat moeten Brawn, Redbull en Toro Roso in een fabrikanten kampioenschap ?

    Jammer...

    Maar goed een nieuwe serie dus... ben toch benieuwd hoe ze dat in zo'n korte tijd gaan realiseren. En daarbij heeft Bernie nogal wat circuits in de zak. Daarnaast racen er heel wat FIA series op verschillende circuits. Want vergeet niet FIA is niet alleen maar F1 daar hangt heeeeel wat meer aan vast. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. Verwacht niet dat de FOTA klasse zomaar overal welkom is. FOTA hebben misschien heel wat te vertellen in F1 maar daarbuiten zijn ze maar miniscuul ten opzichte van de FIA en al haar raceklasses.

    En dan daarnaast nog eens het contract wat Ferarri, Redbull en Toro Roso heeft met Bernie voor 2010 ? Hoe gaat dat uitspelen. Dit krijgt zeker nog een staartje.

    [ Bericht 24% gewijzigd door Gijsje op 19-06-2009 09:29:48 ]
    -
    pi_70157042
    die prive teams zullen het prima redden met de fabrieksteams. terechte beslissing om eindelijk een keer duidelijkheid te hebben.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
    pi_70157060
    tvp
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:34:04 #19
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70157196
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:23 schreef Gijsje het volgende:

    [..]

    De FOTA teams willen gewoon niet meer blijkt wel, FIA doet aardig wat water bij de wijn maar toch kiezen ze voor een eigen serie. Jammer, ik hoop dat een aantal teams nog gaan inzien dat ze daar niets te zoeken hebben. Wat moeten Brawn, Redbull en Toro Roso in een fabrikanten kampioenschap ?

    Omdat ze motoren van die fabrikanten gebruiken en om Ferrari, Mclaren en Renault te verslaan die de afgelopen tig jaar de F1 hebben beheerst, de 1 wat meer dan de ander.
    pi_70157620
    Mijn F1, wat doe je
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_70157672
    Ik ben benieuwd...
    pi_70158496
    De deadline is nog steeds vanavond, morgen zal de FIA de deelnemerslijst bekend gaan maken. Ben benieuwd of er nog FOTA teams de overstap gaan maken. Ik vind McLaren en Brawn GP toch redelijk stil in deze hele discussie, vooral van McLaren hoor je weinig.
    -
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:33:59 #23
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_70158830
    Ik ben meer benieuwd naar hoe ze de nieuwe klasse kunnen gaan noemen. F1 lijkt me absoluut onmogelijk, FOTA staat voor de teams, maar niet voor de sport.

    F1000?
    GP1?
    FormulaCar Series?

    Denk dat we volgend jaar wel eens Williams als F1 kampioen kunnen gaan zien. Zij zijn voorzoals het nu lijkt het enige "top-team" wat blijft. De rest van het veld zal wel opgevuld worden met nieuwe toetreders, teams die nu nog op de reserve lijst staan. Je zal je maar net van die reservelijst hebben afgehaald Superfund, Lola

    [ Bericht 55% gewijzigd door CybPraetorian op 19-06-2009 10:44:17 ]
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:41:59 #24
    38559 WheeledWarrior
    More than meets the eye
    pi_70159028
    Zeer spijtig voor de F1
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2009 @ 10:42:30 #25
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70159049
    tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')