abonnement Unibet Coolblue
pi_62538630



Wat willekeurige plaatjes












Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10
  • Japan deel 11

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.

    Japan op TV.

    Voor de geïnteresseerden is sinds kort Lost in Tokyo te zien op RTL5, momenteel is dit gestopt omdat er helaas te weinig kijkers waren.




    Bekijk de afleveringen Online:

    Aflevering 1 (Windows media player)
    800kbps
    Aflevering 2 (Windows media player) 800kbps
    Aflevering 3 (Windows Media Player) 800kbps
    Aflevering 4 (Windows Media Player) 800kbps

    Doorpraten over deze serie kan hier:
    RTL5 Lost in Tokyo #2
  • pi_62538732
    Dutchie.. Wie heeft jouw uitgenodigd om naar Japan te gaan?
    なんだっけ
    pi_62538805
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:06 schreef Crashcat het volgende:
    Dutchie.. Wie heeft jouw uitgenodigd om naar Japan te gaan?
    Een vriend van me die daar gaat trouwen... goede reden om nogmaals naar Japan te gaan

    Vorig jaar daar ook al geweest voor een bruiloft.
    pi_62538940
    Ik ga 26/12-10/01 naar japan

    Nu nog ff tickets boeken..
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    http://www.flickr.com/photos/unioz/
      maandag 20 oktober 2008 @ 21:15:57 #5
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_62539061
    Ik hou dit topic even in de gaten voor de info, ga namelijk een kort werkstuk maken. Iemand nog ideeën voor japans eten wat ik kan serveren aan een klas van +/- 20 mensen? Niet te duur aub
    :')
    pi_62539475
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
    Ik hou dit topic even in de gaten voor de info, ga namelijk een kort werkstuk maken. Iemand nog ideeën voor japans eten wat ik kan serveren aan een klas van +/- 20 mensen? Niet te duur aub
    Een misosoepje maken. Of sushi natuurlijk. Weten ze in het CUL forum vast wel alles van
    pi_62539906
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:28 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Een misosoepje maken. Of sushi natuurlijk. Weten ze in het CUL forum vast wel alles van
    Tenzij ze dat niet lusten kan je beter Japanse snoep/snack kopen, zoals mochi. Lekker makkelijk.
    なんだっけ
    pi_62540435
    Nog even en kan ik weer naar Japan.

    Ik zoek nog een relaxed hostel voor de paar dagen dat ik naar Tokyo moet, suggesties? De rest van de reis blijf ik gelukkig bij vrienden slapen.
    pi_62540983
    TVP
    Ik hoop van de zomer te gaan

    Kerst / Nieuwjaar red ik helaas niet!
      maandag 20 oktober 2008 @ 22:57:53 #11
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_62542289
    waarschijnlijk dak aug 2009 weer richting japan trek
    de trip van dit jaar is me zo goed bevallen, het smaakt naar meer
    vooral noord japan wil ik verkennen met een thuis basis in uguisudani
    pi_62543967
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:59 schreef Jossos het volgende:
    Nog even en kan ik weer naar Japan.

    Ik zoek nog een relaxed hostel voor de paar dagen dat ik naar Tokyo moet, suggesties? De rest van de reis blijf ik gelukkig bij vrienden slapen.
    Beste hostel in Tokyo waar ik ben geweest was K's house in Asakusa. Jammer dat het in Asakusa is dat wel.
    Go ahead, make my day.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:10:30 #13
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62544163
    Eind maart is het zo ver, tvp dus.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62547538
    Tvp vanuit het land van de rijzende zon zelf, Osaka om preciezer te zijn.

    Trip naar Tokio staat gepland voor eind november! Heb er nu al zin in. We zitten er over te denken de nachtbus naar Tokio te nemen in plaats van de Shinkansen, scheelt geld en tijd. Iemand hier ervaring mee toevallig?
    pi_62548122
    Zeg dat lost in Tokyo in de OP mag er wel uit niet? Dat programma is van twee jaar geleden, was een complete flop, en totaal niet representatief voor Japan (IMO).

    Voorlopig nog niet terug naar Japan, maar het begint steeds meer te kriebelen bij mij en mijn vriendin, was toch wel erg leuk daar
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:24:27 #16
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62548402
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 10:10 schreef zatoichi het volgende:
    Zeg dat lost in Tokyo in de OP mag er wel uit niet? Dat programma is van twee jaar geleden, was een complete flop, en totaal niet representatief voor Japan (IMO).
    Inderdaad, zet dan Japanorama erin
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62555078
    Erm.. Net Finnair gebeld en het kost 2000 euro voor een jaarticket!!! Of de man kan geen Engels of ik heb het niet goed verstaan.
    Traveldeals heeft er een van 1030 euro..

    Dacht altijd dat Finnair redelijk goedkoop was.
    なんだっけ
    pi_62555830
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 09:40 schreef Rez-Q het volgende:
    Tvp vanuit het land van de rijzende zon zelf, Osaka om preciezer te zijn.

    Trip naar Tokio staat gepland voor eind november! Heb er nu al zin in. We zitten er over te denken de nachtbus naar Tokio te nemen in plaats van de Shinkansen, scheelt geld en tijd. Iemand hier ervaring mee toevallig?
    Heb ik ja, maar niet vanuit Osaka. Toen ik in Sendai studeerde nam ik vrijwel altijd de nachtbus om naar Tokyo te gaan. Dat was ongeveer 5-6uur rijden, ik kan prima slapen in een bus en dan stond ik om 5-6u 's ochtends in Shinjuku (of bij 't Centraal station, wat je prefereert), dus je hebt ook nog wat aan je dag Ik vond dat vroege tijdstip geen probleem. Ergens koffie drinken, ontbijten, en de stad in. Ik heb dit ooit op 2 januari gedaan en toen meteen naar het Keizerlijk paleis om de nieuwsjaarsgroet te horen. We stonden bijna vooraan in de rij

    Ik denk dat het vanuit Osaka toch een stuk verder is, maar dan zal de bus wel eerder op de avond vertrekken neem ik aan. Ik vond het prima, je moet alleen wel tegen hele warme en vrij krappe bussen houden (ik ben maar klein).
    pi_62558874
    Een nachtbus van Osaka naar Tokyo duurt echt wel meer dan 10 uur. Als je langer bent dan 180cm, zoals ik is het echt niet prettig. Maar wel goedkoop.

    Rez-Q:
    Hoe dacht je tijd te besparen met de nachtbus tegenover de Shinkansen?
    pi_62559624
    Ik denk dat hij bedoelt door 's nachts te reizen

    Maar nee, als je meer dan 1.80 bent raad ik het niet aan, 10 uur is ook behoorlijk lang.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:32:17 #21
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_62567900
    ook weer ff TVP, moet binnen nu en 5 weken toch echt wat dingen voor Japan gaan inplannen
    pi_62571013
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 17:45 schreef xienix84 het volgende:
    Ik denk dat hij bedoelt door 's nachts te reizen

    Maar nee, als je meer dan 1.80 bent raad ik het niet aan, 10 uur is ook behoorlijk lang.
    Kwam twee gasten in Nagasaki tegen, die waren van plan om met de local train naar Tokyo te gaan . Hoe lang duurt dat? Uur of 50? Ben benieuwd of ze ooit aangekomen zijn, of ze nog steeds ergens verdwaald in een trein rondrijden.
    Go ahead, make my day.
    pi_62572583
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 17:10 schreef Jossos het volgende:
    Een nachtbus van Osaka naar Tokyo duurt echt wel meer dan 10 uur. Als je langer bent dan 180cm, zoals ik is het echt niet prettig. Maar wel goedkoop.

    Rez-Q:
    Hoe dacht je tijd te besparen met de nachtbus tegenover de Shinkansen?
    Hmm, ik ben 195, dat wordt dus niet comfortabel. En 10 uur is ook wel erg lang.

    Tijd besparen omdat je reist terwijl je slaapt, je hebt dan in principe de hele volgende dag om de stad te zien. In plaats van halverwege de dag aan te komen ofzo.

    Bedankt voor de informatie in ieder geval!
    pi_62572865
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 03:50 schreef Rez-Q het volgende:

    [..]

    Hmm, ik ben 195, dat wordt dus niet comfortabel. En 10 uur is ook wel erg lang.

    Tijd besparen omdat je reist terwijl je slaapt, je hebt dan in principe de hele volgende dag om de stad te zien. In plaats van halverwege de dag aan te komen ofzo.

    Bedankt voor de informatie in ieder geval!
    Ja.. het is wel een mogelijkheid, maar je zult zo krap en ongemakkelijk zitten dat je waarschijnlijk niet in slaap zult komen. Dus ik denk dan ook niet dat je echt fris en fruitig zal zijn om van de stad te genieten.

    Je moet gewoon even een afweging maken of het in je budget past! Alles valt te overleven
    pi_62573551
    Ik heb ook met local trains gereisd. Omdat ik in Japan studeerde kwam ik niet in aanmerking voor een rail pass dus moest ik het met de juu hachi kippu doen. Voor zo'n keer was dat wel echt leuk, je ziet veel meer dan via de shinkansen of nachtbussen, maar poe hee.... t duurt wel lang (heb t traject Tokyo-Kyoto-Osaka ermee gedaan).
    pi_62574579
    Hoe staat het tegenwoordig met het prijspeil in Japan. Het heeft de reputatie duur te zijn, maar is dat og wel zo na de devaluatie van de Yen?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_62577573
    Het gaat slecht met de koers van de Yen!
    Pas was het nog 160 yen voor 1 euro en nu is het (schrik niet) nog geen 130 yen voor een euro!
    En ik vertrek vrijdag!
    pi_62582390
    Oh de Yen is zich aan het herstellen, dus het wordt allemaal weer duurder. Nouja, valt ook wel weer te overleven.

    Veel plezier!
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_62584591
    Ik had helemaal niet door dat de Yen meer waard was geworden tov de euro :S

    Das wel snel gegaan dan zeg.



    Sick.
    leven als een koning
    pi_62586793
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 07:31 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Ja.. het is wel een mogelijkheid, maar je zult zo krap en ongemakkelijk zitten dat je waarschijnlijk niet in slaap zult komen. Dus ik denk dan ook niet dat je echt fris en fruitig zal zijn om van de stad te genieten.

    Je moet gewoon even een afweging maken of het in je budget past! Alles valt te overleven
    Daar heb je gelijk in, misschien is de Shinkansen toch de betere optie. Zal er nog even over nadenken.

    Yen is inderdaad snel omhoog gegaan waarde (of euro omlaag liever gezegd). In minder dan 2 maanden van 160 yen per euro naar minder dan 130. Ben bang dat dit nog wel even door zal gaan, maar ik voel er niet veel voor om veel yens in te slaan nu.
    pi_62590206
    De duurdere yen heeft vooral invloed op de kosten van vervoer, wat vergeleken met NL vrij duur is. Eten en drinken vond ik zelf erg goedkoop (zeker gezien de verwachtingen) en zelfs als het 30% duurder is, dan is het nog goed betaalbaar.
    pi_62597568
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 19:07 schreef DutchTrain het volgende:
    De duurdere yen heeft vooral invloed op de kosten van vervoer, wat vergeleken met NL vrij duur is. Eten en drinken vond ik zelf erg goedkoop (zeker gezien de verwachtingen) en zelfs als het 30% duurder is, dan is het nog goed betaalbaar.
    Ugh.. Zag net de history van de euro/yen.
    Hoop dat het vanaf april wat zakt, want ik moet 280.000 yen betalen voor 4 maanden huur en dan nog zoiets voor als ik stage ga lopen.

    edit: btw, zijn er mensen die hier een wordtank of iets vergelijkbaars gebruiken. Zo ja, welk merk/model heb je en wat vind je er van.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Crashcat op 22-10-2008 23:09:58 ]
    なんだっけ
      donderdag 23 oktober 2008 @ 01:57:23 #33
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_62602114
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 22:28 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Ugh.. Zag net de history van de euro/yen.
    Hoop dat het vanaf april wat zakt, want ik moet 280.000 yen betalen voor 4 maanden huur en dan nog zoiets voor als ik stage ga lopen.

    edit: btw, zijn er mensen die hier een wordtank of iets vergelijkbaars gebruiken. Zo ja, welk merk/model heb je en wat vind je er van.
    Ik gebruik een oudere versie van deze: Canon Wordtank G55 (Specs in het engels). Ik heb de G50, heb em al 3 jaar en bevalt me nog steeds. Het was toen een van de weinige wordtanks met een engelstalige menu optie. Weet niet of het tegenwoordig standaard is bij de meeste?
      donderdag 23 oktober 2008 @ 02:00:00 #34
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
      donderdag 23 oktober 2008 @ 07:53:08 #35
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62603070
    Niet toevallig een iPhone of iPod Touch?
    Is een app op die nog doorontwikkeld wordt: :
    http://www.codefromtokyo.com/japanese

    $20.
    Je zou er haast een iPod voor kopen
    Haters everywhere but I don't really care.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 08:23:22 #36
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_62603263
    of als je toevallig een DS hebt liggen
    http://www.play-asia.com/paOS-13-71-9g-49-en-70-198v.html
    maar durf niet te zeggen of je er wat aan hebt, heb er zelf redelijk wat aan maar dat komt meer omdat ik geen japans doe op hoog niveau
    (lees studie)
    pi_62603671
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 22:28 schreef Crashcat het volgende:
    edit: btw, zijn er mensen die hier een wordtank of iets vergelijkbaars gebruiken. Zo ja, welk merk/model heb je en wat vind je er van.
    Het maakt niet zo zeer uit welke je electronic dictionary je koopt maar er zijn twee dingen waar je op moet letten:

    1) Zoek er een met GEEN optie om de menus in het Engels te zetten, dat is in het begin wel even makkelijk maar naar mate je vordert in de Japanse taal zul je merken dat de woordenboeken die er in zitten erg beperkt kunnen zijn, geen speciale lezingen, weinig historische verwijzingen etc.

    2) Koop geen DS met zo'woordenboek spelletje. Het is zo traag, en zo beperkt. Het opzoeken van kanji door middel van schrijven op het scherm is ook al lang achterhaalt want er zijn tegenwoordig heel veel ED's waarbij dat ook kan.

    Ga ook niet voor de duurste, je moet je beseffen dat deze woordenboeken gemaakt zijn voor Japanners. Dus er zitten heel veel nutteloze functies op de duurdere, Koreaans, Chinees, kleurenschermen (!!), kijk naar de functies die voor jou het nuttigst zijn.
    pi_62603958
    Nu we het toch over hulpmiddelen hebben bij het leren van de Japanse taal:

    Rikai-chan, Een add-on voor Firefox die woorden/karakters vertaalt wanneer je er overheen scrollt met je muisaanwijzer, erg handig wanneer je Japanse sites willen lezen.

    Anki, is een flashcard systeem waarmee je gemakkelijk kanji kunt onthouden, er is een versie die je kunt downloaden, en ook een online versie dus je kunt overal studeren.

    Voor de mensen met Facebook, de applicatie Kanjibox is werkelijk geniaal.

    Voor de mensen die binnenkort voor de JLPTs gaan, JLPT.biz hier staan heel veel vragen van de JLPTs van de afgelopen 15 (!) jaar, de site is wel geheel in het Japans.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 09:25:04 #39
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_62604121
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 08:57 schreef Jossos het volgende:

    [..]
    1) Zoek er een met GEEN optie om de menus in het Engels te zetten, dat is in het begin wel even makkelijk maar naar mate je vordert in de Japanse taal zul je merken dat de woordenboeken die er in zitten erg beperkt kunnen zijn, geen speciale lezingen, weinig historische verwijzingen etc.

    Merk geen verschil met die van mij.
    pi_62604292
    In een dagelijke situatie merk je dat niet nee, maar wanneer je serieuzere artikelen over economische/historische zaken gaat vertalen zul je het wel merken.

    EDIT; Zoals ik al zei, de apparaatjes zijn met het oog op Japanners gemaakt, eventuele Engelse menus wijzen erop dat het dus een ED is met het oog op Japanse studenten van de Engelse taal. Zodoende zullen de opzoekfuncties in het Japans iets beperkter, en die voor het Engels iets uitgebreider zijn.

    Ik heb zelf ook een ED met Engelse menu optie die ik aan het begin van m'n studie gekocht had, maar nu ik mijn studie aan het afronden ben, en een heel stuk gevorderd ben met m'n Japans merk ik toch dat het een beetje te beperkt is.

    Maar je moet ook rekening houden met welk doel je het gebruikt, voor dagelijkse dingen is het perfect, en veel handiger voor je zelf. Wanneer je een voltijdse studie doet van de taal is het af te raden met oog op de toekomst

    [ Bericht 39% gewijzigd door Jossos op 23-10-2008 09:42:53 (Verduidelijking) ]
    pi_62625720
    quote:
    Erg mooi zeg
    leven als een koning
    pi_62627158
    Nat King Cole in het Japans! Geniaal!

    Filmpje is overigens ook leuk.
    pi_62627627
    Thanks voor de info over de wordtanks.
    なんだっけ
    pi_62630455
    ook ff een tvp! ben er afgelopen zomer geweest (24dgn)
    het was echt veel mooie dan verwacht.. Ik wil terug
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_62630725
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 08:57 schreef Jossos het volgende:

    1) Zoek er een met GEEN optie om de menus in het Engels te zetten, dat is in het begin wel even makkelijk maar naar mate je vordert in de Japanse taal zul je merken dat de woordenboeken die er in zitten erg beperkt kunnen zijn, geen speciale lezingen, weinig historische verwijzingen etc.
    Hier kan ik me niet echt in vinden. Ook ik heb een aantal jaren geleden een G50 gekocht (die dus Engelse menu's biedt). Daar zit gewoon de Kojien in; ik vraag me af wat daar beperkt aan is. Ook het kanjiwoordenboek vertelt gewoon netjes waar de karakters vandaan komen, hun historische betekenissen en hun obscure lezingen. Nieuwere modellen hebben, als ik het goed heb (maar ik kan ernaast zitten), vaker de Daijirin in plaats van de Kojien, maar die keuze door de fabrikant heeft niets te maken met de al dan niet Japanse gebruikers. Al die elektronische woordenboeken zijn volgens mij in eerste instantie voor de Japanse markt bedoeld. Ook in mijn G50, met keuze tussen Japanse en Engelse menu's dus, staat nadere uitleg bij definities zowel bij het Japans-Engels- als bij het Engels-Japans-woordenboek altijd in het Japans vermeld, omdat de woordenboeken die erin zitten woordenboeken voor de Japanse markt zijn. Het Engels-Engels-woordenboek is nota bene de Oxford Advanced Learner's Dictionary; dit is dus nogal een contrast met het Japans-Japans-woordenboek.

    De Kojien is denk ik alleen interessanter dan de Daijirin als je serieus onderzoek doet waarbij je premoderne Japanse teksten moet kunnen lezen. De keuze tussen deze twee woordenboeken lijkt mij niets te maken hebben met of je wel of niet Japans bent.

    Edit: Ik zie net dat ik je post verkeerd lees; je zegt dat woordenboeken met Engelse menu's gericht zijn op Japanse studenten van het Engels (en niet op buitenlanders, wat ik even dacht). Dan nog ben ik het niet met je eens. Kanji zijn in mijn woordenboek bijvoorbeeld netjes op te zoeken via alle lezingen, lezingen van delen in het karakter, aantal streken en radicaal. Meer nuttige zoekopties kan ik niet bedenken. Zoals gezegd is de Kojien verder ook een uitstekend woordenboek, en bovendien vind ik juist het Engels-Engels-woordenboek wat erin zit erg beperkt.

    [ Bericht 12% gewijzigd door Toet op 24-10-2008 02:28:27 (Verkeerd gelezen) ]
    .
    pi_62632761
    Je maakt een aantal goede punten, en ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.

    Ik heb de mijne ook in begin 2005 gekocht, en verder heb ik de ontwikkeling op ED gebied niet erg gevolgd, de keuze toen was niet zo ruim qua functies als nu.
    pi_62633594
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 11:42 schreef Liejannuh het volgende:
    Het gaat slecht met de koers van de Yen!
    Pas was het nog 160 yen voor 1 euro en nu is het (schrik niet) nog geen 130 yen voor een euro!
    En ik vertrek vrijdag!

    Goede reis
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:40:33 #49
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_62634060
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:40 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik ga vrijdag!
    veel plezier daar in Japan
    Ik wil ook weer gaaan
    maar das pas in 2009 T_____T
    pi_62644737
    Over ED's: ik heb laatst een Sharp Papyrus gekocht. Deze heeft ook alleen Japanse menu's, maar het opzoeken van Kanji werkt perfect! Het enige nadeel is dat bij vertalingen Engels-Japans de uitspraak (yomikata) van de Japanse woorden er niet bij staat.
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 07:53 schreef matthijst het volgende:
    Niet toevallig een iPhone of iPod Touch?
    Is een app op die nog doorontwikkeld wordt: :
    http://www.codefromtokyo.com/japanese

    $20.
    Je zou er haast een iPod voor kopen
    Wow, ziet er idd heel gaaf uit. Jammer genoeg heb ik geen iPod Touch/iPhone
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 09:33 schreef Jossos het volgende:
    maar nu ik mijn studie aan het afronden ben, en een heel stuk gevorderd ben met m'n Japans merk ik toch dat het een beetje te beperkt is.
    Hoelang studeer jij al Japans, dat JLPT 2 kyuu appeltje-eitje is? Ik ben nu een jaar in Japan en ben alleen bezig de taal te leren. Zoals gezegd vrees ik dat 2 kyuu nog te moelijk is. 3 kyuu daarentegen is veel te makkelijk.
    pi_62646864
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 15:46 schreef captaintokyo het volgende:
    Over ED's: ik heb laatst een Sharp Papyrus gekocht. Deze heeft ook alleen Japanse menu's, maar het opzoeken van Kanji werkt perfect! Het enige nadeel is dat bij vertalingen Engels-Japans de uitspraak (yomikata) van de Japanse woorden er niet bij staat.
    [..]

    Wow, ziet er idd heel gaaf uit. Jammer genoeg heb ik geen iPod Touch/iPhone
    [..]

    Hoelang studeer jij al Japans, dat JLPT 2 kyuu appeltje-eitje is? Ik ben nu een jaar in Japan en ben alleen bezig de taal te leren. Zoals gezegd vrees ik dat 2 kyuu nog te moelijk is. 3 kyuu daarentegen is veel te makkelijk.
    Wat studeer jij dat je al een jaar in Japan zit?
    なんだっけ
    pi_62689713
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 16:59 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Wat studeer jij dat je al een jaar in Japan zit?
    Japans Ik ben getrouwd met een Japanse en probeer nu de taal te leren...
    pi_62692707
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 15:22 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Japans Ik ben getrouwd met een Japanse en probeer nu de taal te leren...
    Ow, je woont daar gewoon permanent?
    Heeft ze nog zusjes of nichtjes


    edit: Ben druk aan het netwerken voor een leuke stageplaats, want degene die de coördinator voor de 4e jaars heeft geregeld vallen tegen. Iemand nog connecties in leuke ondernemingen? Trakteer op all you can drink karaoke daar

    [ Bericht 21% gewijzigd door Crashcat op 26-10-2008 17:09:12 ]
    なんだっけ
    pi_62709257
    Net terug van 4 weken Japan

    Kan ik er weer een jaartje tegenaan
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:50:31 #55
    103551 Doc__Zenith
    www.orienteering.nl
    pi_62767914
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 19:07 schreef DutchTrain het volgende:
    Eten en drinken vond ik zelf erg goedkoop (zeker gezien de verwachtingen) en zelfs als het 30% duurder is, dan is het nog goed betaalbaar.
    Mee eens, ik vond het zelfs erg goedkoop. Maargoed, ik had dan ook een mooie 1 = 168 koers
    pi_62768214
    De euro mag idd nog wel een stuk omhoog tegenover de yen. Vandaag anders nog wel 10 yen per euro gestegen
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    http://www.flickr.com/photos/unioz/
    pi_62772890
    We gaan al richting de 1 = 100!

    Er stond vanochtend een uitgebreid artikel over de duurder worden van de Yen en de gevolgen daarvan op de wereldeconomie.

    Kortgezegd komt het erop neer dat redelijk veel mensen buiten Japan een lening hebben afgesloten in Yen.. Die werd steeds goedkoper, dus hun lening tov hun eigen munt werd steeds kleiner. Nu moeten er rekeningen betaald gaan worden, en is er dus veel vraag naar Yen. Deze munt stijgt enorm en is dus nu al een stuk meer waard dan waartegen mensen oorspronkelijk hebben geleend. Kortom ze moeten een stuk meer terug betalen dan wat ze hebben geleend.

    kredietcrisis 2.0!

    En Japan dat een stuk duurder wordt dan het was; even doorsparen dus....
      zondag 2 november 2008 @ 15:24:24 #58
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_62883338
    Ja jammer, hopelijk draait het nog wat bij.

    Zojuist maar alvast geboekt, ik ga in juli en augustus, in totaal 4 weken. Heen vliegen we op Osaka, terug vanaf Tokyo. Ik heb er nu al zin in, maar het duurt nog laaaaaang.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_62883723
    Ik kan een semester met voor mijn studie naar Hiroshima, kunnen ze daar een beetje Engels?
    Ik support gevallen topclubs!
    pi_62893014
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 15:46 schreef captaintokyo het volgende:
    Hoelang studeer jij al Japans, dat JLPT 2 kyuu appeltje-eitje is? Ik ben nu een jaar in Japan en ben alleen bezig de taal te leren. Zoals gezegd vrees ik dat 2 kyuu nog te moelijk is. 3 kyuu daarentegen is veel te makkelijk.
    Ik studeer dit jaar af van de opleiding Orientaalse talen en Communicatie, wat een opleiding is die bestaat uit 50% Japanse taal en 50% communicatie gerichte vakken als marketing etc.
    Alles bij mekaar zo'n 3,5 jaar ongeveer dus. Maar slecht een half jaartje uitwisseling en paar reisjes daarvan was ik ook daadwerkelijk in Japan.

    En zoals jij waarschijnlijk ook wel merkt, de taal leren is zoveel makkelijker wanneer je daar ook echt bent. Maar zodra ik afgestudeerd ben ga ik ook naar Japan en aldaar werk zoeken.. En volgend jaar dan m'n 1kyuu halen denk ik.
      maandag 3 november 2008 @ 13:43:45 #61
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_62906659
    wij zitten er vanaf 16 april 2 weken. De eerste week blijven in en om Tokyo, de tweede houden we vrij om verder te reizen eventueel.

    Tips wat je makkelijk vanuit Tokyo kan gaan bezichtigen en niet mag missen? En andere plekken die in een rondreis van een weekje kan doen en in april goed te doen zijn?
    pi_62939247
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:46 schreef Fetai het volgende:
    Ik kan een semester met voor mijn studie naar Hiroshima, kunnen ze daar een beetje Engels?
    Ja, een beetje.
    leven als een koning
      dinsdag 4 november 2008 @ 17:11:07 #63
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62939566
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 13:43 schreef -Sum- het volgende:
    wij zitten er vanaf 16 april 2 weken. De eerste week blijven in en om Tokyo, de tweede houden we vrij om verder te reizen eventueel.

    Tips wat je makkelijk vanuit Tokyo kan gaan bezichtigen en niet mag missen? En andere plekken die in een rondreis van een weekje kan doen en in april goed te doen zijn?
    Kamakura en Nikko schijnen standaard trips te zijn.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_63062275
    Op wat voor kosten moet ik ongeveer rekenen voor 3 weken Japan (in zomervakantie 2009)
    Ik heb denk de beschikking tot 3000-4000 euro. Moet denk ik wel genoeg zijn
    Wil gewoon in hostels slapen en uiteraard een rail pass nemen.
    わたしはヤスパーです!
    pi_63067648
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 21:31 schreef JustJap het volgende:
    Op wat voor kosten moet ik ongeveer rekenen voor 3 weken Japan (in zomervakantie 2009)
    Ik heb denk de beschikking tot 3000-4000 euro. Moet denk ik wel genoeg zijn
    Wil gewoon in hostels slapen en uiteraard een rail pass nemen.
    3000 tot 4000 euro lijkt me meer dan plenty als je 'slechts' in hostels wilt blijven, en aannemelijk dat je elke avond wel ergens heen gaat.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_63082492
    Mooi
    Moet ik trouwens nog letten op wanneer ik een ticket koop?
    Ik bedoel: raken ze snel uitverkocht? zo ja, dan boek ik alvast over 2 weken. (8 maanden van te voren )

    En railpass moet ik ook van te voren bestellen? Waar?

    Thanks!
    わたしはヤスパーです!
    pi_63084361
    Mail anders www.traveldeals.nl of kijk op de site van www.Tozai.nl bij de sectie reizen. Die kunnen een railpas en ticket regelen.

    Meer aanbieders zijn er ook, maar die moeten de andere fok!kers even uit de hoge hoed toveren.
    なんだっけ
    pi_63103383
    Tozai ben ik op het moment mee in gevecht omdat ze me opeens nog eens 70 euro extra te laten betalen wanneer ik al 3 weken geleden betaald heb voor m'n railpass. Dat die euro omlaag dondert is niet mijn schuld of mijn probleem..
    pi_63103876
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 15:25 schreef Jossos het volgende:
    Tozai ben ik op het moment mee in gevecht omdat ze me opeens nog eens 70 euro extra te laten betalen wanneer ik al 3 weken geleden betaald heb voor m'n railpass. Dat die euro omlaag dondert is niet mijn schuld of mijn probleem..
    Hmm.. Dan sta jij gewoon in je recht, omdat het de toen geldende prijs betaald is.
    Tenzij men een clausule in de algemene voorwaarden heeft ingepropt, wat ik onwaarschijnlijk acht.

    Wat voor reden hadden ze officieel gegeven?

    edit: deze link heb ik van hier gekregen geloof ik http://www.worldticketcenter.nl/vliegtickets
    なんだっけ
    pi_63105173
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 15:39 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Hmm.. Dan sta jij gewoon in je recht, omdat het de toen geldende prijs betaald is.
    Tenzij men een clausule in de algemene voorwaarden heeft ingepropt, wat ik onwaarschijnlijk acht.

    Wat voor reden hadden ze officieel gegeven?

    edit: deze link heb ik van hier gekregen geloof ik http://www.worldticketcenter.nl/vliegtickets
    Inderdaad, dat heb ik ze ook gemaild, en dat was ook het eerste dat ik opgezocht had, maar er staat geen dergelijke clausule op hun site. Heb nog geen antwoord mogen ontvangen, dus ben benieuwd.
    pi_63105985
    Ik ben een paar jaar geleden met VNC Asiatravel naar Japan gegaan. Alles was prima geregeld, en ik heb een mooie reis gehad voor het geld wat ik te besteden had. Ik was erg tevreden met het feit dat ik mijn reis kon laten samenstellen met bezienswaardigheden die ik graag wilde zien, en de persoon die hem samenstelde kwam zelf ook met een paar goede suggesties.
    pi_63106731
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 19:58 schreef JustJap het volgende:
    Mooi
    Moet ik trouwens nog letten op wanneer ik een ticket koop?
    Ik bedoel: raken ze snel uitverkocht? zo ja, dan boek ik alvast over 2 weken. (8 maanden van te voren )

    En railpass moet ik ook van te voren bestellen? Waar?

    Thanks!
    Ik zou nog even afwachten als ik jou was. Meestal is 2 maanden vantevoren boeken tijd zat.

    Wie weet komen er nog wel leuke aanbiedingen langs.
    leven als een koning
    pi_63107531
    Oke, als ik maar niet de boot mis dan
    Kan ik iig nog even extra rentenieren ^^

    Heb al besloten via Dusseldorf te gaan.
    Ik woon dan wel vlakbij Schiphol, maar het scheelt echt al gauw 200-300 euro (Finnair en Air France)
    Die 2 maatschappijen liggen op het prijspeil van Aeroflot hier.
    わたしはヤスパーです!
    pi_63111652
    26/12 tot 8/1 naar japan
    Directe vlucht met KLM--> 670 euro
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    http://www.flickr.com/photos/unioz/
    pi_63119805
    Dat is een goede deal

    Kwam nog wel wat tickets tegen op vluchtzoeker.nl voor het voor voorjaar voor ca 580 - 650 met Finnair vanaf Schiphol en rechtstreeks terug met JAL.
    Ik heb nu uiteindelijk 640 euro betaald voor een vlucht Amsterdam - Helsinki - Tokyo // Sapporo - Tokyo - Amsterdam
    pi_63277792
    Heeft iemand bookmarks van japanse shops die een webshop in electronica hebben? Wil wat prijzen vergeleken met hier en HK.
    なんだっけ
      maandag 17 november 2008 @ 02:38:07 #77
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_63280728
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 23:57 schreef Crashcat het volgende:
    Heeft iemand bookmarks van japanse shops die een webshop in electronica hebben? Wil wat prijzen vergeleken met hier en HK.
    De bekendste winkels hier in de buurt zijn KS Denki en Yamada Denki, maar deze zijn vaak duurder dan wanneer je online koopt bij bijvoorbeeld Amazon.
    pi_63283773
    op kakaku.com kun je ook prijzen checken...is dacht ik een soort pricewatch.
    leven als een koning
    pi_63286359
    Bedankt allemaal.
    なんだっけ
      maandag 17 november 2008 @ 13:21:18 #81
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_63286692
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef matthijst het volgende:
    Kamakura en Nikko schijnen standaard trips te zijn.
    Nikko is erg mooi en zou ik zeker doen. Kamakura zou ik laten zitten, je komt in Japan nog veel mooiere tempels tegen (waaronder Nikko).
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_63353502
    Is 865 euro voor vliegreis 3 weken Japan een goede deal?
    21-07-09 -> 12-08-09 met Finnair vanaf Dusseldorf naar Tokyo.

    En nog even 2 vragen:

    -Ik kan dezelfde reis boeken via Cheaptickets en via Finnair zelf. De prijs verschilt maar 1 euro, maar zitten er nog verschillen in kosten in toeslagen en verzekeringen etc? Wat is goedkoper?

    -Zijn de tijden voor de terugreis vanaf Tokyo in Japanse tijd of lokale tijd? (eerste keer dat ik ga vliegen ^^)
    わたしはヤスパーです!
    pi_63354537
    Voor de zomerperiode is dat een aardige prijs, maar voor Finnair is het wel erg duur. Voor die prijs kun je met KLM AirFrance (ook vanaf Dusseldorf), maar die tarieven kan ik nu nog niet vinden. Ik zie nu alleen maar niet veel goedkopere tarieven van Aeroflot.
    Als je overigens vanaf London Heathrow kunt / wilt vliegen (waar je ook wel goedkoop kunt komen) scheelt je dat zo'n 200 euro.
      Eindredactie Games woensdag 19 november 2008 @ 19:58:03 #84
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_63354540
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 19:25 schreef JustJap het volgende:
    Is 865 euro voor vliegreis 3 weken Japan een goede deal?
    21-07-09 -> 12-08-09 met Finnair vanaf Dusseldorf naar Tokyo.


    -Zijn de tijden voor de terugreis vanaf Tokyo in Japanse tijd of lokale tijd? (eerste keer dat ik ga vliegen ^^)
    lokale japanse tijd
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_63354818
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 19:25 schreef JustJap het volgende:

    -Ik kan dezelfde reis boeken via Cheaptickets en via Finnair zelf. De prijs verschilt maar 1 euro, maar zitten er nog verschillen in kosten in toeslagen en verzekeringen etc? Wat is goedkoper?
    Cheaptickets rekent waarschijnlijk nog dossierkosten, administratiekosten en kosten voor de betaling (tenzij je met iDeal kunt betalen). Bij Finnair denk ik alleen kosten voor creditcard betaling.

    Gewoon even doorklikken naar de uiteindelijke prijs en je weet het
    pi_63361606
    Scheelt idd 200 euro vanaf Heathrow.
    Hoe kom je daar dan weer het goedkoopste?
    わたしはヤスパーです!
    pi_63365580
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 13:21 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Nikko is erg mooi en zou ik zeker doen. Kamakura zou ik laten zitten, je komt in Japan nog veel mooiere tempels tegen (waaronder Nikko).
    Ik vond Nikko ook echt prachtig, maar kamakura was zeker niet slecht, daar heb ik mijn mooiste foot's gemaakt. Bovendien is het een stuk sneller bereikbaar vanuit Tokyo (goed onze local train van nikko naar het dichtstbijzinde shinkansen station reed een Japanner aan waardoor we een uur stil hebben gestaan in de ijskoude airco, dus dat maakte de reis naar Nikko ook minder prettig...).

    In Kamakura ben ik uitgestapt in Kitakamakura om met een omweg over ene heuvel via een of andere tempel waar geen toerist te bekennen was naar de Budha te lopen. Uiteraard is die laatste geen drol aan; hordes toeristen voor iets wat, in mijn ogen, niet heel bijzonder was...
    pi_63365752
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 23:27 schreef JustJap het volgende:
    Scheelt idd 200 euro vanaf Heathrow.
    Hoe kom je daar dan weer het goedkoopste?
    BMI, Lufthansa, KLM of British Airways naar Heathrow of Easyjet, Ryanair naar één van de andere luchthavens. ¤Of met de boot www.golondon.nl of de trein.
    Maar die opties zou ik jou als beginnende vlieger niet echt aanraden, vanwege de overstap, opnieuw inchecken en de gebruikelijke chaos op Heathrow. Het is wel een goede optie als je iemand kent in Londen en daar een nachtje kan blijven, zodat je zeker weet dat je voldoende tijd hebt om over te stappen.
    pi_63366314
    Nikko vond ik ook geweldig. Zo mooi daar!

    Ik kan bij deze ook iedereen een bezoek aan een sumo tournooi aanraden! En dan vooral de goedkoopste kaartjes kopen en vroeg gaan en dan alsnog naar voren sneaken zodat je bijna op schoot zit bij de sumo worstelaars.





    Toffe hostels in Japan:
    Hana Hostel in Hiroshima
    Akari hostel in Nagasaki
    Tour club in Kyoto
    Khaosan Ninja in Tokyo
    Allemaal goede lokaties, schoon, ruim, gezamelijke ruimtes. gratis koffie (erg belangrijk!) en uitstekend geschikt voor mensen die alleen reizen.
    pi_63367378
    Erg goede tips, daar heb ik wel wat aan.

    Ik hoor overigens dat hostels altijd zo snel volgeboekt zitten. Ik ga komende zomer, en we willen eigenlijk niet te veel vastleggen. Dus dan kun je wel 2 dagen van te voren via een internetcafe ofzo vooruit boeken als je weet dat je weggaat, maar liever niet dat ik thuis al alle weken vast moet gaan leggen Is dat een beetje mogelijk om dan alsnog budgethostels te vinden?

    We gaan in juli en augustus.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_63371591
    Hmm dan maar via Dusseldorf denk ik.
    Thanks voor die hostels btw! En Goede vraag Jabberwocky, vroeg het me ook al af
    わたしはヤスパーです!
    pi_63647814
    Iemand die nog een mooi reisschema heeft voor 3 weken?

    Nog andere steden dan Tokyo, Kyoto, Hiroshima en Nagasaki die ik echt moet zien?
    (Hakone, Nikko, Kamakura?)
    Ik wil ook nog wel een nachtje in een Ryokan slapen, nog advies?
    わたしはヤスパーです!
    pi_63648610
    Ja, je kunt eigenlijk altijd wel terecht in een stad, moet je misschien wel wat hosteltjes proberen, en wellicht iets meer betalen dan wat je eigenlijk had willen betalen maar dat is het risico van laat boeken, dat verandert niet met waar je ook gaat.

    Nikko en Kamakura zijn naar mijns inziens dagtrip, en als je Hakone wilt bezoeken zou ik ook daar overnachten in een ryokan omdat ze daar ook beroemd zijn om hun onsen oftwel natuurbron-baden.
    pi_63657474
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 17:52 schreef JustJap het volgende:
    Iemand die nog een mooi reisschema heeft voor 3 weken?

    Nog andere steden dan Tokyo, Kyoto, Hiroshima en Nagasaki die ik echt moet zien?
    (Hakone, Nikko, Kamakura?)
    Ik wil ook nog wel een nachtje in een Ryokan slapen, nog advies?
    Mijn reisplan van afgelopen voorjaar:
    quote:
    8 dagen Kyoto (vandaaruit naar Osaka, Himeji, Takayama, Nagoya, Nara etc.)
    3 dagen Nagasaki (inclusief Huis ten Bosch)
    2 dagen Hiroshima
    5 dagen Tokyo
    Kun je vanaf hier ongeveer teruglezen.

    Ik ga volgend jaar terug om meer van Tokyo en omgeving te zien en verder naar het noorden te reizen.
      maandag 1 december 2008 @ 00:06:49 #95
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_63657623
    Nikko is een must. Kamakura en Hakone kun je in principe wel overslaan, maar met name een nachtje Hakone is wel leuk om even uit de drukte van Tokyo te zijn. Ik zou je aan kunnen raden om naar Sapporo te gaan (in de zomer vooral), zodat je ongeveer alles gezien hebt, maar in alle eerlijkheid: als je drie weken hebt, zou ik anderhalve week tokyo doen en de rest rondtouren richting het zuiden.
    Doe op de weg van Kyoto naar Hiroshima ook even Himeji Castle aan. En maak vanuit Kyoto dagtripjes naar Fushimi Inari en Nara, beide vind ik eigenlijk leuker dan Kyoto zelf.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_63660695
    Takayama is mij goed bevallen; niet te doen voor een dagtrip, maar wel een erg mooie reis er naartoe, en het plaatsje zelf is hartstikke leuk. Heb er wat Japanse aardewerk gekocht, en je kan er een mooie wandeling maken langs veertig tempels (daarna heb je het wel gehad met tempels in Japen ).
    pi_63660898
    Takayama had ik ook nog willen doen, maar het was niet echt in te passen in mijn schema.
    Matsumoto vond ik wel erg leuk. Erg mooi kasteel en een leuk stadje om in rond te wandelen.
    Nagano was ook erg leuk. Wilde er eigenlijk gaan schaatsen op de olympische schaatsbaan, maar dat kwam net niet handig uit, dus ben ik er alleen gestopt om de Zenko Ji tempel te bekijken. En dat was geweldig!
    pi_63667467
    Arrogato gozaimasu iedereen
    Binnenkort even een voorlopige planning maken.

    Is Tokyo op het eind aan te raden of juist aan het begin?
    Naar welke stad zijn jullie heen gevlogen en vanaf waar teruggevlogen?
    わたしはヤスパーです!
    pi_63667677
    Ik heb op Nagoya gevlogen. Wegens goedkoop (FinnAir) en beschikbaar op de data dat ik wilde vliegen (wilde op zondag terug ivm een concert op maandag ).
    Ik ben vrij in het begin naar Tokyo gegaan, maar dat was vooral omdat ik na 9 november in Fukuoka wilde zijn vanwege de Sumo. Fukuoka kun je verder overslaan. Op mijn vraag aan de jongen van het hostel wat ik daar nu echt moest doen, kwam hij niet verder dan eten en winkelen.
    Wel lekkere muffins gegeten daar trouwens.
    pi_63668912
    Ik moet nog 4/5 maanden wachten.
    なんだっけ
    pi_63714706
    quote:
    Ohhh dat hostel was top! En zulke aardige mensen! Heel mooie locatie ook.
    Go ahead, make my day.
    pi_63715132
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 09:13 schreef zatoichi het volgende:
    Takayama is mij goed bevallen; niet te doen voor een dagtrip, maar wel een erg mooie reis er naartoe, en het plaatsje zelf is hartstikke leuk. Heb er wat Japanse aardewerk gekocht, en je kan er een mooie wandeling maken langs veertig tempels (daarna heb je het wel gehad met tempels in Japen ).
    Ik heb Takayama gedaan als dagtrip vanuit Kyoto

    Was niet zo'n goed idee, want je zit iets van 10 uur in de trein, maar goed, je hebt voor een deel van de route wel een mooi uitzicht. Ook leuk dat dan in de trein bij elke plaats die aangedaan wordt, lokale specialiteiten worden verkocht.

    Wel opvallend dat we op het station van het verder uitgestorven Takayama een overjarige backpacker tegenkwamen met een gekopieerde Duitse Lonely Planet, die uiteindelijk een Nederlander bleek te zijn (nadat we hem netjes in het Duits hadden geantwoord). Hij vond er maar niets aan, want de wandeling had je zo gemaakt en overal lag sneeuw. En hij moest er nog 5 dagen blijven volgens zijn reisschema
    pi_63832023
    Had nog iemand vandaag een JLPT afgenomen? Ik had vandaag m'n level 2 afgenomen in Dusseldorf, en ben heel erg positief, heb toch wel zeker 75%.
    pi_63834575
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 20:21 schreef Jossos het volgende:
    Had nog iemand vandaag een JLPT afgenomen? Ik had vandaag m'n level 2 afgenomen in Dusseldorf, en ben heel erg positief, heb toch wel zeker 75%.
    Nope, wil volgend jaar in Japan lvl 3 doen. Alleen de opzet van de testen worden compleet veranderd heb ik gehoord. Even afwachten.
    なんだっけ
    pi_63838163
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 21:44 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Nope, wil volgend jaar in Japan lvl 3 doen. Alleen de opzet van de testen worden compleet veranderd heb ik gehoord. Even afwachten.
    Niet helemaal. In 2010 worden de onderdelen waarop je getest op level 1 uitgebreid (dit i.v.m met het mogelijk maken van langere visa duur) en tussen niveau 2 en 3 komt een extra niveau. Ook worden level 1 en 2 tweemaal per jaar gegeven in Japan, China en Zuid-Korea.

    Hier een link je naar de aankondiging
    pi_63838280
    Volgend jaar maar ff lvl 4 doen, als ik zo doorga met leren als nu moet dat wel te doen zijn
    Hoe vaak per jaar kan je het doen? En waar?

    Wel grappig trouwens, ben via forum in contact gekomen met 3 jappeners, willen nu alleaal guide op mijn vakantie volgend jaar
    わたしはヤスパーです!
    pi_63839951
    Ik heb nog iets van 3 maanden om alles te plannen. April begint de studie en dit duurt tot en met juli.
    Daarna heb ik een maand vakantie totdat ik 4 maanden stage moet lopen. Daarna kan ik nog 2/3 maanden reizen.

    Echt, ik had wel een lijst van steden die ik wil aandoen, maar ik zit nu echt vast. Misschien beginnen de zenuwen een beetje op te spelen
    なんだっけ
    pi_63842703
    Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
    pi_63843250
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 07:12 schreef Jossos het volgende:
    Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
    Ik weet niet of je het kan laten omzetten naar studentenvisum, maar een paar klasgenoten van mij zijn gewoon heen en weer gegaan naar Zuid Korea en kregen bij terugkomst automatisch een studentenvisum.

    Ik heb zondag ook JLPT level 2 gedaan, maar ben er vrij zeker van dat ik het niet gehaald heb. Ik denk dat ik alleen voor het luistergedeelte meer dan 60% heb gescoord. Ik zit nu te twijfelen of ik het in juli nog een keer ga proberen of in december volgend jaar pas weer.

    [ Bericht 0% gewijzigd door captaintokyo op 08-12-2008 08:30:55 (Typo) ]
      maandag 8 december 2008 @ 11:55:32 #110
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_63847423
    Ze hebben heel Tokyo op straatniveau op google maps .

    Hier heb ik vier maanden gewoond .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 8 december 2008 @ 12:22:46 #111
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
      maandag 8 december 2008 @ 12:51:31 #112
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_63848589
    Leent zich wel goed voor een spelletje raad de plek :

    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_63857515
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 07:12 schreef Jossos het volgende:
    Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
    Ik krijg gewoon een studentenvisum voor een jaar. Weet niet hoe het zit, maar stage lopen kan gewoon op die visum.
    なんだっけ
    pi_63858708
    Ja, klopt. Maar zodra je studiestage daar is afgelopen is je visum eigenlijk niet meer geldig. Omdat je een sponsor moet hebben, oftwel de school waar je heengaat, voor de duur van je verblijf daar.
    pi_63868005
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 19:54 schreef Jossos het volgende:
    Ja, klopt. Maar zodra je studiestage daar is afgelopen is je visum eigenlijk niet meer geldig. Omdat je een sponsor moet hebben, oftwel de school waar je heengaat, voor de duur van je verblijf daar.
    Even de ambassade bellen dan. Moest het sowieso al doen om te vragen hoe het moet als ik eerder weg ga dan de ingangsdatum van de visum.
    Heb de mogelijkheid om in maart al te gaan om een maand te reizen of Tokyo te verkennen.
    なんだっけ
    pi_63879439
    Ik weet niet hoe jullie rond Tokyo hebben gelopen, maar ik krijg het gevoel dat ik ga verdwalen en de laatste trein mis xD
    なんだっけ
    pi_63881002
    Het lijkt me trouwens supersterk dat de politie gaat controleren of je nog wel studeert. Als ze zien dat je een geldig visum hebt is het gewoon doorlopen hoor.

    Volgens mij word je ook niet zo snel aangehouden...1 keer is een franse vriend met cambodiaans bloed aangehouden toen we rondliepen in Shibuya...puur omdat ie er wel sort of crimineel uitzag denk ik

    Al wilden ze dit niet bevestigen
    leven als een koning
    pi_63884169
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 15:54 schreef Blaetman het volgende:
    Het lijkt me trouwens supersterk dat de politie gaat controleren of je nog wel studeert. Als ze zien dat je een geldig visum hebt is het gewoon doorlopen hoor.

    Volgens mij word je ook niet zo snel aangehouden...1 keer is een franse vriend met cambodiaans bloed aangehouden toen we rondliepen in Shibuya...puur omdat ie er wel sort of crimineel uitzag denk ik

    Al wilden ze dit niet bevestigen
    Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.

    En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
    pi_63884355
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 17:56 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.

    En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
    Ik zie er niet uit als een buitenlander
    なんだっけ
    pi_63887310
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 17:56 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.

    En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
    10 x, sick. Het kan idd nooit kwaad om het zekere over het onzekere te nemen nee ;x Maar denk je dat ze ook meteen gaan bellen om te kijken of je nog enrolled bent?
    leven als een koning
    pi_63896357
    quote:
    Dougenzaka Heb ik je eigenlijk al eens 道玄坂で見た景色 laten horen?
    .
    pi_63896791
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 18:04 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Ik zie er niet uit als een buitenlander
    Handig.
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 19:56 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    10 x, sick. Het kan idd nooit kwaad om het zekere over het onzekere te nemen nee ;x Maar denk je dat ze ook meteen gaan bellen om te kijken of je nog enrolled bent?
    Eerste twee keer wel.. Omdat ik de registratie papieren voor mijn fiets niet bij me had. Daarna altijd wel.
    pi_63924544
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 18:57 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Ik krijg gewoon een studentenvisum voor een jaar. Weet niet hoe het zit, maar stage lopen kan gewoon op die visum.
    naja, dat probleem heb ik dus ook gehad. ik had studentenvisum voor een jaar (met multiple entry geregeld in japan). maar toen ik na mn studie ging rondreizen kreeg ik bij terugkomst een toeristenvisum. moest dus halverwege mn stage naar taiwan voor een nieuwe toeristenvisum. daarnaast werk ik dus illegaal...

    en idd, die euro/yen koers is echt om te janken... mn kamer is een stuk duurder geworden in vergelijking met augustus.
    pi_63952525
    Ik moet nog hotels regelen in Osaka, Kyoto en Tokyo in maart/april. Iemand tips?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 12 december 2008 @ 09:27:19 #126
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_63953664
    voor osaka zou ik voor Hotel Raisan South gaan. het heet hotel maar is nog vrij cheap daar. ik zat er dit jaar 4 dagen en is me goed bevallen daar.
    Voor kyoto zou ik als je 1 dag gaat, voor hostel, Waraku-an gaan. interieur van deze hostel is zo MOOI! reden dak zeg als je 1 dag gaat. Er is geen airco daar xD
    en in tokyo zat ik bij een hostel in uguisudani. op 5 minuten van de JR yamanote lijn en direct access dus naar akiba ikebukuro en shibuya Dit was mijn main hostel

    Osaka Raisan south: http://www.raizan.com/raizan-english/main.html let erop dat je raisan south neemt, die heeft namelijk geen curfew
    Kyoto Waraku-An: http://gh-project.com/e/home.html
    tokyo convenience house NIPPORI: http://www.conveniencehouse.com/En/

    [ Bericht 30% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 12-12-2008 09:32:22 ]
    pi_64265060
    Welke mede-Japangek kan en wil mij helpen iets te vertalen. Het gaat om een tekst op een torii bij de Inari-shrine bij Kyoto. Ik kom zelf al een heel eind, maar ik twijfel over het laatste stuk:














    Ik ben al zover dat ik snap dat er iets gezegd wordt over wanneer deze torii daar is neergzet, maar kan het niet exact vertalen. Jaar 61, maand 9 van Showa, so far so good. En dan. Hoe moet ik het bold stuk vertalen? Iets met een prachtige dag en het bouwen van (de torii)?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 22 december 2008 @ 23:49:26 #128
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_64267088
    misschien dat het grofweg betekent
    this is a day of celebration ofzo O_o
    ben zo slecht in kanji -_____-
    pi_64272968
    吉日 (きちじつ) betekent: lucky day, an unspecified day of the month, used on diplomas etc
    建 (けん) betekent: buid
    之 (ゆき) betekent: of, this
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:52:36 #130
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64280169
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 23:27 schreef JustJap het volgende:
    Wel grappig trouwens, ben via forum in contact gekomen met 3 jappeners, willen nu alleaal guide op mijn vakantie volgend jaar
    Weet iemand hoe serieus ze dat menen?
    Zelfde soort iets: via internet gast uit omgeving Kyoto leren kennen, heeft een paar keer Japanse artikelen besteld en doorgestuurd. Vroeg ook fo we langs kwamen als we op vakantie zijn.
    Is dat serieus bedoeld, of zeggen ze het uit beleefdheid?
    Beetje lastig inschatten...
    En hoe gaat zoiets, verwachten ze bv. dat je iets meeneemt ofzo, wat zijn gewoontes in dat soort situaties?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_64282535
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:52 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Weet iemand hoe serieus ze dat menen?
    Zelfde soort iets: via internet gast uit omgeving Kyoto leren kennen, heeft een paar keer Japanse artikelen besteld en doorgestuurd. Vroeg ook fo we langs kwamen als we op vakantie zijn.
    Is dat serieus bedoeld, of zeggen ze het uit beleefdheid?
    Beetje lastig inschatten...
    En hoe gaat zoiets, verwachten ze bv. dat je iets meeneemt ofzo, wat zijn gewoontes in dat soort situaties?
    serieus bedoeld.

    Iets typisch Nederlands geven ofzo.
    leven als een koning
    pi_64290007
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 23:49 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    misschien dat het grofweg betekent
    this is a day of celebration ofzo O_o
    ben zo slecht in kanji -_____-
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 04:46 schreef captaintokyo het volgende:
    吉日 (きちじつ) betekent: lucky day, an unspecified day of the month, used on diplomas etc
    建 (けん) betekent: buid
    之 (ゆき) betekent: of, this
    Ik heb niets belangrijks gemist dus zo te zien. Thanks
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_64608227
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 09:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    voor osaka zou ik voor Hotel Raisan South gaan. het heet hotel maar is nog vrij cheap daar. ik zat er dit jaar 4 dagen en is me goed bevallen daar.
    Voor kyoto zou ik als je 1 dag gaat, voor hostel, Waraku-an gaan. interieur van deze hostel is zo MOOI! reden dak zeg als je 1 dag gaat. Er is geen airco daar xD
    en in tokyo zat ik bij een hostel in uguisudani. op 5 minuten van de JR yamanote lijn en direct access dus naar akiba ikebukuro en shibuya Dit was mijn main hostel

    Osaka Raisan south: http://www.raizan.com/raizan-english/main.html let erop dat je raisan south neemt, die heeft namelijk geen curfew
    Kyoto Waraku-An: http://gh-project.com/e/home.html
    tokyo convenience house NIPPORI: http://www.conveniencehouse.com/En/
    Late reactie: dank voor de tips. Kyoto zit iig vol, helaas. Maar ik zoek verder
    Voor Tokyo en Osaka heb ik al wat aanvragen voor de deur uit gedaan. Eens kijken of daar nog plek is.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_64610375
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 19:25 schreef JustJap het volgende:
    Is 865 euro voor vliegreis 3 weken Japan een goede deal?
    21-07-09 -> 12-08-09 met Finnair vanaf Dusseldorf naar Tokyo.

    En nog even 2 vragen:

    -Ik kan dezelfde reis boeken via Cheaptickets en via Finnair zelf. De prijs verschilt maar 1 euro, maar zitten er nog verschillen in kosten in toeslagen en verzekeringen etc? Wat is goedkoper?

    -Zijn de tijden voor de terugreis vanaf Tokyo in Japanse tijd of lokale tijd? (eerste keer dat ik ga vliegen ^^)
    865 euro in het hoogseizoen klinkt niet slecht. Mocht je eerder kunnen vertrekken (01-07-09), dan kun je met British Air naar Tokyo vliegen voor minder dan 630 euro. Dan gaat het om een vlucht vanaf Amsterdam via London Heathrow. Het hoogseizoen zelf is een stuk duurder.
    pi_64673751
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef speknek het volgende:
    Leent zich wel goed voor een spelletje raad de plek :

    [ afbeelding ]
    gezien er nog geen reactie op deze post is: Fushimi Inari ^^
    (heb em ook tot de top gelopen )
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      maandag 5 januari 2009 @ 11:13:07 #136
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64679147
    Ik ook. Mid-Zomer .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 5 januari 2009 @ 11:16:11 #137
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64679240
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 11:12 schreef Pheno het volgende:
    Late reactie: dank voor de tips. Kyoto zit iig vol, helaas. Maar ik zoek verder
    Voor Tokyo en Osaka heb ik al wat aanvragen voor de deur uit gedaan. Eens kijken of daar nog plek is.
    In Kyoto zat ik in Ryokan Rakucho. Het bad is niks, de kamers een beetje klein, maar wel gewoon een degelijke, schone ryokan met mooie tuin voor heel cheap. En niet onbelangrijk in Japan: ze zijn aan buitenlanders gewend.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64681453
    Ah, ziet er idd tof uit.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 5 januari 2009 @ 12:35:00 #139
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64681865
    Net een Ryokan in Hakone geboekt:
    http://www.hakone-mikawaya.com/09en-standard%20rooms.html
    Lijkt me zo cool... Traditionele Japanse kamer, met zo'n bad op balkon en als het meezit kersenbloesemuitzicht

    En tickets voor Andre Rieu, die blijkt van 28-30 maart in Tokyo op te treden. Leek me altijd al een keer lachen om zo'n show te zien, nu helemaal mooi, tussen de Japanners
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 5 januari 2009 @ 13:07:42 #140
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_64683023
    godver vette timing xD
    arg heb zin om weer terug te gaan naar japan lol
      maandag 5 januari 2009 @ 17:22:34 #141
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_64693432
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 01:25 schreef SureZal het volgende:

    [..]

    gezien er nog geen reactie op deze post is: Fushimi Inari ^^
    (heb em ook tot de top gelopen )
    Verrek, nu je het zegt

    Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 5 januari 2009 @ 19:55:16 #142
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64700320
    Een paar honderd torii.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64710076
    Nog twee maanden te gaan en nog geen planning woohooo
    なんだっけ
      maandag 5 januari 2009 @ 23:48:59 #144
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64712625
    Nog twee maanden te gaan en deze planning woohoo

    8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
    2 nachten Hiroshima (1 dag Miyajima, Himeji op weg naar Kyoto)
    5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
    2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
    2 nachten Tokyo

    Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_64717220
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 07:53 schreef Pheno het volgende:
    Ik moet nog hotels regelen in Osaka, Kyoto en Tokyo in maart/april. Iemand tips?
    Ik zit momenteel voor 5 dagen/4 nachten in Hotel New Hankyu Annex voor 31,500(JPY). Zo'n 280.- Euro denk ik. Dit is overigens incl. ontbijt.
    Kwam (vanuit Hong Kong) wat later aan dan gepland, was niet op de hoogte van het tijdsverschil van +1 uur. Kon zonder problemen inchecken, had gewoon via internet de kamer gereserveerd: http://www.hankyu-hotel.com/hotels/20shhannex/index_en.html Redelijk eenvoudig systeem! Voor het reserveren zelf is geen creditcard benodigd, bij aankomst natuurlijk wel.
    De kamer zelf is groot genoeg voor 1 persoon, ben zelf Chinees en maar 1.70 Het is btw gewoon een standard room, maar meer heb ik niet nodig. Er is een waterkoker (schoon) met groene thee, koelkastje (zelf gevuld met Asahi bier ) Ook is er een 20" lcdtv aanwezig van Panasonic, maar er was niks bijzonders op tv dus maar 5 minuten aan gehad. Heb mijn Samsung NC10 lekker bij me Oh ja, er is nog een snelle UTP internetverbinding aanwezig met netwerkkabel. Zit bij de kamerprijs inbegrepen.

    De badkamer is tenslotte van alles voorzien, en ook erg schoon en groot genoeg!

    Ga zo even naar Hep Five Shopping Centre en iets later naar Dotonbori!

    Interessante site: http://www.happyjappy.com/osaka/



    [ Bericht 0% gewijzigd door ck2000 op 06-01-2009 05:15:37 ]
      dinsdag 6 januari 2009 @ 08:31:09 #146
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64718060
    In Kyoto krijgt http://www.palacesidehotel.co.jp/ wel aardige reviews op Tripadvisor (was no. 6, nu iets afgezakt naar no. 9).
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_64718945
    Ik snap alleen nooit waarom die japanners denken dat een twin room meteen 2 single bedden moeten zijn. Ik ben getrouwd, zelfs van god mag ik nu....
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_64718998
    Een twin room is overal ter wereld een kamer met 2 bedden.
    Als je een tweepersoonsbed wilt, dan moet je een double room boeken.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 09:39:15 #149
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64719133
    Yep, alleen schijnt een double in Japan nogal klein te zijn, dus wat dat betreft is het misschien toch handiger om een twin te boeken, zelfs als je getrouwd bent
    Voorbeeld:
    double: 140cm×195cm
    twin: 110cm×195cm 2bed
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 09:43:25 #150
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_64719238
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef MissMSX het volgende:
    Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
    Wij zijn tot het meer halverwege geweest.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_64719374
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 09:33 schreef Liejannuh het volgende:
    Een twin room is overal ter wereld een kamer met 2 bedden.
    Als je een tweepersoonsbed wilt, dan moet je een double room boeken.
    Dat wist ik niet eens

    Maar doubles zie ik dan verdomd weinig in Japan Ik ben nu wat aan het rondkijken, maar twins zijn echt het meest aangeboden.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:57:14 #152
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64721276
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef matthijst het volgende:
    Nog twee maanden te gaan en deze planning woohoo

    8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
    2 nachten Hiroshima (1 dag Miyajima, Himeji op weg naar Kyoto)
    5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
    2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
    2 nachten Tokyo

    Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
    Prima planning. Bijna zoals ik het ook zou doen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:42:45 #153
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64722754
    "Bijna"?
    Nog tips?
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:57:15 #154
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64723327
    Kamakura en Yokohama zijn allebei niet zo bijzonder, alhoewel ik snap dat je op je eerste reis zoveel mogelijk kruisjes wil zetten, ik zou dan eerder nog wat rondsjokken door Tokyo. Misschien zelfs als je de grote toeristische dingen gedaan hebt wat door de buitenwijken, om meer een idee van het Japanse leven te krijgen. Of een nachtje in Nikko blijven, de natuur eromheen schijnt ook prachtig te zijn. Osaka heb ik zelf nooit gedaan, maar daar heb ik best spijt van, dus ik denk dat je dat wel moet doen. Ook omdat je vrij lang in Kyoto hebt, die stad kun je in principe vrij snel doen. En vergeet dus Fushimi Inari niet als je in Kyoto bent.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64743106
    Ik vond Matsushima ook erg mooi en bijzonder. Is een uurtje of 2 of 2,5 treinen vanaf Tokyo en prima te doen met een Japan Rail Pass.

    En qua tempels tussen Kyoto en Nara in, vond ik de Byodu In ook geweldig mooi. Dat is dus de tempel die op de 10 yen munt staat.

    Briljante dagtrip vanuit Kyoto is het Miho Museum. Briljante lokatie, geweldig mooi museum!
      dinsdag 6 januari 2009 @ 20:29:12 #156
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64744030
    Uji toch? Jammer genoeg is dat zelf een ontzettend bejaardendorp. Ze zeiden altijd dat Japan het meest vergrijsde land ter wereld was, maar ik had er nooit wat van gemerkt. Dat kwam dus omdat ze allemaal in Uji zaten .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64744354
    In Uji idd!
    Ik zie net op Wiki dat er een exacte kopie van die tempel op Hawaii staat. Dat is dan ook wel weer tof.
    pi_64745822
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef matthijst het volgende:
    Nog twee maanden te gaan en deze planning woohoo

    8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
    2 nachten Hiroshima (1 dag Miyajima, Himeji op weg naar Kyoto)
    5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
    2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
    2 nachten Tokyo

    Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
    Ik ga voor een jaar. Had wel wat opgezocht enzo, maar nu denk ik zo van. Ik zie het wel als ik daar ben. 2/3 maanden vrij reizen moet wel genoeg zijn. En anders kan ik nog weekend trips doen tijdens studie of stage.
    なんだっけ
    pi_64753018
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:13 schreef speknek het volgende:
    Ik ook. Mid-Zomer .
    Ik ook. Lekker zweten he?
    En dan onderweg door zo'n oud japannertje voorbij geraced worden!
    Go ahead, make my day.
    pi_64780256
    Hmm.. Ik ga in maart al naar Japan terwijl studie pas in april begint. Zit er aan te denken om een maand een kamer te huren in Tokyo en van daaruit wat dagtrips doen.

    Heb gaijinpot en sakura al doorgespit voor een aantrekkelijke kamer. Zijn er andere adressen voor kamers die aantrekkelijk geprijsd zijn?
    なんだっけ
    pi_64816951
    Je studeert toch in Tokyo? Zou het niet interessanter zijn om bijvoorbeeld een kamer te huren in Kyoto/Osaka en dan in die richting dagtrips te gaan doen? Je zult wanneer school begint niet meer zo snel in die richting gaan denk ik.
    pi_64824897
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 16:56 schreef Jossos het volgende:
    Je studeert toch in Tokyo? Zou het niet interessanter zijn om bijvoorbeeld een kamer te huren in Kyoto/Osaka en dan in die richting dagtrips te gaan doen? Je zult wanneer school begint niet meer zo snel in die richting gaan denk ik.
    Ik heb in augustus en januari ook nog vrij om te reizen.
    Was van plan om in maart Tokyo en omgeving alvast te verkennen.
    なんだっけ
    pi_64826659
    een vraagje voor iemand die naar tokyo is geweest, is de reis en het verblijf daar nou echt zo duur
    Peace And Tranquility To Earth
      donderdag 8 januari 2009 @ 21:18:31 #164
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64826932
    Ja, maar eten kun je er weer heel goedkoop.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64836271
    hoe lang ben je geweest, waar en hoe duur ongeveer? ik ben ook van plan om een keer naar toe te gaan lijkt me echt een hele andere wereld
    Peace And Tranquility To Earth
      vrijdag 9 januari 2009 @ 08:47:08 #166
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64839826
    4 Maanden in Tokyo en wat rondreizen, maar het is niet echt vergelijkbaar, want we kregen een gigantische beurs van de Japanse overheid (12000 euro ofzo) die we er helemaal doorheen hebben gejaagd.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 08:48:50 #167
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_64839841
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:11 schreef Vet-Boter het volgende:
    een vraagje voor iemand die naar tokyo is geweest, is de reis en het verblijf daar nou echt zo duur
    Reis was wel prijzig, maar dat was dan ook een drieweekse rondreis met Djoser.
    Verblijf in Tokyo viel me erg mee. Net zoals in elke wereldstad kun je het zo duur maken als je zelf wilt qua eten en drinken.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 9 januari 2009 @ 09:53:27 #168
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64841294
    Ik heb 3 weken gepland in maart. Twee personen denk ik op 6000 euro uit te komen.
    Zo opgebouwd:

    1482 twee tickets
    800 Japan Rail pass twee weken
    1097 8 nachten Sunroute Plaza Shinjuku
    185 2 nachten Comfort Hotel Hiroshima
    462 5 nachten Kyoto Palace Side
    891 2 nachten Ryokan Hakone
    274 2 nachten Sunroute Plaza Shinjuku
    800 eten
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_64841513
    Zo! Dat zijn behoorlijk dure hotels allemaal!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 10:17:22 #170
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64842040
    Vooral die ryokan in hakone, holy crap . Dat wordt waarschijnlijk een hele mooie.

    Nu ik er zo over nadenk, wij zijn ook een keer met het Lab naar een ryokan in Hakone geweest. Moest iedereen 30 euro potten, bleek dat m'n vriendin en ik in een gigantische kamer zaten, en de rest van het lab (20 man ofzo) met z'n allen in een vergelijkbare kamer . Ach ja, wij waren gasten heh. Maar dat moet dan ook wel duur geweest zijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:24:30 #171
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64844540
    Tokyo viel wel mee, vind ik, 8 nachten, was een vd goedkopere die wel een goede recensie kreeg.
    Kyoto is heel goedkope.
    Hakone inderdaad schandlig duur, maar da's in traditioneel Japans hotel, met zo'n bad op het balkon en Japans ontbijt + avondeten op je kamer gebracht, je betaalt dus vooral voor die ervaring.
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 15:30:18 #172
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_64853845
    140 euro per nacht een van de goedkopere die een goede recensie kreeg? Zit ontbijt en diner daarbij inbegrepen?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 9 januari 2009 @ 15:54:12 #173
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64855015
    Neu, gewoon een kamer....

    Ik kijk altijd op Tripadvisor welke een beetje hoog scoren en dan vervolgens naar de prijs... Deze kwam er redelijk uit... Je moet toch ergens op afgaan...
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 11 januari 2009 @ 14:01:24 #174
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_64912852
    Dankzij Lipton is eindelijk een van mijn grote Japan-mysteries opgelost: "Waar komt toch die heerlijke geur vandaan die je zoveel ruikt in Japan?"

    Dacht eerst dat het een soort wierook was, omdat ik het voornamelijk in de buurt van tempels rook. Maar na een kopje "Indoneasian tea Sencha Tradition" blijkt het de Osmanthus fragrans aurantiacus (kinmokusei) te zijn.

    * MissMSX is so happy now

    -edit- Kan het natuurlijk nog steeds wierook zijn, maar dan wel van die bloemen dus

    [ Bericht 1% gewijzigd door MissMSX op 11-01-2009 14:25:51 ]
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_64967862
    Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is .
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      maandag 12 januari 2009 @ 23:02:31 #176
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_64971981
    Hoe lang ga je?

    Daarnaast zal het ook van je eigen insteek afhangen of je wat vlotter meer hotspots wil zien, of wat meer tijd wil uittrekken voor een stad. Ik denk niet dat zo objectief te zeggen is wat nu eigenlijk leuker is. Je kunt ook altijd ter plaatse nog besluiten of je nog langer ergens wil blijven of naar de volgende locatie wil.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_64972189
    Alles is nog variabel op dit moment. Het plan is er, over een jaar of 3 te gaan. En dan 'lang genoeg' om een leuke tijd te hebben, ik vermoed een week of 3. Zal ook afhankelijk zijn van het gespaarde bedrag op dat moment. Wat leuker is weet ik niet. Als je overal 'even snel' langsgaat, krijg je misschien niet veel mee van de cultuur, maar vooral veel mooie foto's. Maar als je echt alleen in bijv Tokyo blijft hangen, zie je vooral de grote stad en weer niet de tempels en natuur die ook zo mooi is ...

    Vandaar dat ik het hier maar even vraag . Heb nog een paar jaar om alles te plannen, maar wil wel al wat ideetjes opdoen.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_64972308
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Chicolate het volgende:
    Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is .
    Al had je een rijbewijs, dan mag je in Japan nog niet rijden

    Maar gewoon doen waar je het zelf het beste bij voelt; lekker rustig vanuit één stad de omliggende steden verkennen, bijvoorbeeld vanuit Kyoto naar Osaka, Kobe, Himeji, Nara, Uji enzo of een echte rondtrekreis maken van stad naar stad, bijvoorbeeld van Tokyo naar Nagana, naar Kyoto, Osaka, Kobe, Hiroshima, Fukuoko, Nagasaki.
    pi_64974290
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 23:09 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Al had je een rijbewijs, dan mag je in Japan nog niet rijden


    Waarom niet? Ik kan met een internationale rijbewijs prima terecht in Japan.
    なんだっけ
    pi_64975138
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 23:47 schreef Crashcat het volgende:
    Waarom niet? Ik kan met een internationale rijbewijs prima terecht in Japan.
    Ik had begrepen dat het NL'se rijbewijs niet voldeed aan de Japanse standaard en je alleen als Australiër of Amerikaan een auto kon huren.

    Maar ik lees nu weer iets anders
    quote:
    Foreigners can drive in Japan with a recognized international driving permit for up to one year after entering the country. Recognized international driving permits must be obtained in your home country, usually through the national automobile association, before you leave for Japan.

    Japan recognizes only international driving permits which are based on the Geneva Convention of 1949. A few countries, including Belgium, France, Germany and Switzerland, however, issue international driving permits which are based on different conventions. Those permits are not valid in Japan.

    Instead, holders of a French, German or Swiss driver's license can drive in Japan, for up to one year, with an official Japanese translation of their driver's license from their respective country's embassy or consulate in Japan. People from other countries whose international driving permits are not recognized by Japan must obtain a Japanese driver's license in order to drive in Japan.

    A Japanese driver's license is required for all drivers who stay in Japan for more than one year. Only if you leave Japan for more than three consecutive months are you again allowed to use an international driving permit.
    Goed te weten dat je met een 'Nederlands'internationaal rijbewijs dus mag rijden daar.
    pi_64979515
    Chicolate, Tokyo, Kyoto en Hiroshima (en de bijbehorende omgeving) zijn wat mij betreft de Must See's. En dan zijn het ook nog eens prima uitvalsbases om wat side trips te doen.
    pi_64979601
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:13 schreef Liejannuh het volgende:
    Chicolate, Tokyo, Kyoto en Hiroshima (en de bijbehorende omgeving) zijn wat mij betreft de Must See's. En dan zijn het ook nog eens prima uitvalsbases om wat side trips te doen.
    Ik vond Osaka ook erg leuk.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_64979811
    Ik ben maar een middagje in Osaka geweest. Vond het ook erg leuk, maar het is maar een half uurtje treinen vanaf Kyoto dus heb ik er niet overnacht. Al had ik geweten dat het zo leuk was, dan had ik er meer tijd doorgebracht.
    pi_64979947
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:29 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik ben maar een middagje in Osaka geweest. Vond het ook erg leuk, maar het is maar een half uurtje treinen vanaf Kyoto dus heb ik er niet overnacht. Al had ik geweten dat het zo leuk was, dan had ik er meer tijd doorgebracht.
    Ik vond het nachtleven er leuker dan in Tokyo.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_64980042
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:36 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ik vond het nachtleven er leuker dan in Tokyo.
    Hehehehehe, ik ben in Tokyo niet verder gekomen dan de karaokebar! Verder was ik 's avonds meestal helemaal versleten van het de hele dag rondlopen op verschillende lokaties.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 09:54:27 #186
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64980334
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Chicolate het volgende:
    Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is .
    Japan heeft zo goed als geen omgeving . De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 09:57:07 #187
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64980400
    Het nachtleven van Tokyo is nogal moeilijk. Veel van de bars en clubs zitten ergens driehoog achter, waarbij je dus maar moet zien waar je uitkomt, of op hele afgelegen locaties.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64981211
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:57 schreef speknek het volgende:
    Het nachtleven van Tokyo is nogal moeilijk. Veel van de bars en clubs zitten ergens driehoog achter, waarbij je dus maar moet zien waar je uitkomt, of op hele afgelegen locaties.
    In Rappongi heb je wel wat leuke moderne bars. Wij gingen meestal op de gok 3 hoog ergens eten (nooit tegengevallen) en doken daarna een Arcade in! Daarna keken we uit welke deur of lift de meeste salary-men dronken uit kwamen rollen!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_64997474
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Japan heeft zo goed als geen omgeving . De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
    Japan heeft geen omgeving. Wat een loze opmerking. Het is gewoon platteland zoals je dat overal vindt, dat moet je op waarde weten te schatten, dat je er persoonlijk niets aan vindt zegt vrij weinig over wat er echt te vinden is. Er is een reden dat Tokyo 's nachts leeg loopt, want alle forenzen gaan naar de plaatsen waar het wel prettig wonen is, dat meestal een uur of langer treinen van het 'echte' Tokyo.

    Ik ben absoluut geen voorstander van het grootste deel van je tijd doorbrengen in Tokyo als je 'het echte Japan' wilt zien. Dat is net zoals naar Amsterdam gaan om 'het echte Nederland' te zien.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:38:33 #190
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_64997746
    Platteland zoals je dat overal vindt? Het zijn praktisch alleen bergen en steden, je moet soms drie uur reizen voordat je iets anders ziet. Overigens vind ik Tokyo vooral Japan in het extreme, en daar ga je toch voor naar een ander land.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_64997786
    Hokkaido heeft anders prachtige natuur.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_64998109
    Heb een wandeling gedaan bij kawaguchi-ko, eerst door een dorpje met typische countryside huisjes (die je inderdaad wel op meer plekken ziet) en daarna lekker de natuur in. Goed het was inderdaad net de eifel alleen dan honderden kilometers verder weg, maar ik vond het wel prettig even rust en natuur.

    Ook gewandeld in takayama (daar kom je dan af en toe wel een tempeltje tegen) en op Miyajima de berg op (meer jungle achtig, en elke 100 meter een bordje met hoeveel meter het nog naar de top is en hoeveel terug )
    pi_64999178
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Japan heeft zo goed als geen omgeving . De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
    Bedoel met omgeving de natuur ipv de stad. En die is er, als ik de foto's mag geloven .

    Alvast bedankt voor de tips! Kan er nu al wat mee .
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_65002309
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:38 schreef speknek het volgende:
    Platteland zoals je dat overal vindt? Het zijn praktisch alleen bergen en steden, je moet soms drie uur reizen voordat je iets anders ziet. Overigens vind ik Tokyo vooral Japan in het extreme, en daar ga je toch voor naar een ander land.
    Je bent duidelijk niet genoeg de stad uit geweest. Japan is echt niet enkel lelijk beton en bergen. Je kunt praktisch alle soorten landschappen wel terugvinden met een beetje rondreizen. Er zijn inderdaad wel veel bergen, dat wel..

    Je doet net als buitenlanders die hier komen en nergens anders heen gaan als naar Amsterdam en de Kinderdijk, en dan besluiten dat Nederland niets anders is dan hoeren, wiet, molens en dijken.

    Het komt neer op smaak, ik zou van mijn drie weken in Japan absoluut geen twee weken Tokyo willen doorbrengen. Jij misschien wel, ieder z'n ding.
    pi_65002657
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:49 schreef zatoichi het volgende:
    Heb een wandeling gedaan bij kawaguchi-ko, eerst door een dorpje met typische countryside huisjes (die je inderdaad wel op meer plekken ziet) en daarna lekker de natuur in. Goed het was inderdaad net de eifel alleen dan honderden kilometers verder weg, maar ik vond het wel prettig even rust en natuur.

    Ook gewandeld in takayama (daar kom je dan af en toe wel een tempeltje tegen) en op Miyajima de berg op (meer jungle achtig, en elke 100 meter een bordje met hoeveel meter het nog naar de top is en hoeveel terug )
    Ah, jij bent ook zo'n bikkel die is gaan lopen naar boven
    Wij vonden onszelf erg stoer, maar werden gruwelijk ingehaald door een turbo-Japanner

    En de natuur in Japan vind ik niet bijzonder (as in: zo is natuur op wel meer plaatsen ter wereld), maar het is zeker heerlijk om van de rust te genieten. Op onze volgende trip gaan we zeker meer van de natuur zien

    o.a. deze twee eilanden staan nog op m'n verlanglijstje

    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_65003983
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:55 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Ah, jij bent ook zo'n bikkel die is gaan lopen naar boven
    Wij vonden onszelf erg stoer, maar werden gruwelijk ingehaald door een turbo-Japanner

    [ afbeelding ]
    Geen mens tegengekomen, tot de route vanaf de kabelbaan natuurlijk...

    Maar het was dan ook eind augustus en dus verschikkelijk warm, mijn T-shirt was zeiknat van het zweet.... Maar wel ontzettend mooi en leuk!
    pi_65004113
    Volgens mij is de natuur in Japan alleen op bepaalde seizoenen echt mooi.
    なんだっけ
    pi_65005599
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:26 schreef zatoichi het volgende:

    [..]

    Geen mens tegengekomen, tot de route vanaf de kabelbaan natuurlijk...

    Maar het was dan ook eind augustus en dus verschikkelijk warm, mijn T-shirt was zeiknat van het zweet.... Maar wel ontzettend mooi en leuk!
    Wij zijn ook maar een paar mensen tegengekomen. Twee ouders en een dochtertje (respect voor haar met d'r korte beentjes!!), een groepje jonge gasten en dan die turbo-Japanner.

    Vond het geweldig om te doen, alleen m'n knieen en kuiten zijn 3 dagen gruwelijk pijnlijk geweest
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:29 schreef Crashcat het volgende:
    Volgens mij is de natuur in Japan alleen op bepaalde seizoenen echt mooi.
    Dat is een mening

    Het is maar net waar je van houdt. En de natuur is gevarieerder dan je zo op het eerste gezicht zou denken
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 13 januari 2009 @ 22:43:20 #199
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_65010008
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:47 schreef Jossos het volgende:
    Je bent duidelijk niet genoeg de stad uit geweest. Japan is echt niet enkel lelijk beton en bergen. Je kunt praktisch alle soorten landschappen wel terugvinden met een beetje rondreizen. Er zijn inderdaad wel veel bergen, dat wel..

    Je doet net als buitenlanders die hier komen en nergens anders heen gaan als naar Amsterdam en de Kinderdijk, en dan besluiten dat Nederland niets anders is dan hoeren, wiet, molens en dijken.

    Het komt neer op smaak, ik zou van mijn drie weken in Japan absoluut geen twee weken Tokyo willen doorbrengen. Jij misschien wel, ieder z'n ding.
    True. Ik heb zelf ook niks met Amsterdam. Maar als buitenlanders vragen wat ze in beperkte tijd in Nederland moeten doen, zeg ik wel altijd dat ze naar Amsterdam moeten gaan, gewoon omdat ik weet dat dat voor buitenlanders het leukste is. En dan is Tokyo nog oneindig veel toffer dan Amsterdam.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_65017606
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:29 schreef Crashcat het volgende:
    Volgens mij is de natuur in Japan alleen op bepaalde seizoenen echt mooi.
    Mwoa, ik heb toch genoeg wandelingen gemaakt Tsumago, Mt Aso naar het dorp en nog wat, maar ik vond het prima. Niets in vergelijking met Nieuw Zeeland, maar hell, er zijn maar weinig landen die zich daar mee kunnen meten.

    Het is er iig heerlijk rustig. Maar Tokyo vind ik ook tof, dus in maart doen we weer van alles een beetje.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_65018106
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 07:26 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Mwoa, ik heb toch genoeg wandelingen gemaakt Tsumago, Mt Aso naar het dorp en nog wat, maar ik vond het prima. Niets in vergelijking met Nieuw Zeeland, maar hell, er zijn maar weinig landen die zich daar mee kunnen meten.

    Het is er iig heerlijk rustig. Maar Tokyo vind ik ook tof, dus in maart doen we weer van alles een beetje.
    Ja dat is zeker een pluspunt, de rust die je vind in de natuur; zeker als het een echt wandeling is; volgens mij houden Japanners van goed georganiseerd bezichtigingen; een tempel met een goed pad en een kraampje voor snacks e.d.

    En tja de natuur alleen in bepaalde seizoenen mooi? De Sakura duurt 2 weken en de herfstkleuren misschien een maand; ik vind natuurlijk vooral mooi als het lekker groen is.
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:09:07 #202
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_65020298
    mja ik zou graag de natuur in Japan willen verkennen op mijn komende trip, alleen ik denk niet dat ik dan richting Aokigahara ga. uhm laten we erop houden dak niet graag rondloop in een bos waar mensen geregeld zelfmoord plegen tis volgens de wiki de nummer 2 zelfmoordplek van de wereld. en bij het zoeken naar plaatjes van het bos kreeg ik in google image op de eerste pagina een foto van een hangend lijk te zien mja zou daarentegen wel naar Mt Fuji willen maar ik mag hopen dak niet per se door dat bos hoef
      woensdag 14 januari 2009 @ 16:05:40 #203
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_65034114
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:

    [..]
    ... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven...
    Ik ben er nog steeds ! Beetje druk de laatste tijd, heb een nieuwe baan en werk nu tot 9 uur. Begin een echt Japanner te worden
      woensdag 14 januari 2009 @ 16:49:02 #204
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_65035950
    Eek! Time to get away boy!

    Tenzij je natuurlijk zo Japans wordt dat je elke avond met je collega's in een delerium onder de bar ligt.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_65050531
    * daanski82 heeft even aan Google gevraagt wat hij voor 1 Euro in Yen kan krijgen en Google andwoord "1 Euro = 117.375412 Japanese yen"
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_65052752
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef daanski82 het volgende:
    * daanski82 heeft even aan Google gevraagt wat hij voor 1 Euro in Yen kan krijgen en Google andwoord "1 Euro = 117.375412 Japanese yen"
    En dat was voor de kredietcrisis 160/170
    なんだっけ
    pi_65058504
    Dat was afgelopen zomer wel lekker ja!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_65058572
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    mja ik zou graag de natuur in Japan willen verkennen op mijn komende trip, alleen ik denk niet dat ik dan richting Aokigahara ga. uhm laten we erop houden dak niet graag rondloop in een bos waar mensen geregeld zelfmoord plegen tis volgens de wiki de nummer 2 zelfmoordplek van de wereld. en bij het zoeken naar plaatjes van het bos kreeg ik in google image op de eerste pagina een foto van een hangend lijk te zien mja zou daarentegen wel naar Mt Fuji willen maar ik mag hopen dak niet per se door dat bos hoef
    Klopt. Is het zelfmoord bosje geworden. Je mag er zelfs niet meer in je eentje gaan wandelen omdat je jezelf misschien 'per ongeluk' gaat proberen te vermoorden, zoals wel enkele mensen hebben beweerd toen ze betrapt werden.
    pi_65075117
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 23:08 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    En dat was voor de kredietcrisis 160/170
    maar hoe lager de yen voor ons word hoe goedkoper toch ?
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_65078711
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:18 schreef daanski82 het volgende:

    [..]

    maar hoe lager de yen voor ons word hoe goedkoper toch ?
    Voor 1 euro krijg je nu 117 yen, waar je vandezomer voor 1 euro nog 170 kreeg.
    Of omgekeerd: 10.000 yen kostte je zo'n 60 euro, terwijl je nu 85 betaalt.

    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_65106914
    sorry ik heb het verkeerd gelezen :-S
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_65161606
    tvp, ik moet nodig weer eens flink aan de bak qua japans leren, al maanden op erg laag pitje vanwege andere activiteiten
    pi_65254964
    Nog 41 dagen

    * Crashcat moet na de tentamens ook maar eens zijn Japans opvijzelen.


    en de Yen wilt maar niet zakken
    なんだっけ
    pi_65271893
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:41 schreef Crashcat het volgende:

    en de Yen wilt maar niet zakken
    Die zal ook binnenkort niet gaan veranderen, hoogstens wordt 'ie nog slechter voor ons

    Ik ben trouwens sinds december als vertaler aan de slag bij een medisch bedrijf. Medisch vertalen is echt fucking saai
    pi_65293428
    Ik wilde deze zomer naar Japan helaas heb ik de plannen moeten wijzigen maar over drie weken komt mijn iaito uit Japan. Wel erg jammer dat de yen zo sterk is geworden in een relatief korte tijd.

    Heb een paar maanden geleden met een student japans uit Leiden gesproken en ik was onder de indruk van het gemak waarmee hij sprak (was in gezelschap van twee oudere japanse dames). Ik kreeg meteen weer zin om verder te gaan met japans dus ga maar weer eens op zoek naar de boeken, programma's en studies.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      vrijdag 23 januari 2009 @ 13:57:13 #216
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_65344122


    Gisteren liet een student mij deze foto zien. Denk niet dat het nodig is om het uit te leggen voor de mensen die in Japan zijn geweest.
    pi_65344362
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Binsentu het volgende:
    [ afbeelding ]

    Gisteren liet een student mij deze foto zien. Denk niet dat het nodig is om het uit te leggen voor de mensen die in Japan zijn geweest.
    En ik vond deze altijd al grappig:

    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 23 januari 2009 @ 23:40:35 #218
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_65362147
    haha idd
    vaak genoeg meegemaakt dat eeen japanner tegen mijn schouder in slaap viel xD
      zaterdag 24 januari 2009 @ 00:41:41 #219
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_65363938
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Binsentu het volgende:
    [ afbeelding ]

    Gisteren liet een student mij deze foto zien. Denk niet dat het nodig is om het uit te leggen voor de mensen die in Japan zijn geweest.
    Briljant .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_65372625
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Binsentu het volgende:
    [ afbeelding ]

    Gisteren liet een student mij deze foto zien. Denk niet dat het nodig is om het uit te leggen voor de mensen die in Japan zijn geweest.
    ikke nog niet. kan je is een kleine uitleg geven
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
      zondag 25 januari 2009 @ 10:26:13 #221
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_65378323
    quote:
    Op zaterdag 24 januari 2009 23:40 schreef daanski82 het volgende:

    [..]

    ikke nog niet. kan je is een kleine uitleg geven
    De trein en metro zijn iedeale plekken voor de gemiddelde Japanner om even een uiltje te knappen. Soms echter is het meer een uil dan een uiltje en krijg je dit soort taferelen
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_65381886
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 10:26 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    De trein en metro zijn iedeale plekken voor de gemiddelde Japanner om even een uiltje te knappen. Soms echter is het meer een uil dan een uiltje en krijg je dit soort taferelen

    Tja in Nederland doe ik dat ook altijd, al heb ik wel het gevoel dat dat niet echt sociaal geaccepteerd is (boeit me verder niet, ik slaap heerlijk in het OV...). Toen ik op vakantie was in Japan ging ik dan ook gelijk helemaal mee in het slapen; zodra ik in de metro zat was het lekker dutten daaro. Heerlijk hoor.
    pi_65407620
    Ik wil dit jaar eigelijk naar Japan.

    Heeft iemand ervaring met groepsreizen (van Fox)?
    Ik vond dit wel wat
    http://www.fox.nl/groepsr(...)80_algemeen.asp?sr=1
    "You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
      maandag 26 januari 2009 @ 04:12:17 #224
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_65409152
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 13:07 schreef zatoichi het volgende:

    [..]

    Tja in Nederland doe ik dat ook altijd, al heb ik wel het gevoel dat dat niet echt sociaal geaccepteerd is (boeit me verder niet, ik slaap heerlijk in het OV...). Toen ik op vakantie was in Japan ging ik dan ook gelijk helemaal mee in het slapen; zodra ik in de metro zat was het lekker dutten daaro. Heerlijk hoor.
    moet zeggen dat ik nooit in de JR line of metro heb zitten slapen
    in de SHinkansen van en naar shin Osaka heb ik echter heerlijk zitten slapen XD
    damn die stoelen zaten lekker
    pi_65410353
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 01:21 schreef Scarface2004 het volgende:
    Ik wil dit jaar eigelijk naar Japan.

    Heeft iemand ervaring met groepsreizen (van Fox)?
    Ik vond dit wel wat
    http://www.fox.nl/groepsr(...)80_algemeen.asp?sr=1
    Het klinkt mij als heel erg gehaast in de oren. Maar ik ben 22 dagen in Japan geweest en had daar nog wel langer kunnen blijven. En ik heb (inclusief ticket, treinpas en alle andere uitgaven) toch zeker 1400 euro minder uitgegeven dan die reis van Fox kost!
      maandag 26 januari 2009 @ 09:03:01 #226
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_65410365
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 04:12 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    moet zeggen dat ik nooit in de JR line of metro heb zitten slapen
    in de SHinkansen van en naar shin Osaka heb ik echter heerlijk zitten slapen XD
    damn die stoelen zaten lekker '
    Doe het zelf ook wel vaak, maar ik heb moeite met wakker worden op het juiste station. Meer dan eens wakker geworden op een station waar ik nog nooit van heb gehoord met een sliert speeksel uit m'n mond.
    pi_65410435
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 01:21 schreef Scarface2004 het volgende:
    Ik wil dit jaar eigelijk naar Japan.

    Heeft iemand ervaring met groepsreizen (van Fox)?
    Ik vond dit wel wat
    http://www.fox.nl/groepsr(...)80_algemeen.asp?sr=1
    19 dagen voor twee landen? Nah, ik zou het niet doen. Als je dan toch perse georganiseerd wilt gaan kun je beter een langere tijd met een andere organisatie gaan. Of heeft fox nog een "japan-only" reis?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 26 januari 2009 @ 09:58:09 #228
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_65411445
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 01:21 schreef Scarface2004 het volgende:
    Ik wil dit jaar eigelijk naar Japan.

    Heeft iemand ervaring met groepsreizen (van Fox)?
    Ik vond dit wel wat
    http://www.fox.nl/groepsr(...)80_algemeen.asp?sr=1
    Veel te duur, en Korea wil je toch niet naartoe.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_65411471
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 23:40 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    haha idd
    vaak genoeg meegemaakt dat eeen japanner tegen mijn schouder in slaap viel xD
    Ik had het andersom
    pi_65414138
    Ik heb nog nooit zoiets gedaan, kwam die die website tegen en dacht dat het wel een goeie deal was.
    Ze hebben er ook nog 1 voor 15 dagen vanaf 3000 euro.
    klik

    Ik ben een leek op dat gebied.
    wat hadden jullie gedaan, site van D-reizen iets boeken?
    "You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
      maandag 26 januari 2009 @ 11:45:35 #231
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_65414342
    Dat is al een veel beter reisschema. Ik heb zelf alles zelf geregeld, de meeste hier wel denk ik.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_65414546
    Volgende keer regel ik het zelf. In Hiroshima beginnen en dan via Osaka en Kyto naar Tokyo. En dan nog een weekje shillen op Haikaido.

    Al wil ik eerst nog 3 weken naar Macau/Hong Kong, Taiwan en Shangai. Lijkt me wel een mooie combi.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_65422965
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 11:38 schreef Scarface2004 het volgende:
    Ik heb nog nooit zoiets gedaan, kwam die die website tegen en dacht dat het wel een goeie deal was.
    Ze hebben er ook nog 1 voor 15 dagen vanaf 3000 euro.
    klik

    Ik ben een leek op dat gebied.
    wat hadden jullie gedaan, site van D-reizen iets boeken?
    Ik ben bijna 30 dagen geweest met sawadee en voor komend voorjaar zelf geregeld.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_65423525
    Ik ben met Djoser geweest. 21 dagen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_65777579
    Ik zit te dubben. Zal ik een kamer nemen in Asakusa of Shinjuku. Het is respectievelijk 8m2 en 5m2.
    Het is voor anderhalve maand voordat ik verkas naar Saitama.
    なんだっけ
    pi_65778641
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 19:44 schreef Crashcat het volgende:
    Ik zit te dubben. Zal ik een kamer nemen in Asakusa of Shinjuku. Het is respectievelijk 8m2 en 5m2.
    Het is voor anderhalve maand voordat ik verkas naar Saitama.
    Ik zou voor Shinjuku gaan. Maar 5 m^2 is wel erg klein zeg >< Als je van veel entertainment in de buurt houd iig voor Shinjuku gaan.

    Asakusa is volgens mij weer dicht bij akihabara...en je kan zo nu en dan ws een live van de asakusa jinta meepikken daar
    leven als een koning
      donderdag 5 februari 2009 @ 20:39:52 #237
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_65779523
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 19:44 schreef Crashcat het volgende:
    Het is 5m2.
    Lolwut . Is het een capsule hotel?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_65779738
    Anders zit ik gelijk aan de 75k ipv. 64k yen.

    Bijna capsule hotel?
    なんだっけ
    pi_65782456
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 20:46 schreef Crashcat het volgende:
    Anders zit ik gelijk aan de 75k ipv. 64k yen.

    Bijna capsule hotel?
    [ afbeelding ]
    Sakura house is wel een dure grap altijd ja Ikzelf had een kamer van 100k ;x

    In Setagaya zouden wel wat 40-50k ish kamers zijn, maar weet de details niet echt atm Maar das bv ook wel een aardige locatie.

    Ik zou toch voor Shinjuku gaan als het een beetje in de buurt van de actie zit ;x Hoe vaak ga je op je kamertje zitten? Zit er niet ook een huiskamer in dat huis?

    Ik zou voor die paar man(10k's) trouwens gewoon proberen een grotere kamer te fixen wel...5 m^2 gaat je waarschijnlijk zeker opbreken iig. Het is maar voor anderhalve maand, dus zo groot zijn die bijkomende kosten dan toch ook niet? En je krijgt er wel genoeg voor terug vind ik.
    leven als een koning
    pi_65785014
    Er is eentje van 10,5m2 van 77k in Nakano, wat 10 min van Shinjuku is.
    Maar Asakusa is niet echt aan te raden om daar te vertoeven?
    De guesthouses hebben allemaal een living, maar dat hangt er ook van af hoeveel mensen daar zitten.

    Heb andere sites bekeken voor en kamer, maar het scheelt niet veel met Sakura.
    なんだっけ
    pi_65786785
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 23:04 schreef Crashcat het volgende:
    Er is eentje van 10,5m2 van 77k in Nakano, wat 10 min van Shinjuku is.
    Maar Asakusa is niet echt aan te raden om daar te vertoeven?
    De guesthouses hebben allemaal een living, maar dat hangt er ook van af hoeveel mensen daar zitten.

    Heb andere sites bekeken voor en kamer, maar het scheelt niet veel met Sakura.
    Ik weet niet wat je allemaal wil doen...Opzich is er helemaal niks met Asakusa. Maar dan zit je wel redelijk ver van Shibuya/Shinjuku af bijvoorbeeld.

    Ik wil het liefst "midden in de actie" zitten vaak. De laatste trein gaat erg vroeg
    leven als een koning
    pi_65799816
    Heb voor 77k en nog wat voor die ene week extra een kamer van 10,5m2 gereserveerd vlakbij Shinjuku (5min. lopen)

    Daar aangekomen, gewoon rondstruinen of heb je nog wat interessante tips?

    [ Bericht 2% gewijzigd door Crashcat op 07-02-2009 23:30:33 ]
    なんだっけ
    pi_65802652
    Altijd beginnen met rondstruinen Ik vind het wel tof om een beetje rond te hangen in kabukichou altijd.
    leven als een koning
    pi_65808142
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Verrek, nu je het zegt

    Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
    niet zo heel veel^^
    Het was wel heel mooi om naar beneden te kijken en toen ik aankwam bij de 'top' had ik echt zoiets van "is dit het?". Zodra ik thuis ben zal ik wel een foto posten
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_65823341
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Jossos het volgende:
    Er is een reden dat Tokyo 's nachts leeg loopt, want alle forenzen gaan naar de plaatsen waar het wel prettig wonen is, dat meestal een uur of langer treinen van het 'echte' Tokyo.
    Volgens mij wonen forenzen zo ver van Tokyo, omdat wonen in Tokyo onbetaalbaar is. Met de werktijden daar ben je pas rond 23.00 uur thuis, dan heb je niet zo veel tijd meer om te genieten van je woonomgeving.
    pi_65974072
    Nog 10 dagen
    なんだっけ
    pi_65992860
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 05:31 schreef Crashcat het volgende:
    Nog 10 dagen
    kwilook
    pi_66038483
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 17:25 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    kwilook
    Dat wil je niet, nu met de huidige yen
    なんだっけ
      zaterdag 14 februari 2009 @ 01:08:03 #249
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_66045136
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 05:31 schreef Crashcat het volgende:
    Nog 10 dagen
    Nog 2 maanden en dan ben ik weer terug in Nederland. Ga een vlucht boeken voor in Golden Week. Dat wordt een week lang frikandellen, kroketten en kaas eten. Eerste keer in 2 en een half jaar dat ik weer in Nederland ben.

    Veel veranderd?
      zaterdag 14 februari 2009 @ 11:19:58 #250
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_66049345
    Kan iemand met Tokyo-ervaring hier iets over roepen (de eerste 8 dagen)?
    Is dit een beetje "handig schema", vanuit een hotel in Shinjuku/Harajuku:

    22 zondag rond 12:00 aankomst bij hotel, daarna: Harajuku
    23 maandag Nakano, Kichijoji, Shinjuku (eerste 2 winkelen, laatste langer lopen)
    24 dinsdag Shibuya, Ginza, Tokyo, evt. Akihabara (winkels, kruispunt, Tokyo Tower, winkels)
    25 woensdag Nikko dagtrip (is dit letterlijk een hele ag van 08:00-21:00?)
    26 donderdag Ikebukuro / Nippori (evt. Akihabara ipv. dindag 24e)
    27 vrijdag Kamakura dagtrip (hele dag, gok ik? Fietsen huren daar)
    28 zaterdag Yokohama (museum, is e rverder nog iets te doen?)
    29 zondag Shinjuku/Harajuku....

    daarna:
    30 maandag --> naar Hiroshima / Hiroshima (middag: Peace Park)
    31 dinsdag Miyajima
    01 woensdag --> naar Kyoto / Himeji onderweg
    02 donderdag Kyoto
    03 vrijdag Kyoto
    04 zaterdag Osaka
    05 zondag Nara / Kyoto (nog iets anders te doen, samen met Nara?)
    06 maandag --> naar Hakone
    07 dinsdag Hakone Loop
    08 woensdag --> naar Tokyo
    09 donderdag Tokyo, laatste dingen
    10 vrijdag Naar huis
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 12:42:46 #251
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_66050996
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 11:19 schreef matthijst het volgende:
    Kan iemand met Tokyo-ervaring hier iets over roepen (de eerste 8 dagen)?
    Is dit een beetje "handig schema", vanuit een hotel in Shinjuku/Harajuku:

    22 zondag rond 12:00 aankomst bij hotel, daarna: Harajuku
    23 maandag Nakano, Kichijoji, Shinjuku (eerste 2 winkelen, laatste langer lopen)
    24 dinsdag Shibuya, Ginza, Tokyo, evt. Akihabara (winkels, kruispunt, Tokyo Tower, winkels)
    25 woensdag Nikko dagtrip (is dit letterlijk een hele ag van 08:00-21:00?)
    26 donderdag Ikebukuro / Nippori (evt. Akihabara ipv. dindag 24e)
    27 vrijdag Kamakura dagtrip (hele dag, gok ik? Fietsen huren daar)
    28 zaterdag Yokohama (museum, is e rverder nog iets te doen?)
    29 zondag Shinjuku/Harajuku....

    In Harajuku zit een hele goede, gezellige Izakaya met goedkoop bier. (Ga links uit het station en loop voorbij Takeshita dori, dan is het de 2 of de 3 straat rechts inslaan. Het is een nauw straatje en gaat na 50 meter naar rechts. De Izakaya zit aan de linkerkant op de 2e verdieping.)
    Shibuya, Ginza, Tokyo en Akihabara lijkt me iets teveel voor 1 dag.
    Nikko is best een eind van Tokyo en daar ben je idd wel de hele dag zoet mee.

    In Ikebukuro/Nippori is niet zo heel veel te doen, vooral Nippori. Als ik jou was zou ik in plaats van Nippori naar Shimo Kitazawa gaan (Mijn favoriete plekje in Tokyo). Dat ligt in de buurt van Shibuya.
    Als je naar Yokohama gaat, moet je zeker naar Chinatown gaan, erg leuk.
    pi_66051532
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 01:08 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Nog 2 maanden en dan ben ik weer terug in Nederland. Ga een vlucht boeken voor in Golden Week. Dat wordt een week lang frikandellen, kroketten en kaas eten. Eerste keer in 2 en een half jaar dat ik weer in Nederland ben.

    Veel veranderd?
    De partij van de dieren hebben de frikandellen, kroketten en bitterballen verboden wegens ongewenste slachtingen van de dieren die erin worden verwerkt.
    Het enige alternatief is nu vlees op soja basis.
    なんだっけ
      zaterdag 14 februari 2009 @ 13:09:43 #253
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_66051722
    In mijn Lonely Planet staat dat je max. 3 dagen in een hostel mag blijven, is dit waar?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_66052377
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 13:09 schreef teirnon het volgende:
    In mijn Lonely Planet staat dat je max. 3 dagen in een hostel mag blijven, is dit waar?
    Nee hoor.
    Op http://www.hostelworld.com/ kan je meerdere dagen boeken. Misschien dat er bij staat dat het bij een bepaalde hostel is?
    なんだっけ
      zaterdag 14 februari 2009 @ 13:59:07 #255
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_66053073
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 12:42 schreef Binsentu het volgende:In Ikebukuro/Nippori is niet zo heel veel te doen, vooral Nippori. Als ik jou was zou ik in plaats van Nippori naar Shimo Kitazawa gaan (Mijn favoriete plekje in Tokyo). Dat ligt in de buurt van Shibuya.
    Als je naar Yokohama gaat, moet je zeker naar Chinatown gaan, erg leuk.
    Thanks!
    Ikebukuro en Nippori gaan we alleen heen voor een paar winkels (stoffen, hobbyspul enzo).
    In Yokohama willen we naar 't Doll Museum, Chinatown klinkt goed!
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 14:01:09 #256
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_66053128
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 13:33 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Nee hoor.
    Op http://www.hostelworld.com/ kan je meerdere dagen boeken. Misschien dat er bij staat dat het bij een bepaalde hostel is?
    quote:
    Although official regulations state that you can only stay at one hostel for three consecutive nights, this is sometimes waived outside the high season.
    (Lonely Planet Japan p. 786)

    Weet niet hoe ze daar dan bij komen, maar goed. Weet iemand een goed(koop) hostel in Tokyo?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_66057253
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 14:01 schreef teirnon het volgende:

    [..]


    [..]

    (Lonely Planet Japan p. 786)

    Weet niet hoe ze daar dan bij komen, maar goed. Weet iemand een goed(koop) hostel in Tokyo?
    Die link met hostelworld of hiero http://www.capsuleinn.com. Niet echt goedkoper dan een dorm, maar wel je eigen 'kamertje'.
    なんだっけ
    pi_66083885
    Gisteren een internationale rijbewijs gehaald. Kan misschien van pas komen in Japan.

    Was gelijk ook naar de opticien geweest om lenzen te bestellen, maar ze kunnen het niet leveren voor zaterdag. Helemaal vergeten om dat eerder te doen.
    Nu moet ik in Japan lenzen gaan halen. Heeft iemand goede ervaringen met een opticien in Tokyo en wat de kosten ongeveer zijn van de lenzen daar?
    なんだっけ
    pi_66087324
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 14:01 schreef teirnon het volgende:
    (Lonely Planet Japan p. 786)

    Weet niet hoe ze daar dan bij komen, maar goed. Weet iemand een goed(koop) hostel in Tokyo?
    Is een standaardregel van veel hostels in de hele wereld, om te voorkomen dat ze als goedkope tijdelijke woonruimte gebruikt worden. In de praktijk gebeurt dat dan alsnog wel eens.

    Zoek eens naar de Sakura hostels voor Tokyo of zie de tips eerder in dit topic.
    pi_66101420
    ff een vraagje over Finnair..
    prijzen als dit zie ik niet meer terug als ik voor dezelfde periode kijk in 2009:
    http://img151.imageshack.us/img151/575/finnairnagoyaeb1.jpg

    prijzen zijn nu 2 keer zo veel. Dit feest is dus zeker over ?? beste deal die ik nog kan vinden is een rechtstreekse KLM vlucht van Amsterdam naar Osaka of Tokyo voor ca 850 euro
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_66188032
    Ik ging net inderdaad ook heel hoopvol naar de site van Finnair. Valt dat even tegen! Maar je kunt nog wel prijzen van plusminus 750 euro vinden, uiteraard ook afhankelijk van de periode waarin je reist.

    Zelf heb ik voor dit jaar mijn zinnen zo goed als op Japan gezet. Drie weken hopelijk, en dan met een railpass om door het land te reizen. Op de site www.japan-guide.com staat heel veel informatie (deze vond ik niet in de OP, maar helpt zo te zien wel heel goed met veel praktische informatie).
    pi_66188201
    Dat was toen toch al duidelijk? Ik heb toen ook gekeken, en zag dat alleen in een bepaalde periode deze actie tarieven geldig waren. 750 á 850 euro vind ik nog steeds erg goedkoop; je vliegt tenslotte wel de halve wereld over
    pi_66196080
    Probeer het anders via deze sites: hier en hier
    なんだっけ
    pi_66196809
    Ik zit hier even te kijken naar het beste manier om geld van mijn postbank te verkrijgen.
    Bij opname met betaalpas betaal ik 0.8% koersopslag over het transactiebedrag + 1,82 transactiekosten.
    Met het overmaken naar een Japanse bank zie ik alleen dit:

    De kosten per betalingsopdracht voor Worldgiro zijn afhankelijk van het bedrag dat u overmaakt of ontvangt. Naast de kosten die Postbank in rekening brengt voor de betalingsoverdracht, brengt ook de ontvangende bank meestal kosten in rekening. Dit laatste bedrag kan variëren.

    Daaronder staat dan de kosten voor our cost en share cost.

    Wat raden jullie aan om mijn eurootjes te verkrijgen.
    なんだっけ
    pi_66197124
    Voor vakantie? Gewoon een aantal maal grote bedragen pinnen en niet te moeilijk doen om een paar euro te besparen. Je bent toch op vakantie

    Bovendien in Japan; je kan je portomonee kwijt raken midden in een toeristisch dorp en deze een uur later op exact hetzelfde bankje terug vinden met de 30.000 yen er nog in (zelf meegemaakt).
    pi_66216145
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 14:06 schreef zatoichi het volgende:
    Voor vakantie? Gewoon een aantal maal grote bedragen pinnen en niet te moeilijk doen om een paar euro te besparen. Je bent toch op vakantie

    Bovendien in Japan; je kan je portomonee kwijt raken midden in een toeristisch dorp en deze een uur later op exact hetzelfde bankje terug vinden met de 30.000 yen er nog in (zelf meegemaakt).
    Ik zit daar ong. een jaar.
    Hahaha.. Wel relaxed. Hier ben je met geen cent erin gelijk de hele mikmak kwijt.
    なんだっけ
    pi_66228241
    Ik ga komende zomervakantie als het goed is
    pi_66406139
    Maandagochtend om 9 uur aangekomen op Narita en de weg gezocht om mijn sleutels voor mijn kamer op te halen. Drie uur op de kamer en vier uur in de middag naar bed gegaan. Wat een klote gevoel.
    なんだっけ
    pi_66406999
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 13:21 schreef Crashcat het volgende:
    Maandagochtend om 9 uur aangekomen op Narita en de weg gezocht om mijn sleutels voor mijn kamer op te halen. Drie uur op de kamer en vier uur in de middag naar bed gegaan. Wat een klote gevoel.
    Je had gewoon ff door moeten trekken man Voel je eens niet klote, je kan allemaal lekkere dingen gaan eten en alles En als je dik gejetlagged bent lekker naar de convenience store
    leven als een koning
    pi_66407178
    Yup gewoon doorgaan inderdaad; die kant op is de makkelijke; terug wordt lastiger! Maar ik kon om 22:00 (Japanse tijd) mijn ogen ook echt niet meer open houden.
    Als het daar 16 u is, dan is het hier in Nederland toch juist ochtend?
      dinsdag 24 februari 2009 @ 13:58:57 #271
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66407457
    uh? Tegen de zon in vliegen is altijd het lastigste, terug heb je gewoon een hele lange dag/nacht.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66408736
    Ach ik sliep niet toen ik naar Japan ging, dus toen het daarom 22:00 was was ik kapot. De volgende dag voelde ik me alleen een beetje vreemd toen ik in de metro zat, maar eenmaal buiten voelde ik me prima. Geen last meer van gehad. De terugweg was vager, twee keer avondeten slecht slapen toen ik thuis was en de volgende dag bij het avondeten meer trek hebben in een broodje en een kopje koffie.... dat heeft bij mij drie dagen geduurd.
    pi_66409779
    Was even gaan lopen door Nakano-ku en toen terug naar kamer en vanuit daar weer even lopen naar Shinjuku en Kabukicho. Paar keer de weg kwijt, maar toen ik een metro of treinstation zag kwam het allemaal weer goed.

    Nu moet ik op zoek naar een opticien voor lenzen en een atelier waar ze kleding kunnen verstellen.
    Ik wil nu ik hier zit echt niet naar Saitama, waar de kamer is als de semester begint. 20 min lopen en 2 uur treinen voor de heen en terugweg naar de campus.
    なんだっけ
    pi_66409863
    Succes, het voelt binnen no-time als home (en ik ben er maar een paar dagen op vakantie geweest.....)
    pi_66411401
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 15:02 schreef Crashcat het volgende:
    Was even gaan lopen door Nakano-ku en toen terug naar kamer en vanuit daar weer even lopen naar Shinjuku en Kabukicho. Paar keer de weg kwijt, maar toen ik een metro of treinstation zag kwam het allemaal weer goed.

    Nu moet ik op zoek naar een opticien voor lenzen en een atelier waar ze kleding kunnen verstellen.
    Ik wil nu ik hier zit echt niet naar Saitama, waar de kamer is als de semester begint. 20 min lopen en 2 uur treinen voor de heen en terugweg naar de campus.
    say wat?

    2 uur en 20 mins reizen om op de campus te komen?

    wie betaalt die grap?
    leven als een koning
    pi_66432317
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 15:45 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    say wat?

    2 uur en 20 mins reizen om op de campus te komen?

    wie betaalt die grap?
    Sorry, ik bedoelde in totaal op een dag. Commuters pas voor studenten is ong. 7000 yen p/m.
    なんだっけ
    pi_66434290
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 02:37 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Sorry, ik bedoelde in totaal op een dag. Commuters pas voor studenten is ong. 7000 yen p/m.
    Ah ok. Opzich te doen maar toch wel lang. Het is iig niet echt duur.

    Het was meer mijn leesfout trouwens.

    1 dag in Japan en nu al overal sorry op zeggen? Je went snel
    leven als een koning
    pi_66434431
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 09:08 schreef Blaetman het volgende:


    1 dag in Japan en nu al overal sorry op zeggen? Je went snel
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66452242
    sumimasen!

    sumimasen!

    Het zou wat zijn voor de japanners, buitenlander die overal sorry op zegt
    pi_66531056
    Ugh.. Het sneeuwde vandaag. Was echt niet vooruit te branden om de deur uit te gaan.
    Eenmaal buiten, naar een cafe gegaan met laptop en wtf.. accu raakt binnen anderhalf uur leeg terwijl ik er 4 uur mee kon doen.
    なんだっけ
      maandag 9 maart 2009 @ 21:37:12 #281
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_66875491
    Wil van de zomer zo'n 14 dagen naar Japan. In eerste instantie om Tokyo goed te verkennen. Nu heb ik 2 opties:

    1. Steeds enkele dagen in een bepaald district hangen en Tokyo ontdekken, ZO kan ik 4 a 5 districten goed uitpluizen.
    2. 50/50 Tokyo verkennen in een korter tijdsbestek, nog wat rondtouren en eindigen in Tokyo.

    Is het raadzaam om voor optie 1 te kiezen of is optie 2 aantrekkelijker? is het optie 2, dan hoor ik graag welke uitvalbasis ik heb (oftewel: welke gebieden kan ik buiten Tokyo bezoeken in de dagen die ik heb?)

    Heb er zin in
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
      maandag 9 maart 2009 @ 21:51:09 #282
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66876240
    De meeste towns hoef je denk ik niet meer dan een dag te zitten om toch een aardig beeld te krijgen. En ik zou toch zeker niet alleen Tokyo doen; als andere uitvalsstad moet je voor Kyoto of Hiroshima gaan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66884715
    Tokyo heb je in een week of minder gezien.
    Hebeindelijk een Japanse telefoon met internet en gratis tv.
    なんだっけ
      dinsdag 10 maart 2009 @ 12:00:55 #284
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_66891410
    Tokyo in een week? Ik hoorde juist dat je daar rustig twee weken kunt slijten, inclusief daytrips naar Yokohama, Kamakura etc.
    Klopt het trouwens dat je daar gewoon met de metro naartoe kunt?

    Ik had dan ook een beetje het plan om mijn vier weken in Japan te verdelen over een helft Tokyo en omgeving, en een helft andere steden als Kyoto en Osaka.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      dinsdag 10 maart 2009 @ 12:03:53 #285
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66891511
    Ja, ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb vier maanden in Tokyo gezeten, en zou zo weer terugwillen. Het is de grootste stad ter wereld, rond elke hoek is er wel wat te ontdekken. Ik zat in de buurt van Oookayama/Jiyugaoka, een verre residentiele buitenwijk, maar ging 's avonds vaak wat random in de buurt hardlopen. En voor je het wist stuitte je weer ergens op een leuk tempeltje, een parkje, een badhuis of restaurantje waar je wel een keer langs zou willen, etc.

    En ja, Yokohama en Kamakura kun je met de metro naartoe. Of je dat per se wil is een tweede.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66891766
    Het hangt er heel erg vanaf wat je allemaal wilt doen natuurlijk. Tokyo is enorm, dus daar kun je ook behoorlijk wat tijd spenderen. Maar meer dan een week zou ik niet doen eigenlijk. Gewoon omdat er ook zoveel andere leuke dingen te zien zijn.

    Ga de bergen in, ga naar Hiroshima en Nagasaki. Geweldig leuke en mooie steden.
    Probeer een sportwedstrijd bij te wonen (Sumo is erg tof! Keirin is ook heel bijzonder om te zien, heel bizar sfeertje!) en verbaas je vooral.

    Ik ben nog steeds aan het denken wat ik nu van Japan vind en ik ben er nog niet uit. De mensen zijn heel afstandelijk en beleefd en spreken (over het algemeen) amper engels. Amper contact met de bevolking, maar het is wel heel erg fascinerend om de bevolking te observeren. Hoe ze bezig zijn met hun telefoontjes, hoe ze overal zitten te slapen, welke kleding ze dragen en de vreemde kapsels die je ziet.
    Aan de ene kant is het echt een aziatisch land en kun je helemaal niets lezen en versta je geen woord van de lokale taal, aan de andere kant is het heel erg westers en belachelijk goed georganiseerd.
    Het is iig een vreemd land!
    pi_66891968
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 12:10 schreef Liejannuh het volgende:
    Probeer een sportwedstrijd bij te wonen
    Zeker doen! Ik ben een sporthater, maar belandde in Hiroshima toch bij een honkbalwedstrijd. De wedstrijd zelf heb ik niet meegekregen (ik snap niks van de spelregels), maar het gebeuren om de wedstrijd heen des te meer. Wat een toffe sfeer! En ik heb zelfs nog een bal gevangen (en die afgegeven aan een klein jongetje dat heel wanhopig met zo'n handschoen op ballenjacht was). Dit was al met al één van mijn leukste ervaringen in Japan.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 12:53:22 #288
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_66893118
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 12:03 schreef speknek het volgende:
    En ja, Yokohama en Kamakura kun je met de metro naartoe. Of je dat per se wil is een tweede.
    Hoezo? Duurt het zo extreem lang ofzo?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      dinsdag 10 maart 2009 @ 12:58:51 #289
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66893302
    Nee, maar Yokohama is een gigantische voorstad van Tokyo die zelf weinig te bieden heeft, en Kamakura is wel aardig, maar er zijn leukere vergelijkbare plekken.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66893379
    Matsushima bijvoorbeeld. Kun je gelijk naar het Belgisch orgel museum.
    pi_66893610
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Zeker doen! Ik ben een sporthater, maar belandde in Hiroshima toch bij een honkbalwedstrijd. De wedstrijd zelf heb ik niet meegekregen (ik snap niks van de spelregels), maar het gebeuren om de wedstrijd heen des te meer. Wat een toffe sfeer! En ik heb zelfs nog een bal gevangen (en die afgegeven aan een klein jongetje dat heel wanhopig met zo'n handschoen op ballenjacht was). Dit was al met al één van mijn leukste ervaringen in Japan.


    Vond het ook echt fantastisch! (zelfde team bekeken) Ik ken dan wel de spelregels en was fanatiek zoals ik dat ook bij de nederlandse voetbalwedstrijden ben. Vonden de Japanners erg leuk volgens mij (hoop ik dan).

    Was ook nog eens een fantastische wedstrijd van 10 innings waarbij Hiroshima hopeloos achterstond, in de negende inning gelijk kwamen en vervolgens wonnen. 3,5 uur zoet mee geweest, echt waar voor je geld

    En even reagerend op kamakura, niets mis met de metro te gaan hoor, al is het meer een gewone trein. Ik weet niet meer hoe lang het duurt (meen een uurtje) maar het is gewoon heel leuk om met zo'n treintje door al die dorpjes te komen. Ik vond het vooral handig omdat het makkelijk was met de railpass.Gewoon in station Tokyo instappen en uitstappen een halte voor kamakura (daar ligt de mooiste tempel (vond ik dan) en lekker naar kamakura lopen.
    pi_66903343
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 12:10 schreef Liejannuh het volgende:
    Het is iig een vreemd land!
    Grappig hoe twee mensen het land anders kunnen ervaren! Ik spreek de taal wel vrij aardig, en ik vind de meeste Japanners heel sympathiek en open. Voor de rest geef ik je wel gelijk trouwens, haha.

    Oh ja, ik heb de JLPT level 2 met vlag en wimpel gehaald. Had denk beter wat moeite kunnen doen en meteen voor level 1 kunnen gaan. Maar ja, dit jaar dan maar.
    pi_66903861
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 13:08 schreef zatoichi het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Vond het ook echt fantastisch! (zelfde team bekeken) Ik ken dan wel de spelregels en was fanatiek zoals ik dat ook bij de nederlandse voetbalwedstrijden ben. Vonden de Japanners erg leuk volgens mij (hoop ik dan).

    Was ook nog eens een fantastische wedstrijd van 10 innings waarbij Hiroshima hopeloos achterstond, in de negende inning gelijk kwamen en vervolgens wonnen. 3,5 uur zoet mee geweest, echt waar voor je geld

    En even reagerend op kamakura, niets mis met de metro te gaan hoor, al is het meer een gewone trein. Ik weet niet meer hoe lang het duurt (meen een uurtje) maar het is gewoon heel leuk om met zo'n treintje door al die dorpjes te komen. Ik vond het vooral handig omdat het makkelijk was met de railpass.Gewoon in station Tokyo instappen en uitstappen een halte voor kamakura (daar ligt de mooiste tempel (vond ik dan) en lekker naar kamakura lopen.
    En de mascotte van Hiroshima deed de vogeltjesdans

    En we kwamen levengroot in beeld op een tv-scherm

    En er waren superenthousiaste mensen

    En ze hadden toffe ballonnetjes

    En, en, en
    pi_66904164
    Ballonnetjes:



    Enthousiaste mensen:



    Mascotte:



    We hadden echt supergoede plaatsen, maar bleken dus een beetje tussen het uitpubliek te zitten, daar had ik geen zin in natuurlijk dus zijn we later wat later op een andere plek gaan zitten.
    pi_66904781
    Ik heb hier wat foto's van Tokyo.
    Let niet op de kwaliteit, want dit is mijn eerste camera die ik vorig maand had gekocht.
    なんだっけ
    pi_66905982
    Indoor honkbal is nog veel mooier... in de Kyocera Dome in Osaka




    hier nog wat meer fotootjes
      dinsdag 10 maart 2009 @ 19:16:28 #297
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66907244
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:45 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    En de mascotte van Hiroshima deed de vogeltjesdans

    En we kwamen levengroot in beeld op een tv-scherm

    En er waren superenthousiaste mensen

    En ze hadden toffe ballonnetjes

    En, en, en
    Stop making me jealous
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66908390
    Ik zal over twee weken aann je denken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 10 maart 2009 @ 20:36:15 #299
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66910522
    Pheno en _Aureal_, ik wil met jullie mee in de koffer

    * MissMSX draws plans to go back as soon as possible
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66911010
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 20:36 schreef MissMSX het volgende:
    Pheno en _Aureal_, ik wil met jullie mee in de koffer

    * MissMSX draws plans to go back as soon as possible
    We hebben al een kennis die ook al mee wil in de koffer
    pi_66911323
    We hebben niet eens een koffer
    Sowieso niet zo praktisch in de trein/metro
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66912000
    Volgende deel => Japan #13
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')