Ja dat is zeker een pluspunt, de rust die je vind in de natuur; zeker als het een echt wandeling is; volgens mij houden Japanners van goed georganiseerd bezichtigingen; een tempel met een goed pad en een kraampje voor snacks e.d.quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mwoa, ik heb toch genoeg wandelingen gemaakt Tsumago, Mt Aso naar het dorp en nog wat, maar ik vond het prima. Niets in vergelijking met Nieuw Zeeland, maar hell, er zijn maar weinig landen die zich daar mee kunnen meten.
Het is er iig heerlijk rustig. Maar Tokyo vind ik ook tof, dus in maart doen we weer van alles een beetje.
Ik ben er nog steeds ! Beetje druk de laatste tijd, heb een nieuwe baan en werk nu tot 9 uur. Begin een echt Japanner te wordenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:
[..]
... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven...
En dat was voor de kredietcrisis 160/170quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 heeft even aan Google gevraagt wat hij voor 1 Euro in Yen kan krijgen en Google andwoord "1 Euro = 117.375412 Japanese yen"
Klopt. Is het zelfmoord bosje geworden. Je mag er zelfs niet meer in je eentje gaan wandelen omdat je jezelf misschien 'per ongeluk' gaat proberen te vermoorden, zoals wel enkele mensen hebben beweerd toen ze betrapt werden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
mja ik zou graag de natuur in Japan willen verkennen op mijn komende trip, alleen ik denk niet dat ik dan richting Aokigahara ga. uhm laten we erop houden dak niet graag rondloop in een bos waar mensen geregeld zelfmoord plegentis volgens de wiki de nummer 2 zelfmoordplek van de wereld. en bij het zoeken naar plaatjes van het bos kreeg ik in google image op de eerste pagina een foto van een hangend lijk te zien
mja zou daarentegen wel naar Mt Fuji willen maar ik mag hopen dak niet per se door dat bos hoef
maar hoe lager de yen voor ons word hoe goedkoper toch ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:08 schreef Crashcat het volgende:
[..]
En dat was voor de kredietcrisis 160/170
Voor 1 euro krijg je nu 117 yen, waar je vandezomer voor 1 euro nog 170 kreeg.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:18 schreef daanski82 het volgende:
[..]
maar hoe lager de yen voor ons word hoe goedkoper toch ?
Die zal ook binnenkort niet gaan veranderen, hoogstens wordt 'ie nog slechter voor onsquote:
En ik vond deze altijd al grappig:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Binsentu het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren liet een student mij deze foto zien. Denk niet dat het nodig is om het uit te leggen voor de mensen die in Japan zijn geweest.
Briljantquote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Binsentu het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren liet een student mij deze foto zien. Denk niet dat het nodig is om het uit te leggen voor de mensen die in Japan zijn geweest.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Binsentu het volgende:
[ afbeelding ]
De trein en metro zijn iedeale plekken voor de gemiddelde Japanner om even een uiltje te knappen. Soms echter is het meer een uil dan een uiltje en krijg je dit soort taferelenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:40 schreef daanski82 het volgende:
[..]
ikke nog niet. kan je is een kleine uitleg geven
quote:Op zondag 25 januari 2009 10:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
De trein en metro zijn iedeale plekken voor de gemiddelde Japanner om even een uiltje te knappen. Soms echter is het meer een uil dan een uiltje en krijg je dit soort taferelen
moet zeggen dat ik nooit in de JR line of metro heb zitten slapenquote:Op zondag 25 januari 2009 13:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja in Nederland doe ik dat ook altijd, al heb ik wel het gevoel dat dat niet echt sociaal geaccepteerd is (boeit me verder niet, ik slaap heerlijk in het OV...). Toen ik op vakantie was in Japan ging ik dan ook gelijk helemaal mee in het slapen; zodra ik in de metro zat was het lekker dutten daaro. Heerlijk hoor.
Het klinkt mij als heel erg gehaast in de oren. Maar ik ben 22 dagen in Japan geweest en had daar nog wel langer kunnen blijven.quote:Op maandag 26 januari 2009 01:21 schreef Scarface2004 het volgende:
Ik wil dit jaar eigelijk naar Japan.
Heeft iemand ervaring met groepsreizen (van Fox)?
Ik vond dit wel wat
http://www.fox.nl/groepsr(...)80_algemeen.asp?sr=1
Doe het zelf ook wel vaak, maar ik heb moeite met wakker worden op het juiste station. Meer dan eens wakker geworden op een station waar ik nog nooit van heb gehoord met een sliert speeksel uit m'n mond.quote:Op maandag 26 januari 2009 04:12 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik nooit in de JR line of metro heb zitten slapen
in de SHinkansen van en naar shin Osaka heb ik echter heerlijk zitten slapen XD
damn die stoelen zaten lekker'
19 dagen voor twee landen? Nah, ik zou het niet doen. Als je dan toch perse georganiseerd wilt gaan kun je beter een langere tijd met een andere organisatie gaan. Of heeft fox nog een "japan-only" reis?quote:Op maandag 26 januari 2009 01:21 schreef Scarface2004 het volgende:
Ik vond dit wel wat
Veel te duur, en Korea wil je toch niet naartoe.quote:Op maandag 26 januari 2009 01:21 schreef Scarface2004 het volgende:
Ik vond dit wel wat
Ik had het andersomquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:40 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
haha idd
vaak genoeg meegemaakt dat eeen japanner tegen mijn schouder in slaap viel xD
Ik ben bijna 30 dagen geweest met sawadee en voor komend voorjaar zelf geregeld.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:38 schreef Scarface2004 het volgende:
Ik heb nog nooit zoiets gedaan, kwam die die website tegen en dacht dat het wel een goeie deal was.
Ze hebben er ook nog 1 voor 15 dagen vanaf 3000 euro.
klik
Ik ben een leek op dat gebied.
wat hadden jullie gedaan, site van D-reizen iets boeken?
Ik zou voor Shinjuku gaan. Maar 5 m^2 is wel erg klein zeg >< Als je van veel entertainment in de buurt houd iig voor Shinjuku gaan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:44 schreef Crashcat het volgende:
Ik zit te dubben. Zal ik een kamer nemen in Asakusa of Shinjuku. Het is respectievelijk 8m2 en 5m2.
Het is voor anderhalve maand voordat ik verkas naar Saitama.
Lolwutquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:44 schreef Crashcat het volgende:
Het is 5m2.
Sakura house is wel een dure grap altijd jaquote:Op donderdag 5 februari 2009 20:46 schreef Crashcat het volgende:
Anders zit ik gelijk aan de 75k ipv. 64k yen.
Bijna capsule hotel?
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat je allemaal wil doen...Opzich is er helemaal niks met Asakusa. Maar dan zit je wel redelijk ver van Shibuya/Shinjuku af bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:04 schreef Crashcat het volgende:
Er is eentje van 10,5m2 van 77k in Nakano, wat 10 min van Shinjuku is.
Maar Asakusa is niet echt aan te raden om daar te vertoeven?
De guesthouses hebben allemaal een living, maar dat hangt er ook van af hoeveel mensen daar zitten.
Heb andere sites bekeken voor en kamer, maar het scheelt niet veel met Sakura.
niet zo heel veel^^quote:Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Verrek, nu je het zegt
Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
Volgens mij wonen forenzen zo ver van Tokyo, omdat wonen in Tokyo onbetaalbaar is. Met de werktijden daar ben je pas rond 23.00 uur thuis, dan heb je niet zo veel tijd meer om te genieten van je woonomgeving.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Jossos het volgende:
Er is een reden dat Tokyo 's nachts leeg loopt, want alle forenzen gaan naar de plaatsen waar het wel prettig wonen is, dat meestal een uur of langer treinen van het 'echte' Tokyo.
Nog 2 maanden en dan ben ik weer terug in Nederland. Ga een vlucht boeken voor in Golden Week. Dat wordt een week lang frikandellen, kroketten en kaas eten.quote:
In Harajuku zit een hele goede, gezellige Izakaya met goedkoop bier. (Ga links uit het station en loop voorbij Takeshita dori, dan is het de 2 of de 3 straat rechts inslaan. Het is een nauw straatje en gaat na 50 meter naar rechts. De Izakaya zit aan de linkerkant op de 2e verdieping.)quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:19 schreef matthijst het volgende:
Kan iemand met Tokyo-ervaring hier iets over roepen (de eerste 8 dagen)?
Is dit een beetje "handig schema", vanuit een hotel in Shinjuku/Harajuku:
22 zondag rond 12:00 aankomst bij hotel, daarna: Harajuku
23 maandag Nakano, Kichijoji, Shinjuku (eerste 2 winkelen, laatste langer lopen)
24 dinsdag Shibuya, Ginza, Tokyo, evt. Akihabara (winkels, kruispunt, Tokyo Tower, winkels)
25 woensdag Nikko dagtrip (is dit letterlijk een hele ag van 08:00-21:00?)
26 donderdag Ikebukuro / Nippori (evt. Akihabara ipv. dindag 24e)
27 vrijdag Kamakura dagtrip (hele dag, gok ik? Fietsen huren daar)
28 zaterdag Yokohama (museum, is e rverder nog iets te doen?)
29 zondag Shinjuku/Harajuku....
De partij van de dieren hebben de frikandellen, kroketten en bitterballen verboden wegens ongewenste slachtingen van de dieren die erin worden verwerkt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:08 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Nog 2 maanden en dan ben ik weer terug in Nederland. Ga een vlucht boeken voor in Golden Week. Dat wordt een week lang frikandellen, kroketten en kaas eten.Eerste keer in 2 en een half jaar dat ik weer in Nederland ben.
Veel veranderd?
Nee hoor.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:09 schreef teirnon het volgende:
In mijn Lonely Planet staat dat je max. 3 dagen in een hostel mag blijven, is dit waar?
Thanks!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:42 schreef Binsentu het volgende:In Ikebukuro/Nippori is niet zo heel veel te doen, vooral Nippori. Als ik jou was zou ik in plaats van Nippori naar Shimo Kitazawa gaan (Mijn favoriete plekje in Tokyo). Dat ligt in de buurt van Shibuya.
Als je naar Yokohama gaat, moet je zeker naar Chinatown gaan, erg leuk.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:33 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Nee hoor.
Op http://www.hostelworld.com/ kan je meerdere dagen boeken. Misschien dat er bij staat dat het bij een bepaalde hostel is?
(Lonely Planet Japan p. 786)quote:Although official regulations state that you can only stay at one hostel for three consecutive nights, this is sometimes waived outside the high season.
Die link met hostelworld of hiero http://www.capsuleinn.com. Niet echt goedkoper dan een dorm, maar wel je eigen 'kamertje'.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:01 schreef teirnon het volgende:
[..]
[..]
(Lonely Planet Japan p. 786)
Weet niet hoe ze daar dan bij komen, maar goed. Weet iemand een goed(koop) hostel in Tokyo?
Is een standaardregel van veel hostels in de hele wereld, om te voorkomen dat ze als goedkope tijdelijke woonruimte gebruikt worden. In de praktijk gebeurt dat dan alsnog wel eens.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:01 schreef teirnon het volgende:
(Lonely Planet Japan p. 786)
Weet niet hoe ze daar dan bij komen, maar goed. Weet iemand een goed(koop) hostel in Tokyo?
Ik zit daar ong. een jaar.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:06 schreef zatoichi het volgende:
Voor vakantie? Gewoon een aantal maal grote bedragen pinnen en niet te moeilijk doen om een paar euro te besparen. Je bent toch op vakantie
Bovendien in Japan; je kan je portomonee kwijt raken midden in een toeristisch dorp en deze een uur later op exact hetzelfde bankje terug vinden met de 30.000 yen er nog in (zelf meegemaakt).
Je had gewoon ff door moeten trekken manquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:21 schreef Crashcat het volgende:
Maandagochtend om 9 uur aangekomen op Narita en de weg gezocht om mijn sleutels voor mijn kamer op te halen. Drie uur op de kamer en vier uur in de middag naar bed gegaan. Wat een klote gevoel.
say wat?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:02 schreef Crashcat het volgende:
Was even gaan lopen door Nakano-ku en toen terug naar kamer en vanuit daar weer even lopen naar Shinjuku en Kabukicho. Paar keer de weg kwijt, maar toen ik een metro of treinstation zag kwam het allemaal weer goed.
Nu moet ik op zoek naar een opticien voor lenzen en een atelier waar ze kleding kunnen verstellen.
Ik wil nu ik hier zit echt niet naar Saitama, waar de kamer is als de semester begint. 20 min lopen en 2 uur treinen voor de heen en terugweg naar de campus.
Sorry, ik bedoelde in totaal op een dag. Commuters pas voor studenten is ong. 7000 yen p/m.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:45 schreef Blaetman het volgende:
[..]
say wat?
2 uur en 20 mins reizen om op de campus te komen?
wie betaalt die grap?
Ah ok. Opzich te doen maar toch wel lang. Het is iig niet echt duur.quote:Op woensdag 25 februari 2009 02:37 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde in totaal op een dag. Commuters pas voor studenten is ong. 7000 yen p/m.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:08 schreef Blaetman het volgende:
1 dag in Japan en nu al overal sorry op zeggen?Je went snel
Zeker doen! Ik ben een sporthater, maar belandde in Hiroshima toch bij een honkbalwedstrijd. De wedstrijd zelf heb ik niet meegekregen (ik snap niks van de spelregels), maar het gebeuren om de wedstrijd heen des te meer. Wat een toffe sfeer! En ik heb zelfs nog een bal gevangen (en die afgegeven aan een klein jongetje dat heel wanhopig met zo'n handschoen op ballenjacht was). Dit was al met al één van mijn leukste ervaringen in Japan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:10 schreef Liejannuh het volgende:
Probeer een sportwedstrijd bij te wonen
Hoezo? Duurt het zo extreem lang ofzo?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:03 schreef speknek het volgende:
En ja, Yokohama en Kamakura kun je met de metro naartoe. Of je dat per se wil is een tweede.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zeker doen! Ik ben een sporthater, maar belandde in Hiroshima toch bij een honkbalwedstrijd. De wedstrijd zelf heb ik niet meegekregen (ik snap niks van de spelregels), maar het gebeuren om de wedstrijd heen des te meer. Wat een toffe sfeer! En ik heb zelfs nog een bal gevangen (en die afgegeven aan een klein jongetje dat heel wanhopig met zo'n handschoen op ballenjacht was). Dit was al met al één van mijn leukste ervaringen in Japan.
Grappig hoe twee mensen het land anders kunnen ervaren! Ik spreek de taal wel vrij aardig, en ik vind de meeste Japanners heel sympathiek en open. Voor de rest geef ik je wel gelijk trouwens, haha.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:10 schreef Liejannuh het volgende:
Het is iig een vreemd land!
En de mascotte van Hiroshima deed de vogeltjesdansquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:08 schreef zatoichi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vond het ook echt fantastisch! (zelfde team bekeken) Ik ken dan wel de spelregels en was fanatiek zoals ik dat ook bij de nederlandse voetbalwedstrijden ben. Vonden de Japanners erg leuk volgens mij (hoop ik dan).
Was ook nog eens een fantastische wedstrijd van 10 innings waarbij Hiroshima hopeloos achterstond, in de negende inning gelijk kwamen en vervolgens wonnen. 3,5 uur zoet mee geweest, echt waar voor je geld![]()
En even reagerend op kamakura, niets mis met de metro te gaan hoor, al is het meer een gewone trein. Ik weet niet meer hoe lang het duurt (meen een uurtje) maar het is gewoon heel leuk om met zo'n treintje door al die dorpjes te komen. Ik vond het vooral handig omdat het makkelijk was met de railpass.Gewoon in station Tokyo instappen en uitstappen een halte voor kamakura (daar ligt de mooiste tempel (vond ik dan) en lekker naar kamakura lopen.
Stop making me jealousquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En de mascotte van Hiroshima deed de vogeltjesdans![]()
![]()
En we kwamen levengroot in beeld op een tv-scherm
En er waren superenthousiaste mensen
En ze hadden toffe ballonnetjes
En, en, en
We hebben al een kennis die ook al mee wil in de kofferquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:36 schreef MissMSX het volgende:
Pheno en _Aureal_, ik wil met jullie mee in de koffer
* MissMSX draws plans to go back as soon as possible
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |