abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63714706
quote:
Ohhh dat hostel was top! En zulke aardige mensen! Heel mooie locatie ook.
Go ahead, make my day.
pi_63715132
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:13 schreef zatoichi het volgende:
Takayama is mij goed bevallen; niet te doen voor een dagtrip, maar wel een erg mooie reis er naartoe, en het plaatsje zelf is hartstikke leuk. Heb er wat Japanse aardewerk gekocht, en je kan er een mooie wandeling maken langs veertig tempels (daarna heb je het wel gehad met tempels in Japen ).
Ik heb Takayama gedaan als dagtrip vanuit Kyoto

Was niet zo'n goed idee, want je zit iets van 10 uur in de trein, maar goed, je hebt voor een deel van de route wel een mooi uitzicht. Ook leuk dat dan in de trein bij elke plaats die aangedaan wordt, lokale specialiteiten worden verkocht.

Wel opvallend dat we op het station van het verder uitgestorven Takayama een overjarige backpacker tegenkwamen met een gekopieerde Duitse Lonely Planet, die uiteindelijk een Nederlander bleek te zijn (nadat we hem netjes in het Duits hadden geantwoord). Hij vond er maar niets aan, want de wandeling had je zo gemaakt en overal lag sneeuw. En hij moest er nog 5 dagen blijven volgens zijn reisschema
pi_63832023
Had nog iemand vandaag een JLPT afgenomen? Ik had vandaag m'n level 2 afgenomen in Dusseldorf, en ben heel erg positief, heb toch wel zeker 75%.
pi_63834575
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:21 schreef Jossos het volgende:
Had nog iemand vandaag een JLPT afgenomen? Ik had vandaag m'n level 2 afgenomen in Dusseldorf, en ben heel erg positief, heb toch wel zeker 75%.
Nope, wil volgend jaar in Japan lvl 3 doen. Alleen de opzet van de testen worden compleet veranderd heb ik gehoord. Even afwachten.
なんだっけ
pi_63838163
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:44 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Nope, wil volgend jaar in Japan lvl 3 doen. Alleen de opzet van de testen worden compleet veranderd heb ik gehoord. Even afwachten.
Niet helemaal. In 2010 worden de onderdelen waarop je getest op level 1 uitgebreid (dit i.v.m met het mogelijk maken van langere visa duur) en tussen niveau 2 en 3 komt een extra niveau. Ook worden level 1 en 2 tweemaal per jaar gegeven in Japan, China en Zuid-Korea.

Hier een link je naar de aankondiging
pi_63838280
Volgend jaar maar ff lvl 4 doen, als ik zo doorga met leren als nu moet dat wel te doen zijn
Hoe vaak per jaar kan je het doen? En waar?

Wel grappig trouwens, ben via forum in contact gekomen met 3 jappeners, willen nu alleaal guide op mijn vakantie volgend jaar
わたしはヤスパーです!
pi_63839951
Ik heb nog iets van 3 maanden om alles te plannen. April begint de studie en dit duurt tot en met juli.
Daarna heb ik een maand vakantie totdat ik 4 maanden stage moet lopen. Daarna kan ik nog 2/3 maanden reizen.

Echt, ik had wel een lijst van steden die ik wil aandoen, maar ik zit nu echt vast. Misschien beginnen de zenuwen een beetje op te spelen
なんだっけ
pi_63842703
Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
pi_63843250
quote:
Op maandag 8 december 2008 07:12 schreef Jossos het volgende:
Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
Ik weet niet of je het kan laten omzetten naar studentenvisum, maar een paar klasgenoten van mij zijn gewoon heen en weer gegaan naar Zuid Korea en kregen bij terugkomst automatisch een studentenvisum.

Ik heb zondag ook JLPT level 2 gedaan, maar ben er vrij zeker van dat ik het niet gehaald heb. Ik denk dat ik alleen voor het luistergedeelte meer dan 60% heb gescoord. Ik zit nu te twijfelen of ik het in juli nog een keer ga proberen of in december volgend jaar pas weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door captaintokyo op 08-12-2008 08:30:55 (Typo) ]
  maandag 8 december 2008 @ 11:55:32 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_63847423
Ze hebben heel Tokyo op straatniveau op google maps .

Hier heb ik vier maanden gewoond .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 december 2008 @ 12:22:46 #111
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
  maandag 8 december 2008 @ 12:51:31 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_63848589
Leent zich wel goed voor een spelletje raad de plek :

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63857515
quote:
Op maandag 8 december 2008 07:12 schreef Jossos het volgende:
Ik krijg gewoon een studentenvisum voor een jaar. Weet niet hoe het zit, maar stage lopen kan gewoon op die visum.
なんだっけ
pi_63858708
Ja, klopt. Maar zodra je studiestage daar is afgelopen is je visum eigenlijk niet meer geldig. Omdat je een sponsor moet hebben, oftwel de school waar je heengaat, voor de duur van je verblijf daar.
pi_63868005
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:54 schreef Jossos het volgende:
Ja, klopt. Maar zodra je studiestage daar is afgelopen is je visum eigenlijk niet meer geldig. Omdat je een sponsor moet hebben, oftwel de school waar je heengaat, voor de duur van je verblijf daar.
Even de ambassade bellen dan. Moest het sowieso al doen om te vragen hoe het moet als ik eerder weg ga dan de ingangsdatum van de visum.
Heb de mogelijkheid om in maart al te gaan om een maand te reizen of Tokyo te verkennen.
なんだっけ
pi_63879439
Ik weet niet hoe jullie rond Tokyo hebben gelopen, maar ik krijg het gevoel dat ik ga verdwalen en de laatste trein mis xD
なんだっけ
pi_63881002
Het lijkt me trouwens supersterk dat de politie gaat controleren of je nog wel studeert. Als ze zien dat je een geldig visum hebt is het gewoon doorlopen hoor.

Volgens mij word je ook niet zo snel aangehouden...1 keer is een franse vriend met cambodiaans bloed aangehouden toen we rondliepen in Shibuya...puur omdat ie er wel sort of crimineel uitzag denk ik

Al wilden ze dit niet bevestigen
leven als een koning
pi_63884169
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:54 schreef Blaetman het volgende:
Het lijkt me trouwens supersterk dat de politie gaat controleren of je nog wel studeert. Als ze zien dat je een geldig visum hebt is het gewoon doorlopen hoor.

Volgens mij word je ook niet zo snel aangehouden...1 keer is een franse vriend met cambodiaans bloed aangehouden toen we rondliepen in Shibuya...puur omdat ie er wel sort of crimineel uitzag denk ik

Al wilden ze dit niet bevestigen
Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.

En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
pi_63884355
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:56 schreef Jossos het volgende:

[..]

Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.

En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
Ik zie er niet uit als een buitenlander
なんだっけ
pi_63887310
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:56 schreef Jossos het volgende:

[..]

10 x, sick. Het kan idd nooit kwaad om het zekere over het onzekere te nemen nee ;x Maar denk je dat ze ook meteen gaan bellen om te kijken of je nog enrolled bent?
leven als een koning
pi_63896357
quote:
Dougenzaka Heb ik je eigenlijk al eens 道玄坂で見た景色 laten horen?
.
pi_63896791
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:04 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Ik zie er niet uit als een buitenlander
Handig.
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:56 schreef Blaetman het volgende:

[..]

10 x, sick. Het kan idd nooit kwaad om het zekere over het onzekere te nemen nee ;x Maar denk je dat ze ook meteen gaan bellen om te kijken of je nog enrolled bent?
Eerste twee keer wel.. Omdat ik de registratie papieren voor mijn fiets niet bij me had. Daarna altijd wel.
pi_63924544
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:57 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Ik krijg gewoon een studentenvisum voor een jaar. Weet niet hoe het zit, maar stage lopen kan gewoon op die visum.
naja, dat probleem heb ik dus ook gehad. ik had studentenvisum voor een jaar (met multiple entry geregeld in japan). maar toen ik na mn studie ging rondreizen kreeg ik bij terugkomst een toeristenvisum. moest dus halverwege mn stage naar taiwan voor een nieuwe toeristenvisum. daarnaast werk ik dus illegaal...

en idd, die euro/yen koers is echt om te janken... mn kamer is een stuk duurder geworden in vergelijking met augustus.
pi_63952525
Ik moet nog hotels regelen in Osaka, Kyoto en Tokyo in maart/april. Iemand tips?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:27:19 #126
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_63953664
voor osaka zou ik voor Hotel Raisan South gaan. het heet hotel maar is nog vrij cheap daar. ik zat er dit jaar 4 dagen en is me goed bevallen daar.
Voor kyoto zou ik als je 1 dag gaat, voor hostel, Waraku-an gaan. interieur van deze hostel is zo MOOI! reden dak zeg als je 1 dag gaat. Er is geen airco daar xD
en in tokyo zat ik bij een hostel in uguisudani. op 5 minuten van de JR yamanote lijn en direct access dus naar akiba ikebukuro en shibuya Dit was mijn main hostel

Osaka Raisan south: http://www.raizan.com/raizan-english/main.html let erop dat je raisan south neemt, die heeft namelijk geen curfew
Kyoto Waraku-An: http://gh-project.com/e/home.html
tokyo convenience house NIPPORI: http://www.conveniencehouse.com/En/

[ Bericht 30% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 12-12-2008 09:32:22 ]
pi_64265060
Welke mede-Japangek kan en wil mij helpen iets te vertalen. Het gaat om een tekst op een torii bij de Inari-shrine bij Kyoto. Ik kom zelf al een heel eind, maar ik twijfel over het laatste stuk:

Ik ben al zover dat ik snap dat er iets gezegd wordt over wanneer deze torii daar is neergzet, maar kan het niet exact vertalen. Jaar 61, maand 9 van Showa, so far so good. En dan. Hoe moet ik het bold stuk vertalen? Iets met een prachtige dag en het bouwen van (de torii)?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 22 december 2008 @ 23:49:26 #128
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_64267088
misschien dat het grofweg betekent
this is a day of celebration ofzo O_o
ben zo slecht in kanji -_____-
pi_64272968
吉日 (きちじつ) betekent: lucky day, an unspecified day of the month, used on diplomas etc
建 (けん) betekent: buid
之 (ゆき) betekent: of, this
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:52:36 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_64280169
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:27 schreef JustJap het volgende:
Wel grappig trouwens, ben via forum in contact gekomen met 3 jappeners, willen nu alleaal guide op mijn vakantie volgend jaar
Weet iemand hoe serieus ze dat menen?
Zelfde soort iets: via internet gast uit omgeving Kyoto leren kennen, heeft een paar keer Japanse artikelen besteld en doorgestuurd. Vroeg ook fo we langs kwamen als we op vakantie zijn.
Is dat serieus bedoeld, of zeggen ze het uit beleefdheid?
Beetje lastig inschatten...
En hoe gaat zoiets, verwachten ze bv. dat je iets meeneemt ofzo, wat zijn gewoontes in dat soort situaties?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_64282535
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Weet iemand hoe serieus ze dat menen?
Zelfde soort iets: via internet gast uit omgeving Kyoto leren kennen, heeft een paar keer Japanse artikelen besteld en doorgestuurd. Vroeg ook fo we langs kwamen als we op vakantie zijn.
Is dat serieus bedoeld, of zeggen ze het uit beleefdheid?
Beetje lastig inschatten...
En hoe gaat zoiets, verwachten ze bv. dat je iets meeneemt ofzo, wat zijn gewoontes in dat soort situaties?
serieus bedoeld.

Iets typisch Nederlands geven ofzo.
leven als een koning
pi_64290007
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:49 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
misschien dat het grofweg betekent
this is a day of celebration ofzo O_o
ben zo slecht in kanji -_____-
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 04:46 schreef captaintokyo het volgende:
吉日 (きちじつ) betekent: lucky day, an unspecified day of the month, used on diplomas etc
建 (けん) betekent: buid
之 (ゆき) betekent: of, this
Ik heb niets belangrijks gemist dus zo te zien. Thanks
50.000 O+
pi_64608227
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
voor osaka zou ik voor Hotel Raisan South gaan. het heet hotel maar is nog vrij cheap daar. ik zat er dit jaar 4 dagen en is me goed bevallen daar.
Voor kyoto zou ik als je 1 dag gaat, voor hostel, Waraku-an gaan. interieur van deze hostel is zo MOOI! reden dak zeg als je 1 dag gaat. Er is geen airco daar xD
en in tokyo zat ik bij een hostel in uguisudani. op 5 minuten van de JR yamanote lijn en direct access dus naar akiba ikebukuro en shibuya Dit was mijn main hostel

Osaka Raisan south: http://www.raizan.com/raizan-english/main.html let erop dat je raisan south neemt, die heeft namelijk geen curfew
Kyoto Waraku-An: http://gh-project.com/e/home.html
tokyo convenience house NIPPORI: http://www.conveniencehouse.com/En/
Late reactie: dank voor de tips. Kyoto zit iig vol, helaas. Maar ik zoek verder
Voor Tokyo en Osaka heb ik al wat aanvragen voor de deur uit gedaan. Eens kijken of daar nog plek is.
pi_64610375
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:25 schreef JustJap het volgende:
Is 865 euro voor vliegreis 3 weken Japan een goede deal?
21-07-09 -> 12-08-09 met Finnair vanaf Dusseldorf naar Tokyo.

En nog even 2 vragen:

-Ik kan dezelfde reis boeken via Cheaptickets en via Finnair zelf. De prijs verschilt maar 1 euro, maar zitten er nog verschillen in kosten in toeslagen en verzekeringen etc? Wat is goedkoper?

-Zijn de tijden voor de terugreis vanaf Tokyo in Japanse tijd of lokale tijd? (eerste keer dat ik ga vliegen ^^)
865 euro in het hoogseizoen klinkt niet slecht. Mocht je eerder kunnen vertrekken (01-07-09), dan kun je met British Air naar Tokyo vliegen voor minder dan 630 euro. Dan gaat het om een vlucht vanaf Amsterdam via London Heathrow. Het hoogseizoen zelf is een stuk duurder.
pi_64673751
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef speknek het volgende:
Leent zich wel goed voor een spelletje raad de plek :

[ afbeelding ]
gezien er nog geen reactie op deze post is: Fushimi Inari ^^
(heb em ook tot de top gelopen )
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  maandag 5 januari 2009 @ 11:13:07 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_64679147
Ik ook. Mid-Zomer .
  maandag 5 januari 2009 @ 11:16:11 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_64679240
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:12 schreef Pheno het volgende:
Late reactie: dank voor de tips. Kyoto zit iig vol, helaas. Maar ik zoek verder
Voor Tokyo en Osaka heb ik al wat aanvragen voor de deur uit gedaan. Eens kijken of daar nog plek is.
In Kyoto zat ik in Ryokan Rakucho. Het bad is niks, de kamers een beetje klein, maar wel gewoon een degelijke, schone ryokan met mooie tuin voor heel cheap. En niet onbelangrijk in Japan: ze zijn aan buitenlanders gewend.
pi_64681453
Ah, ziet er idd tof uit.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:35:00 #139
28167 matthijst
pi_64681865
Net een Ryokan in Hakone geboekt:
http://www.hakone-mikawaya.com/09en-standard%20rooms.html
Lijkt me zo cool... Traditionele Japanse kamer, met zo'n bad op balkon en als het meezit kersenbloesemuitzicht

En tickets voor Andre Rieu, die blijkt van 28-30 maart in Tokyo op te treden. Leek me altijd al een keer lachen om zo'n show te zien, nu helemaal mooi, tussen de Japanners
  maandag 5 januari 2009 @ 13:07:42 #140
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_64683023
godver vette timing xD
arg heb zin om weer terug te gaan naar japan lol
  maandag 5 januari 2009 @ 17:22:34 #141
17979 MissMSX
Knightmare
pi_64693432
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:25 schreef SureZal het volgende:

[..]

gezien er nog geen reactie op deze post is: Fushimi Inari ^^
(heb em ook tot de top gelopen )
Verrek, nu je het zegt

Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
50.000 O+
  maandag 5 januari 2009 @ 19:55:16 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_64700320
Een paar honderd torii.
pi_64710076
Nog twee maanden te gaan en nog geen planning woohooo
なんだっけ
  maandag 5 januari 2009 @ 23:48:59 #144
28167 matthijst
pi_64712625
Nog twee maanden te gaan en deze planning woohoo

8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
2 nachten Hiroshima (1 dag Miyajima, Himeji op weg naar Kyoto)
5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
2 nachten Tokyo

Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
pi_64717220
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:53 schreef Pheno het volgende:
Ik moet nog hotels regelen in Osaka, Kyoto en Tokyo in maart/april. Iemand tips?
Ik zit momenteel voor 5 dagen/4 nachten in Hotel New Hankyu Annex voor 31,500(JPY). Zo'n 280.- Euro denk ik. Dit is overigens incl. ontbijt.
Kwam (vanuit Hong Kong) wat later aan dan gepland, was niet op de hoogte van het tijdsverschil van +1 uur. Kon zonder problemen inchecken, had gewoon via internet de kamer gereserveerd: http://www.hankyu-hotel.com/hotels/20shhannex/index_en.html Redelijk eenvoudig systeem! Voor het reserveren zelf is geen creditcard benodigd, bij aankomst natuurlijk wel.
De kamer zelf is groot genoeg voor 1 persoon, ben zelf Chinees en maar 1.70 Het is btw gewoon een standard room, maar meer heb ik niet nodig. Er is een waterkoker (schoon) met groene thee, koelkastje (zelf gevuld met Asahi bier ) Ook is er een 20" lcdtv aanwezig van Panasonic, maar er was niks bijzonders op tv dus maar 5 minuten aan gehad. Heb mijn Samsung NC10 lekker bij me Oh ja, er is nog een snelle UTP internetverbinding aanwezig met netwerkkabel. Zit bij de kamerprijs inbegrepen.

De badkamer is tenslotte van alles voorzien, en ook erg schoon en groot genoeg!

Ga zo even naar Hep Five Shopping Centre en iets later naar Dotonbori!

Interessante site: http://www.happyjappy.com/osaka/

[ Bericht 0% gewijzigd door ck2000 op 06-01-2009 05:15:37 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:31:09 #146
28167 matthijst
pi_64718060
In Kyoto krijgt http://www.palacesidehotel.co.jp/ wel aardige reviews op Tripadvisor (was no. 6, nu iets afgezakt naar no. 9).
pi_64718945
Ik snap alleen nooit waarom die japanners denken dat een twin room meteen 2 single bedden moeten zijn. Ik ben getrouwd, zelfs van god mag ik nu....
pi_64718998
Een twin room is overal ter wereld een kamer met 2 bedden.
Als je een tweepersoonsbed wilt, dan moet je een double room boeken.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:39:15 #149
28167 matthijst
pi_64719133
Yep, alleen schijnt een double in Japan nogal klein te zijn, dus wat dat betreft is het misschien toch handiger om een twin te boeken, zelfs als je getrouwd bent
Voorbeeld:
double: 140cm×195cm
twin: 110cm×195cm 2bed
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:43:25 #150
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_64719238
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef MissMSX het volgende:
Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
Wij zijn tot het meer halverwege geweest.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_64719374
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:33 schreef Liejannuh het volgende:
Een twin room is overal ter wereld een kamer met 2 bedden.
Als je een tweepersoonsbed wilt, dan moet je een double room boeken.
Dat wist ik niet eens

Maar doubles zie ik dan verdomd weinig in Japan Ik ben nu wat aan het rondkijken, maar twins zijn echt het meest aangeboden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:57:14 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_64721276
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef matthijst het volgende:

8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
2 nachten Tokyo

Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
Prima planning. Bijna zoals ik het ook zou doen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:42:45 #153
28167 matthijst
pi_64722754
"Bijna"?
Nog tips?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:57:15 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_64723327
Kamakura en Yokohama zijn allebei niet zo bijzonder, alhoewel ik snap dat je op je eerste reis zoveel mogelijk kruisjes wil zetten, ik zou dan eerder nog wat rondsjokken door Tokyo. Misschien zelfs als je de grote toeristische dingen gedaan hebt wat door de buitenwijken, om meer een idee van het Japanse leven te krijgen. Of een nachtje in Nikko blijven, de natuur eromheen schijnt ook prachtig te zijn. Osaka heb ik zelf nooit gedaan, maar daar heb ik best spijt van, dus ik denk dat je dat wel moet doen. Ook omdat je vrij lang in Kyoto hebt, die stad kun je in principe vrij snel doen. En vergeet dus Fushimi Inari niet als je in Kyoto bent.
pi_64743106
Ik vond Matsushima ook erg mooi en bijzonder. Is een uurtje of 2 of 2,5 treinen vanaf Tokyo en prima te doen met een Japan Rail Pass.

En qua tempels tussen Kyoto en Nara in, vond ik de Byodu In ook geweldig mooi. Dat is dus de tempel die op de 10 yen munt staat.

Briljante dagtrip vanuit Kyoto is het Miho Museum. Briljante lokatie, geweldig mooi museum!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:29:12 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_64744030
Uji toch? Jammer genoeg is dat zelf een ontzettend bejaardendorp. Ze zeiden altijd dat Japan het meest vergrijsde land ter wereld was, maar ik had er nooit wat van gemerkt. Dat kwam dus omdat ze allemaal in Uji zaten .
pi_64744354
In Uji idd!
Ik zie net op Wiki dat er een exacte kopie van die tempel op Hawaii staat. Dat is dan ook wel weer tof.
pi_64745822
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef matthijst het volgende:

2 nachten Tokyo

Ik ga voor een jaar. Had wel wat opgezocht enzo, maar nu denk ik zo van. Ik zie het wel als ik daar ben. 2/3 maanden vrij reizen moet wel genoeg zijn. En anders kan ik nog weekend trips doen tijdens studie of stage.
なんだっけ
pi_64753018
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:13 schreef speknek het volgende:
Ik ook. Mid-Zomer .
Ik ook. Lekker zweten he?
En dan onderweg door zo'n oud japannertje voorbij geraced worden!
Go ahead, make my day.
pi_64780256
Hmm.. Ik ga in maart al naar Japan terwijl studie pas in april begint. Zit er aan te denken om een maand een kamer te huren in Tokyo en van daaruit wat dagtrips doen.

Heb gaijinpot en sakura al doorgespit voor een aantrekkelijke kamer. Zijn er andere adressen voor kamers die aantrekkelijk geprijsd zijn?
なんだっけ
pi_64816951
Je studeert toch in Tokyo? Zou het niet interessanter zijn om bijvoorbeeld een kamer te huren in Kyoto/Osaka en dan in die richting dagtrips te gaan doen? Je zult wanneer school begint niet meer zo snel in die richting gaan denk ik.
pi_64824897
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:56 schreef Jossos het volgende:
Je studeert toch in Tokyo? Zou het niet interessanter zijn om bijvoorbeeld een kamer te huren in Kyoto/Osaka en dan in die richting dagtrips te gaan doen? Je zult wanneer school begint niet meer zo snel in die richting gaan denk ik.
Ik heb in augustus en januari ook nog vrij om te reizen.
Was van plan om in maart Tokyo en omgeving alvast te verkennen.
なんだっけ
pi_64826659
een vraagje voor iemand die naar tokyo is geweest, is de reis en het verblijf daar nou echt zo duur
Peace And Tranquility To Earth
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:18:31 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_64826932
Ja, maar eten kun je er weer heel goedkoop.
pi_64836271
hoe lang ben je geweest, waar en hoe duur ongeveer? ik ben ook van plan om een keer naar toe te gaan lijkt me echt een hele andere wereld
Peace And Tranquility To Earth
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:47:08 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_64839826
4 Maanden in Tokyo en wat rondreizen, maar het is niet echt vergelijkbaar, want we kregen een gigantische beurs van de Japanse overheid (12000 euro ofzo) die we er helemaal doorheen hebben gejaagd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:48:50 #167
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_64839841
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:11 schreef Vet-Boter het volgende:
een vraagje voor iemand die naar tokyo is geweest, is de reis en het verblijf daar nou echt zo duur
Reis was wel prijzig, maar dat was dan ook een drieweekse rondreis met Djoser.
Verblijf in Tokyo viel me erg mee. Net zoals in elke wereldstad kun je het zo duur maken als je zelf wilt qua eten en drinken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:53:27 #168
28167 matthijst
pi_64841294
Ik heb 3 weken gepland in maart. Twee personen denk ik op 6000 euro uit te komen.
Zo opgebouwd:

1482 twee tickets
800 Japan Rail pass twee weken
1097 8 nachten Sunroute Plaza Shinjuku
185 2 nachten Comfort Hotel Hiroshima
462 5 nachten Kyoto Palace Side
891 2 nachten Ryokan Hakone
274 2 nachten Sunroute Plaza Shinjuku
800 eten
pi_64841513
Zo! Dat zijn behoorlijk dure hotels allemaal!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:17:22 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_64842040
Vooral die ryokan in hakone, holy crap . Dat wordt waarschijnlijk een hele mooie.

Nu ik er zo over nadenk, wij zijn ook een keer met het Lab naar een ryokan in Hakone geweest. Moest iedereen 30 euro potten, bleek dat m'n vriendin en ik in een gigantische kamer zaten, en de rest van het lab (20 man ofzo) met z'n allen in een vergelijkbare kamer . Ach ja, wij waren gasten heh. Maar dat moet dan ook wel duur geweest zijn.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:24:30 #171
28167 matthijst
pi_64844540
Tokyo viel wel mee, vind ik, 8 nachten, was een vd goedkopere die wel een goede recensie kreeg.
Kyoto is heel goedkope.
Hakone inderdaad schandlig duur, maar da's in traditioneel Japans hotel, met zo'n bad op het balkon en Japans ontbijt + avondeten op je kamer gebracht, je betaalt dus vooral voor die ervaring.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:30:18 #172
17979 MissMSX
Knightmare
pi_64853845
140 euro per nacht een van de goedkopere die een goede recensie kreeg? Zit ontbijt en diner daarbij inbegrepen?
50.000 O+
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:54:12 #173
28167 matthijst
pi_64855015
Neu, gewoon een kamer....

Ik kijk altijd op Tripadvisor welke een beetje hoog scoren en dan vervolgens naar de prijs... Deze kwam er redelijk uit... Je moet toch ergens op afgaan...
  zondag 11 januari 2009 @ 14:01:24 #174
17979 MissMSX
Knightmare
pi_64912852
Dankzij Lipton is eindelijk een van mijn grote Japan-mysteries opgelost: "Waar komt toch die heerlijke geur vandaan die je zoveel ruikt in Japan?"

Dacht eerst dat het een soort wierook was, omdat ik het voornamelijk in de buurt van tempels rook. Maar na een kopje "Indoneasian tea Sencha Tradition" blijkt het de Osmanthus fragrans aurantiacus (kinmokusei) te zijn.

* MissMSX is so happy now

-edit- Kan het natuurlijk nog steeds wierook zijn, maar dan wel van die bloemen dus

[ Bericht 1% gewijzigd door MissMSX op 11-01-2009 14:25:51 ]
50.000 O+
pi_64967862
Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 12 januari 2009 @ 23:02:31 #176
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_64971981
Hoe lang ga je?

Daarnaast zal het ook van je eigen insteek afhangen of je wat vlotter meer hotspots wil zien, of wat meer tijd wil uittrekken voor een stad. Ik denk niet dat zo objectief te zeggen is wat nu eigenlijk leuker is. Je kunt ook altijd ter plaatse nog besluiten of je nog langer ergens wil blijven of naar de volgende locatie wil.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_64972189
Alles is nog variabel op dit moment. Het plan is er, over een jaar of 3 te gaan. En dan 'lang genoeg' om een leuke tijd te hebben, ik vermoed een week of 3. Zal ook afhankelijk zijn van het gespaarde bedrag op dat moment. Wat leuker is weet ik niet. Als je overal 'even snel' langsgaat, krijg je misschien niet veel mee van de cultuur, maar vooral veel mooie foto's. Maar als je echt alleen in bijv Tokyo blijft hangen, zie je vooral de grote stad en weer niet de tempels en natuur die ook zo mooi is ...

Vandaar dat ik het hier maar even vraag . Heb nog een paar jaar om alles te plannen, maar wil wel al wat ideetjes opdoen.
pi_64972308
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Chicolate het volgende:
Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is .
Al had je een rijbewijs, dan mag je in Japan nog niet rijden

Maar gewoon doen waar je het zelf het beste bij voelt; lekker rustig vanuit één stad de omliggende steden verkennen, bijvoorbeeld vanuit Kyoto naar Osaka, Kobe, Himeji, Nara, Uji enzo of een echte rondtrekreis maken van stad naar stad, bijvoorbeeld van Tokyo naar Nagana, naar Kyoto, Osaka, Kobe, Hiroshima, Fukuoko, Nagasaki.
pi_64974290
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:09 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Al had je een rijbewijs, dan mag je in Japan nog niet rijden

Waarom niet? Ik kan met een internationale rijbewijs prima terecht in Japan.
なんだっけ
pi_64975138
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:47 schreef Crashcat het volgende:
Waarom niet? Ik kan met een internationale rijbewijs prima terecht in Japan.
Ik had begrepen dat het NL'se rijbewijs niet voldeed aan de Japanse standaard en je alleen als Australiër of Amerikaan een auto kon huren.

Maar ik lees nu weer iets anders
quote:
Foreigners can drive in Japan with a recognized international driving permit for up to one year after entering the country. Recognized international driving permits must be obtained in your home country, usually through the national automobile association, before you leave for Japan.

Japan recognizes only international driving permits which are based on the Geneva Convention of 1949. A few countries, including Belgium, France, Germany and Switzerland, however, issue international driving permits which are based on different conventions. Those permits are not valid in Japan.

Instead, holders of a French, German or Swiss driver's license can drive in Japan, for up to one year, with an official Japanese translation of their driver's license from their respective country's embassy or consulate in Japan. People from other countries whose international driving permits are not recognized by Japan must obtain a Japanese driver's license in order to drive in Japan.

A Japanese driver's license is required for all drivers who stay in Japan for more than one year. Only if you leave Japan for more than three consecutive months are you again allowed to use an international driving permit.
Goed te weten dat je met een 'Nederlands'internationaal rijbewijs dus mag rijden daar.
pi_64979515
Chicolate, Tokyo, Kyoto en Hiroshima (en de bijbehorende omgeving) zijn wat mij betreft de Must See's. En dan zijn het ook nog eens prima uitvalsbases om wat side trips te doen.
pi_64979601
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:13 schreef Liejannuh het volgende:
Chicolate, Tokyo, Kyoto en Hiroshima (en de bijbehorende omgeving) zijn wat mij betreft de Must See's. En dan zijn het ook nog eens prima uitvalsbases om wat side trips te doen.
Ik vond Osaka ook erg leuk.
pi_64979811
Ik ben maar een middagje in Osaka geweest. Vond het ook erg leuk, maar het is maar een half uurtje treinen vanaf Kyoto dus heb ik er niet overnacht. Al had ik geweten dat het zo leuk was, dan had ik er meer tijd doorgebracht.
pi_64979947
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:29 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben maar een middagje in Osaka geweest. Vond het ook erg leuk, maar het is maar een half uurtje treinen vanaf Kyoto dus heb ik er niet overnacht. Al had ik geweten dat het zo leuk was, dan had ik er meer tijd doorgebracht.
Ik vond het nachtleven er leuker dan in Tokyo.
pi_64980042
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vond het nachtleven er leuker dan in Tokyo.
Hehehehehe, ik ben in Tokyo niet verder gekomen dan de karaokebar! Verder was ik 's avonds meestal helemaal versleten van het de hele dag rondlopen op verschillende lokaties.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:54:27 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_64980334
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Chicolate het volgende:
Japan heeft zo goed als geen omgeving . De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:57:07 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_64980400
Het nachtleven van Tokyo is nogal moeilijk. Veel van de bars en clubs zitten ergens driehoog achter, waarbij je dus maar moet zien waar je uitkomt, of op hele afgelegen locaties.
pi_64981211
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:57 schreef speknek het volgende:
Het nachtleven van Tokyo is nogal moeilijk. Veel van de bars en clubs zitten ergens driehoog achter, waarbij je dus maar moet zien waar je uitkomt, of op hele afgelegen locaties.
In Rappongi heb je wel wat leuke moderne bars. Wij gingen meestal op de gok 3 hoog ergens eten (nooit tegengevallen) en doken daarna een Arcade in! Daarna keken we uit welke deur of lift de meeste salary-men dronken uit kwamen rollen!
pi_64997474
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Japan heeft zo goed als geen omgeving . De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
Japan heeft geen omgeving. Wat een loze opmerking. Het is gewoon platteland zoals je dat overal vindt, dat moet je op waarde weten te schatten, dat je er persoonlijk niets aan vindt zegt vrij weinig over wat er echt te vinden is. Er is een reden dat Tokyo 's nachts leeg loopt, want alle forenzen gaan naar de plaatsen waar het wel prettig wonen is, dat meestal een uur of langer treinen van het 'echte' Tokyo.

Ik ben absoluut geen voorstander van het grootste deel van je tijd doorbrengen in Tokyo als je 'het echte Japan' wilt zien. Dat is net zoals naar Amsterdam gaan om 'het echte Nederland' te zien.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:38:33 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_64997746
Platteland zoals je dat overal vindt? Het zijn praktisch alleen bergen en steden, je moet soms drie uur reizen voordat je iets anders ziet. Overigens vind ik Tokyo vooral Japan in het extreme, en daar ga je toch voor naar een ander land.
pi_64997786
Hokkaido heeft anders prachtige natuur.
pi_64998109
Heb een wandeling gedaan bij kawaguchi-ko, eerst door een dorpje met typische countryside huisjes (die je inderdaad wel op meer plekken ziet) en daarna lekker de natuur in. Goed het was inderdaad net de eifel alleen dan honderden kilometers verder weg, maar ik vond het wel prettig even rust en natuur.

Ook gewandeld in takayama (daar kom je dan af en toe wel een tempeltje tegen) en op Miyajima de berg op (meer jungle achtig, en elke 100 meter een bordje met hoeveel meter het nog naar de top is en hoeveel terug )
pi_64999178
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Bedoel met omgeving de natuur ipv de stad. En die is er, als ik de foto's mag geloven .

Alvast bedankt voor de tips! Kan er nu al wat mee .
pi_65002309
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:38 schreef speknek het volgende:
Platteland zoals je dat overal vindt? Het zijn praktisch alleen bergen en steden, je moet soms drie uur reizen voordat je iets anders ziet. Overigens vind ik Tokyo vooral Japan in het extreme, en daar ga je toch voor naar een ander land.
Je bent duidelijk niet genoeg de stad uit geweest. Japan is echt niet enkel lelijk beton en bergen. Je kunt praktisch alle soorten landschappen wel terugvinden met een beetje rondreizen. Er zijn inderdaad wel veel bergen, dat wel..

Je doet net als buitenlanders die hier komen en nergens anders heen gaan als naar Amsterdam en de Kinderdijk, en dan besluiten dat Nederland niets anders is dan hoeren, wiet, molens en dijken.

Het komt neer op smaak, ik zou van mijn drie weken in Japan absoluut geen twee weken Tokyo willen doorbrengen. Jij misschien wel, ieder z'n ding.
pi_65002657
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:49 schreef zatoichi het volgende:
Heb een wandeling gedaan bij kawaguchi-ko, eerst door een dorpje met typische countryside huisjes (die je inderdaad wel op meer plekken ziet) en daarna lekker de natuur in. Goed het was inderdaad net de eifel alleen dan honderden kilometers verder weg, maar ik vond het wel prettig even rust en natuur.

Ook gewandeld in takayama (daar kom je dan af en toe wel een tempeltje tegen) en op Miyajima de berg op (meer jungle achtig, en elke 100 meter een bordje met hoeveel meter het nog naar de top is en hoeveel terug )
Ah, jij bent ook zo'n bikkel die is gaan lopen naar boven
Wij vonden onszelf erg stoer, maar werden gruwelijk ingehaald door een turbo-Japanner

En de natuur in Japan vind ik niet bijzonder (as in: zo is natuur op wel meer plaatsen ter wereld), maar het is zeker heerlijk om van de rust te genieten. Op onze volgende trip gaan we zeker meer van de natuur zien

o.a. deze twee eilanden staan nog op m'n verlanglijstje

50.000 O+
pi_65003983
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:55 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ah, jij bent ook zo'n bikkel die is gaan lopen naar boven
Wij vonden onszelf erg stoer, maar werden gruwelijk ingehaald door een turbo-Japanner

[ afbeelding ]
Geen mens tegengekomen, tot de route vanaf de kabelbaan natuurlijk...

Maar het was dan ook eind augustus en dus verschikkelijk warm, mijn T-shirt was zeiknat van het zweet.... Maar wel ontzettend mooi en leuk!
pi_65004113
Volgens mij is de natuur in Japan alleen op bepaalde seizoenen echt mooi.
なんだっけ
pi_65005599
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:26 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Geen mens tegengekomen, tot de route vanaf de kabelbaan natuurlijk...

Maar het was dan ook eind augustus en dus verschikkelijk warm, mijn T-shirt was zeiknat van het zweet.... Maar wel ontzettend mooi en leuk!
Wij zijn ook maar een paar mensen tegengekomen. Twee ouders en een dochtertje (respect voor haar met d'r korte beentjes!!), een groepje jonge gasten en dan die turbo-Japanner.

Vond het geweldig om te doen, alleen m'n knieen en kuiten zijn 3 dagen gruwelijk pijnlijk geweest
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:29 schreef Crashcat het volgende:
Dat is een mening

Het is maar net waar je van houdt. En de natuur is gevarieerder dan je zo op het eerste gezicht zou denken
50.000 O+
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:43:20 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_65010008
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:47 schreef Jossos het volgende:
Je bent duidelijk niet genoeg de stad uit geweest. Japan is echt niet enkel lelijk beton en bergen. Je kunt praktisch alle soorten landschappen wel terugvinden met een beetje rondreizen. Er zijn inderdaad wel veel bergen, dat wel..

Je doet net als buitenlanders die hier komen en nergens anders heen gaan als naar Amsterdam en de Kinderdijk, en dan besluiten dat Nederland niets anders is dan hoeren, wiet, molens en dijken.

Het komt neer op smaak, ik zou van mijn drie weken in Japan absoluut geen twee weken Tokyo willen doorbrengen. Jij misschien wel, ieder z'n ding.
True. Ik heb zelf ook niks met Amsterdam. Maar als buitenlanders vragen wat ze in beperkte tijd in Nederland moeten doen, zeg ik wel altijd dat ze naar Amsterdam moeten gaan, gewoon omdat ik weet dat dat voor buitenlanders het leukste is. En dan is Tokyo nog oneindig veel toffer dan Amsterdam.
pi_65017606
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:29 schreef Crashcat het volgende:
Mwoa, ik heb toch genoeg wandelingen gemaakt Tsumago, Mt Aso naar het dorp en nog wat, maar ik vond het prima. Niets in vergelijking met Nieuw Zeeland, maar hell, er zijn maar weinig landen die zich daar mee kunnen meten.

Het is er iig heerlijk rustig. Maar Tokyo vind ik ook tof, dus in maart doen we weer van alles een beetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')