Ohhh dat hostel was top! En zulke aardige mensen! Heel mooie locatie ook.quote:
Ik heb Takayama gedaan als dagtrip vanuit Kyotoquote:Op maandag 1 december 2008 09:13 schreef zatoichi het volgende:
Takayama is mij goed bevallen; niet te doen voor een dagtrip, maar wel een erg mooie reis er naartoe, en het plaatsje zelf is hartstikke leuk. Heb er wat Japanse aardewerk gekocht, en je kan er een mooie wandeling maken langs veertig tempels (daarna heb je het wel gehad met tempels in Japen).
Nope, wil volgend jaar in Japan lvl 3 doen. Alleen de opzet van de testen worden compleet veranderd heb ik gehoord. Even afwachten.quote:Op zondag 7 december 2008 20:21 schreef Jossos het volgende:
Had nog iemand vandaag een JLPT afgenomen? Ik had vandaag m'n level 2 afgenomen in Dusseldorf, en ben heel erg positief, heb toch wel zeker 75%.
Niet helemaal. In 2010 worden de onderdelen waarop je getest op level 1 uitgebreid (dit i.v.m met het mogelijk maken van langere visa duur) en tussen niveau 2 en 3 komt een extra niveau. Ook worden level 1 en 2 tweemaal per jaar gegeven in Japan, China en Zuid-Korea.quote:Op zondag 7 december 2008 21:44 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Nope, wil volgend jaar in Japan lvl 3 doen. Alleen de opzet van de testen worden compleet veranderd heb ik gehoord. Even afwachten.
Ik weet niet of je het kan laten omzetten naar studentenvisum, maar een paar klasgenoten van mij zijn gewoon heen en weer gegaan naar Zuid Korea en kregen bij terugkomst automatisch een studentenvisum.quote:Op maandag 8 december 2008 07:12 schreef Jossos het volgende:
Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
Ik krijg gewoon een studentenvisum voor een jaar. Weet niet hoe het zit, maar stage lopen kan gewoon op die visum.quote:Op maandag 8 december 2008 07:12 schreef Jossos het volgende:
Crashcat, wat voor een visum krijg je? Want op een college student visum mag je officieel niet langer blijven wanneer je semester is afgelopen. Je kunt wel langer blijven (heb ik ook gedaan) maar mocht een overactieve politie agent je aanhouden en om je identificatie vraagt, ziet dat je bij die en die school studeert, vervolgens hen belt om dat te bevestigen en zij vervolgens zeggen dat je al klaar bent loop je wel het risico het land uitgezet te worden zonder hoop op ooit terug te keren. Je kunt het laten omzetten naar een toeristenvisum dacht ik.
Even de ambassade bellen dan. Moest het sowieso al doen om te vragen hoe het moet als ik eerder weg ga dan de ingangsdatum van de visum.quote:Op maandag 8 december 2008 19:54 schreef Jossos het volgende:
Ja, klopt. Maar zodra je studiestage daar is afgelopen is je visum eigenlijk niet meer geldig. Omdat je een sponsor moet hebben, oftwel de school waar je heengaat, voor de duur van je verblijf daar.
Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:54 schreef Blaetman het volgende:
Het lijkt me trouwens supersterk dat de politie gaat controleren of je nog wel studeert. Als ze zien dat je een geldig visum hebt is het gewoon doorlopen hoor.
Volgens mij word je ook niet zo snel aangehouden...1 keer is een franse vriend met cambodiaans bloed aangehouden toen we rondliepen in Shibuya...puur omdat ie er wel sort of crimineel uitzag denk ik
Al wilden ze dit niet bevestigen
Ik zie er niet uit als een buitenlanderquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:56 schreef Jossos het volgende:
[..]
Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.
En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
10 x, sick. Het kan idd nooit kwaad om het zekere over het onzekere te nemen nee ;x Maar denk je dat ze ook meteen gaan bellen om te kijken of je nog enrolled bent?quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:56 schreef Jossos het volgende:
[..]
Ik ben 10 keer aangehouden omdat ik rond aan het rijden was op m'n eigen fiets. Schijnbaar was er nogal een misdaadgolf aan de hand qua fietsdiefstal door buitenlanders. En ik zie er absoluut niet crimineel uit, maar wel als een echte Nederlander. Dus op m'n Japanse oma-fietsje viel ik nogal op.
En het zal niet zo snel gebeuren, maar het kan zeker wel gebeuren dat je gecontroleerd gaat worden. Ik heb het zelf ook gedaan, rondgelopen met een visum dat stiekem niet meer geldig was, maar ik was me bewust van dat feit. Je wilt niet dat je zoiets onverwachts overkomt.
Dougenzakaquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:55 schreef Blaetman het volgende:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=%E6%B8%8B%E8%B0%B7%E5%8C%BA%E3%80%80%E9%81%93%E7%8E%84%E5%9D%82&sll=35.654053,139.695797&sspn=0.030547,0.06609&ie=UTF8&t=p&layer=c&cbll=35.65817,139.694911&panoid=IcVfPAhec8HFpIZZ152xRA&cbp=12,158.51643240909175,,0,-10.019246913816083&ll=35.6604,139.697642&spn=0,359.93391&z=15
Ik woonde 3 maandjes in het gebouw dat bij de rozekleurige entree hoort, naast BEST-1. Wat een teringzooi was dat eigenlijk, maar wel alles binnen handbereik
quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:04 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Ik zie er niet uit als een buitenlander
Eerste twee keer wel.. Omdat ik de registratie papieren voor mijn fiets niet bij me had. Daarna altijd wel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:56 schreef Blaetman het volgende:
[..]
10 x, sick. Het kan idd nooit kwaad om het zekere over het onzekere te nemen nee ;x Maar denk je dat ze ook meteen gaan bellen om te kijken of je nog enrolled bent?
naja, dat probleem heb ik dus ook gehad. ik had studentenvisum voor een jaar (met multiple entry geregeld in japan). maar toen ik na mn studie ging rondreizen kreeg ik bij terugkomst een toeristenvisum. moest dus halverwege mn stage naar taiwan voor een nieuwe toeristenvisum. daarnaast werk ik dus illegaal...quote:Op maandag 8 december 2008 18:57 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon een studentenvisum voor een jaar. Weet niet hoe het zit, maar stage lopen kan gewoon op die visum.
Weet iemand hoe serieus ze dat menen?quote:Op zondag 7 december 2008 23:27 schreef JustJap het volgende:
Wel grappig trouwens, ben via forum in contact gekomen met 3 jappeners, willen nu alleaal guide op mijn vakantie volgend jaar
serieus bedoeld.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Weet iemand hoe serieus ze dat menen?
Zelfde soort iets: via internet gast uit omgeving Kyoto leren kennen, heeft een paar keer Japanse artikelen besteld en doorgestuurd. Vroeg ook fo we langs kwamen als we op vakantie zijn.
Is dat serieus bedoeld, of zeggen ze het uit beleefdheid?
Beetje lastig inschatten...
En hoe gaat zoiets, verwachten ze bv. dat je iets meeneemt ofzo, wat zijn gewoontes in dat soort situaties?
quote:Op maandag 22 december 2008 23:49 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
misschien dat het grofweg betekent
this is a day of celebration ofzo O_o
ben zo slecht in kanji -_____-
Ik heb niets belangrijks gemist dus zo te zien. Thanksquote:Op dinsdag 23 december 2008 04:46 schreef captaintokyo het volgende:
吉日 (きちじつ) betekent: lucky day, an unspecified day of the month, used on diplomas etc
建 (けん) betekent: buid
之 (ゆき) betekent: of, this
Late reactie: dank voor de tips. Kyoto zit iig vol, helaas. Maar ik zoek verderquote:Op vrijdag 12 december 2008 09:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
voor osaka zou ik voor Hotel Raisan South gaan. het heet hotel maar is nog vrij cheap daar. ik zat er dit jaar 4 dagen en is me goed bevallen daar.
Voor kyoto zou ik als je 1 dag gaat, voor hostel, Waraku-an gaan. interieur van deze hostel is zo MOOI! reden dak zeg als je 1 dag gaat. Er is geen airco daar xD
en in tokyo zat ik bij een hostel in uguisudani. op 5 minuten van de JR yamanote lijn en direct access dus naar akiba ikebukuro en shibuyaDit was mijn main hostel
Osaka Raisan south: http://www.raizan.com/raizan-english/main.html let erop dat je raisan south neemt, die heeft namelijk geen curfew
Kyoto Waraku-An: http://gh-project.com/e/home.html
tokyo convenience house NIPPORI: http://www.conveniencehouse.com/En/
865 euro in het hoogseizoen klinkt niet slecht. Mocht je eerder kunnen vertrekken (01-07-09), dan kun je met British Air naar Tokyo vliegen voor minder dan 630 euro. Dan gaat het om een vlucht vanaf Amsterdam via London Heathrow. Het hoogseizoen zelf is een stuk duurder.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:25 schreef JustJap het volgende:
Is 865 euro voor vliegreis 3 weken Japan een goede deal?
21-07-09 -> 12-08-09 met Finnair vanaf Dusseldorf naar Tokyo.
En nog even 2 vragen:
-Ik kan dezelfde reis boeken via Cheaptickets en via Finnair zelf. De prijs verschilt maar 1 euro, maar zitten er nog verschillen in kosten in toeslagen en verzekeringen etc? Wat is goedkoper?
-Zijn de tijden voor de terugreis vanaf Tokyo in Japanse tijd of lokale tijd? (eerste keer dat ik ga vliegen ^^)
gezien er nog geen reactie op deze post is: Fushimi Inari ^^quote:Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef speknek het volgende:
Leent zich wel goed voor een spelletje raad de plek:
[ afbeelding ]
In Kyoto zat ik in Ryokan Rakucho. Het bad is niks, de kamers een beetje klein, maar wel gewoon een degelijke, schone ryokan met mooie tuin voor heel cheap. En niet onbelangrijk in Japan: ze zijn aan buitenlanders gewend.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:12 schreef Pheno het volgende:
Late reactie: dank voor de tips. Kyoto zit iig vol, helaas. Maar ik zoek verder
Voor Tokyo en Osaka heb ik al wat aanvragen voor de deur uit gedaan. Eens kijken of daar nog plek is.
Verrek, nu je het zegtquote:Op maandag 5 januari 2009 01:25 schreef SureZal het volgende:
[..]
gezien er nog geen reactie op deze post is: Fushimi Inari ^^
(heb em ook tot de top gelopen)
Ik zit momenteel voor 5 dagen/4 nachten in Hotel New Hankyu Annex voor 31,500(JPY). Zo'n 280.- Euro denk ik. Dit is overigens incl. ontbijt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:53 schreef Pheno het volgende:
Ik moet nog hotels regelen in Osaka, Kyoto en Tokyo in maart/april. Iemand tips?
Wij zijn tot het meer halverwege geweest.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef MissMSX het volgende:
Wij waren er na een paar honderd torii wel klaar mee en zijn dus niet helemaal boven geweest. Wat hebben we gemist?
Dat wist ik niet eensquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:33 schreef Liejannuh het volgende:
Een twin room is overal ter wereld een kamer met 2 bedden.
Als je een tweepersoonsbed wilt, dan moet je een double room boeken.
Prima planning. Bijna zoals ik het ook zou doen.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef matthijst het volgende:
Nog twee maanden te gaan en deze planning woohoo
8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
2 nachten Hiroshima (1 dag Miyajima, Himeji op weg naar Kyoto)
5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
2 nachten Tokyo
Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
Ik ga voor een jaar. Had wel wat opgezocht enzo, maar nu denk ik zo van. Ik zie het wel als ik daar ben. 2/3 maanden vrij reizen moet wel genoeg zijn. En anders kan ik nog weekend trips doen tijdens studie of stage.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef matthijst het volgende:
Nog twee maanden te gaan en deze planning woohoo
8 nachten Tokyo, dagtrips naar Kamakura en Nikko, misschien Yokohama, verder vooral veel rondsjokken.
2 nachten Hiroshima (1 dag Miyajima, Himeji op weg naar Kyoto)
5 nachten Kyoto, dagtrip naar Nara, misschien naar Osaka. Standaard tempels etc...
2 nachten Hakone, hakone loop doen (bus, kabelbaantje treintje, boot ofzo?), misschien nog naar zo'n onsengebeuren met wijn en groene theebaden, voor de freakiness.
2 nachten Tokyo
Nu een beetje bezig voor al dat soort dingen plattegrondjes (Kamakura, Nikko, Hakone) etc. te verzamelen. Scheelt straks weer een hoop zoekwerk...
Ik ook. Lekker zweten he?quote:
Ik heb in augustus en januari ook nog vrij om te reizen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:56 schreef Jossos het volgende:
Je studeert toch in Tokyo? Zou het niet interessanter zijn om bijvoorbeeld een kamer te huren in Kyoto/Osaka en dan in die richting dagtrips te gaan doen? Je zult wanneer school begint niet meer zo snel in die richting gaan denk ik.
Reis was wel prijzig, maar dat was dan ook een drieweekse rondreis met Djoser.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:11 schreef Vet-Boter het volgende:
een vraagje voor iemand die naar tokyo is geweest, is de reis en het verblijf daar nou echt zo duur
Al had je een rijbewijs, dan mag je in Japan nog niet rijdenquote:Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Chicolate het volgende:
Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is.
Waarom niet? Ik kan met een internationale rijbewijs prima terecht in Japan.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Al had je een rijbewijs, dan mag je in Japan nog niet rijden
Ik had begrepen dat het NL'se rijbewijs niet voldeed aan de Japanse standaard en je alleen als Australiër of Amerikaan een auto kon huren.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:47 schreef Crashcat het volgende:
Waarom niet? Ik kan met een internationale rijbewijs prima terecht in Japan.
Goed te weten dat je met een 'Nederlands'internationaal rijbewijs dus mag rijden daar.quote:Foreigners can drive in Japan with a recognized international driving permit for up to one year after entering the country. Recognized international driving permits must be obtained in your home country, usually through the national automobile association, before you leave for Japan.
Japan recognizes only international driving permits which are based on the Geneva Convention of 1949. A few countries, including Belgium, France, Germany and Switzerland, however, issue international driving permits which are based on different conventions. Those permits are not valid in Japan.
Instead, holders of a French, German or Swiss driver's license can drive in Japan, for up to one year, with an official Japanese translation of their driver's license from their respective country's embassy or consulate in Japan. People from other countries whose international driving permits are not recognized by Japan must obtain a Japanese driver's license in order to drive in Japan.
A Japanese driver's license is required for all drivers who stay in Japan for more than one year. Only if you leave Japan for more than three consecutive months are you again allowed to use an international driving permit.
Ik vond Osaka ook erg leuk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:13 schreef Liejannuh het volgende:
Chicolate, Tokyo, Kyoto en Hiroshima (en de bijbehorende omgeving) zijn wat mij betreft de Must See's. En dan zijn het ook nog eens prima uitvalsbases om wat side trips te doen.
Ik vond het nachtleven er leuker dan in Tokyo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:29 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben maar een middagje in Osaka geweest. Vond het ook erg leuk, maar het is maar een half uurtje treinen vanaf Kyoto dus heb ik er niet overnacht.Al had ik geweten dat het zo leuk was, dan had ik er meer tijd doorgebracht.
Hehehehehe, ik ben in Tokyo niet verder gekomen dan de karaokebar!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vond het nachtleven er leuker dan in Tokyo.
Japan heeft zo goed als geen omgevingquote:Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Chicolate het volgende:
Eerste keer naar Japan, kan je dan het beste 'zoveel mogelijk' willen zien en van stad naar stad racen (met openbaar vervoer/trein, want geen rijbewijs) en alle hotspots bekijken, of het bij 2 steden houden en misschien in de omgeving wat bekijken. Zal over een week of 3 gaan en een tweede reis zit er zeker ook in. Vraag me af wat leuker is.
In Rappongi heb je wel wat leuke moderne bars. Wij gingen meestal op de gok 3 hoog ergens eten (nooit tegengevallen) en doken daarna een Arcade in! Daarna keken we uit welke deur of lift de meeste salary-men dronken uit kwamen rollen!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:57 schreef speknek het volgende:
Het nachtleven van Tokyo is nogal moeilijk. Veel van de bars en clubs zitten ergens driehoog achter, waarbij je dus maar moet zien waar je uitkomt, of op hele afgelegen locaties.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Japan heeft zo goed als geen omgeving. De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
Bedoel met omgeving de natuur ipv de stad. En die is er, als ik de foto's mag gelovenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Japan heeft zo goed als geen omgeving. De countryside zie je wel vanuit de trein, er is wat mij betreft niet zoveel om daadwerkelijk te doen. Wel zou je bijvoorbeeld in Tokyo eens van de gebaande paden af kunnen gaan, en wat rondlopen in bijvoorbeeld Jiyugaoka, Nishi-Nippori... als Binsentu hier nog wel eens komt kan hij vast betere tips geven... waar je wat meer van het alledaagse leven in Japan ziet. Of althans, van de rijkere Tokyoites die zichzelf een huisje kunnen veroorloven.
Je bent duidelijk niet genoeg de stad uit geweest. Japan is echt niet enkel lelijk beton en bergen. Je kunt praktisch alle soorten landschappen wel terugvinden met een beetje rondreizen. Er zijn inderdaad wel veel bergen, dat wel..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:38 schreef speknek het volgende:
Platteland zoals je dat overal vindt? Het zijn praktisch alleen bergen en steden, je moet soms drie uur reizen voordat je iets anders ziet. Overigens vind ik Tokyo vooral Japan in het extreme, en daar ga je toch voor naar een ander land.
Ah, jij bent ook zo'n bikkel die is gaan lopen naar bovenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:49 schreef zatoichi het volgende:
Heb een wandeling gedaan bij kawaguchi-ko, eerst door een dorpje met typische countryside huisjes (die je inderdaad wel op meer plekken ziet) en daarna lekker de natuur in. Goed het was inderdaad net de eifel alleen dan honderden kilometers verder weg, maar ik vond het wel prettig even rust en natuur.
Ook gewandeld in takayama (daar kom je dan af en toe wel een tempeltje tegen) en op Miyajima de berg op (meer jungle achtig, en elke 100 meter een bordje met hoeveel meter het nog naar de top is en hoeveel terug)
Geen mens tegengekomen, tot de route vanaf de kabelbaan natuurlijk...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ah, jij bent ook zo'n bikkel die is gaan lopen naar boven
Wij vonden onszelf erg stoer, maar werden gruwelijk ingehaald door een turbo-Japanner
[ afbeelding ]
Wij zijn ook maar een paar mensen tegengekomen. Twee ouders en een dochtertje (respect voor haar met d'r korte beentjes!!), een groepje jonge gasten en dan die turbo-Japanner.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Geen mens tegengekomen, tot de route vanaf de kabelbaan natuurlijk...
Maar het was dan ook eind augustus en dus verschikkelijk warm, mijn T-shirt was zeiknat van het zweet.... Maar wel ontzettend mooi en leuk!
Dat is een meningquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:29 schreef Crashcat het volgende:
Volgens mij is de natuur in Japan alleen op bepaalde seizoenen echt mooi.
True. Ik heb zelf ook niks met Amsterdam. Maar als buitenlanders vragen wat ze in beperkte tijd in Nederland moeten doen, zeg ik wel altijd dat ze naar Amsterdam moeten gaan, gewoon omdat ik weet dat dat voor buitenlanders het leukste is. En dan is Tokyo nog oneindig veel toffer dan Amsterdam.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:47 schreef Jossos het volgende:
Je bent duidelijk niet genoeg de stad uit geweest. Japan is echt niet enkel lelijk beton en bergen. Je kunt praktisch alle soorten landschappen wel terugvinden met een beetje rondreizen. Er zijn inderdaad wel veel bergen, dat wel..
Je doet net als buitenlanders die hier komen en nergens anders heen gaan als naar Amsterdam en de Kinderdijk, en dan besluiten dat Nederland niets anders is dan hoeren, wiet, molens en dijken.
Het komt neer op smaak, ik zou van mijn drie weken in Japan absoluut geen twee weken Tokyo willen doorbrengen. Jij misschien wel, ieder z'n ding.
Mwoa, ik heb toch genoeg wandelingen gemaakt Tsumago, Mt Aso naar het dorp en nog wat, maar ik vond het prima. Niets in vergelijking met Nieuw Zeeland, maar hell, er zijn maar weinig landen die zich daar mee kunnen meten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:29 schreef Crashcat het volgende:
Volgens mij is de natuur in Japan alleen op bepaalde seizoenen echt mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |