abonnement Unibet Coolblue
pi_57575966


Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij

Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2

bediscussieer hier verder de acties van Ryanair

-------------------------------------------------------


Aangezien ik net heel handig met een vraag het topic afsloot hier even nogmaals.
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:53 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Had ik idd al naar gekeken. Mn ouders hebben een klein koffertje wat mn vader altijd als handbagage gebruikt dus die nemen we maar. Gewicht zal wel lukken, alleen de vloeistofregelementen in de gaten houden. Mag je nou in totaal niet meer dan 100ml mee? Of per verpakking?


[ Bericht 38% gewijzigd door DutchTrain op 24-03-2008 12:16:10 ]
Too much is never enough!
pi_57576348
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?



pi_57576458
Maar meer over de regels op: Nieuwe regels handbagage binnen EU

Kijk altijd op de website van het vliegveld van vertrek, want de regels kunnen ter plekke scherper zijn dan de Europese regels. Ook de naleving kan anders zijn, maar ga daar niet van uit.
pi_57576770
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:55 schreef The6thgate het volgende:



Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij

Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2

bediscussieer hier verder de acties van Ryanair

-------------------------------------------------------


Aangezien ik net heel handig met een vraag het topic afsloot hier even nogmaals.
[..]
over je vorige vraag; dat is per verpakking. Dus je mag meerdere producten meenemen, maar maximaal 100ml per verpakking dus.
pi_57576959
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?

[ afbeelding ]

.
pi_57577047
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?

[ afbeelding ]

nice
Too much is never enough!
  maandag 24 maart 2008 @ 12:57:00 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57577181
Hehe mooie post. Hoop op binnenkort weer een mooie actie van Ryanair... (lees ik heb binnenkort weer tijd)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57582184
17 vluchten in een jaar tijd met ze gemaakt waarvan er 14 maar 1 cent kostten. Jammer dat ik met de afgelopen 1 cent aktie niks leuks heb kunnen vinden cq. geen tijd had
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:55:32 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_57595613
ff een tvp, heb voor over een maand voor de eerste keer een ticket met Ryanair geboekt naar Madrid
pi_57595907
Ik wil met RA naar Spanje in augustus. Is het handiger om nu te boeken (voor 80 euro) of wachten tot ze in de aanbieding gaan?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_57597757
Normaal gesproken kun je het beste bij Ryanair ongeveer vijf/zes weken voor gepland vertrek boeken. Echter, als het midden in de zomervakantie periode valt zullen er voor die tijd geen actie-aanbiedingen zijn; al helemaal niet voor de bestemmingen in Zuid-Europa. Tenminste, dat is mijn ervaring uit het verleden. Dus ik zou sterk overwegen om nu te boeken.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:20:13 #12
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57598188
Argh, het is *bijna* altijd wat met Ryanair. A.s. zaterdag gaan we een weekendje naar Londen via Weeze. Om het inchecken wat sneller te laten verlopen heb ik gekozen voor check 'n go (inchecken via internet). Bij het boeken had ik de paspoortgegevens al ingevuld. Bij het uitprinten van de boarding pass staat er nu echter:

EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Vervaldatum: 1-1-2008 0:00:00
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Land: Ireland

Het paspoortnummer is echter wel correct.

Aangezien dat niet klopt geprobeerd te bellen met de klantenservice. Eerst tig keer geen gehoor, daarna eindelijk een Engels sprekende mijnheer die me doorverwees naar een ander nummer. Daar weer aantal keren geen gehoor en uiteindelijk een overduidelijk 'vermoeide' Engels-met-een-duits accent sprekende mevrouw aan de telefoon gekregen die me vertelde dat ik maar 2 uur van te voren naar het vliegveld moest gaan, omdat ze niets meer kon veranderen.

Heeft iemand ervaring met het online inchecken? Kan het kloppen dat de vervaldatum en landgegevens 'standaard' verkeerd staan? Is er toevallig een nummer waar ik NEDERLANDS sprekende mensen kan spreken die niet kortaf en geërgerd zijn?

Het kan toch *#$&* niet zo zijn dat ik nu uren voordat ik vetrek op het vliegveld moet zijn omdat er iets fout op mijn printje staat en ik daar zelf totaal niets aan kan doen? Ik kon niet eens de gegevens checken voordat ik de web check-in deed.

Edit: Ik ben nog eens opnieuw gaan 'inchecken'. Nu kan ik opeens wat paspoortgegevens aanpassen, maar dan voor de terugreis (die had ik blijkbaar nog niet). Het land kan ik instellen, alleen de vervaldtum niet (die dropdownlijstjes zijn allemaal leeg).... weird.

[ Bericht 4% gewijzigd door BettyWeter op 25-03-2008 13:37:02 ]
pi_57610693
Ik heb geboekt, maar het bedrag op de bevestiging was 16 euro hoger dan het bedrag waar ik op de pagina ervoor akkoord voor heb gegeven Ik denk dat ze een reisverzekering (2x) hebben meegenomen, maar die heb ik helemaal niet aangevinkt. Irritant zeg. Weet iemand of Ryanair ook per email bereikbaar is?

Ik heb die bevestiging trouwens niet eens via email ontvangen.
pi_57610803
16 euro zijn ook de creditcardkosten voor 2 retourtjes he.

bevestiging kan idd weleens een paar uurtjes duren
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57611127
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:37 schreef Thetallguy het volgende:
16 euro zijn ook de creditcardkosten voor 2 retourtjes he.

bevestiging kan idd weleens een paar uurtjes duren
Pff, is dat 16 euro geworden? Goed dat je het zegt, daar was ik niet van op de hoogte (ik zag het ook nergens staan eigenlijk). En ik vond die hogere kosten voor het inchecken van een koffer al zo extreem.
pi_57611256
Ik kwam een andere low cost maatschappij tegen (bmibaby of sterling) die ¤11,25 toeslag per stuk bagage per enkele reis rekent, dus bij Ryanair valt het nog wel mee. (en daar moet/kun je het ook zien als korting, gezien de extreem lage ticketprijzen)
Ook 8 euro voor creditcard is tegenwoordig één van de laagste toeslagen. Bij KLM is dat bijvoorbeeld 10 euro per ticket.

Of je een bevestigingsmailtje krijgt, hangt af van je instellingen van je spamfilter. Standaard krijg je die niet in Hotmail bijvoorbeeld.
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:17:13 #17
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57630437
Ik heb alleen maar goede ervaring met het online inchecken.
Nu 4 keer gedaan, en de laatste keer moest ik het voor 16 man in totaal doen. Nooit problemen mee gehad. Alle keren deden de codes het gewoon, waar er vaker mensen zijn waarvan de streepjescode het niet doet.
pi_57635642
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:20 schreef BettyWeter het volgende:
Argh, het is *bijna* altijd wat met Ryanair. A.s. zaterdag gaan we een weekendje naar Londen via Weeze. Om het inchecken wat sneller te laten verlopen heb ik gekozen voor check 'n go (inchecken via internet). Bij het boeken had ik de paspoortgegevens al ingevuld. Bij het uitprinten van de boarding pass staat er nu echter:

EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Vervaldatum: 1-1-2008 0:00:00
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Land: Ireland

Het paspoortnummer is echter wel correct.

Aangezien dat niet klopt geprobeerd te bellen met de klantenservice. Eerst tig keer geen gehoor, daarna eindelijk een Engels sprekende mijnheer die me doorverwees naar een ander nummer. Daar weer aantal keren geen gehoor en uiteindelijk een overduidelijk 'vermoeide' Engels-met-een-duits accent sprekende mevrouw aan de telefoon gekregen die me vertelde dat ik maar 2 uur van te voren naar het vliegveld moest gaan, omdat ze niets meer kon veranderen.

Heeft iemand ervaring met het online inchecken? Kan het kloppen dat de vervaldatum en landgegevens 'standaard' verkeerd staan? Is er toevallig een nummer waar ik NEDERLANDS sprekende mensen kan spreken die niet kortaf en geërgerd zijn?

Het kan toch *#$&* niet zo zijn dat ik nu uren voordat ik vetrek op het vliegveld moet zijn omdat er iets fout op mijn printje staat en ik daar zelf totaal niets aan kan doen? Ik kon niet eens de gegevens checken voordat ik de web check-in deed.

Edit: Ik ben nog eens opnieuw gaan 'inchecken'. Nu kan ik opeens wat paspoortgegevens aanpassen, maar dan voor de terugreis (die had ik blijkbaar nog niet). Het land kan ik instellen, alleen de vervaldtum niet (die dropdownlijstjes zijn allemaal leeg).... weird.
Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.
  donderdag 27 maart 2008 @ 00:23:53 #19
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57638588
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef Karimo het volgende:

[..]

Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.
Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).
  donderdag 27 maart 2008 @ 00:50:45 #20
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_57639072
Wat betreft de 1c aanbiedingen: Boek ze min 2 weken van tevoren. anders gaan de vluchten over naar het EUR 19 of EUR 24 tarief afhankelijk van de dag.boeken binnen een week, betekend, datje 35-40 eur voor je vlucht betaald .
Ik wilde een vlucht boeken vertrek 5 april, terugkomst 8 april. Had het afgelopen weekeinde willen doen, maar wegens omstandigheden niet gelukt. Zelfs de zaterdagvlucht was op zondag (dus een dag na de 2 weken limiet)
nog een 1c vlucht. Heb gisteren geboekt. Om half 11 (NL tijd) was alleen de terugvlucht nog Eur 19. en de terugvlucht op dindsag 8 april nog 1c, toen ik een uur later keer (11.30) was het al een EUR 19 vlucht.
Gewoon 44 eur meer kwijt. door 3 dagen later boeken..
vrijdag/zondagvluchten zijn vrijwel nooit voor het laagste tarief (niet voor de bestemmingen, die ik ken)
Check je reis ruim van tevoren, gewoon zo snel je plannen hebt en lees de actieperiodes (en uitzonderingen) en zoek het week-patroon uit (vorige / latere dag)

Geen klachten over Ryanair tot nu toe! Ze brengen je van A naar B!
The best firms advertise the least...
pi_57640856
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57652054
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 00:23 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).
Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:45:46 #23
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57654630
Bedankt voor de update Veel plezier verder in Londen, hopen dat het een beetje mooi weer wordt!
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:36:02 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57656318
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:08 schreef Karimo het volgende:

[..]

Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.
In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.

Een tip, mocht je door Ryanair geweigerd worden, koop een nieuw ticket by Easyjet, deze tarieven zijn op korte termijn veel beter!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:43:04 #25
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57656547
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.

Een tip, mocht je door Ryanair geweigerd worden, koop een nieuw ticket by Easyjet, deze tarieven zijn op korte termijn veel beter!
Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
pi_57657529
Even een tvp. Binnenkort wil ik graag naar Londen
pi_57671122
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:27 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
Tsja, hoe zou dat komen? Bijna 80% maakt gebruik van web checkin omdat men geen bagage incheckt en dus enkel met handbagage reist. Dan heb je automatisch een priority-boarding card, gratis. Heb het tot dusver drie maal meegemaakt met mijn dagvluchten naar Stansted; je ziet allemaal personen met de bekende 'A4-papiertjes'.
pi_57671196
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:48:53 #29
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57673598
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:55 schreef JD-Matrix het volgende:

[..]

Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
Ik was ook van plan om morgen op Weeze (vlieg vanuit Duitsland) eerst naar de balie te gaan om het in orde te maken. Of ik daar 4 euro pp voor moet betalen valt nog te bezien, m.i. is het hun fout, niet die van mij... gelukkig kostten de 2 retourtjes maar 34 euro incl. dus als het echt niet anders kan dan is die 16 euro ook nog wel te overzien
pi_57673988
Probleem is echter dat het moeilijk valt aan te tonen dat het hun probleem is. Zij zullen ongetwijfeld met een 'weet niet' of 'kan niet' op de proppen komen. Zeker als het bij bijvoorbeeld 90% van de reizigers wel goed gaat.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:09:47 #31
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57706677
Ben afgelopen jaar met Ryanair van Eindhoven naar Milaan gevlogen en terug van Rome naar Eindhoven. In 2005 ben ik retour gevlogen met Ryanair van Brussel naar Carcasonne (Frankrijk).
Over iets meer dan 3 weken vlieg ik met Ryanair van Eindhoven naar Skavsta (Zweden).
Nog nooit problemen gehad! Maar iemand van 1,65 M zit ook wel makkelijk in stoelen zonder beenruimte
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_57707996
Ryanair heeft VEEL problemen sinds ze op het nieuwe boekingssysteem zijn overgegaan.
Ook online inchecken werkt slecht of niet, het lijkt mij verstandig om gewoon even naar de balie te lopen en het probleem uit te leggen. Die zijn er ongetwijfeld van op de hoogte.
pi_57751138
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:47:01 #34
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57761015
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:10 schreef Karimo het volgende:
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
Same here. Zowel op Weeze als op Stansted geen enkel probleem gehad
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:12:52 #35
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57761378
Afgelopen donderdag met Ryanair van Niederrhein naar Stockholm gevlogen en zondag teruggekomen. Geen enkel probleem gehad . Op de heenweg zelfs een minuut of 20 vroeger dan verwacht aangekomen.

Ze maken er trouwens wel een pretpark van met die Efteling-muziek (op de terugweg) en zelfs het AANVALLUH-muziekje toen we landden ('alweer een vlucht op tijd!') .
  maandag 21 april 2008 @ 18:42:15 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_58207518
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers

Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:

  maandag 21 april 2008 @ 19:09:18 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58208099
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers

Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:

[ afbeelding ]
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.

Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 april 2008 @ 21:14:02 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_58211391
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.

Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
gaat om een normale Eastpack, dus niet heel groot.

Maar dan gaan we het risico gewoon nemen, ga er vanuit dat dat wel goed komt
pi_58212724
De fakking vlooienmars draaien als je op de grond staat!! Hoe irritant!
En sterke drank in plastic zakjes verkopen. Hoe ordinair wil je het hebben

Verder wel goeie vlucht gehad
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:49:23 #40
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_58430896
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .

Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_58430956
Wil dit binnenkort ook eens gaan proberen, dus ja tvp
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:08:41 #42
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58431131
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:49 schreef postmortum het volgende:
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .

Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Yup .
pi_58431168
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
A little bit hateful
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:38:49 #44
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58431653
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
Why not? Als je zorgt dat je niet binnen een kwartier na aankomst op de volgende vlucht moet zijn, is dat geen probleem .
pi_58431815
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.

Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
A little bit hateful
pi_58431877
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
Bedoel je in één dag?



8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven

In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.

Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders


Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
pi_58431934
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:46 schreef Liquidootje het volgende:
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.

Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
pi_58431982
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
Super, dat zocht ik
Even op de site kijken en een tripje plannen
A little bit hateful
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:09:06 #49
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58438639
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
en je moet de standaard aangevinkte "check" voor reisverzekering uitzetten.

De enige extra kosten bij Ryanair, zijn je transactiekosten (8 Euro)
Extra bagage is EUR 18,- (zowel online als op de luchthaven). Online inchecken betekent, je boarding pass uitprinten, doorlopen naar de gate en je papiertje laten zien.
Geven ze je shit: JIJ hebt betaald voor een ticket! Never nooit jouw probleem dus!
Nooit problemen mee gehad trouwens, maar vlieg dus nooit naar UK.
Ryanair is gewoon OK
The best firms advertise the least...
  zaterdag 3 mei 2008 @ 07:48:36 #50
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58450336
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bedoel je in één dag?

[ afbeelding ]

8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven

In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.

Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders


Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
The best firms advertise the least...
pi_58453007
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:

[..]

En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Vliegen om het vliegen, zat mensen die dat doen. En als je mazzel hebt lukt het je al voor een paar cent dus waarom niet als je het allemaal leuk vindt
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:12:45 #52
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58453214
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:

[..]

En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt) .
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:35:48 #53
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58453543
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt) .
Maar binnen Europe kan je niet tax free aankopen doen, of wat er te koop is, is duuder dan in de winkels. Het enige wat kan vanaf Schiphol als je naar de UK vliegt, is iemand anders vragen of je zijn boarding kaart mag lenen om wat aankopen te doen.

Vliegen om te vliegen naar en van verschillende vliegvelden is leuk om te doen, wel zou ik zelf altijd nog de plaats van bestemming bezoeken, anders heeft het inderdaad zo weinig zin...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:12:22 #54
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58500742
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=apr&story=pro-en-280408 :
quote:
BAGGAGE CHARGES RISE TO REDUCE CHECKED IN BAGS


Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (28th April) announced that it will continue its drive to increase the number of passengers checking in on-line by increasing baggage and airport check-in charges from May 5. From this date Ryanair’s checked in baggage fee will rise from ¤9 to ¤10 while airport check-in fees will increase from ¤4 to ¤5. Ryanair encourages passengers to avoid these charges altogether by travelling with our 10kg hand luggage allowance and checking in on-line.

Passengers who book their flights in the next week (before May 5) will avoid these charges.

Announcing these charge increases, Ryanair’s Peter Sherrard said:

“40% of Ryanair passengers currently avoid queues at both check-in and boarding by availing of our free web check-in service, and this increase in baggage fees will result in fewer checked in bags and more passengers changing to on-line check-in.

“On-line check-in is faster, more efficient and costs Ryanair less. There is no doubt that it is the future for air travel. We will continue to increase baggage fees until half of our passengers check-in online, which will allow us to reduce check-in and handling costs and pass on these savings to our passengers in the form of Europe’s guaranteed lowest fares.

“Ryanair will continue to drive down the cost of travel by reducing its average fare (which includes baggage and check-in revenues) in 2008 and guaranteeing the lowest fares on every route”.
Houd es op zeg met die prijsverhogingen . Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken? Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd? Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.
pi_58501034
Slaat nergens op. Van 18 euro naar 26 euro sinds vorige week voor 1 tas
A little bit hateful
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:23:46 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58517441
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=apr&story=pro-en-280408 :
[..]

Houd es op zeg met die prijsverhogingen . Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken? Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd? Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.
Dat mannetje en vrouwtje moet er toch zitten, dat klopt, maar als mensen minder inchecken, hoeven er minder mannetjes en vrouwtjes daar te zitten, en voor de mensen die wel bagage hebben betalen zij uiteindelijk dat mannetje en vrouwtje.
Zeker op de luchthavens waar Ryanair een basis heeft is het lucratief om meer opbrengsten uit de bagage te halen zodat je inkomsten ongeveer gelijk blijven, maar je minder tassen hoeft te verwerken dus met minder mensen dit kunt doen. Ook voor de bagageafhandeling bij aankomst hoeft de afhandelaar minder mensen in te zetten, wat weer goedkoper is voor Ryanair.

Niet voor niets heeft Ryanair de vlucht van Liverpool naar Athene voor de Champions League finale uitgevoerd met een alleen handbagage vlucht en alleen de mogelijkheid om online in te checken, op deze manier hoefden ze ter plekke geen mensen in te huren. (en voor 199 pond enkele reis was dit geen goedkope vlucht te noemen).

Uiteindelijk zal het Ryanair toch wat opleveren, wat het voornaamste doel is van deze maatregel. Al vind ik de tarieven die Ryanair rekent inderdaad aan de hoge kant, dat je moet betalen voor bagage kan ik nog wel inkomen, zelf vlieg ik regelmatig met handbagage omdat ik dan sneller bij aankomst op plaats van bestemming ben, zeker voor dagvluchten handig, en vind het prima dat iemand die een weekend gaat dan 5 euro meer per enkele reis betaalt om zijn bagage in het ruim te vervoeren, er wordt immers gebruik gemaakt van een extra optie, maar na de brandstoftoeslagen is dit weer een nieuwe manier van geld binnenhalen. (KLM en andere maatschappijen kennende zijn ze de mogelijkheden hiervoor vast al aan het bestuderen, de brandstoftoeslagen welke zij nu hanteren zijn niet meer geloofwaardig gezien een ticket naar New York 200 Euro kost, maar de toeslagen nu al 260 euro, en het mooiste is, de belastingen naar Sydney zijn ook zo'n 260 euro terwijl dit toch een stukje verder vliegen is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_58517898
Heul irritant is dat. Nu neemt iedereen ' handbagage' van 10 kilo mee, omdat ze niet voor ruimbagage willen betalen. Dus als je na de start ff bij je flesje Spa Blauw wilt moet je je door een propvol bagagerek eerst langs minstens 40 kilo aan tassen heen worstelen...
pi_58517925
Hmm wat accepteren ze dan nog als handbagage? Een heuptas? Een eastpack? Een umbro sporttas? Een trekkoffer? Een 40liter backpackers rugzak?
A little bit hateful
pi_58519609
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:49 schreef Liquidootje het volgende:
Hmm wat accepteren ze dan nog als handbagage? Een heuptas? Een eastpack? Een umbro sporttas? Een trekkoffer? Een 40liter backpackers rugzak?
De maximale afmetingen staan vast wel ergens op de website. Niet al te groot in ieder geval.

Maar mijns inziens een goede maatregel, als daarme de standaard tarieven laag kunnen blijven en je dus zel de keuze hebt om meer te betalen, in tegenstelling tot andere maatschappijen, waar je dit bedrag gewoon altijd betaalt, ongeacht de service.
pi_58520183
Niet via de originele website, maar blijkbaar 55x40x20. Dat is zoiets als een schoudertas of een iets plattere eastpack met maximaal 6 kilo. schone shirt, schone broek en wat ondergoed
A little bit hateful
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:41:34 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58521195
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef Liquidootje het volgende:
Niet via de originele website, maar blijkbaar 55x40x20. Dat is zoiets als een schoudertas of een iets plattere eastpack met maximaal 6 kilo. schone shirt, schone broek en wat ondergoed
Dat is inderdaad de officiële maat, maar wordt niet overal strict nageleefd, en gezien het soort tassen wat ik in Ryanair (maar ook in Easyjet, Sky Europe en dergelijke) aantref heb ik niet het idee dat veel mensen aannemen dat het strict nageleefd wordt. (Er was een tijd dat ze op de Engelse luchthavens het aantal van 7 kilo exact nawogen bij de ingang van de security check, en bij 7,1 problemen maakten, mensen werden gedwongen een sweater die in de tas zat aan te doen, maar bij de daadwerkelijke security check moest deze weer uit en in de tas of los door de scanner).
Als de tas niet al te veel opvalt zal je er ook niets over te horen krijgen...

Al zouden ze eigenlijk best wat strenger mogen optreden tegen grote koffers, want de mensen die de hutkoffer in de bagagebakken boven de stoelen wilden doen en dan mijn bagage (kleine tas) verplaatsen naar een andere bagagebak 8 rijen terug had ik persoonlijk het vliegtuig uit willen schoppen. Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_58521264
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:


Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:24:08 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58522081
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]


Al zouden ze eigenlijk best wat strenger mogen optreden tegen grote koffers, want de mensen die de hutkoffer in de bagagebakken boven de stoelen wilden doen en dan mijn bagage (kleine tas) verplaatsen naar een andere bagagebak 8 rijen terug had ik persoonlijk het vliegtuig uit willen schoppen. Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
.
pi_58528988
Van de officiele website:
quote:
Make sure you adhere to your personal cabin baggage allowance, each passenger (excluding infants) is permitted to carry one piece of cabin baggage on board (free of charge). It should weigh no more than 10kg and not exceed the maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm.
10 kilo max dus
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:18:55 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_58529948
er zijn genoeg mensen die een klein karretje meenemen als handbagage. Past genoeg in voor een lang weekend. Alleen lastig zijn de vloeistoffen
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:30:38 #66
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_58530178
Tvptje, wil na de zomer richting Rome, maar kan nu nog niets extreem goedkoops vinden.... Misschien even wachten ?!?!?!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_58557320
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:41:46 #68
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_58558084
Hier komt mijn bijdrage .

Ryanair . Nog erger dan dat tokkievervoer dat Transavia/Martinair heet..
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_58558759
Hee das ook toevallig wat ik net lees

Luchtvaartbranche blijft hardnekkig misleiden
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:09:44 #70
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58559530
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
Maar wel de 'laagste vliegtarieven van Europa!'
pi_58559818
Wist je dat je dan met met een tweede vliegticket kopen om nog eens 10kilo handbagage mee te nemen nog goedkoper uit bent bij sommige reizen? Heb je ook nog eens een extra stoel naast je leeg
A little bit hateful
pi_58600440
hmmz ik had een vraagje dat misschien niet heel relevant is in dit topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. ik ga over 2 weken weer met ryan air vliegen naar smaland, en heb dan veel proefmonsters en kleine verpakking vloeistoffen bij me ed. nou staat er op de website dat je dat zelf al in zo'n afgesloten doorzichtige tas moet doen, maar waar ga ik die in godsnaam vinden? is dat ergens te koop ofzo? of is het op het vliegveld aanwezig (dat was zo in oslo, maarop schiphol weer niets gezien) iemand any idea?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_58604929
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:32 schreef Sharapova het volgende:
hmmz ik had een vraagje dat misschien niet heel relevant is in dit topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. ik ga over 2 weken weer met ryan air vliegen naar smaland, en heb dan veel proefmonsters en kleine verpakking vloeistoffen bij me ed. nou staat er op de website dat je dat zelf al in zo'n afgesloten doorzichtige tas moet doen, maar waar ga ik die in godsnaam vinden? is dat ergens te koop ofzo? of is het op het vliegveld aanwezig (dat was zo in oslo, maarop schiphol weer niets gezien) iemand any idea?
Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.
  zondag 11 mei 2008 @ 11:07:30 #75
156301 Sharapova
shopaholic
pi_58606795
quote:
Op zondag 11 mei 2008 02:35 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.
mja ik ga dus maar 3 dagen weg, dus heb alleen een kleine trolley mee als bagage, en die neem ik natuurlijk mee als handbagage, Ik moet die monsters dus wel meenemen in m'n handbagage. maar in ieder geval bedankt! ga ik op zoek naar die tassen!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_58620866
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten van
pi_58621706
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:33 schreef 43 het volgende:

[..]

Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten van
dat is toch gewoon pure misleiding. Dadelijk is het gratis tickets, geen tax en 100 euro cc kosten. Waar gaat dat over?

Ik heb net een warme choco van 1,89 met cc afgerekend hier omdat ik geen cash meer had
pi_58624028
TVP

Tot nu toe 2x met Ryanair gevlogen

Weeze-Rome
Eindhoven- Madrid

Komende zomer

Weeze- Wroclaw
  maandag 12 mei 2008 @ 12:05:55 #79
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58624286
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:33 schreef 43 het volgende:

[..]

Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten van
Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euro
  maandag 12 mei 2008 @ 13:02:07 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58625346
Zat net ff rond te snuffelen op de Ryanair-site voor mogelijk een vlucht naar Ierland (Shannon of Dublin) ergens in september. De vluchttijden zijn er niet beter op geworden zeg . 's Ochtends om 6 of 7 uur (zowel vanaf Charleroi als Dusseldorf) . Dat was eerst rond half 10 's ochtends, een iets fijner tijdstip.
pi_58636118
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euro
En het kutte is: Ik had ook een Visa Electron CC (waarbij de kosten 0,- zijn) , maar die werkte om de een of andere reden niet.
pi_58636361
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zat net ff rond te snuffelen op de Ryanair-site voor mogelijk een vlucht naar Ierland (Shannon of Dublin) ergens in september. De vluchttijden zijn er niet beter op geworden zeg . 's Ochtends om 6 of 7 uur (zowel vanaf Charleroi als Dusseldorf) . Dat was eerst rond half 10 's ochtends, een iets fijner tijdstip.
Komt omdat Charleroi en Weeze nu bases zijn. Dan vertrekken er sochtends zo vroeg mogelijk al vluchten van die vliegvelden af. Vroeger als je dus naar bijv. Dublin wilde vanaf Weeze moest je eerst wachten op het vliegtuig dat vanuit de Dublin-base in Weeze aangekomen was, en dan weer terug ging. Nu mist dat stuk dus moet je vroeger je bed uit
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:46:05 #83
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58642646
ik vind ze de laatste tijd sowieso niet echt goedkooop meer, voor cheap-ass tickets (waar je alleen belasting betaalt) moet je echt goed zoeken.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:26:54 #84
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58643346
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:46 schreef ASroma het volgende:
ik vind ze de laatste tijd sowieso niet echt goedkooop meer, voor cheap-ass tickets (waar je alleen belasting betaalt) moet je echt goed zoeken.
Ze zijn nog wel te vinden, maar door de belachelijke toeslagen is het wel minder aanlokkelijk dan voorheen.
pi_58643552
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:33 schreef 43 het volgende:

[..]

Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten van
belachelijk idd. ik zag het pas toen ik betaald had
pi_58645246
leuk die klantenservice. bij ticket wijzigen noemde ze een nieuwe prijs, maar na de mail bleek mooi dat ze de bijkomstige zooi niet vermeld had
Too much is never enough!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:21:19 #87
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_58651857
Ah ik reis graag met Ryanair, goedkoop als je vroeg boekt en no nonsense
Alleen die stoeltjes dan, die zitten wel érg dicht op elkaar, kan er amper tussen zitten (ben +/- 2 meter )
pi_58683275
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen. Volgens de site van RA moet je 2h van tevoren aanwezig zijn voor het inchecken (en de balie sluit 40min. voor vertrektijd), maar als ik dan op tijd in Eindhoven wil zijn moet ik de nachttrein om 3h ofzo nemen vanuit Rotterdam... Kan iemand mij uit ervaring vertellen of het echt noodzakelijk is om 2h van tevoren op Eindhoven te zijn, of kan ik makkelijk een uurtje later komen?? Scheelt namelijk wat uurtjes slaap Alvast ontzettend bedankt!!
Groetjes! van de krullenbol
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:21:24 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_58683492
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen. Volgens de site van RA moet je 2h van tevoren aanwezig zijn voor het inchecken (en de balie sluit 40min. voor vertrektijd), maar als ik dan op tijd in Eindhoven wil zijn moet ik de nachttrein om 3h ofzo nemen vanuit Rotterdam... Kan iemand mij uit ervaring vertellen of het echt noodzakelijk is om 2h van tevoren op Eindhoven te zijn, of kan ik makkelijk een uurtje later komen?? Scheelt namelijk wat uurtjes slaap Alvast ontzettend bedankt!!
Groetjes! van de krullenbol
Een uurtje later komen kan makkelijk, zoals gezegd is de incheckbalie tot 40 minuten voor vertrek open. Realiseer je alleen wel dat als je vertraging hebt je dus wel echt te laat bent

heb je trouwens bagage om in te checken? Anders zou je vantevoren al online kunnen inchecken en hoef je niet langs de incheckbalie te gaan.
pi_58683534
Tnx! lekker snelle reactie Ik heb idd wel bagage... dus wordt gewoon inchecken voor mij (na een normale nacht dus )
pi_58683915
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen.
Als je niet in het weekend vertrekt, is het goed te doen met de eerste reguliere trein vanuit Rotterdam. Mocht er een storing zijn, dan kun je het nog net halen via Utrecht en een taxi vanaf Station Eindhoven.
pi_58750075
goeie eerste ervaring met ryanair vrijdag heen en vandaag teruggevlogen.
Too much is never enough!
pi_58791046
Ik ben zojuist aan het kijken voor een vlucht van Eindhoven naar London, zie ik tot mijn verbazing dat het 1 cent kost ? Kan iemand me vertellen of hier naast de bagagekosten nog andere kosten bijkomen ?

<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_58791130
Gewoon even doorklikken. Je kan op dit moment inderdaad weer voor ¤8,02 inclusief alles een retourtje Eindhoven - Stansted boeken
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:07:52 #95
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58792207
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Gewoon even doorklikken. Je kan op dit moment inderdaad weer voor ¤8,02 inclusief alles een retourtje Eindhoven - Stansted boeken
Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58792280
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)
Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:18:47 #97
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58792451
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:

[..]

Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Nee. Als je de overige opbrengsten (creditcard, bagage.....) maar belachelijk hoog in rekening brengt en aan boord voor het nodige vertier (lotto, duur eten, drinken) zorgt komt er voldoende geld binnen.... Al is 't typisch dat dit soort acties nog op zulke korte termijn mogelijk is. Dan zijn er voor de vakantieperiode dus nog voldoende plekken vrij... Geen goed teken voor Ryanair.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:22:11 #98
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58792517
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:

[..]

Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Het zijn niet alle stoelen en maar bepaalde perioden. Ze maakten afgelopen boekjaar een recordwinst van iets van ¤400mln! Zijn zéér winstgevend.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58792541
idd. Normaal kun je nu echt niet meer voor juni/juli lage prijzen krijgen of uberhaupt plaatsen. Maar bijna alles wat ik probeer lukt ook nog.
A little bit hateful
pi_58792545
Vorig jaar was het ook, met veel meer gratis bestemmingen dan nu, en dan ook nog zonder CC-kosten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_58794545
Maareh, stel:

Ik koop nu een vliegticket van 2 cent... (eind juni), en ik kan uiteindelijk bijv. niet weg... wat dan?
Kan ik em ergens annuleren zodat ik geen (extra) kosten krijg?
Of hoef ik gewoon niet op te dagen?

Die paar centen mogen ze van mij houden, als ik maar geen boete oid krijg.
pi_58800053
Als je op 25 juni vliegt vanuit eindhoven kan je gratis vliegen naar Milan(bergamo) en Pisa. incl belasting. Als je alles in je hand begage weet te proppen, geen reisverzekering wilt en ook niet als eerste naar binnen wil heb j een enkele reis voor 0.00 euri misschien alleen creditcard kosten. Special offers
  woensdag 21 mei 2008 @ 13:08:43 #103
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58800848
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 02:31 schreef exaCtly het volgende:
Maareh, stel:

Ik koop nu een vliegticket van 2 cent... (eind juni), en ik kan uiteindelijk bijv. niet weg... wat dan?
Kan ik em ergens annuleren zodat ik geen (extra) kosten krijg?
Of hoef ik gewoon niet op te dagen?

Die paar centen mogen ze van mij houden, als ik maar geen boete oid krijg.
Je hoeft niet te komen opdagen .
pi_58801013
Ik weet niet hoeveel zitplaatsen er zijn, maar stel als er 150 zitplaatsen waren. Dan zou je voor zo'n 2000 euro een privejet hebben
A little bit hateful
pi_58806980
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:16 schreef Liquidootje het volgende:
Ik weet niet hoeveel zitplaatsen er zijn, maar stel als er 150 zitplaatsen waren. Dan zou je voor zo'n 2000 euro een privejet hebben
189

Denk niet dat alle stoelen voor 1ct beschikbaar zijn trouwens, hoewel ik het wel krijg als ik er 25 tegelijk probeer, wat het maximum is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:50:03 #106
156301 Sharapova
shopaholic
pi_58810617
alle dagen dat ik kan zijn er alleen tickets voor normale prijzen jammer zeg!
Doordeweeks kan ik niet met afstuderen en ellende, en dan zijn de tickets juist cheaapppp
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_58816867
In augustus vlieg ik weer met Ryanair. Naar Oslo deze keer

tvp
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:29:17 #108
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58824617
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=may&story=gen-en-190508 :
quote:
Ryanair Announces Changes to its Optional Priority Boarding Service

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (19th May) announced changes to its optional priority boarding service which allows passengers to be first to board their flights. Airport check-in passengers currently pay £4/ ¤5 for this service, while web check-in passengers receive this service free of charge in order to promote online check-in.

From 3rd June, Ryanair’s new web check-in/ priority boarding policy will be as follows:

Ø Web check-in will continue to be free of charge.
Ø Web check-in passengers will no longer receive priority boarding free of charge.
Ø Web check-in passengers will pay the same £4/ ¤5 fee payable by airport check-in passengers for priority boarding.
Ø All passengers can pay for priority boarding either at the time of booking or at the airport.

From 3rd June, Ryanair will also introduce an online name change facility which will allow passengers to make name changes up to 24 hours before travel. This service was previously only available through the Ryanair call centre.

Speaking today, Ryanair’s Lorna Farren said:

“These new charges will make the sale of priority boarding fairer for all passengers. Because of the success of our web check-in facility (which allows passengers to avoid airport queues) many flights are now selling out all of our allocation of 80 (40%) of priority boarding seats. By charging the same fee for priority boarding for both web check-in and airport check-in passengers, we hope to ensure that priority boarding seats will always be available for sale at airports for family members and groups who wish to purchase it. These changes will become available for all bookings made on/ after 3rd June 2008.”
Om de gemiddelde opbrengst per stoel nog maar wat op te krikken . "Maar we zullen nooit een brandstoftoeslag berekenen hoor!"
pi_58851866
Nu heb ik gisteren geboekt maar nu kom ik erachter dat ik op die dag helemaal niet kan Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de datum voor de boeking aan te passen ? Zo ja hoe en is dit kostenloos ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:22:35 #110
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_58856238
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:47 schreef mvc het volgende:
Nu heb ik gisteren geboekt maar nu kom ik erachter dat ik op die dag helemaal niet kan Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de datum voor de boeking aan te passen ? Zo ja hoe en is dit kostenloos ?
Dat is mogelijk zolang je nog niet online bent ingechecked. Zitten wel kosten aan verbonden. Is allemaal terug te vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chg.
pi_58856305
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:47 schreef mvc het volgende:
Nu heb ik gisteren geboekt maar nu kom ik erachter dat ik op die dag helemaal niet kan Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de datum voor de boeking aan te passen ? Zo ja hoe en is dit kostenloos ?
gaat je 60 euro kosten, hoe duur was het ticket? haha
pi_58967255
Ik heb net twee tickets besteld en online inchecken aangeklikt. Nu blijkt dat personen onder de 18jr geen gebruik kunnen maken van online-reservering. Zouden ze hier een probleem van maken of kan ik toch maar beter kiezen voor een gewone check-in?
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:07:01 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58970187
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:44 schreef LotteDB het volgende:
Ik heb net twee tickets besteld en online inchecken aangeklikt. Nu blijkt dat personen onder de 18jr geen gebruik kunnen maken van online-reservering. Zouden ze hier een probleem van maken of kan ik toch maar beter kiezen voor een gewone check-in?
Als beide personen die reizen onder de 18 jaar zijn mag je geen gebruik maken van online inchecken, en ik heb het idee dat dit wel degelijk wordt gecontroleerd, want bij het boarden mogen ze je dan weigeren, heb je geen tijd meer om de vlucht te halen en moet je een nieuw ticket kopen.

Ik raad aan om op de luchthaven in te checken.

Als de minderjarige persoon met een begeleider reist mag deze wel online inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_59257964
En je kan weer geheel gratis gaan vliegen met Ryanair



OK, wel pas vanaf oktober en vrijwel alleen op dinsdag en woensdag buiten de vakanties...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:28 #115
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59266789
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:02 schreef DutchTrain het volgende:
En je kan weer geheel gratis gaan vliegen met Ryanair

[ afbeelding ]

OK, wel pas vanaf oktober en vrijwel alleen op dinsdag en woensdag buiten de vakanties...
Ja ik had het ook al gezien. Komen wel CC kosten bij... Ik had wel een leuk tripje Eindhoven-London-Belfast retour voor 12pond CC kosten. Niet geboekt overigens...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59430511
Even een vraagje:

Is het iemand gelukt om met een Visa Electron CC kaartjes te bestellen sinds het nieuwe bestelsysteem er is?

Ik heb het vermoeden dat Ryanair systematisch de Visa Electron CC's blokkeert. Om zodoende klanten te dwingen om de belachelijke CC kosten te betalen.
pi_59573811
Ik wilde een reis boeken met Ryan air van Eindhoven naar Londen. De heenreis wil ik doen met vlucht FR9272. Hier is echter de vertrektijd dezelfde als de aankomsttijd (9:35) Gaat dit bij een eventueel reserveren dan wel allemaal goed??

b.v.d.

PS: een alternatief is vlucht FR9274 hierbij zijn de vertrek en aankomsttijd ook gelijk.
De terugreis is wel normaal. Deze kost 4,99. De heenreis nog 0,00. Wellicht heeft dit er mee te maken???
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:51:15 #118
18344 Martijnos
Choose life
pi_59573941
Dat van die tijden komt door het uur tijdverschil met GB. Je moet even goed kijken wat er bijkomt qua creditcard kosten, dus even wat gegevens invullen en doorklikken. Dan zie je uiteindelijk wat je daadwerkelijk moet betalen. Alsnog goedkoop hoor in verhouding met andere maatschappijen.
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:18:09 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59583565
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 11:43 schreef Blackman het volgende:
Ik wilde een reis boeken met Ryan air van Eindhoven naar Londen. De heenreis wil ik doen met vlucht FR9272. Hier is echter de vertrektijd dezelfde als de aankomsttijd (9:35) Gaat dit bij een eventueel reserveren dan wel allemaal goed??

b.v.d.

PS: een alternatief is vlucht FR9274 hierbij zijn de vertrek en aankomsttijd ook gelijk.
De terugreis is wel normaal. Deze kost 4,99. De heenreis nog 0,00. Wellicht heeft dit er mee te maken???
Komt inderdaad door het uur tijdsverschil met het Verenigd Koninkrijk. Al was het eerst zo dat de vertrektijd 09.35 was en de aankomsttijd 09.36 om verwarring te voorkomen.

Nog leuker is het om in Indonesië te vliegen vanaf Bali naar Surabaja, dan vertrek je om 16.50 en kom je om 16.40 aan..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 juni 2008 @ 23:29:07 #120
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59639956
Zit net op de site van German Wings te kijken. Die doen 't toch een stuk beter met bagage: maximaal 23 kilo inchecken met een vaste prijs van 5 euro per stuk bagage. Dat is tenminste een gewicht waar ik ook twee/drie weken vakantie mee vooruit kan. Dan is de 15 kilo die Ryanair hanteert toch echt te weinig. Het zou voor mij nu zo maar een reden kunnen zijn om niet met Ryanair maar met German Wings te vliegen (vanaf Keulen; maakt voor mij vanuit Maastricht weinig uit met Charleroi of Eindhoven) .
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:29:08 #121
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_59661244
Mwoah.. ben al een tijdje bezig proberen online in te checken... Na steedst time-outs eindelijk de 'eindpagina' gehaald en alles ingevuld.. klik op 'checkin' en vervolgens knalt de site eruit en is tot nu toe onbereikbaar.

Hopelijk doet ie het zo weer.... of morgenochtend. Het kan maar tot 4 uur vantevoren en ik vertrek morgenmiddag richting Stockholm.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_59662304
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:29 schreef Dromer het volgende:
Mwoah.. ben al een tijdje bezig proberen online in te checken... Na steedst time-outs eindelijk de 'eindpagina' gehaald en alles ingevuld.. klik op 'checkin' en vervolgens knalt de site eruit en is tot nu toe onbereikbaar.

Hopelijk doet ie het zo weer.... of morgenochtend. Het kan maar tot 4 uur vantevoren en ik vertrek morgenmiddag richting Stockholm.
m'n moeder en m'n zusje vertrekken morgen ook naar stockholm
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:12:32 #123
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_59664273
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:02 schreef WooZ het volgende:

[..]

m'n moeder en m'n zusje vertrekken morgen ook naar stockholm
Nou.. ik ben geen van beide.

Inchecken is inmiddels 'al' gelukt.

Wel mooi dat je nu al 5 dagen vantevoren online kan inchecken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:51:32 #124
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_59680282
Ik kom nooit aan een ticket van een cent! Hoe doen jullie dat dan? Waarom hebben ze op de website niet een schema waarin je kunt zien wat de goedkoopste vlieg-dagen zijn? Moet nu steeds een dag later of een dag eerder aanklikken. Bijvoorbeeld: De hele maand Juli heb ik tijd, wil een week weg en maakt me niet zoveel uit waarheen. Zo gemakkelijk zou je denken..

Op die manier zou ik toch een heul goedkoop ticket kunnen boeken?
pi_59681507
Op www.skyscanner.net kun je vertrek uit Nederland (of Duitsland/Belgie, sowieso goedkoper) naar een willekeurig land in een willekeurige maand selecteren. Het systeem gaat dan voor je op zoek naar de goedkoopste tickets, zo kom je meestal wel een een goedkoop ticket, zeker omdat je vrij weinig eisen stelt. Wel even controleren of het genoemde bedrag klopt, want het systeem is pas up-to-date als iemand vlak voor jou de data bij een bestemming al heeft gecheckt.
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:19:50 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59685290
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:51 schreef Jumbooh het volgende:
Ik kom nooit aan een ticket van een cent! Hoe doen jullie dat dan? Waarom hebben ze op de website niet een schema waarin je kunt zien wat de goedkoopste vlieg-dagen zijn? Moet nu steeds een dag later of een dag eerder aanklikken. Bijvoorbeeld: De hele maand Juli heb ik tijd, wil een week weg en maakt me niet zoveel uit waarheen. Zo gemakkelijk zou je denken..

Op die manier zou ik toch een heul goedkoop ticket kunnen boeken?
Maar niet meer voor Juli. Sowieso vallen de zomermaanden vaak onder de blackout dates, en zijn de echte goedkope tickets natuurlijk ook het snelst weg, dus een beetje vooruitboeken loont wel.
Het risico is dus dat je soms een vlucht niet zou kunnen maken omdat deze niet uitkomt, maar als deze echt voor 1 cent *2 + 8 euro credit card kosten geboekt zijn kan dat risco wel gelopen worden.

Tip, op maandagmiddag, dinsdag, woensdag en donderdagochtend zijn de goedkope tarieven wel beschikbaar, op andere dagen niet. Voor het najaar moet wel e.e.a. te vinden zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 29 juni 2008 @ 11:23:46 #127
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_59768814
Alles is goed gegaan.
Uitgeprinte e-tickets deden het prima, met de bij online inchecken gratis priority ben je mooi snel in het vliegtuig zodat je goede plekken uit kunt zoeken, controle op de maat van handbagage was er niet (sommigen hadden rolkoffers en grote weekendtassen) en beide vluchten waren redelijk op tijd. (terug wat vertraging)

Enige tip die ik heb is om op tijd on-line in te checken i.v.m. het brakke checkin-systeem. Nu dat 5 dagen vantevoren kan, kun je daar dan het beste moment voor uitzoeken en heb je niet de stress dat je vlak voor vertrek zit te klooien met tig errors op de ryanair site.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_59772026
Ben net voor 22,50 met RyanAir naar Londen geweest. Ze deden ook bij mij vanaf Eindhoven heel relaxed over de maat van de handbaggage. Op Stansted deden ze ineens veel moeilijker en stonden er ontzettend grote rijen voor de paspoort controle. Gelukkig nog net het vliegtuig gehaald .
pi_59824973
Vlieg ook met Ryanair naar Espana. Half juli. Afgelopen week geboekt. Van 30 euro CC kosten heb ik niets gemerkt, dat was ongeveer 7 euro. Wel 30 euro bagagekosten (ja, wtf )

Uiteindelijk ben ik voor 2x 39,- gegaan. Ik kon nog 2 dagen later voor 14,99 heen, maar dan zou mijn vakantie ook met 2 dagen verkort worden. Uiteindelijk is het op 176 euro incl alle taxes gekomen. Geen Ryanair reisverzekering, geen priority check in (ik ga wel gewoon vooraan in de normale rij staan) en geen andere onzindingen. Vind het acceptabel voor hoogseizoen, maar die 30 euro bagage.. pfft. Ik durfde het niet aan om gewoon met mijn backpack als handbagage aan te komen, dus toch maar gedaan.

Zon en cultuur here i come.
pi_59825249
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:19 schreef Raven_ het volgende:
Vlieg ook met Ryanair naar Espana. Half juli. Afgelopen week geboekt. Van 30 euro CC kosten heb ik niets gemerkt, dat was ongeveer 7 euro. Wel 30 euro bagagekosten (ja, wtf )

Uiteindelijk ben ik voor 2x 39,- gegaan. Ik kon nog 2 dagen later voor 14,99 heen, maar dan zou mijn vakantie ook met 2 dagen verkort worden. Uiteindelijk is het op 176 euro incl alle taxes gekomen. Geen Ryanair reisverzekering, geen priority check in (ik ga wel gewoon vooraan in de normale rij staan) en geen andere onzindingen. Vind het acceptabel voor hoogseizoen, maar die 30 euro bagage.. pfft. Ik durfde het niet aan om gewoon met mijn backpack als handbagage aan te komen, dus toch maar gedaan.

Zon en cultuur here i come.
Als je je incheckt via internet dan heb je zowieso priority bij de gate op het vliegveld.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:52:57 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59825664
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:33 schreef Karimo het volgende:

[..]

Als je je incheckt via internet dan heb je zowieso priority bij de gate op het vliegveld.
Dat was tot voorkort inderdaad zo, maar nu niet meer, als je online inchecked kom je nu niet automatisch bij de priority boarders.
Je kunt daar tijdens de boeking nu ook extra voor betalen.

Priority boarding klinkt overigens wel leuk, maar er waren wel erg veel mensen priority boarders, en aangezien Ryanair rijen stoelen in het vliegtuig afzet omdat niemand daar mag zitten zit je uiteindelijk toch allemaal bij elkaar.
Dat laatste snap ik echt niet, waarom willen ze zoveel rijen afzetten, met loadbalance heeft het niks te maken, althans niet met de keren dat ik heb gevlogen toen het vliegtuig voor 75% vol was, alleen bij loadfactoren onder de 40% is het handig als niet iedereen voorin zit, dat kan een ongewenst effect hebben tijdens het opstijgen.
Ik denk overigens dat ze dit doen omdat ze zo minder schoon hoeven te maken omdat niemand op die plekken gezeten heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:59:16 #132
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59825801
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:19 schreef Raven_ het volgende:
Vlieg ook met Ryanair naar Espana. Half juli. Afgelopen week geboekt. Van 30 euro CC kosten heb ik niets gemerkt, dat was ongeveer 7 euro. Wel 30 euro bagagekosten (ja, wtf )

Uiteindelijk ben ik voor 2x 39,- gegaan. Ik kon nog 2 dagen later voor 14,99 heen, maar dan zou mijn vakantie ook met 2 dagen verkort worden. Uiteindelijk is het op 176 euro incl alle taxes gekomen. Geen Ryanair reisverzekering, geen priority check in (ik ga wel gewoon vooraan in de normale rij staan) en geen andere onzindingen. Vind het acceptabel voor hoogseizoen, maar die 30 euro bagage.. pfft. Ik durfde het niet aan om gewoon met mijn backpack als handbagage aan te komen, dus toch maar gedaan.

Zon en cultuur here i come.
Daar zit voor Ryanair de compensatie voor het hard kunnen roepen dat ze nooit een brandstoftoeslag berekenen. Je betaalt gewoon hetzelfde; ze verdelen het bedrag alleen over wat andere posten. Die absurde creditcardtoeslag is ook al zoiets. Alsof klanten dom zijn. Dit soort zaken (en de lage bagagelimiet van 15 kg) zijn voor mij de reden om voor m'n vakantie voor German Wings van Keulen te kiezen in plaats van Ryanair vanaf Charleroi, Weeze of Eindhoven. Daar kan ik tenminste 23 kg bagage inchecken en dat kost maar 5 euro. Creditcard? Eén bedrag van 6 euro per boeking (en geen geneuzel van betalen per persoon per vlucht ).
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:03:14 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59827328
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Daar zit voor Ryanair de compensatie voor het hard kunnen roepen dat ze nooit een brandstoftoeslag berekenen. Je betaalt gewoon hetzelfde; ze verdelen het bedrag alleen over wat andere posten. Die absurde creditcardtoeslag is ook al zoiets. Alsof klanten dom zijn. Dit soort zaken (en de lage bagagelimiet van 15 kg) zijn voor mij de reden om voor m'n vakantie voor German Wings van Keulen te kiezen in plaats van Ryanair vanaf Charleroi, Weeze of Eindhoven. Daar kan ik tenminste 23 kg bagage inchecken en dat kost maar 5 euro. Creditcard? Eén bedrag van 6 euro per boeking (en geen geneuzel van betalen per persoon per vlucht ).
Met betrekking tot de credit card kosten ben ik het met je eens. Uiteraard zullen de credit card maatschappijen kosten berekenen voor het gebruik van de credit card, maar als je voor 2 personen een retourtje boekt is het onzin om 4x4 euro boekingskosten te betalen.
Maatschappijen zoals Ryanair hebben ongetwijfeld een vast tarief met de credit card maatschappijen afgesproken.

Voor de bagage, tja, als je er gebruik van maakt moet je er voor betalen, ikzelf reis eigenlijk altijd met handbagage binnen Europe. Al zijn de kosten bij Ryanair belachelijk hoog, 15 euro voor een tas van 15 kilo staat niet in verhouding tot wat andere maatschappijen berekenen.
Aan de andere kant, de starttarieven van Ryanair zijn wel laag, en de opbrengsten moeten ergens vandaan komen, want passagiers zoals ik, die alleen voor 1 cent en credit card kosten vluchten boekt, geen bagage inchecked en aan boord niets koopt, daarop kunnen ze niet overleven.
(Al vlieg ik sporadisch Ryanair, 1x per jaar maximaal).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_59831272
Ben ik even de lul. Kom er vanavond achter dat ik mijn roepnaam ipv doopnaam = paspoortnaam heb ingevuld.
Vast een megaveelvoorkomende fout. 'Natuurlijk' kost een naamswijziging 100 euro. ( ) De vlucht vindt pas over 2,5 - 3 week plaats. Hopen dat ik nog een coulance kan krijgen...

Ik heb in het vorige topic gelezen dat mensen ter plekke op het vliegveld gratis een naamswijziging konden krijgen.

Nog maar ervaringen van anderen? Ik vertrek vanuit Eindhoven.
Ik ga met callcenter bellen, echter ik vrees dat hun de lettertjes gaan oplezen. Kan het helpen om morgen al naar de Ryanair balie op Eindhoven Airport te gaan om dit even recht te zetten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Raven_ op 02-07-2008 00:52:14 ]
pi_59833895
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:46 schreef Raven_ het volgende:
Ben ik even de lul. Kom er vanavond achter dat ik mijn roepnaam ipv doopnaam = paspoortnaam heb ingevuld.
Vast een megaveelvoorkomende fout. 'Natuurlijk' kost een naamswijziging 100 euro. ( ) De vlucht vindt pas over 2,5 - 3 week plaats. Hopen dat ik nog een coulance kan krijgen...

Ik heb in het vorige topic gelezen dat mensen ter plekke op het vliegveld gratis een naamswijziging konden krijgen.

Nog maar ervaringen van anderen? Ik vertrek vanuit Eindhoven.
Ik ga met callcenter bellen, echter ik vrees dat hun de lettertjes gaan oplezen. Kan het helpen om morgen al naar de Ryanair balie op Eindhoven Airport te gaan om dit even recht te zetten?
Ik heb het ook gehad. En ook gebeld, maar inderdaad, ze zullen je vertellen dat je moet dokken. Wat dat betreft kan je het proberen in Eindhoven. Al verwacht ik niet dat ze daar andere regels hanteren.
pi_59834019
Ik heb net first things first Ryanair gebeld en omdat ik snel iets heb laten weten hebben ze het voor 10 euro gefixed!!! (anders had het mij daadwerkelijk 100 euro gekost) Wooooooooeeeeeeeeeeiiiiiiiiii.

Heb meteen bij manage booking gekeken, en ja hoor aangepast!

Tip van de dag. Whehe.

Deze fout ga ik nooit meer maken.
pi_59834195
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:29 schreef Raven_ het volgende:
Ik heb net first things first Ryanair gebeld en omdat ik snel iets heb laten weten hebben ze het voor 10 euro gefixed!!! (anders had het mij daadwerkelijk 100 euro gekost) Wooooooooeeeeeeeeeeiiiiiiiiii.

Heb meteen bij manage booking gekeken, en ja hoor aangepast!

Tip van de dag. Whehe.

Deze fout ga ik nooit meer maken.
Lucky you
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:24:58 #138
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_59889304
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:52 schreef ozzietukker het volgende:
Priority boarding klinkt overigens wel leuk, maar er waren wel erg veel mensen priority boarders, en aangezien Ryanair rijen stoelen in het vliegtuig afzet omdat niemand daar mag zitten zit je uiteindelijk toch allemaal bij elkaar.
Dat laatste snap ik echt niet, waarom willen ze zoveel rijen afzetten, met loadbalance heeft het niks te maken, althans niet met de keren dat ik heb gevlogen toen het vliegtuig voor 75% vol was, alleen bij loadfactoren onder de 40% is het handig als niet iedereen voorin zit, dat kan een ongewenst effect hebben tijdens het opstijgen.
Nou.. bij onze twee vluchten was het vliegtuig beide keren bijna vol. Als je dan geen priority boarding hebt terwijl je met z'n tweeën bent, heb je goede kans dat je niet naast elkaar komt te zitten. Dat heb ik bij veel anderen zien gebeuren. Geen ramp op een korte vlucht, maar toch wel net ff wat fijner.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_59969149
Zit nu ook een beetje te puzzelen met een goedkope vlucht naar valencia spanje.

Ik kom ongeveer op 200 - 250 euro. prima prijs verder alleen als een baby of geeft is het duurder dan dat ik 3 stoelen reserveer . Kan ik gewoon 3 stoelen nemen of moet je echt aangeven dat je een baby mee neemt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:38:57 #140
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_59977198
Ik ga morgen van Eindhoven naar Pisa met RyanAir, maar ik heb een tas bij. Alleen weet ik dus niet of ik deze mee mag nemen in het vliegtuig.
Er zitten allerlei dingen in, zoals kleding, maar ook een toilettas met deo/geurtje. Die mag je niet meenemen he, maar kunnen die dan in zo'n sealbag?
Hoe kom ik daaraan?
En als mijn tas nou te groot is voor handbagage, kan hij dan nog als bagage mee?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:44:20 #141
156301 Sharapova
shopaholic
pi_59979828
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:38 schreef DuTank het volgende:
Er zitten allerlei dingen in, zoals kleding, maar ook een toilettas met deo/geurtje. Die mag je niet meenemen he, maar kunnen die dan in zo'n sealbag?
Hoe kom ik daaraan?
En als mijn tas nou te groot is voor handbagage, kan hij dan nog als bagage mee?
Sealback kan je gewoon halen bij de etos, liggen bij de proefmosters... wel opletten dat de inhoud van de dingen in je sealback niet meer dan 100 ml is.
Handbagage bij ryan air mag geloof ik 50 bij 45 bij 20/25 cm zijn ofzoiets... Mijn handkoffer was ook iets groter dan dat, en mocht gewoon mee. Er werd ook niet gecontrolleerd, maarja... je zal maar net wél gecontroleerd worden
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:00:51 #142
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_59981597
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:38 schreef DuTank het volgende:
Ik ga morgen van Eindhoven naar Pisa met RyanAir, maar ik heb een tas bij. Alleen weet ik dus niet of ik deze mee mag nemen in het vliegtuig.
Er zitten allerlei dingen in, zoals kleding, maar ook een toilettas met deo/geurtje. Die mag je niet meenemen he, maar kunnen die dan in zo'n sealbag?
Hoe kom ik daaraan?
En als mijn tas nou te groot is voor handbagage, kan hij dan nog als bagage mee?
Een sealbag kan je kopen op Eindhoven Airport op de begane grond bij dat winkeltje wat van alles en nog wat verkoopt (naast de roltrap). Kost 20 cent geloof ik. Mag inderdaad per stuk niet meer zijn dan 100 ml en je mag geloof ik per persoon maar 1 sealbag meenemen en die is niet zo groot.

Wat betreft je tas; als je denkt dat ie te groot is kun je hem toch even opmeten? De maximale afmetingen staan gewoon op de website van Ryanair.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:29:04 #143
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60004474
Hoeveel potentiële reizigers zou Ryanair verliezen doordat hun boekingssysteem nauwelijks bereikbaar is?
pi_60004758
Via deze link http://multiblog.vrt.be/c(...)-low-cost-high-cost/ een interessante documantiare over Low Cost maatschappijen. Afkomstig van Canvas met veel aandacht voor hoe Ryanair te werk gaat..
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_60005418
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:40 schreef secondant het volgende:
Via deze link http://multiblog.vrt.be/c(...)-low-cost-high-cost/ een interessante documantiare over Low Cost maatschappijen. Afkomstig van Canvas met veel aandacht voor hoe Ryanair te werk gaat..
Duidelijke en informatieve documentaire. Beter dan die panorama documentaire van een tijd terug, met filmbeelden van slapende stewardessen in vliegtuigen van andere maatschappijen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:29:26 #146
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60005863
Ik wil in september naar Ierland. Beginnen in Galway en van daaruit lekker touren en van het land genieten. Er zijn diverse opties om in Galway te komen. Omdat ik in Maastricht woon, heb ik een aantal vliegvelden met lowcostairlines als optie: Charleroi, Eindhoven en Weeze (allen Ryanair) of Keulen (German Wings). Vanaf Charleroi en Weeze kun je direct naar Shannon vliegen (dat ligt aan de westkant net als Galway) en dan met de bus naar Galway; vanaf de overige vliegvelden vlieg je naar Dublin en dan met de trein naar Galway. Een vergelijking van de prijzen:



Belangrijkste verschil zit dus in de bagagekosten. 15 kilo bagage (Ryanair) voor 2,5 week vakantie is gewoon te weinig, zeker omdat ik ook m'n fotografiespullen als handbagage meeneem. Zelfs al zou je bij Ryanair 4 kilo extra meenemen, betaal je nog 4 kilo * 2 vluchten * 15 euro per kilo = 120 euro extra. Da's nog steeds duurder dan Germanwings....

Ryanair is ideaal als je een paar dagen weg wil, maar als je een paar weken weggaat, ben je knap als je alles in die 15 kilo bagage + handbagage gepropt krijgt .

[ Bericht 1% gewijzigd door Roel_Jewel op 09-07-2008 21:36:22 ]
pi_60006085
interessante vergelijking
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_60006416
Je zou er ook voor kunnen kiezen om wat meer handbagage mee te nemen of een tweede ticket op je eigen naam te boeken voor 65 euro.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:57:26 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60006539
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:51 schreef DutchTrain het volgende:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om wat meer handbagage mee te nemen of een tweede ticket op je eigen naam te boeken voor 65 euro.
Op zich een slim plan, maar trapt Ryanair daarin? Zie o.a. http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=extrabaggage :
quote:
Als u een extra stoel wilt aanschaffen (bijvoorbeeld voor meer comfort, een muziekinstrument of andere artikelen), moet u voor de extra stoel betalen. Neem contact op met de afdeling reserveringen voor het boeken van een extra stoel. U kunt geen extra stoelen voor baby’s aanschaffen. Als u een extra stoel aanschaft, mag u geen extra bagage meenemen.
Als ze net zo formeel zijn met deze regel als met de extra kilo's bagage gaat 't dus niet lukken .
pi_60006686
Als je twee voornamen in je paspoort hebt staan, zou het natuurlijk een leuke truc zijn om 2x via internet in te checken en bagage af te geven.... komen ze alleen iemand tekort bij het natellen van de ingecheckte personen en het aantal aanwezigen.
En anders zul je iemand moeten vinden om met je mee te vliegen gat in de markt voor de studentenuitzendbureaus
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:27:16 #151
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60007285
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
Als je twee voornamen in je paspoort hebt staan, zou het natuurlijk een leuke truc zijn om 2x via internet in te checken en bagage af te geven.... komen ze alleen iemand tekort bij het natellen van de ingecheckte personen en het aantal aanwezigen.
En anders zul je iemand moeten vinden om met je mee te vliegen gat in de markt voor de studentenuitzendbureaus
.
Hm, nou da's dan ook niet voordeliger... Die tweede persoon moet dan weer terugvliegen en opnieuw heenvlegen... of die 2,5 week met mij meegaan... Ja, dan heeft ie zelf ook bagage nodig .

Ik denk dat 't Germanwings gaat worden. Jammer Ryanair... En maar tarieven voor bagage verhogen . Raar hè dat 't dan toch niet zo heel goed gaat met de bezetting...... . Niet elke reiziger vliegt binnen een paar dagen terug en zou dus met alleen handbagage kunnen volstaan.
pi_60007665
Als je die documentaire kijkt, zul je zien dat ze liever ook geen mensen met veel bagage vervoeren. Kost namelijk meer brandstof en landingsrechten en incheckpersoneel. Hoge toeslagen zijn er echt om passagiers te ontmoedigen om veel mee te nemen. Of een andere airline te kiezen
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:55:31 #153
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60008073
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Als je die documentaire kijkt, zul je zien dat ze liever ook geen mensen met veel bagage vervoeren. Kost namelijk meer brandstof en landingsrechten en incheckpersoneel. Hoge toeslagen zijn er echt om passagiers te ontmoedigen om veel mee te nemen. Of een andere airline te kiezen
Dat laatste in mijn geval dus. Dan verdienen ze dus géén cent aan me. En zou ik ook niet overwegen om aan boord een klein blikje veel te dure frisdrank te kopen (= winst), aan boord te gokken (= winst), 'taxfree' te shoppen (= winst) enz. enz. Ik hoop dat ze op dit moment het deksel KEIHARD op hun neus krijgen voor de belachelijke verslechtering van de bagageregels. Dat je wil roepen dat je nooit een brandstoftoeslag hanteert of mensen wil stimuleren alleen handbagage mee te nemen, is prima, maar NIET ten koste van alles . Ryanair deze keer.
pi_60018931
Maandag naar Dublin. Heb dit keer eens betaald om bagage in te checken...nou dan gaat dus ook de meest big-ass koffer mee Alleen t gewicht even in de gaten houden
Too much is never enough!
pi_60029406
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ryanair deze keer.
Doordat jij NIET vliegt met hun, verdienen ze dus meer... jij blij, zij blij
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:35:58 #156
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60035735
Het klopt wel dat ik juist voor Ryanair heb gekozen omdat ik maar een paar dagen wegging met alleen handbagage. Anders was de vergelijking met andere budgetmaatschappijen veel minder (of niet) in het voordeel van hen uitgevallen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60042451
we hebben nu geboekt onze kleine meid is de duurste pasagier 2x 20 euro wij hebben voor 9,99 euro pp dus de vucht en alles was dus 170 euro ofzo maar daar kwam dus nog 100 euro boven op voor extra kosten zoals bagage en maxicosi.

Maar voor 270 euro met twee personen en een baby is niet duur om naar valencia te gaan!

Trouwens ik wilde mijn volledige namen invullen in het forumlier bij ryanair alleen kon ik mijn laatste letter van mijn 3de voornaam niet invullen dus heb ik gekozen om alleen mijn roep/eerste naam in te vullen.

Geeft dit problemen omdat niet al mijn namen voluit uitgeschreven staan?
pi_60043240
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef MeZZiN het volgende:
Trouwens ik wilde mijn volledige namen invullen in het forumlier bij ryanair alleen kon ik mijn laatste letter van mijn 3de voornaam niet invullen dus heb ik gekozen om alleen mijn roep/eerste naam in te vullen.

Geeft dit problemen omdat niet al mijn namen voluit uitgeschreven staan?
Alleen je eerste officiele voornaam en je achternaam is voldoende.
pi_60055312
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:42 schreef Grunner het volgende:

[..]

Alleen je eerste officiele voornaam en je achternaam is voldoende.
Tnx dan gaat het goed
pi_60066111
had het laatst verkeerd gedaan (roepnaam ipv officiele naam) maar gewoon ryanair bellen en ze veranderen het voor je, scheelt weer 100 euro...
pi_60075632
hi,

weet iemand hier of je met ryanair ook met een laptoptas en zo'n handbagage mag instappen of gaan ze daar moeilijk overdoen dat je 2 stuks bijhebt.

Dit is mijn eerste keer met ryanair.

Thanks
pi_60077262
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:55 schreef naos het volgende:
hi,

weet iemand hier of je met ryanair ook met een laptoptas en zo'n handbagage mag instappen of gaan ze daar moeilijk overdoen dat je 2 stuks bijhebt.

Dit is mijn eerste keer met ryanair.

Thanks
Zal je ook wel weer voor moeten betalen.

Net geboekt: 20 euro retour naar Londen! (online inchecken en alleen handbagage)
Heb er zin in
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zondag 13 juli 2008 @ 18:57:09 #163
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60079921
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:55 schreef naos het volgende:
hi,

weet iemand hier of je met ryanair ook met een laptoptas en zo'n handbagage mag instappen of gaan ze daar moeilijk overdoen dat je 2 stuks bijhebt.

Dit is mijn eerste keer met ryanair.

Thanks
Ik heb op Weeze-Skavsta v.v. mensen met meerdere stukken handbagage, veel te grote handbagage (complete rolkoffers die je nog maar net in een opbergvak van het vliegtuig gepropt krijgt, grote weekendtassen) aan boord zien gaan zonder dat er ook maar iemand naar keek.
Maar het schijnt nogal te verschillen per vliegveld en soms zelfs vlucht, lees ik in dit topic en in de voorgaande topics...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60092991
Ik bedacht me zojuist dat het wel leuk zou zijn om aankomend weekend een weekendje weg te gaan met het vliegtuig, ff een uitstapje te maken, vliegen vanaf eindhoven.

Maar schrok toch een beetje van de prijzen, had ze stukken goedkoper verwacht aangezien ze nu toch ongeveer wel van die lege plaatsen af moeten.
pi_60096147
Dat is juist het principe van low cost airlines, hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Mensen die vlak voor vertrek boeken betalen altijd de hoofdprijs.
  maandag 14 juli 2008 @ 16:36:22 #166
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60099887
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:55 schreef lunko1979 het volgende:
Ik bedacht me zojuist dat het wel leuk zou zijn om aankomend weekend een weekendje weg te gaan met het vliegtuig, ff een uitstapje te maken, vliegen vanaf eindhoven.

Maar schrok toch een beetje van de prijzen, had ze stukken goedkoper verwacht aangezien ze nu toch ongeveer wel van die lege plaatsen af moeten.
Het blijft toch het goedkoopst als je enige tijd vantevoren boekt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 14 juli 2008 @ 19:06:51 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60103143
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:55 schreef lunko1979 het volgende:
Ik bedacht me zojuist dat het wel leuk zou zijn om aankomend weekend een weekendje weg te gaan met het vliegtuig, ff een uitstapje te maken, vliegen vanaf eindhoven.

Maar schrok toch een beetje van de prijzen, had ze stukken goedkoper verwacht aangezien ze nu toch ongeveer wel van die lege plaatsen af moeten.
De gedachtegang van de LOW COST, maar ook van de reguliere maatschappijen is dat mensen die vlak voor vertrek willen vliegen ook echt MOETEN vliegen, waardoor ze de prijzen hoog kunnen houden.

Het komt regelmatig voor dat mensen een vlucht missen, en door ticketrestricties een nieuw ticket moeten kopen, van deze omzet moeten veel maatschappijen het zeker hebben.

De enige kans dat je goedkope stoelen 'last minute' kunt krijgen is bij een chartermaatschappij die inderdaad van de stoelen af wil, maar ook deze zal niet super goedkoop zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 14 juli 2008 @ 19:20:50 #168
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60103471
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De gedachtegang van de LOW COST, maar ook van de reguliere maatschappijen is dat mensen die vlak voor vertrek willen vliegen ook echt MOETEN vliegen, waardoor ze de prijzen hoog kunnen houden.

Het komt regelmatig voor dat mensen een vlucht missen, en door ticketrestricties een nieuw ticket moeten kopen, van deze omzet moeten veel maatschappijen het zeker hebben.

De enige kans dat je goedkope stoelen 'last minute' kunt krijgen is bij een chartermaatschappij die inderdaad van de stoelen af wil, maar ook deze zal niet super goedkoop zijn.
Aan de andere kan is er ook iets voor te zeggen dat het zonde is als ze met lege stoelen de lucht in gaan. Op deze stoelen hadden mensen kunnen zitten die geld opleveren door verkoop van drank, taxfree zut, gokken aan boord enz. Denk dat de prijzen die op 't laatste moment worden gehanteerd nog wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid vrije stoelen. Als er nog maar een paar vrij zijn, zijn de prijzen idd relatief hoog, omdat die mensen waarschijnlijk moeten vliegen .
  maandag 14 juli 2008 @ 20:16:32 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60104830
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Aan de andere kan is er ook iets voor te zeggen dat het zonde is als ze met lege stoelen de lucht in gaan. Op deze stoelen hadden mensen kunnen zitten die geld opleveren door verkoop van drank, taxfree zut, gokken aan boord enz. Denk dat de prijzen die op 't laatste moment worden gehanteerd nog wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid vrije stoelen. Als er nog maar een paar vrij zijn, zijn de prijzen idd relatief hoog, omdat die mensen waarschijnlijk moeten vliegen .
Bij Easyjet is de stoelprijs inderdaad afhankelijk van het aantal stoelen op korte termijn, maar last minute, 48 tot 01 uur voor vertrek betaal je bij zowel Ryanair en Easyjet (en ook Sky Europe) de hoofdprijs voor een enkele reis, het maximum tarief wordt dan gehanteerd.
Het goedkoop aanbieden van stoelen op korte termijn is dan ook een doodsteek vor de luchtvaartmaatschappijen, daar kan je flink winst op maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_60109783
Wij vliegen morgen (hopelijk) naar Londen en willen dus online inchecken. Wij vullen alle informatie correct in, maar steeds krijgen we een "error message". Heeft iemand dit eerder gehad?
pi_60110157
wat is eigenlijk het voordeel van online inchecken als je nog steeds bagage in moet leveren
  dinsdag 15 juli 2008 @ 02:17:17 #172
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_60112858
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:33 schreef WooZ het volgende:
wat is eigenlijk het voordeel van online inchecken als je nog steeds bagage in moet leveren
Dat je eerder dan degenen die pas op het vliegveld inchecken alvast een leuke stoel mag uitkiezen.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:11:49 #173
138914 Slappy
ambtenaar
pi_60115176
Waarom vliegen die oelewappers niet naar London
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60115366
Omdat ze al naar Stansted vliegen. En dat ligt bij London
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:27:31 #175
138914 Slappy
ambtenaar
pi_60115428
Ohh ik heb al geboekt moest in Heathrow zijn.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:23:05 #176
156301 Sharapova
shopaholic
pi_60123480
Mja ik dacht voor de grap een weekendje naar Londen te gaan inderdaad, vlogen ze op stansted... moest er een treinkaartje bij van 60 eurie terwijl de tickets zelf geloof ik 18 euro waren ofzo..
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:35:16 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60127723
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 02:17 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Dat je eerder dan degenen die pas op het vliegveld inchecken alvast een leuke stoel mag uitkiezen.
Maar bij Ryanair zit er geen voordeel meer aan, tegenwoordig moet iedereen weer priority boarding kopen, en Ryanair doet niet aan zitplaatstoewijzing.

Goed voorbereid is trouwens wel het halve werk, als je ter plekke een kaartje met de stansted express moet kopen is dat 17 pond, doe je dat vooraf, kan het volgens al van 10 pond.
Deze link zou moeten werken https://www.stanstedexpress.com/ryanair
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:29:56 #178
138914 Slappy
ambtenaar
pi_60129046
Zie ik het goed vliegt Ryanair niet vanaf schiphol?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:30:38 #179
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60129060
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:29 schreef Slappy het volgende:
Zie ik het goed vliegt Ryanair niet vanaf schiphol?
Klopt. Is te duur.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:33:01 #180
138914 Slappy
ambtenaar
pi_60129118
Door die Wouter clown Boos Wel vanaf maastricht toch?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60129990
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:33 schreef Slappy het volgende:
Door die Wouter clown Boos Wel vanaf maastricht toch?
Vanaf Eindhoven en Maastricht.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:08:51 #182
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60129995
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:33 schreef Slappy het volgende:
Door die Wouter clown Boos Wel vanaf maastricht toch?
In 't geval van Schiphol vooral ook door Schiphol zelf. Landingsrechten enz.
Vanaf Maastricht kun je met Ryanair naar Alicante, Valencia en Barcelona.
pi_60132549
Vrijdag vertrek ik van eindhoven naar barcelona. Nu hebben een vriendin en ik allebei de extra bagage niet gechecked

Kun je dat alsnog bij de balie voor elkaar krijgen met betaling, want op de ryanairsite kun je het niet zomaar wijzigen
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:37:02 #184
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_60135156
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:39 schreef AlohaXa het volgende:
Vrijdag vertrek ik van eindhoven naar barcelona. Nu hebben een vriendin en ik allebei de extra bagage niet gechecked

Kun je dat alsnog bij de balie voor elkaar krijgen met betaling, want op de ryanairsite kun je het niet zomaar wijzigen
Dat kan, maximaal 15 kg per persoon per koffer (!) dus niet één koffer van 20 kg en een van 5. Kost je helaas wel flink wat extra centjes. Je mag 10 kg handbagage meenemen.
It's not a lie, if you believe
pi_60136634
hmmm wat is flink? 20 euro? of echt 50~80 euro?
pi_60136654
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 04:25 schreef AlohaXa het volgende:
hmmm wat is flink? 20 euro? of echt 50~80 euro?
als je het erbij boekt meestal 30
pi_60136679
Met erbij boeken bedoel je dus echt onaangekondigd bij de balie nog vragen of we een extra tas kunnen inchecken terwijl we dat online niet hebben aangegeven?
pi_60137076
Je kunt het ook makkelijker doen he. Je gaat naar de ryanair-website. Linksboven zie je een hele grote knop in het menu staan. "MIJN BOEKING BEHEREN". Als je daar op klikt, dan kun je als nog alles wijzigingen inclusief het aantal checked bagage zonder al te veel kosten extra.

Kusjes en groetjes
A little bit hateful
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:14:32 #189
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_60144294
Kom net terug van een weekje Italië . Alles ging helemaal goed met de bagage, heb gewoon mijn tas gedropt bij de bagage. De vlucht stelde natuurlijk niks voor, van Eindhoven naar Pisa in 1,5 uur.
Heerlijk om weer terug te zijn eigenlijk, straks weer mijn vriendinnetje zien enzo
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_60144335
Waar was er mis met italië? Beetje verspilde vakantie dan.
A little bit hateful
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:58:20 #191
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60145356
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Maar bij Ryanair zit er geen voordeel meer aan, tegenwoordig moet iedereen weer priority boarding kopen, en Ryanair doet niet aan zitplaatstoewijzing.
Nee, maar de hele rij met mensen die priority hebben mag wel het vliegtuig in voor de rij met mensen zonder priority. Wel jammer dat je het er niet meer gratis bij krijgt als je online boekt, natuurlijk.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:59:11 #192
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60145376
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

In 't geval van Schiphol vooral ook door Schiphol zelf. Landingsrechten enz.
Vanaf Maastricht kun je met Ryanair naar Alicante, Valencia en Barcelona.
Heeft er ook mee te maken dat ze op grote vliegtuigen niet de vip-behandeling krijgen die ze nodig hebben om het vliegtuig snel genoeg weer in de lucht te krijgen. (meteen aftanken, schoonmaken etc.)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:13:56 #193
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_60148290
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:16 schreef Liquidootje het volgende:
Waar was er mis met italië? Beetje verspilde vakantie dan.
Niks, ben gewoon een weekje naar mijn ouders en broertje gegaan in Cecina. Heb daar gewoon een heerlijke week gehad, maar heel erg verliefd zijn en dan je vriendin een week missen is drama hoor
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_60148721
Ik ga volgende week weer die irritante vlooienmars aanhoren!!


Smaland dit keer.
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:44:36 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60148829
Waarom vertrekt Ryanair op zo'n idiote tijd (6:30) vanaf Madrid? Ik wilde naar Madrid, had graag willen vliegen, maar ja, 6:30 vertrekken vind ik wel wat gortig.
Niet meer actief op Fok!
pi_60149236
Eigenlijk is ryanair met al die extra kosten voor bagage een behoorlijk groene maatschappij.

Extra betalen voor bagage maakt dat mensen niet achteloos kilos bagage mee gaan slepen en nadenken wat ze nou echt nodig hebben. Dat scheeelt gewicht en dus brandstof. Een veel efficientere Milieuitax dan die tax die we nu hebben. De andere maatschappijen zouden dit ook moeten doen.

Alleen wel irritant dat iedereen nu allemaal de handbagage helemaal volstouwtl waardoor je je door kilo' s tassen een weg moet banen, als je bij je rolletje King pepermunt wil.
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:15:05 #197
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_60149379
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 07:56 schreef Liquidootje het volgende:
Je kunt het ook makkelijker doen he. Je gaat naar de ryanair-website. Linksboven zie je een hele grote knop in het menu staan. "MIJN BOEKING BEHEREN". Als je daar op klikt, dan kun je als nog alles wijzigingen inclusief het aantal checked bagage zonder al te veel kosten extra.

Kusjes en groetjes
Ik ziel alleen dat ik mijn data en tijden kan wijzigen. Niks over bagage... We zitten namelijk met hetzelfde probleem....

[ Bericht 7% gewijzigd door Klare op 16-07-2008 18:21:53 ]
pi_60149619
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:15 schreef Klare het volgende:

[..]

Ik ziel alleen dat ik mijn data en tijden kan wijzigen. Niks over bagage... We zitten namelijk met hetzelfde probleem....
als ik op 'manage my booking' klik staat er toch echt de optie 'add bags/sports/musical blablabla'

en in het nederlands betekent dat 'voeg een tas toe'
pi_60149645
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:15 schreef Klare het volgende:

[..]

Ik ziel alleen dat ik mijn data en tijden kan wijzigen. Niks over bagage... We zitten namelijk met hetzelfde probleem....
Hmm raar ik zie dit

Via link naar ryanair edit pagina

https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking.aspx?culture=NL-NL&pos=SBFORM

Tassen, sportartikelen, muziekinstrumenten, reisaccessoires baby's/kleine kinderen/instappen met prioriteit
Mijn boeking weergeven
Vluchten wijzigen
Vooraf te verstrekken passagiersgegevens toevoegen
Online inchecken
Wijzigingen van naam

En dan moet je dat bolletje bij de eerste optie zetten.

edit: oh.. spuitende piemeltje11!
A little bit hateful
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:31:22 #200
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_60153455
Het is gelukt!
Bij de engelse versie kreeg ik wel de optie...vaag..
*en dan 40 euro extra omdat vriendje niet zonder z'n zakmes op vakantie wil...*zucht**
pi_60171799
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:31 schreef Klare het volgende:
Het is gelukt!
Bij de engelse versie kreeg ik wel de optie...vaag..
*en dan 40 euro extra omdat vriendje niet zonder z'n zakmes op vakantie wil...*zucht**
kan ie dan niet beter op bestemming een nieuwe kopen is dat niet cheaper
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_60171874
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:31 schreef Klare het volgende:

*en dan 40 euro extra omdat vriendje niet zonder z'n zakmes op vakantie wil...*zucht**
dat is een grapje mag ik hopen
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:13:36 #203
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60186106
http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_elementId/1_2725972
quote:
Ryanair stopt met vluchten van Weeze naar Spanje en Italië

Ryanair stopt tijdelijk met de vluchten van Weeze naar het Spaanse Valencia en Italië. De Ierse luchtvaartmaatschappij heeft tot die maatregel besloten vanwege de gestegen olieprijzen.

Het gaat om vluchten die zouden plaatsvinden in de periode van 4 november tot 19 december. De vluchten die Ryanair vanaf Beek uitvoert op Valencia gaan gewoon door.
Ik neem aan dat dat vanwege een te laag aantal boekingen is. Die olieprijs is nu ook hoog en toch vliegen ze .
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:14:40 #204
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60186153
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=jul&story=rte-en-170708
quote:
Ryanair Unveils 14% Capacity Reductions

AT LONDON STANSTED THIS WINTER (‘08/’09)

Ryanair, London Stansted Airport’s largest airline today (Thursday 17th July, 2008) announced substantial capacity cutbacks at Stansted for its Winter Schedule (‘08/09). Ryanair, which last Winter had 36 aircraft based at Stansted, will this Winter reduce that number to 28 aircraft (a 25% reduction), and an approximate 14% reduction in the number of weekly flights from over 1,850 per week last year to just under 1,600 this year. Ryanair estimates that its traffic at London Stansted will decline this Winter by some 900,000 passengers compared to last Winter’s schedule.

Ryanair’s decision to cut back capacity at Stansted is for the following reasons:

1. London Stansted is the most expensive of Ryanair’s 28 bases.
2. The BAA Airport monopoly has again increased airport charges by 15% this year, on top of a 100% increase last year.
3. The total failure of the inadequate CAA regulatory regime to control these unjustified cost increases or to persuade BAA Stansted to meet the needs of its low fare airline users.
4. The fact that oil prices have risen to $140 a barrel.

Ryanair confirmed that it will lose less money this Winter by sitting these 8 aircraft on the ground, rather than flying them at an expensive airport like BAA Stansted, during the Winter when fares are extremely low, but oil prices remain stubbornly high. Ryanair confirmed that it had written to BAA Stansted in recent weeks offering to operate these aircraft/flights this Winter in return for a substantial discount on airport charges applicable to these flights for the Winter season only. Like most monopolies, the BAA dismissed Ryanair’s reasonable requests out of hand. The BAA would rather impose high airport charges and have fewer passengers, rather than working with airline customers to lower costs and keep people flying during a Winter of crisis in the airline industry.

Announcing these cutbacks in London this morning, Ryanair’s CEO, Michael O’Leary said:

“These Winter Schedule cutbacks, which are significantly greater than those of last Winter, show just how damaging the BAA Airport monopoly has become to consumers and the best interests of London and UK tourism and the economy generally. Like most monopolies, the BAA continues to increase costs at three times the rate of inflation, while delivering miserable service and inadequate facilities. Passengers continue to suffer long queues at security and passport control and frequent baggage belt failures at Stansted because the BAA refuses to staff or operate these facilities adequately.

“These cutbacks reaffirm the abject failure of Harry Bush and his inadequate regulatory team in the CAA who have repeatedly failed to restrain the BAA’s high charges, price increases or to encourage them to meet the reasonable requirements of Stansted users by developing the efficient facilities we need and are willing to pay for.

“When a regulated monopoly makes it more profitable for airlines to sit aircraft on the ground rather than fly them through the winter, then obviously the CAA’s laughable regulatory regime has failed. The BAA Stansted’s rejection of Ryanair discount plan for this Winter proves yet again why the BAA monopoly should be broken up and replaced with three competing London airports whose primary focus will be on stimulating traffic and developing low cost efficient facilities, which their customer airlines want and are willing to pay for.

“We hope that the Competition Commission report will in due course support Ryanair’s call for the break up of the high cost BAA monopoly, and replace the inadequate and failed CAA regulatory regime with competing airports and better still competing terminals at the main London airports. Monopoly airports and the CAA’s regulatory regime have delivered high prices and awful facilities. It is time we allowed competition to deliver where monopolies have failed”.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:25:20 #205
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60186408
quote:
¤1 Airfares Found Alive and Well at Ryanair.com

Ryanair, Europe’s No. 1 low fares airline, today (16 July 2008) confirmed that contrary to last week’s false claims by EU bureaucrats, ¤1 airfares are alive and kicking and are available during a 3 day seat sale at www.ryanair.com, the home of Europe’s lowest airfares.
The one million, ¤1 seats (which include taxes and charges), can be booked on www.ryanair.com up to midnight on Friday 18th July, subject to availability, for travel between 1st September and 31st October 2008.

Ryanair’s Head of Communications, Stephen McNamara said:
“The EU fat cats claim that their recent decision on airline advertising is a victory for the consumer and will mark the demise of ¤1 airfares. This is Rubbish. Ryanair is pleased to prove the bureaucrats wrong yet again as ¤1 fares (including taxes and charges) are alive and kicking at www.ryanair.com. We continue to deliver what consumers really want – the lowest airfares in Europe and no fuel surcharge, ever
“We call on the EU to make a real difference and examine the unjustified fuel surcharges imposed by many greedy airlines. Already high-fares flag carriers such as Aer Lingus, British Airways, Air France and Lufthansa continue to impose and increase their fuel surcharges with the EU making no attempt to investigate it. Outlawing fuel surcharges would allow the EU to deliver a ruling that will actually make a difference to consumers”.
Mensen van de EU verbaal aanvallen, maar ondertussen de site niet op orde hebben....

  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:01:37 #206
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60187256
Woensdag met Ryanair naar Rome. Vertrek vanaf Eindhoven. Ben benieuwd, heb nog nooit met Ryanair gevlogen
Tics van je petten.
pi_60211960
Netwerk had afgelopen week een reportage over Schiphol. Ook Weeze kwam ter sprake als uitwijkvliegveld. een van de medewerkers gaf aan dat het aantal NL passagiers komend jaar boven de 50% zal uitkomen...http://www.netwerk.tv/archief/7479483/3352/Wat_is_er_mis_met_Schiphol_.html
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_60235879
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb toch wat vraagjes.
Een schoolvriendin die binnenkort stage gaat lopen in Londen heeft me alvast uitgenodigd om te komen.

Heenreis (webtarief)
2 Adult @ 0,00 EUR 0,00 EUR
Belastingen / toeslagen details 19,98 EUR
Terugreis (webtarief)
2 Adult @ 12,99 EUR 25,98 EUR
Belastingen / toeslagen details 71,00 EUR
Totaalprijs vlucht 116,96 EUR

Betekent dat dat ik voor 60 euro ongeveer (dit berekening geldt voor 2 adults) naar Londen kan?
Ik vind het vrij goedkoop, dus weet niet of het klopt?
En dat gedoe voor 1ct. Hoe krijgen ze dat voor mekaar dan?

Nouja,
Ik zoek er nog wat over uit..
Je leest dit
pi_60238051
Nog een pagina verder klikken en dan komt er afhankelijk van wat je mee will nemen en hoe je wil betalen nog wat bij.
Met deze tarieven is het - afhankelijk van waar je woont - wellicht net iets goedkoper en makkelijker (gezien de vliegtijden) om vanaf Schiphol met Easyjet te vliegen.
pi_60238159
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:39 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik ga volgende week weer die irritante vlooienmars aanhoren!!


Smaland dit keer.
Ik ga hem volgende week voor de 3e en 4e keer deze maand aanhoren
pi_60238469
Hoe streng controleren ze op Weeze en Girona bij Ryanair voor de maximale afmetingen van je handbagage?
Maximale afmetingen zijn namelijk 55x40x20 maar mijn koffer is net 25 cm diep oid.
Als je hem een beetje indrukt is hij wel net 20 cm.
Wordt hij echt opgemeten of in een pasmaat geduwt ofzo?

Alvast bedankt!
I come for the woman... and your head
  maandag 21 juli 2008 @ 08:56:17 #212
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60238545
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:48 schreef Stefo het volgende:
Hoe streng controleren ze op Weeze en Girona bij Ryanair voor de maximale afmetingen van je handbagage?
Maximale afmetingen zijn namelijk 55x40x20 maar mijn koffer is net 25 cm diep oid.
Als je hem een beetje indrukt is hij wel net 20 cm.
Wordt hij echt opgemeten of in een pasmaat geduwt ofzo?

Alvast bedankt!
Handbagage zou ik me niet al te druk over maken. Met incheckbagage zijn ze strenger .
pi_60243182
heb vanaf weeze gevlogen naar bydgoszcz en ze hebben niet naar gewicht of naar afmetingen gekeken.

Maar je kunt het nooit weten of ze controleren.
  maandag 21 juli 2008 @ 22:11:26 #214
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60254714
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:48 schreef Stefo het volgende:
Hoe streng controleren ze op Weeze en Girona bij Ryanair voor de maximale afmetingen van je handbagage?
Maximale afmetingen zijn namelijk 55x40x20 maar mijn koffer is net 25 cm diep oid.
Als je hem een beetje indrukt is hij wel net 20 cm.
Wordt hij echt opgemeten of in een pasmaat geduwt ofzo?

Alvast bedankt!
Zoals ik eerder in dit topic al zei zag ik vorige maand in Weeze mensen met grote weekendtassen van die rolkoffers instappen. En die waren soms twee keer die max. afmeting.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 21 juli 2008 @ 22:44:22 #215
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60255506
Nog een vraagje:

zoals eerder gezegd vertrek ik woensdag vanaf Eindhoven naar Rome. Ik heb online ingecheckt, en dat is volgens mij allemaal prima verlopen. Heb de boarding passes al uitgeprint etcetera.
Nu mijn vraag: hoe gaat het bij het inchecken voor de terugreis? Moet dit ook weer online, of kan ik nu met de code die ik per mail heb ontvangen naar de balie, en dan daar gewoon inchecken?

Moet ik die code dus meenemen voor de terugreis?
Tics van je petten.
  maandag 21 juli 2008 @ 22:48:18 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_60255593
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef nattermann het volgende:
Nog een vraagje:

zoals eerder gezegd vertrek ik woensdag vanaf Eindhoven naar Rome. Ik heb online ingecheckt, en dat is volgens mij allemaal prima verlopen. Heb de boarding passes al uitgeprint etcetera.
Nu mijn vraag: hoe gaat het bij het inchecken voor de terugreis? Moet dit ook weer online, of kan ik nu met de code die ik per mail heb ontvangen naar de balie, en dan daar gewoon inchecken?

Moet ik die code dus meenemen voor de terugreis?
precies wat jij zegt.

Je kunt ook in Rome naar een internetcafétje en daar online inchecken, moet er ook een kopieermachine staan waar je iets uit kan printen
  maandag 21 juli 2008 @ 22:51:18 #217
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60255690
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:48 schreef Blik het volgende:

[..]

precies wat jij zegt.

Je kunt ook in Rome naar een internetcafétje en daar online inchecken, moet er ook een kopieermachine staan waar je iets uit kan printen
Ah oke, bedankt

Dan neem ik die code die ik per mail heb gekregen mee daarheen, en dan ga ik daarmee naar het vliegveld. Indien mogelijk doe ik het even online, zit namelijk op een camping (ga even op bezoek naar mijn ouders, moeder is jarig )
Tics van je petten.
  maandag 28 juli 2008 @ 14:41:20 #218
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60396236
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=jul&story=reg-en-280708
quote:
Ryanair Q1 Profit Falls 85% to ¤21m Fuel Up 93% as Traffic Grows 19% to 15m

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (28 July) announced a Q1 profit of ¤21m down ¤118m (or 85%) as fuel costs almost doubled and yields fell due to the absence of Easter in this quarter and its presence in the prior year comparable. Despite the absence of Easter, traffic grew by 19% to 15m, as average fares (incl. bag charges) fell by 8% to ¤42, while total revenues grew 12% to ¤777m. Unit costs excluding fuel fell by 6%, including fuel they increased by 18%, due to higher oil prices and longer sector lengths.

Ryanair’s CEO Michael O’Leary said:

“Trading conditions have been difficult in Q1 as we suffered the loss of Easter and the impact of higher fuel prices. Oil prices almost doubled in Q1 from $61 to $117 (per barrel) as our fuel bill rose 93% to ¤367m. Fuel now represents almost 50% of our total operating costs compared to 36% last year.

Yields fell by 8%, as we opened new routes and bases and suffered the absence of Easter in the quarter which distorts the prior year comparables. Yields were also impacted by a reduction in checked in baggage penetration rates as more passengers switch to web check-in and carry on baggage facilities. Traffic grew by 19% to 15m, whilst load factors at 81% were almost in line with Q1 last year despite the absence of Easter. Ancillary revenues grew by 25%, again faster than the rate of traffic growth, and we expect this to continue for the remainder of the year. Passengers will shortly be able to use their mobile phones and Blackberry’s on 10 Dublin based aircraft in a trial test which will expand to almost 40 aircraft by the year end.

We have taken advantage of the recent weakness in oil prices and are now hedged 90% for September at $129 per barrel, 80% for Q3 at $124 per barrel, but are unhedged for Q4. We continue to believe that oil prices remain subject to irrational exuberance. While many of our high fare competitors continue to increase fuel surcharges, Ryanair remains committed to our guarantee of no fuel surcharges – ever. We will continue to absorb higher oil costs, even if it means short-term losses, while we continue to deliver Europe’s guaranteed lowest fares to our 58 million passengers.

Unit costs excluding fuel fell by 6%, better than we previously expected. Including fuel unit costs rose 18%. We have responded to these much higher oil prices by aggressively tackling costs in all other areas. In the last quarter we have added cheaper, fuel efficient aircraft. We have implemented a company wide pay freeze and redundancies in our Dublin Call Centre. We have renegotiated many of our airport maintenance and handling contracts and we plan to introduce check-in kiosks in October at our main bases in Dublin and Stansted to further reduce airport staff and handling costs. The increased discretionary charges for baggage and airport check-in have encouraged more passengers to use web check-in and carry-on luggage and this is helping to significantly reduce our handling costs.

We have recently announced capacity reductions for the coming winter at our two highest cost airports in Stansted (15 aircraft grounded) and Dublin (4 aircraft) where regulatory failure has allowed these monopolies to further increase their already high airport charges. These high costs make it more profitable to ground some aircraft rather than fly them at Dublin and Stansted this winter. Despite these cutbacks, Ryanair’s traffic will still grow by approx. 9% this winter as we switch route and capacity growth to lower cost airports and bases. Accordingly, passenger volumes for the year will grow by 14% to 58m, slightly lower than the 16% previously guided.

The demise of low fare air travel is again being predicted by high fare airlines like BA and others who are still losing shorthaul traffic to Ryanair. Higher oil prices won’t end low fare air travel, it just increases the attraction of Ryanair’s guaranteed lowest fares, as consumers become more price sensitive and switch away from high fare/fuel surcharging airlines like BA. Higher oil prices will speed up the decline of high fare shorthaul travel this winter as many European airlines consolidate or go bust. We believe that oil prices of approx. $130 per barrel are unsustainable over the medium term, but we don’t know when they are going to fall. The airline industry is cyclical, and this downturn will provide enormous opportunities for strong, well financed airlines, such as Ryanair to grow.

The outlook for the remainder of the fiscal year which is entirely dependent on fares and fuel prices remains poor. The emerging economic recession in the UK and Ireland caused by the global credit crisis and high oil prices means that consumer confidence is plummeting, and we believe this will have an adverse impact on fares for the rest of the year. We will respond as always with lower fares and aggressive pricing to keep people flying and maintain our high load factors. We now believe that our average fares for the year may fall by as much as 5% if European airfares plunge this winter. Ryanair will lead this downward pricing at a time when most of our competitors are hoping to raise fares and fuel surcharges. The market this winter will be heavily impacted by the timing and scale of EU airline bankruptcies and consolidations which are inevitable at these higher oil prices. Ryanair’s better than anticipated savings which will flow from capacity and cost reductions already achieved will partly offset these lower yields. On the basis of our existing fuel hedges, Q4 oil prices at approx. $130 per barrel, and average fares falling by 5% for the full year, we expect to record a full year result of between breakeven and a loss of ¤60m.

The capacity reductions which will ensue from this winter’s wave of airline bankruptcies and consolidations will create more opportunities for Ryanair to grow. When oil prices fall significantly (as we believe they will over the medium term) then our earnings should rebound strongly. We have one of the strongest Balance Sheets in the industry and the business continues to be strongly cash generative with over ¤2.2bn in cash. With the lowest fares and lowest cost base in the industry Ryanair is the best positioned airline In Europe to take advantage of the opportunities that these very difficult trading conditions will create.
Ben benieuwd hoe ze dit soort klappen trachten op te vangen... De olieprijs gaat niet echt omlaag ofzo. Ik vraag me af waarom ze niet eerder hun olieaankopen op een veel lagere prijs hebben gehedged. Het is toch niet onverwacht dat de olie steeds duurder wordt (en duurder blijft worden)? En het fors meer laten betalen voor bagage levert blijkbaar niet méér op:
quote:
as average fares (incl. bag charges) fell by 8% to ¤42
Dan toch maar niet zo heel lowcost meer dan? Eens kijken of O'Leary zich in z'n persberichten iets minder arrogant uitlaat over concurrenten......... In dit bericht iig nog niet....
quote:
Higher oil prices won’t end low fare air travel, it just increases the attraction of Ryanair’s guaranteed lowest fares, as consumers become more price sensitive and switch away from high fare/fuel surcharging airlines like BA.
De keuze voor passagiers zal eerder minder worden omdat lowcost-airlines het aantal vluchten zal verminderen (zie Ryanair, Easyjet en AirBerlin voor de wintermaanden....). En passagiers die bagage willen meenemen zullen niet zonder meer in de lage vluchttarieven van Ryanair trappen als daar belachelijk hoge bagagetarieven tegenover staan.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:02:14 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60404451
De olieprijzen kunnen best gaan zakken als de 'zeepbel' barst. En als dat tijdelijk gebeurd kunnen de airliners dit weer hedgen tegen gunstige prijzen.
Een van de reden van de hoge olieprijs is uiteraard de vraag, maar het effect van speculatie moet ook meegewogen worden en het huidige hoge prijspijl kan daar best een (mede)oorzaak van zijn.

Ryanair zal het wel overleven gezien de grote van de maatschappij en de mogelijkheden heeft om klappen op te vangen, persoonlijk ben ik bang dat er inderdaad een paar airliners zullen sneuvelen, als ik de Yields bekijk van bijvoorbeeld mijn geliefde Sky Europe zie ik het zomber in, en ook voor Air Berlin moet er het e.e.a. gebeuren willen ze blijven vliegen.

Uiteindeljik zullen de prijzen van een vliegreis wel gaan stjigen, aan de andere kant, als ik voor 14,99 euro inclusief alle kosten voor een enkele reis naar London kan vliegen.. tja dan is de prijs gewoon te laag, men wil daar best meer voor betalen. (Maar uiteraard is het een sport om het laagste tarief te scoren).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:27:34 #220
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60416745
Opvallend, maar goed nieuws

11 nieuwe bestemmingen met Ryanair vanaf Weeze/Niederrhein:

http://www.fliegertarife.de/index.php?option=com_content&task=view&id=1954&Itemid=454
quote:
Das Wachstum in Weeze scheint unbegrenzt. Nach der der Ankündigung der holländischen Transavia, künftig auch ab dem Niederrheinairport zu fliegen, hat heute nun Ryanair die Stationierung von zwei weiteren Boeing 737-800 sowie 11 neue Ziele verkündet.

Schon ab Ende Oktober, pünktlich zum Winterflugplanstart, wird es zukünftig dann auch nach Ancona, Birmingham, Dublin, Faro, Göteborg, Manchester, Oslo-Torp, Riga, Santander und Teneriffa (Süd) gehen. Ausserdem gibt es wieder eine Inlandsverbindung ab Weeze. Wie schon vor einigen Jahren durch VBird wird nun wieder der Flughafen Berlin-Schönefeld zwei mal täglich angeflogen.

ImageMit den neuen Strecken werden auf der Ryanair-Basis Düsseldorf-Weeze nun insgesamt 33 Destinationen mit sechs Flugzeugen angeflogen, sowie 1,6 Millionen Passagiere im laufenden Jahr erwartet. Mittelfristig plane Ryanair jährlich rund zwei Millionen Passagiere ab und nach Düsseldorf-Weeze zu transportieren. "Mit diesen elf neuen Preiswert-Strecken verstärken wir unsere Präsenz in Nordrhein-Westfalen und grenzen uns deutlich von den teuren Lufthansa-Flügen und ihren hohen Kerosin-Zuschlägen in Düsseldorf ab. Zudem wird die Anzahl der mit unserem Engagement einhergehenden direkten wie indirekten Arbeitsplätze an diesem Standort auf 2.000 steigen", sagte Ryanair-Sprecherin Anja Seugling.

Der Airport Weeze profitiert auch von der holländischen Öko-Steuer, die Flüge aus Holland deutlich verteuern. Daher kommen heute schon an die Hälfte der Gäste aus den Niederlanden, so der Geschäftsführer des Flughafens Ludger van Bebber: "Im letzten September ergab die Gästebefragung allein einen 36-prozentigen Anteil holländischer Reisender – aber wenn Sie mich heute fragen, so liegt der gefühlte Anteil inzwischen bei fast 50 Prozent. Der niederländischen Öko-Steuer und dem attraktiven Ryanair-Streckenangebot sei Dank."

Ryanair bietet als Aktionsangebot derzeit Flüge auf ausgewählten Strecken zu einem Endpreis von 1 Euro (zzgl. Kreditkartengebühr und ggf. Check-In oder Gepäckgebühr) an. Das Angebot gilt für Flüge zwischen Oktober und Dezember.
Zie ook de bijgewerkte bestemmingenkaart
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:24:03 #221
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_60438045
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

dat is een grapje mag ik hopen
Beetje late reactie maar nee.... het is geen grapje...*zucht*
Het is wel een superuitgebreid zakmes dus een nieuwe kopen is nog duurder. Ik begrijp ook niet waarom het ding mee moet (alsof je in Londen je eigen eten moet slachten ofzo... ) Zullen het maar op liefde gooien dat ik het accepteer. (Liefde voor Londen bedoel ik dan.... ik wil vriendje per sé met deze geweldige stad laten kennis maken! )
pi_60462905
Was er al ergens vermeld dat de creditcardtarieven van ¤4 naar ¤5 per persoon per enkele reis zijn gegaan
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:45:44 #223
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60463284
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Was er al ergens vermeld dat de creditcardtarieven van ¤4 naar ¤5 per persoon per enkele reis zijn gegaan
Neuh, maar 't verbaast me bij Ryanair niets. 20% erbij. Achja.... 'Maar we hebben de laagste vliegtarieven!'
pi_60465668
Vorig jaar juni betaalde ik nog ¤0,02 voor een retourtje, dit jaar juni ¤8,02. Nu dus ¤12,00 minimaal (geen ¤0,01 tarieven meer maar ¤1 minimaal heb ik begrepen)

Dat is ook wel een flinke verhoging
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_60787989
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=pro-en-070808
quote:
Ryanair Announces End of Low Fare Air Travel…

AND THE START OF LOWEST FARE TRAVEL!!!

1 MILLION SEPTEMBER SEATS FOR JUST £5

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (7th August) announced the end of low fares air travel and its replacement with an era of lowest fares air travel. At a time when other airlines like British Airways are raising fares and fuel surcharges Ryanair will reduce fares by 5% this autumn and Ryanair guarantees no fuel surcharge ever!

To prove this Ryanair today released 1 million seats for travel in September for just £5 (including taxes and charges), which is just half the UK APD tax rip-off imposed on passengers by greedy Gordon Brown.

These £5 seats can be booked on www.ryanair.com from today (7th August) and will remain on sale until midnight Sunday (10th August), for travel from 1st September – 30th September 2008.

Speaking today in London, Michael O’Leary said:

“Lots of rubbish has been pedalled recently about the end of low fares travel. In reality higher oil prices means the end of high fares short haul travel. Just look at British Airways who are raising fares and fuel surcharges and are losing short haul passengers to Ryanair. Last month (July) BA’s UK/Europe traffic declined by 3%. By contrast Ryanair’s traffic continues to expand, up 19% last month (July), and we are still lowering airfares and guaranteeing no fuel surcharge.

“This winter Ryanair’s fares will fall by up to 5%, which means that Europe’s guaranteed lowest fares are getting even lower, and Ryanair guarantees no fuel surcharge as well, not today, tomorrow or ever. Ryanair’s £5 seat sale proves that the era of low fares travel is over – and will be replaced by an era of lowest fares air travel this September”.
Mooi om te zien hoe ze krampachtig de nadruk op het verlagen van de tarieven en het nooit berekenen van een brandstoftoeslag blijven leggen. Het ondertussen verhogen van overige kosten (creditcard en bagage) is zeker geen - om hun eigen woorden te gebruiken - rip-off Ja, wel of geen bagage inchecken is een keuze. Creditcardtoeslag is dat niet (wie heeft er een van de betalingsmogelijkheden waarvoor geen kosten worden berekend???).
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:58:28 #226
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60789589
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=pro-en-070808
[..]

Mooi om te zien hoe ze krampachtig de nadruk op het verlagen van de tarieven en het nooit berekenen van een brandstoftoeslag blijven leggen. Het ondertussen verhogen van overige kosten (creditcard en bagage) is zeker geen - om hun eigen woorden te gebruiken - rip-off Ja, wel of geen bagage inchecken is een keuze. Creditcardtoeslag is dat niet (wie heeft er een van de betalingsmogelijkheden waarvoor geen kosten worden berekend???).
Zolang je maar bekend bent met hun trucjes is het gewoon een kwestie van prijzen vergelijken als je een vlucht zoekt. Zonder ruimbagage is RyanAir nog vaak het goedkoopst, mét lang niet altijd.
En het blijft een niet echt klantvriendelijk bedrijf.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60948607
Je kunt merken dat 't niet heel top met Ryanair gaat... Ik krijg nu bijna elke dag een mailtje met een actie voor september en vandaag weer oktober...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:24:51 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60962675
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kunt merken dat 't niet heel top met Ryanair gaat... Ik krijg nu bijna elke dag een mailtje met een actie voor september en vandaag weer oktober...
Of je kunt zeggen dat het slecht gaat van Ryanair is maar de vraag....

Het doel van Ryanair met deze acties is tweeledig, met de goedkope tarieven krijg je je vliegtuigen vol, wat ten goede zal komen aan je online verkoop en advertentieinkomsten. (Een lege stoel levert niets op).
En door de lage tarieven kaapt Ryanair passagiers weg van onder andere grote concurrent Easyjet.

Het gevaar door deze acties is voor Ryanair dat mensen de 'echte waarde' van een vliegticket niet meer willen betalen.
Waarom boeken voor 40 euro enkele reis als je weet dat er regelmatig acties zijn voor 15 euro.
Een ander gevaar is dat hoe meer mensen met Ryanair vliegen, hoe meer mensen te maken krijgen met problemen die kunnen ontstaan, en die worden door Ryanair over het algemeen niet echt 'customer friendly' opgeslot. (Om kosten vergoed te krijgen moet je procederen, en omdat ze in Ierland gevestigd zijn moet je dat in Ierland doen, en de kans dat iemand dat doet is niet heel erg groot.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_60963923
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
Een ander gevaar is dat hoe meer mensen met Ryanair vliegen, hoe meer mensen te maken krijgen met problemen die kunnen ontstaan, en die worden door Ryanair over het algemeen niet echt 'customer friendly' opgeslot.Om kosten vergoed te krijgen moet je procederen, en omdat ze in Ierland gevestigd zijn moet je dat in Ierland doen, en de kans dat iemand dat doet is niet heel erg groot.
Om geld van ze terug te krijgen, vul je op de website een online een formuliertje in, en je hebt de dag erna de ticketkosten teruggeboekt op je creditcard.
In vergelijkbare gevallen bij SkyEurope en KLM heb ik na aandringen nog nooit wat gezien.
Daarnaast zijn ze zeer correct met de informatievoorziening (je weet wat je moet betalen en niet als bij KLM na het invullen van je cc gegevens nog 10 euro per ticket boekingskosten rekenen) en zorgen ze zelf bij verstoringen op de luchthavens met een minimum aan personeel de service die je kan verwachten.
pi_60978236
Beste lezers ,

Wij zijn woonachtig in België en reizen op jaarbasis vrij veel met de luchtvaartmaatschappij " Ryanair " .
Boekingskosten zijn met de Visa-kaart 5 euro/traject wat mij vrij duur word indien met meerdere personen word gereisd .


Mijn vraag is nu , hoe zit het eigenlijk met de VISA-ELECTRON kaart , waar is ze te verkrijgen ?
Worden de boekingskosten effectief 0 euro?
Hier bij ons in België ( Fortis bank ) weten ze biiter weinig te vertellen aangaande deze soort kaart .
Ergens dacht ik iets terug gevonden te hebben om een kaart aan te vragen bij www.ecro.eu
( klik geldzaken) .
Iemand reeds ervaring , alle info is zeer welkom ,

Hoor jullie reactie graag tegemoed ,

Devrome Marc
woonachtig : België
pi_61046347
Via ecro en via www.entropay.com kun je inderdaad een virtuele Electronkaart aanvragen. Zijn wel weer extra kosten aan verbonden, dus het is alleen aantrekkelijk als je veel met Ryanair (en ook enkele andere maatschappijen) vliegt.
Ik begreep ook dat het alleen werkt als je een saldo in Britse ponden hebt.
pi_61088782
Heb ticket naar Rome gekocht begin juni, ik denk dat priority boarding toen nog net gratis er bij was. Op de oorspronkelijke email van Ryanair vind ik het echter niet terug. Ik boek dit normaal gezien altijd mee want mijn vriendin zit liefst helemaal vooraan.

Heb nu online ingechecked (eerste keer met enkel handbagage) en boarding pass geprint. Bovenaan in het gekleurde CHECK'NGO vakje staat niets van priority maar verder op staat "Volgorde aan boord gaan" 7 (met een mooi vakje rond).

Heb ik nu priority check in of niet ?
pi_61088972
3 juni is het ingevoerd.

Denk dus dat je het niet hebt aangezien er op een uitgeprinte boardingpass zeker 2x zou horen te staan dat het een priority boarding pass is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:14:33 #234
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61089761
Ik zit erover te denken van Weeze naar Rome te gaan, en daar een gehuurde auto oppikken en dan verder rijden.

Wil daarom een tentje meenemen in het vliegtuig. Is dit mogelijk, bv als handbage? Want hij past net niet in de koffer. Btw, het klopt dat je voor een koffer 30 euro moet betalen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61089910
Als je tentje hieraan voldoet
quote:
Elke passagier (met uitzondering van baby's) mag één item cabinebagage meenemen aan boord (gratis). Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden..
mag ie mee als handbagage.

Tas kost om in te checken ¤10 per enkele reis, dus ¤20 retour
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:46:08 #236
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61090381
tas of mag een koffer ook?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61093018
Bagage. Tas, kofffer, rugzak, vuilniszak, AH-tas, metalen kluis, kippenhok, wat je maar wil, als het maar binnen de toegestane afmetingen en het maximale gewicht blijft
pi_61141258
Weer eens een mooi persbericht over de beschuldigingen van de EC dat Ryanair de vrije markt blokkeert door ticketaanbieders tegen te werken van de website van Ryanair gebruik te maken.
quote:
“Since Ryanair is the only airline doing anything to eliminate this unauthorised and illegal practice, we are now calling on the European Commission in general and DG TREN in particular, to take action to force these unauthorised, illegal screenscraper/ticket tout websites to desist from unlawfully overcharging consumers by 200% or 300%, particularly when they provide no useful service to consumers.”
Het hele bericht op =>
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=reg-en-260808&pos=BANNER
pi_61141292
En een incident geweest boven Frankrijk... wel netjes dat ze dit ook weer op de voorpagina van hun website melden
quote:
Ryanair Aircraft Diverts to Limoges Airport 25th August 2008
Ryanair flight FR9336 from Bristol to Barcelona Girona diverted to Limoges Airport last night 25th August (landing at 23.30 local) following an in-flight de-pressurisation incident which caused the oxygen masks to deploy. All 168 passengers disembarked safely upon landing.

Passengers were provided with refreshments, and a replacement aircraft was deployed to Limoges from London Stansted which transferred 127 passengers onwards to Barcelona Girona, landing at 03:30local this morning.

At 11:45hrs this morning a coach departed Limoges to Barcelona with all remaining passengers. Prior to departure of the coaches, Ryanair provided passengers with direct contact staff phone numbers should they need any further assistance.

Ryanair's engineers have inspected the aircraft overnight and have confirmed that the oxygen masks which deployed were working properly. The Irish and French Aviation Authorities have been notified of this incident and a full investigation of this incident will be undertaken later today.

The aircraft, a Boeing 737-800 is 5 years old and was last serviced on 24th July (just one month ago). The Captain of the flight has flown with Ryanair for 5 years and 7 months and has over 13,400 hours flying experience.

While this investigation is ongoing with the French and Irish Authorities Ryanair will not comment further on this incident.
pi_61141823
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef DutchTrain het volgende:
En een incident geweest boven Frankrijk... wel netjes dat ze dit ook weer op de voorpagina van hun website melden
[..]
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
pi_61141902
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
De druk viel weg.
Dan gaan automatisch de maskers uit en zet het vliegtuig een duikvlucht in naar een hoogte waarop genoeg zuurstof is (er is maar voor ongeveer 15 minuten extra zuurstof aan boord).
pi_61142566
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
EI-DAS geloof ik
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:35:22 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61146853
Wat wel weer mooi aan Ryanair is, bij een incident als deze zijn ze heel open wat er gebeurd is. (Het gebeuren wordt op de website geplaatst).

En de passagiers die geweigerd hebben om weer aan boord te gaan van het nieuwe toestel hebben ze een alternatief geboden om met de bus te gaan. Uiteraard moeten ze natuurlijk ook wel wat goodwill tonen, want bij een incident is het laatste wat Ryanair wil negatieve publiciteit als dat Ryanair mensen niet heeft willen bijstaan.

Persoonlijk denk ik ook niet dat Ryanair onveilige vliegtuigen heeft, want gezien het grote aantal vliegbewegingen per dag is het aantal incidenten zeer beperkt!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:15:45 #244
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61148130
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Persoonlijk denk ik ook niet dat Ryanair onveilige vliegtuigen heeft, want gezien het grote aantal vliegbewegingen per dag is het aantal incidenten zeer beperkt!
Het helpt natuurlijk dat hun gehele vloot maar een paar jaar oud is.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61164506
http://www.fd.nl/artikel/(...)nair-strijd-websites
quote:
Nederlaag Ryanair in strijd met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink

Budgetvlieger Ryanair heeft een flinke nederlaag geleden in zijn strijd tegen websites die de prijzen van tickets vergelijken. Een Duitse rechter heeft Ryanair verboden om reizigers te weigeren die hun ticket hebben gekocht via reiswebsite CheapTickets.de.

Deze maatregel zou deze week ingaan.

Volgens Ryanair stellen CheapTickets en een aantal andere websites de tarieven van de Ierse luchtvaartmaatschappij te hoog voor en rekenen de websites bovendien excessieve reserveringsheffingen. Daarom kondigde de maatschappij onlangs aan dat zij in enkele landen de verkoop door derden zou willen blokkeren. In dat geval kan alleen nog rechtstreeks bij Ryanair worden geboekt.


Verborgen agenda

Volgens Lex Beins, oprichter en mededirecteur van CheapTickets, heeft Ryanair een verborgen agenda. 'Ryanair zegt altijd de goedkoopste te zijn, maar ik kan aantonen dat dat niet zo is.'

Volgens Beins geeft juist de website van Ryanair een vertekend beeld, doordat het bedrijf niet duidelijk laat zien dat het boven op de ticketprijs allerlei toeslagen heft. 'Ryanair is verworden tot een soort jackpot met toeslagen op van alles en nog wat. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat je op een weegschaal moet gaan staan en dat je meer moet gaan betalen als je meer dan 80 kilo weegt.' Juist vanwege de heffingen zijn vergelijkingssites als CheapTickets zinvol, zegt Beins.

Geen schade voor consumenten

Dankzij het vonnis van de rechtbank in Frankfurt lopen consumenten geen schade op. Het Duitse vonnis is echter nog niet per direct van kracht geworden, omdat het eerst nog in het Engels vertaald moet worden en naar Ierland moet worden gestuurd.

Volgens Beins heeft Ryanair op de Nederlandse markt nog niet gedreigd met soortgelijke stappen. 'Dat komt doordat de rechten van de consument niet in alle Europese landen hetzelfde zijn', legt Beins uit. 'Maar mocht het zover komen, dan zullen we dat ook hier aankaarten.'

Bein is blij met het besluit van de Duitse rechter. 'Het is goed dat de betrouwbaarheid van onze website blijft gegarandeerd en dat een airline niet de consument zomaar in de kou kan laten staan.'
http://www.fd.nl/artikel/9929558/ryanair-ruziet-websites
quote:
Ryanair ruziet met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink en Han Dirk Hekking

Budgetvlieger en internetreisbureaus verwijten elkaar onduidelijkheid over tarieven

Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft enkele internetreisbureaus beschuldigd van het rekenen van excessieve heffingen. De Ierse lagekostenmaatschappij heeft bij de Europese Commissie geklaagd over een viertal websites, waaronder het Nederlandse Wegolo en het Zwitserse Bravofly, dat statutair in Amsterdam gevestigd is.

Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary kost een ticket op een reiswebsite tot vier keer zo veel als via de website van Ryanair zelf. Hij spreekt van het 'onwettig laten overbetalen door klanten'. Bovendien zouden de reissites de website van Ryanair zwaar belasten, wat ten koste van klanten zou gaan.

De budgetvlieger reageert daarmee een informatieverzoek van de Europese Commissie naar het besluit van Ryanair om tickets te weigeren die via andere websites dan de eigen geboekt zijn. Op die manier zegt Ryanair 'als enige luchtvaartmaatschappij' de praktijken te bestrijden.

Antwoord Ryanair onder de loep

De Commissie twijfelt erover of het annuleren van boekingen wel strookt met Europese regels voor de rechten van passagiers. De Europese Commissie bekijkt het antwoord van Ryanair nu, aldus een woordvoerder van eurocommissaris van transport Antonio Tajani.

De maatregel van Ryanair werd maandag al verboden door een Duitse rechtbank in een kort geding dat was aangespannen door een dochter van de Nederlandse reiswebsite CheapTickets.

Het in Soest gevestigde PR Aviation, de eigenaar van Wegolo, is net als zijn branchegenoot CheapTickets verwikkeld in 'een juridisch proces met Ryanair', zegt bestuursvoorzitter Walter Goffin. De directeur wil daar geen details over kwijt.

Cijfers kloppen niet

Goffin wijst de kritiek van Ryanair als onterecht van de hand. De luchtvaartmaatschappij stelt in zijn bericht aan de Commissie dat een ticket van euro 10 bij Wegolo euro 37 kost. 'De cijfers die ze hanteren kloppen niet', zegt de bestuursvoorzitter.

Dat er verschillen zijn tussen de tarieven op de site van Ryanair en Wegolo komt volgens Goffin doordat Wegolo in de ticketprijs allerlei verplichte heffingen meeneemt zoals een creditcardheffing.

'Bij Ryanair komt dat er achter in het reserveringsproces plotseling bij', aldus de ceo. 'Een vliegreis van euro 10 bestaat ook niet. Met alle belastingen en toeslagen kom je al gauw in de buurt van de euro 80.'

Extra dienstverlening voor fee

Goffin bevestigt dat klanten een fee van euro 7 betalen, als ze hun tickets via de site van Wegolo boeken. Maar daar krijgen ze ook extra dienstverlening voor terug, aldus de directeur. 'Wij laten het toe dat je in één keer kunt boeken dat je bijvoorbeeld met Ryanair heen vliegt en met EasyJet terug. Dat scheelt vaak honderden euro's en je kunt bovendien op gunstigere tijden vliegen.' Daarnaast vergelijkt de website de tarieven vanaf alle luchthavens in een regio, terwijl Ryanair alleen zijn eigen routes meeneemt.

Volgens Goffin is Ryanair er vooral op uit om prijsvergelijken door klanten te bemoeilijken. 'Ryanair zegt dat ze altijd de goedkoopste zijn, maar dat is een heel relatief begrip.'

Branchegenoot Bravofly uitte eerder al soortgelijke kritiek op Ryanair. Volgens het Zwitserse bedrijf tonen prijsvergelijkingen immers vaak genoeg aan dat Ryanair op sommige routes aanzienlijk duurder is dan concurrent EasyJet. Volgens Bravofly is de berichtgeving van Ryanair 'misleidend'.
Leuk juridisch gevecht . En ik kan me best vinden in de verdediging van Cheaptickets en Bravofly...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:00:43 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61171161
En toch kan ik me wel vinden dat je als maatschappij niet wilt dat mensen jouw product via een niet officiële partner aankopen.

Persoonlijk vindt ik de vergelijkingssites prima, maar ik gebruik za dan ook om vluchten te vergelijken. Het daadwerkelijke boeken zal ik altijd bij de budgetmaatschappij of airline zelf uitvoeren.
De vergelijkingssites kunnen ook inkomsten genereren door bijvoorbeeld advertentie inkomsten en dergelijke.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61183614
Vind het zo raar dat die prijzen zo verschillen per datum. Of dat vanaf eindhoven naar Rome vliegen duurder is dan naar Milaan etc.

Kost het inchecken van 1 koffer echt 30 euro :S? Tering das veel man haha, ben tijdje aan eht kijken want wil binnenkort naar Rome of naar Milaan voor een midweek, maar wienig zin om heel veel te betalen.

Het is toch wel mogelijk om 1 koffer in te checken voor 2 personen en daar dan gewoon de bagage in te doen voor 2 man? Voor 3 a 4 dagen is 1 koffer voor 2 personen wel afdoende denk ik ,

dank alvast
pi_61191036
Tuurlijkis het mogelijk om je bagage in 1 koffer te duwen. Als je maar geen overgewicht hebt, anders betaal je nog meer.
Het is natuurlijk wel goedkoper als je gewoon alles als handbagage kan meenemen, maar dan moet je wel weer rekening houden met de vloeistoflimieten.

Over Milaan gesproken, vorige week een weekendje geboekt voor 63 euro pp.
pi_61192337
Wel jammer dat als je naar milaan gaat, dat het vrijwel nooit mogelijk is om de volgende dag terug te gaan ook al is de actie er maar net.

Zo krijgen ze het wel voor elkaar om iedereen minimaal 4 dagen op reis te hebben zodat ze koffers mee moeten nemen
A little bit hateful
pi_61215928
Als ik nu een ticket boek van 1 euro, en ik blijk later niet te kunnen, kan ik dan gewoon niet op komen dagen? En zitten daar achteraf kosten aan verbonden?
pi_61216882
Nope, je kunt gewoon wegblijven.
Aangezien je het ticket gewoon betaald heb, en het al is afgeschreven van je creditcard kun je wegblijven, als je dat wilt.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:34:54 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_61219596
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:25 schreef Liquidootje het volgende:
Wel jammer dat als je naar milaan gaat, dat het vrijwel nooit mogelijk is om de volgende dag terug te gaan ook al is de actie er maar net.

Zo krijgen ze het wel voor elkaar om iedereen minimaal 4 dagen op reis te hebben zodat ze koffers mee moeten nemen
Voor 4 dagen kan je makkelijk toe met enkel handbagage, voor 8 dagen kon ik zelfs toe met handbagage.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_61219832
Ik niet
A little bit hateful
pi_61220009
Ryanair serveert het duurste kopje koffie

Van alle prijsvechters die vanaf Nederland vliegen, rekenen Ryanair en bmibaby het meeste voor een kopje koffie: 3 euro. Dit blijkt uit een vergelijking door Zakenreis Magazine van de verschillende toeslagen die low-cost carriers rekenen.

Het goedkoopste bakje troost is te verkrijgen aan boord bij Clickair, SkyEurope, Sterling en Vueling voor 2 euro. Wie trek heeft, telt bij bmibaby en Sterling het meeste neer voor een broodje: 6 euro, al komt dat bij Sterling naar eigen zeggen omdat het 'organisch' is. Het goedkoopst is Clickair (3,50 euro).

Het inchecken van een koffer is het duurst bij Jet2.com en bmibaby: respectievelijk 19 en 12,78 euro per stuk, al hangt het bij Jet2.com van de vlucht af en is het soms goedkoper. Transavia.com rekent als enige prijsvechter die vanuit Nederland vliegt niets voor het meebrengen van ruimbagage.

Alle betaalde extra's leveren een leuke bijdrage aan de operationele omzet van de low-cost carriers en daar gaat het natuurlijk om. Ryanair spant de kroon: bij de Ierse budgetmaatschappij vormen neveninkomsten 20 procent van de omzet. EasyJet bezet de tweede plaats met een score van 16 procent, gevolgd door Vueling (10 procent), SkyEurope (9 procent), Jet2.com (8 procent) en transavia.com (bijna 6 procent). Van Clickair, bmibaby, Sterling en Wizzair is niet bekend hoeveel ze aan neveninkomsten binnenharken, maar een blik op hun websites leert dat ze qua aanbod niet onderdoen voor andere low-cost carriers. Er wordt minimaal bijverdiend met het aanbieden van huurauto's, hotels en verzekeringen, maar ook toegang tot lounges, transfers vanaf de luchthaven en parkeren zijn populaire manieren om de kas te spekken. Ryanair wordt niet voor niets de godfather van de neveninkomsten genoemd: zij biedt zelfs gokspelletjes aan en regelt het overstappen op een andere energieleverancier. Binnenkort kan aan dit rijtje mobiel bellen aan boord worden toegevoegd

bron: www.zakenreis.nl
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_61222150
http://www.nu.nl/news/172(...)oorzorgslanding.html
quote:
Toestel Ryanair maakt opnieuw voorzorgslanding
Uitgegeven: 29 augustus 2008 13:19
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2008 13:23

ROME - Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft vrijdag een voorzorgslanding gemaakt op het vliegveld Fiumicino bij Rome. Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA.
ANP

Het toestel was onderweg van Bologna naar Ciampino, een andere luchthaven van Rome. Bij het inzetten van de landing kreeg de piloot het signaal dat het landingsgestel niet werkte, waarop hij besloot op het dichtstbijzijnde vliegveld, Fiumicino, te landen.

Het is de derde keer deze week dat een toestel van Ryanair een ongeplande landing moet maken. Maandagavond viel de luchtdruk in een vliegtuig boven Frankrijk weg.

In 5 minuten daalde het vliegtuig ongeveer 8000 meter. Zeker zestien mensen moesten naar het ziekenhuis.

Champignonsoep

Een ander toestel van de Ierse prijsvechter moest maandag een ongeplande landing maken in het Duitse Frankfurt, nadat champignonsoep uit het bagagecompartiment op het hoofd van een passagier was gelekt en een ernstige allergische reactie had veroorzaakt.
pi_61233106
Kleren voor 8 dagen in de handbage, vink best knap
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:47:07 #257
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_61235999
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:11 schreef Sandersson het volgende:
Kleren voor 8 dagen in de handbage, vink best knap
Grote sporttas...
Je krijgt aardig wat mij bij handbagage
3 broeken, stuk of 10 t-shirts , sokken , paar schoenen, was en douche spullen paste er makkelijk in.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:38:42 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61240253
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:11 schreef Sandersson het volgende:
Kleren voor 8 dagen in de handbage, vink best knap
) Ik ga regelmatig 3 weken weg, en heb eigenlijk altijd alleen maar handbagage, op de bestemming hebben ze namelijk ook winkels!
Dus voor een week Europa trip moet handbagage ook al voldoende zijn, het enige nadeel is de vloeistofregels waardoro je shampoo en gel in kleine hoeveelheden moet meenemen, of ter plekke moet kopen, maar omgerekend is het vast goedkoper om lokaal een fles shampoo en gel te kopen dan de bagagetoeslag te betalen..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61285949
http://www.telegraaf.nl/b(...)flimiet__.html?p=6,1
quote:
Piloten klagen over brandstoflimiet

AMSTERDAM - Piloten van prijsvechter Ryan Air beklagen zich er over dat ze met te weinig brandstof moeten vliegen.

Dit in een 'krankzinnige' poging om geld te besparen, aldus de piloten.

Volgens de vliegers mogen ze alleen nog maar met extra brandstof vliegen in uitzonderlijke situaties. Door de bezuinigingsdrift zou de veiligheid van passagiers ernstig in het gedrang komen.

Ryan Air bevestigt dat er met minder brandstof moet worden gevlogen maar ontkent dat het gevaarlijk zou zijn. "We hebben de afgelopen drie jaar maar een keer problemen gekend door een tekort aan kerosine", aldus een woordvoerder.

Het aantal incidenten door brandstoftekort in Groot-Brittannië is de afgelopen vijf jaar verdubbeld.
pi_61286042
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

) Ik ga regelmatig 3 weken weg, en heb eigenlijk altijd alleen maar handbagage, op de bestemming hebben ze namelijk ook winkels!
Dus voor een week Europa trip moet handbagage ook al voldoende zijn, het enige nadeel is de vloeistofregels waardoro je shampoo en gel in kleine hoeveelheden moet meenemen, of ter plekke moet kopen, maar omgerekend is het vast goedkoper om lokaal een fles shampoo en gel te kopen dan de bagagetoeslag te betalen..
Dat is waar, kleren kun je bijna overal wel wassen in europa, maar een beetje meer afwisseling en ruimte om wat dingetjes mee terug te nemen is wel leuk
A little bit hateful
pi_61359922
Dat over die brandstoflimiet...
ik snap dat niet helemaal. Want als er toch voldoende brandstof in de tank zit zeg maar, en je houd over dan is dat toch voor de volgende vlucht.. dan kan je het toch alsnog gebruiken? En dan hoef je de volgende keer wat minder te tanken. dus dan kost het toch net zoveel geld
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_61360874
is vast al een keer gepost maar toch


10 euro trans-Atlantisch zou wel mooi zijn
pi_61360989
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:48 schreef Sharapova het volgende:
Dat over die brandstoflimiet...
ik snap dat niet helemaal. Want als er toch voldoende brandstof in de tank zit zeg maar, en je houd over dan is dat toch voor de volgende vlucht.. dan kan je het toch alsnog gebruiken? En dan hoef je de volgende keer wat minder te tanken. dus dan kost het toch net zoveel geld
Gewicht. Hoe zwaarder een vliegtuig hoe meer brandstof er verbruikt moet worden.
A little bit hateful
pi_61361472
ohja goed punt!
Maar, als de veiligheid van de passagiers in gevaar komt
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_61445614
Heb enkele maanden terug trip geboekt naar Fuerteventura vanaf Weeze voor eind februari 2009, terug in maart.

Als ik nu dezelfde vlucht rond die periode nog eens probeer te boeken zijn er "geen vluchten beschikbaar", dit zowel alle weken er voor als er na. Als ik mijn eigen reservatie opvraag (via bekijken/wijzigen) ziet alles er ok uit voor heen en terug vlucht.

Ik heb dus de indruk dat Ryanair het reisschema vanaf febrauri 2009 er eerst op had staan en dan er weer af heeft gehaald.

Enig idee waarom ze dit doen ? Moet ik me zorgen maken over die trip (hotel is ook al geboekt) ?

PS per ongeluk als aparte topic gepost - lukt me niet om te verplaatsen
pi_61453386
eind februari hebben veel scholen toch vakantie? misschien dat er meer mensen het idee hadden en zijn alle vluchten volgeboekt?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_61453489
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:49 schreef bojanssen het volgende:
Heb enkele maanden terug trip geboekt naar Fuerteventura vanaf Weeze voor eind februari 2009, terug in maart.

Als ik nu dezelfde vlucht rond die periode nog eens probeer te boeken zijn er "geen vluchten beschikbaar", dit zowel alle weken er voor als er na. Als ik mijn eigen reservatie opvraag (via bekijken/wijzigen) ziet alles er ok uit voor heen en terug vlucht.

Ik heb dus de indruk dat Ryanair het reisschema vanaf febrauri 2009 er eerst op had staan en dan er weer af heeft gehaald.

Enig idee waarom ze dit doen ? Moet ik me zorgen maken over die trip (hotel is ook al geboekt) ?

PS per ongeluk als aparte topic gepost - lukt me niet om te verplaatsen
je vliegtuig gaat gewoon niet meer
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_61454532
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:49 schreef bojanssen het volgende:
Heb enkele maanden terug trip geboekt naar Fuerteventura vanaf Weeze voor eind februari 2009, terug in maart.

Als ik nu dezelfde vlucht rond die periode nog eens probeer te boeken zijn er "geen vluchten beschikbaar", dit zowel alle weken er voor als er na. Als ik mijn eigen reservatie opvraag (via bekijken/wijzigen) ziet alles er ok uit voor heen en terug vlucht.

Ik heb dus de indruk dat Ryanair het reisschema vanaf febrauri 2009 er eerst op had staan en dan er weer af heeft gehaald.

Enig idee waarom ze dit doen ? Moet ik me zorgen maken over die trip (hotel is ook al geboekt) ?

PS per ongeluk als aparte topic gepost - lukt me niet om te verplaatsen
Bel ze gewoon even
pi_61470730
Ik zat laatst op die site een beetje rond te snuffelen, en had 2x (heen + terug) een 'special offer vlucht' die 0,00 euro kostte. Enige wat er betaald moest worden was 2x (heen + terug) 20 euro belasting.

Klopt dit, of zijn er voorwaarden dat dat niet kan/mag oid. Waanzinnige goedkope prijzen voor een vluchtje naar londen o.i.d....
Love is in the air!
pi_61470840
Dat is nog duur. Je moet juist iets vinden met wel een vlucht bedrag, maar zonder de belastingen. Kun je voor 10 euro ergens heen en terug (of vroeger zelfs voor 2cent).

Maar dan moet je heel flexibel zijn in de reisdata.

Maar goed, als dat op de eindrekening komt te staan bij het betalen met creditcard, dan klopt het.
A little bit hateful
pi_61470871
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:19 schreef Landgeld het volgende:
Ik zat laatst op die site een beetje rond te snuffelen, en had 2x (heen + terug) een 'special offer vlucht' die 0,00 euro kostte. Enige wat er betaald moest worden was 2x (heen + terug) 20 euro belasting.

Klopt dit, of zijn er voorwaarden dat dat niet kan/mag oid. Waanzinnige goedkope prijzen voor een vluchtje naar londen o.i.d....
Die prijs kan prima . Let goed op wat je aanklikt (bagage/verzekering/enz.) en je kunt voor een paar tientjes vliegen .
pi_61472132
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:23 schreef Liquidootje het volgende:
Dat is nog duur. Je moet juist iets vinden met wel een vlucht bedrag, maar zonder de belastingen. Kun je voor 10 euro ergens heen en terug (of vroeger zelfs voor 2cent).

Maar dan moet je heel flexibel zijn in de reisdata.

Maar goed, als dat op de eindrekening komt te staan bij het betalen met creditcard, dan klopt het.
En wat zijn data's die goedkoop zijn (bijv. in/na/voor het weekend), of verschilt dat?

Ga eens klikken!
Love is in the air!
pi_61472670
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:21 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En wat zijn data's die goedkoop zijn (bijv. in/na/voor het weekend), of verschilt dat?

Ga eens klikken!
Dinsdag en woensdag en zaterdagmiddag zijn meestal de goedkoopste momenten. Maar je moet idd maar ff op de site rondklikken. Ryanair heeft de laatste weken continu aanbiedingen, dus volop keuze.
  maandag 8 september 2008 @ 18:53:13 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61479594
Vergeet niet dat naast de 10 euro belasting per vlucht er ook 5 euro per persoon per vlucht credit card kosten bijkomen, voor een retour is dat 2x 5 euro, vlieg je met zijn tweeën, betaal je dus 4x 5 euro....

Dinsdag, woensdag zijn de beste dagen voor deze goedkope prijzen, 10 euro per vlucht vindt ik wat aan de hoge kant, als de aanbieding 5 euro is, en die acties zijn er ook regelmatig zou ik daarvoor gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61488406
Zojuist geboekt voor Milaan met RyanAir op 24 oktober (terug op 28)

Heb 1 koffer in laten checken voor 2 personen;

nu zie ik dit staan in de algemene voorwaarden:
No pooling or sharing of baggage allowances is permitted;

Neem toch aan dat ze niet de koffers gaan openmaken en gaan zeuren dat er zowel mannen als vrouwenkleding in de koffer zit?
pi_61488453
En wat dan nog. Zeg dat je travestiet bent.
A little bit hateful
pi_61488946
haha ok
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:54:31 #278
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61491447
Net een ticket geboekt voor een weekendje sinterklaas in Nederland. Vrijdag 5 december heen om 21.00, en zondag 7 december terug. Totaal 490 SEK, ongeveer 50 euro.

Vlieg zonder bagage, met alleen handbagage, dus ik zal de suprise klein moeten houden!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:05:09 #279
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_61491648
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:51 schreef Sandersson het volgende:
Zojuist geboekt voor Milaan met RyanAir op 24 oktober (terug op 28)

Heb 1 koffer in laten checken voor 2 personen;

nu zie ik dit staan in de algemene voorwaarden:
No pooling or sharing of baggage allowances is permitted;

Neem toch aan dat ze niet de koffers gaan openmaken en gaan zeuren dat er zowel mannen als vrouwenkleding in de koffer zit?
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je niet met twee personen de maximale bagagehooeveelheid mag verdelen. Dus dat jij bijvoorbeeld compenseert met je lichte bagage voor de zware tas van de ander.
pi_61523703
Lang weekend naar Londen begin oktober: 2 euro p/p (+ CC toeslag)

Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_61528846
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:05 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je niet met twee personen de maximale bagagehooeveelheid mag verdelen. Dus dat jij bijvoorbeeld compenseert met je lichte bagage voor de zware tas van de ander.
Dat dus. Die koffer mag dus ook maximaal 15 kg wegen ookal is ie voor jullie beide.
pi_61529520
Ryanair ligt de boel aardig op tijdens de terugreis van de vakantie. Vorige zomer van Weeze naar Gerona geweest en deze zomer weer 2 keer. Tijdens de heenreis alle 3 de keren makkelijk onder de 15 kilo. Maar tijdens de terugreis waren onze koffers telkens zwaarde. Dat is toch vreemd als je niets hebt gekocht, maar juist handdoeken daar hebt gelaten. En vloeistoffen zoals shampoo, tandenpasta etc hebt verbruikt (dus niet meer mee terug neemt).
En dat was alle 3 de keren zo.
Ze proberen overal een slaatje uit te slaan.
pi_61530190
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ryanair ligt de boel aardig op tijdens de terugreis van de vakantie. Vorige zomer van Weeze naar Gerona geweest en deze zomer weer 2 keer. Tijdens de heenreis alle 3 de keren makkelijk onder de 15 kilo. Maar tijdens de terugreis waren onze koffers telkens zwaarde. Dat is toch vreemd als je niets hebt gekocht, maar juist handdoeken daar hebt gelaten. En vloeistoffen zoals shampoo, tandenpasta etc hebt verbruikt (dus niet meer mee terug neemt).
En dat was alle 3 de keren zo.
Ze proberen overal een slaatje uit te slaan.
oh, was in Madrid niet zo hoor. ik had juist geluk omdat die weegschaal standaard op -3 kilo stond ofzo, dus met mijn koffer erop was ie net aan geen 15 kilo
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_62010581
Uit http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=08&month=aug&story=pro-nl-280808
quote:
Deze 1 miljoen actie onderstreept nogmaals Ryanair’s verbintenis tot het bieden van de allerlaagste tarieven en gegarandeerd geen kerosene toeslag terwijl o.a. Brussels Airlines, Alitalia, Air France, British Airways en Lufthansa deze winter wederom hun tarieven en toeslagen opvoeren en hierdoor passagiers verliezen aan Ryanair.
Dat doet Ryanair noooooit hé .
pi_62040660
gister ontdekte ik dat je voor november een retourtje dublin voor 10 euro kon kopen en vandaag wilde ik dat doen, maar waren de kosten ineens 20 euro (nog steeds spotgoedkoop, maar ik betaal toch liever 10 euro ). komt dit doordat ze de komende dagen een andere actie hebben dan gister? toen stond er namelijk dat een aantal bestemmingen 5 euro voor een enkele reis waren (klopt hier dus) en nu is de actie voor 1 euro naar londen. is de kans groot dat de retourtjes binnenkort weer 10 euro worden, verschilt het per tijdstip (is het 's ochtends goedkoper bv?) of zit er echt geen logica in? brussel is trouwens wel weer goedkoper (2 euro ), maar dat is niet zo handig (hoewel, eindhoven is ook niet om de hoek). de site werkt nu trouwens even niet, ben benieuwd wat er daarna aan de prijzen is veranderd.
pi_62043469
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:51 schreef Sandersson het volgende:
Zojuist geboekt voor Milaan met RyanAir op 24 oktober (terug op 28)

Heb 1 koffer in laten checken voor 2 personen;

nu zie ik dit staan in de algemene voorwaarden:
No pooling or sharing of baggage allowances is permitted;

Neem toch aan dat ze niet de koffers gaan openmaken en gaan zeuren dat er zowel mannen als vrouwenkleding in de koffer zit?
Zo erg is het nu ook weer niet. Dit gaat over de allowance, ofwel de maximale hoeveelheid in KGS! Dus wanneer je twee koffers incheckt, één van 10 kg en één van 19kg kun je die niet samen zien als 29 kg en denken dat je geen over bagage hebt. In die van 19 zit dus gewqoon 4 kg overbagage en daarvoor moet je , bij RyanAir, zwaar betalen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:25:06 #287
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_62043545
Vlieg ook met Ryanair 20 oktober.

Maar wat ik aan kosten kwijt ben naar Duitsland + Als je een koffer meeneemt. Daar kun je ongeveer al wel voor vliegen vanaf Eelde met Transavia.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_62045279
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Vlieg ook met Ryanair 20 oktober.

Maar wat ik aan kosten kwijt ben naar Duitsland + Als je een koffer meeneemt. Daar kun je ongeveer al wel voor vliegen vanaf Eelde met Transavia.
Dat is de afweging die je steeds moet maken . Vergeet ook de parkeerkosten niet. Afgelopen weekend met GermanWings vanuit Dublin teruggekomen naar Keulen-Bonn. Was 67 euro kwijt voor 2,5 week parkeren. Da's goedkoop in vergelijking met andere vliegvelden .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:51:34 #289
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_62045335
Ach ja, 't is dat we 't op dat moment zo goedkoop mogelijk wilden. 140 euro retourtje Spanje.

Het is alleen wel echt vrachtvluchten hoor, hoe stop je zoveel mogelijk mensen in 1 vliegtuig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:58:08 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_62080950
Voor 2 euro p.p. retourtje Weeze - Londen geboekt (november, dus met kerstlichtjes ).

Met cc-toeslag en 1 koffer inchecken en 1x handbagage komen we per persoon op in totaal 32 euro uit. Dat is natuurlijk nog steeds retegoedkoop . Voor 32 euro kan ik niet eens een retourtje Amsterdam per trein krijgen .

Vind die inchecktoeslag wel flauwekul, als je maar 1 koffer incheckt kan de tweede reiziger niet online inchecken maar is verplicht ter plekke in te checken en dus 10 euro extra te betalen. Maar ik snap natuurlijk ook wel dat ze gewoon willen stunten met achterlijk lage ticketprijzen en hun omzet/winst ergens anders vandaan moeten halen.

Ben dit jaar al met ze naar Stockholm en daarvoor al een keer of 7 met ze gevlogen. Op 2 vertragingen na (waarbij ze aan die in Gerona echt niets konden doen omdat er ineens een onwijs pak sneeuw lag) altijd op tijd gevlogen en gewoon hartstikke tevreden.
pi_62101861
ik vlieg morgen naar londen, voor 't eerst met ryanair. Ik ben nog niet echt in de stemming voor een week londen maar dat zal wel komen morgen

  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:49:41 #292
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62102300
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:27 schreef WooZ het volgende:
ik vlieg morgen naar londen, voor 't eerst met ryanair. Ik ben nog niet echt in de stemming voor een week londen maar dat zal wel komen morgen


Komt vanzelf wel . Enjoy!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:47:28 #293
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62104789
Ach, zo erg is Ryanair nu ook niet. Zojuist heen en terugreis geboekt. Dublin - Weeze.Alvast gedaan vanwege mijn geplande vakantie (Die via Duesseldorf toch wat gunstiger is ivm de ontbrekende brandstoftoeslag)
was retour 12 Euro kwijt (EUR 1 + 1 + 10 Euro Credit card kosten).
Het is wel even opletten op de Ryanair site met boeken. Ze flikken het gewoon om een vlucht, die je boekt zonder
"priority inchecken" of "reisverzekering", deze er toch gewoon in je eindtotaal bij te gooien. Lijkt wel random: de ene keer zit je verzekering erbij, de andere keer de priority. als je niet oplet klik je gewoon door
Rijanair is tricky, maar gewoon opnieuw boeken (helemaal vanaf de homepage) en opletten, dat krijg je wat je wilt.
Ze maken gewoon een berekening, gebaseerd op vorige jaren, wanneer is het druk en wanneer niet. Logisch, ze moeten toch ergens winst op maken en dat doen ze niet met vluchten voor een grijpstuiver! Heb nu een paar keer met hun gevlogen en gemiddeld tussen de EUR 60 en EUR 120 kwijt geweest (omdat ik niet alleen van di-do kan vliegen): ze brengen je in een vliegend sardineblikje van A naar B. Take it or leave it! (en boek gewoon BA / Lufthansa of wat dan ook als je service en kwaliteit wilt en dat hoef ik voor een vlucht van max 2 uur niet!). De trein is erger!!
The best firms advertise the least...
pi_62211630
Ik wil in November met Ryanair naar Santiago de Compostela om de wedstrijd Deportivo - Feyenoord te bezoeken. Nu wil ik daar dus goedkoop heen, en ik heb een hele mooie reis gevonden. We moeten op de heen- en terugreis overstappen. Dat is niet zo'n probleem... Maar wat wel een probleem kan zijn is dat de overstaptijd maar 1 uur bedraagd! Mijn vraag is of we dat gaan redden? En hoeveen kans heb je op een vertraagde vlucht die om 06:50 uur vertrekt en om 7:00 uur aan zou moeten komen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 07-10-2008 20:28:30 ]
pi_62212065
ligt dat in portugal? zo ja, dan heb je te maken met een uur tijdsverschil
pi_62212106
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef WooZ het volgende:
ligt dat in portugal? zo ja, dan heb je te maken met een uur tijdsverschil
Oh dus ze laten telkens de lokale tijd zien? Nu snap ik hoe ze daar aan komen.
pi_62212109
Als je online incheckt en dus alleen maar door de paspoortcontroles ed. heen moet is het in principe wel te redden. Bedenk alleen dat als je je vlucht mist je geen poot hebt om op te staan en je gewoon een nieuw ticket moet kopen

Vlieg je via London Stansted kan een uurtje wel tricky zijn omdat je dan altijd in een aankomstwave aankomt en vertrekt en het dus erg druk is daar, en de controles er altijd erg lang duren.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62212191
Ik wilde idd via Stansted vliegen.
pi_62212347
Afhankelijk van waar je woont zou je ook nog naar Frankfurt - Hahn kunnen rijden met de auto. 200km vanaf Maastricht oid?. En dan rechtstreeks Hahn - Compostela vliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62212411
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:34 schreef Thetallguy het volgende:
Afhankelijk van waar je woont zou je ook nog naar Frankfurt - Hahn kunnen rijden met de auto. 200km vanaf Maastricht oid?. En dan rechtstreeks Hahn - Compostela vliegen.
Dat zou ook kunnen maar dan zit je veel te lang in Spanje. Dat gaat te veel geld kosten.
pi_62212464
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen maar dan zit je veel te lang in Spanje. Dat gaat te veel geld kosten.
Dag na de wedstrijd gewoon Compostela - London - Hahn vliegen, met in Londen zat overstaptijd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62216576
Volgende = > [centraal] Ryanair #4
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')