quote:Op maandag 24 maart 2008 11:53 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Had ik idd al naar gekeken. Mn ouders hebben een klein koffertje wat mn vader altijd als handbagage gebruikt dus die nemen we maar. Gewicht zal wel lukken, alleen de vloeistofregelementen in de gaten houden. Mag je nou in totaal niet meer dan 100ml mee? Of per verpakking?
over je vorige vraag; dat is per verpakking. Dus je mag meerdere producten meenemen, maar maximaal 100ml per verpakking dus.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:55 schreef The6thgate het volgende:
Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij
Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
bediscussieer hier verder de acties van Ryanair
-------------------------------------------------------
Aangezien ik net heel handig met een vraag het topic afsloot hier even nogmaals.
[..]
.quote:Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?
[ afbeelding ]
nicequote:Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?
[ afbeelding ]
Pff, is dat 16 euro geworden? Goed dat je het zegt, daar was ik niet van op de hoogte (ik zag het ook nergens staan eigenlijk). En ik vond die hogere kosten voor het inchecken van een koffer al zo extreem.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:37 schreef Thetallguy het volgende:
16 euro zijn ook de creditcardkosten voor 2 retourtjes he.
bevestiging kan idd weleens een paar uurtjes duren
Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:20 schreef BettyWeter het volgende:
Argh, het is *bijna* altijd wat met Ryanair. A.s. zaterdag gaan we een weekendje naar Londen via Weeze. Om het inchecken wat sneller te laten verlopen heb ik gekozen voor check 'n go (inchecken via internet). Bij het boeken had ik de paspoortgegevens al ingevuld. Bij het uitprinten van de boarding pass staat er nu echter:
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Vervaldatum: 1-1-2008 0:00:00
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Land: Ireland
Het paspoortnummer is echter wel correct.
Aangezien dat niet klopt geprobeerd te bellen met de klantenservice. Eerst tig keer geen gehoor, daarna eindelijk een Engels sprekende mijnheer die me doorverwees naar een ander nummer. Daar weer aantal keren geen gehoor en uiteindelijk een overduidelijk 'vermoeide' Engels-met-een-duits accent sprekende mevrouw aan de telefoon gekregen die me vertelde dat ik maar 2 uur van te voren naar het vliegveld moest gaan, omdat ze niets meer kon veranderen.
Heeft iemand ervaring met het online inchecken? Kan het kloppen dat de vervaldatum en landgegevens 'standaard' verkeerd staan? Is er toevallig een nummer waar ik NEDERLANDS sprekende mensen kan spreken die niet kortaf en geërgerd zijn?
Het kan toch *#$&* niet zo zijn dat ik nu uren voordat ik vetrek op het vliegveld moet zijn omdat er iets fout op mijn printje staat en ik daar zelf totaal niets aan kan doen? Ik kon niet eens de gegevens checken voordat ik de web check-in deed.
Edit: Ik ben nog eens opnieuw gaan 'inchecken'. Nu kan ik opeens wat paspoortgegevens aanpassen, maar dan voor de terugreis (die had ik blijkbaar nog niet). Het land kan ik instellen, alleen de vervaldtum niet (die dropdownlijstjes zijn allemaal leeg).... weird.
Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef Karimo het volgende:
[..]
Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.
Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:23 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).
In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:08 schreef Karimo het volgende:
[..]
Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.
Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.
Een tip, mocht je door Ryanair geweigerd worden, koop een nieuw ticket by Easyjet, deze tarieven zijn op korte termijn veel beter!
Tsja, hoe zou dat komen? Bijna 80% maakt gebruik van web checkin omdat men geen bagage incheckt en dus enkel met handbagage reist. Dan heb je automatisch een priority-boarding card, gratis. Heb het tot dusver drie maal meegemaakt met mijn dagvluchten naar Stansted; je ziet allemaal personen met de bekende 'A4-papiertjes'.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:27 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik was ook van plan om morgen op Weeze (vlieg vanuit Duitsland) eerst naar de balie te gaan om het in orde te maken. Of ik daar 4 euro pp voor moet betalen valt nog te bezien, m.i. is het hun fout, niet die van mij... gelukkig kostten de 2 retourtjes maar 34 euro incl. dus als het echt niet anders kan dan is die 16 euro ook nog wel te overzienquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:55 schreef JD-Matrix het volgende:
[..]
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
Same here. Zowel op Weeze als op Stansted geen enkel probleem gehadquote:Op dinsdag 1 april 2008 00:10 schreef Karimo het volgende:
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.quote:Op maandag 21 april 2008 18:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers
Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:
[ afbeelding ]
gaat om een normale Eastpack, dus niet heel groot.quote:Op maandag 21 april 2008 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.
Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
Yup .quote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:49 schreef postmortum het volgende:
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .
Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Why not? Als je zorgt dat je niet binnen een kwartier na aankomst op de volgende vlucht moet zijn, is dat geen probleem .quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?
eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
Bedoel je in één dag?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?
eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:46 schreef Liquidootje het volgende:
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.
Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
Super, dat zocht ikquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .
Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
en je moet de standaard aangevinkte "check" voor reisverzekering uitzetten.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .
Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bedoel je in één dag?
[ afbeelding ]
8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven
In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.
Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders
Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
Vliegen om het vliegen, zat mensen die dat doen. En als je mazzel hebt lukt het je al voor een paar cent dus waarom niet als je het allemaal leuk vindtquote:Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:
[..]
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt) .quote:Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:
[..]
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Maar binnen Europe kan je niet tax free aankopen doen, of wat er te koop is, is duuder dan in de winkels. Het enige wat kan vanaf Schiphol als je naar de UK vliegt, is iemand anders vragen of je zijn boarding kaart mag lenen om wat aankopen te doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt) .
Houd es op zeg met die prijsverhogingen . Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken? Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd? Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.quote:BAGGAGE CHARGES RISE TO REDUCE CHECKED IN BAGS
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (28th April) announced that it will continue its drive to increase the number of passengers checking in on-line by increasing baggage and airport check-in charges from May 5. From this date Ryanair’s checked in baggage fee will rise from ¤9 to ¤10 while airport check-in fees will increase from ¤4 to ¤5. Ryanair encourages passengers to avoid these charges altogether by travelling with our 10kg hand luggage allowance and checking in on-line.
Passengers who book their flights in the next week (before May 5) will avoid these charges.
Announcing these charge increases, Ryanair’s Peter Sherrard said:
“40% of Ryanair passengers currently avoid queues at both check-in and boarding by availing of our free web check-in service, and this increase in baggage fees will result in fewer checked in bags and more passengers changing to on-line check-in.
“On-line check-in is faster, more efficient and costs Ryanair less. There is no doubt that it is the future for air travel. We will continue to increase baggage fees until half of our passengers check-in online, which will allow us to reduce check-in and handling costs and pass on these savings to our passengers in the form of Europe’s guaranteed lowest fares.
“Ryanair will continue to drive down the cost of travel by reducing its average fare (which includes baggage and check-in revenues) in 2008 and guaranteeing the lowest fares on every route”.
Dat mannetje en vrouwtje moet er toch zitten, dat klopt, maar als mensen minder inchecken, hoeven er minder mannetjes en vrouwtjes daar te zitten, en voor de mensen die wel bagage hebben betalen zij uiteindelijk dat mannetje en vrouwtje.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=apr&story=pro-en-280408 :
[..]
Houd es op zeg met die prijsverhogingen . Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken? Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd? Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.
De maximale afmetingen staan vast wel ergens op de website. Niet al te groot in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:49 schreef Liquidootje het volgende:
Hmm wat accepteren ze dan nog als handbagage? Een heuptas? Een eastpack? Een umbro sporttas? Een trekkoffer? Een 40liter backpackers rugzak?
Dat is inderdaad de officiële maat, maar wordt niet overal strict nageleefd, en gezien het soort tassen wat ik in Ryanair (maar ook in Easyjet, Sky Europe en dergelijke) aantref heb ik niet het idee dat veel mensen aannemen dat het strict nageleefd wordt. (Er was een tijd dat ze op de Engelse luchthavens het aantal van 7 kilo exact nawogen bij de ingang van de security check, en bij 7,1 problemen maakten, mensen werden gedwongen een sweater die in de tas zat aan te doen, maar bij de daadwerkelijke security check moest deze weer uit en in de tas of los door de scanner).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef Liquidootje het volgende:
Niet via de originele website, maar blijkbaar 55x40x20. Dat is zoiets als een schoudertas of een iets plattere eastpack met maximaal 6 kilo. schone shirt, schone broek en wat ondergoed
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:
Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Al zouden ze eigenlijk best wat strenger mogen optreden tegen grote koffers, want de mensen die de hutkoffer in de bagagebakken boven de stoelen wilden doen en dan mijn bagage (kleine tas) verplaatsen naar een andere bagagebak 8 rijen terug had ik persoonlijk het vliegtuig uit willen schoppen. Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
10 kilo max dusquote:Make sure you adhere to your personal cabin baggage allowance, each passenger (excluding infants) is permitted to carry one piece of cabin baggage on board (free of charge). It should weigh no more than 10kg and not exceed the maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm.
Maar wel de 'laagste vliegtarieven van Europa!'quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:32 schreef Sharapova het volgende:
hmmz ik had een vraagje dat misschien niet heel relevant is in dit topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. ik ga over 2 weken weer met ryan air vliegen naar smaland, en heb dan veel proefmonsters en kleine verpakking vloeistoffen bij me ed. nou staat er op de website dat je dat zelf al in zo'n afgesloten doorzichtige tas moet doen, maar waar ga ik die in godsnaam vinden? is dat ergens te koop ofzo? of is het op het vliegveld aanwezig (dat was zo in oslo, maarop schiphol weer niets gezien) iemand any idea?
mja ik ga dus maar 3 dagen weg, dus heb alleen een kleine trolley mee als bagage, en die neem ik natuurlijk mee als handbagage, Ik moet die monsters dus wel meenemen in m'n handbagage. maar in ieder geval bedankt! ga ik op zoek naar die tassen!quote:Op zondag 11 mei 2008 02:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.
Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten vanquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
dat is toch gewoon pure misleiding. Dadelijk is het gratis tickets, geen tax en 100 euro cc kosten. Waar gaat dat over?quote:
Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euroquote:
En het kutte is: Ik had ook een Visa Electron CC (waarbij de kosten 0,- zijn) , maar die werkte om de een of andere reden niet.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euro
Komt omdat Charleroi en Weeze nu bases zijn. Dan vertrekken er sochtends zo vroeg mogelijk al vluchten van die vliegvelden af. Vroeger als je dus naar bijv. Dublin wilde vanaf Weeze moest je eerst wachten op het vliegtuig dat vanuit de Dublin-base in Weeze aangekomen was, en dan weer terug ging. Nu mist dat stuk dus moet je vroeger je bed uitquote:Op maandag 12 mei 2008 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zat net ff rond te snuffelen op de Ryanair-site voor mogelijk een vlucht naar Ierland (Shannon of Dublin) ergens in september. De vluchttijden zijn er niet beter op geworden zeg . 's Ochtends om 6 of 7 uur (zowel vanaf Charleroi als Dusseldorf) . Dat was eerst rond half 10 's ochtends, een iets fijner tijdstip.
Ze zijn nog wel te vinden, maar door de belachelijke toeslagen is het wel minder aanlokkelijk dan voorheen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:46 schreef ASroma het volgende:
ik vind ze de laatste tijd sowieso niet echt goedkooop meer, voor cheap-ass tickets (waar je alleen belasting betaalt) moet je echt goed zoeken.
Een uurtje later komen kan makkelijk, zoals gezegd is de incheckbalie tot 40 minuten voor vertrek open. Realiseer je alleen wel dat als je vertraging hebt je dus wel echt te laat bentquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen. Volgens de site van RA moet je 2h van tevoren aanwezig zijn voor het inchecken (en de balie sluit 40min. voor vertrektijd), maar als ik dan op tijd in Eindhoven wil zijn moet ik de nachttrein om 3h ofzo nemen vanuit Rotterdam... Kan iemand mij uit ervaring vertellen of het echt noodzakelijk is om 2h van tevoren op Eindhoven te zijn, of kan ik makkelijk een uurtje later komen?? Scheelt namelijk wat uurtjes slaap Alvast ontzettend bedankt!!
Groetjes! van de krullenbol
Als je niet in het weekend vertrekt, is het goed te doen met de eerste reguliere trein vanuit Rotterdam. Mocht er een storing zijn, dan kun je het nog net halen via Utrecht en een taxi vanaf Station Eindhoven.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen.
Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Gewoon even doorklikken. Je kan op dit moment inderdaad weer voor ¤8,02 inclusief alles een retourtje Eindhoven - Stansted boeken
Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)
Nee. Als je de overige opbrengsten (creditcard, bagage.....) maar belachelijk hoog in rekening brengt en aan boord voor het nodige vertier (lotto, duur eten, drinken) zorgt komt er voldoende geld binnen.... Al is 't typisch dat dit soort acties nog op zulke korte termijn mogelijk is. Dan zijn er voor de vakantieperiode dus nog voldoende plekken vrij... Geen goed teken voor Ryanair.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:
[..]
Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Het zijn niet alle stoelen en maar bepaalde perioden. Ze maakten afgelopen boekjaar een recordwinst van iets van ¤400mln! Zijn zéér winstgevend.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:
[..]
Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Je hoeft niet te komen opdagen .quote:Op woensdag 21 mei 2008 02:31 schreef exaCtly het volgende:
Maareh, stel:
Ik koop nu een vliegticket van 2 cent... (eind juni), en ik kan uiteindelijk bijv. niet weg... wat dan?
Kan ik em ergens annuleren zodat ik geen (extra) kosten krijg?
Of hoef ik gewoon niet op te dagen?
Die paar centen mogen ze van mij houden, als ik maar geen boete oid krijg.
189quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:16 schreef Liquidootje het volgende:
Ik weet niet hoeveel zitplaatsen er zijn, maar stel als er 150 zitplaatsen waren. Dan zou je voor zo'n 2000 euro een privejet hebben
Om de gemiddelde opbrengst per stoel nog maar wat op te krikken . "Maar we zullen nooit een brandstoftoeslag berekenen hoor!"quote:Ryanair Announces Changes to its Optional Priority Boarding Service
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (19th May) announced changes to its optional priority boarding service which allows passengers to be first to board their flights. Airport check-in passengers currently pay £4/ ¤5 for this service, while web check-in passengers receive this service free of charge in order to promote online check-in.
From 3rd June, Ryanair’s new web check-in/ priority boarding policy will be as follows:
Ø Web check-in will continue to be free of charge.
Ø Web check-in passengers will no longer receive priority boarding free of charge.
Ø Web check-in passengers will pay the same £4/ ¤5 fee payable by airport check-in passengers for priority boarding.
Ø All passengers can pay for priority boarding either at the time of booking or at the airport.
From 3rd June, Ryanair will also introduce an online name change facility which will allow passengers to make name changes up to 24 hours before travel. This service was previously only available through the Ryanair call centre.
Speaking today, Ryanair’s Lorna Farren said:
“These new charges will make the sale of priority boarding fairer for all passengers. Because of the success of our web check-in facility (which allows passengers to avoid airport queues) many flights are now selling out all of our allocation of 80 (40%) of priority boarding seats. By charging the same fee for priority boarding for both web check-in and airport check-in passengers, we hope to ensure that priority boarding seats will always be available for sale at airports for family members and groups who wish to purchase it. These changes will become available for all bookings made on/ after 3rd June 2008.”
Dat is mogelijk zolang je nog niet online bent ingechecked. Zitten wel kosten aan verbonden. Is allemaal terug te vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chg.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:47 schreef mvc het volgende:
Nu heb ik gisteren geboekt maar nu kom ik erachter dat ik op die dag helemaal niet kan Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de datum voor de boeking aan te passen ? Zo ja hoe en is dit kostenloos ?
gaat je 60 euro kosten, hoe duur was het ticket? hahaquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:47 schreef mvc het volgende:
Nu heb ik gisteren geboekt maar nu kom ik erachter dat ik op die dag helemaal niet kan Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de datum voor de boeking aan te passen ? Zo ja hoe en is dit kostenloos ?
Als beide personen die reizen onder de 18 jaar zijn mag je geen gebruik maken van online inchecken, en ik heb het idee dat dit wel degelijk wordt gecontroleerd, want bij het boarden mogen ze je dan weigeren, heb je geen tijd meer om de vlucht te halen en moet je een nieuw ticket kopen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:44 schreef LotteDB het volgende:
Ik heb net twee tickets besteld en online inchecken aangeklikt. Nu blijkt dat personen onder de 18jr geen gebruik kunnen maken van online-reservering. Zouden ze hier een probleem van maken of kan ik toch maar beter kiezen voor een gewone check-in?
Ja ik had het ook al gezien. Komen wel CC kosten bij... Ik had wel een leuk tripje Eindhoven-London-Belfast retour voor 12pond CC kosten. Niet geboekt overigens...quote:Op maandag 9 juni 2008 21:02 schreef DutchTrain het volgende:
En je kan weer geheel gratis gaan vliegen met Ryanair
[ afbeelding ]
OK, wel pas vanaf oktober en vrijwel alleen op dinsdag en woensdag buiten de vakanties...
Komt inderdaad door het uur tijdsverschil met het Verenigd Koninkrijk. Al was het eerst zo dat de vertrektijd 09.35 was en de aankomsttijd 09.36 om verwarring te voorkomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:43 schreef Blackman het volgende:
Ik wilde een reis boeken met Ryan air van Eindhoven naar Londen. De heenreis wil ik doen met vlucht FR9272. Hier is echter de vertrektijd dezelfde als de aankomsttijd (9:35) Gaat dit bij een eventueel reserveren dan wel allemaal goed??
b.v.d.
PS: een alternatief is vlucht FR9274 hierbij zijn de vertrek en aankomsttijd ook gelijk.
De terugreis is wel normaal. Deze kost 4,99. De heenreis nog 0,00. Wellicht heeft dit er mee te maken???
m'n moeder en m'n zusje vertrekken morgen ook naar stockholmquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:29 schreef Dromer het volgende:
Mwoah.. ben al een tijdje bezig proberen online in te checken... Na steedst time-outs eindelijk de 'eindpagina' gehaald en alles ingevuld.. klik op 'checkin' en vervolgens knalt de site eruit en is tot nu toe onbereikbaar.
Hopelijk doet ie het zo weer.... of morgenochtend. Het kan maar tot 4 uur vantevoren en ik vertrek morgenmiddag richting Stockholm.
Nou.. ik ben geen van beide.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:02 schreef WooZ het volgende:
[..]
m'n moeder en m'n zusje vertrekken morgen ook naar stockholm
Maar niet meer voor Juli. Sowieso vallen de zomermaanden vaak onder de blackout dates, en zijn de echte goedkope tickets natuurlijk ook het snelst weg, dus een beetje vooruitboeken loont wel.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:51 schreef Jumbooh het volgende:
Ik kom nooit aan een ticket van een cent! Hoe doen jullie dat dan? Waarom hebben ze op de website niet een schema waarin je kunt zien wat de goedkoopste vlieg-dagen zijn? Moet nu steeds een dag later of een dag eerder aanklikken. Bijvoorbeeld: De hele maand Juli heb ik tijd, wil een week weg en maakt me niet zoveel uit waarheen. Zo gemakkelijk zou je denken..
Op die manier zou ik toch een heul goedkoop ticket kunnen boeken?
Als je je incheckt via internet dan heb je zowieso priority bij de gate op het vliegveld.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:19 schreef Raven_ het volgende:
Vlieg ook met Ryanair naar Espana. Half juli. Afgelopen week geboekt. Van 30 euro CC kosten heb ik niets gemerkt, dat was ongeveer 7 euro. Wel 30 euro bagagekosten (ja, wtf )
Uiteindelijk ben ik voor 2x 39,- gegaan. Ik kon nog 2 dagen later voor 14,99 heen, maar dan zou mijn vakantie ook met 2 dagen verkort worden. Uiteindelijk is het op 176 euro incl alle taxes gekomen. Geen Ryanair reisverzekering, geen priority check in (ik ga wel gewoon vooraan in de normale rij staan) en geen andere onzindingen. Vind het acceptabel voor hoogseizoen, maar die 30 euro bagage.. pfft. Ik durfde het niet aan om gewoon met mijn backpack als handbagage aan te komen, dus toch maar gedaan.
Zon en cultuur here i come.
Dat was tot voorkort inderdaad zo, maar nu niet meer, als je online inchecked kom je nu niet automatisch bij de priority boarders.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:33 schreef Karimo het volgende:
[..]
Als je je incheckt via internet dan heb je zowieso priority bij de gate op het vliegveld.
Daar zit voor Ryanair de compensatie voor het hard kunnen roepen dat ze nooit een brandstoftoeslag berekenen. Je betaalt gewoon hetzelfde; ze verdelen het bedrag alleen over wat andere posten. Die absurde creditcardtoeslag is ook al zoiets. Alsof klanten dom zijn. Dit soort zaken (en de lage bagagelimiet van 15 kg) zijn voor mij de reden om voor m'n vakantie voor German Wings van Keulen te kiezen in plaats van Ryanair vanaf Charleroi, Weeze of Eindhoven. Daar kan ik tenminste 23 kg bagage inchecken en dat kost maar 5 euro. Creditcard? Eén bedrag van 6 euro per boeking (en geen geneuzel van betalen per persoon per vlucht ).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:19 schreef Raven_ het volgende:
Vlieg ook met Ryanair naar Espana. Half juli. Afgelopen week geboekt. Van 30 euro CC kosten heb ik niets gemerkt, dat was ongeveer 7 euro. Wel 30 euro bagagekosten (ja, wtf )
Uiteindelijk ben ik voor 2x 39,- gegaan. Ik kon nog 2 dagen later voor 14,99 heen, maar dan zou mijn vakantie ook met 2 dagen verkort worden. Uiteindelijk is het op 176 euro incl alle taxes gekomen. Geen Ryanair reisverzekering, geen priority check in (ik ga wel gewoon vooraan in de normale rij staan) en geen andere onzindingen. Vind het acceptabel voor hoogseizoen, maar die 30 euro bagage.. pfft. Ik durfde het niet aan om gewoon met mijn backpack als handbagage aan te komen, dus toch maar gedaan.
Zon en cultuur here i come.
Met betrekking tot de credit card kosten ben ik het met je eens. Uiteraard zullen de credit card maatschappijen kosten berekenen voor het gebruik van de credit card, maar als je voor 2 personen een retourtje boekt is het onzin om 4x4 euro boekingskosten te betalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar zit voor Ryanair de compensatie voor het hard kunnen roepen dat ze nooit een brandstoftoeslag berekenen. Je betaalt gewoon hetzelfde; ze verdelen het bedrag alleen over wat andere posten. Die absurde creditcardtoeslag is ook al zoiets. Alsof klanten dom zijn. Dit soort zaken (en de lage bagagelimiet van 15 kg) zijn voor mij de reden om voor m'n vakantie voor German Wings van Keulen te kiezen in plaats van Ryanair vanaf Charleroi, Weeze of Eindhoven. Daar kan ik tenminste 23 kg bagage inchecken en dat kost maar 5 euro. Creditcard? Eén bedrag van 6 euro per boeking (en geen geneuzel van betalen per persoon per vlucht ).
Ik heb het ook gehad. En ook gebeld, maar inderdaad, ze zullen je vertellen dat je moet dokken. Wat dat betreft kan je het proberen in Eindhoven. Al verwacht ik niet dat ze daar andere regels hanteren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:46 schreef Raven_ het volgende:
Ben ik even de lul. Kom er vanavond achter dat ik mijn roepnaam ipv doopnaam = paspoortnaam heb ingevuld.
Vast een megaveelvoorkomende fout. 'Natuurlijk' kost een naamswijziging 100 euro. ( ) De vlucht vindt pas over 2,5 - 3 week plaats. Hopen dat ik nog een coulance kan krijgen...
Ik heb in het vorige topic gelezen dat mensen ter plekke op het vliegveld gratis een naamswijziging konden krijgen.
Nog maar ervaringen van anderen? Ik vertrek vanuit Eindhoven.
Ik ga met callcenter bellen, echter ik vrees dat hun de lettertjes gaan oplezen. Kan het helpen om morgen al naar de Ryanair balie op Eindhoven Airport te gaan om dit even recht te zetten?
Lucky youquote:Op woensdag 2 juli 2008 08:29 schreef Raven_ het volgende:
Ik heb net first things first Ryanair gebeld en omdat ik snel iets heb laten weten hebben ze het voor 10 euro gefixed!!! (anders had het mij daadwerkelijk 100 euro gekost) Wooooooooeeeeeeeeeeiiiiiiiiii.
Heb meteen bij manage booking gekeken, en ja hoor aangepast!
Tip van de dag. Whehe.
Deze fout ga ik nooit meer maken.
Nou.. bij onze twee vluchten was het vliegtuig beide keren bijna vol. Als je dan geen priority boarding hebt terwijl je met z'n tweeën bent, heb je goede kans dat je niet naast elkaar komt te zitten. Dat heb ik bij veel anderen zien gebeuren. Geen ramp op een korte vlucht, maar toch wel net ff wat fijner.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:52 schreef ozzietukker het volgende:
Priority boarding klinkt overigens wel leuk, maar er waren wel erg veel mensen priority boarders, en aangezien Ryanair rijen stoelen in het vliegtuig afzet omdat niemand daar mag zitten zit je uiteindelijk toch allemaal bij elkaar.
Dat laatste snap ik echt niet, waarom willen ze zoveel rijen afzetten, met loadbalance heeft het niks te maken, althans niet met de keren dat ik heb gevlogen toen het vliegtuig voor 75% vol was, alleen bij loadfactoren onder de 40% is het handig als niet iedereen voorin zit, dat kan een ongewenst effect hebben tijdens het opstijgen.
Sealback kan je gewoon halen bij de etos, liggen bij de proefmosters... wel opletten dat de inhoud van de dingen in je sealback niet meer dan 100 ml is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:38 schreef DuTank het volgende:
Er zitten allerlei dingen in, zoals kleding, maar ook een toilettas met deo/geurtje. Die mag je niet meenemen he, maar kunnen die dan in zo'n sealbag?
Hoe kom ik daaraan?
En als mijn tas nou te groot is voor handbagage, kan hij dan nog als bagage mee?
Een sealbag kan je kopen op Eindhoven Airport op de begane grond bij dat winkeltje wat van alles en nog wat verkoopt (naast de roltrap). Kost 20 cent geloof ik. Mag inderdaad per stuk niet meer zijn dan 100 ml en je mag geloof ik per persoon maar 1 sealbag meenemen en die is niet zo groot.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:38 schreef DuTank het volgende:
Ik ga morgen van Eindhoven naar Pisa met RyanAir, maar ik heb een tas bij. Alleen weet ik dus niet of ik deze mee mag nemen in het vliegtuig.
Er zitten allerlei dingen in, zoals kleding, maar ook een toilettas met deo/geurtje. Die mag je niet meenemen he, maar kunnen die dan in zo'n sealbag?
Hoe kom ik daaraan?
En als mijn tas nou te groot is voor handbagage, kan hij dan nog als bagage mee?
Duidelijke en informatieve documentaire. Beter dan die panorama documentaire van een tijd terug, met filmbeelden van slapende stewardessen in vliegtuigen van andere maatschappijen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:40 schreef secondant het volgende:
Via deze link http://multiblog.vrt.be/c(...)-low-cost-high-cost/ een interessante documantiare over Low Cost maatschappijen. Afkomstig van Canvas met veel aandacht voor hoe Ryanair te werk gaat..
Op zich een slim plan, maar trapt Ryanair daarin? Zie o.a. http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=extrabaggage :quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:51 schreef DutchTrain het volgende:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om wat meer handbagage mee te nemen of een tweede ticket op je eigen naam te boeken voor 65 euro.
Als ze net zo formeel zijn met deze regel als met de extra kilo's bagage gaat 't dus niet lukken .quote:Als u een extra stoel wilt aanschaffen (bijvoorbeeld voor meer comfort, een muziekinstrument of andere artikelen), moet u voor de extra stoel betalen. Neem contact op met de afdeling reserveringen voor het boeken van een extra stoel. U kunt geen extra stoelen voor baby’s aanschaffen. Als u een extra stoel aanschaft, mag u geen extra bagage meenemen.
.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
Als je twee voornamen in je paspoort hebt staan, zou het natuurlijk een leuke truc zijn om 2x via internet in te checken en bagage af te geven.... komen ze alleen iemand tekort bij het natellen van de ingecheckte personen en het aantal aanwezigen.
En anders zul je iemand moeten vinden om met je mee te vliegen gat in de markt voor de studentenuitzendbureaus
Dat laatste in mijn geval dus. Dan verdienen ze dus géén cent aan me. En zou ik ook niet overwegen om aan boord een klein blikje veel te dure frisdrank te kopen (= winst), aan boord te gokken (= winst), 'taxfree' te shoppen (= winst) enz. enz. Ik hoop dat ze op dit moment het deksel KEIHARD op hun neus krijgen voor de belachelijke verslechtering van de bagageregels. Dat je wil roepen dat je nooit een brandstoftoeslag hanteert of mensen wil stimuleren alleen handbagage mee te nemen, is prima, maar NIET ten koste van alles . Ryanair deze keer.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Als je die documentaire kijkt, zul je zien dat ze liever ook geen mensen met veel bagage vervoeren. Kost namelijk meer brandstof en landingsrechten en incheckpersoneel. Hoge toeslagen zijn er echt om passagiers te ontmoedigen om veel mee te nemen. Of een andere airline te kiezen
Alleen je eerste officiele voornaam en je achternaam is voldoende.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef MeZZiN het volgende:
Trouwens ik wilde mijn volledige namen invullen in het forumlier bij ryanair alleen kon ik mijn laatste letter van mijn 3de voornaam niet invullen dus heb ik gekozen om alleen mijn roep/eerste naam in te vullen.
Geeft dit problemen omdat niet al mijn namen voluit uitgeschreven staan?
Tnx dan gaat het goedquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:42 schreef Grunner het volgende:
[..]
Alleen je eerste officiele voornaam en je achternaam is voldoende.
Zal je ook wel weer voor moeten betalen.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:55 schreef naos het volgende:
hi,
weet iemand hier of je met ryanair ook met een laptoptas en zo'n handbagage mag instappen of gaan ze daar moeilijk overdoen dat je 2 stuks bijhebt.
Dit is mijn eerste keer met ryanair.
Thanks
Ik heb op Weeze-Skavsta v.v. mensen met meerdere stukken handbagage, veel te grote handbagage (complete rolkoffers die je nog maar net in een opbergvak van het vliegtuig gepropt krijgt, grote weekendtassen) aan boord zien gaan zonder dat er ook maar iemand naar keek.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:55 schreef naos het volgende:
hi,
weet iemand hier of je met ryanair ook met een laptoptas en zo'n handbagage mag instappen of gaan ze daar moeilijk overdoen dat je 2 stuks bijhebt.
Dit is mijn eerste keer met ryanair.
Thanks
Het blijft toch het goedkoopst als je enige tijd vantevoren boekt.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:55 schreef lunko1979 het volgende:
Ik bedacht me zojuist dat het wel leuk zou zijn om aankomend weekend een weekendje weg te gaan met het vliegtuig, ff een uitstapje te maken, vliegen vanaf eindhoven.
Maar schrok toch een beetje van de prijzen, had ze stukken goedkoper verwacht aangezien ze nu toch ongeveer wel van die lege plaatsen af moeten.
De gedachtegang van de LOW COST, maar ook van de reguliere maatschappijen is dat mensen die vlak voor vertrek willen vliegen ook echt MOETEN vliegen, waardoor ze de prijzen hoog kunnen houden.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:55 schreef lunko1979 het volgende:
Ik bedacht me zojuist dat het wel leuk zou zijn om aankomend weekend een weekendje weg te gaan met het vliegtuig, ff een uitstapje te maken, vliegen vanaf eindhoven.
Maar schrok toch een beetje van de prijzen, had ze stukken goedkoper verwacht aangezien ze nu toch ongeveer wel van die lege plaatsen af moeten.
Aan de andere kan is er ook iets voor te zeggen dat het zonde is als ze met lege stoelen de lucht in gaan. Op deze stoelen hadden mensen kunnen zitten die geld opleveren door verkoop van drank, taxfree zut, gokken aan boord enz. Denk dat de prijzen die op 't laatste moment worden gehanteerd nog wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid vrije stoelen. Als er nog maar een paar vrij zijn, zijn de prijzen idd relatief hoog, omdat die mensen waarschijnlijk moeten vliegen .quote:Op maandag 14 juli 2008 19:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De gedachtegang van de LOW COST, maar ook van de reguliere maatschappijen is dat mensen die vlak voor vertrek willen vliegen ook echt MOETEN vliegen, waardoor ze de prijzen hoog kunnen houden.
Het komt regelmatig voor dat mensen een vlucht missen, en door ticketrestricties een nieuw ticket moeten kopen, van deze omzet moeten veel maatschappijen het zeker hebben.
De enige kans dat je goedkope stoelen 'last minute' kunt krijgen is bij een chartermaatschappij die inderdaad van de stoelen af wil, maar ook deze zal niet super goedkoop zijn.
Bij Easyjet is de stoelprijs inderdaad afhankelijk van het aantal stoelen op korte termijn, maar last minute, 48 tot 01 uur voor vertrek betaal je bij zowel Ryanair en Easyjet (en ook Sky Europe) de hoofdprijs voor een enkele reis, het maximum tarief wordt dan gehanteerd.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Aan de andere kan is er ook iets voor te zeggen dat het zonde is als ze met lege stoelen de lucht in gaan. Op deze stoelen hadden mensen kunnen zitten die geld opleveren door verkoop van drank, taxfree zut, gokken aan boord enz. Denk dat de prijzen die op 't laatste moment worden gehanteerd nog wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid vrije stoelen. Als er nog maar een paar vrij zijn, zijn de prijzen idd relatief hoog, omdat die mensen waarschijnlijk moeten vliegen .
Dat je eerder dan degenen die pas op het vliegveld inchecken alvast een leuke stoel mag uitkiezen.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:33 schreef WooZ het volgende:
wat is eigenlijk het voordeel van online inchecken als je nog steeds bagage in moet leveren
Maar bij Ryanair zit er geen voordeel meer aan, tegenwoordig moet iedereen weer priority boarding kopen, en Ryanair doet niet aan zitplaatstoewijzing.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:17 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat je eerder dan degenen die pas op het vliegveld inchecken alvast een leuke stoel mag uitkiezen.
Klopt. Is te duur.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:29 schreef Slappy het volgende:
Zie ik het goed vliegt Ryanair niet vanaf schiphol?
Vanaf Eindhoven en Maastricht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:33 schreef Slappy het volgende:
Door die Wouter clown Boos Wel vanaf maastricht toch?
In 't geval van Schiphol vooral ook door Schiphol zelf. Landingsrechten enz.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:33 schreef Slappy het volgende:
Door die Wouter clown Boos Wel vanaf maastricht toch?
Dat kan, maximaal 15 kg per persoon per koffer (!) dus niet één koffer van 20 kg en een van 5. Kost je helaas wel flink wat extra centjes. Je mag 10 kg handbagage meenemen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:39 schreef AlohaXa het volgende:
Vrijdag vertrek ik van eindhoven naar barcelona. Nu hebben een vriendin en ik allebei de extra bagage niet gechecked
Kun je dat alsnog bij de balie voor elkaar krijgen met betaling, want op de ryanairsite kun je het niet zomaar wijzigen
als je het erbij boekt meestal 30quote:Op woensdag 16 juli 2008 04:25 schreef AlohaXa het volgende:
hmmm wat is flink? 20 euro? of echt 50~80 euro?
Nee, maar de hele rij met mensen die priority hebben mag wel het vliegtuig in voor de rij met mensen zonder priority. Wel jammer dat je het er niet meer gratis bij krijgt als je online boekt, natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Maar bij Ryanair zit er geen voordeel meer aan, tegenwoordig moet iedereen weer priority boarding kopen, en Ryanair doet niet aan zitplaatstoewijzing.
Heeft er ook mee te maken dat ze op grote vliegtuigen niet de vip-behandeling krijgen die ze nodig hebben om het vliegtuig snel genoeg weer in de lucht te krijgen. (meteen aftanken, schoonmaken etc.)quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In 't geval van Schiphol vooral ook door Schiphol zelf. Landingsrechten enz.
Vanaf Maastricht kun je met Ryanair naar Alicante, Valencia en Barcelona.
Niks, ben gewoon een weekje naar mijn ouders en broertje gegaan in Cecina. Heb daar gewoon een heerlijke week gehad, maar heel erg verliefd zijn en dan je vriendin een week missen is drama hoorquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:16 schreef Liquidootje het volgende:
Waar was er mis met italië? Beetje verspilde vakantie dan.
Ik ziel alleen dat ik mijn data en tijden kan wijzigen. Niks over bagage... We zitten namelijk met hetzelfde probleem....quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:56 schreef Liquidootje het volgende:
Je kunt het ook makkelijker doen he. Je gaat naar de ryanair-website. Linksboven zie je een hele grote knop in het menu staan. "MIJN BOEKING BEHEREN". Als je daar op klikt, dan kun je als nog alles wijzigingen inclusief het aantal checked bagage zonder al te veel kosten extra.
Kusjes en groetjes
als ik op 'manage my booking' klik staat er toch echt de optie 'add bags/sports/musical blablabla'quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:15 schreef Klare het volgende:
[..]
Ik ziel alleen dat ik mijn data en tijden kan wijzigen. Niks over bagage... We zitten namelijk met hetzelfde probleem....
Hmm raar ik zie ditquote:Op woensdag 16 juli 2008 18:15 schreef Klare het volgende:
[..]
Ik ziel alleen dat ik mijn data en tijden kan wijzigen. Niks over bagage... We zitten namelijk met hetzelfde probleem....
kan ie dan niet beter op bestemming een nieuwe kopen is dat niet cheaperquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:31 schreef Klare het volgende:
Het is gelukt!
Bij de engelse versie kreeg ik wel de optie...vaag..
*en dan 40 euro extra omdat vriendje niet zonder z'n zakmes op vakantie wil...*zucht**
dat is een grapje mag ik hopenquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:31 schreef Klare het volgende:
*en dan 40 euro extra omdat vriendje niet zonder z'n zakmes op vakantie wil...*zucht**
Ik neem aan dat dat vanwege een te laag aantal boekingen is. Die olieprijs is nu ook hoog en toch vliegen ze .quote:Ryanair stopt met vluchten van Weeze naar Spanje en Italië
Ryanair stopt tijdelijk met de vluchten van Weeze naar het Spaanse Valencia en Italië. De Ierse luchtvaartmaatschappij heeft tot die maatregel besloten vanwege de gestegen olieprijzen.
Het gaat om vluchten die zouden plaatsvinden in de periode van 4 november tot 19 december. De vluchten die Ryanair vanaf Beek uitvoert op Valencia gaan gewoon door.
quote:Ryanair Unveils 14% Capacity Reductions
AT LONDON STANSTED THIS WINTER (‘08/’09)
Ryanair, London Stansted Airport’s largest airline today (Thursday 17th July, 2008) announced substantial capacity cutbacks at Stansted for its Winter Schedule (‘08/09). Ryanair, which last Winter had 36 aircraft based at Stansted, will this Winter reduce that number to 28 aircraft (a 25% reduction), and an approximate 14% reduction in the number of weekly flights from over 1,850 per week last year to just under 1,600 this year. Ryanair estimates that its traffic at London Stansted will decline this Winter by some 900,000 passengers compared to last Winter’s schedule.
Ryanair’s decision to cut back capacity at Stansted is for the following reasons:
1. London Stansted is the most expensive of Ryanair’s 28 bases.
2. The BAA Airport monopoly has again increased airport charges by 15% this year, on top of a 100% increase last year.
3. The total failure of the inadequate CAA regulatory regime to control these unjustified cost increases or to persuade BAA Stansted to meet the needs of its low fare airline users.
4. The fact that oil prices have risen to $140 a barrel.
Ryanair confirmed that it will lose less money this Winter by sitting these 8 aircraft on the ground, rather than flying them at an expensive airport like BAA Stansted, during the Winter when fares are extremely low, but oil prices remain stubbornly high. Ryanair confirmed that it had written to BAA Stansted in recent weeks offering to operate these aircraft/flights this Winter in return for a substantial discount on airport charges applicable to these flights for the Winter season only. Like most monopolies, the BAA dismissed Ryanair’s reasonable requests out of hand. The BAA would rather impose high airport charges and have fewer passengers, rather than working with airline customers to lower costs and keep people flying during a Winter of crisis in the airline industry.
Announcing these cutbacks in London this morning, Ryanair’s CEO, Michael O’Leary said:
“These Winter Schedule cutbacks, which are significantly greater than those of last Winter, show just how damaging the BAA Airport monopoly has become to consumers and the best interests of London and UK tourism and the economy generally. Like most monopolies, the BAA continues to increase costs at three times the rate of inflation, while delivering miserable service and inadequate facilities. Passengers continue to suffer long queues at security and passport control and frequent baggage belt failures at Stansted because the BAA refuses to staff or operate these facilities adequately.
“These cutbacks reaffirm the abject failure of Harry Bush and his inadequate regulatory team in the CAA who have repeatedly failed to restrain the BAA’s high charges, price increases or to encourage them to meet the reasonable requirements of Stansted users by developing the efficient facilities we need and are willing to pay for.
“When a regulated monopoly makes it more profitable for airlines to sit aircraft on the ground rather than fly them through the winter, then obviously the CAA’s laughable regulatory regime has failed. The BAA Stansted’s rejection of Ryanair discount plan for this Winter proves yet again why the BAA monopoly should be broken up and replaced with three competing London airports whose primary focus will be on stimulating traffic and developing low cost efficient facilities, which their customer airlines want and are willing to pay for.
“We hope that the Competition Commission report will in due course support Ryanair’s call for the break up of the high cost BAA monopoly, and replace the inadequate and failed CAA regulatory regime with competing airports and better still competing terminals at the main London airports. Monopoly airports and the CAA’s regulatory regime have delivered high prices and awful facilities. It is time we allowed competition to deliver where monopolies have failed”.
Mensen van de EU verbaal aanvallen, maar ondertussen de site niet op orde hebben....quote:¤1 Airfares Found Alive and Well at Ryanair.com
Ryanair, Europe’s No. 1 low fares airline, today (16 July 2008) confirmed that contrary to last week’s false claims by EU bureaucrats, ¤1 airfares are alive and kicking and are available during a 3 day seat sale at www.ryanair.com, the home of Europe’s lowest airfares.
The one million, ¤1 seats (which include taxes and charges), can be booked on www.ryanair.com up to midnight on Friday 18th July, subject to availability, for travel between 1st September and 31st October 2008.
Ryanair’s Head of Communications, Stephen McNamara said:
“The EU fat cats claim that their recent decision on airline advertising is a victory for the consumer and will mark the demise of ¤1 airfares. This is Rubbish. Ryanair is pleased to prove the bureaucrats wrong yet again as ¤1 fares (including taxes and charges) are alive and kicking at www.ryanair.com. We continue to deliver what consumers really want – the lowest airfares in Europe and no fuel surcharge, ever
“We call on the EU to make a real difference and examine the unjustified fuel surcharges imposed by many greedy airlines. Already high-fares flag carriers such as Aer Lingus, British Airways, Air France and Lufthansa continue to impose and increase their fuel surcharges with the EU making no attempt to investigate it. Outlawing fuel surcharges would allow the EU to deliver a ruling that will actually make a difference to consumers”.
Ik ga hem volgende week voor de 3e en 4e keer deze maand aanhorenquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:39 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik ga volgende week weer die irritante vlooienmars aanhoren!!
Smaland dit keer.
Handbagage zou ik me niet al te druk over maken. Met incheckbagage zijn ze strenger .quote:Op maandag 21 juli 2008 08:48 schreef Stefo het volgende:
Hoe streng controleren ze op Weeze en Girona bij Ryanair voor de maximale afmetingen van je handbagage?
Maximale afmetingen zijn namelijk 55x40x20 maar mijn koffer is net 25 cm diep oid.
Als je hem een beetje indrukt is hij wel net 20 cm.
Wordt hij echt opgemeten of in een pasmaat geduwt ofzo?
Alvast bedankt!
Zoals ik eerder in dit topic al zei zag ik vorige maand in Weeze mensen met grote weekendtassen van die rolkoffers instappen. En die waren soms twee keer die max. afmeting.quote:Op maandag 21 juli 2008 08:48 schreef Stefo het volgende:
Hoe streng controleren ze op Weeze en Girona bij Ryanair voor de maximale afmetingen van je handbagage?
Maximale afmetingen zijn namelijk 55x40x20 maar mijn koffer is net 25 cm diep oid.
Als je hem een beetje indrukt is hij wel net 20 cm.
Wordt hij echt opgemeten of in een pasmaat geduwt ofzo?
Alvast bedankt!
precies wat jij zegt.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef nattermann het volgende:
Nog een vraagje:
zoals eerder gezegd vertrek ik woensdag vanaf Eindhoven naar Rome. Ik heb online ingecheckt, en dat is volgens mij allemaal prima verlopen. Heb de boarding passes al uitgeprint etcetera.
Nu mijn vraag: hoe gaat het bij het inchecken voor de terugreis? Moet dit ook weer online, of kan ik nu met de code die ik per mail heb ontvangen naar de balie, en dan daar gewoon inchecken?
Moet ik die code dus meenemen voor de terugreis?
Ah oke, bedanktquote:Op maandag 21 juli 2008 22:48 schreef Blik het volgende:
[..]
precies wat jij zegt.
Je kunt ook in Rome naar een internetcafétje en daar online inchecken, moet er ook een kopieermachine staan waar je iets uit kan printen
Ben benieuwd hoe ze dit soort klappen trachten op te vangen... De olieprijs gaat niet echt omlaag ofzo. Ik vraag me af waarom ze niet eerder hun olieaankopen op een veel lagere prijs hebben gehedged. Het is toch niet onverwacht dat de olie steeds duurder wordt (en duurder blijft worden)? En het fors meer laten betalen voor bagage levert blijkbaar niet méér op:quote:Ryanair Q1 Profit Falls 85% to ¤21m Fuel Up 93% as Traffic Grows 19% to 15m
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (28 July) announced a Q1 profit of ¤21m down ¤118m (or 85%) as fuel costs almost doubled and yields fell due to the absence of Easter in this quarter and its presence in the prior year comparable. Despite the absence of Easter, traffic grew by 19% to 15m, as average fares (incl. bag charges) fell by 8% to ¤42, while total revenues grew 12% to ¤777m. Unit costs excluding fuel fell by 6%, including fuel they increased by 18%, due to higher oil prices and longer sector lengths.
Ryanair’s CEO Michael O’Leary said:
“Trading conditions have been difficult in Q1 as we suffered the loss of Easter and the impact of higher fuel prices. Oil prices almost doubled in Q1 from $61 to $117 (per barrel) as our fuel bill rose 93% to ¤367m. Fuel now represents almost 50% of our total operating costs compared to 36% last year.
Yields fell by 8%, as we opened new routes and bases and suffered the absence of Easter in the quarter which distorts the prior year comparables. Yields were also impacted by a reduction in checked in baggage penetration rates as more passengers switch to web check-in and carry on baggage facilities. Traffic grew by 19% to 15m, whilst load factors at 81% were almost in line with Q1 last year despite the absence of Easter. Ancillary revenues grew by 25%, again faster than the rate of traffic growth, and we expect this to continue for the remainder of the year. Passengers will shortly be able to use their mobile phones and Blackberry’s on 10 Dublin based aircraft in a trial test which will expand to almost 40 aircraft by the year end.
We have taken advantage of the recent weakness in oil prices and are now hedged 90% for September at $129 per barrel, 80% for Q3 at $124 per barrel, but are unhedged for Q4. We continue to believe that oil prices remain subject to irrational exuberance. While many of our high fare competitors continue to increase fuel surcharges, Ryanair remains committed to our guarantee of no fuel surcharges – ever. We will continue to absorb higher oil costs, even if it means short-term losses, while we continue to deliver Europe’s guaranteed lowest fares to our 58 million passengers.
Unit costs excluding fuel fell by 6%, better than we previously expected. Including fuel unit costs rose 18%. We have responded to these much higher oil prices by aggressively tackling costs in all other areas. In the last quarter we have added cheaper, fuel efficient aircraft. We have implemented a company wide pay freeze and redundancies in our Dublin Call Centre. We have renegotiated many of our airport maintenance and handling contracts and we plan to introduce check-in kiosks in October at our main bases in Dublin and Stansted to further reduce airport staff and handling costs. The increased discretionary charges for baggage and airport check-in have encouraged more passengers to use web check-in and carry-on luggage and this is helping to significantly reduce our handling costs.
We have recently announced capacity reductions for the coming winter at our two highest cost airports in Stansted (15 aircraft grounded) and Dublin (4 aircraft) where regulatory failure has allowed these monopolies to further increase their already high airport charges. These high costs make it more profitable to ground some aircraft rather than fly them at Dublin and Stansted this winter. Despite these cutbacks, Ryanair’s traffic will still grow by approx. 9% this winter as we switch route and capacity growth to lower cost airports and bases. Accordingly, passenger volumes for the year will grow by 14% to 58m, slightly lower than the 16% previously guided.
The demise of low fare air travel is again being predicted by high fare airlines like BA and others who are still losing shorthaul traffic to Ryanair. Higher oil prices won’t end low fare air travel, it just increases the attraction of Ryanair’s guaranteed lowest fares, as consumers become more price sensitive and switch away from high fare/fuel surcharging airlines like BA. Higher oil prices will speed up the decline of high fare shorthaul travel this winter as many European airlines consolidate or go bust. We believe that oil prices of approx. $130 per barrel are unsustainable over the medium term, but we don’t know when they are going to fall. The airline industry is cyclical, and this downturn will provide enormous opportunities for strong, well financed airlines, such as Ryanair to grow.
The outlook for the remainder of the fiscal year which is entirely dependent on fares and fuel prices remains poor. The emerging economic recession in the UK and Ireland caused by the global credit crisis and high oil prices means that consumer confidence is plummeting, and we believe this will have an adverse impact on fares for the rest of the year. We will respond as always with lower fares and aggressive pricing to keep people flying and maintain our high load factors. We now believe that our average fares for the year may fall by as much as 5% if European airfares plunge this winter. Ryanair will lead this downward pricing at a time when most of our competitors are hoping to raise fares and fuel surcharges. The market this winter will be heavily impacted by the timing and scale of EU airline bankruptcies and consolidations which are inevitable at these higher oil prices. Ryanair’s better than anticipated savings which will flow from capacity and cost reductions already achieved will partly offset these lower yields. On the basis of our existing fuel hedges, Q4 oil prices at approx. $130 per barrel, and average fares falling by 5% for the full year, we expect to record a full year result of between breakeven and a loss of ¤60m.
The capacity reductions which will ensue from this winter’s wave of airline bankruptcies and consolidations will create more opportunities for Ryanair to grow. When oil prices fall significantly (as we believe they will over the medium term) then our earnings should rebound strongly. We have one of the strongest Balance Sheets in the industry and the business continues to be strongly cash generative with over ¤2.2bn in cash. With the lowest fares and lowest cost base in the industry Ryanair is the best positioned airline In Europe to take advantage of the opportunities that these very difficult trading conditions will create.
Dan toch maar niet zo heel lowcost meer dan? Eens kijken of O'Leary zich in z'n persberichten iets minder arrogant uitlaat over concurrenten......... In dit bericht iig nog niet....quote:as average fares (incl. bag charges) fell by 8% to ¤42
De keuze voor passagiers zal eerder minder worden omdat lowcost-airlines het aantal vluchten zal verminderen (zie Ryanair, Easyjet en AirBerlin voor de wintermaanden....). En passagiers die bagage willen meenemen zullen niet zonder meer in de lage vluchttarieven van Ryanair trappen als daar belachelijk hoge bagagetarieven tegenover staan.quote:Higher oil prices won’t end low fare air travel, it just increases the attraction of Ryanair’s guaranteed lowest fares, as consumers become more price sensitive and switch away from high fare/fuel surcharging airlines like BA.
Zie ook de bijgewerkte bestemmingenkaartquote:Das Wachstum in Weeze scheint unbegrenzt. Nach der der Ankündigung der holländischen Transavia, künftig auch ab dem Niederrheinairport zu fliegen, hat heute nun Ryanair die Stationierung von zwei weiteren Boeing 737-800 sowie 11 neue Ziele verkündet.
Schon ab Ende Oktober, pünktlich zum Winterflugplanstart, wird es zukünftig dann auch nach Ancona, Birmingham, Dublin, Faro, Göteborg, Manchester, Oslo-Torp, Riga, Santander und Teneriffa (Süd) gehen. Ausserdem gibt es wieder eine Inlandsverbindung ab Weeze. Wie schon vor einigen Jahren durch VBird wird nun wieder der Flughafen Berlin-Schönefeld zwei mal täglich angeflogen.
ImageMit den neuen Strecken werden auf der Ryanair-Basis Düsseldorf-Weeze nun insgesamt 33 Destinationen mit sechs Flugzeugen angeflogen, sowie 1,6 Millionen Passagiere im laufenden Jahr erwartet. Mittelfristig plane Ryanair jährlich rund zwei Millionen Passagiere ab und nach Düsseldorf-Weeze zu transportieren. "Mit diesen elf neuen Preiswert-Strecken verstärken wir unsere Präsenz in Nordrhein-Westfalen und grenzen uns deutlich von den teuren Lufthansa-Flügen und ihren hohen Kerosin-Zuschlägen in Düsseldorf ab. Zudem wird die Anzahl der mit unserem Engagement einhergehenden direkten wie indirekten Arbeitsplätze an diesem Standort auf 2.000 steigen", sagte Ryanair-Sprecherin Anja Seugling.
Der Airport Weeze profitiert auch von der holländischen Öko-Steuer, die Flüge aus Holland deutlich verteuern. Daher kommen heute schon an die Hälfte der Gäste aus den Niederlanden, so der Geschäftsführer des Flughafens Ludger van Bebber: "Im letzten September ergab die Gästebefragung allein einen 36-prozentigen Anteil holländischer Reisender – aber wenn Sie mich heute fragen, so liegt der gefühlte Anteil inzwischen bei fast 50 Prozent. Der niederländischen Öko-Steuer und dem attraktiven Ryanair-Streckenangebot sei Dank."
Ryanair bietet als Aktionsangebot derzeit Flüge auf ausgewählten Strecken zu einem Endpreis von 1 Euro (zzgl. Kreditkartengebühr und ggf. Check-In oder Gepäckgebühr) an. Das Angebot gilt für Flüge zwischen Oktober und Dezember.
Beetje late reactie maar nee.... het is geen grapje...*zucht*quote:
Neuh, maar 't verbaast me bij Ryanair niets. 20% erbij. Achja.... 'Maar we hebben de laagste vliegtarieven!'quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Was er al ergens vermeld dat de creditcardtarieven van ¤4 naar ¤5 per persoon per enkele reis zijn gegaan
Mooi om te zien hoe ze krampachtig de nadruk op het verlagen van de tarieven en het nooit berekenen van een brandstoftoeslag blijven leggen. Het ondertussen verhogen van overige kosten (creditcard en bagage) is zeker geen - om hun eigen woorden te gebruiken - rip-off Ja, wel of geen bagage inchecken is een keuze. Creditcardtoeslag is dat niet (wie heeft er een van de betalingsmogelijkheden waarvoor geen kosten worden berekend???).quote:Ryanair Announces End of Low Fare Air Travel…
AND THE START OF LOWEST FARE TRAVEL!!!
1 MILLION SEPTEMBER SEATS FOR JUST £5
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (7th August) announced the end of low fares air travel and its replacement with an era of lowest fares air travel. At a time when other airlines like British Airways are raising fares and fuel surcharges Ryanair will reduce fares by 5% this autumn and Ryanair guarantees no fuel surcharge ever!
To prove this Ryanair today released 1 million seats for travel in September for just £5 (including taxes and charges), which is just half the UK APD tax rip-off imposed on passengers by greedy Gordon Brown.
These £5 seats can be booked on www.ryanair.com from today (7th August) and will remain on sale until midnight Sunday (10th August), for travel from 1st September – 30th September 2008.
Speaking today in London, Michael O’Leary said:
“Lots of rubbish has been pedalled recently about the end of low fares travel. In reality higher oil prices means the end of high fares short haul travel. Just look at British Airways who are raising fares and fuel surcharges and are losing short haul passengers to Ryanair. Last month (July) BA’s UK/Europe traffic declined by 3%. By contrast Ryanair’s traffic continues to expand, up 19% last month (July), and we are still lowering airfares and guaranteeing no fuel surcharge.
“This winter Ryanair’s fares will fall by up to 5%, which means that Europe’s guaranteed lowest fares are getting even lower, and Ryanair guarantees no fuel surcharge as well, not today, tomorrow or ever. Ryanair’s £5 seat sale proves that the era of low fares travel is over – and will be replaced by an era of lowest fares air travel this September”.
Zolang je maar bekend bent met hun trucjes is het gewoon een kwestie van prijzen vergelijken als je een vlucht zoekt. Zonder ruimbagage is RyanAir nog vaak het goedkoopst, mét lang niet altijd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=pro-en-070808
[..]
Mooi om te zien hoe ze krampachtig de nadruk op het verlagen van de tarieven en het nooit berekenen van een brandstoftoeslag blijven leggen. Het ondertussen verhogen van overige kosten (creditcard en bagage) is zeker geen - om hun eigen woorden te gebruiken - rip-off Ja, wel of geen bagage inchecken is een keuze. Creditcardtoeslag is dat niet (wie heeft er een van de betalingsmogelijkheden waarvoor geen kosten worden berekend???).
Of je kunt zeggen dat het slecht gaat van Ryanair is maar de vraag....quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kunt merken dat 't niet heel top met Ryanair gaat... Ik krijg nu bijna elke dag een mailtje met een actie voor september en vandaag weer oktober...
Om geld van ze terug te krijgen, vul je op de website een online een formuliertje in, en je hebt de dag erna de ticketkosten teruggeboekt op je creditcard.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
Een ander gevaar is dat hoe meer mensen met Ryanair vliegen, hoe meer mensen te maken krijgen met problemen die kunnen ontstaan, en die worden door Ryanair over het algemeen niet echt 'customer friendly' opgeslot.Om kosten vergoed te krijgen moet je procederen, en omdat ze in Ierland gevestigd zijn moet je dat in Ierland doen, en de kans dat iemand dat doet is niet heel erg groot.
mag ie mee als handbagage.quote:Elke passagier (met uitzondering van baby's) mag één item cabinebagage meenemen aan boord (gratis). Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden..
Het hele bericht op =>quote:“Since Ryanair is the only airline doing anything to eliminate this unauthorised and illegal practice, we are now calling on the European Commission in general and DG TREN in particular, to take action to force these unauthorised, illegal screenscraper/ticket tout websites to desist from unlawfully overcharging consumers by 200% or 300%, particularly when they provide no useful service to consumers.”
quote:Ryanair Aircraft Diverts to Limoges Airport 25th August 2008
Ryanair flight FR9336 from Bristol to Barcelona Girona diverted to Limoges Airport last night 25th August (landing at 23.30 local) following an in-flight de-pressurisation incident which caused the oxygen masks to deploy. All 168 passengers disembarked safely upon landing.
Passengers were provided with refreshments, and a replacement aircraft was deployed to Limoges from London Stansted which transferred 127 passengers onwards to Barcelona Girona, landing at 03:30local this morning.
At 11:45hrs this morning a coach departed Limoges to Barcelona with all remaining passengers. Prior to departure of the coaches, Ryanair provided passengers with direct contact staff phone numbers should they need any further assistance.
Ryanair's engineers have inspected the aircraft overnight and have confirmed that the oxygen masks which deployed were working properly. The Irish and French Aviation Authorities have been notified of this incident and a full investigation of this incident will be undertaken later today.
The aircraft, a Boeing 737-800 is 5 years old and was last serviced on 24th July (just one month ago). The Captain of the flight has flown with Ryanair for 5 years and 7 months and has over 13,400 hours flying experience.
While this investigation is ongoing with the French and Irish Authorities Ryanair will not comment further on this incident.
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef DutchTrain het volgende:
En een incident geweest boven Frankrijk... wel netjes dat ze dit ook weer op de voorpagina van hun website melden
[..]
De druk viel weg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
EI-DAS geloof ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
Het helpt natuurlijk dat hun gehele vloot maar een paar jaar oud is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Persoonlijk denk ik ook niet dat Ryanair onveilige vliegtuigen heeft, want gezien het grote aantal vliegbewegingen per dag is het aantal incidenten zeer beperkt!
http://www.fd.nl/artikel/9929558/ryanair-ruziet-websitesquote:Nederlaag Ryanair in strijd met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink
Budgetvlieger Ryanair heeft een flinke nederlaag geleden in zijn strijd tegen websites die de prijzen van tickets vergelijken. Een Duitse rechter heeft Ryanair verboden om reizigers te weigeren die hun ticket hebben gekocht via reiswebsite CheapTickets.de.
Deze maatregel zou deze week ingaan.
Volgens Ryanair stellen CheapTickets en een aantal andere websites de tarieven van de Ierse luchtvaartmaatschappij te hoog voor en rekenen de websites bovendien excessieve reserveringsheffingen. Daarom kondigde de maatschappij onlangs aan dat zij in enkele landen de verkoop door derden zou willen blokkeren. In dat geval kan alleen nog rechtstreeks bij Ryanair worden geboekt.
Verborgen agenda
Volgens Lex Beins, oprichter en mededirecteur van CheapTickets, heeft Ryanair een verborgen agenda. 'Ryanair zegt altijd de goedkoopste te zijn, maar ik kan aantonen dat dat niet zo is.'
Volgens Beins geeft juist de website van Ryanair een vertekend beeld, doordat het bedrijf niet duidelijk laat zien dat het boven op de ticketprijs allerlei toeslagen heft. 'Ryanair is verworden tot een soort jackpot met toeslagen op van alles en nog wat. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat je op een weegschaal moet gaan staan en dat je meer moet gaan betalen als je meer dan 80 kilo weegt.' Juist vanwege de heffingen zijn vergelijkingssites als CheapTickets zinvol, zegt Beins.
Geen schade voor consumenten
Dankzij het vonnis van de rechtbank in Frankfurt lopen consumenten geen schade op. Het Duitse vonnis is echter nog niet per direct van kracht geworden, omdat het eerst nog in het Engels vertaald moet worden en naar Ierland moet worden gestuurd.
Volgens Beins heeft Ryanair op de Nederlandse markt nog niet gedreigd met soortgelijke stappen. 'Dat komt doordat de rechten van de consument niet in alle Europese landen hetzelfde zijn', legt Beins uit. 'Maar mocht het zover komen, dan zullen we dat ook hier aankaarten.'
Bein is blij met het besluit van de Duitse rechter. 'Het is goed dat de betrouwbaarheid van onze website blijft gegarandeerd en dat een airline niet de consument zomaar in de kou kan laten staan.'
Leuk juridisch gevecht . En ik kan me best vinden in de verdediging van Cheaptickets en Bravofly...quote:Ryanair ruziet met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink en Han Dirk Hekking
Budgetvlieger en internetreisbureaus verwijten elkaar onduidelijkheid over tarieven
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft enkele internetreisbureaus beschuldigd van het rekenen van excessieve heffingen. De Ierse lagekostenmaatschappij heeft bij de Europese Commissie geklaagd over een viertal websites, waaronder het Nederlandse Wegolo en het Zwitserse Bravofly, dat statutair in Amsterdam gevestigd is.
Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary kost een ticket op een reiswebsite tot vier keer zo veel als via de website van Ryanair zelf. Hij spreekt van het 'onwettig laten overbetalen door klanten'. Bovendien zouden de reissites de website van Ryanair zwaar belasten, wat ten koste van klanten zou gaan.
De budgetvlieger reageert daarmee een informatieverzoek van de Europese Commissie naar het besluit van Ryanair om tickets te weigeren die via andere websites dan de eigen geboekt zijn. Op die manier zegt Ryanair 'als enige luchtvaartmaatschappij' de praktijken te bestrijden.
Antwoord Ryanair onder de loep
De Commissie twijfelt erover of het annuleren van boekingen wel strookt met Europese regels voor de rechten van passagiers. De Europese Commissie bekijkt het antwoord van Ryanair nu, aldus een woordvoerder van eurocommissaris van transport Antonio Tajani.
De maatregel van Ryanair werd maandag al verboden door een Duitse rechtbank in een kort geding dat was aangespannen door een dochter van de Nederlandse reiswebsite CheapTickets.
Het in Soest gevestigde PR Aviation, de eigenaar van Wegolo, is net als zijn branchegenoot CheapTickets verwikkeld in 'een juridisch proces met Ryanair', zegt bestuursvoorzitter Walter Goffin. De directeur wil daar geen details over kwijt.
Cijfers kloppen niet
Goffin wijst de kritiek van Ryanair als onterecht van de hand. De luchtvaartmaatschappij stelt in zijn bericht aan de Commissie dat een ticket van euro 10 bij Wegolo euro 37 kost. 'De cijfers die ze hanteren kloppen niet', zegt de bestuursvoorzitter.
Dat er verschillen zijn tussen de tarieven op de site van Ryanair en Wegolo komt volgens Goffin doordat Wegolo in de ticketprijs allerlei verplichte heffingen meeneemt zoals een creditcardheffing.
'Bij Ryanair komt dat er achter in het reserveringsproces plotseling bij', aldus de ceo. 'Een vliegreis van euro 10 bestaat ook niet. Met alle belastingen en toeslagen kom je al gauw in de buurt van de euro 80.'
Extra dienstverlening voor fee
Goffin bevestigt dat klanten een fee van euro 7 betalen, als ze hun tickets via de site van Wegolo boeken. Maar daar krijgen ze ook extra dienstverlening voor terug, aldus de directeur. 'Wij laten het toe dat je in één keer kunt boeken dat je bijvoorbeeld met Ryanair heen vliegt en met EasyJet terug. Dat scheelt vaak honderden euro's en je kunt bovendien op gunstigere tijden vliegen.' Daarnaast vergelijkt de website de tarieven vanaf alle luchthavens in een regio, terwijl Ryanair alleen zijn eigen routes meeneemt.
Volgens Goffin is Ryanair er vooral op uit om prijsvergelijken door klanten te bemoeilijken. 'Ryanair zegt dat ze altijd de goedkoopste zijn, maar dat is een heel relatief begrip.'
Branchegenoot Bravofly uitte eerder al soortgelijke kritiek op Ryanair. Volgens het Zwitserse bedrijf tonen prijsvergelijkingen immers vaak genoeg aan dat Ryanair op sommige routes aanzienlijk duurder is dan concurrent EasyJet. Volgens Bravofly is de berichtgeving van Ryanair 'misleidend'.
Voor 4 dagen kan je makkelijk toe met enkel handbagage, voor 8 dagen kon ik zelfs toe met handbagage.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:25 schreef Liquidootje het volgende:
Wel jammer dat als je naar milaan gaat, dat het vrijwel nooit mogelijk is om de volgende dag terug te gaan ook al is de actie er maar net.
Zo krijgen ze het wel voor elkaar om iedereen minimaal 4 dagen op reis te hebben zodat ze koffers mee moeten nemen
quote:Toestel Ryanair maakt opnieuw voorzorgslanding
Uitgegeven: 29 augustus 2008 13:19
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2008 13:23
ROME - Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft vrijdag een voorzorgslanding gemaakt op het vliegveld Fiumicino bij Rome. Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA.
ANP
Het toestel was onderweg van Bologna naar Ciampino, een andere luchthaven van Rome. Bij het inzetten van de landing kreeg de piloot het signaal dat het landingsgestel niet werkte, waarop hij besloot op het dichtstbijzijnde vliegveld, Fiumicino, te landen.
Het is de derde keer deze week dat een toestel van Ryanair een ongeplande landing moet maken. Maandagavond viel de luchtdruk in een vliegtuig boven Frankrijk weg.
In 5 minuten daalde het vliegtuig ongeveer 8000 meter. Zeker zestien mensen moesten naar het ziekenhuis.
Champignonsoep
Een ander toestel van de Ierse prijsvechter moest maandag een ongeplande landing maken in het Duitse Frankfurt, nadat champignonsoep uit het bagagecompartiment op het hoofd van een passagier was gelekt en een ernstige allergische reactie had veroorzaakt.
Grote sporttas...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:11 schreef Sandersson het volgende:
Kleren voor 8 dagen in de handbage, vink best knap
) Ik ga regelmatig 3 weken weg, en heb eigenlijk altijd alleen maar handbagage, op de bestemming hebben ze namelijk ook winkels!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:11 schreef Sandersson het volgende:
Kleren voor 8 dagen in de handbage, vink best knap
quote:Piloten klagen over brandstoflimiet
AMSTERDAM - Piloten van prijsvechter Ryan Air beklagen zich er over dat ze met te weinig brandstof moeten vliegen.
Dit in een 'krankzinnige' poging om geld te besparen, aldus de piloten.
Volgens de vliegers mogen ze alleen nog maar met extra brandstof vliegen in uitzonderlijke situaties. Door de bezuinigingsdrift zou de veiligheid van passagiers ernstig in het gedrang komen.
Ryan Air bevestigt dat er met minder brandstof moet worden gevlogen maar ontkent dat het gevaarlijk zou zijn. "We hebben de afgelopen drie jaar maar een keer problemen gekend door een tekort aan kerosine", aldus een woordvoerder.
Het aantal incidenten door brandstoftekort in Groot-Brittannië is de afgelopen vijf jaar verdubbeld.
Dat is waar, kleren kun je bijna overal wel wassen in europa, maar een beetje meer afwisseling en ruimte om wat dingetjes mee terug te nemen is wel leukquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
) Ik ga regelmatig 3 weken weg, en heb eigenlijk altijd alleen maar handbagage, op de bestemming hebben ze namelijk ook winkels!
Dus voor een week Europa trip moet handbagage ook al voldoende zijn, het enige nadeel is de vloeistofregels waardoro je shampoo en gel in kleine hoeveelheden moet meenemen, of ter plekke moet kopen, maar omgerekend is het vast goedkoper om lokaal een fles shampoo en gel te kopen dan de bagagetoeslag te betalen..
Gewicht. Hoe zwaarder een vliegtuig hoe meer brandstof er verbruikt moet worden.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:48 schreef Sharapova het volgende:
Dat over die brandstoflimiet...
ik snap dat niet helemaal. Want als er toch voldoende brandstof in de tank zit zeg maar, en je houd over dan is dat toch voor de volgende vlucht.. dan kan je het toch alsnog gebruiken? En dan hoef je de volgende keer wat minder te tanken. dus dan kost het toch net zoveel geld
je vliegtuig gaat gewoon niet meerquote:Op zondag 7 september 2008 12:49 schreef bojanssen het volgende:
Heb enkele maanden terug trip geboekt naar Fuerteventura vanaf Weeze voor eind februari 2009, terug in maart.
Als ik nu dezelfde vlucht rond die periode nog eens probeer te boeken zijn er "geen vluchten beschikbaar", dit zowel alle weken er voor als er na. Als ik mijn eigen reservatie opvraag (via bekijken/wijzigen) ziet alles er ok uit voor heen en terug vlucht.
Ik heb dus de indruk dat Ryanair het reisschema vanaf febrauri 2009 er eerst op had staan en dan er weer af heeft gehaald.
Enig idee waarom ze dit doen ? Moet ik me zorgen maken over die trip (hotel is ook al geboekt) ?
PS per ongeluk als aparte topic gepost - lukt me niet om te verplaatsen
Bel ze gewoon evenquote:Op zondag 7 september 2008 12:49 schreef bojanssen het volgende:
Heb enkele maanden terug trip geboekt naar Fuerteventura vanaf Weeze voor eind februari 2009, terug in maart.
Als ik nu dezelfde vlucht rond die periode nog eens probeer te boeken zijn er "geen vluchten beschikbaar", dit zowel alle weken er voor als er na. Als ik mijn eigen reservatie opvraag (via bekijken/wijzigen) ziet alles er ok uit voor heen en terug vlucht.
Ik heb dus de indruk dat Ryanair het reisschema vanaf febrauri 2009 er eerst op had staan en dan er weer af heeft gehaald.
Enig idee waarom ze dit doen ? Moet ik me zorgen maken over die trip (hotel is ook al geboekt) ?
PS per ongeluk als aparte topic gepost - lukt me niet om te verplaatsen
Die prijs kan prima . Let goed op wat je aanklikt (bagage/verzekering/enz.) en je kunt voor een paar tientjes vliegen .quote:Op maandag 8 september 2008 12:19 schreef Landgeld het volgende:
Ik zat laatst op die site een beetje rond te snuffelen, en had 2x (heen + terug) een 'special offer vlucht' die 0,00 euro kostte. Enige wat er betaald moest worden was 2x (heen + terug) 20 euro belasting.
Klopt dit, of zijn er voorwaarden dat dat niet kan/mag oid. Waanzinnige goedkope prijzen voor een vluchtje naar londen o.i.d....
En wat zijn data's die goedkoop zijn (bijv. in/na/voor het weekend), of verschilt dat?quote:Op maandag 8 september 2008 12:23 schreef Liquidootje het volgende:
Dat is nog duur. Je moet juist iets vinden met wel een vlucht bedrag, maar zonder de belastingen. Kun je voor 10 euro ergens heen en terug (of vroeger zelfs voor 2cent).
Maar dan moet je heel flexibel zijn in de reisdata.
Maar goed, als dat op de eindrekening komt te staan bij het betalen met creditcard, dan klopt het.
Dinsdag en woensdag en zaterdagmiddag zijn meestal de goedkoopste momenten. Maar je moet idd maar ff op de site rondklikken. Ryanair heeft de laatste weken continu aanbiedingen, dus volop keuze.quote:Op maandag 8 september 2008 13:21 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En wat zijn data's die goedkoop zijn (bijv. in/na/voor het weekend), of verschilt dat?
Ga eens klikken!
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je niet met twee personen de maximale bagagehooeveelheid mag verdelen. Dus dat jij bijvoorbeeld compenseert met je lichte bagage voor de zware tas van de ander.quote:Op maandag 8 september 2008 23:51 schreef Sandersson het volgende:
Zojuist geboekt voor Milaan met RyanAir op 24 oktober (terug op 28)
Heb 1 koffer in laten checken voor 2 personen;
nu zie ik dit staan in de algemene voorwaarden:
No pooling or sharing of baggage allowances is permitted;
Neem toch aan dat ze niet de koffers gaan openmaken en gaan zeuren dat er zowel mannen als vrouwenkleding in de koffer zit?
Dat dus. Die koffer mag dus ook maximaal 15 kg wegen ookal is ie voor jullie beide.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je niet met twee personen de maximale bagagehooeveelheid mag verdelen. Dus dat jij bijvoorbeeld compenseert met je lichte bagage voor de zware tas van de ander.
oh, was in Madrid niet zo hoor. ik had juist geluk omdat die weegschaal standaard op -3 kilo stond ofzo, dus met mijn koffer erop was ie net aan geen 15 kiloquote:Op woensdag 10 september 2008 18:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ryanair ligt de boel aardig op tijdens de terugreis van de vakantie. Vorige zomer van Weeze naar Gerona geweest en deze zomer weer 2 keer. Tijdens de heenreis alle 3 de keren makkelijk onder de 15 kilo. Maar tijdens de terugreis waren onze koffers telkens zwaarde. Dat is toch vreemd als je niets hebt gekocht, maar juist handdoeken daar hebt gelaten. En vloeistoffen zoals shampoo, tandenpasta etc hebt verbruikt (dus niet meer mee terug neemt).
En dat was alle 3 de keren zo.
Ze proberen overal een slaatje uit te slaan.
Dat doet Ryanair noooooit hé .quote:Deze 1 miljoen actie onderstreept nogmaals Ryanair’s verbintenis tot het bieden van de allerlaagste tarieven en gegarandeerd geen kerosene toeslag terwijl o.a. Brussels Airlines, Alitalia, Air France, British Airways en Lufthansa deze winter wederom hun tarieven en toeslagen opvoeren en hierdoor passagiers verliezen aan Ryanair.
Zo erg is het nu ook weer niet. Dit gaat over de allowance, ofwel de maximale hoeveelheid in KGS! Dus wanneer je twee koffers incheckt, één van 10 kg en één van 19kg kun je die niet samen zien als 29 kg en denken dat je geen over bagage hebt. In die van 19 zit dus gewqoon 4 kg overbagage en daarvoor moet je , bij RyanAir, zwaar betalen.quote:Op maandag 8 september 2008 23:51 schreef Sandersson het volgende:
Zojuist geboekt voor Milaan met RyanAir op 24 oktober (terug op 28)
Heb 1 koffer in laten checken voor 2 personen;
nu zie ik dit staan in de algemene voorwaarden:
No pooling or sharing of baggage allowances is permitted;
Neem toch aan dat ze niet de koffers gaan openmaken en gaan zeuren dat er zowel mannen als vrouwenkleding in de koffer zit?
Dat is de afweging die je steeds moet maken . Vergeet ook de parkeerkosten niet. Afgelopen weekend met GermanWings vanuit Dublin teruggekomen naar Keulen-Bonn. Was 67 euro kwijt voor 2,5 week parkeren. Da's goedkoop in vergelijking met andere vliegvelden .quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Vlieg ook met Ryanair 20 oktober.
Maar wat ik aan kosten kwijt ben naar Duitsland + Als je een koffer meeneemt. Daar kun je ongeveer al wel voor vliegen vanaf Eelde met Transavia.
Komt vanzelf wel . Enjoy!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:27 schreef WooZ het volgende:
ik vlieg morgen naar londen, voor 't eerst met ryanair. Ik ben nog niet echt in de stemming voor een week londen maar dat zal wel komen morgen
Oh dus ze laten telkens de lokale tijd zien? Nu snap ik hoe ze daar aan komen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef WooZ het volgende:
ligt dat in portugal? zo ja, dan heb je te maken met een uur tijdsverschil
Dat zou ook kunnen maar dan zit je veel te lang in Spanje. Dat gaat te veel geld kosten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:34 schreef Thetallguy het volgende:
Afhankelijk van waar je woont zou je ook nog naar Frankfurt - Hahn kunnen rijden met de auto. 200km vanaf Maastricht oid?. En dan rechtstreeks Hahn - Compostela vliegen.
Dag na de wedstrijd gewoon Compostela - London - Hahn vliegen, met in Londen zat overstaptijdquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen maar dan zit je veel te lang in Spanje. Dat gaat te veel geld kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |