abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57657529
Even een tvp. Binnenkort wil ik graag naar Londen
pi_57671122
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:27 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
Tsja, hoe zou dat komen? Bijna 80% maakt gebruik van web checkin omdat men geen bagage incheckt en dus enkel met handbagage reist. Dan heb je automatisch een priority-boarding card, gratis. Heb het tot dusver drie maal meegemaakt met mijn dagvluchten naar Stansted; je ziet allemaal personen met de bekende 'A4-papiertjes'.
pi_57671196
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:48:53 #29
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57673598
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:55 schreef JD-Matrix het volgende:

[..]

Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
Ik was ook van plan om morgen op Weeze (vlieg vanuit Duitsland) eerst naar de balie te gaan om het in orde te maken. Of ik daar 4 euro pp voor moet betalen valt nog te bezien, m.i. is het hun fout, niet die van mij... gelukkig kostten de 2 retourtjes maar 34 euro incl. dus als het echt niet anders kan dan is die 16 euro ook nog wel te overzien
pi_57673988
Probleem is echter dat het moeilijk valt aan te tonen dat het hun probleem is. Zij zullen ongetwijfeld met een 'weet niet' of 'kan niet' op de proppen komen. Zeker als het bij bijvoorbeeld 90% van de reizigers wel goed gaat.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:09:47 #31
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57706677
Ben afgelopen jaar met Ryanair van Eindhoven naar Milaan gevlogen en terug van Rome naar Eindhoven. In 2005 ben ik retour gevlogen met Ryanair van Brussel naar Carcasonne (Frankrijk).
Over iets meer dan 3 weken vlieg ik met Ryanair van Eindhoven naar Skavsta (Zweden).
Nog nooit problemen gehad! Maar iemand van 1,65 M zit ook wel makkelijk in stoelen zonder beenruimte
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_57707996
Ryanair heeft VEEL problemen sinds ze op het nieuwe boekingssysteem zijn overgegaan.
Ook online inchecken werkt slecht of niet, het lijkt mij verstandig om gewoon even naar de balie te lopen en het probleem uit te leggen. Die zijn er ongetwijfeld van op de hoogte.
pi_57751138
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:47:01 #34
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57761015
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:10 schreef Karimo het volgende:
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
Same here. Zowel op Weeze als op Stansted geen enkel probleem gehad
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:12:52 #35
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57761378
Afgelopen donderdag met Ryanair van Niederrhein naar Stockholm gevlogen en zondag teruggekomen. Geen enkel probleem gehad . Op de heenweg zelfs een minuut of 20 vroeger dan verwacht aangekomen.

Ze maken er trouwens wel een pretpark van met die Efteling-muziek (op de terugweg) en zelfs het AANVALLUH-muziekje toen we landden ('alweer een vlucht op tijd!') .
  maandag 21 april 2008 @ 18:42:15 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_58207518
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers

Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:

maandag 21 april 2008 @ 19:09:18 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58208099
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers

Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:

[ afbeelding ]
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.

Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 april 2008 @ 21:14:02 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_58211391
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.

Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
gaat om een normale Eastpack, dus niet heel groot.

Maar dan gaan we het risico gewoon nemen, ga er vanuit dat dat wel goed komt
pi_58212724
De fakking vlooienmars draaien als je op de grond staat!! Hoe irritant!
En sterke drank in plastic zakjes verkopen. Hoe ordinair wil je het hebben

Verder wel goeie vlucht gehad
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:49:23 #40
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_58430896
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .

Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_58430956
Wil dit binnenkort ook eens gaan proberen, dus ja tvp
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:08:41 #42
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58431131
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:49 schreef postmortum het volgende:
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .

Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Yup .
pi_58431168
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
A little bit hateful
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:38:49 #44
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58431653
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

Why not? Als je zorgt dat je niet binnen een kwartier na aankomst op de volgende vlucht moet zijn, is dat geen probleem .
pi_58431815
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.

Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
A little bit hateful
pi_58431877
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:

Bedoel je in één dag?

8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven

In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.

Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders

Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
pi_58431934
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:46 schreef Liquidootje het volgende:
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.

Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
pi_58431982
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Super, dat zocht ik
Even op de site kijken en een tripje plannen
A little bit hateful
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:09:06 #49
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58438639
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

en je moet de standaard aangevinkte "check" voor reisverzekering uitzetten.

De enige extra kosten bij Ryanair, zijn je transactiekosten (8 Euro)
Extra bagage is EUR 18,- (zowel online als op de luchthaven). Online inchecken betekent, je boarding pass uitprinten, doorlopen naar de gate en je papiertje laten zien.
Geven ze je shit: JIJ hebt betaald voor een ticket! Never nooit jouw probleem dus!
Nooit problemen mee gehad trouwens, maar vlieg dus nooit naar UK.
Ryanair is gewoon OK
The best firms advertise the least...
  zaterdag 3 mei 2008 @ 07:48:36 #50
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58450336
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bedoel je in één dag?

[ afbeelding ]

8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven

In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.

Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders

Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
The best firms advertise the least...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')