quote:Op maandag 24 maart 2008 11:53 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Had ik idd al naar gekeken. Mn ouders hebben een klein koffertje wat mn vader altijd als handbagage gebruikt dus die nemen we maar. Gewicht zal wel lukken, alleen de vloeistofregelementen in de gaten houden. Mag je nou in totaal niet meer dan 100ml mee? Of per verpakking?
over je vorige vraag; dat is per verpakking. Dus je mag meerdere producten meenemen, maar maximaal 100ml per verpakking dus.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:55 schreef The6thgate het volgende:
Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij
Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
bediscussieer hier verder de acties van Ryanair
-------------------------------------------------------
Aangezien ik net heel handig met een vraag het topic afsloot hier even nogmaals.
[..]
quote:Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?
[ afbeelding ]
nicequote:Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?
[ afbeelding ]
Pff, is dat 16 euro geworden? Goed dat je het zegt, daar was ik niet van op de hoogte (ik zag het ook nergens staan eigenlijk). En ik vond die hogere kosten voor het inchecken van een koffer al zo extreem.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:37 schreef Thetallguy het volgende:
16 euro zijn ook de creditcardkosten voor 2 retourtjes he.
bevestiging kan idd weleens een paar uurtjes duren
Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:20 schreef BettyWeter het volgende:
Argh, het is *bijna* altijd wat met Ryanair. A.s. zaterdag gaan we een weekendje naar Londen via Weeze. Om het inchecken wat sneller te laten verlopen heb ik gekozen voor check 'n go (inchecken via internet). Bij het boeken had ik de paspoortgegevens al ingevuld. Bij het uitprinten van de boarding pass staat er nu echter:
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Vervaldatum: 1-1-2008 0:00:00
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Land: Ireland
Het paspoortnummer is echter wel correct.
Aangezien dat niet klopt geprobeerd te bellen met de klantenservice. Eerst tig keer geen gehoor, daarna eindelijk een Engels sprekende mijnheer die me doorverwees naar een ander nummer. Daar weer aantal keren geen gehoor en uiteindelijk een overduidelijk 'vermoeide' Engels-met-een-duits accent sprekende mevrouw aan de telefoon gekregen die me vertelde dat ik maar 2 uur van te voren naar het vliegveld moest gaan, omdat ze niets meer kon veranderen.
Heeft iemand ervaring met het online inchecken? Kan het kloppen dat de vervaldatum en landgegevens 'standaard' verkeerd staan? Is er toevallig een nummer waar ik NEDERLANDS sprekende mensen kan spreken die niet kortaf en geërgerd zijn?
Het kan toch *#$&* niet zo zijn dat ik nu uren voordat ik vetrek op het vliegveld moet zijn omdat er iets fout op mijn printje staat en ik daar zelf totaal niets aan kan doen? Ik kon niet eens de gegevens checken voordat ik de web check-in deed.
Edit: Ik ben nog eens opnieuw gaan 'inchecken'. Nu kan ik opeens wat paspoortgegevens aanpassen, maar dan voor de terugreis (die had ik blijkbaar nog niet). Het land kan ik instellen, alleen de vervaldtum niet (die dropdownlijstjes zijn allemaal leeg).... weird.
Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef Karimo het volgende:
[..]
Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.
Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:23 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).
quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:08 schreef Karimo het volgende:
[..]
Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.
Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.
Een tip, mocht je door Ryanair geweigerd worden, koop een nieuw ticket by Easyjet, deze tarieven zijn op korte termijn veel beter!
Tsja, hoe zou dat komen? Bijna 80% maakt gebruik van web checkin omdat men geen bagage incheckt en dus enkel met handbagage reist. Dan heb je automatisch een priority-boarding card, gratis. Heb het tot dusver drie maal meegemaakt met mijn dagvluchten naar Stansted; je ziet allemaal personen met de bekende 'A4-papiertjes'.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:27 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik was ook van plan om morgen op Weeze (vlieg vanuit Duitsland) eerst naar de balie te gaan om het in orde te maken. Of ik daar 4 euro pp voor moet betalen valt nog te bezien, m.i. is het hun fout, niet die van mij... gelukkig kostten de 2 retourtjes maar 34 euro incl. dus als het echt niet anders kan dan is die 16 euro ook nog wel te overzienquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:55 schreef JD-Matrix het volgende:
[..]
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
Same here. Zowel op Weeze als op Stansted geen enkel probleem gehadquote:Op dinsdag 1 april 2008 00:10 schreef Karimo het volgende:
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.quote:Op maandag 21 april 2008 18:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers
Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:
[ afbeelding ]
gaat om een normale Eastpack, dus niet heel groot.quote:Op maandag 21 april 2008 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.
Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
Yupquote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:49 schreef postmortum het volgende:
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .
Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Why not? Als je zorgt dat je niet binnen een kwartier na aankomst op de volgende vlucht moet zijn, is dat geen probleemquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?
eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
Bedoel je in één dag?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?
eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:46 schreef Liquidootje het volgende:
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.
Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
Super, dat zocht ikquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .
Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
en je moet de standaard aangevinkte "check" voor reisverzekering uitzetten.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .
Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bedoel je in één dag?
[ afbeelding ]
8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven
In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.
Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders![]()
Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
Vliegen om het vliegen, zat mensen die dat doen. En als je mazzel hebt lukt het je al voor een paar cent dus waarom niet als je het allemaal leuk vindtquote:Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:
[..]
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt)quote:Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:
[..]
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Maar binnen Europe kan je niet tax free aankopen doen, of wat er te koop is, is duuder dan in de winkels. Het enige wat kan vanaf Schiphol als je naar de UK vliegt, is iemand anders vragen of je zijn boarding kaart mag lenen om wat aankopen te doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt).
Houd es op zeg met die prijsverhogingenquote:BAGGAGE CHARGES RISE TO REDUCE CHECKED IN BAGS
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (28th April) announced that it will continue its drive to increase the number of passengers checking in on-line by increasing baggage and airport check-in charges from May 5. From this date Ryanair’s checked in baggage fee will rise from ¤9 to ¤10 while airport check-in fees will increase from ¤4 to ¤5. Ryanair encourages passengers to avoid these charges altogether by travelling with our 10kg hand luggage allowance and checking in on-line.
Passengers who book their flights in the next week (before May 5) will avoid these charges.
Announcing these charge increases, Ryanair’s Peter Sherrard said:
“40% of Ryanair passengers currently avoid queues at both check-in and boarding by availing of our free web check-in service, and this increase in baggage fees will result in fewer checked in bags and more passengers changing to on-line check-in.
“On-line check-in is faster, more efficient and costs Ryanair less. There is no doubt that it is the future for air travel. We will continue to increase baggage fees until half of our passengers check-in online, which will allow us to reduce check-in and handling costs and pass on these savings to our passengers in the form of Europe’s guaranteed lowest fares.
“Ryanair will continue to drive down the cost of travel by reducing its average fare (which includes baggage and check-in revenues) in 2008 and guaranteeing the lowest fares on every route”.
Dat mannetje en vrouwtje moet er toch zitten, dat klopt, maar als mensen minder inchecken, hoeven er minder mannetjes en vrouwtjes daar te zitten, en voor de mensen die wel bagage hebben betalen zij uiteindelijk dat mannetje en vrouwtje.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=apr&story=pro-en-280408 :
[..]
Houd es op zeg met die prijsverhogingen. Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken?
Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd?
Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.
De maximale afmetingen staan vast wel ergens op de website. Niet al te groot in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:49 schreef Liquidootje het volgende:
Hmm wat accepteren ze dan nog als handbagage? Een heuptas? Een eastpack? Een umbro sporttas? Een trekkoffer? Een 40liter backpackers rugzak?
Dat is inderdaad de officiële maat, maar wordt niet overal strict nageleefd, en gezien het soort tassen wat ik in Ryanair (maar ook in Easyjet, Sky Europe en dergelijke) aantref heb ik niet het idee dat veel mensen aannemen dat het strict nageleefd wordt. (Er was een tijd dat ze op de Engelse luchthavens het aantal van 7 kilo exact nawogen bij de ingang van de security check, en bij 7,1 problemen maakten, mensen werden gedwongen een sweater die in de tas zat aan te doen, maar bij de daadwerkelijke security check moest deze weer uit en in de tas of los door de scanner).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef Liquidootje het volgende:
Niet via de originele website, maar blijkbaar 55x40x20. Dat is zoiets als een schoudertas of een iets plattere eastpack met maximaal 6 kilo. schone shirt, schone broek en wat ondergoed
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:
Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Al zouden ze eigenlijk best wat strenger mogen optreden tegen grote koffers, want de mensen die de hutkoffer in de bagagebakken boven de stoelen wilden doen en dan mijn bagage (kleine tas) verplaatsen naar een andere bagagebak 8 rijen terug had ik persoonlijk het vliegtuig uit willen schoppen. Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
10 kilo max dusquote:Make sure you adhere to your personal cabin baggage allowance, each passenger (excluding infants) is permitted to carry one piece of cabin baggage on board (free of charge). It should weigh no more than 10kg and not exceed the maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm.
Maar wel de 'laagste vliegtarieven van Europa!'quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:32 schreef Sharapova het volgende:
hmmz ik had een vraagje dat misschien niet heel relevant is in dit topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. ik ga over 2 weken weer met ryan air vliegen naar smaland, en heb dan veel proefmonsters en kleine verpakking vloeistoffen bij me ed. nou staat er op de website dat je dat zelf al in zo'n afgesloten doorzichtige tas moet doen, maar waar ga ik die in godsnaam vinden? is dat ergens te koop ofzo? of is het op het vliegveld aanwezig (dat was zo in oslo, maarop schiphol weer niets gezien) iemand any idea?
mja ik ga dus maar 3 dagen weg, dus heb alleen een kleine trolley mee als bagage, en die neem ik natuurlijk mee als handbagage, Ik moet die monsters dus wel meenemen in m'n handbagage. maar in ieder geval bedankt! ga ik op zoek naar die tassen!quote:Op zondag 11 mei 2008 02:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.
Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten vanquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
dat is toch gewoon pure misleiding. Dadelijk is het gratis tickets, geen tax en 100 euro cc kosten. Waar gaat dat over?quote:
Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euroquote:
En het kutte is: Ik had ook een Visa Electron CC (waarbij de kosten 0,- zijn) , maar die werkte om de een of andere reden niet.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euro![]()
![]()
Komt omdat Charleroi en Weeze nu bases zijn. Dan vertrekken er sochtends zo vroeg mogelijk al vluchten van die vliegvelden af. Vroeger als je dus naar bijv. Dublin wilde vanaf Weeze moest je eerst wachten op het vliegtuig dat vanuit de Dublin-base in Weeze aangekomen was, en dan weer terug ging. Nu mist dat stuk dus moet je vroeger je bed uitquote:Op maandag 12 mei 2008 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zat net ff rond te snuffelen op de Ryanair-site voor mogelijk een vlucht naar Ierland (Shannon of Dublin) ergens in september. De vluchttijden zijn er niet beter op geworden zeg. 's Ochtends om 6 of 7 uur (zowel vanaf Charleroi als Dusseldorf)
![]()
. Dat was eerst rond half 10 's ochtends, een iets fijner tijdstip.
Ze zijn nog wel te vinden, maar door de belachelijke toeslagen is het wel minder aanlokkelijk dan voorheen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:46 schreef ASroma het volgende:
ik vind ze de laatste tijd sowieso niet echt goedkooop meer, voor cheap-ass tickets (waar je alleen belasting betaalt) moet je echt goed zoeken.
Een uurtje later komen kan makkelijk, zoals gezegd is de incheckbalie tot 40 minuten voor vertrek open. Realiseer je alleen wel dat als je vertraging hebt je dus wel echt te laat bentquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen. Volgens de site van RA moet je 2h van tevoren aanwezig zijn voor het inchecken (en de balie sluit 40min. voor vertrektijd), maar als ik dan op tijd in Eindhoven wil zijn moet ik de nachttrein om 3h ofzo nemen vanuit Rotterdam... Kan iemand mij uit ervaring vertellen of het echt noodzakelijk is om 2h van tevoren op Eindhoven te zijn, of kan ik makkelijk een uurtje later komen?? Scheelt namelijk wat uurtjes slaapAlvast ontzettend bedankt!!
Groetjes! van de krullenbol
Als je niet in het weekend vertrekt, is het goed te doen met de eerste reguliere trein vanuit Rotterdam. Mocht er een storing zijn, dan kun je het nog net halen via Utrecht en een taxi vanaf Station Eindhoven.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen.
Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Gewoon even doorklikken. Je kan op dit moment inderdaad weer voor ¤8,02 inclusief alles een retourtje Eindhoven - Stansted boeken
Daar heb ik aan ook aan zitten denkenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)
Nee. Als je de overige opbrengsten (creditcard, bagage.....) maar belachelijk hoog in rekening brengt en aan boord voor het nodige vertier (lotto, duur eten, drinken) zorgt komt er voldoende geld binnen.... Al is 't typisch dat dit soort acties nog op zulke korte termijn mogelijk is. Dan zijn er voor de vakantieperiode dus nog voldoende plekken vrij... Geen goed teken voor Ryanair.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:
[..]
Daar heb ik aan ook aan zitten denkenWaarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Het zijn niet alle stoelen en maar bepaalde perioden. Ze maakten afgelopen boekjaar een recordwinst van iets van ¤400mln! Zijn zéér winstgevend.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:
[..]
Daar heb ik aan ook aan zitten denkenWaarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |