abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57575966

Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij

Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2

bediscussieer hier verder de acties van Ryanair

-------------------------------------------------------

Aangezien ik net heel handig met een vraag het topic afsloot hier even nogmaals.
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:53 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Had ik idd al naar gekeken. Mn ouders hebben een klein koffertje wat mn vader altijd als handbagage gebruikt dus die nemen we maar. Gewicht zal wel lukken, alleen de vloeistofregelementen in de gaten houden. Mag je nou in totaal niet meer dan 100ml mee? Of per verpakking?

[ Bericht 38% gewijzigd door DutchTrain op 24-03-2008 12:16:10 ]
Too much is never enough!
pi_57576348
Was je nog niet op de hoogte van de nieuwste veiligheidsinstructies dan ?

pi_57576458
Maar meer over de regels op: Nieuwe regels handbagage binnen EU

Kijk altijd op de website van het vliegveld van vertrek, want de regels kunnen ter plekke scherper zijn dan de Europese regels. Ook de naleving kan anders zijn, maar ga daar niet van uit.
pi_57576770
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:55 schreef The6thgate het volgende:

Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij

Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2

bediscussieer hier verder de acties van Ryanair

-------------------------------------------------------

Aangezien ik net heel handig met een vraag het topic afsloot hier even nogmaals.
[..]
over je vorige vraag; dat is per verpakking. Dus je mag meerdere producten meenemen, maar maximaal 100ml per verpakking dus.
pi_57576959
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:

[ afbeelding ]

.
pi_57577047
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:17 schreef DutchTrain het volgende:

[ afbeelding ]

nice
  maandag 24 maart 2008 @ 12:57:00 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57577181
Hehe mooie post. Hoop op binnenkort weer een mooie actie van Ryanair... (lees ik heb binnenkort weer tijd)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57582184
17 vluchten in een jaar tijd met ze gemaakt waarvan er 14 maar 1 cent kostten. Jammer dat ik met de afgelopen 1 cent aktie niks leuks heb kunnen vinden cq. geen tijd had
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:55:32 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_57595613
ff een tvp, heb voor over een maand voor de eerste keer een ticket met Ryanair geboekt naar Madrid
pi_57595907
Ik wil met RA naar Spanje in augustus. Is het handiger om nu te boeken (voor 80 euro) of wachten tot ze in de aanbieding gaan?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_57597757
Normaal gesproken kun je het beste bij Ryanair ongeveer vijf/zes weken voor gepland vertrek boeken. Echter, als het midden in de zomervakantie periode valt zullen er voor die tijd geen actie-aanbiedingen zijn; al helemaal niet voor de bestemmingen in Zuid-Europa. Tenminste, dat is mijn ervaring uit het verleden. Dus ik zou sterk overwegen om nu te boeken.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:20:13 #12
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57598188
Argh, het is *bijna* altijd wat met Ryanair. A.s. zaterdag gaan we een weekendje naar Londen via Weeze. Om het inchecken wat sneller te laten verlopen heb ik gekozen voor check 'n go (inchecken via internet). Bij het boeken had ik de paspoortgegevens al ingevuld. Bij het uitprinten van de boarding pass staat er nu echter:

EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Vervaldatum: 1-1-2008 0:00:00
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Land: Ireland

Het paspoortnummer is echter wel correct.

Aangezien dat niet klopt geprobeerd te bellen met de klantenservice. Eerst tig keer geen gehoor, daarna eindelijk een Engels sprekende mijnheer die me doorverwees naar een ander nummer. Daar weer aantal keren geen gehoor en uiteindelijk een overduidelijk 'vermoeide' Engels-met-een-duits accent sprekende mevrouw aan de telefoon gekregen die me vertelde dat ik maar 2 uur van te voren naar het vliegveld moest gaan, omdat ze niets meer kon veranderen.

Heeft iemand ervaring met het online inchecken? Kan het kloppen dat de vervaldatum en landgegevens 'standaard' verkeerd staan? Is er toevallig een nummer waar ik NEDERLANDS sprekende mensen kan spreken die niet kortaf en geërgerd zijn?

Het kan toch *#$&* niet zo zijn dat ik nu uren voordat ik vetrek op het vliegveld moet zijn omdat er iets fout op mijn printje staat en ik daar zelf totaal niets aan kan doen? Ik kon niet eens de gegevens checken voordat ik de web check-in deed.

Edit: Ik ben nog eens opnieuw gaan 'inchecken'. Nu kan ik opeens wat paspoortgegevens aanpassen, maar dan voor de terugreis (die had ik blijkbaar nog niet). Het land kan ik instellen, alleen de vervaldtum niet (die dropdownlijstjes zijn allemaal leeg).... weird.

[ Bericht 4% gewijzigd door BettyWeter op 25-03-2008 13:37:02 ]
pi_57610693
Ik heb geboekt, maar het bedrag op de bevestiging was 16 euro hoger dan het bedrag waar ik op de pagina ervoor akkoord voor heb gegeven Ik denk dat ze een reisverzekering (2x) hebben meegenomen, maar die heb ik helemaal niet aangevinkt. Irritant zeg. Weet iemand of Ryanair ook per email bereikbaar is?

Ik heb die bevestiging trouwens niet eens via email ontvangen.
pi_57610803
16 euro zijn ook de creditcardkosten voor 2 retourtjes he.

bevestiging kan idd weleens een paar uurtjes duren
pi_57611127
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:37 schreef Thetallguy het volgende:
16 euro zijn ook de creditcardkosten voor 2 retourtjes he.

bevestiging kan idd weleens een paar uurtjes duren
Pff, is dat 16 euro geworden? Goed dat je het zegt, daar was ik niet van op de hoogte (ik zag het ook nergens staan eigenlijk). En ik vond die hogere kosten voor het inchecken van een koffer al zo extreem.
pi_57611256
Ik kwam een andere low cost maatschappij tegen (bmibaby of sterling) die ¤11,25 toeslag per stuk bagage per enkele reis rekent, dus bij Ryanair valt het nog wel mee. (en daar moet/kun je het ook zien als korting, gezien de extreem lage ticketprijzen)
Ook 8 euro voor creditcard is tegenwoordig één van de laagste toeslagen. Bij KLM is dat bijvoorbeeld 10 euro per ticket.

Of je een bevestigingsmailtje krijgt, hangt af van je instellingen van je spamfilter. Standaard krijg je die niet in Hotmail bijvoorbeeld.
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:17:13 #17
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57630437
Ik heb alleen maar goede ervaring met het online inchecken.
Nu 4 keer gedaan, en de laatste keer moest ik het voor 16 man in totaal doen. Nooit problemen mee gehad. Alle keren deden de codes het gewoon, waar er vaker mensen zijn waarvan de streepjescode het niet doet.
pi_57635642
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:20 schreef BettyWeter het volgende:
Argh, het is *bijna* altijd wat met Ryanair. A.s. zaterdag gaan we een weekendje naar Londen via Weeze. Om het inchecken wat sneller te laten verlopen heb ik gekozen voor check 'n go (inchecken via internet). Bij het boeken had ik de paspoortgegevens al ingevuld. Bij het uitprinten van de boarding pass staat er nu echter:

EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Vervaldatum: 1-1-2008 0:00:00
EU/EER-paspoort/Nat. ID-kaart Land: Ireland

Het paspoortnummer is echter wel correct.

Aangezien dat niet klopt geprobeerd te bellen met de klantenservice. Eerst tig keer geen gehoor, daarna eindelijk een Engels sprekende mijnheer die me doorverwees naar een ander nummer. Daar weer aantal keren geen gehoor en uiteindelijk een overduidelijk 'vermoeide' Engels-met-een-duits accent sprekende mevrouw aan de telefoon gekregen die me vertelde dat ik maar 2 uur van te voren naar het vliegveld moest gaan, omdat ze niets meer kon veranderen.

Heeft iemand ervaring met het online inchecken? Kan het kloppen dat de vervaldatum en landgegevens 'standaard' verkeerd staan? Is er toevallig een nummer waar ik NEDERLANDS sprekende mensen kan spreken die niet kortaf en geërgerd zijn?

Het kan toch *#$&* niet zo zijn dat ik nu uren voordat ik vetrek op het vliegveld moet zijn omdat er iets fout op mijn printje staat en ik daar zelf totaal niets aan kan doen? Ik kon niet eens de gegevens checken voordat ik de web check-in deed.

Edit: Ik ben nog eens opnieuw gaan 'inchecken'. Nu kan ik opeens wat paspoortgegevens aanpassen, maar dan voor de terugreis (die had ik blijkbaar nog niet). Het land kan ik instellen, alleen de vervaldtum niet (die dropdownlijstjes zijn allemaal leeg).... weird.
Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.
  donderdag 27 maart 2008 @ 00:23:53 #19
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57638588
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef Karimo het volgende:

[..]

Same here, Ik vertrek morgen ochtend 9:25 naar London Stansted . Ook verkeerde vervaldatum + afkomst paspoort, maarja heb er lekker met een pen een streep doorheen gezet en het juiste erbij geschreven, is hun fout hoor. Ik maak me niet druk zie het morgen allemaal wel.
Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).
  donderdag 27 maart 2008 @ 00:50:45 #20
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_57639072
Wat betreft de 1c aanbiedingen: Boek ze min 2 weken van tevoren. anders gaan de vluchten over naar het EUR 19 of EUR 24 tarief afhankelijk van de dag.boeken binnen een week, betekend, datje 35-40 eur voor je vlucht betaald .
Ik wilde een vlucht boeken vertrek 5 april, terugkomst 8 april. Had het afgelopen weekeinde willen doen, maar wegens omstandigheden niet gelukt. Zelfs de zaterdagvlucht was op zondag (dus een dag na de 2 weken limiet)
nog een 1c vlucht. Heb gisteren geboekt. Om half 11 (NL tijd) was alleen de terugvlucht nog Eur 19. en de terugvlucht op dindsag 8 april nog 1c, toen ik een uur later keer (11.30) was het al een EUR 19 vlucht.
Gewoon 44 eur meer kwijt. door 3 dagen later boeken..
vrijdag/zondagvluchten zijn vrijwel nooit voor het laagste tarief (niet voor de bestemmingen, die ik ken)
Check je reis ruim van tevoren, gewoon zo snel je plannen hebt en lees de actieperiodes (en uitzonderingen) en zoek het week-patroon uit (vorige / latere dag)

Geen klachten over Ryanair tot nu toe! Ze brengen je van A naar B!
The best firms advertise the least...
pi_57640856
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57652054
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 00:23 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Zat ik ook al aan te denken. Wilde zelfs al de html print-out gaan aanpassen, maar dat lijkt me wat overdreven. Ga wel gewoon iets eerder naar het vliegveld en dan lossen ze het maar op. Nu nog zorgen dat ik de web check in voor de terugvlucht kan doen, want dat werkt nu helemaal niet (meer).
Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:45:46 #23
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57654630
Bedankt voor de update Veel plezier verder in Londen, hopen dat het een beetje mooi weer wordt!
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:36:02 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57656318
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:08 schreef Karimo het volgende:

[..]

Even een bericht live vanuit het hostel. Ze keken niet om naar het foutje op de ticket, dus maak je geen zorgen.
In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.

Een tip, mocht je door Ryanair geweigerd worden, koop een nieuw ticket by Easyjet, deze tarieven zijn op korte termijn veel beter!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:43:04 #25
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57656547
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Eindhoven kijken ze inderdaad niet zo nou, maar in het Verenigd Koninkrijk doen ze dat dus wel, en ja ze verplichten mensen een nieuw ticket te kopen, want de beveiliging laat je nog wel door, bij het boarden laten ze je niet toe zodat je een nieuw ticket moet kopen omdat er geen tijd meer is om het aan de balie te herstellen.

Een tip, mocht je door Ryanair geweigerd worden, koop een nieuw ticket by Easyjet, deze tarieven zijn op korte termijn veel beter!
Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
pi_57657529
Even een tvp. Binnenkort wil ik graag naar Londen
pi_57671122
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:27 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Vorige week voor het eerst met Ryanair gevlogen. Heb me helemaal de pleuris gelachen om die mensen betaald hadden voor priority instappen. Die rij was 3x langer dan de gewone rij, die dus later in mocht stappen. en ik had dus uiteindelijk alsnog een plaatsje bij de nooduitgang
Tsja, hoe zou dat komen? Bijna 80% maakt gebruik van web checkin omdat men geen bagage incheckt en dus enkel met handbagage reist. Dan heb je automatisch een priority-boarding card, gratis. Heb het tot dusver drie maal meegemaakt met mijn dagvluchten naar Stansted; je ziet allemaal personen met de bekende 'A4-papiertjes'.
pi_57671196
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden; geweigerd worden en een nieuw ticket moeten kopen omdat hun website / systeem niet goed werkt? Ze printen maar een nieuwe boardingpass voor me uit, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:48:53 #29
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57673598
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:55 schreef JD-Matrix het volgende:

[..]

Daarom zou ik maar op tijd bij het vliegveld zijn en opnieuw inchecken. Dit kost je 4 euro per persoon en dat is stukken goedkoper dan geweigerd worden bij de gate. Dit is gewoon een slimme methode van Ryanair om je onder druk te zetten om een nieuw ticket te kopen in verband met tijdsnood (je staat tenslotte al bij de gate, waar de incheck-balies al gesloten zijn). Heel toevallig is er aan het begin van de Ryanair gate-vleugel van Stansted (gates 41 - ??) een servicebalie waar dit nieuwe ticket wel geregeld kan worden.
Ik was ook van plan om morgen op Weeze (vlieg vanuit Duitsland) eerst naar de balie te gaan om het in orde te maken. Of ik daar 4 euro pp voor moet betalen valt nog te bezien, m.i. is het hun fout, niet die van mij... gelukkig kostten de 2 retourtjes maar 34 euro incl. dus als het echt niet anders kan dan is die 16 euro ook nog wel te overzien
pi_57673988
Probleem is echter dat het moeilijk valt aan te tonen dat het hun probleem is. Zij zullen ongetwijfeld met een 'weet niet' of 'kan niet' op de proppen komen. Zeker als het bij bijvoorbeeld 90% van de reizigers wel goed gaat.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:09:47 #31
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57706677
Ben afgelopen jaar met Ryanair van Eindhoven naar Milaan gevlogen en terug van Rome naar Eindhoven. In 2005 ben ik retour gevlogen met Ryanair van Brussel naar Carcasonne (Frankrijk).
Over iets meer dan 3 weken vlieg ik met Ryanair van Eindhoven naar Skavsta (Zweden).
Nog nooit problemen gehad! Maar iemand van 1,65 M zit ook wel makkelijk in stoelen zonder beenruimte
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_57707996
Ryanair heeft VEEL problemen sinds ze op het nieuwe boekingssysteem zijn overgegaan.
Ook online inchecken werkt slecht of niet, het lijkt mij verstandig om gewoon even naar de balie te lopen en het probleem uit te leggen. Die zijn er ongetwijfeld van op de hoogte.
pi_57751138
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:47:01 #34
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_57761015
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:10 schreef Karimo het volgende:
Ik ben onderhand alweer terug uit London, gelukkig verder geen problemen en zelfs nog zon gehad
Same here. Zowel op Weeze als op Stansted geen enkel probleem gehad
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:12:52 #35
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57761378
Afgelopen donderdag met Ryanair van Niederrhein naar Stockholm gevlogen en zondag teruggekomen. Geen enkel probleem gehad . Op de heenweg zelfs een minuut of 20 vroeger dan verwacht aangekomen.

Ze maken er trouwens wel een pretpark van met die Efteling-muziek (op de terugweg) en zelfs het AANVALLUH-muziekje toen we landden ('alweer een vlucht op tijd!') .
  maandag 21 april 2008 @ 18:42:15 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_58207518
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers

Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:

maandag 21 april 2008 @ 19:09:18 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58208099
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren Ryanair-vliegers

Mag je in het vliegtuig een rugzak en een flinke handtas meenemen als handbagage of zijn ze echt heel streng met hun 1-tas policy? Ik heb het trouwens over een handtas van het volgende formaat:

[ afbeelding ]
Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.

Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 april 2008 @ 21:14:02 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_58211391
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja, hangt ook af van de security controle, ik heb bij de gate nog nooit iemand geweigerd zien worden, en ik zie mensen wel eens tassen mee naar binnen nemen waarvan ik denk dat deze nooit zullen passen en uiteindelijk toch mee aan boord kunnen.

Ik denk dat het vooral afhangt van de formaat van de rugzak, de tas die ik op de foto zie, zie ik regelmatig aan boord, en als je rugtas niet overdreven vol en groot uitziend is lijkt het mij geen probleem. Maar zoals gezegd, vooral de security check in de UK wil nog wel eens lastig doen.
gaat om een normale Eastpack, dus niet heel groot.

Maar dan gaan we het risico gewoon nemen, ga er vanuit dat dat wel goed komt
pi_58212724
De fakking vlooienmars draaien als je op de grond staat!! Hoe irritant!
En sterke drank in plastic zakjes verkopen. Hoe ordinair wil je het hebben

Verder wel goeie vlucht gehad
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:49:23 #40
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_58430896
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .

Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_58430956
Wil dit binnenkort ook eens gaan proberen, dus ja tvp
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:08:41 #42
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58431131
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:49 schreef postmortum het volgende:
ik vlieg dus morgen met ryanair vanaf weeze naar london en nu heb ik zo'n mooi confirmation number gekregen en de naam van mij en de persoon die meegaat .

Is dat + paspoort voldoende om morgen om in te checken?
Yup .
pi_58431168
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

eindhoven -> London -> rome etc. etc. -> eindhoven
A little bit hateful
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:38:49 #44
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58431653
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vliegtuig te hoppen met ryan air, dus met goedkope enkeltjes?

Why not? Als je zorgt dat je niet binnen een kwartier na aankomst op de volgende vlucht moet zijn, is dat geen probleem .
pi_58431815
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.

Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
A little bit hateful
pi_58431877
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Liquidootje het volgende:

Bedoel je in één dag?

8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven

In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.

Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders

Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
pi_58431934
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:46 schreef Liquidootje het volgende:
Ik bedoel dus echt een paar dagen daar blijven en dan via die zelfde airport van het land weer naar een volgende land gaan voor een paar dagen.

Op de website kun je namelijk alleen maar retourtjes boeken.
Op ryanair.com kun je het knopje 'one way' aanklikken' .

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Heen en terug vanuit dezelfde stad of luchthaven is
pi_58431982
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op de manier zoals jij beschrijft, heb ik al meerdere reizen gemaakt. Perfect voor multicity-rondreistrips
Super, dat zocht ik
Even op de site kijken en een tripje plannen
A little bit hateful
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:09:06 #49
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58438639
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

en je moet de standaard aangevinkte "check" voor reisverzekering uitzetten.

De enige extra kosten bij Ryanair, zijn je transactiekosten (8 Euro)
Extra bagage is EUR 18,- (zowel online als op de luchthaven). Online inchecken betekent, je boarding pass uitprinten, doorlopen naar de gate en je papiertje laten zien.
Geven ze je shit: JIJ hebt betaald voor een ticket! Never nooit jouw probleem dus!
Nooit problemen mee gehad trouwens, maar vlieg dus nooit naar UK.
Ryanair is gewoon OK
  zaterdag 3 mei 2008 @ 07:48:36 #50
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_58450336
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bedoel je in één dag?

[ afbeelding ]

8.50 Eindhoven - Marseille
11.35 Marseille - Madrid
15.40 Madrid - Charleroi
18.35 Charleroi - Ciampino
22.05 Ciampino - Stansted
6.55 Stansted - Eindhoven

In 24 uur heb je dan ongeveer 6000 kilometer gevlogen, 6 luchthavens gezien en vooral veel zitten wachten.

Door ook andere low cost airlines te combineren, kun je nog veel leukere routes afleggen in één dag... moet je alleen niet doen als er ergens slecht weer is, of een staking van luchtverkeersleiders

Overigens kun je vliegen zo ook zien als de nieuwe vorm van Interrail; gewoon bestemmingen combineren die toevallig goedkoop en snel te bereiken zijn vanaf de stad waar je bent en dus niet noodzakelijkerwijs in de uurt liggen; vanuit Gerona, Milaan of Ciampino (Rome) kun je makkelijk naar allerlei Europese steden, zonder dat je daarvoor uren in een overvolle trein hoeft te zitten
En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
pi_58453007
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:

[..]

En wat is het nut hiervan, behalve,dat je dus 6 luchthavens hebt gezien, uren hebt gewacht en 6 keer dat irritante Ryanair deuntje hebt gehoord?
"Ja, ik ben in Italie en Spanje geweest" Leuk land? Ja weet ik veul, heb alleen het vliegveld gezien
Vliegen om het vliegen, zat mensen die dat doen. En als je mazzel hebt lukt het je al voor een paar cent dus waarom niet als je het allemaal leuk vindt
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:12:45 #52
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58453214
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 07:48 schreef edcetera het volgende:

[..]

Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt) .
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:35:48 #53
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58453543
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Taxfree shoppen in combinatie met funflying kan natuurlijk ook een reden zijn (als 't echt in prijs scheelt) .
Maar binnen Europe kan je niet tax free aankopen doen, of wat er te koop is, is duuder dan in de winkels. Het enige wat kan vanaf Schiphol als je naar de UK vliegt, is iemand anders vragen of je zijn boarding kaart mag lenen om wat aankopen te doen.

Vliegen om te vliegen naar en van verschillende vliegvelden is leuk om te doen, wel zou ik zelf altijd nog de plaats van bestemming bezoeken, anders heeft het inderdaad zo weinig zin...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:12:22 #54
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58500742
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=apr&story=pro-en-280408 :
quote:
BAGGAGE CHARGES RISE TO REDUCE CHECKED IN BAGS

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (28th April) announced that it will continue its drive to increase the number of passengers checking in on-line by increasing baggage and airport check-in charges from May 5. From this date Ryanair’s checked in baggage fee will rise from ¤9 to ¤10 while airport check-in fees will increase from ¤4 to ¤5. Ryanair encourages passengers to avoid these charges altogether by travelling with our 10kg hand luggage allowance and checking in on-line.

Passengers who book their flights in the next week (before May 5) will avoid these charges.

Announcing these charge increases, Ryanair’s Peter Sherrard said:

“40% of Ryanair passengers currently avoid queues at both check-in and boarding by availing of our free web check-in service, and this increase in baggage fees will result in fewer checked in bags and more passengers changing to on-line check-in.

“On-line check-in is faster, more efficient and costs Ryanair less. There is no doubt that it is the future for air travel. We will continue to increase baggage fees until half of our passengers check-in online, which will allow us to reduce check-in and handling costs and pass on these savings to our passengers in the form of Europe’s guaranteed lowest fares.

“Ryanair will continue to drive down the cost of travel by reducing its average fare (which includes baggage and check-in revenues) in 2008 and guaranteeing the lowest fares on every route”.
Houd es op zeg met die prijsverhogingen . Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken? Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd? Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.
pi_58501034
Slaat nergens op. Van 18 euro naar 26 euro sinds vorige week voor 1 tas
A little bit hateful
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:23:46 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58517441
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=apr&story=pro-en-280408 :
[..]

Houd es op zeg met die prijsverhogingen . Alles in je handbagage proppen is leuk als je een paar dagen weggaat, maar niet als je twee weken vakantie wil vieren. Dat weet Ryanair ook. En ja, ik weet dat vliegen nog steeds relatief goedkoop is (zeker in vergelijking met tien jaar geleden ofzo), maar dat wil niet zeggen dat ik 't zonder meer eens ben met dit soort verhogingen. Die verhogingen staan namelijk totaal niet in verhouding tot de verhogingen die Ryanair voor haar kiezen krijgt. En geen queues bij het boarden door geen bagage in te checken? Nou, die rij is nu vaak al langer dan de rij van mensen die wel bagage hebben ingecheckt. En wat te denken van het zeulen met die bagage in de rij naar het vliegtuig. Dat kost geen tijd? Ik vraag me echt af of dit soort maatregelen leidt tot gigantische kostenbesparingen. Dat mannetje of vrouwtje aan de incheckbalie moet er toch zitten: er zijn altijd mensen die bagage moeten inchecken.
Dat mannetje en vrouwtje moet er toch zitten, dat klopt, maar als mensen minder inchecken, hoeven er minder mannetjes en vrouwtjes daar te zitten, en voor de mensen die wel bagage hebben betalen zij uiteindelijk dat mannetje en vrouwtje.
Zeker op de luchthavens waar Ryanair een basis heeft is het lucratief om meer opbrengsten uit de bagage te halen zodat je inkomsten ongeveer gelijk blijven, maar je minder tassen hoeft te verwerken dus met minder mensen dit kunt doen. Ook voor de bagageafhandeling bij aankomst hoeft de afhandelaar minder mensen in te zetten, wat weer goedkoper is voor Ryanair.

Niet voor niets heeft Ryanair de vlucht van Liverpool naar Athene voor de Champions League finale uitgevoerd met een alleen handbagage vlucht en alleen de mogelijkheid om online in te checken, op deze manier hoefden ze ter plekke geen mensen in te huren. (en voor 199 pond enkele reis was dit geen goedkope vlucht te noemen).

Uiteindelijk zal het Ryanair toch wat opleveren, wat het voornaamste doel is van deze maatregel. Al vind ik de tarieven die Ryanair rekent inderdaad aan de hoge kant, dat je moet betalen voor bagage kan ik nog wel inkomen, zelf vlieg ik regelmatig met handbagage omdat ik dan sneller bij aankomst op plaats van bestemming ben, zeker voor dagvluchten handig, en vind het prima dat iemand die een weekend gaat dan 5 euro meer per enkele reis betaalt om zijn bagage in het ruim te vervoeren, er wordt immers gebruik gemaakt van een extra optie, maar na de brandstoftoeslagen is dit weer een nieuwe manier van geld binnenhalen. (KLM en andere maatschappijen kennende zijn ze de mogelijkheden hiervoor vast al aan het bestuderen, de brandstoftoeslagen welke zij nu hanteren zijn niet meer geloofwaardig gezien een ticket naar New York 200 Euro kost, maar de toeslagen nu al 260 euro, en het mooiste is, de belastingen naar Sydney zijn ook zo'n 260 euro terwijl dit toch een stukje verder vliegen is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_58517898
Heul irritant is dat. Nu neemt iedereen ' handbagage' van 10 kilo mee, omdat ze niet voor ruimbagage willen betalen. Dus als je na de start ff bij je flesje Spa Blauw wilt moet je je door een propvol bagagerek eerst langs minstens 40 kilo aan tassen heen worstelen...
pi_58517925
Hmm wat accepteren ze dan nog als handbagage? Een heuptas? Een eastpack? Een umbro sporttas? Een trekkoffer? Een 40liter backpackers rugzak?
A little bit hateful
pi_58519609
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:49 schreef Liquidootje het volgende:
Hmm wat accepteren ze dan nog als handbagage? Een heuptas? Een eastpack? Een umbro sporttas? Een trekkoffer? Een 40liter backpackers rugzak?
De maximale afmetingen staan vast wel ergens op de website. Niet al te groot in ieder geval.

Maar mijns inziens een goede maatregel, als daarme de standaard tarieven laag kunnen blijven en je dus zel de keuze hebt om meer te betalen, in tegenstelling tot andere maatschappijen, waar je dit bedrag gewoon altijd betaalt, ongeacht de service.
pi_58520183
Niet via de originele website, maar blijkbaar 55x40x20. Dat is zoiets als een schoudertas of een iets plattere eastpack met maximaal 6 kilo. schone shirt, schone broek en wat ondergoed
A little bit hateful
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:41:34 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58521195
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef Liquidootje het volgende:
Niet via de originele website, maar blijkbaar 55x40x20. Dat is zoiets als een schoudertas of een iets plattere eastpack met maximaal 6 kilo. schone shirt, schone broek en wat ondergoed
Dat is inderdaad de officiële maat, maar wordt niet overal strict nageleefd, en gezien het soort tassen wat ik in Ryanair (maar ook in Easyjet, Sky Europe en dergelijke) aantref heb ik niet het idee dat veel mensen aannemen dat het strict nageleefd wordt. (Er was een tijd dat ze op de Engelse luchthavens het aantal van 7 kilo exact nawogen bij de ingang van de security check, en bij 7,1 problemen maakten, mensen werden gedwongen een sweater die in de tas zat aan te doen, maar bij de daadwerkelijke security check moest deze weer uit en in de tas of los door de scanner).
Als de tas niet al te veel opvalt zal je er ook niets over te horen krijgen...

Al zouden ze eigenlijk best wat strenger mogen optreden tegen grote koffers, want de mensen die de hutkoffer in de bagagebakken boven de stoelen wilden doen en dan mijn bagage (kleine tas) verplaatsen naar een andere bagagebak 8 rijen terug had ik persoonlijk het vliegtuig uit willen schoppen. Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_58521264
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:

Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:24:08 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58522081
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Al zouden ze eigenlijk best wat strenger mogen optreden tegen grote koffers, want de mensen die de hutkoffer in de bagagebakken boven de stoelen wilden doen en dan mijn bagage (kleine tas) verplaatsen naar een andere bagagebak 8 rijen terug had ik persoonlijk het vliegtuig uit willen schoppen. Prima opgelost trouwens, ik heb de betreffende hutkoffer er weer uitgehaald, mijn bagage teruggehaald en de mensen veel succes gewenst met het vinden van een plek, alleen om de uitdrukking op de gezichten zou ik willen dat het was opgenomen.
.
pi_58528988
Van de officiele website:
quote:
Make sure you adhere to your personal cabin baggage allowance, each passenger (excluding infants) is permitted to carry one piece of cabin baggage on board (free of charge). It should weigh no more than 10kg and not exceed the maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm.
10 kilo max dus
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:18:55 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_58529948
er zijn genoeg mensen die een klein karretje meenemen als handbagage. Past genoeg in voor een lang weekend. Alleen lastig zijn de vloeistoffen
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:30:38 #66
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_58530178
Tvptje, wil na de zomer richting Rome, maar kan nu nog niets extreem goedkoops vinden.... Misschien even wachten ?!?!?!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_58557320
30 euro bagagetoeslag, 10 euro cc kosten, waar gaat dat over
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:41:46 #68
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_58558084
Hier komt mijn bijdrage .

Ryanair . Nog erger dan dat tokkievervoer dat Transavia/Martinair heet..
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_58558759
Hee das ook toevallig wat ik net lees

Luchtvaartbranche blijft hardnekkig misleiden
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:09:44 #70
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58559530
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
Maar wel de 'laagste vliegtarieven van Europa!'
pi_58559818
Wist je dat je dan met met een tweede vliegticket kopen om nog eens 10kilo handbagage mee te nemen nog goedkoper uit bent bij sommige reizen? Heb je ook nog eens een extra stoel naast je leeg
A little bit hateful
pi_58600440
hmmz ik had een vraagje dat misschien niet heel relevant is in dit topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. ik ga over 2 weken weer met ryan air vliegen naar smaland, en heb dan veel proefmonsters en kleine verpakking vloeistoffen bij me ed. nou staat er op de website dat je dat zelf al in zo'n afgesloten doorzichtige tas moet doen, maar waar ga ik die in godsnaam vinden? is dat ergens te koop ofzo? of is het op het vliegveld aanwezig (dat was zo in oslo, maarop schiphol weer niets gezien) iemand any idea?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_58604929
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:32 schreef Sharapova het volgende:
hmmz ik had een vraagje dat misschien niet heel relevant is in dit topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. ik ga over 2 weken weer met ryan air vliegen naar smaland, en heb dan veel proefmonsters en kleine verpakking vloeistoffen bij me ed. nou staat er op de website dat je dat zelf al in zo'n afgesloten doorzichtige tas moet doen, maar waar ga ik die in godsnaam vinden? is dat ergens te koop ofzo? of is het op het vliegveld aanwezig (dat was zo in oslo, maarop schiphol weer niets gezien) iemand any idea?
Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.
  zondag 11 mei 2008 @ 11:07:30 #75
156301 Sharapova
shopaholic
pi_58606795
quote:
Op zondag 11 mei 2008 02:35 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij Schiphol liggen ze bij de informatiebalie en die zakken zijn ook te koop bij Kruidvat, Blokker etc. Maar als je veel van die monsters hebt, kun je ze natuurlijk beter niet in je handbagage doen.
mja ik ga dus maar 3 dagen weg, dus heb alleen een kleine trolley mee als bagage, en die neem ik natuurlijk mee als handbagage, Ik moet die monsters dus wel meenemen in m'n handbagage. maar in ieder geval bedankt! ga ik op zoek naar die tassen!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_58620866
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef WooZ het volgende:
Maak daar maar 16 (!!) euro CC kosten van
pi_58621706
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:33 schreef 43 het volgende:

[..]

dat is toch gewoon pure misleiding. Dadelijk is het gratis tickets, geen tax en 100 euro cc kosten. Waar gaat dat over?

Ik heb net een warme choco van 1,89 met cc afgerekend hier omdat ik geen cash meer had
pi_58624028
TVP

Tot nu toe 2x met Ryanair gevlogen

Weeze-Rome
Eindhoven- Madrid

Komende zomer

Weeze- Wroclaw
  maandag 12 mei 2008 @ 12:05:55 #79
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58624286
quote:

[..]

Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euro
  maandag 12 mei 2008 @ 13:02:07 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58625346
Zat net ff rond te snuffelen op de Ryanair-site voor mogelijk een vlucht naar Ierland (Shannon of Dublin) ergens in september. De vluchttijden zijn er niet beter op geworden zeg . 's Ochtends om 6 of 7 uur (zowel vanaf Charleroi als Dusseldorf) . Dat was eerst rond half 10 's ochtends, een iets fijner tijdstip.
pi_58636118
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeën reist wel idd. In maart met vijf man naar Stockholm gevlogen. Totale creditcardkosten: 40 euro
En het kutte is: Ik had ook een Visa Electron CC (waarbij de kosten 0,- zijn) , maar die werkte om de een of andere reden niet.
pi_58636361
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zat net ff rond te snuffelen op de Ryanair-site voor mogelijk een vlucht naar Ierland (Shannon of Dublin) ergens in september. De vluchttijden zijn er niet beter op geworden zeg . 's Ochtends om 6 of 7 uur (zowel vanaf Charleroi als Dusseldorf) . Dat was eerst rond half 10 's ochtends, een iets fijner tijdstip.
Komt omdat Charleroi en Weeze nu bases zijn. Dan vertrekken er sochtends zo vroeg mogelijk al vluchten van die vliegvelden af. Vroeger als je dus naar bijv. Dublin wilde vanaf Weeze moest je eerst wachten op het vliegtuig dat vanuit de Dublin-base in Weeze aangekomen was, en dan weer terug ging. Nu mist dat stuk dus moet je vroeger je bed uit
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:46:05 #83
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58642646
ik vind ze de laatste tijd sowieso niet echt goedkooop meer, voor cheap-ass tickets (waar je alleen belasting betaalt) moet je echt goed zoeken.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:26:54 #84
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58643346
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:46 schreef ASroma het volgende:
ik vind ze de laatste tijd sowieso niet echt goedkooop meer, voor cheap-ass tickets (waar je alleen belasting betaalt) moet je echt goed zoeken.
Ze zijn nog wel te vinden, maar door de belachelijke toeslagen is het wel minder aanlokkelijk dan voorheen.
pi_58643552
quote:

[..]

belachelijk idd. ik zag het pas toen ik betaald had
pi_58645246
leuk die klantenservice. bij ticket wijzigen noemde ze een nieuwe prijs, maar na de mail bleek mooi dat ze de bijkomstige zooi niet vermeld had
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:21:19 #87
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_58651857
Ah ik reis graag met Ryanair, goedkoop als je vroeg boekt en no nonsense
Alleen die stoeltjes dan, die zitten wel érg dicht op elkaar, kan er amper tussen zitten (ben +/- 2 meter )
pi_58683275
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen. Volgens de site van RA moet je 2h van tevoren aanwezig zijn voor het inchecken (en de balie sluit 40min. voor vertrektijd), maar als ik dan op tijd in Eindhoven wil zijn moet ik de nachttrein om 3h ofzo nemen vanuit Rotterdam... Kan iemand mij uit ervaring vertellen of het echt noodzakelijk is om 2h van tevoren op Eindhoven te zijn, of kan ik makkelijk een uurtje later komen?? Scheelt namelijk wat uurtjes slaap Alvast ontzettend bedankt!!
Groetjes! van de krullenbol
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:21:24 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_58683492
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen. Volgens de site van RA moet je 2h van tevoren aanwezig zijn voor het inchecken (en de balie sluit 40min. voor vertrektijd), maar als ik dan op tijd in Eindhoven wil zijn moet ik de nachttrein om 3h ofzo nemen vanuit Rotterdam... Kan iemand mij uit ervaring vertellen of het echt noodzakelijk is om 2h van tevoren op Eindhoven te zijn, of kan ik makkelijk een uurtje later komen?? Scheelt namelijk wat uurtjes slaap Alvast ontzettend bedankt!!
Groetjes! van de krullenbol
Een uurtje later komen kan makkelijk, zoals gezegd is de incheckbalie tot 40 minuten voor vertrek open. Realiseer je alleen wel dat als je vertraging hebt je dus wel echt te laat bent

heb je trouwens bagage om in te checken? Anders zou je vantevoren al online kunnen inchecken en hoef je niet langs de incheckbalie te gaan.
pi_58683534
Tnx! lekker snelle reactie Ik heb idd wel bagage... dus wordt gewoon inchecken voor mij (na een normale nacht dus )
pi_58683915
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:08 schreef DeOlijkeKrullenbol het volgende:
Hallo!
Over 4 weken ga ik naar Londen, voor het eerst vliegen.. in mn upje en met RA. Ik vlieg om 9.25h vanaf Eindhoven, maar moet vanuit Rotterdam komen.
Als je niet in het weekend vertrekt, is het goed te doen met de eerste reguliere trein vanuit Rotterdam. Mocht er een storing zijn, dan kun je het nog net halen via Utrecht en een taxi vanaf Station Eindhoven.
pi_58750075
goeie eerste ervaring met ryanair vrijdag heen en vandaag teruggevlogen.
pi_58791046
Ik ben zojuist aan het kijken voor een vlucht van Eindhoven naar London, zie ik tot mijn verbazing dat het 1 cent kost ? Kan iemand me vertellen of hier naast de bagagekosten nog andere kosten bijkomen ?

<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_58791130
Gewoon even doorklikken. Je kan op dit moment inderdaad weer voor ¤8,02 inclusief alles een retourtje Eindhoven - Stansted boeken
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:07:52 #95
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58792207
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Gewoon even doorklikken. Je kan op dit moment inderdaad weer voor ¤8,02 inclusief alles een retourtje Eindhoven - Stansted boeken
Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58792280
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Als je vluchten koppelt kan je best wel leuke plekjes bezoeken voor weinig. Volgende bestemmingen zijn 'gratis' vanaf Stansted: Aarhus, Belfast, Glasgow, Oslo, Ierse steden, Vallodolid. Via Weeze ook nog een aantal bestemmingen trouwens... (Edinburgh, Poolse steden, London)
Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:18:47 #97
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58792451
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:

[..]

Daar heb ik aan ook aan zitten denken Waarom biedt Ryanair de vluchten tegen deze absurd lage prijzen aan ? Dit moet toch enorme kosten met zich meebrengen ?
Nee. Als je de overige opbrengsten (creditcard, bagage.....) maar belachelijk hoog in rekening brengt en aan boord voor het nodige vertier (lotto, duur eten, drinken) zorgt komt er voldoende geld binnen.... Al is 't typisch dat dit soort acties nog op zulke korte termijn mogelijk is. Dan zijn er voor de vakantieperiode dus nog voldoende plekken vrij... Geen goed teken voor Ryanair.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:22:11 #98
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58792517
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:10 schreef mvc het volgende:

[..]

Het zijn niet alle stoelen en maar bepaalde perioden. Ze maakten afgelopen boekjaar een recordwinst van iets van ¤400mln! Zijn zéér winstgevend.
pi_58792541
idd. Normaal kun je nu echt niet meer voor juni/juli lage prijzen krijgen of uberhaupt plaatsen. Maar bijna alles wat ik probeer lukt ook nog.
A little bit hateful
pi_58792545
Vorig jaar was het ook, met veel meer gratis bestemmingen dan nu, en dan ook nog zonder CC-kosten.
pi_58794545
Maareh, stel:

Ik koop nu een vliegticket van 2 cent... (eind juni), en ik kan uiteindelijk bijv. niet weg... wat dan?
Kan ik em ergens annuleren zodat ik geen (extra) kosten krijg?
Of hoef ik gewoon niet op te dagen?

Die paar centen mogen ze van mij houden, als ik maar geen boete oid krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')