We hadden de Dover afgeschreven. Ik roei met Tjebbequote:Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Gelijkheid is natuurlijk nergens zo belangrijk als in de 2-. Wat ik van Tjebbe geleerd heb toen we de cottwich gingen starten was vooral dat je heel goed moet stuwen, en proberen een lange haal te maken. Dus echt heel goed letten op je druk achterin, als het goed is wordt de uitpik dan vanzelf beter en kan je rustig T15-16 standaardhaal varen.
Welke boot vaar je in, en met welke palen? En met wie zit je erin?
Qua haal verschilt het niet zo veel van skiffen dus, maar dan met één paal in je klauwenquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:47 schreef AHappelstroop het volgende:
2- is gewoon een nummer waarin je je échte boordhaal leert. In de 2- ga je voornamelijk hard wanneer je leert 'smeren'. Lighthaal inpik, naarmate richting je uitpik bouw je je kracht op, zodat je bij de uitpik op 100% van je kracht zit. Smeren is vooral subtiel roeien. Je leert elkaar op deze manier goed aanvoelen en voorkomt dat je gaat zitten reupen/hakken.
Sturen doe je gewoon door 1 van de roeiers een roer aan zijn of haar voet te geven. In de 2x stuur je door middel van het bijsturen met je riemen (stuurboord sterk, bakboord sterk), in de 2- met een roer. Ik heb afgelopen winter in de 2- gezeten. Ik op slag, met roer, mijn roeimaatje op boeg die commando's gaf. Hij kijkt tevens ook achterom en geeft aan mij door of ik een beetje naar stuurboord of een beetje naar bakboord moet. Zo ben je met elkaar bezig en zorg je ervoor dat je tegelijkertijd een beetje een team-band opbouwt
Je moet ook de 5kg pot hebben, anders tel je niet mee:quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:24 schreef Bellah het volgende:
IkvindNutellagoedddBij mijn AH hebben ze alle 'normale' potten eruit gegooid en nu kun je alleen maar óf belachelijk grote, óf ieniemienie potjes kopen. Ja hallo!
Maar appelstroop is stiekem beter
Bij gebrek aan roeien: ik ging net rennen, en toen ging het hard regenen en nu ben ik helemaal voldaan. Yes!
Beter én lekkerder toch?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:24 schreef Bellah het volgende:
IkvindNutellagoedddBij mijn AH hebben ze alle 'normale' potten eruit gegooid en nu kun je alleen maar óf belachelijk grote, óf ieniemienie potjes kopen. Ja hallo!
Maar appelstroop is stiekem beter
Bij gebrek aan roeien: ik ging net rennen, en toen ging het hard regenen en nu ben ik helemaal voldaan. Yes!
Leuke meiden, Nutella, waar kan ik ze vinden?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:35 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Je moet ook de 5kg pot hebben, anders tel je niet mee:
[ afbeelding ]
Om het lekker Licht te houden, ik win met zo laag mogelijk inwegenquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:07 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Beter én lekkerder toch?
AHappelstroop staat in alfabet BOVEN FerreroNutella, dus zet mij maar bovenaanAls we op roeistatus ordenen ook
![]()
![]()
Godsonmogelijk, de hamburgers waren al om 1300 op.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:28 schreef De_Ananas het volgende:
En net te horen gekregen dat de Skoll Cup voor de 4de keer op rij als beste competitiewedstrijd is gekozen
Dank u![]()
Neehoor, ik ben wel eens op 63 ingewogen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:15 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Om het lekker Licht te houden, ik win met zo laag mogelijk inwegen
Maar staat prima zo hoor
Lijkt me stug want ik heb zelf op zondag om 5 uur nog staan bakkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 01:19 schreef Virmes het volgende:
[..]
Godsonmogelijk, de Skollburgers waren al om 1300 op.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop