abonnement Unibet Coolblue
pi_71224733


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- De Laak - 's-Gravenhage:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81 Clubroeier
virmes coach Barlid
SeanFerdi Clubroeier
Thrawn coach
Orionis coach

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Nereus - Amsterdam:
Staal_

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie Razende Reporter
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah Clubroeister
La_Tramposa Clubroeister (gaat selecteren)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Coach
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Rotterdam Noord:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Skøll - Amsterdam:
Uitschuifkonijn Roeier
Leso_Varen Geen Coach
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach
SkollZwaar09

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
AHappelstroop (licht)
FerreroNutella
Lucas0 (gaat selecteren voor licht?)

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:
Foto's
www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK\\\\\\\\\\\\\\\'s te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2009 08:09:55 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 juli 2009 @ 19:46:29 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71225505
Zo, weer begonnen met rustig de draad oppakken. Beetje fietsen en wat krachttraining gepakt net. Toch wel erg lekker.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71225658
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Gelijkheid is natuurlijk nergens zo belangrijk als in de 2-. Wat ik van Tjebbe geleerd heb toen we de cottwich gingen starten was vooral dat je heel goed moet stuwen, en proberen een lange haal te maken. Dus echt heel goed letten op je druk achterin, als het goed is wordt de uitpik dan vanzelf beter en kan je rustig T15-16 standaardhaal varen.

Welke boot vaar je in, en met welke palen? En met wie zit je erin?
We hadden de Dover afgeschreven. Ik roei met Tjebbe
(we hadden vandaag echter meer trek in de Navarino)
Ik zit op slag
Maar Tjebbe is wel een beetje dikkie dik geworden, dus hij moet er even tegenaan om het langer uit te houden dan één baantje. Voorlopig willen we er allebei mee doorgaan.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:47 schreef AHappelstroop het volgende:
2- is gewoon een nummer waarin je je échte boordhaal leert. In de 2- ga je voornamelijk hard wanneer je leert 'smeren'. Lighthaal inpik, naarmate richting je uitpik bouw je je kracht op, zodat je bij de uitpik op 100% van je kracht zit. Smeren is vooral subtiel roeien. Je leert elkaar op deze manier goed aanvoelen en voorkomt dat je gaat zitten reupen/hakken.
Sturen doe je gewoon door 1 van de roeiers een roer aan zijn of haar voet te geven. In de 2x stuur je door middel van het bijsturen met je riemen (stuurboord sterk, bakboord sterk), in de 2- met een roer. Ik heb afgelopen winter in de 2- gezeten. Ik op slag, met roer, mijn roeimaatje op boeg die commando's gaf. Hij kijkt tevens ook achterom en geeft aan mij door of ik een beetje naar stuurboord of een beetje naar bakboord moet. Zo ben je met elkaar bezig en zorg je ervoor dat je tegelijkertijd een beetje een team-band opbouwt
Qua haal verschilt het niet zo veel van skiffen dus, maar dan met één paal in je klauwen

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 21:14:42 ]
pi_71226505
tvp! erg relax trouwens dat linkje in de laatste post van t vorige topic!

Heb vanochtend trouwens de hele vierdaagsestoet dronken uitgezwaaid, wat een langdurige bezigheid... Negen uur het bedje opzoeken is niet aan te raden, wel lachen
pi_71226547
De rode lantaarn service

Maar hoe gaat eht met alle vierdaagseperikelen?

Sjobber is dus aan het lopen, Thrawn ook en De_Brok houdt het bij bieren?

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 20:28:05 ]
pi_71227202
Vierdaagsefeesten Toen ik vanochtend naar m'n logeeradresje fietste heb ik ook nog een tijdje staan kijken naar iedereen die langsliep... En me ook prima vermaakt met de dronken toeschouwers ja, misschien heb ik de_brok wel gezien. Deed je een rare wave en gilden jullie heel veel?
pi_71229640
In de OP, gooi Tritonpim en Koert maar weg (bij triton) en stop mij maar bij het Triton rijtje - het liefst bóven AHappelstroop. Omdat Nutella lekkerder is.
Hmm, Nutella.
pi_71230946
En appelstroop is koningenvoer volgens deze (ex-)zware bal
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:20:50 #9
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_71231423
appelstroop is zeker lekker!
pi_71231582
IkvindNutellagoeddd Bij mijn AH hebben ze alle 'normale' potten eruit gegooid en nu kun je alleen maar óf belachelijk grote, óf ieniemienie potjes kopen. Ja hallo!

Maar appelstroop is stiekem beter

Bij gebrek aan roeien: ik ging net rennen, en toen ging het hard regenen en nu ben ik helemaal voldaan. Yes!
pi_71231850
Ik ben er ook nog
Lekker beetje aan het zomerroeien (voornamelijk chill skiffen in een gele banaan) en fietsen. Je bent gek als je gaat ergometeren met deze temperatuur .
Niet te veel willen, maar beetje conditie op pijl houden.

En wat een verlies voor de vereniging

[ Bericht 14% gewijzigd door seekfaM op 22-07-2009 22:50:26 ]
pi_71232011
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:24 schreef Bellah het volgende:
IkvindNutellagoeddd Bij mijn AH hebben ze alle 'normale' potten eruit gegooid en nu kun je alleen maar óf belachelijk grote, óf ieniemienie potjes kopen. Ja hallo!

Maar appelstroop is stiekem beter

Bij gebrek aan roeien: ik ging net rennen, en toen ging het hard regenen en nu ben ik helemaal voldaan. Yes!
Je moet ook de 5kg pot hebben, anders tel je niet mee:



[ Bericht 9% gewijzigd door FerreroNutella op 22-07-2009 23:07:45 ]
Hmm, Nutella.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:55:09 #13
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71232796
teeveepee


Vanavond heeerlijk gedubbelvierd, we hadden een invaller voor 1 van de vaste dames en die kwam helemaal kapot uit de boot, maar ze vond het heerlijk dat we haar zo moe hebben gemaakt.
Morgen racefietsen, zaterdag weer roeien en zondag ook weer fietsen.
Goed leven zo (y)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_71233280
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:24 schreef Bellah het volgende:
IkvindNutellagoeddd Bij mijn AH hebben ze alle 'normale' potten eruit gegooid en nu kun je alleen maar óf belachelijk grote, óf ieniemienie potjes kopen. Ja hallo!

Maar appelstroop is stiekem beter

Bij gebrek aan roeien: ik ging net rennen, en toen ging het hard regenen en nu ben ik helemaal voldaan. Yes!
Beter én lekkerder toch?
AHappelstroop staat in alfabet BOVEN FerreroNutella, dus zet mij maar bovenaan Als we op roeistatus ordenen ook
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71233369
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:35 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Je moet ook de 5kg pot hebben, anders tel je niet mee:

[ afbeelding ]
Leuke meiden, Nutella, waar kan ik ze vinden?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71233445
Kindertjes die vragen worden overgeslagen. Straks ga ik het lekker op anciënniteit binnen dit topic doen, dan sta ik lekker bovenaan
Ik laat het zo, OK?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 23:11:57 ]
pi_71233676
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:07 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Beter én lekkerder toch?
AHappelstroop staat in alfabet BOVEN FerreroNutella, dus zet mij maar bovenaan Als we op roeistatus ordenen ook
Om het lekker Licht te houden, ik win met zo laag mogelijk inwegen

Maar staat prima zo hoor
Hmm, Nutella.
pi_71233946
Yeeeha ik doe weer mee in de OP :-) Verder groeten vanuit Finland. Pertti Karppinen is een aardige vent.

(shame on you if you don't know him)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71234202
En wat vind je van de nieuwe OP Wan? Kan ie er mee door?
En heeft iemand nog nuttige wijzigingen? Je hebt nog een paar uur voor het slot er op gaat.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 23:30:13 ]
pi_71234433
Nou volgens mij wel prima. Om mijn ego nog meer te boosten kan je nog zeggen dat ik voor NLroei schrijf in het tekstje daarover, maar is niet erg essentieel.

Verder weet ik niet of alle fotosites nog wel zo goed / werkend zijn. Misschien even nakijken?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71234465
Overigens zie ik nu pas dat ik de titel Razende Reporter heb.


Dat slaapt vannacht een stuk lekkerder ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71236602
Voor in de OP.

Ik ga geen licht selectie lopen, ik ga denk ik eerst een jaar club skiffen en als dat goed gaat misschien volgend jaar licht skiffen maar dat is koffiedik kijken

En net te horen gekregen dat de Skoll Cup voor de 4de keer op rij als beste competitiewedstrijd is gekozen

Dank u
pi_71237620
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:28 schreef De_Ananas het volgende:
En net te horen gekregen dat de Skoll Cup voor de 4de keer op rij als beste competitiewedstrijd is gekozen
Dank u
Godsonmogelijk, de hamburgers waren al om 1300 op.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:15 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]
Om het lekker Licht te houden, ik win met zo laag mogelijk inwegen
Maar staat prima zo hoor
Neehoor, ik ben wel eens op 63 ingewogen.

Ik heb vandaag een stukje door het twentse land gefietst, is best grappig om te doen, een stuk makkelijker dan roeien ook. Nou nog een (passende) racefiets op de kop tikken/ruilen, ik schijn in de grote maten te vallen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_71237739
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:19 schreef Virmes het volgende:

[..]

Godsonmogelijk, de Skollburgers waren al om 1300 op.
Lijkt me stug want ik heb zelf op zondag om 5 uur nog staan bakken
pi_71239783
De Skøll Cup haalt het echter niet bij de gemiddelde nationale wedstrijd qua organisatie IMO. Die zijn veel strakker georganiseerd, met name het roei gedeelte zelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')